Érdekes történet ez. A II. kerület továbbra is ellenzi az úgynevezett budai fonódó villamosprojektet, amellyel a budai villamosvonalakat (17-es, 19-es, 41-es és a 61-es villamos) kötnék össze. Ha március végéig nem történik változás, a projekt elveszti az 5,4 milliárd forintos uniós támogatást.
A 17-es villamos vonalra ráférne a fejlesztés (amatőr riport: YouTube)
Szóval a sztori pikantériáját az ügy szereplői adják. Ugye van a kormányzat, aki fideszes. Van a fővárosi vezetés és Tarlós István, aki fideszes. No, és van a II. kerületi városvezetés és polgármester Dr. Láng Zsolt… aki nem szoci, hanem fideszes.
Azt meg gondolom, senkinek sem kell elmondanom, hogy a jövő, közlekedési értelemben a kötöttpályás megoldásokban van. Tény, hogy a budai villamos közlekedési koncepciót és ezt a projektet még az előző városvezetés dolgozta ki. Akkor, se volt számomra érthető hogy az ellentétes színű II. kerület miért offolja, amikor igazából nekik is érdekük lenne. Jó, politikai ok… kicsinyes. De az idő változik, most már a fővárosi Fidesz szereti és jó ötletnek tartja a budai fonódó villamosprojektet… hiába a szocik találták ki…
Szóval, a sajtónyilatkozatokból az derül ki, hogy a jelenlegi fővárosi vezetésnek is most már fontos a villamos projekt. Ugyan mi baja van, akkor Láng Zsoltnak?
A BKK (Budapesti Közlekedési Központ, ez az új mamut intézmény, melyet Tarlósék azért hoztak létre, hogy megoldja a közlekedési gondokat… vezetőjéül Vitézy Dávidot tették meg, aki korában Fidesz színekben csücsült a BKV felügyelő bizottságában) közlése szerint a II. kerület sem korábban, sem most nem reagált a főváros megkeresésére, az új városvezetés által eddig kezdeményezett találkozók nem vezettek eredményre.
Azért a saját párttársainak reagálhatnának… vagy a második kerületi Fidesz még nem kapta meg a központtól az értesítést, hogy most már tessenek együttműködni a Fővárossal, mert győztünk?
Kicsit, olyan ez mint az a katona, aki eltévedt az őserdőben és a háború befejezése után 30 évvel is várta az ellenséget… no de ne humorizáljunk.
Ugyan is a Fideszes második kerület könnyen megbuktathatja a Fideszes fővárosnak is most már fontos projektet, ugyan is a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tavaly decemberben írásban jelezte, hogy előremozdulást szeretne az építési engedély kiadásában. Ha ez nem történik meg március 31-ig, akkor felbontják a támogatási szerződést, így a projekt elesik a 83 százalékos, 5,4 milliárd forintos EU-támogatástól adott tájékoztatást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Az idő szűk, a jelek nem biztatóak: "Sem konstruktív szakmai, műszaki javaslataink, sem meghívóink nem jutottak eddig eredményre" - közölte a Vitézy nevével fémjelzett központ. A II. kerületi önkormányzat továbbra sem adta hozzájárulását az építési engedély kiadásához, így a projekt nem indulhat el.
Ezek ellenére a főváros továbbra is bízik abban, hogy a kerület végül megadja a hozzájárulást. A műszaki, a közlekedésfejlesztési és az uniós támogatás esetleges elvesztése miatt nemzetgazdasági, mindezeken felül pedig jelentős politikai felelősséget visel a II. kerületi önkormányzat - írták. A főváros utolsó kísérletet tett a nézeteltérés rendezésére, január 11-én levélben kérte a kerület vezetését: a projekttel kapcsolatos fenntartásait, észrevételeit, a szükséges szakhatósági és tulajdonosi hozzájárulások kiadásához szabott feltételeit 15 napon belül írásban küldje meg.
Én őszintén szurkolok, hogy a hozzáértő fideszes (Dr. Láng) városvezető hivatala végre reagáljon a másik hozzáértő fideszes városvezető hivatalának (Tarlós) leveleire… És remélem a fiúk nem kakaskodnak, hanem csak a város érdekében dolgoznak...