Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Miért vagyok szocialista?

2010.01.09. 12:06 | szocdemman | 228 komment

Címkék: mszp baloldal


Szerintem nem tévút a baloldaliság. Bár sokan nem értik pontosan, és tévesen értelmezik. Szocialistának lenni annyi, hogy segíteni másokon, rajtad is! Az emberek tény, hogy nem azonos képességekkel születnek, de nem is azonos anyagi és társadalmi feltételekkel indulnak el az élet rögös buktatói felé. A szocialistáknak a célja az, hogy ne az döntse el, hogy mi lesz az emberből, hogy milyen családba született, hanem inkább az, hogy milyen képességei vannak. Egy jó képességű szorgalmas gyermek is juthasson diplomához, annak ellenére, hogy egy apró csereháti faluban nőt fel. Aki ma úgy gondolja, hogy ez így van az téved. És nem látja azt a borzasztó igazságtalanságot. ami a mai társadalmunkat terheli. És én akárhogy is szemlélem ezt, akkor is csak az MSZP képviseli a kisembereket. Szavak szintjén persze már a Fidesz sokat beszélt ezekről, de amikor a tettekre kerülhetett volna sor, valahogy a szavak elfelejtődtek.

Csodálatosan naiv szemlélet az, hogy ma nincs szükség a közösségek megerősítésére. Ma Magyarországon igen gyenge a civil szféra. Hiába van meg a lehetőség arra, hogy egyesülhetünk vagy alapítványt hozhatunk létre. Hiába van mögötte tenniakarás és valós szándék, de ezeknek a szerveződéseknek rengeteg nehézségük van. Talán a legrosszabb a közöny és a társadalmi érdektelenség. Akik ilyen civil szervezetben tevékenykednek, pontosan tudják miről beszélek. És ennek több oka is van. Ma egy atomizálódó társadalmat élünk. Egyre kevesebb a nagy baráti társaság. És egyre jobban úgy érezzük ez a világ nem rólunk szól. Ma nagyon sok olyan fiatal van, akik sokat vannak otthon Internet előtt mert, nem hívja őket soha senki sehova. A felvetésre lehetne az a válasz: és akkor mi van??
Az emberi léthez hozzá tartozik a közösségi lét, és a társak utáni vágyakozás. Természetes dolog, hogy ennek hiányában az emberek depresszióra hajlamosak lesznek, rosszabb lesz a közérzetük, és emberi kapcsolatteremtő képességük csökken. Kevésbé lesznek toleránsak másokkal, és nyitottak más emberek problémájára.

Ezeket a trendeket kell mérsékelni, ezért van szükség mai is baloldalra, és én ezért vagyok szocialista! De azt nem állítom, hogy az MSZP-nek nem kell változni. Szerintem ma nagyon sok ember baloldali, de azok nem támogatják az MSZP-t. Pedig az az ő pártjuk lenne.

Kedves Barátaim!

Ha nem tesztek semmit azért, hogy a magyar baloldal helyes úton járjon, hogy változzon, jóhogy párt nélkül maradtok. Fel lehet venni a kapcsolatot az MSZP-vel. Lehet nekik levelet írni, petíciót, beadványt. Ha ezt többen tesszük hatékonyabb. És igen a tettek mezeére is lehet állni. Minden párthoz, így az MSZP-hez is, lehet csatlakozni. A tagozatok, a platformok keretében széles azon testület köre, ahol lehet alkotó munkát végezni. Végezzetek! Mert akkor az MSZP újra az a párt lesz amire 2002-ben és 2006-ban is szavaztunk!
 

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr271658710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asztrografológus 2010.01.09. 15:01:11

azért vagy szocialista, mert a szüleid is prolik voltam, te meg kő primitív lehetsz.

iFagyee 2010.01.09. 15:19:26

És a nemzeti szocializmussal mi újság? Az már nem tetszik, ha valami nemzeti is?

Gabo1000 2010.01.09. 15:20:54

Szerintem meg az MSZP pont nem a baloldaliságot képviseli. Azt még megértem, hogy 2002 ben ezt nem láttad, de hogy 2006 ban sem volt nyilvánvaló számodra hogy mennyire is csőbehúztak, az már elkeserítő. Élsz jópár megvezetett "hű" szocialistával ebben az országban, és még mindig nem látod az elmúlt 8 év "eredményét". Ragaszkodsz egy tévhithez. Erre szoktam mondani hasonló gondolokodású barátaimnak, hogy akkor sem vennék észre mennyire nem az történik velük amit szeretnének, ha a kötél a nyakukon lenne. Ideje lenne felébredni, és meglátni, ami ebben az országban történt az nem hogy nem szocialista, hanem kőkemény kapitalista "vívmány".
Gondold csak végig, hogy mik voltak a nagy szocialista párt nagy szociális intézkedései és ha higgadt vagy látni fogod mennyire nincs igazad.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2010.01.09. 15:21:09

ha az mszp szocialista, akkor én vagyok a benedekhegyi aureliano buendia

Joe84 2010.01.09. 15:23:15

"Szocialistának lenni annyi, hogy segíteni másokon..."

AHA... Köszönjük szépen, de 8 év segítség elég volt tőletek. Padlón van az ország.

"...juthasson diplomához, annak ellenére, hogy egy apró csereháti faluban nőt fel."

Ha nem tettétek volna tönkre a kis falvakat is, ha lenne munka vidéken, ha nem kéne onnan menekülni a magyaroknak a cigánybűnözés miatt, akkor mehetne diplomázni akár onnan is, de az élet lehetetlenül el ott miattatok!

Magyarország nem kér a baloldalból!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.09. 15:23:34

az mszp NEM baloldali párt. pont.

Wauuu 2010.01.09. 15:26:02

Kívánom hogy egy ember se hallgason a szavaidra. Egész családunkat tönkretette 4éve az MSZP.
Mi ez a maszlag duma,hogy meg kell erősíteni a közösségeket? Hülye vagy? Nyolc éve kormányoz az mszp. a közösség alakítása volt a legutolsó dolog is ami változott. Mert mit tudsz változtatni egy közösségben? Hogy most gyerekek ne kerek asztalnál üljetek, hanem deltoid alakúnál? A beleszólási joguk meg a közösség nagyságától függően egyre nagyobb. De ezt már megkapták 1989-ben a közösségek.
Nagyon elvagy veszve. Remélem rájösz hogy hogy belettél etetve. Ezaz! Éljen az MSZP! Nyolc év = NULLA.
Köszönjük.

Az ország viszont rengeteg helyen fejlődött. Szolnokot is mintha kicserélték volna. Annyira megújult.. Vagy akár Gyula,Debrecen stb. fejlődtek. Persze hogy a helyi kormányzásnak köszönhetően, meg az uniós pénzeknek aminek az mszp-nek annyi köze van,hogy aláírja,hogy jöhet.
Gratulálok,éljen mszp. megcsináltad.
Azon kívűl hogy felhúztak két monumentális hidat meg egy völgyhidat. és mindegyikre ráraktak plusz 40% gázsit maguknak. ja plusz egy metrót. meg egy bkv-t. ja meg egy víztisztítórendszert. most hirtelen nem is jutott eszembe több dolog amit építettek és volt benne sikasztás.
Csak az a baj,hogy olyat meg végkép nemtudok amiben nem volt sikkasztás. ( Talán mer nincs is ? :O )

Na babusgasd el magad az mszp álmaiban. ÉS nem a szocialista ELV-ek ellen vagyok, hanem azoknak a képviselőivel. Nézz szét kik ülnek ott. Mindenki becsapva,kis sunyi,álszent alakok. Kilopták a fél országot. És még mindig képesekdedó szintre lemenni kiplakátolni az országot hogy ADÓCSÖKKENTÉS. és máris nő a szavazótábor. ISTENEM BEHALOK. Sok liba követi.. áhh. nem is húzom fel magam..

Nazareus 2010.01.09. 15:26:06

a FIDESZ baloldalibb mint az MSZP. Aki tenyleg szocialista az a FIDESZ-re szavaz.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.01.09. 15:26:06

Indul a költséghatékony szoci netkampány. Előre jó blogmunkásemberek, agit-prop elvtársak, ifjú komszomolisták!

karnagyúr 2010.01.09. 15:26:42

Először azt hittem, ez valami vicc. Azt javaslom neked, te sötét proli, hogy tanuld meg használni az anyanyelvedet, egyeztetni alanyt az állítmánnyal, tanulj meg helyesen írni, aztán osszad az észt a nyilvánosság előtt.

Fenehorizont 667 2010.01.09. 15:27:00

hábaszki, állítom, hogy az index szerkesztői direkt tesznek ki főoldalra ilyen gagyi cikkeket, hogy hergeljék a nípet.

Seravy 2010.01.09. 15:29:13

A nép megpróbálta "felvenni a kapcsolatat" az MSZP-vel az öszödi beszéd után, elég világos, és érthető módón, tüntetések formájában. Sajnos az MSZP még az olyan egyszerű 2 szavas mondatokat sem képes megérteni mint a "Monjon le!", vagy a "Ne lopj!", a "Ne Hazudj!"-ról már nem is beszélve.
Egy olyan párt ami így viselkedik a választóival szemben, azokkal szemben akik felhatalmazták a kormányzásra, szerintem vállalhatatlan. Te sem adnád oda a pénztárcádat vagy lakáskulcsodat olyan embernek aki egyszer már átvert, a szavazat is ilyen dolog. Egyszer lehet hazugsággal nyerni választást, de utána soha többet senki nem fog újra rád szavazni.
Szerintem itt új pártra (pártokra) volna szükség, és örülni annak hogy a régiek távoznak, csak az a baj hogy a magyar választási rendszer ennek nagyon nem kedvez...nincsenek is új pártok, a Jobbikot leszámítva.
"Mert akkor az MSZP újra az a párt lesz amire 2002-ben és 2006-ban is szavaztunk!"...még most is ugyanaz, és éppen ez a baj.

Girhes Joe 2010.01.09. 15:32:37

Én nem vagyok szoci, még értékrendemben sem, de tökéletesen megértem annak a (nagyonis pozitív) szándékait, motivációját, gondolatait, aki ezt az értékrendet tartja helyesnek. A dolog fonákja szokás szerint ott van, hogy az elmélet és a gyakorlat elméletben azonos, gyakorlatban nem...

Mégpedig két okból problémás a baloldaliság, egy általánosból és egy speciálisból.

1. Általános probléma a világ baloldalában az, hogy túl dogmatikusan egalitárius. Nagyon könnyen rásütik amúgy pozitív, nagyon is emberi értékrendekre, szerveződésekre, igényekre, hogy azok maradiak, korszerűtlenek, és élből elvetik őket komolyabb végiggondolás nélkül. Közösségi gondolkodásról, a szolidaritás erejéről, társadalmi összetartásról prédikálnak, és közben lenéznek (jobb esetben) vagy kifejezetten irtanak (rosszabb esetben) egy sor olyan szellemiséget, ami éppen a társadalmi kohéziót segítené elő: vallási közösségek, nemzeti érzés, generációkat összefogó hagyományos családmodell, klasszikus családközpontú női szerepek, alapos gyereknevelés, hogy csak a felszínt említsem. Az elvi hiba szerintem az, hogy a baloldal az egyén esélyegyenlőségéből próbál közösségi összetartást kovácsolni. De ez nem megy! Épp az egyének egyenlősdijének túlhangsúlyozása vezet az atomizációhoz! Közösségi erő ehelyett a KÖZÖSSÉGEK esélyegyenlőségéből lesz. Nem kell egy családon, egy valláson vagy egy horgászegyleten belül mindenkinek azonos szerep, hanem az kell, hogy a családok, a vallások, meg a horgászegyletek tudjanak szabadon, gyümölcsözően és esélyegyenlően működni!

2. Speciális probléma idehaza az, hogy az MSZP még közelítőleg sem baloldali párt, hiába próbálják sokan ezt elhitetni önmagukkal is. Anno MSZMP-ként jóval több baloldaliság volt benne, mint ma. Retorikájában van ugyan némi klasszikus balosság (ugyanennyi a Fideszében is van), de tettekben nem sok látszik meg belőle. Na persze nem is jobboldali párt az MSZP, hanem egy szimpla gyűjtő-szavazatmaximáló párt, erősen piacpárti és enyhén liberális tettekkel. (A Fidesz is ilyesmi, csak annak jelenleg csak enyhén piacpártiak és enyhén konzervatívak a tettei. De kevesebb a különbség, mint amennyit elsőre gondolnánk.) A klasszikus baloldali értékeket ma Magyarországon SENKI nem képviseli, ahogy a klasszikus jobboldali értékeket se nagyon. Ez van sajnos, akár tetszik, akár nem.

Birkesz 2010.01.09. 15:33:11

Legalább olvasnád el a szöveget kirakása előtt:

"Hiába van meg a lehetőség arra, hogy egyesülhetünk vagy alapítványt, hozhatunk létre. "

"Hiába van mögötte tenni akarás és valós szándék, de ezeknek a szerveződéseknek rengetek nehézségük, van."

Túl sok a vessző.

"És egyre jobban úgy érezzük ez a világ nem rólunk szól."

És-sel nem kezdünk mondatot

"Ha nem tesztek semmit, azért hogy a magyar baloldal helyes úton járjon, hogy, jóhogy párt nélkül maradtok."

hogy, jóhogy: mivan?

"A tagozatok, a platformok keretében széles azon testület köre, ahol lehet alkotó munkát végezni. Végezetek!"

Ezt megint nem értem: végeztek, vagy végezzetek?

Egyszerűen borzalmas a stílusod és amondattagolásod. Így ez elfogadhatatlan.

Arvedui 2010.01.09. 15:33:22

Nagyon szép amit írsz, a választásoknál majd figyelj oda mert két szocialista párt van ma Magyarországon, az egyiket Fidesznek hívják a másikat Jobbiknak.
Nehogy mellé ixelj!!!!!!!!!

strohmann 2010.01.09. 15:34:19

@Wauuu: "Azon kívűl hogy felhúztak két monumentális hidat meg egy völgyhidat."

Ha csak egy völgyhíd lett volna... Új M6-os autopálya: kicsi "Svájcot" csináltak nekünk síkvidéki alagutakkal és völgyhídakkal.

Előre, elvtársak!

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.09. 15:34:25

Ugy nagyjából egyetértek azzal,ahogy a mai helyzetet lefestetted--DE EZT TI MSZP-SEK TETTÉTEK!!
Ezzel ugyan vitatkozhatsz,lemoderálhatsz,meg mittudom én,de 8 évetek volt és csak rosszabbá tettetek mindent.
Nem vagyok egy pártnak sem tagja,nem élek az országban,még csak szavazó polgár sem vagyok,éppen ezért nagyon tisztán látom,hogy hazudoztok a népnek,az EU-ra hivatkozva mindent "megetettek" a ,ami NEKTEK jó,a józan ésszel pontosan ellentétesen cselekedtek és bár állandóan a "külfüldre" hivatkozva hoztok olyen,vagy olyan rendeleteket,még soha egy jó dolgot nem vettetek át sehonan.(azt se mondom persze,hogy a többi párt jobb lenne)

Dezsőke001 2010.01.09. 15:36:45

Hmm.. Azért nem kellene lemenni primitívbe hölgyek/urak. Egyrészt nagyon sajnálom azokat, akik tényleg úgy gondolják, hogy az ország tönkre lett téve 8 év alatt. Azokat méginkább, akik ezt az MSZP-nek róják fel.
Igen, igaza van azoknak akik azt írják, hogy az MSZP nem viselkedett mindig a szó hagyományos értelmében szocialistaként, de eközben azt se feledjük, hogy a hagyományos értelem nehezen értelmezhető egy olyan eszmerendszer esetében, amelyik folyamatosan fejlődik, megújul, újragondol. Lehet szídni azt a szerencsétlen Gyurcsányt, igen, fasz volt, aláírom. De nem azért volt fasz mert csinálni akart végre valamit, hanem ahogyan meg akarta ezt tenni... Valószínűleg nem itt tartana az MSZP, ha a képviselői nem a folyóson suttogják egymás fülébe éveken keresztül, hogy nem lesz ez így jó, hanem tesznek is valamit. Na nem úgy mint Karsai vagy Szanyi, mert az sem vezet sehova... Igen, megérdemlik most a büntetést, de nézzük már meg a kínálatot. Feltételezve, hogy mindannyian demokraták vagyunk és élni szavazni fogunk, kik közül lehet majd választani?!

- van egy romjaira hullott MSZP, ami megérdemli a büntetést, és bele van ugyan kódolva a megújulás, egyenlőre ennek nem nagyon látjuk a gyakorlati megvalósulását.
- van egy Fidesz, amelyiket egy minidiktátor irányít 20 éve, aki 5 választásból egyet volt képes megnyerni. Nem akarnak kampányolni, mert akkor ígérni kell, de ha kinyitják a szájukat azzal csak veszíthetnek... Magyarul fogalma sincs senkinek hogy mit akarnak.
- van egy MDF amelyik éppen balközépre tereli a hajót, mindenkit felszipkáznak az 5%-os küszöb megugrásáért.
- van egy Jobbik - és ezért fogom a legtöbbet kapni - akik úgy viselkednek, mintha nem létezne a világ, csak Magyarország, akik olyan sületlenségekkel tömik az emberek fejét, hogy az már fáj... Jót fog nekik tenni a parlamenti szereplés. Jól eltűnnek, vagy közép-konzervatív erőként elszedik a Fidesz bázisát.

- az LMP és az SZDSZ egykutya.. egyik sem fog bejutni.

Namost ezek közül, ó mond, Te kit választanál szociáldemokrataként?:)

redrick 2010.01.09. 15:36:46

@Seravy: hehh )

Mellesleg orvendetes, hogy (egyelore) egy pozitiv reakcio sem erkezett erra a nem is tudom micsodara itt.

" A szocialistáknak a célja az, hogy ne az döntse el, hogy mi lesz az emberből, hogy milyen családba született..."

... hanem, hogy belul van-e a koron. Annyira komcsi vagy, hogy az mar banto.
Ha vki jo csaladban nevelkedett, jo nevelest kapott, valszeg alkalmasabb _barmire_ mint a jo elvtarsak.

Yasashi Tanuki 2010.01.09. 15:39:00

2006-ban Gyurcsány pajzsra emelésével az MSZP döntött úgy, hogy baloldaliság helyett neoliberális gazdaságpolitikábab az SZDSZ-el fog versenyezni abban, hogy ki tud nagyobb kárt okozni az esztelen privatizációban. Az nem úgy megy, hogy szavazzon a kisember ránk mert még mindig mi vagyunk a baloldaliak. A korai kommunisták lemondtak az örökölt vagyonukról a párt javár, a mi mai kommunistáink pedig megszedtpék magukat a párt javából. Az MSZP baloldali fordulata csak akkor lehet hiteles, ha a vörösbárók demonstrálják, hogy az egyenlőségben nem csak hisznek, hanem áldozatokra is hajlandóak érte. Azaz az összelopott vagyontárgyaikat visszajuttatják jogos tulajdonosainak. Ez szerintem nem túl nagy ár az MSZP győzelméért. Sajnos a párt vezetői nem így gondolják. Ők szeretnének hinni abban, hogy a kecske jóllakhat úgy, hogy a káposzta is megmaradjon.

ColtCzT 2010.01.09. 15:42:17

Nem bírtm tovább olvasni mint a fele, mert elkapott a hányinger....MI EZ A PROPAGAMNDA SZOVEG?????
nekem meg nem Te fogod megmondani hogy kire szavazzak.....Es inkabb lojenek le mint, hogy az az mszp legyen!

mindegykivagyok 2010.01.09. 15:43:05

És az elmult 8 évben miért nem a pàrtodnak irogattàl ilyen levelet?
Nemzetgyalàzo senkihàzik vagytok,kivétel nélkül!!
Màr senkise hisz nektek!Gerinctelen férgek vagytok!
Eljött az idö,hogy ÖRÖKRE ELTÜNJETEK!!

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.09. 15:43:18

@Dezsőke001: mdf +szdsz osszeallt, alaph, kozos erovel bejutnak
LMP pedig nagyon jo iranyba halad. oreg hiba lenne ha nem jutna be. Egyelore ugy nez ki bent lesznek onalloan. En nekik drukkolok.
Tobbi part elemzessel egyet ertek :)

Kivlov 2010.01.09. 15:44:20

"...apró csereháti faluban nőt fel..."

Édeapa! a NŐTT fel az 2 db T! "Kapis???"
A vörösöknek meg harangoznak így is, úgy is. Csak sajna nem a temetőben...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.09. 15:45:39

@Dezsőke001: egy kicsit részleteznéd a Jobbik sületlenségeit?
(bár jobboldali a gondolkodásom,már csak helyzetemből adódóan sem vagyok Jobbikos)

Birkesz 2010.01.09. 15:47:00

@Kivlov: Ráadásul ezek még csak a helyesírási és stilisztikai kritikák.
Mi lenne, ha nekiállnánk kivesézni a mondanivalóját is? :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.01.09. 15:47:49

"Szerintem nem tévút a baloldaliság."

No ezt eddig olvastam el. Milyen baloldaliságról beszélsz?

Joe84 2010.01.09. 15:48:59

@Dezsőke001:

Inkább olyan pártra szavazok, akiknek "nem létezik a világ csak Magyarország", mint olyanokra, akiknek nem létezik Magyarország, csak a világ.

Az meg, hogy mit ígérnek és mit teljesítenek még nem dőlt el, de eddig, amit mondtak az úgy volt.Az mszp-fidesz-mdf már leszerepelt, tudjuk, hogy hazudoznak.

Személyesen is ismerek pár Jobbikos vezetőt és szerintem normális, becsületes emberek. ha meg esetleg nem úgy csinálnának dolgokat, ahogy mondják, vagy ahogy elvárnánk tőlük, akkor én leszek az első, aki elbeszélget velük. Nem érinthetetlenek, nem megközelíthetetlenek, szóval ha akarnának se tudnának mást csinálni, de szerencsére nem is akarnak.

redrick 2010.01.09. 15:51:53

A mondatszerkezetet, meg a helyesirast nezegetve meglepodnek, ha az igen tisztelt elvtars erettsegivel rendelkezne ( legalissal )

georg 48 2010.01.09. 15:53:16

Nos hát, kedves blogoló!
Közlöm véled, hogy nem a baloldalisággal van baj! Nem a balos párttal van baj! Hanem nyuszifül, ezzzzel a balodali párttal van a gond!!!

Wauuu 2010.01.09. 15:53:41

@Dezsőke001:

Milyen süketlenségeket írtál ó jajj.

Lehet szídni azt a szerencsétlen Gyurcsányt, igen, fasz volt, aláírom. De nem azért volt fasz mert csinálni akart végre valamit, hanem ahogyan meg akarta ezt tenni...

Úristeeeeeeeeeen. Szerinted azért nem csinált semmit négy évig mert nem merte? na hagyjálmár. tömte a zsebét a kis komcsi.

Igen, igaza van azoknak akik azt írják, hogy az MSZP nem viselkedett mindig a szó hagyományos értelmében szocialistaként,

Hát ezt még aki megkérdőjelezi...az meg nem olvasott elég hírt józan ésszel.

Egyrészt nagyon sajnálom azokat, akik tényleg úgy gondolják, hogy az ország tönkre lett téve 8 év alatt. Azokat méginkább, akik ezt az MSZP-nek róják fel.

Hát hallod engem kezdhetsz sajnálni,meg körübelül 5millió állampolgárt akinek a töke kivan az mszp-vel.

Egyéb hozzáfűzést kérsz? abbahagyhatom?

babhun 2010.01.09. 15:54:36

A szocialista jó közelítéssel valóban az, amit leírsz. Az MSZP-nek, bár benne van a nevében az, hogy szocialista, ehhez semmi köze, az ezzel kapcsolatos megállapításod tévedés. Ezt a többmilliós magyarországi baloldali választópolgárokból álló tömeg nagy része is tudja, legalábbis ezt mutatják a közvéleménykutatások.

A magyar társdalom ma igazságtalanabb, mint nyolc évvel ezelőtt volt.

A nagy baráti társaságok a civil élet részei. A népköztársaságból az átmenet a köztársaságba többek között azt biztosította, hogy ehhez ne legyen köze a pártoknak. El a korrupt kezekkel a civil szervezetektől és civil szolidaritástól!

Levelet írni teljesen érdektelen. Az MSZP politikusai helyett az adófizetők pénzéből eltartott titkárságuk szabványlevelekkel válaszol, a levelek a döntéshozókhoz el sem jutnak.

A magyar baloldal helyes úton jár, mert nem szavaz az MSZP-re, hiszen az MSZP bebizonyította, hogy a legreakciósabb nagytőkések pártja. Az MSZP fel akarta számolni az ingyenes felsőoktatást és az ingyenes egészségügyet. Még a Fidesz sem hazudott akkorát magáról, mint az MSZP az elmúlt hat évben.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.09. 15:55:10

...én ehhez nem szólok hozzá....nincs értelme.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.09. 15:56:37

de mégis. Te hol voltál az utóbbi 6 évben, hogy szocialistának gondolod az MSZP-t? Tévét be tudod kapcsolni?

Egregor 2010.01.09. 15:57:30

A kisembereket ma, Abszurdisztánban csak a Jobbik képviseli, csak a Jobbik védelmezi őket.
A Fidesz csak beáldozható parasztoknak tekinti őket
Az MSZP csak fejőstehénnek
Az SZDSZ (napalmot a poraikra) mindig is leszarta őket
Az MDF csak beszélt róluk.

Ki az, aki megvédi a tanyasi, falusi kisembert, ha a cigányhordák fosztogatják? A Jobbik. Ki megy, és csap médiabotrányt? A Jobbik. Ki veszi figyelembe az érdekeiket, ki hallgatja meg a panaszaikat? A Jobbik.

Na, ezért lesz második erő idén az ország felében.

mindegykivagyok 2010.01.09. 15:57:30

Ez jellemzö ràtok! A cikkhez még a nevedet se mered adni!!

Tipikus MSZP!Igy is csinàltatok mindent!Ha nincs név nincs "tettes"!

Yves Laurent 2010.01.09. 15:57:34

@Birkesz: És-sel kezdünk mondatot. Sőt, s-el is.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.09. 15:59:15

@Egregor: Már csak a superman ruha hiányzik róla te gyökér.

nemhiszem 2010.01.09. 16:00:56

@asztrografológus: szerintem te vagy a primitív, ugyanis demokrácia van, ha nem tudnád, és mindenki megírhatja a véleményét, de ha jól olvastam ő nem szídott senkit...még Téged sem...

nemhiszem 2010.01.09. 16:02:45

@iFagyee: talán kedvenced a nemzeti szocializmus? csak gratulálni tudok, inkább olvass könyveket, de ne a mein kampf-ot, hanem sok más lehetőséged is van, pl. irodalom, történelem, stb...

KenSentMe 2010.01.09. 16:03:52

A baloldaliság nem tévút, csak sajnos fogalmad sincsen arról, hogy micsoda.. a civil szféra egy "polgári" (nem fideszi értelembe véve polgári, hanem pl. Kéthly Annai értelemben, aki nem ci* volt, és nem falusi suttyó) társadalomban is erősödhetne, nem kell ahhoz "szocialistának" lenni.. ha a szocialistát nem tudományos értelemben használod, hanem MSZP-híve értelemben, akkor meg nem tudom, miért kevered bele a jobb sorsra érdemes baloldaliságot az MSZP ideológiai katyvaszába, ami csak olyan értelemben szocialista, hogy a "kádári """"szocializmus"""" " pártvitézeit mentette át a jövőbe. Komolyan mondom, az MSZP egyetlen programja, hogy "tartsuk meg a hatalmat, kormányozzunk 1000 évig".

A társadalom atomizálódása szintén régi nóta, az "elidegenedés" címszó alatt kell keresgélni a lexikonokban, és megnézni, mikor csaptak le a német filozófusok eme szellemi csúcsteljesítményére a szociológusok.. legalább százéves sirám. Főleg az a vicces, hogy most éppen az MSZP van hatalmon, és nem érzem, hogy bármit is tudnának az atomizálódás ellen hatni.

Szörnyű egyébként, hogy a "szocialisták" mindig azzal hitegetnek, hogy a szociális érzékenység és a társadalmi összefogás az ő bal oldali sajátjuk, mikor főleg az ő érdemük, hogy itt tart ez az ország, ahol. Elárulom, a keresztény segélyszervezetek pl. kő jobboldali gondolkodásúak. Az összes létező vallási közösség halálosan jobboldali, leszámítva az olyan szektákat, amik radikális társadalmi fordulatot óhajtanak. Jézus sem kommunista volt, bár nem szerette a gazdagokat, de valahol az eszményi "polgári" társadalom egyik lényege is az, hogy "senki se nőjön túl nagyra".

Szörnyű, hogy valaki ennyi hittel és bizalommal tud tekinteni ezekre az emberekre, akik nem egyszer árulták el ezt az országot, és nem egyszer árulták el a baloldali eszméket.

nemhiszem 2010.01.09. 16:04:44

@Egregor:nagy tévedésben vagy öregem sajnos, mert át kellene látnod a szitán, de ez nem sikerült.

Alapvető élelmiszer 2010.01.09. 16:07:23

Még néhány ilyen poszt, és az MSZP nem a középpártiságért, hanem a Parlamentbe való bejutásért fog küzdeni.

Előre, tegyétek a dolgotokat! ;)

dukeekud 2010.01.09. 16:08:04

A szocializmus,vagy szocialista erdekrend alapvetoen nem rossz,de az mszp-nek koze sincsen barmifele ertekrendhez.

Az mszp egy bunszervezet,a magyar mafia,es aki egy bunszervezetet barmilyen formaban tamogat,annak bortonben a helye.

redrick 2010.01.09. 16:09:04

@Egregor: Baszottul nem orulok neki, de igy van. Ruhellem a jobbikot, de tenyleg egy kurvara ordito hianyt potol. Ez van. Ezt is kosz szepen Gyurcsany, mszp, szdsz, mdf. A fideszt meg lehet nyugodtan fikazni, jo sokat rohogtem en is a "rosszabul elunk mint 4 eve", meg "vege a vilagnak, ha az mszp nyer" dumakon, de bazzeg a sok karogas mind tragikusan igaznak bizonyult, francbais. Sot, meg csak nem is tuloztak. A 2006-os valasztas utan csak kapkodtam a fejem, hogy mi a fasz van?! Adocsokkentes? Afa csokkentes? Mi a kurva anyadat pofazol bazzeg?! Soha nem bocsajtom meg magamnak, hogy benyaltam, amit ez a szemetlada pofazott!
Na bazzeg, jol felhuztam magam a vegere...

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.01.09. 16:09:10

Micsoda kommunista kiálvány...
Sajnálom, hogy el kell keserítselek, de ma az MSZP semi lözösségit nem képvisel, az állítólagos ilyen tevékenységükről meg kiderült, hogy pénzmosoda. Lehet baloldalinak lenni, lehet szociális oldalról politizálni, de sajnos tény, hogy a mai MSZP az előző rendszerből a privatizációval kilopott vagyonok tulajdonosainak privát klubja, szociális intézkedései pedig annyit érnek, amennyia szavazatvásárlásra szétosztott kaja ára.

Dezsőke001 2010.01.09. 16:12:00

@kitvalasztanal.hu: na az lesz az szép egyveleg :D mdf+szdsz együtt... Valaki itt néhány kommenttel korábban azzal vádolta a két nagy pártot, hogy elv nélküli, szavazatmaximalizáló társaság mindkettő. Akkor ez így mi lenne?:)

LMP-vel az a baj, hogy demagóg és populista lett az EP választások óta. Van egy szakmai vonal (zöld, kalóz, liberális) ami szimpatikus, de van egy pártos-kommunikációs vonal ami nagyon elüt ettől... Egyébként pedig ők is ugyanazt a játékot játszák mint a többi párt. Beállt néhány tőkés mögéjük, miközben fennhangon azt hirdetik, hogy átlátható pártfinanszírozás kell, blabla... és ezzel el is hitetltelenítették magukat a szememben, pedig jól indultak.

lavór 2010.01.09. 16:14:01

Azért vagy szocialista, mert abban a szellemben neveltek. Nem is ez a szégyen, hanem ahogy próbálod mentegetni azt, amit már nem lehet. Értem én, hinned kell valamiben. Na de elgondolkodtatott már a "példaképeid" valódi, kendőzetlen példamutató élete?
De mindegy is, majd lesz valahogy.

Dezsőke001 2010.01.09. 16:14:59

@HK417: utoljára a kurucinfón futottam bele egy szakmainak tűnő dokumentumba, amely azt ecsetlete hogy mi a Jobbik gazdaságpolitikájának az alapja. Ajánlom figyelmedbe... :D Az alaptézisek voltak a hibásak, onnan persze bármit le lehet vezetni...

Wuff 2010.01.09. 16:15:45

A szocializmust, a szolidaritást és az MSZP-t így összekeverni és összemosni nagyon súlyos. :)

"Szerintem nem tévút a baloldaliság." - IGAZ

"Szocialistának lenni annyi, hogy segíteni másokon, rajtad is!" - Ez nem igaz. Ez a szolidaritás, és köze nincs a szocialistának levéshez.

"A szocialistáknak a célja az, hogy ne az döntse el, hogy mi lesz az emberből, hogy milyen családba született, hanem inkább az, hogy milyen képességei vannak." - Ez nem igaz. Ez klasszikus liberális eszme. Mindenkit a saját képességi alapján megítélni, és nem származási előjogai alpján.

"csak az MSZP képviseli a kisembereket" - Ez sem igaz. 2002-2004-ig tényleg szocialista volt az MSZP. De ennyi, megbuktak.

"Csodálatosan naiv szemlélet az, hogy ma nincs szükség a közösségek megerősítésére. Ma Magyarországon igen gyenge a civil szféra." - Ez igaz. Csak ez nem szocialista vívmány, hanem kimondottan polgári. A szocialista nézet szerint az állam erős, és nem a civil szféra. Ha az állam erős és paternalista, akkor meg nem is kell ugye civil szféra, csak olyan, amit az állam szervez meg.

"és én ezért vagyok szocialista!" - Nem, Te nem szocialista vagy, hanem tipikus fideszes, csak
1. nem fogtad még föl és/vagy
2. utálod Orbánt, meg a paprikajancsikat mellette (Ugye?).

Úgyhogy ne ideológia alapján szavazz, ne is megszokásból, mert így szimplán önámítás a világnézeted.

stratez 2010.01.09. 16:16:01

Még szerencse, hogy az ember tudja, hogy kampány van, mert már megrémültem, hogy valamelyik indexes szerkesztő elkapta HN akárhányat, és annyira belázasodott, hogy ezt a szoci szórólapot kitette a címlapra...

Dezsőke001 2010.01.09. 16:17:11

@Wauuu: nem írtam olyat, hogy nem merte.. Rosszul csinálta. Nem mondott le az öszödi beszéd után, és nem értette meg, hogy a reformokat nem lehet megcsinálni olyan módon, ahogy szerette volna. Már ne is haragudj, de sem az oktatási, sem az egészségügyi reformmal nem volt semmi probléma. A gond az volt hogy Ő csinálta....

Elkezdtelek sajnálni :)

Dezsőke001 2010.01.09. 16:19:27

@Joe84: nem tettétek volna tönkre a magyar falvakat? Ezt részletezd kérlek... A magyar falvak a rendszerváltás óta zsugorodnak, töpörödnek, néhány kivételtől eltekintve, akik megtalálták a kitörési lehetőséget (mezőgazdaság, falusi turizmus, etc..). Ha meg tudod nekem magyarázni, hogy mennyiben versenyképes egy falu akár a legkisebb várossal is, meghajlok a véleményed előtt. Sok falut ismerek, látom azt hogyan ürülnek ki, legyenek az ország bármelyik részén. Mond mi mentheti meg a falut?

Dezsőke001 2010.01.09. 16:20:39

@maxt: mint ahogy a Fidesz is...

Wuff 2010.01.09. 16:20:52

@Dezsőke001: Miyen oktatási reformmal is?
És mi nem volt a baj az egészségügyi reformmal? Azaz mitől volt jó?

BKV - Önnek megyünk 2010.01.09. 16:21:04

a kommenteket olvasva én most megnyugodtam! még nem vesztünk el teljesen! Csak arra vigyazzunk emberek hogy ezek a @&##&@* még nagy trükkökre képesek a végére a hatalom érdekében nehogy beszopja a jonép a dolgaikat...ne engedjuk!!!!!

Dezsőke001 2010.01.09. 16:21:49

@BKV - Önnek megyünk: azért mert a Fidesz/Jobbik bérkommentelők 3-4-en ellepnek minden ilyen témát?:)

adamvok 2010.01.09. 16:23:04

a tandij bevezetese az konkretan hogyan is segitett volna a kis cserháti faluban eloket? Ossze hadovalsz itt mindent, komolyan az az erzesem, hogy a hozzad hasonloknak elment a jozan itelokepessege, teljesen megszallottak vagytok... ez mar beteges.

Dezsőke001 2010.01.09. 16:25:01

@Roa: hmm.. azért ha szolidaritás - szocializmus párhuzamot vesszük, nekem nem tűnik annyira paradoxonnak ez az állítás.

A többivel nehéz vitatkozni. De éppen ez a mai baloldal válsága. Az ifjúszocik többsége - pl. akik ezt a blogot készítik - tökéletesen fogalmatlanok.

BKV - Önnek megyünk 2010.01.09. 16:27:14

@Dezsőke001: tudnal pár bérkommentelőt megnevezni a fentiek közül? vagy csak beszelsz össze vissza ahogy szoktál?

Dezsőke001 2010.01.09. 16:27:21

@adamvok: úgy, hogy a tehetséges, cserháti faluban élő diák elégséges ösztöndíjat kapott volna, amiből meg tudott volna élni, ki tudta volna fizetni a jegyzeteit, a kollégiumát, a mindennapi megélhetését és talán még a szórakozását is... Mert ugye a tandíj az nem csak arról szólt, hogy a diákok befizetnek, hanem arról is, hogy a legtehettségesebb visszakap.

Ha jártál az elmúlt években felsőoktatási intézményben, tudnod kell miről beszélek.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 16:27:24

@Joe84: "Magyarország nem kér a baloldalból!"

Kis hülye, te volnál Magyarország? Csak a magad nevében beszélj, taknyos.

redrick 2010.01.09. 16:29:12

@Dezsőke001: Te egy alomvilagban elsz, baratom. Ez itt a valosagos hangulat. Ber nelkul.

Pelso.. 2010.01.09. 16:30:26

Haha, tisztelt kommentelők, még pár hozzászólás, s kiderül, hogy aki szocialista, az inkább a Fideszre szavaz. -de hát az meg polgári, nem? -vagy mégsem, jaj, micsoda ország ez:)

A cikk írója meg naivan értékrendekre utal, amik nincsenek, egyik oldalon se, különben is, értelmezhetetlen fogalmak kis hazánkban.
Vannak viszont a szűk pártelitek, gazdasági (s néhány ideológiai) holdudvarok, magyarul: a seggnyaló csúszómászók csapata. Meg persze a még mindig valamiben (valakiben!!) hívő s persze szavazó boldog nép. Mert hinni és bízni akarnak, mint a birka, aki reménykedve keresi az akol biztonságos bejáratát.

KenSentMe 2010.01.09. 16:31:11

@Dezsőke001: Szerintem mielőtt lebérkommentelőzöd az embereket, nézd végig, ki szólt hozzá legtöbbször a poszthoz, aztán elmélkedj el rajta, ki a fogadatlan prókátor.

#szájbergyerek# 2010.01.09. 16:32:04

Az MSZP vörösnek vörös de csak a nevében szocialista és egyáltalán nem baloldali.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 16:32:10

@Egregor: "A kisembereket ma, Abszurdisztánban csak a Jobbik képviseli, csak a Jobbik védelmezi őket."

Hát akkor dugd fel magadnak a jobbik egész bandáját, köcsög náci.

redrick 2010.01.09. 16:32:19

@egyittlakó: Arra az esetre, ha nem vetted volna eszre: a kommentelok 99%-a nem ker belole, koszoni szepen. Es mindegyik a sajat neveben keri, hogy huzzanak mar a faszba. Te azert szavazz csak rajuk nyugodtan, senki sem gatol benne.

Makkasz 2010.01.09. 16:32:45

latom az író összekeveri a baloldaliságot az MSZP-vel, a jobboldaliságot Fidesszel.

A baloldali eszme sorozatos bukásai ellenére is vannak olyanok, akik segíteni akarnak. Ne segítsetek, hagyjatok élni!!! Az emberek nem hülyék, nem kell a baloldali atyáskodás, segítség a saját pénzünkből.

A baloldali eszme az irigységre épít, de nem vette számításba buktatóját, a lustaságot.

Makkasz

redrick 2010.01.09. 16:34:44

@egyittlakó:

"köcsög náci"

Ahh, csak nem a blliberalis "ertelmiseg" egy tagjahoz van szerencsenk? Onmagad parodiaja vagy, vedd eszre.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.09. 16:37:22

@Joe84: pedig a vilag nem magyar orszag resze, inkabb forditva a vilag resze magyar orszag.
@Dezsőke001: nem viccc volt, komolyan ilyen hirek jelentek meg tegnap.
en nem latom mitol lettek volna popularisak.volt valoban1-2 rossz megmozdulasuk, de senki sem tokeletes. nagyon drukkolok nekik, tetszik amiert kuzdenek es ahogyan kuzdenek erte. mindenfel balhe nelkul haladnak szepen lassan.
uj part szamara a jobbik utja a masi kalternativa, minden media szereplest megragadni, demagog jelszavakat harsogni, es balhezni folyamatosan. ahogy a celebek is csinaljak.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 16:37:47

@#szájbergyerek#: " Az MSZP vörösnek vörös de csak a nevében szocialista és egyáltalán nem baloldali."

Igazad van, hiszen igazi szocialista programot csak a fityesz tudott vázolni, mert csak névben különböznek: ők a nemzeti szocialisták. Végül is ez kell a hülye magyaroknak... nem lovas nemzet ez, hanem birka nemzet.
:-)

tölgyes 2010.01.09. 16:38:43

Elolvastam.
1./Éppen ezért a mai szocialista párt nem baloldali és nem szocialista. A szocialista erősen jobboldali bizonyos értelemben szélsőséges.
2. A szolidaritás, esélyegyenlőség önmagában még nem szocialista. Legalább annyira jellemzi a keresztény pártokat mint a szocialistákat.. de NEM A MAGYAR SZOCIALISTÁKAT. ELÉG CSAK MEGNÉZNI, HOGY MIT MŰVELNEK MOST A BKV DOLGOZÓK ÜGYÉBEN!! VAGY A POSTAI DOLGOZÓK ÜGYÉBEN...
3. A szocialista pártnak nem elég változásról beszélni. AZT BIZONYÍTANI KELL. Például azzal, hogy megszabadulnak a Gyurcsányhoz, Kis Péterhez, Szekeres, Lendvaihoz, stb. hasonló antiszociális elemektől.

Pomme 2010.01.09. 16:41:01

Hmmm... jó a cím, ide klikkelek, oszt nem hiszek a szememnek, csak valami ócska mszp-fan blog... az meg hol baloldal már, édes istenem!?!?!

tölgyes 2010.01.09. 16:41:35

@egyittlakó: A fidesz politikájában valóban fellelhető bizonyos keresztény-szociális elem. Mégis Ön szerint ki volt az aki meghonosította a szolidaritáson alapuló egészségbiztosítást, És kik dolgozták ki a szociális piacgazdaság koncepcióját?

Joe84 2010.01.09. 16:42:31

@Dezsőke001:

Először is, nem vagyok bérkommentelő. Tudom, hogy neked ez furcsa, mert nem vagy hozzászokva, hogy valaki meggyőződésből foglalkozik ezzel. A Jobbiknak az aktivistái teljesen ingyen mennek plakátolni, szórólapozni, kopogtatót gyűjteni. Más pártok ezért órabért fizetnek, vagy meghatározzák, hogy x számú plakátot rakj ki, vagy ennyi meg ennyi kopogtatót szedj össze. Ez egy teljesen más világ, ne próbáld megérteni.

Igen tönkretették a falvakat. Te magad mondod, hogy a rendszerváltás óta el vannak hanyagolva, akkor meg mit értetlenkedsz? Vagy szerinted, ha a rendszerváltás óta mennek tönkre, akkor szükségszerű, hogy az MSZP alatt is tönkre kell menniük és nem kell foglalkozni ezzel a kérdéssel?

A falvakat az mentheti meg, ha a kormány(ok) nem hagynák őket magukra, ahogy teszik ezt már sok éve.
Az életet teljesen ellehetetlenítik a falvakban azzal, hogy megszüntetik a vasútvonalakat, bezárják az iskolákat, a külföldről beáramló olcsó és szar mezőgazdasági termékeket részesítik előnyben a magyarral szemben. Az ottani embereknek nem csak az anyagi biztonsága, de az élete is veszélyben van a vidéken tomboló cigánybűnözéstől, amit szintén nemlétezőnek titulálnak innen Budapestről. Nem csoda ha menekülnek az emberek a falvakból.

Ez nem propaganda, bizonyítsd be, hogy ezek nem valós problémák és nem ezek a falusi emberek legnagyobb gondjai. Ha pedig szerinted is valós gondok ezek, akkor nézd meg, hogy melyik párt ad erre választ. Én úgy látom, hogy csak a Jobbik.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 16:42:58

@redrick: mi nem tetszik, mélymagyar ?
talán azt akarod állítani, hogy érted a politikai irányzatokat? előbb tanuld meg a szavak jelentését, mielőtt dumálnál, de jobb ha egy történelemkönyvet lapozol fel... olvasni tudsz?

Pomme 2010.01.09. 16:43:25

ATV riport hunvald györggyel! BE HUGGYOZOK! :))

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.01.09. 16:43:50

Ez nyilvánvalóan provokáció, ráadásul még a főoldalra is kitették. Aposztoló meg tanuljon meg helyesen írni..

Rocky 2010.01.09. 16:49:18

Ez az egész bal-jobb oldalizás egy kommunista handabanda!

Hagyjuk már a francba ezt!

Majd 2052-ben, amikor a postástól átveszem a 2870 €-s nyugdíjamat, akkor majd gyere át DEZSŐKE és akkor egy jót vitatkozunk erről, közben jót pisálva a pelusba!

Addig kurvára nem érdekel, hogy ki kormányoz, csak tegye azt hatékonyan, olcsón és kiszámíthatóan!

Erre 2010-ben, az előzmények tudatában egyedül a Fideszt látom alkalmasnak!

Nem kell itt az mszp-s mantra a cserháti kis faluban élő einsteinről, aki majd Viktor miatt nem lesz einstein... nem kell!

Dolgozni szeretnénk, nyugodt lelkiismerettel letudni a méltányos adónkat, gyerekeket vállalni, tervezni a jövőnket, amit sajnos a hazaáruló kommunisták és kártékony fattyai elvettek tőlünk!

Reméljük még nem lesz késő, én két évet adtam Viktoréknak arra, hogy a helyes irányt kijelöljék és elinduljunk végre egy közös CÉL felé! Mert eddig ez sem volt!

Ha két év múlva is ugyanitt toporgunk, akkor irány Új-Zéland!
Ott legalább majd a gyerekeimnek jó lesz!

Joe84 2010.01.09. 16:49:55

@egyittlakó: Hozzád képest biztos taknyos vagyok, lehet, hogy te már '19-ben is lengetted a vörös zászlót, szóval büszke lehetsz a korodra. Több millió ember nevében mondhatom, hogy elég volt belőletek. Ja, és mosd ki a pofádat, mert elég mocskos.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 16:50:37

@Joe84: "A falvakat az mentheti meg, ha a kormány(ok) nem hagynák őket magukra, ahogy teszik ezt már sok éve."

Kádár idejében volt TSZ, volt munka. Volt jólét, még a falvakban is. Kellett nektek rendszerváltás, kapitalizmus? Tessék, itt van.
A rendszerváltás előtt igen, gondoskodtak a falvakról. Utána?
Orbán vezír mit adott a falvak népének, azután hogy hatalomba szavazták? Egy nagy lószart. Pedig ő is egy simlis komcsi.

Rocky 2010.01.09. 16:55:38

@egyittlakó:

Ha jól értem te visszasírod a kommunista, tömeggyilkos, hazaáruló kádár jános (pfff most köptem egyet)!!!!???

Te szerencsétlen! És te nácizol?

Tudod te, hogy 56-ban kádár arconköpte az egész magyarságot és elment ÖNKÉNT moszkvába orosz segget nyalni???

Vagy csak pravdát olvastál a munkásőrségben te pribék?

tölgyes 2010.01.09. 16:56:25

@egyittlakó: Ha nem vette volna észre a szocializmus megbukott. A nagy Szovjetunióban, Lengyelországban, NDK-ban, Csehszlovákiába.. stb. Nálunk is megbukott és hátrahagyott mai áron számolva 80-90 milliárd dolláros adósságot.. vagyis az Ön "jólétét" a kádárék hitelből fedezték és mi meg fizetjük.. meg gondolom fizeti Ön is..A szocialisták eladták a nemzeti vagyon 87%-át, az MDF 10-12%-át 2%-nyit meg a fidesz.. (Sárközi Tamás adata). Ezzel is meg kell békélnie!

Martian (törölt) 2010.01.09. 16:57:23

Baloldali szemmel nézve az MSZP a komprádorburzsuázia kiszolgálója, kapitalista tulajdonosokból, menedzserekből csinál miniszterelnököket, tisztségviselőket.
Pl. Svédországban a baloldal felvállata saját gyökereit és törvényekkel szentesítve olyan szakszervezeti rendszert rakott a céges szférára, hogy a menedzsment szellenteni sem mert a saját irodájában a szakszervezet hozzájárulása nélkül.
Hol látjuk ennek akár halvány csíráját is az MSZP részéről?
Lassoan azért nem megyek el szavazni, mert a FIDESZ túl baloldali, az MSZP pedig túl jobboldali lett.

Folyami Géb 2010.01.09. 16:57:30

"Szocialistának lenni annyi, hogy segíteni másokon"

Közben 25 évesen milliárdossá lenni, még az sem baj, ha közben egyetlen szegény sem jut egy kenyérmorzsával sem többhez.

redrick 2010.01.09. 16:59:36

@egyittlakó:

"mi nem tetszik, mélymagyar ?"

Kurvara tevedsz, ha azt hiszed, hogy ez egy sertes. Reagalnek a hozzaszolasaid mondanivalojara is, de nem talaltam ilyesmit.

tölgyes 2010.01.09. 16:59:48

Az MSZP-nek ahhoz, hogy hiteles baloldali politikát tudjon folytatni meg kell szabadulnia a mai semmirevaló elitjétől: Gyurcsánytól, Lendvaitól Bajnaitól, Szekerestől, Kis Pétertől.. ezek nem balodaliak, hanem a baloldaliság lejáratói.

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.01.09. 16:59:51

A szocializmus tévút, baloldalinak lenni ciki. Kb. azzal ér fel a felvállalása, mintha büszke lennél rá, hogy értelmi fogyatékos vagy és álomvilágban élsz.
Hogy a szocializmus tévút, nem csak a Maszop szerencsétlenkedései és bűntettei illusztrálják helyesen, mert ugyanilyen csőd minden más országban, ha felüti a fejét. A helyzetet jól illusztrálja a gazdasági válság. A baj felhívja az emberek figyelmét a valóságra, ezért buknak mostanában a baloldali pártok.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:00:18

@Rocky: "Dolgozni szeretnénk, nyugodt lelkiismerettel letudni a méltányos adónkat, gyerekeket vállalni, tervezni a jövőnket, amit sajnos a hazaáruló kommunisták és kártékony fattyai elvettek tőlünk!"

Nagy tévedésben vagy, barátom. A jövőnket a jobbos horthy-banda vette el tőlünk, amikor vesztes háborúba sodorta az országot, nyakunkra hozta az oroszokat és a szocializmust. Kivégeztettek sok százezer magyar állampolgárt (zsidókat) és vágóhídra küldték a nagyapáinkat a szovjet frontra. Ezért még soha nem kértek bocsánatot a hazaáruló jobbos kövületek.
Ezért kell neked a "jobboldal"? Valami észlény lehetsz.
Ajánlom, hogy Új-Zéland történelmét jobban tanuld meg kivándorlás előtt, mint a magyart.

Joe84 2010.01.09. 17:01:46

@egyittlakó: Igaz őskomcsi vagy. Jobb nem lett a tsz-ek óta sem, de ez nem azt jelenti, hogy Kádár idejében milyen jó volt, hanem azt, hogy még most is milyen szar.

magyartarka 2010.01.09. 17:02:06

Ez itt mind fingfestés.

Kisebb parlamentet.Visszahivható képviselőket. Tiszta képviselői jövedelmeket.Átlátható és ellenőrizhető pártfinanszirozást.És nyilvános ügynöklistát!!
Pl.

Amig ezek nem igy lesznek tökmindegy mi a szin v épp milyen zavaros komcsi szoci libsi jobbos fasiszta "ideológiákról" folyik a handabanda csak parasztvakitás és hergelés folyik. És nincsen a választásoknak tétje a választópolgárok számára.

Ezt kellene már tudomásul venni és nem magyarnak magyart anyázni mert az meg sehova nem visz.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.09. 17:03:52

@Dezsőke001: majd megnézem,bár nem vagyok gazdasági szakember-kösz!

Csótányfutam 2010.01.09. 17:04:36

Baloldalinak lenni nem tévút, egyetértek a bejegyzés ezen állításával. A többi viszont...
Boldogan lehetne ma bárki baloldali magyar, ha lenne egy normális szociáldemokrata párt. Csak kár hogy nincs. Az MSZP pedig csak egy posztkommunista párt, amely szégyent hozott a baloldalra.

Sajnos későn vették észre magukat, most pedig már csak az segítene, ha lebombáznák atommal, és az alapokról építenék újra.
Kéthly Anna talán meg tudná tenni, de a legtöbb mszp-s azt sem tudja ki volt ő.

belagezabela 2010.01.09. 17:04:47

Miért vagyok szocialista?
Mert megérdemled, wazee

Zsola777 2010.01.09. 17:04:57

Nem kell baloldalinak lenni ahhoz, hogy a baráti társaságok egymást segítsék, az MSZP-nek sem kell írogatni levelet.
Az viszont az eszembe jutott, hogy a Fidesz _polgári körös_ felzúdulása túlnyomórészt a párt kampányérdekei miatt jött létre, "beszélgessenek a politikáról" céllal, közben meg a civil szerveződésekre, amikre ezeket igazán fel lehetett volna használni, nem lettek alkalmasak. Néhány kivétel biztosan van, de ahány polgári kör van, elenyésző az igazi közösségformáló erejük. Politizálni lehet együtt, meg aki benne van, nyilván elégedett magával, de soha nem hallottam, hogy egy kör ezt-azt megszervezett.
Olyan körök régebben is voltak, akik politikamentesen az adott térség, közösség érdekében összetartanak, de ehhez tényleg nem kell politika. Se jobb, se baloldal. Csak közösség.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:06:35

@Folyami Géb: "Közben 25 évesen milliárdossá lenni, még az sem baj, ha közben egyetlen szegény sem jut egy kenyérmorzsával sem többhez. "

Hát igen, ha kinéznél az ablakon, akkor láthatnád, hogy itt már kemény kapitalizmus van. Ha érdekel a szegények sorsa, akkor menj a máltai szeretetszolgálathoz dolgozni vagy kéresd magad a munkáspártba. Ki mondta neked, hogy a kapitalizmusban nincsenek szegények? Csak a szocializmusban nem voltak annyian, mert az állam gondoskodott róluk. Nem tudom hová tegyelek: komcsi vagy-e vagy csak fideszes?

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.09. 17:07:18

@belagezabela: A 80 különböző megosztási lehetőség miatt, az egyértelműen mszp mellett állást foglaló írás, az oldaldobozban fideszt rossz színben feltüntetésére tett kísérlet mind-mind arra utal, hogy nem egy egyszerű magánvéleményről van szó :D

Joe84 2010.01.09. 17:08:36

@egyittlakó: Most akkor jó volt a szocializmus, vagy a nyakunkra hozták? Döntsd már el.

Egyébként nagyapáink a szovjet fronton azért harcoltak, hogy ne érjen ide a kommunizmus. Az ő halálukért az utódok egy fillér kárpótlást sem kaptak annak a "sok százezernek" a leszármazottai, meg a sok sok "túlélő" még a mai napig is ebből él.

Már elővetted a náci kártyát, aztán a tszben de jó volt szlogent, most meg a zsidókat. Kíváncsian várjuk mit húzol még elő a tarsolyodból.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.09. 17:09:10

tömegpárt nem képviselhet értékeket. a tömegek sem képviselnek.

Rocky 2010.01.09. 17:09:37

És egyébként itt látszik a kommunisták ördigisége:

egy bizonyos rangon túl, földesurabbak lesznek ők bármilyen földesúrnál, mert felhatalmazva érzik magukat a "választóik", a nép által. Lásd kádár, rákosi, kun (kohn) és akkor jöhet a véres terror.

Nem veszi észre ez a sok proli szerencsétlen balhitű zseni, hogy csak arra kellenek-kellettek mindig is, hogy a hatalmat megszerezzék a vezetők!

Mert nem értik a demokráciát, nem értik a szabadságot, nem értik a világot!
Mindig felülről várják a segítséget, a megmondóembert, a kiigazítóembert!
Nem hisznek az egyén, az elme hatalmában, csak a munkásökölvasököl biztonságos csürhéjében tudnak erőből megszólalni, de értelmes ember fülének inkább tűnik az ugatásnak!

Remélem pár év múlva eljön az az idő, amikor nyíltan kimondják végre, hogy a kommunista-szocialista világnézet ugyan olyan kártékony és téves eszme volt, mint a fasizmus!
Mindenesetre aki olvas VALÓDI történelemkönyvet, az tisztán láthatja, hogy több ember pusztult el az elvtársak miatt, mint a nácik miatt!

redrick 2010.01.09. 17:10:45

@Joe84: Az "igazabol igazsagbeszed volt" meg hianyzik...

Szűcslaci 2010.01.09. 17:11:07

Mert szarházi fajankó vagy. Azért.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:11:59

@Joe84: Félrebeszélsz, vazze... A szocik nyakába akarod varrni, hogy most rossz a parasztoknak? Vagy hogy azóta sem lett jobb? Ezzel elismered magad is, hogy Kádár idején jobb volt, persze, akkor te még nem éltél, nem tudhatod.

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.01.09. 17:12:18

@egyittlakó: "A jövőnket a jobbos horthy-banda vette el tőlünk, amikor vesztes háborúba sodorta az országot, nyakunkra hozta az oroszokat és a szocializmust."

A térségbeli többi ország ugyanerre a sorsra jutott attól függetlenül, hogy milyen volt a hozzáállása a háborúhoz. Ezért ezt a reflexből odavágott csúsztatásokon alapuló gyalázkodást felesleges akár részleteiben is értelmezni. A lényeg, hogy semmit nem tesz hozzá a baloldaliság, és nem vesz el a jobboldaliság érdemeiből, és válasznak helytelen.

magyartarka 2010.01.09. 17:12:57

Ez itt mind fingfestés.

Kisebb parlamentet.Visszahivható képviselőket. Tiszta képviselői jövedelmeket.Átlátható és ellenőrizhető pártfinanszirozást.És nyilvános ügynöklistát!!
Pl.

Amig ezek nem igy lesznek tökmindegy mi a szin v épp milyen zavaros komcsi szoci libsi zsidó cigány jobbos náci fasiszta "ideológiákról" folyik a handabanda csak parasztvakitás hergelés és tudatos megosztás folyik. És nincsen a választásoknak tétje a választópolgárok számára.Értelme sem.

Ezt kellene már tudomásul venni és nem magyarnak magyart anyázni mert az meg sehova nem visz.

Rocky 2010.01.09. 17:15:41

@magyartarka:

értjük!
igazad van!

de a retkes kommunista nekem nem magyar!
majd ha bocsánatot kér, akkor talán kap!

Cs@tLós 2010.01.09. 17:15:46

@Wauuu: aha, meg Szeged is, az egész város megújult, és hál' Istennek kb 12 éve nem látott fidesz-es képviselőt. Qrvára nem is vagyok rájuk kíváncsi, mert mikor ők voltak kormányon, 1 fillért nem kapott a város, és még úgyis fel bírtak újítani ezt-azt, csak látványosan szinte semmit az előtte és az utána lévő időszakokhoz képest.

Úgyhogy aki a fideszt támogatja, az pontosan ugyanakkora parasztvakításnak dől be (véleményem szerint még nagyobbnak... mit hallok állandóan a fideszes nyilatkozatokból? "szavazzatok ránk, akkor aztán a jön a tejjel-mézzel folyó kánaán"... a nagy budös lóf@szt. Ebben a nyomorúságos országban senkinek nem tűnik fel, hogy a fidesz egyetlen kérdésre sem adott konkrét választ? Egyenduma van: "ez rossz magyarország polgárainak, ja meg a családoknak is! Válasszatok minket, akkor mi majd hűdefaszán helyrehozunk mindent!" A "hogyan?" kérdésre megint nincs válasz. És ez 8 év alatt 1 elvakult parasztnak se tűnik fel....), mint aki az mszp-t. Ugyanaz a kettő és aki ezt nem látja, az semmivel sem különb, mint aki az mszpt élteti még mindig.

sertésmájkrém 2010.01.09. 17:15:55

Kezdődik a kampány?

Kedves büszkén szocialista, tekints vissza mit sikerült elérni nektek eddig, aztán ha elgyönyörködtél benne, inkább fordulj a sarokba és szégyelld magad egy kicsit.

torró 2010.01.09. 17:16:02

Nem is tudom hogy kezdjem, mert röviden de érthetően szeretném a poszt írónak a baloldalt felvázolni. Tehát mikor is kezdődött? Az ipari forradalommal.Mint szakszervezeti mozgalom. Lényegében az érdek képviselet miatt. Mármint a munkás érdek. Majd jött Marx majd Lenin elvtárs a proletár diktatúra elméletével. Ezt lehet baloldali eszmének hívni,de sajnos ez már nem klasszikus hanem DIKTATÚRA!! Tehát nálunk volt két alkalommal diktatúra amit a nyugati baloldal egyáltalán nem támogatott!! Vagyis a" rendszer változás" hajnalán magyar embernek fogalma sem volt a klasszikus baloldali berendezkedésről csak a diktatórikus agymosott állapotban leledzett . A vezetőknek meg esze ágában sem volt a népet felvilágosítani a valódi baloldaliság mikéntjéről. Ezért vannak ezek a zagyva elképzelések papírra vetve. A nagyvezíreknek ki kellett találni valamit hatalmuk fenntartására és ezalatt arra törekedve hogy minél nagyobb vagyont lopjanak el tőlünk. Őket soha nem érdekelte a nép nyomorúsága ahogy más is leírta csak szavazó bázist jelentett nekik. A FIDESZT meg majd csak akkor tudjuk megítélni ha eltelik négy év .Akkor azután lehet gondolkodni hogy megtartsuk vagy elhajtjuk. Amúgy sincs nagy válogatási lehetőségünk. Sajnos!

szárny 2010.01.09. 17:16:29

@egyittlakó: beszédes a nicked. Egy itt LAKÓ. Freud bácsikád egy egész tanulmányt tudna írni róla és rólatok...
A bloghoz különben nincs mit szólni. Csak el kell még viselni egy kicsit benneteket. Aztán, remélhetőleg szerzőstül, ideológiástul, mentek a történelem pöcegödrébe...

szárny 2010.01.09. 17:17:45

@magyartarka: magyar a magyart nem szokta anyázni. Ha érted, hogy mondom.

Birkesz 2010.01.09. 17:18:47

@Yves Laurent: "És-sel kezdünk mondatot. Sőt, s-el is. "

Néhány kivételes irodalmi művet leszámítva, hétköznapi beszédben nem kezdjük a mondatot és-sel.

Csótányfutam 2010.01.09. 17:19:01

"Szerintem ma nagyon sok ember baloldali, de az nem támogatják az MSZP-t. Pedig az az ő pártjuk lenne." - Ez itt a kulcsmondat. Az ő pártjuk lenne. Ha pedig nagyanyámnak töke volna, ő lenne a nagyapám! Ismerem az mszp-t belülről, és lófaszt se akar a baloldaliak pártja lenni. Végignéztem ahogyan a konstruktív értelmiségiek otthagyták a picsába, mert szarba sem vették őket. És most nem anyagiakra, meg mutyikra gondolok, a félreértés elkerülése végett. Szép dolog, hogy itt kiállnak, és mondják a magukét, csak épp az elitet ez nem érdekli.

Nem vagyok fideszes 2010.01.09. 17:19:09

Nos, ha a tököm televan a beszari, opportunista, dilettáns, impotens MSZP-vel, de jobboldali sosem leszek, mert hupililát okádok a baromságaiktól, akkor mi vagyok?

(Hazaárulózós, nemmagyarozós, zsidózós trollok véeménye nem érdekel.)

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:20:18

@Joe84: "Egyébként nagyapáink a szovjet fronton azért harcoltak, hogy ne érjen ide a kommunizmus."

Hülye vagy. A nagyapáink azért harcoltak a szovjet fronton, mert a horthy-rezsim rabló háborút indított a szovjetek ellen, a náci németek oldalán. Remélték, hogy visszakapják az elcsatolt magyar földeket, amelyeket ugyancsak a jobbosok vesztettek el (köszönjük). Nem volt drága a nagyapáink vére, mint ahogy most sem drága azok élete, akik H1N1-ben haltak meg. Nezse nektek jobboldal...

magyartarka 2010.01.09. 17:20:39

@Rocky: @szárny:
Sajnos csak ismételni tudom magam.
Itt az ideje végre félretenni az indulatokat és elővenni a józan észt.

Joe84 2010.01.09. 17:20:51

@egyittlakó: Igen, elismerem, hogy azóta sem lett jobb. És? Ettől még nem lesz jó az ami akkor volt és nem sírom vissza.

Nem varrom senkinek a nyakába. A tények azt mutatják, hogy a 20 évnek több mint a felét az mszp rombolása tette ki. Ne mond már, hogy nincs abban részük, hogy ide került Magyarország.
Az egész parlamenti garnitúrából elegem van, de amit a "szocialisták" tettek az országgal az elmúlt 8 évben az tragédia.

redrick 2010.01.09. 17:21:45

@Lófasz Hadnagy: Hat zsido termeszetesen :)))

De komolyra forditva, akkor Tomcat vagy :)

Nem vagyok fideszes 2010.01.09. 17:24:17

@redrick:

Ööö, ne rágalmazz, kérlek! Tomcat egy feltűnési viszketegségben szenvedő holdkóros, aki a valaha volt humorérzékét is rég elvesztette.

Cs@tLós 2010.01.09. 17:26:22

@torró: nem csak a fidesz van mint lehetőség. És azért fognak ők nyerni a szavazáson, mert a sok hülye csak így tud gondolkodni :" fekete vagy fehér? Hát most az 1ik nem jött be, jöhet a másik." Ahhoz képest, hogy anno ugyanezért volt a csere, mert akkor meg a fidesz nem vált be. A garnitúra ott is ugyanaz maradt. Senkinek nem jut eszébe, hogy akkor talán valami MÁS kellene?

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 17:26:52

T. Posztíró!
Mindenekelőtt deklarálni szeretném, hogy nem vagyok "bérkommentelő" , de ez egy kicsit fájni fog.
Szóval nézzük csak, mi az amit a baloldalnak köszönhet ez az ország.
1918 - egy Károlyi nevű eldegenerálódott arisztokrata szétveri azt, ami még megmaradt, amire még kormányzatilag építkezni lehetett volna.
1919 - Károlyi tehetségtelensége és tehetetlensége folytán elvtársaid átveszik a hatalmat. Mindenki tudja mi történt a "dicsőséges 133 nap" alatt, de amennyiben nem lennél tisztában a valós tényekkel, ajánlom Fekete István: Zsellérek c. könyvét.
1948 - Ismét reinkarnálódott klónok vezetésével kezdik azt, amit 1919-ben félbehagytak. Közben egy kis tisztogatás saját berkeken belül is. Beszámolók szerint ebben az időben nem volt olyan magyar család, aki ne szenvedte volna meg uralkodásotokat.
1956 - A nép - melyet ti oly odaadóan képviseltek mindenkor -
azt mondja: elég. Nem kell két hét, s az ország miniszterelnökét a saját kormánya tagja árulja el, a hazájával együtt, hogy aztán mint országmentő tündököljön évtizedeken keresztül.
1957 - után elkezdődik a megalkuvásra, megfélemlítésre, a húzd meg, ereszd meg elv alkalmazására épülő politika, mely tulajdonképpen egy nagyon alattomos és sunyi besúgórendszerre, és egy az egész országot behálózó, mindenkit figyelő szervezetre épül. Mindenki hazudik, s senki nem beszél arról, hogy valójában semmi nem az az országban, aminek látszik.
1989 - Ismét kiborul a bili, s erőszak mentesen (egyesek szerint ez volt a baj) ismét parkolópályára kerül a brancs.
Az 1989-es megállapodásoknak megfelelően megtartjátok mindazt, amit normális esetben vissza kellett volna adni, mintha a ti jogos tulajdonotok lett volna, holott ez mind rabolt, lopott, erőszakkal elrekvirált tulajdon volt. Tudod, amire azt mondtátok: ez a népé!
Ezt azonban nagyon gyorsan sikerült elfelejtenetek.
1994 - A nosztalgia s még ki tudja milyen okokból ismét lehetőséget kaptatok.
2002 - Ismét visszahazudtátok magatokat, s a megannyi, magát becsapottnak érző nyugdíjas szimpatizáns segítségével -
hatalomba kerültetek. Ezt most itt nem részletezném, csak felhívom figyelmedet arra, hogy hol tartottunk 2002-ben és hol tartunk most, és eszedbe se jusson a válságot emlegetni.
Nos, mindezek fényében azt szeretném kérni, hogy most álljatok félre, és biztosítsatok legalább nyolc évet másnak, (még ha maga az ördög is jön) hogy bizonyíthasson, legalább tudja úgy csinálni, ahogy ti tettétek.
Szóval lányok, fiúk - most kispad, remélem egy jó darabig! Nem mondhatjátok, hogy nem voltunk türelmesek. A lózungjaitokat pedig úgyis kárárlja majd a bértollnok "szabadsajtós" jól fizetett csapatotok, úgyhogy nem kell erőltetned magad ilyen kis szösszenetekkel, a neten.
Ja, mielőtt becsukjátok az ajtót, szóljatok már a bajszos haverotoknak, hogy a tábláját elfelejtette ugyan kitenni 2002-től, de most úgy néz ki, itt az idő ismét, hogy kitegye.
Csak miheztartás végett.

Rocky 2010.01.09. 17:27:45

@egyittlakó:

"A jövőnket a jobbos horthy-banda vette el tőlünk, amikor vesztes háborúba sodorta az országot, nyakunkra hozta az oroszokat és a szocializmust. Kivégeztettek sok százezer magyar állampolgárt (zsidókat) és vágóhídra küldték a nagyapáinkat a szovjet frontra. Ezért még soha nem kértek bocsánatot a hazaáruló jobbos kövületek."

Na, hát ha ráértek ezt kielemezhetnénk, mert ebből konkrétan egy szó sem igaz!

Egyrészt nem itt kezdődik a komcsi történelem, hanem 19 tájékán kohn béláékkal!

Nem Horthy hozta a nyakunkra a komcsikat, hanem itt voltak ők már régen!

Nem Horthy akart belépni a háborúba, hanem német nyomásra volt kénytelen!

Nem végeztetett ki senkit Horthy, sőt a zsidóknak Mo-on volt a legnagyobb viszonylagos nyugalmunk a lengyel, holland, német társaikhoz képest! szálasi barnaingesei lőtték a Dunába a zsidókat és rakták fel a halálvonatra őket 44 decemberében fél évvel a háború vége előtt!

És valóban sok százezer magyar ember elesett az orosz fronton, érdemes lenne az emlékükkel kegyeletteljesebben bánni és jobban ápolni az emléküket! Például olyan színvonalon, ahogy a hollywood teszi a holokauszttal!

Birkesz 2010.01.09. 17:27:53

@egyittlakó: Érdekes, nekem nagyanyám nem úgy beszélt a TSZ-esítésről és a kommunista időkről, mint egy tejjel-mézzel folyó kánaánról. Bevitették velük a TSZ-be a földjüket és az állataikat, kisemmizték őket, majd néhány év múlva nagy kegyesen megengedték nekik, hogy tartsanak pár csirkét és disznót a ház körül. Közben pedig éhbérért (!) dolgoztatták őket a TSZ-ben.
Kora hajnalban keltek, megetették az állatokat, majd estig dolgoztak az államnak, hogy hazaérve újra a ház körül dolgozhassanak. Ezt nevezed te jó és követendő példának? Volt kapcsolatod egyáltalán ezzel a világgal?

terszim 2010.01.09. 17:29:25

@Lófasz Hadnagy: Szerintem alapvetően két út áll előtted: vagy nem szavazol, vagy olyanra szavazol, aki most leginkább a baloldali szavazókra pályázik (MDF, és esetleg, halványan az LMP). Nehéz helyzetben vagy, hogyha egyáltalán nem fogadsz el jobboldali értékeket. Jó szívvel semmiképpen sem ajánlom, hogy az MDF-re szavazz, nagyon furcsa dolgok történnek ott. Az LMP viszont elég ismeretlen, nem elég kiforrott.

Ha nem szavazol, akkor ugyan azzal is kinyilvánítod a véleményed, de azzal csak a többi pártot, és különösen a szélsőségeket támogatod.

Nem irigyellek, ilyen helyzetben én is nehezen tudnék dönteni.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:29:47

@Joe84: Nem hinném, hogy rombolásnak kellene nevezni. Sokat járok a városokban, az országban, de rombolást nem látok. Ez egy működő ország. Nézzél szét a szomszédokban: van ahol egy rohadt autópálya sincs, fejlődés nulla. Nem vagyok szoci, nem érdekel a populizmus, de megtanultam látni. Ma Magyarország stabil állam, stabil gazdasággal. Lehet, hogy Orbán vezír jobb lesz (ezt kétlem, mert nem hiszek a diktátoroknak), de ez már különösebben nem érint: az autóm részletei lejárnak tavasszal. Ha majd Viktor idején 400 Ft lesz az euró, nem én fogok szívni, sok szerencsét hozzá.

Joe84 2010.01.09. 17:31:33

@egyittlakó: HAHA! Rabló háború. Na ekkora baromságot még komcsitól sem hallottam, pedig tudnak alkotni.
Rabló háború volt, amikor a Donnál beásták magukat, hogy visszatartsák a ruszkikat, vagy amikor megakadályozták, hogy a Kárpátokon könnyen át tudjanak kelni, vagy az Alföldi páncéloscsata is rabló háború volt. Vagy Budapest 108 napos ellenállása is a rabló háború része volt?

Nem szeretek komcsikkal vitatkozni mert nagyon primitívek vagytok, de legalább más is rájön erre, ha látja, hogy milyen ostobaságokat irkálsz.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:32:50

@ÁkiBáki: Kihagytad a jobbosok által elvesztett magyar földet, köcsög.

redrick 2010.01.09. 17:33:22

@Lófasz Hadnagy: Hat most visszavonult. Remelem, alaposan feltoltodik es ujra a regi pompajaban fog ragyogni :) Szukseg lesz meg ra a Fidesz eraban, az a gyanum...

Amugy helyenkent tenyleg kurva idegesito a messias ontudata, de akkor is hasznosabb egy ilyen fasz, mint 14 darab helsinki bizottsag. Az allampolgari jogok tisztazasa teren orokre halas lehet neki minden tunteto. De a szilveszteri petarda-kommandokkal is maradandot alkotott. Nem is beszelve a Szanyi orrara valo koppintasrol, na az igazan gyonyoru volt :)

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:34:05

@Joe84: Mondtam én, hogy hülye vagy. Ha védekezni akarsz a ruszkik ellen, akkor Moszkvába mégy harcolni?

Cs@tLós 2010.01.09. 17:34:47

@egyittlakó: Ja, legjobb védekezés a támadás, nem? :D

tölgyes 2010.01.09. 17:35:42

@egyittlakó: Kicsit sétálgasson Budapesten.. különösen az MSZP-és kerületekben....Én legutóbb a Rákóczi úton 16 bedeszkázott kirakatot számoltam meg!!!! de mehet Miskolcon is...Szegedre is.. Debrecen az más.. ot évek óta fideszes a polgármester...:::))

Egyébként pedig az elkúrt 18.000 milliárd, amennyiből Kína egy olimpiát rendezett meg nálunk nem hagyott mély nyomokat.. csak nyomorúságot.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:37:00

@Birkesz: Igen, volt. Amiről te írsz, az a Rákosi-korszakban volt.

magyartarka 2010.01.09. 17:38:04

"Aki folyamatosan a múltba néz az seggel megy előre"

Kisebb parlamentet.Visszahivható képviselőket. Tiszta képviselői jövedelmeket.Átlátható és ellenőrizhető pártfinanszirozást.És nyilvános ügynöklistát!!

Cs@tLós 2010.01.09. 17:38:23

@tölgyes: épp most írtam meg, hogy egész Szeged fel van újítva, szóval nagyon nem kéne a példák között hozni...ott nincsen semmi bedeszkázva. Sajnos rácsesztél, mert hiába van 12 éve mszps politikus Szegeden, ott gyakorlatilag újjá varázsolták a várost. Úgyhogy gyorsan fussál le, és nézd meg magadnak a várost mielőtt baromságokat kommentelsz.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:38:47

@Joe84: "amikor a Donnál beásták magukat"

és mit kerestek ott, baszod?

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 17:39:00

@egyittlakó: A stílus maga az ember. Ez alapján te csak egy csúszómászó vagy.

tölgyes 2010.01.09. 17:39:58

@egyittlakó: Látom Ön is élharcosa a "Fulladjon meg Orbán Viktor lehetőleg máma még " mozgalomnak, mert Orbánnak szarva, és patája van, meg hóóóóósssszzzúúúú farka.. és ráadásul még cigány is zsidó is, komcsi is fasiszta is. NA MI MÉG?? Ja és a felesége nem szül, hanem -ahogy azt Szanyi is mondta - ellik mint az állat... Mindezt természetesen a tolerancia és ároktemetés jegyében!!!

tölgyes 2010.01.09. 17:40:56

@Cs@tLós: Sajnos én Szegeden rossz felé jártam..:::)))

Cs@tLós 2010.01.09. 17:42:50

@tölgyes: az biztos,merthogy én ott lakom.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:43:04

@Rocky: "Nem Horthy hozta a nyakunkra a komcsikat, hanem itt voltak ők már régen!"

Hülye vagy. Egész Európában ott voltak, mégsem kerültek hatalomra. Csak ott, ahol bent voltak az oroszok. Tanulj még.

"Nem Horthy akart belépni a háborúba, hanem német nyomásra volt kénytelen!"

Ja, én sem a kútba szartam, csak a kávájára.

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.09. 17:43:07

@egyittlakó: Hallottál Lengyelországról, Finnországról ?

Szovjetek egyszerrre kezdték a terjeszkedést a németekkel faszfej ;)

Birkesz 2010.01.09. 17:45:03

@egyittlakó: Az háztáji állattartás engedélyezése már a Kádár korszakhoz köthető. Nagyanyám azon kijelentése, hogy: "annyit dolgoztunk, mint az állatok" szintén.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:45:07

@tölgyes: Haggyá mán engem a Viktoroddal, imádd magad, nem érdekel.

Nem vagyok fideszes 2010.01.09. 17:45:47

@terszim:

De én, elfogadok "jobboldali" értékeket, mert ezek nem jobboldali, vagy baloldali, vagy liberális, vagy a bánat tudja mileny értékek (pl. patriotizmus), hanem össznemzeti értékek.

Na, az LMP-ről annyit, hogy nem támogatják az atomenergia hasznosítását, így innentől kezdve felejtőek. Sötétzöldekre nem szavazok.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:46:53

@ÁkiBáki: te meg egy fosos náci, látom a szüleid nem ismerték az óvszert, kisköcsög

AutosVilli 2010.01.09. 17:47:32

Az tény hogy a Szocialista eszméket nagyon félreértelmezve használják.
Szerintem a Kapitalizmus kiépítése,amiben az MszP oszlopos szerepet vállalt,nem fér össze a Pártjuk SZOCIALISTA jelzöével.
Hitler pártja is Szocialista volt,még is Jobboldalnak hivják. A népnek a szájába tették a jelzöket,de a történelmi ismeretek elhalványodnak amikor indulatokról van szó.Akkor most mi is van?

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:48:20

@vörös csepel 01111: apád volt faszfej, amikor anyádra mászott, ahelyett hogy hagyta volna a sarkon ácsorogni

lavór 2010.01.09. 17:48:42

@Lófasz Hadnagy:

"(pl. patriotizmus)"

Itt hol élsz, mondd! Tudod a jelentését? :)

Rocky 2010.01.09. 17:48:51

@Cs@tLós:

Hol hallottál ilyet? Kérlek idézd!

"mit hallok állandóan a fideszes nyilatkozatokból? "szavazzatok ránk, akkor aztán a jön a tejjel-mézzel folyó kánaán"... a nagy budös lóf@szt."

Pont, hogy azt mondja a Fidesz, hogy nehezebb lesz egy darabig, de lesz ÉRTELME a dolognak!

ÉRTELEM, CÉL, TÁMOGATÁS, JÖVŐ,( FENNTARTHATÓ) FEJLŐDÉS, LEHETŐSÉGEK, INNOVÁCIÓ, KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG, CSALÁDBARÁT ADÓRENDSZER

Hallottál ilyesmiről az elmúlt 8 évben?

Amikről én hallottam: SZEMKILÖVÉS, FASISZTAVESZÉLY, MEGSZORÍTÁS, TÚLKÖLTEKEZÉS, ÁREMELÉS, ADÓELVONÁS, REÁLBÉRCSÖKKENÉS, MUNKANÉLKÜLISÉG, DÜBÖRÖG A GAZDASÁG, TERRORVESZÉLY, CIGÁNYBŰNÖZÉS, POPULIZMUS, MUTYIZÁS, ÜVEGZSEB, ÁLLAMADÓSSÁG, ÁLLAMCSŐD, VÁLSÁGKEZELÉS???, IMF HITEL, HIÁNY, ALULTERVEZÉS, BOTRÁNY, KENŐPÉNZ, KORRUPCIÓ, VÉGKIELÉGÍTÉS, FIX JUTALOM, GÁZÁREMELÉS, NEM LESZ GÁZÁREMELÉS, OFFSHORE CÉG, KÜLÖNADÓ, KORMÁNYÜDÜLŐ

t a m á s 2010.01.09. 17:49:16

A Fidesz valóban nagyon ügyesen megszervezte a választó közönséget. (ahogy Orbán Viktor egyszer mondta; Magyarországon hivatalosan kb.126 párt van bejegyezve, DE transzcendens párt csak egy van a FIDESZ) Akik nem tudnak vagy nem akarnak gondolkodni csak HINNI azoknak kivalló szellemi táplálékot (gyúanyagot) nyújt.

Én csak amiatt nem szavaztam rájuk mert nem egészen értettem hogy mit jelent a sok Nagy-Magyarország térkép manapság (1919-ig ez volt a Magyar Királyi Kartográfiai Vállalat által kiadott hivatalos térkép)

Ma konkrétan mit jelent ez? (kivéve a székelyek lakta 3 megyét akik elmagyarázták nekem hogy az autonómiával ők közvetlenül kapnának pénzt Brüsszelből és nem Bukaresten keresztül így több maradna nekik és ezt hálából a FIDESZ is támogatja mert a kettős állampolgársággal kicsit még jobban bebetonoznák magukat (ahogy ezt Mikola úr mondta egy kedves választási elszólásában)

De a többi szín tiszta szlovén, horvát, szerb, szlovák, burgenlandi, román terület és népessége annektálásának hagymázos gondolata ellen a jobboldaliak még egyetlen szót se szóltak az elmúlt 8 évben.

Hogy a FIDESZ most győzni fog – az nagyon jó. Lesz 1.000.000 millió új munkahely amit ezek a nemzetrontó szocik biztos nem akartak. Valakinek azért biztos van tippje arra hogy mit fog csinálni ez a plusz dolgos 1 millió mély magyar ami magasabb technikai színvonalú mint a világ legfejlettebb technológiájú árui és szolgáltatásai és olcsóbbak mint a kínai világot elárasztó dömping árú termékek.

Fúj szocik, éljen a FIDESZ!

hofferpubi 2010.01.09. 17:49:56

Ébresztő!!!! kommentezők. 2010-et írunk, amikor minden más, mint aminek hívják, más aminek mindja magát. Egy párt nem attól szocialista, vagy konzervatív, hogy annak mondja magát, hanem a politikájától. Ilyen értelemben MSZP=FIDESZ, mindkettő hazug, hatalomra törekvő, egyefuralmat akaró,,,stb, nem folytatom.

Ilyen alpári hangnemben viszont csak azok képesek kommentelni, akik ugyanolyanok, mint imádott pártjuk. Nem jöttetek még rá, hogy mindegy ki mondott nagyobbat, ki hazudott többet, ki volt jó kormányon és ki volt jó ellenzékben, mert ezek minde nem rólunk szóltak. Mi voltunk a biodíszlet.

Mikor lesz jó ebben az országban? Ha nem ideológiai - ráadásul minden egyes párt esetében hazug, alapon - hanem a nemzet javárt szolgáló közmegegyezéses alapon folyik a politizálás. Mindegy ebben az esetben ki van hatalmon, mert bárki van hatalmon, azzal a nép javát szolgálja. A mai alakulatok nem ezek. Még ha a szó jogi értelmében demokratrikusak is, de csak a szó jogi értelmében. A többi meg látszik. Szval legalább ebben egy ilyen kommentelős műfajban is ki kellene egyezni, aztán száűzni a sétegetést, az alpári hangnemet. Nem kellene hasonlítani a politikusokhoz, aki meg rájuk akar hasonlítani, az a pártok honlapjára írogasson. Na viszlát egy normális Magyarországon.

Nem vagyok fideszes 2010.01.09. 17:50:00

@lavór: Pontosan tudom, azért használom. A patriótának nincs negatív felütése.

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.09. 17:50:48

@egyittlakó:
Értem. Szia! - lengyel, finn esetet meg máskor ne hagyd ki az érvelésedből, köszi :)-

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:51:40

@Rocky: te barom, a szockók nem ugyanezt mondták? akkor mi a különbség? azt hiszed, hogy emezek nem hazudnak? hányszor mondjam még, hogy hülye vagy?

torró 2010.01.09. 17:51:59

Figyelj Ca@tlós.Ha most le írod nekem hogy melyik párt az akiben meg lehet bízni és ki tud állítani egy komplett kormányzati garnitúrát akkor kalapot emelek .De! Ha nem! Akkor nekem te ne hülyézz le senkit. Basszus,Mert akkor te vagy az. Egy kicsit többről van itt szó mint amit leegyszerűsítesz!

magyartarka 2010.01.09. 17:52:04

@Rocky:
Nem látom a Fidesznél a nyilvános ügynöklistát pl....

Joe84 2010.01.09. 17:52:16

@egyittlakó: Nem megvárom amíg ideérnek... hátha addigra meggondolják magukat.

Ahhoz képest, hogy az MSZP-ről volt szó, meg arról, hogy tönkretették az országot 8 év alatt elég szépen elterelted a témát a nácik-zsidók-Horthy-fasiszták irányba.

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.09. 17:52:41

Poszthoz meg annyit:

Én szerintem fogok tudni élni szocik nélkül is. Szóval részemről nem fognak hiányozni .:)

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 17:53:04

@egyittlakó: Kár a betűt rád pazarolni, te bolsevik segglehelet.

lavór 2010.01.09. 17:53:14

@Lófasz Hadnagy:

Tehát hazafiak. Melyik hazáé vajon, már csak azt kéne tudni. :)

Cs@tLós 2010.01.09. 17:54:53

@Rocky: Hogy hol hallottam? Minden nyilatkozatukban.

ÉRTELEM, CÉL, TÁMOGATÁS, JÖVŐ,( FENNTARTHATÓ) FEJLŐDÉS, LEHETŐSÉGEK, INNOVÁCIÓ, KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG, CSALÁDBARÁT ADÓRENDSZER

Ezek nem konkrét megoldások. Ezek jól hangzó, magukban értelmetlen szavak. Csak 1 példa: fenntartható fejlődés. Milyen fejlődés, mit akarnak fejleszteni? Hogyan? Na ezek azok amire mindig kitérő válaszokat adnak. "Mindent fejleszteni akaruk, mert a családoknak most nagyon rossz". És hasonlók. Engem ilyen átlátszó szlogenekkel nem lehet megtéveszteni. Téged igen. Meg magyarország 1 nagy részét, gyakorlatillag. Ez van. Nem tanulták még meg a reklámokból, hogy van ami csak marketingduma. Csak jól kell, hogy hangozzon.

ÁREMELÉS, ADÓELVONÁS,REÁLBÉRCSÖKKENÉS, MUNKANÉLKÜLISÉG, DÜBÖRÖG A GAZDASÁG, HIÁNY, ALULTERVEZÉS, BOTRÁNY, KENŐPÉNZ, KORRUPCIÓ, FIX JUTALOM, GÁZÁREMELÉS, NEM LESZ GÁZÁREMELÉS. Ezeket a fidesz idejében is hallottam. A többire szinonímákat használtak, vagy csak nem derültek ki. Mondom, ugyanaz a kettő. Egyik pártra sem vagyok kíváncsi.

egyittlakó (törölt) 2010.01.09. 17:54:54

@AutosVilli: Az nemzeti szocialista párt volt, szélsőjobbos valóban. Vigyázni kell, mert itt is páran nemzetinek mondják magukat, pedig komcsik és kádáristák, csak éppen nemzeti színekben (fidesz). Csak hallani kell, amit mondanak.

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.09. 17:57:25

@egyittlakó:
Már nincs blogketrecben a blog, nyugi. El ne harapd a nyelved ! :D

Cs@tLós 2010.01.09. 17:57:43

@torró: Talán azért kéne mást választani, mert amelyikről tudjuk, hogy alkalmatlan, az legközelebb is az lesz. Ezzel ellentétben még van párt akiről nem tudjuk, hogy alkalmatlan-e, mert már cserélődött a garnitúra. Te bonyolítod túl. A dolog nagyon is egyszerű, csak inkább az ismerős szart választod, mint az ismeretlen esetleg jót. Ennyi. Tényleg ilyen egyszerű.

Caymans 2010.01.09. 18:01:45

Aránylag még értelmesebb kommentek születnek, mint amit hittem, bár a minőség kezd elromlani így este 6-ra, ne szájkaratézzunk már emberek, úgyis mindenki arra szavaz majd, ahova szeretne. Viszont felvetnék egy aprócska kérdéssort:

1. Arra az MSZP-re szavazzak, aki bebőgött a választások után, mert Gyurcsány bácsi bevalotta azt, hogy 2 évig nem csináltak semmit? Arra az MSZP-re szavazzak ami az MSZMP-nek a jogutódja minek után családom idősebb tagjait anno kénytelenek voltak a vendégszeretetükkel élni?

2. Arra a FIDESZ-re szavazzak akik már évek óta ugyanazt a populista dumát nyomják? Arra a FIDESZ-re szavazzak akiknél folyamatosan ugyanazokat az arcokat látom visszaköszönni és nem képesek egy kicsit sem megújulni?

3. Arra a jobbikra szavazzak akik egyszerűen nem ismerik el legitimitását a külföldi tőkének? Szerintem meg lehetne találni a középutat, de túlontúl radikális válaszokat hallok tőlük, a problémákat amiket említ azok pedig több mint valósak, a rájuk adott válaszok, viszont egyáltalán nem tetszenek. Így realistaként rájuk se fogok X-elni.

4. Az MDF rájött, hogy semmit nem ér ha a nagy pártokat ócsárolja, így merész de jó húzásként előkapták Bokrost, és viszonylag hitelesen próbáltak kampányolni olvasatomban az EP választások során. Erre azt hallom össze akarnak állni az SZDSZ-szel... Bukta! pedig már azt hittem tudok hova ikszet rakni...

5. Arra az SZDSZ-re minek szavazzak amelyik már szétesett?

6. LMP: szép zöld szín és mennyire jó... Ennek ellenére amikor mindenhonnan az LMP kis levakarhatatlan zöld szívecskéit látom Budapesten akkor hányingert kapok a kulturálatlan kampányolástól. FAIL!

Azt hiszem nyilvánvaló, hogy a politikai felhozatal silány. Ma magyarországon nem éri meg politikusnak lenni. Társadalmi elfogadottság egyenlő a nullával, nem is csodálom hogy olyan emberek ülnek az EU parlamentben, akik még beszélni is csak alig tudnak angolul (Lásd Áder Janit és a középfokú nyelvvizsgát...) valamint az országházban. Az egész dilettáns bagázst le kellene cserélni.

Rocky 2010.01.09. 18:02:41

Remélem a Fidesz első intézkedése, az állampolgárok demokráciába vetett hitének a visszaállítása lesz!

Mert van itt mindenféle álliberál, álszocialista kisebbségvédelem, melegbüszkeség stb...
De hogy az emberek 2006 ősze óta nem mernek kimenni az utcára gyerekestül, nagymamástul, csak gázálarcban, kendővel FÉLVE!

A GYÜLEKEZÉSI SZABADSÁG (a komcsik rémálma) lenne az egyik legalapvetőbb emberi jogunk, de még ezt is sikerült elvenni tőlünk!

t a m á s 2010.01.09. 18:04:16

Sajnos levették az Index-ről a blogot így most már soha nem kapok a kérdésemre választ

Cs@tLós 2010.01.09. 18:05:29

@Rocky: Szeretnél tömegben kukákat gyújtogatni, termésköveket felszedve épületeket rongálni, stb stb? Tudod, én ezektől a gyülekezésektől marhára nem éreztem biztonságban magam. Az állam dolga megvédeni a polgárokat, akiknek más dolguk is van, mint az utcán tömegben vandálkodni.

Cs@tLós 2010.01.09. 18:06:15

@Caymans: Én veled értek teljesen egyet.

Nem vagyok fideszes 2010.01.09. 18:06:57

@Caymans:

Ugyanez zanzásítva: az egyik opportunista, balfasz, impotens és dilettáns, a másik arrogáns, populista, pofátlan és gátlástalan, a harmadik ki tudja már, mit képvisel, a negyedik lejáratta magát és áruló, az ötödik az ország szégyene, szemét neonáci, a hatodik sötétzöld.

Ennyi a paletta.

Rocky 2010.01.09. 18:07:45

@Cs@tLós:

Na ez tök jó! ÉS egyben ezt kérném minden "felvilágosult", "pártOKból kiábrándult" MSZP szavazótól, hogy NE MENJEN EL SZAVAZNI!

(szerintem te el fogsz menni és a szocikra fogsz szavazni, csak nyomod itt az "egyiksejobbmintamásik" szoci mantrát!)
(már megint csak a képzelt ellenséggel tudtok foglalkozni, magatokkal nem!)

Egyébként meg nem egy ellenzékben lévő pártnak kell kormányprogramot előterjeszteni, majd ha mégis, akkor a dilettáns kormányoldalnak azt csípőből lesöpörni!
Akkor minek?

Nem vagyok fideszes 2010.01.09. 18:09:02

@Lófasz Hadnagy: ű

Ja, ami kimaradt: válasszon a faszom, inkább elsétálok asszonykámmal a Daubnerhez, eszünk egy fagyit és élvezzük a madárcsicsergést, a politikusok meg rohadjanak meg.

Joe84 2010.01.09. 18:10:34

@Caymans: Honnan tudod, hogy Jobbik válaszai rosszak?
Nem polkorrekt az biztos, de 20 éve csak polkorekt válaszokat adnak ezekre a problémákra és meg lehet nézni, hogy hova jutottunk.

Nem a legitimitását nem ismeri el, csak az már túlzás ahogyan itt jelen van a külföldi tőke, ráadásul nagyon erőszakosan nyomul a magyar emberek kárára. Ezzel van baj, nem azzal, ha valaki be akar fektetni.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 18:11:20

@Caymans: Sok igazság van abban, amit írsz, csakhogy sajnos a demokrácia sajátossága, hogy a többség (értsd itt a tömeget, sokaságot, nevezzük bárminek) akarata nyilvánul meg. Azoké, akik a legjobban befolyásolhatóak. Tehát ki fog győzni: a legpopulistább, aki a legjobban tudja befolyásolni a tömeget.
Ez az elmúlt nyolc évben is így volt, most sem lesz másképpen.
Most a népharag a szocik ellen irányul, ( nem jogtalanul ) s ha ezt bárki jól használja ki: az a befutó.
Mi pedig ismét készülhetünk, hogy mi következik, csak most nem pirosban, hanem narancs árnyalattal.

Cs@tLós 2010.01.09. 18:13:26

@Rocky: Milyen jó, hogy te feljogosítva érzed magad, hogy eldöntsd hogy én mit gondolok :)
Te vagy a tipikus fideszes: aki nincs velünk az ellenünk van! Az ilyen mentalitás elég káros, de csináld.
Igen, egyik sem jobb mint a másik. Az hogy szar az mszp, az nem teszi automatikusan jóvá a fideszt. Nekem ez a véleményem, te meg azt gondolsz amit akarsz.

Egyébként elmesélném, hogy az ellenzéknek az a dolga, hogy a kormányt segítve javaslatokkal és kritikákkal álljon elő. Ne fikázzon le csőből mindent. Nálam már ezzel lejáratták magukat.

Rocky 2010.01.09. 18:14:24

@Caymans:

szoci mantra...

VÁLASZTÁS=eldönteni, hogy a TELJESÍTMÉNYEK alapján, melyik pártot szeretnénk kormányzati szerepben látni!

Nem arról van szó, hogy kit avassunk szentté!
Nem arról van szó, hogy Lexust vagy Maseratit vegyek családi kocsinak! Sx4-re van pénz, meg Astrára, MELYIK A KEVÉSBÉ SZAR? -> ERGO MELYIK A JOBB VÁLASZTÁS?

Utópiagyártásból már elég volt 40-80 év!

Cs@tLós 2010.01.09. 18:16:41

@Rocky: Úgy látom mindenki másról is eldöntöd, hogy mit gondol...öcsém...Te milyen alapon gondolod, hogy ezt megteheted?

Blackrock (törölt) 2010.01.09. 18:17:17

@Rocky: Te nem vagy egy kifejezetten összetett lélek, öcsi...kb. olyan egyszerű vagy, mint egy liter tej.

Rocky 2010.01.09. 18:17:30

@Cs@tLós:

"Szeretnél tömegben kukákat gyújtogatni, termésköveket felszedve épületeket rongálni, stb stb?"

Neked ez jelenti a békés demonstrációt?

Mert nekem nem!

Ez is a komcsik műve, hogy összemosták a békés demonstrálókat, a futballhuligánokkal!
Így legalább senki nem mer kimenni az utcára! -> kisebb a pofájuk!

Cs@tLós 2010.01.09. 18:18:20

@Rocky: Futballhuligán? Én nem csak azokat láttam a "békés" tüntetéseken...

Blackrock (törölt) 2010.01.09. 18:18:27

@Rocky: miért nem mész inkább ki a földekre kapálni? Hm? Legalább valami hasznosat is csinálnál, ahelyett, hogy itt lököd az ostobaságaid...

Blackrock (törölt) 2010.01.09. 18:19:11

@Rocky: ha nem vagy tisztában a fogalmakkal, akkor mi a fasznak használod őket??

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 18:21:35

Miért van az, hogy itt minden kommentelésnek az a vége, hogy jól leköcsögözi, nácizza, zsidózza stb egyik a másikat.
Ezzel bárki is úgy érzi, fölé kerül a másiknak??

lavór 2010.01.09. 18:22:30

@ÁkiBáki:

Nem. A tehetetlen düh.

Caymans 2010.01.09. 18:23:22

@Joe84: Vona Gábor szájából nem azt hallottam, hogy: Emberek, a külföldi tőke aránya ma Magyarországon sajnos aggasztó méreteket ölt, normális átlátható szabályokkal kellene a külföldi tőkét engedni hazánkba, mert bármennyire is aggasztó a jelenléte, ki kell jelentenünk hogy szarból nem lehet várat építeni, szükségünk van rá.

hanem: El azokkal az emberekkel, akik a külföldi tőke magyarországra jutását segítik, magyarország csakis a magyaroké, a külföldi tőke rabszolgává tesz minket. nekem legalábbis kb. ez jött le.

Erre mondok egy példát: Ha szalagmunkás vagy a Bosch gyárban tényleg azt érezheted, hogy a külföldiek ledobnak ide egy szerszámgépgyárat, neked meg az a dolgod hogy havi nettó 70-80k ért legyártsad neki a terméket, aztán meg próbálj valahogy megélni. Ha viszont gépészmérnöki csoportvezető vagy, akkor azt éled meg, hogy Isteni szerencse hogy nem vmi állami nagy vállalatnál kell nulla fizuért dolgoznod, hanem szerencsére a magyar átlagnál jobban tudsz keresni, már-már európai színvonalú a béred.

@ÁkiBáki: már megszoktam hogy sajna mindig ez megy...

Rocky 2010.01.09. 18:24:10

@Blackrock:

Szeretem az ilyen "értelmes" hozzászólásokat kedves barátom! :D (Morvai Krisztás smile-t küldök neked!

Hobo: Bunkó vagyok

"
...
Úgy húsz körül jártam,
Mikor észrevettem,
Annyi körülöttem
A túl okos ember.
Jóba lennék velük,
De lenéznek engem,
Hamar megértettem,
Mit is kell hát tennem.

BUNKÓ VAGYOK - IGEN.
TAHÓ VAGYOK.
TAPLÓ VAGYOK - RÖHÖGÖK JÓ NAGYOT."

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 18:25:32

@lavór: De könyörgöm a dühöt nem a klaviatúrán kell levezetni, hanem az edzőteremben, vagy a futópályán.
Lehet, hogy nem értek egyet veled, de attól még nem szabadna akarnom, hogy gyilkos düh fogjon el, mert én vagy te, vagy ő másképpen gondolkozik. Vagy akár sehogy.
Ez nem gladiátoriskola, vagy mégis?

torró 2010.01.09. 18:28:53

Cs@tLós! Én konkrét dolgot kértem tőled mint felvilágosulttól, nem általánosságot.Vagy fogalmad sincs? Tehát még egyszer : Kormányképes párt vagy egyesülés nevét! Légyszi, légyszi! Különben nem leszel hiteles. Szarsz rá mi?

Cs@tLós 2010.01.09. 18:31:15

@torró: Válassz egy nevet azokból akik még nem voltak, csak ne a jobbik, nekem az túl radikális. Azon kívül más bármi jöhet ami még nem volt, vagy rég volt. Leesik végre amit írok, vagy még hány nyelven/ hány féleképp írjam le?

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 18:31:20

@Caymans:
"Vona Gábor szájából nem azt hallottam, hogy: Emberek, a külföldi tőke aránya ma Magyarországon sajnos aggasztó méreteket ölt, normális átlátható szabályokkal kellene a külföldi tőkét engedni hazánkba, mert bármennyire is aggasztó a jelenléte, ki kell jelentenünk hogy szarból nem lehet várat építeni, szükségünk van rá."
Igen, igen ez nagyon jó - de!
Ezzel szerinted hány potenciális szavazót fog szerezni, még jobbat mondok: többet fog e szerezni, mint amennyit a bunkók közül elveszít?
Mert most már csak erre játszanak. Akárki akármit mond, csak erről szól a dolog: hány x kerül a párt neve mellé. Nem?

Balt 2010.01.09. 18:32:40

Tüttőkata személyesen? :) Milyen volt a kecskeméti tanúzás?

"Ha nem tesztek semmit, azért hogy a magyar baloldal helyes úton járjon, hogy, jóhogy párt nélkül maradtok. Fel lehet venni a kapcsolatot az MSZP-vel. Lehet nekik levelet írni, petíciót, beadványt. Ha ezt többen tesszük hatékonyabb."

Ha meg minél többen elküldjük őket a búsba,hogy lehetőleg vissza ne jöjjenek soha, az még hatékonyabb!

Mellesleg elég csekély átmérőjű, hogy ne mondjam: kapilláris csőlátás kell hozzá, hogy valaki a közösségépítést az MSZP-ben találja meg, mert szisztematikusan pusztít mindenféle közösséget amióta csak létezik (jogelődjeit is beleértve, KMP, MKP, MDP stb.): a családot, a nemzetet, bármiféle patriotizmust.

Cs@tLós 2010.01.09. 18:33:39

@torró: Esetleg ha így tisztább, nem vagyok jövőbelátó. Mondhatnám hogy a zöldek, vagy MDF, de lehet hogy ők is ugyanúgy elszúrnák. Akkor rájuk se szavaznék többet. Talán végre így megérted, hogy miről írtam.

terszim 2010.01.09. 18:36:37

@Lófasz Hadnagy: Igen, végülis ez is egy megoldás. Tényleg kár, hogy nincs olyan lehetőség, hogy "egyiket sem választom". Mert enélkül csak a kispártok aránya javul.

magyartarka 2010.01.09. 18:40:15

@Rocky:
Itten már nagyon lóg kifele a lóláb.
Jól dolgoztál pihenhetsz. V keress másik helyet a fizetős kommentjeidhez.Választhatsz:))

Joe84 2010.01.09. 18:41:23

@Caymans: Én hallottam tőle olyat, hogy szabályozni kell a külföldi tőkét. De az alapvetően igaz, hogy Magyarország a magyaroké és akik csak azért jönnek ide, hogy kizsákmányolják a munkavállalóikat, meg tönkrevágják a magyar kisvállalkozásokat, azokra tényleg nincs szükségünk.

Nem segítik a tőke Magyarországra jutását, hanem szarért hugyért eladnak mindent.

Példát én is tudok mondani. A Tesco és a hozzá hasonló multik nem csak a saját alkalmazottaikat tekintik rabszolgának, hanem a beszállítóikat is. Rengeteg magyar vállalkozás ment tönkre az ilyenek miatt. Másnak nem tudnak szállítani, mert azt már kiszorította a Tesco. De a kínai fokhagymával meg olasz paprikával is nyugodt szívvel elárasztanak mindent. Na ez az amit szabályozni kéne. És itt kapcsolódik ahhoz, amit a falvak helyzetéről írtam, hogy nem tudnak megélni, mert senki nem támogatja őket, eladni meg sehol nem tudnak semmit, mert a multinak ez nem érdeke.

lavór 2010.01.09. 18:41:52

@ÁkiBáki:

Túl sok a felgyülemlett feszültség, mindahány oldalon. Sajnos az edzőtermi példádat a honatyáknak kéne először kipróbálni, azaz nem tudtam, hogy az Országház edzőterem. Sőt, lassan kocsma, ha az alpáriasságot is beleveszem. Mit vársz akkor az egyszerű emberektől? Csak követik vezetőik példáját.

magyartarka 2010.01.09. 18:46:50

Ez itt mind fingfestés!

Kisebb parlamentet.Visszahivható képviselőket. Tiszta képviselői jövedelmeket.Átlátható és ellenőrizhető pártfinanszirozást.És nyilvános ügynöklistát!!
Pl.

Amig ezek nem igy lesznek tökmindegy mi a szin v épp milyen zavaros komcsi szoci libsi zsidó cigány szittya nemzeti jobbos náci fasiszta "ideológiákról" folyik a handabanda csak parasztvakitás hergelés és tudatos megosztás folyik. És nincsen a választásoknak tétje a választópolgárok számára.Értelme sem.

Ezt kellene már tudomásul venni és nem magyarnak magyart anyázni mert az meg sehova nem visz.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 18:52:27

@lavór: Jó, igaz mindig a fejétől büdösödik a hal. Csak tudod nem old meg semmit, magyarul felesleges, és mint ilyen az én értékrendemben használhatatlan, tehát felesleges.
De kénytelen vagyok sodródni az árral. Csak abban reménykedem, egyszer csak kikötünk:-)

Caymans 2010.01.09. 18:57:47

@Joe84: A tesco egy külön sztori. Nem akadályozhatod meg hogy a hipermarketek hogyan s mint vegyék termékeiket, bár lehetne ezt is szabályozni.

Most ez egy kicsit fennhéjázó lesz, de nem azért a két fillérért, aki a tescoban vásárol azt remélem mindenki tudja, hogy a tesco részvényeseit tömi pénzzel. No most már ha csak 1 kis megtakarítása is van az embernek, akkor ma már nem olyan nagy ördöngősség akár itt magyarországon külföldi cég részvényeit megvenni. Nem azért a két fillérért, de kifejezetten élvezem amikor havonta megjön a számla a Matávtól hogy ki mennyit telefonált a családban, meg net meg miegymás, utána pedig év közben megkapom a matáv részvényeim utáni osztalékot és nyugtázom magamban, hogy lényegében INGYEN neteztem, telefonáltam és TV-t néztem, jah uram bocsássa meg, még marad is az osztalékból...

Ma angliában szinte minden háztartásban vannak olyan megtakarítások, amelyek befektetési alapokban vagy részvényekben vannak. Én ha használok vmilyen cég szolgáltatását, akkor megnézem, nem lehet-e bekapcsolódni a vállalat tulajdonlásába vmilyen módon. Sokan azt hiszik hogy óriási korlátokba ütköznek az emberek ha ilyen befektetéseket akarnak eszközölni, pedig nem így van.

Egyébként akkor itt egy kérdés: Ha nekem Tesco részvényem van, akkor mint külföldi karvalytőkés én is ki akarom zsigerelni a hazai vállalkozásokat? Szerintem csupán értelmesen fektetem be a pénzem, mert a globalizációt max. diktatúra árán lehet megakadályozni. Nem hinném hogy É-Korea akarnánk lenni.

Caymans 2010.01.09. 19:03:33

@Joe84: a kínai fokhagyma és az olasz paprika meg hogy is mondjam...

A vásárlási szokást bőven lehet befolyásolni, lásd baromfi terméktanács és hasonlók. Én lehetőségeimhez mérten magyar terméket próbálok venni a boltokban, ráadásul az élelmiszert rendszerint a COOP-ban vásárolom, mert csak ott lehet tartós élelmiszert melegételutalványra venni... nem azzal van baj hogy itt van a tesco hanem azzal hogy a magyar vásárló tudatlan. Ha mindenki magyar terméket venne nem lenne azzal gond hogy itt van a kínai fokhagyma mert ha nincs rá kereslet nem fogják behozni az országba. Jó példa erre a CORA esete: amikor bejött magyarországra komolyan mondom leesett az állam, milyen minőségű termékeket lehet kapni náluk... mostanra a helyzet annyiban változott hogy ott is megjelentek a winny márkás nulla minőségű termékek és a szolgáltatás színvonalából is lejjebb adtak. miért? mert nincs rá kereslet...

Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu 2010.01.09. 19:10:11

Kedves (Ál)Blogger!

Lazán hülye vagy. Nem kicsit... azt akarod, hogy a tehetség döntse el, ki mire viszi, nem a pénz? Értem, akkor mire is volt az mszp-s tandíj? (Amit mi pl. nem tudtunk volna kifizetni, nem lett volna ingyen, mert a szakomon a 4,5 elérhetetlen, most mégis van diplomám és külföldre hívtak tanítani???)
Magyarországon gyenge a civil szféra? Igen, az, tudom, benne vagyok. Miért? Mert ellehetetlenítette az elmúlt 8 év baloldalja. Sikeresen, semmit sem eltitkolva, feketézve ma nem lehet alapítványt vezetni a sok-sok bürokrácia és nonszensz adózás miatt...
Lehet levelet írni? Remek, én a városom szocis képviselőjének kettőt is írtam 6 év alatt - annyit nem kaptam, hogy megvan, majd elolvasom...

Persze egy szóval nem mondom, hogy orbán jobb lesz, sőt, most szólok, nem. Nem, mert igazi rendszerváltás nem volt. DE AZ, HOGY AZ MSZP MILYEN SZENT - na ne, ilyen semmitmondó bérblogírás nem kell ennek a minden hitelét elvesztett, tolvaj bandának...

lavór 2010.01.09. 19:10:42

@magyartarka:

Ezt értem, melyik parlamenti párt akarná ezeket komolyan venni és végre is hajtani? Nem mellesleg Alkotmányt is kéne módosítani szerintem hozzá.

szárny 2010.01.09. 19:19:07

Ez azért jó. Ennek az ittlakónak egyik fasz a másik után esett ki a szájából, amíg nem, szóltatok neki, hogy már nincs címlapon a blog. Azóta nem nyilatkozik :-)))
De most komolyan: Meddig kell még a nyakunkon tűrni ezt a hiénabandát? Nem ismerek rá a magyar népre :-(

lavór 2010.01.09. 19:26:46

@ÁkiBáki:

"Értékrend". Hát igen, vannak elfeledett fogalmak, na meg teljesen kiforgatottak is. De ne feledd, ez az ígéretek hazája. :) Mint az oviban. :)

torró 2010.01.09. 20:15:47

Helló Cs@tLós. Közben pókerezek, muszáj kikapcsolódni. Na ! Vannak zöldek? Észre sem vettem. Biztos az én hibám .
MDF. Nem mondod!? Azért másnak ne mond mert kinevetnek. Vagy viccnek szántad? Mert úgy elmegy. De ilyet én is tudok. Na figyuzz:Thürmer! Na milyen? Oké gyerekek, van ösz vissz négy hónapunk. Maradjunk a realitások talaján. Na jó éjt!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.09. 20:19:50

@szocdemman

Bukni fogtok. NAGYOT! XD

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 20:29:37

@lavór: Persze. Tudod a vicc az egészben, hogy én már igen-igen régen hallgatom azt, hogy most még egy kicsit kell összébb húznom a nadrágszíjat, aztán majd jó lesz.
A baj csak az, hogy már a sokadik szíjat használom, mert mindegyikről elfogytak a lyukak.
Az újat pedig mindig nekem kellett megvennem. Érdekes módon.
De tudod, a remény hal meg utoljára:-)

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.09. 20:31:59

@szárny: Óóóó, ez egy édes pofa!
Ide böffent egy kis nácizást, köcsögözést, aztán mint aki jól végezte dolgát elmúlik.
Nem baj, ilyennek is kell lenni. Biztos rászólt apuka, hogy szálljon le a gépről.

magyartarka 2010.01.09. 20:35:37

@lavór:
Na ezért lett parasztvakitás ez a választásosdi.

lavór 2010.01.09. 20:38:39

@magyartarka:

Ha kedves választópolgár azt igényli, azt is kapja. Kiszolgálják széleskörűen igényeiket. :)
Mivel 20 éve sikeresnek mondható, azt kell írjam: a többség ezt igényli.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.09. 20:53:13

@magyartarka: Nem az, csak tudni kell mennyit ér.

@lavór: Szerintem egyáltalán nem sikeres. Főleg, hogy a legtöbb választó sosem választhatott, hogy akar-e választó lenni.

lavór 2010.01.09. 20:55:41

@TaTa86.:

Az eredmények pedig azt mutatják, sikeres a tömegek megvezetése.
A távolmaradás nem mentség a későbbi sírás-rívásta. Nwm csak alkotmányos jogik vannak...

Dezsőke001 2010.01.09. 21:50:03

@Roa: mi nem volt a baj? szerintem például az, hogy nem használták feleslegesen az emberek az orvosok szolgáltatásait... Menj be egy háziorvosi rendelő várójába, 10 H1N1-es meg 10 vérnyomást mérető nyugger.. Mindkettőért ugyanazt a pénzt veszi fel az orvos az OEP-től, csak az utóbbi bemegy minden nap, az előbbi meg épp meghalni készül...Az orvosok szakmai alapon nem vitatkoztak a vizitdíjjal, politikai alapon persze igen... Szociáldemokrata intézkedés volt? Nem...

@redrick: lehet, lesz ez még rosszabb is.

@VRbagoly: megsajnáltam szegény post írót:) Jót akart, csak szarul sült el..:)

Dezsőke001 2010.01.09. 21:59:21

@Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu: Barbara... Akkor elmesélek egy storyt. Engem az lökött végleg balra, amikor láttam hogy civil szervezeteket hogyan lehetetlenít el az Orbán-kormány.. Olyanokat amikben én is dolgoztam, és kurvára nem foglalkozott politikával, csak éppen nem volt Fideszes... Nekem ne akard megmagyarázni, hogy az elmúlt 8 év kormányzása lehetetlenítette el a civil szférát, mert ez egyszerűen HAZUGSÁG...

bokrif 2010.01.10. 03:18:34

Srácok, tessék figyelni a helyesírásra! A posztok mindig tele vannak apró elírásokkal.

PéeSDé 2010.01.10. 21:16:10

@Rocky: elsősorban gratulálnék Neked mert fején találtad a szöget és jó humorérzéked is van.

Másodsorban az agyam eldobom, vettem a fáradtságot és végig olvastam az összes választ. Elég szomorú, hogy ennyi sötét és korlátolt ember van ebben az országban. Sokat nem szaporítanám a szót, csupán egy dologra térnék ki, ez felülmúl minden képzeletet:
ENNYI KORRUPCIÓRÓL NEM HALLOTTAM MIÓTA LUK VAN A SEGGEMEN. Ezt, hogy nem veszik észre az MSZP klán rajongói? Szeretném olvasni a véleményüket ezzel kapcsolatban. Szívesen olvasnék egy felmérést is MSZP és Fideszes korrupciós ügyekről, habár elég nyilvánvaló ki lenne a győztes, méghozzá elég nagy fölénnyel.
Nem szoktam blogokat olvasgatni és kommentálni, én inkább grafikában fejezem ki a politikai nézeteimet, mint ahogy a blogomban is tettem, de ehhez hozzá kellett szólnom.

Tomaszendvics 2010.01.18. 18:24:42

@Rocky: Hát, ha hat-nyolc évig ültél egy szar kocsiban, amivel csak bajod, gondod volt, nem az az észszerú, döntés, hogy egy másikat próbálsz ki? Vagy veszel egy ugyan olyan szart, hogy tovább szívjál?
A hasonlatod egyébként jó!

cyrus01 2010.01.24. 09:09:29

MI IS A FŐ CÍM miért vagyok szocionista az egész kommunizmus egy pásztor nép fattyaihoz fűződik khon lenin rákosi gerő apró aczél erre miért nem jön rá senki rajtunk nem a kommunisták hanem a cionisták uralkodnak innen a nagy keresztény gyűlölet
ja és a több száz ezer áldozat összesen 300000 ezer akinek jó része tífuszban halt meg hol van ez a kommunizmus áldozataihoz képest egyébként ki rendelte el hogy ne engedjék nullázni a pesti gettot segíttek VITÉZ NAGYBÁNYAI HORTHY MIKLÓS ja és ha HORTHY háborós bűnös lett volna miért nem állt biroság előtt tetteiért
ja és mi a helyzet SOLYMOSI ESZTERREL

cyrus01 2010.01.24. 09:14:16

itt a válasz a holomitoszra ha nem félsz az igazságtól maga az auswitzot vezető franszisek pipper mondja el hogy a gázkamra szinpadi kellék és egy légopince lett átalakítva
www.youtube.com/watch?v=Sg-8dW0TxXM

cyrus01 2010.02.01. 09:00:53

A szocionisták mindig is a nadrágszíj politikát játszották csak most már a derekunkról a nyakunkra tették
süti beállítások módosítása