Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Gyurcsány szabadságharcot hirdet Orbán ellen

2010.10.14. 11:06 | szocdemman | 342 komment

Címkék: fidesz orbán viktor nyugdíj orbán kormány

 Őszintén szólva baloldali létemre én nem tartozom a Gyurcsány „fanok” széles táborába, de most nagyon egyetértek a Ferenc blogjában található gondolatokkal. Az ex-kormányfő nem szarakszik, lopásnak nevezi, hogy "a kormány le akarja nyúlni a nyugdíjpénztárosok pénzét".

"Orbán belenyúl a zsebünkbe. Büszke zsebtolvajként ráadásul úgy tesz, mintha ebben semmi kivetnivaló nem lenne. Az ötvenes években a békekölcsön is tisztességesebb volt ennél, mert akkor legalább formálisan nem volt kötelező megvenni az ország újjáépítését finanszírozó államkötvényt, legalább a látszatra vigyáztak. Sőt, a pénzt előbb-utóbb, igaz csak sok évvel később visszaadták."

Most azonban szó sincs erről, jön Orbán és elveszi a pénzünket. Hárommillió ember megtakarítását, azokét, akik a jövőjükre gondolva takarékoskodnak. Ez nem szabadságharc, ez megalázás, ez állami tized kivetése.

El a kezekkel a pénzünktől, miniszterelnök úr! "Egy kisebb keresetű ember is mintegy százezer forintot fizet be nyugdíjszámlájára egy évben. Ezt most lenyúlja a kormány azért, hogy a jobban keresőknek odaadja. Ez disznóság.

"Annak érdekében, hogy a kormány megússza a mostani intézkedéseket, a jövőbe tolja el a problémákat. Ez nem kormányzás, ez szabad rablás. Tényleg eljött a szabadságharc ideje. De ezt nem a kormány folytatja a világ ellen, hanem nekünk kell elkezdeni a kormánnyal szemben".

Állnak a fenti mondatok a Gyurcsány blogon. Szó mi szó, engem is baromra bosszant a magánnyugdíj-megtakarítások zárolása. Mert az a pénz nem az államé és nem a kormányé volt, hanem az enyém, nekem kb. 600 ezer forintom van bent az egyik alapban. Azt a pénzt én kivehetem x idő után és elkölthetem arra amire akarom. Most ki tudja mi lesz ezzel pénzzel, az biztos, hogy a jövő hónaptól már nem a saját megtakarításomat gazdagítja a befizetésem, hanem Matolcsy György fog vele "gazdálkodni". 

De nem ez bosszant a legjobban. Nekem nem tetszett, hogy magánnyugdíjpénztárba is kell fizetnem. De kötelező volt. Jó. A magánnyugdíj rendszere elkezdte magát szépen kinőni, elkezdett működni, és én is megértettem, hogy ez igazából nem is olyan rossz.

Szerintem ezt nem lehet úgy csinálni egy hosszú távon eredményes rendszernél, hogy 7 évig működik, majd jön egy új klientúra, aztán mindent átalakít. A nyugdíjrendszer ezen részét 14 év után szedik szét.

Sőt, a nyugdíjalap forrásmegvonásával, ne szépítsük, Orbán elvette a nyugdíjamat. Azokét, akik tisztesen fizettek, mert gondoltak a jövőre. Nem a most nyugdíjasokét, hanem azokét, akik majd 10, 20, 30, 40 év múlva mentek volna nyugdíjba. A fiatalokét. Elátkozott generáció vagyunk, szívunk a iskolarendszer miatt, szívunk a lakással, szívunk a munkakörülményekkel, most meg elveszik a nyugdíjt tőlünk.

Magyarország nem az elmúlt 8 év miatt tart ott ahol tart. Hanem amiatt, hogy jönnek-mennek a kormányok, és telibevágják a gyors megoldások érdekében az ellátórendszereket. Orbánnak ott van a kétharmada, tudná ezt jól is csinálni. A helyzet az az, hogy azért kaptad meg, Viktor, ezt a felhatalmazást, hogy rendet csinálhass, és ne káoszt például a nyugdíjrendszerbe. Lehet, érdemtelen vagy erre?

A facebook-on például itt lehet csatlakozni a nyugdíj-megtakarítások elvétele ellen.

· 5 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr592370836

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Különadók - ki is fizeti meg? 2010.10.14. 21:57:50

Nincs is talán vérlázítóbb annál, mint amit a szocik és megrögözött baloldali hívek jelenleg előadnak. Miután átadták nyolc éves áldozatos ténykedésük eredményét, egy romhalmazt, most annak drukkolnak, hogy Orbánék ne tudjanak vele mit kezdeni. Drukko...

Trackback: A gyermekekkel fizettetik meg a nyugdíjat? 2010.10.14. 21:37:12

Orbán bejelentette, hogy 420 milliárdot elvesz a nyugdíj-megtakarításokból. Abból a megtakarításból, ami a későbbi nyugdíjakat fedezné. Orbánék ebből a pénzből teszik ingyenessé a milliárdosok öröklését és csökkentik a havi 280 ezernél többet kere...

Trackback: A Fidesz a különadó ellen? 2010.10.14. 21:35:19

"A Robin Hood-adó [enegiaipari különadó] bevezetése csak tovább növelné családok költségeit" László Tamás, a Fidesz szakpolitikus, 2008 Orbán szerdán új, egyes szektorokat érintő különadókat jelentett be. Sok érvet fel lehetne hozni ez a kü...

Trackback: Jó szándékkal a pokolba – az új gazdasági akciótervről 2010.10.14. 21:05:04

A rendkívüli adók miatt kevesebb lesz a külföldi tőke és beruházás, a magánnyugdíjrendszer lebontása miatt pedig a hazai is. Hogy lesz így gyors gazdasági növekedés, egymillió új munkahely? (Fotó: fidesz.hu) A miniszterelnök tegnapi bejelentései kiv...

Trackback: Matolcsy: nem éri kár a magánnyugdíjpénztári tagokat 2010.10.14. 18:39:01

A kormány megállítja a magánnyugdíjpénztárakba történő befizetéseket. Ebből finanszírozzák jövőre az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetését is - írja a Népszabadság. Matolcsy szerint az ideiglenes megállítás az észt megoldás. A kereskedelmet érintő…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rwindx 2010.10.14. 21:32:13

@balage_81:
Lol, miért ütné? Az állami nyugdíjalap veszteséges de az nem egy cég, ha veszteség van kipótolja hitelből, adóbevételekből stb, mert ki kell pótolnia. A veszteség nagy része meg pont az mnypk létéből származik. Az adót vajon kifizeti be? Esetleg nem az adófizetők?

A másik mondatnak meg kurvára elkaptad a lényegét... nem azon van a hangsúly hogy hozamot (és nem kamatot, ez nem bank) termel, hanem azon hogy a hozamot te fizeted ki neki az adódból majd aminek örülsz hogy a kezelési költség levonása után jóváírnak neked "nyereségként".

Nem érted hogy saját pénzedet teszik egyik zsebből a másikba itt a piros hol a pirost játszva? Mivel a befizetett pénzek összege egyidőben állandó akárhány részre is osztjuk, valaki állni fogja az alapkezelő nyereségét...

Te ezt a témát nagyon nem érzed...

Rwindx 2010.10.14. 21:37:22

@balage_81: Még valami, az államadósság kb 13.000 milliárd Forinttal nőt meg az elmúlt 8 év alatt. Mai értéken kb 64.000 milliárd Ft pénzt költöttek el a költségvetésekben ez idő alatt,
Akkor most add össze az autópályákat, metrókat, stbket amiket akarsz hogy kijön-e az a 13.000 milliárd Ft különbözet.

balage_81 (törölt) 2010.10.14. 21:40:27

@Starin: az önkormányzati reformot a fidesz akadályozta meg, mert 2/3-os törvény. ne sajnálj te engem, főleg ha ilyen tájékozatlan vagy
a máv és a bkv más történet, benne vannak az elmúlt 20 év kormányai egytől egyig. azok is, akik bátorítják az irreális szakszervezeti zsarolást, és elleneznek minden létszámleépítést (amit ők maguk most azért meg fognak lépni, ha szerencsénk van). nyilván tudod kikre gondolok. szóval kisebb arc, több tájékozottság ha kérhetném

@Rwindx: az állam pazarolva működik, ezt gondolom nem kell magyarázni. a történetnek egyik szelete a nyugdíjkassza. a másik a tb, a harmadik az állami vállalatok, hadd ne soroljam végig. ez az állam a nagy egészből szán pénzt egyes célokra, már ha jut. ilyen a nyugdíj is. az mnyp levon 5%-ot, de kezeli és félreteszi, sőt kamatoztatja a pénzem. hogy állampapír segítségével, az az állam hibája (nem muszáj szarul működni, 14. havi nyugdíjat ígérni, vagy megszavazni a 13.at, stb). ebből következik, hogy ha az állam jobban működne és nem demagóg szarságokra költene, akkor az mnyp is máshonnan szedné be a pénzt. de egyébként teljesen mindegy, mert én nyugdíjat akarok és adót is fizetek, tehát innen az állam felelőssége jól újraosztani. így viszont nem 3-5, hanem 100%-ot+kamat kell hogy adjon majd a jövő nyugdíjasainak. lehet te nem érzed a témát

aszekelyek 2010.10.14. 21:41:56

@balage_81: Egy. nem jólétire ment. "oo4-ig nyárig arra,. üres kasszára ment a fleto puccs. Ő vállata, hogy eltitkolja az igazságot, hogy végig hitelből finanszírozták 2oo6-ig. Akkor is ígért még a minuszból. Ez nem felelős és értékelhető kormányzás. Nem, nem kaptam, mert már nagymam vagyok, és sok éve adófizető aktív.NAgyon sok éve. Elvenni tőlem sokat levett. Gázáremelések, villanyáram, drága autópályák, rossz minőségben, közelkalmazott fiamtól- menyemtől , amit én kell pótoljak. Nyugdíjról csak álmodom. Bár nagyon szépen fozetek.... Pontosan nulla jogom volt nekem beleszólni, egészen 2oo8 májusáig, hogy mit mire és mennyit költenek. Pontosan nula. Nagy legény nem vagyok, nagylány már igen. Rühellem pld a hazugságot. Egyetlen igaz szó nem hagyta el a száját a költségvetéssel kapcsolatban, sőt az adatokat is bírósági úton kellett megszerezni. Annyi pénzt nem hozhatott elméletben sem , ha igaz volt, amit kommunikáltak a reformról. Bár ha elprivatizálták volna mindenünket... esetleg nagyon meg is gazdagodtak volna páran. A személyeskedésedre nem is reagálok. Szánalmas. A fajtád, az szódával sem megy el. Tudod, tiltja az alkotmány....Szóval az a helyrehozás abból állt volna, hogy amink van, az odalesz. Újra nagyon kontraszelektált lesz a felsőoktatás, hisz már eléggé kettészakadt a társadalom és a pénz megint ott van, ahol volt, húsz év előtt is, az utódok kineveléséhez. Az egészségügyben pedig nem volt befektető, egy szál sem. Fizetek a jó ellátásért. Szó sincs róla, hogy nem. Ám a 3o évig fizetett állami egészségügyi ellátásom egy fabatkát sem ér. így kényszerítve vagyok arra, hogy a kiszervezett magánnorvosok kft-ibe menjek és nagyon vastagon fizessek egy tisztességes ellátásért. Nem vagyok meggyőződve nagyon róla, hogy az rendesen dózik. Horváth Ágnes ott adja a tanácsokat és ő csinálta hozzá a szabályokat is. Ez például egy nagy hiba volt , hogy szabad kezet adott neki. Nyilván befektétés nélkül sokkal jobban esett magánosítani ezt a szektort. A szegény meg várjon éveketés haljon bele a gyomorvérzésbe, szívproblémájába, rákba,.. mert a várólista hosszúde nagyon. A legrondább hazugság az volt, hogy nem akarok fizetni. Ugyanis akkor két jogcímen voltam már köteles az egészségügyi nemellátásomért fizetni. persze senki meg nem okolta, hogy miért vagyok egy kategóriában azzal, aki tényleg nem akar fizetni és soha nem is fizetett, én álltam az ő cehhjét is. Soha nem hanzott el egyetlen összeg sem, ami számítások szerint, érthetően és felfoghatóan indokolta volna és bizonyította volna, hogy az valóban ki is segítene minket a bajból. Asszem ez nem egy rossz kommunikáció volt csupán. Hanem nagyon kellett vigyázni, elő ne kerüljenek olyan adatok..., amikből nyilvánvaló lett volna, hogy bizony egy tá lencséért adnák oda azt a hatalmas vagyont privátoknak. Vélelmezem, nem is külhoniaknak. A felsőoktatásban pedig elfogadhatatlan , hogy miket összehazudtak. Hol van az a munkaadó, aki fizet annyit egy egyetemre járónak, amiből megél és fedezi a tanulmányait is? sehol. abszolút kirekesztő volt a feltételrendszer. Süketelés ment persze. Horn gábor , -én is dolgoztam egyetem alatt...- ahaa, kádár érában, betetté nem volt kunszt egy jó kis állás és ingyen tanult. Hogy lehet ez összehasonlítani a mai viszonyokkal. Csak nyugodtan dühöngj. neked szabadságodban áll. Nekem pedig az áll szabadságomban, hogy azt gondoljam, amit leírtam. Ez a demokrácia. Üdv.

The Voice of Reason 2010.10.14. 21:44:27

@HAL 9000: szivesen vitatkoznek veled, de nem tudok, mert nagyon igazad van. Mindenkinek -meg a baloldalnak is!- annyira jo lenne ezt az embert es a kormaynat elfelejeteni...

Publius Decius Mus 2010.10.14. 21:46:23

Hát gyerekek amiről nem szól a fáma, hogy van a nyugdíjpénztárban egy nagy luk. Ezt be kell foltozni, mert a fránya nyugdíjasok nem hajlandóak önként éhen halni. Azzal nemigen lehet őket vádolni, hogy dőzsölnének és beutaznák a világot mint német kollégáik., mert az ő pénzüket már lenyúlták.

Namármost, a lukat be lehet foltozni a közösből, vagy hitelből. Mind a kettő pénz nekünk és a gyerekeinknek fog hiányozni, csak a hitel sokkal drágább, sőt, ezen a szinten már minden másba is belepofázik a hiteladó, vagyis kissé rabszolgasorba taszít. Több hitel, kevesebb mozgástér. Ez itt a nagy büdös helyzet, ha tetszik, ha nem.

SiKom 2010.10.14. 21:51:20

Ezt a piroslaposok jól benézték...

Sajnos az MSZP tömegbázisa a nyugdíjasok, a nyugdíjasok viszont már nem fizetnek adót, pláne nem magánnyugdíjpénztárba. Tehát tőlük nem vesz el a Fidesz. Elég nehéz lesz nekik beadni, hogy szar lesz nektek...

A másik, hogy azt már eddig is tudta minden dolgozó ember, hogy amit az állam és az mnyp beszed, abból valószínűleg lószart se fogunk látni. Tehát itt se mondtak újat a Fideszesek.

Rwindx 2010.10.14. 21:51:39

@balage_81:
Ok, azt mondod az állam pazarolva működik. Ok, meg tudod mondani mennyibe kerül az állami nyugdíjrendszer fenttartása? Ugyanis akkor összevethető a magánnyugdíjpénztárakéval és kijelenthetjük hogy az állami nyugdíjalap pazarlóan bánik a pénzzel, vagy sem, de addig bocs de ezt nem veszem komolyan.

Az nymp nem véletlenül tart nagy számban állampapírokat, nem azért mert az az államnak jó és hanem a portfóliót kiegyensúlyozni, biztonságosabbá tenni. Pont mert az állam biztonságosabb mint amit a pénztár egyéb alapjai tudnak nyújtani. Az utolsó előtti mondatodat meg végképp nem értem.

Szerencsére 14. havi nyugdíj nem volt. 13. havi is csak 8 évig.

LuciFerko 2010.10.14. 21:53:55

Jókat mond Gyurcsány, az meg más, hogy nem nagyon van erre erkölcsi alapja.

balage_81 (törölt) 2010.10.14. 21:55:32

@Rwindx: Az nymp nem véletlenül tart nagy számban állampapírokat, nem azért mert az az államnak jó és hanem a portfóliót kiegyensúlyozni, biztonságosabbá tenni. - akkor mégis biztonságban van náluk a pénzem?

felteszem másképp a kérdést: minek van szüksége az államnak hitelekre? mert többet költ, mint amennyi bevétele van. akkor honnan tudjam én azt, hogy 40 év múlva egy elöregedő társadalomban ki tudja nyögni a most még aktívok nyugdíjának 100%-át? egyébként itt be is fejeztem, rémesen untat az egész

buncow 2010.10.14. 21:56:14

én csak annyit mondok, hogy azok az úgynevezett baloldaliak - szemmellenzős idióták - akik még mindig az elmúlt nyolc évet éltetik az elmúlt félévet pedig agyonkritizálják, szóval azok befoghatnák pofázmányukat mondjuk legalább 4 évre egy ilyen 8 év után, amikor sikerült szinte mindent szétrabolni és tönkrebaszni ebben az országban.. 4 év után majd lehet véleményt formálni, de fél év után csodát várni, meg előre elemezni a kormány minden döntésének hosszú távú következményeit, mondjuk nyolc általánossal, esetleg érettségivel, vagy valami büfés diplomával, szóval szerintem elég nagy péniszség. Kár előre Károgni, valamit csinálni kell, mert amit 2002 óta csináltak az valami oltári nagy kula volt, és bizony ekkora kupac kulát ami 8 év alatt felhalmozódott nehéz eltakarítani fél év alatt, ráadásul úgy, hogy mindenki viruljon... Az érdekes az, hogy eddig ezek az emberek pofáztak a megszorítások fontosságáról, a vizitdíj, a tandíj és egyéb díjak fontosságáról, akik most ezeket az intézkedéseket a legjobban kritizálják, holott valószínűleg egy fillérjükbe se kerül az egész ha kicsit továbbgondolják a dolgot. Nagy az ország államadóssága, miért is? Kinek a hibája? Szóval pofád lapos puttána..

borsikm 2010.10.14. 21:56:47

Na jó, akkor a sok baller figyelmébe:

2009: "A Magyar Nemzet megtudta, több hónap vagy akár egy év is eltelhet, míg az egyéni számlánkon megjelenik az általunk jóval korábban befizetett tagdíj, miközben az adóhatóság és a pénztárak egymásra mutogatnak, a PSZÁF pedig nem tesz semmit a lassan három éve fennálló probléma megoldása érdekében. "

www.mno.hu/portal/655066

Magyarul: Gyurcsány belenyúl a zsebünkbe. Büszke zsebtolvajként ráadásul úgy tesz, mintha ebben semmi kivetnivaló nem lenne. Az ötvenes években a békekölcsön is tisztességesebb volt ennél, mert akkor legalább formálisan nem volt kötelező megvenni az ország újjáépítését finanszírozó államkötvényt, legalább a látszatra vigyáztak. Sőt, a pénzt előbb-utóbb, igaz csak sok évvel később visszaadták. (LOL!!!!!)

A vitának vége, lehet oszolni.

aszekelyek 2010.10.14. 21:59:29

@balage_81: Ez s nagyon tré. Az úgy volt, hogy nyert a FIDESZ 2oo6-ban, de mocskosul, az önkormányzati választáson. Ekkor, lamperth naccságos, egy kiszivárogatatott- azonnal kirúgott szoci által- rádióban leadott hangfelvételen megnyugtatta a frakciót és közölte, tudom, a dolgom, bízzatok bennem, be fogok terjeszteni egy .... és akkor nem fog itt a FIDESz pénzt oszatni. Szó szerint ez volt. Ez lett volna a reform? A regionális tanácsokat a népakaratot figyelmn kívül hagyva!, demokráciában!??? , ráültek a FIDESZ fejére és a pénzre. ezek után szavazza meg a FIDESZ nekik ? felhívom a figyelmedet, hogy a konfliktus mindig egy nagyon eltúlzott elvárás következménye az egyik fél részéről. Nem, nem szavazta volna azt meg senki. Nem csak a FIDESZ. Nyilvánvaló volt, a hatalo teljes birtoklásának!, kizárólagos birtoklásának akarata. Ami ugye nem alkotmányos. Sok bibi volt azzal az alkotmányossággal is a nyolc év alatt. Meg a horn 4 éve alatt, bokros csomagicskájától is. bezzeg mdf , az jó szolgált... Csak kirúgták szadsz-estől... hupsz... a démosz,... mégse tök hüllye:)

nemzeti csótány írtó 2010.10.14. 22:03:39

@Színes Géza:
Te Geaza!
Szerintem a Gyurcsány a te jó édesanyádba fog elmenni:-)

Starin 2010.10.14. 22:15:32

@balage_81: igen, igazad van, szegény Fletó azért kormányzott olyan rosszul. mert az a csúnya Orbán nem hagyta. egyébként de bizony, a BKV és a MÁV ugyanez a kategória! hű lenyomata annak a korrupt és dilettáns 8 évnek amit a hátunk mögött hagytunk. a trollkodás pedig az, amit te művelsz barátom: kioktató stílusoddal próbálsz kétségbeesetten védeni egy védhetetlen pártot és hatalomgyakorlási mechanizmust. te naívan azt hiszed, hogy a létszámleépítés az ami gyógyír a finanszírozás problémáira. én ezzel soha nem fogok egyetérteni. nem lehet az embereken elverni a port, ha az elitek (jelen esetben a neoiberális kormányok) alkalmatlanok a rájuk bízott feladat elvégzésére. ilyet még egyszer nem lehet megtenni ezzel az országgal. ami eddig volt, az érezhetően nem működött, ugyanazokra a problémákra rendre ugyanazokat a válaszokat adták Fletóék és mégis csodálkoztak, hogy egyszer sem lett más eredménye. ebből világosan látszik, hogy nem tudták/nem akarták megoldani másképp (vö vizitdíj - bankadó). az olyan fideszellenes polgárok legnagyobb tragédiája egyébként szerintem az, hogy érzelmi alapon álltok hozzá a kormány döntéseihez és rögtön elleneztek és tagadtok mindent (sajnos a jobboldalon sokakkal ugyanez a hiba). szvsz viszont meg kell adni az esélyt egy alternatív kísérletre. én konkrétan ezért szavaztam a Fideszre. eddig nem csalódtam. igenis terheljük végre a jövedelem helyett a tőkét. részemről végeztem

Hungeralien 2010.10.14. 22:17:15

Mínusz 8%.

Nyolc százalékkal kevesebb, ami egyszer az enyém vagy az örökösemié lehetne.

A képviselők meg megszavazták maguknak a kedvezményes nyugdíjbavonulást.

Gyűlölöm az összes politikust.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.14. 22:21:19

Orbán az ország élősködője, sose dolgozott.
A politikából és a simlikből szép vagyont szedett össze. A gyerekei külföldön tanulnak.
A totális diktatúra kiépítése folyamatos, állítsuk meg gonosz törpét!

Esztergom a példakép, az összefogás hős városa!
Veled vagyunk!

tcom 2010.10.14. 22:25:39

Hiába hiszik sokan, hogy ezekkel a külön adókkal, meg lopásokkal a kormány rendbe teszi az álla háztartást. Lehet, hogy időlegesen használ, de a problémákat nem oldja meg. Probléma, hogy az átlag nyugdíj túl nagy az átlagbérhez képest. Probléma, hogy sikerül jelentősen csökkenteni a adót fizetők táborát. Mert hiába is csökken pár ezer ft-al az szja-ja az átlag béreseknek, ha pl. a nyugdíj megtakarításait elveszik, ha az igénybe vett szolgáltatásokat kénytelenek lesznek emelni a szolgáltatók.

Megint ugyanott vagyunk. Az inaktív rétegek nem vesznek részt a válság kezelésében, mert hatalmas a szavazó táboruk, sőt folyamatosan növekszik a költségvetési kiadásuk. Az adókat befizetők meg folyamatosan egy helyben topognak.

Tehát a lényeg kedves Fideszesek, hogy lehet itt tili-tolizni, a vége úgy is az lesz, hogy, a nyugdíj korhatárt emelni kell, a szociális kiadásokat csökkenteni. Orbánék ki akarják húzni 2014-ig, hogy akkor megnyerjék a választást.

Pedig rengeteg módja lenne a szociális kiadások jelentős csökkentésének. Pl. Van fél millió nyugdíjas, aki az nettó átlag bért meghaladó ellátást kap. Lehetne a GDP és az államháztartás hiányából számolni a nyugdíjemeléseket. Én már 3 éve nem kaptam béremelést, míg a nyugdíjak 5-6% emelkedtek.
Nem véletlen, hogy pl. Hollandiában most csökkentették a GYES idejét, hogy több országban korhatárt emelnek. Csak a mi kis görbe lábú vezírünk gondolja úgy, hogy ha inkább a fojtogatja a gazdaságot, akkor elér valamit. Max még egy ciklust. És ez lehet hogy elég is, lesz hiszen, akkor leelőzné az örök vetélytársat a Ferit.

The Voice of Reason 2010.10.14. 22:27:19

@balage_81: De komolyan. Vedd a baloldalt de ne probald vedni GyF-et mert nem lehet.

Tóth Ágas 2010.10.14. 22:28:37

Gyurcsány nevezett blogbejegyzésével "az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatásának előkészülete" bűntettét követi el.

aki nyilvánosan egyetért vele, annak demokratikusan kilőhetik a szemét gumilövedékkel, majd másfél év vizsgálati fogság következik, ha jól emlékszem.

Fideszman 2010.10.14. 22:29:12

@Lámpavas: Én nem 80 éves vagyok és szivesen beleverem a narancsos fejed a seggedbe

magyar ember teli szájjal 2010.10.14. 22:29:17

A saját különadójakor nem aggódott ennyire a főnököd, elvtárs.

Színes Géza 2010.10.14. 22:30:21

Kussoljal Tokany-bokany, mert verebet fogatok a nyakadhoz!

Fideszman 2010.10.14. 22:31:29

@buncow: te felváltva olvasod a magyar nemzetet meg nézed a hir tvt? Vagy egyszerre a kettő? 8 év alatt volt idő elsorvasztani az agyad ilyenekkel. Te majomfejű

Átvitel honvéd 2010.10.14. 22:31:33

@tcom: Ez szerintem tévedés (az persze igaz, hogy konkrétan tudni csak néhány év múlva fogjuk). Sejtésem szerint pillanatnyilag a Fidesz szerkezet- és államháztartás-átalakító programjának a rövid távú, egyszeri költségének az összeszedése körül folyik az iszapbirkó - ez pedig azért alakult így, mert a tavasszal az EU-bürokraták kategorikusan elküldték őket a kért magasabb hiánycéllal együtt a fenébe.

...Orbánék meg azt mondták, hogy szerintünk meg a ti anyátok a lánctalpas.

The Voice of Reason 2010.10.14. 22:33:06

@Felcsút kidobta Orbánt, Esztergom a hős város!: komolyan? es GyF gyerekei szerinted hol tanulnak? Kiveve az elsot, az elso hazassagabol. Az szegeny fogyatekos es az anyja takaritono es semmit nem kap a hatalmas vagyonbol. Ez az ember nem csak az orszaggal szemben gerinctelen.

earlyrat 2010.10.14. 22:33:13

nem tudom, mi ez a hűhó.
volt egy rossz döntés anno manyup létrehozásáról, már megint az állam rossz gazda hasbaakasztós dumával. de a rendszer nem fenntartható. a manyu pénz hiányzik a rendszerből, most csak ennek a korrigálása történik. most kerülnek helyükre a dolgok. végre.

Rwindx 2010.10.14. 22:35:35

@balage_81:
Az elején azzal kezdted hogy az államnál nem biztonságos a pénzed tartani, most azzal indoklod az mnyp biztonságosságát hogy államnál tartja a pénzt. Csak én érzem ezt értelmetlennek? Nem hinném hogy a kérdés az lenne hogy az mnyp biztonságos-e. Ezt minek írtad? A kérdés továbbra is az hogy megéri-e az adófizetők pénzéből fenntartani egy plusz kasszát ami az általa kezelt adófizetői pénzek hozamának egy jelentős részét az adófizetők pénzéből szerzi gyakorlatilag kockázat nélkül, de kezelési költséget levonva. Hmm? Nem világos?

Az államnak sok okból lehet szüksége hitelekre, de minket most csak a nyugdíjalap érdekel nem? Azaz azt kell megvizsgálnunk a nyugdíjalapnak miért van szüksége külső források bevonására. Minek idekeverni az egész államot? A nyugdíjalapnak sok minden miatt keletkezik a 700 milliárdos vesztesége. Többek között azért is mert megvonnak tőle éves szinten 360 milliárdot az mnypk által, de ez nyugdíjrendszerreform kérdése, de itt nem erről van szó, hanem arról hogy az ország és annak költségvetése szarul áll, ami egyrészt köszönhető elkúró elvtársnak, másrészt pedig a gazdasági világválságnak.

Az az igazság én is unom hogy értelmetlen, odanemillő dolgokat írsz, kevered a hozamot a kamattal, amikor nyugdíjalap hiányáról beszélünk akkor te az állam hiányáról, amikor pazarló nyugdíjrendszerről, akkor nem tudod számszakilag azt alátámasztani, két egymáshoz semmi köze mondat egymást ütéséről beszélsz, nemtudod mi az a kommutativítás amikor a rendszerbe bekerülő és kikerülő pénzeket kell összegezni, stb...

phaidros 2010.10.14. 22:42:08

"Szerintem ezt nem lehet úgy csinálni egy hosszú távon eredményes rendszernél, hogy 7 évig működik, majd jön egy új klientúra, aztán mindent átalakít. A nyugdíjrendszer ezen részét 14 év után szedik szét."

Rosszul emlékszem, hogy 98-ban vezették be? Nem volt itt új klientúra, Orbánék már voltak akkor is. :)

Színes Géza 2010.10.14. 22:44:53

Nem 1 hulyegyerek ez a fleto, szerintem a sitten befigyelhet neki egy fasza konyvtarosi pozi.

Fideszman 2010.10.14. 22:49:32

@Színes Géza: apád mekkora besúgó volt a múlt rendszerben elmontad már a haverjaidnak? A vén kommunista kapott valami állást a fidesztől hallottam, sok a régi ismerős ott, jó is a nosztalgiázás. Mikor csókolhatok én is kezet szeretett vezérünknek? Neki is lesz saját szobra ami előtt meg kell hajolni mint Kim Ir Szennek?

LongJohnHolmes 2010.10.14. 22:50:57

Minél előbb rájöttök, hogy nem fogtok nyugdíjat kapni sem az államtól sem más "önkéntes" alapoktól, ahova fizettek, annál előbb lesz időtök, hogy saját magatok gondoskodjatok öreg napjaitokról. Az állam nem lesz képes fizetni a sok nyugdíjast, így azok vagy éhen halnak, vagy a gyerekeik etetik őket. (ez is egyfajta nyugdíj, amit a gyerekek formájában tettünk félre. Akiknek nincs adakozó gyereke, az megszívja). Akik befizetik magánnyugdíjpénztárnak nevezett szerencsekerékbe a pénzüket, ők egészen addig nyugodtak lehetnek, amíg 10-20-30-40 év múlva jön a hír, hogy a pénzük eltűnt. Elvesztették, elcsalták, stb. Nem így, mint most a kormány tette rá a kezét, mert még úgy néz ki, mintha meglenne valahol az a pénz, hanem végleg eltűnik, ahogy a sok piramisjátékban.
A legjobb, ha csak azt a nyugdíjat fizeted amit kötelező befizetni, és befizetés után keresztet vetsz rá, így nyugodt lesz az életed, mert nem mérgelődsz miatta. Az önként fizetendő pénzedet pedig gyűjts magad inkább. Vegyél 20 deka törtaranyat, vagy 50 kiló vörösrezet havonta és ásd el a kert végében, az is többet fog hozni majd neked :) Van sok ötlet, de mivel a jövő változik, így nincs pontos recept mi lesz a nyerő, lehet, hogy a sóletkonzerv :)

Aki pedig a Fideszre (MSZP, vagy bárki) szavazott, szerintem ők ne irkáljanak semmit, hanem csendben töprengjenek el hogy mit kellett volna inkább csinálni azon a vasárnapon :)

dr. Aullah 2010.10.14. 22:58:49

Amikor meghallom Gyurcsány nevét, ökölbe szorul a kezem. Nyírja már ki valaki, dögöljön meg, vagy minimum fogja be a pofáját. Neki ebben az országban már semmi keresnivalója nincs. Nem hiszem el, hogy ennyi idegbeteg járkál az országban és még nem nyírta ki senki... na ez az eszméletlen.

Fideszman 2010.10.14. 23:09:30

@Aullah: neked meg a csököttagyú város szétverő gyáva sállal eltakart arcú senkiházi haverjaidnak tudod hol lenne a helye? Valami bányában hagyni kellene titeket dolgozni 10-20 évet aztán rátok robbantani az egészet. Kb ennyit értek. Hülyegyerek.

Lefetyke 2010.10.14. 23:15:43

Magyarországon a magánnyugdíj rendszere totálisan elbukott, hogy a fenntartásának mégse minden költségét a szerencsétlen pénztártag fizesse, a TB-bevételek egy jelentős részét csoportosítják át oda - tehát az állam egy más célra szedett adójából finanszírozza a fenntartását ennek az elbukott rendszernek. Mindezt úgy, hogy a nyugdíjrendszer jelenlegi formájában teljesen fenntarthatatlan.

Lehet pampogni, lehet teljesen ésszerű érvekkel és méltánylást érdemlő tényekkel példálózni, de ettől egy keserű és mindent eldöntő tény akkor is van: Magyorországon egyre kevesebb aktív munkavállaló adója tart el egyre több nyugdíjast, miközben az "utánpótlás" egyre csökken a népességcsökkenés miatt.

A magánnyugdíjpénztáras rendszert teljesen fel kell számolni, visszaállamosítani, mert ezúttal (is) még az állam is jobb gazdának bizonyult, mint a privát szféra. És igenis adókedvezményekkel és számtalan egyéb módon támogatni kell azt, hogy a keresőképes (és keresni akaró) társadalmi rétegek több gyermeket vállaljanak.

Ami meg Gyurcsányt illeti: ennek az embernek egy börtönben kellene ülnie. Ha történetesen igazat is mond valamikor, az is csak azért van, mert épp az szolgálja az érdekeit.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.14. 23:19:02

@Lefetyke:
" hogy a fenntartásának mégse minden költségét a szerencsétlen pénztártag fizesse, a TB-bevételek egy jelentős részét csoportosítják át oda - tehát az állam egy más célra szedett adójából finanszírozza a fenntartását ennek az elbukott rendszernek. "

És azt hallottad már, hogy a Fletó lopta el a brummogást a maciasajtból? Sőt! Az iszapgátat is a komcsik robbantották fel, hogy vörösre fessék újra az országot.

Juventusy 2010.10.14. 23:25:30

A komcsi barátaid szétlopták az országot, először 50 évig, meg most az elmúlt 8 év alatt a böszme vezetésével. Kommunikáció volt a nagy reformokról, meg állandó tervek, de kormányzás nulla, csak a korrupció meg a mutyi.
Ezek után kár anyázni, hogy nem értetek egyet az Orbán lépésivel ( Én sem értek mindennel egyet), inkább azt kéne megmondani, hogy honnan vegyék el a hiányzó több 100 milliárd forintot.
Mivel a helyzet az, hogy szarban vagyunk nagy szarban, ezért muszáj meghozni bizonyos döntéseket….. ha ennek sem lesz eredménye, akkor 4 év múlva lehet megint újakat választani.
De nehogy már a Gyurcsány mondja meg, hogy mi a frankó, mert ez szánalom.
Részemről piros lap a piroslapnak!

Juventusy 2010.10.14. 23:26:05

A komcsi barátaid szétlopták az országot, először 50 évig, meg most az elmúlt 8 év alatt a böszme vezetésével. Kommunikáció volt a nagy reformokról, meg állandó tervek, de kormányzás nulla, csak a korrupció meg a mutyi.
Ezek után kár anyázni, hogy nem értetek egyet az Orbán lépésivel ( Én sem értek mindennel egyet), inkább azt kéne megmondani, hogy honnan vegyék el a hiányzó több 100 milliárd forintot.
Mivel a helyzet az, hogy szarban vagyunk nagy szarban, ezért muszáj meghozni bizonyos döntéseket….. ha ennek sem lesz eredménye, akkor 4 év múlva lehet megint újakat választani.
De nehogy már a Gyurcsány mondja meg, hogy mi a frankó, mert ez szánalom.
Részemről piros lap a piros lapnak!

atv2010 2010.10.14. 23:40:39

@high up: te még a balkáni szintnél is lejjebb vagy

atv2010 2010.10.14. 23:41:59

@hakos2: a vezéred mitől gazdagodott meg? kőbánya? tokaji szőlő?

atv2010 2010.10.14. 23:46:52

@The Voice of Reason: a vezéred mennyit adott az árvízkárosultaknak a saját zsebéből?

Gest anyó férje 2010.10.14. 23:55:07

Hajrá Gyurcsány, nyomjad ahogy a csövön kifér! A baloldal a vezényszavadra vár, fegyver a kézben és ajkon a dal,
nem marad így el a nagy dialdal - a másik oldalon

atv2010 2010.10.14. 23:56:27

@buncow: ne legyenek illúzióid, mindenki fizetni fogja

Rwindx 2010.10.15. 00:05:49

@bierkamp:
Na most olvasom hogy szokás szerint "nem bontottad ki az igazság minden szálát"
Ugyanis nem Szalai akarja fizetőssé tenni az RTL-t, hanem az RTL kezdeményezte a dolgot.
index.hu/kultur/media/2010/09/26/jovore_mar_nem_tevezunk_ingyen/

Mondjuk engem nem érdekel mi vagy ki miatt lesz fizetős, én nem fizetek rá elő az teljesen biztos.

lazujj 2010.10.15. 00:06:10

"Azt a pénzt én kivehetem x idő után és elkölthetem arra amire akarom."

Milyen iksz idő után barátom?

Nem tudod, ugye?

Hát majd ha elérted a nyugdíjkorhatárt akkor...tehát 65 éves korodban...

a jelenlegi szabályozás szerint a cikkben említett mostani 600000 forintod fogja 65 éves korodban a nyugdíjad egyik részét képezni. Mondjuk ha élsz még 10 évet miután nyugdíjba mentél, akkor könnyen kiszámolhatod, hogy a mostani 600000-ed majd kb. havi 5000 forintnak fog megfelelni (ha a nyugdíjpénztárak az ilyen-olyan portfóliókba történő befektetéseik során, nem amortizálják mondjuk a felére addig a pénzedet...)

a nyugdíjad másik részét továbbra is az államtól kapod majd: a megállapított mindenkori öregségi nyugdíj 75 %-át.

Ez a jelenlegi TB rendszer két pillére, és mindkettőre csak akkor leszel jogosult - a jelenlegi törvényi rendelkezések alapján - mikor nyugdíjba mentél.

De, ha te úgy gondold, próbáld meg kivenni a pénzedet a magánnyugdíjpénztáradból IKSZ idő után...

The Voice of Reason 2010.10.15. 00:06:46

@HAJRÁ NÉMETEK: Te tenyleg egy hulye troll vagy. Probalj meg az eszeddel kuzdeni, vagy menny vissza a kapcsolta.hu-ra.

Komcsinátor 2010.10.15. 00:07:58

A vége mindig ugyanaz - jobb ha minél több marad nálad a saját kontrollált kereteid közt, és minél kevesebb kerül az állam kezére. Mindenki ismeri a közhelyes megoldásokat, ez most erősödni fog.
Egymillió szerencsétlen túlélésért küzdő munkavállaló megtermelt javait próbálják szétosztani az egyre szélesedő léhűtő rétegek között.
830 000 rokkantnyugdíjas, meg kb. ugyanennyi segélyezett - ugyan már emberek..
Ezekkel közölni kéne hogy sajnálom vazze, de te tulajdonképpen munkanélküli vagy..
De hát melyik politikus fogja ezt közölni 2millió emberrel?
Lehet hogy ideje lesz újra a falakra fújni a RAF lógót.

The Voice of Reason 2010.10.15. 00:09:35

@atv2010: vezerem nincs. de GyF-n kivul senki nem gyujtott a sajat ""plattformjara" amikor az egesz vilag a vorosiszap aldozatairol beszelt....

balage_81 (törölt) 2010.10.15. 00:11:35

@Rwindx:

na jó, még egy kommentet rád szánok aztán tényleg befejeztem

Az államnak sok okból lehet szüksége hitelekre, - hát itt van a lényeg. épp nem bontod ki az igazság minden szeletét, csak hogy egy klasszikust idézzek

Az elején azzal kezdted hogy az államnál nem biztonságos a pénzed tartani, most azzal indoklod az mnyp biztonságosságát hogy államnál tartja a pénzt. - én nem indokoltam annak a biztonságosságát. te írtad, hogy a pénz felét biztonságos befektetésekben tartja, erre reagáltam. egyébként mégis miért ne szedne kamatot, mikor kölcsönad? tudsz olyan szervezetről, amelyik ingyen kezeli a pénzed és ha kölcsönzi akkor nem kér rá kamatot? vagy ez megint a klasszikus jobboldali profitellenes duma? inkább azon töprengj, miért kér annyi kölcsönt az állam, és ezután honnan fogja beszedni (segítek: magasabb állampapír-hozam, magasabb kamat. azt is mi fogjuk fizetni). ezen kívül leírod, hogy az állam majd ki tudja fizetni nekünk a nyugdíjat, de amellett elmész, hogy az állam már most forráshiányos. tehát tökmindegy a kamat-hozam duma, mert itt nem az a lényeg, hanem, hogy van egy alapvetően veszteséges, korrupt, pillanatnyi érdekek szerint vezérelt társaság, amelyik még ahhoz a kicsihez is hozzányúl most, amelyiket félretennénk a jövőnkre és más befektetné. orbánék viszont már most elköltik, hogy hogyan adják vissza 40 év múlva, az meg gondolom nem izgat téged. az öregedő lakosságot továbbra se hagyd figyelmen kívül. nem vágod, hogy a megtakarításod elköltik, ez itt a fontos, a többi hablaty. a rendszernek 40 éves távlatban kell működnie, nem 10 évesben. na befejeztem.

radír2010 2010.10.15. 01:00:59

Meg lett mondva hogy senki nem szenved kárt az állami rendszerbe való visszatérésbe.Feri meg elhúzhatna segíteni a vörös trágyát hordani a párttársaival együtt.Lopásról meg ők fognak majd mesélni a bíróságon.

radír2010 2010.10.15. 01:05:52

@Juventusy: Egyetértek! Orbán ésszerüen gondolkozik,és megvédi a hazáját.Végre egy igazi hazafi.Ha kell akkor menjen neki az alkotmánynak is,még egy ilyen 8 évet nem akarunk.

parttalan 2010.10.15. 01:22:57

@fantasztikus!: Rákosit meg Kádárt is így éltették az ő idejükben. Nem is hinnénk, mennyire ismétli a történelem önmagát.

Átvitel honvéd 2010.10.15. 01:36:48

@parttalan: nekem erről a "tapsolj, kopasz, mert elvisz az ávo" c. slusszpoén jut eszembe... ez itt szerintem k***ára nem ugyanaz a műfaj...

Zsola777 2010.10.15. 02:10:09

A legdurvább nem ez, hanem Matolcsy nyilatkozata: "...most be kell fizetni ... még ki kell választani, melyik lesz a legjobb nyugdíjrendszer ... még meg kell gondolni".

radír2010 2010.10.15. 02:32:52

A legdurvább az hogy a buta nyuggerek nem tudják hogy miből fizetik a nyugdíjukat,nekik csak egy a lényeg hogy legyen pénz.De azt valahonnan elő is kell teremteni.Azt hiszik hogy abból élnek amit ők befizettek régen.Megmondták ha marad ez a rendszer ami volt az elmúlt években,akkor már a nyugdíjat se lehet kifizetni,mert nem lesz miből.Elég volt a hazudozásból.

radír2010 2010.10.15. 02:35:37

@parttalan:
Pedig csak olyan tudja rendbetenni az országot,aki nekimegy a kizsákmányoló rendszereknek(IMF)
Egy erőskezü vezető kell az országnak,nem egy talpnyaló szánalmas bolond,aki még a Pál utcai fiúkat sem ismeri.

vzl 2010.10.15. 03:56:55

"Sőt, a pénzt előbb-utóbb, igaz csak sok évvel később visszaadták" lol...

vzl 2010.10.15. 03:57:17

"Sőt, a pénzt előbb-utóbb, igaz csak sok évvel később visszaadták" lol...

vzl 2010.10.15. 03:58:02

"Sőt, a pénzt előbb-utóbb, igaz csak sok évvel később visszaadták" lol...

vzl 2010.10.15. 03:58:11

"Sőt, a pénzt előbb-utóbb, igaz csak sok évvel később visszaadták" lol...

vzl 2010.10.15. 03:58:53

"Sőt, a pénzt előbb-utóbb, igaz csak sok évvel később visszaadták" lol...

Fehérszakál 2010.10.15. 04:55:50

@Kozmokrator: Kis taknyos vagy az avatarod alapján, így elhiszem, hogy nem érdekel, hogy kapsz e majd nyugdíjat.
Én évente átlagosan 511.000 Ft-ot raktam eddig a magánnyugdíj pénztárba a caffetériában kapottal együtt, a magánnyugdíj pénztárak megalakulása óta gyüjtöm a pénzt. Ezt most el akarja lopni orbán. Ugyanis a pénztárak tönkre fognak menni, ha nem kapnak pénzt ugyanis abból a pénzből működnek amit mi havonta befizetünk. Hogy rohadna meg orbán.

szkepi 2010.10.15. 05:09:45

@parttalan: szivemből szólsz. primitiv urali nép voltunk, amire büszkék lehetünk az sosem a politikánk, vagy a döntéseink voltak. mindig kapható volt ez az ország a szolgaságra, a fejbólintásra a rasszozmusra és a gyilokra.

ja még valami. a csányi fizette a viki kampányt és és kért valamit. szeretné ha a külföldi cégek kicsit meg lennének fingatva. cbasok is kértek a korábbi elégedetlenségért valamit és ez lett a bank és a tesco adó.
cba otp országa leszünk. azé a két mocskos cégé, aki ellentétben a sorossal alig vagy egyáltalán nem segitette az iszapkárosultakat, sőt.
mocsok egy hordalék ez az ország. az a baj, hogy a tul oldal ugyanez és a jobbikos csőcselékről nem is kell beszélni. A gárda megmutathatta volna millyen Magyar. Hát semmi magyar sziv nincs ezekben a bajszos sörhasú pribékekben. ezek primitiv fasiszta tahók

TGabi 2010.10.15. 06:49:35

@Toporodottordog:

Az állam garanciát vállal a befizetett pénzre - háháháhhhááháháháháháháháháháhháááááááá -jó a humorod így kora reggel, kiccsávó. Hol élsz ???

Lámpavas 2010.10.15. 07:24:40

Ad1. a pénztárban lévő pénzekhez senki nem nyúlt hozzá, az ott rohad továbbra is

Ad2. anno hoztak egy törvényt, hogy az IMF nyomására az állami nyugdíj egy részét átirányítják magánbankok kezében lévő pénztárakba. Beleszólhattál? Nem. (kibaszott kevesen választhattak, mindenki másnak KÖTELEZŐ azóta is) Most hoznak egy törvényt, hogy ugyanezt a folyó összeget 14 hónapra visszairányítják az állami kasszába. Ennyi. Ha ez törvénytelen, akkor a pénztárak létrehozása és feltöltése is az volt! Persze a pénztárak mögött álló pénzügyi körök sírnak mint a fürdős kurva, de nem a te nyugdíjad miatt aggódnak, hanem a saját zsíros bizniszük miatt.

Ad3. A pénztárak elmúlt 10 évének reál hozama 0 azaz nulla %. Ezt tudták produkálni a vérprofi pénzügyi szakemberek, állítólag.
Ez úgy jött össze, hogy egyes években NEGATÍV HOZAMOT produkáltak, azaz nemhogy kamatoztatták volna a pénzt, de eltőzsdézték a leendő nyugdíjad egy részét! Azt ugye nem kell mondanom, hogy amikor te veszítesz egy tranzakción, akkor más valaki nyer rajta... Választásod annyi van, hogy az egyik rabló bandától átviheted a fogyatkozó pénzedet a másik rablóbandához, de NEM NYÚLHATSZ HOZZÁ! Senkinek ne legyenek illúziói: a negatív hozam nincs maximalizálva, és semmilyen minimális kifizetésre nincs garancia! Tehát van rá esély, hogy mikor nyugdíjba akarsz menni (ha nem ment még tönkre a pénztár 30 év alatt), akkor szétteszik a kezüket, és azt mondják, hogy sorry, de eltőzsdéztük az egész összeget. Ezzel szemben magyar állam 30 év múlva is lesz, és lehet hogy nem hatalmas, de törvényben garantált minimális nyugdíjad lesz.

Ad4. Ha nagyon akarsz magadnak takarékoskodni, akkor ott van az ÖNKÉNTES nyugdíjpénztár.

sprenczl 2010.10.15. 07:31:21

Ez ám a hülye- idióta, hatalommániás elQró, drága barátaim!

Nazareus 2010.10.15. 07:34:36

"Az ex-kormányfő nem szarakszik, lopásnak nevezi, hogy "a kormány le akarja nyúlni a nyugdíjpénztárosok pénzét"."

Na mintha az ex-kormányfö nem lopott volna eleget :)

De igazad van, jobb lenne, ha csak azok fizetnék az extra sarcot, akik baloldaliak és a Gyurcsányra félékre szavaztak. Kétszer is.

Mondom ezt úgy, hogy az Orbánt se szeretem. Söt.

bierkamp 2010.10.15. 07:42:50

Be van szarva az Orbán és bandája, már csak a Gyurcsány név hallatától is..ezért járnak gumibugyiba.. heheh
állandóan Őt emlegetik, próbálják mindennel leamortizálni, még most is megalázni, pedig most a Gyurcsány összeszedi az elégedetlen népet és párttól függetlenül földbe döngöli a gonosz törpét. Ha kell, igazi forradalommal!!!
Tavasszal már lesz itt ORBÁN TAKARODJ! - a Parlament előtt ( és jó kis kordon bomtás is):)))
....

bierkamp 2010.10.15. 07:44:11

NEMZETI RABLÓ KORMÁNY , A NEMZETI GONOSZ TÖRPÉVEL, NEMZETI SEGGBERUGÁST FOGNAK KAPNI, OSZT, NEMZETI JÓ NAPOT!!!

aszekelyek 2010.10.15. 08:12:18

@balage_81: MA reggel atv-n láttam, az esti adást, olgánál egy cukipofa szépen elmondta, mi minden hazugság abban amit itt eregetsz. Sem nem öngondoskodás, a magánnyugdíjpénztárak létregozása és funkcionálása, sem nem valami , ami nagyobb haszonnal működne vagy kecsegtetne, a 19-ről van szó, nem pár jól hozóról viszonylag!. Továbbra sem ismeretes a haszon-működési költség kezelőinek kiléte. Ez még mindig hiányzó adat. Az egyébként is kötelezően fizetendőből másfél % -ot az IMF nyomására, nem csak én emlékszem, korosra,.... meg aara, ami történt- kellett magánkézbe adnia az állami nyugdíjrendszernek. és még amit odautal, vissza is pótolnia a nyugdíjalapba, az államiba. +o milliárd, durván havonta...)7 óta. Az kizárt, hogy egy magánkézben lévő szektor nem a saját hasznát tartja először is szem előtt. Lecsípték maguknak azt a másfél %-ot a nagy közösből. Az állam akkor volt rossz gazda, 97-előtt is 94-től, amikor már az IMF diktálta, mit is kelll.... aAz a gazdálkodás, hogy óriási inflációval, 3o%-on felül, óriási megszorításokkal próbálnak helyrehozni elrontott gazdálkodást, nem méltatható, sőt. Akkor a nyugdíjak értéktelenedtek el a legrémesebben. brutálisan. Ezt még megfejelni azzal, hogy kiszerveznek az állami nyugdíjkasszából másfél %-nyi befizetést, teljesen hamis állításokkal és ígéretekkel, szintén nem egy fair dolog. A jogállamba az is nehezen fér bele, kelzem. Nem volt nekem választásom, ugyanis ez kötelező volt. Az IMF nyilván tudta, kiknek hoz ez majd szép hasznot, snélkül, hogy egy fillért is befektetnének. Gyakorlatilag használják a 12 év alatt befizetett pénzemet a magánnyugdíjpénztárak. semmi nem garantálja, sose garatálta , hogy jobban, mint az állami alapok.Amelyeknek szintén van profitja. Kisspéter meg mészáros azért állítják ennek az ellenkezőjét, szemrebbenés nélkül. Azt már megszoktuk tőlük , persze. Relativizálják, ha mégis kiderül, ezt vissza is akarják majd, ha a nehezén túlleszünk,. 2o12- ig van a neheze,...köszi fleto!- de az nyilván nem lehet kidolgozva hogyan és milyen módon. Ez is egy nagyon eltúlzott elvárás , ezen rugóznak ma épp. kitartanak amellett a hazugság mellett, hogy az én zsebemből vesznek ki, nem pedig a magánnyhgdíjpénztárakból remekül élőkéből.@bierkamp: A vágyaidat nem kell készpénznek vennünk, ugye? No és mi is lenne aakkor? ha tegyük fel...Semmi. Ugyanis fletot se lehetett ezzel kiebrudalni a székéből. Lehet tüntetni. MAjd megunod és hazaméc. Nemzeti seggberugás az, ha a jobbikba rejtett garázda felforgatói beveti a gyurcsányi? egészen bizonyos, hogy csak az ott tömörült sötét fejekkel tud bármit is kezdeni. Akik hőbörgésen kívül semmit nem tudnak az ég világon. Viszont nem törvénytisztelők. Az lehet az ő bázisa, a szélsősötét gárda.

ifjabb Hábetler János 2010.10.15. 08:19:25

Kedveseim!

Csak gratulálni tudok a kommentelők azon részének, amelyik politikai elvakultságánál fogva nem bírja felfogni azt az alapigazságot, hogy a magántulajdon szent és sérthetetlen. Illetve fel tudja, ha a zsebtolvaj a zsebében turkál, ha a mocskos kommenísta a negyvenes ötvenes évek végén államosít, de azt, hogy szeretett vezére havi harminc milliárdot és annak hozadékát kilopná a zsebéből? Na ezt nem!
És, ha a távközlési, energiaszolgáltató és pénzügyi szféra továbbhárítja a rájuk kirótt extra adót, akkor sem a vezér, hanem az ő rosszlány anyukájukat, ugye?

stratez 2010.10.15. 08:20:22

Szegény szabadságharc, már el is bukott abban a pillanatban, hogy Fletó meghirdette, tehát tegnap. Ma még csak a rendezetlen visszavonulás kezdődött meg, de holnap már pánikszerű menekülés veszi kezdetét. Holnapután pedig a pártomat egy lóért következik...

aszekelyek 2010.10.15. 08:21:45

@Nazareus: Tessék mondani, azt hazudni, hogy Orbán belenyúl a zsebünkbe- az teljesítmény vagy érdem? Mire ünneplitek ezt a gyurcsányit, akik végighazudott másfél két évet és aztán még 4 évet és folytatja? Egy szó nem volt igaz soha, amit kiejtett vagy írt. Másnap egészen mást mondott, mint előzőleg. Ötletelt és csődbekormányzott. Mégiscsak az lesz, hogy az ő zsebeikbe nyúlt bele Orbán. A fleto körei lehetnek, ha magát így egy halmazban emlegeti azokkal, akiknek bele van nyúlva a zsebükbe-akik a hasznát szedik , haszonélvezői voltak eddig annak a bitangsok milliárdnak, amit odaadtak nekik. Ugye az mindenkienek világos, hogy nem pro bono működnek azok a magánnyugdíjpénztárak? HAszonra dolgoznak. érdekes, hogy az a haszonkulcs, amit itt működésnek neveztek, sehol nincs számszerűsítve. pedig arról az összegről van csupán szó. Attól esnek el mindössze, akik eddig az élvezhették, az adózók befizetéseiből. VAlahogyan ez eszerint érinti gyurcsányék érdekeit. Mert nem két kisnyugdíja diszponál azok felett a pénzek felett, annyi bizonyos :) Nagyon nem lennék meglepve, ha egyszer kisülnének azoknak az elvtársaknak a nevei, akiknek tényleg bele van nyúlva a zsebébe:)

bierkamp 2010.10.15. 08:21:56

a székelyek is vigyék magukkal örökre a rohadt gonosz törpét Tusnádfürdőre a "Bitokára"...de örökre!!!!!!!!!!!

gogosb 2010.10.15. 08:28:56

Várjuk meg a végét. Én simán belemegyek abba, hogy most nem a magánpénztárba megy a pénzem, ha jövőre többet keresek és ezért többet is teszek félre. Ráadásul valami kompenzációról is beszéltek. Szóval kár kelteni a hangulatot.

lüke 2010.10.15. 08:30:43

azt hittem ellenforradalmat

gumi fakanál 2010.10.15. 08:34:54

A fülkeforradalom ezt jelenti Orbánnál: szabadrablás avagy szabad a rablás!

aszekelyek 2010.10.15. 08:36:29

@ifjabb Hábetler János: HAllottam ezt az összemosást már atv-ben. Szósincs róla, hogy gyurcsány idején a magántulajdon szent lett volna. kunce bevezette a megélhetési bűnözést, amely szabálysértésnek minősült, egyedi esetként kezelbve az életmódszerű fosztogatás. Nem összevontan. Senki nem védte a magántulajdonát a magyar vidék lakóinak, főleg azok nem, akik most sipákolnak. Ugyanis azok nem őket fosztogatták, hanem a vidéki magyarságot, meg pár üzletláncot. Az teljesen jogállamon kívüli dolog volt. Ha valki, hát kunce bontotta le a jogállamot magántulajdon ügyében. Ezt is rendezik épp ezek a csúnya jobboldaliak. Jó lenne ha szürkeállományodba be próbálnád integrálni, hogy a magántulajdon itt nem sérül. Azoknak a befektetés nélkül milliárdokhoz jutottaknak sérül a haszonszerzési lehetőségük, akik kezelik a magántulajdonunkat. Na jó, hát ehhez azért kell több, mint 8o-as IQ, hogy fel is fogja valaki. Kinek a zsebébe van belenyúlva. Érdekes, hogy jobboldalon nincs hózöngés emiatt. Talán csak nem az összes , 19 pénztár a baloldal kezében van? Esetleg a jobboldaliak is vannak közöttük, csak azok nem olyan kapzsik, hogy óbégassanak? lehet persze, olvasták, fleto minapi blogbejegyzését. Legyünk tisztességesek, ne kivenni akarjunk a politikából, hanem ha kell, beletenni. Asszem, ha van jobboldali is, akkor eszerint él, nem óbégatja tele a sajtót, hanem szépen beteszi, mert felfogta, hogy muszáj tartani a költségvetési hiánycélt. Szelektív magántuajdonvédelem? Nem, köszönöm, abból nem kérek. Az én tulajdonom megvan. Nem tömik most vele a magánzsebeket, az tény. Akik eddig használták a pénzemet. Megértem, hogy sivalkodnak. Úgy vélték, a zsebükben a pénzem, az idők végezetéig, remekül fognak élni belőle, ítéletnapig.

Nazareus 2010.10.15. 08:36:39

@aszekelyek: Egyrészt én nem ünneplem Gyurcsányt, örülök hogy végre eltünt a hatalomból - remélem végleg. Másrészt sajna Orbán nem az ö zsebükböl veszi majd ki a pénzt, hanem a mienkböl.

aszekelyek 2010.10.15. 08:38:10

@bierkamp: kiirekesztő vagy, tudtad?

aszekelyek 2010.10.15. 08:39:40

@Nazareus: Szerinted pontosan hogyan is veszi ki a mi zsebünkből?

Myacis 2010.10.15. 08:43:24

@bierkamp: Kedves Bierkamp, köszönjük, hogy vagy, nélküled nem tudnánk átlátni a helyzetet... mármint, hogy nagyon, de nagyon be vagytok ti gyurcsányisták szarva, és azért irkáltok ilyeneket. Ne feledd, a teáltalad rohadt gonosz törpe éppen a Főnöködék által összehordott szarkupacot próbálja ellapátolni az ország fölül.

aszekelyek 2010.10.15. 08:43:27

@Nazareus: amit kivesz, azért teszi, bárkiéből is, mert oda kell adnunk "ezer milliárdot , majd háromnál többet, az IMF- EU-nak. Nem a saját zsebébe teszi, hanem a költségvetésébe. Hiánycél nem tartás esetén, vagy nem fizetés esetén, aláírta veres és a jegybankelnők vihetik mindenünket, ami nekik teccik. Az egy járható út? Nem hinném. Persze ha tud valaki más forrást, akkor szóljon. A szegényekről és védtelenekről való huszonsokadik bőr lenyúzáson kívül.

aszekelyek 2010.10.15. 08:51:03

@stratez: lopja a szavakat is, de ezt is megszoktuk. Amit Orbán kiejt a száján már le is nyúlta. Eddig csúfolta a szabadságharc szóért, most meg felhasználja a hazugságához. teleordították már az eu-t vele , ne félj.... Kinek a szabadságáról van szó? az adófizetőnek eddig, 97 óta szabad volt kötelezően!:) befizetnie a jövedelme tetemes részét társadalombiztosítás címénnn és ennyi. Még infok nélkül becsukott szemmel rábökhetett egy pénztárra is. Fogalma se volt miért arra, vagy mert marketingdumával telenyomta aki a pénzére áhítozott. Szakmám.:) Az egyik. Az NN, az ING, úgy volt eladva, a kezdetekkor, hogy ők aztán olyan de olyan nagyok és stabilak, hogy háradőlhetek, lógathatom a lábam, mert nekem már nem is lehet gondom , miből élek öregen. SSSaztán kisült, ez azért ennyire nem szép. Ha lekötött betétem lenne 12 éve sokkal több pénzem lett volna. Akkor ki a rabló, a tolvaj?

aszekelyek 2010.10.15. 08:52:14

@Myacis: Ez vörö posztó. Mindjárt te is el leszel külve... Románia Erdélyi részére, utánam.

☉ ☾ 2010.10.15. 08:56:02

A kötelező MAGÁN!nyugdíjpénztár lényege, hogy minden bejelentett dolgozó bruttó bérének 8%-t a SAJÁT számlájára utalják havonta. A tervek szerint 2010. novembertől 2011 decemberig ezt senkinek NEM utalják majd a névre szóló számlájára.

Forintosítva talán kicsit szemléletesebb a tervezet folyamánya:

bruttó 150.000 Ft/hó esetén a nyugdíjjárulék 12.000 Ft ami 14 hónap alatt 168.000 Ft
bruttó 200.000 Ft/hó esetén a nyugdíjjárulék 16.000 Ft ami 14 hónap alatt 224.000 Ft
bruttó 300.000 Ft/hó esetén a nyugdíjjárulék 24.000 Ft ami 14 hónap alatt 336.000 Ft
bruttó 500.000 Ft/hó esetén a nyugdíjjárulék 40.000 Ft ami 14 hónap alatt 560.000 Ft

aszekelyek 2010.10.15. 08:57:12

@LongJohnHolmes: Tényleg, mit is kellett volna csinálni. Mondjuk senki nem szavaz. Akkor? Akkor mi lenne? ennél jobb? Érdekelne. AZT MÁR 97 ÓTA HALLJUK, HOGY NEM IS LESZ NYUGDÍJUNK. Azért tették kötelezővé a magánt, hogy ne tudjunk választani.Öngondoskodunk, vagy oda kell adnunk a pénzünket nekik.

aszekelyek 2010.10.15. 09:00:01

@.ılı.ılı.: Tedd még ide légyszi a működési költségüket is erre az időszakra, ami lejön ezalatt, ha megkapják, a befizetéseinkből. Köszi!Az lesz a szemléletes.Nem egyoldalú.

Cartman (ex Cartman) 2010.10.15. 09:06:47

Érdekes, vitára méltó bejegyzés lenne ez, ha nem gyf "gondolataival" indítottad volna. Gyf a leghazugabb, legcinikusabb szereplője a mai magyar közéletnek. Förtelmes, ahogy ágál ezekben az ügyekben, miközben MIATTA van szükség ilyen lépésekre.

A témához: én sem örülök ennek a húzásnak. Nem mintha a magánnyugdíjpénztárak jól gazdálkodtak volna a pénzemmel, de legalább volt egy elkülönített számlám, tudtam mennyi az egyenlegem, és örökölhető is volt a befizetésem. És talán nagyobb esélyem lett volna arra, hogy ne 70 évesen tudjak majd csak elmenni nyugdíjba...

De szívesebben "beáldozom" azt a kb. 2millió forintot, ami a számlámon összegyűlt, minthogy még plusz 5-6 évig nyögjük a kiigazítások terheit, amit gyf és bandája hagyott ránk. (Mert nekem nincsenek illúzióim. Ha tényleg felfüggesztik a pénztári befizetéseket, akkor hamar vége lesz a magánnyugdíj-pénztáraknak.) És persze azt sem árt hangsúlyozni, hogy nem elveszett pénz az. Még akkor sem, ha nem érem meg a nyugdíjkorhatárt. A költségvetést igazítjuk ki belőle. Csökken a hiány, normalizálódik a gyf-ék által egekbe lőtt államadósság, és végre növekedési pályára állhatunk. Mindezt kevésbé fájdalmas módon, mint bármilyen más megoldással.

aszekelyek 2010.10.15. 09:08:42

Azt a döbbenetet, habogást, amit a mi olgánk előadott tegnap...Amikor a szakértő azt mondta egy fenét van jobb kondíciója a magánynyugdíjnak, mese habbal..., kaphatott egy kisebb sokkat szegény olgánk....A fickó mondta, gyengíti az érvét de akkor is ez a rideg valóság. Van viszont hozadéka az állami nyugdíjnak is:) Nem igaz, hogy rossz gazda, csak ha úgy csináják direkt. Ahogy szakértő szerint, aki ellenezte is a bevezetését, a magánynyugdíjat átgondolatlanul vezette be a horn kormány vezette állam. Nem is lett volna szabad.Komolyan, szántam olgát....)

aszekelyek 2010.10.15. 09:13:53

@phaidros: Bizony, rosszul emlékszel. Horn és aszdsz kétharmadja idején, bokros pü ,imisztersége idején, IMF felügyelet idején vezették be. A FIDESZis ott volt, ellenzékben akkor, persze.Meg is nyerte ezek után a választást......)Nagyon elegük volt a válsztóknak...

bierkamp 2010.10.15. 09:34:20

@aszekelyek: tudom.......a székelyeket kirekesztem..maradjanak a seggükön a Román szőröstalpuak között, ...ők se különbek...

bierkamp 2010.10.15. 09:35:19

@Myacis: meg az apád gecijét amit anyád nem nyelt le veled együtt:)

Lámpavas 2010.10.16. 21:34:43

"A magánnyugdíjpénztárak 1999 és 2008. közötti, vagyonnal súlyozott éves nettó pénztári átlaghozama +5,7 százalék volt."

"Átlagos éves december/december infláció az elmúlt 10 évben: 6,45 % (az átlaghozamokkal azonos módon, az 1999-2008. évekre számítva)."

Helyesbítek, nem 0% reál hozamot produkáltak, hanem -0,75%-ot.

Köszönjük!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.16. 21:56:30

@Lámpavas:
Mellette mennyi volt a mindenkori jegybanki alapkamat?
Mennyi volt az erre az időre vetített nettó betéti kamat?
süti beállítások módosítása