Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Miért szavazzunk az MSZP-re?

2010.04.08. 06:52 | szocdemman | 197 komment

Címkék: választás mszp 2010

Erre a kérdésre nem lehet most olyan világost választ adni, mint 2006-ban. Amikor is a nép piedesztálra emelte ismét a kormányon újrázó szocialistákat. Persze elmondhatnám azt, hogy sikeresen kezeltek egy nem könnyű kihívást, a világgazdaság összeroppantó hatását. Azzal is érvelhetnék, hogy egy csomó iskolát. főteret, művelődési házat, közparkot újítottak fel. Egyetemek kórházak hidak és autópályák épültek, újultak meg. De most úgy teszek, mint akinek ez nem fontos, vagy aki úgy gondolja mellékes dolgok ezek.

Valljuk be, kit érdekel az, hogy egy sor dolog megszépült, amikor nekünk ez egy sor lemondással és áldozattal járt. Nyilván az a bizonyos virág nem nekünk virágzik, tudomásul vettük van, jött az ami eddig nem és szúrta a szemünket, hogy nincs. Kettő fő kérdés mocorog bennem.

Nekem erős a hitem a szociáldemokrácia mellet. Baloldali vagyok. És tudom, hogy ezt a többszáz éves értékrendet igen nemes cél szülte. Gondolni és segíteni azokat, akiknek szűkösebbek az anyagi lehetőségeik. Nem milliárdosok, nem vállalkozok, mégis dolgoznak és nincsenek nagy álmaik csak, egy tisztes kiszámítható életet szeretnének maguknak és családjuknak. Biztonságba kívánják tudni javaikat és gyermekeiket. Szerintem ez lenne a természetes és ennek kellene lenni a társadalmunkat formáló minimumnak. A szomorú az, hogy a magukat új alternatívaként nevező, kormányzati pozíció felé igyekvő erők még az ígéretek szintjén sem kínálnak valós megoldás ezen társadalmon kívülieknek. Végleg lemondtunk róluk? Meghatározó baloldal nélkül, olyanok nélkül, akiknek a hite a fentiek mellet olyan mély és erős, mint nekem a válasz az, hogy igen. Persze lehet hogy ezért nem vagyok magyar, elhagytam a nemzetem, és hazaáruló vagyok, de nekem elég az, hogy tudom magyarul álmodok minden éjjel. Fiatal vagyok, de nem vak. Tanulok és dolgozom. Tudom, hogy azok, akik nekik már könnyű álmot sem ígérnek, nem is értik őket és nem is fontosak nekik. Azok aki legfontosabb politikai korteskedése között az szerepel, hogy felháborító, hogy Magyarországon van még Lenninről és Trocikjról el nevezet utca vagy, hogy legyen tisztább levegő a városokban, nem értik ezen emberek életét. (bár az utóbbit nem tartom hanyagolandó kérdésnek, csak nincs itt az idő rá) Az MSZP legalább elmondja, hogy tudja…

Demokrata vagyok és hiszem azt, hogy Magyarország jövője csakis egy demokratikus köztársaságban rejlik. Nekünk, demokratáknak felelőségünk van, nem csak a máért hanem a holnapért is. Döntéseinknek súlya és következményei vannak. A mostani választás tétje az, hogy túl tudunk-e látni a mai gondokon és meg tudjuk-e látni a holnap veszélyeit lehetőségeit.

Mert elfog jönni az a pillanat amikor a társadalom kijózanodik a Fideszből és Orbán Viktorból, mint ahogy ez most megtörtént az MSZP-vel is. És könnyen járhatunk úgy, mint az az ember aki egy átbulizott éjszaka után a hideg hajnali villamoson ébred. Demokráciában nem csak a kormányzatnak van szerepe, hanem az ellenzéknek is. Az ő felelőségük az, hogy ellenőrizek és figyeljék mit tesz a hatalom. Ha tudnak jobb alternatívát álljanak vele elő, vagy ha jó a kormányzat elképzelés azt támogassák (a még ellenzéki Merkel például megszavazta az akkor kormányzó német szociáldemokraták egészségügyi reformját).

Erős ellenzék nélkül a Fidesz úgy átszabhatja az országot, hogy felébredésünk pillanatában csak tanácstalan és értetlen fejel fogunk kinézni a bizonyos villamosból, nem fogjuk érteni hogy kerültünk ide. (S ez az átszabás nem teljesen úgy fog történni, ahogy azt a kampányfilmjeik ígérik). Tudom kemény döntés ez de a jövőről szól. Ez a demokraták sorsa. Mint ahogy volt ez Franciaországban is, amikor baloldali szavazok mentek el szavazni  a jobboldali Chirac-ra, mert jobb alternatíva volt mint a szélsőjobb. Gumikesztyűbe, álarcba mentek, mert büdös volt nekik, de ott voltak és szavaztak mert a hitük erősebb volt a demokrácia mellet mint a pártpreferenciájuk. Ez a különbség a választópolgár és a pártválasztó között.


Magyarországon ma a demokrácia iránt elkötelezett választópolgároknak az MSZP-t kell támogatniuk. Nem azért mert csodálatosan lehengerlőek, vagy mert egy lenyűgöző 4 év volt mögöttük. Hanem azért mert meg kell nekik adni az esélyt, hogy erős ellenzékként újuljanak meg. Mert ha nem ők, akkor hosszú évtizedekig egy érdekkör egy csoport adja át a minisztériumok kilincsét egymás kezébe. Hisz mindegyik más alternatívának a meglátásom szerint van köze a Fideszhez, ki abból nőtt ki, ki vele kormányzott. Egyedül csak az MSZP független tőle. Vagy létrejöhet egy olyan de facto egypártrendszer, mint ami Mexikóban van. Ahol ugyan van több párt, de lényegében csupán egyetlen pártnak van esélye a választásokon győzelemre. És ötven évente sikerül egyszer az ellenzéknek összefognia és váltani őket, de akkor is a hivatali mély beágyazottsága a domináns pártnak összeroppantja az új kormányt egy év alatt.


Szerintem egyéniben (az az egyéni szavazólap, amelyiken egy név van és felette egy párt logó:-) egyértelműen az MSZP-re kell szavazni, hisz a jobboldalon kívül ez az egyetlen párt az, amelyiknek van esélye közretett nyerni, nem is egyet. Listán lehet más erőt támogatni, hisz fontos a demokrácia sokszínűsége, de ez csak akkor nem elveszett szavazat, ha az adott párt bejut a parlamentbe. Amire ma egyértelműen csupán a két jobboldali pártnak Fidesznek és a Jobbiknak valamint egy baloldali pártnak az MSZP-nek van esélye. A többiek közül az LMP esélyesebbnek tűnik talán, mint az MDF, bár az utóbbinak nagyobb a társadalmi beágyazottsága, hisz régebben jelen van. A Civil Mozgalomnak nincs esélye.


Kérek, mindenkit kapcsoljon ki egy picit, tegye érzelmeit félre vagy ” igyon meg kurva sok bort” és gondolkodjon, gondolja végig újra a döntését. A jövőért és a demokráciába vettet hitért. Én az MSZP-re szavazok, még ha nem is könnyű szívvel.

· 6 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr461901538

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kössön választási szövetséget a Jobbik és a Civil Mozgalom! 2010.04.08. 21:01:51

Döbbenetes dolgokat fogok most leírni!Mialatt a Szavazatszonda c. blogbejegyzésemet bütyköltem, többször elvégeztem a belinkelt oldalon található tesztet. Az eredmény engem is meglepett: nekem, aki Jobbik szimpatizánsnak gondoltam magam, három tesztből...

Trackback: Kubatov 2.0 - A Fidesz pártigazgatója ezúttal választási csalásukkal henceg 2010.04.08. 16:59:50

Miért gondolom én úgy, hogy most a kuruc.info lehet a legnézettebb oldal a "tisztelt ház" körében?... function iwiwshare_click() {u=location.href;t=document.title;window.open('http://iwiw.hu/pages/share/share.jsp?u='+encodeURIComponent(u...

Trackback: A Jobbik-kormány első 10 intézkedése (lenne) 2010.04.08. 15:03:12

Ma az újságárusnál megvásároltam a Jobbik bar!kád c. hivatalos lapját. 390 forintba került. Színes, A4-es formátumú lap 36 oldalon.Sok cikk, írás, hír van benne, de ami engem a legjobban érdekelt, az a Jobbik 10 legfontosabb pontja, amelyet kormán...

Trackback: 33+1 ügy, amely érdekelhette volna az ügyészséget 2010.04.08. 13:46:36

Az ügyészséget kritizálókat sokszor vádolják azzal, hogy csak egyes gyanúsítottak érdekében lépnek fel. Ez nem igaz, hiszen sok esetben épp az a gondunk, hogy furcsán érdektelenek egyes esetekben. Szóval egy korábbi internetes listát kicsit csiszolva c...

Trackback: Gyurcsány a kapuk előtt 2010.04.08. 13:07:24

Gyurcsány Ferenc visszatér. A Fidesszel közös érdeke és reménye, hogy a magyar baloldal elválaszthatatlan legyen tőle.  Eddig bírta Gyurcsány Ferenc a hallgatást. Az elmúlt hónapban már számos zártkörű pártrendezvényen vett részt, sőt két nyilvá...

Trackback: Nincs itt az idő! 2010.04.08. 12:34:16

Választás 2010. De még nincs itt az idő! Nincs itt az ideje annak, hogy megismerhessük a pártok véleményét számos kérdésben. Így nem jött el az ideje annak, hogy a választásokon induló politikai pártok állást foglaljanak a társadalom 5-10 százalékát ki...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szita szita péntek 2010.04.08. 14:53:34

@Novák Előd: Jah éééérteeeemmm! Hát te is a választók azon csoportjába tartozol, akinek csak két hétre terjed ki az emlékezete! Ahhháááá! Ne csüggedj! Ez már jobb, mint egy aranyhalnak! (nár egy kutyáét még nem éri el)
Egyébként meg mit kell engem mszp ajnározással vádolni? Rühellem, mint a sz*rt! A jobbikra fogom tenni a voksom. AZ e melletti érveimről sokat tudnék beszélni, de félek, hogy a harmadánál már elfelejtenéd az elejét, úgyhogy rövidre fogom: hozzányúlnak pár politikai tabu-hoz, aminek itt az ideje.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.08. 14:57:10

@szita szita péntek:" Hát te is a választók azon csoportjába tartozol, akinek csak két hétre terjed ki "

M. Krisztina liberális jogvédőről beszélsz?

szita szita péntek 2010.04.08. 15:00:01

@Joseph Adama:
" Novák Előd 2010.04.08. 14:36:57
Mit beszélsz itt 8 évvel ezelőtti dolgokról?" - erről beszélek, de te belejöttél. Gondoltam érted. De ha nem, hát nem... Nem kell nekem a világot megváltani...

Joseph Adama (törölt) 2010.04.08. 15:03:08

@szita szita péntek:

"Nem kell nekem a világot megváltani..." Mert egyáltalán volt ilyen lehetőséde?

De tényleg 2 Orbánozás között gondolkozz el már M. Krisztina mikor lett ennyire hazafi ? Baló György után magunkfajtázni???

Át vagytok baszva, de nem kicsit!

Színes Géza 2010.04.08. 15:07:56

Szaros lábbal kell az MSZP-t beletaposni a sárba, fosba, ganéjba! Impotens, buta, kártékony barmok. 8 éve basszák tönkre az országot. Aki rájuk mer szavazni, megkeresem és kettéhugyozom, mint egy hóembert!
MDF, LMP = fostalicska
Jobbik = kamunácik

KÁJZERSZÓZE 2010.04.08. 15:11:55

"lószart mama" - ez hiányzott innen még.

énis 2010.04.08. 15:15:26

A sikeres válságkezelés nálad azt jelenti, hogy IMF hitel? Aham..hmmm...

szita szita péntek 2010.04.08. 15:15:28

@Joseph Adama: Sajnos TE nem érted a lényeget. Leszarom, hogy ki mennyire hazafi. Nekem az fontos, hogy a politika, ami eddig szavazatmaximalizálási okokból került bizonyos kényes kérdéseket végre foglalkozzon azokkal. Ezt pedig úgy érhetjük el, ha a jobbik bejut és "elirigylik" tőlük a szavazóikat. Bekerülnek a közbeszédbe eddig agyonhallgatott kérdések. Ezek:
- Élősködő lakosság nagy száma és az életvitelüket támogató jogi környezet
- A nemzetközi tőke nem okvetlenül jó nekünk - kell egyfajta egészséges érdekvédelem
- Az EU sem mindig jó nekünk. Ki kell állni az érdekeinkért és nem túlteljesíteni az ottani ajánlásokat (pld. HACCP rendszer)
- A politikusok visszahívhatósága, elszámoltatása hasznos lenne

Per pillanat ezekre a kérdésekre csak a jobbik ad valamiféle választ. Hogy ez jó-e vagy nem, hát teszek rá. Nekem az a fontos, hogy az eddigi szőnyeg alá söprésből ezek a szent tehenek emelkedjenek a napi vita szintjére - hátha akkor előrébb jutunk.

Fenti okokból teszek rá, hogy Morvai mikor lett hazafi. Az a rész az én szememben eleve csak egy néphülyítő csomagolás, amire csak azért van szükség, mert a politikának ez a területe volt eddig "lefedetlen" - innen lehet szavazókat szerezni. A szavazó márpedig hülye. A bemokrácia logikája kimondottan ellenséges a kis pártok felemelkedésével kapcsolatban - csak szélsőségben van esélyük kellő számú választót mozgósítani. (A nagy pártok már lekötötték a centrista szavazókat) A szélsőség épp ezért a rendszer természetéből adódó szükségszerűség.

Egyebekben meg mitől is lennék jó véleménnyel Orbánról? Igazából ő csak VAN. Ennyi. Az a fajta személyi kultuszt idéző hangulat ami körüllengi pedig nekem ellenszenves. Egyéb kérdés?

Cs 2010.04.08. 15:19:27

LOL! MSZP nyilvánvalóan pancser, ezt a post író se nagyon tagadja, s ennek ellenére szavazzunk rá? na ne. így soha a büdös életben nem megyünk előre, ha mindenféle kicsavart érvrendszer miatt szavaz az ember és nem a teljesítmény okán. Ami szar az a szar, a krumplileves az krumplileves!

A Brienes videóra meg tessék megnézni Lengyelországot vagy Csehországot. Ott sincs kolbászból a kerítés, de valahogy az utóbbi 8 évben nagyobb eredményeket tudtak elérni mint mi. Aki meg azzal jön, hogy ez az ellenzék miatt meg blabla van, Annak üzenem, hogy a kormány kormányoz s nézzen bele a példának hozott két ország belpolitikájába egy kicsit. Lengyelo.-ban még nálunk is lejjebb vannak, Csehországban meg nem iismeretlen fogalom a kormányválság, az előrehozott választás, s még az se, hogy tulképp kormány sincs hosszú hónapokig. S zavaros belpolitika mellett is jobban tudtak teljesíteni, az elmúlt időszakban mint mi, ahol 8 évig ugyan az a koalíció volt hatalmon és többségben!

Az MSZP-nek meg nem minél több szavat kell, hanem minél nagyobb trauma, hogy meg tudjon változni, ha egyáltalán képes a változásra.

Pepin bácsi 2010.04.08. 15:19:59

ez már tényleg a legalja

énis 2010.04.08. 15:20:46

Szavazzatok az LMP-re! Arra az LMP-re, akinek az alapítója Schiffer András, aki egészen véletlenül Szakasits Árpád dédunokája..

Képzelem milyen neveltetést kapott!

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2010.04.08. 15:25:52

Az összes szoci idióta a befogott orral történő szavazás mellett érvel.

Elmentek ti a büdös francba. Elég volt. Alig várom, hogy eltűnjetek a fenébe. És az ország döntő része szintén ezt akarja. Éveket vettetek el tőlünk.

-JzK- 2010.04.08. 15:27:08

Valaki árulja már el nekem, hogy ez a blog mitől is olyan fontos, hogy ezt tolni kell?

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.04.08. 15:27:25

Ez egy nagyon humoros blog. Én ide szoktam járni nevetni. :)

Joseph Adama (törölt) 2010.04.08. 15:27:55

@szita szita péntek: Csak annyi: MUHAHAHAHAAA

Tehát kamu emberek, maradék választókkal (akiket megvezetnek egy kamu ideológiával) akarnak megvalósítani egy programot, és neked ez így hiteles/hihető.
Ezért akarsz Jobbikra szavazni.

Akkor megint: MUHAHAHAHAHAAAAA

Elcseszett nick 2010.04.08. 15:32:17

Én szívesen szavaznék az MSZP-re, ha az lenne a kérdés, ki legyen a szakértői kormány Bergengóciában (kis állam a Mariana-árok legmélyebb pontján).

Onlooker 2010.04.08. 15:33:07

Három nap és VÉGLEG VÉGE AZ MSZP-nek !

Istenem,szent naaaaap :D

Csaóóóóóóó, MSZP :D

www.youtube.com/watch?v=wdBRPVi7uJQ&feature=player_embedded

szita szita péntek 2010.04.08. 15:33:19

@Joseph Adama: Hát valahogy így. A lényeg az üzenet. Ugye te sem gondolod komolyan, hogy az okos tömegek a jó döntéseikkel irányítják az ország sorsát? Egy fenét. A politika egy nagy társasjáték. Azzal kell lépned, amid van.
A program több eleme szerintem hiánypótló. Igen is akarom, hogy ezekkel foglalkozzanak. Ha ezt nem tudod (akarod) felfogni, akkor én egyet tehetek - náladnál értelmesebb emberek társaságát keresem.

Karlitosz 2010.04.08. 15:34:29

rohadjon le a kezed amikor behúzod az ikszet a maszop mellé te opni-szökevény.

pannonfunk 2010.04.08. 15:34:52

Kedves posztoló! Mennyi kannást fogsz még benyakalni, hogy az itt termett kommenthegyek után levezesd a frusztrációdat? Persze demokrácia van, mindenki úgy égetheti magát, ahogy akarja, szíved joga.

Az a helyzet, hogy te már annyira gáz vagy, hogy jó szívvel körberöhögni sem tudlak, inkább szánalmat érzek.

szita szita péntek 2010.04.08. 15:41:14

@Joseph Adama: Ja és még kiegészíteném annyival, hogy úgy néz ki a te világodban a politika megreked az egyes személyek szintjén. Mintha az jelentene bármit is... Légy erős: nem jelent. Maximum arra elég, hogy a hozzád hasonló felületes, emocionális választó tudjon min hőbörögni, háborogni. A lényeg ezzel szemben a folyamat - azt viszont nem látod. Valószínű én sem egyébként, de legalább törekszem rá.

fludd 2010.04.08. 15:42:48

A szocikra szavazni olyan, mintha azt a tolvajt bíznád meg a maradék vagyonod kezelésével, aki épp most rabolt ki téged...

marosy 2010.04.08. 15:45:45

"Miért szavazzunk az MSZP-re?" c. helyesen:
"Miért szavazzunk a judeo-bolsevista pártra?"

histar007 2010.04.08. 15:47:24

Eddig azért kértétek a szavazatot, hogy a bal oldal emelje fel az országot, mert minden frankó, nagy a jólét, és egyebek.
Most meg azért hogy amit elbarmoltatok 8 év alatt, azt más megpróbálja helyrehozni; addig ti rendezzétek a sorokat, és 4 év múlva egy őrült liciten megint fűt-fát ígérve megint megkapjátok a kormányrudat. Akkor megint lehet lopni, sokat, hiszen addigra talán megint lesz mit.
Semmit nem ígértetek, nem is akarnátok kormányozni, sőt ha most nyernétek, az lenne a legnagyobb baj, mert már nincs mit eladni, és véget ért a tudomány.
Csak arról megy a károgás, hogy ti vagytok az egyetlen demokratikus párt? Mitől? A sok KISZ-estől, és MSZMP tagtól? Ti vagytok a köztársaság letéteményesei? Előzetesből?
Valóban, elkeseredetten küzdöttetek, nehogy megváltozon az Alkotmány, nehogy változzon a sajtó, nehogy elmenjen a multi és nehogy felemelkedjen a magyar.
Magyarország köszöni, de nem kér belőletek. Rátok vár a történelem szemétdombja!

Káposztakukac 2010.04.08. 15:58:12

baszd meg, hogy lehet egy ilyen irományt egy párt nevében megjelentetni??? az egész MSZP-ben nincs egy írástudó ember, aki képes lenne elolvasni a szöveget megjelentetés nélkül? a helyesírás egy kb. 10 éves gyerek színvonalán van. egyszerűen szörnyű. hogy lehet egy ilyet komolyan venni?

Vkat118 2010.04.08. 16:01:48

BULLSHIT!

10%-os MSZP sem lesz szerintem.

fehso2 2010.04.08. 16:02:18

Csóró munkanélküli senkiknek is lehet plazmatévéje meg autója..........HITELBŐL!

Én is látszólag mindent meg tudok rendelni egy drága étteremben és el is tudom fogyasztani. Minden oké, amíg nem hozzák a számlát!

Na szóval ennyit a nyugdíjemelésről, meg az összes többiről. Ezek az eredmények csak látszólagosak!

phaidros 2010.04.08. 16:04:30

Végülis mindent meg lehet érteni. Valami indoka van a 10%-nyi maszopszavazónak is nyilván.

ridegfarkas 2010.04.08. 16:07:22

Miii vaaan?!!!Akkor szavazok majd a kommunistákra,ha azokat kell kijelölni,akiket végleg el kell távolítani a közéletből és vagyonatlanítani kell!Az a felvetés,hogy szavazzak a maszopra,viccnek túl komoly,komoly lehetőségnek meg undorító!Van bőr a pofátokon,hogy a sok országszétverő,romboló,a magyar érdekeket nem védő,lopó tetteitek után meg mertek egyáltalán szólani!A király meztelen,disznóurak,a nép tudja mit tettetek az évek alatt,mentek a kukába,ti komcsi-zsidó férgek!

Fideszman 2010.04.08. 16:08:00

Orbán Viktor az igazi demokrata, hiszen 20 éve a Fidesz első, megkérdőjelezhetetlen leválthatatlan embere aki kétszer bukott már, mégis ő mondja meg ki mikor mit mondhat. Hejj a demokratikus mindenit.

Beren 2010.04.08. 16:08:08

Idézet az írásodból:

"Erős ellenzék nélkül a Fidesz úgy átszabhatja az országot, hogy felébredésünk pillanatában csak tanácstalan és értetlen fejel fogunk kinézni a bizonyos villamosból, nem fogjuk érteni hogy kerültünk ide."

Ahogyan én látom:

Az mszp az elmúlt 8 évben úgy átszabta az országot, hogy már évek óta csak tanácstalan és értetlen fejel nézünk ki a bizonyos villamosból, nem értjük, hogy kerültünk ide.

Fideszman 2010.04.08. 16:11:40

Igazad van Beren, ha kilépsz az utcára mit látsz? Munkanélküli hegyeket, kéregetőket, cigánybűnözőket, sehol egy magyar, mert mindenki otthon retteg, ez a maszop bűne. Ellopták az országot.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.04.08. 16:12:52

@Bert Sels: "az kérem szavazzon a Fideszre."

jaja, megmondta Dr. Orbán Viktor Örökös Miniszterelnök Úr, Minden Magyarok Vezénylő Tábornoka, hogy mindenki a Fideszre szavazzon.

jobb is lenne, nem kellen ezzel a demográfia vagy hogyishíjják nevű izével bajlódni.

"Pont olyan rendszert szeretnétek, amiért vissza akartok vágni."

igen, létezik a dolog: az MSZP-re szavazol, aztán kijössz a szavazóhelyiségből, felköpsz és aláállsz.

fehso2 2010.04.08. 16:13:51

@Novák Előd:
Orbán nem bukott meg sosem. Választásokat vesztett, de az sem volt csúfos vereség. Sőt!
Ellenben az Mszp-nek már van 2 valóban bukott Miniszterelnöke (kormánya), és most kap egy akkora zakót, hogy öröm lesz nézni.

Csak, miheztartás végett!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.04.08. 16:14:21

@Novák Előd: szar lehet nektek. biztos tiétek az a vadonatúj városi terepjáró, ami tele van NagyMao matricákkal... ;-)))

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.04.08. 16:15:12

@fehso2: "Orbán nem bukott meg sosem. Választásokat vesztett, de az sem volt csúfos vereség. Sőt!"

neked a felmenőid ott tapsoltak Rákosinak, Horthynak, Ferenc Józsefnek, stb., ugye?

Fideszman 2010.04.08. 16:19:47

@fehso2: Ha találkozok egy ilyen majom fideszes aktivistával és elkezd kérdezősködni, beverem a képét. Szebb jövőt!

fehso2 2010.04.08. 16:20:36

@idelle:
Nem hinném, de hogy jön ez ide?

tzatziki 2010.04.08. 16:21:00

Jezusom, hanyok ettol a blogtol, a cikktol, es egyszeruen nem tudom elkepzelni, hogy normalis, gondolkodo, belatasi kepesseggel rendelkezo ember hogy szavazhat egy ilyen mocskos, hazug, korrupt partra...
Posztiro, javaslom revideald nezeteid, es inkabb el se menj szavazni. Szakadj el az elmult 60 evtol, es minden itelokepessegedet latba vetve terj mar eszhez...

Vkat118 2010.04.08. 16:22:04

Egy ilyennel elégedett lennék:)
Fidesz 49% jobbik 30% MSZP 14% LMP7%

fehso2 2010.04.08. 16:24:03

@Novák Előd:
Erőszakosak vagyunk he?
Egyébként magyarul úgy mondjuk, hogy "találkozom".

sivatagi n. 2010.04.08. 16:25:03

"Kérek, mindenkit kapcsoljon ki egy picit, tegye érzelmeit félre"

A szocionista fikablog fröcsögő vörösbolsijának volt pofája ezt így leírni. Priceless.
Még jobb lenne, ha kimennél az utcára és térden csúszva könyörögnél több szavazatért. Akkor legalább leköphetnélek.

Fideszman 2010.04.08. 16:26:42

@fehso2: hogy mered a szádra venni a magyarokat te komcsibérenc provokátor? Lógni fogsz meg visítani mint egy disznó.

ben2 2010.04.08. 16:27:06

Az MSZP a szervezett bűnözés politikai képviselete. Egy demokráciában valóban szükség van ellenzékre, de ez kevés érv amellett, hogy köztörvényes bűnözőket juttassunk politikai hatalomhoz. Vannak az MSZP-n kívül is nem a Fidesz érdekkörébe tartozó politikai pártok, lehet válogatni.
Ami az országépítést illet: az elmúlt nyolc évben az ország nem a kormányzat ténykedése miatt, hanem annak ellenére fejlődött, köszönhetően a gyakran élethalálharcot vívő helyi közösségek kitartásának. Az MSZP által szponzorált fejlesztések döntő többsége pedig szimpla ürügy volt a lopásra, ha maga a fejlesztés meg is valósult, arra csak a költségvetés töredékét költötték, az eredmény pedig gyakran katasztrofális minőségű alibizés lett, vagy guiness rekord méretű végköltségvetés. Elég csak a síkvidékre épített viaduktra gondolni.

Ennek fényében nem csoda, hogy aki az elmúlt 8 év kormányzati teljesítménye után még mindig kitart az MSZP mellett, az vagy maga is érdekelt a mutyizásban, vagy olyan agymosott párthívő, aki akkor is rájuk szavazna, ha a teljes MSZP elnökség pedofil tömeggyilkosságot követne el.

fehso2 2010.04.08. 16:30:33

@Novák Előd:
Mi van öcsi?
Habzik a szád?

bálványvili 2010.04.08. 16:44:22

Szerintem teljesen fordítva vannak a dolgok:
A fidesz 2/3ad arra adhat fel6almazást, hogy a háttérben ne kelljen lemutyizni totál mindent. (csak néhány korábbi pld: Margithíd, 4es metró, autópályák vagy bármilyen egyéb közbeszerzés a hol a fiúk az elvtársakkal együttműködésben ténykedtek) ezáltal a közös igazság védelme már az MSZPnek sem lesz olyan fontos. Így ezáltal tudnak majd igazi ellenzékként hőzöngeni. Természetesen nem elhanyagolható, hogy a plebsz infó forrásai - RTL, TV2- is igen feltételezhetően komoly ellenzéki műsort fognak szórni, és nem 60M kárösszegű fiatal baloldaliak közreműködésével előadott koncepció-trash reality show-kkal szórakoztatnak. Nem biztos, hogy igazam van, mert természetesen azt is tudjuk, hogy "létezik az a pénz........"
Ha ez nem jön össze, akkor lehet elköltözni, kb a Marsra.

meronem 2010.04.08. 16:46:58

"Azzal is érvelhetnék, hogy egy csomó iskolát. főteret, művelődési házat, közparkot újítottak fel. Egyetemek kórházak hidak és autópályák épültek, újultak meg. De most úgy teszek, mint akinek ez nem fontos, vagy aki úgy gondolja mellékes dolgok ezek."
Hát nem is nagy valami. Az az elvárható minimum, hogy az EU támogatásokból ez meg az épüljön és megújuljon, pláne az MSZP-s városokban.

odishon 2010.04.08. 16:51:37

nem tudom ki hogy van vele, de engem ez a monty python video engem abszolút meggyőzött. Basszus, gondoljatok bele, ha már ők is látják!!!!

Nagyon nagyon szeretnék még legalább 8 ilyen gyönyörű, sikerekben gazdag évet, mint ami mögöttünk áll! Ez kell ennek az országnak!

Az orbán meg fasiszta is, meg zsidó cigány is amúgy...

És ha nyerni fog, én nem is tudom, mit fogok csinálni, mert itt munkatáborokat fognak ezek ám itt építeni, és nem lesz demokrácia, mert az orbán majd nem fogja megengedni nekünk, hanem királyságot akar csinálni és elnyomni akar mindenkit jól!!

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.04.08. 16:57:22

@odishon: És még marhavagontot is fog üzemeltetni is, hogy el legyünk vive. Bezzeg a Gyucsány ő demokrata. Csak jót akar nekünk és küzd értünk is és szeret is minket és védi is az országot. El fogja törölni a zorbán a nyugdíjat is és sok radartot fog építeni a tubesre is.

bajnaikondom 2010.04.08. 17:08:21

Valóban épültek dolgok, de HITELBŐL! A világ LEGDRÁGÁBB METRÓJA és LEGDRÁGÁBB AUTÓPÁLYÁI nálunk vannak. Sikerült a pusztába viaduktot tenni, ez már egészen szürreális. Én is habzsidőzsizek, építek kacsalábon forgó palotát magamnak hitelből és azzal dicsekszem majd, hogy "igen...megcsináltam". És erre még kurva büszke is leszek, hogy annyira el vagyok adósodva, hogy unokáim is nyögni fogják a hülyeségemet. Erre érdemes büszkének lenni, most komolyan?????? Idióták.

Nagyon_Komoly 2010.04.08. 17:11:06

Azért kell mindazoknak az MSZP-re szavazni, akik nem a Fideszre szavaznak, mert máskülönben jönnek az iszlám bérenc neonácik, és tönkreteszik az országot.

nehallgass.com

bandos 2010.04.08. 17:11:41

Üdv!

Ekkora baromságot életemben nem olvastam még.
Pontosan azért kell a FIDESZ-re szavaznod, mert baloldali érzelmeid vannak. Vagy Te a baloldali érzelmeidet az MSZP-ben vélted kiteljesedni?
Vagy teljesen hülye vagy, vagy sok pénzt kapsz ezért, vagy nem tudom, de azt mindenki pontosan látja, hogy a maszop-szadesz a multi tőke, és a gazdagok kormánya volt, aki a legmagasabbról szart minden szegényre, minden szociálisan rászorulóra, és semmiféle szociális érzékenységet nem mutatott.
Jobbulást!

loláb 2010.04.08. 17:14:36

"Én az MSZP-re szavazok, még ha nem is könnyű szívvel."

Kurvára meglepő fordulat.

oszt' jóvan 2010.04.08. 17:15:02

Így is van. Az mszp megérdemel még egy utolsó utáni-utáni utolsó esélyt. Baromállat, haljatok már ki.

Bogyó 2 2010.04.08. 17:29:45

"Nekem erős a hitem a szociáldemokrácia mellet. Baloldali vagyok. És tudom, hogy ezt a többszáz éves értékrendet igen nemes cél szülte. Gondolni és segíteni azokat, akik nek szűkösebbek anyagi lehetőségeik. Nem milliárdosok, nem vállalkozok, mégis dolgoznak és nincsenek nagy álmaik csak egy tisztes kiszámítható életet szeretnének maguknak és családjuknak. "

De akkor miért az MSZP? Komolyan azt gondolod az MSZP baloldali párt? Miért? Mert szerintem liberális, legalábbis tetteiben. Az pedig a szociáldemokrácia ellentétje gazdasági vonalon. Az állami támogatások leépítése, a plebejus és lumpenrétegek "csak forradalmat ne csináljanak" alapon történő szemkiszúrásos támogatása szemben az elszegényedő, de mégis dolgozó középrétegekkel. Gyurcsány, Bajnai, Kóka,.... nem éppen a baloldali kisemberek tipikus példái, akik magasra jutottak pártvonalon.Jó, Kóka nem is Mszp-s. De ugyanaz mint Gyurcsány csak másik pártban, olyanban ami erre való. Ők kőkemény kapitalisták, aki ennek révén szálltak be egy pártba. Szóval, fogalmam nincs, hogy egy baloldali embernek miért felel meg az mszp. Retorikájában az, de valójában nem.
Talán ezért próbálkoztak megint Petrasovits Annáék, talán ők tényleg ilyenek lettek volna, de nem jött össze, nem tudjuk meg sose.
Ma az Mszp-re már csak a Kádár-rendszerre nosztalgiával visszagondolók, a paroniások, Orbán-fóbiások szavaznak. Nem, mintha a többiek annyira jók lennének, bár az LMP, a CM lehetséges tetteiről sokat nem tudunk még. De az mszp-re szavazni baloldali értékek miatt önbecsapás.
A rendszerváltozás óta valódi baloldali lépést egyszer tett az mszp, amikor elfogadta a 100 napos programot, de mi lett abból is. A szocpol, 13. havi nyugdíj, gyed elvétel, tandí-bevezetés, vizitdíj, eü-privatizáció, közüzemi szolgáltatók eladása, ezek szerinted baloldali lépések? Lehet, mondani, hogy szükséges volt, de akkor ez a párt ne nevezze magát baloldalinak becsapva a Kádár után sóvárgó nyugdíjasokat. Ezek liberális gazdasági lépések, és ott szó nincs Arról, hogy "Gondolni és segíteni azokat, akik nek szűkösebbek anyagi lehetőségeik."
El vagy tévedve pár százezer társaddal együtt. Keserű volt a kijózanodás, de még nem mindenkinél következett be.

2010.04.08. 17:36:31

Srác, te nagyon eltévedtél. Mint én nyolc éve - sajnos.

2010.04.08. 17:39:09

Mellesleg gyenge ellenzékként inkább meg tudnak újulni, mert ha még ezek után is rájuk szavazol ugyan miért törnék magukat ezek a retkek? Aki most rájuk szavaz az jóváhagyja az elmúlt éveiket!

2010.04.08. 17:41:57

Ha most MSZP-re szavazol, akkor azzal nem segíted a megújulást. Hiszen ha ilyen teljesítmény után is jól szerepelnek akkor ugyan mi hajtaná őket a megtisztulás felé?

Ha rájuk szavazol azzal leokézod az elmúlt négy-nyolc évet.

lavór 2010.04.08. 17:42:08

Ezt a marhaságot, miért, 2006-ban az MSZP igazat mondott? Köszi azt, amit csináltak, más országban ezt akár főbelövéssel is jutalmaznák. Nyugi van, MSZP rajongók, jön egy más irányítás, hogy jobb lesz-e vagy rosszabb majd meglátjuk. A kellemes 8 évre meg emlékezhettek addig is, remélem nem rémálom lesz belőle. A feketeleves még hátravan szerintem. Persze az is a Fidesz hibája.

huncsongor 2010.04.08. 17:52:02

"elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt, mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként NEM CSINÁLTUNK SEMMIT négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk... Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"

Mondjam az eredményeket? 2007 1%os GDP növekedés! Hol volt akkor gazdasági válság? A világon sehol, de nálunk volt!! köszönjük MSZP!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.08. 18:05:02

Te vagy az a fajta ember, aki mindig talál egy végső érvet magának, h miért kell megint a kommunista utódpártra szavazni.
Szánalmas.

IIsten 2010.04.08. 18:15:19

azt nem értem, hogy egy olyan ember, aki leírja, hogy ő szociálisan érzékeny,és nemmilliárdosokra kíváncsi, miért szavaz a milliárdosokból álló mszp-re, élén fegyencel? nagyon szép értékeket vall magának, kár, hogy a nagy gondolkodásban nem jutott el oda a posztíró, hogy megnézze kire szavaz: homlokegyenest az elveid ellen szavazol, csak azért, mert a párt nevében ott a "szocialisa" szó.

Vincenzo90 2010.04.08. 18:17:14

Demokrata? MSZP? Ez a kettő egymás ellentéte... Fogyatékos hülye! :P

Lone Starr (törölt) 2010.04.08. 18:33:06

Ironizáló-e vagy, szocdemman úr, vagy sns?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.08. 18:33:38

SZAVAZZ TE IS NÁLAM!
GYAKOROLJ, HOGY VASÁRNAP ÚGY MENJEN MINDEN, MINT A KARIKACSAPÁS!

Görgess a blogbejegyzés aljára, és jelöld be a kedvenc opciód, majd nyomd meg a gombot lent, amellyel urnába kerül a szavazatod:

epikurosz.blog.hu/2010/04/08/a_jobbik_kormany_elso_10_intezkedese_lenne

Lone Starr (törölt) 2010.04.08. 18:39:06

mármint sni, nem sns, mert azt még én sem tudom, mi.

Nándo 2010.04.08. 18:55:46

Félretéve az érzelmeimet: anyád'!

Indoklás:

„Az, amit el tudtam nektek mondani, itt egy órában, sőt talán több is volt, mint egy óra, az természetesen nem az egész politikánk, az természetesen nem képes magában foglalni egy sor dolgot, amelyet meg kell tenni, és nem képes visszaadni az egyébként szükséges kommunikációnak azt a sokrétűségét, ami kell a sikerhez. Ezzel együtt is a figyelmeztetést és a tanácsokat ez ügyben köszönjük szépen. Ha őszinte vagyok hozzátok, akkor azt tudom mondani, hogy tele vagyunk kétségekkel, hogy a magabiztosság mögött ott van az őrlődés és a gyötrődés. Egészen pontosan tudom, hogy mindaz, amit csinálunk, az nem lesz tökéletes. Hogy egy sor ügyben fogalmam sincsen, hogy melyik, nem a hatodik lépés, még a harmadikat sem tudom. Tudom az első kettőt. És egyszerre kell megpróbálni előrevinni ezeket az ügyeket, fenntartani közöttünk az együttműködést, a jóhiszeműséget, biztosítani a koalíciós partner támogatását, fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak, bevonni őket ebbe a folyamatba. Megtanulni nem fölszisszenni minden pillanatban és menni előre. Dehogy tudom kiszámolni minden lépésünknek a következményét. Nem tudjuk! Nincsen ennyi kapacitásunk. Azt az igazság, hogy csak reggel 7 órától éjjelig dolgozik az egész csapat, és hiába, egy pont után nem lehet szélesíteni. Nem tudjuk 12-15 embernél többen körülülni azt az asztalt, amelynél meg kell állapodni kormányzati emberekkel, minisztériumi emberekkel meg szakértőkkel. Nem tudjuk. Ennyi tehetségünk van gyerekek!

Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük. Úgy őriztük a titkot, hogy miközben tudtuk, és ti is tudtátok, hogy ha el fog jönni a választási győzelem, utána nagyon neki kell állni, hogy soha ilyen problémánk nem volt. Úgy őriztük a politikai egységet tavaly nyár óta, és mögötte mondjuk a szakmapolitikai egységet, mint soha az elmúlt években. Vagy talán sose. Természetesen mindaz, amit tudunk, az anyagaink kidolgozottsági foka, hagy maga után kívánnivalót. Igen, igazatok van. Pontosan tudjuk mi azt, hogy rengeteg kockázattal nézünk szembe. Amikor azt mondjátok nekem, hogy vigyázzunk oda, mert az Alkotmánybíróság visszaküldhet dolgokat, tudjuk mi ezt. Nem baj, hogy mondjátok, de higgyétek el, tudjuk. Egy nagyon szűk csapat dolgozik Petrétei Jóska mögött, mert hogy nem engedhetjük be a minisztérium egészére ebbe a fázisban még, 5-6-7 ember reggeltől éjszakáig, a szó legszorosabb értelmében, hogy nehogy baj legyen.

Őrületbe kergetjük egymást bizonyos pontokon, hogy összeszedjük a szükséges mennyiségű pénzt a kollegákkal, hanem amikor mennek a politikai egyeztetések, húzzatok már a picsába ezzel! Gyerünk előre! Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt, mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?

Természetesen a dolog az nem szépen, nyugodtan, aprólékosan felépített. Nem. Nem. Őrült lóhalálában készül, mert egy darabig nem csinálhattuk, nehogy kiderüljön, most meg már olyan rohadtul kell csinálnunk, hogy majdnem belegebedünk. Aztán lassan fölbukunk. Mert nem bírjuk jobbra a tempót. Ez a helyzet. Közben meg kell állapodni még a szabaddemokratákkal, meg még miniszteri problémák, meg ismeritek. Nézzétek, a dolog az úgy áll, hogy a legrövidebb távon nincsen választás. Veres Janinak igaza van. Lehet még egy picikét itt tesza-toszáskodni, de nem sokat. Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen. És persze még gondolkodhatunk nagyon sokáig, meg kibaszott sok elemzést el lehet végezni, hogy melyik társadalmi csoportot hogy fogja végezni. Azt tudom nektek mondani, nem tudunk még hetekig elemezni gyerekek. Nem tudunk. Az első nap meg kell mondani, hogy mit kell csinálni azért, hogy ebből még idén kiigazítás legyen. Hogy szeptember elsejétől bizonyos adójogszabályok életbe léphessenek. Elemezgethetek én még egy pár hétig, aztán majd jönnek, akiknek az a szakmájuk, és azt mondják, hogy ők már elemezték. Magyarország le van írva.

Ezért annak az előrebocsátásával, amit csinálunk, az messze nem tökéletes, nem tudok nektek B verziót mondani. Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos véleményformáló makrogazdasági ügyekben, Kornaitól Bokrosig, Békéstől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig, azokkal végig beszéltük, végig szenvedtük, végig üvöltöztük. És azt is meg kell mondjam nektek, hogy nagyon sok nagy ötlettel találkozom. Hű, a hétszázát neki! És kiderül, hogy még a legnagyobbak is, a legtöbbre tartottak is százmilliárdos nagyságrendű tévedésekben vannak. Vessünk ki ingatlanadót mindenkire! Tudjátok, hogy mennyi jön be ingatlanadóból, ha minden ingatlant megadóztatunk, ami ötmillió forintnál drágább? Alacsony értékhatárt mondtam, nem százmilliót. Ötöt. És egyébként még odaadjuk az önkormányzatoknak azt az 52 milliárdot, ami a kommunális adóból bejön, mert akkor azt oda kell nekik adni, az az ő bevételük. Az egész sztorinak az egyenlege kevesebb, mint 20 milliárd forint.

Magyarország talán legbefolyásosabb üzletembere Demján Sándor. Hatalmas nagy hanggal, hogy Ferikém, olvasom a Sarközy tanulmányban, hogy ha minden háttérintézményt bezárunk, akkor 700-800 milliárd forintot fogunk megtakarítani. Mondom Sanyikám, normális vagy te? Hát legalább te tudhatnál számolni, áldjon meg a jó isten! Odajön Surányi Gyuri barátunk, hogy ő neki megvan, hogyan kell átalakítani úgy a minimálbér adómentességét, hogy közben fent lehessen tartani az igazságosságot. És dolgozunk sokáig vele. Vagy elküldi a papírját, amelyen kiszámolja, és kiderül, hogy minden nagyon jó, csak azt nem tudja, hogy létezik az adójóváírás intézménye ma Magyarországon, és azt is át kell alakítani, és az 230 milliárd forint összességében. Ja? Hát, ha a 200 milliárd forint benne van a pakkban, akkor úgy már nincsen megoldásunk. Általában sok jó ötlet van egészen addig, amíg nem kell számolni. Amikor számolni kell, akkor elfogy a tudomány. Általában sok kritika van, hogy a rendszer nem eléggé kerek, nem eléggé konzisztens, mindenkinek van ötlete, hogy akkor mit vegyünk ki belőle, hogy a maradék konzisztensebb legyen, és máris éppen csak harmadannyi pénz van, mint amennyit össze kell szedni. Ja, úgy én is tudok konzisztens rendszert. Csak az a problémám, hogy nem 50 milliárdot kell összeszedni, hanem nem mondom meg, hogy mennyit. Hát ez a baj. Ráadásul mindezt valahol úgy kell megtenni, hogy amit akarunk csinálni hosszú távon, azt ne keresztbe verje. Gyerekek, nem vagyunk tökéletesek! Egyáltalán nem. Nem is leszünk. Nem tudom nektek azt mondani, hogy minden rendben lesz. Azt tudom nektek mondani, amit mondtam az utolsó egy évben, hogy ami tisztességgel megcsinálható, ami a tehetségünkből kitelik, mert nem játszunk különleges meccseket, mert az energiáinkat nem arra fordítjuk, hogy egymással szarakodjunk, mert nincsenek külön érdekek, amik egyébként nem bírnák ki közöttünk a nyilvánosságot, mert nem valamit akarok veletek elintézni.

Az a csapat, akire rábíztátok ennek az oldalnak a vezetését, az a csapat képes nagyjából erre a teljesítményre. Képes nagyjából programot adni. Lehet, hogy van egy másik csapat, amelyik tud mást. Nem tudunk, nem tudunk ennél többet és ennél jobbat. Nem leszünk rá képesek. Ha belegebedünk, akkor se. Nagy munka van, tisztességes munka van egymás között, muszáj megcsinálni. Nem beszélek az Új Magyarországról, a fejlesztésekről, határon túli magyarokról, egyházakhoz fűződő kapcsolatokról és még ezer dologról, mert a nagyhoz képest ma nem ez a legfontosabb. Mindegyikben érdemi, jelentős és mély javaslataink lesznek. Egyik-másik meglepetést is fog okozni. De az egészhez képest, amit el kell döntenünk egymás között, nem ez a legfontosabb. Reform vagy bukás, nincs más. És amikor azt mondom, hogy bukás, akkor beszélek Magyarországról, beszélek a baloldalról, és nagyon őszintén mondom nektek, beszélek magamról is. És akarok most egyetlen egyszer mondani nektek három percet. Ezt legfeljebb még egyszer fogom én elmondani nektek.

Fantasztikus dolog politikát csinálni. Fantasztikus. Fantasztikus egy országot vezetni. Az utolsó másfél évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált, és egy dolog fűtött: visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet, hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól meg a jobboldaltól, és tanulja most már meg magát, nem ő hozzájuk mérni, hanem a világhoz. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt, imádtam, életem legjobb része volt. Most az adja, hogy történelmet csinálunk. Nem a történelem könyveknek, arra szarok, egyáltalán nem érdekel, hogy benne leszünk-e. Hogy én személy szerint egyáltalán nem érdekel. Csinálunk-e valami nagyot. Azt mondjuk-e, hogy a kurva rohadt életbe, jöttek pár napig, meg merték tenni, és nem szarakodtak azon, hogy hogy a francba lesz majd az útköltség elszámolásunk, bassza meg! Jöttek párak, akik nem szarakodtak azon, hogy akkor a megyei önkormányzatban lesz-e majd helyük, vagy nem. Hanem megértették, hogy másról szól ez a kurva ország! Hogy megértik azt, hogy azért érdemes politikusnak lenni itt a XXI. század elején, hogy csináljunk egy másik világot! Csak azért! Egzisztenciát lehet még találni sokat.

Tudom, hogy nekem ezt könnyű mondani. Tudom, ne vágjátok mindig a képembe! De csak ezért érdemes! Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányoztunk volna, ehelyett hazudtunk reggel, éjjel, meg este. Nem akarom tovább csinálni! Vagy megcsináljuk, és van hozzá egy emberetek, vagy mással kell csinálni! Soha egy darab interjút nem fogok adni akkor, amikor be fogom fejezni, hogy ha vitával fogunk elválni egymástól. Soha. Soha nem fogom a magyar baloldalt bántani. Soha. De csak azért érdemes csinálni, hogy hozzányúljunk a nagy dolgokhoz. Elmagyarázni és majd hosszú bizottságokban ücsörögni, és majd új munkabizottságot tartani, aztán majd kideríteni, hogy soha egyetlen egy törvényben nem tudunk megállapodni, mert újra csak azok a kompromisszumok születnek, ami lényegében a semmittevés kompromisszuma, hogy fönnmaradjon, amely eddig volt, mert minden más sérti valakinek az érdekét, ahhoz másik madame kell. Ez az én imádatomat nem fogja megváltoztatni. Egyáltalán nem. Én nem fogok naponta felállni. Volt ilyen minisztere Horn Gyulának is, aki mindig le akart mondani. Volt ilyen miniszterelnök-elődöm is, aki állandóan elmondta, hogy én nem ilyen pasi vagyok. Amíg van benne erő, és megyünk előre, addig igen, és egyszer meg nagyon csöndben elmegyek. Nem érdemes másért.

Mindenki döntse el magában, hogy 4-500 ezer forintért csinálja a dolgot, ami kurva fontos, különösen, ha az embernek már nincsen más szakmája, csak ez, tudom én. Hogy képes-e az elmúlt 15 év összes történetén felülemelkedni és megkötni új védeket, vagy azt gondolja, hogy ez is egy olyan négy év lesz, hogy a francba, túléltük az eddigit is, most is túl leszünk. Volt elég miniszterelnökünk, ezen a pasin is túl leszünk majd. Mi úgy is maradni szoktunk. Lehet, és azt is mondom, hogy ez egy legitim érvelés, és nem is bánt. Egyáltalán nem. Egyáltalán nem. Van ebben a frakcióban nem egy miniszterelnöknek alkalmas ember. Én azt mondom, hogy vegyen mindenki nagy levegőt, igyon kurva sok bort, aludjon egy-két éjszakát és döntse el magában, ha mindenki csak ugyanazt tudja mondani, amit az elmúlt években mindig mondott, és nem jut el odáig, hogy na, a franc egye meg, lehet, hogy mást kell mondani, mint amit mondtam öt éven keresztül, mert láthatólag soha nem tudtunk megállapodni egymással. Mert ha mind a 190 ugyanazokat a mondatokat mondja, mint amit az elmúlt években mondott, akkor ugyanúgy nem fog történni semmi, mert ugyanúgy nem tudunk megállapodni. Bassza meg, ugyan nem értek egyet, de elengedem először. Csinálják!

Máskor meg azt, másik engedje el, hogy hadd csinálhassa. Az nem reform, hogy a többiek változzanak meg. Az nem reform, hogy egyébként kiállunk és mondjuk a népnek a mantrát. Az a reform, hogy hajlandóak vagyunk mi is egy sor ponton átértékelni mindazt, amit eddig gondoltunk és tettünk. És ehhez képest az első hónapoknak a dolga, a kiigazítás dolga, az csak szimpla kényszer. Be kell valljam. Ott tévedtek, ha azt hiszitek, hogy van választásotok. Nincsen. Nekem sincs. Ma legfeljebb az a választás, hogy megpróbáljuk befolyásolni, hogy mi történik, vagy rá fog omlani, a francba. A megoldás biztosan nem tökéletes, igazatok van. Biztosan nem. Csak nem tudunk jobbat. Olyat, amiben meg tudunk állapodni a szakma nagy részével, akivel el tudjuk fogadtatni a piacokkal, el tudjuk fogadtatni a koalíciós partnerrel, és nálunk, akik ezt egy páran a tetején csinálják a Bélától a Veres Janiig, Kiss Pétertől az Ildikóig, Szekeres Imrétől a Hillerig, meg mondjuk velem, nagyjából elhisszük, hogy körülbelül jó. Mert ezeknek el kell hinni. Egyedül külön-külön tudunk mást is, csak nem külön-külön vagyunk, hanem ott ülünk tizenegy néhányan az asztal körül és el kell fogadni. Én azt gondolom, hogy meg lehet csinálni.

Azt gondolom, hogy lesznek konfliktusok gyerekek. Igen, lesznek. Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek. Csak akkor lehet végigcsinálni, ha a lényegben hisznek és a lényegben van egyetértés. Kikerülni a konfliktusokat, önmagunk között, megijedni attól, hogy egyébként sértünk érdekviszonyokat, akkor nem szabad elkezdeni. Nem szabad. Semmihez nem ragaszkodunk, úgy nem igaz, hogy én ahhoz ragaszkodom, hogy van egyvalami a fejemben, hogy annak kell lenni az egészségügyben, annak kell lenni, az izé. Dehogy! Én ezeket a beszélgetéseket szervezem, mediálom. Nyitom ki a pasikat, hogy mondják el, hogy mi van bennük Nem diktálom, nem igaz. Ha diktálom, akkor, amikor le akarnak lassulni, és nem akarnak megállapodni. Hogy gyerünk a hétszázát, előre! Ezt tartom a dolgomnak. És amiben megállapodtunk, akkor ne engedjem, hogy lelassuljanak. Nem arról szól, hogy nekem van egy A-Z-ig megírt forgatókönyvem Magyarországra, és azt mondom, hogy ki fogom belőletek verni. Francot! Van A-Z-ig forgatókönyvem, hogy hogyan lehet a szocialistákban ott lévő hihetetlen energiát arra fölhasználni, hogy az országot megváltoztassák, hogy tegyék már bele, hogy legyenek már úrrá végre a kishitűségükön meg a régi igazságaikon. Arra van! Aztán, amikor nem bírom, akkor meg kiabálok egyet. Nincsen személyes sztorim ebben az ügyben. Egyáltalán nincsen. Nagy dolgot kaptam ettől, amit a másfél évben csinálhattam. Azt a személyes sztorim, hogy változtassuk meg ezt a kurva országot, mert ki fogja megváltoztatni, Orbán Viktor fogja megváltoztatni a csapatával?

Vagy C változat, nem történik semmi, el lehet még így egy darabig lébecolni. Persze, hogy bonyolult az egészségügynek a dolga. De hát amelyikünk bemegy egy egészségügyi intézménybe, tudja, hogy hazugságok sokaságára épül. Persze, hogy az oktatásban borzasztóan nehéz bármihez hozzányúlni, de igen, azt látjuk, hogy nem egyenlően osztja a tudást széjjel. Valamelyikőtök mondta - az Arató Gergely -, az mégiscsak a legnagyobb igazságtalanság kérem szépen, hogy a magyar oktatási rendszer egyik oldalról a köztünk lévő társadalmi különbségeket fölerősíti, nem gyengíti, aztán még szegregál is. Hát ez az igazi nagy probléma! Ez a nagy gond! És az a nagy gond, hogy azoknak adjuk az ingyenes állami oktatást kérem szépen, akik a legjobb családokból jönnek! Hát ehhez képest nem az a botrány, hogy ki kell fizetni 3 százalékonként. Ha van társadalmi botrány, akkor az, hogy a felső tízezer termeli magát újra közpénzen! Mi meg ezt nem merjük kimondani, és be vagyunk szarva, hogy azt mondjuk, hogy egyébként, ha hét százalék, akkor tessék fizetni. Ne áltassuk itt egymást, ez az igazi botrány! Az az igazi botrány, ahogy a Laci beszél az ő cigány embereinek, annak tized olyan jó minőségű egészségügyi szolgáltatás jut, mint nekem! És mióta az anyámnak, ismerik a nevét, azóta neki is jobb jut, a kurva életbe! Nem tudta, hogy mi történt, megjavult az egészségügyi rendszer fiam? Mondom, egy lószart mama! Az az igazság, hogy fölismerik a nevedet! Ez botrány! Ehhez képest, társadalmi értelemben a vizitdíj semmi, az nem botrány, az kényelmetlen politikailag. Meg kifizetni. Meg politikailag lehet súlyos következménye, de őszintén szólva, ez a következmény legfeljebb bennünket érint, ha idióták vagyunk. A társadalmi következménye az meg mindenkit érint. Mi azért nem merünk hozzányúlni egy sor nyilvánvaló társadalmi hazugsághoz, mert félünk a ránk ható politikai következményektől. De hölgyeim, és uraim! Ez egy pár száz embernek meg a családjának, meg az ismerőseinek a problémája, a miénk. De nem azért kell politikusnak lenni, mert ebből olyan kurva jól meg lehet élni, mert már elfelejtettük, hogy milyen autófényezőnek lenni! Hanem azért, mert meg akarjuk ezeket oldani.

És egyébként pedig épp az az elmúlt négy évnek a tapasztalata, épp az Horn Gyula kormányzásának tapasztalata, hogy nem abba szoktak belebukni emberek, ha valamit csinálnak, meg ha nem csinálnak. Francba is, mibe is akkor? El kell indulni, tudni kell, hogy mit akarunk csinálni! Irtózatos lesz az első pár év, persze. Teljesen érdektelen, hogy 20 százaléka a lakosságnak fog ránk szavazni. Tavaly nyáron az utolsó nyolc évben először a 100 emberből a Szonda szerint csak 18 mondta, hogy ránk fog szavazni. Tavaly nyáron gyerekek. Egy évvel később nyertünk. Mi lenne, hogy ha nem az egymás közötti faszkodást miatt veszítenénk el a népszerűségünket, hanem mert csinálunk nagy társadalmi ügyeket, és nem probléma, hogy elveszítjük akkor egy időre a támogatásunkat, aztán majd visszaszerezzük. Mert megértik. És el lehet majd menni vidékre nyugodtan, hogy megcsináltuk, a hétszázát. Hogy nem lett mindenkinek jobb, igazuk van. De neki, meg neki, meg neki, meg kollégiumok épültek ebben a nyüves országban végre újra. Erről szól a politika. Nem arról, hogy melyikünkből lesz kerületi polgármester meg hány helyettese lesz. Fontos az is persze, tudom én. Nem vagyok naiv. De nincs benn az ország első száz legfontosabb ügyében, és mi döntjük el, hogy melyikkel foglalkozunk. Mi! És az ország azt gondolom, hogy megérdemelné, meg mi magunk is, hogy ilyen dolgokat csináljunk. Szóval, azt tudom nektek mondani, hogy álljunk neki, csináljuk meg, sok igazságotok van a figyelmeztetésben, a féltésben, a részletek ügyében. Csak azt tudom, hogy nem fogok játszani semmilyen játszmát. Sem így, sem így, tesszük a dolgunkat. Amíg nagy tempóval lehet menni előre, addig megyünk. Ha nem lehet menni és elmagyarázzátok, hogy reform igen, de, ahhoz én nem kellek, ahhoz más kell. És írok majd kibaszott jó könyveket a modern magyar baloldalról. Gyerekek, kell még valamit mondanom Ildikó?"

"...jövőért és a demokráciába vettet hitért."

A jövőt én is látom, sajnos meg is tapasztaltam a magyar DEMOKRATIKUS baloldaltól, már csak az a kérdés, hogy ezeknek (neked) mit jelent a demokrácia, mert bizonyosan nem azt, amit nekem. Erre pedig van nyolc év bizonyíték.
Feltételezem, te is megkapod szép kis írásodért a magad kis nokiás dobozát: Connecting People.

is 2010.04.08. 19:06:29

@Novák Előd: "Kérdezd meg, most mi van velük.. egyiknek elment a háza, másiknak ellopták az autóját (szar közbiztonság) harmadiknak pedig tönkrement a családja mert a maszop kettéosztó gyülölet kampánya ide vezetett"

megkérdezem:

- mekkora ház, miért ment el? mikor vették, mennyi hitelre, milyen önrésszel, mekkora támogatással?
- milyen típusú, márkájú autó volt, hány éves?
- tehát a FIDESZ semmilyen megosztó kampányt nem csinált, ugye? konkrétan tudnál egy megosztó kampányelemet mondani?

Joseph Adama (törölt) 2010.04.08. 19:08:57

@is: 2014 nem lesz = 1994.

Hélló papó!xD Vasárnap meg csak nézzed! :)

is 2010.04.08. 19:12:37

@Nándo: félretéve az érzelmeket: biztos tudsz te gondolkodni is, de kényelmesebb csak kinyilatkoztatni. ha elkezdenél érvelni, még a végén meg kellene tudni védeni az álláspontodat. így nem kell. könnyű ez az út, de hosszú távon sehová nem vezet.

tocibacsi 2010.04.08. 19:20:26

@is: az az idézet nem elég indoklás, vagy a maszop szavazói valóban mindannyian ... öööö... mondjuk egészen finoman úgy, hogy naívak?!...

Zuzu Petals 2010.04.08. 19:24:19

Kedves Posztoló!
Két kérdésem lenne?
1. Mikor tanulsz meg helyesen írni? (Ha felsőoktatásban tanulsz, akkor jó példája vagy annak, hogyan teték tönkre az oktatást, ha középiskolában, akkor meg igyál egy kakót, és hallgass kérlek)
2. Mikor volt a lobotómiád?

öregmogyi 2010.04.08. 19:25:42

Még három nap, és ezt a blogot sem pénzeli már a BKV. Szar ügy :-)

disco-boy · http://diszko-rulez.blog.hu 2010.04.08. 19:34:23

LMP-s képviselőjelölt romáknak szánt támogatást vett fel. Három napja tudni erről, de az Index meg sem említi!

disco-boy · http://diszko-rulez.blog.hu 2010.04.08. 19:36:09

portal.c-press.hu/200803262495/belfold/koltsegteriteses-kepzesben-resztvevo-cigany-fiatalok-tamogatasa.html

es

www.okm.gov.hu/felsooktatas/eredmenyek/koltsegteriteses-090803-1

lehetmas.hu/kispest/1236/faith-balazs-az-lmp-jeloltje-kispesten-bp-28-evk

es

www.nonprofit.hu/ciszok/szerv/egyszerv/65566.html

Nándo 2010.04.08. 19:47:41

@is: Tudod, van valami arcpirítóan pofátlanság abban, hogy magatokat állítják fene nagy demokratának, miközben mindenki (ti aztán még jobban) tudja, hogy az a MSZP az MSZMP utódpártja, s most éppen a FIDESZ-től próbáljátok megvédeni a 20 éves demokráciát. Attól a FIDESZ-től, akik elég sok mindent tettek anno, ti mit is csináltatok? Ja igen emlékszem, kerekasztalnál tárgyaltatok a demokratikus átmenethez. Feltételezem azért, hogy mert a rohadt nagy demokratikus baloldali idea ezt kívánta... Igaz? Ezért? Erősíts meg abban a hitemben, hogy ez csakis a demokratikus baloldali idea miatt történt meg, s annak a kis apróságnak, hogy a SZU összeomlott semmilyen köze nem volt ehhez? Csupán vétlenen egybeesés.

20 éve is megbuktatok az egész szovjet hóbelevanccal, úgy most is megbuktatok. Ez a rohadt nagy igazság. Akiben van egy csöpp józanság, az csakis azért teszi máshova az X-jét, hogy ez még egyszer ne fordulhasson ez elő (:D:D), legyen következménye annak, hogy korruptak voltatok, "hazudtatok reggel, éjjel, meg este", s kormányozni is csak addig tudtatok, amíg elő kellett varázsolni egy "kormányprogramot". Mennyi is volt ez nektek? 4-5? Cirka nyolc év alatt!
Tehát miért is kéne nekem az MSZP-re szavaznom? Hogy megvédjem a demokráciát? Ennyit tudtok hazudni 8 év után? Ennyit?

fátum 2010.04.08. 20:00:59

MSZP vs. demokrácia. Az még ugye megvan mindenkinek, hogy csak az SZDSZ-en múlt (béke poraira :-) ), hogy most nem Szili Katalin a köztársasági elnök?

hajraorban 2010.04.08. 20:15:55

Mit kezelt jól az MSZP ? Mit ? Hülye vagy te öreg, nem szociáldemokrata.

Zigi 2010.04.08. 20:27:51

Hát kedves posztíró ahogy olvasom nem volt nagy sikered ezzel a poszttal.

fourgee 2010.04.08. 20:45:35

Kérlek titeket, ne bántsátok a post íróját.

"Kérek, mindenkit kapcsoljon ki egy picit, tegye érzelmeit félre vagy ” igyon meg kurva sok bort” és gondolkodjon, gondolja végig újra a döntését."

Ha kurva sok bort iszom, én is hülyeségeket írkálok, ahogy most ő is tette :))))
Meg azt is elfelejti, hogy Gyurcsány az MSZP Orbánja. Mindkét oldalon ott a vezér, csak azt kell eldöntenünk, hogy arra a vezérre szavazunk, aki azért kattant be, mert megfigyelték és zaklatták a titkosszolgálatok, vagy pedig arra, amelyik alapból bekattanva született...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2010.04.08. 20:47:08

Ha a magyar demokrácia letéteményese az MSZP, akkor nem szükséges a magyar demokrácia fenntartása.

Hagrid 2010.04.08. 20:53:14

Én is szocdem beütésű vagyok RÉSZBEN, de épp ezért is szavazok inkább a Fideszre. Az MSZP baloldali?
Mostanában csak a jobbikos kommentelőkön röhögtem, komolyan hálás vagyok ezért a posztért, mert most ezen a blogon röhögök.:D Ma egy épkézláb baloldali (kivéve a nyugdíjasok), ha szélsőséges, akkor a Munkáspárt 1 százalékáért küzd, ha meg nem, akkor a Fideszre, rosszabb esetben az LMP-re szavaz. Az MDF és az MSZP kinyírták Magyarországon a baloldalt, lényegében szélsőségesen liberálisok, az MDF republikánus jelleggel, de az MSZP is hasonló. A jobbik papíron radikális, amúgy MSZP pénzelte, MIÉP-kinyíró párt lett. Választás? Ugyan már...színjáték. Elvből voksolok, ezen a blogon/poszton röhögök. Nyugger-blogger...

Balack 2010.04.08. 20:57:33

na gyerekek kurvajó. kedves bloggolónk egy meggyőződéses komcsi, és az index is hasonló jelzőket érdemel az utóbbi napok állásfoglalása miatt. éljen gyurcsány, éljen az mszp, haljon magyarország!!

gratulálok...

pannonfunk 2010.04.08. 20:59:25

Azé' szavazzunk az mszp-re, mert különben nem kerülünk be a támogatói adatbázisba:

crm.mszp.hu

esetleg kiderül, hogy fideszesek vagyunk:

vastagbor.blog.hu/2010/04/08/popec_szoci_adatbazis

"Nem csupán az MSZP-szimpatizánsokat, hanem a politikai ellenfeleik, kiváltképp a Fidesz politikusait, szimpatizánsait és aktivistáit is nyilvántartja az MSZP"

Nohát ezért.

Vagy pont ezért nem. Mert demokratának lenni, annyi, mint nem félni. Nem fogok félni nem az mszp-re szavazni.

robinzone 2010.04.08. 21:01:46

a kommunistak most epp demokrataknak becezik magukat. de attol ok meg kommunistak. egy ilyen korrupt erkolcstelen banda alkalmatlan arra, hogy barmilyen demokratikus funkciot, akar ellenzekit is, ellasson. akik most epp a szabadsagot feltik. a sajatjukat, leginkabb. joggal.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.08. 21:03:44

Az első videó kapcsán kopirájtot jelentek be:

fedor.blog.hu/2010/01/11/mit_adtak_nekunk_a_romaiak_3

:-)

A poszt többi részére viszont nem. Nálam csak az MDF és az LMP jöhet szóba. Még alszok rá hármat, hogy melyik :-)

tompus 2010.04.08. 21:08:06

Hogy rohadna le a keze annak, aki az mszp-re szavaz!
A demokrácia védője? Azok, akik korlátozzák a szólásszabadságot és ártatlanokat is szétverettek? Akik válságba sodorták az országot, majd nagyképűen mondogatják, hogy megakadályozták a szakadékba zuhanást.
Kedves szocdemman, te egy idióta vagy!

micu · http://www.ingyentv.hu 2010.04.08. 21:09:10

Ennek az MSZP-nek vége.Ezt ők is tudják azóta amióta rémülten észrevették, hogy a Fidesz "baloldalról előzött" és ma már szinte nincs is olyan tipikus "baloldali"' érték amelynek szószólója egyedül az MSZP lehetne. Marketinges nyelven: nincs hova szűkíteniük a fókuszt.
/Max. lehetnének az lqrók pártja, annak hitelesen megfelelnének
de azzal nem lehetne új tömegbázist építeni./ Az lqró hiába is próbál meg önigazolásként egy vagy akár számtalan könyvet megjelentetni, ő már "bepozícionálta" magát egy szerepbe amit keresztként fog hordozni.Minél jobban erőlködik, annál szánalmasabbnak fog kinéznii - kivéve azt a kb. 200 ezer főt
aki csakis benne látja a megújulás lehetőségét.De az lqró velük max. azt fogja elérni, hogy mindig /??/ lesz egy képvoselői helye amely /legalábbis egyelőre/ megvédi a börtöntől. Kérdés, hogy meddig. Az idő mostantól ellene és az MSZP ellen dolgozik.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.08. 21:11:19

@pannonfunk: "Kedves posztoló! Mennyi kannást fogsz még benyakalni, hogy az itt termett kommenthegyek után levezesd a frusztrációdat? "

Semennyit, láthatóan nem olvassa, azért már nem fizetnek. Poszt kikerült, bögre megvan, szevasztok! :)

Gest anyó férje 2010.04.08. 21:16:18

Az MSZP mint az egyetlen demokratikus ... be kéne tiltani az összes többi pártot hogy még teljesebb legyen a demokrácia!

Kun András 2010.04.08. 21:39:31

Mert idióta vagy..azért szavazol az MSZP-re. Vagy azért, mert te is lopsz?

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.04.09. 12:01:55

"Azzal is érvelhetnék, hogy egy csomó iskolát. főteret, művelődési házat, közparkot újítottak fel. Egyetemek kórházak hidak és autópályák épültek, újultak meg. De most úgy teszek, mint akinek ez nem fontos, vagy aki úgy gondolja mellékes dolgok ezek."

én ezt másképp látom. előttem összevont iskolák derengenek, amik miatt gyerekeknek fél órával hamarabb kell kelniük, többet utazniuk, hogy időben beérjenek.
megszüntetett kórházi ágyakat, az apósomat gerincműtét után 3 (három) nappal kirakták, mint macskát szarni, mert másnak kellett a hely!
fölösleges hidak, dupla áron elkészült autópályák.
most úgy teszek, mit akinek ez fontos, és egyáltalán nem mellékes dolgok ezek, és eszerint fogok szavazni is...
süti beállítások módosítása