Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Mégis kell Orbánnak a türelmi idő?

2010.10.07. 06:29 | balközép | 207 komment

Címkék: orbán költségvetés matolcsy bathó ferenc

Orbán anno az őszödi beszéd után közölte, hogy "már holnap" készen áll a kormányzásra a Fidesz. Most kedden azonban a költségvetési bizottság támogatta azt a kormánypárti javaslatot, amely szerint a választási évben kitolnák a büdzsé készítésére vonatkozó határidőket.


Itt az idő! Vagy már majdnem itt van.

Török Zsolt le is csapott az ügyre, közleményében a bizottsági döntésre reagálva azt írta, pártja szerint a kormány "a legrosszabbkor húzta be a féket", s így ismét az emberekkel tolt ki.

Török Zsolt emlékeztet, Orbán Viktor miniszterelnök tavasszal még azt mondta, kormányának nincs szüksége türelmi időre, hiszen pontosan tudja, mi a teendője. Kedd óta azonban világos - folytatta -, hogy a kormánypártoknak csak a saját hatalmuk bebetonozására volt forgatókönyvük, az emberek mindennapi életét érintő törvényjavaslatok elfogadását, a jövő évi adótörvényeket, a devizahitelesek mentőcsomagját vagy a 2011-es költségvetést pedig már nem tartják sürgősnek.

Az MSZP szerint nyilvánvaló, hogy a kormánypártok az önkormányzati választások előtt nem mertek előjönni a jövő évi gazdaságpolitikai elképzeléseikkel, például azzal, honnan akarják elvonni az Orbán Viktor által Kötcsén beharangozott "ezermilliárdokat" - írta Török Zsolt, megjegyezve, hogy "ettől persze még dolgozhattak volna a költségvetésen, ám a keddi döntésük után világos, hogy semmit nem csináltak". Végül kérte, hogy Orbánék végre közöljék a 2011-es büdzsé sarokszámait.

Ha Török Zsolt néhol túloz is, az biztos, hogy Orbán jobbkezének, Matolcsynak a költségvetéshez igazán értő Bathó Ferenc nyírása helyett inkább a büdzsé összerakásával kellett volna foglalkoznia.

Népszava/Piroslap

· 2 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr122351588

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bevezető és a 0001-es 2010.10.07. 14:02:10

Napi egy kép a miniszterelnök úrról. Részemről kommentár nélkül. Kezdjük... Kolbászos  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamalduli (törölt) 2010.10.07. 11:07:12

Nem állnak készen. És az igazi nagy gond az, hogy másfél éve tudták, hogy hatalomra fognak kerülni, ehhez képest még döbbenetesebb, hogy nem csináltak semmilyen érdemleges előkészítő munkát.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.10.07. 11:19:13

a felirat szerintem helyesen vesszővel írandó: "Kérjük, várakozzon!"

csoko20 2010.10.07. 11:20:14

Az Mszp 9, azaz kilenc év után kezdett el érdemben foglalkozni a problémákkal.

Ráadásul Gordon azt hiszem nem is volt párttag, sőt, a Real Madridot sem tudta elénekelni...

pcmci 2010.10.07. 11:20:45

@kamalduli: dehogynem, a hatalomátvételt elég jól előkészítették. neked ez kevés? te bérenc mszp-s szdsz-es senkiházi!

borovi 2010.10.07. 11:37:43

@csoko20: és most akkor orbánék kormányzására is 9 évet várni kell? akkor inkább húzzanak a...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.10.07. 11:44:20

török zsolt... :D a figura maga az mszp válságának megtestesülése.

csoko20 2010.10.07. 11:54:55

@borovi: Lendvai meg Gyurcsány sem iparkodott az elhúzással, akkor ezektől miért várod el? :)

És miből gondolod, hogy jobb lesz neked, ha elkezdenek dolgozni?

DW73 2010.10.07. 12:03:16

Így van. Vissza ferivel. Talán maradt még néhány Ft, amit el lehet lopni.

gyilkos fűegér 2010.10.07. 12:12:56

@DW73:
Sajnos a Viktorodnak ötlete sincs, hogy mi legyen, ezért is Gyurcsány a hibás?
Szánalmas.

szemi90 2010.10.07. 12:15:23

@csoko20: Megjöttek a 'másik is ezt csinálta' kommentelők!
Finoman fogalmazva sz*rok rá mit nem csinált, vagy mit csinált az MSZP x idő alatt. Ezért lettek elzavarva a búsba! És bizony a FIDESZ is el lesz zavarva, ha nem rak le az asztalra valami épkézláb költségvetést.

Táskás Tóni 2010.10.07. 12:16:38

A fidesz kormányra kerülésekor olyan tisztogatást hajtott végre középvezetői szinten, ráadásul pártpolitikai alapon intézte az új vezetők kinevezését amely a mai napig lehetetlenné teszi az érdemi munka elkezdését.. Amikor ellenzékben voltak csak a parlamentből való kivonulás és minden reform elindítására a NEM volt a válasz . Elég szégyen ,hogy egy költségvetést sem tudnak összehozni pedig 8 év alatt volt idejük felkészülni. Érthetetlen, hogy miért ragaszkodik Matolcsihoz primadonnához annyira Orbán!

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.10.07. 12:18:30

egyetértek ezzel! Maximálisan!: "...csak a saját hatalmuk bebetonozására volt forgatókönyvük..." szarnak ezek a pórnépre. semmiben sem különböznek Gyurcsánytól. Semmiben

Táskás Tóni 2010.10.07. 12:18:35

@DW73: Biztos ,hogy nincs mert már régen elloptak mindent a fideszes önkormányzatok.

Blogger Géza 2010.10.07. 12:20:30

Talán akkor össze kéne számolni, hány törvényt rendelet stb fogadott el az új kormányzat az elmúlt pár hónapban. Mindezt úgy, hogy volt közte egy önkormányzati választási kampány is. Az elején meg az volt a bajotok, hogy túl gyorsan fogadják el a törvényeket, és nem tudjátok követni. Valami konzekvensebb dumával kéne előjönni, mert ez így röhejes. Pl. miért kellett volna már október előtt elfogadni 3 évre szóló adótörvényeket? Az MSZP adótörvényei általában pár hónap után megbuktak, állandóan évközi módosítások és folyamatos értelmezési nehézségek voltak.

Ha meg nem tűnt volna fel, most szólok, hogy az elmúlt 8 év elkúrása miatt az ország elvesztette pénzügyi függetlenségét, folyamatosan muszáj volt egyeztetni IMF-fel stb.

csoko20 2010.10.07. 12:22:46

@szemi90: Mégegyszer: miért is gondolod, hogy jobb lesz, ha ezek elkezdenek dolgozni? Miért gondolod, hogy 20 év után pont idén kerülhetne az asztalra épkézláb költségvetés?
Ha csak egy pindurival lesz jobb mint a Veress-féle, már befoghatjuk a szánkat, nekik elég sz mszp szintjét megugrani és azt alacsonyra tették Fletóék.

Fuzzy Logic 2010.10.07. 12:24:17

Sarokszám meg Matolcsy? Jó vicc... Az is, hogy pont az MSZP magyaráz a legnagyobb pofával. Ebből a nyilvános cirkuszból marhára elég volt, mindkét bandától. Fogni kéne az összes volt MSZMP-s, volt KISZes, volt ügynököt, becsomagolni egy jó nagy dobozba, aztán kilőni a Holdra. Minimum. De mehetnek messzebbre is, nem gond.

mréveiller 2010.10.07. 12:24:27

török zsóti :D stand up szintű sajtótájékoztatókat tart. csak nevetni lehet rajta :D de arra jó

kicscsávók 2010.10.07. 12:29:43

@Whiskey-Tango-Foxtrot:
Az a baj, hogy akkor nem maradni senki a "vezető" politikusok közül :)

Táskás Tóni 2010.10.07. 12:33:00

@kicscsávók: Sőt a kormányból sem maradnak és eltünne a közt. elnök is Smitt Palibá

orient 2010.10.07. 12:33:02

csak komolyan csinálják meg a 16% adót. a többi már nem érdekel, végre lesz adócsökkentés ami nem volt még a rendszerváltás óta.

pokesz70 2010.10.07. 12:37:25

@Blogger Géza:

Törvényeket hoztak dögivel, az igaz. Csak ezek nem a gazdaságról, a költségvetésről, az igazán fontos dolgokról szóltak, hanem arról, hogyan lehetne megszilárdítani a teljhatalmat, hogyan lehetne az ellenzék mozgáskörét tovább szűkíteni, hogyan nyerjék túl az önkormányzati választásokat.

A költségvetés elfogadásának menetét pedíg törvények szabályozzák, nem mi vagyunk türelmetlenek, hanem ők tojnak a törvényekre.

"Ha meg nem tűnt volna fel, most szólok, hogy az elmúlt 8 év elkúrása miatt az ország elvesztette pénzügyi függetlenségét, folyamatosan muszáj volt egyeztetni IMF-fel stb." -- muhaha, jól működik az agymosás. Az ország sohasem volt független a pénzügyeiben, már csak azért sem, mert a GDP 70%-át a multik termelik meg. Mellesleg, amit OV el szeretett volna érni, csak nem engedték neki, hogy magasabb hiány mellett tudjon népjóléti intézkedéseket hozni, a magasabb hiány meg egyenlő az adósság növelésével. Vagyis még jobban kiszolgáltatta volna
az országot azoknak, akiktől a kölcsönöket kapjuk, legyen az IMF, EKB vagy a piac.

Doktor Kotász 2010.10.07. 12:40:22

@Blogger Géza: "Talán akkor össze kéne számolni, hány törvényt rendelet stb fogadott el az új kormányzat az elmúlt pár hónapban."

Nem törvényekről van szó, hanem a költségvetésről.
Egy hozzávetőlegesen adott összeget (amennyit el tud vonni adók, illetékek, stb formájában) kell elosztani úgy, hogy ne kerüljön ellentmondásba a korábbi nyilatkozataival. Ez pedig kivitelezhetetlen. Az idő ahhoz kell, hogy úgy tudják tálalni, hogy ne lógjon ki a lóláb.

pokesz70 2010.10.07. 12:41:33

@orient:

Ha ennyire várod a 16%-ot, akkor Te is nyílván azok közé a szerencsétlen honfitársaink közé tartozol, akik havi 500ezer+ jövedelemből vagy kénytelen tengődni a nyomorban. A 16% ugyanis csak az ekkora jövedelemmel rendelkezőknek jelent valóban adócsökkentést, mindenki másnak inkább növekednek a terhek.

szemi90 2010.10.07. 12:41:36

@csoko20: Nem gondoltam semmi olyasmire, hogy nekünk jobb lesz. Nem erről van szó! Azért kezdjenek el dolgozni hogy rosszabb NE legyen!
El lehet képzelni, hol lenne a forint árfolyama ha valami nagyon elcseszett költségvetést készítenének. Halál! (és nekem még nincs is devizahitelem)

Fuzzy Logic 2010.10.07. 12:42:02

@Táskás Tóni:
Hajaj. De még a Jobbik is ritkulna. A zemberek embere főzhetné nekik a lecsók lecsóját a Holdon. Szigorúan vaníliás karikával :)
De szép utópisztikus álom...

Táskás Tóni 2010.10.07. 12:42:24

@Blogger Géza: Látszatintézkedés volt mind. A 29 pontot 5 ember tákolta össze egy hétvégén amikor kiderült , hogy Brüsszelben nem engedik meg , hogy a költségvetési deficit növelésével valósítsák meg Orbán és Matolcsi ámokfutó elképzeléseit. Nem kellett egyeztetni sem az IMF-el sem az EU-val ,mert mindkét delegáció felállt amikor látták ,hogy semmi elképzelése nincs a kormánynak a jövőről és úgy tűnik nem nagyon akar kialakulni semmi sem. Úgyhogy addig tanulmányozd a NENYI-t egyhamar itt nem lesz fejlődés csak hatalomátvétel bebetonozása és visszafelé miutogatás.

Gatinho 2010.10.07. 12:42:46

Na, most hogy hasít a forint, találni kellett valami más csontot.

Kitolják a büdzsé készítésének határidejét, jaj Istenem, mekkora hatalmas katasztrófa, húúúú, hűűűűű, aztaaaaaaa.....

szánalmas poszt.

rocky_ramone 2010.10.07. 12:44:38

@csoko20: Hagyjuk már ezt a hülye dumát, hogy ellenérvként a másikra mutogatunk! Viktorka ordas nagyot kamuzott, és ez alól nem mentesítik az MSZP-s hazugságok.

Doktor Kotász 2010.10.07. 12:47:10

@orient: "csak komolyan csinálják meg a 16% adót. a többi már nem érdekel, végre lesz adócsökkentés ami nem volt még a rendszerváltás óta."

Sokszor volt már adócsökkentés.
Mellesleg jelenleg 17% az adó.
Ez az átlagos bérnél 2000 forintnyi adócsökkenést jelent.
Viszont a 12 ezer forintos adójóváírás eltörlése meg 12 ezer forint adóemelést.
Ez összességében a legtöbb embernek 10 ezer forint adóemelést jelent.

yahoo12 2010.10.07. 12:48:22

Szijjártó Péter FIDESZ, 2009:

" Amint hatalomra kerülünk, MÁSNAP csökkentjük a benzin árát, 30-40 forinttal."

Valahogy ez is HAZUGSÁGNAK bizonyult.

De mivel birka nemzet vagyunk, a többség sajnos elhitte = rájuk szavazott.

Most szembesülnek vele, hogy a Fidesz semmiben sem különb az MSZP-től!!!!!!

banurr 2010.10.07. 12:50:18

@Blogger Géza:
Sokat sőt rengeteget. Csak épp a tényleges dolgokról nincs semmi.
Ingyen pálinkafőzés aha, ....
Állítólag azonnali radikális és nagyarányú adócsökkentés....Hol is?
X ezer új rendőr az utcákon és két hét alatt rend, fegyelem, közbiztonág...Jártál már a nyóckerben? (nem a Tisztviselőtelepre, meg a Szentkirályi utcára gondolok, hanem pl. Teleki tér)
Állítólag nyolc éve tudja a FIDESZ hogy kell megoldani az emberek gondjait, mindenre ott a megoldás az íróasztalban csak elő kell venni...Vagy lehet, hogy bezárták és elveszett a kulcs?
Viszont sikerült a politikai viszonyokat úgy átalakítani, hogy csak a FIDESZ jöhet ki belőle jól. Erre volt X+2 megszavazott Tv.
Hozányúltak az oktatáshoz?... Ott volt egy népszavazás a tandíj ellen mert a FIDESZ tudja hogy kell megoldani, hogy ne kelljen tandíjat fizetni.
Hozzányúltak az egészségügyhöz?.. Mert volt valami népszavazás a vizitdíjjal kapcsolatban is. De a FIDESZ-nek akkor is volt az asztalfiókban megoldása.
Elő lehet venni.
Mert azt fel sem merem vetni vagamban, még halkan se, még gondolatban sem, hogy egyszerűen a hatalom megszerzése érdekében hazudtak a embereknek.
És senki ne jöjjön azzal, hogy nem tudták mi a helyzet, meg csontvázak, mert a bizottságok nem azért vannak, hogy a fizut felvegyük, és ha végigolvasok egy zárszámadást akkor látom egy ügyletnél, hogy ez így nem nyert, és egy 2005-2006-os adásvételt, ügyletet nem 2009 őszén, a választások előtt kezdek el birizgálni.

DW73 2010.10.07. 12:51:00

@yahoo12: Miért, kire kellett volna? Te nagyon okos! :-DD

banurr 2010.10.07. 12:52:41

vagamban = magamban

Gatinho 2010.10.07. 12:56:50

Banurr, még csak pár hónap telt el. Miből gondolod, hogy ennyi idő alatt bárki is helyre tudná hozni amit az mszp 8 év alatt kurelt el?

orient 2010.10.07. 13:00:00

@Doktor Kotász: nekem 12 éve mióta dolgozom az 50% megy az államhoz. Nekem még nem volt soha adócsökkentés. Csak a szürkéknek, feketéknek és minden más adócsalónak. Elegem van hogy én fizetek mindenki helyett. Nem keresek annyira jól itthon hogy 50% elvonjanak havonta tőlem. Pont mindig átcsúszok a felső határba. Mellesleg akik átlagbérrel vannak sem fognak kevesebbet keresni akkor miért kell sajnálni másoktól akik hosszú évtizedek óta sokkal több adót fizettek be mint a többség. Mekkora parasztok vagytok komolyan. Sajnálnátok a sok rohadt vállalkozótól akik nem adnak számlát és más adócsalóktól nem pedig az átlag dolgozó rétegtől aki sokkal többet adózik európai tárasinál és egyetlen bűne hogy valamivel többet keres mint az átlag fizetés itthon. Mellesleg az átlagfizetés is érdekesen van számolva mikor az ország 80%- adócsaló. A szakmunkás ismerőseim többet keresnek mint én mert mind minimálbéren van bejelentve...akkor most ennyire gáz hogy végre az életben az is jól járna aki egész életében rendesen adózott.

Tipikus szemét magyar hozzáállás a dögöljön meg a szomszéd tehene is..

banurr 2010.10.07. 13:00:30

@Gatinho: Mert a szóvivő mindig azt kommunikálta, hogy az MSZP rosszul csinálja és Ők tudják, hogy kell, az íróasztalfiókban a megoldás, ha őket válassza az istenáldotta bölcsességgel megáldott nemzet. Elő lehet venni a megoldásokat az íróasztalból. Van szakértői hálózatuk, mit csinált eddig? Az MSZP kicsinálásán (megérdemelték) és a többi politikai ellenlábas ekézésén kívül?

Táskás Tóni 2010.10.07. 13:02:51

@Gatinho: Nem kitolják a költségvetést hanem képtelenek elkészíteni mivel annyit hazudtak és hülyítették a zembereket, ami nem fér bele a költségvetés számaiba. Ráadásul még segítséget sem tudnak kérni Oszkótól ,mert rá már lecsapott Csányi az egyik cégének az igazgatója lett.Remélem Csányiról nem feltételezed ,hogy nem ismeri fel a jó szakembereket

Táskás Tóni 2010.10.07. 13:04:32

@Gatinho: A fidesz azt mondta ,hogy mindenre és azonnal van megoldása. Csak nem hazudtak, vagy eltünt a fiókból?

doktor.dikhed 2010.10.07. 13:04:34

Azért érdekes egyes emberek hozzáállása. Nekem ne mentegesse senki a FIDESZ-t azzal, hogy "mert az MSZP sem csinált semmi..."

Rohadtul nem érdekel. Most a FIDESZ van hatalmon, az ő kezükben a kormány. Dolgozzanak, vagy húzzanak a francba!

radír2010 2010.10.07. 13:04:50

Szerintetek kire szavaztak volna az emberek? Nem a Fidesz-re szavaztak,hanem az elmúlt 4 év eredményére.Más komolyabb alternatíva nem volt.LMP még új,Jobbik meg komolytalan bohócpárt.

radír2010 2010.10.07. 13:07:18

Azt mondjátok már meg nekem,hogy az MSZP mikor készítette el a következő év költségvetését? Október 3-ra készen álltak a sarokszámokkal?

assasin 2010.10.07. 13:09:11

Hihetetlen, hogy egy érv mindenre elég a fideszeseknek, meg az itteni béragymosottaknak.
Az elmúlt x év, meg az mszp..és kész.
Ez magyarázat arra, hogy folyamatosan hazudoznak mindenröl,választás elött, minden volt...fidesz=kétfarku kutyapárt, simán...nem kell az ilyen demagóg duma, hogy pár hónap telt el, meg a 29 pontos akármi...közröhej:)
Nem történt semmi, ami törvényeket hoztak, meg rendeleteket, azok egyről szóltak, a hatalomba való megerősitésükről, meg a pártkatonáknak kiosztani a zsíros, meg belsős melohelyeket. ennyi történt..semmi más...Nincs költségvetés, nincs azonnali drasztikus adócsökkentés, nincs benzinár csökkentés...nincs közbiztonság javulás, kicsi se, nem hogy látványos...
Nincs semmi abból amit a választás megnyeréséhez összehazudoztak....
Hátra mutogatás, meg politikai üldözés..büntetöperek (néhány jogos, szó se róla)
DE nem ez lenne a dolguk, hanem az ország rendbetétele..de egyelöre csak az osztozkodás folyik, de rendesen.
Sok ember nagyon pofára fog esni, nagyon hamar....bár ne lenne igazam.
Mielött komcsizni kezdene akárki, se bal se jobb oldalas nem vagyok!!! de hülye sem...mégis annak akarnak nézni a fideszesek...Hát nemá...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2010.10.07. 13:09:23

Hát igen... utcára uszítani a talpasokat, Budapestet szétverendő, sokkal könnyebb, mint kormányozni. A lelátón a játékost szidalmazni könnyebb, mint játszani.
A cserejátékos nem mondhatja a nézőknek, hogy várjanak 10-20 percet, míg játékba lendül, mert az edzője azonnali teljesítményt vár el.
Azért a sok focihasonlat, mert ezt a Viktor is érti... :)

Táskás Tóni 2010.10.07. 13:12:12

@fantasztikus!: Pontosan ezért nem voltak elegánsak az első törvényeik , mert nem a gazasággal foglalkoztak hanem a hatalmi építkezéssel. Nem látom Matolcsiban azt a zsenit amit előadott Orbán , ha rájuk szavaznak. Milyen lehet Orbán bal keze ,ha Matolcsi a jobb?

Táskás Tóni 2010.10.07. 13:14:14

@fantasztikus!: Nem az MSZP-ről beszélünk hanem a "kétharmados" mindent tudó fideszről. Kb flé éve vannak hatalmon és 8éve készülnek kormányzásra!

radír2010 2010.10.07. 13:18:33

Nem tudom miért vagytok most meglepve.Ugyanezt tette anno az MSZP is.

assasin 2010.10.07. 13:21:00

@fantasztikus!: de basszus, nem egy másik mszp-t akartunk, hanem egy igazi kormányzó pártot, amelyik nem dumál, hanem kihuzza az országot a válságbol...nagy dumákból pont elég volt..erre kapunk egy még nagyobbat..hurrááá

orient 2010.10.07. 13:21:58

@pokesz70: már a bruttó 400 is simán felső határba megy. Mennyire normális hogy egy bruttó 400-ból valakinél marad 220 mondjuk adózás után? Akkora nagy gazdag az ember mi?? Inkább legyen bejelentve mindenki rendesen adózva és sajnáld a vállalkozó haverjaidtól vagy akik minimálbéren és egyéb trükkökkel vonják ki magukat a közteherviselésből és villákat építenek mindenfelé. Nem az a baj ha valaki gazdag, hanem az ha nem fizet adót és itt sokan nem. Az adók és járulékok 80%-t az nagyobb kategóriába eső adózók 15%-a fizeti. Igazságos mi? És ez a réteg nem a gazdag csak hivatalosan, bejelentve kicsivel többet keres mint az KSH átlag fizetés, de a gazdag definíciótól nagyon messze vannak...gazdagok nem a bérből és fizetésből élők itthon. A rendszer úgy lesz kitalálva hogy az átlagbérűek sem fognak kevesebbet hazavinni, van annyira populista a Fidesz hogy ezt nem vállalja be.

radír2010 2010.10.07. 13:22:27

@assasin: Bajnaiék már kihúzták

pokesz70 2010.10.07. 13:22:49

@fantasztikus!:

"Nem tudom miért vagytok most meglepve.Ugyanezt tette anno az MSZP is. "

Ment is a 4 éven át tartó hazaárulózás meg "csődbeviszikazországot" mantra. Most meg ne dumáljon senki, ha a fidesz ugyanazt akarja csinálni, mint amit a szocik elkúrtak, nem kicsit, hanem nagyon.

Blogger Géza 2010.10.07. 13:23:46

@pokesz70: 2001-ben független volt, nem kellett senkivel sem egyeztetni érdemben.

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.10.07. 13:24:21

@orient: uuuuu orient, te eztán nagyon okos ember vagy...

Rendszerváltás óta folyamatosan csökken a befizetendő adó mértéke...., nem kezdem el magyarázni, úgy sem érted meg...

Nem sok barom van itt aki kinyomja nálam a biztosítékot a sötét baromságával, jelzem neked sikerült....

Blogger Géza 2010.10.07. 13:25:02

@Doktor Kotász: Soha nem fogadtak el költségvetést szeptemberben, ennek Mo-on hagyományosan decemberben van az ideje. Most is ekkor lesz, kár hisztizni.

orient 2010.10.07. 13:26:03

@szocdemman: ok akkora barom vagyok de én 12 éve ugyan olyan elvonásban részesülök. Elküldjem a bérpapírom? most kb. 55% marad nálam, ez így volt 10 éve is. Lehet neked csökkent meg sokaknak, nekem soha.

banurr 2010.10.07. 13:27:01

@fantasztikus!: Látom nem érted. Elmondom. NEM ÉRDEKEL mit, hogyan qrt el az MSZP. A FIDESZ 2006 óta azt kommunikálja (magyarul közli) az emberekkel, hogy az MSZP-nek takarodnia kell (igaz) és nála van a megoldás kulcsa. Ott van az íróasztalban. Vegye elő.
Ha nem veszi elő még azt hiszem, hogy Orbán Viktor és társasága a hatalom megszerzése érdekében hazudott reggel, hazudott este, hazudott minden hullámhosszon. Ismerős morféma (állandósult szókapcsolat, gimnázium 1 osztályos tananyag 2 nyelvtanóra 1983-ban Szabó Dezső tanár úrtól)??
Megoldás: A szoci törvény szerinti határidőre költségvetés elkészítése, vagy bevallani, hogy nagyobb falat mint gondoltuk. Ezt kívánja a becsület, egyébként nem lehetnek egy előkelő angol úriemberi klub tagjai.

Blogger Géza 2010.10.07. 13:27:38

@Táskás Tóni: Ha neked az önkormányzati képviselők létszámának csökkentése vagy az egykulcsos SZJA látszatintézkedés, akkor igen átmosták az agyadat. Mégis, miféle intézkedést kellett volna tenni? De ha annyira tudtátok, mit kell tenni, volt rá 8 év, egy nagy elkúrás jött össze, ennyi.

assasin 2010.10.07. 13:27:46

@Blogger Géza: Nem az elfogadásrol van szó, ne csusztass már...
hanem a sarokszámok elözetes kiadásárol, meg a tervekröl, hogy legyen mihez igazodni, legyen min vitázni, és egyeztetni...

radír2010 2010.10.07. 13:27:56

@orient: Igazad van,én is így vagyok vele.10 éve ugyanazt kapom én is.

Vitéz Kőbányai Világos 2010.10.07. 13:29:24

@Blogger Géza: Valóban, mindössze annyit felejtesz el, hogy ehhez már nyár végén-szeptember elején szokott lenni egy vitára alkalmas tervezet. Na az nincs most kurvára. És hiába kétharmad, eleinte mindig maradnak benne komoly hibák (egyszerűen túl bonyolult az egész), ezért kéne az az idő, amit épp elsikkantanak. A jövőévi költségvetés nem feltétlen azért lesz szar, mert túlköltekeznek, vagy nincs pénz. Azért lesz kaka, mert nem szántak elég időt rá. Mostmár biztosan.

pokesz70 2010.10.07. 13:29:49

@orient:

Sajnos tévedsz. Minden relatív, az a 220ezer, amit említesz, a magyar társadalom kevesebb, mint 10%-nak van meg. A többiek ennél jóval kevesebből élnek, ha neked nehéz megélni, gondolj bele, hogy mennyire nehéz lehet minimálbérből. Ami most meg lesz adóztatva, adókedvezmények eltörölve, egyszóval igenis rosszabb lesz azoknak, akiknek eddig is sokkal rosszabb volt, mint neked.

Nekem nincsenek "vállalkozó haverjaim", akik adót csalnak. Én is utálom az adócsalást. Én is baromi sok adót fizetek, de örülök, mert van egy opel corsám és hitel nélkül is tudtam egy 60 nm2-es lakást venni. Nekem is 20%-os adócsökkentést fog okozni az új adótörvény, de én képes vagyok belátni, hogy másoknak sokkal nagyobb szükségük lenne egy kis enyhítésre. Magyarul, pont nem a szomszéd tehenét szeretném döglötten látni, hanem azt szeretném, ha körülöttem kevésbé nyomorult emberek lennének, ha nem kéne, hogy összeszoruljon a szívem, ha bemegyek a lányom iskolájába és látom, hogy milyen szegénységben élnek gyerekek még itt, pesten is.

assasin 2010.10.07. 13:30:56

@Blogger Géza: aha létszám csökkentés...vicces...egykulcsos az nagy dolog? 17% most...lesz 16%..az kb 1500-2500ft átlagban havonta...de ha elveszik az adókedvezményt, meg egyebeket amiröl szó van akkor, 10e ft több lesz elvonva...hajadra kenheted a 16%-ot legalább is az átlag ember
mert hát ugye, ott fent ők jól járnak havi 1milla fizetésnél, ez már szép növekedés, szó se róla..

Vitéz Kőbányai Világos 2010.10.07. 13:31:52

@Blogger Géza: Az önkormányzati létszámcsökkentés látszatintézkedés (nagyrészt tiszteletdíj nélkül falusi helyek szűntettek meg), a választójogi törvény megváltoztatás nem az, tény, hogy erre Gömbös Gyula is büszke lenne.
SZJA törvény meg nincs (az csak a jövőévi adóval együtt tudna lenni igazából, addig csak handabanda).

radír2010 2010.10.07. 13:35:47

@banurr: Ez az ellenzék szerepe,nem? Mindenhol igy van a világban.

pokesz70 2010.10.07. 13:35:51

@Blogger Géza:

"2001-ben független volt, nem kellett senkivel sem egyeztetni érdemben"

1) Bár akkor még nem voltunk az eu tagja, de már akkor is folyamatosan egyeztetnünk kellett velük, hogy a csatlakozás idejére rendbe legyenek téve a dolgok.

2) Az IMF-nek a kezdetektől fogva a tagjai vagyunk, és a tőlük kapott hitelek miatt (amik mindig voltak, csak nem mindig akkora, mint amit 2008-ban vettünk fel) mindig is meg kellett velük állapodni.

3) Azért mert most nagydobra van verve a "gazdasági szabadságharc", nem jelenti azt, hogy korábban nem folytak volna tárgyalások az IMF-el. Csak nem csináltak belőle belpolitikai ügyet.

Magyarul, minden, ami a fejedben van, a fidesz kommunikációjából születő délibábok halmaza. Lassan rá kéne ébredni a valóságra, Orbánnak, Matolcsynak és neked is.

Pistie 2010.10.07. 13:35:53

A Fidesz már az öszödi beszéd után tudta, hogy a köv. választások során ők lesznek a kormánypárt. Nem heteik, hanem éveik voltak arra, hogy kidolgozzák a megfelelő intézkedéseket. Ehhez képest első nap azzal jöttek elő, hogy a költségvetés számai mindeddig ismeretlenek előttük - persze, mivel a költségvetési bizottság üléseire sem jártak be, ahogy a parlamenti ülésekről is ki-ki vonulgattak. De egy ideig azt lehetett gondolni, hogy meg tudnák csinálni, csak nem akarják. Lehet most is ez van, vagy a másik lehetőség az, hogy ha akarják sem tudják megcsinálni. Egyik sem jó, de egyre inkább úgy tűnik, hogy csak ebből lehet választani.
utolsó kérdés: ha az ÁSZ elnök évekig kamura vette fel a havi kb. 70e huf lakhatási támogatást, akkor ha nem lenne mentelmi joga fel lehetne jelenteni? Vagy csak akkor baj ez, ha nem narancs a színe?

Blogger Géza 2010.10.07. 13:36:25

@Vitéz Kőbányai Világos: Csodás, hogy sikerült ismét egy meg nem valósult tervezetet akkor elfogadni, csak épp megint eléggé mellélőttek a legfontosabb dolog, a hiány tekintetében.

Mellesleg pár napja fogadta el az EU a magánnyugdíjpénztári elszámolásokról szóló álláspontját, amely alapvető fontosságú az alapszámok tekintetében is, de nyilván ezt ti már 2009-ben vagy fél éve is tudtátok előre, hogy mi lesz. :) Hiába, Magyarország a 10 millió pénzügyi zseni, adószakértő és tenyérjós országa.

Vitéz Kőbányai Világos 2010.10.07. 13:38:49

@Blogger Géza: Ezek mennyiben mentik fel a kormányt az alól a bűn alól, hogy a jövőévi kiadások tervezési pont 0%-os készültségi fokon áll?
Mellesleg akit meglepett az EU döntés, az mondjon le (bármiről), de komolyan. Most éppen azért nem csinálják, mert lehet, hogy jövő héten esni fog???

pokesz70 2010.10.07. 13:39:44

@Blogger Géza:

"magánnyugdíjpénztári elszámolások" = "trükkök százai"

Amit már 98-02 között is sokat láthattunk, pl. autópályaépítés költségeinek kivonása a hiányból, stb.

Blogger Géza 2010.10.07. 13:39:48

@pokesz70: Abszolút tájékozatlan vagy. Ha egy ország nem vesz IMF hitelt, a fenéért kéne velük egyeztetni (legalábbis részletekről). Erről szól a pénzügyi függetlenség. Az USA sem egyeztet velük. Ez a fő különbség 2001 és 2010 között.

loláb 2010.10.07. 13:40:20

Ha Török Zsolt azt mondja, akkor az úgy is van!

orient 2010.10.07. 13:41:13

@pokesz70: én nem mondtam hogy rosszul élek vagy nem jövök ki a pénzből hanem azt hogy nem vagyok gazdag. Csak mert nem éhezek attól még nem élek rosszul. Néhány évet Finnországban dolgoztam, ahol szintén versenyképes fizetésem volt és az itteni béremnek a többszöröse. 30% elment adóra és járulékokra a maradék maradt nálam, ez normális. 45% nem az. Én szívesen fizetek 30%-t a közösbe mondjuk a többség meg fizessen 20%-t, és akkor mi többet fizetünk ok, de 45% az sok. ÉS az a baj hogy ha a fizetésem 90%-t vonják le és 10% marad nálam akkor sem a szegény kisgyereknek megy ahogy írod hanem a Nokiás dobozokat tömték ki vele és a BKV tanácsadókat, meg a különböző projekteket M4, autópálya..stb. tehát többet tudtak lopni. Ha azt látnám valami javul a közért a sok adómból akkor nem szólnék de nem javul. Akkor inkább fizessek kevesebb adót és ha több pénzem marad segítek a környezetemben (szüleimnek, rokonságnak) és azoknak akiknek nincs annyi és nyugodtan bevállalhatok pár gyereket én is a feleségemmel aggódás nélkül. Most nem megy sajnos, pedig saját lakásom van hitel nélkül nekem is.

banurr 2010.10.07. 13:42:10

@fantasztikus!: De most az ellenzék van hatalmon, és ha azt mondja, hogy "emberek engem válasszatok mert én tudom a tuttit", akkor ha bekerül a pikszisbe, akkor a tuttit csinálja és ne maszatoljon, mert akkor ugyanolyan hatalom- és pénzéhes, hazug, korrupt politikus mint az elődje volt. Ha tudja, csinálja meg az előző rendszer szerint a dolgait, mert akkor elhiszem, hogy tudja. Ha előtte átírja a játékszabályokat, az nemhoy nem elegáns, hanem saját impotenciájáról tanulság. És akkor azt vagyok kénytelen ország-világ előtt kijelenteni, hogy Orbán viktor ugyanolyan, mint Gyurcsány Ferenc, hazug, tolvaj, képmutató politikus, és a FIDESZ ugyanolyan nemzetvesztő, népellenes és népbutító politikát folytat mint az MSZP.

radír2010 2010.10.07. 13:42:51

Tök mindegy mikor rakják össze a jövő évi költségvetést,csak jó legyen.

orient 2010.10.07. 13:43:24

@pokesz70: mellesleg 10 ismerősömből aki minimálbéren van 10 kap zsebbe annyit hogy több a nettó bére mint nekem, csak adót nem fizet. Tehát annyira nem sajnálom a "szegény" minimálbéreseket.

pokesz70 2010.10.07. 13:43:59

@Blogger Géza:

akkor wikipédiázd meg az IMF-et lécci.

"The International Monetary Fund (IMF) is the intergovernmental organization that oversees the global financial system by following the macroeconomic policies of its member countries, in particular those with an impact on exchange rate and the balance of payments." -- mivel mi tagok vagyunk a kezdetetktől, ezért a fenti mondat ránk (és az usára) is vonatkozik. Nyílván más kondíciókkal ülünk asztalhoz, ha 20 milliárd euró hitel van a fülünk mögött, de egyeztetni mindig is kellett, mindig is kelleni fog.

Blogger Géza 2010.10.07. 13:44:07

@pokesz70: Kb annyi köze van a kettőnek egymáshoz, mint Gizikének a gőzekéhez. Itt most nem hazudozásról, átvágásról, hanem a keretek előre tisztázott módon történő megszabásról van szó. Mellesleg közgazdaságilag is eléggé különbözik a kettő, ha nem térünk át másféle nyugdíjrendszerre, akkor azok a bevételek mind az államhoz folynának be, ez teljesen más mint az autópálya esete. Az ilyen rendszerű államok közpénzügye ezért más, nem véletlen, hogy több ország is szorgalmazza különbségtételt.

Blogger Géza 2010.10.07. 13:46:00

@pokesz70: Jaj kicsi huszár, ha neked Wiki kell ahhoz, hogy megtudd, mi az IMF, akkor inkább ne szólj ebbe bele. Próbáld figyelmesen elolvasni, miket írtam,és megérteni. Első pont amit meg kell értened: mi a különbség egy tag és egy hitelfelvevő közt.

radír2010 2010.10.07. 13:46:20

@orient: Ezért fogják most megadóztatni őket.Nagyon is jól teszik.Nem lesz többé zsebbe fizetés.

SiKom 2010.10.07. 13:46:38

Inkább az MSZP varázslóról kellene írni, aki évi 400 millióból 4 milliárdot fog varázsolni!

Mert az MSZP irodahálózata, embereinek éhes a szájuk, kell a 4 milliárd!

banurr 2010.10.07. 13:47:32

@fantasztikus!: A költségvetés összerakása abból is áll, hogy pl. az érintett minisztériumok tudják miből gazdálkodhatnak, hogy a hozzájuk tartozó végreható állományt fel tudják készíteni mire számítsanak. Hogy két ellentétes érdekű tárca, egyeztetni tudjon. Hogy két tétel ne üsse egymást.
Ez a folyamat pedig idő, amit a mocskos nemzetvesztő szocik október elején már elkezdtek.

Várúr 2010.10.07. 13:47:44

@Blogger Géza:
Nyugi Géza. A piroslap az összes ballib nyivák gyűlhelye. Tetszik nekik, hogy a 4 hónapja felállt kormányon kérhetik számon azt, amit nem kértek számon 96 hónap folyamatosan elqró kormányain.

radír2010 2010.10.07. 13:49:04

@SiKom: Hú de sajnálom őket.Azt a rohadt életbe.

ehja 2010.10.07. 13:49:24

@Blogger Géza: A 16% egyelőre csak egy szélbe fingott igéret. Ha majd látom a fizetési lapomon, hogy mennyivel több maradt akkor elhiszem. Pont olyan mint a 10 év múlva 1 millió munkahely meg a 2030-ra elérjük az úniót. Ezeket mind neked mondja a vezéred (meg a nélkülözhetetlen jobb keze).

Blogger Géza 2010.10.07. 13:50:39

@Vitéz Kőbányai Világos: A jövőre vonatkozó adótörvényeket is a költségvetéssel nagyjából egyidejűleg szavazzák meg, ha eddig nem tűnt volna fel, és ez is decemberben szokásos. Kivéve az MSZP--SZDSZ idején, mert ott párhavonta mindig újabb adótörvények meg módosítások jöttek. Marha jó volt...

pokesz70 2010.10.07. 13:51:45

@orient:

Az, hogy egy adott ország milyen adókat vet ki, attól függ, hogy hányan fizetnek adót és mennyi pénzt kell beszedni. Egy államnak a bevételei 99,9%-ban az adókból tevődik össze, ebből kell működtetni az országot. Magyarországon 2,5 millió adófizetőnek kell összedobni kb 13-14ezer milliárd forintot. Lehet csűrni-csavarni, de én továbbra is azt gondolom, hogy azok fizessenek többet, akiknek ez nem okoz egzisztenciális katasztrófát. Mint ahogy írtad, Ti sem éheztek. Sokan viszont igen.

Bármennyit is lopnak, csalnak, az nem befolyásolja a fentieket. Mégegyszer: 14,000,000,000,000 forintról beszélünk.

Pistie 2010.10.07. 13:53:47

@Várúr: Ha most 4 évvel ezelőtt lennénk, akkor a "jobbosok nyivákok" kérnék számon a szoci kormányon ugyanezt. Az emberek egyformák. Ahogy a pártok is. Az sem volt jó, és ez sem jó - csak a különbség az, hogy az emberek ezt még nem látták be. De annál sem látták be előre, hogy nem jó, csak utólag, szóval én azt mondom, hogy várd ki a végét..

radír2010 2010.10.07. 13:58:35

Embereket már csak az érdekli hogy többet keressenek.Ha ezek sem tudnak semmit tenni,akkor 4 év múlva leváltják őket.De az már tarthatatlan hogy állandóan csak megszorításokról beszélnek,pénz meg sehol.Orbánnak igaza van.Jól meg kell adóztatni a nyereséges bankokat,cégeket,akik extra profitot termelnek,és beleépíteni a költségvetésbe.

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.10.07. 14:00:37

@orient:

hát, akkor gondolom nem havi nyolcvan ezret Visszel haza...

amikor az MSZP kormányzat bevezette a minimálbér adómentességét mindenkinek csökkent az adóterhe, hisz a minimálbér értékéig senki nem adózott, most fog 16%-al.

Most januártól az alsó kulcs nem 21-el hanem 18 %-al adózik itt is csökken az adóterhed, de amikor a 24, majd 23, majd 21-re csökkent az alsó adósáv akkor is csökkent az adóterhed, ha csak nem havi fél millát keresel, de akkor ne sírj.

Az adóterhek nem csak személyi jövedelem adóból állnak, te meg arról beszél mint simán adó. Az ÁFA amúgy sokkal többet visz el, amit 25%-ról 20-ra csökkentet a Gyurcsány kormány.... csak az senkinek nem tűnik fel mert nem egyszerre fizeti be...

MickthePick 2010.10.07. 14:02:14

@orient: dettó. Az én adóm mértéke soha egy fikarcnyit se csökkent. 1999-től dolgoztam.
Azt tudom, hogy az utóbbi 1 évben változott volna, csak ezt nekem nem volt türelmem kivárni, és egy olyan országba jöttem, ahol a 21% az tényleg 21%.
Igaz, most már lassan lesz értelme visszamenni, dolgozom is rajta.

Táskás Tóni 2010.10.07. 14:04:17

@fantasztikus!: Igaza van Orbánnak mindenhonnan el kell venni a pénzt ahol termelődik betározni a költségvetésbe és szépen szétosztani. Ez már a kommunizmus előszele?

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.10.07. 14:04:39

@MickthePick:

hát aki milliókat keres annak nem is változik, vagy tényszerűen hazudsz, vagy munkálatod átvert, még egyszer a gyengébbek kedvéért:

amikor az MSZP kormányzat bevezette a minimálbér adómentességét mindenkinek csökkent az adóterhe, hisz a minimálbér értékéig senki nem adózott, most fog 16%-al.

Most januártól az alsó kulcs nem 21-el hanem 18 %-al adózik itt is csökken az adóterhed, de amikor a 24, majd 23, majd 21-re csökkent az alsó adósáv akkor is csökkent az adóterhed, ha csak nem havi fél millát keresel, de akkor ne sírj.

Az adóterhek nem csak személyi jövedelem adóból állnak, te meg arról beszél mint simán adó. Az ÁFA amúgy sokkal többet visz el, amit 25%-ról 20-ra csökkentet a Gyurcsány kormány.... csak az senkinek nem tűnik fel mert nem egyszerre fizeti be...

banurr 2010.10.07. 14:05:54

@Várúr: Nem akarsz megérteni minket, egyszerű embereket. NEM ÉRDEKEL AZ MSZP ELQRÁSA! Azt szajkózta a FIDESZ 2006 óta, hogy az MSZP-nek mennie kell és ők tudják a megoldást, ott van az asztalfiókban. Tessék elővenni, megcsinálni. 2006 óta erre készültek. Benne voltak a bizottságokban ott DOLGOZTAK (ugye?!?), tudomásuknak kellett lennie mindenről. Mert, ha más nem egy két dolognak gyanúsnak kellett lennie Sávolynál is, Pátynál is, a tavalyi rádiós médiabalhénál is, ugyanúgy mint Sukorónál.
Nem a játékszabályokat kell átírni a saját szám íze szerint, hanem csinálni a dolgomat. Ha nem tudod hirtelen mire gondolok, olvass egy kicsit vissza

Várúr 2010.10.07. 14:06:29

@Pistie:
Jóermber. A szociknak (balosoknak, komcsiknak, stb.) összesen 66 évük volt, az "eredmény" jól érzékelhető. 4 évvel ezelőtt már 4 éve voltak hatalmon. Az akkori számonkérők látták, hogy az újabb négy esztendő hová vezet. Nekünk lett igazunk sajna (bár én se hittem volna, hogy ekkora lelqrás, kordon, tízezermilliárdos államadósság," miniszterelnök kerestetik" bohózat, stb. következik be). Azért mondok nyivákot, mert a kormányalakítás óta volt árvíz, most tízmilliárdos vörösiszap, 200 milliárdldal "elmért" államháztartási hiány, újonnan felfedezett iszonyú korrupciók, stb. Megértem a türelmetlenséget, a rosszindulatú nyafi ostobaságot kevésbé.

MickthePick 2010.10.07. 14:07:32

@szocdemman: "Visszel" ? :)
Az meg ki? :P

Tény, a most bevezetendő adóváltozások nem a proliknak meg a kényszervállalkozóknak kedvez. Orient pont erről beszél: az adóbevételek eddig is BŐVEN túlnyomó részét hozó, fullra bejelentett, jellemzően multiknál dolgozó szellemi alkalmazottak hozták. NEKIK eddig még soha nem kedvezett senki. Az elmúlt 1 év változásai már egy picikét igen, de elenyészően. A nagy nyerés (15% körüli nettó jövedelemnövekedés 250-300 nettó körül vagy felette lesz a LEGELSŐ olyan pozitív dolog, ami ezt a réteget érinti.

Ti meg, akik mindig is sokkal kisebb mértékben adóztatok, meg kaptátok agybafőbe a kedvezményeket, legalábbis egy kicsi respektet adhatnátok ezeknek az embereknek, mert az ország az ő adójukból futott (haha), és nem abból a semmiből, ami utánatok maradt.

drkovax 2010.10.07. 14:07:58

Már a cím is rossz. Nem kitolnák a határidőket, hanem vissza oda, ahol eredetileg voltak, mielőtt a Bajnai kormány a tavalyi költségvetés elfogadása után korábbra hozta volna ....

MickthePick 2010.10.07. 14:08:32

@szocdemman: www2.pm.gov.hu/php/adokalkulator1.php

próbálgasd szerintem, főleg bruttó 500-700 között. Meg fogsz lepődni.

orient 2010.10.07. 14:09:07

@pokesz70: de igen is befolyásolja, mert akik éheznek most azok később is fognak. Nagy részük felelőtlen ember aki tehet a helyzetéről. Akármennyi adót fizetek egyre több a szegény nem kevesebb, tehát látszik nem a nagy adókkal lehetne javítani a rendszeren hanem az államnak kéne kevesebbet lopni többet adni és továbbmegyek, az emberek nem tudják hogyan kell bánni a pénzzel. Van ismerősöm akinek havi 700! forint nettó fizetésből nem tudnak kijönni (persze nem adózza le, de ennyi bevétele minimálbér után..) és siránkozik hogy nem elég, feleség és egy gyerek, hitelük nincs.

Más "szegények" pedig, akiknek a gyerekei lehet éheznek, de ahogy megkapja a 60-90 nettót meg a segélyeket, megy vásárolni a sarki boltba cigit venni, de annyira primitív hogy nem nézi meg még azt sem, hogy a kenyér lehet fele annyi x sarokkal odébb, és minden más élelmiszer olcsóbb. Mi rendes bevétel mellett is nézzük az akciókat és alacsonyabb árakat, míg "szegények" mindent a sarki éjjel nappaliból vesznek mert lusták megnézni mi mennyibe kerül. Sosem láttam még magamfajta középosztálybelit a sarki 0-24 boltban vásárolni csak a lepukkant szegényeket. A játékgépről, cigiről, ivásról nem is beszélek amit ezek az emberek csinálnak szintén tehát sokszor ez a probléma nem a szegénység. Nekünk is volt hogy válság alatt nem volt munkám és a feleségem aki átlag bér alatti MO-n még az ő fizetéséből is kijöttünk és félre is tudtunk tenni mert odafigyeltünk. Segélyt nem kaptunk sosem. Mások ennyi pénzből a rtlklubban nyavalyognak hogy nincs miből. Hát kösz, nagyon kevés ember van akit sajnálok itthon sajnos, mert a magyar hülye az élethez sajnos, a deviza hitel megmutatta, de a szegények sem különbek. A minimum amit látni szerettem volna a befizetett adómból a 12 év alatt mondjuk az egészségügy javulása, orvosi fizetések, körülmények, közlekedés pl. Szégyen, hogy borsodban Miskolcon ami az egyik legszegényebb régió az országban sokkal kevesebb bevétellel új buszok és járművek közlekednek míg Pesten 50 éves járművek sem ritkák. Hát erre ne menjen az adóm, hogy mások gazdagodjanak, de semmi se javuljon? nem 2 év alatt hanem 20 év alatt? Nem az én 15% fog hiányozni nekik hanem ami a politikus barátaink fent zsebretesznek belőle...

Evil Dick 2010.10.07. 14:13:14

@Gatinho: De ugye 4 év múlva nem ez lesz továbbra is a sablondumátok?

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.10.07. 14:14:04

AZONNALI NAGYARÁNYÚ ADÓCSÖKKENTÉS!
17 % helyett 16 lesz. Azonnali és nagyarányú a ...

tnts 2010.10.07. 14:14:38

Ez sok okos bértolnok hol volt az elmúlt 8 évben míg elsüllyedtünk a PÖCEGÖDÖRBEN!?
Van pofátok írogatni?

Táskás Tóni 2010.10.07. 14:16:00

Az önkormányzatokon a fidesz semmilyen reformot nem hajtott végre .2000milliárd ft baszódik ki évente az ablakon arra, hogy a legkissebb falunak is legyen polgármestere akik még a8 általánost sem végezték el, de havi 400eft bruttót kapnak. Közmunkában az embereket pedig a saját portájukon foglalkoztatják. Ezekben az önkormányzatokban kb99%-ban fideszes tanulatlan iskolázatlan hozzá nem értő emberek ülnek. De a fidesz itt sem hagyta a racionalizálást mert esetleg az emberek megorrolnak rájük. Ismétlem 2000 milliárd a semmire és akkor még nem számoltuk a korrupciót pl iskolák felujítása haverokkal évente.

belekotty 2010.10.07. 14:19:40

Nekem egy akkori államtitkár megmondta májusban, hogy 2011 őszéig gyakorlatilag alig fog működni az államapparátus. Akkor is csak azért mert olyan magasan fog állni a szmötyi.

sorokinV 2010.10.07. 14:20:13

Ha két hét alatt összedobtak volna egy 4 éves költségvetés, akkor meg azért sikongatna egy a töcsigyerek. Azért minden faszságba nem kellene belekötni!

orient 2010.10.07. 14:20:37

@szocdemman: nem az én fizetésem itt a téma, én sem firtatom a te jövedelmedet. Ezzel csinálták a legnagyobb baromságot. Mert adókat csökkentettek az alacsonyabb rétegeknek, minimálbérnek és mint szociális dolog ez szép és jól hangzik csak nem MAGYARORSZÁGON! Itt nem a szegények járnak jól ezzel hanem az ország 80% ebben találta meg a kiutat az adóelkerülésre. Ha rendesen fizet akkor nagy részét levonják, ha minimálbérezek nem kell adót fizetni. Szépen csináltak ezzel egy jó vastag fekete-szürke réteget. Mekkora újdonságot mondok mi? Mintha nem lenne mindenki ismerősének 80%-a valamilyen formában trükközésen (zsebbe pénz, EVA...stb.) Komolyan az számít ritkaságnak ha valaki rendesen fizet adót jelenleg...

Igen egykulcsos adó igazságtalan, de ha ezzel lehet adófizetésre bírni a jó népet itt a lopós, zsivány kelet Európában akkor ezt kell tenni. Ha az emberek megtanultak adót fizetni lehet igazságos adósávokat csinálni megint, de addig ez kell sajnos.

belekotty 2010.10.07. 14:21:05

@tnts: Van hát. A 8 év szoci ökörködés nem menti fel Orbánt, aki azt mondta készen áll a kormányzásra. A hatalom maximalizálására készen áll, hiszen azt csinálja 8 éve a Fideszben. Semmi másra.

sorokinV 2010.10.07. 14:23:57

@Táskás Tóni:

Hülyeségeket írsz!
1, a kistelepüléseken a pártinduló ritkaság. Ritkább, mint az értelmes szocialista. valasztas.hu-n érdemes megnézni.
2, a kistelepüléseken senki nem végzi 400-ért a polgérmesterjenői munkát. Ingyen, társadalmi munkában jellemző. A nagyobb 2000-fő környéki településeken is ritka a 200 bruttó
3, pont a tanulatlanság (civilizált megfogalmazásban kompetenciahiány) miatt vonnak el jogköröket az önkormányzatoktól, amiért ti éppen sikongattok (központosítás=fasizmus)

Jó reggel!

belekotty 2010.10.07. 14:23:59

@sorokinV: Na ez aztán nagy észre vall! Mintha a gyerek azzal védekezne, hogy nincs kész a leckéje - ha megcsináltam volna akkor az lenne a baj hogy összecsaptam. Gratulálok! A korai pubertás színvonalán érvelsz.

sorokinV 2010.10.07. 14:25:31

@orient:

Az egykulcsos adó az "igazságos". A progresszív adórendszer maximum "méltányos" lehet. Ideje rendet tenni a fogalmak körében is!

Vitéz Kőbányai Világos 2010.10.07. 14:26:28

@orient: Fasza, csak nem értem, hogy amit írsz, az miért indokolja meg, hogy jól megszopassuk azokat, akik tényleg bruttó 200 alatt keresnek, és eddig is fizettek (brékó, egy bruttó 200as fizuhoz kb 135 nettó, és nagyjából 120 államnak fizetendő tartozik!)! Ezek az emberek nincsenek kevesen (közalkalmazottak, képzetlen melósok tömegei). Ők akkor most dögöljenek éhen, vagy mi legyen?

orient 2010.10.07. 14:26:32

@Táskás Tóni: Pontosan. Ez volt az egyik nagy érvem mindig is. Azt rendbe tehetnék és kánaán lehetne itt az IMF meg úgy ugrálna az örömében hogy csak na, megszorítás pedig nem is kéne. De az Orbán azt mondta, hogy az olyan komoly átalakítás amit nem lehet ilyen gyorsan megcsinálni hanem évek kellenek a kidolgozására. Halkan megkérdezném 8 év ellenzéki lét nem volt elég ezeknek a terveknek a kidolgozására? Hiszen ők már készen állnak a kormányzásra évek óta, de ehhez most mégis évek kellenek mire kidolgozzák? Ja nem lehet a haveroknak lopni a közösből mi ha értelmes megye és önkormányzati rendszer jönne a pazarló helyett? 2000 milliár ft??? A magyar gazdaság nem 3% hiányban lenne hanem +x% ban...

sorokinV 2010.10.07. 14:27:11

@belekotty:

Na, az is nagy észre vall, hogy nem sikerült értelmezni 2 mondatot!

orient 2010.10.07. 14:28:24

@Vitéz Kőbányai Világos: ezt senki sem mondta. Fizessen ő is kevesebb adót, legalább annyi maradjon nála mint korábban, semmi képen sem kevesebb, ez nem is lesz szerintem, nem merik megcsinálni.

sorokinV 2010.10.07. 14:29:36

@orient:

Ahogyan 1572-ben nem tudták megválaszolni a félvezetők környezetbarát újrafeldolgozásának a kérdését, úgy a 2002-es valóság alapján is igen nehéz lett volna 2010-ben asztalra tenni egy megfelelő költségvetést.

radír2010 2010.10.07. 14:29:46

@Táskás Tóni: Ha bevállt idáig az államosítás,akkor miért ne? Lásd Malév.Privatizáció tönkretette az országot.Viszik ki a milliárdokat innen.Hát nem látjátok?

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.10.07. 14:32:50

@tnts: bértolnok? ezért pénzt is lehet kapni? hol lehet felvenni?

Táskás Tóni 2010.10.07. 14:34:24

@sorokinV: Szakácsi. Az egyik legszegényebb település Mo-on Polgármester asszony fizetése 380eft Iskolai végzettsége talán 8 általános. A kopogtatócédulákat a postás ki sem osztotta ja és nem szocialista támogatottságu.A polgármesterek számát is csökkenteni kellett volna és átreformálni az egész szart csak ehhez a fidesznek soha sem lesz bátorsága mindig sereghajtó lesz Mo . Ez egy olyan ország ahol kurva 300ft vizitdíjat is képes volt megfúrni a fidesz

orient 2010.10.07. 14:34:30

@sorokinV: nekem igazságos, csak sokan hőbörögnek itt ez miatt nekik szólt. Engem nem érdekel ki mennyit fizet csak:
1. FIZESSEN
2. ne legyen ésszerűtlen adóelvonás mint az elmúlt 20 évben semmilyen rétegben sem, mert senki sem érdemli meg hogy becsületesen elvégzett munkájáért a fizetésének felét elvegyék és a végén még rendes nyugdíjunk sem lesz, 70 éves nyugdíjkorhatárral.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.10.07. 14:35:02

én azt látom, h nem látok semmit. de a fidesz-hívők sem, csak a felvázolt viziót továbbra is. mikor látják meg a valóságot?

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.10.07. 14:36:41

miért vagy azon kibukva, h egy polgármesternek nincs érettségije sem? Orsz. gyűlési képviselő is van ilyen. Ő aztán átlátja a költségvetést...

orient 2010.10.07. 14:38:02

@sorokinV: az önkormányzati rendszer évtizedek óta nem változott érdemben. Erre nem lehetett volna előjönni egy reformmal? 2002 óta a rendszer nem változott, arra lehetne valami halvány ötletük azért mit kéne csinálni és nem most nekiülni. Adóterveket nem lehet csinálni évekre előre mert függ a gazdaság jelenlegi állapotától, de egy régóta meglévő rendszer reformjára lehet terveket kidolgozni.

Táskás Tóni 2010.10.07. 14:38:24

@orient: Mit vársz a fidesztől amikor a szaros 300 ft vizitdíjat is megfúrták a saját népszerűségük érdekében.

assasin 2010.10.07. 14:41:17

@tnts: te nagyon IQ-tlan...már 8 éve is ugattam, hogy változás kell, mert igy szarba megyünk...a fidesz is orbánnalk az élükön, osztotta az észt már vagy 8 éve, hogy ök tudják a tutit....most ott vannak!! micsinálnak???? pénz hatalom, és minden lenyulása..ezt! mást még nem....ez volt az első dolguk....ugyhogy ne gyere a szocikkal nekem...2-3 év mulva a nagy szarban mire fogsz hivatkozni
aranyapám ??????hm?? ?

sorokinV 2010.10.07. 14:41:26

@Táskás Tóni:

1, Elég nagy szégyen, ha így van. Mindenesetre elérhető információ nincs erről és egy 148 fős településen eléggé hihetetlennek tartom, hogy ennyit keressen egy polgármesterjenő.
2, A polgármesterek számát nem érdemes csökkenteni, inkább a javadalmazásukat. Amúgy sincs összefüggés az önkormányzati szektor választott képviselőinek száma és a bekerülési költségük között. Ismét a javadalmazásuk a lényeg, amit ugye a képviselő-testület, végső soron az választók döntenek el.

csoko20 2010.10.07. 14:42:42

@Táskás Tóni: Ja, azok a kistelepülések, csak viszik a pénzt, miattuk van csődben az ország!!!!!!!!

Még csak nem is Nokiás dobozban lopják a pénzt!!!

sorokinV 2010.10.07. 14:44:43

@orient:

Az önkormányzati (közigazgatási reform) éppenséggel keményen zajlik. Ezért is sikongatnak a szocik (központosítás). Úgy látom ebben az ügyben is le vannak maradva az urak egy brosúrával. Amúgy meg ez sem egy 10 perces munka, mert összecsapva annyi értelme és eredménye lesz, mint a fletóék regionalizálásának - azaz semmi. Illetve kontraproduktív mind anyagi, mind teljesítmény szempontokból.

orient 2010.10.07. 14:47:29

@sorokinV: hmm tehát ha ugyan arra a feladatra van 20000 ember 1000 helyett akkor az nem teszi bürokratikussá a rendszert kissé? Érdekes hogy Magyarországon kb. annyi közalkalmazott van mint Németországban. Szerintem kezdhetnék az önkormányzatokkal és a kiskirályokkal ott. Más sokat javulna a helyzet ez kétségtelen és az démoni IMF is mosolyogva távozott volna, és az átlag ember semmit sem érzett volna meg belőle.

orient 2010.10.07. 14:49:14

@sorokinV: úgy legyen, lehessen erről hírt hallani, én eddig nem hallottam, de ha zajlik a munka az már valami, legalább az a akarat megvan és nem lesz szőnyeg alá söpörve megint mint 20 évig.

orient 2010.10.07. 14:49:49

@Táskás Tóni: megkapod te még itt ezért másoktól :)))

A 300 Ft vizitdíj azoknak fájt a legjobban akiket mint "szegény" réteg már kitárgyaltam fentebb.

sorokinV 2010.10.07. 14:51:59

@orient:

Ne keverd, kérlek, a körtét az almával. A túlzott bürokrácia (mind intézményben, mind eljárásban, mind személyekben) nem egyenlő a települések önállóságával. Optimális esetben, ha nem szarszemétalakokat választanak be egy kistelepülés képviselő testületébe, az pont nulla forintba kerül az adott településnek. Lásd: Ivánd

tnts 2010.10.07. 14:54:21

assasin
IQ-tlan a kersztanyád!
A Fidesz milyen pénzt nyúlt le ebben a pár hónapban,légyszíves fejtsd ki nekem? 2-3 év múlva kellene erről vitázni, nem vészmadárkodni.Az hogy bebiztosítják a hatalmukat,evidens.Pont arra faragtak rá 2002-ben,hogy nem szórták ki az összes komcsit az aparátusból,mind egy szálig.

leviathan99 2010.10.07. 14:54:28

Most még el lehet adni a "még alig kerültünk a hatalomra, különben is nagyon el van qrva, idő kell, de nézd meg mit csináltak előttünk" kamu dumát, de egy év múlva ez már nem fog érdekelni senkit... Aki gondolkodik egy kicsit azt már most sem. Tegyék a dolgukat fityeszék, és tegyék jobban, mint az elődjük, csak az eddigi tevékenységükből nem ez prognosztizálható sajnos.
.
2011 októberben már megint áll a bál az országban majd meglátjátok.
.
Uff beszéltem.

pokesz70 2010.10.07. 15:07:50

@sorokinV:

"Az egykulcsos adó az "igazságos". A progresszív adórendszer maximum "méltányos" lehet. Ideje rendet tenni a fogalmak körében is!"

Aha. Egy olyan országban is, ahol az iskolai végzettség egyenesen arányul a fizetéshez, és a diplomáig bezárólag az állam fizeti a tandíjat? Egy diploma többmillió forint közpénzbe kerül, ami azoknak az adójából is adódik össze, akik sosem kerültek, kerülhettek egyetem közelébe. Bonyolultabb dolog ez, mint hogy "eddig én fizettem sokat, most fizessen más".

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.07. 15:09:17

Türelem Orbánt terem! :-)

Amúgy meg ki hitt mást?

Várúr 2010.10.07. 15:16:17

@orient:
Uncsi ez a "nyolc év ellenzék alatt miért nem..." Azért kispajtás, mert ennyi idő alatt rengeteget változott a világgazdaság, a magyar gazdaság (brutálisan eladósodott), iszonyú korrupciókra derült fény tavaly és az idén is, majd árvíz jött stb. 8 év alatt te is sokat butulhattál, ha örökké ezen rugózol...

mony b 2010.10.07. 15:17:01

@orient: ha irigyled a szakmunkás ismerőseidet, szaldj gyorsan és tanulj egy szakmát. Ezek szerint a piac most többre értékeli az ő munkájukat, mint a tiedet próbálj reagálni a piac kihívásaira, ne pedig a diplomádat lengetve várni a csodát.

sorokinV 2010.10.07. 15:17:17

@pokesz70:

Hívd segítségül a matematikát!
100.000 16% =16.000
500.000 16% =80.000

Ezek szerint több adót fizet, akinek az "iskolai végzettsége egyenesen arányul" :)

Nem olyan bonyolult dolog, aki tovább lát a "most fizessen más" proli hőzöngésnél. Amúgy sem a te nyomorult 16.000 HUF-odból tanulnak az egyetemisták, hanem akiknél az "iskolai végzettsége egyenesen arányul" a jelenben!

pokesz70 2010.10.07. 15:19:40

@sorokinV:

Fogadjunk, hogy több adót fizetek, mint te? Csak mert leproliztál...

Van, aki tovább lát a saját pénztárcájánál.

sorokinV 2010.10.07. 15:21:25

@pokesz70:

Jut eszembe, a te havi 16.000 HUF.odból a szart nem takarítják össze a járdán az utcádban. Azt is a magamfajta "egyenesen arányulók" fizetik, akit te valami félreértelmezett igazságosságelméletből kifolyólag büntetni szándékozol!

orient 2010.10.07. 15:23:32

@mony b: én nem élek rosszul, nem azzal van abajom hanem hogy nem fizetnek adót. Ha fizetnének akkor még örülnék is neki hogy a kétkezi munka meg van becsülve. Mekkora barmok vannak itt? Te itt kétkezi munkára bíztatsz, eddig meg azért kaptam a pofámra mert mekkora gazdag szemét vagyok aki milyen jól keres és az egykulcsos adóval jól jár. A szakmunkás csak feketén van jól megfizetve. Ha szakmát tanulnék te hülye akkor én kiharcolnám hogy rendesen fizessenek utánam adót és már nem keresnék olyan jól. Nem a piac kihívása miatt keresnek jól te ökör hanem mert nem fizetnek adót. 8 általános megvan?

sorokinV 2010.10.07. 15:23:59

@pokesz70:

Lehet, de ez olyan, mint a farokméret. Neten csak a bemondásra hagyatkozhatunk, azt is nehéz validálni. :)

Spiro 2010.10.07. 15:27:14

Itt senki nem kúrt el semmit!

1990 óta a ~700.000 korhatárt el nem érő-, és "rokkant" nyugdíjas, + a nyugdíj rendszer átalakítás 10.000 MILLIÁRD Ft-ba került.
Ez az államadósságunk 50%-a. A másik 50%-ot pedig az Állami és Önkormányzati rendszerbe locsoltuk bele (ha csak 50.000-rel kevesebb közhivatalnok lenne évente 150 MILLIÁRDOT lehetne megtakarítani).

Ennyi.

Ebben az összes diletáns politikus benne volt, akik beszari módon nem merték bemondani a választóknak, hogy nincs pénz. Helyette hiteleket kezdtek felvenni.

Tudomásul kell venni, hogy ehez szakértelem kell, és nem elég a hatalmat megszerezni.

Ha a Fidesz tuná mit kell csinálni, 1998-2002 közöt már megcsinálhatta volna. Most ugyan azok az örökké megújjulni képes régi arcokat látjuk, vagy nem?

Táskás Tóni 2010.10.07. 15:29:39

@tnts: Most pedig még felvettek egy csomó komcsit pl Matolcsi III/II Orbán jobbkeze, Smittpalibá, Majtényi MSZMP Pozsgay MSZMPstb. Ajjaj!

pokesz70 2010.10.07. 15:30:20

@sorokinV:

Maradjunk annyiban, hogy nem 16e forintot fizettem eddig sem és jövőre sem annyit fogok (még csak nem is 80e forintot, hanem sokkal többet). Nem a magadfajta adójából pucolják ki a szart az utcámból. Ettől még lehetek szolidáris azokkal, akiknek nagyon nehéz az élet. Nem szeretnék olyan országban élni, ahol gyerekek éheznek, hogy a felső tízezer szája be legyen fogva.

orient 2010.10.07. 15:30:48

@Várúr: mielőtt reagálsz egy kommentre olvasd végig mindet legalább tőlem:

Ezt írtam:
"az önkormányzati rendszer évtizedek óta nem változott érdemben. Erre nem lehetett volna előjönni egy reformmal? 2002 óta a rendszer nem változott, arra lehetne valami halvány ötletük azért mit kéne csinálni és nem most nekiülni. Adóterveket nem lehet csinálni évekre előre mert függ a gazdaság jelenlegi állapotától, de egy régóta meglévő rendszer reformjára lehet terveket kidolgozni. "

egy szocializmus óta fennálló rendszer ami már akkor is és rendszerváltás után is működésképtelen, pazarló rendszer mi köze is van a világgazdaság helyzetéhez? Tehát ha szar a világgazdaság akkor kell egy bonyolult fenntarthatatlan drága önkormányzati rendszer? Ha megszüntetünk, összevonunk spórolunk rajta akkor mi változik egy jó rendszeren hogy éppen a világgazdaság hogy áll hány önkormányzat kell, hány embert kell eltartani feleslegesen, intézményeket pénzelni és fenntartani?

szavaiddal élve:
"8 év alatt te is sokat butulhattál " ha nem jössz rá ennek köze nincs a világ és semmilyen gazdasághoz, mert egy jól működő rendszer jól működik akkor is ha a világgazdaság jó akkor is ha szar.

Érdemben sorokinV-vel lehet itt beszélni csak...

sorokinV 2010.10.07. 15:32:52

@orient:

Hízott egyet a májam, köszönöm a dicséretet :)

csoko20 2010.10.07. 15:32:56

Tényleg gáz, hogy a fidesz nem csinál semmit, Fletó ennyi idő alatt már vagy a hatodik korszakalkotó programjával roadshowzná körbe az országot:)

carlo74 2010.10.07. 15:34:03

háát az öszödi óta azért nem semmi kárt okozott a gyurcsány/bajnai kommandó.
nem is értem az írásodat. nem szoktál ekkora baromságokat írni.. most megjött? vagy nem?

sorokinV 2010.10.07. 15:34:50

@pokesz70:

Én az adómon keresztül letudom az általános szolidaritásomat, sőt soknak érzem. Szoktunk nevetgélni az üzlettárammal azon, hogy lassan 3-4 borsodi falut eltartunk, pedig a családra is juthatna.

pokesz70 2010.10.07. 15:36:15

@carlo74:

Az öszödi beszéd idején 12% volt az államháztartási hiány, 2009-ben 4,2%. Mekkora a kár?

A kár 2000 és 2006 között keletkezett. 100 napos programnak hívták. A fidesz is megszavazta.

pokesz70 2010.10.07. 15:39:09

@sorokinV:

Befizetni a kötelezőt nem szolidaritás. A saját érdekeid ellenében a szegények mellett érvelni -- szolidaritás.

Táskás Tóni 2010.10.07. 15:41:11

@tnts: Amit a fidesz nyúl le az soha nem fog kiderülni arról Polt Péter gondoskodik .Az indexen jelent meg egy vidió amin egy faszi feljelentést tett Kósa ellen akinek pont annyi kenőpénzt adtak át ,mint a gusztustalan Hagyónak 75m Ft-ot . Kósa ezt termőföldek átminősítéséért kapta , de valami miatt ezt az ügyészség nem is vizsgálta. Ha pedig elkúrásról van szó nézd meg az összesfideszes önkormányzatot mindent hitelből finanszíroztak még a működésüket is . Eddig mindent a kormányra fogtak ,most ki lesz a bűnös. Pl az V. kerület 15 milliárd ft-ra van eladósodva itt a legmagasabb az egy főre juutó adósság és Rogánnak a legnagyobb a pofája. Persze most költözik a többszázmilliós lakásába a II. kerületbe. Igaz milyen jó ,hogy mindenhol a fidesz nyert így soha nem fog kiderülni semmi ami meg kiderül azt pedig az igazmondó fideszesek úgyis letagadják. Hajrá Mo

Várúr 2010.10.07. 15:41:56

@orient:
Koma. Az önkormányzati rendszer egy hatalmas masztodon. Rengeteg helyi érdek és egyéb érdek fűződik hozzá. A fidesz legalább annyit megtett, hogy felezte a képviseilők számát (eddiig erről ugatott az összes párt) lerövidítette a kopogtatócédula-bohózat idejét, arányosította a választókörzeteket, stb. (a komancsok és olyan viccpártok, mint lmp, jobbik erre is diktatúrát röfögtek). További észszerűsítésekhez idő kell, különben lenne gyurcsányi 10 lépés, 100 lépés, stb. program hetente. Ami nem ment balliibék 96 hónapja alatt, azt ne várjuk el 4 hónap alatt. Ezt belátni csupán méltányosság kérdése.

sorokinV 2010.10.07. 15:44:27

@pokesz70:

Az adózás nem más, mint központilag szervezett szolidaritás. (többek között)

sorokinV 2010.10.07. 15:46:55

@Táskás Tóni:

Ha szeretnéd, akkor holnapra csinálok egy felvételt, amelyen két ismeretlen férfihang megbeszéli, hogy Mesterházy A. átvett a parkolóban 100 milliót, majd leszopott két brét. Meggyőző lesz?

Táskás Tóni 2010.10.07. 15:48:24

@Várúr: Akkor mi a faszt ugattak 8 évig , hogy Ők mindent tudnak és mindenre van receptjük . Ezek szerint üres a fiók amiből ki kellene venni a megoldást

Táskás Tóni 2010.10.07. 15:51:28

@sorokinV: Most Kósára utalsz amikor a rendőrök pár éve elkapták Debrecen határában a kocsisoron letolt gatyában még fénykép is készült róla .Vagy azt akarod mondani, hogy Hagyó sem lopott?

EMU 2010.10.07. 15:51:34

Szerintem majd a költségvetést is a rogán meg a lázár terjeszti majd be, hogy ne kelljen vitázni meg egyeztetni róla. Így megy ez fideszéknél, építik a demokráciát.

Spiro 2010.10.07. 15:51:51

@Várúr:
Az elmúlt 96 hónap pont elegendő idő volt arra, hogy kifundálják mit akarnak csinálni.
A parlamenti választások óta meg lehetett volna csinálni az önkormányzati reformot, annak érdekében, hogy ne kelljen még 4 évig ezt a pazarló rendszert működtetni.
Jelezném, hogy 10% alatt lehetne az SZJA átlagos kulcsa, ha az önkormányzati rendszer normálisan lenne szervezve (113 Járás elég lenne- ennyi Városi Bíróság van).
Ha a helyben lakóknak kellene összedobni a helyi önkorik költségeit, gyorsan összeolvadnának racionális egységekbe.

sorokinV 2010.10.07. 15:51:57

@pokesz70:

Lehet sorolni a definíciókat...
Amúgy a túlzott gondoskodás nem szolidaritás, hanem a tehetetlenségi erő mesterséges növelése szavazatmaximalizáló céllal.

leviathan99 2010.10.07. 15:52:13

@sorokinV: Ja, hogy így készültek a maszop elleni feljelentések is? nahát mik vannak... :p

orient 2010.10.07. 15:52:32

@Várúr: igen ez így van. Nem is mondtam hogy kapkodják el, csak azt mondtam kidolgozhattak volna valamit 8év alatt egy rendszerre ami megy már 40 év vagy mióta szarul. Ez gazdaságfüggetlen. Az egyszerűsítések amiket tettek azok jók és végre valaki megtette valóban azonban a félelme a következő amit te is mondasz:
"Rengeteg helyi érdek és egyéb érdek fűződik hozzá."

És félek rengetek fidesz-mszp-jobbik-lmp minden pártérdek fűződik hozzá ezért nem akarja senki sem piszkálni. Azért valaki sérthetné a saját érdekeit és megcsinálhatná egyszer és mindenkorra, félek nem fogja senki sem megtenni. Most a fidesz érdeke sérülne a legjobban mert úgy mindenhol ők nyertek. Csak ha tovább látnak remélhetőleg az orruknál akkor rájönnének, hogy pár saját ember lehet munkanélküli lesz, kevesebbet lehet kilopni egy egyszerűbb rendszerből viszont a megmaradt pénzen olyan egészségügyet, és jólétet, adórendszert, gazdaságot építhetnek amivel bebetonozhatnák magukat a következő 20 évre politikailag. Vagy maradnak így és az MSZP sorsára jutnak...

sorokinV 2010.10.07. 15:54:57

@leviathan99:

Jaja, a soroksaroltai (idős hölgyet nem becézünk) polgármesterjenő ellen is hasonlóan izmos anyagot hoztak össze a kerületi fideszesek :D

Táskás Tóni 2010.10.07. 16:06:01

@orient: 100 évig fognak itt ülni a nyakunkon és semmi értelmeset nem fognak csinálni , mivel nincs közöttük szakember csak seggnyaló . Milyen színvonal az ahol Matolcsi Orbán jobbkeze. Pintér Polt Péter pedig majd gondoskodik arról, hogy senki ne merje kinyitni a pofáját ha igaza van ha nincs

Várúr 2010.10.07. 16:06:46

@orient:
Sóhajtva még egyszer és utoljára mondom: a fidesz az önkormányzati választások előtt felezte a képviselői létszámot, stb. Brutálisan visszavágta az állami alkalmazottak fizetését, annak ellenére, hogy tudta: nagyarányú személycsere lesz, tehát saját hívei fizetéséből vesz vissza. Innen kezdve nyivák az egész. Azon röhögök, hogy egyes kommentelők jobban tudják, mit fog tenni a kormány holnap, egy év múlva, három év múlva, mint Orbán és a miniszterei. Ami a pártérdeket illeti: még nem láttam olyan pártot, mely ne foglalkozott volna a saját érdekeivel. Utoljára egy Horn Gábor nevű államtitkár jelentette ki nyíltan: nekik fontosabb az szdsz érdeke, mint az országé. Hogy más pártok mit gondolnak, fogalmam sincs, dehát nem üzemeltetek gondolatrendőrséget. Azt a ballib sajtó csinálja két évtizede, mikor elmagyarázza, mit gondolnak a jobboldali politikusok. Vagy mikor jósolgatják, mit f o g n a k tenni. A választási eredmények mutatják, mennyire jött be a folyamatos riogatás, hazudozás, stb.

orient 2010.10.07. 16:10:30

@Várúr: én nem tudom mit fognak tenni, reméljük az lesz amit mondasz és helyreteszik az egész szart. REMÉLEM! Csak a bírálat arra ment hogy kidolgozhattak volna egy komolyabb , értelmesebb rendszert is az évek alatt. A képviselő szám felezése is érdemleges ezt már mondtam, és jó, de ennél több kell. Neked legyen igazad és 2 év múlva én lássam milyen jól megy az új rendszer...

orient 2010.10.07. 16:17:21

@Várúr: nyilván legyen fontos a pártérdeke, de azért ne tartson fenn egy rossz rendszert ami az országnak 2000 milliárd forintba kerül mert ez a párt érdeke. Értelmes szinten nyilván a saját pártját fogja tolni nem másét, de itt alapvető reformokról van szó. Remélem ezt ők is látják..

Táskás Tóni 2010.10.07. 16:25:27

@Várúr: Amit a fidesz eddig csinált azon alig van ft-ban értékelhető megtakarítás hűek voltak eddigi populista önmagukhoz, látszatintézkedések sora illetve a hatalmi pozíciók betöltése ja és a NENYI. Abban pedig igazad van ,hogy a kommentelők jobban tuidjáj, hogy mit kellene tenni mint a jelenlegi kormány ugyanis a kormánynak pillanatnyilag fogalma sincs mit kéne tenni a gazdásággal

Krujs 2010.10.07. 16:35:42

@Táskás Tóni:
'Abban pedig igazad van ,hogy a kommentelők jobban tuidjáj, hogy mit kellene tenni'

nincs igaza, neked sincs, itt mindenki csak okoskodik, az index blogokról összevagdosott 'tudás'-ából.

a magyar 8 évig képes volt tűrni a szart, most meg mekkora a szenvedés.

meg a demokrácia hiánya.

jajistenem.

Wyrd 2010.10.07. 16:36:26

Ez a silány minőségű, ócska, bérblog mit keres az index főoldalon? Fröcsöghettek itt össze-vissza, megvízionálhatjátok a demokrácia halálát, akkor is csak a saját kormányotok hülyeségét ismétlitek. Nem unjátok még? Szerintetek pár hónap alatt majd minden rendbejön amit elkúrtak ferikéék? Szánalmas, nembaj úgyis kihaltok lassan... senkinek nem fogtok hiányozni az épeszű emberek közül, ez a blog sem fog :). További jó mocskolódást.

georg 48 2010.10.07. 16:43:43

Azért jó lenne mellőzni a balos fröcsögést!
Egyenlőre ennyi gond és tragédia egyetlen egy, eddigi kormányt sem ért 4 hónap alatt! Az összes tököm tele van, hogy minden bajt, még a váratlant is Orbánék nyakába akar varrni a megbukott, kisöpört, lealázott, lenullázott, megtagadott undormány baloldal! Pfuj!!!
Remélem eltüntök örökre !!!!!!!!

MickthePick 2010.10.07. 16:48:42

@georg 48: "Azért jó lenne mellőzni a balos fröcsögést! "
Nézted egyáltalán, melyik blogba írsz? :D

Kalmár 2010.10.07. 16:52:36

Teljesen mindegy mivel próbálkoztok.
Olyan mélyen égett a szégyen bélyeg a homlokotokra, hogy kilátszik a csont.
Soha nem lesz hitele már a Fletó slepp szavának. Viktornak kamerák előtt élőben kellene megennie egy terhes apácát ahoz, hogy megközelítse Fletó megitélését.
Azért csak drukkolunk az Apró csicskának.
Remélem nem adja fel a táncoló bohóc, mert elévülhetetlen érdemei vannak az MSZP sírásásában.
Ti csak drukkoljatok neki bátran, hátha gyorsabban ás.

bierkamp 2010.10.07. 16:53:02

@georg 48: igen ennyi gond és tragédia nem érte még a magyar népet: Megváltoztaták a választási törvényt elkezdték farigcsálni a demokráciát. gumigerinc Schmitt palkót odaültették bólógató Palkónak, Stumf Pistából Alkotmány jogászt csináltak, hogy a nép és az ellenzék sehová ne fordulhasson, Polt Pétert teszik újra az ügyészség élére, hogy ha mégis egy Fidesz lopást feljelent valaki akkor legyen aki lesöpri az ügyésszi asztalról,..stb stb....és a NEMZETI ÖTLETELÉS KORMÁNYA semmit mást nem dolgozik. Szalai Annamáriának sok milliós 9 évre lévő média gátló állást adtak...stb stb...TÉNYLEG GONDBAN LESZ A MAGYAR NÉP,....s MOST MEG AZ ISZAP IS... hogy dögölne bele a VÖRÖS ISZAPBA az egész FIDESZ BANDA A GONOSZ TÖRPÉVEL EGYÜTT!!!!!!

bierkamp 2010.10.07. 16:54:25

ORBÁN MEG HAZUDIK NEMCSAK ÉJJEL ÉS NAPPAL, hanem ÉBREN ÉS ÁLMÁBAN IS!!!! Röhög rajtunk az EU országainak vezetői!( amúgysem tartják semmire az Orbánt már rég óta...ismerik!)

bierkamp 2010.10.07. 16:57:53

a megbutított fityisz droidok, meg csak tartsák a markukat egy kis alamizsnáért---hehehe...előszőr maguknak lopnak Rákosi Viktorák,.. ( de most még arra sem telik)...a Nép aki nem szavazott és kivár...az majd időben KIMEGY AZ UTcÁRA A DEMOKRÁCIA VÉDELMÉBEN---és ha kell kaszával kapával elzavarja ezt a bandát!
Lesz itt egy éven belül a Kossuth téren ORBÁN TAKARODJ!!!!!

gorcsev54 2010.10.07. 17:03:13

@sorokinV: Azért ez nem igaz !Mi 790 vagyunk a polgi költségtérítéssel együtt(másodállásban kb 240 ezret a képviselők 48ezret.Jó dolog polginak lenni, főleg másodállásban.

sorokinV 2010.10.07. 17:03:45

@bierkamp:

Ti is összehugyozzátok a Kossuth teret?

Blogger Géza 2010.10.07. 17:07:26

@pokesz70: A "100 napos program" nem 2000 és 2006 közt volt, hanem 2002 második felében. Az volt tulajdonképpen Medgyessy programja arra az időszakra. A Fidesz valóban megszavazta, egyrészt mert voltak benne helyes lépések is, másrészt hogy ne kelljen utána X évig azt hallgatni a Lendvai és Török féle IQ bajnokoktól, hogy a "a Fidesz nem szavazta meg a nyugdíjemelést" stb, de ez nem azt jelenti, hogy a kormánynak ne lett volna kötelessége más intézkedésekkel ellensúlyozni ezt azért, hogy a hiány azért ne szaladjon el. Ezt a kormány nem tette meg, és ezért csakis őt terheli a felelősség. Amúgy nem tudom, miért gondolod, hogy 2006-ban itt valami nagy fordulat történt, az államdósság azóta tovább nőtt, méghozzá elképesztő ütemben, Mo ugyanúgy túlzott deficiteljárás alatt állt és a költségvetési hiány is mindig magasabb volt a tervezettnél/elvártnál.

Az államadósság drasztikus növekedése 2002 és 2010 között volt, nem 2000 és 2006 között, hiába próbálják ezt még mindig elmismásolni egyesek. 2001-ben alacsonyabb volt a GDP-arányos államdósság mint 2000-ben vagy mint azóta bármikor.

Egyébként mindezt Gyurcsány is elismerte az öszödi beszédben, csak nem fejtette ki számokkal. Zárt körben nem próbálta ezt Orbánékra kenni, mert nem is tehetné. Ha lenne benne gerinc, ezt elmondhatná nyilvánosan is, de ezzel azóta is adós.

MickthePick 2010.10.07. 17:11:56

@bierkamp: "a Nép aki nem szavazott és kivár...az majd időben KIMEGY AZ UTcÁRA A DEMOKRÁCIA VÉDELMÉBEN---és ha kell kaszával kapával elzavarja ezt a bandát!"

A nép tényleg annyira hülye, hogy demokratikus szavazás helyett inkább megvárja, hogy a másik fél nyerjen, majd nekimegy kaszával kapával?
Mégis hogy jellemeznéd ezt a fajta motiváicót?

(többieknek: tudom, tudom, de az Aldiban feléért volt tegnap a trolltáp:D)

regress 2010.10.07. 17:12:37

georg 48,tudok egy jó orvost,bár reménytelennek ltűnsz.eszméletlen diktatúra kezdődik,vissza a jövőbe

orient 2010.10.07. 17:13:59

@Krujs: hozzátenném én a fidesz alatt is dolgoztam a 8 év előtt és akkor sem volt jobb. Nem csak a 8 év, úgy általában szar minden, adórendszer, gazdaság és sok minden más, nem a 8 év alatt lett szar és mintha előtte meg aztán mintha svájcban éltünk volna. 8 év alatt csak rosszabb lett, de ez igaz a 20 évre. Folyamatosan rosszabb, fidesz nem most először kormányoz, azért ne kenjünk már mindent a 8 évre. Ez el lett vesztegetve sajnos, most itt a lehetőség, csinálják..

gorcsev54 2010.10.07. 17:19:59

@Várúr:Hagyjuk már végre azt a 16% egykulcsos adót! Mélyedjen már bele mindenki gondolja át alaposan gondolkodjon a minimál bér emelésén vagy az első évi 1.27 szorzón stb gondolja végik a járulékok összegét a szakképzési hozzájárulás költségét (bruttó bér) ip adót és még sorolhatnám aztán mélyedjen bele a magyar kisvállalkozások anyagi helyzetébe ,aztán majd utána mesélje el mindenkinek ,hogy ettől majd beindul a gazdaság, emberek százezrei jobb helyzetbe kerülnek ( hát igen általában aki eddig sem volt szarba,azok)-és ha még egyszer valaki csak vállalkozással kapcsolatban említi a minimál bért annak ajánlom ,hogy most már nézzen köröl jobban mert rengeteg önkormányzati és állami helyen fizetnek minimál bért (és ott igazán nem raknak zsebbe.)Sőt szakmunkáért is a legalacsonyabb minimálbért , még csak nem is a 89.500 ft. fizetik.Hogy aztán multi cégekről ne is beszéljek.És van diplomás minimál bér is .És még mielőtt elfelejteném( hátha szól valaki): a 89.500 minimálbér eddig is fizetett szja-t .

okostojgli (törölt) 2010.10.07. 17:23:33

Szerintem Orbánt is meg kéne fürdetni a vörösiszapban.

Táskás Tóni 2010.10.07. 17:30:08

@Blogger Géza: Te tényleg úgy nézel Orbánra mint a megváltóra, csak éppen most nem úgy néz ki ,hogy bármit is akarnak csinálni a NENYIN ,az aélkotmányon meg a nekik kedvező törvényhozáson kívül.Nrhéz lehet szembesülni azzal ,hogy te is csak egy földi halandóra szavaztál amikor Orbánt választottad . Sajnos nem jött be Neki az ,hogy a választás másnapjától másképp süt a nap mert kurva szar idő van és minden szerencsétlenség utolér minket.Úgy gondolom ,ha a szocik hibásak voltak az aug .20. viharért , akkor Orbánékat még kevésbé szereti az isten amennyi minden szar történt az országgal amióta hatalmon vannak.Talán többet kellene imádkozni ,hiszen ilyen kormánytagokkal max az segithet rajtuk.

Táskás Tóni 2010.10.07. 17:33:14

@okostojgli:Azért az köcsög Szijjártót mellétenném.

SiKom 2010.10.07. 17:41:54

@pokesz70:
"Lehet csűrni-csavarni, de én továbbra is azt gondolom, hogy azok fizessenek többet, akiknek ez nem okoz egzisztenciális katasztrófát."

Anyád!
Menj vissza a kommunizmusba! Ott volt az a szint, hogy aki az átlag felett keresne, annak vegyük el a pluszt.

Ez már nem menő.

Sokan azért keresnek többet, mert többet tettek érte. És ez kellene, hogy legyen a példa, nem az állami csöcsön lógás!

Táskás Tóni 2010.10.07. 17:50:18

@SiKom: Pedig Orbán és a fidesz nagyon tiltakozott amikor az SZDSZ előhozta az egykulcsos adózást. Rögtön azt kezdték el szajkózni, hogy a zemberek így meg úgySzóval az számít ,hogy ki mondja nem pedig az ,hogy mit.Veled így jó lehet "beszélgetni"

gorcsev54 2010.10.07. 18:07:08

@SiKom: Ez nem csak a kommunizmusban van így! Nézz körül a világban!"Sokan azért keresnek többet, mert többet tettek érte. És ez kellene, hogy legyen a példa, nem az állami csöcsön lógás! " Ezt hol olvastad? Ha ez igaz lenne az túl szép lenne!Sokféle képen lehet sokat keresni, és azok akik sokféleképp keresik azok eddig sem fizették meg a 32% -ot és ez után meg a 16 % nem fogják.De ne aggódnod kisebb lesz eleve az állam adóbevételi hiánya,persze majd csak akkor ha a kisebb keresetűeket nem rúgják ki a az utcára mert bért kéne emelni(Ja és még valami a kommunizmusban sem mindenkitől vették az átlag feletti keresetet -én sajnos éltem benne és dolgoztam vagy 16 évet benne és te?Vagy csak hallottál róla?

Blogger Géza 2010.10.07. 20:08:08

@Táskás Tóni: Hát az SZDSZ sok mindenről beszélt, csak éppen szinte semmi nem valósult meg belőle. Az tényleg nevetséges, hogy kormánypártként ezzel folytatott óriásplakát-propagandát, majd nem történt semmi. Amúgy én nem emlékszem olyan marha erős tiltakozásra, pl népszavazást biztos nem kezdeményeztek ellene. :)

orient 2010.10.07. 20:08:34

@gorcsev54: szocializmus. Ha már éltél benne...50% elvonás bárkinek a béréből nem jogos akármit mondasz. Mireföl veszik el egy rétegnek a fele jövedelmét hosszú éveken át. MErt ők gazdagok...menjémá. Gazdag az aki villát épít és nagy kocsikkal jár és az nem aki eddig ennyi adót fizetett. Végre a középréteg megerősödhet kicsit mert valamivel több marad nála. Mellesleg amennyivel többet fog keresni x ember annyival többet is fog költeni aminek 25%- megint visszamegy az állambácsihoz, nagy kiesés azért nem lesz belőle max másoknak is lesz megélhetése, ha náluk költik el a pénzt, boltban, lakásfelújításra...etc.

Blogger Géza 2010.10.07. 20:22:50

@Táskás Tóni: Te, kapaszkodj meg én egyáltalán nem úgy nézek Orbánra , mint megváltóra. Aki megváltó akart lenni (nyilatkozta is), az a Gyurcsány volt. Na, az nem jött be. Én csak egy normális kormányfőt akarok, aki nem lopja el a kormányüdülőt, nem volt pufajkás, nem volt III/II-es, nem kurvaországozik és nem táncol úgy, mint egy belőtt idióta. Ez eddig meg is van. És nem csak én, de a mostani választások (pl. Budapesten is abszolút többséget szerzett a Fidesz, ami korábban elképzelhetetlen volt) és közvélemény-kutatások (két legnépszerűbb politikus Schmitt és Orbán, Gyurcsány a vert mezőnyben) többsége szerint az ország többségének tetszik az eddigi irányvonal, a célok, a hangsúlyok, a tempó, a stílus. Igazából nem tudom, miféle sürgős téma lett volna, amivel eddig nem foglalkoztak, jól időzítve még a mostani választás előtt átnyomták a létszámcsökkentést, megkezdődött az alkotmánykoncepció kidolgozása, időhúzás nélkül leváltották, akit le akartak, rögzítették a jövő évi hiánycélt, megvan az adókoncepció, a finanszírozási koncepció, a külker mérleg rekord többletet mutat.

Szóval a karaván halad.

A kutyák meg ugatnak, na bumm.

Táskás Tóni 2010.10.07. 21:02:28

@Blogger Géza: Ha jól jön ki az ország a fidesz kormányzásból akkor annak mindenki a hasznát látja ,Te is én is .Viszont a kettős mérce a jobboldalon nagyon erősen működik.Matolcsi pl III/II volt mivel azonban Ő jobboldali komcsi erről hallgat mindenki Orbán is. Függetlenül attól ,hogy nem tetszik a stílusuk a hangsúlyok és nem látom a célokhoz a megfelelő utak kidolgozását ,ha gazdaságilag rendbe rakják az országot és megcsinálják a szerkezeti átalakításokat amit mindig megakadályoztak az előző kormányoknál akkor kevésbé fog érzékenyen érinteni a flegma modoruk a nagyképüségük a szájukon eltörölhetelenül mindig meglévő undok vigyor az álszentségük. Szerintem nem jó irányba megyünk és nem láttam 1998 és 2002 között sem azt az áttörő gazdaságpolitikát amivel újra tudtak volna nyerni.A kurvaországozás és a tánc még belefér, de az álszent gőg és megosztó politika ami a fideszt jellemzi az már nem. Mindenesetre mivel más nem tudok tenni Hajrá Mo

Blogger Géza 2010.10.07. 21:18:48

@Táskás Tóni: Ez vicces, hogy még a Fidesz felelős azért is, mert az MSZP--SZDSZ nem csinált (szinte) semmi hasznosat 8 év alatt. :) Persze, "megakadályozták". Nos, ezt a (ténylegesen szavazó) választópolgárok 81%-a nem vette be a parlamenti választásokon. Ez van.

Csak azt nem értem, miért nem foglalkozik ez a szép piros blog Ferenc testvér legújabb platformjával vagy mivel. Még nem jött meg az utasítás a pártközpontból, hogy most örülni kell, vagy aggódni? Hátha végre megtudnánk valami belső infót, az Orbán elleni hőbörgés 12 éve zajlik, unalmas. Tudjátok, ezzel megosztjátok a nemzetet, csak a gyűlöletkampány megy, az ellenzék csak akadályoz, de nem támogat semmit, stb-stb, gondoljátok hozzá folytatásként a szokásos ballib maszlagot.

orient 2010.10.07. 21:41:07

@Blogger Géza: azért belepofáznék:

"a Fidesz felelős azért is, mert az MSZP--SZDSZ nem csinált (szinte) semmi hasznosat 8 év alatt."

Nem ő a felelős természetesen de azért igen, hogy a 4 évük alatt sem alkottak maradandót sajnos. Pl. Szlovákiában a Dzurindáék olyan csodát csináltak 4 év alatt amit még a barom Slota-Fico vegyes páros sem tudott tönkretenni. Pedig elég nagy ökrök voltak. A fideszék korszakából csak a korrupciós balhékra emlékszem, Széchenyi és egyébb jó programokra ahol sógor komának mentegették ki a lóvét attól függően milyen színű volt az illető, akkor persze narancs dominált. Igaz hozzátenném az a közelébe sem ért az mszp-szdsz párosénak, ők emelték profi szintre a lopkodást.

"Még nem jött meg az utasítás a pártközpontból, hogy most örülni kell, vagy aggódni"

Ez pedig unalmas már nagyon. Érveket kell felhozni egymásnak. Csak mert utálja valaki a 8 évet nem jelenti azt hogy orbánhívő kell legyen, de az ellenkezőjét sem.

Remélem most 2-szor jobban csinálják mint először és mindenki jobban fog élni pár éven belül. 2/3 megvan hozzá.

Táskás Tóni 2010.10.07. 21:50:46

@Blogger Géza: A nemzetet én megosztani nem tudom ,hiszen abból Orbán és a hozzád hasonlók már régen kiraktak. Lehet , hogy 4 év múlva a Kubatov lista miatt már nem is szavazhatok.Itt a nemzetet Orbán és "odaadó hívei"már régen kisajátították. Két kérdés
1. Mi az a 81%?
2. Tudtad-e hogy Orbán is liberális demokrataként kezdte?Ahhoz képest elég nagy utat járt be a társaival együtt. Biztosan nehezen alakult ki az értékrendszere, hiszen nehéz dolga volt az MSZMP párttikkár édesapával. Gondolom Pokorni is nehezen emésztette meg a III/III-as édesapát aki kedvtelésből ottragadt ügynökként miközben a családdal templomba járt.
Nekem ilyenben soha nem volt részem mégis én és a hozzám hasonlóan gondolkodók lettünk a nemzet ellesnégei. Mit lehet erre mondani ?ÍGY JÁRTUNK.

Táskás Tóni 2010.10.07. 22:02:53

@orient: Nem biztos ,hogy a szocik emelték profi szintre a lopkodást csak valahogy az mindig kiderült. De most is van egy jó pár ügy ami fidesz hez kapcsolódó csak nem érdekli annyira az ügyészséget.
Apropó a fidesz kifizette már a postának a 2milliárd tartozást ,vagy most ,hogy kormányon vannak már nem kell.
Soha nem tudom elfejteni Orbánnak azt sem ,hogy képes volt Torgyánt a nyakunkra ültetni aki azután végképp tönkretette a mezőgazdaságot.
Nem normális dolog amit nálunk a politikusok művelnek ,de legalább olyan sok
mindennel dicsekedhet a jobboldal ,mint a bal.Nem is akarok egyiknek sem a védelmére kelni,csak szeretném ha tárgyilagos lenne más is függetlenül a pártszimpátiától

Blogger Géza 2010.10.07. 23:01:26

@Táskás Tóni: 81% szavazott ellenzéki pártra az ogy-i választásokon. Tudom, elég megalázó, de barátkozz meg vele. :)

Táskás Tóni 2010.10.07. 23:16:22

@Blogger Géza: HÍR Tv-s vagy ECHO Tv-s adat? Amugy ebből már csak az LMP-t kell levonnod , hiszen a jobbik szerves része a fidesznek, Vona Orbán tanítványa volt.Tudod egy a tábor egy a zászló/árpádsávos/

Táskás Tóni 2010.10.07. 23:40:48

@Blogger Géza: Nem tudom hova tünt a válaszom de akkor nekifutok mégegyszer. Gondolom HÍR Tv-s vagy ECHO Tv-s adat. Amugy a 81 %-ből pedig csak az LMP-t kell levonni hiszen a fidesz gyermeke a jobbik ,tudod biztosan,hogy Vona Orbán tanítványa volt ,Gondolom arra is emlékszel,hogy egy a tábor egy a zászló /árpádsávos / alatt sokat szónokolt a fidesz vezetősége.
süti beállítások módosítása