Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

A Szolidaritás tüntetéséről, avagy a demokratikus ellenzék válsága

2012.03.11. 09:36 | Brendel Mátyás | 163 komment

Címkék: mszp demokrácia ellenzék milla szolidaritás deka dk lmp

 

De a speciális, magyar helyzetben Orbánt le kell váltani, a köztársaságot újra kell építeni. Ehhez pedig kell egy erős ember, aki vezetni tud, vagy egy erős koncepció, amely mögött összefognak a pártok. Nincs idő a civil dilettantizmusra, profi megoldásokra van szükség!

***

 

Még nincs itt március 15-e, még csak éppen most volt vége a Szolidaritás tüntetésének, de azért én leírom, hogy a demokratikus ellenzék megtorpant, sőt, ideiglenesen válságban van. Meg merem jósolni, hogy március 15-én sem lesz csoda, nem lesz áttörés. Meg merem jósolni azt is, hogy a Milla tüntetésén nem lesznek százezernél többen, sőt, sok tízezren sem. Miért?

A Szolidaritás és a Milla tüntetésének Facebook oldalának növekedését folyamatosan jegyeztem, és a fenti ábrán ábrázoltam, amelyből látszódott, hogy igen korlátos a növekedés, sőt, telítődik. Én figyelmeztettem mindkét szervezetet, nem törődtek vele.

A Szolidaritás és a Milla hívei azt vetették ellen, hogy:

  1. Többen lesznek a tüntetésen. A Szolidaritás tüntetésén nem voltak többen. A szimpatizáns hírek szerint legfeljebb kétszer annyian, tízezren voltak.
  2. Lesz egy nagy hajrá. Valamennyire volt, de nem elég. Megjósolom, a Millánál sem lesz igazán nagy hajrá.
  3. Ha az emberek megkapják a fizetésüket, majd aktivizálódnak. Ez sem jött be. Az emberek bizonyára elkeseredettek, de apatikusak.

1)-hez egy megjegyzést, az összes facebookos "forradalom" korlátja a világban az, hogy korlátos a "hatósugara". Az egyiptomi, tunéziai facebookos forradalmak bár győzni tudtak, de ugyanezek a mozgalmak már nem tudtak győzni a választásokon. Oroszországban jelentős facebookos ellenzéki mozgalmak vannak, de nem tudták legyőzni Putyint. Moszkván és Péterváron (gy.k. Leningrád?:) kívül nincs jelentőségük.

Magyarországon is az a helyzet, hogy a demokratikus ellenzéknek pár tízezres támogatottsága van a Facebookon, és akárhogy töri össze magát, itt nem tud sokkal jobban növekedni, mert nem ér el sokkal több embert. Azokat, akik ugyan használják az Internetet, de nem érdekli őket a politika nem érik el, mert nem jutnak el hozzájuk a blogok, a linkek, a facebookos csoportok, mert nem kattintanak rá.

Egy sokkal nagyobb emberhalmazt viszont azért nem ér el az internetes ellenzék, mert nincsenek az Interneten. Ők soha nem fogják megtudni ezeket az ellenvéleményeket. Ezért eredményes az orbáni félcenzúra, amely "csak" az MTV-t, fő rádiókat, főbb újságokat érte el. Nagyon sok ember csak ezekből tájékozódik, és nem az Interneten olvas blogokat. Nem lehet eljutni ezekhez az emberekhez az Interneten keresztül. Illetve csak nagyon lassan, ahogy az Internet beágyazódása folyik a társadalomban. Ez azért elég lassú folyamat. Tehát az Interneten hiába van sajtószabadság, ilyen szempontból csak limitált haszna van.

Példának anyukámat tudnám felhozni, aki vidéken lakik, ellenzéki, de például az ATV-re már nem fizet elő nagyobb csomagra. És az Interneten is hiába mutattam meg neki az ATV videótárát, az a helyzet, hogy azt meg az ATV elqrta, és kis sávszélességgel nézhetetlen. A Youtube-os változat jobb, de kisebb a választék. Bizony kellene egy országos lefedettségű ellenzéki tévé, és ezt az ellenzéki pártoknak, vállalkozóknak kellene sponzorálni, mert nagy baj lesz, ha ennyit nem áldoznak rá. Itt üt vissza, hogy a Fidesz kiépítette a médiabirodalmát, az ellenzék viszont ezzel nem törődött.

A másik dolog ez az apátia, amelyet már említettem. De miért is apátiát írtam, és nem elkeseredettséget? A különbség az, hogy aki apatikus, az nem hisz abban, hogy van "fény az alagút végén", ami alatt itt most azt értem, hogy nem látnak megoldást rövid távon. Az elkeseredett ember lehet apatikus, de lehet aktív is. Az elkeseredett ember lehet, hogy odacsap, ha "hisz az odacsapásban", ha jókor és jó helyen tör ki belőle az indulat, vagy ha van valami remény, amely kulminálódni tud benne.

Az ma már közhely, hogy bár a Fidesznek csökken a népszerűsége, bár Orbánt egyre többen utálják, bár egyre többen csalódtak, de a Fidesz népszerűsége stabilizálódott, az utóbbi hónapban már nem csökkent tovább, sőt nőtt. Több közvélemény-kutató szerint van ez így, nem érdemes spekulálni, önmagunkat csapnánk be.

Továbbá nincs olyan ellenzéki párt és főleg személy, aki hiteles alternatívaként felléphetne. Az ellenzéki pártok nem növekednek, és nincs senki, akiről az emberek elhinnék, hogy miniszterelnök lehetne, aki Orbán alternatívája lenne. Gyurcsány Ferenc az egyetlen, akiről a technikai alkalmasság nem vitatható, de őt meg a Fidesz karakterrombolása annyira ellehetetlenítette, hogy sajnos még ma sincs nagy támogatottsága. Még mindig a főgonosz, vagy második főgonosz a legtöbb ember szemében.,

A következő dolgok hiányoznak tehát:

  1. Hiteles ellenjelölt személyek.
  2. Konkrét tervek Orbán leváltására, előrehozott választásokra, sorsdöntő népszavazásra vagy az alkotmány visszacsinálására. Bármi, amiben az emberek hinni tudnának.
  3. Egy olyan társadalmi, gazdasági, ideológiai háttér, amiről az emberek megint el tudják hinni, hogy nehány, vagy esetleg kicsit több év alatt, de rendbe hozza az országot.
  4. A pártok és civil mozgalmak összefogása.

A Szolidaritás ugyanis már a tüntetés előtt két nagy dologban elbukott:

  1. Nem sikerült összehozni a Demokratikus Ellenzéki Kerekasztalt. Az LMP és a 4K! nélkül pedig nem vállalták be a dolgot. Azt gondolom, kimondhatjuk, hogy ez már nem jön össze.
  2. Árok Kornél kiebrudalása. Ebben az ügyben most nem az a fontos kérdés, hogy kinek van igaza, mert stratégiailag teljesen elrontott dolog volt. Árok Kornélt vagy az elején sem kellett volna befogadni, mert van úgymond egy pártja, vagy meg kellett volna várni, hogy akkor zárják ki, amikor csinál valamit a párttal. Most teljesen indokolatlan volt kirúgni, és totál rosszul volt időzítve a dolog. Teljesen dilettáns fordulat volt.

Ez a pártpolitika-ellenesség egyébként is egy lejárt ideológia, és fontos szerepe van a demokratikus ellenzék válságában. Volt egy idő, amikor az MSZP olyan mértékben volt utált párt, hogy sikk volt elhatárolódni tőle, érthető volt, hogy a civil szervezetek mindig úgy nyilatkoztak, hogy pártok, politikusok maradjanak távol. Aztán volt egy idő, amikor politikusokat magánszemélyként már megengedtek a tüntetéseken. Abban az időben ez még érthető volt. De már rég eljárt efelett az idő, mert már sok hónapja ott tartunk, hogy előbb csak vitáztak erről a civil szervezetek, de mára ez már egyértelműen bukott felfogás.

A demokratikus ellenzék eddigi csúcspontja ugyanis akárhogy is nézzük, a január másodikai tüntetés volt. Ez volt a legnagyobb, ez volt az, amelynek még volt lendülete, amikor az emberek hittek valamiben (amikor ebben a cikkben ilyen pozitív kontextusban írom a "hit" szót, akkor nem naiv, vallásos hitre gondolok, hanem mindennapi pozitív várakozást a politikai, gazdasági jövőt illetően). Aztán a tüntetők itt kitombolták magukat, itt a politikai pártok megjelentek, összefogtak, de politikusok nem szólaltak meg. Ezen a tüntetésen halt meg az ellenzék lendülete, mert az emberek úgy mentek ki, hogy kapnak valamit, és úgy mentek haza, hogy "nem lesz itt most már semmi". Innentől fogva van az, hogy az emberek már nem hisznek abban, hogy egy tüntetés elérhet valamit, hogy van értelme. Hogy miért nem? Mert nem volt egy tüntetés, amelyen Gyurcsány, Mesterházy és Schiffer együtt szólalt volna fel.

Az emberek január másodikán úgymond kiélték magukat, levezették a feszültséget, amelyet az Orbán rendszer felhalmozott bennük, és ezzel ki is múlt a dolog. Azóta apatikusak, nem hisznek a rövid változásban. A 2014-es választásokban hisznek, elfogadták, hogy most már addig kihúzzuk, Orbán is megérdemli a ciklusát.

Hogy is van ez? Részben ez helyes is lenne. Amikor ugyebár a Fidesz jött azzal, hogy "Gyurcsány mondjon le", akkor mondták, mi mondtuk, én is mondtam, hogy a képviseleti demokrácia rendje az, hogy akit megválasztanak, az négy évig kormányoz. Talán jobban jártunk volna, ha Gyurcsány lemondott volna, de ezt nem lehetett előre látni, és nem egészen vagyok ebben biztos így utólag sem. Ebbe most nem megyek bele, mert nem fontos a megoldás szempontjából.

Ehhez hasonlóan a Fidesz is megérdemelne 4 évet, ha csak arról volna szó, hogy egy normális konzervatív, jobboldali, vagy bármilyen kormányzást csinálnának. Ha csak az egykulcsos adót vezették volna be, meg az egyetemi férőhelyeket csökkentették volna, ha csak megszorítottak volna, ha csak elqrták volna a Matolcsyzmust, ha csak csalnának, lopnának, és hazudnának, akkor azt lehetne mondani, hogy hát ez rossz, szörnyű, nem ezt akartuk, szerintünk ez nem jó, de hát megválasztották őket a zemberek, a hülyeség demokratikus jog. Joga van a 2,7 millió Fidesz szavazónak hülyének lennie, joga van további sok milliónak hülyének lennie, és nem szavazni. Joguk van a hülyeségre, de a következménye is megvan, és a következmény 4 év szívás. Legközelebb majd gondolják meg jobban! Itt tart a magyar népesség nagy része: kell nekik a sok hiba ahhoz, hogy tanuljanak ("nekünk Mohács kell"). Előre nem tudnak gondolkodni (a többség). De ez van, el kell fogadni, hogy most ez van. Pontosabban, el kellene, ha csak ennyiről volna szó.

De ennél sokkal többről van szó. A kötelező magánnyugdíjak elvétele (ez ugye durván sérti a magántulajdon elvét), a Tákolmány ránk erőltetése ennyire kis támogatottsággal, a visszamenőleges törvénykezés (sérti a jogállamiság alapelvét), a demokratikus fékek és ellensúlyok leépítése (sérti a hatalmi ágak montesquieu-i elvét), magának a demokráciának a leépítése, az önkény, a diktatúra az már többet jelent. Ezt már meg kellene buktatni, ezt nem volna szabad engedni. Erre úgy kellene reagálni, hogy sok százezer ember tüntetne, sztrájkolna, és kikényszerítene egy előre hozott választást. Sztrájkkal ezt ki lehet kényszeríteni. Lehet olyan állapotot elérni, ahol az Orbán kormány működésképtelen, az állam rendszere leáll, és át kell adni a hatalmat. Mert ugye Orbán Viktornak és körének az már nem érdeke, hogy a szépen felhalmozott vagyonát, megélhetését úgy veszítse el, hogy az ország szétesik. Mert egy totálisan tönkrement országban nem ér semmit az, amijük van. Egy bizonyos ponton már nem lehet a pénzzel sem a biztonságot megvenni maguknak, mert semmit nem fog érni a pénz. Egy szétesett országban nincs biztonságban az otthonuk, a gyerekeik jövője, és még pénzért sem lehet megvenni azt. Ezért ezena  ponton még Orbán is lemondana.

No de nem tudjuk Orbánt megbuktatni, és ennek két nagy oka van. Az első ok maguk az emberek. Az emberek most már "beárazták" Orbánt. Lelkük mélyén elfogadták azt, hogy 2010-ben hibázott az ország, és most tölti a büntetését. Az emberek lenyelték azt, hogy most ez van, ilyen az ország, diktatúra van. El lehet ebben valahogy tengődni. Sajnos ez a szomorú helyzet: a magyar embereknél Orbán rendszere csak január másodikán verte ki egy kicsit a biztosítékot, de ez volt a maximum. Vagy hetvenezer, talán százezer emberben verte ki a biztosítékot, a többiben nem. És ma már majd mindenki elfogadta, hogy "akkor most már ez van". Ez van, ilyen a magyar néplélek. A magyarokkal ezt meg lehet csinálni. És ha meg lehet, akkor bizonyos szinten meg is érdemlik. Ahogy a Széchenyi írta (vagy nem írta): "Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt érdemel.". A magyarok nem akarják eléggé megdönteni ezt a kormányt.

A Fidesz holdudvara ugye összehozta a "Békemenetet", amely felért a január másodikai tüntetéssel. Azóta Orbán Viktor külföldön nyugodtan hivatkozhat arra, hogy ha ekkora tüntetés van a kormány mellett, akkor nem lehet akkora gond. Akkor az EU nem ugrálhat. És valóban, ezzel Orbán egy jó adag EU-s támadást ki tud védeni. Ez pedig elsősorban nem az EU-nak rossz, hanem nekünk. Ha ugyanis kimentek volna háromszázezren tüntetni Orbán ellen, akkor a vérfideszes hülyéken kívül mindenki látta volna, hogy az ellenzék jelentősen nagyobb. Az EU pedig sokkal erősebben léphetne fel Orbán ellen. Volna kártya a kezében, az óriási ellenzéki tüntetések.

És itt nem az a kérdés, hogy fizetnek-e, buszoztatnak-e, lengyel áltüntetőket hoznak-e, mert ha a magyar nép meg akarná buktatni Orbánt, akkor minden körülmény ellenére kint kéne, hogy legyen az a sok százezer ember a tüntetésen. Akkor is, ha nem fizetik őket. A releváns kérdés nem az, hogy hogy tudott a Fidesz mondjuk százezer tüntetőt kivinni, hanem az, hogy az ellenzék miért nem tud kivinni háromszázezret.

Persze az EU meg fogja védeni a legelemibb érdekeit. Főleg, ha lesz IMF kölcsön. Ha lesz, akkor azért persze bizonyos feltételeket megkérnek. De ezek inkább gazdasági feltételek lesznek. Kevésbé fognak fellépni a demokrácia leépítése ellen. Mert ez a kölcsön szempontjából nem annyira fontos. Aztán meg Orbán az is lehet, hogy kihúzásra játszik: addig tárgyal az IMF-fel, amíg baj van, és amint javul a helyzet, akkor még sem kér kölcsönt. Ezzel az IMF is ki lenne békülve. Ők, ellentétben a vérfideszes hülyék véleményével, nem akarják gyarmatosítani Magyarországot. Nem akarnak ők kölcsönt ránk tukmálni, ha nem kell.

A demokratikus ellenzék válságának azonban van egy másik nagyon fontos része, és ide nagyon sok részlet tartozik: ez pedig a szervezeti bénáskodás. A legjobb, ha végigmegyünk az ellenzéki szervezeteken:

  1. MSZP. Még mindig a legerősebb ellenzéki párt. Miközben nagyon kevés dolgot csinálnak. Elég csendben vannak. Például nem tudok rendezvényükről március 15-én, ami teljesen érthetetlen dolog. Az MSZP nem tüntet, nem csinál nagyobb akciókat. Érthetetlen. Most már aktivizálódniuk kellene, már elmúlt a csendben maradás ideje, most már el kéne hitetni az emberekkel, hogy legalább egy bizonyos társadalmi rétegnek mégiscsak ők nyújtanak valamit.
  2. LMP. Sokat írtam róluk, részben dilettánsok, vezetőhiányban szenvednek. Nincs egy elég értelmes, hiteles alak, aki vezetni tudná őket. Schiffer eléggé ellenszenves személy, Karácsony Gergely nem vehető komolyan, Jávor Benedek talán a legjobb. Programjukban kicsit ződek, kicsit baloldaliak a gazdaságban, kicsit liberálisok az emberi jogokat illetően. De végül is karakterük nincs, és ezt az MSZP-től és DK-tól való kényszeres elhatárolódással pótolják. Ez pedig jellemhiba. A jelenlegi válság egyik nagy oka az, hogy az LMP elsőnek hátrált ki az összefogásból, sőt, nagyon bele sem állt. Csak nagyon részlegesen egyeztek bele bármiféle együttműködésbe.
  3. DK. Ez talán az a párt, amelyik most a legjobban csinálja a dolgokat. Nyitottak az összefogása, nyugodtan vitáznak az LMP-vel, készek bárkivel tárgyalni. Gazdasági programjuk alakul, és nem valami naiv álmodozás. Szervezetüket építik, lassan vidéken is, nem úgy, mint az LMP, amely még mindig totál fővárosi párt. Merik vállalni a március 15-i tüntetést. Hibájuk, hogy gyakran bulvárosodnak, mint a miskolci kitelepülés, vagy Gyurcsán Majka riportja. A másik, hogy nem mernek ígérni, nem merik megígérni, hogy az egykulcsos adó eltörlésével mit tudnak adni a szegényebbeknek. Hátrányuk és erősségük Gyurcsány. Nincs más erős arc, Molnár Csaba normális ember, de nem tud Gyurcsány helyébe lépni. Valakit pedig fel kéne építeni legalább második erős embernek.
  4. 4k! Amióta ők is kihátráltak a kerekasztalból nem sokat hallani róluk. Ezen kívül tulajdonképpen egy szélsőbalos, akciózós, polgárpukkasztó párt, igazából kétséges, hogy egyáltalán bejuthatnának-e a Parlamentbe.
  5. Milla. A Facebookon nagy támogatottsága van, de inkább már leáldozóban vannak. A sok támogató egy éve jelent meg, és inkább csak bejelölve maradt a támogatás. Szerintem március 15-én látszódni fog, hogy végük. Az alternatí1v köztársasági elnök választást nagyon elrontották. Érezhető egy feszültség a Szolidaritással. Érzékelhető az, hogy LMP közeliek, és kb. hasonló betegségük van, mint az LMP-nek.
  6. Szolidaritás. Nem tudták összehozni a demokratikus ellenzéki kerekasztalt, kiebrudalták Árok Kornélt, belső feszültségek érzékelhetőek, szétesni látszik a szervezet. Nincs olyan vezető, olyan ideológia, olyan cél, amely összefogná őket. A kerekasztal lehetett volna ilyen, de nem sikerült. Azt nem vállalták, hogy a maradék pártokkal, civil szervezetekkel belevágnak, és hátha a többiek társadalmi nyomásra csatlakoznak. A tüntetésükön kevesen voltak. A program nagyrészt szórakoztató volt, színes, érdekes, de sok helyen dilettáns módon naiv. A naiv vezetőkkel és fellépőkkel az a baj, hogy az emberek lehet, hogy sokszor ódzkodnak elismerni, hogy valaki okosabb náluk, de vezetni csak azt engedik, aki náluk okosabb. Elég nehéz leszavazni valakire, akit az ember butának gondol. Sok színész tök jól szónokolt, de azért ugye nem hisszük el, hogy Kálid Artúr fogja kirántani az országot a bajból?

Zárásképpen még egyszer összefoglalom a civil dilettantizmus bukásának okát. Lehet, hogy volt egy olyan hangulat, amely a profi pártok ellen fordult. Lehet, hogy volt egy olyan hangulat, amely a civil szerveződéseknek kedvezett. Lehet, hogy sokan mondták, hogy "le a politikusokkal, le a pártokkal", lehet, hogy még most is sok a bizonytalan, aki nem szavazna sehova. De végül is a civil szervezetek sehogy nem tudnak megoldást hozni. Mert a politikát végül is mindig pártok csinálják. A végén választást kell nyerni, amihez párt kell. A bizonytalanok lehet, hogy nem szavaznak le az MSZP-re, Dk-ra, de az LMP-re sem, és az a helyzet, hogy most már a Szolidaritásra se mennek ki, és szerintem a Millára se fognak. Senki nem tudja megszólítani őket, a civilek sem.

Lehet, hogy az emberek lelkesek voltak az új, a friss, a "szeplőtlen" emberek és szervezetek iránt. Még az is lehet, hogy az egyszerű emberek iránt lelkesednek, mint például az Éhségmenet szervezői iránt. De aztán, amikor szavazni kell, vagy amikor sokan kellene kimenni egy tüntetésre, akkor mégis csak azt nézik a végén az emberek, hogy mi az, ami változást hozhat, mi az, amiben lehet hinni, ki az, akiről elhiszik, hogy megcsinálhat valamit, hogy kirántja az országot a sz..ból.

És lehet, hogy az új, dilettáns "politikus" elsőnek szimpatikus nekik, mert egy közülük, mert olyan, mint ők maguk, mert nem fellengzős, nem nagyképű, mert nem nézik ki belőle, hogy ellopja a fél országot. De aztán, pár hónap múlva már azt látják, hogy "jó, jó, de nem is képes semmit rendesen megszervezni, elintézni, nem tud semmit elérni". És a végén ez azt jelenti, hogy nem mennek el tüntetni, és szavazni az emberek.

Akármilyen rendes, kedves, aranyos is az a civil amatőr, ha amatőr, a végén nem hiszik el neki, hogy meg tudja csinálni. Ráadásul ezek a civil amatőrök még mielőtt bármit is megcsináltak volna, azt már megmutatták, hogy széthúzni tudnak, áskálódni tudnak, és ez nem jó jel. Megmutatták, hogy inkább egyéni karriert építenek, és nem fognak ők sem törődni az emberekkel. És akkor már a csalást és a lopást is ki lehet belőlük nézni. Végül is az emberek nagyon hamar meglátták azt, hogy ez a fajta áskálódós, törtetős stílus jellemző a magyar emberekre, és nem csak a profi politikusok ilyenek, hanem a legtöbb egyszerű, dilettáns ember is ilyen, maga az, hogy amatőrök, nem teszi őket immúnissá ezekre a jellemhibákra.

2014-ig a nagy kérdés tehát az, hogy milyen pártok és személyek tudnak majd fellépni a Fidesszel szemben. Fel lehet-e építeni Gyurcsányt a karakterrombolásból? Ki tud-e épülni egy erősebb DK egy kevésbé hangsúlyos Gyurcsánnyal? Az MSZP talál-e egy jobb jelöltet Mesterházynál? Az LMP megtalálja-e a helyét és a koalíciós partnerét? Lesz-e a 4k!-ból a Szolidaritásból és a Millából valami? Van-e még idő valamilyen új pártra?

Persze egy normális demokráciában normális volna az is, hogy van 5 kis párt, amelyik bejut a parlamentbe, és valahogy valamilyen koalíciót kötnek, és a koalíció kidolgoz valamilyen konszenzuális politikát, amely nagyrészt a mindig is elfogadható normális politikai irányvonalra támaszkodik, kis részt meg valami speciális irányból áll, illetve az adott években felmerülő problémákhoz van igazítva. Normális országban, ahol az emberek többsége EU párti, toleráns, demokrata, nem önkényt akar. Egy ilyen helyzetben nem volna baj az, ha a politikai paletta ilyen töredezett volna, és sokszor önmagában kormányképtelen pártokból áll.

De a speciális, magyar helyzetben Orbánt le kell váltani, a köztársaságot újra kell építeni. Ehhez pedig kell egy erős ember, aki vezetni tud, vagy egy erős koncepció, amely mögött összefognak a pártok. Nincs idő a civil dilettantizmusra, profi megoldásokra van szükség!

· 8 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr484308929

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az igazi diktatúra 2012.03.16. 07:48:51

Mostanában az internetes kultúra egyik legnépszerűbb témája az Invisible Children mozgalom filmje Konyról, az afrikai terror egyik leghírhedtebb alakjáról.  A film készítőinek célja, hogy támogatókat szerezzenek kampányukhoz, és ezzel életben tart...

Trackback: Polgári liberális pártot Magyarországnak! 2012.03.14. 02:22:52

Magyarország mélyponton van szinte minden létező szempontból. Ez ma már olyan közhely, hogy teljesen fölösleges bizonygatni, rágódni rajta, megbotránkozni egy esetleges újabb gyalázatos híren, eseményen. Az, ahogyan ma ez az ország működik, siralmas és...

Trackback: Mikor hagy bennünket Orbán az EU-nál? 2012.03.12. 11:03:47

Mert, hogy előbb-utóbb otthagy az biztos. Honnan veszem? Mondom a példát, amit tapasztalatból ismerek és annak a párhuzamát....

Trackback: MILLA gonogasa 2012.03.12. 08:31:14

A Kormány 600+110+32 milliót fizet kommunikációs tanácsadó cégeknek, hogy szerethető viselkedésre tanítsák őket. Az Egymillióan a Magyar Sajtószabadságért facebook csoportnak nem kellene senkinek sem fizetni, csak legalább az ilyen akciókat, mint az ...

Trackback: Nem kell alternatív, sem köztársasági elnök Magyarországnak 2012.03.12. 08:29:28

  Mert az elnökség csak színészkedés, hatalommal és tekintélyelvvel jár és egyik sem egészséges dolog. Helyette az izlandi úthoz hasonló módszerekkel olyan erkölcsi és törvényi alapelvet kell kidolgozni és alkalmazni, amely nagyobb garancia bár...

Trackback: Nyílt provokáció 2012.03.12. 06:30:33

53 százalék a bizonytalan szavazók aránya az Ipsos felmérése szerint, ilyen magas ez a szám még sohasem volt. Pedig már azt hittük. Szinte biztos, hogy Gyurcsány is őértük aktivizálódott most. Már a 90-es években megfigyelték, hogy a magyar közgondolko...

Trackback: A Szolidaritás tüntetéséről, avagy a demokratikus ellenzék válsága 2012.03.11. 22:00:01

A speciális, magyar helyzetben Orbánt le kell váltani, a köztársaságot újra kell építeni. Nincs idő a civil dilettantizmusra, profi megoldásokra van szükség!

Trackback: Két figyelmeztetés, talán még időben 2012.03.11. 20:10:50

Szombaton a Szolidaritás tartott a várakozásokhoz képest lényegesen hervadtabb demonstrációt, vasárnap pedig az LMP közölte az aláírásgyűjtés pillanatnyi állását. Bár mindkét szervezet kötelező optimizmussal kommentálta a hírt, ne áltassuk magunkat. Ez...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:43:00

@states1: hogy a Fidesz miért nem demokratikus, azt csak az olyan vérfideszes hülyéknek kell magyarázni, mint te. a közvéleménykutatásos adataid ugyan nem számítanak, lehet egy párt 99 százalékos támogatottsággal is antidemokratikus. de,

1) A Fidesz két év alatt annyit esett, mint az MSZP 2006 után
2) <20 százalékkal vezetni nem a felhatalmazás netovábbja
3) <20 százalékkal tákolmányt erőltetni az országra az antidemokratikus pofátlanság netovábbja

a Fidesz önkényének sok eleme van még, de ezt unos untalan ismételtük már, az olyan hülyék, mint te, nem fogják felfogni, ha mégegyszer leírom

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:44:46

@triumphator: "xarból továbbra sem lehet várat építeni."

ha valaki két év múlva is ott tart, hogy nem tud várat építeni, akkor ne jelentkezzen várépítőnek, mert hülye hozzá!

Orbán nem azt ígérte, hogy nem fog tudni várat építeni. azt meg már akkor is mondta, hogy szerinte xar van, ez nem új dolog.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 09:45:14

@Brendel Mátyás: Matyesz, azt tanítottátok nekünk 7,99 éven keresztül, hogy nem a közvéleménykutatást, hanem a választásokat kell megnyerni. Örülhetünk, hogy zuhan a Fidesz, ti viszont az Istennek sem akartok emelkedni. Ez a fő.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 09:48:29

@márta)): kitűnően látod, ide profik kellenek, nem Moslékfőzők és Dopemanok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:50:28

@RowiwClub:

"Nagyon kimerítő írás, de egy apróság kimaradt. Miért is kellene leváltani Orbánt? Hogy visszajöjjön Veres János, Draskovics, Horn Gábor? Teszetosza, kormányzóképtelen, szemkilövetős társaság? Hitelből nyugdíjat havonta emelő? Köszönöm, de inkább ne. "

inkább DE. és nem írok le mindig mindent leírtam elégszer:

entellektuel.freeblog.hu/archives/2012/01/07/Gyurcsany_jobb_volt/

"S hogy ne csak nihilista finnyáskodás legyen a komment, bármennyire is ellenszenves a kormány (személy szerint és ideológiai intézkedéseik alapján is), de már most többet tettek a normális gazdasági környezet megteremtéséért, mint a két szoci kormány összesen. "

többet rontottak rajta, mint a világgazdasági válság. ne haragudj, de ha neked ezt magyarázni kell, akkor nagyon sötét vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:51:05

@Niebur: " Lenin elméletét a forradalom politikai követelményeiről. Ő, ha jól emlékszem három sorba leírta mindazt ami a fenti cikkben és a hozzászólások jó "

tényleg? a Facebookról mit írt?:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:53:05

@Kék az ég: ez megy már hónapok óta, egészen biztos, hogy a Tákolmányt nem fogják rendesen kigyomlálni. nem is tehetik, mert ők nem a magyar parlament, és mert mondom, Orbán nekik szegezheti a támogatottságát, igen azt a húsz sz
szalékot, és a "békemenetet".

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 09:53:20

@Brendel Mátyás: hogy elsőként a postahivatalokat és a facebookot kell elfoglalni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:54:27

@Kék az ég: vezetőt írtam, NEM VEZÉRT. ha nem fogod fel a különbséget, akkor sajnállak.

a vezető nem az, aki Holocaustot tud szervezni, de az, aki össze tud rántani egy pártot. ez elég világos volt a cikkemben.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:56:34

@Marcangoló Korelnök: postahivatalról írt, de Facebookról nyilván nem ne hülyéskedj! és ha neked ez kicsit hasonlít valamire, amit Lenin írt, attól még a cikk nem felesleges. azért ne hülyéskedjél már!

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 09:56:50

@Brendel Mátyás: persze hogy jobb volt Gyurcsány! Annak a maroknyi haszonélvezőnek, akik képtelenek voltak őt megtartani pozíciójában.
Amíg az "ellenzék" nem tud megszabadulni Gyurcsány személyétől vagy puszta emlékétől is, addig Orbánt képtelen lesz leváltani. Ebben az értelemben mondhatjuk, hogy Gyurcsány súlyosan hazaáruló.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:58:28

@Marcangoló Korelnök: ad abszurdum, ahogy Wittgenstein mondta, az egész matematika értelmetlen, mert csak tautológiákkal foglalkozik. konkrétan a Fermat tétel benne van a Peano axiómarendszerben, de azért Wiles ezer oldalas bizonyítása, meg az emögött lévő sokezer oldalnyi matematika nem felesleges.

és Leninből még csak nem is következik az, amit írtam, csak halványan hasonlít hozzá.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 09:59:15

@Marcangoló Korelnök: jobb volt Gyurcsány, mindenkinek, kivétel pár vérfideszesnek. ha neked ezt magyarázni kell, ha nem ovlasod el a cikkem, akkor én nem fogok itt leállni veled vitázni.

Chicano 2012.03.12. 10:00:25

"de őt meg a Fidesz karakterrombolása annyira ellehetetlenítette, hogy sajnos még ma sincs nagy támogatottsága."

Evvel alapvetően nem értek egyet, szerintem gyurcsány magát karakter-gyilkolta le, nem kicsit. Az akkori ellenzék csak hátradőlt és nézte az ámokfutását. Neki már vége, ha őt várjátok vissza akkor menthetetlenek vagytok.

De hagyjuk furcsifercsit. Könyörgöm, nézzétek már meg hogy győzött a fidesz. Az interneten? Lófaszt mama! Ha valaki balfék az internetes kommunikációval kapcsolatban az a fidesz. Ti most mégis a facsén akartok forradalmat csinálni. Vegyétek végre észre hogy ez nem fog menni. Hosszan fejtegethetném hogy miért, de felesleges. A topikindító jól bemutatja az eredményeket. Ebből így nem lesz rendszerváltás. Amíg nem veszitek észre hogy gyurcsány meg a többi levitézlett balfék mekkora balansz rajtatok és nem szabadultok meg tőlük nektek esélyetek nincs. Aztán evvel lehet nyugodtan vitatkozni, de az eredményeitek jól láthatóan engem igazolnak. Szóval szerintem érdemes lenne ezt az ellenzékesdit kicsit újragondolni amíg van rá időtök.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:01:04

@Marcangoló Korelnök: egyébként én nem elfoglalásról beszéltem, hanem csak arról, hogy kb a felét nem szabad kiengedni a kezünkből. ennyiben jelentősen különbözik az, amit írtam, Lenintől.

a Facebook és az Internet beágyazottsága a magyar társadalomban meg nem is elfoglalás kérdése. az Internet az ellenzéké, nem az elfoglalás hiányzik. tehát egészen más a helyzet. az Internetet nem kell jobban elfoglalni, hanem felismerni, hogy ez nem elég. nem elég a facebook elfoglalása.

ez meg totál más, mint amit Lenin írt, te hülyegyerek!

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:01:16

@Brendel Mátyás: elég büfé vagyok Wittgensteinből, aki azt mondta, a matematika az axiómáin túl tautológia (nehéz lenne megkérdőjelezni), de eszébe sem jutott volna a matekot emiatt értelmetlennek nyilvánítani.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:02:15

@Brendel Mátyás: hú, a kis sértődős. Tudod, hol állna a DK, ha Gyurcsány tényleg jobb lett volna? Legalább 6%-on, hogy legalább bejusson.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:03:49

@Chicano:

"Evvel alapvetően nem értek egyet, szerintem gyurcsány magát karakter-gyilkolta le, nem kicsit."

sajnállak. lapos Föld hívekkel nem vitázok. ez is határon túl van.

"Vegyétek végre észre hogy ez nem fog menni."

elolvastad a cikket, hülyegyerek?! olyanokat fecsegsz itt, amelyekhez hasonlókat írtam. minek csápolsz itt, és vitázol azzal, amiben egyetértünk?! hülye-e vagy?!

" az eredményeitek jól láthatóan engem igazolnak."

az a nagy büdös kurva helyzet, hogy a GYurcsánytól elhatárolófó LMP eredményei kurvára cáfolnak téged.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:04:57

@Marcangoló Korelnök: "Tudod, hol állna a DK, ha Gyurcsány tényleg jobb lett volna? Legalább 6%-on, hogy legalább bejusson."

bocs, de a "ha volna télapó, akkor hitem szerint kék lenne a rénszarvasa" típusú érveléseket kiröhögöm.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:05:33

@Brendel Mátyás: persze hogy nem elég elfoglalni a facebookot, okosgyerek, ezt tanítja a hadtörténet. Meg is kell tudni tartani! Nem úgy, mint az a félnótás táncikáló, akit a sorozatos hülyéskedései miatt ki is tiltottak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:06:06

@Marcangoló Korelnök: "eszébe sem jutott volna a matekot emiatt értelmetlennek nyilvánítani."

no akkor büfékém, már csak le kéne vonnod a tanulságot, hogy a cikkem akkor sem volna értelmetlen, ha Lenin ezt már 3 sorban leírta volna. de nem is írta le.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:07:01

@Marcangoló Korelnök: "nem elég elfoglalni a facebookot, okosgyerek, ezt tanítja a hadtörténet. Meg is kell tudni tartani!"

nem ez a gond. még mindig nem fogod fel, hülyegyerek. a Facebook az ellenzéké. meg van tartva. az a baj, hogy ez NEM ELÉG. ezt meg Lenin így meg máshogy se mondta.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:07:25

@Brendel Mátyás: "az a nagy büdös kurva helyzet, hogy a GYurcsánytól elhatárolófó LMP eredményei kurvára cáfolnak téged" - az a nagy büdös kurva helyzet, hogy a GYurcsánytól elhatárolófó Orbán eredményei kurvára cáfolnak téged, Matyesz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:08:29

@Marcangoló Korelnök: "Örülhetünk, hogy zuhan a Fidesz, ti viszont az Istennek sem akartok emelkedni."

én speciel nem szerepelek a közvéleménykutatásban.

a Piroslap speciel növekszik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:09:49

@Marcangoló Korelnök: az a nagy büdös kurva helyzet, hogy a nagy hülyeségedből csak az jön ki, hogy ha Orbán elhatárolódik Orbántól, akkor még le is válthatja magát.

Leonard Zelig 2012.03.12. 10:14:46

Túl van ragozva. Orbán támogatottsága szilárd, bármit csinál, bármilyen gazdasági nehézségek is vannak. Az ellenzék meg fejetlen. Szó szerint és átvitt értelemben. Ennél több sort kár leírni.

Chicano 2012.03.12. 10:16:34

@Marcangoló Korelnök: Attól félek nem erről van szó. majd Mátyás megírja.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:18:58

@Chicano: majd meglátjuk, a szólásszabadság harcos híveinél ezt valóban sosem lehet biztosan tudni.

mucimami 2012.03.12. 10:19:37

@iii: @iii: Úgy hiszem, az írásomból eléggé kitűnik, hogy én csak alulnézetből látok rá a Szoli dolgaira. Pénze a mozgalomnak abból lehet, hogy a tagság befizet kisebb-nagyobb összegeket a bankszámlára. (De az sem kizárt, hogy támogatók is akadnak már. Mivel nincs információ lefelé, nem tudhatjuk.) A tagsága pedig a meghirdetett tagtoborzásra jelentkezők regisztációja következtében alakult ki - ahogy az már jobb helyeken lenni szokott...

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:21:54

@Chicano: éttermet nyit a Gyorskocsi utcai koalíció, mert úgy olvasta a FAZ-ban, hogy az utcában nemrég megnyílt másik étterem k.rvaszar. Aztán mégse jön senki az ő éttermébe. Hát ez a méreg, nem a ciánkáli.

makacs szennyeződés 2012.03.12. 10:23:15

hát végigolvastam a posztot, nekem ez az egész amolyan viharnak tűnik a biliben.

a nemlétező ellenzékiségre szerintem sokkal egyszerűbb a magyarázat: egyszerűen a Zenberek már nem jelen és jövő időben beszélnek a "fő" ellenzéki pártról és erőkről, hanem múlt időben.

ezeknek az erőknek sok évnyi portfóliójuk, referenciájuk van, és ezt megnézi szépen a választópógár, és azt mondja, hogy "köszönöm, nem elég, üljön le, egyes". és otthon marad.
látja, hogyan cseszték el a kormányzást, amikor lehetőségük volt rá, és nem tesz különbséget rossz és rosszabb között. nem tesz különbséget a mostaniak és az előzők között. az alternatíva, a maszop leszerepelt, soha többet nem kap lehetőséget a polgároktól, mert lehet tudni, hogy mire képes. semmire. ezt mutatják a számok, tessék megnézni.

na most innentől kezdve a maszop a nullával való szorzás.

bárhol, bármilyen platformon feltűnik csak az árnyéka is, ott soha nem lesz semmilyen tömegbázis soha többet. onnan menekül mindenki.

a megoldás ebből adódik, és szintén ugyanilyen egyszerű.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:24:22

@Tricera bácsi: az a finom. "Az én bandám tüntetésére összedobtuk a pénzt mi, nyomorgók, a te bandád tüntetését maffiózók finanszírozták." Ki kellene nőni már ebből a gyerekded nyáladzásból, mert Orbán 40 évre röhögve berendezkedik.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:26:13

@makacs szennyeződés: "na most innentől kezdve a maszop a nullával való szorzás" - de lehet, hogy nullával osztás, vagy gyökvonás negatív számból, esetleg limesz x->0 xlnx.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:30:07

@Leonard Zelig: azért, a "jé, kék az ég" után van értelme kifejteni, hogy vajon miért. lehet, hogy neked ennyi elég is, de azért vannak, akik többet igényelnek.

makacs szennyeződés 2012.03.12. 10:30:09

@Marcangoló Korelnök: látom, igény volna rá, de akkor sincs humorérzéked. avítt, nyögős, fájó, ciki.

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.03.12. 10:31:43

A poszt kiváló összefoglalása a jelen helyzetnek mind az objektív tényezők, mind a (nép)lélektani vonulatokat tekintve.
A forradalmi megoldás esélye szeritnem sem sanszos már. A legnagyobb ellenállású tényező viszont az MSZP szerény véleményem szerint.
Az összeesküvés-elméleteken túlmutató tény, hogy a FIDESZ még napirendre sem vette az ügynökkérdést, azaz a statusz Quo fenntartása közös érdek.
Amíg a legnagyobb "ellenzéki" párt direkt kifogja a szelet az ellenmozgolódás vitorlájából addig a polgárok jogosan érzik, hogy itt nem sok remény van rövid hatósugarú változásra.
DE messzebb megyek. Hosszú távúra is alig, hiszen az MSZP nem akar eltünni, a "meghatározó" karaktereknek eszük ágában sincs elhúzni, PEDIG nagyon kellene. Én sem állnék egy tüntetésen A "palacsintaképűlejáratottnímandok" mellé.
Dolgozni kellene ellenzékből a 0-ról, ami pedig mint tudjuk nem 2,3, vagy akár 4 éves mutatvány, amit pedig nem nézek ki a régi klientúrából, hiszen az eddig sem ment. Inkább vesznek pénzen készen.
Ha lényeges változás nem történik, vagy egy Bajnai féle koalíciós koncepció nem szökken szárba, akkor Orbánban kell gondolkodni 8 év távlatában.
Azt kell mondanom, most ez a legvalószínűbb, szerintem.

Marcangoló Korelnök 2012.03.12. 10:32:34

@makacs szennyeződés: ezt sajnos rosszul látod, bár belpolitikai kérdésekben nem vagy túl hülye.

márta)) 2012.03.12. 10:32:57

Egy kis segitség, a jobb megértetés reményében! A Bajnai így adta át az országot!

"A költségvetés egyensúlyának helyreállítása érdekében 1200 milliárd forintos megtakarítást hajtott végre a Bajnai kormány. Ez, arányait tekintve, az elmúlt évtizedek legnagyobb hasonló kiigazításának tekinthető a világban. Az államháztartási hiány 3,8 százalék alatt maradt, ezzel Magyarország megteremtette az Európai Unió egyik legfegyelmezettebb gazdálkodását. A hivatalos adatok 2010. év elejére azt mutatták, hogy Magyarország rendelkezik az Unió országai közül az ötödik legalacsonyabb költségvetési hiánnyal."

"Bajnai politikai szerepvállalásáról ezt mondta: ”Nem gondolom magam politikusnak. Politikus az, aki hivatásszerűen azzal foglalkozik, hogy a közhatalmat megszerezze és megtartsa.
Én soha nem akartam sem megszerezni, sem megtartani a hatalmat. Nem vagyok párttag. A válságkezelésből fakadó sajátos attitűddel viseltem átmenetileg az ország egyik legfőbb politikai tisztségét." "

*****

Bezony! Az a Bajnai, ki rövid kormányzása alatt (is) sikereket ért el az ország, kinek tevékenységéről, Merkel és csapata elismerően nyilatkozott, megköszönték munkáját olyan nemzetközileg ismert, vezető politikusok, kiknek "neve van.".

hu.wikipedia.org/wiki/Bajnai_Gordon

Örülök, ha némelyeknek segíthettem.
:))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:33:13

@barli_brendel_edition: egész biztos elkövettél valami zsidózást, cigányozást, rágalmazást, vagy hasonlót. de kaptál még egy esélyt. vigyázz magadra!

márta)) 2012.03.12. 10:35:49

@Marcangoló Korelnök:

kitűnően látod,"

Na.Igen! Tudom. Ehhez nem férhet kétség.
:)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2012.03.12. 10:39:50

"De a speciális, magyar helyzetben Orbánt le kell váltani, a köztársaságot újra kell építeni. Ehhez pedig kell egy erős ember, aki vezetni tud, vagy egy erős koncepció, amely mögött összefognak a pártok. Nincs idő a civil dilettantizmusra, profi megoldásokra van szükség!"

No kérem. Hát szépen sikerül megfogalmazni azt, amire minden diktatúra alapozódik.

makacs szennyeződés 2012.03.12. 10:44:43

@barli_brendel_edition: hát igen, ez lenne az egyik. időben elhatárolódni. a másik meg, hogy térben, sajnos.
szépen el kéne válni a mindent lenullázó régiektől, szépen haza kéne kísérni őket, cumit adni a szájukba, betakarni őket meleg takaróval, és aztán rájuk kéne zárni az ajtót, hogy 20-30 évig ne jöjjenek a parlament közelébe. foglalják a székeket, ez van.
na akkor lenne ellenzéki tömegbázis.
(én most a DK-t nem választottam le a maszopról, egyelőre nem győzött meg semmi, hogy külön kéne kezelnem őket. ja de, két pártelnök van.)

ez az elválás egyébként szerintem 2014-ig nem fog bekövetkezni, kell hozzá még egy bukta. pedig most, 2 évvel előtte ordít minden közvélemény-kutatásból, hogy erre vár a választók több, mint fele.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:45:50

@barli_brendel_edition: olyanért sosem tiltok ki embereket, meg lehet nézni, hogy mennyire sokmindent elnézek a tolerancia nevében. akkor is, ha hülyegyerekek vagytok.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 10:46:52

@makacs szennyeződés: teljesen naív dolog azt hinni, hogy az újak jobbak, mint a régiek. miért lennének?! nem történt genetikai forradalom.

barli 2012.03.12. 11:03:01

@Brendel Mátyás: az újak vagy jobbak, vagy rosszabbak. A régiek már csak rosszabbak. Ez nagy különbség.
Egy politikusnak (-bár mindenki tudja róluk, hogy mind csirkefogók-) addig van hitele, amíg rá nem bizonyítanak valamit. Akkor viszont mennie kell. A gyurcsány pont ezt qrta el úgy istenigazából. Mivel nem lépett le, amikor kellett volna, "jogalapot" adott az utána következöknek, hogy maradjanak, csináljanak bármekkora baromságot.
Nem lenne itt kétharmad, növekvö antiszemitizmus és rasszizmus, új alkotmány, magányugdíj államosítás, stb. stb., ha az az úriember idejében lelépett volna. És még most sem lép le, miután bizonyítottan senkinek sem kell.

bucbuc 2012.03.12. 11:06:01

@Brendel Mátyás: Tudjuk, hogy a legjobb Gyurcsány.
Nem kell ezt ragozni, lepereg úgy is mindenkiről, kivéve a gyurcsányfanokról.

Szóval elég lett volna ennyit leírni. :)

Mindenkire külön külön kitalálni miért nem jó/ideális, elég megerőltető lehetett.

bucbuc 2012.03.12. 11:07:09

@Brendel Mátyás: Talán genetikai nem történt, de morális hátha.

Az elmúlt klientúra vezetőit lámpavasra kéne lógatni, az nagyban segítené a fellendülést. :)

makacs szennyeződés 2012.03.12. 11:20:46

@Brendel Mátyás: simán lehet, hogy nem jobbak.
ami viszont biztos, hogy a régiek otthon tartják a választók felét, amíg ott ülnek.
ha az mszp/dk benne van a buliban, akkor nincs alternatíva.
ha a polgárok nem látnak alternatívát, otthon fognak maradni. 1 x 1.
meg is tették 2010-ben, ugyanezért. csak most még többen vannak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:26:09

@barli: az újak vagy jobbak, vagy rosszabbak. tehát nem látüm, miért kéne annyira rajongani értük. egy biztos: tapasztalatlanok. ez a nagy különbség.

nem nagyon látom értelmét annak, hogy minden újat kipróbáljunk, és megengedjük neki, hogy ő is lopjon, csaljon, hazudjon, tévedjen, elqrjon.

Gyurcsány például már legalább tanult abból, amiből az LMP még nem tanulhatott.

barli 2012.03.12. 11:26:42

ha gyurcsány akkora politikus lenne, abbahagyná a politizálást, miután felmérte, hogy lényegében ö az akadálya a megújulásnak. Lehet ö a legfaszább gyerek is a földön, ha mindenki hány töle, nem fog többé hatalomra jutni. Söt még azok se, akikre rászívja magát.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:26:56

@bucbuc:

"Tudjuk, hogy a legjobb Gyurcsány."

ezt nem írtam. ez nem fait érvelés részedről.

márta)) 2012.03.12. 11:27:41

Viperás támadással készül a millás tüntetésre a szélsőjobb
Az újnyilas jobbszél a Milla március 15-i tüntetésére szervez rá egy közösségi portálon. A hozzászólásokból kiderül: nemcsak megzavarni akarják a millás tüntetést, de kifejezetten erőszakosan kívánnak föllépni, viperával. "

atv.hu/cikk/20120312_facebook_viperaval_keszulnek_a_millas_tuntetesre_a_turbomagyarok

Elképesztő.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:29:51

@bucbuc:

"Talán genetikai nem történt, de morális hátha."

nem látok morális változást. a magyar nép egészében nagyon csalós, lopós, hazudós. nem változott ezen semmi. egy új politikus pont annyira kis eséllyel becsületes, mint egy régi.

az újak azok még talán törtetőbb, nyomulósabb világban is nőttek fel. inkább rosszabbak.

de meg is lehet nézni, mit csináltak árok Kornéllal, hogy csalták szét az alternatív KE választást, és hasonlók. erre képesek.

a Szolidaritás és a Milla bukása, amely most folyik jelzi, hogy mekkora marhaságban hiszel.

barli 2012.03.12. 11:30:13

@Brendel Mátyás: bocs, de nem érted a demokrácia lényegét.
A demokrácia lényege, hogy az van, amit a többség akar. Nem amit te, vagy bármelyik önjelölt demokráciavédö.
A gyurcsányt pedig lényegében senki nem akarja, söt úgy tünik az mszp-t sem.

Leonard Zelig 2012.03.12. 11:30:29

@Brendel Mátyás: De mi van, ha mégis Kertész Ákosnak van igaza? Azaz, a magyarok többségének Horthy-Kádár-Orbán kell?
Sajnos, nekem úgy tűnik. Amúgy meg egy ország tényleg olyan, mint egy nagy tengeri hajó, nagyon lassan fordul, kivéve a kataklizmákat (jéghegynek ütközés vagy zátonyra futás). Most szerintem sokáig a szoftdiktatúra lesz, argentín modell. Nekem ez nem tetszik, de asszem, elkerülhetetlen.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:32:43

@barli: "ö az akadálya a megújulásnak."

persze, persze az LMP 85 százalékon áll, már csak az hiányzik, hogy Gyurcsány elhúzzon.

hülyegyerek. Gyurcsánynak külön pártja van, pontosan annyi a támogatottsága, amennyi ember támogatja. senkit nem zavar. ha nem tetszik senkinek, nem fognak rá szavazni. ha sokaknak tetszik, fognak rá szvaazni, világosan látható lesz, mennyi a támogatottsága, és nem fog zavarni senkit.

az is világosan látszik, hogy mennyi a GYurcsány nélküli MSZP támogatottsága, vagy a gyurcsányfóbiás LMP támogatottsága. egyiks em mozdul egy kukkot sem.

ezt már sehogy sem tudod Gyurcsányra fogni, hülyegyerek!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:34:14

@Leonard Zelig: "Azaz, a magyarok többségének Horthy-Kádár-Orbán kell?"

akkor azt kapják. akkor tényleg nincs mit csinálni, és magyarázni, akkor menthetetlen ez a nép. akkor el kell innen menni, és hagyni az egészet a szakadékba süllyedni. aztán sóval bevetni, és újat kezdeni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:35:05

@Leonard Zelig: egyébként nagy léptékben tényleg az van, hogy a magyarok közül az értelmesebbje kezdi elhagyni az országot, és a selejt marad. azok emelték hatalomra Orbánt, és fogják esetleg Vonát.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:36:17

@barli: "A demokrácia lényege, hogy az van, amit a többség akar. "

de az nincs megírva, hogy amit a többség akar, az a többségnek jó is lesz, illetve, hogy az az igazság. a demokráciában az embereknek jogukban áll hülyének lenni, nekem meg jogomban áll megírni, hogy azok.

Leonard Zelig 2012.03.12. 11:36:41

@Brendel Mátyás: Már amikor belenyúltak a választási rendszerbe, akkor is azt mondtam: na jó, így lejt meg úgy lejt, de mi van, ha mindenki megutálja a Fideszt és ellene szavaz? Akkor mennek a levesbe, akármilyen választási rendszer is van, feltéve, hogy általános és titkos. A probléma az, hogy egyáltalán még jele sincs ennek, lásd Békemenet.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:37:43

@barli: "A gyurcsányt pedig lényegében senki nem akarja, söt úgy tünik az mszp-t sem."

most az van, hogy lényegében senkit sem akar szinte senki. egyik párt sem áll húsz százalék fölött a teljes népességben. ennyi erővel akkor mindegyik úgy szar, ahogy van.

Leonard Zelig 2012.03.12. 11:38:00

@Brendel Mátyás: Ebben tökéletesen egyetértünk, rémisztő perspektíva. Én már túl öreg vagyok és lusta, hogy elmenjek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:39:32

@Leonard Zelig: van húsz százalék olyan hülye, aki akkor is Orbánra szavaz, ha az asztalukra szar. ha a választási rendszer, és az ellenzék bénáskodása azt eredményezi, hogy Orbán így nyerni tud, esetleg Jobbikkal, akkor ez nagyon szomorú, de ez van.

és erre azt lehet mondani, hogy akkor baj, hogy így lejt nekik, meg azt, hogy nagy hülye az ellenzék. pártok, civilek és szavazók is.

RowiwClub (törölt) 2012.03.12. 11:44:02

@Brendel Mátyás: Sok itt a vagdalkozás a válaszokban, posztoló! Nem azért nem fogok vitatkozni veled, mert "annyira sötét" vagyok, hanem mert láthatólag te hiszed azt, hogy mindenki hülye, csak te vagy a villamos. És már ne haragudj, de nem vágom fejből az életművedet, munkásságodat. Főoldalra kerültél, ez felkeltette a figyelmemet, de már megyek is.

Leonard Zelig 2012.03.12. 11:45:24

Én márpedig úgy látom a környezetemben (jobboldali, volt miépes, jobbikos, de "legalább Fideszes", Gyurcsányfób nyuggerek, 99%-ban nők, mert a férjeik már meghaltak), hogy Orbán abszolút megingathatatlan, ikon. Itt mindenféle juttatás nélkül minden megmozdulásra elmennek, lelkesen, kipirult arccal jönnek haza. A nyugdíjuk nyomorszintre elég, de nem érdekli őket a pénz, csak az ideológia, a hit. Ez egy átlagos panellakótelep egyik tömbje, amiről beszélek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 11:58:16

@RowiwClub: "És már ne haragudj, de nem vágom fejből az életművedet, munkásságodat."

az OK, csak akkor ne tessék már arról okoskodni, hogy mi hiányzik belőle!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 12:13:23

@irógép:

"Ez a kormány sok hibát csinál, és sok mindenben nem értek velük egyet. De legalább van elképzelésük."

nem, még azuk sincs. minden nap szembe köpik magukat is.

"Igazi reformokat nem tudták átvinni. "

1) Orbán miatt
2) Emiatt Orbán igazi reformokat nemhogy átvinni nem tud, de már bele se mer kezdeni

"Orbánt a ballib oldal 16 éve démonizálja, és látatja a patás ördögnek és fő bűnösnek mindenért, azt még is választást nyert. "

nem mentek le annyira kutyába, mint a Fidesz a karakterrobolásban. egyébként démonizálás ellenére Gyurcsány is nyert már választást. bonyolultabb ez a dolog.

"Na szóval pont ez mutatja, hol tart az ellenzék agyi szinten. Sehol!"

meg, hogy te hol tartasz agyi szinten, eléggé zagyva dolgokat hordtál itt össze.

"Orbán persze, hogy miért nem megy el a nép nagy tömegben a kis gyűlölködő szeánszokra, az a legnagyobb baj, hogy saját magukba nem keresik a hibát!"

én kerestem, sőt találtam hibát. erről szól a cikk. elolvastad, vagy csak fröcsögsz?!

2012.03.12. 12:14:53

@midnight coder: Se az USA elnöke, se Sarkozy, se Merkel nem vezér. Ők nem többek, mint mondjuk Mesterházy vagy Gyurcsány volt, nem az imádat tárgyai, csak az éppen regnáló kormánypárt vezetői.

Ma Magyarországon a Brendel által emlegetett erős ember a bal oldalon csak Bajnai lehet. Az LMP, ha szívná is a fogát, vele ki tudna egyezni, legalábbis szerintem. Még akkor is, ha tudjuk, a Bajnai-féle neoliberális program részben megágyazott a Fideszn programnak is, de mégis csak megtartotta a demokratikus alapokat. Mondjuk mást nem is tudott volna tenni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 12:16:59

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:

"Egyetlen dolog maradt itt ki, amit egy józan ellenzékinek látnia kell. Valamit kezdeni kell a "hülye vérfideszesekkel" is."

nem kell. kisebbségben vannak. le lehet őket győzni. ennek az útját kell megtalálni, nem kiegyezni velük.

"A jobboldallal úgy általában ki kell egyezni, mert nélkülük nem megy."

a Fidesszel és a Jobbikkal nem. egy normális jobboldallal ki lehetne, de nem ezekkel.

"Ha a jobboldal ellenében sikerül leváltanunk orbánt, (már ha egyáltalán sikerül) az eredmény ugyanaz lesz, mint az elmúlt húsz évben: gyűlölködés, kommunistázás, fasisztázás, széthúzás."

majd alakul egy olyan jobboldali párt, amelyik normális. amelytől Merkel, Juppe, Barroso (ezek jobboldali politikusok!) nem undorodva fordul el.

"Rögtön az első lépés az legyen, hogy a jobboldal szemében nagyon besározódott arcokat (gyurcsány és társai, a régi mszp-sek, szdsz-esek) rekesszük ki ebből a folymatból. Találjuk meg a hiteles arcokat. Bajnai pl. nem az ördögtől való, de vannak sokan mások is akikkel az átlag (közép)jobboldali ki tud egyezni."

a Fidesz Bajnait ugyanűgy sározta. te csak a saját favoritodat akarod betolni, és ehhez keresel valami hülye ideológiát.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 12:20:19

@iii: Bajnaival az a baj, hogy nem akar, és ez okafogyottá teszi a spekulációt. egyébként meg sokan csak azért szeretik, mert nem csinált semmit, kissé naív az a rajongás is.

makacs szennyeződés 2012.03.12. 12:23:03

@Brendel Mátyás: "egyébként nagy léptékben tényleg az van, hogy a magyarok közül az értelmesebbje kezdi elhagyni az országot..."

nem kezdi, ez a folyamat már régen elkezdődött, és most is tart. ürül ki az ország, és a jobbak mennek el.

csak hát ugye fideszes ksh-val meg külföldön zaklató magyar gyámüggyel nem lesz erről hivatalos statisztika. ehelyett van sok nem-reprezentatív felmérés, sok elköltözött ismerős, egész családok, sok-sok új nyelvet tanuló fiatal, középkorú és idősebb ember. csak nekem van vagy 20-30 ismerősöm, ha a gyerekeket is beleszámolom. azok a gyerekek viszont már nem magyarok lesznek, hanem európaiak. az enyém is. egyébként egytől-egyig dolgos, diplomás emberek ezek, akiket én ismerek, és egytől-egyig beilleszkedtek a szakmájukban (jellemzően orvosok és mérnökök, itthon nem kellettek, hisz nem termékmenedzserek vagy képviselők vagy párttagok).

ez van. ezt sikerült elérni 22 év alatt.

talán egyébként tényleg igazad lehet abban, hogy az újak sem lehetnek jobbak. egyszerűen alapanyag sincs már hozzá egy nagyvárosnyi népességből. (egyébként hányan élnek még itt ma? nem is tudjuk.)

2012.03.12. 12:23:34

@Brendel Mátyás: Én még ebből vizsgáztam, a tanárnak még a sorrend se volt mindegy. Lenin szerint a postát, a telefonközpontot és a vasútállomást kell először elfoglalni. Ma bizonyára a BIX központba menne... :->

márta)) 2012.03.12. 12:25:29

Mondjuk, JELEN PILLANATBAN!!!, érdekes lenne, ha a Bajnai egy szétesett ellenzéki oldalhoz, a nevét adná. Mert Ő attól sokkal "több"!
Így röviden, tömören, ennyi.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 12:26:20

@Marcangoló Korelnök: " szó sincs arról, hogy a felsoroltak "rosszabbak" lennének Orbánnál."

akkor egyetértünk. a tőbbi, amit írsz, nem érv. hogy te hánysz a hortobágyi palacsintától, de imádod a mákos zöldbablevest, az a te dolgod. ízlésről vitázni nincs értelme.

2012.03.12. 12:32:15

@barli_brendel_edition: Igen, javasolnám a T. blogtulajdonosnak, ne hülyézze le az olvasóit sorozatban. Hülyén adja ki magát...

barli 2012.03.12. 12:59:47

@Brendel Mátyás:
"Gyurcsánynak külön pártja van, pontosan annyi a támogatottsága, amennyi ember támogatja. senkit nem zavar. ha nem tetszik senkinek, nem fognak rá szavazni."

Gondolom te is látod, csak nem akarod megérteni:
Szép dolog, hogy a Gyurcsánynak külön pártja van, de 1.) a legtöbb ember szerint a DK és az mszp még mindig ugyanaz, de legalábbis ugyanannak az örököse, 2.) akire/amire a gyurcsány rámászik (milla, kerekasztal, stb.), az a szervezödés abban a pillanatbanlehúzhatja magát a klotyón. A gyurcsány még mindíg fontos ember, ezt jól látjátok, csak már nem a rendszerváltóknak fontos, hanem a fidesznek. Mert vele nem megy, ha sünt szartok, akkor sem.

Niebur 2012.03.12. 16:44:56

@Brendel Mátyás:

Húú, nem akartam én kisebb vihart előidézni Lenin emlegetésével, de:

1./A FIDESZ még nincs abban a helyzetben, hogy már nem tud uralkodni.
2./A társadalom még nincs abban a helyzetben, hogy már nem akar így élni.
3./Sem megfelelő program, sem vezető erő (egység) nincs.

Ez az utóbbi a legnagyobb probléma. Tisztára mint az óvodában," én nem ülök melléd bee...."

Egyébként a cikk tetszik.

lilla- 2012.03.12. 16:51:19

@barli:
GyF bizony megkerülhetetlen!
Jobb lenne, ha nem ő nevesítené a dk-t, de ő a gondolatadó ott.
pl. ebben is igaza van:
"A magyar média, üzleti, kulturális elit sokat tett a fiatal magyar demokrácia válságáért. Nem többet, mint mi, politikusok, de majdnem annyit. Mert a politikai középszerre, a bűnre, az alkalmatlanságra könnyebb volt a demokratikus új Magyarország politikai rendszerének egészét diszkvalifikáló ítélettel reagálni, mint árnyalt elemzést adni, néven nevezve a bűnt és a bűnöst. Így mindenki mehet a levesbe, politikussal és politikai rendszerrel együtt. És mi marad?

A lila ábrándozás egy jobb világról, a „lehet más a politikáról”, Simicska-Nyerges-Orbán árnyékhatalom, egyrészt-másrészt elemzőkkel, apatikus vagy éppen ingerült választókkal."

itt is az egészének diszkvalifikáló itélete van--és nem árnyal--nem kezd feltárást a karaktergyilkolás módozatairól. mert akkor a lepel lehullana, hogy abból mi a valóság és a duma.
és igaz Orbánnak addig kell a fanatizálás, amíg az hasznos a számára. Ha GyF a realitás mentén lészen értékelve már nem kell---mert akkor már a király is meztelen lesz!

Ugyanis a nép az istenadta mindig arra szavaz, aki ígér!
Aztán dühös, hogy nem megy előre!
Nem GyF-et akarta elzavarni, hanem a benne vele megtestesülő nehézséget---a polgárai gazdagabbak, mint a közösségi állam!

( agyereknek otthon modernebb a számítógépe, mint a közösségi iskolában pl.)

Ezt viszont nem akarta tudomásul venni--most beletörődött--és apatikusan hagyja--hiszen 10 éve ugyanazt mondják neki--még akkor is azt, ha kétféle száj!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 17:16:38

@barli:

"akire/amire a gyurcsány rámászik (milla, kerekasztal, stb.), az a szervezödés abban a pillanatbanlehúzhatja magát a klotyón."

a millára rá se mászott. az lmp-re meg még egy hülye se mondhatja, hogy rámászott, oszt még sincsenek sehol. ez a fantazmagóriád már szánalmas.

" A gyurcsány még mindíg fontos ember, ezt jól látjátok, csak már nem a rendszerváltóknak fontos, hanem a fidesznek. Mert vele nem megy, ha sünt szartok, akkor sem"

erőlködés most már ez a Gyurcsányozás. mint már számtalanszor rámutattam, a Gyurcsánytól írtózó LMP sehol nincsen. a gyurcsányozás megbukott.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.03.12. 17:17:26

@Niebur: ja, most elismételtél a cikkben szereplő tézisek közül hármat.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2012.03.12. 19:12:36

@Brendel Mátyás: A Fidesznek és a Jobbiknak a történelem süllyesztőjében a helyük!

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2012.03.12. 19:23:00

@barli: @lilla-: Olyan politikai helyzet van, hogy minden egyes demokratára szükség van a fasiszta diktatúra elleni küzdelemben. A demokrácia helyreállításához a Zöld Baloldal a Munkáspárt 2006-tal egyetemben, az LMP, SZEMA, SZDSZ, MSZP, DK, 4K, szakszervezetek együttes erejére szükség van, a demokrácia helyreállítása után ráér yz egymás közti vita.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.03.12. 22:16:59

Gratulálok a szerzőnek! Remekül összeszedett és tanulságos írás.

Néhány ponton tudnék éppen vitatkozni, de alapvetően egyetértek a helyzetértékeléssel.

Talán egy dolgot emelnék ki, amivel gondok lehetnek szerintem:

"Ha az emberek megkapják a fizetésüket, majd aktivizálódnak. Ez sem jött be. Az emberek bizonyára elkeseredettek, de apatikusak."

Ebben a dologban én azért vizsgálódnék még, mert gyakorlatilag erre a megállapításra épül az egész elemzés, a következtetések és a jelenségek magyarázata is.

Ha ez a dolog mégsem lenne igaz, amire én jó esélyt látok, akkor borul az egész elmélet. Biztos, hogy ez igaz? Márminthogy az emberek apatikusak?

Illetve úgy is feltehetném a kérdést, hogy biztosan többségben vannak az apatikusak? Biztos, hogy idén csökkent a borítékban lévő pénzmennyiség?

Én is úgy érzem, hogy megvolt a mélypont a kormány népszerűségében, és lassan akár elindulhatunk felfelé: Áprilistól jön a rögzített árfolyamú végtörlesztés, ami akár 6-800 ezer devizahitelesnek segíthet havi több tízezer forinttal. Indul az új szocpol és kamattámogatásos forint lakáshitel. Jövő januártól újabb adócsökkentés havi 202ezer forint feletti jövedelmekre. Idén év elején megvolt a végtörlesztés 170ezer devizahitelen nyertek "tulajdonosaik". 2012-től mindkét szülő igénybe veheti a gyerekek után járó pótszabadságokat, tehát nő az apukák fizetett szabadnapjainak a száma. 2013-tól egy minimálbér emelés már valóban emelni fogja a nettó minimálbéreket is. Évről-évre több nő mehet nyugdíjba a 40 éves szolgálati idő elértével... stb.

Ezenkívül ha végre jönne már a világgazdasági fellendülés, talán mi is megindulnánk végre felfelé.

Ugyanakkor. Ahogy Brendel Mátyás is kifejtette, az interneten szerveződő "facebook" ellenzék szimpatizánsai valóban nem átlagemberek. Ők azok, akiknek fáj a magánnyugdíj elvétele (a túlnyomó többségnek ez nem fájt). Ők azok, akik egy részét érinthetett a visszamenőlegesnek szánt 2 millió feletti végkielégítésadó (a túlnyomó többség soha nem látott ennyi pénzt). De hozhatnánk akár a jegybankelnök 8 milliós fizetését (az átlagember Simort sem tudja sajnálni, hogy levitték havi 2 millára a fizetését). De a bírói nyugdíjazással, vagy a médiatörvénnyel sem lehet a kisembereket "felizgatni".

Egy szó mint száz, a tömegek felrázásához új hívószavak kellenének. Ide nem elegendő a ballib értelmiségi akadékoskodás, hanem biizony kemény populista és demagóg akciók kellenének.

Mint például az LMP népszavazós ötlete. Csak hát ugye az a baj, hogy az ilyen akciók meg pont az alap törzsközönséget, a facebookos törzsgárda elkötelezettségét rendítené meg.

...

Na, végül mégis bő lére engedtem, elnézést érte. Ettől függetlenül köszönöm az írást, mert tényleg tanulságos. Mondhatni megihletett, majd jelentkezem én is hamarosan egy hasonló témájú poszttal a Nívó blogon.

márta)) 2012.03.13. 00:00:56

egyébként meg sokan csak azért szeretik, mert nem csinált semmit, kissé naív az a rajongás is."
Mármint a Bajnait.

Már bocsánat! Ön téved Brendel Úr!

Egyébként a rajongás, vagy az, hogy elismernek egy politikust, mellesleg, olyan személyt, aki már "letett valamit" arra a bizonyos nagy asztalra, és nem rosszul,- hanem jól kormányzott) hatalmas különbség.
Az már egészen más kérdés - ahogyan írtam a véleményem-, hogy esetleg fel sem vállalná. Legalább is mig olyan az ellenzék, amilyen, biztosan nem. SZERINTEM.
Nem kérek reakciót, választ! Köszönöm.

amergin 2012.03.13. 19:14:58

@iii: Bocsánat, a legnagyobb tisztelet hangján jegyzem meg (ezt az általam egyébként hasonlóképpen tisztelt és szeretett Scheiring Gábornak is megmondtam), hogy Bajnai nem neoliberális programot művelt. A neoliberális program azért ennél jóval durvább (az államnak kizárólag éjjeliőr-feladatai vannak; a tulajdon- és szabadságjogok védelme; szociális funkcióit teljesen le kellene építeni, munkavállalói jogokat teljesen leépít, állami tulajdont mindegy szálig elad. Nos, ez a direkt neoliberális program).
Bajnai egyszerűen csak arra törekedett, hogy az államháztartás bevételei és kiadásai legalább közelítőleg egyensúlyban legyenek egymással. Ez még nem neoliberalizmus, ez kérem puszta matematikai racionalitás.

amergin 2012.03.13. 19:19:09

@amergin: "állami tulajdont mindegy szálig elad" - természetesen azon tulajdonok kivételével, amelyek az erőszak-monopóliumot biztosítják; bíróság, ügyészség, rendőrség, katonaság, ítélet-, büntetés-végrehajtás, stb. mindez állami tulajdonban marad. (Habár a neoliberális giccs feltalálójának, Ayn Randnek voltak olyan eszmefuttatásai, melyek szerint a rendvédelmet is privatizálni kell: a rendet magánhadseregek és magánrendőrség tartaná fenn. Azt védik, aki fizet nekik).

2012.03.13. 20:47:20

@amergin: Oké, de azért a 4 millió feletti keresetekre érvényes SZJA már közel van az egykulcsos adóhoz és messze nem az, amit az LMP jónak tart. És hát nagyon ideje se volt, hogy kiderüljön, mit is akar, tényleg csak tűzoltásra volt elég az idő.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.03.14. 00:10:34

@bogancs:

No! Meg is van az írás, a poszttal egybevágó témában. Talán ez is tanulságos lehet valakinek:

nivo.blog.hu/2012/03/13/holnap_jo_lesz_kormanypartinak_lenni

Polyák 2012.03.14. 11:42:41

@Brendel Mátyás: ennyi baromságot, te jó ég, ezt így egyedül sikerült összehánynod?
Ekkora faszt, hihetetlen...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.03.14. 15:45:52

Manapság a legnagyobb fordulatszámon működő ellenzék a Jobbik. Akár tetszik akár nem. Előretörésük sikere pont az, hogy olyan hétköznapi témákat érintenek, mint az eladósodás, a korrupció és a közbiztonság...stb. Még szimpatikusak is lennének, de jónéhány dologban nem tudok velük egyetérteni.

Ott az MSZP, a párt amely 8 évig kormányozta az országot és nyakig benne voltak abban, hogy mára idáig fajult az ország állapota. Teljesen természetes, hogy a politikusait nem szívesen látják azok, akik még hitelesnek akarnak tűnni. Azon a bizonyos januári tüntetésen is ott rontották el a szervezők, hogy tapsoltak nekik. Ha elítélték volna őket nyíltan, az a szélsőséges, hőbörgő ellentüntetőket elemeket is elgondolkodtatta volna.

A milla... sajnos már az elején lehetett látni, hogy egy nagy vicc lesz belőlük. Most pedig alternatív köztársasági elnöknek jelöltek egy igénytelen alkoholistát és egy mocskos szájú rappert. Lehet beszélni a sajtószabadságról és demokráciáról, meg köztársaságról, de ettől még nem lesz olcsóbb a benzin az élelmiszer. Nem lesznek magasabbak az egyszerű dolgozók bérei sem és a jobb közbiztonságot sem alapozza meg.

Az LMP és a DK is abba fullad bele, hogy korábban leszerepelt pártok emberein alapszik a szervezetük.

Viszont ha a "semmiből" megjelenne egy hiteles, bölcs gondolatokkal operáló és nem a nap 24 órájában "Orbánozó" ellenzéki tömörülés. Olyanok, akik értelmes ötletekkel és nem alternatív köztársasági bohóckodással jönnek. Ők még a most még oly népszerű Jobbikot is lealáznák egy éven belül. Fontos, hogy ne lehessen pértokhoz, vagy gazdasági érdekekhez kötni.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2012.03.14. 17:50:57

@csabapayne:

"Manapság a legnagyobb fordulatszámon működő ellenzék a Jobbik. Akár tetszik akár nem. Előretörésük sikere pont az, hogy olyan hétköznapi témákat érintenek, mint az eladósodás, a korrupció és a közbiztonság...stb."

Egyetértek. Őszintén szólva több értelme is van a dolognak, mint a sajtószabadság, a jegybankfüggetlenség, a bírónyugdíjazás meg ilyenek feletti aggodalomnak.

Az a gond a baloldali ellenzékkel, hogy nincs alternatív megoldása az embereket érintő problémákra. Vagy ha van is üzenetük a témában, az mérhetetlenül populista és így hiteltelen. Lásd: LMP népszavazási akciója, vagy az MSZP javaslata, hogy az IMF hitelt vasútkorszerűsítésre kellene költeni..

backer 2012.03.17. 18:08:42

Baloldaliként mondom, hogy Gyurcsánynak végleg vissza kellene vonulnia. Nem vonta le a megfelelő következtetést a 2006 őszi eseményekből. Lehet felőlem bármilyen karizmatikus, az iszonyúan szerencsétlen, túlságosan önostorozó őszödi beszédének kiszivárgása majdnem polgárháborús helyzetbe sodorta az országot.

A baloldal már több mint egy évtizede arra vágyik, hogy a jobboldal végre fejezze be a megosztó, lövészárok-politizálást. Gyurcsány az a figura, aki végletesen megosztja a közvéleményt, még akkor is, ha sokan azt gondolják, erről ő nem tehet. A saját múltja miatt soha nem lesz képes egy egységes Magyarország élére állni.

hegyilány 2012.03.17. 21:49:36

Elárulok egy titkot. Vagy talán nem is újdonság? A Gyurcsány F. nem is akar Magyarország élére állni. Legalább is egyelőre nem. Úgy hallottam.
Persze, az sem biztos, hogy (esetleg) akik akarnak majd, az ország élére állni? alkalmasak is lesznek rá.
Alkalmas személy lenne a Bajnai. Szerintem.
süti beállítások módosítása