Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Az elmúlt másfél év gazdaságpolitikája 9 másodpercben

2011.12.02. 06:21 | ZöldMarci | 47 komment

Címkék: kudarc matolcsy györgy másfél év állj meg gyuri gazdaságpolitikája

Nimmerfrohf videójánál nem lehet tömörebben összefoglalni. A mozdonyvezető szerepében: Matolcsy György.

Kicsit bővebben a témáról:

A gazdasági szabadságharcnak már a Magyar Hírlap szerint sincs értelme

Chikán Attila (Orbán első gazdasági minisztere): Rosszul csinálja a kormány

Bod Péter Ákos (a Fidesz 2006-os miniszterelnök-jelöltje): Kudarc a Fidesz-kormány gazdaságpolitikája

 

Ha te sem értesz egyet a kormány gazdaságpolitikájával, akkor tüntess Matolcsy lemondásáért most szombaton 14 órakor a Millával a Képviselői Irodaház előtt (Bp, V. ker, Széchenyi rakpart 19-21).
Térkép és facebook-esemény ITT.

· 4 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr763430195

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mentsük meg a József Attila szobrot! 2011.12.02. 14:15:49

Gyújtsunk mécsest együtt a Kossuth téren József Attila szobránál a költő halálának 74. évfordulóján, december 3-án 17 órakor.Ennek a szobornak itt kell maradnia. Nem azért, mert József Attilának ne lenne máshol szobra. Nem is azért, mert ha nincs ...

Trackback: Hol van György? 2011.12.02. 13:18:05

A magyarok joggal büszkék forradalmi múltjukra. A magyar forradalmárok önzetlenül mennek a csatába elnyomóik ellen, jó példa erre az 1848-as szabadságharc vagy az 1956-os forradalom. Mindkettőt leverték, de senki sem tagadhatja a magyar katonák bátorsá...

Trackback: Koki és saller? Kiderült! Orbán Viktor Az amerikai fiútól nyúlja a szövegeit! 2011.12.02. 12:40:22

Hazánk miniszterelnöke kétségtelenül igazi retro arc. Nem póz, esetleg a néhány évvel ezelőtti divat csábításának való engedelmeskedés ez, Orbán Viktor komolyan gondolja. Sejthető volt ez már akkor is, amikor - az idősebbek szeme biztosan könnybe lábad...

Trackback: Koki és saller? Kiderült! Orbán Viktor Az amerikai fiútól nyúlja a szövegeit! 2011.12.02. 12:39:32

Hazánk miniszterelnöke kétségtelenül igazi retro arc. Nem póz, esetleg a néhány évvel ezelőtti divat csábításának való engedelmeskedés ez, Orbán Viktor komolyan gondolja. Sejthető volt ez már akkor is, amikor - az idősebbek szeme biztosan könnybe lábad...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dfactor 2011.12.02. 12:01:51

Bazzzzeeee...nagyon jóóóóóóó!

safranek 2011.12.02. 12:39:41

Most hallottam Orbán reggeli beszédét. Már megint spekulációs támadásról beszélt. Meg arról, hogy minket is elért az EU válsága. Vegye már észre, hogy (többek között) Mi magunk vagyunk a válság! Nem a fejünkre esett, hanem jócskán bene vagyunk az okok között. Ebből a nézőpontból viszont, nem kellene kivont kardal rohangálnunk!

Joss Beaumont 2011.12.02. 12:48:13

Ez jó.:) Csak a zuhanás tovább tart.:)

stillhungry 2011.12.02. 13:04:51

ez csak azért nem vicces mert az én bőrömre megy...

bebe tv 2011.12.02. 14:25:07

Nem meri senki megmondani az Orbánnak, hogy a Matolcsy egy kuruzsló?
Legújabb kitalációja valami nemzetgazdasági tervhivatal. Csak tudnánk, hogy mit terveznek majd ott. Mondjuk majd ott kitalálják, hogy a NASA-nak kéne legfejlettebb technológia szerinti alkatrészeket gyártani. Csak hát sem a NASA sem pedig a Bosch vagy Siemens nem fogja ide telepíteni a csúcstechnológiáját. Na de sebaj majd a Széles Gábor RÁBA-ja amit majd összevonás után megkap, majd szállít a NASA-nak Ikarus üléseket, meg Ikarus buszokat a Marsra szálláshoz.

nemecsek ernő áruló 2011.12.02. 14:45:58

@bebe tv: "Csak tudnánk, hogy mit terveznek majd ott"
Lesz három lves terv, négy éves terv, majd öt éves terv. Az állami vállalatok élmunkásait meg kitüntetik.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.02. 15:12:31

Bóvli orbán már előre pénzügyi támadásról beszél, elkábítva övéit.
Ha újabb leminősítés jön, akkor ugye megmondtam, ha nem akkor meg ezt is szépen kivédtük.
Annyira átlátszó, szánalmas és primitív, hogy szinte fáj!

Lázár az igazi szarházi!

Joss Beaumont 2011.12.02. 15:29:48

Sajnos még mindig sok a követőjük...:( Egyszerűen nem látnak be a dolgok mögé... Még mindig vannak meggyőzhetetlenek...

Viktus 2011.12.02. 15:42:57

na ez az első jó bejegyzés ezen a blogon :D

Mesterlövész 2011.12.02. 15:48:14

Én egy másodpercben is jellemezhetem: az mi?

regress 2011.12.02. 16:05:58

tized másodpercben,szar.a zorbáncigojna még most is hülyének néz minket,a geci folyik az ujjai közül,de tagadja,hogy onanizált

regress 2011.12.02. 16:08:15

@bebe tv: orbán cigojna is az.akkor miről beszélünk?

porthosz 2011.12.02. 16:31:14

Javitanék ez nem az elmúlt másfél év gazdaságpolitikája, hanem kb. az elmúlt 20 évé csak a mozdonyvezetők változtak, az irány az nem.

messi-asz 2011.12.02. 16:31:57

dakota mondás... amit ma ellophacc ne halaszd holnapra... mindenki anynit ér amenynit összeharácsol....

messi-asz 2011.12.02. 16:32:40

@porthosz: javítanék... az elmúlt 1011 év feudalizmusban gyökerező elmúlt időszakok

Dour. 2011.12.02. 16:41:27

@Joss Beaumont:
"Sajnos még mindig sok a követőjük..."
Mutass az újacskáddal az utcán csak egyre.
Valószínűleg simán közlekedési balesetnek tüntetnek fel.
A tanúk.

Bakter 2011.12.02. 16:49:21

Oszt hol vannak a mozdonyvezető támogatói, akik krampácsolnak a gőzmozdonygyorsnaszádnak? Pedig lézerjani épp mostanában fejtegette, hogy a fideszesek annyian vannak, hogy nem fáradnak el. Tennék róla, hogy elfáradjanak, azzal a módszerrel, amiről Joss Beaumont tudna mesélni.
Két terméskő rakás egymástól száz méterre. Kő a háton elszállít az egyik rakástól a másikig, ott lerak, és egy másik kő felvesz, az visszaszállítva ez egyes kőrrakásig. A művelet ciklikusan ismétlődik napkeltétől nap nyugtáig - minden nap.

kyanzes (törölt) 2011.12.02. 16:53:13

Nem jó, nem elég mély az ábrázolt szakadék. És a sebesség sem stimmel.

gmower (törölt) 2011.12.02. 17:01:15

A videó mókás, és igen találó is lett volna Pannon Puma felirattal pár évvel ezelőtt. Azóta az asztal alatt vagyunk, így legfeljebb csak azt ábrázolhatnánk az elmúlt másfél évről, hogy a vonat nemigen ment sehová, mivel a korábbi balesetben szarrá tört... Györgyünk szemére legfeljebb azt vethetjük, hogy igen lassan javítja a mozdonyt, ha egyáltalán...

2llkedő 2011.12.02. 17:17:15

@gmower: Bocs, de miikor volt 300 felett az ajró, mikor voltunk bóvli ország, mikor volt ilyen magas üzemanyagár? A holdon élsz?

mojoking77 2011.12.02. 17:41:53

@gmower: Meg ha ugy lenne. De sajnos nem javitja azt a rohadt mozdonyt, hanem mindenfele karokat meg tekerentyuket forgat ossze vissza, anelkul, hogy valaha vezetett volna mar vonatot, es kozben kiabalja a vilagba, hogy "iszonyat gyorsan megyunk!!!!".
Szerintem emberunk megbolondult. Bar lehet, ez mar tart egy ideje. Soha nem fogom elfelejteni valamikor 2001 kornyeken adott egy interjut, aminek a vege fele volt nagyjabol 2 masodperc szunet, amikor is a mi Gyorgyunk arcabol eltunt minden ertelem, majd ketszer haromszor osszerandult, es folytatta a beszedjet.

gmower (törölt) 2011.12.02. 17:56:19

@2llkedő: "miikor volt 300 felett az ajró,"

2009 márciusában volt 310 felett is...

"mikor voltunk bóvli ország,"

Asszem '96-ban, de csak a hitelminősítők szerint. 2008-ban konkrétan államcsődöt kellett volna jelentenünk, ha nem segít az imf. Most még nem tartunk ott...

"mikor volt ilyen magas üzemanyagár?"

Reálértéken tessék nézni, volt magasabb is...

"A holdon élsz?"

Nem, csak képes vagyok elvakultság nélkül is körülnézni a világban...

@mojoking77:

"De sajnos nem javitja azt a rohadt mozdonyt, hanem mindenfele karokat meg tekerentyuket forgat ossze vissza, anelkul, hogy valaha vezetett volna mar vonatot, es kozben kiabalja a vilagba, hogy "iszonyat gyorsan megyunk!!!!". "

Lehet. De hogy nem ő az első a sorban, az tuti biztos (lásd Pannon Puma, mikor ugrott. Ja ugrott, egy szakadékba bele :D). Igazából most így hirtelen egy pénzügyminiszter sem jut eszembe, aki ne azt harsogta volna, hogy milyen jó lesz, milyen jól haladunk (nyilvánvalóan politikai megfontolásokból ez nem is lehet másként), és közben ténylegesen haladtunk is volna bármerre a minket körülvevő világ sodrásán kívül.

mojoking77 2011.12.02. 18:02:14

@gmower: Azert volt egy par, csak oket nem szokas jobbos korokben dicserni ugye. Viszont nagyon gyerekesnek tartom, hogy amikor leirom, hogy Matolcsy ur alkalmatlan a penzugyminiszteri poziciora, akkor nem az a valasz, hogy nem igaz, hanem rogton megy a tereles, hogy deazelmultrendszer. Oszinten, leszarom az elmult rendszert, es ezt is. NEM JO. Ennyi. Es ha valami rossz, azt ki kell cserelni.

2llkedő 2011.12.02. 18:07:20

@gmower: "2009 márciusában volt 310 felett is..."
"2008-ban konkrétan államcsődöt kellett volna jelentenünk, ha nem segít az imf."

Ezekben az időkben ugyebár volt egy világválság, amire nem lehetett felkészülni, de ez ne zavarjon. 2009 márciusában volt 310 felett, egy nap. Most mennyi ideig volt 310 felett? Mióta is van 300 felett?

"Reálértéken tessék nézni, volt magasabb is..."

Reálértékért nem nem adnak a kútnál benzint. Vagy te azért vásárolsz?

"Nem, csak képes vagyok elvakultság nélkül is körülnézni a világban..."

????????

gmower (törölt) 2011.12.02. 18:42:39

@mojoking77: Na, álljunk már meg egy szóra. Először is nem lehet figyelmen kívül hagyni sem az elmúlt 8 évet, sem az elmúlt 22-t, sem az elmút 66-ot [...] sem az elmúlt évezredet. A történelem már csak olyan, hogy folyamatos, a múlt eseményei igen jelentős kihatással vannak a lehetséges jövőkre nézve. Lehet valaki bármilyen jó szakember, ebből az országból még a legnagyobb tehetséggel és jóindulattal sem lehet néhány évtizeden belül svájci színvonalú országot faragni.

Gyengébbek kedvéért: a nagy fülkeforradalomkor nem engedte el senki a múltban felvett hiteleinket, nem fizette ki senki helyettünk pl. az M6-os 22 éves rendelkezésre állási díját, stb... Olyan hülyeséget, hogy nem a zelmúltnyócévahibás, csak a legidiótább gyurcsány-gréczy-mesterházy hívők képesek elhinni.

"Es ha valami rossz, azt ki kell cserelni. "

Ebben egyetértünk. De mire mennél azzal, ha mindenki kedvenc Györgyét lecserélnék? Bárki komolyan azt hiszi, hogy ő a gazdaság irányítását meghatározó főnök? Kis naivak... :) A következő valódi cserelehetőség 2014-ben lesz. Addigra már csak elő kellene állnia annak a pártnak, aki valódi cserelehetőség. Ma ilyen nincs a parlamentben.

"Azert volt egy par, csak oket nem szokas jobbos korokben dicserni ugye."

Mégis ki a búbánatra tetszik gondolni? Arra a kettőre, aki nagyon jó volt az imf utasításainak betartásában? Amik leginkább nyugateurópai tőkés befektetői körök érdekeit szolgálta, a választópolgárokéval szemben?

@2llkedő: 'Ezekben az időkben ugyebár volt egy világválság, amire nem lehetett felkészülni, de ez ne zavarjon. "

Mert most nincs is? Nem is akar épp összeroppani az eurózóna? Görögország nincs is csődben? Portugália nem is bóvli? Olaszország miniszterelnökét nem is mozdította el a német-francia tengely? Amerikában sincs semmi gond, nem is akarják leminősíteni? Mindezekezt csak álmodtam volna?

Egyébként hozzátartozik, hogy Magyarország már recesszióban volt, amikor amerikában elkezdtek csökkeni az igatlanárak.

Az igazi elbénázás 2002-2006 között volt. Ebben az időben lettünk a térség éllovasából recesszióba süllyedő ország. És a válság csak ekkor jött. Ezért érintett minket ilyen szarul, mert már eleve szédölögtünk, a világválság már csak a végső KO-t gyorsította fel.

"Reálértékért nem nem adnak a kútnál benzint. Vagy te azért vásárolsz?"

Természetesen igen. Ez valami beugratók kérdés akart lenni? :)

2llkedő 2011.12.02. 19:10:29

@gmower: "Mert most nincs is?"
Van, és számítani lehetett rá. Viszont Vityenka csak azt hajtogatta, hogy csak a fidesz, és vissza kell nyerni a bizalmat, meg hogy ők tudják hogyan kell kezelni a válságot. Csak hogy emlékezz (mert lehet, hogy nem vagy elvakult, csak szelektív a memóriád):
"9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról.

Senki nem kér mást, csak kezeljék a válságot, ahogyan 2008-ban is kezelték volna.

Ehelyett unortodox technikákat vetünk be, a hitelünk a béka segge alatt, most kuncsorgunk az IMF-nél, de Kuszaszemet már nem engedik oda, nehogy elbaltázza még ezt a lehetőséget is, a 16 %-os adóval nem hogy növekedtünk volna, inkább hatalmas lyukat ütöttünk a költségvetésen, lenyúlt manyup pénzt eltapsoltuk, miközben feleslegesen tékolmányozgattunk, médiázgattunk stb.

Mit kell még látni?

"Természetesen igen."

Jó neked. Az én jövedelmem az eredetileg megállapítottnak csak a 80%-a, hála a "rengeteg" munkának. Ehhez képest a 300 Ft feletti üzemanyagár bizony nem reálérték.

Martian (törölt) 2011.12.02. 19:27:12

@2llkedő: az unortodox gazdasági program önmagában nem gáz.
De végtörlesztéssel meg mindenféle kézivezérléses-beavatkozós menetek gyors erőltetésével lenyomja a magyarországi befektetések iránti bizalmat és így a forint árfolyamát is.
Mindehhez hozzájön a jelenlegi globális és régiós pénzügyi kavarodás is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.02. 19:47:17

@gmower:

"mikor volt ilyen magas üzemanyagár?"

Reálértéken tessék nézni, volt magasabb is...

- Ez igaz. Viszont akkor azt sokkal könnyebb volt kifizetni.

2llkedő 2011.12.02. 20:07:45

@Martian: "az unortodox gazdasági program önmagában nem gáz."
""""""a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná."""""

Valahogy a hettő nem jön össze. Hazudtunk?

Az unortodox gazdasági program pedig gáz. Főleg úgy, hogy se mellékszémítások, se kicsiben kipróbálás nem volt és nem is lesz. Ez olyan, mint ha neked olyan nemortodox gyógyszert adnának, amit nem próbáltak ki. Ezzel az erővel én is mondhatom, hogy unortodoxan fogok adózzni, azaz nem fogadom el amit a kórmány kitalált. Vagy amit lehet Jupiternek, nem szabad a kisökörnek? Ez nem erősíti a bizalmat a külföldi befektetőben.

"De végtörlesztéssel meg mindenféle kézivezérléses-beavatkozós menetek gyors erőltetésével lenyomja a magyarországi befektetések iránti bizalmat és így a forint árfolyamát is."

Lehet, hogy ennek érdekében csúszunk vissza az IMF-hez, mikor tudjuk finanszírozni magunkat a piacról?

A végtörlesztés pedig még nincs lejátszva. Lehet belőle még hatalmas lekváros bukta.

gmower (törölt) 2011.12.02. 20:09:10

@2llkedő: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Benzinár reálértékérőll:

mandiner.blog.hu/2011/11/17/hoppa_szornyen_olcso_a_benzin

De ha még a reálérték fogalma is nehézséget jelent, akkor talán nem kellene gazdasági kérdésekben határott állást foglalni, vagy esetleg tessék megemlíteni, hogy gréczy idézet jön, és akkor helyén kezelem :D

Kicsit sem szelektív a memóriám, nagyon jól emlékszem, hogy mennyire vettem komolyan bármikor bármit, amit ellenzékként, kampányszövegként, vagy kormányintézkedésmagyarázatként követett el bármelyik párt. Pont semennyire sem.

A szöveg nem érdekel. Hogy kiragadjak egy példát: maximálisan egyetértek a Manyupok megszüntetésével, és már 2009 környékén jó ötletnek találtam. Nem szeretném most felsorolni, hogy mik az érveim mellette, csak annyit említek meg, hogy ezek között egy sincs, ami egyezne a kormány által kommunikálttal. A devizahitelmentőakciók meg egyáltalán nem tetszenek, én például a magáncsőd bevezetése mellett lennék ezek helyett. És még egy csomó dolgot tudnék mondani, amit nem csinálnak meg, de kéne.

Végszóként még annyit szeretnék mondani a kedves kommentelőknek, hogy próbálják meg felfedezni a fekete és fehér közt lévő világot, meg fognak lepődni mennyi minden akad ott :)

gmower (törölt) 2011.12.02. 20:14:33

@2llkedő: "Ezzel az erővel én is mondhatom, hogy unortodoxan fogok adózzni, azaz nem fogadom el amit a kórmány kitalált. Vagy amit lehet Jupiternek, nem szabad a kisökörnek?"

Ez már az érvelés magasfoka. Tartsak államigazgatási alapismeretek órát?

Erről jut eszembe, hogy nem ártana ilyen órát az általános és középiskolák tanterveibe beépíteni...

2llkedő 2011.12.02. 20:22:31

@gmower: "nem szeretném most felsorolni, hogy mik az érveim mellette, csak annyit említek meg, hogy ezek között egy sincs, ami egyezne a kormány által kommunikálttal."

No látod, erről lehetne vitázni. Mondd el a saját érveid, hogy meg lehessen beszélni. Csakhogy ez olyan, mint az, hogy a fidesznek van programja, csak nem áruljék el, nehogy ellopják.

V"égszóként még annyit szeretnék mondani a kedves kommentelőknek, hogy próbálják meg felfedezni a fekete és fehér közt lévő világot, meg fognak lepődni mennyi minden akad ott"

Ebben tökéletesen igazad van.
Csak hogy megértsd, engem nem érdekel, hogy ki van hatalmon. Én tudom, hogy 2014-ig a fidesz van. És nem akarok előrehozott választásokat. De azért ha megengeded, akkor nem feltétlenül kell együtt bégetnem Viktorért és Kuszaszemért, ha nem értek velük egyet, és úgy látom, hogy az irány nagyon, de nagyon rossz.

Jó éjt!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.02. 22:01:07

@gmower: Gondolom azóta már átjött, hogy a bérek nem őrzik reálértéküket. Akárki akármit is mond.

hegyilány 2011.12.02. 22:13:07

Hát igen! Az elmult másfél év. Az elvesztegetett idő. Egy elhibázott gazdaságpolitika.
Miközben mindenféle harcokról beszél a kormány, romokban a gazdaság. Lehet itt és máshol is) akármit írogatni, az tény, hogy megindult egy elszegényedési folyamat, azoknál a társadalmi csoportoknál (is) akik eddig még úgy, ahogy "éltek.
Ebben az országban már csak gazdagok és szegények lesznek?

mojoking77 2011.12.02. 22:18:45

@gmower: "Lehet valaki bármilyen jó szakember, ebből az országból még a legnagyobb tehetséggel és jóindulattal sem lehet néhány évtizeden belül svájci színvonalú országot faragni."
DE EZ ROSSZABB MINT VOLT!!!!!!!
Ha lerajzoljuk egy grafikonon, egesz biztos, hogy rosszabb a gazdasagi helyzet, mint 2010-ben volt.
Ezt em akarjatok kurvara megerteni. En beszelek, aki sokkal tobb penzt vihet haza mint ket eve, es eppen azert, mert ezek a rohadt idiotak nem fogtak fel, hogy nem a sajat, meg a haverjaik, meg par szerencses zsebet kell csak tomni...
Eddig is mi fizettuk az ado nagyjat, nem az a szerencsetlen, aki keres havonta 100 000 Ft-ot sem, es ez igenis igy helyes.Havi tobbszazezerbol igenis tobb adot lehet levonni, es meg mindig tobb marad mint a tobbieknek. Pont, ha olyan gazdasagi helyzetben lennenk mar mint pl. Svajc, akkor tehetnenk meg, hogy a tehetosebb kozeposztalynak kedvezzunk, nem most, amikor minden nem beszedett adoforint szamit. Ember, hogy lehet az, hogy en, mernoki diplomaval ezt fel tudom fogni, az a fereg kozgazdasagival meg nem.... Most sikeresen fel lett baszva az agyam, bocs a stilusert. Nem erdekel kit, de ezt az alakot nem akarom mar sokaig latni a TV-ben. Nem tudom emlekezhetsz e az elozo uralkodasukra, akkor pont ez volt az a stilus, ami miatt buktak a masodik valasztast. Semmit ne mtanultak belole az elmult nyolc evben, ez a szornyu.

2llkedő 2011.12.03. 07:56:55

@mojoking77: "Ember, hogy lehet az, hogy en, mernoki diplomaval ezt fel tudom fogni,"

Kolléga!

Te tudsz számolni, mert azt tanultad. A mérnöki agyaddal szükséges látni az összefüggéseket, nem csak képletek behelyettesítése a feladat.

bebe tv 2011.12.03. 07:58:05

@2llkedő: A végtörlesztés pedig még nincs lejátszva. Lehet belőle még hatalmas lekváros bukta.

Már most is van. Ezt tetőzték azzal, hogy a munkáltató újabban már nem 7,5 milliót adhat ajándékba a hitel visszafizetésére, hanem 12-t. Kíváncsi vagyok, hogy melyik
termelő cég ad majd a dolgozójának. Természetesen majd az állam bácsi a prominenseinek ( Kósa, Rogán és társaik ). Valaki biztos kiszámolta közülük, hogy a 7,5 millió az nem fedezi az eddigi kamatokat és meg kéne emelni.
Borítékolom, hogy a nevezett társaságnak még karácsony előtt utalni fogja a kincstár
mielőtt az IMF ezeket a trükköket kifogásolná. Aztán még benyomnak egy sört oszt jó napot.
Ez semmi egyéb mint az államkassza és azon keresztül az adófizetők törvénybe iktatott kifosztása. Fidesz-kdmp frakció? Frászt, inkább Ali baba és a 40 rabló.

2llkedő 2011.12.03. 08:03:15

@gmower: "Olyan hülyeséget, hogy nem a zelmúltnyócévahibás, csak a legidiótább gyurcsány-gréczy-mesterházy hívők képesek elhinni."

Tök mindegy, ki a hibás. Viktorák végig hazudták a nyóc évet, mivel tisztában voltak vele, hogy mi a kiindulási alap. Ettől függetlenül csak azt hajtogatták, hogy csak ők, meg kések a kormányzásra, meg adót kell csökkenteni, nem kell megszorítani, munkahelyeket kell teremteni, stb. Amit Feriék be akartak vezetni, azt ellenzékben ellenezték, most meg mint ha ők találták volna fel a spanyolviszat, bevezetik, csak rosszabbul, mint ahogy azt a maszop tette volna.

És ha már oktatni akarsz, akkor Vityenkának elmagyarázhatnád, hogy mit is jelent a visszaható hatály.

2llkedő 2011.12.03. 08:05:05

@bebe tv: "Ez semmi egyéb mint az államkassza és azon keresztül az adófizetők törvénybe iktatott kifosztása."

Össznépi Nokiás doboz.

Aki nem lop a munkahelyén, az a családját lopja meg.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.12.03. 23:43:29

@gmower:

"Lehet valaki bármilyen jó szakember, ebből az országból még a legnagyobb tehetséggel és jóindulattal sem lehet néhány évtizeden belül svájci színvonalú országot faragni."

ha a felbontás alapegysége több évtized, akkor ugye az elmúltnyócév felbontóképesség alatt van, azaz nem lett volna szabad elmúltnyócévezni a Fidesznek, illetve lehetne adni Gyurcsánynak pár évtizedet, és csak utána cserélni, nem?! persze, hogy nem. pár év alatt is várunk valami eredményt, és Matolcsy pár év alatt relatíve mindenhez képest szart csinált,

" Olyan hülyeséget, hogy nem a zelmúltnyócévahibás, csak a legidiótább gyurcsány-gréczy-mesterházy hívők képesek elhinni."

a te érvelésed szerint az elmúltnyócévahibás a hülyeség, mert a nyolv év nem lehet hibás, felbontás alatt van, ember! legalábbis a te világképedben.

"@2llkedő: 'Ezekben az időkben ugyebár volt egy világválság, amire nem lehetett felkészülni, de ez ne zavarjon. "

Mert most nincs is?"

most nincs világválság. a országok többsége idén, és jövőre is pozitív GDP növekedést fog elérni. Magyarország valószínűleg nem. mert világválság nincs, de nekünk itt van Matolcsy és Orbán, ők felérnek kettővel is.

" Nem is akar épp összeroppani az eurózóna?"

te a 310-es eurót az eurozóna összeroppanásával akarod magyarázni? ey kb olyan, mintha a Németek elleni vesztes focimeccset a német foci halálával akarnád magyarázni. nem veszed észre, hogy ha a forint az összeroppanó euróhoz képest is zuhan, akkor Matolcsy valamit nagyon elbaszott?!

"Magyarország már recesszióban volt, amikor amerikában elkezdtek csökkeni az igatlanárak."

HAZUDSZ. 2 százalékos GDP növekedés volt akkor még, ilyenről Matolcsy csak álmodozhat jövőre.

"Az igazi elbénázás 2002-2006 között volt. Ebben az időben lettünk a térség éllovasából recesszióba süllyedő ország."

ez speciel nem igaz, voltak olyan országok, amelyek nagyobbat reccsentek. most viszont tényleg sereghajtók vagyunk, hála Matolcsynak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.12.03. 23:47:26

@Martian: "az unortodox gazdasági program önmagában nem gáz.
De végtörlesztéssel meg mindenféle kézivezérléses-beavatkozós menetek gyors erőltetésével lenyomja a magyarországi befektetések iránti bizalmat és így a forint árfolyamát is."

többek között pontosan ezt hívják unortodox technikának, te igenhülye.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.12.03. 23:54:35

@gmower: "nagyon jól emlékszem, hogy mennyire vettem komolyan bármikor bármit, amit ellenzékként, kampányszövegként, vagy kormányintézkedésmagyarázatként követett el bármelyik párt. Pont semennyire sem. "

azt tudnám, hogy akkor hogy gondolod ezt a demokrácia nevű dolgot. te akkor véletlenszerűen szavazol, és utána belecsodálkozol, hogy mindig elbasztad?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.12.03. 23:58:42

@mojoking77: erről van szó. rosszabb a helyzet, mint két éve, és ezt nem lehet a görög válságra fogni, mert az ehhez kevés, ez nagyrészt a Matlcsyzmus bűne. a többi országnak sokkal jobban megy, mint nekünk. sereghajtók vagyunk.
süti beállítások módosítása