Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Orbán Viktor országértékelő beszéde Űrbalek módra

2011.02.07. 10:00 | Brendel Mátyás | Szólj hozzá!

Címkék: hazugság orbán viktor űrbalekok

Vasárnap reggel volt, olvasgatom, hogy Orbán Viktor országértékelő beszédet fog tartani. És még kérdezni is lehet (ugyan már, te még hiszel a mesékben?) A reggelihez a szokásos módon egy sorozatot néztem, most éppen egyik kedvenc sci-fi-sitcomomat (3rd Rock from the Sun aka "Űrbalekok"), amelyben igen sok jó társadalomkritika van, amikor Dick Solomon egy egyébként szexuálisan túlfűtött mellékszállal a "hátában" egy olyan beszédet vágott le, amelyet én ma, a Millenárison szeretnék ma hallani.

Ez a monológ demagógiáról, hazugságról, önbecsapásról, populizmusról, vezérmítoszról, kritikátlanságról, "elszállásról" szól. Mintha a Nemzeti Összefogás Vezére nem Magyarország, hanem az Egyesült Államok elnöke lenne, mintha pont őt figurázná ki. Ezt a beszédet bizony én leginkább Orbántól szeretném hallani. Tudom, hiú ábránd, ő kisebb önkritikára sem képes.

Persze ez a kritika nem csak Orbánról szól, hanem a társadalomról, a szavazókról is, az emberi esendőségről, legyen az ember aktivista, politikus, főnök az egyik oldalon, vagy beosztott, mezei nép a másik oldalon.

A fő fókusz ebben a dialógusban, és főleg a monológ részében mégis a vezető úgymond "elszállása". Ezt pedig Magyarországon leginkább Orbánnak kellene meggondolnia. Hiszen ígéretével szemben egyáltalán nem folytat társadalmi konzultációt, ellene van a népszavazásnak, erőből kormányoz, a tüntetések, az ellenvélemények, a kritikák hangját nem hallja meg. Sem itthon, sem külföldön. Nem kell bizonygatni, mert vérfideszeseken kívül mindenki érti, hogy Viktor  egy nagy Dick. És bár Dick örök igazságot mond, de ez a Rendszerváltás óta sosem volt aktuálisabb, mint most.

És bár a sorozat magyar címét, az "Űrbalekok"-at nem szeretem, mert a Solomon család annyira nem balek, a Fideszre mégis roppant mód találó ez a cím. Úgyhogy ezt a címet adom a bejegyzésnek is.

A sorozatról nem írnék többet, hiszen már írtam róla eleget, és nem tartozik ide. Aki szereti, vagy kedvet kap, olvasson utána, nézze meg. Magyarul is szokott menni. Legyen itt végezetül a dialógus, bár persze videóval sokkal jobb:

Selmeczi: Viktor, hogy tudtad így megmacskásítani a vállad?

Orbán: Ne hülyéskedj, Gabi, nem emlékszel, saját két kezemmel állítottam meg az MSZP-t?!

Nem létező, értelmesebb, Fideszes nő: Ne nagyzolj!

Orbán: Na jó.

Selmeczi: Haj, már teljesen elfelejtettem, hogy a Viktor milyen csodás ember.

Szijjártó: Megyek már, hazudok valamit valami angol lapnak.

Rogán: Nem értem, a kétharmad után hogyan bukhattunk ekkorát?!

Orbán: Á, az emberek birkák. Elvesznek, ha nincs mit követniük. Én tudom, engem nyomott a VEZETŐ szerepének súlya.

Nem létező, értelmesebb, Fideszes nő: Viktor, ne hülyéskedj, imádtad!

Orbán: Imádtam, bevallom. Már elkezdtem hinni a saját retorikámban. Soha nem kérdőjeleztem meg, amit tettem. Ez volt a veszélyes. Demagóggá váltam, megbolondított a tömeg éljenzése. Amíg a cél már másodlagossá vált.

Nem létező, értelmesebb, Fideszes nő:  Nem úgy érted, hogy a cél már hülyeségé vált?

Orbán: Ne vidd túlzásba, mert ki leszel rúgva a Fideszből!

Sally szerepére nem találtam valós személyt, túl hízelgő lett volna bármelyik Fideszes nőnek a párhuzam. A dolog érdekessége, hogy a párbeszéd hetven százaléka, a lényegi része totál megfelel az angol párbeszédnek. Nem ráültetett szöveg, hanem Dick eredeti szövege.

Végül azoknak, akik az ehhez hasonlót szeretik, hadd ajánljak egy hasonló, régebbi videót.

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr82641952

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fidesz: "A konzultáció több lehetőséget ad, mint egy népszavazás" 2011.02.07. 17:59:00

Gulyás Gergely, a parlament alkotmány-előkészítő eseti bizottságának fideszes alelnöke aszerint az új alaptörvényről most is zajló nemzeti konzultáció más, és tartalmát tekintve több is, mintha népszavazást tartanának az alkotmányról.Figyelmetlen, szét...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása