Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Pálffy István és a magánügy

2011.01.25. 13:56 | Brendel Mátyás | 241 komment

Címkék: egyház kdnp abortusz semjén zsolt magánügy pálffy istván médiatörvény

"Pálffy István KDNP-s képviselő nem kötné választói orrára, milyen állami megbízást kapott a neje. " szól a mai hír, és még hozzáteszik: "A politikus családtagja már nem közszereplő, magánügy, hol dolgozik, személyes adat, merre van a munkahelye", ezt Pállfy István maga nyilatkozta magyarázatképpen.

Nos, "kedves" Pálffy István! Amíg te az MTV-ben dolgozol, és a feleséged valahol a magánszférában, addig bizonyára magánügy, és addig nem is tudtam róla. Ha már politikus vagy, akkor felvetődhet a kérdés, hogy talán közügy. Ahogy azt Harangozó Tamás (MSZP) fel is vetette. Javaslata szerint erről is nyilatkoznia kellene a képviselőknek.

Ebben a kérdésben valóban két elv feszül egymásnak, az egyik a személyes adatok védelme, a másik, hogy ezek védelmével talán túl sok korrupciót takargatnánk el. Harangozó Tamás javaslatán lehet vitatkozni.

De ha Pálffy István neje a Nemzeti Erőforrás Minisztérium egyik intézményében, pályáztatás eltekintésével jut álláshoz, akkor ott a protekció gyanúja miatt semmiképpen nem szabad a magánüggyel takarózni.

Egyébként is, Pálffy István, és a KDNP nem éppen a magánügy tiszteletben tartásáról híres az utóbbi időben. Javaslataik sorra olyanok, hogy magánügyekbe avatkoznak be.

Például, Pálffy István a család és házasság intézményeinek védelmét szorgalmazta a médiatörvényben. Holott a kiegyensúlyozott tájékoztatás értelmében kifejezetten informálni kellene a nézőket a család és házasságellenes véleményekről. Arról nem beszélve, hogy Pálffy Istvánnak magának is voltak ilyen nézetei. De amit én itt ki szeretnék emelni, hogy a tévé az csak adja le, amit le akar adni, mindenféle ideológiai korlátozás nélkül, és az az én magánügyem, hogy én melyiket nézem, és mivel értek egyet. Az én magánügyem, hogy szeretem-e a házasságot, és szeretnék-e családot, vagy a szinglihordákhoz tartozom-e. Ahogy Pálffy Istvánnak is magánügye, az más kérdés, hogy kiteregette.

De ha körbenézünk Pálffy István pártja, a KDNP háza táján, találunk még hasonlókat. Itt van például a vasárnapi nyitva tartás ügye, amit a KDNP be akart tiltani. Hát kérem, nem az én magánügyem, hogy vasárnap templomba (mert ugye ez itt az igazi motiváció) vagy bevásárló központba megyek, vagy máshova? És nem az üzlet magánügye, hogy nyitva tart-e vagy sem? És nem a dolgozó magánügye, hogy dolgozik-e vasárnap, vagy sem?

Vagy itt van az abortusz ügy, amit szintén tiltani akartak: kérem, hát nem a szülők lelkiismereti és magánügye, hogy hogy döntenek ebben a kérdésben? Az állam feladata ebben nem annyi volna, hogy lehetőséget ad erre is, és arra is. Aztán majd az emberek eldöntik, hogy ebben a súlyos kérdésben hogy döntenek. Hogy mer a KDNP, az állam szerepében ilyen súlyos lelkiismereti kérdésben előírni dolgokat? A felmérések szerint egyébként a közvélemény többsége ellenzi az abortusz szigorítását.

Tulajdonképpen az összes kérdésben a KDNP - természetes módon - keresztény ideológiai alapokról indul ki. Ez mindennek a közös oka. Azzal együtt kell élnünk, ha egy párt egy ilyen ideológiát képvisel, hát minden párt képvisel valamit, de azzal nem, ha ezt túlságosan rá akarja erőltetni a többi emberre is. Sértve azok magánügyét.

És akkor mondjuk ki sokadjára, a vallás is magánügy. Illetve a vallási közösségek kisközösségi ügye. Ha valaki hisz Jézus Krisztusban, és pénzt dob a perselybe a templomban, az az ő magánügye, hogy ezt az egyház mire használja, az az egyház magánügye, illetve közösségi ügye. De az egész nem társadalmi, nem állami ügy. Ehhez a többi adófizetők pénzét miért einstandolják?! Semjén ugyanis a már most is több, mint 50 milliárdos egyházi támogatást még meg szeretné növelni 5 milliárddal.

Ja, és persze, ha már einstandolás, akkor egy KDNP-Fideszes közös slágertémát is vegyünk elő! Az is magánügy, hogy akarok-e magánnyugdíj-biztosítónak fizetni, az különösen magánügy, ha eddig fizettem (befektettem) nekik, és van bennük pénzem, és az állam ezt se akarja már einstandolni, mert azután, hogy erre törvényt hoztak, és én befektettem a pénzem, ez is magánügy! Az is magánügy, hogy a magán-nyugdíjpénztárakban bízok-e, vagy "spekulánsoknak" tartom-e őket (nem).

Lehet, hogy nem minden kedves olvasóm ért egyet az összes kérdésben velem. Ebben a bejegyzésben egyetlen kérdést sem elemeztem ki részletesen, csak annyit mutattam meg, hogy a személyiségi jogokat mindegyikben sérti a KDNP javaslata. Lehet, hogy bizonyos kérdésekben talán még volna vitának is helye. Nem kell velem minden kérdésben egyetérteni. Annyit "kell" látni csupán, hogy a KDNP összes javaslatában jelen van, hogy beavatkoznak magánügyekbe. És a magánügy, a személyiségi jogok, a magántulajdon, az emberi szabadságjogok azok itt mindig súlyosan esnek latba.

A magánügy, a személyiségi jogok és tulajdon védelme fontos elv. Szép dolog, hogy ezt Pálffy István legalább a saját bőrén megtapasztalta. Azt, hogy milyen érzés, amikor mások magánügyeiben turkál valaki, bizonyos emberek csak akkor tudják átérezni, ha az ő magánügyeiben (?) turkálnak mások.

Mint minden nagy elvnél, itt is elengedhetetlen az, hogy ne kettős mércével alkalmazzák. Pálffy István ne akkor rángassa elő, amikor őt védi, és ne akkor feledkezzen meg róla, amikor ellene szólna, hanem mindkét esetben lelkiismeretesen vegye figyelembe!

· 2 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr912612306

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már csak a Vöröshadsereg segíthet 2011.01.26. 09:37:33

Azt hiszem illene nagy tapssal köszöntenünk Niedermayer Edét, aki mától állandó vendégünk lesz. Ő beszél, én pedig csak kérdezek. Ede egyébként a róla elnevezett Baráti Kör névadója (bár ez gondolom egyértelmű, ha róla nevezték el, na mindegy), és koru...

Trackback: Már csak a Vöröshadsereg segíthet 2011.01.26. 09:34:30

Azt hiszem illene nagy tapssal köszöntenünk Niedermayer Edét, aki mától állandó vendégünk lesz. Ő beszél, én pedig csak kérdezek. Ede egyébként a róla elnevezett Baráti Kör névadója (bár ez gondolom egyértelmű, ha róla nevezték el, na mindegy), és koru...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abaka 2011.01.26. 13:54:20

@Silent Bob: Jaja. Komcsizzak ezek Merkelt meg a FAZ-t is. :)

turulpina 2011.01.26. 13:54:53

@Brendel Mátyás: Ha te a köz pénzéből töltesz be közhivatalt, és hogy hogy nem e közhivatal elnyerése után nem sokkal a feleséged is elnyer - pályázat nélkül - egy szintén közpénzből finanszírozott állást, az közügy-e?

Mr. Rocketfinger 2011.01.26. 13:56:35

javaslom az elmúlt évek 1%-os felajánlásaiból készült listák megtekintését.
ugye nem kell mondanom, hogy a katolikus egyház messze ver mindent és mindenkit. a különféle "kamillás", egyháznak nevezett pénzmosodákat nem minősíteném.
mivel nem vagyok vallásos, ezért inkább beteg gyerekek gyógyítására szoktam felajánlani az 1%-omat, a másik pedig ment parlagfűmentesítésre.

abaka 2011.01.26. 13:57:40

@sárkányfő: "Tehát az evolúcióelmélet nem állítja, hogy folyamatos fejlődés van"

Evolucioelmelet alatt sok kulonbozo elmeletet lehet erteni. Peldaul az eredeti darwini kifejezetten allitja, hogy folyamatos fejlodes van. Ami nem egyenlo azzal, hogy minden fajnak minden tulajdonsaga fejlodik. Pusztan azt jelenti, hogy a fajok egyre eletkepesebbek lesznek. Az evolucioelmelet mas agai szerint (es egyebkent elgge elhanyagolhato modon szerintem is) ez nem igaz.

Persze ez nem vag teljesen a poszt temajaba (hogy finoman fogalmazzak) es a lenyegi dolgokban persze egyet ertunk.

lütty 2011.01.26. 13:59:56

arról az asszonyról van szó, aki pálffffy MELLEtt áll? MELLESleg jól el van eresztve!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:03:15

@rozsdapeti: "mert egy másik ember élete, nem a szülőké.
Ja, bocs, nem tőlem kérdezted."

a másik "embert" nem tudják megkérdezni az abortuszról, tehát a szülők az illetékesek, nem az állam és nem az egyház.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:07:34

@colonel pondró: "a keresztény tanítás szerint" elmúlt az az idő, amikor ez abszolút "igazságnak" számított. egy kérdésben nem lesz attól a közügy a meghatározó, hogy a keresztények mit tanítanak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:12:01

@Brendel Mátyás: beteszek egy linket az abortuszról és a közvéleményről

united skates 2011.01.26. 14:16:13

ez az ember gondosan gyűjtögette azokat a jegyeket, amikért egyenként is lehet utálni valakit: pökhendiség, büszke ostobaság (immáron hatalommal párosulva), képmutatás, sima hazudozás, köpönyegforgatás, csőlátás, és igen, igazi keresztényi szemforgatás, sunnyogás.

és hozzá ez a fej.
gondolom, büntetné a droggal élőket is ez az elhülyült drogos (=alkesz). merőmár kdnp-s keresztény, azok meg szeretetből büntetnek. az ő keménydrogja jó, a másé meg biztos nem jó. mer' hagyománya van.

igazi helyezkedő, múlttalan, elvtelen, erkölcsileg gyökértelen, puhagerincű, párttitkár-típusú, protekciózó senki.

BusMann 2011.01.26. 14:17:18

@ család védelme a médiában: az hogy a gyerekek hogyan szocializálódnak a televízió előtt, az közügy.
@ vasárnapi nyitvatartás: kétlem, hogy a templom lenne a fő motivációs erő, sokkal inkább újfent a család védelme (értsd: legalább egy nap legyen amikor a család együtt lehet), és a dolgozók közös érdeke kéne, hogy legyen, nem egyéni dolgozók magánügye
@ abortusz: látszik, hogy lövésed sincs a kérdés problematikájához, mert tudnád, hogy a vita lényege pontosan az, h nem csak a szülő magánügye az, hogy megöl egy másik emberi lényt (történetesen a saját gyermekét)
@ egyházak: a történelmi egyházaktól a kommunizmus alatt azokat a javakat is elvették, amelyekből fenntarthatnák magukat. Ehhez képest az a koszos pár milliárd nem sok, hogy a vallásos emberek tisztességgel gyakorolhassák hitüket.
@ MNYP: mindenki tudta, hogy valamit kezdeni kell a rendszerrel, az hogy "lenyúlták" a pénzedet meg te is tudod, hogy hazugság, akkor meg miért írod ide.
u.i.: annak kéne piros lap szerintem, aki kiteszi a posztodat, hogy hülyítsd a többit.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:22:42

@Várúr: a hivatkozott cikk szerint a pályáztatástól eltekintettek. Ez magyarul azt jelenti, hogy kellett volna. Tehát kötve van. Ennél jobban nem fogok utána járni.

tölgyes 2011.01.26. 14:27:35

@puffatag: Sajnos rosszul tudja. Nem véletlenül került perifériára. Idézzen tőlem antiszemita megjegyzést.Nem fog ilyet találni, miközben azt gondolom, hogy az egyházak ma a leghatékonyabban működtetik a szociális és oktatási intézményeket.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:27:56

@jonatanxx: "Persze magánügy, hogy gumit húz-e a faszára (szándékosan így!) de mondd csak meddig magánügy egy magzat, gyerek kinyírása? Nem lehetne kitolni a határidőt mondjuk 5 éves koráig?"

spártában kitolták születés utánig. egyébként ott pont a közérdek miatt! a katolikusok kitolnák fogamzásig, sőt, ugye már az ószert is ellenzik, tehát szerintük még a spermának és petének is jogaik vannak.

a jelenleg hatályos magyar törvények pedig fogantatás után nem tudom meddig engedélyezik. szerintem ez jó középút.

Pussy Magnet 2011.01.26. 14:28:01

Képenyőn ismertem meg, és még bírtam is. Később, mikor a médián keresztül mesélt az ifjúságáról, hogyan baszta át a munkaadóit és a barátait, már nem kedveltem. Politikusként, ezzel az alkoholista fejével, a rengeteg baromsággal amiket összehord, már utálom is. Ezt erősíti az Index-tv nek adott nyilatkozata a parlamentben. Az már a legalja volt. Maradt volna a TV-nél, akkor szóltak volna neki, hogy álljon le, mert ezzel a fejjel már nem lehet kitenni a képrenyőre.

Avatar 2011.01.26. 14:32:27

@aeroszol: "Erről csak annyít h ott van a híradoban a sok gyilkos eset, feldaraboltam a családját stb.Na erre nincsen szükség semmilyen embernek! Ez csak kárt okoz mégpedíg azért mert a beteg emberek akik látják ezeket és lyesmiben gondolkoznak ötletet bátorítást kapnak ezektől a hírektől. Egyetemistként féltem az lövöldözések után mert bárhol megtörténhet ez manapság és ezt a szart pl a hradó hozta be."

Ja, a West Balkánról se kellett volna tudósítania a TVknek, mert most az összes szülő azon parázik, hogy a gyerekét agyon fogja taposni a tömeg a péntek esti diszkóban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:33:45

@rozsdapeti: "Meggyőződésem, hogy az élet a fogantatással kezdődő folyamat,"

ez így van. az élet az a fogantatással kezdődik. no de te minden nap életeket eszel. az élet nem abszolút védendő dolog.

a kérdés, hogy az élethez való joggal rendelkező ember mikortól kezdődik, ez ügyben pedig a katolikus doktrína álláspontja keveset nyom a latba. még a katolikusoknál is.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:37:56

@turulpina: nézd meg újra, hogy milyen színű a nevem. ezután értelmezd újra a hozzászólásom, aztán vitatkozz!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:41:26

@BusMann: ha elolvasod a cikket, sehol nem írtam, hogy egyik kérdésben sem merül fel a köz érdeke.

egyélbként az egyházaktól és az ex-nemesektől, földbirtokosoktól a feudalizmusban összeharácsolt javakat vették el. aztán kárpótolták őket. de az egyház az egyetlen, amelyik azóta is folyamatos támogatást kap. az ex-nemesek, földbirtokosok nem.

BusMann 2011.01.26. 14:42:34

@Brendel Mátyás: "az élethez való joggal rendelkező ember mikortól kezdődik" - ennek, amit írtál, nincs értelme - pontosan azért, mert te sem tudsz mit kezdeni a problémával :) egy ember nem "kezdődik", az élete kezdődik el maximum.

abaka 2011.01.26. 14:44:23

@jonatanxx: Hat az abortuszos kerdeshez csak annyit, hogy a kereszteny mentalitas es "ertekrend" ebben a kerdesben is ugyanolyan, mint minden masban. Pusztan passiobol eloirni masoknak, hogyan eljenek, teljes mertekben tekintet nelkul arra, hogy ez nekik jo-e vagy sem (OK, legyunk oszintek, altalaban nagyon is tekintettel arra, hogy a masiknak ettol rosszabb legyen). Arra esetleg gondoltal-e, hogy a magzat erdekeit nezd. Gondolod, hogy jo elete lennne egy olyan anyaval, aki szive szerint abortalna, csak a torveny nem engedi?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:47:24

@BusMann: a megfogalmazásba kötöttél bele, de ettől még nem lesz igazad. tudok egzaktul is fogalmazni: mikortól számít az élőlény fejlődése során az élethez való joggal rendelkező embernek?

1) Spártában: ha nem helóta, és ha túlélte a taigetoszt.

2) A katolikus egyházban a sperma és petesejt már azelőtt emberi jogokkal rendelkezik, hogy élőlény volna. Ez ugye abszurdum,

3) A jelenlegi magyar szabályozás szerint fogantatás után nem utdom pontosan hány héttel.

Szerintem a kérdésre nincs egzakt válasz, de a 3. elfogadható. A közvélemény szerint is. Ennyi.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 14:48:48

@abaka: ja igen, cölibátusban élő emberek, akiknek eleve soha közük nem lehet az abortuszhoz még apaként sem, akarják előírni másoknak, hogy mit csináljanak.

BusMann 2011.01.26. 14:55:38

@Brendel Mátyás: ez igaz, nem írtad. elhallgattad :)
az egyházaktól (és az arisztokráciától) nem csak az "elharácsolt" javakat vették el, hanem a becsületesen szerzett, urambocsá' megtermelt javakat is (meg is lett az eredménye)
nem vetném egyébként össze minden régi kutyabőrrel szaladgáló "ex-nemes" kárpótlását iskolákat, kórházakat működtető közcélokat szolgáló intézmények (egyházak) tönkretételével.

abaka 2011.01.26. 14:57:19

@Brendel Mátyás: Jaja, kisgyerekekre nekik is szukseguk van. :)

(persze ez nem vicces)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 15:00:52

@BusMann: fuss neki még egyszer a kettős tagadásnak!

az iskolák, kórházak támogatását külön kéne választani az egyházak támogatásától. a baj, hogy ezek kapnak azon felül is támogatást. az pedig a "kutyabőr kategória".

2011.01.26. 15:01:32

@Várúr: Pályázat is van,igaz másé.
"Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a Duna Palota Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójává ( FIDESZ női tagozatának volt elnökségi tagja) Borbély Györgyné Bíró Ildikót választotta 2011. január 1. napjától 2016. december 31. napjáig.

www.nefmi.gov.hu/palyazatok/eredmenyek/duna-palota-eredmeny

Kinevezés is akad:
"A legfőbb Ügyészségen dolgozó Polt Péter feleségének szintén jutott hely az új Fidesz-kabinet második vonalában. Polt-Palásthy Marianna a humán tárcán belül, helyettes államtitkári rangban felel a jogi, a személyzeti és a nemzetközi szakterületért "
(ide tartozik a munkaügy is,azaz akár Pálffy feleségének alkalmazása sem állhat messze)

stb.
www.168ora.hu/itthon/sokba-van-nekunk-az-orban-kormany-57015.html?print=1

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 15:02:36

@BusMann: továbbá ex-nemesek akkor sem kapnak állami támogatást, ha mondjuk egy magániskolát, magánkórházat működtetnek. ha pedig egy ex-nemes esetleg egy állami kórház igazgatója, akkr sem kap a fizetésén kívül semmiféle anyagi támogatást ex-nemességére.

Roy 2011.01.26. 15:05:55

@adflexum: Ezt a sok buta fülkeforradalmár már elfelejtette. Azt is elfelejtette a sok amnéziás, hogy még a nyugdíjakat se emelték 1989-ben. Arra hivatkoztak akkor, hogy nincs rá pénz, mert a szocik elherdálták. Előtte mikor hatalomra kerültek akkor azt nyilatkozták Orbánék, hogy a gazdaság jó hejzetben van. Amit nem is csodálok, mert előtte Bokros rendbe tette.
Akkor is össze-vissza hazudoztak.

szildor1 2011.01.26. 15:06:38

Biztos forrásból tudom, hogy kedves Pállfy bejelentette nevelt lányát, mint titkárnőjét, pedig a lány még tanul és nem dolgozik. Pállfy urunk pedig felveszi a lány fizetését. SZÁNALMAS!!! Igaz keresztény hozzáállás.

Igaz Magyar 2011.01.26. 15:06:58

@Silent Bob: Kis adalék a kommunistázáshoz:

Kövér László - KISZ titkár, és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága és az alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
Orbán Viktor; - Gimnáziumi, majd egyetemi KISZ titkár (Orbán apuka párttitkár volt az átkosban.)
Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Fónagy János - MSZMP tag
Vonza András - MSZMP tag
Szabadi Béla - MSZMP tag, munkásőr
Varga Mihály - KISZ titkár
Rogán Antal - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Orbán Győző - párttitkár (Orbán anyuka pedagógusi pályát cserélte fel egy pártbizottsági állásért.)
Pozsgai Imre - MSZMP KB tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag
Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Matolcsy György - MSZMP tag, III/2 ügynök
Martonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Ligetvári Ferenc - MSZMP tag
Chikán Attila - MSZMP tag
Pintér Sándor - MSZMP titkár

+ egy gyöngyszem a napokból:

Orbán:Mi, magyarok itt acélt fogunk előállítani. Remélem, egyszer majd otthon is megújul a magyar acélgyártás, nem csak itt, Egyiptomban

Hajrá evltársak!

BusMann 2011.01.26. 15:08:07

@Brendel Mátyás: ez a kérdés (harmadszorra sikerült is feltenni) már szerintem is méltó a vitára
1) a Taigetoszt senki nem élte túl, tekintve, hogy onan már csak a vének tanácsa által életképtelen csecsemőket dobták le.
2) ezt az állítást légy szíves támaszd alá, ha már ideírtad. ha sikerül, elfogadom.
3) ezaz, hogy jelenlegi, és ez az hogy utána sem nézel ennek sem.
ennyi. hogy egzakt legyek.

Silent Bob 2011.01.26. 15:12:13

@IgazMagyar: Kicsit félreértettetek. Arra próbáltam célozni, hogy korábban jobbosnak mondott blogok bírálják a mostani kormányt, a Piroslap pedig a legdurvább szoci rablások alatt is az ellenzékben lévő Fideszt fikázta.

Mr. Rocketfinger 2011.01.26. 15:12:54

@IgazMagyar: várjá' má'!! a Megyó nem III/2 volt? vagy akkor most hogyvanez?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 15:15:29

@BusMann: nem látom, hogy kötözködésed hogyan szolgálná álláspontod alátámasztását.

szildor1 2011.01.26. 15:17:21

Azért írtam ide, hogy valaki felfigyeljen rá és utánanézzen és leleplezze nekem nincs kedvem ezzel foglalkozni.

szildor1 2011.01.26. 15:18:35

@Brendel Mátyás: Azért írtam ide, hogy valaki felfigyeljen rá és utánanézzen és leleplezze nekem nincs kedvem ezzel foglalkozni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 15:20:54

@BusMann: Egyébként jó volna tisztázni az álláspontod is, mert csak közbeszóltál, én meg feltételezem, hogy azért, mert azzal értesz egyet, akivel vitattam. Az ő álláspontja pedig az volt, hogy az élet a fogantatással kezdődik, tehát az élethez való jog is, tehát az abortusz közügy, sőt tiltandó.

BusMann 2011.01.26. 15:24:24

@Brendel Mátyás: hogy Spárta, és a Taigetosz hogy jött ide, én sem tudom.
amúgy ne haragudj rám, nem kötözködni akarok, csak rávilágítani, hogy egyoldalúan gondolkodsz bizonyos dolgokról, és ez egyeseket bánthat (ez nem is baj), egyeseket pedig félrevezethet. a leírt szóért pedig tessék felelősséget vállalni.

BusMann 2011.01.26. 15:35:48

@Brendel Mátyás: véleményem szerint az új élet akkor kezdődik, amikor az ivarsejtek egyesülnek, létrehozva a zigótát. innentől fogva az már ugyanaz az élőlény, amivé/akivé 1, 50, vagy akár több száz év múlva fejlődik, tekintet nélkül arra, hogy milyen környezetben teszi ezt, legyen az kutya, macska, ember, vagy akár egy körtefa. :)
ebből nekem az következik, hogy az is ember, aki az anyja méhében nevelkedik, bármilyen apró legyen is, következésképp az szándékos elpusztítása szigorúan véve sajnos gyilkosság...

egerészölyv 2011.01.26. 15:44:31

@Kult: jó ez a "troll" kifejezés, olyan éppen, mint az "antiszemita". Akire rákenitek, az máris az. Védekezésnek, tiltakozásnak helye nincs, sőt, azzal újabb bizonyítékokat ad a megvádolt arra, hogy ő troll / antiszemita.

Csak valahogy másképp értelmezték ezt a választópolgárok áprilisban.

Pech.

egerészölyv 2011.01.26. 15:46:27

@szildor1: és még véletlenül sem füllentesz? Jaj, édi, mondd, hogy nem. Nagyot csalódnánk benned és biztos forrásaidban.

egerészölyv 2011.01.26. 15:47:46

@Brendel Mátyás: ez már csak így megyen. Például olyan emberek, akik életükben nem gyilkoltak, nem átallnak elítélni olyanokat, akik már igen.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 15:48:31

@BusMann: akkor a katolikus egyháznak az abortuszra vonatkozó részével egyetértesz. ezek után kérdezted, hogy igazoljam, hogy ez a katolikus egyház véleménye.

a kérdésed szerintem nevetséges, de felesleges is, mert neked mindenképpen ez a véleményed.

ahogy arra rámutatta, az élet kezdete és az élethez való elidegeníthetetlen jog kezdete nem ugyanaz. nem minden élőlénynek van az élethez elidegeníthetetlen joga. következtetésed tehát alaptalan.

ha szerinted egy megtermékenyített emberi petesejtnek, azaz egy egysejtű élőlénynek ehhez van joga, akkor furcsa, hogy mondjuk egy napraforgónak, vagy egy szarvasmarhának miért ne volna?

egerészölyv 2011.01.26. 15:49:51

@Brendel Mátyás: így van, az is furcsa, hogy ha egy nyúlnak nincs feltétlen joga az élethez, akkor miért van egy sekrestyésnek.

egerészölyv 2011.01.26. 15:51:25

@Silent Bob: ezt szeressük. Ez is egy típus. "Szerettem, de csalódtam benne." Egy baja van: borzalmasan unalmas, és sok nicknevet kíván.

egerészölyv 2011.01.26. 15:52:12

@Steve_Jobs: nem rossz így se. Nekem legyen mondva.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 15:55:18

@egerészölyv: nem jó a párhuzam.

Vannak emberek, akik gyilkolnak. Vannak, akik gyilkolhatnának, de nem teszik, és nem tudom, hogy vannak-e olyanok, akik nem is tudnak gyilkolni.

Vannak, akik abortuszt hajtanak végre, vagy kérnek, vannak, akik nem, és vannak, akiknek nincs is ilyen döntésre lehetőségük.

Minden esetben azok véleménye a relevánsabb, akiknek dönteniük kell, és nem azoké, akik egyáltalán nem kerülnek ilyen döntési helyzetbe. Mert ez utóbbiak túl könnyen beszélnek.

A pap és a normális emberek között nem az a különbség, hogy a papnak még nem volt abortusza, és a pap feleségének se volt. Vannak normális emberek, akiknek lehetett volna abortusza, vagy voltak már ilyen döntési helyzetben a feleségükkel, vagy barátnőjükkel, vagy lányukkal, és vagy így döntöttek, vagy úgy. A pap nem döntött, és nem is fog dönteni.

Tudod ez a más farkával verni a csalánt esete. A gyilkosságnál nem erről van szó.

egerészölyv 2011.01.26. 15:55:26

@jonatanxx: a tragikus sorsú Szilvásy családot kínzod??? A kormányzati pénzekből kitűnően kistafírungozott jövendőmondóval az élen?

egerészölyv 2011.01.26. 15:58:42

@Balbágy: mééég! Oly jó látni egy kis szocialista quintessentiát! :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 15:59:15

@egerészölyv: "az is furcsa, hogy ha egy nyúlnak nincs feltétlen joga az élethez, akkor miért van egy sekrestyésnek."

gondolom azon kétségbe vonható feltételezés miatt, hogy a sekrestyés okosabb.:)

VoLk&StRoY 2011.01.26. 15:59:33

@BusMann: apám! Te megmondod a zembereknek, hogy ők mit tudnak! Ezt a demagóg katyvaszt amit leírtál, és kiérződik a stíluson, hogy nincs ellentmondás! Az utolsó érved elől kihagytad, hogy "@ média törvény". Koccints egyet pálfi pityuval, és szocializálódjon a gyereked őt nézve a tv-ben!

egerészölyv 2011.01.26. 15:59:43

@BusMann: vének tanácsa által életképtelen csecsemők? Micsoda horror...

egerészölyv 2011.01.26. 16:00:32

@Brendel Mátyás: ja, ez számít? Uramatyám, szegény Gyurcsány...

egerészölyv 2011.01.26. 16:02:19

@VoLk&StRoY: mi az, t is vesztettél áprilisban, koma?

Silent Bob 2011.01.26. 16:04:18

@egerészölyv:
Nekem 100 éve ez a nickem mindenhol, nem bujkálok, ezért igyekszem mindenhol olyat írni, amit később is vállalok.
És nem azért szimpatizálok/tam a Fidesszel, hogy pl. havi 6 kilóért autót béreljenek Lázárnak.

adflexum 2011.01.26. 16:10:53

@BusMann: Nem dobták le őket, kitették a Taigetosz hegységben levő erdőben.

VoLk&StRoY 2011.01.26. 16:14:28

@egerészölyv: hát koma, ha a választásokra gondolsz, akkor nem vesztettem, nem is veszthettem mert indultam rajta.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 16:28:37

@egerészölyv: számít, és mivel Gyurcsány nálad okosabb, és neked van az élethez jogod, ezért neki is.

tölgyes 2011.01.26. 16:32:57

@IgazMagyar: Látom a tájékozatlanság és csacsiság elöntötte az agyát.

1.Szűrös Pozsgay, Chikán stb. soha nem volt tagja a fidesznek Szűrös és Pozsgay stbsoha semmilyen közfunkciót nem vállat a fideszben.
2.A magyar közéspikolások és egyetemisták döntő többsége KISZ tag volt. Ennek felemlegetése kb. olyan butaság, amikor egyesek azzal szórakoztam, hogy a jelenlegi pápa tagja gyerekként volt a Hitler Jugendnek.
3. KISZ titkárt középiskolában a gyerekek maguk választottak maguk közül a legügyesebbek legértelmesebbek közül. Márpedig Orbán jól tanult, jó focista volt, gondolom a szája is nagy volt..hát az ilyet szokták megválasztani.

Én nagy híve volnék egy olyan lusztrációs törvénynek, amelyik a politikai köztisztségekből kizárná azokat akik az előző rendszer politikai apparátusainak fizetett alkalmazottai voltak mint Kis Péter, Lendvai Ildikó, Gyurcsány ferenc.. akik fizetést kaptak politikusi szerepvállalásaikért... Az egyszerű párttagokat azonban nem zaklatnám, ahogy azt Ön tenné.

BusMann 2011.01.26. 16:34:48

@Brendel Mátyás: azt igazold, hogy a katolikus egyház emberi jogokkal ruházza fel a petesejteket, ha már ezt ide leírtad.
amit leírtam, abból nem következik, hogy holmi napraforgónak ugyanolyan jogai lennének, mint egy embernek :) a napraforgóölést egyébként nem bünteti a törvény tudtommal.
egyébként a vita alapját továbbra sem akarod megérteni, de hogy szemléltessem: apád-anyád joga -e kitalálni, hogy lepuffantsanak -e téged, vagy a sajátod? és ha teszem azt nincs nyelved, hogy állást foglalj, a szüleid döntése legyen -e (akik ki akarnak nyírni), vagy azért elvárnád az államtól, hogy megvédjen?

BusMann 2011.01.26. 16:35:28

@egerészölyv: így tényleg nem sok értelme van :D

nemmondom! 2011.01.26. 16:35:45

@sárkányfő: Azon a kérdésen, hogy az egyházakat, KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉGEIK ELLÁTÁSÁHOZ KAPCSOLÓDÓ KÖLTSÉGEIKBEN (és kizárólag ezekben) támogassa-e az állam vagy sem, lehet vitázni, szerintem igen. Az egyházfinanaszírozás kérdése Magyarországon azért jóval bonyolultabb ennél, mert az előző rendszerhez kapcsolódó államosítás következtében a rendszerváltáskor (elsősorban) a Katolkus Egyháznak hirtelen hatalmas (jogos) követelései támadtak az állammal szemben. Mivel ezek visszafizetését nem bírta volna el az ország, a Katolikus Egyház és az állam megállapodása értelmében az egyház az államtól támogatásra jogosult, különböző tevékenységeknél különböző mértékben. Pontosan ez az a pont, ahol a bejegyzés is hatalmas tárgyi tévedést vét. Semjén nem "további 5 milliárdot" akar az egyháztámogatásra, hanem gyakorlatilag az állam még fennálló "tartozását" csökkenteni ezzel az összeggel. Bár tény hogy tisztább viszonyokat teremtene, tehát van alapja az elgondolásnak, de nem gondolom hogy reális.

Mint ahogy a bejegyzés végén az írója felveti ennek a lehetőségét, valóban néhány pontban egyetértek vele, másokban vitatkozom. Íme egy, amiben szerintem károsan fals képet fest.

adflexum 2011.01.26. 16:37:31

@Roy: Na ja!
Iskolásoknak ingyen tanköny,kismamáknak ingyen utazás,60 felett ingyen gyógyszer...
Négy év múlva már több eszük volt: nem ígértek semmit, de mindent támadtak amit a kormány tett.
Ilyen programmal is csak nálunk lehet választást nyerni.(Passzív kampány)

VoLk&StRoY 2011.01.26. 16:37:39

@egerészölyv: az "indultam" elől kimaradt a "nem", ezért bocs! Egyébként, ha te úgy érzed, hogy nyertél, akkor gratulálok:)

BusMann 2011.01.26. 16:39:09

@VoLk&StRoY: de hát mondj ellent bátran, pálfit meg én sem bírom, erre akár mi is koccinthatunk.

BusMann 2011.01.26. 16:41:15

@adflexum: jó, bedőltem egy legendának, hagyjuk már a taigetoszt :)

egerészölyv 2011.01.26. 16:59:04

@Brendel Mátyás: mi??? Nekem? Jogom az élethez? Honnan szeded ezt a marhaságot?

egerészölyv 2011.01.26. 16:59:59

@VoLk&StRoY: kösz a tisztázást, már frászban voltam.

egerészölyv 2011.01.26. 17:03:02

@adflexum: hát nagyon sokan nincsenek, akik így gondolnák. (Ld. az áprilisi sajnálatos eseményeket.)

egerészölyv 2011.01.26. 17:04:38

@Silent Bob: nem kell lükeségeket, elcsépelt butaságokat írni - az a titka.

Várúr 2011.01.26. 17:05:37

@Brendel Mátyás:
"A hivatkozott cikk szerint..." Csodááás... Egy cikk hivatkozik, másik kommenteli majd poszt lesz belőle. Így dagad a semmi, felebarátaim.

Várúr 2011.01.26. 17:13:34

@éberség elvtársak:
Csodálkozom. Azon, hogy csodálkozol. Ugye nem gondolod, hogy a fidesz leszerepelt ellenzékiek közül választ h. államtitkárt, Duna palota igazgatónőt, stb.?

Silent Bob 2011.01.26. 17:14:22

@egerészölyv:
Esetleg fogadd meg a saját tanácsodat. ;)

VoLk&StRoY 2011.01.26. 17:20:41

@egerészölyv: nézted már, hogy jön-e a fekete lefüggönyözött volga!:)

Mikrobi 2011.01.26. 17:23:35

Furcsa csúsztatásokat olvasok ebben a cikkben. A logikáját követve követelem, hogy mától kezdve a közszolgálati tévében egy betörésről szóló híradás alkalmával egyenlő távolságot tartva a két oldaltól mutassák be a betöréses lopás mellett és ellen szóló érveket! Az abortusz mellett tegyék mindenki személyes, lelkiismereti jogává a csecsemő-, gyerek- és felnőttgyilkosságot is! Istentisztelet-közvetítések mellett adjanak le sátánista fekete miséket és a spiritiszta szeánszokat is! Vagy ezekre már nem vonatkozik a szabadság? Bírom ezt a kettős mércét a liberalizmusban...

sárkányfő 2011.01.26. 17:25:04

@nemmondom!:
Nem értek egyet. Rengeteg közhasznú tevékenységet végző cég sem kap állami támogatást, és ha én alapítok egyet holnap, az se fog.
Az állam saját maga költse el azt a pénzt közhasznú tevékenységre, átlátható módon, mert ezzel tartozik az adófizető állampolgároknak, sőt ez a kötelessége.
És tetszik vagy sem, ha egy egyházat támogat, még ha közhasznú célok ürügyén is, akkor egy vallást is támogat. Ezt elvi alapon ellenzem. Nem is értem hogy lehet adófizetők pénzén egyházat finanszírozni?

Nem értem, hogy miközben a válságra hivatkozva válságadókat vetnek ki, hamarosan megkurtítják a szociális kiadásokat is, tehát az egész ország és a cégek is szenvedni fognak a megszorításoktól, akkor az egyház úgy látszik nem veszi ki a részét a közös teherből, ők válság idején is több pénzt kapnak. Az egyház nem morális alapon áll? őket miért vonják ki a terhek alól?

Ami a múltat illeti, meg az államosítást, kárpótlást: egy egész népet fosztottak ki, tettek tönkre a xx. század különböző elnyomó rendszerei. Sok millió magyar mellett az én családomat is. Mi speciel nem kaptunk semmillyen, még részleges kárpótlást sem, és ha az államnak nincs elég pénze kárpótolni mindenkit, akkor állítson fel egy sorrendet. És a sor elején a saját állampolgárai legyenek, ne egy világegyház, amelynek biztos nincsenek anyagi gondjai, igaz az egyház vagyona titkos, ami szintén megérne egy misét.
Megjegyzem az egyház igen csúfos szerepet vitt mind a fasiszta, mind a kommunista hatalom idején, tehát morális alapon egy fillért se kéne kapniuk, ellenben még nekik kéne kárpótlást fizetniük a magyar népnek azokért a hatalmas morális és politikai károkért, amiket azzal okoztak, hogy támogatták, erősítették, együttműködtek a diktatórikus rezsimekkel.

BusMann 2011.01.26. 17:50:34

@sárkányfő: "az egyház igen csúfos szerepet vitt mind a fasiszta, mind a kommunista hatalom idején" - Mindszenty József, Apor Vilmos, Márton Áron nevére keress már rá légy szíves. köszi.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 18:09:24

@BusMann: "amit leírtam, abból nem következik, hogy holmi napraforgónak ugyanolyan jogai lennének, mint egy embernek :) "

egy kifejlett napraforgó sokkal fejlettebb, mint egy megtermékenyített petesejt.

"szemléltessem: apád-anyád joga -e kitalálni, hogy lepuffantsanak -e téged, vagy a sajátod? és ha teszem azt nincs nyelved, hogy állást foglalj, a szüleid döntése legyen -e (akik ki akarnak nyírni), vagy azért elvárnád az államtól, hogy megvédjen?"

nem a nyelv a kérdés, hanem a tudat, az érzelmek, és leginkább a döntés képessége. teljesen nyilvánvaló, hogy ha valaki NEM TUD dönteni, akkor az NEM DÖNTHET. mert képtelenség. teljesen nyilvánvaló, hogy akkor máésnak kell dönteni.

és az is nyilvánvaló, hogy a szülők a legilletékesebbek ebben, nem pedig Pálffy István.

te örülnél neki, ha Pálffy István döntene a lepuffantásodról? mert te azt éljenzed itt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 18:11:22

@Várúr: neked még cikked sincs, te csak pofázol. és az is hogy dagad.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 18:17:08

@Mikrobi: "Furcsa csúsztatásokat olvasok ebben a cikkben."

a furcsa csúsztatások nálad vannak.

" A logikáját követve követelem, hogy mától kezdve a közszolgálati tévében egy betörésről szóló híradás alkalmával egyenlő távolságot tartva a két oldaltól mutassák be a betöréses lopás mellett és ellen szóló érveket!"

híradóban szerintem nem szoktak ilyet leadni. de ha igen, akkor csak a tényt. nem ítélkeznek se mellette sem ellene. az a bíróság feladata.

" Az abortusz mellett tegyék mindenki személyes, lelkiismereti jogává a csecsemő-, gyerek- és felnőttgyilkosságot is!"

a felnőttnek, gyereknek és csecsemőnek vannak érzései. egy megtermékenyített petesejtnek nincs.

egyébként a cikkben nem mondtam azt, hogy az abortusz témájában nem lehet vitatkozni. sőt, utaltam rá, hogy lehet. nem olvastad el a cikket rendesen.

"Istentisztelet-közvetítések mellett adjanak le sátánista fekete miséket és a spiritiszta szeánszokat is! "

szerintem egyiket se adják le, de ha már, akkor nem rossz ötlet. ha ez egy reductio ad absurdum akart lenni, akkor az ad absurdum rész nem sikerült.

VoLk&StRoY 2011.01.26. 18:30:05

@BusMann: "de hát mondj ellent bátran"

Hát akkor fussunk neki:
@ család védelme a médiában: a gyereket ne hagyd a tv előtt szocializálódni, beszélgess, tanulj, játssz vele néha, vidd el színházba (egy színházjegy kb. 2-2,5 szerese csak egy mozijegynek!), egyébként néha a mozi se rossz, ott is te választhatod a filmet, úgy ahogyan otthon is kiiktathatod a véleményed szerint a kis gyerkőcre káros tv csatornákat a tv-ről, de gyermeked szocializációjára tekintettel ne akard megtiltani nekem, mondjuk a Private Spice csatorna nézését!
@ vasárnapi nyitva tartás: én szeretek vasárnap vásárolni, és bár az eladó valószínűleg nem szeret vasárnap dolgozni, de szüksége van az ezért járó fizetésre, és a vasárnapi kiskereskedelem megtiltásával jó pár ezren kerülhetnek közülük utcára, hiszen rövidebb heti nyitva tartáshoz kevesebb eladó, pénztáros kell. A megmaradó dolgozók pedig egy időegységre vetítve több vásárlót kell, hogy kiszolgáljanak, hiszen a vasárnapi vásárlók átcsoportosulnak a többi nyitvatartási napra. Egyébként nekem is kell havonta, kéthavonta 1-2 vasárnapot dolgoznom (és nem vagyok bolti eladó), ja és erről még a kdnp nem is tud!:)
@ abortusz: az abortusz kategorikus tiltása mára bizonyítottan nagy öngól bármelyik társadalomban (még az egyik „legfejlettebben”, a szocializmusban is:), lásd ratkó korszak), és az alsóbb társadalmi rétegeket sújtja a legjobban. Éppen most söpri ki Budapest utcáiról a hajléktalanokat Tarlós, és megnyirbálja a segélyezést. Te elősegítenéd az utánpótlásuk robbanásszerű megnövekedését, akkor tiltsd be az abortuszt! A gazdagabb rétegek úgyis megoldják az „angyalcsinálást”!
@ egyházak: az a „koszos pár milliárd” ahogyan írod, sajnos nagyon jól jönne, például a csak külföldi operációval megmenthető gyerekek családjainak! Tudom, hogy ez most nagyon demagóg volt, de a történelem folyamán a véleményem szerint a legtöbb háborúskodás okozói a különböző egymással szemben álló egyházak, vallások voltak, ugyan kinek az istene is az igazi? Na de visszatérve kis hazánkba, többek között egy ilyen kiélt, megpüffedt fejű szerencsehuszár képviseli a keresztény eszméket a magyar parlamentben, ez már monty python-i fordulat!
@ MNYP: „az hogy "lenyúlták" a pénzedet meg te is tudod, hogy hazugság”. Nem kéne megmondani a másiknak, hogy ő miről tudja, hogy hazugság, hadd döntse el ő maga! Egy példa, hogy értsd: ha átvenném a parancsoló stílusod, akkor én is azt mondanám neked, hogy hazudott a fidesz, mert éppen azt mondta, (írta), hogy „megvédi a nyugdíjpénztárakat”! De én nem mondok ilyet, mert ők biztos nem tettek ilyet!
Vagy mégis?
kepviselofunky.blog.hu/2010/11/25/2010_aprilis_fidesz_megvedjuk_a_nyugdijpenztarakat

BusMann 2011.01.26. 18:54:56

@Brendel Mátyás: ez már jobb érvelés, de szerintem meg igenis dönt azzal, hogy mozog, életjeleket ad, életben marad - igaz, indirekt módon, de ezekkel nyilvánvalóvá teszi, hogy ragaszkodik a szaros kis hippi életéhez...
nagyon elcsépelt, de a néma sikolyt gondolom nektek is levetítették a suliban. ha nem, hát kár érte.
egymást úgy sem fogjuk tudni meggyőzni, és nem is akarjuk.
pálfit egyébként az éljenzi, akinek egy faluban három anyja van. nekem nincs.
jóccakát.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 20:11:40

@BusMann: "szerintem meg igenis dönt azzal, hogy mozog, életjeleket ad, életben marad"

ez már szánalmas részedről. a napraforgó és a szarvasmarha is csinálja ezt. ezt nyilván tudod is, csak megpróbáltad megjátszani a hülye érvedet.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.26. 20:21:16

@BusMann: Az abortusz Magyarországon a 12. hétig engedélyezett az anya döntése alapján.

12 hetes korában a magzat kb ebihal nagyságú, olyan formája van, és a szervei gyakorlatilag nem működnek. Nem éreznek fájdalmat.

en.wikipedia.org/wiki/Fetus#Week_9_to_16

szemtanú 2011.01.26. 21:11:30

@Brendel Mátyás: Ha, nem mondtam újat, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy szándékosan csúsztatsz, hogy finoman fogalmazzak, és csak úgy állítod be a dolgokat, hogy azok téged igazoljanak. Ez nagyon átlátszó és ezért hatástalan. Tehát nem vagy jól felkészült. Üdv!

BusMann 2011.01.26. 23:22:17

@VoLk&StRoY:
erre kicsit késő van már válaszolni, de
- neked van gyereked - sőt!- láttál már gyereket tévé előtt? na, rájuk gondoltam. (persze te napi kétszer viszed őket színházba azért potom pénzért, mi az neked.)
- "én szeretek vasárnap vásárolni, és bár az eladó valószínűleg nem szeret vasárnap dolgozni" - ok, itt meg is állhatunk, a bolti eladók nevében köszi a szolidaritást. Mit szólsz ahhoz a feltevéshez, hogy ha mondjuk janinak x mennyiségű áru kell, hogy kielégítse az igényeit, akkor azt hét helyett hat nap alatt is be tudja szerezni? az eladó innentől kérheti ugyanazt a fizetést (vagy vállalhat napi + egy órát)
- ha azt írod, h bizonyítottan, akkor bizonyítsd! pláne, ha azt mondod, hogy a ratkó-korszak termelte ki a hajléktalanokat.
- "tudom, hogy ez most nagyon demagóg volt" - igen, az volt, és tekintve, hogy ez volt az első szavad hozzám (idézem: "ezt a demagóg katyvaszt amit leírtál, és kiérződik a stíluson, hogy nincs ellentmondás"), erre nem is válaszolok.
- ettől a hazugság hazugság marad: nem azért szóltam hozzá, hogy akár a páfit akár a fideszt megvédjem, nem is áll szándékomban így tenni.

Avatar 2011.01.27. 09:51:04

@BusMann: A bolti eladó valószínűleg szerdán se szeret dolgozni... Mit szólsz ahhoz a feltevéshez, hogy ha mondjuk janinak x mennyiségű áru kell, hogy kielégítse az igényeit, akkor azt hét helyett egy nap alatt is be tudja szerezni? Na jó, legyen 2, hétfőn és csütörtökön vannak boltok, oszt kész.
Egyébként miért csak a bolti eladókról van szó? Miért olyan kivételesen fontos, hogy pont ők minden vasárnap pihenjenek? Pláne miért csak a nagy boltok eladói?
Ha mondjuk egy olyan törvényt készülne hozni egy majdani kormányzat, hogy a hét valamely napjára kötelezően bezáratná a bizonyos alapterületnél nagyobb templomokat, az ellen biztos visítanának a KDNP-sek...

BusMann 2011.01.27. 10:46:00

@Avatar: túlzásnak tartom. :) VoLk&StRoY írta tele empátiával, hogy vasárnap is szeret vásárolgatni, ezért emeltem ki őket. természetesen mindenkinek jár a vasárnap.
ha meg arról döntenének, hogy zárják be a te lakásod, akkor meg te visítanál.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.01.27. 11:09:37

@BusMann: "ha mondjuk janinak x mennyiségű áru kell, hogy kielégítse az igényeit, akkor azt hét helyett hat nap alatt is be tudja szerezni?"

ennyi erővel a jegyrendszert is be lehet vezetni akkor, nem?

a szabad ország arról szól, hogy ha jani vasárnap akar vásárolni, és józsi hajlandó neki vasárnap eladni, akkor az állam ebbe nem pofázik bele.

BusMann 2011.01.27. 11:47:35

@Brendel Mátyás: figyelj, "ennyi erővel" egy csomó marhaságot is be lehet vezetni, de itt nem erről van szó, hanem a vasárnapi munkaszünetről - amivel én egyetértek. szerintem te is látod benne a rációt, csak te pont nem értesz vele egyet.
és ez így rendjén is van.
a szabad ország nálam nem feltétlenül jelenti azt, hogy az állam teljesen kivonja magát az állampolgárok életéből.

VoLk&StRoY 2011.01.27. 12:39:15

@BusMann: a vitastílusodra a következő párbeszéd a jellemző:

A bíróság ítéletet hirdet: kötél!
Vádlott: öt év?!
Bíró: maga elmebeteg!
Vádlott: elmehetek?!

Nem kell fárasztanod magad a válasszal! Hajrá, szórd az igét tovább!
süti beállítások módosítása