Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Orbán Viktor, a norvég ámokfutó, és nyugat alkonya

2011.07.24. 17:07 | Brendel Mátyás | 124 komment

Címkék: orbán ámokfutó breivik nyugat alkonya

Oscar Wilde utolsó szavai feljegyzések szerint állítólag ezek voltak (persze nem feltétlenül kell elhinni, hogy tényleg így, tényleg akkor, tényleg ott, és tényleg utolsó): "A tapétám és én halálpárbajt vívunk. Valamelyikünknek mennie kell." Mint tudjuk, sajnos a tapéta nyert.

Orbán Viktor Tusnádfürdőn bejelentette, hogy a nyugati jóléti társadalomnak vége. Ezzel Orbán a fél éves EU elnökség után végképp a nyugat-ellenesség talajára lépett. Wilde-ot parafrazálva mondhatnánk, hogy Orbán és a nyugat harcban áll. Szerencsére tudjuk, ki fog veszíteni. Legalábbis durva lenne, ha nem Orbán.

És ha már durva, akkor hasonló "megfigyelést" jelentett be többek között a norvég ámokfutó, Anders Behring Breivik által könyvében hivatkozott (600. oldal) blogbejegyzésben, melynek címe: "A jóléti társadalomnak vége, éljen a jóléti társadalom". A blogot magát, úgy tűnik, nem ő írta, hanem egy Fjordman nevű másik szélsőjobb, de Breivik hivatkozza, illetve hasonló szövegeket írt vagy ollózott be könyvébe.

"The welfare state wasn’t all bad, and it did indeed work better in Scandinavia than anywhere else. However, the welfare state belongs to a specific historical epoch that we are now rapidly leaving behind, and its flaws are starting to catch up with it."

"A jóléti társadalom nem volt annyira rossz, és Skandináviában jobban működött, mint bárhol máshol. De a jóléti társadalom egy speciális történelmi korszakhoz tartozik, melyet gyorsan lehagyunk, és a hibái kezdenek kirajzolódni."

"but the work ethic and the sense of duty slowly got eroded and replaced by a sense of rights, while the high taxation and the passivity bred by the system eroded initiative and the will to take risks."

"de a munkamorál és kötelességtudat lassan elmállott, és jogok tudatává változott, miközben a magas adózás és a passzivitás, amelyet a rendszer táplált, a kezdeményezés és a kockázatvállalást erodálta."

"In Norway, social benefits and salaries for low-skilled workers are among the highest in the world. At the same time, the salaries for highly skilled workers are comparatively lower and the taxes are high."

"Norvégiában, a képzetlen munkások szociális juttatásai és a fizetései a legmagasabbak között vannak a világon. Eközben a magasan képzett munkások fizetései relatíve alacsonyak és az adók magasak." Kritizálja a Norvég rendszert Fjordman.

És itt Fjordmannek a norvég rendszert illetően valószínűleg nagyobb igazsága van, mint Orbánnak Magyarországot illetően. Mert miket is mond és csinál Orbán? Egészen hasonlókat. Például az egykulcsos adó, amely jobban széthúzza a nettó fizetéseket. Vagy:

"a mostani gazdasági válság bizonyította, hogy véget ér a nyugati jóléti és fogyasztói társadalom időszaka, most a munkaalapú társadalmat kell felépíteni."

Mit akarok ezzel mondani? Van Fjordman és Breivik EZEN, és csak ezen gondolataiban némi igazság, de csak csak némi igazság. Vannak problémák a jóléti társadalomban, és ilyen problémák is akadnak. De sem vége nincs, sem akkora válságban nincs, hogy a bukás fenyegetne.

Az emigrációt illetően semmi igazságuk nincs, de ez Magyarországi viszonylatban nem annyira égető. Van még Orbán nagyon vázlatosan hangoztatott terveiben is valami, jóval kevesebb igazság. Jóval kevesebb, mivel Magyarország nem Norvégia. Magyarország még úgy igazán el sem érte azt a jóléti társadalmi szintet, amelynek Orbán szerint már vége is van. És végül van Orbán kivitelezésében, azaz gazdasági intézkedéseiben egy csomó hiba van, a kivitelezés tulajdonképpen teljesen hibás.

Mert az igaz, hogy nagyon jó volna Magyarországon több képzett munkaerőt látni. De a képzett munkásokat foglalkoztató gazdaságot nem egykulcsos adóval kellene létrehozni, hanem több tudománnyal, több oktatással. A gazdaságok vállalkozókedvét meg talán azzal, hogy nem különadókkal meg kormányhibából elkövetett fizetésemelési zsarolásokkal kedvtelenítik el őket.

És amiben sem Breiviknek, sem Fjordmannak, sem Orbánnak nincs igaza: a nyugati, jóléti társadalomnak nincs vége. A gazdasági világválság még a neoliberalizmus végét sem jelenti, ugyanis a neoliberalizmus, a kapitalizmus gazdasági válságostul messze jobb, mint bármilyen más gazdasági rendszer. Még az Orbán által csodált Kína is ettől olyan erős gazdaságilag, és nem valamiféle kommunista gazdaságpolitikától. Kína, India, Brazília és más feltörekvő országok az elkövetkező évtizedekben a neoliberalizmus útján fogják tovább járni, és Európa is ehhez fog alkalmazkodni. Európa egy kicsit olyan kulturális, "dekadens" centurmmá válhat, amilyen Görögország volt a Római Birodalomnak. Lehet, hogy idővel Európának le fog áldozni, de nem a neoliberalizmusnak, és nem a nyugati kultúrának. Ugyanis, ahogy Rómában is tovább élt a görög kultúra, úgy Kína is nyugativá válásával emelkedik fel.

Azonban, hogy eme hosszútávú jóslatokról ki mit gondol, az irreleváns abban, hogy Orbán hülyeségeket beszél, és még inkább butaságok az intézkedései.

Amit mondani akarok ezzel: Orbán félelmetesen közel került szélsőséges ideológiákhoz. Nagyon sok szélsőjobbos panelt átvett.Sokszor multiellenes, sokszor EU-ellenes, sokszor nyugat-ellenes. Néha nem. Ahogy éppen őszélkakassága gondolja. De veszélyesnek ez akkor is veszélyes.

Amit ezzel nem akarok mondani: nem akarom azt mondani, hogy aki bármiben egyetért Brievikkel, az szélsőjobbos. Még azt sem, hogy Orbán szélsőjobbos. Csak nagyon sodródik arra.

Amit ezzel nem akarok mondani: nem akarom azt mondani, hogy Orbán tömeggyilkos, nem akarom azt sugallni, hogy a Societas táborában fog lövöldözni, mert remélem nem fog. Méghozzá azért nem, mert egyelőre messze mérsékeltebb, és azért is, mert hatalma van. Akinek meg hatalma van, az általában inkább visszaél vele, és amíg nem ütközik akadályba, amíg nem frusztrált, addig nem fog szélsőséges cselekedetekbe. Ha pedig korlátokba fog ütközni, azok a cselekedetek, amelyeket akkor esetleg félnünk kell, hogy megtehet, nem ilyenek lesznek, bár az egész országot nézve hasonlóan durva következményük lehet. De lövöldözés az talán nem lesz. Remélem.

· 14 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr243094001

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Három testőr a Parlamentben 2011.07.28. 19:53:14

 A Kedves Vezetőnknek mostanában álmatlanul telnek az éjszakái. Nehezen alszik el, pedig minden nap alaposan kimerül, mielőtt ágyba kerül. Minden estéje azzal telik, hogy órákon át idegesen rohangál a dolgozószobájában és artikulátlan hangon ordít...

Trackback: Munka hadának a lépte dobog 2011.07.28. 11:23:52

Beszélgettem a múltkor a feleségemmel. Tudvalevő, hogy az én drága feleségem részben kedves alföldi vadállatok által lett fölnevelve, ennek okán nem mindig érti azokat a dolgokat, amik nem érthetőek meg hagyományos, hogy ne mondjam, ortodox logikai úto...

Trackback: Munka hadának a lépte dobog 2011.07.28. 11:23:52

Beszélgettem a múltkor a feleségemmel. Tudvalevő, hogy az én drága feleségem részben kedves alföldi vadállatok által lett fölnevelve, ennek okán nem mindig érti azokat a dolgokat, amik nem érthetőek meg hagyományos, hogy ne mondjam, ortodox logikai úto...

Trackback: Ma kétszer szólt Szijjártó. Bár ne tette volna! 2011.07.27. 18:33:13

 Első megszólalás:„Senki nincs abban a helyzetben - sem Magyarországon, sem azon kívül -, hogy megkérdőjelezze a magyar emberek akaratát. A magyar emberek világosan és egyértelműen kifejezték az akaratukat tavaly tavasszal, amikor az ország ...

Trackback: Dupla leszúrt rittberger (helyett) pálfordulás 2011.07.26. 06:50:42

 1. fordulat2011.07.07. Orbán Viktor: Magyarország számára történelmi lehetőség volt, hogy először láthattuk el az Európai Unió soros elnökségének tisztét. Jelszavunknak az „Erős Európát” választottuk. Hosszú, nehéz fél év áll tehát mö...

Trackback: Fél Európa hárít 2011.07.25. 18:37:31

Jól megkavarta a dolgokat az európai politikában a baloldaliakat gyilkoló norvég merénylő és az ő röpke 1500 oldalas irománya. Sokakat kényelmetlen helyzetbe hozott a mondataival, és nem csak a szélsőjobbon. Persze elsősorban ott. Legelsőképpen is azok...

Trackback: Mi legyen az erőszakra adott válasz? 2011.07.25. 10:33:38

Egy magát “konzervatív keresztény”-nek minősítő földlakó tegnap 93 embertársát mészárolta le Norvégiában, mert gyűlöli az iszlámot, a “baloldalt”, és a bevándorlókat. Norvégia az egyik leggazdagabb ország a világon, ahol az élet...

Trackback: Átlátszó hazudozás a nyugdíjvagyonról 2011.07.25. 10:25:14

Miközben a kormány több mint hárommillió állampolgár elkobzott pénzét, a későbbi nyugdíjukra felhalmozott tőkéjüket éppen a hibás gazdaságpolitikai miatt tátongó hatalmas költségvetési lyukak tömködésére pazarolja el, Selmeczi Gabriella megint előállt ...

Trackback: A Fidesz illegalitásba vonult? 2011.07.25. 07:05:50

 Itt valami nagyon nem stimmel! Az utóbbi két héten négy helyen volt időközi önkormányzati választás az országban (legalábbis ennyiről szóltak a hírek), de a kétharmados párt egyiken sem indított jelöltet. Se Felsőszentmártonban, se Leányváron, se...

Trackback: Kompország 2011.07.25. 01:03:00

Kompország, Kompország, Kompország: legképességesebb álmaiban is csak mászkált két part között: Kelettől Nyugatig, de szívesebben vissza... Kompország megindult dühösen Kelet felé újra: egy kis sarka leszakadt a kompnak, ott maradt

Trackback: Hanyatló tudat 2011.07.24. 21:01:07

- Hallo, Angela vagyok.- Nem ismerek semmilyen Angélát, szerintem rossz számot hívott. - Orbán úr! Angela Merkel vagyok Németországból.- Merkel asszony! Mindig nagy örömmel hallom Németország vezetőjének hangját. Az ön nagyszerű országa mindig is Magya...

Trackback: Ázsia felemelkedése. Orbán miniszterelnök úrnak, végtelen tisztelettel. 2011.07.24. 20:57:03

MATEMATIKAI DIÁKOLIMPIA (Amszterdam 2011)A csapatversenyt Kína nyerte, ahogy az elmúlt években mindig. Az utóbbi három évben minden egyes versenyzőjük aranyérmet szerzett. Négy szingapúri szerzett aranyérmet, ebből három az első tízben volt a pont...

Trackback: A nyugat alkonyul 2011.07.24. 20:40:49

p { margin-bottom: 0.21cm; }Az atlanti civilizáció és a modernista elvek érvényének változása érzékelhető. Orbán abban nem téved, hogy azok az elvek, amelyek a történelem egy rövid időszakában elterjedtek – a jogegyenlőség, a humanista és auf...

Trackback: Mennyi az annyi? 2011.07.24. 20:06:17

Bér és fizetés. Manapság legtöbben ebből tartják fent magukat. Sóvárogva várják a következő hónap 10. napját és a bérpapírt, mennyiért is dolgoztam az elmúlt hónapban?...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pástétom 2011.07.24. 20:26:48

Gyűlnek az agyatlan orbánbasi-hívők a blogra, mint legyek a légypapírra.

StormNob 2011.07.24. 20:26:57

@NA YA!: Ó a tipikus visszafelé mutogató racionalizáció, ami után nyugodtan köpködhetsz és írhatsz baromságokat. Remélem a te kis lelked megnyugodott utána...

Fapuma (törölt) 2011.07.24. 20:30:21

Igazi fos ez a "cikk". Össze nem tartózó információk tömkelege, a norvég tömeg gyilkos és Orbán összemosása. Barátom, kezeltesd magad az Index pedig szégyellje magát, hogy címlapra tesz ilyen hulladékot!

birka menet 2011.07.24. 20:34:12

Hogy valaki ennyire hülye legyen, hogy a szabad idejét arra áldozza, hogy lázasan vonjon egyenlöségjelet egy trendi kifejezést alapul véve Orbán és egy hibbant elmebeteg (na ez most nem gyúrtcotány volt kivételesen) között!

brendel, te hasraütéses okoskodó! Üsd már be a googleba ezt a kifejezést hogy welfare end, aztán vond le a nagyokos következtetésedet, hogy a 23 millió találat arra utal, hogy az ultralibsiktöl kezdve a keynesianusokon át, a mértékadó gazdasági lapokig (és így tovább) MINDENKI NÁCI!
Ugyanis ez a fogalom teljesen elfogadott, de aki semmihez sem ért, csak ahhoz hogy blogot nyisson önmaga tájékozatlanságáról, az így jár.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.07.24. 20:35:56

Orban iszonyatosan nagy hibat vet, de ez csak jopar ev mulva fog kiderulni, en azt mondom menekuljetek nyugatra

NA YA! 2011.07.24. 20:37:01

@StormNob: "Ó a tipikus visszafelé mutogató racionalizáció, ami után nyugodtan köpködhetsz és írhatsz baromságokat."

Nem csak visszafelé "mutogatok", a jelen időt is használtam:"úriember módjára kezelitek"!
Ha meg köpködnék, akkor szólj rám nyugodtan!:P

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.24. 20:39:46

@StormNob: "Ez persze redundáns baromság tőled, hiszen Orbán is vallásos :P "

redundáns igazság. de ha baromság lenne, akkor nem lehetne redundáns. mert ha a másik baromság, akkor nem következhet belőle ez. következtetni csak igaz premisszákból lehet.:)

Bunkológus · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2011.07.24. 20:41:50

Számomra megalázó a Magyar Közársaság miniszterelnökét egy lapon emlegetni a norvég gyilkossal.
A barom áldozatainak száma pontosan megjelölhető.
A miniszterelnök úré még nem pontosítható!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.24. 20:50:41

@Blogger Géza: ennél ugye több van a cikkben. eléggé leegyszerűsítetted, és aztán hülyeségnek minpstetted a leegyszerűsítést.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.24. 20:51:56

@Olbrin Joachim:

"work ethic = munka etika (kis konnotációval munkaerkölcs)"

szerintem ez nem jó fordítás itt,

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.24. 20:58:19

@vkaresz6: "ők nem kérik hogy vezessünk be valamiféle diktatúrát. "
de nem is akadályozzák, ezért rosszabbak, mint az EU

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.24. 21:00:29

@jozicsenko: " lehoztátok, hogy orbán maga adta a puskát a srác kezébe"

kifejezetten ott van, hogy nem. de hát a fidesznyikek diszlexiások.:)

pilis 2011.07.24. 21:04:22

Orbánnak harc kell! Ezért újabb és újabb szélmalmot állit a képzelete elé. Az ország sinylené meg, ha a nyugatellenasségét komolyan vennék. Amit meg össze hablatyol,az meg blődség, humornak is rossz.

Rántott máj (törölt) 2011.07.24. 21:05:22

@Brendel Mátyás:
1. Hamis premisszakbol igenis lehet kovetkeztetni. Hamis premisszat eppen azert nem hasznalunk, mert hamis premisszabol minden kovetkezik (az implikacio igazsagerteke mindig igaz, amennyiben a premissza hamis), igy a kovetkeztetes semmifele informaciot nem szolgaltat az allitas igazsagertekevel kapcsolatban.
2. A redundancia egyszeruen tobbszorozest jelent, mindenfele logikai kapcsolat nelkul. Nem jelenti azt, hogy a masodszori allitas kovetkezne az elsobol. Lejegyzett baromsag is lehet redundans, amennyiben tobbszor van tarolva. Te mondjuk erre eleg gyakori peldat szolgaltatsz, pl. az ilyen okoskodasaiddal.

birka menet 2011.07.24. 21:07:28

"Amit ezzel nem akarok mondani: nem akarom azt mondani, hogy Orbán tömeggyilkos, nem akarom azt sugallni, hogy a Societas táborában fog lövöldözni, mert remélem nem fog. "

Én meg amit mondani akarok: ezt a részt elküldöm a Média Tanácsnak, hadd döntsenek erröl a nyíltszini ráutalásos rágalmazásról, aztán verje az Index a fejét a bírságba, amiért véleményvezér teret engedett egy manifeszt bohócnak.

Scagnetti 2011.07.24. 21:13:44

Érdekes, hogy az MSZP és barátai továbbra sem tudnak elszakadni a szélsőségesezéstől, amivel viszont saját meglévő kis táborukon kívül senki mást nem tudnak megszólítani. Sokáig vártam, vajon egyszer majd észreveszik, hogy ez már a kutyát nem érdekli. De nem. Maradt a régi szöveg a régi szavazótábornak.

Ennek legalább annyi haszna van, hogy ha Orbánék buknak 2014-ben, (amiért elég sokat tettek már) akkor sem ez a béna vörös banda jön a helyükre.

pástétom 2011.07.24. 21:20:57

@highup!: kis ávós besúgós... és még ti kommunistáztok.

torró 2011.07.24. 21:25:17

Hát valóban merész párhuzam,pár mondat alapján ezt így kitenni.Ezért nem szeretem az ilyen hajlamú embereket mert ez az igazi provokatív típus.És csak az emberek manipulálásában szereti kiélni magát. És máris megjelennek az olyan hozzászólások amelyek már az Orbáni áldozatokat is sejtetni akarják.
Ami a nyugatot illeti bizony elég nagy gondokkal néz szembe és aki ezt nem látja az nem tudom milyen infókra támaszkodik.Rólunk nem is beszélve. Minden téren nagy gondjaink vannak, gazdasági, pénzügyi, morális és erkölcsi téren pláne.Úgy veszem észre hogy sokan nem akarják látni vagy tudni milyen körülményekből kellene egy valamivel élhetőbb országot fabrikálni ebből a/ Gyurcsány szerint is,amiben igaza volt/ elkurvult országból.Aki ezt bevállalja annak bizony nincs könnyű dolga. Főleg hogy csak kerékkötők vannak mindenfelé. És mindenki csak a saját kis privilégiumait félti.

szintetikus 2011.07.24. 21:30:29

ej-ej Matyikám, magadat meghazudtoló ostobaságot sikerült összehoznod :D ha tudnád, hogy a Föld forog, kapaszkodnál... :D

Alamio 2011.07.24. 21:31:04

Nem is kezdem el kielemezni miben önellentmondásos ez a firkálmány, mert nem érnék a végére.
Azt nézem meg inkább, hogy kik azok, akik még EZZEL az agymenéssel is egyetértenek. Brendelben azért nem kellett csalódnom. Konstans a szinvonal.

Martian (törölt) 2011.07.24. 21:33:54

"véget ér a nyugati jóléti és fogyasztói társadalom időszaka, most a munkaalapú társadalmat kell felépíteni."

Helyes, mehetnének már a politikusok havi negyvenezertért kapálni a földekre! :)

okossan 2011.07.24. 21:43:35

Kína abból lett gazdag, hogy fillérekért dolgoztat olyan embereket, akik ha megszólalnak meghalnak.

Scagnetti 2011.07.24. 21:49:27

@Orbán takarodj!!:

Majd nyer ott is a Jobbik. Hú de mennyivel jobb lesz.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.07.24. 21:56:50

A legsötétebb tahó nem is a posztoló, hanem az a kommentező, aki megállapítja, h az a sok-sok ember, aki ezt a posztot és magát a szerzőt jogosan tartja aljas hullarablónak, az orbánista droid.

Brendel, te értelmes párbeszédre alkalmatlan, igazi boldogtalan,pinahiányos barom vagy. És ez még mindig a kedvezőbb magyarázat a momomániás küldetéstudatodra.

tovabb a jezsovi uton 2011.07.24. 22:10:35

az kimaradt a cikkből, hogy orbán is szabadkőműves, ugy mint a tömeggyilkos!!!!

unommáazegészet 2011.07.24. 22:14:44

Már megint egy unalmas, belerúgós, mindegymit és mindegymiért csakrúgjunkbele-írás. A faszom tele van veletek csírák.

dr kíváncsivagyok 2011.07.24. 22:17:09

@malacz69 eurofanyalgó: "A legsötétebb tahó nem is a posztoló, hanem az a kommentező, aki megállapítja, h az a sok-sok ember, aki ezt a posztot és magát a szerzőt jogosan tartja aljas hullarablónak, az orbánista droid. "
Ugye-ugye...droidkám !

2011.07.24. 22:17:29

Azt nem értem, hogy intelligens, ha minden igaz 4 nyelven beszél és alapvetően művelt ember vagy.
Egy ember megölt majdnem 100 embert. A kiindulása ennek a tragédiának az (és nem lehet máshonnan), ő egy hogy szocio- és pszichopata. Ez az alap.
Hogy a bánatba tudsz szinte azonnal két posztban úgy "reagálni" erre,hogy az egyikben nekiesel a vallásnak (kicsit konkrétabban a kereszténységnek) egy másikban meg a miniszterelnökkel hasonlítod össze.
Én nem vagyok vallásos, a kereszténységről le sem írom a véleményemet, mert számos emberben biztos kiverné a biztosítékot.
Nagyítóval kéne keresni Orbánról a pozitív véleményemet.
De akkor is, ezt nem lehet így csinálni öregem! Egyszerűen nincs értelme.

Nem igaz, hogy nem látod ez mennyire provokatív és mennyire sértő.
Ha nem ezek, hanem mások a motivációid akkor érthetetlen, hogy miért állsz így a kérdésekhez???

u-1004 2011.07.24. 22:30:21

Édes egy Marx, nem volt elég az ateista blogon teríteni ezt a faßágot, most már itt is ezt nyomod?

2011.07.24. 22:40:48

@FreeWilly!: Lehet úgy is, természetesen, én létező fordítások miatt javasoltam etikát. Persze vitatható, különösen mert a német hatásra terjedt el, ez pedig angol eredeti. De nem tudományos szöveg, tehát mindegy.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2011.07.24. 23:14:34

Annyi értelme volt elolvasni a cikket, hogy megnézegettem a linkelt blogot. Miután beleolvastam a linkelt cikkbe, gondoltam megnézem az utolsó bejegyzését a mészárosnak. Meglepetésemre a cikk mai, amiben a szerző kategorikusan tagadja azon pletykákat, miszerint ő a gyilkos, Breivik csak átvett tőle idézeteket... Tehát ez is egy komoly hiba az írásban...
gatesofvienna.blogspot.com/2011/07/fjordman-welcomes-our-new-readers.html

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.24. 23:24:10

@Brendel Mátyás:

"A gazdasági világválság még a neoliberalizmus végét sem jelenti, ugyanis a neoliberalizmus, a kapitalizmus gazdasági válságostul messze jobb, mint bármilyen más gazdasági rendszer."

ez netto hülyeség.
ráadásul leellenőrizhetetlen/bizonyíthatatlan & cáfolhatatlan,
azaz semennyire sem nevezhető tudományos állításnak.
azaz
dogmatikus állítás; nagybetűs hitkérdés.

ha valaki vakon hisz a neoliberalizmusban. tegye.
ugyanúgy hihet benne, mint az arabok Allahban, stb.

"Még az Orbán által csodált Kína is ettől olyan erős gazdaságilag, és nem valamiféle kommunista gazdaságpolitikától. Kína, India, Brazília és más feltörekvő országok az elkövetkező évtizedekben a neoliberalizmus útján fogják tovább járni, és Európa is ehhez fog alkalmazkodni."

ezekre is igaz amit feljebb írtam.

bizonyíthatatlan és cáfolhatatlna dogmatikus kijelentések ezek is.

ALAPÍTS EGYHÁZAT !

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.07.24. 23:24:26

Mivel a komolyan vehető blogok közül már régen kiírta magát ez a szar, most a következő szintre lépett: szélsőségesen uszító blog a piroslapok, brendel mátyás pedig egy uszító elmebeteg állat.

A médiatörvény szintén egy szarkupac, ha az ilyen írások megjelenhetnek.

Az index pedig alulmúlta mindenkori önmagát azzal, hogy ezt a mocskot címlapra tette.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.24. 23:25:49

@malacz69 eurofanyalgó: @MikeBoy: -al értek egyet.

olyan ez a poszt, mint anno a Rákosi korszakban a koncepciós perek.
előre megírták a vád és védő beszédeket, az ítéletet....

& azt mostak össze, amit akartak, vagy már talán maguk se tudták, mit mivel és hogyan kevernek össze, egy biztos sok szar került azokba a koncepciós "várfalakba"....

Namir 2011.07.24. 23:36:29

Amit mondani akarok: Brendel Mátyás ezen írása ostobaság (a napokban megjelent többivel együtt).

Amit nem akarok ezzel mondani, és amit még véletlenül sem akarok sugallni:
Brendel Mátyás betegesen ellenséges a jobboldallal szemben. Egy őrült, aki a vitát élethalál kérdésnek tekinti, és aki talán attól sem retten meg, hogy fizikailag megsemmisítse a másképp gondolkodókat. Egy fanatikus liberális ateista, akinek súlyos téveszméi vannak (többek között a saját életét és a társadalomban betöltött szerepét illetően), ráadásul agresszív személyiség is. Minden ocsmány eszközt megragad a jobboldal igazságtalan besározására, a legaljasabb, és legszégyentelenebb módon, a régi komcsi hagyományt követve.
A fenti gondolatokat még sugallni sem szeretném. Ezért határozottan kijelentem, hogy mindez nem igaz. Remélem.

similarthings 2011.07.24. 23:40:24

Hm, az igen egyszerű jellemzése volna Mátyásnak hogy "jól fordít". Neki ez csak igen-igen melléktulajdonsága. Mondjuk úgy mint nektek a cipőtök a munkába jutáshoz.

Az hogy mennyire van igaza mindabban amit ír, majd a jövő elmondja. Persze négy év múlva már senki nem emlékszik semmire sem.

Egyébként én bírom az ilyen bejegyzéseket hogy "én ateista vagyok és liberális beállítottságú ..." vagy "nekem is van ilyen barátom, de...".

Egyvalami be kell látnunk BÁRMILYEN vallás pont akkor baromság mint bármilyen más fantaszta ötlet amit éppen csak ki bírsz agyalni. Többek között ezért van a repülő spagettis egyház is. Na mármost amilyen nehéz idők előtt állunk - mondjuk egynéhány ökokatasztrófa -, amennyire fogyatkozni fognak a forrásaink és lehetőségeink, pont az hiányzik nekünk hogy ezeket a szűkös forrásokat elpazaroljuk valami nettó hülyeségre. Mint mondjuk a Húsvét sziget őslakói. Erre egyszerűen nem lesz pénz illetve erősforrás.

Valaki emelte már fel emiatt a szavát valahol össznépileg?

Flúgatlan 2011.07.24. 23:48:26

Már vártam, milyen erőltetett párhuzamot von egy okos blogger Orbán és a norvég őrült között.

A norvég őrült olyan katyvaszban hitt, hogy bármely ember és közötte lehet párhuzamot találni.

Pl. Izrael-barát volt, utálta az arabokat és keresztény volt. (Saját bevallása szerint, bár az én mércém szerint nem.) Na, ez kikkel is van párhuzamban? A Hit Gyülekezetével?

Vagy: feltétlen EU-hívő (csak meg kell reformálni szerinte), homoszexualitás-támogató, Izrael-barát, komoly munkával óriási írásokat ereget meg: csak nem TGM-mel rokon?

Ez egy őrült barom volt, sajnos az intelligens fajtából, aki mindenhonnan lopkodott gondolattöredékekből építkezett. Bárkivel lehet párhuzamba állítani, ha jól válogatsz a 1500 oldalnyi írásból.

Orbán szkepticizmusa a jóléti társadalommal kapcsolatban meg egyáltalán nem az ő vagy az őrült norvég találmánya: a baloldal által szalonképesnek tartott gondolkodók is bőven emlegetik. Plusz a józan ész, a saját tapasztalat is ezt sugallja. Úgy néz ki ez az adóssághegy, amiben az USA-tól kezdve Olaszországig mindenki fuldokol, mint az életerő jele? És még lehetne sorolni.

De persze: látsz egy gonosztevőt, megkeresel pár jól megválasztott szempontot, amely szerint picit is hasonlít az általad utált személyre és írsz egy posztot, az elvtársaid meg kiteszik a címlapra. Jól ismert taktika....

Piraeus 2011.07.24. 23:48:41

@similarthings: Te se sokat tudsz egyes egyházak társadalmi szerepéről.

Összetettebb hasznukról nem is írnék neked, mert nem szeretném brutálisan túlterhelni a rendelkezésre álló kapacitásokat...

Na jó. Ennyi elég is volt ebből a blogból. Épp elég ilyen-olyan fasisztoid troll, megmondó-barom és messiás-jelölt van a neten. Nem kell etetni őket. Inkább megyek olvasok valami jó könyvet.

similarthings 2011.07.24. 23:51:29

"Egy ember megölt majdnem 100 embert. A kiindulása ennek a tragédiának az (és nem lehet máshonnan), ő egy hogy szocio- és pszichopata. Ez az alap.
Hogy a bánatba tudsz szinte azonnal két posztban úgy "reagálni" erre,hogy az egyikben nekiesel a vallásnak (kicsit konkrétabban a kereszténységnek) egy másikban meg a miniszterelnökkel hasonlítod össze."

Igen, könnyű annyival elintézni hogy ő "szociopata meg pszichopata". Esetleg tessék megnézni az "őrültek házát" hány ilyen gyilkos van, és azok között hány túlfűtött vallásos. Elég sok. A vallás és elmebaj mindig is karöltve jártak együtt. Néhány kutatás már arra is célozgat, hogy a próféták is egyfajta elmebajjal, minimum temporális epilepsziával bírtak.

Szóval azt hiszem valaki ezzel meglehetősen fején találta a szöget. Nagyjából ezek a tulajdonságok - szociopata, pszichopata - a legtöbb ábrahámi alapú vallásra rásüthetőek egyebeken túl is.

similarthings 2011.07.24. 23:54:06

@Piraeus: Társadalmi haszna? Légy szíves mesélj nekem! Attól tartok hogy egy egyébiránt bizonyítottan aljas és "gonosz" multi cég - ha alaposabban megnézzük - több juttatást ad a rabszolgáinak mint bármilyen egyház vagy vallást.

2011.07.25. 00:12:56

@similarthings:

"Igen, könnyű annyival elintézni hogy ő "szociopata meg pszichopata"."

Azt írtam, hogy ez az alap és nem azt, hogy ennyivel el van intézve.
Módosítok a kedvedért: Ez a kiindulási alap.
Tehát felőlem innen kezdhetsz elemezni és eljuthatsz a valláshoz is, de próbáld kerülni a csapdákat:

"hány ilyen gyilkos van, és azok között hány túlfűtött vallásos. Elég sok. A vallás és elmebaj mindig is karöltve jártak együtt."

Kerüld az általánosítást!

Vizsgáld meg a kérdést, ha akarod és keress összefüggéseket. Keress statisztikát vagy végezz magad. De ne vonj le semmit túl korán!

Vajon az elmebaj -> világképp -> vallás a folyamat vagy a vallás -> hit -> elmebaj-e? Ki tudsz indulni a vallásból úgy, hogy tömeggyilkost találsz vagy van egy elmebajos akiből tömeggyilkos lesz így is úgy is, de azért szüksége van világképre is ami meg egy vallás lesz?
Stb...

mirrmurrkandúr 2011.07.25. 00:13:24

@Namir: "... Ezért határozottan kijelentem, hogy mindez nem igaz. Remélem." - zseniális!

Na, Matykó, most nyökögjél valamit!

is 2011.07.25. 00:24:14

@Blogger Géza: viszont ha valakinek olyan véleménye van, amit Gyurcsány is gondol, akkor rögtön hülye vérbolsi. miért csak orbán védelmében jut eszedbe ezt elmondani? csak nem vagy olyan gerinctelen?

similarthings 2011.07.25. 00:32:41

@MikeBoy:

"Ez a kiindulási alap."

Én is módosíthatok a véleményemen?

Hofi jut eszembe, de csak kb.:

" - Hogy érzi magát?
- Jól.
- Egy kicsit bővebben!
- Nem jól!"

Szóval érdekes dolog is már önmagában a módosítás. Persze nem várható el hogy az ember egy kommentben komplett dolgozatot nyújtson be. Csak az előbbi komment rövidsége meg pont azt veti fel, mint amire te hívtad fel az én figyelmemet.

Köszönöm szépen a figyelmeztetést - aka "általánosítás" -, de tessék otthon kezdeni előbb a takarítást.

Node nekem bizony vannak bizonyos adataim és kutatásaim a vallásosok vs ateisták vonatkozásában. Mert ugye egy vallásost csakis nem teljesen nem vallásoshoz, azaz ateistához lehet hasonlítani ebben az esetben.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:36:33

@Rántott máj:

"Hamis premisszakbol igenis lehet kovetkeztetni. Hamis premisszat eppen azert nem hasznalunk, mert hamis premisszabol minden kovetkezik"

oké. de akkor hamis premissza után minden redundáns. ergo nem mondtál újat, ergo redundáns voltál.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:38:55

@torró: "Ami a nyugatot illeti bizony elég nagy gondokkal néz szembe és aki ezt nem látja az nem tudom milyen infókra támaszkodik."

ez ugye messze van attól, hogy vége

similarthings 2011.07.25. 00:43:24

@Brendel Mátyás: Szerintem a cél egyértelműen az, hogy egy főre eső GDP-ben elérjük Kína helyezését: a 47-ről a 104. helyezést.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:43:46

@MikeBoy: az illetp tettére egy 1500 oldalas keresztény-szélsőpjobboldali Mein Kampf ad magyarázatot. ezért a keresztény és szélsőjobb vonatkozásokról írtam.

cseresznyeszedésről nem írt, ezért erről én sem írtam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:44:24

@MikeBoy: az illetp tettére egy 1500 oldalas keresztény-szélsőpjobboldali Mein Kampf ad magyarázatot. ezért a keresztény és szélsőjobb vonatkozásokról írtam.

cseresznyeszedésről nem írt, ezért erről én sem írtam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:49:08

@_Maverick: ha így van, az egy érdekes dolog. mindenesetre a manifesztóban SAJÁT cikkeként hivatkozik erre. szóval védhető tévedés lenne.

továbbá nem másít meg semmit, amit írok. elvégre a gyilkos egyetértett ezekkel. az, hogy ő írta, vagy átvette, az mindegy.

Indexem 2011.07.25. 00:50:37

@mondatoló:
"Az index pedig alulmúlta mindenkori önmagát azzal, hogy ezt a mocskot címlapra tette."
Az Index Szerkesztősége indokolt kérésre blog-ajánlójából eltávolította a posztot.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:50:45

@szorokin:

"ráadásul leellenőrizhetetlen/bizonyíthatatlan & cáfolhatatlan,"

meg kell nézni, honnan hova emigrálnak többen gazdasági okokból.

similarthings 2011.07.25. 00:51:39

@Indexem: Miért? Őszintén kíváncsi vagyok...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:56:27

@Flúgatlan:

"A norvég őrült olyan katyvaszban hitt, hogy bármely ember és közötte lehet párhuzamot találni."

azért olyat, aki szintén őrült katyvaszban hisz, nehéz. Orbán meg ilyen.

"Orbán szkepticizmusa a jóléti társadalommal kapcsolatban meg egyáltalán nem az ő vagy az őrült norvég találmánya: a baloldal által szalonképesnek tartott gondolkodók is bőven emlegetik."

ilyen radikálisan nem, és nem ilyen megoldásokkal.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 00:58:33

@Flúgatlan: "a baloldal által szalonképesnek tartott gondolkodók is bőven emlegetik. "

én a szalonképes magyar politikai baloldaltól nem hallok ilyen gondolatokat. TGM-től talán, de ha Orbánt TGM-mel akarod leoptimizálni, az húzós dolog.

az meg kevés, hogy olyan ember mondta, akit a politikai baloldal általában nem ítél el. ha egyszer nem azonosul ezzel a gondolatával.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 01:00:39

@MikeBoy: "Azt írtam, hogy ez az alap és nem azt, hogy ennyivel el van intézve."

akkor mi a bajod azzal, hogy én tovább is mentem?

"Vajon az elmebaj -> világképp -> vallás a folyamat vagy a vallás -> hit -> elmebaj-e? "

szerintem egyik sem. a dolgok kavarodnak. annál rosszabb a vallásnak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 01:03:00

@mirrmurrkandúr: én alapesetben el szoktam fogadni, hogy ha valaki azt mondja, valami nem igaz, vagy azt, hogy valamit nem mond, akkor az nem mond.

én nem látok mindenhol trükkös összeesküvést. nem vagyopk paranoiás. arról nem tehetek, hogy a fidesznyikek sorra azok, mert jönnek ezzel a baromsággal, hogy biztos mégiscsak azt állítom, amit kifejezetten jeleztem, hogy nem állítok.

ilyen elmehülyékkel nem tudok mit kezdeni

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 01:04:24

@mirrmurrkandúr: ha nem írok oda semmit, akkor is azzal jön a hülye fidesznyik, hogy azt írtam, Orbán tömeggyilkos. ha odaírom, hogy nem ezt állítom, akkor is ezzel jön.

a hülye fidesznyik ilyen, nem lehet mit kezdeni vele

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.25. 01:16:56

@Brendel Mátyás:

és ahova emigrálnak ott elkerülhetetlenül és/v szükségszerűen virágzik a neoliberalizmus.

új Brendel Mátyás féle definícióját/interpretációját ismerhetjük meg a neoliberalizmusnak:

Def (BM): neoliberalizmus:= ahova a zemberek emigrálnak, ott az van, tuti.
ahonnan a zemberek elmennek, ott torzítják a/nincs neoliberalizmus(t).

bölcs vagy.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.25. 01:18:56

@Brendel Mátyás: írád: "Kína, India, Brazília és más feltörekvő országok az elkövetkező évtizedekben a neoliberalizmus útján fogják tovább járni, és Európa is ehhez fog alkalmazkodni."

jós is vagy.
nostradamus kénytelen mélyebbre ásni magát kínjában...

szóval:
bölcs jós vagy.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.25. 01:24:45

@Brendel Mátyás: írád: "Még az Orbán által csodált Kína is ettől olyan erős gazdaságilag, és nem valamiféle kommunista gazdaságpolitikától."

kína pedig az üldöztetett keresztény egyháza/ősi konfucionista családfelfogása miatt/sok 100 millió buddhista szemlélete miatt/a dömpingszarjai miatt/a csodálatos kínai nagy faluk/a sok éhbérért dolgozó tb és nyugdíj nélküli kulija MIATT "olyan erős gazdaságilag, és nem valamiféle kommunista gazdaságpolitikától."

ja.

csakis.

okos és bölcs jósom, nagymesterem,

dogmatikus vallásos ateista papom.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 01:35:27

@szorokin: "ahova a zemberek emigrálnak, ott az van, tuti."

igen. az emberek általában oda emigrálnak, ahol szerintük tuti van. a nagy számok törvénye meg az eseti tévedéseket (zaj) is eltakarja

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 01:37:16

@szorokin: mint írtam, a jóslat részt nem kell elfogadni ahhoz, hogy a többi álljon.

diszlexiás kis hülyegyerek

Dr.BZ2 2011.07.25. 02:43:56

@Brendel Mátyás:
"diszlexiás kis hülyegyerek"

A posztíró vitaérve, értelmi színvonala. :)

mirrmurrkandúr 2011.07.25. 02:47:27

@Brendel Mátyás: Az a baj, hogy egy komplexusos, vérlibsi tahó vagy.
Dogmatista, agresszív, sunyi, alattomos ... ééééés hihetetleneül okosnak hiszed magad, ergo -főlg a sok piros-kékre festett zöldség után, amit méltóztattál leírni- ostoba is.

Tehát még egyszer: egy komplexusos, vérlibsi tahó vagy.

Nem érdemelsz több szót. Pont.

Mr. Waszabi 2011.07.25. 03:42:22

@imperial: jól mondod. Vannak a liberálkomcsik meg az igazikomcsik, mint Sztalin, Rakosi és Orbán. Erre vagy büszke te barom?

Piraeus 2011.07.25. 09:30:44

@similarthings: A témához már nem akarok hozzászólni, sem ehhez a vonalasan uszító bloghoz.
Csak neked írok annyit, hogy olvass utána a társadalmi haszon fogalmának! Nem csak a munkavállalónak fizetett bér az egyetlen haszon, amit a társadalomnak hajthat egy közösség.
Már persze, ha képesek vagyunk a vulgárisan marxista szemléleten túllépni... ;)

márta)) 2011.07.25. 10:19:19

Nagyon érdekesen van megirva ez a poszt, már megint.
Nagy hiba lenne azt a következtetést levonni, hogy a poszt irója, a norvég gyilkos, terroristával akarja összemosni a miniszterelnök személyét.
Arról van szó szerintem, hogy vannak a gazdaságpolitikát illetően az OV.-nak is szélsőséges kijelentései. de ez messze nem azt jelenti, hogy bárki azt a következtetést vonja le, hogy Ő személye azonositható a norvég mészáros személyével.

Végül is ez egy sokrétüen összeállitott poszt, és jól kommentelhető, csak meg kell találni a szálat és olvasni a sorok között.

:)

similarthings 2011.07.25. 11:11:01

@MB1: Komolyan mondom, én sem a szöveget módosítom, hanem csak kifejtem, hogy jobban megértsd!

Érdekes ez egyébként, mert erre is egy kis idézet jut eszembe egy másik humoristától (tán még fideszes is). Nagy Bandó Andrástól idéznék, talán a Kocka utca című hangfelvételén fellelhető:

„Két gyerek beszélget a homokozóban:
-Az én apukámat nagyon szeretik ám a munkahelyén és meg is becsülik! – mondja az egyik
- Az semmi: az enyémet meg is fizetik! – így a másik”

Ez még a „boldog” komcsi 80-as években volt, amikor (még szintúgy) az volt mindenkinek a vágya, hogy ne valami láthatatlan és hivatalos érdeméremmel ismerjék el a munkáját, hanem esetleg meg is fizessék.

És hidd el, lehet hogy nálad sokkal jobban tudom mi a társadalmi haszon.

Azonban ezen túl hogy ki minek nézzen utána nem igen sikerült további érvet felvonultatni. Az én kis idézeteim építő jellegű karikatúrák volnának.

Persze ha nem menne az értelmezésük tudok segíteni.

Ugyanis míg a vallások/egyházak beszedik azt a fránya materialista marxista pénzt, addig ezért cserébe a legtöbbször valami láthatatlan izét adnak cserébe, amely – SZERINTÜK – többet ér bármilyen pénznél. Tényleg, miért nem elegendő nekik pl. a "Szeretet" mint amit vissza is adnak? Vagy a puszta kétkezi munka? Miért kell nekik az a csúnya vadkapitalista PÉNZ?

Hát erre az idézet, kedves kommentelő.

Lehet hogy én vagyok paranoid, de ilyenkor mindig csúnya mód gyanakodni szoktam, tudod, nekem és más sok ezer embernek nem elegendő az „Isten fizesse meg” ellentételezés…
Tehát egy egyház, amely iszonyatos pénzek felett garázdálkodik, igen csekély juttatást ad vissza a hozzá vándoroló – végsősoron emberektől elvett – pénzekből egy multihoz képest, aki előre szerződéssel biztosítja az ellentételezést és esetleg ezen felül is ad bónuszt azon kívül hogy munkát és értelmet ad jópár ezer embernek.

Mondom, a multi csakis egy egyházhoz képest ennyire „jó”. Ez a jó a relatív megoldásokban (?).

similarthings 2011.07.25. 11:15:02

Oh sorry, a post nagy része Piraeus részére ment volna, olyan könnyű összekeverni...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 19:12:14

@MB1:

"Az a baj, hogy nem a "kályhától" indultál el! "

a kályhától csak a kezdőknek kell elindulni.

"Az, hogy nem az elmebeteg a kiindulás nálad, hanem a vallás, mutatja a prekoncepciót, és önbeteljesítő módon azt, hogy hova akarsz eljutni a kérdésben és el is jutsz, történjék bármi."

te mániákusan azzal foglalkozol, hogy azon spekulálsz, honnan hova jutok el, azzal nem, hogy igaz-e. pedig csak ezzel kéne.

"Te pontosan így viselkedsz! Mivel a vallási indíttatásból indulsz ki és nem az elmebajból az adott ügyben, ezért ALAPVETŐEN KIZÁROD azt, hogy a VALLÁSTÓL FÜGGETLENÜL ez az ember mészárolt volna."

sehol nem írtam ilyet. mi az oka annak, hogy mániákusan vetítesz bele olyat írásomba, ami nincs benne?!

"És azt nem tudjuk hogy igazad van-e vagy sem."

ha igazam van, akkor a hülye okoskodásod mindegy. ha nem, akkor is.

egyébként a könyvét olvasva józan embernek aligha lehetnek kételyei.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 19:13:37

@MB1: attól, hogy Dawkinsra hivatkozok, nem következik, hogy mindenben egyetértek vele.

ez is egy PREKONCEPCIÓ RÉSZEDRŐL.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 19:18:24

@MB1: az, hogy ha Dawkinst idézem, akkor mindenben egyetértek vele, az a te PREKONCEPCIÓD

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 20:26:33

@MB1: akkor minek tereltél Dawkins-szal, te hülyegyerek?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 23:06:35

@MB1: "Breivik nem hívő, hanem pszichopata."

mindkettő, és a kettő összefügg.

a többire nem érdemes válaszolni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 23:10:14

@MB1:

"Én: "Te pontosan így viselkedsz! Mivel a vallási indíttatásból indulsz ki és nem az elmebajból az adott ügyben, ezért ALAPVETŐEN KIZÁROD azt, hogy a VALLÁSTÓL FÜGGETLENÜL ez az ember mészárolt volna."

Te:"Tudjuk, hogy nagyon sok iszlamista szervezet megtenné. Most éppen a kereszténység sötét bugyraira derült fény, a kereszténységére, melynek sötétségét már hajlamosak az emberek elfelejteni.""

azt, ahogy te visszaadod, félreértelmezed az én állításom, az mutatja, hogy milyen siralmas a szövegértésed, milyen durva a "gondolkodásod", milyen szánalmasan leegyszerűsítő vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.25. 23:11:45

@MB1: egyébként igen. összekeverted a két blogbejegyzést, itt a másikról írsz. még ezt is összekeverted.

ráadásul az is kiderült, hogy legalább két néven kommentezel.

sóhegy049 2011.07.25. 23:15:58

@márta)):
Végre egy értelmes hozzászólás?!
A sok komcsizás, libsizés és OV tömjénezésétől mentesen...
Érdekes, hogy vannak akik megtalálják a szálat a párhuzamban. Aki meg nem akarja megtalálni, az csak ide jön örjöngeni.
Sebaj, Hofi Géza eszembe jutott: "egy haldoklótól kölcsön kérni?" DE! Nem olyan rég még az EU megmentőiként tetszelgett a vezér, aztán jöttek a kínaiak, utána a munkatábor gondolatai, most meg a nyugat temetése? Na ezt kellene kibogózni.
Nekem az '50-es évek "meséi" csengenek, amit Nagyfatertől hallgattam, meg a '80-as évek Ceaucescu Romániája, aki elmebeteg módon a népét éhendöglesztve kifizette, igaz az államadósságot. Ez jön itt is? Remek...

sóhegy049 2011.07.25. 23:22:18

@szorokin:
Akkor fejtsd ki, hogy mitől olyan erős gazdaságilag Kína?
Fuss neki, hátha sikerül... :-)

MB1 2011.07.25. 23:48:16

Mátyás!

Fölösleges blogolnod, aztán vitatkoznod.
Gyakorlatilag mondatokra vagy sorokra tudsz csak reagálni.
Nem lesz teljes egyetlen "beszélgetésed" sem.
Elvesznek az összefüggések.
Le sem írom, mert azt sem tudod már ezt minek írom... :-))))
Bocs, hogy kiakadtam, de hát az idő drága és totál értelmetlen amit művelsz....

Na légy jó!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.26. 00:45:16

@sóhegy049:

a posztra reagáltam.

a kérdésedhez egy megjegyzés:
a (logikai) helyzet nem az, h ha én nem válaszolok a kérdésedre, akkor nincs/nem lehet igazam &/v hülyeséget állítottam.

helyzet az, h Mátyás írt egy cikket.
Állításokkal teli. Köztük ez a kínás is.
és konkrétan qrvára a levegőben lóg/alá nem támasztott ez az állítás.

a /-jeles példáimmal erre hívtam fel a figyelmet.

azaz h gyakorlatilag bármi egyebet lehet oda helyettesíteni;
- ugyanúgy, ugyanannyira megalapozatlanul/alátámasztatlanul...

márta)) 2011.07.26. 01:19:52

@Brendel Mátyás:

Nem kell megköszönni. Csak az őszinte véleményem irtam.
Ha majd mást gondolok, mást fogok irni is.
Ez a köszönet jólesett nekem.
De mindegy.
:)

márta)) 2011.07.26. 01:33:45

@sóhegy049:

Először is Köszönöm.

Ceaucescu Romániája," Ne viccelj már, akkor még ott sem voltak demokratikus választások. Nem gondolom, hogy szándékában lenne az Orbán V-nak ilyen "messzire menni".
Hiszen nem is tehetné meg, még a kétharmad ellenére sem.
Kina. Úgy gondolja a kormány, hogy ezzel pörgeti fel a gazdasági növekedést. Pedig a szocik idejében nagyon ellenezte (ellenzékben) a Kelet felé nyitást.

Most Orbán V. a Kelet felé nyit és a nyugat zászlaja alatt hajózik." Annak ellenére, hogy a Nyugat hanyatlását vizionálja, temeti.
A beigért (tetemes mennyiségű) munkahelyet, a közmunkaprogramokkal próbálja megoldani a kormány. Csak az a nagy probléma, véleményem szerint, hogy tartós "normális", új munkahelyek kellenének.
A közmunka csak gyógyir, nem oldja meg gyökeresen a problémákat, a munkanélküliséget.

Bocsánat. egy kicsit hosszura sikerült.
:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.26. 01:42:26

@MB1: nincs idpm zavaros ömlengéseid minden egyes sorát boncolgatni. nem sajnálom, hogy kihagyom az ilyen "élvezeteket".

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.26. 01:44:56

@szorokin:

"helyzet az, h Mátyás írt egy cikket.
Állításokkal teli. Köztük ez a kínás is.
és konkrétan qrvára a levegőben lóg/alá nem támasztott ez az állítás."

alapvetőnek vettem, hogy az olvasó tudja, hogy Kína jelenleg kapitalista gazdaságként fejlődik annyira, ahogy. ha ez neked kimaradt, nézz utána. ha utána néztél, és még sem esett le, akkor színvonal alatti hülye vagy. nincs kedvem erről a témáról vitázni egy ilyennel.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.26. 01:47:23

@márta)): "A közmunka csak gyógyir, nem oldja meg gyökeresen a problémákat, a munkanélküliséget."

rossz szót választottál, szerintem olyasmit akartál írni, hogy tüneti kezelés. a gyógyír az gyógyítana. Orbán a munkanélküliséget a közmunka programmal csak szőnyeg alá söpri. de még ebben is sokkal rosszabb a kivitelezése, mint Gyurcsányé volt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.26. 01:48:37

@Brendel Mátyás: Gyurcsány ugyanis nem éhbérért, megalázva, kényszerítve csinálta a közmunka-programját, hanem kulturáltan.

márta)) 2011.07.26. 08:16:50

@Brendel Mátyás:

Pontosan. Igy van, ahogy írod.
:)

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.07.26. 13:56:29

hát, tusnádon nemcsak orbán rettenetes, neoliberális-ellenes beszéde történt, hanem egy fantasztikus fesztivál, szerethető emberekkel. ismét bebizonyosodott, hogy a székelyek nem románok. itt egy másik beszámoló, más szemszögből: hatodikelem.blog.hu/2011/07/26/fesztivallapot_4

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.26. 15:50:09

@Brendel Mátyás:

retardált Brendel barátom, abban a mondatban másról volt szó.

NEM az volt az állításod, h növekszik.

HANEM az, h a NEOLIBERALIZMUS MIATT növekszik.

a saját szövegedet idézed, érted tévesen ??????

pffffff

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.26. 15:52:17

@Brendel Mátyás:

idézzem neked a szövegedet, mer nem veszed észre h mit írsz, és
valami nem létező dolgot gondolsz helyette...

idézem:
"A gazdasági világválság még a neoliberalizmus végét sem jelenti, ugyanis a neoliberalizmus, a kapitalizmus gazdasági válságostul messze jobb, mint bármilyen más gazdasági rendszer. Még az Orbán által csodált Kína is ettől olyan erős gazdaságilag, és nem valamiféle kommunista gazdaságpolitikától."

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.26. 15:54:09

@Brendel Mátyás:

"alapvetőnek vettem, hogy az olvasó tudja, hogy Kína jelenleg kapitalista gazdaságként fejlődik annyira, ahogy. ha ez neked kimaradt, nézz utána. ha utána néztél, és még sem esett le, akkor színvonal alatti hülye vagy. nincs kedvem erről a témáról vitázni egy ilyennel."

ez bizonyítja, h "nem veszed észre h mit írsz, és
valami más/nem létező dolgot gondolsz helyette..."

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.07.26. 16:04:08

@Brendel Mátyás:

neoliberálizmus felkent hívője és papja,
az a baj, h ebből nem tucc rendesen kijönni,

javaslom CENZÚRÁZZ/ MODERÁLJ ki, jobb nem tükörbe nézni, és látni,
h az ATEISTA blog szerzője HÍVŐ.

hááhááhháááhháááhááááá

ennyit ér az egész elvrendszered:
1=0

írj be magadnak egy elégtelent és húzd le magad a wc-n.

CENZÚRÁZZ !
A NEOLIBERALIZMUST VESZÉLY FENYEGETI !

!!!!!!!!!!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.26. 17:46:17

@szorokin: próbáld meg fegyelmezetten megfogalmazni, mi a bajod!
süti beállítások módosítása