Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

A Fidesz második elk***sa, Szlovákia választott

2010.06.13. 12:33 | szocdemman | 225 komment

Címkék: választás fidesz szlovákia híd orbán viktor sas fico mkp smer slota sns 2010

A Fidesz zseniálisan egyedülálló politikáját csodálva most kivételesen nem nekünk kell felcsatolni a szopóálarcot. Ezt megtehetik a felvidéki magyarok. Azaz pontosabban, ők mondtak nemet a kettős-állampolgárság kényszerébe passzírozott MKP-ra. Azonban a Híd bejutott a parlamentbe. Sőt rögtön kormányra is kerülhet. A Fico pártja a Smer és Slota pártja az SNS a vártnál jobban szerepelt, az utóbbit nem várták parlamentbe. Vladimir Meciar pártja HZDS viszont kieset a parlamentből. De ne szaladjunk ennyire előre.

Buli a Hídnál 

A magyar parlament kettős állampolgárságról szóló döntése után, a szlovák kampány központi témája a "magyarkérdés" lett. Melyben a Fidesz jelölte ki végül is a két rivalizáló magyar párt között a szereposztást. Ugyan is az MKP-val találkozott, míg a Híddal nem, ami könnyes szemmel tudomásul vette ezt, majd békésen lenyomta az MKP-t. A két párt között a végére ez a különbség bontakozott ki a legjobban: a Híd nyíltan nem kért a kettős állampolgárságból, az MKP meg nyíltan kért belőle. A felvidéki magyarok meg úgy döntöttek inkább a Híd képviselje őket, tehát a határon túl az első komoly ütközetben megbukott az orbáni magyarságpolitika - írják szlovákiai politikai elemző.

Ez egy olyan üzenet, melyből talán érteni kellene a magyar belpolitikának: tessék már minket békén hagyni, tessék már megérteni mi szeretnénk és tudunk is békében együtt élni más nemzettekkel, tessék már megérteni, Trianon nem aktuális, viszont lenne aktuálisabb téma, mondjuk Felvidék déli és keleti részét, hogyan lehetne felvirágoztatni?

MKP: üres székház 

Én személy szerint egy határokon átnyúló regionális együttműködést építenék fel. Jójó, ez most nem téma.

Mi lehet a szívás tárgya akkor Felvidéken? A kérdésre a válasz a pontos válasz, lehet csak innen Budapestről nem látszik: A Híd mennyire lesz erős érdekképviselete a magyarságnak? Az MKP politikája tény, hogy csődöt mondott, hiszen nem sikerült elérnie egy csomó törekvését. Vajon a Híd el tudja az MKP régi törekvéseit, el akarja érni?

Kitételes megjegyzés, hogy a Híd elnöke Bugár Béla, aki korábban az MKP elnöke volt és sikerre vitte a pártot. Egy királypuccs következtében lett Csáky a párt elnöke úgy, hogy a radikális szárnnyal szövetkezet. A párt innentől töredezett volt, majd szakadás, és az MKP belebukott. A Híd a kampány egész ideje alatt 3-4%-on állt, míg az MKP 7-9%-on. Az első közvéleménykutatás, mely mást mutatott a magyar kettős-állampolgársági törvény után került napvilágra. Ha tetszik, Orbán buktatta meg a szövetségesét.

De vélhetően nem csak ezt köszönhetjük Viktornak. A Smer is a vártnál jobban szerepelt, az utolsó adatok alapján 28% körülire mérték. Fico pártja azonban 34%-al megnyerte ugyan a választásokat, de parlamenti többsége nincsen. A szlovák náci párt, az SNS-t sokan nem várták a parlamentbe, éppen hogy de becsúszót Slota. Az életet jelentő 0,07 százalék, mellyel átlépte az 5%-os küszöböt 2021 szavazatot jelent. Bár a szélsőjobbos csudapárt jelentősen visszaszorult, de ha nem ad a mi Viktorunk neki témát, lehet az örök feledés homályába veszik.

Slota továbbra is magyaroz/ magyaráz

 

Érdekes párhuzam, hogy a szlovák első kormánypárt a HZDS, az MDF-hez hasonlóan nem került be a parlamentbe. Vladimir Meciar pártját nem sajnálom, ő is sokat kereskedett a magyar-ellenséggel.

No de milyen kormány fog alakulni? Igazi szivárvány koalíció lesz: SDKÚ, keresztény demokrata jobbközép párt adhatja a gerincét. A harmadik erőként előlépő SaS, mely egy igen csak ultraliberális értelmiségi pártként tartottak számon. A négypárti koalíció harmadik ereje KDH, mely egy jobboldali-keresztény párt. És végezetül, a Híd. Az olajfában vélhetően az MKP-ra nem is lett volna szükség, ha bekerül ellenzéki szerep várt volna a szebb napokat megélt magyar pártra. Az ellenzék az eddigi kormánykoalíció  két taja, a Smer és a SNS lesz.

Öröm a Sas-nál

 

Szlovákia nemet mondott tehát a nacionalizmusra. A szlovákok is és a magyarok is a békés egymás mellett élésre szavazatattak. Reméljük valóban új fejezet kezdődik a közép-európai szomszédság politikában. Szlovákia úgy tűnik érett rá. Magyarország meg előbb utóbb leküzdi magáról a soviniszta, irredenta igát. Reméljük valóban így lesz...

A szlovákiai parlamenti választás 100 százalékos feldolgozottságnál a nem hivatalos végeredménye:

Smer- 34,80 százalék - 62 mandátum
SDKÚ - 15,42 százalék - 28 mandátum
SaS - 12,14 százalék - 22 mandátum
KDH - 8,52 százalék - 15 mandátum
Híd - 8,12 százalék - 14 mandátum
SNS - 5,07 százalék - 9 mandátum

MKP - 4,33 százalék
HZDS - 4,32 százalék

 

Exitpool sme.sk:

 

Frissítés: Az MKP vezetése, olyat tett, amit a Fidesz soha: lemondott a rossz eredmény miatt.

· 3 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr952078143

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Agymosás 2010.06.14. 15:59:59

Egy Trianonnal kapcsolatos blogbejegyzésnél olvastam egy számomra meglepő és elgondolkoztató hozzászólást. Egy radikális jobboldali netező kommentje volt. Emiatt ugye sokan egyszerűen elsiklanának felette, mert sok társa egyértelműen a csak a kisebbség...

Trackback: Gettópolitika 2010.06.14. 08:39:11

A határon túli magyarok nem elszigeteltségben élnek. Hogy ki magyar, szlovák vagy román, már egyáltalán nem olyan kérdés, mint évtizedekkel ezelőtt. (Tomáš Halász/TASR) Kiesett a parlamentből a szlovák választáson a Magyar Koalíció Pártja, bejutott v...

Trackback: Felvidéki tanulságok 2010.06.13. 15:56:08

Miközben vannak, akik szlovák bölcsességről, Fico elképesztő bukásáról írnak, az előzetes szlovák eredmények alapján két dolgot lehet csak biztosan kijelenteni. Egyrészt, a Fico által fémjelzett demagóg politizálás továbbra is nagyon sikeres maradt ész...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 13:57:04

Mindenki a parlamentbe várta Slotátt, az a meglepetés, hogy éphogycsak bejutott. Szerintem nem kéne látványosan annak örülni, hogy aMagyar képviselet ami végre színes lehetett volna nem lesz az. Az MKP nem azért eset ki mert a kettős állampolgárságot támogatta, hanem azért mert csak azzal foglakozott. Csáky nem ment el a TV vitákra, kivonult a rendkivüli ülésről bezárkozott stb.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 13:58:37

Jah igen és tudom, hogy Fico internacionalista barátotok :D:D (bocs)
De őt nem nacionalistának jelemezni.... és kb úgyanayi szavazatott kapot meciar fico és slota mint a másik oldal a magyar pártok nélkül...
Azt is lehet tudni, hogy a jobbközép pártok se olyan nagy magyar barátok...

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 14:00:29

Jah igen és 14 HÍD képviselőből 7 magyar-7 szlovák lesz a preferencia szavazatok miatt...

2010.06.13. 14:06:15

A MKP kiesése a Fidesz elkúrása? Jah, persze. Véletlenül sem annak, hogy az MKP semmi mással nem tudott foglalkozni, csak a kettős állampolgárságnak..

Bilbo 2010.06.13. 14:09:09

Ha jól tudom, az elk*rás szót a GYF használta arra amit ők Magyarországgal tettek. Ha valaki úgy gondolja, hogy most valami hasonló horderejű dolog történt, akkor az erősen elfogult.

Másrészt, az állampolgársági törvény bepörgette Fico-t, aminek könnyen lehetett a hatása a mérsékeltebb szlovák szavazók aktivizálódása, akik érzékelték, hogy a külföld (már akik tudják, hol vannak a térképen) rajtuk nevetnek, és ezt megalázónak érezték.

Rántott máj (törölt) 2010.06.13. 14:11:21

"Magyarország meg előbb utóbb leküzdi magáról a soviniszta, irredenta igát. Reméljük valóban így lesz..."
Huhh, szornyu, mar legalabb ket hete tart ez a borzalmas iga, ideje lenne mar felkelni ellene :D

Bilbo 2010.06.13. 14:11:25

Tudom, hogy ez Piroslap, de akkor is, egy Népszabadságos szöveg nem ül jól szovjet tankok nélkül. Vagyis, előbb utóbb információt kell közölni és elemezni kell, egyébként senki sem fogja olvasni.

Bilbo 2010.06.13. 14:14:30

"Szlovákia úgy tűnik érett rá. Magyarország meg előbb utóbb leküzdi magáról a soviniszta, irredenta igát. Reméljük valóban így lesz...:"

Dorogoztál, ittál, sokat ettél, mi történt?

Rob67 2010.06.13. 14:16:33

Én nem értem, ha az MKP tegnap bejutott volna most minden fidesz szekértoló harsogná, hogy az orbáni terv megfelelő volt.
De így hogy nem jutott be, csak annyit mondtok, hogy nehogy már az orbánra fogjuk.
Lássuk már be narancsos barátaim, a sámánnak sem lehet mindig igaza.
Ciki, de van ilyen :)

ZöldMarci 2010.06.13. 14:17:27

@weisz manfréd huba: Kedves Huba!

Csak a tényszerűség miatt: az MSZP megpróbálta kizáratni Ficót az Európai Szocialisták pártjából.

fülzsír 2010.06.13. 14:18:04

"Szlovákia nemet mondott tehát a nacionalizmusra. "

a szlovák széljobbra a lakosság 44% szavazott. Ezt nevezed te "nemet mondásnak"???

És a jövőbeli kormány egyik pártja (KDH 8%) is támogatta a magyarokat korlátozó törvényeket.
(így már 52%... Ez a szlovákok "NEM"-je a nacionalizmusra?????)

Nem igazán értem, hogy ez a blog miért próbál politikával foglalkozni.
A négyéves okoskodásaitok "eredménye" láttán pihenni kéne egy picit... képezni magatokat, és utána megszólalni.

rexter 2010.06.13. 14:18:47

egy nagy X-et kellene tenni a blog felso sarkaba, ugy szoktak jelolni ha fizetett hirdetesrol van szo. gusztustalan ez a blog.

soniq 2010.06.13. 14:20:35

Érdekes, arra nem tér ki a cikk, hogy a szélsőjobbal (eddig) koalícióban kormányzó Fico pártja az Európai Szocialistákhoz tartozik, akárcsak az MSZP. Na most akkor ki is kokettál a fasisztákkal? :DD

Szlovákia tényleg nemet mondott a nacionalizmusra, miközben Ficoék kapták a legtöbb szavazatot, ja :D

Bilbo 2010.06.13. 14:20:57

Új témát javasolok, hasonló érveléssel: "Gyurcsány Ferenc már megbocsájtott nekünk. Mi is bocsássunk meg neki és kezdjünk mindent elölről, tiszta lappal."
Szerintem baoldali újságírónak kellene lennem. A baj az, hogy senki sem volt párttag a családban.

Leonard Zelig 2010.06.13. 14:21:02

@Bilbo: Nem jól tudod, az elkúrás szót Gyurcsány Ferenc egyszer használta a fidesznyalnokok meg egymilliószor.

Leonard Zelig 2010.06.13. 14:21:59

@Bilbo: Ilyen kvalitásokkal már legalább lehetsz jobboldali újságíró

mg007 2010.06.13. 14:22:31

Szerintem szlovákiában egyik oldal sem örülhet a jelenlegi választási eredményeknek. A korábbi koalíció annak hogy vesztett, a leendő pedig annak, hogy elképesztően nehéz dolga lesz, hiszen egy széles érdekcsoportot kell összefognia megspékelve etnikai konfliktusokkal is és erős ellenzékkel. Szlovákia nem hiszen hogy sokat profitálni fog ebből a helyzetből. Sőt azt sem tartom kizártnak, hogy a smer visszatér a hatalomba még 4 éven belül.

megmondtam?megmondtam 2010.06.13. 14:24:47

na látom elindult a zsidókommunista úthenger, hogy ezt is orbán nyakába varrják...
szánalmas.

Bilbo 2010.06.13. 14:26:33

Elnézést, nem teszem általában, de most kikívánkozik belőlem:

A párttal, a néppel, egy az utunk,
Jelszagunk munka és rétes,
Mi kommenista ifjúk indulung,
Mer' bennünk apáink reménye.

La la la la

Chicano 2010.06.13. 14:26:49

Aztarohattéletbe! A kommancsokat érdekli a határon túli magyarság! Hát ezt is megéltem. Csak még azt nem látom miért rossz azért nekem vagy akár a kormánynak hogy az MKP nem jutott be? Majd összebútoroznak a Híd-al. Oszt' ennyi.

sunázósün 2010.06.13. 14:30:31

@Chicano: ja, persze, akit eddig kutyába vettünk azzal a cumi utánösszebútoroznánk.
érdekes gondolat.
realitása nulla.
Csáky bácsi meg úgy tűnik el, mintha nem is lett volna, a főnök leveszi róla kezét.

silver 2010.06.13. 14:31:48

le a kalappal a posztíró előtt.

ennyi csúsztatást belesűríteni egy cikkbe igazi teljesítmény

Baltás Henri 2010.06.13. 14:32:42

Olvasva a kommenteket, nem csak itt, a többi blogon is, meg minden Felvidéket érintő bejegyzés mellett is, meg persze beszélgetve anyaországiakkal, nekem az jön le, ami nemcsak Viktorra, hanem szinte az anyaországi többségre jellemző:
Nemcsak Szlovákiát, hanem ezzel együtt a felvidéki magyarságot is "kisöccs"-nek tekint majd mindenki, akinek majd az okos - és megkérdőjelezhetetlen bátyó majd megmondja a tutit... Pláne úgy, hogy nem az ő bőre megy a vásárra... Köszönjük szépen, NEM KÉRÜNK BELŐLE! Ezt a´szem az eredmény is mutatja... Sikerült 110000 szavazatot a kukába dob(at)ni, anyaországi segítséggel! Annyira, de annyira átvette az MKP a Mo.-i "kampányfogásokat", mintha segítettek volna nekik! Belső ellenség-keresés, mocskolódás, hazugság... Mintha már láttam volna valahol...

Bilbo 2010.06.13. 14:33:03

Leeenin, Leeenin, a hős ki csag népéneg éld ...

Bilbo 2010.06.13. 14:33:56

elnézézést, meg vagyok fázva.

ZöldMarci 2010.06.13. 14:34:31

@soniq: Idemásolhatnám az előző válaszomat, de inkább olvasd el.

Sólyom Bátor 2010.06.13. 14:38:49

@Bilbo: Vegyünk egy egyszerű kérdést: a magyar pártok szlovákiai támogatottságát milyen módon változtatta meg a kettős állampolgárság orbáni üzenete, ha megváltoztatta? Aki erre nem azt mondja, hogy csökkentette a támogatottságot, az teljesen hülye. Nem kérdés, hogy egy ilyen csökkenti. És lehet, hogy hibázott a MKP, és nem a Híd, de maga a támogatottság a Fidesz törvény miatt egyértelműen csökkent ahhoz képest, ami akkor lett volna, ha a Fidesz kussol még egy hónapig ez ügyben. Ez azért tény, ezen vitázni teljesen felesleges.

csorsza 2010.06.13. 14:39:13

Ostoba, internacionalista poszt. Delete it.

Sólyom Bátor 2010.06.13. 14:40:48

@csorsza: Miért gondolod, hogy komoly dolgokat egyetlen seggből szalajtott szóval elintézhetsz?

sanyix 2010.06.13. 14:42:52

tudjuk, és a világválság a fidesz -1. elkúrása
róma bukása pedig a -2.

csorsza 2010.06.13. 14:43:37

@Sólyom Bátor: Mármint, úgy érted, ez a poszt komoly dolog? Ne legyél már komolytalan...

Spanish VVax 2010.06.13. 14:45:41

Irigylem a szlovák parlament sokszinűségét és virágzóan működő demokráciáját. Ezért bezzeg ország, nem az autógyáraik miatt. Itt meg a demagóg populizmusban fuldokló egyharmad ami kétharmadnak adja ki magát, a sok sületlen ökör aki még szavazni sem volt hajlandó elmenni,... meg a múltba révedő, istenező, trianonozó 19dik századi bullshit amiből látványosan nem kértek a szlovákok. Mikor fogunk idehaza felébredni ? Sohamár ?

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 14:46:26

@Sólyom Bátor: Ez baromság... Többet kapott a két párt együt mint 4 éve plusz a SAS is vett el magyar szavazókat. A kettős állampolgárság nem elvet szavazokat, max az MKP-nak volt rossz, hogy nem tudta jól kommunikálni, de nem ez a FIdesz hibája itt.

SiKom 2010.06.13. 14:46:37

Az egy dolog, hogy ez az MSZPs blog szar és gyenge.
Az egy másik, hogy unalmas is már, és egyre gyengébb kötözködnivalót talál.

De miért kell mindig az Index főoldalára kikerülnie?

Pár hónapja sok netes balliberális azt harsogta, hogy az Index a Fidesz kezébe került. Akkor most hogyhogy csak balliberális politikai blogok kerülnek ki, nap mint nap?

Bilbo 2010.06.13. 14:48:05

Baltás Henri: Értem, hogy úgy érzed, kistestvérnek néznek. Szerintem azonban arról van szó, hogy jelen helyzetben döntenie kell a magyar politikusoknak valahogy, és ez kihat szlovákiai magyarok életére is. És lehetőleg úgy akarnak dönteni, hogy az az összmagyarság szempontjábol jó legyen.

Nem követem az eseményeket teljesen, de nem úgy volt, hogy Bugár Béla valami olyasmit nyilatkozott, hogy a kettős állampolgárságot a FIDESZ az MKP megsegítésére csinálta? Ha igen, akkor ez demagógia. Persze a szlovákok egy része ezt szereti, és emiatt egy ilen nyilatkozat politikai szempontból érthető.

A FIDESZ egyszerűen szerintem eddig félt egy olyan párttól, a Hídtól, ami egy soviniszta légkörben engedményeket tesz, és pl. majd esetleg ők lesznek a szlovákok magyarjai, akik kis engedmények fejében bológatnak mindenhez. Esetleg majd hetente a TV-ben bírálja Bugár a magyar kormányt.
Ettől féltek és erre még van esély.

Ami szlovákiában van, az Európában egyedülálló. Hihetetlen sovén társaság. Ezekkel egy magyar-szlovák pártot csinálni, úgy hogy mindkét fél elégedett legyen, szerintem nehéz. Mert biztos vannak józanul gondolkdó szlovákok, de a számuk a választások szerint kicsi, és még a mérsékelt pártok is sovének.

Sólyom Bátor 2010.06.13. 14:49:32

@weisz manfréd huba: Nem az ezelőtti választásokról beszélek, hanem arról a helyzetről, ha a Fidesz vár egy hónapot. Az azért nem lehet kérdés, hogy ez a törvényünk csökkenti a szlovákiai magyar szimpatizánsok mértékét, nem? De.

SiKom 2010.06.13. 14:50:55

Az egy dolog, hogy ez az MSZPs blog szar és gyenge.
Az egy másik, hogy unalmas is már, és egyre gyengébb kötözködnivalót talál.

De miért kell mindig az Index főoldalára kikerülnie?

Pár hónapja sok netes balliberális azt harsogta, hogy az Index a Fidesz kezébe került. Akkor most hogyhogy csak balliberális politikai blogok kerülnek ki, nap mint nap?

Spanish VVax 2010.06.13. 14:51:21

@Sir Kommentor: Kurvára nem érted ezt a blogosdit mi ? :DDDDDD Muszáj valami összeesküvést szimatolni nemdebár ? A kis bipoláris tudat csak idáig bir eljutni, na meg max értetlenkedik egy kicsit még. Szerintem uninstallálj és ülj vissza a echo tévéd aló. Az ad neked való , egyértelmű, egyenes utat, itt csak összekavarodsz.

Anselmo 2010.06.13. 14:55:25

Nem látom be, mi köze a kettős állampolgárságnak Trianonhoz. Fico próbálta a témát úgy beállítani, hogy a magyarok Trianont firtatják, de legfeljebb a magyar balliberálisok dőlnek be neki, a szlovákok szerencsére nemet mondtak rá, a választások eredménye alapján.
Kár, hogy nemzetünknek a határon túli nacionalisták mellett a határon belüli balliberálisokkal is meg kell küzdenie.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 14:56:03

@Sólyom Bátor: Miért csökentené????
Magyaráz már el. Főleg MKP-nál akire egy darabb Szlovák nem szavazott sose, és nem is akartak szlovák szavazatokat szerezni.
Mi az ami miatt a kettő állampolgárság körüli hercehurca nem mozgositja hanem othon tartja a magyar szavazókat?

Bilbo 2010.06.13. 14:56:23

@Sir Kommentor: Szerintem az indexen várják a percet, mikor lehet visszamenni a Népszabadság+trágárságok üzemmódba. Mindig próbálkoznak egy kicsit, ha nem megy visszavesznek. Utaána megint próbálkoznak. Vicces, hogy ugyan azok az emberek írnak mérsékeltebb cikkeket, majd úgy írnak, mint egy Gerő Ernő reinkaráció, majd megint érzékenykednek trianonon, majd megint egy Gerő Ernős szöveg. (Ő jól tudott beszélni....)

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 14:57:28

@Sólyom Bátor: Miért csökentené????
Magyaráz már el. Főleg MKP-nál akire egy darabb Szlovák nem szavazott sose, és nem is akartak szlovák szavazatokat szerezni.
Mi az ami miatt a kettő állampolgárság körüli hercehurca nem mozgositja hanem othon tartja a magyar szavazókat?

Mensikov 2010.06.13. 14:57:40

Nem adok egy évet és a hidasok úgy szétesnek mint a fityfirity. A hét szlovák szépen átlép más pártokba, Bugár meg ott áll a hídon egyedül. Az MKP meg 2014-ben javíthat...

Sólyom Bátor 2010.06.13. 15:03:18

@weisz manfréd huba: Például, nem akar fejjel a falnak menni, mivel a magyar törvény utáni szlovák ellenlépésre világossá vált, hogy ez a vonat elment. Orbánék kicsit felizzítottak odakint, és mi lett belőle?

soniq 2010.06.13. 15:06:14

@ZöldMarci: ez jól mutatja az MSZP súlyát külföldön:-) Meg úgy általában a baloldal színvonalát.

Bilbo 2010.06.13. 15:06:53

@Sólyom Bátor: "Például, nem akar fejjel a falnak menni, mivel a magyar törvény utáni szlovák ellenlépésre világossá vált, hogy ez a vonat elment. Orbánék kicsit felizzítottak odakint, és mi lett belőle?"

Milyen vonat?

Egyrészt, ha valaki magyar állampolgár lesz, nem jelenti be, így a szlovák állam sem fogja megtudni. Másrészt. a lényeg az, _ha_ a jövőben szüksége lesz rá, nagyon gyorsan az magyar állampolgár lehet.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.06.13. 15:11:19

ritka szar egy post lett, tele bosszantó helyesirási hibákkal. Az is Orbán miatt van?

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 15:13:37

@sanyix: eddig azt nyomattátok, h az MSZP-é. :DDDDDDD

Elolvastátok ti Baltás Henri kommentjét? Sztem érdemes lenne, mert elgondolkodtató. Tényleg gáz, h mi innen, Magyarországról jobban akarjuk tudni, h nekik mi a jó, s h ott mi miért történik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.13. 15:15:45

"megbukott az orbáni magyarságpolitika."
Felejtsük már el ezt a pártállásos baromságot mert agyfaszt kapok. Főleg a határon túl nincs pártállás.
Magyarok vannak. ennyi.
Itthon se az óvodás ökörködéssel, meg pártosdival kéne foglalkozni.

Trianon meg nem aktuális? Az évfordulóján? Gratulálok.
Mutass egy nemzetet, ahol egy ekkora veszteségről ne emlékeznének meg! Ez mindig aktuális lesz.
Vagy akkor aug. 20. sem aktuális? Mert régen volt? :D

Chicano 2010.06.13. 15:16:41

@Sólyom Bátor: "mivel a magyar törvény utáni szlovák ellenlépésre világossá vált, hogy ez a vonat elment."

Mi ment el? A szlovák "ellen-törvény" betarthatatlan, a jelenlegi szlovák alkotmánynak is ellentmond. De semmiképpen hülyeség mivel aki nem vallja be hogy kettős állampolgár arról úgyse tudják kideríteni. De ha esetleg valami csoda folytán mégis, akkor azt kell bizonyítania az államnak hogy a delikvens 2010 májusa után kérte az állampolgárságot. Nyilván a Magyar állam ebben nem lesz partner. (Ez a jelenlegi kormány legalábbis biztosan nem.) Különben is, amennyiben elfogadjuk hogy hibáztak, ez legyen a FIDESZ legnagyobb hibája. A szlovákiai magyaroknak lesz képviselőjük a szlovák parlamentben, maximum az MKP vezetői szívhatják a fogukat. Szóval nem ment el itt más mint néhány honfitársam józan esze, de a melegre való tekintettel elnézhető a dolog. Ettől senkinek nem jut kevesebb kenyér, a szlovákiai magyarok meg majd eldöntik hogy jól választottak e.

ZöldMarci 2010.06.13. 15:16:43

@soniq: Az Európai Néppárt, a román jobboldal (PD-L) miatt nem vette be 2007-ben Tőkés Lászlót a néppárti EP-frakcióba. Nem lett volna fontos a Fidesznek? Szerintem sajnos kis ország vagyunk Európa keleti felén.

Sólyom Bátor 2010.06.13. 15:17:21

@Bilbo: Szerinted ez a honi mutyizós dolog a megoldás?

Chicano 2010.06.13. 15:22:00

@henrik_: "Elolvastátok ti Baltás Henri kommentjét?"

Igen, el. Csak tudod az ilyen beírásokat érdemes a helyértékükön kezelni mivel percek alatt lehet egy új nicket nyitni és így akár te is lehetsz a szlovákiai magyarok szószólója ezen a blogon. Nézd csak meg, Henrinek ez volt a 8. beírása. Szóval hagy ne essünk már hasra tőle hogy valaki kijelenti hogy ottani magyar.

tolsztoj 2010.06.13. 15:25:05

"Ha tetszik, Orbán buktatta meg a szövetségesét."

Ez egyszerűen marhaság - a felvidéki magyarok saját maguk döntötték el, hogy nem akarnak magyarok lenni. Békében akarnak élni tolvajaikkal, megszállóikkal.
Hát tessék - élhetnek az idióták - 30-40 múlva már mint tősgyökeres szlovákok.
l

gyilkos fűegér 2010.06.13. 15:27:12

Ezek után, hogy szarul szavaztak a szlovákiai magyarok, még jár nekik a kettős állampolgárság?
A szavazati jogot Semjén biztos, hogy meggondolja... : -)

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 15:27:14

@Sólyom Bátor: tehát mivel félnek, hogy felveszik a magyar állampolgárságot és ezért elvesztik a Szlovákot, nem mennek el szavazni?
Nem érzem az összefügést a kettő között. A ki fel akarja venni az állampolgásrságot az tuti elmegy szavazni is, mert ez neki fontos a magyar érdekképviselet.
Aki meg nem akar magyar állampolgárságot annak a szavazási kedvét ez miben befolyásolná negativan? Ők szavaztak a HÍD-ra.

Ne kenjünk már mindent Orbánra van rá kenni való így is elég.
A határon túli magyarok szopását meg főleg ne.

Rowar Atkinson 2010.06.13. 15:27:21

Ennél szarabb postot keveset láttam, piros lapot neki.

Nem hinném, hogy a magyar külpolitikának az az üzenete, hogy Trianon aktuális, továbbá zavaros az a gondolat, hogy a szlovákok/ottani magyarok nemet mondtak a nacionalizmusra.

És milyen soviniszta, irredenta igát akarunk mi leküzdeni? Miért bukott meg ab ovo az orbáni magyarságpolitika az MKP be nem jutása miatt? És a többi 5 millió magyar, akinek ez a magyarságpolitika sokkal többet jelent, mint amit te gondolsz?

Gondolom, Csíksomlyón most sem voltál.

Aranyos, hogy az ottani magyarok nevében (megkérdezése nélkül) osztod az észt, olajfázol, satöbbi, MTI hírek színvonalán.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 15:29:47

@tolsztoj: Remélem egyszer magadra gyujtod a Trianon palotátt.

gyilkos fűegér 2010.06.13. 15:30:38

@sanyix: Én eddig úgy tudtam Tőletek ,hogy Róma a kommunista zsidók miatt bukott meg, valamint mert túl sok volt a buzi...

mg007 2010.06.13. 15:33:58

@Chicano: "mivel aki nem vallja be hogy kettős állampolgár arról úgyse tudják kideríteni"

Ha titkolóznia kell a magyar állampolgárságával kapcsolatban, akkor nincs értelme felvennie az állampolgárságot. Az állampolgárság könnyített megadása csupán szimbólikus jelentőségű egy másik eu tag esetében és azt a célt szolgálná, hogy végre bárki előtt büszkén vállalhassák magyarságukat.

Húsleves 2010.06.13. 15:43:38

Szeretem az ehhez hasonló szánalmas írásokat, mert lassan megássák a következő két harmados bukásukat. És a kommentek is tetszenek, mert látszik, hogy nem vevők már erre az emberek.

Nem vagyok fideszes 2010.06.13. 15:46:39

Kellett ennek a fasz felcsútinak megkavarnia a szart, a sok seggnyalójának meg helyeselni...

parttalan 2010.06.13. 15:47:01

Azért a Smer brutál erős ellenzéki párt lesz az új parlamentben. A születő koalíció pártjai alig lesznek többségben az eddig kormányzó Smernél. Másrészt ultraliberálisok és jobbközép erők egy kormányban? Harmadrészt: a szavazatmegoszlások alapján látszik, hogy a felálló szivárványkoalíciónak szüksége van a Hídra, e párt nélkül egyszerűen nem lehetne kormányozni az országot - min. egy magyar párt bekerülése tehát mindenképpen örvendetes, és kulcsfontosságúnak bizonyult.

Chicano 2010.06.13. 15:49:04

@mg007: "Az állampolgárság könnyített megadása csupán szimbólikus jelentőségű egy másik eu tag esetében és azt a célt szolgálná, hogy végre bárki előtt büszkén vállalhassák magyarságukat. "

Vagyis az egész kutyakomédia a szlovák kormányt minősíti. Sőt, az EU-t is amiért szó nélkül hagy egy ilyen soviniszta képmutató bandát mint a Slota kormány. Érdekes hogy az nem zavar senkit hogy a szlovákok ugyan így megadják az állampolgárságot annak a külföldön élő szlováknak aki kéri. Egyik nagyszülőm szlovák, akár én is kérhetném.

Szerintem egyébként ettől többről is szól a kettős állampolgárság, de ebbe most ne menjünk bele.

Bilbo 2010.06.13. 15:54:04

@mg007: Nem kell titkolóznia.

Az európai jogrendben be kell _bizonyítani_, hogy az illető magyar állampolgárságot kért. Az nem elég, hogy én úgy gondolom, stb. Tehát az sem elég, ha valaki ezt bevallja.

Megfigyelo 2010.06.13. 16:04:22

Legkésőbb akkor, a,ikor a szlovákiai magyar pártok explicit kérésére sem volt hajlandó elhalasztani a kettős állampolgárság megszavazását, nyilvánvalóvá vált, hogy Obán arra játszik, hogy a szlovákiai magyarok NE legyenek képviselve a szlovák parlamentben (és hasonlóan a romániaiak a románban). Ugyanis akkor nem integrálódnak a szlovák (román) politikai nemzetbe, és az ő vazallusai lesznek. Ez sikerült is neki annyiban, hogy a MKP kiesett. Ő a Hid-Most pártot nem tartja nagyar pártnak - úgy tűnik a szlovákia magyar választóknak nem teljesen ez a véleménye. Majd meglátjuk...

MoziFan · http://mozifan.blog.hu 2010.06.13. 16:05:04

Orbán elindult a lejtőn, ez tetszik. :)

KCB 2010.06.13. 16:05:58

"Trianon nem aktuális"

Mindig is a szar folyt ebből a blogból, csak így tovább!!!

cardenio 2010.06.13. 16:06:11

weisz manfréd huba: Magyaráz már el. Főleg MKP-nál akire egy darabb Szlovák nem szavazott sose, és nem is akartak szlovák szavazatokat szerezni.
Mi az ami miatt a kettő állampolgárság körüli hercehurca nem mozgositja hanem othon tartja a magyar szavazókat?

Nézze weisz manfréd huba, akkor elmagyarázom, hogy technikailag hogyan lehetséges mindez (nem azt mondom, hogy így történt, azt mondom, így lehetséges):
Természetesen nemcsak attól csökkenhet egy párt szavazatainak aránya, hogy kevesebben szavaznak rá, hanem attól is, ha az ellenfelekreb többen. Ha tehát egy pártra egymillióan szavaznak, az lehet 50 %-os siker, ha az ellenfelekre is ennyien szavaznak. De lehet 10 %-os kudarc, ha az ellenfél szavazóit mozgósítják és kilencmillióan mennek el rájuk voksolni. Ezt hívják matematikának.

Megfigyelo 2010.06.13. 16:08:15

@Bilbo: Könnyen bizonyítható. Minden magyar személyi és útlevél automatikusan bekerül a schengeni adatbázisba, ami természetesen a szlovák hatóságoknak is rendelkezésére áll.

lüke 2010.06.13. 16:10:27

ki a fa@szt érdekel a magyarság szlovákiában................
FIcót meg Szlotát
itt egy kis nemz. körkep
www.nzz.ch/nachrichten/international/bevoelkerung_der_slowakei_waehlt_neues_parlament_1.6052003.html
diepresse.com/home/politik/aussenpolitik/573093/index.do?from=suche.intern.portal

a választókat nem , ez egy szemen szedett demagógia,
öket megfenyegették:
ahogy a szlovák politikának nincs sok hatása a magyar választásra
úgy fordítva csak annyi,hogy a szlovákiai magyarok
félnek
és nehogy a rövidebbet húzzák, nem a magyar pártokra voksoltak
pláne miután a Dubcek utcában, meg a Dubcek téren
fenyegetik öket

combo 2010.06.13. 16:11:25

A helyesírása ennek a posztnak: OMG.

Hiányzó vesszők, "ugyan is", "becsúszót", értelmezhetetlen mondatrészek stb.

lüke 2010.06.13. 16:14:11

s jellemzö a az elkúrás hangneme is
olyan a külsö ,mint a belsö

Bilbo 2010.06.13. 16:14:15

@Megfigyelo: Az is, hogy _mikor_ kérte az útlevelet. Mert a törvény csak azokra terjed ki, akik at adott dátum _után_ kérték. (Nem?)

prolee 2010.06.13. 16:15:51

Frissítés: Az MKP vezetése, olyat tett, amit a Fidesz soha: lemondott a rossz eredmény miatt.
Bocsánat, már nem emlékszem, mikor is esett ki a Fidesz a törvényhozásból?

Bilbo 2010.06.13. 16:16:43

@Megfigyelo: Pl. ha szüleidtől öröklöd az állampolgárságot, akkor nem vagy a törvény hatálya alatt. Csak ha kéred. az adott dátum után. Gyakorlatilag kivitelezhetetlen ellenőrizni.

Bilbo 2010.06.13. 16:18:45

@prolee: Egyszerű a válasz. A FIDESZ sohasem esett ki a törényhozásból. (És eddig mindig több százalékot szerzett, mint az előző választáson.)

Chicano 2010.06.13. 16:19:54

@Megfigyelo: Hagyjátok már ezt a schengenezést, ez egy orbitális baromság. Az ilyen kommancs blogokon írják be rendszeresen, máshol nem halhattál róla. Kérdezz meg valakit aki dolgozik ilyen adatbázisokkal hogy hogyan működik a dolog. Technikailag sem lehetséges, ez nem így működik. De ha mégis, tudod te mekkora botrány lenne abból ha a szlovákok lekérnék az összes szlovákiai címmel rendelkező magyar állampolgár adatait egy ilyen adatbázisból? Ráadásul az elfogadott ellen-törvény szerint ez nem elég, bizonyítaniuk kell hogy az illető 2010 májusa után maga kérte az állampolgárságot. Szóval ne aggódjatok a szlovákiai magyarokért (egyébként úgyis nagy ívben tesztek rájuk) aki kéri az állampolgárságot azt semmilyen veszély nem fenyegeti.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 16:21:25

@cardenio: Ez tök jó, de A A magyar pártokra adott szavaztok aránya nőt a részvétel növekedése melett.
B nem a százalékokról beszéltünkhanem arról, hogy a kettős állmpolgárság miatt kevesebb magyar ment el szavazni, ez pedig nem igaz.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 16:21:55

@Chicano: Miért, 70-et kell ahhoz kommentelnie, h szlovákiai magyar legyen? ERRŐL BESZÉLEK! Mindenki el akarja dönteni INNEN, h mi a jó ott, pedig ők k*rvára nyugodtan szeretnének csak élni. Még azt is ti döntitek el, h a kommentelők közül ki ír Szlovákiából? :DDDDD Nevetséges ez az álláspont.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 16:22:05

Jajaj, újabb "aggódunk a felvidéki magyarokért" poszt a piroslapon. Srácok, ezeket a határon túli magyaros témákat nem nagyon kéne nyomni, mert nem éppen hiteles. Főleg, hogy Fico pártja egy brancsban van az mszp-vel:o

Bilbo 2010.06.13. 16:27:53

Fel fel ti rabjai a fődnek, fel fel te éjhes proledár
...
Rabságodnak vééége má'

Nem emlékszem minden részletre.

Öreg Sam 2010.06.13. 16:28:01

Vannak szlovákiai magyar barátaim,nem is kevesen.
Alpintechnikás festőtől a tanáremberig,egyetemista gyerekekig.
Szinte egyöntetű a véleményük.
Köszönik jól vannak,ha a politikusok nem kavarnák a szart,jól éreznék magukat a bőrükben,mióta EU tagok,egyszerüen leszarják a kettős állampolgárság témáját.
Az egész kezd hasonlatos lenni az egykori uttörőre,aki akkor is átvezette a vakot az utca túloldalára,amikor az nem is akarta.

old_field 2010.06.13. 16:28:34

@aesculus:
naja...
korábban az volt a duma, hogy ov erősíti slotáékat,
most hogy gyengült slota, az következik, hogy ov máshol csinált rosszat... :)
uncsi...

Bilbo 2010.06.13. 16:33:26

@Öreg Sam: Na, Sam, hány országban is élnek magyarok a környéken. Nem csak szlovákiában. Ezt a törvényt nem csak a te 10 ismerősöd miatt hozták. És még nekik is nagyon jól jöhet pár év múlva. És ég az is lehet, hogy a jelenlegi szlovák soviniszták is észbe kapnak, mert koppantak. Ezek ebből értenek.

old_field 2010.06.13. 16:35:30

@Öreg Sam:
nekem meg vannak olyan szlovák ismerőseim, akik örülnek neki,
és nem beszélnének így róla...
és főleg az a tuti, hogy nem kötelező a kettős áp.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 16:36:12

@ZöldMarci: ja, nem vette be:) Csak most éppen az EP alelnöki posztjára jelöli:
www.felvidek.ma/index.php?option=com_content&task=view&id=22596&Itemid=62
Ez a "merjünk kicsik lenni" duma nagyon nem menő.

Chicano 2010.06.13. 16:36:15

@henrik_: "Még azt is ti döntitek el, h a kommentelők közül ki ír Szlovákiából? "

Jól van okostojás, akkor most én is szlovákiai magyar vagyok, Révkomáromból írok. Ha elhitted a 8 beírásos Henrinek akkor ezt nehogy cáfolni merd!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 16:39:27

@Öreg Sam: ja, igen a már említett felvidéki ismerősök:) Mindenesetre Kalotaszegen, ahol három hete jártam, eléggé központi téma a kettős állampolgárság. Természetesen pozitívan nyilatkoznak róla.
@old_field: nem lehet, hogy a Pirosalap most azért morcos, mert Fico nem maradt miniszterelnök?:D

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 16:47:36

@Chicano: de miért, a beírások számától függ, h ki honnan ír? A szlovákiai magyaroknak nem lehet önálló, a magyarországi magyaroktól eltérő gondolata, mondata? Miért olyan kurvára nehéz azt elhinni, h ők nem harcolni szeretnének, hanem boldogan ÉLNI? Neked nem ez az életcélod?

Chicano 2010.06.13. 16:52:23

@henrik_: Neked meg nincs annyi sütnivalód hogy itt bárki annak adja ki magát akinek akarja és azt ír amit akar? Különben meg most írtam hogy én is szlovákiai magyar vagyok, ezért velem ne vitatkozz. Ha elhitted annak a Hernri gyereknek higgyed el nekem is. És éljél boldogan, én nem fogom megakadályozni.

Ralesk 2010.06.13. 16:53:34

Istenem, ennyi helyesírási hibát...

Az MKP vezetése pedig olyat tett, amit a magyarországi pártok közül még senki soha, az MSZP se, pedig nekik aztán igazán lett volna okuk rá.

Öreg Sam 2010.06.13. 16:57:31

@aesculus:
Nem értem...
Valaki mondja meg a tutit!
Voltak/vannak erdélyi munkásaim.
Nem érdekli őket a kettős állampolgárság,mióta EU tagok,mindent megtehetnek,amit állampolgárként.
Valakiknek érdeke,hogy a határon túli magyarok ügyével izomkodjanak,miközben ők köszönik,de jól vannak.

Rókakígyó 2010.06.13. 17:00:49

Azt kéne látnunk, h az elkúrt 8 évben nem volt szélsőség a parlamentben és hogy a patásorbánék rendkívül kóklerek. Sose gondoltam, h Szlovákia irigység tárgya lesz és példakép. Nálunk is fel kéne hagyni az országon belüli (egyébként nem létező) felosztással.

Megfigyelo 2010.06.13. 17:02:01

@Chicano: Arról volt szó, hogy nem elég, ha az illető saját maga kijelenti, még formálisan bizonyítani is kell. Én meg azt írtam, hogy az nem nehéz. Nem azt mondtam, hogy majd simán rákeresnek minden szlovákiai magyarra - tessék elolvasni az előzményeket. (Egyébként különben azt kér le minden fél a közös adatbázisből. amit akar.)

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 17:03:53

@Chicano: ha ennek az ellenkezőjét írta volna, akkor zokszó nélkül elhiszed, h ő Szlovákiából ír? :DDD Amúgy HALLO, nézzél már körül, az MKP ELLENZÉKBŐL a parlamenti küszöb alá zuhant, miközben Szlovákia 10%-a magyar. Szted ez sem jelzésértékű? Vagy az MKP sem szlovákiai? :DDDDDD

Ez vagyok 2010.06.13. 17:04:03

@Öreg Sam: igen, a politikusoknak fontos csak ez a kavarás. Az emberek, a nép valóban köszöni, de jól van. Ellenkező esetben, az EU-ba való belépéskor, kinek ez különösen fontos, ide költözött volna.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 17:04:20

@Öreg Sam: tudom, te fél Erdélyt és Felvidéket ismered, és azok közül egy sincs akit érdekelne a kettős állampolgárság. Viszont csomóan azt tapasztaljuk, hogy az ottaniakat igenis foglalkoztatja a téma. Ennek az ismeretségi kombinációnak elég kicsi a matematikai esélye, de amint látszik, lehetséges:)

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 17:06:50

@aesculus: igen, annyira foglalkoztatja őket a téma, h az a párt, amelyik a végére már semmi mással nem foglalkozott, nem érte el az 5%-ot. :))

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 17:11:42

@henrik_: szerintem pontosan el fog dőlni, hogy mennyire érdekli a határon túliakat: meglátjuk, mennyi igénylés fog érkezni. Aztán "majd jönnek elvenni a munkahelyeket, és a nyugdíjat"

old_field 2010.06.13. 17:11:47

@aesculus:
vagy csak azon múlik, hogy ki milyen körökben mozog. :)

WonderCsabo 2010.06.13. 17:12:01

Hülyegyerek. A párt neve nem Híd, hanem Most-Híd, a névsorrend elárulja, hogy nem magyar párt valójában, hanem szlovák.

Egyébként nem kaptál már elég piros bögrét, kedves cikkíró?

Megfigyelo 2010.06.13. 17:12:31

@B@Anselmo: Speciel a trianoni békeszerződésnek van egy explicit pontja arról, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia minden olyan állampolgára, akinek az utódállamok területre esik az "illetősége" (volt egy ilyen jogi fogalom, általában a születési helyet jelentette), az elveszti osztrák ill. magyar állampolgárságát, és a megfelelő utódállam állampolgára lesz. Kivétel volt az akinek a Monarchia két utódállamában (Magyarországot is ideértve) volt földbirtoka, mert az választhatott (ún. optánsok). Ilyen értelemben a kettős állampolgárságról szóló törvény magyar részről Trianon egyoldalúan elhatározott reviziója, sok bajt fog még okozni...

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 17:12:36

@aesculus: ja, akkor már tudjuk: 23 millióan lesznek, és mind románok

Öreg Sam 2010.06.13. 17:13:30

@aesculus:
Basszus!
Megpróbálok szinvonal alatti lenni :)
Nézzük az ügy fonákát!
Te vagy felvidéki/erdélyi/horvátországi/szerbiai/ukrán lakosú magyar származású polgár.Egy élet munkájával épitettél házat,tanultál,szereztél egzisztenciát,netán még kis vagyonkát is.
Mi érdeked sarkall arra,hogy beszállj egy kalandor dologba,aminek senki sem látja a végét?
Kinézek belőled annyi empátiát,hogy 2-3 percet szánsz ennek az átérzésére.
Ha nem,hát nem....

Öreg Sam 2010.06.13. 17:16:22

@Öreg Sam:
Bocs' Ausztria kimaradt,Trianonnal oda is került pár négyzeméter :)

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 17:17:01

@aesculus: Engem ne keverj bele ebbe a munkahelyelvevésbe, én is támogattam a kettős állampolgárságot. VISZONT lehetett volna várni vele egy hónapot, mert így ahelyett, h bent lenne a parlamentben egy tisztán magyar párt is, van helyette egy félszlovák. Ami nem biztos, h rosszabb a magyaroknak, mint az MKP, főleg, h ők hajlandóak lettek volna Ficoval koalícióra lépni.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 17:18:48

@aesculus: ó, hiszen akkor már pontosan tudjuk a létszámot: 23 millióan lesznek. És mind románok X-(

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 17:22:19

@Öreg Sam: mit jelent, hogy "kalandor dolog"? Csomó EU-tagállamban van kettős állampolgárság (többek között Szlovákiában is!). Totál nem érted a dolgot, ha ezt kalandor dolognak tartod.

old_field 2010.06.13. 17:23:17

@Ez vagyok:
a politikusoknak néha több (esetleg ellentétes érdekű) csoport részére kell adott időben valami egységes megoldást találni.
a mostani kormány legalább megpróbálta...

plb 2010.06.13. 17:25:15

Szerintem Szlovákiát csatolják vissza Magyarországhoz, de a szlovák politikusok vezessék az országot. Ez mindenkinek csak jót hozhatna.

Öreg Sam 2010.06.13. 17:26:09

@aesculus:
Mellébeszélsz,kérdésre nem válaszolsz...
Kérlek,légy kicsit empatikus,a fentebb irtak szerint.
Ha nem,hát nem...

hodara 2010.06.13. 17:26:53

henrik_ Matematikával hadilábon állsz öreg.10% magyar értem én.MKP+Híd=13% javíts ki ha tévedek.Az állampolgársági törvény előtt épen a határra tippelték az MKP.Ha egy kicsit is jártas vagy a politikában a nagy részvétel(jóval nagyobb volt mint várták) nem kedvez a kis pártoknak főleg ha nemzetiségi.Amúgy ha az a 4% örül annak ha megkapja a kettős állampolgárságot akkor már megérte de ha csak 1% akkor de ha 1 ember még akkor is.HA NEKED LEHET AKKOR NEKI IS!!!!!!!!!Aki ezt nem így gondolja az nem azokat bántja meg akik nem kérik(mert nem muszáj.)Hanem azokat akik kérik még ha kevesen is lesznek Erdélyben,Vajdaságban,Szlovákiában.Az ilyen senkiházi emberek mint te meg a cikk írója meg a Fletó haverotok.Megtagadjátok a Magyarságukat(mert azok!)És Nemzetünk nagyjait akik azokon a területeken éltek.Erdélyben őrzik a legjobb a Magyar kultúrát a legjobban.Számomra és sokak számára ők magyarabbak mint ti!

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 17:27:29

@old_field: dehogy próbálta meg! Ez nem a kinti magyaroknak szólt, hanem azoknak, akik rá szavaztak. Ha csak egy icipicit nézték volna a határon túliak érdekeit is, akkor várnak ezzel egy hónapot, h ne legyen központi kampánytéma. Így meg csak elbaszták nekik, hiszen még a magyarok sem akartak egy olyan magyar pártra szavazni, ami semmi mást nem tudott felmutatni, minthogy megsértődve kirohant az ülésekről, meg, h Orbán Vektor látogatja őket.

2010.06.13. 17:28:57

mszp reklám ftw

nem mintha erőszak lenne a magyar állampolgárság, különben is mi köze hozzá Szlovákiának? csak az él vele aki akar...

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 17:29:49

@Öreg Sam: ok, de akkor mond meg, hogy mit jelent a "kalandor dolog"? Hogy valaki kettős állampolgárságot igényel, mikor az egy teljesen bevett dolog az eu-ban? Miért, mi a kockázat? Elveszik a vagyonát, kiűzik az országból? Bocs, de agyatlan kérdésre nem lehet válaszolni.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 17:31:23

@hodara: a Híd vegyes párt, fele szlovák, fele magyar. Mondom benézed a témát. Senki sem akarja tőlük elvitatni az állampolgársághoz való jogot, de ezzel pont lehetett volna várni egy hónapot. Ja és te nekem ne fletóhaverozz, asszem sosem ettem veled egy tálból cseresznyét, te hülyegyerek. Ez pusztán magyarországi belpolitika, a Fidesz gecire leszarja a témát. 2001-ben, a státustörvény megalkotásakor még ŐK maguk mondták, h nem támogatják a kettős állampolgárságot. Csak ugye ezt a sok turbómagyar jó gyorsan elfelejtette. Bizony.

Balt 2010.06.13. 17:31:51

Ez mondjuk szimpla hazugság:
"a Híd nyíltan nem kért a kettős állampolgárságból,"

"A kettős állampolgárság megadásának gesztusa elismerésre méltó, ám a pillanatnyi helyzet azt mutatja, hogy következményei végzetesek lehetnek" - mutat rá a Híd, amelyet az MKP-ból kilépett képviselők alakítottak tavaly nyáron. "Fel szeretnénk hívni a figyelmet arra, hogy bár a kettős állampolgárság Európában elfogadott..."

Akkor szeretném látni azt az édes orcátokat, amikor ne adj Isten - mégiscsak Fico alakít kormányt a Híddal most. :)) De egy ilyen ellenzéki "szivárvány-koalíciónak" sem adok sok időt, bár nyilvánvaló: A Fico-Fecó együttműködésnek egyelőre vége...

old_field 2010.06.13. 17:32:25

@henrik_:
ha várnak, akkor az van , ami 8 évig :
ficó mondja meg,h mit tegyen a magyar kormány.

nemezisazis 2010.06.13. 17:33:27

a trianoni önkényes és jogtalan döntés addig lesz aktuális amíg vissza nem kapjuk a magyar területeket a sehonnai körüllakó rabszolganépek országaitól.

mg007 2010.06.13. 17:34:22

Micsoda kommentek... Meg kéne lassan érteni, hogy az egész kettős állampolgársági játszadozás a nemzeti büszkeségről szól. Akinek a magyar állampolgárság nem fontos, lemond róla, az lenyeli a saját büszkeségét, más, pl anyagi érdekek miatt. Nyilván mérlegelés kérdése lehet, h meddig menjünk el a büszkeségünk, igazunk védelmében, de könnyen nem szabad adni. Aki könnyen adja a saját becsületét, büszkeségét, az szerintem szégyelje magát.
Sőt, mivel amit tesz magyar nemzetiségűként teszi, ezért rajta keresztül valamelyest engem is megítélnek mint magyart, ezért teljes joggal háboroghatok azon, ha gyáván viselkedik és ezáltal szégyent hoz a magyarságára.
Elvileg mi egy bátor, büszke és hősies nép vagyunk. Viselkedjünk ehhez méltón.

hodara 2010.06.13. 17:36:36

henrik_ Én kérek elnézést utólag olvastam,hogy mi a véleményed az állampolgárságról.Továbbra is úgy gondolom,hogy nem befolyásolta az eredményeket a Híd előtte is jobban állt mint az MKP.A nagy részvétel meg nem tett jót.Ha ártottak volna Orbánék akkor az SNS miért bukott még nagyobbat mint az MKP?

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 17:38:21

@old_field: Miért, most hol van a Fico? Szted ha HOLNAP elfogadnák a törvényt, akkor mi lenne? Érted, itt kúrták el a legjobban, így el tudtak fogadtatni Ficoék még KORMÁNYON egy ellentörvényt!! Szted erre most ugyanakkora esélye lenne a drágalátos Fico-Slota párosnak? Ezt nagyon elbaszta, s mondom még egyszer: ez nem a határon túliakról szólt, hanem a magyarországi szavazókat nyugtatták meg, h ők milyen gyors cselekvők, s addig is időt nyertek arra, h kidolgozzanak vmi gazdasági tervet, ha már addig nem létezett ilyesmi. Bizony, a határon túliak kárára politizált, h itthon megerősítse a pozícióját.

Ez vagyok 2010.06.13. 17:40:27

@old_field: igen, de csak a politika szintjén, a politikusok körében, a nép ezt nem értékeli. Akkor meg minek? Pár véresszájú rájuk szavazó miatt?

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 17:42:38

@hodara: sztem egy hónapba nem haltak volna bele a határon túli magyarok. Így meg van egy ellentörvény, amit a mostani (várható) koalíció nagyobb pártjai sem akarnak eltörölni, csak finomítani rajta -> ellenben most lehet, h még csak nem is lenne ez vitatéma a parlamentben. Sajnos Viktor az esélyét sem adta meg annak, h Ficoéknek ne legyen mibe kapaszkodniuk. Hozzátenném, h nem vagyok Orbán-fóbiás, de sajnos ez a helyzet.

itep666 2010.06.13. 17:42:51

Trianon mindig aktuális! és a felszínen is kell tartani...

150 év kellett még elhagyták a törökök az országot => a szlovákoknak sincs már sok iderük...

(p.s.: az elvtársaknak meg nincs létezési joguk, trianonnál talán egy fontosabb lenne: hogy végre eltünjenek a komcsik, hogy ne bomlasszák azt a megmaradt kevés országunkat tovább! tünj el msz(m)p!)

old_field 2010.06.13. 17:42:56

@hodara:
"Ha ártottak volna Orbánék akkor az SNS miért bukott még nagyobbat mint az MKP?"
:)

ugyanezt írtam fentebb.

hodara 2010.06.13. 17:43:07

Ebben nem fogunk egyet érteni.Ez egy jelképes dolog ha nem is tudják felvenni nem számít.A lényeg,hogy jóvá tettük amit 2005-ben szégyenszemre tettünk.Ez egy elismerés ha van papír ha nincs.

Ez vagyok 2010.06.13. 17:44:54

a politikusoknak néha több (esetleg ellentétes érdekű) csoport részére kell adott időben valami egységes megoldást találni.
a mostani kormány legalább megpróbálta...
old-field ezen válaszára írtam ezt:
igen, de csak a politika szintjén, a politikusok körében, a nép ezt nem értékeli. Akkor meg minek? Pár véresszájú rájuk szavazó miatt?

hodara 2010.06.13. 17:45:04

Fentebb nem olvastam csak most csatlakoztam,de legalább egyet értünk.

old_field 2010.06.13. 17:46:13

@henrik_:
szerinted ficónak nem volt mind1 , hogy tegnap vagy 2 hét múlva van meg a törvény ??
ugyanazt a műsort adta volna le akkor is.
aki ezt nem látja...

Öreg Sam 2010.06.13. 17:51:35

@itep666:
Vedd be a gyógyszereidet,igyál sok folyadékot,nyugalmi helyzet fontos ilyenkor.

old_field 2010.06.13. 17:52:12

@hodara:
persze... a lényeg az, hogy az egész írás alapgondolata hazugság,
ill. szokásos "rúgjunk 1-et ma is orbánba+ a jobb oldalba" c. indexliberális társasjáték... :)

Vipera01 2010.06.13. 17:53:11

"Trianon már nem aktuális"

Miért, visszaszereztük volna az elvett, magyarlakta területeket? Lemaradtam erről?

smartdrive 2010.06.13. 17:54:00

nem lehetne, hogy aki háromszor leírja, hogy troll, annak örökre letiltsák az internet-elérését?

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 17:58:10

@hodara: @old_field: Jah csak egy hónapja SNS-t még a küszöbb alá mérték...

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 18:03:05

@old_field: de Fico lehet, h nem lesz kormányon!!! Tényleg nem érted?

hodara 2010.06.13. 17:43:07: Jelképes dolog, de ezzel elérték azt, h van egy jelképes ellentörvény. Érted, nem a cselekedettel van a baj, hanem az időzítéssel.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 18:06:19

Most komolyan, aki értelmesen el tudja mondani, az válaszoljon: mitől lett volna ROSSZABB, ha holnap jelentik be a kettős állampolgárságról szóló törvényt?

öcsi55 2010.06.13. 18:09:48

Lányok-fiuk!
A komcsiknak vége,csak az ifjugárda meg a munkásörség tudja
megvédeni öket.De hát azoknak is végük,most akkor mi lesz?
Trianon mindig aktuális!!

gaston 2010.06.13. 18:09:54

Istenem, ennek a cikknek az írója milyen ostoba! 2Az MKP olyat tett, amit a Fidesz soha". Már miért mondott volna le a Fidesz és mikro? Talán akkor, amikor Fico barátja Feco (gyurcsi) nálunk hazugsággal, csalással, elkúőrással választásokat nyert? Azt nem tudom, honnan vette az ostoba szerző, hogy ASlotát nem várták a bejutásra. dehogynem várták!! Tudta midnenki, hogy bejut, még az a csoda, hogy csak ilyen kevéssel jut be!! Mellesleg a szélsőjobb ezentúl fico lesz, mert átvette már régen Slota szerepét, ezért is szavaztak slota helyett a smerre sokan....

old_field 2010.06.13. 18:10:12

@henrik_:
"de Fico lehet, h nem lesz kormányon!!! Tényleg nem érted?"

ezek szerint orbán nem tartotta hatalomban ?
tényleg nem érted ?

hetzer87 2010.06.13. 18:13:22

ebbe hogy vontad bele Trianont apám azt csak a jó Isten tudja...

MKP radikális?!?!?meg Trianon párti?!?!hagyjad már,te hol élsz?!?!ja Pesten...elfelejtettem

jahogy most már Felvidékezel?pár éve a nagy elfeledés politikájában még szótárral mentél volna pl. Párkányba

"Szlovákia nemet mondott a nacionalizmusra" :D aha..35+5+4 százalék az abszolút ezt sugallja..pláne hogy ezeknek jelentős része szimpla történelemhamisítás támogató meg úgy emelnek Pozsonyban 7méteres szobrot a cseh-morva Szvatopluknak,hogy "lehet ott járt" valamikor..abszolút igazad van

Magyarország meg azért soviniszta meg irredenta mert a Fico meg a slota éjjel nappal ezt kukorékolja?!?!gratulálok barátom..told a szekerüket

menj védd a Károlyidat is,sőt,állj ki megvédeni a Lenin utcát meg a Ságvári teret Almásfüzitőn...vörös rongyokba öltözött bohóc

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 18:16:06

@old_field: Te érted is, h miről beszélsz? Milyen Orbán nem tartotta hatalomban?

"szerinted ficónak nem volt mind1 , hogy tegnap vagy 2 hét múlva van meg a törvény ??
ugyanazt a műsort adta volna le akkor is."

"de Fico lehet, h nem lesz kormányon!!!"

Te komolyan nem látod a különbséget aközött, h valaki miniszterelnök, vagy ellenzéki szereplő? Ma ugyanakkora súlya van egy Gyurcsány-beszédnek, mint 3 éve? Kit érdekel, az, ha Fico ellenzékből magyaráz, kisebbségben?

Ez vagyok 2010.06.13. 18:19:19

@henrik_: sokan azt hiszik, hogy jobb lett volna a választások utánra tartogatni, mert akkor az MKP bekerülhetett volna a parlamentbe. Én továbbra is kitartok azon véleményem mellett, hogy a nép végülis nem foglalkozik ezzel, csak a politikusok fújják fel ezt. Ők elvannak ott szépen, mert egyébként átköltöztek volna ide mind. A politikusoknak fontos ügy nemigen kavarta fel őket és arra szavaztak, akire éppen ott, pont most a szavazófülkében késztetésük volt. Az is lehet, hogy odafele menet még másra gondolták leadni a szavazatot. Ez mindenhol így van. Itthon is. A szavazók legalább negyedénél (de én nagyobb arányúra is elképzelhetőnek tartom).

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.06.13. 18:20:40

@weisz manfréd huba:

Tudsz te ha akarsz! Örömmel látom itteni megnyilatkozásaid.

hodara 2010.06.13. 18:23:39

henrik_ Igazából erre a reakcióra senki nem számított.Senki!!Még az überokos MSZP sem.Benne volt a Fidesz választási kampányában és arra semmi reakció nem volt.A fidesznek be kellett nyújtania még a jobbik előtt mert ugye akkor meg az a baj,hogy a Fidesz miatt erős a jobbik.A Ficó reakciói után én köptem volna szemen magam ha Orbánék kihátrálnak belőle.Azért mindennek van határa,utána már bármit megcsinálhattak volna velünk.Mint ahogy előtte.

ORGASMUSFORSCHER 2010.06.13. 18:27:25

Valaki ezt írta:
"Trianon mindig aktuális! és a felszínen is kell tartani...

150 év kellett még elhagyták a törökök az országot => a szlovákoknak sincs már sok iderük...

(p.s.: az elvtársaknak meg nincs létezési joguk, trianonnál talán egy fontosabb lenne: hogy végre eltünjenek a komcsik, hogy ne bomlasszák azt a megmaradt kevés országunkat tovább! tünj el msz(m)p!)"

és itt az igazság!!!!!!!!! ez a gyűlöletes komcsi banda tünjeön el egyszer s mindenkorra... mindegy, hogy minek nevezik magukat, szocdem-nek vagy szocinak, menjenek a faszba, eleget pusztítottak már.... agyatlan banda....

ez a poszt is egy nagy hazugság, mert a szlovákok zsigerből gyűlölik a magyarokat... azaz hiába lesz bugár béla kedves aranyos jófej, stb, a szlovákok csak röhögnek, hogy ennyivel kevesebb baj van a magyarokkal.....

hogy a faszba nem lehet megérteni, hogy harcolnunk kell, küzdenia túlélésért s minden szközt meg kell ragadnunk a gazdagodásra..... ha lenne pénzünk mi lehetnénk szlovákia urai, ugyanúgy, ahogy a németek, osztrákok uraskodnak nálunk.... ahogy mindig is csinálták.... én magyar vagyok, de nagyon szeretnék uraskodni szlovákiában, meg erdélyben, meg ausztriában is... mi semmivel sem vagyunk rosszabbak mint a többi nép, csak ezt észre kéne már venni... az egyetlen probléma ez az átkozott nemzetellenes komcsi tolvaj banda....

midnight coder 2010.06.13. 18:33:11

Ez az egész vihar a biliben. Ki nem sz*rja le hogy mit csinálnak a szlovákok ?
Viszont amíg ezzel elszórakozik a közvélemény, addig lehet előkészíteni a gazdasági döntéseket. Ezt kellett volna Fletóéknak is csinálni anno, nem kéthetente kihozni egy 100 pontos csomagot amit a végén már az ex-munkásőr akciónyugdíjas törzsszavazók sem tudtak komolyan venni.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.06.13. 18:34:54

Hát, ez a pirslap napról napra képes alulmúlni ömagát. Ennél még Bolgár György is értelmesebb logika mentén hecceli a megmarad őstulkokat, akik kajálják a patásorbán dumákat. Kurva gáz ez az izzadtsgszagú fosposzt...

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.13. 18:36:47

Jó a poszt. Egy kicsi irónia az mkp miatt.:

Az viszont , hogy az MKP azaz a Magyar Kommunista Párt és szövetségese a FMPSZ Fidesz Magyar Polgári Szövetség ebben a kérdéskörben vereséget szenvedtek, teljesen természetes. A komcsik ideje már lejárt. Ki kellene söpörni az FMPSZ-ből is a volt komcsikat, akár csak a Csehet tették.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 18:40:51

@ORGASMUSFORSCHER: "én magyar vagyok, de nagyon szeretnék uraskodni szlovákiában, meg erdélyben, meg ausztriában is... "

:DDDDD

Te ezt most komolyan mondod? :D

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 18:45:06

@hodara: "A fidesznek be kellett nyújtania még a jobbik előtt mert ugye akkor meg az a baj,hogy a Fidesz miatt erős a jobbik.A Ficó reakciói után én köptem volna szemen magam ha Orbánék kihátrálnak belőle."

Na látod, erről beszéltem, h leginkább belpolitikai érdekek vezérelték őket. :))
Egy idő után már maga az MKP kérte Vityáékat, h halasszanak 1 hónapot, de persze mi sokkal jobban tudjuk, h mi kell nekik. ;)

dr. médiafigyelőbété 2010.06.13. 18:48:16

Viktorék ezt (is) figyelmen kívül hagyják - mármint,hogy megszopatták a külhoni magyarságot -,és továbbra is fogadatlan prókátorok lesznek!

medve19 2010.06.13. 18:51:59

"A Híd nyíltan nem kért a kettős állampolgárságból."
Ezzel nyalt be Bugár a szlovákoknak a meleg sz.rig.
Érdekes, hogy ez csak a nagyon felvilágosult és cseppet sem nacionalista szlovákoknál érte el a hisztéria-küszöböt.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 18:53:21

@henrik_: folytatás:

Az meg külön gusztustalan, h a Most-Híddal egészen eddig egy szót sem váltott a Fidesz és a magyar külügy, egyszerűen levegőnek nézték őket, de amint kiderült, h ők legalább bejutottak, egyből átsétált az MKP-tól hozzájuk is a magyar nagykövet. ;)))

hodara 2010.06.13. 18:55:01

Ez így nem korrekt.Kiragadni valamit a szövegkörnyezetéből.Persze a belpolitika is belejátszott de nem volt arra utaló jel,hogy ez lesz.

BruceTheHoon 2010.06.13. 18:57:04

@Ez vagyok: "Én továbbra is kitartok azon véleményem mellett, hogy a nép végülis nem foglalkozik ezzel, csak a politikusok fújják fel ezt."

A politikusok nem tudnák és nem is akarnák felfújni ezt vagy akármilyen más kérdést, ha a népet nem érdekelné.

tlvajferi 2010.06.13. 19:02:13

engem mindig meglep, milyen agymosott a magyar nép!
határokon belül természetesen
mit gondoltok fiúk, ilyen hozzáállással mi vár rátok?
beolvadás
úgyhogy tessék tanulni szlovákul, az lesz a jövő nyelve bjudapesten!!!

ORGASMUSFORSCHER 2010.06.13. 19:02:18

henrik:

persze!!! erről szól a kapitalizmus: pénz beszél, kutya ugat....
ehy koreainak, egy japánnak nem derogál idejönni hozzánk, befektetni, területet venni, termelni??????? nekünk miért derogál ez?????????? mi is mehetünk már mindenhová, csak pénz kell hozzá......

marosy 2010.06.13. 19:02:24

Világ proletárjai, közösüljetek!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.06.13. 19:03:01

@A Nép - Te vagy!: Sose tudom, hogy jó ez a saját nézőpontom szerint ha te a te nézőpontodból dicsérsz engem :D

hodara 2010.06.13. 19:04:49

Miért szopatták meg a külhoni magyarságot te elmebeteg!!!Nem csak Szlovákoknál vannak határon túli magyarok.De ha már itt tartunk nekik mi bajuk lett?Ugyanúgy élik tovább az életüket ahogyan eddig.Kérdezem még egyszer miért szopatták meg őket?Erre az egészre 1 év múlva senki nem fog emlékezni.Egy dolog,hogy utálod az Orbán egy másik,hogy hülye vagy

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 19:08:22

@ORGASMUSFORSCHER: no offense, de te ezt melyik kommentemre írtad? :)

dzso bacsi 2010.06.13. 19:16:29

"Politológus: az Orbánhoz húzás miatt büntették a választók az MKP-t"
OMG, milyen noname blogra (!) hivatkozik már a postíró? egyáltalán ki lenne az az említett politológus?! Nulla rálátásból keverni a szart, ahhoz értesz csak.

Ez vagyok 2010.06.13. 19:18:46

@BruceTheHoon: Asszem, te nagyon naív vagy :)

TH 2010.06.13. 19:19:27

@ORGASMUSFORSCHER: "ez a poszt is egy nagy hazugság, mert a szlovákok zsigerből gyűlölik a magyarokat"
Miért van az, hogy az általam ismert szlovákok egyikére sem igaz ez?

Ez vagyok 2010.06.13. 19:22:29

@Ez vagyok: Bocs, de nem jelent meg sokáig az előző hozzászólásom

dr. médiafigyelőbété 2010.06.13. 19:25:32

@hodara:
Legközelebb kattints,hogy kinek válaszolsz,te sajnálatra méltó nyomorult,de amúgy nem haragszom rád...A Vityáék majd tesznek róla,hogy a többi országbeli magyarok miatt is konfliktusaink legyenek, - már ha értesz egyáltalán egy ilyen,többszörösen összetett mondatot.Amúgy imádom a Fideszt,csak aggódom az országunk sorsáért,mivel nem vagyok olyan felelőtlen,mint az olyan seggnyalók,mint te.Ha érted az ilyen hosszú... Áh!

Öreg Sam 2010.06.13. 19:30:11

Hölgyeim és Uraim!
Elvtársak és polgártársak!
Goögolák Elvtársnők!
Valami nagyon el lett kurva a közgondolkodásban.
Trianonnal kb.40 000 nkm került Ausztriához,kb 400 000 magyar lakossal.
Helyettük miért nem politizálunk,mikor mi tudjuk a frankót??
Igencsak azért,mert elküldenének a halál faszára...

dzso bacsi 2010.06.13. 19:33:09

@korcoló: hol látsz konfliktust a szomszéd országokkal? meg miért is lenne majd? egyedül a szlovákoknál volt felhördülés a kettős állampolgárság miatt, de azt értjük, h miért. ha észre vetted volna sehol máshol nem volt probléma az ügyből. te csak ne aggódj semmiért...

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.06.13. 19:44:05

@weisz manfréd huba:

Erre a megközelítésre már copyrightja van másnak. (Művészetben.)

hodara 2010.06.13. 19:44:52

@korcoló: "Viktorék ezt (is) figyelmen kívül hagyják - mármint,hogy megszopatták a külhoni magyarságot -,és továbbra is fogadatlan prókátorok lesznek!"Ez egy igazán összetett mondat és jellemzi az íróját,de.Nem sz..a Fidesz f... hanem gondolkodom.Mikor kezdődtek a konfliktusok Szlovákiával?Csak nem az MSZP alatt!!Mondhatnám,hogy az ő hibájuk de nem,a baj az volt hagyták,hogy a földbe tapossák őket.A konfliktus akkor kezdődött amikor az SNS kormánypárt lett a Ficoékkal.Ezek összetett mondatok.De igazából mindegy mert úgyis minden a Fidesz hibája jól megsz..... a honfitársainkat.Egy vicc vagy.Amúgy nem haragszom csak nem pozitív rólad a véleményem.Nem pozitív.Ja és kattintottam!!!.

tölgyes 2010.06.13. 19:51:32

És vajon miből vonta le a szerző ezt a következtetést??? Abból, hogy ő úgy gondolja???Megszopatták a magyarságot?? Oszt ugyan mivel. Annyira kitoltak velük, hogy majd kaphatnak állampolgárságot??? A magyaroknak azonban el kell menni szavazni..Példát kell venni az izraeliekről..akik még fegyvert is ragadnak a zsidó telepek megvédésére.. Ezt a magyaroknak nem kell tenni, csak el kell menni szavazni... de azt azért mégis meg kell tenni. Csákynak meg a pártot kell szervezni és nem a sűlt galambot várni.

speculum 2010.06.13. 19:52:38

Azonnali piroslapot a posztírónak!

old_field 2010.06.13. 19:53:50

@Öreg Sam:
ott is Te vagy a kapcsolattartó ? :)
mizu van ausztriában ?
amúgy jól beszélsz,
csak köze nincs a valósághoz.

Öreg Sam 2010.06.13. 19:56:36

@old_field:
Feladom!
Két kezem fent,ingem feltépve,szivemnél célkereszt,lőjetek!

Hefe 2010.06.13. 19:57:41

Hat igen, nem tudom mit akart az MKP ezzel a reklamvideoval. Ebbol szamomra az derult ki, hogy ok egy nacionalista bohocok gyulekezete.

szárny 2010.06.13. 19:59:17

Kedves szocdemman!
Mikor tetszik már megérteni, hogy a magyar nép 174 Fidesz-KDNP képviselőt küldött a parlamentbe, és 2 azaz kettő posztbolsevik-libsybolsi-újkapitalista szocdemet?
Úgyhogy szíveskednék a piros lapját Lófasz Hadnagy elvtársának mutogatni? miközben az hátulról abuzálja önt? Amúgy szociáldemokrata módra, mint Berlinben tették a nagyapukáik 1920-ban, a színpadon? Aminek a világ Hitlert köszönheti?
De javaslok önnek valamit. Szervezzen tömegtüntetést a Kossuth térre. Lássuk, hányan mennek el?

old_field 2010.06.13. 19:59:29

@henrik_:
te nem érted, amiről írtam...
mennyiben befolyásolta a ficóra szavazókat ov ?
ez dönti el, h kormányon lesz vagy sem.

old_field 2010.06.13. 20:02:17

@Öreg Sam: ne add fel öreg' ! :)
néha egész jókat írsz.
ez a mai nap az volt...

is 2010.06.13. 20:10:45

ez pedig megér egy posztot: nézzük meg, hogy ugyanilyen szavazataránnyal a FIDESZ most javasolt választási rendszere milyen eredményt hozna. megsúgom: a 150 helyből minimum 80 Ficoé, avagy magyarosan: 2014-ben hasonló szavazataránnyal a FIDESZ nyugadtan 50% fölött van.

dr. médiafigyelőbété 2010.06.13. 20:11:25

@dzso bacsi:
Romániában is,mint ha kialakulóban lenne egy ici-pici probléma ezzel kapcsolatban,azt azért észrevettem.Igyekszem nem aggódni,hiszen biztos kezekben van az ország... :)

@hodara:
Olvasd el Öreg Sam hozzászólását / kettővel feletted/,az a nagy igazság!
Ausztriával is harcoskodjatok,ne csak a többivel! "A stílus maga az ember."Legalább ma is tanultál valamit.Leülhetsz!Megadom a kettest,de többet gyakorolni!! :)

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.06.13. 20:13:34

@szárny: Mi a bajod?

Valaki segítsen má... mert nem értem mit mond, de nagyon be akart szólni... vagy mi...

KJ:)

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.06.13. 20:16:36

@tölgyes:

a poszt megírásának forrása szlovákiai magyar hírportálok szolgáltak:

Pl a kérdésedre itt a válasz

www.bumm.sk/43058/politologus-az-orbanhoz-huzas-miatt-buntettek-a-valasztok-az-mkp-t.html

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.06.13. 20:19:39

@dzso bacsi: az egy szlovákiai magyar hírportál nem várom el, hogy ismerd, hisz csak a legolvasottabb felvidéki hírforrás, az ami neked egy névtelen blog:)

www.bumm.sk/43058/politologus-az-orbanhoz-huzas-miatt-buntettek-a-valasztok-az-mkp-t.html

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.06.13. 20:26:18

Mi az a szlovakia? Nem kéne eltüntetni a térképről a szar tótokat végre?

Franciska18 2010.06.13. 20:33:48

Nem értem mi abban a nagy dolog, hogy végre a felvidéken is rend lesz. Itthon nálunk is haladunk a rend felé, egységesen, mivel még ennyi egy oldalra szavazó nem volt soha. A radikálisok nem csak nálunk vannak bent a parlamentben hanem ha jól látom a tótoknál is maradtak szép számmal, tehát nem hiszem, hogy ez is példa lenen számunkra. A példa az, hogy a Fidesz jobb ha nem szól bele a területünkről elszakítottak sorsába, mert mint látjuk Romániában sem jártak sok sikerrel.
Minden megy a maga rendes útján, szóval hajrá felvidék és hajrá Mi!

hodara 2010.06.13. 20:39:56

@korcoló: "A stílus maga az ember."Ez nagyon szép és akár hiszed akár nem még ismerem is.Csak nem értem mert ezzel most magadat minősítetted.Még egyszer miért harcoskodnánk Ausztriával????Nem harcoskodunk senkivel még a Szlovákokkal sem,pedig Ukrajnában sem lehet kettős állampolgárság.Te meg csak szajkózod a szoci demagóg dumádat ahelyett,hogy gondolkodnál.CSAK!!! a Fico meg a Slota hőbölgött az Orbánék még csak nem is reagáltak.

marosy 2010.06.13. 20:47:42

Rakom a faszom az összes fasszopó bolsi szájába.

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.06.13. 20:52:37

Izraelről kell kéremszépen példát venni,hogyan is viselkedik a szomszédaival!
Vagy itt másként okoskodnak a kedves zsidó urak?

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 21:00:15

@Öreg Sam: na, mondom én, hogy értelmetlen kérdés volt:)

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.06.13. 21:05:52

Elmondom ám a sok okostojásnak,hogy mi a helyzet: A kedves zsidó urak tökéletesen leszarják,hogy a rabszolgák mit acsarkodnak itt egymással,tökmindegy,hogy bantu vagy mozambo a négerük,csak béke legyen,különben nincs haszon.Mivel bevallottan (peresz) felvásároltak már mindent Lengyelországtól Romániáig.
Ennyi.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 21:10:04

@Öreg Sam: jujujujuj! Valamit nagyon benéztél (egy nullát): Ausztriához nem negyvenezer, hanem NÉGYEZER négyzetkilométer került. És nemhogy négyszázezer magyar nem élt ott, de az összlakosság is csupán 287 fő volt, annak többsége német (vagyis osztrák). Hogy is lehetett volna negyvenezer, Mo. mai területe 93 ezer!

Burgenlandban ma is ennyien laknak, ennek 2,4%-a magyar. De őket biztosan személy szerint ismered, hiszen mind dolgoztak nálad:)

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.06.13. 21:13:57

@marosy: és még mi vagyunk a buzik....

@Cuppanj a végére!: ugyvan jó vót éjjjen! Ja, mindent!

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.06.13. 21:16:23

@aesculus:

Vissza mindent, kivéve a 97,6 % osztrákot!

kétmillió tart el nyolcmilliót (törölt) 2010.06.13. 21:17:44

Miért kell nekem szlovák választásokról olvasni? Mi közöm Szlovákiához? Az elcsatolt magyarok miért maradtak 1918 után is az elcsatolt területeken?

marosy 2010.06.13. 21:26:07

Ezeknek a magyarul beszélő cseszlovákoknak kár magyar állampolgárságot adni.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 21:30:21

@szocdemman: jólvan, nagyon vicces gyerek vagy. Szomorú, hogy ez a humorosnak szánt, szánalmas hozzáállás jellemző a "baloldalra". Folytassátok, visszasírjátok még azt a két nyertes vk-t...

bürger 2010.06.13. 21:32:17

@nemezisazis: nem kellett volna elveszíteni azt a háborút, amit jó részben mi kezdtünk el.
A vesztesnek lo f@sz a se...be

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.13. 21:33:15

@hatmillió vegetáló országa: ok, de akkor ezt mondd a dél-tiroli németeknek, és quebeci franciáknak is. Díjazni fogják a hozzáállásodat:)

tölgyes 2010.06.13. 21:35:11

@szocdemman: Ilyeneket nálunk is szoktak irogatni. .. Hiszen Ön még most is ezt csinálja..:)

tölgyes 2010.06.13. 21:39:14

@szocdemman: Ha meg nem figyelnek a magyar belpolitikára, akkor azt büntetik a szavazók..Én a dolgot egyszerűbbnek látom. Az MKP-nak keményen kellene dolgoznia a hívek megszerzéséért... akikben tudatosítani kell: ha ők nem tesznek erőfeszítést, akkor nincs megoldás...Ez nálunk se volt másképpen..:)
Ha meg a magyar szavazóknak nem fontos a magyarságuk, mint ahogy itt olvasható több helyen is.. akkor hasonló a helyzet....

tölgyes 2010.06.13. 21:41:38

@szocdemman: Ha meg nem figyelnek a magyar belpolitikára, akkor azt büntetik a szavazók..Én a dolgot egyszerűbbnek látom. Az MKP-nak keményen kellene dolgoznia a hívek megszerzéséért... akikben tudatosítani kell: ha ők nem tesznek erőfeszítést, akkor nincs megoldás...Ez nálunk se volt másképpen..:)
Ha meg a magyar szavazóknak nem fontos a magyarságuk, mint ahogy itt olvasható több helyen is.. akkor hasonló a helyzet....

tölgyes 2010.06.13. 21:43:29

@bürger: Már melyik háborút kezdtük el édes úr! Ossza meg velem végtelen műveltségének, eme bölcs megnyilatkozását...

Bundili 2010.06.13. 21:52:54

@dzso bacsi: tényleg nem volt konfliktus mással, csak a szlovákokkal. Ez a kettős állampolgárság egy normális demokráciában zavarmentesen működik.

cardenio 2010.06.13. 22:02:20

@Canis Lupus Libertas: (és még sokan mások...)
Jó, jó, de mik az érveid?
vagy...
és akkor...
de akkor meg minek...
esetleg ha...utánanéznétek néhány dolognak (nemzet, állam, nemzetállam, birodalmak, monarchia, I. világháború, okok, következmények, logika, ...szóval olvassatok mindennap...

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.13. 22:03:17

@old_field: Semennyire sem befolyásolta, viszont legalább van pár ellenintézkedés, húdejó.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.06.13. 22:04:48

"Köszönjük nyavalyás, szarkeverő, fideszes magyar barátaink."

Románia után is is jól bekevertetek az itt élőknek.

Orbánt mikor zavarjátok már el?

tölgyes 2010.06.13. 22:22:27

@Orbán szerényebben, mert utcán lesz a kétharmad!: Látom Ön is élharcosa a "Fulladjon meg Orbán Viktor lehetőleg máma még mozgalomnak.".. Ha Ön tényleg ott él, akkor el kell menni szavazni..:(

hodara 2010.06.13. 22:40:11

Dehogy él ott.Egy Határon túli magyar ezzel a névvel(Orbán szerényebben, mert utcán lesz a kétharmad! )Csak egy idióta.Amúgy az Orbán is el lesz zavarva ha olyan lesz mint az a baloldali hulladék párt.Amúgy mi van Romániával ?

val 2010.06.13. 23:32:43

A fidesz-frusztrációtól már csak az rosszabb, ha hülyeséggel párosul. Ettől pedig már csak az lehet rosszabb, ha *index címlapos. Bár ezen kicsit sem lepődik meg az ember. :D :D

Öreg Sam 2010.06.13. 23:58:02

@aesculus:
jogos,ott a pont.
Vagy nagyon meleg van,vagy sokat ittam,esetleg túl keveset :)
Az előzőt benyelte.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.06.14. 00:01:51

@Öreg Sam: :)
Én is ezt írtam: "És nemhogy négyszázezer magyar nem élt ott, de az összlakosság is csupán 287 fő volt" Természetesen 287 ezer fő... kánikula, de már mindjárt vége:)

bürger 2010.06.14. 08:03:58

@tölgyes: Kedves Tölgyes! Talán ön is a magyar oktatás ügy áldozata?

Öreg Sam 2010.06.14. 08:15:11

@aesculus:
Sok mindenben nem értünk egyet,de én soha sem az elválasztó/kizáró,hanem az összekötő utakat kerestem.A szlovákiai politikai helyzet analógiájára:nem "erős bástya" szeretek lenni,hanem "hid" :)
Ezt csak annak kapcsán irtam,hogy tetszik a blogod :))

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.06.14. 14:44:34

@cardenio: Találtál vmit a kommentemben ami arra utal, hogy veled, vagy bárkivel meg szeretném vitatni, hogy mi a véleményem a poszt tartalmáról? Ha nem, akkor találj magadnak mást aki előtt villoghatsz, mert nekem úgy tűnik ezt most benézted...
süti beállítások módosítása