Csütörtökön Orbán Viktor gördítette le ünnepélyesen az új Suzuki Swiftet a Suzuki esztergomi gyártósoráról. Magyarországon a rendszerváltás óta szokás, hogy az új, itthon gyártott autómodelleket a miniszterelnök gördíti le. Azonban a Suzukinál nem volt mindig így.
Az új Swift bemutatójának fényét Orbán Viktor is emelte
2006-ban Gyurcsány Ferenc ugyanis nem ment el egy akkori modellt legördíteni, mert a Suzuki kirúgta a szakszervezet vezetőjét. Itt azonban nem egy olyan szakszervezetre kell gondolni, amely extra-prémiumok miatt zsarol, mint azt Gaskó István vasutasbrigádja tette. Itt arról volt szó, hogy a Suzuki rendszeresen kötelező túlórákat rendelt el és nem adta meg a szerződésben rögzített havi 3 szabad vasárnapot. Sokaknak még decemberben sem adták ki az előző évi szabadságát, wc-ből meg annyira kevés volt, hogy a szünetben nem mindenki tudott sorra kerülni.
Akkor Gyurcsány Ferenc helyett végül a munkavállalói aggályokkal kevésbé rendelkező Kóka János ment el. Orbán Viktornak is lett volna mit mérlegelni az ügyön:
Orbán a dolgozói jogok helyett inkább a japán oligarchának hajtott fejet
A 2006-ban kirúgott szakszervezeti vezető Párma Zsolt esetében a bíróság megállapította, hogy jogszerűtlen volt kirúgása. Ezután a Suzuki 2007-ben ugyanazzal az indokkal rúgta ki őt újra. 2009-ben pedig Kiss László szakszervezeti elnököt is kipenderítette a cég. Nem szokásom a külföldi tőkét szidni, mert a tőke mindenütt hasonlóan viselkedik. Azonban itt tényleg úgy tűnik, a Suzuki gyarmatiként kezeli a magyar dolgozókat és jogaikat.
Orbán földrengető Viktornak úgy tűnik ez nem volt fontos. Nemhogy maga helyett küldött volna valaki, még elvitte magával a hétszázalékos Matolcsy Györgyöt és kormányának oligarcháját Fellegi Tamást is. Így mutatta meg, nem különösebben zavarja a munkavállalók jogainak megsértése.