Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

A Jobbik kevesebb hírt szeretne a híradókban a "cigánybűnözésről"

2010.12.14. 23:25 | Brendel Mátyás | 9 komment

Címkék: orbán bűnözés pörzse jobbik közbiztonság novák

Hogy mi? A Jobbik kevesebb hírt szeretne a híradókban a "cigánybűnözésről"?! Nos, nem pontosan így fogalmaztak, de Novák Előd és Pörzse Sándor indítványának ez is következménye. A törvény szerint legfeljebb húsz százaléknyi lehet a nagy kereskedelmi tévék és rádiók reggeli és esti hírműsoraiban a bűnügyi hírek aránya. A Parlament 298 igen szavazattal, 56 nem ellenében, egy tartózkodás mellett hagyta jóvá az indítványt hétfőn. Hát nem a pofátlanság teteje?!

 

De kezdjük szép sorban, az alapkérdéseknél! A törvény egy valós jelenség orvoslásának egyik módja lehetne. Hogy ez-e a helyes megoldás, azon lehetne vitatkozni. A jelenség gyökere abból fakad, hogy maguk a nézők azok, akiket érdekelnek a brutális hírek. Ha az emberek kevésbé néznék az olyan híradókat, amely tele van terrorral és agresszióval, akkor a tévék bizonyára nem adnának ilyen híreket. Ha a nézők a világ haladásáról, szépségeiről és örömteli eseményeiről szóló hírekre is ugyanúgy, vagy jobban felkapnák a fejüket, akkor a híradókban ezek bizonyára többet szerepelnének. De az emberek már csak ilyenek. Azt nem mondhatjuk, hogy jobban szeretik a negatív híreket, hiszen a Jobbik érveléséből annyi valószínűleg igaz, hogy ettől az emberek lehangolódnak. De ez az, ami jobban érdekli őket. A jelenség - nevezzük mondjuk önmanipulációs csapdának - kevésbé fontos, mint a közbiztonság valódi helyzete, de háromféleképpen lehet reagálni:

1a) Az emberek már csak ilyenek, nincs ezzel semmi gond, jól van ez így.

1b) Baj, hogy az emberek ilyenek, de ezen hatalmi eszközökkel nem nagyon lehet segíteni. Majd ha az emberek bölcsebbek lesznek, és érdekelni fogja őket a haladás, a szépség és a jó dolgok, akkor helyreáll az egyensúly. Ezt erőszakosan erőltetni nem szabad. Majd az emberiség egyszer talán kinövi a serdülőkori, agressziófüggőséget magától.

2) Jogos és/vagy eredményes lehet a megoldás hatalmi eszközökkel való elősegítése.

Bizonyára mindegyik felfogásnak vannak képviselői, és most nem az a fontos, hogy erről vitát nyissak. Magam mindenképpen úgy gondolom, hogy jó lenne, ha az emberek maguktól is eljutnának odáig, hogy ne azt tartsák a nap legérdekesebb hírének, hogy valahol valakit megint brutálisan megöltek, túszul ejtettek, megerőszakoltak, vagy, hogy valahol valahol bomba robbant. Mert ezek szomorú dolgok, de attól, hogy mindegyikről tudomást szerzünk, nem lesz jobb a világ, nem igazán változik semmi. Tényleg inkább csak a hangulatunkat rombolja.

Jó lenne, ha az emberek attention spanje inkább arra fókuszálna, hogy valahol felfedeztek valamit, valahol történt valami szép dolog, valahol valami nagyot alkottak. Én örülnék, ha az emberek maguktól jutnának el idáig, nem állami szabályozás kényszere alatt.

Hogy ezt elő lehet-e segíteni, azt szociológusok tudnák megmondani. És ha a törvénytervezetet valamelyik LMP-s vagy MSZP-s képviselő ilyen szociológusok kutatásaira hivatkozva nyújtotta volna be, akkor azt mondanám, rendben. A törvény jóindulatú, hasznos lehet. Megér egy próbát. No de, hogy pont a Jobbik nyújtsa be, és a Fidesz támogassa, az pofátlan cinizmus.

Nézzünk először egy kisebb pofátlanságot! Ha igaz a Jobbikos érvelés, akkor a rendelkezés hatására az emberek pozitívabbak lesznek. Ez ugyebár a kormánynak előnyös. Az tehát, hogy a kormány ilyen rendeletet hoz, neki előny: anélkül ér el látszólagos sikert, hogy a közbiztonságon egy fikarcnyit is javított volna. Ez egy látszatintézkedés a dolgok valódi megoldása helyett. No de ha csak arról volna szó, hogy látszatintézkedés, illetve jogtalan előny szerzése...

Hogy a Jobbiknak miért lett hirtelen érdeke. hogy a kormánynak jobban menjen, azt nem értem. Talán belátták, hogy a Fidesz a legtöbb ügyben elébük ment. Biztos lepaktáltak a Fidesszel.

Mindemellett az, hogy pont a Jobbik nyújtsa be ezt a törvényt és a Fidesz támogassa, az ezen túl sokkal több: pofátlan cinizmus. Idézzük fel, a törvény indoklását: "Indoklásuk szerint a bűnügyi tematikájú hírek túlsúlya a társadalomra kifejezetten depresszív, félelemkeltő és negatív hatással bír".

Jó, igaz lehet, szociológusok a megmondhatói. No de, hogy pont ezek mondják ezt?! Hát mi jut az ember eszébe a félelemkeltésről és a bűnözésről?! Hát nem a Fidesz és a Jobbik választási kampánya? Nem rájuk illenek pontosan ezek a sorok?

Vagy nem Orbán Viktor keltett félelmet a bűnözéssel, amikor azt mondta, hogy "közbiztonságról jóformán nem is lehet beszélni"?! Nem hazudta szembe az országot a statisztikák ellenében?! Nem ő volt az, aki a valósággal szemben negatív hangulatot terjesztett a bűnözéssel kapcsolatban?! Ha a híradók ilyen depresszív hatással képesek lenni, akkor vajon a politikai agymosásokról mit gondoljunk?! Nem a Fidesz taszította végzetes depresszióba ezt az országot? Ha az nem jó, amikor az emberek becsapják magukat, manipulációs csapdába esnek, akkor mit mondjunk arra, amikor Orbán Viktor becsapja az embereket, szándékosan manipulálja őket, mossa az agyukat?!

NEM ORBÁN VIKTORT KELLETT VOLNA HÚSZ SZÁZALÉKRA KORLÁTOZNI?!

És akkor a Jobbik, hát hogy nem sül le a bőr a képükről?! Nem a Jobbik kampányolt végig cigánybűnözésről? Arról most nem írnék, hogy ennek a fogalomnak a használata önmagában is intellektuális szegénységi bizonyítvány, írtam már eleget. Itt csak arról írnék, hogy ha a híradó képes a negatív hangulatkeltésre, akkor mi a fenét mondjuk a Jobbikos kampányra, amely tele volt azzal, hogy az emberek fejébe tuszkolták, gyömöszölték a bűnügyi eseteket? Hát ha a híradó hangulatkeltő, akkor a jobbikos kampány mi?! Nos, mi?! Hát agymosás. Aki pedig bűnügyi hírekkel visszaélve agymosást végez az ország egy hatodán, az ne nagyon javasolgasson ilyen szabályozásokat, mert ez a cinizmus legalja!  Hogy nem szakadt rá a Parlament plafonja Novák Elődre és Pörzse Sándorra, amikor beterjesztették az indítványukat.

NEM A JOBBIKOT KELLETT VOLNA NULLA SZÁZALÉKRA KORLÁTOZNI?!

Nem a Jobbik mondja a tévéknek, hogy nagyfejű?

Végül, térjünk vissza egy kicsit a látszatintézkedések kérdésére! Mint emlékezetes, Pintér Sándor azt ígérte, hogy két hét alatt rendet tesznek. Eltelt a két hét, a két hónap, sőt, fél év, és úgy tűnik semmi nem történt. Nyilván azért kell a hírekben korlátozni a bűnügyekről szóló híreket, mert ebből továbbra is ugyanannyi van, mint előtte. Nyilván azért, mert a bűnesetek száma nem csökkent. Nem sikerült elérni semmit. Emiatt kell ezeknek látszatintézkedni, mert

HAZUDTAK REGGEL, ÉJJEL, ESTE, de még ráadásul DÉLBEN, DÉLELŐTT, DÉLUTÁN, HAJNALBAN és SZÜRKÜLETKOR is.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr572516600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2010.12.15. 01:35:47

Viccorszag vicckormany es viccbaratai. Jo kis vicc, mondjuk tok mindegy, penzt itt mar senki nem tart, lakni meg csak azert lakik, mert megszokta. Ado 0 lesz, behajtas 0 sikeru, aztan majd eszik egymas szarjat a tajtmagyarok, es ellesznek vagy 1 honapot is :>

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.15. 09:33:59

Az a poén, hogy magukkal csesznek ki. Ha az ember kevesebbszer látja, mennyit bűnöznek a cigányok, kevésbé lesz rasszista, tehát kevesebb lesz a náci, tehát kevesebb a jobbikszavazó.

Csak az a baj, hogy a nemcigány bűnözőkről is kvesebbet hallunk, pedig a legtöbb és legsúlyosabb károkat ők okozzák...

hitomi 2010.12.15. 15:53:56

oké. és akkor most ezek után Pörzse Sándor összekapaszkodik Szijjártó Péterrel, Novák Előd meg Orbán Viktorral, miközben a kétharmad kórusban énekli, hogy "szeressük egymást, gyerekek", ők meg keringőznek.

a rohadt átkos előző rendszerben (copyright by Hofi) előszeretettel cenzúrázták a híreket (is). mi jön még? úttörő-, akarom mondani Orbánjugend-tábor? reggel széles mosollyal a munkába menni, különben megvernek? kiváló dolgozó érdemrend?

hanyasvagy 2010.12.15. 17:26:18

Ki nem sz...a le a Jobbikot.Ez náluk már csak pótcselekvés.Valamit adni kell a sok
csököttagyú szavazójának.Elhúzták elöttük a mézes madzagot,aminek a végét
most tapogatják a híveik.De ez a szaros vége. Azt igérték,ha bekerülnek a Parlamentbe akkor....... és volt aki elhitte.Vakon.De ami meglepő,a Jobbik kemény magja-volt- 80%.-ban mozgalmi multtal rendelkezett.Nekik mindegy,csak hőböröghessenek! A Jobbikost különben csak egy dolog idegesíti,ha szó nélkül hagyod a magasröptű érveléseit.Hordanépség,csak csoportosan bátrak.
Gondolom a HIR TV.-re nem vonatkozik a 20%-os szabály!
Öregapám szokta mondani az ilyen emberekre:a saját szarát is megenné, ha abból haszna lenne.

2010.12.17. 13:37:04

A híradókban eddig sem volt cigánybűnözés, mivel az undorító liberálbolsevik fajtád elhallgatta. Na nem baj, még pár év, aztán kipusztul a munkásőr szavazóbázisotok és mentek a szemétdombra az szdsz után.

Toyotomi Hideyoshi 2010.12.20. 23:20:59

"Nem a Jobbikot kellett volna 0 százalékra korlátozni???"

Előbújt belőled azért a bolsitempó, nem mondom. A választók döntését akkor is tiszteletben kell tartani, ha nem tetszik ám (ez az, ami nem megy a baloldali progressziónak, egyébként)! Mellesleg, a Jobbik 2010 április előtt és után is támogatottsági arányához képest alulképviseltette magát a médiában, a választásokkor OVB-döntéssel kellett kötelezni a teljes körű tájékoztatásra. Szóval ez csúnya öngól volt.

Ja persze, hogy a szélsőségeket minden erővel korlátozni kell! És azt ki dönti el, ki a szélsőség? Ti mondjátok mindig, hogy a jobboldal bizonyos gondolatai hova vezettek 1944-ben (megjegyzem, a vád igaztalan). Azt viszont világosan látjuk, hogy a ti gondolkodásotok hova vezetett 1919-ben és 1948 után is!

Pancel 2010.12.29. 04:01:11

"Nem a Jobbikot kellett volna 0 százalékra korlátozni???"

Nem. :)

Kedves posztoló gondoljon pozitív dolgokra ahelyett, hogy ilyen negatívan áll a dolgokhoz. Vona Gábor lesz maholnap Magyarország miniszterelnöke, valóban nem lesz bűnügyi híradás, mert nem lesz miről, a Kossuth Rádión lágy Hungarica nóta szól, miközben index.hu megszűnéséről olvas minden kedves olvasó a kuruc.info-n :)

Én már várom! :)

Pancel 2010.12.29. 04:03:34

"Nem a Jobbikot kellett volna 0 százalékra korlátozni???"

Nem. :)

Kedves posztoló gondoljon pozitív dolgokra ahelyett, hogy ilyen negatívan áll a dolgokhoz. Vona Gábor lesz maholnap Magyarország miniszterelnöke, valóban nem lesz bűnügyi híradás, mert nem lesz miről, a Kossuth Rádión lágy Hungarica nóta szól, miközben index.hu megszűnéséről olvas minden kedves olvasó a kuruc.info-n :)

Én már várom! :)

Pancel 2010.12.29. 04:05:18

"Nem a Jobbikot kellett volna 0 százalékra korlátozni???"

Nem. :)

Kedves posztoló gondoljon pozitív dolgokra ahelyett, hogy ilyen negatívan áll a dolgokhoz. Vona Gábor lesz maholnap Magyarország miniszterelnöke, valóban nem lesz bűnügyi híradás, mert nem lesz miről, a Kossuth Rádión lágy Hungarica nóta szól, miközben index.hu megszűnéséről olvas minden kedves olvasó a kuruc.info-n :)

Én már várom! :)
süti beállítások módosítása