Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Ezt akartuk... elértük!

2011.04.22. 14:57 | DzsonAlkarki | 36 komment

Címkék: cigány jobbik cigánybűnőzés nemzeti együttműködés rendszere

2011. április Magyarország. Ez lenne a tavaly meghirdetett „rendszerváltás”? Ugyan kérem. Valami nagyon megromlott ebben az országban. Míg egyes emberek dolgoznak, esznek, isznak, terveznek, ÉLNI PRÓBÁLNAK, addig mások MENEKÜLNEK és RETTEGNEK. Sajnálom, hogy szeretett hazámban megtörténhet ilyen. És mi mit csinálunk? Semmit! Gyávák vagyunk! Gyávák, mert nem merünk szembe állni pár száz megbolondult, magát mindenkinél nagyobb magyarnak valló deviáns idiótával. És megint csak mit csinálunk? Karba tett kézzel várjuk, hogy a „nemzet kormánya” majdcsak megvédi a szerencsétleneket.

Ennyit a nemzeti összetartásról… Magyarország elérte azt a morális mélypontot, amelybe évtizedek óta folyamatosan zuhan bele. Nekem személy szerint ELEGEM VAN. Így akartok élni drága honfitársaim? Lehetünk bal- vagy jobboldaliak , komcsik vagy nácik, szocdemek vagy konzervatívok egy országban élünk. Mégis köpködünk, megalázzuk, hátba szúrjuk egymást. Gratulálok. Elértük, hogy Magyarország „büszkén” viselheti a SZÉTSZAKÍTOTT ország jelzőjét. Eközben Európa és a világ rajtunk röhög! S mialatt dühösen írom rövid gondolataimat, addig gyerekek, nők, férfiak (értsd: HONFITÁRSAINK) sírva kényszerülnek elhagyni otthonaikat. A kormány meg csak asszisztál, mi meg ülünk a … Na, ez már szánalom.


Ezt akartuk, elértük. Megkaptuk, megválasztottuk, engedtük.


Eddig s ne tovább Magyarország…

 

 

 

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr792847668

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Demagóg leszek 2011.04.24. 16:28:57

  Az utóbbi röpke néhány hónap alatt a kormány 742 milliót költött kommunikációs stratégiára. Persze lehet, hogy sokkal többet, csak vagy nem kapott nyilvánosságot a többi, vagy én siklottam el felette.   Most jön a demagógia. Szeri...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sine ira et studio... 2011.04.22. 16:34:33

Kedves cikkíró, pár építő jellegű kérdést szeretnék Önnek feltenni:

Az első kérdésem az volna, hogy a romákat ért vélt vagy valós sérelem (ha jól tudom, még SOHA egyetlen gárdistát, polgárőrt, véderőst nem ítéltek el azért, mert romákat bántott volna; a hatóságok időről időre próbálkoznak, de még soha egyetlen eset történt - akkor most mitől félnek a romák?) a médiában miért többszörösen felnagyítva jelenik meg? Miért van az, hogy a romákat ért támadások összehasonlíthatatlanul nagyobb médiafelületet kapnak, mint mondjuk a romák által elkövetett szükségtelenül brutális és állatias módszerrel elkövetett bűncselekmények, gyilkosságok? Hasonló módon a fosztogatások, a köztulajdon (gátak, sínek, vezetékek) rongálása miért nem kap ekkora médiafelületet? Ön szerint ez igazságos? Szegény fényképen mutatott kisgyermek nem tehet semmiről, de hiányolom, hogy a Piroslap ellenkező előjellel nem mutatott összevert embereket, halálra vert osztálytársat, megkéselt falusiakat és vérbe fagyott vagy meglincselt idős embereket, pedig lett volna mit (sajnos).

Ön azt írta, hogy itt egyesek sírva kényszerülnek elhagyni otthonaikat. Egyesek, akik fenyegetve érzik magukat, elhagyják az otthonaikat, miközben sokan, akik védtelenek, öregek (és nem romák, hanem magyarok) nem tudják elhagyni az otthonaikat, őket valóban terrorizálják, rendszeresen kirabolják, zsarolják, fenyegetik... róluk miért nem szól ez a cikk? Vagy Ön szerint igazságos, hogy a romák sérelmeit megjeleníti, de az általuk okozott sérelmeket nem?

A másik kérdés, hogy hogyan jutottunk ide? Ön szerint minek köszönhető, hogy ekkora lett az indulat? Vajon melyik népcsoporthoz köthető a településeken növekvő bűnözés, a garázdaság és a vagyon elleni bűncselekmények számának valamint az erőszaknak a növekedése? Vagy a rasszista magyarok ezt vidéken mind csak kitalálják? Kérem, kérdezze meg az ottani falusiakat, mit szólnak ahhoz, hogy a romák nagy része elhagyta a települést. Mit gondol, mit fognak mondani? És azt vajon a rasszizmus által vezérelve, vagy negatív tapasztalataik miatt mondják?

Tisztelt Piroslap, azt mondják, ez a kormány ide juttatta a romakérdést. Kérdem én, az előbbi, nyolc éven át hatalmon lévő baloldal hol és miben oldotta meg azt? A gondok szőnyeg alá söprésével? A romák által elkövetett bűncselekmények híradásainak cenzúrázásával? A "megélhetési bűnözés" legalizálásával? Azzal, hogy a segélyt feltétel nélkül utalta oda a romáknak, és "rasszizmusnak" minősítette azt, hogy ha a polgármesteri hivatal bele akart szólni abba, hogy az állam pénzét a romák valóban élelmiszerre és ruhára költik (és nem élvezeti cikkekre, ugyebár...)? Azzal, hogy a kemény (nem igazságtalan!) fellépést démonizálták és rasszistának nevezték azokat, akik mondjuk a romákat közhasznú munkára, vagy saját portáik rendben tartására akarták kötelezni? Azzal, hogy pozitívan diszkriminálták a cigányságot, miközben semmi feltételt nem szabtak a számukra, és minden roma-magyar konfliktust a magyarság intoleranciájával indokoltak meg, kritikátlanul a cigányságnak adva igazat?

Tisztelt Piroslap, azért történik az, ami történik szerte az országban, mert a magyar kormányzat 2010 előtt hosszú évekre cserben hagyta a romákkal szemben jogorvoslatot kereső magyar lakosságot. Nem csak cserben hagyta, de el is árulta őket, hiszen sérelmeiket bagatellizálta, mi több, őket tartotta felelősnek és betömte a szájukat. Ne csodálkozzanak hát, ha radikális megoldást keresnek, és Pintér ember legyen a talpán, hogy ezt megállítsa, remélem, sikerül neki, mert a polgárháború csakis annak lehet az érdeke, aki a zavarosban halászva a hatalomra pályázik (tényleg, mi a véleménye a cigánygyilkosság fejleményeiről, amibe az MSZP-kormányzat egykori titkosszolgálata egyre inkább belekeveredik?), de sem a gyönygyöspatai magyarok, sem a romák nem akarhatják ezt, ahogy máshol az országban sem. De úgy nem megy az együttélés, ha az egyik oldal hibáit a másikon kérjük számon.

A cigányságot meg kell nevelni, mert évtizedek óta úgy él vidáman, hogy dolgoznia nem kell, tanulásra nem kényszerítik, bűncselekményeit nem kérik számon. Ezt nem én mondom, hanem az országos cigányvajda.

Akárhogy is van, a Piroslapnak semmilyen erkölcsi alapja nincs arra, hogy kritikát fogalmazzon meg, mert a mostani állapot a romakérdésben az ő 8 éves áldásos munkájuk eredménye. Amíg hatalmon voltak, a valós problémákkal nem voltak hajlandók foglalkozni, mi több, azokat fasisztázták és rasszistázták, akit valóban sérelmek értek, szóval kérem, maradjanak csendben, és reménykedjenek, hogy "eredményeik" ellenére még megakadályozható az etnikai zavargás.

Sine ira et studio... 2011.04.22. 16:45:00

@Sine ira et studio...: Még valamit: mielőtt még bárki megvádolna, én nem kétlem, hogy a romákat számos diszkrimináció éri, rengeteg akadállyal és hátránnyal kell megbirkózniuk, ahogy azt sem gondolom, hogy genetikai alapon, kollektíve lenne bennük a rossz. Mindössze azért vagyok felháborodva, mert úgy látom, hogy a romák sérelmeinek reklámozásából egy "jogvédő" csoport remekül megél, azt állandóan meglovagolja azért, hogy képben lehessen és fröcsöghessen a magyarok ellen. Azok, akik a leghangosabban kiabálnak a romákért, kihasználják sőt erősítik a feszültséget, tovább szítják a problémákat, és politikai céljaik érdekében használják fel a konfliktust. Magyarországnak az az elemi érdeke, hogy ne legyenek roma-magyar konfliktusok, ezt a népcsoportot betagolják a magyar társadalomba. Nem tudom, hogy Orbánék mit tudnak és mit mernek tenni ebben a kérdésben (hiszen itt nagyon sok érdek sérül a megoldás révén is!), de 8 év alapján az a tapasztalatom, hogy a magyar liberálisok elsöprő többsége csak falanxként használta (ki) a romákat egy politikai küzdelem megnyerése érdekében.

operett60 2011.04.22. 19:25:34

SOHA SEM LETT VOLNA SE POZITÍV,SE NEGATÍV IRÁNYBA MEGKÜLÖNBÖZTETNI EMBEREKET!!És ez a rendőrök hibája is,mert az lenne a dolguk,meg volt is,hogy aki bűnöző,azt elfogja!Ez egy gerjesztett gond csak,semmi más.

Kicsi79 2011.04.22. 19:28:20

@Sine ira et studio...: Bár sok mindenben egyet értek ezzel a hozzászólással, de egy valamit nem szabad elfelejteni. Mégpedig azt, hogy O.V. saját szájából hangzott el, hogy hatalomra kerülésük esetén az ilyen és ehhez hasonló "félkatonai szervezeteknek" kioszt két pofont, és mehet amerre lát. Mellesleg ők ígértek javuló közbiztonságot is. Sajnos egyiket sem látom, sőt, inkább az ellenkezőjét.

Bár az a mondat is O.V.-tól származik, hogy: "A választási ígéreteket nem kötelező betartani!"

Sine ira et studio... 2011.04.22. 19:39:03

@Kicsi79: Ebben igazad van, de szerintem ez egy túlságosan komoly ügy ahhoz, hogy elintézzük Orbánék ekézésével. Mint mondtam, bátorság is kell ahhoz, hogy ezt a kérdést megoldják, hogy azt mondják, mától kezdve kevesebb a segély, mától kezdve megszabom, mire költsétek (élelmiszer, ruha, tanszerek, etc.), és mától kezdve börtönbe megy, aki nem küldi iskolába a gyerekét. Ehhez Viktoréknak tökösnek kéne lenni, csak attól tartok, hogy az eredményes lépésekhez vezető szigor esetén pont a "jogvédők" uszítanák a rend ellen a cigányokat, mondván, hogy a szabadságjogaikat megsértjük. Közben a romák szabadságába belerokkan az ország. Ez nem menne másként, csak szigorral, és a Piroslap kritikáját azért tartom álságosnak, mert ők ezt fasiszta tempónak tartják, a rendet viszont elvárják. Ez egyszerre nem megy! Akkor hogy fogjuk meg a kérdést?

Kicsi79 2011.04.22. 19:56:05

Ebben igazat is adok, mert csak úgy lehet megoldani a dolgot, ha ténylegesen szigorral lépnek föl velük szemben. A cigányok másból nem értenek.
De ezt akkor sem ilyen nagymagyar gerillacsapatoknak kell megoldani, és nem szabad ezeket hagyni szabadon garázdálkodni. Ez a része is mindenképpen a kormányon múlik.

Kicsi79 2011.04.22. 20:03:32

@Kicsi79: Ja, és mindkét esetben a Rendőrség feladata lenne fellépni velük szemben. A O.V. viszont nem fog ilyesmire utasítást adni, mert akkor az egyetlen, minimálisan a szövetségesének mondható Jobbik szavazótáborát mindenképpen maga ellen fordítja, ugyanúgy, mint a rá szavazó nagyszámú cigánycsaládot.

tcsanyi 2011.04.22. 21:44:02

Kedves Dzson,

1. a szövegedből én egy szót sem értettem - csak a mélabút...
A kommentekből kiderül miről is van szó

2. emlékeztetőül:

"Félnek az olaszliszkai romák

A rendőrség szerint alaptalanok azok az információk, hogy szkinhedek tartanának Olaszliszka felé bosszút állni. Erről csupán az olaszliszkai romák beszélnek a lincselés óta, akik között többen félnek attól, hogy a helybeliek vagy a környező települések lakói bántani fogják a romákat. Az önkormányzathoz nagyon sok fenyegető levél érkezett. A zempléni településen azóta folyamatos a rendőri jelenlét, elsősorban az esetleges atrocitások megelőzése érdekében, az „általános szituáció és a nyugalom biztosítása” miatt – fogalmazott a sajtóreferens.

Hétfőn este körülbelül száztíz olaszliszkai roma hagyta el a falut, egy részük az erdőbe menekült, mások rokonaiknál húzták meg magukat"

Én akkor gondoltam, hogy "eddig és ne tovább" - te mit gondoltál akkor?

3. Az egyik érintett fél részére annyit javult a helyzet, hogy most nem az erdőbe menekülnek, hanem a Vöröskereszt finanszírozásával Csillebércre.

DzsonAlkarki 2011.04.22. 21:49:20

Kedves kommentelok! Eppen cigany emberek kozott vagyok es beszelgetunk a tortenetrol. Minden kerdesre megprobalok majd valaszolni,amik felmerultek, mert roppant erdekes dolgok szulettek. See u

Sine ira et studio... 2011.04.22. 22:53:17

@tcsanyi: Kedves kommentelőtársam!

Annyit kérdeznék meg öntől is: mégis, mi okozta a feszültséget Olaszliszkán? Szkinhedek, a Magyar Gárda, bármiféle Véderő-egylet, vagy egy romák által elkövetett lincselés Szögi Lajos ellen? Hogyan is kezdődött a sajóbábonyi atrocitás? Úgy, hogy a Magyar Gárda rángatta ki a házaiból a cigányokat, vagy pedig úgy, hogy egy felfegyverzett roma sereg rontott neki a gárdistáknak (és azoknak, akiket annak vélt)? Gyöngyöspatán hogy is kezdődtek a dolgok? A gárdisták jelentek meg a faluban, hogy terrorizálják a romákat, vagy az elkeseredett falusiak kértek segítséget a romák miatt? Hajdúhadházon kik bántalmaztak egy 80 éves asszonyt és a fiát? Mert ott is félnek a romák. Sőt,féltek akkor is, miután Cozmát megkéselték Veszprémben, hogy jönnek majd Enyingre a szerb terroristák és bosszút állnak Sesumért.

A romák gyakran félnek. De tessék mondani, ezekben az esetekben nem az a közös, hogy romák által elkövetett bűncselekmények, sőt, rendkívül súlyos bűncselekmények történnek az adott településeken. A romák akkor félnek, amikor a jogos felháborodás elérné őket, de idős embereket fenyegetni, csoportosan lincselni, Siófok utcáin felvonulni tömegesen elég erősek, ha meg kivágják a biztosítékot, akkor félnek és megjuhászodnak. Ha valaki árammal védi meg tőlük a termését, akkor már arról beszélnek, hogy őket ki akarják irtani... ez csak nekem ellentmondásos?

Sokan azt mondák, nem lehet kollektíve a romákról beszélni. Országos szinten nem is lehet, mert vannak becsületesen dolgozó cigányemberek, akik európai módra élnek, keresik a kenyerüket és a boldogulásukat. Minden tiszteletem az övék, mert sokszor saját rossz útra tért cigány társaik az ő életüket keserítik meg a legtöbbször! Szóval országosan nem lehet kollektíve beszélni a cigányságról, de sajnos a balhés településeken sokszor igen, mert számtalan eset mutatja azt, hogy a romák nem működnek együtt a rendőrséggel, rejtegetik azokat, akik bűncselekményt követtek el (lásd Szögi-ügy, Cozma-ügy). Egy cigány vezető nyilatkozta azt, hogy a romák nem adják fel egymást. Tessék mondani, ez nem bűnpártolás? Ha ők így viselkednek, akkor mégis hogy lehetne őket nem kollektíve nézni?

Itt nagyon sürgősen rendet kellene tenni, és a megoldás nagyon nem abban az irányban keresendő, hogy a sokat szenvedett magyar lakosságon verjük le a problémát. Azok, akik magyarként azon a településen élnek, ugyanazokat a körülményeket élik meg, adott esetben kevesebb támogatással, mint a romák... ők miért nem válnak mélyszegénységben élő megélhetési bűnözővé, ők miért próbálják meg a saját munkájuk (kertművelés, például) gyümölcséből kisegíteni magukat? Itt a romákat rá kéne szoktatni a munkára, az igényes életre, a felelősségteljes pénzhasználatra, és aki ezt több szabadsággal akarja megvalósítani, az hülye, vagy tudatosan akarja tönkretenni Magyarországot.

IP gyűjtögető 2011.04.23. 03:31:56

elolvastam a cikkből kb. 5 mondatot, erről szólt: az írója eddig kíválóan megélt a cigányintegrációs pénzekből, de mostra lassan elfogytak. Kéne neki valami pótlás.
Tehát erről szól, semmi másról.

tcsanyi 2011.04.23. 08:23:51

@Sine ira et studio...:

Igazán sajnálom, ha nem derült ki: kb. egyformán gondoljuk mi ezt.
majd csiszolgatom még a stílusomat :)

Sine ira et studio... 2011.04.23. 12:46:48

@tcsanyi: Bocsánat, késő este volt :) Megfordult a fejemben az is, hogy ironizálsz, de nem mertem megkockáztatni :)

tcsanyi 2011.04.23. 16:23:14

@Sine ira et studio...:
:) nincs ám harag.... se elfogultság :)

sőt hasznos volt a többi példa is, fejben kell ezeket tartani

Azt olvastam, hogy ugyanaz az amerikai pofa szervezte a mostani happeninget, aki ezelőtt az LMP--t pénzelte.
Még egy Soros???

Sine ira et studio... 2011.04.23. 16:40:01

@tcsanyi: Igen, ezt én is olvastam... ha ilyen híreket hall az ember, csoda hogy felébred benne a gyanú és a cinizmus a hasonló pénzemberek iránt? De lehet, hogy jót akart, és ez az egész csak véletlen egybeesés, nem tudom. De megejtő volt tegnap este Horváth Aladárt hazudozni látni az ATV-n, belelestem... és akkor utána jött Török Zsolt, aki közölte, hogy "bezzeg Audira van pénz". Ahogy a másik kommentben írtam, én pirultam bele ezekbe az interjúkba :)

Félreértés ne essék, én nem támogatom az Audi-projektet (amíg nem kapok egyet :D:D:D), de ezt hasonlóan álszent érvelésnek tartom, mint az algebrát a lélegeztetőgépekről, főleg egy szocialista szóvivőről. Ezek elfelejtették már Veres Jánost? Na mindegy, én minden konzervativizmusom ellenére azt mondom, hogy a politikus, mint olyan, lopott mindig, lop most is, de cserébe csináljon valamit, és én megbocsátó leszek :)

tcsanyi 2011.04.23. 18:34:13

Óh, nem tudom, mi az az Audi projekt, cigányügyben - Csillebércen azt is kapnak?
(ne vágyj rá annyira, nekem az egyik felborult, a másik kigyulladt :))

Az erős túlzás, hogy lop mindegyik, meg nem is az a kérdés.
Az a kérdés, hogy az elmúlt években felvett 10.000 milliárd HUF mégis, mire fordítódott.
És amíg a gárdisták vonulgatnak ide-oda, talán elfelejtjük közben.
De nem!

Horn , Medgyesi idejében meg valami fogaskerekes jelképű csapatot finanszírozott egy pénzember...

tcsanyi 2011.04.23. 20:01:52

@Kicsi79:

hát ez most nem jött be...

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=418670

nem tudom, helyes-e, amit a kormány tesz, de ez a valóság.

néha ezzel is foglalkozhatnátok :)

Kicsi79 2011.04.23. 21:19:58

@tcsanyi: Ezt igenis helyesnek tartom! Semmiféle gárdára és utódszervezeteire nincs szükség. Ha a Rendőrség tenné a dolgát ahelyett, hogy gyorshajtókra vadászik és basztatja az autósokat, nem lenne itt semmi gond.

A cigányoknak, akik nem képesek normálisan beilleszkedni, igenis basszanak oda, de ez nem a gárda utódainak dolga!

Az a bosszantó az egészben, hogy ha az ő szemükkel nézem magam, akkor én sem vagyok magyar. Márpedig én annak vallom magam (bár büszke már rég nem vagyok rá), de nem attól, hogy Nagy-Magyarországot, meg vesszen Trianon-t kiabálok. Az a múlt, el kell fogadni, hogy elmúlt, nem lehet rajta változtatni. Úgyhogy a fityisz meg a jobbik húzzon a francba.

tcsanyi 2011.04.24. 00:05:27

@Kicsi79: Igen, a múltnak vége - nem lehet rajta változtatni
Még ez a Konh Benedikt fröcsög itt, de a Kohn Bélával kezdődött mélyrepülésünknek vége. Nyolc év múlva már nem is lesz, aki ünnepelné - ez olyan megnyugtató érzés.

És, ha lassan is, de a nyugatabbra élő politikusok is világosodnak, a multi-kultinak is befellegzik lassan, az európaiak visszanyerik látásukat, erejüket

Sine ira et studio... 2011.04.24. 01:40:45

"Már elmúlt, nem lehet rajta változtatni"

Ha ez így lenne, ma nem létezne Olaszország, Lengyelország, sőt, Görögország és még számos ország és nagybecsű nép sem. Csehország és Szerbia sem. Igenis lehet rajta változtatni, és nem fegyverrel, hanem munkával kitartással és önzetlenséggel... ha akarunk... ha fontosnak tartunk nagy családokat alapítani, ha fontosabbnak tartunk valamit, ami nem a pillanatnyi élvezetek feltétel nélküli kiszolgálása. Akkor lehet. Nem csak Nagy-Magyarországot, de bármit. Ez egyénenként is igaz, de igaz egy egész nemzetre is, hogy hittel, akarattal bármit meg lehet tenni.

Kicsi79 2011.04.24. 03:08:03

@Sine ira et studio...: Valóban, vannak dolgok, amin lehet kicsit-nagyon, rengeteg munkával változtatni. De nem mindenen. A hitről meg csak annyit -gondolom ez nem szimpatikus- , hogy nem vagyok megkeresztelve, és nem hogy nem bánom, inkább büszke vagyok rá, hogy nem vagyok része semmilyen népbutításnak. Egyetlen dologban tudok hinni -persze csak képletesen szólva- , hogy a "V8 a Pokolban is V8". Valamint az evolúcióban.

@tcsanyi: Cohn-Bendit úrnak nagyon sok mindenben igazat kell adjak, úgyhogy ebben nem értünk egyet. Hogy a multik vesszenek-e? Nem tudom. Ez elég kétélű fegyver. Jelenleg ők szinte a világon mindenütt a legnagyobb munkáltatók. Éppen ezért (is) van "némi" befolyásuk a politikába. Ami viszont tény: mindenkit a lehető legalacsonyabb bérért foglalkoztatnak. Hozzátenném, hogy a magyar vállalkozó is ugyanezt igyekszik megtenni, nagyon sok esetben sikerrel. Ebből kifolyólag az átlag munkavállaló, amiből a legtöbb van, ők keresnek a legkevesebbet, holott ők tudnák igazából meglendíteni a gazdaságot. Ugyanis a felső háromszáz-ezertől ez hiába várjuk. Mert akinek van miből, az nem itthon fogja megvenni nagyrészt ami kell neki (lásd például: szlovák, osztrák, német, stb rendszámos autók). Tehát sem a honi kereskedők nem járnak jól, sem az állam, az elmaradó adóbevételek miatt. Ráadásul, még nekik csökkent az szja-terhük. Nálunk konkrétan havi 15.000 forinttal lett kevesebb a bevételi oldal, még ha a "családi adókedvezményt" hozzá is teszem. Ha az nem lenne (1 gyerek után), akkor ez az összeg 24.000 forint lenne. Ami a drasztikus áremelések miatt valójában -reálértéken- még ennél is több. Biztos, hogy jó ez így?

tcsanyi 2011.04.24. 09:29:03

@Kicsi79:

Én nem arra a multi világra gondoltam. Bizonyára nagyon helytelen, hogy vannak, pusztán azért mert 150-160 cég adja a világtermelés 2/3- részét.
Ez, ha a felső vezetést nézem, sehogy sem több, mint 4-5 ezer ember, akiket lényegében soha senki nem választott meg semmire, mégis szinte minden lényeges dologban meghatározzák az emberiség sorsát.
Én arra gondoltam, amire Merkel:
index.hu/kulfold/2010/10/16/merkel_megbukott_a_multikulturalis_modell/

tehát, hogy átgondoljuk európaiként, hogy helyes-e a világunkat átengedni a bevándorlóknak.
Európai szemmel a cigány bevándorlás (hiába volt rég) terméketlen, több a kára, mint a haszna, szemben pl. a jászok, vagy a kunok bevándorlásával.
Szerintem a muszlimok is hasonló pályát futnának be, még 600 év múlva sem épülnének be a mi társadalmunkba.

Sine ira et studio... 2011.04.24. 10:56:39

@Kicsi79: Nem akarok én sem túl cinikus lenni, de népbutítás mindenhol megy... azt mondja, nem keresztelkedett meg, mert nem akar részt venni a népbutításban. Tudja, én több, mint egy évtizede járok templomba, de semmivel nem butítottak le: nem kötelező abban hinnem, hogy Isten hat nap alatt teremtette a világot, vagy abban, hogy az önkielégítés rossz dolog, vagy hogy a házasság előtt egy nőhöz hozzáérni ördögi dolog. Ellenben hiszek abban, hogy létezik egy olyan etika, ami hozzájárul ahhoz, hogy jó döntéseket hozzak az életben, hogy olyan céljaim legyenek (munka, család, otthon, gyerekek), amilyenek egy normális élet részei és kialakuljon a helyes értékítéletem. És ez nem valami agymosás révén jön létre, egyszerűen csak arra vágyom, amire egy normális ember. Lehet, hogy önűmítás, lehet, hogy illuzió, bár nem hiszem.

A másik dolog pedig az, hogy semmivel sem kisebb agymosás a gazdasági fejlődésben meg a jóléti demokráciában hinni, miközben a vagyon a világon pár kézben tömörül, akik higgye el, irányítják a médiát is. Másfelől pedig a pénzügyek egyre nagyobb része spekuláció, a pénz termeli a pénzt... ez akkor nem önámítás?

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2011.04.24. 11:44:56

Áldott húsvétot kívánok a blog minden szerzőjének és olvasójának!

Sine ira et studio... 2011.04.24. 17:17:16

@APOSTOL - Szemben az árral.: Ez igazán apostoli volt :) Én is boldog húsvétot kívánok minden szerzőnek és kritikusnak :)

tcsanyi 2011.04.24. 20:08:50

s most, vissza a Földre:

"Atrocitás is történt, egy hazatérő roma asszony megtámadott egy nem roma helybelit nőt, akinek vérzik az arca."

Kicsi79 2011.04.24. 23:48:00

@tcsanyi: Ja, így már más a helyzet. Erre csak azt tudom mondani, hogy van aki be akar illeszkedni, és van aki nem. Ennyi. Szerintem ez a lényeg.

@Sine ira et studio...: Népbutítás alatt nem csak a Teremtést és a Bibliát értettem, hanem az egész egyházat. Valamint az összes egyházat. Mindegyik egy hatalmas mesére épül, amit nem vagyok hajlandó bevenni. Arról nem beszélve, hogy az egyházi emberek (pár vallást leszámítva) a semmiért fényűzésben és pompában élnek, holott nagy részük egy szöget nem vert be a falba.
A gazdaság szempontjából részben egyetértünk.

Sine ira et studio... 2011.04.25. 01:07:31

@Kicsi79: Erről meg az a véleményem, hogy az emberek nagy része sajnos, vagy nem sajnos, rászorul arra, hogy népbutítás alatt éljen. Nevezhetük ezt népbutításnak, én hitnek tartom, ami erőt ad a nehéz időkben. Vagyunk mi, gondolkodó emberek, akik kialakítják értékrendjüket és szemléletüket, és vannak, akiknek a szájába kell ezt adni. A Biblia nem csak teremtésről szól, hanem Jézus tanításairól erkölcsről, szeretetről, megbocsátásról, becsületről, ami nem népbutítás, és amiből egyes egyháziak méltatlan élete sem vesz el. Azokat az embereket, akik a Biblia szavaival élve "lelki szegények", kegyetlenség megfosztani az illuzióktól és a hittől, anélkül, hogy adnánk nekik valamit. A fogyasztói társadalom materializmusa nem hiszem, hogy felérne egy emberi lény érzelmi szintjével, mert akármennyire is lelki szegény, nem állat, rászorul lelki útmutatásra, aminek szerintem a világon létező eddig legrosszabbika a szeresd csak önmagad és szerezz meg mindent, amit csak akarsz. Ez az állati sor. Lehet más etikát javasolni, nem muszáj keresztényt, csak a világ amiben élünk, abból sarjadt ki és ahhoz áll legközelebb. Adjunk nekik mást, csak nem látom azt a mást, csupán egy atomizált, széttördelt világot látok, ahol egyetlen meleg otthonos pont nincs, ahol minden relatív és kiszolgáltatott annak, akinek a kezében anyagi hatalom összpontosul. Ez pedig még a brutális sötét középkornál is kilátástalanabb állapot, a legnagyobb tudás mellett a szellemi sötétség, a legnagyobb jólét idején a nyomor, és embertelenség világa.

whiterose 2011.04.25. 07:57:13

Ezt a nagy cirkuszt....Igen szerencsétlenek, de inkább az ott élő öregek, mert nekik tényleg van mitől rettegniük.

tcsanyi 2011.04.25. 08:48:27

„Mindkettőnek, vallás és természettudomány munkájához szükség van az Istenben való hitre. Csak a vallás számára az Isten a gondolkodás kezdeténél, a tudomány számára a végénél. Az egyiknél az alapot jelenti, a másiknál a betetőzését minden világnézeti elmélkedés felépítésének… Akárhová és bármily messzire is tekintünk, vallás és természettudomány között sehol sem találunk ellentmondást, sőt teljes egyetértést éppen a döntő pontokban. Vallás és természettudomány nem zárja ki egymást, mint némelyek manapság hiszik vagy félnek tőle, hanem feltételezik és kiegészítik egymást.” Max Planck így fogalmazza meg annak a paradigmaváltásnak a lényegét, amely a 20 században a vallás és tudomány közötti kapcsolatban végbement.

Max Planc, mint lebutított példája az emberiségnek?
Meg Newton?
Meg Heilsenberg?
Szentgyörgyi?

Ha lehetne agyat, gondolatokat - meg persze tekintélyt cserélni - ki utasítaná vissza ezeket a "butákat" ???
(csak úgy mondanám, hogy Heller Á biztos nem - ő csak tanácsolja másoknak)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.27. 08:12:56

@Sine ira et studio...: "Adjunk nekik mást, csak nem látom azt a mást"

MERT MŰVELETLEN VAGY.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.27. 08:15:05

@tcsanyi: "Mindkettőnek, vallás és természettudomány munkájához szükség van az Istenben való hitre."

A jelenleg élő tudósok többsége nem hívő. A tudományos fokozat korrelál az ateizmussal.

hu.wikipedia.org/wiki/Statisztik%C3%A1k_az_ateizmusr%C3%B3l_%C3%A9s_vall%C3%A1sr%C3%B3l#Tudom.C3.A1nyos_j.C3.A1rtass.C3.A1g

a "Heilsenberg" meg gondolom freudi elírás.:)

maxwell murder 2011.05.02. 03:32:26

ez a cikk komolyan a cigókat védi? hihetetlen és felháborító! bicskanyitogató, hogy a cigányterroristákat véditek!

Sine ira et studio... 2011.05.04. 08:52:59

Dzson, adós maradtál a beígért válaszokkal...
süti beállítások módosítása