Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Miért káros és irreális az alapjövedelem a mai Magyarországon?!

2015.04.26. 08:35 | Brendel Mátyás | 80 komment

naplopo.jpg
Megmondom őszintén, hogy pár éve, amikor különféle kisebb politikai mozgalmaktól hallottam az alapjövedelem gondolatát, azt mondtam, hogy hát miért, ne, nem teljesen lehetetlen a dolog. Annyira lehet szolidáris a társadalom, hogy mindenkinek alapjoga legyen egy bizonyos szinten élni. Annyira van jóléti a társadalom, hogy ezt megengedhesse magának. De ez még a világválság előtt volt, szakadatlan GDP növekedés közepette, és nem egészen gondoltam meg, hogy ez költségvetésileg finanszírozható-e. Továbbá távlatilag gondoltam a dolgot, és nem egészen úgy, ahogy a Párbeszéd Magyarországért most elképzeli.

A PM ötletéről egyrészt erről a honlapról tájékozódtam, illetve ebből az anyagból, másrészt az ATV-n volt egy vita Karácsony Gergely és Szigetvári Viktor között. Ez egyébként egy egészen barátságos vita volt, ahol szerintem Karácsony eléggé bizonytalan volt, Szigetvári pedig értelmes embereknek normálisan elmondta, miért nem jó ötlet ez az alapjövedelem. Félek, hogy érzelem-vezérelt embereknek ez nem volt elég éles, túl száraz volt, és nem hatja meg őket, főleg, ha kellene nekik a pénz. Szigetvári kritikájából is kiderül, hogy a problémák három csoportra oszthatóak:

1) A finanszírozási probléma. Miből is fizessék az alapjövedelmet?

2) A szociális probléma. Igazságos-e ez így, illetve milyen következményekkel járna?

3) Mik a távlati gazdasági kihatások?

Nézzük először a finanszírozási kérdést. Ahogy Szigetvári fogalmazott, olyan értelemben persze meg lehet csinálni, hogy ha törik, ha szakad, meg lehet a dolgot finanszírozni. Csak mi ennek az ára?

Amíg csak arról lenne szó, hogy a PM a szociális juttatásokat átrendezi, addig semmilyen költségvetési forrást nem kell keresni, hiszen a PM eltörölné a szociális juttatásokat, és egyszerűen mindenkinek alapjövedelmet fizetne, amely csak az életkort, családi állapotot veszi figyelembe (ld. itt a 3. táblázatot). A költségvetés szempontjából ez tehát ekvivalens lenne. No de a PM ennél több pénzt akar osztogatni. Ehhez pedig a weboldalukon meg is keresték a szerintük kihozható forrásokat. Én azt, hogy a különböző létező szociális kiadások, és az alapjövedelem mennyibe kerülnek az országnak, nem vitatom, mert nem értek ehhez, nem vagyok költségvetési közgazdász. Ezt nézzék meg mások! A PM számait teht adottnak veszem. Amit vitatok, az a különféle tervezett plusz bevételek, és az egész fenntarthatósága.

Ami a stadionokra fordított pénzt illeti, egyetértek. Ami a PAKS II-re fordított pénzt, azzal is egyetértek, bár ez egy olyan dolog, hogy PAKS II most már szerződésbe van rögzítve. Ezeknek felmondása is pénzbe kerül, kártérítést kell fizetni. Ezt most már a Fidesz elqrta és bebetonozta. 2014-ben kellett volna ezt megakadályozni. Nem tudom tehát, hogy mennyibe kerül visszacsinálni, és hogy nyereséges lenne-e visszacsinálni.

Én egyébként leginkább az állam egyházi költekezéseit rekeszteném be, ne kapjanak az egyházak semmiféle külön pénzt, mert az egy szekuláris államban így kell, hogy legyen. A Vatikáni Szerződés, az kérem alkotmányellenes, mert még a mostani tákolmányban is benne van, hogy az állam és az egyház szét van választva. Akkor pedig az állam ne folyasson pénzt az egyházaknak mesterséges lélegeztetésképpen! Ezen is sok tíz milliárdot lehetne spórolni, és semmi kára nem lenne az országnak, csupán pár ingyenélőnek dolgoznia kellene.

De visszatérve a Szigetvári által is kritizált költségvetési részhez, ő azt jegyezte meg, hogy a stadionok és Paks II egyszeri tételek. Ezek egy évig lehet, hogy fedezik az alapjövedelem költségeinek egy részét, de aztán kifújt. Hogy lesz jövőre, és azután a dolog?

Amit én még kifogásolok ebben a költségvetésben hogy a PM egy pár a gazdaságot sújtó különadót is bevezetne. Például földadót, jövedéki adót, pénzügyi szervezetek különadója. Ezeknek gazdaságfékező hatásuk van, ilyet a Fidesz is csinált az elmúlt években, meg is lett az eredménye. A PM a különadókat ugyanúgy kritizálta, mint más ellenzéki pártok, most meg még javasol bevezetni párat.

Aztán meg egy csomó tétel álmodozás.

  1. FA-többletbevétel 193 milliárd" Álmodozás. Különösen a különadók gazdaságfékező hatásának fényében.
  2. "Gazdaságfehérítő hatás 15 milliárd" Álmodozás.
  3. "Áfacsalások elleni fellépés első üteme 75 milliárd" Álmodozás.
  4. "Offshore adóelkerülés elleni fellépés 25 milliárd" Álmodozás.
  5. "Vagyongyarapodási vizsgálatok 32 milliárd" Álmodozás.

Álmodozás összesen: 340 milliárd forint. Tehát az alapjövedelem így nem finanszírozható.

Korábban, amikor még én sem gondoltam át a dolgot, én nem gondoltam, hogy ez ilyen sokba kerül. Ezért gondoltam, hogy hát, a szegény embereknek egy kis fizetést adni, az majd egyszer megvalósulhat. Kevesebb, mint 50 ezret fizetni egy munkanélküli felnőttnek nem lehet. A 100 ezer forintos minimálbér a dolgozó embernek viszont mindenképpen kell, különben nincs elég motivációja a munkához.

A társadalmi hatásokat tekintve, ahogy Szigetvári is megjegyezte, a PM itt tulajdonképpen egy egyszerűsített szociális támogatási rendszert javasol, amely lemond egy csomó differenciálási lehetőségről, és lemond arról, hogy feltételekhez kösse a támogatást. Például, ha valaki már dolgozott, és most munkát keres, és megteszi azt, ami tőle elvárható (bejár a munkenélküli központba, megnézi a felajánlott állásokat, kész elfogadni, ha van állás), akkor neki jár több, mint annak, aki esetleg sose dolgozott, vagy pedig nem keres munkát, vagy nem képezi tovább magát.

Aztán, a gyerek alapjövedelme 25 ezer forint. Ez sincs differenciálva kor szerint. A várandós anyáké 75 ezer. Vegyük észre, ez pont annyi, mint a gyerek és a felnőtt alapbér összege! Mi következik ebből? Magyarországon jelentős számú ember van, aki haszonszerzés érdekében trükközni hajlandó. Továbbá Magyarországon az abortusz legális. Továbbá egy megszületett kisgyerekre több pénzt kell költeni. Mindenki össze tudja rakni ebből a szörnyű forgatókönyvet. De ez csak egy kis dolog, ezen nyilván lehetne igazítani egy kicsit.

Ami a távlati, gazdasági kihatásokat illeti, szerintem az alapjövedelem a GDP-t jelentősen fékezné, és nem csak a különadók miatt, hanem leginkább, mert elvenne bizonyos emberektől egy jelentős motivációt. Az 50 és 100 ezer forint közötti különbség jelentős, de azért van elég sok lusta ember van az országban. Ami a gazdaság fehérítő hatását illeti. 50 ezret kapni alapból, és utána mondjuk +75 ezret keresni feketén, az jobb, mint 100 ezret keresni legálisan. A munkavállalónak is jobb, és a munkaadónak is. Megoldják majd "okosba".

Ami a szegénység csökkentését illeti. Magyarorszgágon, a szegénység az elmúltötévben például az egykulcsos adó miatt nőtt. Ezáltal a gazdagoktól kevesebb pénzt szednek be, így a szegényektől nyilván többet. A többkulcsos adó visszavezetésével a szegények adóját lehet csökkenteni. Ez a helyes baloldali megoldás.

Szóval a PM által felvázolt társadalmi és gazdasági hasznossággal én nagyon nem értek egyet. És ez a legnagyobb baj. Szerintem az alapjövedelem jobban tönkrevágná az országot, mint a Fidesz elmúltötéve.

Két megjegyzésem van még a végére. Az egyik, hogy a PM miért erőlteti ezt a butaságot. Ahogy az ATV vitában elhangzott, és ebben Karácsony és Szigetvári nagyon egyetértett, a baloldal nagyon keresi azt a politikai programelemet, azt a hívószót, amivel végre sikerül megszólítani azt a réteget, amely nem akar a Fideszre és a Jobbikra szavazni, de évek óta passzív, és nem volt eddig hajlandó a demokratikus ellenzékre sem szavazni. Ahogy eddig láttuk, a Fidesz népszerűségének csökkenéséből a Jobbik profitál. Az én  diagnózisom: a szavazók jelentős része hülye, és ha csalódik a Fideszben, akkor megy az utolsó jelentősebb erőhöz, amelyik még nem volt kormányon. Azt hiszik, hogy ebből következik, hogy azok nem csalnak, lopnak, hazudnak. Pedig ha megnézzük a Jobbikot, akkor azok bizony várhatóan a Fidesznél is többet csalnának, lopnának és hazudnának kormányon. De hát ez a szavazóréteg hülye. 2010-ben is bedőlt a hülye populizmusnak, 2018-ban megpróbálja megismételni, sőt, felül múlni ezt az eget verő ostobaságot. Ők azzal büntetik meg a politikát, hogy csak azért is ostobák. Valójában persze magukat büntetik meg: a politikusok ettől még nem járnak majd olyan rosszul, mint ők, a Jobbikosok még jól is, mert akkor majd most ők tömik meg a zsebüket.

No de a PM se semmi, mert most végre nagy erőlködés után sikerült megtalálni azt a populizmust, amellyel a PM baloldalban előzné a Jobbikot populizmusban. Ez így van. Lehet, hogy sikerül. Lehet, hogy bejön. De akkor az Magyarországnak rosszabb lesz, mint a Jobbik. A Jobbikot nem populizmusban kell megelőzni. Ha ez az ország értelmes, akkor lehet itt választást nyerni azzal a programmal, hogy viszaállítják a többkulcsos adót, ezzel csökkentik a szegények adóját, kigyomlálják az alaptörvényt, újra alkotmányt csinálnak belőle, visszaállítják a köztársaságot, a fékeket, és ellensúlyokat, eltörlik a különadókat, bevonzanak több befektető tőkét, és munkahelyet teremtenek. Azzal kell tudni választást nyerni, hogy oktatási és egészségügyi reformokat tervez a demokratikus baloldal. Hogy megcsinálják a számlás nyugdíjrendszert, hogy visszaadják az einstandolt magánynyugdíj-vagyont az embereknek, és hasonlók. Nem kell itt nagy kitaláció: vissza kell csinálni a Fidesz intézkedéseiből mindazt, ami rossz. Ez pedig elég nagy program, mivel a Fidesz csaknem kizárólag hülyeséget csinált.

Végül még egy gondolat erejéig visszatérnék oda, hogy majd egyszer, talán lehetséges lesz az alapjövedelem. Majd akkor, amikor olyan társadalomban élünk, ahol a termelés olyan fokon automatizálva lesz, hogy a robotok gyakorlatilag mindennel ellátnak majd minket. Akkor megengedhetjük magunknak, hogy adunk alanyi jogon mindenkinek ötvenezer forintot (vagy amennyi pénz akkor megfelel ennek), és aki dolgozik, meg mondjuk kb. 300 ezer forintot. Ezen a fejlettségi szinten, amikor egyrészt többet is lehet adni, és a munkavállalóknak még többet lehet adni, és nagyobb különbséggel lehet motiválni a munkára az embereket, és egyáltalán, nem lesz majd szükség a munkaerőre, mert a termelés automatikus lesz, na akkor majd meg lehet ezt lépni. De ez még utópia, különösen Magyarországon.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

Tapolca után: 2018 után már csak emigrálni lehet majd

2015.04.12. 20:57 | Brendel Mátyás | 48 komment

tapolca.png

A Tapolcai választás eredménye szerint tovább folytatódik az a trend, hogy a Fidesz lassan gyengül ugyan, de ez a gyengülés csak a Jobbiknak hoz a konyhára: csak ez a párt tud tovább növekedni, és leelőzi a Fideszt,


Úgy tűnik tehát, hogy a magyarok többsége nem a hülyeségből gyógyult ki, hanem az egyik hülyeségből a másikba esik. Azt gondolják ezek a féleszűek, hogy "hát basszus, a Fideszre szavazni nagy baromság volt, ez kiderült, no de mi lenne, ha megpróbálnánk valami még nagyobb eszement hülyeséget?! Szavazzunk a Jobbikra!" A Jobbikra nem csak azért szavaznak, mert az egy náci párt, és a magyarok jelentős része rasszista, nem csak azért, mert egy populista párt, és a magyarok jelentős része megvehető kolbászból font kerítés ígéretével, hanem azért is, mert "ezek még nem loptak".

Az LMP, PM és Együtt mellett - amelyek azonban kis pártok, és hát nem jobboldaliak - a Jobbik az a nagyobb párt (jelentősnek nem mondanám, mert szellemileg nullák), akik még nem voltak a vályúnál. A hülye magyar meg úgy "gondolkodik", hogy "a többiről már tudjuk, hogy lopnak, ezekről még nem, szavazzuk rájuk!". Na most ismeritek a viccet, ugye?


"Részeg az utcai lámpa alatt négykézláb mászkál. Mintha keresgélne valamit. Arra jön egy járókelő, megkérdi:
- Mondja, jóember, mit csinála maga itt a földön?
- Gerezsem a guldzsomad, HUKK!
- És melyik részen veszítette el a kulcsát?
- Hát, ottan mezze a zsötétben.
- Maga szerencsétlen! Hát miért nem ott keresi???
- Mer' itt van világozs, dzsak itt ládok!"

Na, kb. ilyen hülyeség a Jobbikosok "gondolatmenete". Szerintük csak azért, mert a Jobbikosokra nem vetült még kormánypozícióban a sajtó fénye, ezért ők ott nem is látnak, nem is keresnek korrupciót. Pedig attól, hogy még nem látták a Jobbikosokat kormányon lopni, mert még nem is voltak kormányon, azért kérem van a Jobbikról elég információnk ahhoz, hogy tudjuk, hogy a Fideszhez képest teljesen szélsőséges és totál agyatlan lumpenpárt. Nem elég a rasszizmus, az EU ellenesség, a Magyar Gárda, a Kurucinfó, elég ha a botrányokra gondolunk a pornózó, kábítószerező jobbikosokról, elég, ha a Jobbikban előforduló és megjelenő arcokra gondolunk (Zagyva György), és a különféle önkormányzatokban eddig is bemutatott kormányzási "képességekre". Hát Tiszavasváriban például jobb a helyzet amióta a Jobbik vezeti?! Egy fenét jobb.

Azt is érdemes meggondolni, hogy a  Sziriza Görögországban kb hasonlóan EU ellenes, és populista ígéretekkel nyert választást, kb. hasonlóan radikális, csak baloldali. Oszt mi lett belőle?! A választási ígéreteikből semmi. De Görögországot az államcsődbe vitték. Na most ez kell Magyarországnak is?! Az EU-val szemben okosan lehet politizálni, de már a Fidesz buta szabadságharca is csak kárt okozott az országnak. A Jobbik még eszementebb ámokfutása még nagyobb kárt fog okozni. Ha nekimennek az EU-nak, akkor csak az lesz, hogy Magyarország fog szívni. Mert az EU ellen Magyarország frontális támadással nem nyerhet. Ahhoz túl kicsik, és gyengék vagyunk.

2018-ig még van idő. Lehetne valamit tenni. Immár pár éve nem teszünk azonban semmit, csak hagyjuk, hogy a hülye választópolgárok qrják el ezt az országot. Én csak időben szólok. 2018-ban már késő lesz. Akkor már csak az emigráció marad.

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

Magyarországon több cigányt öltek meg a nácik, mint ahány embert összesen a kommunisták

2015.03.24. 07:36 | Brendel Mátyás | 66 komment

roma3.gifLegújabb hír, hogy az ügyészség szerint Németh György nem volt holokauszttagadó, amikor egy konferencián (mivelhogy közgazdász) ezt mondta: "Magyarországon nem volt cigány holokauszt, elég sok országban volt. Voltak cigányokkal szembeni atrocitások, de nem volt."

Na most, mint ismeretes, Magyarországon a kommunizmus és a nácizmus emberellenes cselekményeinek tagadása bűn. Egy demokráciában ugyebár az embereknek joguk van hülyének lenni. Joguk van a Fideszre és a Jobbikra szavazni, vagy joguk van Semjén Zsolt, Szijjártó Péter, Selmeczi Gabriella nyilatkozataihoz hasonló dolgokat mondani. 

No de ezek a magyar politikusok a parlamentben egyszer kitalálták, hogy van két olyan téma, amiben az embereknek nincs joguk olyan hülyéknek lenni, mint amilyenek ők maguk, ez pedig a nácizmus és a kommunizmus áldozatainak tagadása. Betiltottak tehát egy N típusú hülyeséget és egy K típusú hülyeséget. A dologban az a szép, hogy bár az N és K típusú hülyeség nem fed le mindent, ott van még az R típusú, az E típusú, egy másik K típusú hülyeség is, de az N és K legalább két olyan hülyeség, amelynek képviselői legtöbbször hajba kapnak egymással. Az N típusú hülyeség tiltását indokolja az, hogy társadalmunkban sajnos még mindig gyakori a rasszizmus, a K típusú hülyeség manapság nem oly népszerű, de hát a képviselők többsége rettegett tőle, és akartak valami ellensúlyozást arra, hogy most miért bántják a szélsőjobbot.

A törvény viszont törvény, vegyük most adottnak! Nézzük meg, hogy a roma holokauszt áldozatainak száma mennyi lehet, és ezzel szemben mennyi a kommunizmus áldozatainak száma. Mindkettőt Magyarországon nézzük.

A roma holokauszt Magyarországon talán nem volt akkora, mint más országokban, és az áldozatok száma is bizonytalan, de a Wikipédia ezt írja:

" Karsai László történész, a magyarországi holokauszt kutatója szerint kb. 5000-re tehető azon cigány honfitársaink száma, akiket 1944–45-ben etnikai hovatartozásuk miatt álorvosi kísérletekkel megkínoztak, megnyomorítottak, illetve akiket haláltáborokban gyilkoltak meg, vagy munkaszolgálaton pusztultak el."

Na most ezek szerint a haláltáborban kivégzettek száma bizonyára több ezer volt. 

Mit mondhatunk a kommunizmus esetében? hangsúlyozom, hogy Magyarországról van szó, és ha a cigányoknál az explicit kivégzettek számát nézzük, és nem az összes internáltét, akkor a kommunistáknál is a politikai kivégzéseket érdemes ezzel összevetni. Mit kapunk?

A HVG egy cikke szerint 1945 és 1950 között 189 kivégzés volt, a Wikipédia szerint a Tanácsköztársaságban kivégzettek száma mintegy 590 volt, megint a Wikipédia szerint 1956 után 590 embert végeztek ki. Még biztos volt itt-ott egy-két ember, legyen 1000 körül az áldozatok száma. Egyik esetben sem foglalkozok a másik oldal áldozatainak számával, mert most nem ez a kérdés. Hasonlóan nem foglalkozok azzal, hogy a kommunisták által kivégzettek közül sokan tényleg csináltak valamit, nem csak úgy a tömegből származása alapján kikapott emberek voltak, néhányan meg esetleg tényleg bűnösek is voltak abban, amivel vádolták őket. Rajk László például egyáltalán nem volt ártatlan.

Úgy tűnik tehát, hogy a kommunizmus által politikai okokból kivégzettek száma olyan ezer körül lehetett Magyarországon, és akkor ebbe már a Tanácsköztársaságot is belevettük. Ezzel szemben a rasszista diktatúrák csak cigányból, csak Magyarországon több ezret végeztek ki egy rövid idő alatt. A törvény szerint mindkettő tagadása bűn, szerintem mindkettő tagadása mindenképpen nagy hülyeség. Az én felfogásom szerint több ezer ember kiirtását holokausztnak nevezni nem túlzás. Különösen, hogy ez egy olyan rendszerben történt, ahol sokkal több cigányt deportáltak, üldöztek, és sokkal több zsidót is, tehát magának a rendszernek az embertelensége kétségtelen.

Ugyanakkor az ügyészség most egy olyan döntést hozott, hogy a cigány holokauszttagadása mégsem bűn. És ez embertelen következetlenség.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

Mennyit fékezett az Orbán kormány 2010 óta Magyarország növekedésén?

2015.03.21. 09:23 | Brendel Mátyás | 5 komment

gdppercapita.png

A grafikon a http://www.tradingeconomics.com/ adatai alapján készült.

Miközben az Orbán kormány fényezi magát, hogy micsoda sikeres a magyar gazdaság az unortodox gazdaságpolitikájával, addig egy közgazdasági konferencián neves magyar közgazdászok kritizálták az Orbán kormány gazdasági teljesítményét. Bod Péter Ákos például így fogalmazott:

"A magyar gazdaságpolitika nem segít a növekedésnek. Ha azt mondjuk, hogy 4 százalékot nőtt a gazdaság, akkor az igazából 5 százalék volt, csak egyet a kormány elizélt."

Persze az öt százalék csak nagyon mesés példa. Na most hogy lehet egy ilyen állítást ellenőrizni?! Szigorúan véve sehogy, mert nem próbálhatjuk ki Magyarország történetét az elmúltötévben Orbán kormány nélkül. Sajnos. Lehet azt mondani, hogy Bod Péter Ákos jó szakember, biztos átlátja ezeket a dolgokat. De én azért megpróbáltam mégis empirikus adatokat gyűjteni. A fenti grafikon ennek eredménye. Összehasonlítottam 2010 óta Magyarország egy főre jutó GDP-jét két visegrádi országéval. Azért az egy főre jutó GDP-t ábrázoltam, mert így fér el jól a három adatsor egy grafikonban. Ebben a tekintetben a három ország egy nagyságrendben van. Látható, hogy míg Szlovákia jól elhúzott tőlünk az adott időszakban, addig Lengyelország nagyjából beért minket.

Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy Csehország, Szlovénia, Románia és esetleg más országok szintén nem teljesítettek jobban, mint Magyarország. De Szlovákia és Lengyelország példája mutatja, hogy a válság vége után, a világgazdasági fellendülésből, az EU stagnálása mellett mit lehetett kihozni tényleg jó gazdaságpolitikával. Az Orbán kormány nem csinált semmit, csak a sajátjainak és a gazdagoknak osztogatott, a szegényektől elvett, stadionokat épített, az oktatásból és egészségügyből csak elvett, különadókat vetett ki mindenfélére. Ez nem döntötte be az országot. Nyilván, az emberek azért dolgoznak, kell valamiből élniük, a világban nincs válság, ennyi hiba nem elég az ország bedöntéséhez, mert az ország azért élni akar. De igaza van Bod Péter Ákosnak, hogy fékezte az országot jó pár százalékkal. Közre adom még az adatokat számszerűen is.

GDP per capita 2010 2011 2012 2013 2014
Magyarország 10997 11109 11342 11232 11430
Szlovákia 13924 14583 14958 15172 15369
Lengyelország 9670 10036 10387 10585 10753
Németország 34680 36127 37322 38220 38292

 

Látszik, hogy míg Magyarország egy főre jutó GDP-je alig 500 dollárral nőtt az időszakban, addig Szlovákiáé majd 1500 dollárral, Lengyelországé pedig több, mint 1000 dollárral. Ezt hozta az ortodox gazdaságpolitika, a multik nagy beruházásai, esetleg a reformok. Ezek a számok az ország termelékenységét mutatják. Azt, hogy egy ember mennyit tud termelni. Ez pedig a technológiai fejlettségtől, a képzettségtől, és a gazdaság helyzetétől függ. Például egy műszaki diplomás egy automatizált technológiai környezetben többet termel, mint egy szakmunkás. Ezért hiba a szakmunkásképzést az egyetemi képzés rovására fejleszteni, ezért hiba Orbán szakmunkás alapú társadalma.

A táblázatban Németország is szerepel. Ezt nem ábrázoltam, mert egészen más skálán mozog. De ők ebben az időszakban majd 4000 dollárral növelték egy fő termelékenységét. Ez arra figyelmeztet minket, hogy ha Németországban mondjuk 2 százalékos a gazdasági növekedés, az Magyarországon több, mint 6 százaléknak felel meg, mert több, mint háromszor magasabb szinten vannak. Amíg tehát Németország 1-2 százalékot növekedik, Magyarország meg 2-3 százalékot, addig nem fogja Magyarország utolérni Németországot. Soha. Ez kérem a kemény matematika.

Németország azért is fontos, mert a Közép-Kelet európai országoknak Németország a legfontosabb gazdasági partner. Az a német fejlődés az, amire rá lehetett volna kapaszkodnia Magyarországnak. Lengyelországnak és Szlovákiának sikerült, Magyarországnak nem. Kösz, Matolcsy, kösz, Orbán, kösz, Varga Mihály!

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A Societas hülyét csinált a Fidelitasból(+videó)

2015.03.19. 09:56 | balközép | 29 komment

Tegnap sikerült a Fidelitasnak egy igazi pártállamit bedobnia, elindította a hamar halált halt Provokátor figyelőjét. A gyomor görcsös ifi Fideszeseknek nem tetszik biza, ha a nép tüntet szeretett vezetőjük ellen. Az ha tüntet, provokátor, egyszerű ez, nem? 

A fél internet, de még a sajátjai is, rajtuk röhögtek. A Societas- Baloldali Ifjúsági Mozgalom is viccesre vette a formát és beálltak provokátort keresni, amit egy rövidfilmben fel is dolgoztak. Nem könnyű a provokátorkereső szakma.

 

 

Persze, a legkeményebb ebben nem is ez.... hanem az, hogy szembesülhetett mindenki azzal, mennyire el vannak tévedve a fideszes kis pajtások. 

Most már nem 2008-at írunk. Amikor egy ilyet be lehetett tolni mindenféle gond nélkül, mert veletek volt a nép. 2015 van és hiába szociztok, már mindenki úgy gondolja, ami van, az a Ti felelősségetek. Nagyon régen lejárt a kegyelmi időtök. Nincsen veletek a nép és nincsen veletek ezáltal a türelem. Hibáztok és sokat hibáztok, mert nem értitek, hogy mi történik.

Pedig egyszerű a dolog, 2010 és 2014 között el tudtátok alibizni a felelős kormányzást. Mindig kerestetek egy bűnbakot, akire rátolhatjátok miatta nem megy, aztán ti patyolat tiszták vagytok. Aztán most, keresitek, hogy ki miatt nem megy ez a kormányzás, de nem szembesültök, hogy már egyre többen úgy gondolják: bizony miattatok.

Ha elfogadjátok, adok egy tanácsot: el kéne kezdeni kormányozni! A kormányzás nem azt jelenti, hogy a hatalmatokat, hogyan erősítitek meg még tovább, meg a saját kis posványotokban hogyan rendezitek át az erőviszonyokat. Hanem azt, hogy mondjuk megoldotok problémákat. Valódi problémákat és nem álproblémákat.  Nem a Ti problémáitokat, hanem Magyarország problémáit. Mert, ha nem ezt teszitek, ez a fránya nép azt fogja látni, hogy Ti magatok vagytok a probléma.

Ha van energiátok ilyen baromságokra, mint a provokátor figyelő -kedves Fidelitas- akkor legyetek kedvesek ifjúsági szervezetként a generációnkat érintő kérdésekre válaszokat adni:

1.) Miért gondolkodik 10 középiskolásból 9 azon, hogy nem Magyarországon fog élni?

2.) Hogyan fogja a generációnk bére megközelíteni a nyugati országok bérét?

3.) Hogyan lesz a generációnknak nyugdíja?

Csak csendben jegyzem meg, hogy persze, a Societas most viccelődött rajtatok. De, ha a közösségi felületeiket olvassátok, bizony láthatjátok, hogy a balos ifi szervezetben ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolásáról is szó van. Lehet, hogy az új vezetéseteknek is inkább ezzel kéne foglalkoznia? Hm?

 

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A legkeményebb dolog az MSZP-s humor

2015.02.27. 13:10 | balközép | 3 komment

Elindult a kétharmadot tovább bontó kampány az Ajka-Tapolca-Sümeg választókerület. Az MSZP egy nagyon kemény szóviccel engedte el Pad Ferenc kampánystartját. Az is lehet, hogy a Kétfarkú Kutyapárt népszerűségét irigyelték meg. Ahogy mondani szokás: mi kérünk elnézést, de nekünk tetszik:))

10422454_918192014880432_5708021290400900459_n.jpg

 

 

 

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

süti beállítások módosítása