Napi legalja IX.
Elindultak az ömlengések, hogy jön "Minden idők egyik legizgalmasabb, legkülönlegesebb modellje" a Ferrari F70, amelyet egyes autóslapok szerényen a csúcsok csúcsának neveztek. Persze mindenkinek joga van áradozni bármiről és nyilván sok szempontból van is alapja. De amikor ezek a cikkek a Ferrari környezetvédelmileg dicsérik az súlyos. Persze a dicsérő mondat bevezetője is sokat mond: "Talán a leendő tulajdonosokat kevéssé érdekli, de a V8-as erőforrás kevéssé terheli a környezetet." Az ilyen kijelentésekkel ugyanis az a probléma, hogy egy mondaton belül használják a Ferrari is a környezet szót.
Önmagában ugyanis igaz lehet, hogy "a széndioxid-kibocsátás területén eddig 10%-os csökkenést értek el a mérnökök", csakhogy a megmaradt fogyasztás is durva. A 387 gramm/km ugyanis így is háromszorosa az unió által határértéknek kitűzött 130 g/km-nek. Azaz többet fogyaszt, mint egy kombi Trabant és egy sportüléses Lada együttvéve. (Szerencsére előbb utóbb ezért az unió a jövőben kibocsátásarányosan megfizetteti ezt).
Szóval, aki 180 milláért vesz egy ilyen oxigénzabálót, azt tisztelettel megkérném, hogy az összeg tizedét utalja át az esőerdők megmentésére, hogy ökológiai lábnyoma legalább egy kicsit kisebb legyen, mint egy godzilláé.
Az esőerdős ajánlat természetesen más "csúcskategóriás" sportkocsira is vonatkozik, de a valószínűleg a Ferraritól származó "kevéssé terheli a környezetet" kitétel miatt most Cristiano Ronaldo Ferrarijával búcsúzunk: