Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Orwell 1935

2010.04.08. 13:41 | ZöldMarci | 1 komment

József Attila: Levegőt!

...

Számon tarthatják, mit telefonoztam
s mikor, miért, kinek.
Aktákba irják, miről álmodoztam
s azt is, ki érti meg.
És nem sejthetem, mikor lesz elég ok
előkotorni azt a kartotékot,
mely jogom sérti meg. 

...

Óh, én nem igy képzeltem el a rendet.
Lelkem nem ily honos.
Nem hittem létet, hogy könnyebben tenghet,
aki alattomos.
Sem népet, amely retteg, hogyha választ,
szemét lesütve fontol sanda választ
és vidul, ha toroz.

...

Felnőttem már. Szaporodik fogamban
az idegen anyag,
mint szivemben a halál. De jogom van
és lélek vagy agyag
még nem vagyok s nem oly becses az irhám,
hogy érett fővel szótlanul kibirnám,
ha nem vagyok szabad!

Az én vezérem bensőmből vezérel!
Emberek, nem vadak -
elmék vagyunk! Szivünk, mig vágyat érlel,
nem kartoték-adat.
Jöjj el, szabadság! Te szülj nekem rendet,
jó szóval oktasd, játszani is engedd
szép, komoly fiadat!

József Attila 1935. november 21-i versét annak a politikusnak ajánljuk, aki két pofonnal oldana meg társadalmi konfliktusokat és aki sokat tud a választókról.

Bővebben a "kartotékokról".

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr771904198

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Meg tudom most mondani a városban, hogy kik azok a komcsik, akik egyébként elmentek szavazni, és nem a Pávát vagy nem a Fideszt 2010.04.08. 14:41:04

jó kis juhászok vagytok fityeszes fijjúkák! természetesen már megy a mosdás... pl a mandineren is beindult a blogmotor, jönnek a vicces kis csáó mszp filmek és minden más, h tereljünk. de ha ez tényleg igaz, akkor itt szar van a palacsintában! méghozzá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuruckergeto 2010.04.08. 13:56:10

Nem is hivatkozhattatok volna jobb költőre mint József Attila! Nem csak a szöveg aktuális hanem a költő születésnapja is április 11! Sajnos ez a nap nem csak a költészet napját fogja jelenteni a jövőben, hanem a demokrácia bukását is!
süti beállítások módosítása