Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

A Milla és a szélsőséges iszlám

2012.10.20. 22:18 | Brendel Mátyás | 20 komment

Mielőtt még nagyon felháborodna az olvasó, azt előre bocsátom, hogy a Milla felfogása és a szélsőséges iszlám között egyetlen pontban van közös felfogás, de ez a pont annyira abszurd, hogy ki akartam emelni a címben. A Milla felfogásában még sok hiba van, erről fog szólni a cikk, de ezek nem azért hibásak, mert az iszlámhoz hasonlatosak, hanem a maguk okán azok.

A Piroslapon egymás után kétszer fogunk írni ugyanarról a riportról, amely az ATV-ben folyt Juhász Péter, Vadai Ágnes és Szanyi Tibor között. Az előző bejegyzéssel is egyetértek, de én a magam szokásos módján jobban kivesézném a Milla álláspontját. Pontosabban még élesebben elmondanám, amit már korábban is leírtam.

Először is a videó címe elég félrevezető. A cím szerint Szanyi nagy fejmosást kapott Juhász Pétertől. Valójában Juhász valóban szenvedélyes és lendületes kirohanást intézett a két másik vendég ellen, azok valóban megdöbbentek ezen, és részben nem tudtak elég erőteljesen válaszolni, részben Juhász kirohanása maga is lejáratta magát, részben pedig csak jól megválaszolták a kirohanást.

Miért is volt Szanyi és Vadai nehéz helyzetben? Azért, mert amikor Juhász a régi, jó Fideszes agymosott szöveggel jött, hogy az elmútnyócév deszörnyűvótnincsannálrosszabb, akkor nagyon nehéz megmondani, hogy erre mi a legtaktikusabb válasz. Ha az ember vitázik, az csapda. Hiszen akkor az egész műsor arról szólt volna, hogy kritizálják az MSZP(-SZDSZ) kormányzását. Kaptunk belőle öt percet, és tudjuk, hogy mindkét fél a saját statisztikáját hozza fel. Juhász egyébként vázlatosan így érvelt:

- Az elmútnyócév rossz volt, nem volt fejlődés.

- Jó volt, de korrupció árán.

- Jó lehet, de az MSZP nem demokratikus.

Juhász olyan szépen csúszkált el az állításával, mint bármelyik hülye fideszes. Az MSZP meg speciel az egyik legdemokratikusabb párt, és ráadásul egy párt belső demokráciája nem az ország demokratikusságának feltétele. Vannak, és teljesen legális érvelés lehet, hogy egy párt az ne legyen demokratikus, mert úgy jobban lehet irányítani. Sokszor kritizálták az MSZP-t bal oldali értelmiségiek, hogy éppen, hogy az a baj, hogy túl demokratikus, nem lehet mozdítani.

Csak egy dolog, amiben Juhász például durván hazudott, hogy az MSZP kormány alatt a korrupció éppen kicsit javult, és azóta lett rosszabb, és előtte is rosszabb volt. Ezt a Transparency International mutatta ki.

Nem lehet megengedni Juhásznak, hogy így tematizálja a műsort. Pláne nem két év után, pláne nem most, amikor fontosabb dolgok is vannak. Ha viszont az ember nem szól semmit, akkor van olyan bugyuta ember, hogy egyből kiírja, hogy "az MSZP fejmosást kapott". Szanyi éppen ezért aztán csak visszalőtt egyet, de mondom, ennek meg az a baja, hogy akkor elkezd deffenzívvé válni a dolog.

Ha szemben a Fidesz képviselője ült volna, akkor sokkal könnyebb lett volna a helyzet, mert simán vissza lehetett volna lőni, és replikázni, és az elmúlt két évvel lemosni az elmútnyócévezést. De most mit csináltak volna Juhásszal?! Simán le lehetett volna Juhászt is ellentámadni a Milla bénázásainak felsorolásával (alternatív köztársasági elnök), csak az hülyébben jött volna ki. Meg aztán Szanyi és Vadai nem olyan hülye, nem azért ment oda, hogy lemossák a Millát a színpadról. Ilyen baromságot csak Juhász akart. Vadai végig igyekezett úgy terelni a helyzetet, hogy Juhász felfogja, itt nem ellenségekkel van dolga, de az nem értette. Vagy tényleg neki ellenség az MSZP és a DK.

Én itt most Juhász kirohanására szintén nem fogom végigelemezni, hogy miért volt messze rosszabb az elmúlt két év, mint az elmútnyócév, a fentiek miatt, és azért is, mert ezt már nagyon sokszor elmondtam. Aki gazdasági vagy jogállami szempontból nem látja az eget verő különbséget a két korszak között, az sajnálom, az reménytelenül hülye. Ha Juhász Péternek hívják, hát akkor úgy hívják, sajnálom.

A DK és MSZP politikusaival ellentétben kevésbé néz ki hülyén, ha én a Millát ekézem, mivel Juhász Péter kritikája nem rólam szólt, szóval nem fog kicsinyes, személyes bosszúnak tűnni.

Kezdjük a lényegnél! A fő kérdés a vitában az volt, hogy van két állítás:

A) Az MSZP nélkül nem lehet leváltani Orbánt.

B) Az MSZP-vel nem lehet leváltani Orbánt.

Az A) állítás igazoltsága igen erős, a B) állítás egy elég gyenge vélemény. Az MSZP támogatottsága az összes felmérés szerint messze a legnagyobb a demokratikus ellenzéken belül. Ha még a DK-t is kizárjuk, akkor a Milla mire akar támaszkodni?! Az LMP pár százalékára?! Arra az LMP-re, aki nem volt hajlandó leülni erre a vitára?! Hát az se biztos, hogy indulni tudnak, és ha indulnak, hogy egyáltalán bejutnak a parlamentbe! A két állítás tehát sehol nincs egyensúlyban. Juhász bődületeset vakított. A Milla elutasítottsága meg egyébként még az MSZP elutasítottságánál is nagyobb. Az elutasítottságot nézni általában hülyeség. Ennél jóval speciálisabb esetben lehet.

Mire akar támaszkodni a Milla?! A Milla százezer like-jára?! Tájékoztatom a Milla szavazókat, hogy 2014-ben, amikor majd az urnák elé járulnak, akkor nagy megdöbbenésre azt fogják tapasztalni, hogy a Millára nem lehet szavazni, mert el sem indult a választáson, sőt, nem is párt (Szanyi ezt szépen meg is mondta neki). (Jó, elvben egyesületként is indulhatnak, de ezek csak pár képviselőt szoktak tudni összehozni.) Egyébként Bajnainak sincs pártja, és nem is lesz. Tájékoztatom továbbá Juhász Pétert, hogy Orbánt ha le lehet váltani, akkor azt a választáson lehet. Ergo van egy igen tuti állításom:

C) Orbánt a Milla nem tudja leváltani.

Sőt, a millás "az MSZP nem jobb a Fidesznél" alapvetés ellen odatenném az én alapvetésem: "A Milla és az LMP nem jobb az MSZP-nél". Ezekre kár lecserélni őket. Én nem látom, hogy Szanyit miért kéne lecserélni Juhászra, és eközben nem vagyok egy Szanyi rajongó.

Ugyanis elvben vagy gyakorlatilag nem vesz részt abban a választásban, amely Orbán leváltását eredményezheti. A Milla egyedül nem tudja, az LMP-vel nem tudja, és még Bajnaival sem tudja. Vegyük figyelembe még azt is, hogy a Milla százezer like-olója az egy választáson egy-két esetleg három százalékot ér, a részvételi aránytól függően. Ehhez jön még Vadai megjegyzése, hogy a százezer like nem százezer szavazat.
Mondhatná valaki, hogy jó, de a százezer like az csak egy részhalmaz, a Millának sokkal több szimpatizánsa van. Ezt honnan veszi?! A tüntetéseken nem szoktak százezernél többen lenni. Lehet persze, hogy van sok Milla támogató, aki se nem like-ol, sem tüntetni nem megy, de azért én erre nem számítanék. Vidéken alig ismerik a Millát, hiszen nincs kiterjedt szervezetük. (Milla? Ja, a Jovovoich? Az ötödik elemben csíptem.:) A Milla nagyjából annyiból áll, amennyi a Facebookon látszódik. Az meg kevés.

És konkrétan azért is nehéz a Millának leváltani Orbánt, mert nemcsak nem párt, de nincs vidéki szervezetük,  nem nagyon tudnának jelölteket állítani, ajánlásokat gyűjteni, és semmit. Mondhatná valaki, hogy de hát a Milla támogatói majd leszavaznak valamelyik pártra. No, ha ez nem a DK és nem az MSZP akkor melyik?! Az LMP? Jó, és hányan fognak leszavazni az LMP-re?! Hárman? harmincan? Én nem látom, hogy a mostani felmérésekhez képest akár csak egy ember is leszavazna az LMP-re pluszban a Millától. Elvégre ha le akar, most is megtehetné, az a mostani felmérésekben is meg kellene, hogy mutatkozzon. Ha most nem szavaz le, akkor 2014-ben miért szavazna le?

A Milla sokat beszél a bizonytalan szavazókról. A Milla sokat mondja, hogy sem a Fidesz, sem az MSZP, sem a DK. Azt is mondják, hogy a bizonytalan szavazók ott vannak mögöttük. Csakhogy a bizonytalan szavazók egyáltalán nem biztos, hogy azt gondolják, amit a Milla. Lehet, hogy most azt mondják, nem szavaznak az MSZP-re és a DK-ra, de végül csak leszavaznak. Lehet, hogy protestszavazásként leszavaznak, lehet, hogy csak Orbán leváltásáért leszavaznak majd.

De az is lehet, sőt, igen valószínű, hogy ezek a szavazók nem szavaznak semmire. Ezek nem akarnak szavazni, ezeknek a politikából van elég. Lehet, hogy ezeket a Milla, és semmi nem tudja megmozgatni, mert annyira nem érdekli őket a szavazás. Nem lehet elvinni őket szavazni. Ők nem fogják leszavazni Orbánt, ha Juhász Péter a feje tetejére áll is.

De a Milla akkor is jöhet azzal, hogy van ezen bizonytalan szavazók közül sok, aki szavazni akarna, de nem a Fideszre, nem a Jobbikra, nem az MSZP-re és nem a DK-ra, mert elege van a 2010 előtti politikusokból, és annyira nem hülyék, hogy a Jobbikra szavazzanak. Rendben, Milla, csak azt nem értem, az a kurva nagy rejtély számomra, hogy ha sok ilyen ember van, akkor ezek mi az isten nyilának nem akarnak az LMP-re szavazni?! Mert ott van a párt, amelyik pont ugyanazt vallja, mint a Milla, és mit ad isten, hát basszus az istennek nem akarnak rá szavazni ezek a bizonytalanok.

Na most mondd meg drága Milla, mi a jó büdös fenéből gondolod, hogy ha most nem akarnak az LMP-r szavazni, pedig akarnak új pártra szavazni, akkor majd 2014-ben mitől fognak?! Mi lesz más?!

Persze elehet reménykedni, hogy majd dolgoznak, és növelik a támogatottságot, megnyernek embereket, csak hát ebben az MSZP és a DK is ugyanúgy reménykedhet. Az MSZP és a DK is ugyanúgy számíthat arra, hogy hátha a végén kapnak bizonytaloan szavazatot, akár protestszavazat formájában is.

És "kedves" Juhász Péter, azt se értem, hogy azt mondod, az MSZP szavazóval semmi bajotok, csak az MSZP-vel. Namost az nem esett le, hogy az MSZP szavazó az az MSZP-re szavaz, ha tehát semmi bajod velük, akkor semmi bajod azzal a véleménnyel, hogy az MSZP kormányzása mégiscsak jobb volt, sőt, az alternatívák közül a legígéretesebb. Az MSZP szavazó ugyanis ezt mondja. És messze többen vannak, mint a Milla like-olók. Ők vannak a legtöbben a demokratikus ellenzékben. Ez a többségi vélemény.

Ha 2010-ben lennénk, és a Milla azzal jönne, hogy itt harmadik erőt kell létrehozni, új pártok kellenek, akkor ez még egy lehetséges program volna. 2010-ben még támogatnám is abban a reményben, hogy jobb pártok jönnek létre. Jobbak, mint amilyen az MSZP, jobb, mint amilyen a DK lett, meg amilyen az LMP lett. De nem jött létre ilyen párt. És a Milla nem is akar ilyet létrehozni. Bajnai sem. Itt most már új párt létrehozására nincs reális kezdeményezés. Abból kell dolgozni, ami van. Most már még ha akarna is valaki új pártot létrehozni, még ha a Milla ezt is akarná, akkor sem volna reális a dolog. Eldőlt. Nem ment. Ergo az MSZP-vel kell leváltani Orbánt. Aki ezt nem fogadja el, az reality check erroros hülye.

Végül a címbeli kérdésről. Juhész Péter azt mondta, hogy a tüntetésre azért ne jelenjenek meg pártok logókkal és zászlókkal, mert ez zavarja mások, például a millások identitását. Erre égnek állt a hajam. WTF?! A millás identitását zavarja, ha más a különböző identitását láthatóvá teszi?! Mi a fene?! A Fideszesek nem zavarják?!

Namost filozófiai szempontból valakinek az identitása pont a másoktól való különbözőségben domborodik ki. Pont attól lesz valakinek identitása, hogy más, mint a többi. Az ateista identitása akkor érzékelhető, ha kontrasztként ott van a hívő. Ha senki nem hisz istenben, akkor mindenki ateista, de akkor az ateista identitása nem nagyon vehető észre.Ahogy például nem identitás az, hogy "a spagettiszrönyben nem hívők".

De ez a filozófiai megközelítés, és praktikusan el lehet ütni azzal, hogy a millás identitását azzal őrzi meg, hogy például nem MSZP-s és az MSZP ne jelenjen meg a tüntetésen, ahogy a Fideszes sem teszi. De hát ez az, hogy az MSZP-st (a szavazót) a Milla kéri, hogy jelenjen meg a tüntetésen. Ja, csak az "identitását" azt ne hozza, ugye?! Tömegnek, anyagnak jó lesz, csak egyénisége ne legyen! A nektek jó része kéne a dolognak, a kényelmetlen meg nem, ugye?! Önző kis mimózák vagytok, ugye?!

De, és akkor most már rátérünk az iszlamistákra, a dolog azért is hajmeresztő, mert mi az, hogy bárkit is zavar mások identitása?! (Vadai erre szépen rámutatott) És itt van az, ahol a millások olyanok, mint az iszlamisták, akik arra felkapják a vizet, ha valaki egy karikatúrát rajzol, vagy filmet készít.

Jó, a millások annyiban jobbak, hogy ők nem rohamozzák meg az MSZP székházát, nem gyújtogatnak, nem ölnek meg MSZP-seket. A millások abban viszont rosszabbak, hogy egy MSZP zászló azért egy Mohamed karikatúránál mégiscsak ártatlanabb. A Mohamed karikatúra is ártatlan, az se kellene, hogy sértse a muszlimot, mert el kéne, hogy fogadja, hogy akinek más az identitása, annak más a véleménye, ez van. De a millának még kevesebb oka van erre. Miért sérti a millások identitását a mások identitása? Miért olyan intoleránsak, mint az extrém muszlimok?!

Magyarország azért van óriási bajban, mert egy buta és makacs miniszterelnöke van, hasonlóan buta és makacs miniszterekkel. Magyarország azért volt az elmúlt húsz évben is sokszor bajban, mert sokszor viszonylag hasonlóan buta és makacs vezetői voltak. A baj arányos volt a butasággal és önfejűséggel. Gyurcsány például okosabb, és kevésbé önfejűbb Orbánnál, de ami Gyurcsány hibája, az szintén a túlzott makacsságból ered. Magyarország azért is bajban van, mert az LMP vezetősége is buta és makacs, és nem akar összejönni az összefogás. Az MSZP és a DK vezetősége legalább most kicsit hajlik. És akkor mindennek tetejébe a legnagyobb ellenzéki civil szervezetnek, amelyik a legnagyobb tüntetéseket tudja összehozni, szintén ilyen buta és makacs vezetője van, akinek önfejűsége Orbánhoz mérhető. Magyarország továbbra is nagy bajban lesz, ha százezren like-olnak civil szervezeteket, amelyeknek ennyire buta és makacs a vezetője. Az már csak hab a tortán, hogy bizonyos újságok, portálok blogrendszerek vezetői is ilyenek, és ezt sem akadályozza meg semmi. Viszont azt sem akadályozza meg semmi, hogy értelmesebb civil szervezetek mellé tegyék le az emberek a  like-ot, és majd akkor fog elkezdődni valami igazi változás Magyarországon.

A Milla az új bűvöletében vergődik. Pedig Magyarországon nem akkor lesz változás, ha a 60 éves hülyéket 20 éves hülyékre cseréljük, és nem akkor ha a parlamentben ülő hülyéket lecseréljük parlamenten kívüli hülyékre. "Jussanak már ők is egy kicsit a vályúhoz", alapon. Magyarországnak a felhozatala politikusokból olyan amilyen. Szerintem átlagos. A dolgok akkor lesznek jobbak, ha az átlagosok közül az értelmesebbeket jobban megbecsüljük. És ez nagyon mélyen lent, a társadalomban kezdődik.

A Milla az új bűvöletében él, pedig az új kultusza önmagában hülyeség. Juhász nem érti meg, nem fogja fel, hogy a rosszabbat jobbra cserélni van értelme. A FIdeszt MSZP-re cserélni van értelme. Még akkor is, ha Juhász szemében az MSZP csak kicsivel jobb. Ha kicsivel jobb, akkor jöjjön a csere! A régit újra cserélni viszont nincs értelme, ha nem jobb. Én nem látom, hogy a Milla vagy az LMP kicsivel is jobb lenne, mint az MSZP. Semmi jelét nem látom. A "legyen más a politika" üres lózung volt, "ezek, bizony ugyanazok".

Egyébként az ATV műsorában az kicsit vicces volt, hogy amikor Bajnai visszatéréséről beszéltek, akkor Baumgartner  beejtőernyőzött a képernyőn. Jó, nem vagyok ennyire Bajnai ellen, de azért egy ici-picit el lehet játszani ezzel az ironikus kis koincidenciával.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr684860028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andráska8 2012.10.21. 02:21:48

Az, aki demokratikusnak gondolja az MSZP-t, még nem volt ott, ahol eldöntik, kik legyenek a képviselő-jelöltek. (csak hogy egy példát említsek)

A Milla mint egyesület indulhat a választáson.
(Megjegyzem már a Bajnai egyesület is)

dr. jenőke (jenőke) 2012.10.21. 03:19:56

A MILLA abban vétkezett baromi nagyot, hogy nem akarja látni a lényeget. Hogy ez tudatos-e vagy sem, ha akarod elemezd ki.
A "vétkezés" - szerintem: nem ismeri fel (vagy el), hogy a rendezvényein megjelenő pártok éppen erősítik a Milla legitimációját, reprezentálják elfogadottságát, mint akár a legkisebb közös többszörös.
Juhász ezidáig csak a Fidesznek umcaccázik, remélem tudatlanságból.

Szúrófény 2012.10.21. 05:49:57

Szabó Dezső: Mit jelent ez a jobb és baloldaliság? Azt, hogy az illetők egy az országot érintő egyetemes, vagy részletkérdésekben nem fizikai és pszihikai adottságok összes ismeretéből s a szóban forgó probléma elképzelhető minden hatásából alkotják meg az ítéletüket: hanem egy híg tudományellenes, elemeiben ellentmondó piszkos frázeológia szerint mely őket jobb- vagy baloldaliakká kötelezi” — aszerint, hogy melytől reméli a maga boldogulását, zsákmányát, mondom hozzá én.

Demokrácia? Ez a hazug népképviselet egy az állatvilágban teljesen lehetetlen, perverz helyzetet hozott létre. A vágómarhát a mészárosok letaglózzák: szegény marhák nem tehetnek róla. De van-e olyan örült képzelet, mely elképzelje, hogy a szarvasmarhák zászlós felvonulásban, éljent rikoltozva Kossuth-nótát énekelve válasszák meg azokat a mészárosokat, aki letaglózza őket? — megint Szabó Dezső! Mi mindent megírt ez az ember! Mi változott az óta? Talán a hülyeség lett nagyobb, a fal lett simább, melyről lepereg az intés, mint a borsó!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.21. 06:41:19

@Andráska8: Tényleg? Mesélj! Hogy megy? És az LMP és a Fidesznél hogy megy?!

A Milla lehet, hogy elvben egyesületként indulhat a választáson, gyakorlatilag akkor sincs semmi esélye. Esetleg pár egyéni képviselőt indíthat, oszt jónapot. Ezzel nem lehet Orbánt leváltani.

laci0011 2012.10.21. 08:22:15

Nagyon földszintes poszt,az mszp elfelejtett megtisztulni,úgy tűnik szándékosan!Tudnak valamit a választók 2 hetes memóriájáról.Először őket ekézzed,vagy maradj csendben,szerintem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.21. 08:34:03

@laci0011: a Milla ezzel szemben tiszta, vadiúj hülyékből áll:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.21. 08:55:05

@laci0011: Én nem szeretem különösen a Szanyit. De az a helyzet, hogy ebben a riportban nagyon visszafogták magukat. Nem mosták le a Millát, nem alázták a porba. Voltak annyira rutinosak, hogy felfogták, itt most ez nem lenne jó. Szanyi nem sértődött be, és még a következő riportban is azt mondta, hogy azért a Millás tüntetésre csak kimegy.

Itt van ezzel szemben ez a Juhász, aki akkora keményfejű tuskó, hogy nem bír engedni semmiben. Most ha a Szanyi féléket az MSZP-ben lecserélnék ilyen Juhász félékre, akkor ugyan, mondd már meg, mi lenne jobb?! Én nem látom.

laci0011 2012.10.21. 08:56:26

@Brendel Mátyás: Hülyézéssel,csak magadat minősíted.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.21. 09:23:08

@laci0011: "Hülyézéssel,csak magadat minősíted. "

ezek szerint a földszintes poszt hülyézéssel magadat akartad minősíteni. Értem.:)

laci0011 2012.10.21. 10:22:21

@Brendel Mátyás: Jobberek tudnak így kiforgatni,már megszoktam,ha érteni nem is lehet.

babakék 2012.10.21. 11:21:26

A poszt jó. Sajnos mára odáig jutottunk, hogy tisztán látható, hogy az LMP neve is hazugság. Náluk se lehet más a politika. Már a születésükkor ott volt a Káin-bélyeg a homlokukon. Schiffer és Orbán közös "bulija". Aztán ne felejtsük a fidesz által összegyűjtött kopogtatócédulákat - és ez NEM városi legenda -, sajnos nem az. Az LMP sem az ország érdekeit nézi elsősorban, hanem a maga pártérdekeit. Helyezkedik, akciózik, de öncélúan. Szóval nem lehet más a politika. Ha az lenne, akkor fanyalgás nélkül fognának össze legalább rövid időre - a közös cél érdekében az erők. De nem így van. A Milla az LMP meghosszabbított karja, innen várja a Schiffer-párt az új szavazókat. És tényleg ostobaságokat mondott Juhász a vitában - néztem. Nincs egyenlőség a korábbi és mostani orbáni rezsim között. Szinte semmiben. Aki mást mond, az hazudik. Ezerszer is leírtam már: aki nem látja, hogy MOST a legfontosabb az orbán nemzetáruló banda kitakarítása, és a demokrácia helyreállítása, az tehetségtelen, vagy valakinek az érdekeit követi - és az nem az országé.

lászló71 2012.10.21. 13:29:34

@laci0011: A számolgatás elkezdi kihozni,belőletek az ostoba számháborút .!!!!!!!!!! A fidesz+!jobbik nagy erő ,?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.21. 18:26:48

@babakék: "fidesz által összegyűjtött kopogtatócédulákat" ez városi legenda. nincs rá bizonyíték, nem tudhatjuk, így volt-e. akkor pedig nem illik gyanúsítgatni.

pacsni · http://megminden.lapunk.hu/tarhely/megminden/kepek/pacsni.jpg 2012.10.22. 00:53:31

@Brendel Mátyás: "...ez a Juhász, aki akkora keményfejű tuskó..." mondja a bagoly a verébnek? Kedves Mátyás, nem tudom eldönteni, hogy nem érti vagy nem akarja érteni, ami a MILLA kiindulópontja. Én ugyan nem voltam MSZP-s képviselő állításon, de a bőrömön tapasztaltam a fidesz-mszp összefésült korrupciót. És éppolyan gusztustalan volt benne mindkettő. Hiába mondja Vadai az üzenetet nyolcszor, hogy mennyire közel kéne éreznem magam hozzá, egyre távolabb érzem. (szerencsére, érezze közel hozzá magát a férje!)
Ezredszer hallom, hogy a politikához a politikusok értenek, tehát hagyjuk rájuk, hadd csinálják. Ennek a felfogásnak az eredménye a mai politikai közélet. Ebből nekem is legalább annyira elegem van, mint Juhász Péternek. "Elszívják a levegőt" mások elől, mondotta Gy. F. Na itt a lényeg! Azt hiszik, hogy a MILLA szívja el előlük a levegőt, pedig csak vákuumban vannak. És ezt maguknak köszönhetik. Ne osszák az igét, hanem figyeljenek a szavazók véleményére, szándékaikra. De Vadai Ágnest még a vele szemben ülő Juhász véleménye se érdekelte, nem hogy az enyém. Így pedig ne várja, hogy rá szavazzak.
P.s.: Ezek a képviselők először, másodszor és harmadszor a saját képviselői ingyen élésük prolongálására hajtanak. Ez minden tettük legfőbb motivációja. Ehhez meg én nem asszisztálok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.22. 07:03:53

@pacsni:

Figyusz, hülyegyerek. Korrupció: Bakács Tibor.

Figyelünk a nép hangjára: alternatív köztársasági elnök választás.

Te miért vagy olyan hülye, hogy elhiszed, a Milla más?! Mitől lenne más. Ugyanúgy a magyar emberanyag közepe került a Milla vezetésébe, mint bármelyik párt vezetésébe. Ugyanolyan típusú emberek ők is. Csak mások korrupciója zavarja őket, a sajátjuk nem. Csak beetetnek a szöveggel, de ettől még nem mások.

Az MSZP-re szavaz az emberek 16 százaléka. ennyit tudunk. Ennyire figyelnek arra, hogy mit akarnak az emberek. A Millára egyelőre az emberek 0 százaléka szavazna. Erről ennyit. Az, hogy ők figyelnek arra, amit az emberek mondanak, azt könnyű bemondani, de semmi nem igazolja.

És ha 0 százaléka szavaz, akkor nem tudnak bekerülni a Parlamentbe, és gyakorlatilag nem politikai tényezők. Akkor meg kár pofázni, hogy ők figyelnek az emberekre. Figyelnek a fenét.

"Vadai Ágnest még a vele szemben ülő Juhász véleménye se érdekelte"

meg vagy te veszve?! Hát ki ordibált öt percig a stúdióban?! Ki nyomta ordibálva a saját propagandáját?! Juhász Péter. A végén még ő maga is észrevette, hogy elszalad vele a ló. Hol érdekelte Juhász Pétert a vele szemben ülő két ember véleménye?! Sehol. Csak nyomta a maga fidesz-agymosott propagandáját.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.22. 08:13:07

@pacsni: "Ne osszák az igét, hanem figyeljenek a szavazók véleményére, szándékaikra. "

ja, a saját bőrömön tapasztaltam, hogy a Milla hogy figyel oda a véleményemre. Olyan sec pec alatt letiltottak a FB oldalról, mint a huzat. Pedig elképzelheted, nem Fideszes, nem Jobbikos propagandát nyomtam. Csak kifejtettem, hogy az alternatív KE választási akciójuk nem igazán jó.

Kurvára nem figyel oda a Milla és a Juhász Péter senkire. mennek a hülye, makacs tuskó fejük után. Ugyanolyanok, mint a legrosszabb politikusok. És szeretnének ők is a vályúhoz kerülni.

pacsni · http://megminden.lapunk.hu/tarhely/megminden/kepek/pacsni.jpg 2012.10.22. 10:49:39

@Brendel Mátyás: Látom, nagyokos, megbélyegzés nélkül nehezen építed fel a kommunikációdat, minimum egy hülyegyerekről kell indítanod, hogy felülről kezeld a vitapartnert. Ez szimpatikus benned. Szerintem, mész még feljebb is.
Látom, vannak paranoiáid a MILLÁ-val kapcsolatban. Megengedem, ne szeresd őket. De hogy az MSZP-ben találtad meg szerelmed tárgyát, az téged minősít.
Juhász, számomra teljesen hiteles felháborodással esett neki a "politikusan" semmitmondó vitapartnereinek. Lehet, hogy az amerikai elnökválasztási vitában ez nem lenne taktikus, de nekem rokonszenves, hogy nem a kommunikációs hasznosság elve szerint nyilatkozik, hanem azt mondja, amit gondol.
Látom, az az apróság, hogy a szavazók 50%-a nem talál magának legalább egy kicsit rokonszenves, tehát választható pártot, téged ugyanúgy nem zavar, mint Szanyit és Vadait, Vagyis neked már megvan a kiválasztottad. (lásd, mint fent)
Nekem még nincs. Ezért aztán te is a levegőelszívás elméletét vallod. Én meg a levegőhöz jutásét. Ezért aztán nem hiszem, hogy győzködnünk kell egymást. Te már révbe érkeztél, irigyellek. Én még hadd keresgéljek.
Én nem vágyom szerelemre gyúlni egyik politikai pártformáció iránt se. Azt szeretném, ha nem kellene foglalkoznom a politikával, nem lógna bele folyton a lába nagyujja a számba. Neked ez tetszik, szopogasd.
Értem én, hogy ha vaki blogot ír, akkor azt szeretné, ha észrevennék. A hozzászólások számából úgy ítélem, a stílusod nem vonzza túlzottan a veled szóba állni vágyókat. Lehet, hogy ez megérne egy átgondolást részedről? Persze, értem én, piros lap, mindenki ki van állítva. Akkor jó focizást egyedül.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.22. 12:58:12

@pacsni:

"De hogy az MSZP-ben találtad meg szerelmed tárgyát, az téged minősít."

Ilyet nem mondtam, ezt nem következtethetted semmiből. Ez aljas rágalom. Csak úgy tudod lekezelni, ha valaki nem Milla rajongó, hogy akkor szerelmes az MSZP-be. Más lehetőség nincs?!

Miért reprodukálod a bináris gondolkodást, amelyik "vagy a Fidesz vagy az MSZP" mintán alapult? Ez a gondolkodásmód az, ami a Millát eleve kizárta, és ez ellen küzdött a Milla. Most te megismétled azon a szinten, hogy "vagy a Milla vagy az MSZP".

"Juhász, számomra teljesen hiteles felháborodással esett neki a "politikusan" semmitmondó vitapartnereinek. "

De ez tök szubjektív, semmi érved nincs. Te szereted Juhászt, No és?! Ezen k0vül nincs érved.

"Lehet, hogy az amerikai elnökválasztási vitában ez nem lenne taktikus, de nekem rokonszenves, hogy nem a kommunikációs hasznosság elve szerint nyilatkozik, hanem azt mondja, amit gondol."

Amit gondol, az se nem igaz (fideszes agymosás), se nem vezet sehova. Az emberek rácáfoltak a gondolkodására, mert a Fidesz és az MSZP-n meg a Jobbikon kívül nem hajlandóak szavazni semmire se nagy tömegekben. Ezután Juhász jöhet azzal, hogy ő egy negyedik erőt szeretne, de azzal nem, hogy ráadásul a többség mögötte van. Nincs mögötte a többség,. Nagyon kevés ember élén fut a barikádokra.

"Látom, az az apróság, hogy a szavazók 50%-a nem talál magának legalább egy kicsit rokonszenves, tehát választható pártot, téged ugyanúgy nem zavar, mint Szanyit és Vadait"

De fogd már fel, ezek nem a Millára és nem az LMP-re se szavaznak. Milyen alapon könyveled el ezeket Millásoknak vagy a Millával egyetértőknek?! Ez az 50 százalék NINCS JUHÁSZ mögött. Milyen alapon sajátítja ki őket?!

Ezek az emberek, akik senkire nem szavaznak, senki mögött nincsenek. Olyanok, mint a fák az erdőben. Az MSZP nem számítja az erdei fákat a saját támogatói közé. A Milla milyen alapon teszi?!

"Nekem még nincs."

2014-ig most már akkor nem is lesz. Mert már nincs rá idő. Meg elég világosan nincs se negyedik értelmes nézet, se negyedik értelmes gárda.

"Én még hadd keresgéljek."

Orbánt nem keresgéléssel fogjuk leváltani. 2010-2012 között lehetett keresgélni, lehetett próbálkozni. Most már itt az idő, hogy ami van, abból megcsináljuk Orbán leváltását.

2012 végén már tudni kell, hogy mely pártok fogják leváltani, és milyen bázisra lehet támaszkodni. A Millának 0 százaléka van, az LMP-nek meg 2-7 százaléka. a 4k!-nak , 0 százaléka. Ezzel nem lehet Orbánt leváltani.

" A hozzászólások számából úgy ítélem, a stílusod nem vonzza túlzottan a veled szóba állni vágyókat. Lehet, hogy ez megérne egy átgondolást részedről? "

Te vagy a 123-ik ember, aki ezzel jön. Akárcsak te, mások is úgy jönnek a tanácsaikkal, hogy fogatlan prókátorok. Azt hiszik, hogy észrevettek valami marha nagy felfedezést. Hidd el, 123-szor átgondoltam. És hidd el, okosabb vagyok nálad. tehát ha átgondoltam, az jelent is valamit. Nem az ilyen hülyéktől fogok tanácsot kérni, mint te.

"Persze, értem én, piros lap, mindenki ki van állítva. "

Ki vagy állítva?! Nem, akkor meg miről beszélsz?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.22. 13:30:38

@pacsni: Máig, 2012 végéig lehetett azzal játszadozni, hogy aki le akarja váltani Orbánt, az se a Jobbikra, se az MSZP-re nem szavaz, hanem keres másik pártot.

Ma, 2012 végén a dolog elég egyértelmű. Az elmúlt 2 évben az MSZP nem omlott össze, sőt, megtartotta a második helyét a pártok között. 2 másik párt van, amelyiknek mérhető támogatottsága van, a DK és az LMP. Azonban mindkét párt sok hónap óta stabilan stagnál a 2 százalékon, vagy a 2-5 százalékon.

Az LMP-re és DK-ra szavazni Orbán leváltása szándékával csak akkor van értelme, ha ezek össze tudnak fogni az MSZP-vel. A DK össze tud, arra van értelme. Az LMP-re nincs.

A Millára szavazni meg nem is lehet. Nincs mérhető támogatottsága. Parlamenti szavazás tekintetében a Munkáspárt és a KDNP szerepéhez hasonló jelentősége van. A Millának akkor és csak akkor vn jelentősége, ha hajlandó az MSZP-vel összefogni. Ennyi.

Itt már nincs mese, itt már nem lehet arról álmodozni, hogy 2014-ben majd lesz Millás jelölt, mert tutira nem lesz, legfeljebb egy-két budapesti kerületben, ha elszánják erre magukat. Valószínűleg nem. Tehát mi jelentősége van a Millának?! Hol fog szavazatot kapni? Mennyit? A Parlamentben mit ér ezzel?! Hozzá tud-e járulni Orbán leváltásához anélkül, hog összefogna az MSZP-vel?! NEM.

Göntér László 2012.10.22. 18:57:03

Ha a jelenlegi hatalomgyakorlás megszüntetésében nem alakul ki egyetértés, akkor a jelenlegi hatalomgyakorlás az egyetértés megszületéséig folytatódik. Ez következik a se vele, se nélküle szituációból
Az előzetes feliratkozásról
A készülő új választási törvényről vitatkozók leginkább a törvény értelméről és nem a választásról vitatkoznak. Először arról kell beszélni, ami a választás lényegéhez tartozik. Szerintem először is a mindenkori hatalom gyakorlónak kell megadni azt a lehetőséget, hogy elmondja azt, hogy amit tett miért tette és amit nem tett, azt miért nem tette. Másodszor, a hatalomra aspirálóknak meg kell adni azt a lehetőséget, hogy elmondják azt, hogy mit és miért akar megtenni és mit és miért nem akar megtenni. A választási törvény többi eleméről csak az előbbiek után szabad beszélni. Tehát akár a választást akár az előzetes feliratkozást meg kell hogy előzze a hatalmat gyakorló és a hatalomra törő vezetők vitája. E nélkül a vita nélkül, választásról érdemben nem beszélhetünk. Miután a választás értelméről és lényegéről megállapodunk, rátérhetünk a választási törvény egyéb szempontjaira is. Mivel a FIDESZ hatalomra kerülését ilyen vita nem előzte meg, ezért én a jelenlegi hatalomgyakorlást nem is tekintem demokratikusnak. Az ellenzék egy dologban egységes –nevezetesen a jelenlegi hatalomgyakorlás megszüntetésében-, az önálló arculatok megőrzése érdekében egy átmeneti időszak közbeiktatását látom célszerűnek, Ebben az átmeneti időszakban lehetne helyreállítani a megsérült demokratikus elemeket, és ezek alapján megtartani azt a választást, ahol az egyes pártok már megmutathatnák az önálló arculatukat. Ebben a választásban valamennyi párt (köztük a FIDESZ is) lehetne az első is. Azt azonban minden pártnak tudnia kell, hogy a múltunk, akár tetszik nekünk akár nem, a miénk – magyaroké. Ez azt jelenti, hogy akár a Horthy, Szálasi vagy a Rákosi, Kádár korszakot - mint a magyar történelem részeit- tudomásul vesszük és állami szinten nem tehetünk úgy, hogy ezekről értékítéletet mondunk. Természetes, hogy a pártok mondhatnak értékítéletet. Ha egy párt a választásokon lehetőséget kap arra, hogy az államot irányítsa, akkor a pártirányításról át kell térnie az állami irányításra, vagyis amit megtehet a párt irányítás során azt nem minden esetben teheti meg az állam irányításában.
süti beállítások módosítása