Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Tarlós István: Minek nevezzelek...?!

2011.04.28. 23:23 | Brendel Mátyás | 59 komment

Címkék: tarlós istván köztársaság tér moszkva tér átnevezések

Pedig a helyzet az, hogy ha átnevezik a Moszkva teret, akkor az - azon túl, hogy egy egyáltalán nem rossz nevet egy egyáltalán nem jobbra cserélnek, sok pénzbe kerül és zavarodásba, sok kulturális kötődést töröl - nem csinál semmit. A híresen nem olyan nagyon szép Moszkva tér ettől nem lesz szebb, és nem lesz kisebb a feketepiac sem. Az átnevezés pótcselekvés, terelés, Kulturkampf annak elfedésére, hogy "nem csinálnak semmit", bénáznak, megszorítanak, hazudtak.

***

Minek nevezzelek,
Ha a királyi tévében
Kerek fejednek őszülő csúcsát
Ámulva nézik szemeim,
Mert most hallom először..
A híreket,
Hogy mindenik utcát és teret
Át akarsz nevezni valami másra,
Mi eszed kombájnjából folyt -
Minek nevezzelek?

Most jött a hír, hogy a Véderő Gyöngyöspatán átnevezett egy tarlót Istvánra. Na jó, komolyra fordítva a szót...

Beindult a jobboldali átnevezős úthenger (Fideszes terminológiával cunami). Átnevezik a Moszkva teret Széll Kálmán térre, a Köztársaság teret II. János Pál térre, és a Bajcsy-Zsilinszky teret is. Érdekes módon az utat nem merték bántani. Logika ebben nincs.

Azt gondolná az ember, hogy a baj esetleg a balos, kommunista nevekkel van. Minden bizonnyal ez a magyarázat, ahogy a Szabó Ervin Könyvtár átnevezésének felvetésénél tisztán ez volt az indok. Abból nem lett még szerencsére semmi. Egyelőre. De az agytrösztök a többi esetben is meglehetősen hülyék voltak.

Mert mondjuk a Moszkva térrel az a gondjuk, hogy Moszkva az a térkép bal oldalán van? Nem, az a gondjuk, hogy Moszkva a kommunista Mekka volt, és abban az időben nevezték el így. Az, hogy Oroszországban már nincs kommunizmus, nem számít. De most komolyan, milyen csőlátása lehet annak, akinek Moszkváról csak a kommunizmus jut eszébe? Berlinről meg a nácizmus?

Az sem számít, hogy a Moszkva térhez mennyi film és alkotás kapcsolódik, vagy mondjuk csak az a bevett szófordulat, hogy:

- Találkozunk a Moszkván az óra alatt!

Képzeljük el ezt Széll Kálmánnal! Tar lesz István gyereke találkozik az első internetes randijával:

- Akkor találkozunk este nyolckor a Széllen az óra alatt!

- ??? Melyik szélen?

- Hát a jobb szélen természetesen.

Persze Moszkvának sem tetszik a dolog. Érthető. Valahol olvastam:

"Gratulaalunk a Moszkva teer aatnevezeeseehez stop kooolaj stop fooldgaaz stop"

Pedig Orbán azt mondta, hogy a választások után keleti szelek fognak fújni. Most, ha Moszkva megorrol, akkor egy kicsit szünetelni fog a keleti szél, lesz helyette Széll? Megéri?

Mellékesen, ahogy azt az index bemutatta, Széll Kálmán annak idején egy megszorító, - Fideszes terminológiával - népnyúzó pénzügyminiszter volt. Amolyan bokrosista, gyurcsányista alak. Ő miért is példakép? A Fidesz nyolc év népnyúzásozás után gyurcsányi utakra lép? Természetesen erről van szó,nincs más út csak a Gyurcsány útja. Csak Gyurcsány helyett más szimbólumot akarnak választani.

A primitív kultúrákról tanultuk, hogy hittek a szómágiában. Hittek abban, hogy a ráolvasás megront, hogy a keresztneveknek, melyeknek jelentésük van, erejük is van. Például Benedeknek nevezték fiúkat, hogy áldott legyen.

Nos, a primitív Fidesz ilyen szómágiában hisz. Először a kamuzós kommunikációt vetették be, ahol például nem megszorításnak nevezték a megszorítást. Az egész pályás letámadás stratégiájához hozzáillik a "múltat végképp eltörölni" ideológiai túlbuzgósága.

Pedig a helyzet az, hogy ha átnevezik a Moszkva teret, akkor az - azon túl, hogy egy egyáltalán nem rossz nevet egy egyáltalán nem jobbra cserélnek, sok pénzbe kerül és zavarodásba, sok kulturális kötődést töröl - nem csinál semmit. A híresen nem olyan nagyon szép Moszkva tér ettől nem lesz szebb, és nem lesz kisebb a feketepiac sem. Az átnevezés pótcselekvés, terelés, Kulturkampf annak elfedésére, hogy "nem csinálnak semmit", bénáznak, megszorítanak, hazudtak.

Az is jó kérdés, hogy a Köztársaság térrel ugyan mi a jó fene bajuk van. Mert a köztársaság nem holmi kommunista trükk. Rímel ez arra tákolmányos módosításra, hogy az ország hivatalos neve ezentúl már nem Magyar Köztársaság, hanem csak Magyarország. Baja van a Fidesznek a köztársasággal, nem szeretik, fanyalognak, törölgetik, ahol érik.

Van egyébként például Szegeden is Moszkva körút, és Bécs és Brüsszel is. Továbbá Bécsi útból számos van az országban. Akkor ezeket is átnevezik? Aki nem értené:

"Ahogy 1848-ban nem tűrték, hogy Bécsből diktáljanak az országnak, majd 1956-ban és 1990-ben sem hagyták, hogy Moszkvából diktáljanak, most sem hagyjuk, hogy Brüsszelből vagy bárhonnan bárki is diktáljunk nekünk"

Maga a Führer mondta.

Tarlós Istvánra visszatérve és zárszóként. Pityuka, Ugaros Pistikém! Ugyan mi a frásznak nevezel át utcákat és tereket?! Minek?! Meg tudod mondani? Mert én nem. Mint ahogy azon is vacillálok, hogy én minek nevezzelek... át?

· 6 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr122863343

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nevezzük át Tarlós Istvánt! 2011.04.29. 16:09:38

Korszerű, a kor kihívásainak megfelelő elnevezést keresünk Tarlósnak....

Trackback: Nevezzük át Tarlós Istvánt! 2011.04.29. 16:09:37

Korszerű, a kor kihívásainak megfelelő elnevezést keresünk Tarlósnak....

Trackback: Megmutattuk a ruszkiknak - Agyő Moszkva tér! 2011.04.29. 15:24:55

 Most aztán megmutattuk a muszkáknak, hogy velünk nem lehet szórakozni. Végleg lezártuk a sötét múltunk egy fejezetét. Ez az igazi visszavágás. Ennek még Virág elvtárs is örülne, ha élne.     Torkánál ragadta meg a kérdést Pelik...

Trackback: Föld alá a hajléktalanokkal? 2011.04.29. 14:51:08

Tarlós Döbrögi István, Budapest Székesfőváros méltóságos főpolgármestere és kreatív csapata újfent bizonyította, hogy városjobbító ténykedésének homlokterében kizárólag a legfontosabb dolgok állanak. A frissiben beiktatott várospolitikus első intézkedé...

Trackback: A kirájné kérdez 2011.04.29. 10:48:25

1.)Pali! Mitől barna a nyelved már megint? 2.)Viktornál voltam. 3.)Ja tényleg! El is felejtettem.______________Vége

Trackback: Súúúhanterz (2011/04/27) 2011.04.29. 00:05:08

Lázár János mai bejelentése után szerk esztőségünk tagjaival,és feltehetően az ország lakosságával egyetemben lázas izgalommal várjuk a postást , hogy az mihamarabb elhozza nekünk az új alkotmányt, melyet meg nem erősített hírek szerint Schmi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énis 2011.04.29. 14:30:36

Azért én még mindig jobban utálom Demszkyt azért, mert lezüllesztette Budapestet, mint Tarlóst ezért a húzásáért...
Beszélgessünk az elcsépelt témáról, hol a metró, miért nincs még kész és mennyibe is fájt eddig, no meg mennyit kell még rákölteni, mert Demszky mert nagyot álmodni???!!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.04.29. 14:40:13

Most komolyan: ennyire fontos, hogy azt a trágyahalmot Moszkva térnek hívják? Könyörgöm, 1951-ben meg voltunk szállva, nem jófejségből adtuk ezt a nevet neki.

Kapitális baromságokat akarnak a felsőoktatással művelni, katasztrofális a gazdaságpolitikánk, elloptak 3000 milliárdnyi nyugdíjpénzt, ez még oké. De, amikor a MOSZKVA TERET ÁT MERIK NEVEZNI!!!! akkor rögtön az ismerőseim kétharmada kiposztolja facebookra, hogy: ezt hogy képzelik és hogy ő lázadni fog!!!!

Nem akarok demagóg lenni, de aki komolyan ezen rugózik az menjen le Patára és nézze meg mik a komoly gondok az országban.

Artie 2011.04.29. 14:45:36

@d.z.: Na most pont fején találtad a kalapácsot. Azért rugózik ezen a témán mindenki, mert a fityisz a valós problémák megoldása helyett ilyen fostalicska, érdektelen dolgokkal terel a valódi cselekvés helyett.

Stimmt?

Gretzky99 2011.04.29. 14:47:49

@d.z.: Nem ez a gond, hanem hogy pár hónapja még be volt jelentve, hogy jóban kell lenni az oroszokkal. Meglepően intelligens hozzáállás volt szeretve tisztelt kormányunktól. Akkor viszont nem a legjobb húzás pofántörölni azt, aki felé nyitni akarunk, nem? A nyíltan Putyin-ellenes oroszt kitüntetni a második lépcső. A harmadik, attól félek, a szovjet emlékmű áthelyezése/lebontása lesz. Félreértés ne essék, iszonyatosan lesz*rom, hogy ideológiailag kinek mi a véleménye ezekről. Csak már megint kétfelé próbálnak politizálni. Kifelé persze segget nyalnak, de itthon a saját homokozóban mutatni kell, hogy mennyire rühelljük őket. Csakhogy ez sokáig nem megy. Már csak azért sem, mert nem sokan olyan hülyék, hogy ne vegyék észre, ahogy éppen egymás ellen játsszák ki őket.

Artie 2011.04.29. 14:50:26

@Gretzky99: Ideológiailag azé' az se semmi, hogy Viktor örül a komenizmus végének, de amit ő csinál, az rosszabb, mint amit Rákosiék csináltak.

gorcsev54 2011.04.29. 14:50:37

A mi kis tornyos falunkba az egyik utca neve Felszabadulás , a volt polg. helyettes már 5 éve át akarja nevezni, de valahogy az emberek nem akarják(pedig nem hiszik , hogy felszabadultak) de nálunk ebben a kérdésben eddig működött a demokrácia (nem a testület dönt a lakók nélkül)-bár már itt se sokáig fog. Tarlósról azt hittem egy normális ember de a vírus öt is elérte. Aki korpa közé keveredik azt megeszik a disznók.@d.z.: Neked igazad van kapitális, baromságokat művel a kormány súlyosabbakat, de ez is a hülyeségei közé tartozik. És tudom , hogy fontosabbak is vannak de ahhoz egyszerűen buta öntelt majmok.

kéne egy nick 2011.04.29. 14:57:31

@Artie:
Ami ráadásul egy kisebb vagyonba kerül, ugyanis ki kell cserélni az ott lakók személyi okmányait, az ott lévő cégek összes dokumentumát, a BKV összes Moszkva teret érintő járatának tábláit, utcanévtáblákat, stb., stb.

Persze ez nem csak a Moszkva térre igaz.
És milyen alapon neveznek el bármilyen NEM magyar és Magyarországért semmit nem tevő egyházi személyiségről közterületet?
Mi a baj a Köztársaság térrel?
Mi volt a baj a Lágymányosi híddal, és akkor miért nincs baj a Megyeri híddal?
Mi a baj Roosevelttel?

I_Isti 2011.04.29. 15:00:47

- "figyi anya, leugrunk a Köszire focizni egy kicsit"
-"figyi anya, leugrunk a másodikjánospálpápa térre focizni egy kicsit"
?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 15:01:58

@énis: várj még egy kicsit! a metróban Tarlós is erősen bénázik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 15:02:33

@d.z.: "Kapitális baromságokat akarnak a felsőoktatással művelni, katasztrofális a gazdaságpolitikánk, elloptak 3000 milliárdnyi nyugdíjpénzt, ez még oké."

nekünk nem volt oké.

hááááát 2011.04.29. 15:02:51

@énis: Valaki négy évre befagyasztotta a projektet, mert "Budapest rosszul választott"
Rémlik?
Ráadásul a köztársoság teret egy MSZP székházzal, templom nélkül egy pápáról elnevezni.
Több mint vicces.

hááááát 2011.04.29. 15:03:44

@I_Isti: Mi is oda jártunk. :))))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 15:04:03

@d.z.: "Nem akarok demagóg lenni, de aki komolyan ezen rugózik az menjen le Patára és nézze meg mik a komoly gondok az országban."

rugóztunk Patán is

piroslapok.blog.hu/2011/04/19/ket_het_alatt_biztonsag_ket_ev_alatt_polgarhaboru

kukahontas 2011.04.29. 15:04:04

@kéne egy nick: A Köztársaság teret azért kell átnevezi mert aug. 20-tól királyság lesz

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 15:06:30

@I_Isti: figyi anya, leugrunk a másodikjánospálra focizni egy kicsit:)

Kabbe (törölt) 2011.04.29. 15:07:07

ki a büdös szart érdekel ez az elnevezősdi......hol vannak a MUNKAHELYEK????

Gretzky99 2011.04.29. 15:09:15

@Kabbe: Címfestőknél lesz pár új

blah 2011.04.29. 15:29:44

Ez baromság, csakis figyelemelterelés ez az akció, ugyanúgy mint az új alkotmány, médiatörvény stb. A gazdasági reformok kb a megszorításból álltak azt ennyi volt a tarsolyban. Lesz itt még elég gumicsont...

Grigorij Pantyelejevics 2011.04.29. 15:30:07

Azt leszámítva, hogy kb. nyolcvanmilliomodik a "fontos teendők kedves fővárosunkban" listán a vad átnevezgetés (lásd még: pótcselekvés), a zembereket valahogy megint sikerült kihagyni a buliból.

Rohadt drága lett volna, mondjuk minden Moszkva téren lakót megkérdezni? Úgy minimum.

Azért mi, egyszeri zemberek, csak egy kicsinyt gondoljunk bele, mekkora egyéni szívás tud lenni egy ilyen baromi felesleges nemzeti nekibuzdulás. Belegondoltam, mi mindennel jár, ha az én utcámra is lecsap az átnevező henger (sanszos, mivel művészember volt és nem jobbos). Hány papír, sorban állás, lejelentés, bejelentés, kijelentés, átírás, szétírás ...

Ahogy azt az egyszeri proletár mondaná: 'a jó kurva anyjukat nevezgessék át!'

blah 2011.04.29. 15:42:25

@Brendel Mátyás: jó ötlet. Érdekelne mások véleménye is az ügyben. Szerintem hosszútávon nem megoldás. Komolyan érdekelne, hogy esetleg milyen gazdasági megoldást tudnátok ajánlani.

blr 2011.04.29. 15:42:25

Azt nem értem, hogy ha mindenhol megszorítani kell, akkor miért kell átnevezni egy teret, amit 33(!) BKV-járat érint. Csak ennek a költsége vélhetően több évre fedezné pl. a kis híján bezárásra ítélt margitszigeti kisállatkert fenntartását.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.04.29. 16:01:24

@Kabbe: "ki a büdös szart érdekel ez az elnevezősdi......hol vannak a MUNKAHELYEK????"

Akkor kérdezzük együtt, míg válaszolnak: HOL VANNAK A MUNKAHELYEK?
Orbán Viktor azt hazudta, hogy 1 millió munkahely lesz 10 év alatt. Eltelt egy év, nem látom az aktuális 100 ezer munkahelyet. Sőt, keletkezett mínusz 80 ezer.
Azt is hazudta, hogy rend lesz. Igazán?
Gyöngyöspata csak az első falu, ahol nyilvánosságra került az ország legnagyobb problémája: a kormány nem tudja megvédeni az állampolgárait a bűnözők ellen.

2llkedő 2011.04.29. 16:04:37

A Szabadság hidat mikor nevezik át?

akakukk 2011.04.29. 16:04:54

Tarlosnak inkabb a behajtasi dij (dugodij) bevezetesevel kene foglalkoznia, nem ilyen atnevezgeteses alcselekvessel.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 16:09:40

@blah: a problémát az egykulcsos adó okozta, annak eltörlése a megoldás. a II. Gyurcsány kormány, Bajnai, a konvergencia-rpogram jó pályára állította az országot. a válság után már jó lett volna, elkezdett nőni a GDP, nő az export. ha Orbán nem bénázna nem volna baj.

trifid 2011.04.29. 16:16:47

@blr: Sziasztok!
Mivel úgy is akarnak egy új Moszkva teret, ezért javaslom, hogy legyen a jelenlegi Moszkva tér az új Moszkva tér. Mindenki elégedett lesz, és még költségkímélő is.

mréveiller 2011.04.29. 16:22:55

most már csak a szovjet emlékművet kéne elbontani. hihetetlen hogy 21 éve ott éktelenkedik!

Kotkodus 2011.04.29. 16:23:05

picurka viktorkát méltatlanul hazaküldte putyin, medvegyev még csak nem is fogadta (és még a mol-részvényeket sem adták vissza)...

ez nagy bosszút kívánt... sokáig törte a fejét picurka viktorka, aztán megszületett az ötlet... úgy kell neked putyin! nem kellett volna ujjat húzni picurka viktorkával... különben is ki a faxnak képzeli magát az a kgb-s kommunista majom?

bigthereal 2011.04.29. 16:23:34

nem átnevezik, hanem visszaállítják az eredeti elnevezését.

nem mindegy....

hatásvadász poszt!

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.04.29. 16:24:27

@akakukk: Az sok embernek kellemetlen lehet, és a végén megharagudnának rá. Így bevetjük a jó öreg komcsi, le a komcsikkal szöveget és el van intézve.

Kotkodus 2011.04.29. 16:24:40

@mréveiller: ötlet: helyezzük el a szovjet emlékművet a széll kálmán téren...:)))

Kotkodus 2011.04.29. 16:25:50

@bigthereal: ki is nevezte át és miért anno?
véletlenül nem érzel párhuzamot a nagy átnevezgetések okán???

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.29. 16:29:43

@d.z.: ez múltidő (már átnevezték) és KIBASZOTT SOK ADÓFORINTBA KERÜL TOTÁL FELESLEGESEN!!!

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.29. 16:30:18

@akakukk: turhásnak inkább azzal a jó kurva édesanyukájával kellene foglalkoznia... :(

Circus 2011.04.29. 16:30:29

@2llkedő: nagy marhaság lenne, mert az mindenkit érintene, évente akát többször is. Abból pedig tényleg lázadás lenne, ha nem mehetnénk szbadságra.

@bigthereal:
nem volt az már Moszkva tér egyszer korábban?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 16:30:37

@Kotkodus: vagy Széll Kálmánt a Szovjet-emlékműben.:) Vagy a Széll Kálmán tervet.:)

Kotkodus 2011.04.29. 16:32:56

@blah: gumicsonttal kapcsolatban: érdekes lehet egy ilyen fideszes konferencia ahol ötletelnek, hogy melyik megszorítás mellé milyen gumicsontot rendelnek...

azért el kell ismerni, gumicsontgyártásból megadhatjuk A PÁRTnak az 5-öst...
kár, hogy kormányzásból bukásra állnak

2llkedő 2011.04.29. 16:41:07

@Circus: Biztos vagy Te abban a szabadságban?

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2011.04.29. 16:44:37

"a Moszkva térrel az a gondjuk, hogy Moszkva az a térkép bal oldalán van?"

mutassatok már egy térképet, amin bal oldalt van Moszkva. oké, Pekingből nézve igen. ennyi a hozzáfűznivalóm ehhez a poszthoz.

2llkedő 2011.04.29. 16:53:49

@Bruzsy: Nagyon bal oldalon van.

Circus 2011.04.29. 16:56:23

@2llkedő: tudom, genge poén volt, de késztetést éreztem.
Ez is relatív, mint minden - lehetne a szabadság nagyobb, de volt már kisebb bőven, és éltem akkor is.

Amúgy pedig nem igazán értem, miért kell ekkora labdákat adni az ellenzéknek az ilyen baromi sürgős és fontos intézkedésekkel... de persze ők tudják.

A krumplileves legyen krumplileves, olvtársak.

@Bruzsy:
Főleg, miután a kínai térképeken ők vannak középen ('Középső Birodalom'). Amúgy, ha elég sokat mész jobbra, egyszer csak baloldalt leszel. És fordítva.

bigthereal 2011.04.29. 16:56:44

@Kotkodus: miért éreznék? az volt a rombolás, ez a helyreállítás!

@Circus: nem, Széll Kálmán tér volt.

ez az egész pedig csak műfelháborodás!

amíg a falvakban hemzseg a lenin, vörös hadsereg, felszabadulás, kun béla, szamuely, ságvári stb utcák sokasága, legalább a fővárosban legyen rend!

Grigorij Pantyelejevics 2011.04.29. 16:57:07

@blr: Igen. "Állítólag" tették meg. :)

Circus 2011.04.29. 17:00:34

@Circus: (ma cinikus hangulatban vagyok - tudom, tudom, kalef az kalef, de a felszab és a maja és a vöcsi az nem azért az/volt az, mert olyan marhára az ideológia miatt, hanem egyszerűen ezt szoktuk meg. Többet érne, ha először mondjuk rendbe teték volna, és az új tér kapta volna meg az új nevet. De ez is csak egy vélemény...)

Grigorij Pantyelejevics 2011.04.29. 17:01:34

@bigthereal: "ez az egész pedig csak műfelháborodás!"

Fel vagyok háborodva, hogy erre képesek, ennyire képesek. Igazán fel vagyok háborodva. Nem tudom, milyen standard aminek meg kellene felelnie a felháborodásomnak, hogy számodra "igazi" legyen, de nekem ez igazi, igazinak érzem, élem meg.

Circus 2011.04.29. 17:03:32

@bigthereal: tényleg nem volt, utánanéztem, csak nekem valamiért az rémlett, hogy már korábban is így hívták.

Mindazonáltal, az Amerikai út az elég régóta létezik. Például.

Rend pedig nem attól lesz, hogy valamelyik (akármelyik) politikai kurzus ebben látja a fő problémát. Nem a koszban, piszokban, bűnözésben, a vadépítkezésekben, a ... soroljam. Miért ez volt a legfontosabb? Egész pontosan miért pont MOST?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 17:04:17

@bigthereal: a lenin, kun béla, vörös hadsereg, szamuely az egy kategória.

a felszabadulás az egy másik, mert a felszabadulás azért felszabadulás volt. a kommunizmus minden bajával messze jobb volt, nekünk, mint a nyilasuralom.

végül a Moszkva tér megint egy fokkal érthetetlenebb, a Köztásraság tér átnevezése meg egyszerűen bornírtság.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 17:05:40

@bigthereal: a másik, hogy miért teszel különbséget falvak és főváros között?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 17:06:29

@bigthereal: még valamit. a Felszabadulás után még egy pár évig nem volt kommunizmus.

Dig, Lazarus! 2011.04.29. 17:12:10

Azon rugózni, hogy a (csúnyán átvert) Tarlós min rugózik, nem pitiség. Nagyon is szépen rajzolja ki a mostani rendszer természetét. Már le is vezették a kommentek, mennyire kutyaütő politizálás folyik - Moszkva tér, kitüntetés, Szabadság tér, kilátásban a szovjet emlékmű elbontásával (egyébként a Szabadság tér 1900-ban kapta a nevet a "magyar Bastille" elbontása után) -, és ezt micsoda zagyva arroganciával próbálják elfedni. A híresen tehetséges főpolietilén. Mit hozott Putyintól? Lófaszt! Ja, a magyar bankárral viszont ügyesen megegyezett. Tényleg vakítóan tehetséges ...
A nagy gazdasági, társadalmi ügyekben nem mindenkinek könnyű tisztán látni (még), az ilyen szarakodást viszont csak a legelvakultabbak támogatják, úgyhogy nem árt erről is szót ejteni. Például a reptéri cécó is gyönyörűen tükrözi a felkészületlenséget (a brutális kézi vezérlés mellett), csak egy kérdést kell feltenni (az Urbanista blogon pár napja feltették!): és mi lesz az odavezető út neve? Persze még kitalálhatják, hogy azért lesz ilyen hosszú az elnevezés, mert nagyon hosszú maga az út is, és praktikusan egy utcanévtáblával akarják megoldani ... és a Köztársaság tér új neve is megoldható kicsit pozitívabb hozzáállással, pl.: leugrunk a Wojtylára focizni, esetleg Wojtira, netán Tillára ...
Ellenben durva materialista felhangot érzek a Feneketlen tó nevében, sőt országos szintre emelve a kérdést alighanem bebizonyosodik majd, az a büdös Szombathely minden baj forrása ...

Még annyit - lehet, hogy Oroszországban nincsen már kommunizmus, de hogy mennyire távolodtak el tőle, annak kimutatásához azért elég érzékeny műszer kellene. Ám ez (érzésem szerint) nem is igazán faktor az átnevezés ügyében ...

Alensha 2011.04.29. 17:36:29

„este nyolckor a Széllen az óra alatt!”

Ezt írásban nem lehet félreérteni, hogy melyik szélen. Hacsak... Te azt feltételezed, hogy Tarlós gyereke Schmitt Pállal fog randizni? :D

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 17:40:30

@Alensha: a lányával.:) van neki?:) egyébként az internetes randival is telefonon szokás megbeszélni a randit. én legalábbis szeretem hallani a hölgy hangját, és élőben beszélni vele.:)

mic@ 2011.04.29. 18:07:10

@Circus: Mert el kell terelni a sok butus emberke gondolatait, eszement, felesleges baromságokkal. Én a Lehel teret a mai napig élmunkásozom, mert ez maradt meg. Szerintem így lesz a Moszkvával stb.. Köztársaság térrel is , Elvis Prézli volt idáig a legjobb, most majd jön a Királyi Vilmos, és Viktor tér:-) Isten barmai úgy látszik ide gyűltek körénk. Tarlós meg szerintem már agyvérzést kapott, egyet minimum , mert néha döbbenetesen összefüggéstelen a beszéde , mintha nem lenne minden rendben a vezérléssel. Sosem kerestem mögöttes tartalmat az utca nevekben , azt hiszem ezek után sem fogok, mert ettől nekem biztos nem lesz jobb.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.04.29. 22:57:18

@bigthereal: Hosszabb ideig volt Moszkva tér, mint Széll Kálmán tér. Sőt, a rendszerváltás óta majdnem annyi ideig maradt meg Moszkva tér, mint amennyi ideig Széll Kálmán tér volt. Szóval Moszkva térként a tradíció sokkal erősebb.

Kotkodus 2011.05.02. 09:04:12

@bigthereal: "az volt a rombolás, ez a helyreállítás!"

érdekes, hogy egyes rezsimek mennyire nagy súlyt fektetnek a változás mítoszába... nevezzék aminek akarják, ha csak ennyit tudnak, akkor ez így nagyon kevés lesz...

"ez az egész pedig csak műfelháborodás!
amíg a falvakban hemzseg a lenin, vörös hadsereg, felszabadulás, kun béla, szamuely, ságvári stb utcák sokasága, legalább a fővárosban legyen rend!"

úgy érzem sikerült 2 egymást követő mondatodban ellentmondásba keveredni saját magaddal... most akkor számít, hogy minek hívják, vagy nem? nem értem hova szeretnél kilyukadni...
süti beállítások módosítása