Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Minden portálnak megvan a maga (var)ánusza

2012.11.29. 19:08 | Brendel Mátyás | 95 komment

Címkék: index worluk varánusz simicska

[Image]

És hogy még egy kicsit komolyabbra fordítsam a szót, miért említem fel mindezt? Mert a varánusz-jelenség tulajdonképpen sok más jellel együtt azt indikálja, hogy a magyar társadalom micsoda mocsár.

***

"Minden portálnak megvan a maga (var)ánusza", tartja a régi, magyar mondás. Persze, kivétel, amelyiknek mégsincs. Ha jól gondolom, akkor a varánusz első sikeres prototípusa a bloggerkorszak hajnalán talán Tóta Árpád volt, aki most a HVG-n worlukoskodik. A többiek mindannyian Tóta libafos zöld inge alól bújtak elő: az origo worlukja Puzsér, a nol.hu varánusza Pető Peti. A zIndexnek meg hát maga a Varánusz, mint olyan. Per se. Par "excellence". (A korábban már nagyra magasztalt Silly Lacy ugyan hasonló probléma, de egy másik állatfaj: a ladislav sillycosis).mé

Megfigyeltétek már?! Ha esik, ha süt, ha fúj, ha szélcsend van, Varánuszt (a tulajdonnév az egyedi blogot jelenti, a köznév a speciest) a zIndexen mindig kapunk a képünkbe. Akár tetszik, akár nem. Mindig nyomatják, akár jó, akár nem. És nem is arról van itt nagybaszó, hogy akár igaza van, akár nem. Ánusz (becenév) általában a kormányt ekézi. Általában igaza van. Nem ez a gond vele, hanem, hogy milyen stílusban, milyen színvonallal, milyen gondolatisággal. Pontosabban, milyen kevés gondolatisággal, milyen egyhangú stílusban, milyen primitív módon. Ez a gond, nem az, hogy ne értenék egyet vele azon az egyszerű szinten, amelyet meg tud ütni.

Megfigyeltétek? Manapság minden "magára valamit is adó" portál bevásárolt egy ilyen aligátorbőrbe varrt pincsitacskót, mert most éppen ez a menő. Hosszú pórázon tartják, de a varánusz (kisbetűvel, ez a köznév) mégis nagyjából ugyanazt a territóriumot járja be, ugyanazon az ösvényeken oson, ugyanazok a gallyak csapnak a szemünkbe, ha követjük, és ugyanazokat a kórókat vizeli le a sarkokon.

A kifejlett komodói sárkány egyetlen dolgot tud: csúnya, gusztustalan és büdös a szája. Ez az ars poetikája. Ezt valóban tudja, de ezt hibátlanul. A megélhetési varánusz barátja az emberi tehetségtelenség, ostobság és nyereségvágy. Pontosan. Mégpedig a sajátja.

Első ízlelésre az a bizonyos szájzamat talán még érdekes is volt, amikor a worlukizmus (Míg a speciest a legeklatánsabb egyedéről, addig az izmust az első ismert képviselőjéről neveztük el) elsőnek jelent meg a monitorunk képernyőjén. De sokadikra már elég unalmas. A napi rutinban megavasodik. És nincs annál lehangolóbb, mint az avas varánusz-szájszag.:) Még akkor is, ha egyébként jó fele fúj a szél, és a szájszagot elsősorban nem mi kapjuk bele a pofánkba.

A worlukizmus repertoárja nem valami változatos, egyetlen darabból áll: a kis varangy éji dala. "Úgy élik le az életüket, hogy semmi nyomot nem hagynak a szánalmas igyekezeten kívül, hogy másokat lehúzzanak" (Carlos Ruiz Zafón, egy hozzászólótól kaptam,kösz) Ugyanannak az üzenetnek a perturbációja, fokozása, überelése, tekergetése. Amíg a táblán csikorgó körmök vinnyogásától meg nem repednek a szemgolyók. Mert ugye, ha emellett tudna írni egy Requiemet, vagy egy Tóth Árpádot, akkor elnéznénk neki a kis éji dalt is. De nem tud. Őszintén szólva Tóta Árpádot kissé sajnálom, mert pár év múlva, amikor kimegy a divatból a libafos inge, akkor eléggé fel fog kopni az álla. Lineáris, szakbarbár, túlspecializálódott pillanatember.

Tótaval kapcsolatban is megismételném, hogy ugyanúgy liberális, ugyanúgy antiklerikális ateista vagyok. Azokat a kritikákat, amelyeket ír, üdvözölni tudnám, és nagyon fontos dolog lenne, hogy megjelenjenek a HVG hasábjain. Csak ne ebben a primitív stílusban tenné! Ne a felkészületlen, kulturbunkó hátterével! Mert ugye a World of Warcraft nem igazán megfelelő egyházkritikai alap. Nem az a bajom vele, hogy ne lennénk egy oldalon, hanem az, hogy lejáratja ezt az oldalt.

Varánuszt egyébként portáloknak általában lehet otthon is tenyészteni, akár ex nihilo is. Megvárni, amíg a "kis édes" kirágja magát a lágy, büdöstojás burokból, címoldalakkal etetni, oldalketrecben tartani.  Nevelgetni, amíg furkósbotja "virágba borul". A másik lehetőség, hogy lehet készen venni, huzalozva, előprogramozott hasonlat-reflexekkel. Az olyan stílusra gondolok, mint "Orbánt Brüsszelben kibaszták, mint macskát szarni". Ez régen, amikor az ilyen hasonlatokat kitalálták, még érdekes volt, ma már bizonyos intelligencia felett az ember hamar telítődik velük. Van, amelyik varánusz fantasztikusan photoshopol, van, amelyik csak a képzavarokkal ügyeskedik. Lényegtelen.

Kíváncsi vagyok, hogy mikor unnak rá az emberek, hogy a mindenkori, aktuális varánusz elmondja ugyanazt, amit már tudunk, csak ebben az ingerküszöb-birizgáló stílusban, illetve, hogy megismétli ugyanazt, unos-untalan. Amit már elmondott n-szer, azt egy n+1. ingerküszöb-izgató változatban is a pofánkba nyomja. Hisz a lécet már régen nincs hova tovább emelni. emeli tehát a szájszagot.

Lukulluszként birizgálja (nem írom le mivel:) a torkunkat, hogy kihányjuk az aznapi híradagot, mely megfeküdné a gyomrunkat. Csak azért, hogy másnap újabb adaggal tömhessen minket. Mert végül is, amit ezek a varánuszok elmondanak, az az aznapi hírekben általában szerepel. Azt, hogy Matolcsy már megint elqrta, nem Tóta Árpád mondja el nekünk. Ő nem a bréking nyúz. Inkább ideget nyúz. Csak maszturbál egyet a híreken. És azért használom ezt a kifejezést, mert a igénytelenség mellett megvan ennek az a baja, hogy az olvasó tulajdonképpen levezeti a dühét. Az igénytelen olvasó élvez egyet a worlukista mutatványon, aztán rágyújt egy cigire, és elalél a heverőn. Szervezés, gondolat, tett ebből nem lesz. A konstruktív lépésektől elszívja az energiát.

És hogy még egy kicsit komolyabbra fordítsam a szót, miért említem fel mindezt? Mert a varánusz-jelenség tulajdonképpen sok más jellel együtt azt indikálja, hogy a magyar társadalom micsoda mocsár.

Mert ha nagyon elgondolkodunk azon, hogy működik a zIndex, a zOrigo, a Népszabadság, a HVG, (stb.), ha belátást nyerünk a főszerkesztő kiskirályok, a blogválogató managerek kicsinyes világába, akkor azt látjuk, hogy itt is csak a simicskázás megy, semmi különbség nincs. Ha egy őrült napon a zIndex szerkesztősége kerülne kormányra, akkor ezek a fiúk is csak ugyanazt a mutyit, elqrásokat tudnák produkálni, mint amazok. Ezek csak tükröt tartanak amazok elé, csak az a baj, a tükörben ők maguk vannak.

Elterjedt nézet, hogy "ezek ugyanazok". Főleg a politikai pártok kapcsán. Sokan látják, hogy nem csak a Fidesz van nyakig a mocsárban, de például az MSZP, DK is derékig. Vannak, akik azt hiszik, az LMP, Milla vagy Szolidaritás nincs, de a hangyányi különbség csak abból ered, hogy ezek még nem jutottak be a kincstárba, még nem szedték meg magukat arannyal, és nem húzza le őket a súlytöbblet annyira a mocsárba. De ők önsúllyal is térdig állnak a magyar ugarban. Meg amennyi kevés aranyat már magukra pakoltak, abból látszik, hogy mi lenne a helyzet egy teljes platós aranyrakománnyal.

Azt meg aztán még kevesebben látják, hogy nincs ez máshogy lentebb, akár a médiák szintjén sem. Pedig valahogy az általános hangulat, a minták, a "népnevelés" tekintetében az is fontos volna, hogy ne azt lássuk már a zIndexnél, amit Fidesznél. Ne ugyanaz a mutyizás, uram-bátyámozás, komázás és negatív szelekció legyen már ott is, mint a Fidesznél!  És ezért fontos ez a téma, mert sajnos ez van.

Persze a médiákkal kapcsolatban lehet azt mondani, és sokan elintézik ennyivel, hogy ha nem tetszik, akkor ne olvasd! Ja, miért baj az, hogy Ánusz ilyeneket ír, miért zavar? Természetesen azért, mert a jobb dolgok elől szívja el a levegőt. És itt lehetek őszinte, a jobb dolgok között lennék magam is, de nem csak én. Sok-sok blog van, amelyet méltatlanul mellőznek. Azért, mert a manager "úr" valamire felbaszta az agyát, és annyira nem profi, hogy ettől elvonatkoztatva a jó blogokat emelje ki. Ahogy egy Fideszes kádernek nem árt, ha az ország értékeit elszórja a disznók elé, úgy a managernek se drága, hogy hasonló disznókat etetnek a főoldalon.

Mindezek után sokan még mindig elintéznék a dolgot azzal, hogy de hát mindez csak azért van, mert az olvasók nagy része hülye. A zIndexet olvassa, meg a zOrigót, és aztán azt a blogot, amelyet ott tolnak bele a pofájába. Igen, ez is igaz, a hülye nép is hibás. De a hülye nép ellen nehezebb hadakozni, mint e hülye Index-Origo-stb. ellen.

Kíváncsi vagyok, mikor unnak rá az emberek tömegesen erre a monoton híremésztésre, ezekre a pocsék hírportálokra, erre a kis magyar ugarra. Mert valamikor mindenre rá lehet unni, csak eleget kell gyakorolni.:) No meg végül arra is kíváncsi vagyok, ezt az írást melyik portál meri majd kitenni. Nyilván egyik sem. Az önkritika az fájna. Szóval ezt is csak azok az olvasók nem fogják olvasni, akiknek leginkább szólna.

És hogy legyen valami konstruktív dolog is: mit tehet az ember ez ellen?! Én speciel a következőt határoztam el.  A Piroslap blog Facebook oldalán egy kis koncepcióváltás lesz. A koncepció lényege, hogy a magyar blogoszférában bizonyos portálok olyan monopóliumhelyzetbe kerültek, és a monopolhelyzetben lévő főszerkesztők viszont olyan kulturbunkó, makacs, korlátolt emberek, hogy a sok blog közül nagyon sok igénytelent tolnak az emberek pofájába, miközben sok értékes írást nem olvasnak az emberek, mert nincs kint. A Simicskához hasonló blogportál kiskirályok ámokfutását ellensúlyozandó megpróbálok a blogajánlók mögé menni, és mindenféle érdekes, méltatlanul mellőzött blogokat előtérbe helyezni. Remélem, hogy sikerül sok, értékes kincset fellelni.

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr1004938305

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden portálnak megvan a maga (var)ánusza 2012.11.30. 12:30:02

A zIndexet olvassa, meg a zOrigót, és aztán azt a blogot, amelyet ott tolnak bele a pofájába. Igen, ez is igaz, a hülye nép is hibás.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.11.29. 21:58:33

"Az irigység a középszerűek vallása. Megnyugtatja őket, csillapítja mardosó nyugtalanságukat, és végső soron szétrohasztja a lelküket, mert addig igazolják vele a kapzsiságukat és fukarságukat, amíg már maguk is elhiszik, hogy az jó, és hogy a mennyország kapui csak a magukfajta korcsok előtt nyílnak meg; akik úgy élik le az életüket, hogy semmi nyomot nem hagynak a szánalmas igyekezeten kívül, hogy másokat lehúzzanak, hogy kizárják, sőt ha lehet, tönkretegyék őket; akik puszta létükkel, önmagukkal bizonyítják, milyen szegények lélekben, szellemben és testben. Boldog az, akit a hülyék megugatnak, mert a lelke nem lesz a martalékuk."
Carlos Ruiz Zafón

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.29. 23:05:38

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Kösz az idézetet tökéletesen illik a Varánusz-Worluk blogokra. Hiszen ezek sportot űznek mások lehúzásából, csak ebből élnek. Másról nem is szólnak. Ennél többet nem is tudnak. Ráadásul nagyon alacsony és egyhangú stílusban csinálják.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.29. 23:12:44

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: mit szólsz, annyira találó az idézeted egy része, hogy be is raktam a cikkbe.

vitéz Thapóccay néma bárány 2012.11.29. 23:33:24

" a zIndex, a zOrigo, a Népszabadság,
a HVG, (stb.), ha belátást nyerünk a
főszerkesztő kiskirályok, a blogválogató
managerek kicsinyes világába, "

Ha belenézünk ebbe a világba egyet láthatunk: közösen szarnak a te hisztis, idióta, tehetségtelen fejedre.

A mellőzöttség meg a féltékenység a te bajod. De lehet csak meg kéne tanulni írni. Az új blogok is magasan vernek, egy Kard, Pézsma, Poldi, Sorköz, Ténytár mellett SEM rúgsz labdába.

A hisztis tapló paraszt mentalitásod lett a védjegyed. Csoda, hogy itt még megtűrnek.

Putyilov gyári melós 2012.11.30. 00:05:35

" Mert a varánusz-jelenség tulajdonképpen sok más jellel együtt azt indikálja, hogy a magyar társadalom micsoda mocsár."

Lószart!

Én inkább a tehetetlen düh kibeszélését látom ezekben a blogokban.
Legalább a paraszt nem a családot veri végig és nem áll neki ámokot futni egy Uzival az utcán.

A magyar társadalom mocsár, ez tény. Épp az úgynevezett értelmiségi rétege, tollforgató elitje tette azzá. Az írástudók árulása, akik pár garasért letapossák a másikat a mocsár aljára. Talán páran emlékszünk még a trendindító-mocsáralapító Index indulására, aztán folyamatos züllésére az egyre nagyobb és büdösebb bulvárszmötyibe, amibe szépen követte az egész magyar médiavilág. Úgyhogy szerintem nem Tóta W, az indítóikon, hanem az elvtelen, gyáva, a médiába beruházó tőkét totálisan kiszolgáló Új Péter.
Ma már minden Blikkalja, sőt inkább Kretén Magazin, Kismalac szintű az egész média. A politikusok is az ezekre szocializált debileknek játszák a pojácáskodásaikat. Tudatos elbutítás, elhülyítés zajlik, minden szinten.
A most növekvő fiataloknak már ez lesz a norma, aztán züllik minden tovább.

Talán egy forradalom elsöpri az egészet, de nem orbáni budiforradalom, hanem gyilkos-véres.
Aztán jöhet egy új világ, az óra körbe jár...

billy reed 2012.11.30. 01:16:35

@vitéz Thapóccay néma bárány: +1

"Tótaval kapcsolatban is megismételném, hogy ugyanúgy liberális, ugyanúgy antiklerikális ateista vagyok. Azokat a kritikákat, amelyeket ír, üdvözölni tudnám, és nagyon fontos dolog lenne, hogy megjelenjenek a HVG hasábjain. Csak ne ebben a primitív stílusban tenné! Ne a felkészületlen, kulturbunkó hátterével!Mert ugye a Wolrd of Warcraft nem igazán megfelelő egyházkritikai alap. Nem az a bajom vele, hogy ne lennénk egy oldalon, hanem az, hogy lejáratja ezt az oldalt."

Tóta W kiváló íráskészséggel rendelkezik, remek, karcos stílusa van. Felkészült, alapos. Hogy pillanatember lenne...hát elég régóta itt van. Mit is mondhatnék?
Ha már igényesség. tudom nyelvtan-náci dolog, de csakis azért teszem szóvá, mert itt a felkészültség előjön: rosszul írtad le a WoW címét.
Egyébként a cikk egy félmondatában szerepelt a WoW, kár, hogy nem sikerült megérteni mit is akart vele mondani. Igaz, voltak, akiknek ment, elég elolvasni a cikkhez fűzött kommenteket.

Lehet szidni a varánusz-t, mindenkinek joga van a véleményéhez. De!
Ha annak stílusával van baj /vagy Tóta W stílusáva/l, akkor nézz magadba előbb!

Idézem tőled: "Ja, miért baj az, hogy Ánusz ilyeneket ír, "Csak maszturbál egyet a híreken. És azért használom ezt a kifejezést, mert a igénytelenség mellett megvan ennek az a baja, hogy az olvasó tulajdonképpen levezeti a dühét." (azért csak használod, nem?), "A többiek mindannyian Tóta libafos zöld inge alól bújtak elő: az origo worlukja Puzsér, a nol.hu varánusza Pető Peti...(A korábban már nagyra magasztalt Silly Lacy ugyan hasonló probléma, de egy másik állatfaj: a ladislav sillycosis)....És nem is arról van itt nagybaszó,..."

Hol itt a kultúra, a tisztelet, vagy az általad említett önkritika?

"Kíváncsi vagyok, mikor unnak rá az emberek tömegesen erre a monoton híremésztésre, ezekre a pocsék hírportálokra, erre a kis magyar ugarra."

Mert ez a poszt aztán egy vadvirágos mező, mézédes illatoktól nehéz, üde színfolt a magyar ugaron.

Szóval akkor ennyi.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 07:32:00

@vitéz Thapóccay néma bárány:

"Ha belenézünk ebbe a világba egyet láthatunk: közösen szarnak a te hisztis, idióta, tehetségtelen fejedre."

Ez nem igaz. Jelent meg Népszabadság és HVG cikkem. És az index és origo is emelt ki blogomat. Tehát bizonyított, hogy NEM az íráskészséggel van a gond.

Itt a publikációs listám:

math.uni.hu/angol/publications.html

Ezek után gyere már azzal, hogy nem tudok írni, hülyegyerek! Még az origo és az index is elismeri, hogy tudok írni, mert raktak ki blogomat, nem is egyet. aztán utána elszakadt a dolog. És nem elvesztettem az íráskészségemet, ilyen baromsággal te nekem ne gyere!

Nem tudom, mit okoskodsz, ha kurvára semmi tapasztalatod nincs.

Jön a kis vitéz Tahpóccay tapló paraszt, semmit nem tud a világról, semmit nem tett le még az asztalra, de a pofája az nagy.

Neked van cikked ezekben az újságokban?! Nincs, akkor mit ugrálsz, hülyegyerek?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 07:39:49

@Putyilov gyári melós:

"Én inkább a tehetetlen düh kibeszélését látom ezekben a blogokban.
Legalább a paraszt nem a családot veri végig és nem áll neki ámokot futni egy Uzival az utcán."

Erről írtam. Olvasd el!

" Úgyhogy szerintem nem Tóta W, az indítóikon, hanem az elvtelen, gyáva, a médiába beruházó tőkét totálisan kiszolgáló Új Péter."

jó, erről nem akartam írni, ez régen volt, nem látom át.

"Ma már minden Blikkalja, sőt inkább Kretén Magazin, Kismalac szintű az egész média. A politikusok is az ezekre szocializált debileknek játszák a pojácáskodásaikat. Tudatos elbutítás, elhülyítés zajlik, minden szinten."

szerintem nem tudatos hülyítés zajlik, hanem csak engedik a dolgot. amikor az olvasónak kiteszik a Varánuszt, a Velvettel, a Puzsért a szexbloggal, az nem tudatos néphülyítés, mert aki akar, az nem kattint rá. Én ezekből csak néhány politikai blogot nyitok meg, de csak azért, hogy beszóljak nekik. És ezt azzal ellensúlyozom, hogy sokkal jobb blogokat osztok meg a Piroslapon. Szóval én pár száz megosztással tudatosan próbálom a jó irányba billenteni a dolgokat.

A hibát nem úgy fogalmaznám meg, hogy tudatosan hülyítik a népet, de gátlástalanul belemennek a néphülyítő dolgokba, és semmi olyat nem csinálnak, ami tudatosan emelnél fel a népet.

"Talán egy forradalom elsöpri az egészet, de nem orbáni budiforradalom, hanem gyilkos-véres."

A gyilkos-véres forradalmak durvák szoktak lenni, fel szokták zabálni a gyerekeiket. Erőteljes változások elindítói, de nagy áruk van. Vannak sikeres reformidőszakok, amelyek szintén változást hoznak, de guillotine nélkül.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 07:54:35

@billy reed:

"Tóta W kiváló íráskészséggel rendelkezik, remek, karcos stílusa van. Felkészült, alapos."

Gondolom, más az elképzelésünk a felkészültségről. Én azt nézem, hogy van-e Worluknak vallástörténeti, vallásfilozófiai, filozófiai háttere. Nincs. Gőze nincs ezekről, és nem felkészült. Egyázkritikája kb azon alapul, hogy "nekem ez nem tetszik, tehát nem jó". Ami egy szempont lehet, de nem felkészültség.

Itt villantok némi felkészültséget:
ateistaklub.blog.hu/

bár persze ez csak egy blog, tehát a felkészültség csak villan.

" Hogy pillanatember lenne...hát elég régóta itt van."

Ez egy jóslat. Nézzük meg, hol lesz pár év múlva!

"Ha már igényesség. tudom nyelvtan-náci dolog, de csakis azért teszem szóvá, mert itt a felkészültség előjön: rosszul írtad le a WoW címét."

javítottam. ha már igényesség.:)

"Egyébként a cikk egy félmondatában szerepelt a WoW"

a WoW nem konkrét cikkre utalt, hanem általában Worluk közegére. Hogy honnan jön, hogy mi az ő "felkészültsége".

"Ha annak stílusával van baj /vagy Tóta W stílusáva/l, akkor nézz magadba előbb!"

Igen, a stílusával van a baj. Magamba néztem, mit akartál mondani?!

"Hol itt a kultúra, a tisztelet, vagy az általad említett önkritika?"

Hehe. Az nem esett le, hogy illusztráltam, hogy én is tudok ilyen stílusban írni?! Meg ugye más az, hogy ez egy reakció. Én tapló parasztoknak válaszolok tapló paraszt stílusban, értelmes embereknek értelmes stílusban. Egészen más az, hogy Varánusz és Worluk CSAK a tapló stílust tudják, és mindenhol, mindenkinek így írnak.

Neked meg el kell dönteni, hogy:

1) Tetszik neked a tapló stílus. Akkor nem kifogásolhatod az én cikkemben a tapló részt.
2) Nem tetszik. Akkor egyet kell érts a cikkel. Semmi keresnivalód Varánusz és Worluk oldalán. És nyugodtan olvashatod a nagyon udvarias stílusú cikkeimet.

Az sehogy sem tud ebből kijönni, hogy nálam hiba ez a stílus, de Varánusz és Worluknál erény.

"Mert ez a poszt aztán egy vadvirágos mező, mézédes illatoktól nehéz, üde színfolt a magyar ugaron."

Nem, de van olyan postom, amely az. Tessék felkeresni!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 08:04:48

@billy reed:

"Mert ez a poszt aztán egy vadvirágos mező, mézédes illatoktól nehéz, üde színfolt a magyar ugaron."

mutatok neked pár üde színfoltot:

piroslapok.blog.hu/2012/11/19/mit_tanulhat_az_lmp_a_nemet_zoldektol

olyan háttérinfókat, elemzést tartalmaz, amely hiánypótló a magyar ugaron, mert másoknak általában nincs belátásuk a német politikába. Varánusznak erről fingja nincs

piroslapok.blog.hu/2011/01/13/a_sajttoszabadsag_halala_1

irodalmi alkotás. ilyet Varánusz és Worluk nem tud

piroslapok.blog.hu/2010/12/16/talalkozas_egy_fiatal_demokrataval

feuilleton. Varánusz szerintem nem is ismeri ezt a szót. Worluk ilyet nem tud

természetesen ezeket a blogokat az index nem emelte ki, az újságok nem hozták le. hiába küldtem be ilyeneket.

és neked is hozzáteszem, volt olyan időszak, amikor lehoztak tőlem akár ezeknél gyengébb cikkeket is.

math.uni.hu/angol/publications.html

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 10:36:49

@vitéz Thapóccay néma bárány:

"De lehet csak meg kéne tanulni írni. Az új blogok is magasan vernek, egy Kard, Pézsma, Poldi, Sorköz, Ténytár mellett SEM rúgsz labdába. "

egyébként, rózsaszín napszemüveges kis naiv. mert ugye a világ olyan, hogy minden jó elnyeri jutalmát, minden rossz elnyeri méltó büntetését. az újságok fantasztikusan válogatják ki a jó írásokat. akit kitüntetnek, azok megérdemlik, akiket nem tüntetnek ki, azok nem. sőt, a kormányban is csupa méltó emberek vannak. vétlenül sem kerül kiválogatásra ocsú, és a méltó emberek mindig is kormányra kerülnek. ugye jól értem, ezt írja Varánuzs is, és Worluk is, ezért olyan nagyon mérgesek a kormányra, mert szívük mélyén tudják, hogy ez a kormány a lehető kormányok legjobbika, legokosabbika?!:)

vagy azt akarod mondani, hogy valamiért a politika, a választások az eléggé elbaszott, de a zIndex, az tökéletes?!

dr. jenőke (jenőke) 2012.11.30. 11:20:52

@Brendel Mátyás:
Csodállak, hogy mennyire elégedett vagy magaddal, és lenyűgöz, hogy ezt Te meg is tudod indokolni.
Elkeserít, hogy milyen sokan nem értenek egyet veled.
Bosszant, hogy én sem értek veled egyet.
Nem is értem.

Globetrotter2014 2012.11.30. 11:23:08

Annak aki nem mozgalmista, áruljátok el, mi ez az össznépi egymásnak esés a balosok között? Most játszák le a háűzon belüli hatalmi meccset 2014re?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 11:35:39

@ZF2:

1) nem vagyok mozgalmista
2) varánuzs és worluk szerintem nem balos
3) még én sem nagyon
4) ez a bejegyzés nem választási harc

Globetrotter2014 2012.11.30. 11:41:00

@Brendel Mátyás:
1. nem gondoltam semmi személyesre.
2, Varánusz blogja keményen balos.
3. Minden a nézőpont kérdése (megint nem személyre szólóan értékelek, pláne ismeretlenül).
4. Akkor ez most mi?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 12:05:14

@ZF2:

"Varánusz blogja keményen balos."

mellékes kérdés, de Varánusz keményen ütötte Mesterházyt az LMP felől.

"Akkor ez most mi? "

Hát ha Varánusz és köztem tekinted a vitát, ami konkrétan így nem folyt, de a véleménykülönbség nyilván abban lenne, hogy szerintem nem azt az agyzsibbasztó, populista, animációkkal manipuláló kommunikációt kéne folytatni, amit ő csinál. Ő nagyon hülye olvasóknak ad nagyon primit0v "szellemi táplálékot".

Amiben a zIndex "filozófiájával" nem értek egyet, az szintén valami hasonló, de ott konkrétan még az általános mutyizós, uram-bátyámozós, komázós szervezési módot is kritizálnám, amely a zIndexnl ugyanaz a kis magyar valóság, mint a Fideszben.

Ez azért nem választási hatalmi harc, mert én 99 százalék, hogy nem leszek képviselő, Varánuszról se tudom, hogy az lenne, Worlukról se tudom, és a zIndex sem párt. Tehát nem a választást osztjuk itt le, más kérdésekről van szó.

Értelmiségi vitának, Kulturkampfnak mondható a dolog. Bár énnekem ebben nem sok hatalmam van, nekik meg nem sok érvük.

B.Gideon 2012.11.30. 12:15:09

Nem kevés igazság van ebben.. én sem sajnálom a dicsőséget egy Varánusztól sem.. de akkor is.. minden blogbejegyzés.. CSAK SZAVAK.. és mikor alakulnak a szavak tetteké.??
Ez a kérdés jobban izgat, mint az, hogy épp napi szinten ki mit és hogyan qrt el..
Egy fecske sem csinál nyarat.. de azt látom, érzem, hogy itt minden fecske mást akar..és ez nem nyugtat meg..
Én csak egy nő vagyok:) a nick ellenére.. de karosszékben ülő megmondóktól, ezt biztosan tudom nem fog megváltozni ez az ország és néha a sok Varánusz szava többet árthat, mint használ.. ezt érzem és az érzéseim sajnos sokszor beigazolódnak..

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 12:23:00

@B.Gideon: nézd, van karosszékben ülő író, és olvasó. a karosszékben ülő író lehet varánuzs é lehet nem varánusz.

hogy mi változtat meg dolgokat?

1) a karosszékében ülő olvasó, ha feláll, és csinál valamit. ez rajta műlik
2) a karosszékben ülő író megmozgathat olvasókat
3) néha csak cikkek is képesek változást elérni. Schmitt Pál például nem a várban tüntető pár ember miatt mondott le

nehéz megmondani, hogy a varánusz tevékenysége mit eredményez. a primitivizmusa egyrészt dühöt gerjeszt, másrészt le is vezethet. mindenesetre a primitív dühtől felálló emberek tömege sem éppen jó. ha meg inkább elalélnak varánusz maszturbációjától, akkor az sem jó.

nem látom, hogy a varánusz tevékenysége hogyan mozgathat meg jól olvasókat. egy normális blogger inkább

Globetrotter2014 2012.11.30. 12:55:24

@Brendel Mátyás:

Akor mi ez? Demokratikus centralizmus?

A blogketrec döntésmehcanizmusát nem ismerem (és nem is érdekel), de azért abba nehéz belemkötni hogy a (baloldali) ellenzáék mindenképpen erős képvisletet kap. És amitől a konzervatív média vaszeg a legidegesebb, a lehozott balos anyagok meglehetősen erős szinvonalat hoznak, és itt nem feltétlen az irodalmiság a fő kritérium.

Az hogy a baloldal egymást gyepálja 2 évvel a választs előtt nem bitos hogy tragédia, Nem 2 évvel a választűsok előtt kell közvélemyáénkutást nyerni. Az ilyen viták nem bztos hogy hátráltatják a jó irány megtalálását.

A hatalmi harcos érved inkább vicc. Hallottál a negyedi hatalmi ágról?

A LMP-s fújást pedig végképp nem értem. Sehogy sxem tudom összerakni. Mást nem tudok rá kitalálni minthogy ezzel próbálja a baloldal az LMP függetlenségét hitelesíteni, hogy meglegyen az SZDSZ hez hasonló harmadik utas szövetséges 2014re.

Akármnnyire úgy tűnik hogy a KD E14 MSZP lefedi a szavazók jelentős részét, a koalíció sokszor egymást fogja kizárni. Egy külön LMP ezeket összeszedheti, és ha nem áll koalícióra 2014ben (de pl értelmesen kívülről támogatja) akkor meg is maradhat értelmes poltikai erőnek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 13:08:07

@ZF2:

"A blogketrec döntésmehcanizmusát nem ismerem"

hát én kissé ráláttam, amikor kommunikáltam a döntéshozóval.

"azért abba nehéz belemkötni hogy a (baloldali) ellenzáék mindenképpen erős képvisletet kap."

nem is ebbe kötöttem bele.

"És amitől a konzervatív média vaszeg a legidegesebb, a lehozott balos anyagok meglehetősen erős szinvonalat hoznak, és itt nem feltétlen az irodalmiság a fő kritérium."

szerintem nem, és ebbe kötöttem bele. Varánusz nem színvonal. sem irodalmilag, sem máshogy. tevékenysége szerintem nem hasznos a baloldalnak, de az országnak sem. az, hogy maszturbál egyet, neki hasznos, meg azoknak az elemeknek, akik erre élveznek. de 0rásaiban nincs kritika, meglátás, új adat, új elem.

a ténytár az, amelyik hasznos, színvonalas, nem irodalmilag. a ténytár kiemelését nem vitatom.

a pártpolitikai kérdésekre nem reagálok. ez a post nem erről szól.

vitéz Thapóccay néma bárány 2012.11.30. 13:13:48

@Brendel Mátyás:

"Hát ha Varánusz és köztem tekinted a vitát"

Muhahahahaha. Milyen vitát? Varánusz és közted nincs vita, mert ő is szarik a fejedre, a hisztidre meg a mocskolódásodra.

Világosan látszik mi a bajod. Kulturkampf van mert nem érdekelsz a kedves stílusoddal senkit.

"nem látom, hogy a varánusz tevékenysége hogyan mozgathat meg jól olvasókat."

Megmondom én neked, csak figyeljél: Fabius tud írni. Stílusosan, szórakoztatóan. Veled ellentétben.

De most örülhetsz, a varánuszozással több figyelmet és kommentet kaptál mint az utóbbi egy hónapban összesen. Remélem örülsz.

menőmano 2012.11.30. 13:37:17

Hát! Már elnézést!

De! a Brendel úrnak? sem kell a szomszédba menni, hogy totálisan ronda szavakat írogasson.
Szerintem.
osztjónapot! Kész ennnnyyyi.

:))))))))

menőmano 2012.11.30. 13:39:56

Hát! Ja! Stilus és minőség.
S ez jó".
:)))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 14:48:53

@vitéz Thapóccay néma bárány:

"Varánusz és közted nincs vita"

én is ezt írtam, te papagáj vagy?!:)

"Megmondom én neked, csak figyeljél: Fabius tud írni. Stílusosan, szórakoztatóan. Veled ellentétben."

Ez a te véleményed. De nekem olyan bizony0tékaim vannak arra, hogy tudok stílusosan írni, hogy le se szarlak: a HVG, Népszabadság, Világosság, Magyar Tudomány és még sokan mások után elhiheted, hogy kurvára nullát ér a véleményed.

math.uni.hu/angol/publications.html

"De most örülhetsz, a varánuszozással több figyelmet és kommentet kaptál mint az utóbbi egy hónapban összesen. Remélem örülsz. "

Tulajdonképpen ez demonstrálja azt, amit mondok. Az olyan kulturbunkó döglegyek, mint te akkor jönnek, ha kiteszik a linket valahova. Ezért mész a Varánuszra is. Tudod te nagyon jól, hogy a dögre szállsz. Fel is akarod használni érvnek, de az nem esik le, hogy pont ez mutatja meg, hogy a Varánusz egy szemét blog. Úgy, ahogy van. Itt és most vallottad be, implicit módon. :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 14:51:22

@menőmano: elsősorban nem a ronda szavakról szól a kérdés. és ráadásul én elsősorban nem a cikkekben szoktam ronda szavakat használni. ebben itt van egy pár, de ez demonstráció is akart lenni.

és lám, jönnek is a Varánusz döglegyei.

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2012.11.30. 15:12:49

Őszintén szólva meglepődtem, hogy olyat írtál, amivel egyet tudok érteni.

Andráska8 2012.11.30. 15:22:21

Az Index és az Origo szerkesztőségét és Spéder és a Fidesz uralja.

Most akkor ez a színvonal kell ott.

tarackos 2012.11.30. 15:24:05

Szerintem nincs semmi gond a gyíkkal én bírom!

A tömeg minőség iránti érzéke nem csak ezen a téren alacsony színvonalú hanem mindenhol. Fogyasztói társadalom. Nagy tömegben olcsót, középszert vagy mnég azt se.

A kunstruktív része rendben van, egyéni szinten mást nem lehet tenni. A középszerrel szemben fel kell mutatni a minőség alternatíváját. A neten ennek marad nyoma. Vevője nem feltétlenül...;)

Szerintem a probléma már ott kezdődik, hogy komolyabb gondolatmeneteket egyszerűen nem ért meg a tömeg. Blikk terjedelmű cikkekre vagyunk szocializálva. Akkora terjedelemben nem minőség van hanem bulvár.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 16:05:18

@Andráska8: ez a kérdés szerintem nem függ az oldaltól.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 16:06:53

@tarackos: No de azzal csak egyetértesz, hogy a zIndex az tehetne az ügyben annit, hogy kevesebb Ánuszt és több minőségi blogot emel ki, nem?!

tarackos 2012.11.30. 16:39:17

@Brendel Mátyás: Tehetne de ha ez az üzletpolitika? Mint a kertv. De egy Bergman film a kertv-n is Bergman film...

Én egyébként nem ebben a megközelítésben hiszek. Hanem abban, hogy meg kell tanítani különbséget tenni bóvli, giccs és a minőség között.

Lehet bóvlit fogyasztani de ha meg kell nyilvánulni akkor azért tudják: ne azon szinvonalon tegyék. Mert az ciki, égő, olcsó, igénytelen.

Amúgy az index már azzal is tesz, hogy blog szervert üzemeltet. Mert így van hol megjelennie Igénytelen és Minőség uraknak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 17:38:34

@tarackos:

"Tehetne de ha ez az üzletpolitika? Mint a kertv. De egy Bergman film a kertv-n is Bergman film..."

szerintem az index.hu befektetői nem halnának éhen, ha egyik nap nem Ánusz lenne a ketrecben.

"Lehet bóvlit fogyasztani de ha meg kell nyilvánulni akkor azért tudják: ne azon szinvonalon tegyék. Mert az ciki, égő, olcsó, igénytelen."

Totál zavros, amit mondasz. Ha egyszer a zIndex kiteszi Ánuszt, akkor a zolvasó honnan is venné le, hogy egyébként ez ciki, égő, olcsó, igénytelen?! A zIndex nyilván azt tan0tja ezzel a zolvasónak, hogy ez a cool.

"Amúgy az index már azzal is tesz, hogy blog szervert üzemeltet. Mert így van hol megjelennie Igénytelen és Minőség uraknak. "

blog server millió van. Ha zIndex holnap behalna, illetve a blog.hu is, akkor legfeljebb egy másik oldalon publikálnék. A hozzáadott érték a blogketrec volna, de ha az kontraszelekcióval működik, akkor inkább ne lenne!

Facbook csoporttal, google search-csel akárhol is el lehet üzemeltetni egy blogot, és megkapja az ember a maga pár tucat vagy pár száz olvasóját. Ez egyébként olyan, hogy sok Minőségi úr ennyiért már nem is ír, minek.

menőmano 2012.11.30. 18:00:49

@Brendel Mátyás:

"Varánusz döglegyei". Tényleg? Hát! azok meg milllyyenek??

Ja! bocsika! Közben már totálisan eszembe is jutott) Elegánsak, okosak és szépek.

S ez jó".

:))

NIPREDIL 2012.11.30. 18:30:55

@Brendel Mátyás: Vagdalkozol, irigykedsz és vádaskodsz.
Mi az, hogy a Varánusz döglegyei??? Én még sose gondoltam, hogy aki mást olvas, mint én, az döglégy vagy tarantulapók. Hogy jössz ehhez? Egy "döglégy", aki sokat olvas, néha ír.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.11.30. 19:06:55

A blogketrec szerintem azért hasznos az Indexnek, mert oda betehetnek bármit, ami nem a szerkesztőség véleményét tükrözi, közben szélesíti az olvasók körét.

Szerintem nem az olvasók szellemi színvonalát célozza Varánusz szerepeltetése, hanem az érzelmeiket. Saját írásaim fogadtatásán látom, hogy nem mindig a valóban fontos írások lesznek sikeresek, hanem azok, amelyek megérintik az emberek érzelmeit, rímelnek a vágyaikra (pl. hogy valaki nagy nyilvánosság előtt jól beolvasson a politikusoknak).

Amit a végén írsz, az nagyon szép gesztus. Emlékszem, egyszer azt éreztem, hogy mintha a blog.hu bloggerei is versenytársat látnának a többiekben, nem pedig egy partneri hálózat tagjait (akik követik egymást). Akkor elkezdtem blogokat a Facebookon lájkolgatni, hogy egyben látszódjon egy csapat. És jó is hogy ez szóba kerül, hozzá is kell adni újakat.

tarackos 2012.11.30. 19:26:45

@Brendel Mátyás:
"szerintem az index.hu befektetői nem halnának éhen, ha egyik nap nem Ánusz lenne a ketrecben."

Valóban nem de ez egy magánvállalkozás. Azt csinál amit akar. Persze lehet ezen fanyalogni de erre meg az a válasz, hogy nem kötelező olvasni. Ha pl. te csak a saját blog válogatásodat olvasod akkor számodra az index ugye nem is létezik. vö. média és pluralizmus. Egy csatornán mindent vs. mindenféle csatorna+távkapcsoló...

"Totál zavros, amit mondasz. Ha egyszer a zIndex kiteszi Ánuszt, akkor a zolvasó honnan is venné le, hogy egyébként ez ciki, égő, olcsó, igénytelen?! A zIndex nyilván azt tan0tja ezzel a zolvasónak, hogy ez a cool."

Az régen rossz ha az olvasót az index neveli. Nevelje a család, iskola etc. Ezeknek kell megtanítani különbségettenni bóvli és minőség között!

"Facbook csoporttal, google search-csel akárhol is el lehet üzemeltetni egy blogot, és megkapja az ember a maga pár tucat vagy pár száz olvasóját."

Na ezek is pont úgy működnek mint az index. Meg a youtube. Click alapon.

Tartalom tonnaszám van a neten. De senki sem fog helyetted szelektálni! Az értelmiség felelőssége a minőség melletti következetes kiállás. A nevelés során pedig meg kell tanítani értékelni és igényelni a minőséget. A facebookos ötleted ezért teljesen rendben van! A tömegigényt meg minden korban kiszolgálták. Régen kövezéssel, boszorkányégetéssel most meg varánusszal, blikkel meg Győzikével.

tarackos 2012.11.30. 19:30:05

@politologus: A kedvenc oldalaimat, blogjaimat kommentekből szedtem össze. Nem rémlik, hogy bármelyik portál befolyásolt volna.

A keresni lusta tömegre valszínű nagyobb hatással van mi van a kirakatban, mint rám.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 19:33:16

@NIPREDIL:

"Én még sose gondoltam, hogy aki mást olvas, mint én, az döglégy vagy tarantulapók."

én már sokszor gondoltam azt, hogy aki bizonyos dolgokat lelkesen olvas, az bizonyítványt állít ki magáról. mondjuk, aki egyetértőleg olvassa a Mein Kampfot, arról nem tudok jót gondolni. szóval nem olyan vad ötlet ez, hogy madarat tolláról, embert olvasmányairól ismerni meg.

egy másik szempontból például, ha valakihez mennék, és azt látnám, hogy tele van a doházóasztal Blikkel, az is sokat mondana.

és az is sokat mond, ha valaki lelkes Varánusz olvasó

a döglégy egyébként nem csak annak szült, hanem annak is, hogy a megfelelő linkre, mint a rohadt hús szagára, jönnek. te is. nem láttalak itt mostanában máskor

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 19:39:42

@politologus:

"A blogketrec szerintem azért hasznos az Indexnek, mert oda betehetnek bármit, ami nem a szerkesztőség véleményét tükrözi, közben szélesíti az olvasók körét."

ez világos

"Szerintem nem az olvasók szellemi színvonalát célozza Varánusz szerepeltetése, hanem az érzelmeiket. Saját írásaim fogadtatásán látom, hogy nem mindig a valóban fontos írások lesznek sikeresek, hanem azok, amelyek megérintik az emberek érzelmeit, rímelnek a vágyaikra (pl. hogy valaki nagy nyilvánosság előtt jól beolvasson a politikusoknak)."

ez is nyilván így van. és még csak nem is az a baj, hogy van olyan érzelem, hogy "de jó, ha beolvasnak egy politikusnak". a baj az, ha ezt ennyire primitív szinten csinálják. ld amit a maszturbálásról írtam a cikkben. ugye írhat valaki színvonalas erotikus novellát, és feltehet egy maszturbálós videót a blog közepére. érzelem, de nem mindegy, hogy hogy van megjelenítve az olvasónak, a nagy nyilvánosságnak. és még ha valaki ki is teszi a maszturbálós videóját, legalább ne tennék ki a főlapra!:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 19:55:43

@tarackos:

"Persze lehet ezen fanyalogni de erre meg az a válasz, hogy nem kötelező olvasni."

milyen kiszámítható vagy. erről szóltam a cikkben, ott a válasz.

"Az régen rossz ha az olvasót az index neveli."

ez egy teljesen természetes dolog része. odáig a dolog természetes, hogy az emberek nézeteit más emberek nézetei befolyásolják, és vannak befolyásos médiumok, akik példát mutatnak, irányt mutatnak. a gond az, ha nem jó irányba

az olvasót ugye az index és Móra Ferenc is neveli. a mechanizmus hasonló. csak Móra Ferenc jól használta ezt fel, a zIndex meg visszaél vele. maga a mechanizmus nem régen rossz. és a mechanizmus ellen nem tudsz küzdeni. azért tudnál küzdeni, hogy a sok tízezer olvasó ne olvasson Indexet. vagy, hogy a zIndex ne legyen már ilyen tapló. pont ezt csinálom.

" Nevelje a család, iskola etc. Ezeknek kell megtanítani különbségettenni bóvli és minőség között!"

az embert sok faktor neveli. az, hogy te ebből csak egy részt lát, az a te korlátoltságodat mutatja. ettől nem lesz igazad. ráadásul most éppen arról, hogy Pitikét mire nevelik a szülei, kevesebbet tudok, mint arról, hogy a zIndex mire neveli az embereket. kevésbé tudok tehát beleszólni.kevésbé tudok tenni érte.

"Na ezek is pont úgy működnek mint az index. Meg a youtube. Click alapon."

bocs, de ez hülyeség.

1) az index nem search engine alapon működik. a search enginben ugye legalább keres az ember valamit. az indexen viszont eléd hányják az Ánuszt, akármit is kerestél

2) a search engine viszont eredetileg nem click alapon működött, és ma sem teljesen.

hu.wikipedia.org/wiki/PageRank

kicsihuszár, mielőtt érvelsz, tanulj egy kicsit!

3) a collaborative filtering még mindig jobb, mint az egy hülye ember kénye-kedve. de egy értelmes ember szelekciója, na az jobb lenne nála. na ez nincs a zIndexben: értelmes ember.

"Tartalom tonnaszám van a neten. De senki sem fog helyetted szelektálni!"

de, például a zIndex. de az a baj, hogy ez kontraszelekció. ennél mondom az is jobb, ha nincs szelektálva.

" Az értelmiség felelőssége a minőség melletti következetes kiállás."

ez az, amit én itt csinálok, ez az, amit a zIndex nem csinál, hanem pont szembe megy vele

"A facebookos ötleted ezért teljesen rendben van!"

no látod, pedig csak indexet játszok kicsiben. és a dolog aszerint lesz jó, hogy én értelmesebb vagyok az index managerénél. azt ugyanis tudom, hogy ő mennyire nem az.

" A tömegigényt meg minden korban kiszolgálták. Régen kövezéssel, boszorkányégetéssel most meg varánusszal, blikkel meg Győzikével."

én a boszorkányégetésért se rajongtam, arról is inkább kritikusan szoktam írni, úgyhogy most Ánuszról hasonlóan nem rajongok. jó?:)

ha kiegyezünk, hogy Ánusz Győzike szintje, akkor az már egy kis lépés volna az emberiségnek, nagy neked.:)

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.11.30. 19:57:59

@Brendel Mátyás: Hát biztos nem lehetetlen visszafogni picit a durva szövegből (ahogy írod, sokszor elég keresettek ezek a nyelvi durvaságok). Talán egyelőre mókuskerék ez az Indexnek és Varánusznak is: sokszáz komment, lájk, Index-linkek messze terjedése, amíg ez tart, mindkét fél elégedett.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 19:59:40

@tarackos:

azt kiemelném, hogy pár mondat ideje alatt sikerült magadat szembe köpnöd:

Te: "Az régen rossz ha az olvasót az index neveli."

Te: "Az értelmiség felelőssége a minőség melletti következetes kiállás."

persze a két állítás nem mond ellent egymásnak, ha a zIndexet nem az értelmiség részének tekinted, hanem holmi munkás-paraszt kuplerájnak. amiben van valami.:)

Mystes 2012.11.30. 20:00:37

Azért nem emelnek ki téged, Matyi, mert semmiben nem kiemelkedő, amit csinálsz. Tudományos eredményeid nincsenek. Szépírni nem tudsz. Politikailag unalmas vagy, a modorod meg egyenesen kibírhatatlan. Pusztán ateizmussal meg ma már nem lehet izgalomba hozni senkit :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 20:03:29

@politologus: "Hát biztos nem lehetetlen visszafogni picit a durva szövegből"

nem annyira az a baj, hogy a durva szöveg megy. én se fogom vissza magam. bár én a cikkben nem szoktam nagyon elfajulni.

ami ennél fontosabb, hogy ha csak ez megy, az a baj.

ha valaki meg tudja csinálni azt, hogy anális szexszel magyarázza el a Pitagorasz tételt, és speciel sok hülyét ezzel lehet odáig elvezetni, akkor a cél szentesíti az vibrátort. de amikor a maszturbálás mögött nincs sok tartalom, akkor már nem.

és a "Matolcsy-Orbán hülye" az ma már gondolatnak kevés.

Mystes 2012.11.30. 20:08:54

@Brendel Mátyás: Beismerem, tévedtem. Szépírni tudsz: "baromarcú".

:))))))))))))))))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 20:15:29

@Mystes: a szépírás képesége olyan dolog, hogy nem zárja ki a "csúnyaírás" képességét. ráadásul ez tutira nem kizáró a zIndexnél: ld Ánusz. ha te Ánuszrajongó vagy, igazán nem reklamálhatsz.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 20:16:08

@politologus:

felvettem a blogodat abba a listäba, ahonnan én ajánlok a facebookon a piroslapnak. és mindjárt ki is teszek valamit

menőmano 2012.11.30. 21:26:33

@Brendel Mátyás:

Jut eszembe . Egyébként ön totális tévedésben van. Már csak azért is, mert én nem szoktam a Varánusz blogra írogatni.
Ennél fogva semmiféle "légy" formájában nem is jöhettem ide.
De mindegy.

B.Gideon 2012.11.30. 21:36:09

Én úgy gondolom Schmitt Pál nemcsak a blogok miatt mondott le.. úgy összegál minden miatt, ja és mert aszonták neki!:) Palikám, most már igazán le kéne mondani.. Érted, ugye?
Mert ha jól visszaemlékeztek, nagyon nagyon nem akart lemondani..
Én azt gondolom, a bloggerek a véleményükkel éppúgy megoszthatják az embereket.. mert magyarázata mindennek van, csak éppen az nem biztos, hogy éppen az a megfelelő magyarázat, amit éppen az adott blogger hangoztat..
Ezt gondolom, amig a gondolat szabad..:)

márta)) 2012.11.30. 21:38:07

Már bocsánat!

Domborodó kultúra, mikor azt írja a blogger e kommentelőnek) "Olvasd el a posztot, mielőtt ugatsz". S legalább é"tizszer" csipőből , csak úgy) hülyének nevezeti.

Csak szóltam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 21:40:43

@menőmano: elég nagy hülye vagy. először magadra veszed a "varánusz döglegyei" kifejezést, pedig nem konkretizáltam, hogy kire értettem. utána meg tiltakozol, hogy te nem vagy az.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 21:43:26

@B.Gideon:

"Én úgy gondolom Schmitt Pál nemcsak a blogok miatt mondott le.. úgy összegál minden miatt, ja és mert aszonták neki!:) Palikám, most már igazán le kéne mondani.. Érted, ugye?"

de valahol valami cikkek miatt mondott le, mert nem a tüntetés miatt, az biztos. és aki mondta neki, az is valamiért mondta neki, nem jókedvéből. az oksági sorozat végén mindenhol írások vannak. azok voltak az elsődleges okok. ennyit akartam.

ennyi volt a kérdés.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.30. 21:45:32

@márta)): akárhányszor is reklamálsz, nem látok ebben problémát. a hazugot le szabad hazugozni, a hülyét le szabad hülyézni. néven szabad nevezni a dolgokat.

huttinger 2012.11.30. 22:27:26

Valamikor a piroslap is elég sokszor került az index kínálatába.

Mostanában viszont eltűnt.

Nem erről van szó véletlenül?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 00:08:11

@huttinger: igen, erről is szó van, erre sincs magyarázat. illetve, ahogy írtam, valami ilyesmi lehet: "Azért, mert a manager "úr" valamire felbaszta az agyát, és annyira nem profi, hogy ettől elvonatkoztatva a jó blogokat emelje ki."

huttinger 2012.12.01. 00:27:48

@Brendel Mátyás:
De most tényleg....

Van egy hírportál, aki blogokat emel át a kínálatába. Maga a hírportál határozza meg, hogy mit emel át és mit nem. Magam is ebből szoktam szemezgetni. Most nézzem át az összes blogot? DE! Nekem is feltűnt, hogy a piroslappal régen találkoztam. Régen sokat szemezgetett belőle az index. Hogy miért van így nem tudom. Miért lett így.....ugyan csak nem tudom. Én csak most azt éreztem meg, hogy ezt sérelmezed. Hogy ehhez egy szép körítést is tettél ez dicséretes.

Tényleg ne haragudj meg rám!

De egy blogíró olyan mint egy kúrva. El kell tudnia adni magát.
Mondjuk a magyar piac egy kicsit speciális. Itt nem csak a teljesítmény számít, hanem hogy kivel"feküdtél" le eddig. Lehetsz egy bányarém ha a kurzus embere hágott meg.

Ugye nincs harag?

vitéz Thapóccay néma bárány 2012.12.01. 00:28:55

@huttinger:

De, bizony erről van szó. Brendel helyett mást ajánlanak, mást olvasnak és ezen vérig van sértődve, döglégytársam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 00:43:43

@huttinger:

"De egy blogíró olyan mint egy kúrva. El kell tudnia adni magát.
Mondjuk a magyar piac egy kicsit speciális. Itt nem csak a teljesítmény számít, hanem hogy kivel"feküdtél" le eddig. Lehetsz egy bányarém ha a kurzus embere hágott meg.

Ugye nincs harag?"

nincs, ezek szerint akkor neked is az a meglátásod, hogy a cikkben szereplő üdvöskék valamilyen "szexuális" szolgáltatást nyújtottak, és ezért üdvöskék.

én meg nem vagyok kurva alkat. ez az én nagy "bűnöm".:)

huttinger 2012.12.01. 00:48:08

@Brendel Mátyás:

Lehet hogy a te bűnöd később kifizetődőbb lesz.

Ha nem ebből élsz akkor igazam lehet.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 00:49:13

@huttinger: és ugye ezeket a prostituált viszonyokat megfogalmaztam én a cikkben a simicskás részben.

most már csak azt kéne meggondolnod, amit utána írtam: Magyarország pont emiatt a prostitució miatt van szarban. és mivel ez az ellenzékre és az indexre és a közemberekre is jellemző, ezért nem lesz itt hamar kilábalás. legfeljebb a nagyobb rossz kisebb rosszra cserélődik.

huttinger 2012.12.01. 00:49:55

@Brendel Mátyás:

Most mondjam azt hogy egy jobboldali hírportál "reklámozott"?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 00:50:59

@huttinger: szerencsére nem vagyok megélhetési. ha ebből élnék nem írtam volna meg ezt a cikket. nem vagyok hülye.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 00:51:47

@huttinger: ezt tudom. de ugye ők sem azért, mert angyalok.:) a fényképemet például le akartam cseréltetni, azt nem tették meg.

huttinger 2012.12.01. 00:54:02

@Brendel Mátyás:

A valóság a rossz és a kisebb rossz között van. Ma. Az értelmesebbje tudja, hogy ma a 2050 valóságát költjük el.

huttinger 2012.12.01. 00:57:08

@Brendel Mátyás:

Tessék tájékozódni az index tulajdonosi köréről. :-)

tarackos 2012.12.01. 09:26:37

@Brendel Mátyás:

Lehet összetörlek de csak átfutottam a posztot nem olvastam végig. Másodjára átfutva igen, írtam olyat ami benne van.

"És azért használom ezt a kifejezést, mert a igénytelenség mellett megvan ennek az a baja, hogy az olvasó tulajdonképpen levezeti a dühét. Az igénytelen olvasó élvez egyet a worlukista mutatványon, aztán rágyújt egy cigire, és elalél a heverőn. Szervezés, gondolat, tett ebből nem lesz. A konstruktív lépésektől elszívja az energiát."

"Ja, miért baj az, hogy Ánusz ilyeneket ír, miért zavar? Természetesen azért, mert a jobb dolgok elől szívja el a levegőt."

Én ezeken akadtam fenn. Én azt mondom nem kötelező varánuszt olvasni -ez benne van a posztban- de ezzel vége is a kiszámíthatóságnak. Ugyanis nem a dühömet vezetem le és esetemben semmitől sem szívja el a levegőt, sőt.

Egyszerűen azért olvasom mert amíg meló előtt megeszek egy szalámis zsemlét a végére érek a napi VV, varánusz és tóta cikknek. (Mondjuk azért mert pl. reggelire ott van a napi poszt. Megszokás.) Nem a dühömet vezetem le hanem röhögök rajta. Nem színvonalas humor de Győzikétől azért jobb. Ha viszont azt nézem mekkora intellektuális teljesítmény feldolgozni az írásait, nos, nem nagyobb mint Győzike baromságait hallgatni. Reggeli alatt a gyomromban legyen a vér ne az agyamban.

Értem a problémád, a minőségi index blogger nem feltétlenül kerül a címlapra ilyen-olyan okokból. Én megtalálom amire szükségem így ezt nem érzem problémának.

Ahogy írtam a minőség mellett ki kell állni. Nem ismerem az indexes arcokat de egy dolog miből csinálják a pénzt és egy másik a személyes ízlésük. Ha a kettő együtt jár vagyis olyannal keresnek pénzt ami az ízlésüknek is megfelel, az az ideális eset.

Kurvulás: ez az indexen túlmutató probléma a megoldáshoz népet kell nevelni. Évtizedeken keresztül.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 10:08:36

@tarackos: Mintha valami olyan elbaszott elképzelésed lenne, hogy a zIndex az termel pénzt azzal, hogy úgy működik, ahogy, és utána valaki más valamikor máskor valahol máshol meg ellensúlyozza a dolgot, és neveli a népet.

Mégis hogy képzeled?! Egy csomó embernek tipikusan a zIndex a napjában az egyetlen olyan befolyás, ahol valami népnevelés történne.

Reggel tömi a fejét, mint te, ehhez elolvassa a zIndex sideblogot, mert annyi neuronja van, mint neked, hogy ha fejtöméssel van elfoglalva, akkor másra már nem nagyon fussa, annyi sávszélessége van, hogy azon még az Ánusz befér.

Utána bemegy dolgozni. hazamegy fáradtan, megint tömi a fejét, ehhez megint a zIndexet választja, vagy a Győzike showt.

Az egyetlen népnevelő esemény, ami éri, az a zIndex. És azt meg elbaszták.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 10:09:21

@tarackos:

Mintha valami olyan elbaszott elképzelésed lenne, hogy a zIndex az termel pénzt azzal, hogy úgy működik, ahogy, és utána valaki más valamikor máskor valahol máshol meg ellensúlyozza a dolgot, és neveli a népet.

Mégis hogy képzeled?! Egy csomó embernek tipikusan a zIndex a napjában az egyetlen olyan befolyás, ahol valami népnevelés történhetne.

Reggel tömi a fejét, mint te, ehhez elolvassa a zIndex sideblogot, mert annyi neuronja van, mint neked, hogy ha fejtöméssel van elfoglalva, akkor másra már nem nagyon fussa, annyi sávszélessége van, hogy azon még az Ánusz befér.

Utána bemegy dolgozni. hazamegy fáradtan, megint tömi a fejét, ehhez megint a zIndexet választja, vagy a Győzike showt.

Az egyetlen népnevelő esemény, ami éri, az a zIndex. És azt meg elbaszták.

Virág et. 2012.12.01. 10:28:21

Annak ellenére, hogy többször értek egyet az általad leírtakkal, mint nem, Tótát *élvezetesebb* olvasni, mint téged. Azt nem tudom ki ír jobban, nem tisztem eldönteni, de Tóta szórakoztatóbb. Alpári, de mégis alapos. Nehéz megmagyarázni, tehetséges ember, az biztos. Elég régóta ír már, nem hiszem, hogy eltűnne, legyen itt bármi is.
Tótától, de a többi blogtól sem azt várom, hogy megmondja, mit gondoljak, vagy tájékoztasson valamiről. Tótától elsősorban azt várom - és ezt hozza is -, hogy szórakoztatóan, szellemesen leírjon valamit, amivel általában egyet is értek. Nagyjából legalábbis. Más blogokon meg a kommentelés, a vita az, ami érdekes. Színvonalas blog nagyon kevés van. Sokan igyekeznek, néhányan nagyon alaposak, mint a Vastagbőr, de azért látszik, hogy ki a profi és ki az amatőr.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 10:38:28

@tarackos:

Azt azért figyeljük meg, hogy ha nagyon nagy léptékben nézzük, akkor te azt mondod, hogy:

1) A zIndex sideblogjában az Ánusz szintű írások a Győzike shownál kicsit jobbak, de alapjában limitált színvonalú bulvármédiáról van szó.

Ez egy dolog, de figyeld meg, hogy Ánusz döglegyei közül nagyon sokan azzal jönnek, hogy:

2) Ánusz és tsai. írásai igenis a blog.hu termésének javát képezik.

Na ez az, ami agyzsibbasztó baromság, pofátlanság.

A te véleményeddel, 1-gyel már értelmesebben lehet vitázni, mert legalább faktuálisan elismered a valóságot, itt csak az a vita tárgya, hogy ez jól van-e így. Szerintem nincs jól így.

És még egy dolog, ami furcsa: a zIndex egyébként a tudományos rovatban egész jó. Namost én azt el tudom képzelni, hogy van a napiszarnak is olvasóközönsége, meg azt is, hogy az élet és tudománynak is van olvasóközönsége. De a kettőt egy portálon vegyíteni, na ezt nem értem. Ez mire jó?! A csökkent értelműek szerintem inkább a napiszarra menjenek, mert ott nem zavarja őket a színvonalasabb dolog. Az igényesebb olvasót viszont zavarja a napiszar.

Szóval a zIndex valahogy nagyon el van baszva, sehogy sem védhető.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 10:47:09

@Virág et.:

" Alpári, de mégis alapos."

Elfogadom, hogy alpári, és emiatt neked élvezetesebb olvasni. De nem alapos, és annak nincs is ehhez köze. Tóta írásaiban semmi műveltséget nem látok. Még véletlen sem találni egyetlen elszólt félmondatot, egyetlen szót, amely arra utalna, hogy az írása mögött valahol valami mélység lenne. Valami titkos összekacsintás egy kifejezés fölött a műveltekkel: "ugye azért mi ezt is tudjuk".

Tóta titkosan csak a World Of Warcraft közösséggel kacsint össze, ez az ő hazája, ez az ő "alapossága". Ez meg nulla.

"Tótától, de a többi blogtól sem azt várom, hogy megmondja, mit gondoljak, vagy tájékoztasson valamiről."

Pedig hát ugye az volna a valami, ha mond egy új gondolatot, összefüggést, tanít valamit.

" Tótától elsősorban azt várom - és ezt hozza is -, hogy szórakoztatóan, szellemesen leírjon valamit, amivel általában egyet is értek."

És ez miért olyan nagy valami?! Pont ez a masztrubáció. Semmi újat nem ad.

" Más blogokon meg a kommentelés, a vita az, ami érdekes."

Én még nem láttam olyan (másik) blogot, ahol a kommentelés érdekes volna. Órákig kell keresni, hogy egy értelmes hozzászólást találjon az ember, ami ad valami újat.

Éppen ezért mondod, ez az egész így nagy mocsár. És ez amiatt van, mert te már eleve csak olyan csökkent igénnyel indulsz, hogy ne adjon semmi újat, csak szórakoztasson. Csak bele akarsz süppedni a fotelba, és nyomják a fejedbe a pattogatott kukoricát. Ennyi a szinted?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 10:49:13

@Brendel Mátyás: még valamit. Tóta utóbbi pár írása már lendületes se volt. Úgy voltak összedobálva bekezdések, hogy látszódott, mesterkélt. Kiégett. Nyilván maga is ráun arra, hogy minden nap Matolcsy hülyeségéről írja meg ugyanazt, ugyanabban a stílusban.

Virág et. 2012.12.01. 11:05:54

@Brendel Mátyás: Tóta alapos, mert körbejárja azt a témát, amiről ír. Nem nagyon emlékszem mellélövésre nála, pedig más blogoknál ez eléggé gyakori. A nagyobb, profi blogokon is.

"És ez miért olyan nagy valami?! Pont ez a masztrubáció. Semmi újat nem ad." "Csak bele akarsz süppedni a fotelba, és nyomják a fejedbe a pattogatott kukoricát. Ennyi a szinted?!"

Ha blogokról van szó miért kéne másnak lennie a szintemnek? A magaskultúrát, de még az értelmes közéleti párbeszédet sem egy blogtól várom el. Ez szórakozás, szellemi-popcorn és semmi több. Nem akarok világot megváltani és engem sem fog megváltani egy blog sem. Megismerem mások véleményét a blogon vagy a kommenteken keresztül és ha úgy érzem, megosztom velük az enyémet. Ha ez neked túl alacsony szint, akkor pályát tévesztettél, ne bloggolj, hanem próbálkozz valami mással.

Virág et. 2012.12.01. 11:06:41

@Brendel Mátyás: "Én még nem láttam olyan (másik) blogot, ahol a kommentelés érdekes volna. Órákig kell keresni, hogy egy értelmes hozzászólást találjon az ember, ami ad valami újat."

Néha a legostobább komment a legszórakoztatóbb.

tarackos 2012.12.01. 11:07:43

@Brendel Mátyás:

"Mégis hogy képzeled?! Egy csomó embernek tipikusan a zIndex a napjában az egyetlen olyan befolyás, ahol valami népnevelés történhetne."

A tömeget a mai napig a TV meg a bulvárlapok népnevelik nem a net. pl. a fiatalok tojnak az indexre, gugliznak a tanuláshoz meg chatelnek.

(Próbálj már túllépni azon, hogy engem érdekel a varánusz vagy az index. Én nem jó példa vagyok! Az indexre jó ha 1 percet szánok. De mellette min. félórát gazdasági lapokra meg uennyit források ellenőrzésére. Mert nem érdekel a kormány, HVG,blogger vagy más szerint így vagy úgy van hanem a forrás alapján majd eldöntöm szerintem mi van. Az indexet csak azért nyitom meg, hogy tudjam kb. mivel tematizálnak a neten. A varánuszhoz nem az indexen keresztül jutottam el, ahogy tótához sem. Amúgy hozzád sem :) )

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 11:13:53

@Virág et.:

" Tóta alapos, mert körbejárja azt a témát, amiről ír."

1) szerintem nem járja körbe. számos cikkénél számos szempontot tudok mondani, amelyet nem járt körbe
2) az alaposság nem merül kia körben járásban. egy hülyegyerek hiába jár körbe mindent, ha semmiről nem tud semmit. az alapossághoz műveltség is kell. Tótanak ez nincs. az ő körbenjárása nem egy nagy érték.

attól, hogy Józsibácsi a kocsmában mindenről fecseg, még nem alapos.

"Ha blogokról van szó miért kéne másnak lennie a szintemnek? A magaskultúrát, de még az értelmes közéleti párbeszédet sem egy blogtól várom el."

miért nem?! semmi ok nincs, amiért ne várhatna el az ember többet. igénytelen vagy. és van is rá példa. nagyon sok blog ad többet, mint Tóta.

" Megismerem mások véleményét a blogon vagy a kommenteken keresztül"

az előbb írtad, hogy csak a saját véleményedet olvasod vissza, és nem is vársz mást.

"Ha ez neked túl alacsony szint, akkor pályát tévesztettél, ne bloggolj, hanem próbálkozz valami mással."

mást is csinálok, és blogolok is. és a blogból többet próbálok kihozni, mint az a szint, amit te képviselsz. és roppant fel tudja baszni az agyam, amikor vannak olyanok, akik azzal jönnek, hogy amit én csinálok, az nem több, hanem kevesebb. itt most azokra az Ánuszrajongókra célzok, akik itt voltak tegnap

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 11:20:10

@tarackos:

"A tömeget a mai napig a TV meg a bulvárlapok népnevelik nem a net. pl. a fiatalok tojnak az indexre, gugliznak a tanuláshoz meg chatelnek."

1) ez szerintem nem igaz, a zIdnexnek sok fiatal olvasója van

2) ha van olyan fiatal, aki csak chatel, meg keres, akkor hát ő tárgytalan, ennyi. ez nem mentesíti a zIndexet azon fiatalok feletti felelősségétől, akik olvassák

ki ne találd, hogy senki nem is olvassa a zIndexet!:)

" Az indexet csak azért nyitom meg, hogy tudjam kb. mivel tematizálnak a neten. A varánuszhoz nem az indexen keresztül jutottam el, ahogy tótához sem. Amúgy hozzád sem :) )"

elismered, hogy tematizálnak, tehát elismered a felelősségüket. hogy mások is tematizálnak,azt senki nem vitatja. a cikkben említettem is más portálokat. de a lista nem teljes. nem is az a lényeg, hogy teljes legyen a lista. a zIndex egy eklatáns példa. ennyi. ne köss bele, hogy csak egy a sok közül!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 11:28:03

@tarackos:

eléggé össze-vissza beszélsz. elszólod magad, hogy azért érdekel a zIndex, mert érdekel, hogy "mivel tematizálnak". elismered, hogy tematizálnak, befolyással vannak, még rád is, mert érdekel.

a másik oldalon be akarod adni, hogy a zIndexnek semmi befolyása, semmi népnevelő hatása, és ezzel semmi felelőssége nincs.

ez egy oltári ellentmondás. találd ki, hogy melyik a véleményed, oszt azután lehet vitázni róla, de ez a csúszkálás ez értékelhetetlen, mint vélemény!

tarackos 2012.12.01. 11:40:12

@Brendel Mátyás:

Na végre! Igen mi beszélhetünk arról jó-e így vagy sem?

Az ucsó bekezdésre:

:))))) Vagy 15 éve netezek és mikor az első portálok megjelentek jó 10 éve pont uezt kérdeztem! Mire jó, hogy minden szar egy képernyőn van?

Előtte csak tematikus weblapok voltak. Engem azóta se fogott meg a portál funkció, ha vmilyen téma érdekel mindig egy azzal foglalkozó weblapon kötök ki.

tarackos 2012.12.01. 11:49:40

@Brendel Mátyás:

Elismerem, hogy befolyása van nem mondtam, hogy nincs. Erre Hach Péter megjegyzése ugrik be ez is jó 10 éves: 5-6 újságot kell elolvasnom, hogy tudjam mi történik.

Van, csak kérdés mennyi? Nem értékeled kicsit túl?

Azért nyitom meg az indexet mert szinte mindegy hogy nol, hvg, origo, index, mandiner etc. 90+%-ban uaz a napi hír. Többször ellenőriztem. Vagyis nem az érdekel az index mivel tematizál hanem a net mivel tematizál. Ezt néha összevetem a TV-vel, bár most éppen nincs TV-m.

Lehet csúszkálok, de közben melózok is nincs időm minden mondatot végigrágni.

De most már nem rétem min vitázunk...;)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.01. 13:46:56

@tarackos:

"Van, csak kérdés mennyi? Nem értékeled kicsit túl?"

szerintem 2 +- 0.5 kilonewton per négyzetmérföld. P=0.9 . és 1 kilonewton per négyzetmérföld fölött már említésre méltó a dolog. neked van ezt cáfoló mérésed?:)

"Azért nyitom meg az indexet mert szinte mindegy hogy nol, hvg, origo, index, mandiner etc. 90+%-ban uaz a napi hír. Többször ellenőriztem. Vagyis nem az érdekel az index mivel tematizál hanem a net mivel tematizál."

mint említettem, a postom szempontjából ez a részlet irreleváns. a nol, hvg, origora ugyanúgy igaz, amit mondok, és említem is őket.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.12.02. 10:06:26

@Virág et.:

"A magaskultúrát, de még az értelmes közéleti párbeszédet sem egy blogtól várom el."

elmondom neked, hogy néz ez ki innen nézve. és ez most fogalmazódott meg bennem így blogolás közben.

vannak emberek, akik nem csupán ledolgozzák, amit a főnök megparancsolt, és este bezuhannak a tévéfotelba, reggel meg valami hülyeséget olvasnak a reggelihez, utazás közben meg Fejős Évát olvasnak, mert az is könnyű.

vannak emberek, akiknek a fejében a neuronok aktívabban működnek, a szinapszisok jobban pezsegnek. és ezeknek az embereknek vannak mindenféle "világjobbító" gondolataik. nyilván egy csomó hülyeség van, nyilván egy csomó komolytalan is van. de egy csomó érdekes, megfontolandó, értelmes is van.

namost a magaskultúra sávszélessége elég korlátolt. nem lehet minden ilyen gondolattal bejutni a tévébe, könyvet kiadni róla, szakfolyóiratba megjelenni vele. meg az a helyzet, a szakfolyóiratot te úgy se olvasod, akkor el se jut hozzád.

én például a megírt gondolataim tizedét sem tudtam megjelentetni újságokban, könyvekben, pedig próbáltam. és legtöbbször az a válasz, hogy: nem rossz ez, csak erre már nincs keret. én vagyok a huszadik, akit el kell utasítani, annyival több a termelés, mint ami kiadható.

azért nem lehet akármennyi könyvet kiadni, mert az pénzbe kerül, és az olvasó, te is, nem akarsz akármennyi pénzt kiadni könyvre. az olvasó egy kevés pénzt kiad könyvre, folyóiratra, de ezen kívül szeretne ingyen is olvasni.

namost a blog mindezt meg tudja oldani. a világjobbítók egy jó része hajlandó ingyen írni. te ingyen szívesebben elolvasod, és a kiadónál sem kell átverekedni magad. helyette sajnos a sokkal hülyébb tartalom-manageren kell átverekedned magad, aki hülyébb nálad, és alacsonyabb a végzettsége.

ha valahogy a hülye tartalom-managert rá lehetne venni, hogy erőltesse meg magát, lépjen túl saját korlátoltságán, vagy el lehetne érni, hogy rúgják ki, és keressenek valakit, aki kulturáltabb, akkor szépen meg lenne oldva a dolog.

a világjobbítók leírnák ötleteiket, a tartalom-maganerek kiválogatnák az értékeseket, te meg ingyen elolvashatnád, nem kell pénzt költeni rá.

ez most csak részben működik, mert a tartalom-managerek, mint mondtam, hülyék, másrészt a Varánusz-Worlukos előemésztett pattogatott kukoricát adják nektek, amiben konstruktív ötlet nincs, csak maszturbálás.

NIPREDIL 2012.12.02. 16:59:07

@Brendel Mátyás: "Mostanában máskor"? Érdekes magyarsággal írsz. Egyébként mint írtam, sokat olvasok, keveset írok. Neked, döglegyező, többet nem. Csókpuszi

Waldi! 2013.02.04. 22:49:29

Ahogy a mondas tartja, a hazugsag ott kezdodik, amikor a szar helyett uruleket mondunk.
Ha jol ertem akkor szerinted a "worlukizmus" olcso nepszerusegre torekszik a fikazassal, humorral, tragarsaggal, a "varanusistak" cikkei sekelyesek, otlettelenek, nem mutatnak elore, repetativek, stb.

1, Az elfaradasban igazad lehet, az elmult 3 ev (amiota Orban legujabb amokfutasa tart) utan tenyleg nehez valami ujat, meglepobbet mondani arra a dobbenetre ami itt torteni.
2, Tota mar regota mondja, hogy mediatorveny, az ellenzeki media ellehetetlenitesenek az lesz a vege, hogy ha a professzionalis ujsagirokat elhallgatjak, akkor csak a "megbaszlak anyad hatan" kifinomultsagu velemenyek maradnak.
3, Lehet Galamus-on megszokott stilusban is kifejteni a velemenyt, csak kerdes hogy a szofisztikaltabb megfogalmazas hany emberhez fog eljutni. Valoszinubb, hogy Tota egyetlen karacsonyi, punkosdi vagy husveti kirohanasa tobb emberre van pozitiv hatassal, mint az egesz ateista blogod, ami nekem tetszik, de az a tobb tizezer ember aki Tota-t vagy Varanus-t olvas, nem fogja megnezni.
4, Akiket egy kalap ala sorolsz, azok szerintem nehezen tekinthetok egy csoportba tartozonak.
Varanus: A kozel mindennapi postok tenyleg sokszor sablonosak, az egyes szofordulatok, pl. zsinortanga mar agyonhasznaltak. Ennek ellenere maga a velemeny korrekt, es idonkent foleg lmp kerdesben meg javaslatok is megfogalmazodnak.
Tota W.: Arpi nem napi rendszeresseggel, hanem inkabb hetente ir, nem kell reagalnia minden dologra. (Arra jobbara a Nyuzsis kirohanasait hasznalja.) A W blog viszont esetenkent tenyleg irodalmi szintu szokott lenni. A HVG-n sajnos kevesebb a random agymenes, vallaskritika, stb.
Szily: Bar tenyleg tud vicces lenni, a fikazas sajnos csak akkor mukodik, ha a fikazo el tudja magarol hitetni, hogy o tenyleg jobban tudna, mint a fikazas targya. Na Szily erre nem kepes, tehat azert, legalabbis szamomra hiteltelen amit ir.
Puzser: Na o aztan tenyleg legendasan tajekozatlan tud lenni, de pl. KDNP-s videoblog eleg epic lett.
5, Konstruktiv, eloremutato otletet nem a politikusoktol, koziroktol kellene varni? Bayernak pl. vannak otletei a bekemenettol kezdve a pogromig, na de...

Waldi! 2013.02.04. 22:57:57

Nyilvan a "duhongo Gyurcsanyi diktaturaban", amikor ciki volt baloldalinak lenni konnyebben kikerultel az index cimlapra, mint most, amikor mar mindenki a kormanyt szidja, es csak nehany magat bloggernek alcazo fidelitasost, mandinerest, meg gpontot tudjak kitenni, hogy legyen valaki aki ennek a vilagtalan, vallalhatatlan es koldoknezo gittegyletnek a legujabb elborult agymeneset egyaltalan a vedelmebe veszi.

Waldi! 2013.02.08. 12:26:03

Ez epic onszopatas.
süti beállítások módosítása