Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Orbán 50 sötét árnyalata

2013.09.14. 08:26 | Brendel Mátyás | 326 komment

orban50arnyalata.jpg

Előrebocsátom, hogy nem olvastam "A szürke 50 árnyalata" vagy "A sötét 50 árnyalata" c. könyvet - nem vagyok mazochista háziasszony, és vak komondorom sincs - csak metaforaként használom az ismert könyvcímet, azt hangsúlyozni, hogy a mazochista magyar kétharmad (52 százalék), egy olyan pártot és miniszterelnököt választott magának, aki őt azóta nagyon sokszor megalázta. És van egy egészen nagy, mazochista réteg, amely réteg afféle Stockholm-szindrómásként kitart mellette, beleszeretett kínzójába: "És mi mégis láncot hordunk, ide veled, régi Orbánunk!"

otvensotet.png

Jöjjön tehát Orbán 50 sötét árnyalata avagy az 50 ostorcsapás. Figyelem, a következő sorok sokkoló tényeket tartalmazhatnak! Elolvasásuk csak 18 évet betöltött, szavazati joggal rendelkező polgároknak megengedett. Csak Stockholm-szindrómás, lábfétisiszta (értsd: talpnyaló) mazochistáknak ajánljuk.

  1. Einstandolta a kötelezően választható magány-nyugdíjpénztári pénzeinket.
  2. Nem hozott létre személyes nyugdíjszámlát, és ezt a pénzt nem helyezte rá.
  3. Az einstandolt pénz egy részét költötte csak az államadósság visszafizetésére, a többi szétfolyt a kezei között.
  4. Nem tett rendet az országban két hét, de még két év, három év, lassan négy év alatt sem.
  5. Meglepett minket első Matolcsy csomaggal, második Matolcsy-csomaggal, harmadik Matolcsy-csomaggal, amelyből aztán Varga-csomag lett.
  6. Adott nekünk 2013 elején "rezsicsökkentést", amely válságba viszi az energiaszektort.
  7. Az egyetemi hallgatókat röghöz kötéssel lepte meg.
  8. Az egyetemi keretszámokat drasztikusan csökkentették.
  9. Kaptunk Felcsúton és máshol is stadiont, mi is fizetjük, púpnak se kellett a hátunkra.
  10. Adott kötelezően választható hittan vagy erkölcstan hittan oktatást.
  11. Kaptunk államosított tankönyvellátótól rossz tankönyveket, és rossz ellátást.
  12. Az új egyháztörvény csak bizonyos kegyenc-egyházakat ismertek el.
  13. Az egyházak a kormány segítségével einstandolták az állami iskolákat.
  14. Kaptunk földmutyit.
  15. Trafikmutyit.
  16. Szavazati jogot adtak a külföldön élő magyaroknak, akik nem élnek itt, nem adóznak itt.
  17. Eltörölték a kétfordulós választást.
  18. Bevezették a regisztrációt, szerencsére ezt visszavonták
  19. Megleptek minket a Tákolmánnyal.
  20. A tákolmányt nem bocsátották népszavazásra.
  21. Ajándékba kaptuk Simicska Lajos és tsait.
  22. Orbán elfoglalta az OVB-t, amely azóta nagy rendszerességgel utasítja el a népszavazásokat, például a devizahitelről, a visszamenőleges törvénykezésről és a trafikokról.
  23. Kaptunk különadókat: tranzakciós és sárgacsekk adót és telefonadót.
  24. A kiszámíthatatlan gazdaságpolitika miatt a beruházások általános zuhanása.
  25. Vegzálták és megvonták a nyugdíját egy csomó rokkantnyugdíjasnak.
  26. Csökkentették a közmunkások fizetését 47-ezerre. Valódi munkahelyteremtés helyett.
  27. Az iskolásoknak "kijárási tilalmat" 16 óráig.
  28. Rendőrökkel ellenőrzik az iskolásokat.
  29. Centralizálták az oktatás irányítását. Kézivezérelt iskolai igazgatókat kaptunk.
  30. Kb félmillióan emigráltak.
  31. A középiskolák igazgatói pályázataiban csalók, plagizátorok nyertek.
  32. Az egész ciklusban 0 körüli GDP növekedést enyhén prosperáló világgazdaság mellett.
  33. Legalizálták és elvárttá tették az orvosi korrupciót, a hálapénzt.
  34. A pedagógusok béremelését évekig húzták-halasztották.
  35. Ócsai lakóparkot drágán, ócskán, teljesen rossz helyen.
  36. Egykulcsos adót, amely a szegényektől elvett, a gazdagoknak feleslegesen adott.
  37. Az államadósságot végül minden sanyargatással nem sikerült csökkenteni, vagy csak hajszálnyit.
  38. Hónapokig kaptunk drága eurót és frankot a teljesen felesleges "szabadságharc" miatt.
  39. A korábbinál is nézhetetlenebb köztévét.
  40. Betiltott gárdavatásokból még jó néhányat. A két pofon elmaradt.
  41. Egy csodálatos, autóbafagyós túlélőtúrát 2013. március 15-én.
  42. Kátyúzást, de csak az Orbán-esküvő helyszínein.
  43. Különféle büntetéseket, támogatások megvonását az EU-tól Orbán kokijai és sallerjai miatt.
  44. Néhány betiltott, vagy akadályoztatott tüntetést. (Melegfelvonulás, szakszervezeti tüntetés), kicsit einstandolták március 15-ét.
  45. Olyan külpolitikát, melyre büszkék lehetünk külföldön: kvartékázást Mubarakkal, tibeti tüntetők vegzálását a kínai delegáció fogadásakor, baltás gyilkos hazaengedését, azerbajdzsáni kapcsolatokat.
  46. Matolcsytól pocsék gazdaságpolitikát, és röhögséges cikkeket valamint nyilatkozatokat.
  47. Az alkotmánybíróság korlátozását.
  48. A sajtó és média jelentős korlátozását, a média nagy részének einstandolását
  49. Médiafelügyeletet Szalai Annamáriástul.
  50. Schmitt Plagi bácsit.

De vannak olyan mazochisták, akik ezt élvezik. És vannak olyan soft-mazochisták, akik ezt hagyják.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr525495932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

high up. 2013.09.15. 11:15:28

@pánpéter: "de az nem progresszivitás, hogy a brutto 2.500.000 Ft-ra rátesz 38%-ot. ennyi bérre franciaországban tudod mennyi az SZJA? 5,5%. "

Te, te az éves jövedelmet benézted a havi jövedelemnek. Nem kicsit, nagyon!

Nem előszrö fordul már veled elő, hogy amikor osztani meg szorozni kell, akkor kiderül, hogy te olyat nem tudsz.

pánpéter 2013.09.15. 11:17:46

@high up.:
"Te, te az éves jövedelmet benézted a havi jövedelemnek. Nem kicsit, nagyon!"
a
sávhatárokat nem havi, hanem éves jövedelemhatárhoz kötik.
a francia péléda mégegyszer:
"Éves jövedelem (euróban) Személyi jövedelemadó kulcs (2010)
0-5875 0 %
5875-11720 5,5 %
11720-26030 14 %
26030-69783 30 %
69783- 40 % "

hát, így. ki nézett be, és mit is, okoska...

júliusz48 2013.09.15. 11:18:45

@Mc Master: Talán ha múzeumot akarsz látogatni Nálunk sincs belőle hiány. Csak hát a szomszéd rétje mindig zöldebb. Az angliában élő angol de az EU nyugati felében máshol élő helyi is, csak itt rázhatja a rongyot otthon pont annyit keres az átlag hogy éppen megél belőle. De a mi jómódúaink (ezen nem a gazdagokat értem, hanem a bérből jól élőket) azért járnak a távolkeletre nyaralni, mert ők ott érzik azt, hogy üveggyöngyért leffentenek alá. De lehet irigyelni az angol segédmunkást, és kimenni helyette nagyon takarékosan élve itthon jelentős összeget félretenni. Reménykedj, hogy ki is fizetnek, mert egyre többször hallom az ismerőseimtől, hogy nem kaptak pénzt a munkáért.

high up. 2013.09.15. 11:20:25

@pánpéter:

Igen fidiótácsak, Mo-on aki 400 ezer bruttó felett keres, az az adózók felső 10%-ába tartozik.
Perlekedj a statisztikával, ha nem tetszik neked ez a tény.

Meg az se, hogy az Orbaenscui adócsökkentés mintegy 90%-át (valahol 420-450 milliárd ft között évente ez a felső 10% teszi zsebre.

A magadfajta 90%-os alattvaló réteg meg kiizzadja magából ezt az úri osztály dolce vitájának a költségeit.

pánpéter 2013.09.15. 11:24:23

@high up.:
"Igen fidiótácsak, Mo-on aki 400 ezer bruttó felett keres, az az adózók felső 10%-ába tartozik."
tényszerűen nincs így. látszik hogy nem olvastál utána, csak dobálózól a számokkal (megint...)

"A magadfajta 90%-os alattvaló réteg"
havonta több adót befizetek a közösbe, mint te egy év alatt, ebben legyél teljesen biztos.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:25:13

@pánpéter:

"és nyilván havonta 3 hetet Mallorcán töltesz..."

nem, mert síelek, nyáron pedig kulturálisabb utazásokat teszek, de ez a kérdés szempontjából lényegtelen.

" és pont ugyan annyit költesz, mint egy kisnyugdíjas. fillére ugyan annyit."

10 kisnyugdíjasról beszéltél, te amnéziás hülye!

nem fogod te ezt fel, mert hülye vagy

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:29:06

@pánpéter: nézz utána a francia szja-nak!

a francia adórendszer vegyes. ha az állami szektorban dolgozol, akkor először van egy bruttó jövedelem, aztán megkapsz egy nettó jövedelmet. a bruttóból tehát a vállalat levon egy jelentős jövedelemadót. ezek után év végén elkészíted az adóbevallást, és fizetsz még szja-t. az adókulcsok, amelyeket te listáztál, azok kb ennek felelnek meg.

tudom, mert én adóztam már Franciaországban

pánpéter 2013.09.15. 11:33:20

@Brendel Mátyás: utána néztem. például ott is van családi adókedvezmény, a több gyermekes családok adója alacsonyabb.

high up. 2013.09.15. 11:37:51

@pánpéter:

Ja, majd akkor írd meg, hogy nem havi hanem éves jövedelmekről besélsz. Mert teccik tudni, ellentétben a UK-vel meg az USA-val, Európában nem éves, hanem havi jövedelemekben beszélnek az emberek.

Aztán mielőtt hátast vágsz attól, hogy Francia-oban havi 300 bruttóig 5,5% az adókulcs, akkor barátkozz meg a következő terminológiával: vásárlóerő. Mert teccik tudni, Franciao-ban 300 ezer ft vásárlóereje nem akkora, mint Mo-on. Hanem, különösen Párizsban fele meg 3-a. Ennek megfelelően Franciao-ban havi 300 ezer ft bruttót kereseni annyi, mint Mo-on 80-120 ezer bruttót.

Aztán menjünk tovább a francia adótáblában: havi 3,6 millió ft felett már 41%-os a kulcs. Ez Mo-on vásárlőerő alapon szintén mértékkel kisebb, de ettől eltekintve is megadnád már végre a magyarázatot arra, hogy miközben majd az egész világ 1 millió ft brtuttó / hó felett 40%-kal adózik, akkor a magyar elit miért is élvezzen 16%-os adóparadicsomot?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:38:55

@pánpéter:

"Éves jövedelem (euróban) Személyi jövedelemadó kulcs (2010)
0-5875 0 %
5875-11720 5,5 %
11720-26030 14 %
26030-69783 30 %
69783- 40 % "

ez az, amit adóbevalláskor fizet az ember, de előtte automatikusan levonnak egy csomó pénzt mindenféle címen. és nem nyugdíj, és nem TB, hanem ezen felül. Franciaországban kétszer adózol a jövedelmed után. ez nem a teljes történet, amit itt megadsz

és Franciaországgal nem dobálóznék, hiszen egyrészt ez is progresszív, plusz ez most már így néz ki:

QF 2012 ou 2013 Taux marginaux (IR de base) Taxe hauts revenus Taux marginal total
Jusqu'à 5 963 0 % 0 % 0 %
De 5 963 à 11 896 5,5 % 0 % 5,5 %
De 11 896 à 26 420 14 % 0 % 14 %
De 26 420 à 70 830 30 % 0 % 30 %
De 70 830 à 150 000 41 % 0 % 41 %
De 150 000 à 250 000 45 % 0 % 45 %
De 250 000 à 500 000 45 % 3 % 48 %
Au-dessus de 500 000 45 % 4 % 49 %

fr.wikipedia.org/wiki/Imp%C3%B4t_sur_le_revenu_%28France%29

júliusz48 2013.09.15. 11:40:48

@Kuviklacz: Miért a bankbetétekhez viszonyítasz? Nem bankba irányították a nyugdíjkasszába államadósságból pótolt járadékot a szocik. Tudod az önsegélyezőből én tíz év után jelentősen több hozamot kaptam mint amennyit alaptőkeként fizettek ki. Ráadásul nem a "tied" irányították vissza a helyére csak a váltót állították alaphelyzetbe. Ha nagylelkűségből még te is hozzájutottál valamekkora összeghez az a te személyes szerencséd. A nyugdíjintézetben meg minden bejelentett állampolgárról pontosan nyilvántartják mekkora jövedelmet kell majd figyelembe venni, tehát létezik a személyes számla is, amit valamiért hiányolnak az elégedetlenek. Nyugdíjbiztosítóhoz fordulva megtudhatod hol tartasz szolgálati időben és jövedelemben.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:41:20

@pánpéter: ez nem volt kérdés. a családi adókedvezmény nem szerepel a listán. sehol nem kritizáltam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:44:12

@high up.:

" Franciao-ban 300 ezer ft vásárlóereje nem akkora, mint Mo-on. Hanem, különösen Párizsban fele meg 3-a."

nem. amit vásárolsz, az Franciaországban, akár még Párizsban sem kerül sokkal többe, mint Budapesten. 1 kg banán 90 cent a simplyben. a tej 60 cent a lidl-ben, stb.

viszont az a lakás, amely Budapesten mondjuk 50ezer, az Párizsban 1000 euro albérlet

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:46:18

@pánpéter: a nagyon nagy bukásod az, hogy Magyarországon egykulcsos az adó, egy adókulcs van, Franciaországban meg van 40 százalékos, most már afeletti is. akkorát buktál, mint a bakterház a saját példáddal.

pánpéter 2013.09.15. 11:47:03

@high up.:
"Ja, majd akkor írd meg, hogy nem havi hanem éves jövedelmekről besélsz."
az SZJA számítás éves jövedelem alapján történik, nem havi...

ha jól értelek, a következő történt: felhoztad a francia példát, hogy de ott mennyivel magasabb az adó. belinkeltem neked a francia SZJA határokat/számokat, erre te most azt mondod, hogy jó jó, ott tényleg nem olyan sok az adó, na de a vásárlóerő...
most akkor el kéne döntened, hogy a váráslóerő a vita tárgya, vagy az SZJA sávhatárok. egyébként, azt ki döntötte el, hogy a francia 300.000 az itthon 80-120.000??? te vagy ki? mi alapján? hogyan?
és akkor leírom megint, hátha megérted: a progresszív adózással nincs semmi bajom. az a bajom, ha az átlagkereset a legmagasabb adósávba esik. érted már? meg azzal van bajom, hogy valaki azt írja, aki keres nettó 260e Ft-ot, az a felső 10%, ami oltári nagy baromság. ha így lenne, akkor mindenkinek suzukija lenne, mindenki garzonlakásban lakna, és senki nem járna horvátországnál messzebb nyaralni, se hétvégente hazai szállodákba.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:50:24

@pánpéter:

"a progresszív adózással nincs semmi bajom. az a bajom, ha az átlagkereset a legmagasabb adósávba esik. érted már?"

ezen lehet vitatkozni a progresszív adó rendszerén belül. az egykulcsos adó viszont ugye konceptuálisan szar. a Fidesz kurvára szarabb annál, mint amit itt felvetsz.

pánpéter 2013.09.15. 11:50:27

@Brendel Mátyás: miért is buktam? van 40%-os, valóban, nem is állítottam az ellenkezőjét.
milyen sávhatárnál, az a kérdés!
a legmagasabb adókulcsot nem az átlagkeresetre terhelik, itt ez a lényeg. nincs bajom a progresszív adózással, sokadjára írom le, csak ne az átlagfkereset legyen közel 40%-os SZJA-val terhelve. (ahogy az volt ugye a szocik idejében)

high up. 2013.09.15. 11:52:07

@pánpéter: "Igen fidiótácsak, Mo-on aki 400 ezer bruttó felett keres, az az adózók felső 10%-ába tartozik."
tényszerűen nincs így. látszik hogy nem olvastál utána, csak dobálózól a számokkal (megint...)"

Jaj, te nagyon fidióta idióta, az egyetlen, akinek itt fogalma sincs a számokról az te vagy. Csupán két napja adta ki a NAV a 2012-es szja beszámolót, hát te nagyon hülye vagy hogy most elkezded itt tagadni az amúgy régóta közismert tényadatokat:

Az szja bevallók 15%-ának a jövedelme magasabb évi 3 millió bruttónál ft-nál (havi 230 bruttó). Egyéb forrásokból levezethető, hogy max. 10% azoknak a száma, akik 400 ezer bruttó felett vannak. De inkább csak olyan 8% - de ez már csak nüansz.

Ezek a tények pubi, nem pedig a fidióta troll szövegek, hogy az egykulcsos adó mekkorát lendít a középosztályon.
Lófaxot! Az egykulcsos évi 500 milliárd ft államadósságot generál, amit az elit alatti 90%-os alattvalói osztály penget ki. Miközben csak olyan 10-15%-nyi hasznot kap az adókedvezményből. Az egykulcsos a 10%-os eliten kívül mindenkit elszegényít.

júliusz48 2013.09.15. 11:52:37

nyusziati! Az önsegélyezőbe te fizettél, de a magánnyugdíjpénztárba a szocik irányították a járulékot, melynek hiányosságait pár perccel korábban másnak már kifejtettem. A váltóállításból neked nem lett veszteséged. Ha nem te fizettél be pluszban adókedvezményért, mitől lett volna a tied. Az a nyugdíjalap amit ez idő alatt szereztél a szolgálati idővel együtt, most is a te neved alatt szerepel a NYUFUG-nál lekérdezheted.

Larry Silverstein 2013.09.15. 11:54:08

Cumi közelít, elvtársam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:54:48

@pánpéter:

"a progresszív adózással nincs semmi bajom. az a bajom, ha az átlagkereset a legmagasabb adósávba esik. érted már?"

egyébként meg ugye amikor progresszív adózás volt Mo-on, akkor

1) én nem tudom, hogy az átlagkereset melyik sávba került. adjál valami linket erre!

2) aki a legnagyobb sávval adózott az se az egész jövedelmével volt abban a sávban. ugye a jövedelmének csak az a része tartozott abba a sávba, amely kilógott abba a sávba. a jövedelme nagy része kisebb kulcsokon adózott.

most itt azon sírsz, hogy mondjuk havonta 30ezer forint adózott a legnagyobb sávon a jövedelmedből?! ebbe tényleg belehalsz?! ez fontosabb, mint hogy ne basszuk szét az országot?!

ahhoz már kurva sokat kellett keressél, hogy a jövedelmed nagy része a legfelsőbb sávban adózzon.

kis amnéziás hülye

Larry Silverstein 2013.09.15. 11:55:35

@Brendel Mátyás: Párizsban egy m2 lakás szar helyen 4000 euró, jó helyen 8000.

Lehet számolgatni..:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 11:56:16

@pánpéter: kb ugyanannyi volt az adókulcsom Franciaországban, mint Magyarországon. kár sírnod.

Larry Silverstein 2013.09.15. 11:59:59

@Brendel Mátyás: Igen, csak az éves összeg ami nálunk 50%+szal adózott, ott adómentes.

pánpéter 2013.09.15. 12:00:04

@Brendel Mátyás: úúú b+, nem vágod, nem is fogod soha.
abba is hagyom. hálát adok Istennek, hogy ilyen és ehhez hasonló blogok jelentik a baloldal fő propagandaeszközét. 2014-ben majd a választók eldöntik, kinek volt igaza, aztán kész is. majd török zsolti neked is megmondja, mit, mikor kell írni.
írsz sok ilyen remek posztot, amiben hazudozol egy halommal. nem egy kulturkörhöz tartozunk, nem is fogunk soha.

high up. 2013.09.15. 12:01:21

@pánpéter: "most akkor el kéne döntened, hogy a váráslóerő a vita tárgya, vagy az SZJA sávhatárok. "

Nem volt világos? Nem hasonlíthatod össze a franci/német nominális sávokat a magyarokkal, mert 100 ezer ft-ból Franciao-ban még lakni se nagyon tudsz, miközben Magyaro-on Zsiga Marcel ennek a feléből is remekül meg tud élni.

Ha tehát egy német havi 1,3 milliónál már 42%-kal adózik, akkor miért is kell a magyar elitnek ugyanekkora szintnél 16%-os adóparadicsomban élnie? Ezt már negyedjére nem válaszolod, meg, csak hablatyolsz itt átlagkereseteket terhelő, 40%-os választási ígéretekben levő szja-ról.

Miközben hazudsz, mert ilyen ígéret nincs. Ki nem állhatom a ballibeket, de a tények azok tények: Libás 400 ezer bruttó felett akar szja kulcsot emelni. A maszop meg még nem konkretizált számokat.

high up. 2013.09.15. 12:05:14

@Larry Silverstein:

Mikor volt a magyar történelemben 50%-os szja kulcs, áruld már el.

pánpéter 2013.09.15. 12:07:59

@high up.:
"Libás 400 ezer bruttó felett akar szja kulcsot emelni. A maszop meg még nem konkretizált számokat."

azt már láttuk mit csinált a libás. a gazdasági minisztersége idején 7%-os volt a recesszió, meg IMF hitel kellett a csőd elkerülésére. nagy teljesítmény volt, köszönjük.
azt is láttuk mit csinál a maszop 2002-2010 között. bocs, de ha nem haragszol, az meg nem nagyon érdekel, mit fog mondani, hogy majd mit csinál. 2006-ban is volt itt minden, aztán annak pont az ellenkezője lett, de mindenben. nincs relevanciája annak, amit mondanak, mert a tapasztalati tények alapján nem az fog történni, hanem az ellenkezője.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 12:10:19

@Larry Silverstein: nem. írtam már, hogy Franciaországban más az adórendszer. ezeken a kulcsokon felül alapból is vonnak le a jövedelmedből jövedelemadót

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 12:11:54

@pánpéter: "török zsolti neked is megmondja, mit, mikor kell írni."

ha megmondaná, nem írnék. én a magam nevében írok, senki nem fizet érte. sem az mszp, sem a DK, sem az E14 se más

pánpéter 2013.09.15. 12:16:04

@Brendel Mátyás:
"ha megmondaná, nem írnék. én a magam nevében írok, senki nem fizet érte. sem az mszp, sem a DK, sem az E14 se más"

az egyenlítő blogos gyerekek is ezt írták. aztán láttuk, mi a valóság. írni mindent lehet. aztán hogy mi a valóság, az már más kérdés.

nyisziati 2013.09.15. 12:32:45

@pánpéter: na mostmár tényleg abbahagyom, mert döbbenetes ez a csúsztatásmennyiség.

"na tehát, te azt mondod, hogy 10 átlag nyugdíjas többet költ mint - legyen extrém a példa - mondjuk egy vállalati csúcsmenedzser. értem. valóban így na tehát, te azt mondod, hogy 10 átlag nyugdíjas többet költ mint - legyen extrém a példa - mondjuk egy vállalati csúcsmenedzser. értem. valóban így lehet."

Ezzel szemben ezt írtam:

"ha ugyanakkora 10 ember "költőpénze", mint az egyé"

Ennyit az érvanyagodról. Idézni sem tudsz rendesen (gondolom nem is akarsz, mert akkor bukta van).

Ami meg Franciaországot illeti teljesen jó a példa. Legyen a minimálbéren 5,5% adó, a duplájától 16, annak a dupláján 38.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 12:33:50

@pánpéter:

1) ez nem az egyenlítő
2) nekem senki nem ad parancsot, és nem fizet

3) a valóság ez:

piroslapok.blog.hu/2013/09/15/a_feminimzus_csapdaja_illes_zoltannal

a következő rágalmazásnál repülsz.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.09.15. 12:36:08

@wmiki:
Te hogyan lettél.................... mindegy... hagyjuk... a másságot tisztelni kéne...
Amúgy a napokban beesett egy hölgyike a boltba - a linked agybajával - és az ott használatos vatikáni valutával akart fizetni. Kolléganőm még nem hallott rólatok, de rendesen elkerekedett a szeme, és amilyen igénytelen, Forintban kérte a járandóságot.
Pedig a szerencsétlen térítőtök próbálkozott, de annyira-annyira balfaszok vagytok, hogy alapvető közgazdasági tézisekkel sem vagytok tisztában.
Jót röhögtünk a linkeden... Tényleg, ennyire betegek vagytok, vagy csak a még hülyébbek elvakítására szolgál ez? :))

BA2017 2013.09.15. 12:39:14

@pánpéter: Tévedés. Nem ilyen egyszerű kérdés ez. A szegény rétegeket azért érinti rosszabbul, mint az áfa, mert az áfa bután magas. Ha az áfa a luxuscikkeken lenne magas, akkor igaz lenne, amit írtál, de a 27% mindenhol ott van.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.15. 12:41:59

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: örülök, hogy olvasni nagyjából már tudsz, de látom az írás még elég nehezen megy :(

Larry Silverstein 2013.09.15. 12:48:39

@high up.: Senkit sem az SZJA kulcs érdekel, hanem az elvonás kulcs.@Brendel

Mátyás: A bérlet is hasonló. Különben minden francia hülye lenne, aki ott vesz lakást és bérbe adja, és nem mondjuk Bp-en.

nyisziati 2013.09.15. 12:52:16

@júliusz48: te nem tudom, kit akarsz átverni, de azért elég durva, hogy miközben a fidesz ígérgeti, hogy az államosított pénzt jóváírja egy egyéni számlán, (és eddig SEMMIT nem tett ezügyben), addig te úgy állítod be, mintha az a pénz már ott is lenne.

A NYUFIG-nál ugyanis CSAK a bevallott és befizetett TB járulékot tartják nyilván a szolgálati idővel együtt, a MANYUP-ból lenyúlt pénz nagy részét gyakorlatilag az államadósság csökkentésére használták és nem írták jóvá sehol.

Ennyit a fideszes "váltóállító" hazugságodról.

pánpéter 2013.09.15. 12:54:54

@Brendel Mátyás:
tőlem aztán ott moderálsz, ahol csak akarsz. ez csak egy blog. nem értékelem túl a szerepét. egyre kevesebben olvasnak indexet. a blogketrec meg kezd hasonlítani a 168óra olvasói levelek rovatához. bár ha ez volt a cél, akkor a foglalkozás sikeres.
és nyilván valóan az országban sem épül a diktatúra, mégha ez olyan hagzatos is, és sokan sokszor elmondják. attól még nem lesz igaz.
főleg furcsa ezt olyan emberek szájából hallani, akok pár éve még azonosítót nem viselő rendőröknek álcázott terroristákat küldtek Budapest utcáira. ettől lesz az egész durván hiteltelen, és meglkehetősen szánalmas.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.15. 12:57:00

@1000 HUF: ugye nem akarod azt hazudni te szarcsimbók, hogy "baloldali" vagy? :D

Larry Silverstein 2013.09.15. 12:58:00

@Brendel Mátyás: És azt mondtad Franciaország nem drága. De bizony az.

dobzse.laci 2013.09.15. 12:58:20

@bambanő:
Nem azért fogják elcsalni, mert szükségük van rá.
Megteremtették a lehetőségét, muszáj élesben kipróbálni, mert '18-ban lehet, hogy szükségük lesz rá.
Az egyfordulóval magukat is egy kicsit csőbe húzták a jövőre nézve.

sorstalan gáz 2013.09.15. 13:01:06

@Brendel Mátyás:
"tudni véled, hogy én a szocikra szavaznék, mert én még nem tudom, kire szavazok majd "

Ezek szerint a szélsőjobb is reménykedhet?

Csak azért jutott eszembe, mert a piros szín a kommerek mellett a nácikoké is, ami persze érthető a közös mozgalmi gyökereik alapján

1000 HUF (törölt) 2013.09.15. 13:02:45

@álfirkász: milyen szépen szólítod meg a potenciális választóidat ... nem csoda, hogy szárnyal a támogatottság ...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 13:10:53

@pánpéter: a média polarizálódik. az indexről annyit, hogy ennyien még postomat nem olvasták. életemben. az index szerintem még mindig kevésbé polarizált, mint a 168óra vagy a Nagyar Nemzet.

az, hogy legyen egy újság, amely semleges, szép gondolat, de ha a média polarizálódik, az még nem diktatúra.

aha médiatúlsúly alakul ki, az már diktatúra fele mutat. ha a kormány durván beavatkozik a sajtószabadságba, az is. elég durván avatkozott be időnként. az is igaz, hogy sikerült egy ponton megállítani, elsősorban, mert Orbán fél az EU-tól.

de a helyzet ettől még nem rózsás.

egyébként nagyon láthatóan fideszes agymosott vagy, mazochista. nem te vagy a célközönsége a postnak. téged már nem tud meggyőzni semmi. felőled Orbán az asztalra is szarhatna

júliusz48 2013.09.15. 13:12:14

@nyisziati: Te ár csak tudod, hogy mit igazol a NYUFIG a szolgálati idővel. A nyugdíjalapba számító özsszes jövedelmedet 1988-tól. Ha valami véletlenül kimaradt azt kérelmezheted, hogy elismerjék és utána néznek a hibáiknak. Ha minden jövedelmedet nyilvántartják ami beszámít a nyugdíjba, miért gondolod hogy a matekkal hadilábon állnak, és nem tudják mennyi a járuléka, amit a céged elutalt. Ott van a neveden, csak most nem egyéni számlának hívják.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 13:12:54

@Larry Silverstein: a példa alapján nyilvánvaló, hogy nem lakásvásárlásra gondoltam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 13:15:57

@sorstalan gáz:

"Ezek szerint a szélsőjobb is reménykedhet?"

nem. azt tudom, hogy

www.facebook.com/pages/Nem-a-Fidesz-%C3%A9s-nem-a-Jobbik/329857795655

"Csak azért jutott eszembe, mert a piros szín a kommerek mellett a nácikoké is, ami persze érthető a közös mozgalmi gyökereik alapján"

akkor hozzáteszem, nincs ferrarim, nem a Manchester Unitednek szurkolok. még mielőtt ilyen zseniális következtetéseket prezentálnál.:)

pánpéter 2013.09.15. 13:22:49

@Brendel Mátyás:
"egyébként nagyon láthatóan fideszes agymosott vagy, mazochista"

igen, teljesen egyértelmű, hogy aki nem veled ért egyet, az fideszes agymosott. sőt, fasiszta is. meg antiszemita, meg rasszista. és kirekesztő is. tele a puttonyunk irredentizmussal. főleg az enyém. és építem a diktatúrát. éppen most is a diktatúra építésén ügyködök nagyban.
mondom, attól, hogy ezerszer írod le, itt nincs sajtószabadság, és tombol a diktatúra, attól ez még nyilván valóan nincs így. ráadásul minél többször mondod el, annál inkább kilóg a lóláb. unalmas, kontraproduktív.
ez a szar minden, és még a hús is büdös duma meg már rettentő unalmas. de te csak told tovább, és tűndökölj a demokrácia őrének szerepében, ha ettől leszel boldog. mindenkinek jár 15 perc hírnév.
2014-ben a fülkék magányában meg majd szépen mindenki eldönti, hogy a fenti 50 pontodnak hisz, vagy a valóságnak. mindenki eldönti, hogy a 2010 előtti időszakot szeretné visszahopzni, vagy a mostanit kívánja folytatni. ez a dolog ennyire egyszerű.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.15. 13:33:23

@1000 HUF: egy magadfajta, tetves kis nácipalánta nekem akkor sem lenne szavazóm, ha egyáltalán politikai pályára készülnék. :D

nyisziati 2013.09.15. 13:35:30

@júliusz48: tudom, mert közgazdasági végzettségem van, történetesen TB-ügyintézői vizsgával megtoldva (ezt a tárgyat anno végig a fiumei úti intézményben tanultuk kihelyezett órák keretében).

Itt nem erről van szó, hanem a '98-tól (azóta voltam tag az OTP-magánnyugdíjpénztárban) 2011-ig befizetett összegről (~2,5 millió Ft), ami a mai napig nem került jóváírásra az egyéni számlámon (és a többi 3 millió polgártársam esetében sem). NOHA megígérte a fidesz. Persze pénzt eltenni könnyebb, mint visszaadni.

Azzal meg ne gyere, hogy "majd ha nyugdíjba mész", mert ezzel az erővel azt is mondhatod "majd ha fagy". Legalábbis a fideszt ismerve ez utóbbinak erősebb a sansza.

Kelta6725 2013.09.15. 13:39:01

Nagy tévedésben van az aki azt hiszi, hogy a mostani ellenzék (mszp. dk, együtt ---stb) nyerni akar jövőre...egy frászt akar...dehogyis.
Csak nagyon szorosan akar veszteni....és akkor megeteti ezt a sok sz@rt a fidesszel, mert simán megbénítja a kormányzást, és a fidesz nem tudja a jól bevált "2/3-ad mindent lenyomok a torkotokon" elvet alkalmazni.
Nem akar a baloldal nyerni..vegyék át ezt a romhalmazt? és egy erős ellenzékkel,akik mögött iszonyat pénz van.. akik egyből mozgósítanák megint a csürhét, és tüntetés meg gyújtogatás randalírozás jönne megint....nem kell ez a baloldalnak.
nyerjen csak a fidesz, de csak picivel..és szétzúzzák őket.
nem hiszitek? fogadok bárkivel, 2014 ben a fidesz nyer kevéssel, és kb 1-2 év és újra választások..sajna az ország romjain..de soha többet, ezt a mocsok bandát

júliusz48 2013.09.15. 15:38:09

@nyisziati: A pesszimizmusoddal nem tudok mit kezdeni. Az adatok vizsgád ellenére is megvannak a NyUFIG-nál, és akkor számolják ki, mennyi került a nevedre a magánnyugdíjas időkből, amikor valóban lesz ok is rá. Az meg, hogy milyen számot írnak egy papírra, és az mennyire lényeges, már az MSZP alatt megismertük. A megígért és visszavont 13. haviból is. Hogy kinek hiszed el a változást, magánügy. Oda teszed a bizalmadat ahova akarod. De ne hidd, hogy aki nem is törekszik az adósság csökkentésére, az téged képvisel. Nekem annyival kellemetlenebb a helyzetem, hogy a jó irányú változástól, nem tudom majd megváltoztatni a véleményem. Haragudni meg annyi, hogy más hülyeségét magadon bosszulod meg.
Én ma is azt látom, hogy jobboldaliként, jobban képvisel a Fidesz, mint a "baloldali" MSZP.
Az meg, hogy mindenkinek ugyanaz feleljen meg, nem létezik.
Az öngondoskodás valóban legyen ÖNGONDOSKODÁS. A kötelező társadalombiztosítás, meg valóban biztosítás, amit beszednek, és kifizetnek a biztosítási feltéteknek megfelelően. Az autód kötelezőjét is fizetned kell a biztosítási feltételeknek megfelelően, mért gondolod,hogy a társadalmi szolidaríitás, rád nem vonatkozik csak ha kapni kell.

nyisziati 2013.09.15. 16:03:32

@júliusz48: a mondandód elejével nem értek egyet, pont fordítva látom a dolgokat, mert mindig a balliberális gazdasági érában ment jobban a dolgom, nem a paternalista jobboldal alatt.

"Az autód kötelezőjét is fizetned kell a biztosítási feltételeknek megfelelően, mért gondolod,hogy a társadalmi szolidaríitás, rád nem vonatkozik csak ha kapni kell. "

???
Ezt miből szűrted le? Pont az ellenkezőjéről volt szó.

Pont arról beszélek, hogy ez volt maga az öngondoskodás, hogy saját magamnak fizettem "előre", halmoztam a vagyontömeget, nem a felosztó-kiróvó rendszerben láttam a jövőt. Ez az igazi biztosítás, nem a Rákosi-féle rendszer, hogy "bízz meg bennünk, majdcsak lesz valahogy, mire nyugdíjba mész, majdcsak kiosztunk neked is valamit". Aki ebben bízik, az lelkileg még az '50-es években él.

Én nem.

Félre akartam tenni még 25 évig, hogy mire nyugdíjba megyek és a túlsúlyba került cigók nem fizetik a nyugdíjamat, addigra nekem magamnak legyen annyi, amiből elevickélek.

Nem várok én senkire, az államra meg pláne.

És ettől fosztott meg a fidesz 2011-ben. Mert nehogy azt gondold (jó "keresztény-jobboldali" módjára), hogy ez a képmutató, megélhetési politikus banda egy szikrányi felelősséget is fog vállalni, amikor becsődöl a TB és nem tudják fizetni a nyugdíjakat.

A Tákolmányban már le van fektetve, hogy az államnak nem kötelessége se egészségügyi szolgáltatást, se nyugdíjat adni.

Mit gondolsz, miért osztogatják a trafikokat, földeket, stadionokat, Orbán miért nyúlta le a fél Tokajhegyalját, az apja meg a gánti dolomitbányát??
Ha gáz van, ők meg tudjanak élni, te meg én le vagyunk ejtve.

Ébresztő! A fidesz csak magát képviseli, téged - meg pláne engem - semennyire.

júliusz48 2013.09.15. 16:58:51

@nyisziati: Az öngondoskodás az önsegélyző nyugdíjpénztár. Ott Te fizeted és neked jár vissza. Még van 25 éved elkezdheted. Már csak azért is mert ha problémáid adódnak az önsegélyző kamatait 10 év után büntetlenül felhasználhatod, mondjuk a munkanélküli időszak átvészelésére. A magánnyugdíjba te személy szerint nem fizettél semmit. A járulékot pedig mindenhogy levonják. És ez után is le fogják vonni. A példáid meg pont ráillenek az MSZP-re is. Az igazi lenyúlósok az ejtőernyősök voltak mint a Gurcsány. Hogy került a birtokába a MAL ZRt kb40%-a, vagy a senki személyes tulajdonát nem képező öszödi üdülő. Te láttad kinek fizetett érte? És miért nem tartották karban a tározót jó gazda módjára. Na ez a lenyúlás. Erre te is számíthatsz.
De a nyugdíjbevételek 30%-át kivenni az ellátásból ellentételezés nélkül is lenyúlás. Főleg akkor, ha a haverok ültek a pénztárak bizottságaiban jó pénzért. Aztán államadóssággal fenntartani a kifizetéseket , és elkezdeni faragni a kiszámításon, majd emelni a korhatárt hivatkozva a fenntarthatatlan rendszerre. Hát ŐK tették az ámítással fenntarthatatlanná. Az meg dilettantizmus? Te mit szólnál ha valaki minden hónapban elvenné a jövedelmed 30%-át. Ugye nem lenne könnyű félretenni már, esetleg rohangálnál hitelért. Jóra bíznád az országot. Egy Bajnaira, aki a libás lenyúlásért képes volt a céget csődbe vinni? Vagy esetleg nem is akarta, csak alkalmatlan volt? Még szerencse, hogy nem sikerült teljesen az országot is oda juttatni. Vagy egy Mesterházira aki segített Fletónak éjjel és nappal. Erre a segítségre ezután is számíthatsz.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.09.15. 20:02:27

@júliusz48: 1., Ha létezik az egyéni számla, akkor miért ígérgetik folyton? Azért, balek, mert nincs megadva, hogy mennyi jár a befizetett pénzed után.
2., Azért a bankbetéttel hasonlítom össze (egyébként alapvetően az inflációval hasonlítom össze, bankbetét helyett mondhattam volna államkötvényt is), mert ez a befektetési lehetőséged, amelynek a kockázata összemérhető. Egyébként meg úgy tűnik, nagyon nem érted, miről beszélsz, csak a FIDESZ-propagandát szajkózod (a Felügyelő Bizottságban ülő haverokról szóló rész csak azt bizonyítja, hogy az FB szerepével és érdekeltségével se vagy tisztában, csak kis mozaikdarabkákat raksz össze úgy, hogy az előítéleteidet igazolják - ha még azt mondtad volna, hogy haverok voltak a tulajdonosok, az jelentene valamit).
3., A Bajnaizásod meg egyenesen szánalmas. Nem is tartozik ide, meg hazugság is. Sajnállak, de le kell szögeznem, hogy bűnrészes vagy abban, ahova az országot a bandátok süllyesztette az elmúlt három és fél év alatt. Még akkor is, ha vezéred egy alternatív valóságból jobban teljesít.

2013.09.15. 20:52:35

@wmiki: Miki, van már állásod? Ez a kurva reiki csak nem akar működni, vazze!

2013.09.15. 20:54:46

@júliusz48: Egy Bajnaira, aki a libás lenyúlásért képes volt a céget csődbe vinni?"

Nem tisztem védeni Bajnait, de azért hülyeséget ne írj már le, mert rajtad marad!

2013.09.15. 20:56:01

@júliusz48: Ugye, azzal tisztában vagy, hogy nyugdíjad nem a befizetett összeg után lesz ,hanem annak alapján, amit a hatalmon lévő kormány és a parlament megszavaz neked?

2013.09.15. 20:58:16

@júliusz48: Ugye, azt tudod, hogy amennyiben nyugdíjas korod első évében meghalnál, a nyugdíjad elvész, nem örökölhető? Szóval NINCS a neveden!

2013.09.15. 21:00:12

@pánpéter: oké. meggyőztél. aki többet keres, az pont ugyan annyit költ, mint akinek nincs egy fillérje se. igazad van, ezzel nem tudok vitatkozni."

Mással se , mégis azt teszed.

2013.09.15. 21:06:13

@júliusz48: Nem, az ország a legjobb kezekben van! Mordor vára, focistadionnal, elbaszott milliárdokkal, végzettség nélküli, alkalmatlan pártkatonákkal a vezető pozíciókban, bólogató senkikkel. Tényleg, nincs annál szebb, mint kiszolgálni egy rezsimet, ami jól láthatóan a megtébolyodás felé halad. Elhinni, hogy a zuhanás az maga a szédítő száguldás, elhinni, hogy kurvára gazdagodunk, miközben az EU pénzéből verjük a blattot, elhinni, hogy nyitottunk keletre, mi leszünk a trójai faló, miközben csökken a keleti kereskedelmünk(igen, a gyalázatos Bajnai érához képest is!!!), mikor Gyurcsánynak nagyobb respektje volt Moszkvában, mint Viktornak, mikor több beruházást hozott ide, mint Viktor, el kell hinni, hogy Viktor a csúcs, az egyedüli letéteményese a sikernek. Vazze, vak vagy, esetleg szellemi roncs?

2013.09.15. 21:11:20

@júliusz48: Talán még emlékszel Joszip Tot-ra. Vagy az Ezüsthajóra. Esetleg meg tudod magyarázni, hogyan lesz valaki milliárdos rendőri nyugdíjból? Vagy Kaja Ibrahim neve mond valamit? esetleg a Hosszú Bájtok éjszakája?
Gánti bánya? Miért nem vettél te, a szocialista érában összegyűjtött jövedelmedből bányát?
Nyerges? Simicska, honnan volt vagyonuk? Ja, ez nem csípi a szemed? Nekem mindkét oldal szennye feltűnik. Te pártszemüvegen keresztül csak egy oldalt látsz!

2013.09.15. 21:16:28

@júliusz48: Amúgy sem értelek. Van egy rezsim, amit korrupciója miatt (joggal) kritizálsz. Van egy intézkedése, ami épp arról szól, hogy a befizetett pénzed egy része kikerül a kezei közül, jól láthatóan, számodra ellenőrizetően nyilvántatrják, de ez sem tetszik, mert sokkal jobb, ha ez eltűnik, bele a közösbe, amivel nem kell elszámolni, bármire költhető. Logikailag megbuktál ezzel.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 22:55:59

@pánpéter:

"itt nincs sajtószabadság, és tombol a diktatúra, attól ez még nyilván valóan nincs így."

1) rendes sajtószabadság nincs. a médiát a kormány uralja, és időnként volt cenzúrázgatás
2) diktatúráról nem beszéltem, önkény van, abba meg más is belejátszik, nem csak a sajtószabadság

továbbra is agymosott fideszes vagy. a beszédmódodon is látszik, meg az ítéleteden is. mert ha csak a sajtószabadságot látnád mást. de te az egész kérdést látod máshogy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 22:57:45

@nyisziati:

"Azzal meg ne gyere, hogy "majd ha nyugdíjba mész", mert ezzel az erővel azt is mondhatod "majd ha fagy". "

nana, ha megkapnánk az einstandolt nyugdíjjárolékot majd ha fagy, akkor az jó lenne.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 22:59:43

@Kelta67: tehát azt mondod, hogy 2014-ben az ellenzék nem akarja átvenni a romhalmazt, inkább majd 2016-ban a kurvára nagyobb romhalmazt.

ugye az OPNI-ból szabadultál?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.15. 23:01:45

@júliusz48: "Az meg, hogy milyen számot írnak egy papírra, és az mennyire lényeges"

Franciaországban interneten megnézheted

Kelta6725 2013.09.15. 23:24:52

@Brendel Mátyás: személyeskedésed lsz@rom, téged minősít, büszke lehetsz magadra.

igen..pont ezt állítom, és a magasröptü ellenérvedből látom, kb annyira értesz ehhez, mint Lajka kutya az asztrofizikához

nem a romosság mérete a lényeg, hanem hogyha tavasszal nyer az ellenzék, akkor megint belebukik, mert nem tudja rendbe hozni az országot ha nem lesz meg a 2/3, és ezzel a választási rendszerrel, nem lehet meg, ergo: erős ellenzéki fidesz, hatalmas pénzekkel a zsebben, és az összes kulcs pozicióban fideszes emberke....a csürhe az utcákon, káosz, tüntetés, gyújtogatás amit akarsz...meg állandó oltás az embereknek minden jobbos sajtóban tv-ben (és elég sok van) hogy lám lám komcsik megint eltolják...

te komolyan azt gondolod, ezt akarja a mostani ellenzék a nyakába????

értesz hozzá ...pffff...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.16. 03:59:23

@Kelta67: "erős ellenzéki fidesz, hatalmas pénzekkel a zsebben, és az összes kulcs pozicióban fideszes emberke....a csürhe az utcákon, káosz, tüntetés, gyújtogatás amit akarsz...meg állandó oltás az embereknek minden jobbos sajtóban tv-ben"

de szerinted 2016-ban majd meg akarják nyerni a választást, pedig akkor ugyanez, pontosabban rosszabb lesz a helyzet. mert ugye további 2 év Fidesztől ezek pont nem javulnak majd, minden ROSSZABB lesz. de szerinted majd akkor, amikor még rosszabb lesz, akkor akarja majd átvenni a kormányzást az ellenzék.

mondom, OPNI eset vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.16. 04:02:10

@Kelta67:

az eleve egy hülye feltételezés, hogy ha egy párt nyerni tud, akkor ne akarna nyerni. de az már negatív IQ, hogy azt hiszed, az ellenzék 2014-ben nem akar nyerni, de majd 2016-ban fog.

te csak odáig nézel, hogy 2014-ben rossz lesz a helyzet, hogy 2016-ban vagy 2018-ban ha marad a Fidesz még rosszabb lesz az ország kormányozhatóság szempontjából, odáig nem látsz el az egy neuronoddal.

lobaszopiatej 2013.09.16. 10:18:01

@high up.: "Amúgy meg az itt rinyálóknak egy marha jó magyarázatot kellene adniuk arra, hogy miért is maradjon fenn a magyar 16%-os adóparadicsom?"

Az szja itthon csak a bérköltség igen kis része.

Menj már fel a hrportal.hu-ra azt nézd meg mekkora Bérköltség!

Az összes adót kell nézni egyben (tb meg a többi), bruttót felejtsd el mert NEM azt fizetik utánad, márpedig azt kell kitermelned amibe kerülsz!

Adhatod még hozzá az áfát meg miegyebet, ami nem is érdekelne ha nem társulna ekkora munkateherrel!

Meg hogy ennyi pénzt nem 16 éves kortól keres az ember mint a segédmunkások hanem sok-sok képzéssel évek után, magánszorgalomból!

Neked nyilván anyád rakta a segged alá a lakást, el sem költözöl onnan, nyugger korodra lelakod de addigra igénytelen leszel, egy büdös pesti proli vakablakos segglyuk is a gazdagság szimbóluma lesz addigra! (= BP-i lakások kb 90%-a)

Kelta6725 2013.09.16. 11:54:17

@Brendel Mátyás: látom színvonalad a szokásos marad "mélybunkó" más érved nincs, felfogni az összetettebb dolgokat nem tudod, ahhoz 3 jegyü IQ kéne neked, hát sajnállak,az érveimet leírtam, cáfolni nem tudtad, csak büfögtél ide valamit, meeert te vagy a Blogger, hát ha neked ez az adu ász...szánlak érte rendesen.
majd májusban olvasd vissza, és tűnődj el, nem inkább kapálnod kellene, ahhoz lehet értesz..

de nekifutok még egyszer: hiába nyerne az ellenzék, ha nincs 2/3-d (és nem lesz) semmire nem megy a győzelmével, mert a fidesznek óriási háttérhatalom marad a kezében (MNB, ügyészség, bíróság, iszonyat pénz, és befolyásos üzletemberek)
ez ellen nem tud a egy gyenge kormányzat tenni semmit, de ha a fidesz marad de nem lesz 2/3 akkor meg lehet őket fogni, és annyira bedőlnek, hogy egy előrehozott 2015-2016-os választásnál a baloldalnak meglehet a 2/3, és akkor rendbe lehet hozni az országot.

ha nem fogod, akkor kár volt megtanulnod olvasni :)

2013.09.16. 12:12:13

Nem látom a tényeket. Csak a féligazságokkal (vagy azokkal se) operáló újabb ballib hazugságcunamit. Így nehéz lesz választást nyerni...

Petyat 2013.09.16. 12:20:49

@nyisziati:

Havi kétmillió bruttó felett valóban lehetne magasabb kulcs, de nézd meg hogyan voltak a sávok a többkulcsosban. Kb az volt, hogy az a fizetés ami már elfogadható, rögtön a magasabb sávba esett. 5 millió volt határ a 2010-es "jelentős emelés" után.
0 - 4 999 999 17% .. 5 milla - végtelen 32 %
Havi 416 ezer bruttó adózás után 345 ezer,
417 ezer bruttó pedig már csak 283 ezer,
507 ezer bruttó megint 345 ezer nettó volt.

Ez azt jelenti, hogy 417 és 507 ezer bruttó között nem érte meg fizetési sávot kijelölni. Pont ez a sávot nevezném én tisztességes fizetésnek. Havi 507 bruttó felett pedig nem voltak újabb sávok. És most a 2010-es emelésről beszélek, előtte a 18/36% sávhatár 1 700 000 volt. Röhej. 2010 előtt aki 140 felett vitt haza az már gazdag embernek számított, akit jól meg kell adóztatni. Nemár!

Ne érts félre, én is rühellem a kormányt, de többkulcsos adó csak arra jó, hogy mesterséges határokat húzzon meg és gazdag embernek titulálja azokat is akik tisztességes jövedelemből élnek. Akinek évi 50-100 millió a keresete, azt kurvára nem érdekli mennyi a kulcs.

Ha szerinted egy napi 10 órát dolgozó, nettó 350-et kereső mérnök piszkosul gazdag szemétláda, aki a szegények szájából veszi ki a betevő falatot, akkor súlyos gondok vannak az értékítéleteddel. Újra kiemelném, hogy 2010 előtt a nettó 150-et kereső melós is már a gazdag emberek táborába tartozott. Ezért van mindenki minimálra bejelentve. Alacsony egykulcsos adó és mindent behajtó brutális adóhatóság kell, a tisztességes és komoly cégeknél dolgozó tanult emberek lehúzása mellett a KKV-k adócsalásait elnéző rendszer helyett.

dany82 2013.09.16. 16:30:00

Lábjegyzet: Brendel Mátyás német állampolgár, így nem is szavazhat Magyarországon. Mivel évek óta Németországban él, dolgozik és adózik nyilvánvalóan (és szerencsére) semmi beleszólása nincs abba, hogy Magyarországon mi történik.

Minden magyar gyűlöli, ha valami külföldi, külföldről veri a nyálát és próbál beleszólni abba, amihez az égegyadta világon semmi köze, hovatovább magas lóról próbálja kioktatni azokat, akik nap mint nap értéket teremtenek, építenek, dolgoznak és adóznak hazájukban.

De jól jelzi a magyar baloldal állapotát: mivel Magyarországon a baloldal megbukott, ezért már külföldről kell beszerezni a bértollnokokat.

nyisziati 2013.09.16. 18:09:31

@Petyat:

1) leírtam, milyen sávokat képzelek el, ami igazságos, olvass vissza

2) most számszerűen kimutatható, hogy aki nettó 250 felett keres, az ugyanannyi bruttóval kb. 30-50 ezerrel keres többet, mint Bajnai alatt - szerinted ez igazságos? Pláne úgy, hogy az ezalattiak nettója párezerrel CSÖKKENT.

3) ami különösen visszataszító: aki 1 millát keres havonta, az is 16%-ot adózik, meg aki 100 ezret, az is. Kérdés: kinek fáj jobban minden ezres a kettő közül? Na ez a nem mindegy.

4) kicsit elegem van már abból, hogy emberek lusták olvasni. Olvasd már el a többi kommentemet és akkor nem írsz ilyen marhaságot, hogy

"Ha szerinted egy napi 10 órát dolgozó, nettó 350-et kereső mérnök piszkosul gazdag szemétláda, aki a szegények szájából veszi ki a betevő falatot, akkor súlyos gondok vannak az értékítéleteddel. "

VILÁGOSAN megmondtam, hogy nem erről van szó, Ctrl+F az oldalon belüli keresés és "nyisziati" a kulcsszó, vedd légyszíves a fáradságot, hogy a többi kommentemet is elolvasod. Remélem nem megoldhatatlan a feladat.

Ja és kapcsold be az összes kommentet, mert alaphelyzetben csak az utolsó százat mutatja, remélem ez önállóan is megy. Pá.

nyisziati 2013.09.16. 18:16:52

@dany82: "Minden magyar gyűlöli, ha valami külföldi, külföldről veri a nyálát és próbál beleszólni abba, amihez az égegyadta világon semmi köze, hovatovább magas lóról próbálja kioktatni azokat, akik nap mint nap értéket teremtenek, építenek, dolgoznak és adóznak hazájukban."

Micsoda kirohanás a külföldi magyarok ellen! Ahhoz mit szólsz, hogy olyan KÜLFÖLDÖN ÉLŐ ÉS KÜLFÖLDÖN ADÓZÓ MAGYAROK, akiknek az Orbán-kormány könnyített feltételekkel állampolgárságot adott, helyettem eldöntik a választásokat? Pláne, hogy az égegyadta világon semmi közük ahhoz, ami itt történik - mivel nem itt élnek, nem ide köti őket a sorsuk, hanem egy másik országhoz.

Ja, hogy Romániából meg lehet mondani a tutit, hogy menjenek itt a dolgok. Németországból nem. Aham.

júliusz48 2013.09.16. 19:25:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: Azért valami köze csak lessz a korábbi befizetéseidhez mert ma sem egyennyugdíj van. Ugyhogy könnyen elkaptuk uram.

júliusz48 2013.09.16. 19:35:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem kell megértened , hogy a egy korábban regnáló kormány kivezet a bekalkulált bevételekből 30% de nem fedezi semmivel, holott ez egy felosztó kirovó rendszerből könyveltette máshová, és aztán államadósságból fedezi a hiányt. Természetesen a te szemedben az rendelkezik fekete popsival, aki az alkalmatlanok bődületes marhaságát, a talpára állítja, és még te nevezed ezt elkapásnak. Talán elkapálás.

júliusz48 2013.09.16. 19:50:05

@Könnyen elkaptuk, uram!:2000 és 2005 decembere között a Wallis Rt. vezérigazgatójaként dolgozott. Feladata a befektető cég átszervezése, hatékonyabbá tétele és a befektetések kezelése volt. A csoporthoz tartozott egyebek közt a Graboplast Rt., a Rába Rt., az Elender Rt., az Index.hu, a Wallis Ingatlan, a Wallis Autó Holding, a Danubius Rádió, a Café Reklám csoport is. A Wallis még 1998–99-ben, Bajnai Gordon vezérigazgatósága előtt lett a Hajdú-Bét Rt. többségi tulajdonosa. A cég a víziszárnyaspiac összeomlása miatt 2003-ban – a megmentésére tett többszöri tulajdonosi próbálkozás ellenére – 5,5 milliárd forint adósságot hátrahagyva csődbe ment. Beszállítóinak jelentős része nagy veszteségeket szenvedett (egyikük emiatt öngyilkos lett[5]). Maga a Wallis csoport 10 milliárd forint veszteséggel szállt ki a befektetésből. Na ezt is elkapáltuk uram.

júliusz48 2013.09.16. 20:17:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az özvegyi nyugdíj, az árvajáradék, talán nem nevezhető igazán elveszésnek, habár a felosztó kirovó rendszernek nem lenne feladata ezekről gondoskodni.Akiinek meg se kutyája se macskája, azt nem boldogítja, hogy a nyugdíjpénztár örökölt. Aztán te tudod mikor fogod elhagyni ezt az árnyékvilágot? Mert az évjáradék attól függ mennyit adsz még magadnak. Könnyen elkapáltuk uram.

júliusz48 2013.09.16. 20:25:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: Én nem minősítettem egyik hozzászólót sem, de ha már csak ez maradt az érveid között, akkor könnyen elkapáltuk uram. De ide másolnám
Kedvenc Gordonod lemondási beszédének egy részletét, amiért a patkányok el szokták hagyni a süllyedö hajót. Bajnai Gordon parlamenti búcsúbeszédében hangsúlyozta: (…) „a következő tíz év mostohább körülményeket teremt számunkra, mint amilyen a válság előtti évtized volt. Az ország vezetőinek olyan korszakra kell felkészíteniük hazánkat, amikor lassabb lesz a fejlett világ növekedése, és élesebb lesz a verseny a munkahelyekért, a hitelekért, a piacokért.”

2013.09.17. 08:30:25

@júliusz48: Teljesen hibás a megközelítésed: a magánnyugdíj a neveden van, anni, amennyi. Az állami annyi, amennyit az aktuális kormány megállapít neked. Ha szerzel egy jogot mondjuk 65 évesen, azt akár el is veheti, akár visszamenőlegesen is, mert csak! Sajnos van rá példa, épp a mostani kurzus alatt.
Bajnait meg azzal vádolták, hogy kivont tőkét a felszámolás alatt, tehát ezzel csődbüntettet követett el. Nos, a vád nem állt meg.
de nem ritka ez a fidesz köreiben. Rombolni kell a másik imidzsét, tök mindegy, van-e valóságalapja, vagy sem.
Eleddig túl sok embert nem ítéltek el, pedig azt ígérte a fidesz a választásokkor, hogy elszámoltatás lesz. Nos, aki ül, azt még a gyurcsi vagy Bajnai kormány alatt fogták perbe.
Az özvegyi nyugdíj és az árvajáradék pedig épp a rossz példa a kirovó rendszer mellett. Öngól.

2013.09.17. 08:43:14

@júliusz48: A cég a víziszárnyaspiac összeomlása miatt 2003-ban – a megmentésére tett többszöri tulajdonosi próbálkozás ellenére "

Ez a vád?????
De tudod mit, nem érdekel. Az alapvetésem szempontjából irreleváns. Tehát: volt egy korrupt rezsim, ez képes volt arra az elvetemültségre, hogy egy jelentős tételt kiengedjen a kezei közül, amit nem tud elsíbolni, transzparens, nem is állami kezelésű. Szerinted ez azért rossz, mert korruptak voltak? Tehát vissza állami kezelésbe, adó formájában, tehát nem kell elszámolni vele, nem kell nyilvántartani, szabadon elkölthető (meg is tették), viszont garanciaként semmi nem áll, legfeljebb annyi, hogy a jelenlegi miniszterelnök megigéri, hogy a MAJDANI, épp aktuális kormány úgyis fizet neked nyugdíjat. Vagy nem.

Egyébként gyönyörű példája a rossz gazdálkodásnak, amit látunk. A manyupból lenyúlt pénz egyetlen évig volt képes a költségvetési hiány szintentartására. Tehát úgy is felfoghatjuk, hogy a hitel NEM a nyugdíjpénztár miatt kell (egyébként a nyugdíjpénztár pluszos).
Egyetlen pozitív dolog mutatható ki, a MOL vásárlás. Igaz, tőzsdére vinni a pénzt hűtlen kezelésnek minősül a polgári életben, börtönt lehet kapni érte.
Jól látszik, az is bukóban. Valószínűleg nem is lesz nagy haszon rajta soha, mert a mol veszít regionális szerepéből. Ha a gázvezeték megépül, akkor pláne, mert elkerüli Magyarországot (Orbán jól betárgyalta!), ha az alternatív fűtőanyagok elterjednek, akkor szintén.

júliusz48 2013.09.17. 12:57:25

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szóval a viziszárnyas piac úgy omlott össze, hogy még a libákat továbbértékesítették, csak a beszállítóikat nem fizették ki. Tehát akkor nem rosszindulat hanem alkalmatlanság miatt. És még országot vezetne?
A nyugdijpénztár nem magától plusszos, hanem mert visszatettek bele 30% bevételt, és kivezették belőle, a minden egyébnem oda illő kifizetéseket. Könnyem elkapáltuk uram. Ugyhogy a te szemüvegeden is csőlátás előidéző lencse lehet.
Valószínűleg a MOL paírok esetén kasszadrai babérokra törsz. De ha nem jön be, majd elhalgatod. Ami az országért dolgozik az nem visz ki hasznot. korábban már irtam, hogy a lakás értéke a bennlakónak fiktív érték. ha pénzt akar belőle látni akkor ki kell költözni belőle. De mi nem akarunk kiköltözni az országunkból.

júliusz48 2013.09.17. 13:13:26

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igazad van én még emlékszem, hogy Gyurcsány úr csak többszörre tudta a sameszaival a parlamentbe megszavaztatni, a ma érvényes kiszámítási módot, és korhatáremelés előrehozását. Volt olyan MSZP-s képviselő aki még pártbüntit is fizetett mert rosszul szavazott először szerinte. Van kitől félnem? Szerencsére már elkapáltuk uram.
Ha valóban semmi köze az özvegyi és árva-járadéknak a befizetéshez, akkor miért az a kiszámítás alapja, hogy a halál idején, mekkora nyugdíjra lett volna a családtag jogosult.

2013.09.17. 14:58:05

@júliusz48: Rosszul látod. A manyup lenyúlás első lépése volt, hogy az állam tartozását lenullázták. Aztán realizálták a tőzsdén a veszteséget. A tőzsde első alaptörvénye, hogy bukóban nem szállunk ki.
Az özvegyi- és árva járadék pedig járadék. Nem nyugdíj. Tehát szociális jellegű. Csakúgy, mint a nyugdíj számítása. Ugyanis nem az számít, mennyit fizettél be, hanem az épp aktuális nyugdíjszámítási módszer. Tehát az állam önkényesen állapítja meg a nyugdíjat.

júliusz48 2013.09.17. 16:34:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szóval mindenkinek ugyanakkora a nyugdíja? Nem, tehát valahogy mégsem sikerült elkapni senkit, csak magyarázgatod a nyilvánvalóan összeesküvés elméletre hajazó ellképzelésed. A kiszámítás módszerét már változtatta az MSZP, és ezt, ha hatalomra kerül ismét megteheti, de egyenlőségjelet nem tettek az összes nyugdíjas közé. Az aktuális törvényt meg érdemes lenne elolvasni, még az általad el nem ismert járadékok esetén is. De nem kell válaszolni, mert én ezzel nem kívánok többet foglalkozni. Csak a véleményem irtam le, mert zavar az érzékelhető irányultságot.

2013.09.18. 08:51:08

@júliusz48: Szóval mindenkinek ugyanakkora a nyugdíja? "

Az, hogy egy számításnál mit veszek alapul, nem befolyásolja a számítás lényegét.
Ugye, ha a víz forráspontját nézem, az, hogy Fahrenheitben vagy Celsiusban adom meg nem változtat a lényegen. Viszont ha tengerszintet veszek alapul, vagy + 3000 méteres magasságot, az igen.
Azt meg te ismerd el, hogy egy követelést széttéptek, adtak helyette egy "becsületszót".

Petyat 2013.09.18. 11:45:18

@nyisziati:

Bocs, de nem fogok végigböngészni 320 kommentet. Nem is nagyon érdekel, hogy te milyen adózási sávokat képzelsz el, mert nem releváns. A baj ott kezdődik, hogy a társadalomba kódolt irigység szól belőled. Az a bajod, hogy van akinek most adózás után több marad, mint bajnai alatt. Kit érdekel bajnai? Hogy jön ide?

Kösz, hogy elmondod, hogyan kell megjeleníteni a kommenteket. Elárulom, hogy régebben napokat csesztem el ilyen kommentharcokban. Ma már úgy csinálom, hogy az elején leírom a véleményem, meg reflektálok pár másikra, aztán amikor 60-80 fölé megy a kommentek száma kiszállok és csak azoknak válaszolok, akik megszólítanak. 300 komment követhetetlen.

A témát megbeszéltük. Neked fáj, hogy valaki többet keres nálad én pedig azt mondom, hogy 98000 16 %-a és 980 000 16 %-a is 16% és az 1 milla bruttóval rendelkező pont 10x annyi szja-t fizet be, mint a minimálbéres. Ennek ellenére mindkettőnek ugyanannyi joga van, nem több és nem is kevesebb. A segélyesekről már ne is beszéljünk. Akármit mondasz, egy vezérigazgató sokkal többet ad be a közösbe így is.

Az orbán kormány ugyanolyan posztkommunista kádárista őskövület, mint a bal oldalnak nevezett banda. Meg is lepődtem, hogy az szja kérdésben ilyen jól beletaláltak (valószínűleg véletlen volt). El kéne már felejteni ezt a szocialista gondolkodásmódot. Azokat kell támogatni, akik tettre készek és ha csinálnak valami hasznosat, meg kell jutalmazni őket. Ma jobban megéri segélyért folyamodni, mint elmenni dolgozni vagy tanulni. Tisztán látszik az is hogyan hülyül és tunyul el a társadalom.

Most nem kezdek bele abba, hogy a kormány új ötlete az alanyi jogon járó minimálbér, mert ott fönt olvashatsz másik 49 elmebeteg lépést. Azért szóltam hozzá a témához, mert az egykulcsos szja-t nagyon rég várom és végre megvalósult. Leszarom a kádárista demagógiát. Nem a bérből és fizetésből élő jómódúak zsebében kéne turkálni, hanem a valódi értéket előállítani képtelen, spekulációból hájasra hízó milliárdosokat és a pofátlan uzsorás bankárokat kellene megfékezni.

Petyat 2013.09.18. 12:23:57

@nyisziati:

Mégis megkerestem a korszakalkotó ötleted.
"Legyen a minimálbéren 5,5% adó, a duplájától 16, annak a dupláján 38."

Kommunista vagy ez nyilvánvaló. 392 000 bruttó szerinted már olyan magas jövedelem, hogy 38%-ot el kell venni belőle. Ez 4 millió 700 ezer évi bruttó. Az egykulcsos bevezetése előtti (5 milla felett 36%) sávoknál lejjebb húznád meg a határt? Tehát a nettó 240-et kereső már a leggazdagabbak táborát népesíti? Nyugat Európában ahol van, ennél magasabb a minimálbér. Nem érted, hogy amit mondasz, azzal a hazai bérszínvonal alacsonyan tartását támogatod? A saját alacsony béred fagyasztod be ezzel! Magad ellen is dolgozol.

www.mfor.hu/cikkek/Ennyit_er_a_magyar_minimalber_Europaban.html

Vedd elő a számológépet és fuss neki még egyszer!

hallari73 2013.09.18. 18:51:51

@Petyat: már ne haragudj, de sötét vagy, mint az éj.

1) leírtam TÖBBSZÖR, hogy nem az fáj, ha valaki többet keres, mint én, hanem a társadalmi igazságtalanságot akarom kiszűrni, amit az egykulcsos Áfa képvisel. Azt is leírtam, miért. VILÁGOSAN. Egyedül te ne értetted.

2) ehh... nem is gyűjtöm össze, mennyi olyan dolgot írtál le, amit már megcáfoltam, vagy le se írtam, mert szemmel láthatóan nem veszed a fáradságot hogy olvass és értelmezz.

Na ezzel befejeztem.

júliusz48 2013.09.19. 11:06:45

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem követelést téptek szét, hanem egy korábbi kormány társadalmilag hibás döntését, kijavították. Te írtad, hogy már nem hiányos a nyugdíjkassza. Te is rájöttél a megoldásra, csak nem akarod tudomásul venni, mert azt hitted, amit máshogy vezettek eddig az a tied. Soha sem volt, és örülök mert az emberek jelentős része a korhatár elérésével egyben felvette volna, hogy ő jobban tud vele gazdálkodni, aztán idő elött elfogy. Lehet rohangálni segélyért.
süti beállítások módosítása