Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Haverok építik a Szajol-Püspökladány vasútvonalat

2011.05.21. 13:20 | balközép | 4 komment

Címkék: vasút szajol püspökladány

Ma jelent meg a nol.hu-n egy tényfeltáró írás egy furcsa körülmények között lezajlott vasútépítési tenderről. A cikk szerint a Közgép ami Simicska Lajoshoz köthető, a Fidesz-érában megbízásokkal gazdagon ellátott mélyépítő cég 100 milliárd forintos megrendeléssel erősített a Szajol–Püspökladány-vasútvonalon. Az állami fejlesztések sorára szerződtetett cég konzorciumainak újabb győzelme elképzelhetetlen lett volna a beruházás költségkeretének kormányzati emelése és a versenytársak kizárása nélkül.

Tülekedve vs. elővétel

 

A portál felhívja a figyelmet a tender furcsa előzményeire, hogy végül a Közgép Zrt. és szövetségesei kezdhetnek munkához a Szajol–Püspökladány-vasútvonalon. Orbán Viktor kormányfő saját kezűleg szentesítette azt a héten megjelent határozatot, amellyel a döntő hányadában brüsszeli forrásból finanszírozott beruházásra fordítható keretösszeget 24,3 milliárd forinttal megemelték. Alig pár nappal később pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. máris a Közgép két konzorciumának adta a vasútvonal szakaszainak építését. Az év elején kiírt verseny pénteken kihirdetett eredménye azonban az érdekeltek szerint bundagyanús.


A MÁV menetrendkönyveiben 100-as jelzéssel szereplő vasútvonal Szajolt Kisújszállással összekötő szakaszának korszerűsítésére a nol.hu értesülése szerint a NIF a Swietelsky–Közgép páros SZ-K-2011 Konzorcium néven jegyzett alkalmi vállalkozásával szerződne. A konzorcium a feladatot 49,6 milliárd forintért vállalta, majdnem 10,5 milliárd forinttal többért a projekt előzetesen kalkulált mérnökáránál. Vagyis, ha a kormány nem rendeli el a Szajol–Püspökladány-vasútvonal költségkeretének durva megemelését 161,7 milliárd forintra, a Közgép konzorciuma labdába se rúghatott volna.
Hasonló a helyzet a beruházás másik, Kisújszállást Püspökladánynyal összekötő szakaszán is. Itt a NIF döntése szerint a Közgép vezette K-P-2011 Konzorcium kezdhet bele a vasútépítésbe.

A helyzetet érdekesebbé teszi, hogy a közgépes konzorciumok árajánlatai eredetileg mindkét szakaszon csak a harmadik helyre voltak jók. Vagyis Kisújszállás előtt és után egyaránt volt a győztesénél olcsóbb ajánlat is.

Sokan a mostani esettől függetlenül a Közgépben a következő évek Vegyépszerét látják (utóbbi céget az előző Fidesz-kormány idején halmozták el megbízásokkal). Ezen pedig az sem változtat, hogy a cég már 2008-ban megkezdte piaca bekebelezését.

Természetesen az ügyről részletesebben olvashatsz a nol.hu-n!
 

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr452921328

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Titkolóznak Kósa Lajos előtt 2011.05.22. 14:51:42

  Pedig egyszer már baj volt ebből. Tavaly nyáron Kósa Lajos sikeresen bedöntötte a Forintot. Pedig ha nem titkolták volna előle, hogy szó sincs államcsődről szegény devizahitelesek nem nyögnék azóta is a titkolózás miatti többletrészleteket....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balstyvor 2011.05.22. 06:57:12

nem jó ez így!
...gyurcsányi valamelyik elvtársának jár ez ez a zsíros üzlet!!!!!
skandallum!!!!!!!!!!!

tibike3 2011.05.23. 18:47:52

@balstyvor: Ha nem tünt volna fel, egy jó ideje az IGAZ-BECSÜLETES-ERKÖLCSÖS- POLGÁRBARÁT dakotavezér haverjai a nyerők. VÉLETLENÜL !! Ugyanolyan aljas tolvaj banda !

lüke 2011.05.23. 18:52:39

ma nekem, holnap neked

tegnapot is megírhattátok volna

Jakab Andor 2011.06.01. 17:36:01

@balstyvor:

A Szajol - Püspökladány közötti 67 km szakaszon, a vasút felújításának 161 milliárd forintos költségén -piaci áron- építhető lenne egy 67 km hosszú, 10m széles családi ház. Az üzlet aligha Gyurcsánynak kedvez, vagy ha igen, Orbán Viktor személyes jóváhagyásával történt.

Bővebben itt:

jakabandor.blog.hu/2011/06/01/magyar_vasut_felujitas_az_europai_unioban
süti beállítások módosítása