Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

A Fidesz elkúrta, vagy...

2010.06.04. 17:42 | szocdemman | 370 komment

Címkék: fidesz szijjártó péter orbán kormány kosa lajos

Dilettantizmus egyszer ok, de másodszorra is? Ennyire nem ismerné a Fidesz az, hogyan is működik a gazdaság? Londoni elemzők nem nagyon értik mi folyik itt Magyarországon. Sőt azt is hozzá teszik válságról beszélni, se lenne szabad, mert akkor az lesz.

Egy hete a Morgan Stanley elemzője figyelmeztetett, hogy a piac kezd elbizonytalanodni a Fidesz jelzései miatt, június elsején pedig a Barclay’s jelezte, hogy abba kéne hagyni a csontváz-retorikát. Három perccel azután, hogy Kósa Lajos kijelentéséről értesült a piac, a forint és az OTP-részvényárfolyam zuhanni kezdett. A délelőtt tíz órás, 274 forintos forint/euro árfolyam este nyolcra elérte a 282 forintot. A tegnapi nap folyamán a világ tőzsdéin ez volt a legnagyobb zuhanás. A BUX szintén zuhant 800 pontot a nap folyamán. Mindez azt is jelenti, hogy 1050-2400 forinttal nőhet a devizahitelesek havi törlesztőrészlete, de egy esetleg szükséges kamatemelés miatt a forinthitelesek sem járnának sokkal jobban. Abban azonban mindenki egyet ért a Kosa és Szijjártó duó a hibás a kialakult helyzetért. Viktor meg jó "államfőhöz" méltóan hallgat… Az ország és a devizahitelesek becsült kára több száz milliárd forint. A Fidesz elkúrta? Tételezzük fel, hogy nem de akkor mi lehet ennek a gazdasági diletantizmus hátterében? Három lehetséges okot feltétezhetünk:

Az első egy nagyon erőltettet belföldi kommunikációs üzente, melyben azt tudják mondani, no lám itt nagyobb a baj. Viktor megmentő szerepben tündökölhet, és az önkormányzati választások kampányában el tudja mondani, hogy ki is a fasza gyerek. De ebből az következik, hogy a Fidesz nem érzi azt a felelőséget, amivel a választók felruházták.

A második, hogy valami gigászi pénzügyi spekulációba kezdett. Amit pontosan nem ért senki, de azt látják, hogy nagyon kockázatos. Vagy bejön vagy nem… A kérdés az, hogy ez valóban az ország érdekét fogja szolgálni? Rövid távon eddig több száz milliárd kárt okozott. UPDATE: Egyes blogok a saját zsebre történt spekulációt sem zárják ki.

A harmadik roppant egyszerű Kósa és Szijjártó urak megfogadták Orbán Viktor tanácsát: miszerint ne mi nyerjük a legtöbbet. És úgy döntöttek besegítenek az MSZP őszi önkormányzati győzelmébe.

Kicsit más lehetőségekben gondolkodva szavazásra is bocsátanánk a kérdést:

 

· 7 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr652056711

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kussoljatok már, basszátok meg! 2010.06.05. 09:17:15

“Talán el kellene dönteni, hogy mi a fontosabb? Megindokolni a választóknak, hogy nem lesz kolbászból kerítést MERT sajnos nagy szarban vagyunk? De ezt külföldön is hallják/olvassák és még nagyobb lesz a szar…” Írja a Vastagbőr oldala...

Trackback: Obama szerint Bajnai példamutóan dolgozott 2010.06.05. 09:13:00

Putyin után Obama is borsot tört Viktor no meg a Fidesz kommunikációs gépezetének orra alá. Mindhiába Kósa Lajos és Szijjártó Péter államcsőd víziója és a nemzeti csontvázkeresés. Az USA elnöke levélben köszönte meg Bajnai Gordon távozó miniszterelnök...

Trackback: 1998 szelleme 2010.06.05. 07:16:43

 Talán sokakat meglepetésként ér a hír, miszerint Kósa Lajos bejelentette, hogy az ország a csőd szélén áll, és egy-két évet most arra kell fordítani, hogy ezt a vészhelyzetet elhárítsuk.   1998. szürke tavasza juthat az eszünkbe, mikor Ur...

Trackback: Fidesz = short 2010.06.04. 21:25:23

Most már egyre kevésbé kétséges, hogy a Fidesz vezetői vaskos shortállománnyal rendelkeznek. Tegnap Kósa, ma Szíjjártó volt a soros megmondó ember. Fogják őket szeretni Európa szerte, mert ezzel nem csak Magyarország, hanem az EU zóna sorsát is lejtőre...

Trackback: Kósa Lajost nem lájkolják Facebookon 2010.06.04. 20:39:29

Kósa államcsőd Lajos kiváló nyilatkozata megrengette a hazai pénzügyi piacokat. A kommunikációs csőd kapja a hideget és meleget. Íme: 

Trackback: Kósa Lajos megbolondult? 2010.06.04. 20:22:49

Nem mintha semmi alapja ne lenne annak, amit Kósa mondott. De ilyet akkor sem mondunk, mert nagyon hamar önbeteljesítő próféciává válhat. „Úgy tűnik az átadás-átvétel alapján, hogy a közvetlen államcsőd elkerülése a cél jelenleg, szűk esélyünk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomycat 2010.06.05. 05:26:28

En buszke vagyok a kormanyunkra es nemzetunkre! Nekunk mar 98-ban kisebbsegi vezetonk volt es most ujravalasztottuk. Es raadasul mindent megtesznek a HAZAERT! Barosso elkuldte? Nem adott penzt (+%)? Semmi gond, majd a forint shortolassaval megteremtik a gazdasag fejlesztesehez a penzt. Annyi csak a kulonbseg, nem az allam, majd sok "Szechenyi" (akiknel landol a nemzet shortolt penze) fogja epiteni az orszagot hazaszeretettel teli szivvel es onzetlenseggel!
Jobbak vagyunk mint Amerika!
HAJRA FIDESZ! HAJRA MAGYARORSZAG!

tlvajferi 2010.06.05. 06:17:25

miért lenne dilettntizmus? a blogírónak fogalma nincs a nagypolitikáról!
az nem dilettantizmus, hogy a pénzpiacok "alap nélküli" kijelentésre reagálnak és össze-vissza rángatják a forintot???
ha a londoni bankárgyerek rosszul alszik, másnap gyöngül a forint!
ha a new yorki zsidógyerek nemkapta meg a kokoadagját az éjszaka, akkor is???
nem dilettantizmus az, ahogy a pénzpiacok turbózzák fel a lufit, amely 10 évente leereszt? és kezdődik minden előlről, csak közben milliók lettek szegényebbek?

2010.06.05. 06:28:26

@tlvajferi: A másik a hibás, mert viszaütött, nem igaz?
Különben sem értem: ha valóban a nyakunkig érne a szar, értelmes politikus, de még magánember sem teszi ki ezt az express újságba, hogy hirdesse mindenki előtt. Ha csak nem azoknak van igaza, hogy van egy halom shortos ügyletük, amiket zárni kellene.
De sajnos nem feltételezek ilyet a két tahóról, csak annyit, hogy két tahó, akik azt hitték, hogy most majd egy jó nagyot ütnek majd még az MSZP.-n, és most majd jól elő lesz készítve az, hogy miért is nem lehet betartani egyetlen választási igéretet sem.De ezt most elkúrták.
És a józanabbik jobboldali választói kör minden bizonnyal észreveszi majd, hogy a szeretett médiájuk erősen cenzúrázott, hiszen ha a fél világ botrányról beszél, akkor minden valószínűség miatt csak van valami kaki a palacsintában, de akkor miért nem szól erről valamit a HírTV, vagy a NOL? Legalább egy tisztázást?
Szóval, a Fidesz nagyon jól halad arra, hogy az embereket, akik most a vállukon vitték be a Fideszt a Parlamentbe, a helyhatóságokból nagyon messzire kiszórják majd ősszel. Mert a magyar ember nem felejt. A Fidesz esetében sem.

2010.06.05. 06:30:16

Mocs, MNO-t akartam írni... A NOL szólt róla:)

csigasfiu 2010.06.05. 06:37:12

Pont ezt akartam írni jómagam is. A Magyar Nemzet igencsak hallgat az ügyről, a honlapot nézve sehol sem lehet olvasni hogy hová vezettek a felelőtlen nyilatkozataik. Csak egy tegnapi Varga cikk van, hogy bajban a gazdaság.

Ez ám az egyoldalú tájékoztatás. :) A HírTV-vel kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, mert nem nézem. De gondolom, ott is nagy lehet a lapítás.

2010.06.05. 06:37:26

Egyébként a nemzetközi piacokat sem értem: mi a fenének kell két, a gzdasághoz ezek szerint semmit nem értő valaki szavára egy kicsit is adni? Azért mert ők egy kormánypárt prominensei? És szavahihetőnek tűntek? Ugyan már, nem tűnt még fel senkinek, hogy a Magyar Politikában semmi nem az, aminek látszik?

hazug fidesznyik (törölt) 2010.06.05. 06:43:00

@POK: Tudnál valami konkrét dolgot mondani arról a 8 év "rombolásról"? Az nem rombolás volt, hanem osztogatás a hülye magyar népnek. Ezért tartunk itt, mert mindenki könyökig nyúlt az állam, vagyis a mi zsebünkbe. Bunkó. Nem ártana, ha képeznéd magad, mielőtt öblögetsz.

"mester" hazy 2010.06.05. 06:49:21

Attol,hogy a pasztor valtozott,a birka birka maradt!
Lehet,hogy az uj "pasztor" most valamit rosszul csinalt,de a regi ne magyarazza most,hogy kellene kimaszni abbol a bajbol,amit 8 ev alatt az o vezetesevel sikerult
osszehozni!

hazug fidesznyik (törölt) 2010.06.05. 06:51:44

egy hülye: "Nagytudású Ferenc testvér és válságkezelő szent Bajnai elintézte őket. "

Gyökér, a Bajnai-kormány alatt 263 Ft volt az euró és igyekeztek segíteni a hiteleseken. Gordon hallgatott és tette a dolgát. Kétharmaddal a Dakota Nagyvezér is ugyanezt tehetné, míg lecsendesül a válság. De nem, mi pofázunk és a hitelesek meg szívnak. Most már értem, új Magyarországra ébredtem: hajrá Viktor, hajrá fidesz, Isten éltessen titeket (csak ne sokáig)...

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2010.06.05. 07:03:35

Ha megnézitek a yahoo finance címlapját (finance.yahoo.com), akkor ott is címlapon vagyunk, vezető hír. Nekem viszont egyre inkább az a megérzésem, hogy valami ordenáré hatalmas irgalmatlan összeesküvés lehet a háttérben, mert szerintem Orbánék okosak. Például:
- Sorossal összefogtak és irgalmatlan opciókat vettek fel arra, hogy áttöri az EURUSD árfolyam az 1,2000-at
- Irgalmatlan opciók felvétele 280 feletti EURHUF árfolyamra
- Irgalmatlan tőkeáttételes (magyar) részvényvásárlás

Nagyon bízom benne, hogy valami ilyesmi van a háttérben, amiből jól jövünk ki, mert a két törlesztőmmel így is nagyot szívok jövő héten.

alkibiadesz.blog.hu/2010/06/04/magyarvista

Valaki1 (törölt) 2010.06.05. 07:08:19

FIGYELEM!

MOST ITT AZ ALKALOM HOGY GONDOLJON JÖVŐJÉRE!
ITT A LEHETŐSÉG HÁZAT-LAKÁST VENNI A LEENDŐ ÚJ-IZRAELBEN!
ÁTFOGÓ KORMÁNYPROGRAMUNKNAK, ÉS TESTVÉRI MAGYAR FIDESZ KORMÁNNYAL TÖRTÉNŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSÜNKNEK KÖSZÖNHETŐEN MAGYARORSZÁGRA BETELEPÜLŐ ZSIDÓ VALLÁSÚ CSALÁDOK SZÁMÁRA BANKOK ÁLTAL ÁRVEREZETT ÚJ ÉPÍTÉSŰ LAKÁSOK ÉS HÁZAK ELŐNYÖS FELTÉTELEKKEL ELADÓK BUDAPESTEN ÉS A VIDÉKI VÁROSOKBAN IS.
TEHETŐSEBBEK SZÁMÁRA A MAGYAR CSELÉDEK IS BIZTOSÍTOTTAK!

AZ IZRAEL ÁLLAM ÁLTAL NYÚJTOTT KIEMELT LETELEPEDÉSI TÁMOGATÁSOK IGÉNYBE VEHETŐEK!
KÖNNYÍTETT MAGYAR ÁLLAMPOLGÁRSÁG ADHATÓ IZRAELI ÚTLEVÉLRE.

KERESSEN MINKET!
MINDENBEN SEGÍTÜNK, ÉLJEN ÚJ IZRAEL.
FÉNYKÉPES KATALÓGUSSSAL ÉS TELJESKÖRŰ JOGI TÁMOGATÁSSAL, ÜGYVÉDDEL, ÜGYINTÉZÉSSEL ÁLLUNK ZSIDÓ VALLÁSÚ ÜGYFELEINK RENDELKEZÉSÉRE.

"ÚJ EXODUS"
INGATLAN IRODA ÉS EMIGRÁCIÓS KÖZPONT,
TEL-AVIV, GOLDA MEIR SÉTÁNY xx.

SHALOM, ÉLJEN A JÖVŐNK ÚJ IZRAEL!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 07:20:38

@Alkibiadész: Természetesen ezt csinálják, de megnyugtatlak, hogy nem az állam, hanem a saját zsebükre. Nekünk meg marad adrágulás, és akinek van hitele, a magasabb részlet. Bár ne lenne igazam, de ezt tapasztalatból írom, már az előző érában is eljátszották. Tudod , kell a plusz vagyon, úgy a saját zsebbe, mint a párkkasszába. (amely üres volt)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 07:23:27

@"mester" hazy: Tudod, csak azt utálom amikor a "pásztorok" néznek birkának, mialatt a saját zsebüket és a pártkasszát tömik. Ugyanis, most is ez történik.

Hungeralien 2010.06.05. 07:26:55

@Add_tovább: "mi a fenének kell két, a gzdasághoz ezek szerint semmit nem értő valaki szavára egy kicsit is adni?"

Talán azért mert ők alkotják a *felelős* kormányt?
A felelős mondjuk megkérdőjelezhető, de mindenesetre a Fidesz van a kapitány és ha a kapitány azt kiabálja a rádióba hogy "süllyedünk", akkor annak súlya van.

Ja, hogy *felelős* kormányként nem lehet bármit ordibálni?
Hogy a politika a diplomáciáról szól? Az meg a 'hazugságról' (kegyes/kegyetlen) ami ellen eddig küzdöttek?

Nem gond, ez a tanulópénz, amit a devizaspekulánsaik fizetnek.
Ez a Fidesz parasztáldozata!

"Hungary's currency fell to a one-year low against the euro on Friday after a senior official warned for the second time in two days about the weakness of its economy and public finances.

The forint fell about 2 per cent after Peter Szijjarto, a spokesman for prime minister Viktor Orban, was quoted by news agencies as saying Hungary's economy was in a grave situation and that a default was a possibility.

The currency extended its falls on Thursday following comments from Lajos Kosa, a vice-president of the ruling Fidesz party, that Hungary was in danger of suffering a Greek-style crisis."

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 07:27:22

@Tomycat: Amennyiben Te azt hiszed, hogy a nemzetnél landol a pénz, ki kell, hogy ábrándítsalak. Most ne vitatkozzunk, majd várd ki a végét.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 07:31:14

@pakesz: mielőtt teljesen elhiszed azt a blődségewt, hogy a 320-as Euro lenne nekünk jó, felhívom a figyelmedet, hogy a GDP kb. 85 %.-át a külföldi tulajdonban lévő nagy cégek termelik, és természetesen vinnék is ki a hasznot. Te pedig mindennek az árát szorozd be az árfolyam változással, mert nekünk annyival drágább élet jut!

nestrot10 2010.06.05. 07:32:23

már készül az igazi FORRADALOM!!!! Lesz itt nemcsak ORBÁN TAKARODJ a Fityisz bandával együtt! ---- hanem véres "szavazat" hehehe Geci banda!

lüke 2010.06.05. 08:03:38

jön jön Rosenberg
na nem Keke

Zuzimama 2010.06.05. 08:09:39

@flippant: egyetértünk, nem mások pénzéből kell kompenzálni a devizahiteleseket. A bankok körmére kellene már erősen ránézni, hogy amikor rendeződött a forint, akkor mégis miért nem estek vissza a törtlesztőrészletek????

Zuzimama 2010.06.05. 08:17:20

@sanyix: nem a te anyádróll írtam, hanem fentebb egy kommentezőre reagáltam. Mondjuk akinek nem inge .... :)

Amúgy pedig nem kellene sarkítani, notebook/autó/plazma (vagy miket is írtál) ez csak egy idióta rétege a devizahiteleseknek. Képzeld el, hogy nem mindenkinek van tartaléka, és nem biztos, hogy azért mert szórja a pénzét.
De kell ezt magyarázni? Ha igen, akkor már baj van!

Arról nem is beszélve, hogyha valaki olyan autót vesz, amelyik munkaeszköze, legyen az személyautó vagy teherautó, akkor inkább ne vegyen, hanem üljön keresztbetett kézzel, semmitéve? Ne fejlesszen, hanem örüljön, hogy nem vett fel devizahitelt, most meg másokon, akik előre akarnak haladni (devizahitel segítségével) kárörvendjen? Ez szánalmas.

Tomycat 2010.06.05. 08:20:40

@butus: Biztos vagyok abban, hogy a nemzetnel landol a penz, mert a FIDESZ es O sohasem hazudik, mindig csak az igazat mondja! O nem korrupt, tetoltol talpig becsuletes. Mindene a NEMZET es mindene amije van veres verejtekes munka eredmenye! O es a FIDESZ a NEMZET!

Rob67 2010.06.05. 08:24:14

rockee...
B@sszus, milyen órabért fizethetnek neked a fidesz irodán? Legalább 36 órája nem aludtál, gyakorlatilag az összes indexes blogot kézbentartod narancsszínben és ballib médiázással.
Mondjuk attól hogy ennyit gépelsz még nem lettél megygyőzőbb, inkább egyre erősödik az hogy utasításra cselekszel.
A fizetésedet irígylem.
Mondjuk az agyadat nem...

jazzcool 2010.06.05. 08:42:43

nem kizárt, h farvizen még óriási shortügyletek is voltak strómanok nevében

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.05. 08:43:49

legalább nem járnak külföldre tankolni a kamionok,meg az autók.
De hogy a devizahitelesek szarul járnak az biztos.
Nem értem Csányit sem neki jó ha esik az otp részvény???
vagymár nem haverok????

olvasó080906 2010.06.05. 08:46:14

Kósa lesz a következő MNB elnök.
Egymaga elérte, hogy a forint a 290-es EURO árfolyam közelében legyen.
Ez kell ahhoz, hogy pöröghessen az export.

Ha nem tudják Simort kitenni akkor megoldják így!

Senkifia 2010.06.05. 08:46:14

basszák meg a kommunikációjukat(ja nem vagyok baloldali,csak a miheztartá végett :)).
Ennek a stílusnak az egyetlen normális magyarázata az,hogy vettek erősebb forintnál soksok eurót meg svájci frankot kevesebbért, kis időre mesterségesen lerohasztják a forintot, jó sok forintért eladják a valutát,és mikor a hétvégén megaszongyák,hogy mi is lesz,és megnyugodnak(?) a piacok, akkor újfennt erős forintnál(de már a nyereséggel együtt),vásárolnak újra valutát.

szaqarb 2010.06.05. 08:52:47

Nos, a hozzáférés elve alapján információ-ellátottságunk eltér az átadás-átvétel szereplőiétől. Ha tényleg itt a csőd, azt egyrészt az illetékesek anno úgyis beidőzítették, másrészt 2, 4, 6 hónappal kitolni kussolással egyszerűen nincs értelme.

Senkifia 2010.06.05. 08:53:50

olyat mondani egy szíjjártónak,hogy "politikusok nyilatkozatai nem befolyásolják a piacokat"?? beszarok, ezt a hülyét. Az egész gazdasági válság pszichózisra épült. És a politikusi nyilatkozatok pszichózis-kreáló tényezők.
Bár az is lehet,hogy még mindig az ellenzéki lendület viszi őket előre,hogyaszongya: az mszp elqrta. Ami igaz,csak most már onnan kéne folytatni,hogy"... de majd mi ezt meg azt csináljuk, és jön a kánaán. Persze olyat mondani,hogy el is higgyék,akiket érint . És működjön is.
Igaz, az anyázás közben elfelejtjük a legfontosabbat: a devizahitelesek akik szarban vannak,és szíjjártók még ártanak nekik, miért vettek fel hitelt 145 forintos svájcifrank, s 235 forintos euróban? na miért? Há' me' gyurcsi papa megaszonta veresjaninak,hogy miket köll trükközni,és erősen kell tartani a forintot. aztán mikor már nem lehetett tartani, még a normális devizaár is qrva soknak tűnt(160 ft svájcifrank, 260ft euró). És erre rájött a válság, hogyaszongya: 280 a svájcifrank, 190 az euró. Most meg innen léptették meg kósa meg szíjártó 290re meg 205 re. Ezt azért ne felejtsük el. Ne keverjük az okokat.

belekotty 2010.06.05. 08:53:52

@olvasó080906: Csakhát eddig a Fidesz mindig azt kommunikálta hogy az erős nemzeti valuta jó a gazdaságnak. Azóta átíródtak a közgazdaság tankönyvek? :-))
Szerintem simán csak balfaszok.
Vagy annyira aljasok, hogy akár az ország kárára is csődöt vizionálnak, hogy után ha semmire nem képesek, legalább azt mondhasság hogy a csődöt elkerültük.
Az hogy az ország nem érdekli őket csak a hatalom, azt tudjuk.

Senkifia 2010.06.05. 08:55:39

@Senkifia: ja hogy fordítva....280 euró, 190 svájci frank. Istenőrizz, hogy 280 legyen a svájci frank :(

Halál Bika 2010.06.05. 08:56:24

Beszarok, a kuruc.info inkább ír a tücsökpornóról mint a forintgyengülésről...
Tehát mégis fideszcsicskák...

dögölj meg 2010.06.05. 08:56:31

Komolyan gondoljátok,hogy a piac Kósa meg Szijártó szavaiból tájékozódik ???
Itt /is/ az történik,amit a Globális Világhatalom urai előre elterveztek !
Kormányozhatna most akár Rákosi-Szálasi nagykoalíció, akkor is azt tennék,amit
ezek az urak számukra előírnak ! Szabad választások meg demokrácia csak idejét-
múlt szép szavak !

2010.06.05. 08:56:39

@hazug fidesznyik: 263 as euró se reális. 250 volt 2 éve, azóta volt 15% infláció.... részemrőm 270/200/185 árfolyamok elfogadhatóak.

amúgy nem értem ezt a 2 gyökeret, nagyon bátor, de inkább ostobaság egy 100% ban külföldi hitelezőktöl függő országban kiabálni, hogy cső, csőd...

mnb megint emelhet 8% ra, ha egyáltalán segit, cds felár megduplázódik, a hitelesek beledöglenek. de, jó az exportnak.

mégegyszer eltapsolni az elég erősen ingó hitelességet, öngyilkosság.

remélem hétfőig nyilatkoznak egy értelmeset, amit a piac be is szop... mert vége lehet a dalnak.

bár itt az idő a 263-as eurót visszaváltani, én nem merem, legyen csak a párnába / bankba nem........../ egy repülőjegy árával együtt.

fakk hungary.

Senkifia 2010.06.05. 08:56:45

@belekotty: "Vagy annyira aljasok, hogy akár az ország kárára is csődöt vizionálnak, hogy után ha semmire nem képesek, legalább azt mondhasság hogy a csődöt elkerültük."....pont mint az mszp eddig. Mert ugye azért észreveszed,hogy az mszp is ezt kommunikálta? :)

belekotty 2010.06.05. 08:57:07

@Rob67: Szerintem ezt jobban fizetik mint a captchakódfejtést. :-))

belekotty 2010.06.05. 08:59:37

@Senkifia: Igen, ezt kommunikálták, mert tényleg csődközeli helyzet volt. De ők nem ijesztettek rá a piacokra hogy tényleg beálljon a pánik. Azt egy percig sem vitatjuk hogy a csődközeliség Megyó és Gyurcsány érdeme és hogy annyit tudott Bajnai csak felmutatni hogy elkerülte. Na de akár csődben vagyok, akár nem, nem ijesztek rá a piacokra.

stars7726 2010.06.05. 09:00:40

nemcsak európa,amerika is zuhant,hála nekik,megint szeretni fogják a fideszt az usa ban.grat fiúk jó bemutatkozás volt.a wall street journalon a magyar államcsődről lehet szavazni.szép volt fiúk. öt azaz 5 nap után.

belekotty 2010.06.05. 09:03:16

Lehet azon vitázni hogy ez most hülyeség volt vagy sem. Értelmetlen.
Ha azok akik a kölcsönt adják azt mondják hogy ez hülyeség volt, akkor az volt.

mistertwister 2010.06.05. 09:04:48

@olvasó080906: Nekem azt mondták a pártirodában, sőt utasítottak, hogy mondjam, hogy Simor el lesz takarítva, mint a többi tolvaj és hazudozó. :D

mistertwister 2010.06.05. 09:07:29

@nestrot10: Még mindig itt vagy? Vaze, az utcán meg vár rád és kihűl a macskafos... :D

belekotty 2010.06.05. 09:08:22

@Add_tovább: "Egyébként a nemzetközi piacokat sem értem: mi a fenének kell két, a gzdasághoz ezek szerint semmit nem értő valaki szavára egy kicsit is adni?"

- Azért mert Majer bácsi német nyugdíjas, John Doe USA középosztálybeli, Ching kínai kisbefektető azt mondja ilyen hírek hallatán a brókerének, hogy magyar államkötvényt semmilyen formában ne vegyen, innentől kezdve a piacról csak qrva drágán tudunk hitlet szerezni. Nekik fogalmuk sincs arról hogy Kósa gey felelőtlen barom, Szargyártó pedig álmából felébresztve is reflexesen riogat és még nem állt át arra hogy kormányon vannak.

2010.06.05. 09:08:46

@stars7726: ja... :)

amúgy ha a forint gyengitése volt a cél, akkor hétfőn az mnb vághatott volna 200 bázist, és mozdult volna a tőke azonnal, meglett volna a 290-es eur, ami (rövidtávon?) még jó is. nem beszélve, az alacsony alapkamatról. utána lehet figyelni a gazdaság megpörgetésére.

de, ilyen bután, otrombán, hitelességet és árfolyamot rombolni.....

5 nap után ennyi, kibaxot fityesz, veletek is rábaxott ez a szerencsétlen birka nép...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.05. 09:10:19

na de mit mond Csányi Sándor????
neki jó hogy zuhan az OTP????

belekotty 2010.06.05. 09:10:44

Azért el kellene gondolkodni azon, hogy az internetes társadalom bizalma a Fidesz kormánnyal szemben napok alatt eltünt. Azért ez nagyon durva!

mistertwister 2010.06.05. 09:11:12

@orient: Logikus, csak az a szépséghibája, hogy a kisembereket nem szokta az egész cuclib média ilyen hangosan és erőszakosan védelmezni, sokkal inkább saját ezermilliárdos bizniszeit szokta ilyen ordenáré hangerővel óbégatva félteni...

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.06.05. 09:11:35

legújabb hírek szerint nagyobb a probléma mint ami az exxon valdeznél volt, szóval az okozott kár vszínűleg alhangon százmilliárd dollár

2010.06.05. 09:11:37

@Gyurma73: szerinted, az otp nem kaszálja le a népet akkor is, ha 1500 v 7000 az árfolyama?

ugyanmár.... sok hülye elad, az okos vesz. :)

mistertwister 2010.06.05. 09:12:10

@Gyurma73: Ne nevettesd ki magad... :)

vénkujon 2010.06.05. 09:13:23

ez bekerül a törikönyvekbe is azt hiszem...minden idok legelbaszottabb, legesztelenebb kamikazeakciójaként, amit valaha politikusok elkövettek a saját hazájuk ellen.

mistertwister 2010.06.05. 09:14:25

@tcom: Íme az új Petőfi Sándor! :D

mistertwister 2010.06.05. 09:15:33

@vénkujon: Fater, a cuclib média óbégatása hallatszik el New Yorkig, a Kósa hangja Nyíregyházáig sem... :)

mistertwister 2010.06.05. 09:17:51

@belekotty: Te lennél maga az "internetes társadalom" meg még a az a két tucat cuclib blogpartizán, akik itt verik a nyálukat 12 éve, hogy a Fidesz miatt nem megy semmi 8 éve? :)

mistertwister 2010.06.05. 09:19:56

@lazarus: De a cuclibek nyilván jobban rábasztak, mert másként szép lanygyosan hazudoznának, mint rendesen, és nem nyüszítenének úgy, mint a sarokba szorított vadállatok. :D

nestrot10 2010.06.05. 09:22:00

Orsós Rákosi Mátyás ...vége a személyi kultuszkádnak, megint többen utálnak mint szeretnek:) hehehehe

gjokkel 2010.06.05. 09:25:54

Egyértelmű, hogy visszaállamosítják a nyugdíjpénztárakat. Ami nem is rossz ötlet.

Az USA kormánya pont ezt tette egy éve és most hatalmas haszonnal adják el a megszerzett részvényeket.

Csak nekik könnyű volt, mert elég volt egy csomó papírra dollárt nyomtatni. Nekünk sajnos meg kell lennie a pénznek valahol.

Semmi módon nem lehet olyan kedvezően kölcsönt felvenni, mint a saját zsebünkből.

A magyar gazdaság hatalmas fellendülés előtt áll, de ez független a Fidesz kormánytól. EBBE a fellendülésbe fektetjük be a nyugdíjra félretett pénzünket.
Felveszünk egy szép kis long pozíciót 2020-ra.

Nem rosszabb stratégia ez, mint Gyurcsány apellálása az EU-s pénzekre. (Csak hát az nem jött be a válság miatt)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 09:26:51

@Gyurma73: Nem érted a menetet. A Csányik, előre tudták, mi következik. Így még rendes áron túladtak egy csomó részvényükön. Most amikor bekövetkezett az árfolyam zuhanás röhögve vásárolnak jóval több részvényt, olcsóbb áron. Így egy meneten kétszer akasztanak le hasznot, mivel az árfolyamok normalizálódni fognak egyszer.

vénkujon 2010.06.05. 09:27:38

@rockee: bírom ahogy matekozol, de jelzem neked, hogy ez több annál..ugye tudod ezt is? kitartó vagy akár egy kétfaszú kutya...mennyi az órabér?:)

mistertwister 2010.06.05. 09:31:29

@vénkujon: A cuclib média pánikkeltése többet hoz a konyhára, mint bármi más. :)

belekotty 2010.06.05. 09:33:17

@rockee: Ezt pont te mondod aki szinte egyedül véded bérben a Fideszt? :-))

mistertwister 2010.06.05. 09:35:35

Ne túlozzunk, csak csontokat dobálok a habzó szájú éhező acsargók elé... :D

Pistie 2010.06.05. 09:35:56

@rockee: Bazki ember, kapj már a fejedhez! Sületlenségeket beszélsz. Nézd: attól még hogy beismered hogy amit a Fidesz most csinált az fasság nem leszel büdös kommunista. Néha lehet saját gondolatokat is megfogalmazni és nem csak a párt által mondottakat szajkózni.

adfkjghsldfhg 2010.06.05. 09:36:43

@rockee:
Így kezdődik a poszt: "Dilettantizmus".
Utána a pengő - célzás a hiperinflációra.

Tehát fogalma sincs arrról, hogy mi az infláció....
Azt sem tudja, hogy mit jelent az árfolyamváltozás, hogy a kettő között milyen kapcsolat van.
Ez az igazi dilettantizmus.

Mire hivatkozik?
Morgan Stanley, Barclay's
Ketten a legnagyobb kisegített csődtömegek közül.
Ezek akarnak kioktatni másokat?
"Elemzők": ettől kellene hanyattesni?

mistertwister 2010.06.05. 09:37:47

@belekotty: A Fideszt a május 5-i Népszabadság védi, ami rossz abb hír nektek, mint a 2/3-ad... :D

Végh Károly| Népszabadság| 2010. május 5.

Az erős forint mítosza
A lakosság túlnyomó többsége az erős forintban hisz, a pártok pedig az emberek hiedelmeiben hisznek: Minél erősebb a forint, annál olcsóbb a benzin, annál kedvezőbb az átváltás az euró bevezetésekor, annál kisebb a devizahitel törlesztőrészlete, annál kisebb az államadósság – a devizában fennálló részét is forintban kifejezve. A munkaviszonyban állók anélkül élik át az erős forint áldásait, hogy át kellene élniük az egyidejűség szégyenét (a kifejezés Eörsi Istvántól származik), mert mások az erős forint miatt veszítik el munkájukat, reményüket.

roki 2010.06.05. 09:40:00

Úgy látom a poszt alapfelvetése, miszerint a Fidesz pénzügyi magánspekulációt folytatna az árfolyamot mozgató kijelentéseken keresztül, nem ragadta meg a kommentelők fantáziáját, tehát a kiskomancs tematizálási próbálkozás sikertelennek tűnik. Én is szívesen elviccelek ezzel a feltevéssel, de komolytalannak gondolom úgy egyébként, mert a pénzek meglátszódnának a piacon, egy-egy bróker kezében pedig a politikai elittel szemben olyan ütőkártya kerülne, hogy ő lenne a politika királya Magyarországon, még Orbán felett is hatalmat gyakorolhatna. Ilyet, sliccgombokért még az MSZP sem engedett, pedig ott taxisgyuszi zacskókban hordta a pénzt.

A forint keresztárfolyamainak befolyásolása verbális eszközökkel egy meglehetősen praktikus megoldás.

A gyenge forint, annak ellenére, hogy a devizahiteleseknek a futamidő egy-két éves intervallumában hátrányos, segíti az exportra termelő vállalkozásokat, segíti az import kiváltó magyar termékek érvényesülését, pl. élelmiszerek, csökkenti a lakosság import fogyasztását és ezen keresztül ösztönzi a takarékosságot.
Egy átmeneti időszakot tekintve a mezőgazdasági termelők pl. extra bevételhetz jutnak, ami jó alapot teremt az önrész képzésre, hogy feldolgozóiparuk újraépítéséhez EU-s forrásokat szerezzenek a jövőben. A parasztok most nagyon jól járnak.
Lehetne kamatcsökkentéssel is gyengíteni a forintot, de egy bizonyos szint alatt már a külföld nem finanszírozna bennünket, nagyon rövid idő alatt érnénk el a mozgásterünk határait a gazdaságélénkítéshez kedvező árfolyamsávban tartózkodva.

Lényegébyn Magyarország ezekkel az alaptalan és paráztató odanyilatkozatokkal kihasználja korábbi rosszhírét, mert a piacok részben hitelt adnak a bedölésünk lehetőségének.A most kezdődő gazdasági fellendülés során letelepedő kapacitásokért folyó versenyben Magyarország egyik jó lehetősége a versenytársakkal szemben, hogy gyengíti a forintot és ezen keresztül szerez óriási versenyelőnyt.
A szlovákok az euró miatt, a csehek az alacsony kamat miatt nem tudják a fizetéseket átmenetileg eliminálni euró irányból, míg Magyarország könnyen teheti ezt és a jövő termelőkapacitásait idevonzzhatja, munkahelyek sorának létesülését segítve.
A képződő munkahelyek természetesen előbb-utóbb nyomást fejtenek ki a bérekre is a jó szakemberek hiánya miatt, így a növekedésükkel a valutahiteleseknek is visszajön a réven, amit a vámon veszítettek. Akiknek munkahelye lesz, azok pedig extrán nyernek.

Lényegében Kósa Laji faszakodása maga a gazdaságpolitika jelenleg, ócsítják a forintot és a fidesz -hívők csodavárását metszegetik vissza, mégsem lesz kolbászból a kerítés.

Az MNB fullon van euróval, megengedhetjük magunknak a tűzzel játszadozást.
Ha a spekik rákattannának a shortolásra, akkor 310-nél úgy megborítanák a piacot, hogy a hullám visszavetné azt 250-ig.
Járai régebben már játszotta ezt a játékot, akkor az MNB folyamatosan pénzt keresett ezzel, hogy drágán megborította a piacot valutával, majd mikor érkezett az országbaa működőtőke, az euróért/dollárért lentebbi árfolyamokon szépen kiszolgálta őket forinttal, amiből ugye az MNB annyit ad, amennyi kell a piacnak.

Ahogy a Nagy-Bokros-csomag sem volt más mint infláltatás és vámpótlék, a Járai féle okosság sem más, mint bármi módon felrántani az árfolyamot és ezen keresztül megszorítani, valamint kedvező klímát kialakítani a bejövő tőkének.
Jelenleg gazdaságpolitikának elég, ha hülyeséget beszélnek.

mistertwister 2010.06.05. 09:40:52

@Pistie: Oké, Pista, mondd, mire kell figyelnem, melyik volt a saját gondolatod, mert így hirtelen csak a cuclib médiahadsereg által világba böfögött lózungokat látok...

Pistie 2010.06.05. 09:41:30

@belekotty: "..Azt egy percig sem vitatjuk hogy a csődközeliség Megyó és Gyurcsány érdeme és hogy annyit tudott Bajnai csak felmutatni hogy elkerülte"

Abban egyetértünk, hogy Megyó intézkedései miatt került az ország csődközelbe - íme mi történik ha valaki beváltja az ígéreteit. (megjegyzem a Fidesz annál jóval többet ígért, tehát ha ők betartanák az ígéreteiket biztisten csődbe menne az ország). Gyurcsány már reformokat akart, lásd öszödi beszéd. Más kérdés, hogy semmi nem lett belőle és ez alatt még rosszabb helyzetbe került az ország - viszont a legjobb döntés Bajnai volt.
Abban abszolút nem értek egyet h Bajnai csak annyit csinált volna hogy elkerülte a csődöt. Ennél többről van szó. Emelkedő pályára állították a gazdaságot, az elmúlt 1 évben Csak Magyarorzság tudta az EU tagok közül csökkenteni az államadósságát. És még ráadásul az IMF hitel le sem lett teljesen hívva.

Amit a Fidesz most csinált az blődség a javából. Megszokták hogy ellenzékként mocskolódni kell, és úgy tűnik ez maradt bennük meg a legjobban. Eddig külföld lesz*rta őket, mert tudták h csak mocskolódnak, mert ellenzék. De most már az ő szavuk számít, mivel ők a kormány. Innentől ez a felelőtlenség tetőfoka, hozzánemértés, dillettánsság.

dögkeselyű 2010.06.05. 09:42:00

@rockee: Igen, teljesen igazad van. Habár azért lehet,hogy az EU-t meg lehet egy kicsit zsarolni: lásd az euro is csak megingot, kicsiny országunktól.
De én is biztos vagyok, hogy ez egy előre átgondolt játszma. Most nem lehet mást tenni.
Akik meg azt hiszik, hogy a FIDESZ azért viselkedik így, mert dilettáns újonc (meg okoskodnak, meg kioktatnak, mint a CNN) azok hol laktak az elmult nyolc évben.?
A FIDESZ volt a legjobban szervezet, a legfegyelmezettebb párt Magyarországon.
Ez olyan lenne, mintha én nyolc évig kitartóan, minden energiámat feláldozva udvarolnék egy csajnak, majd aznap mikor sikerülhetne megdöntenem jől behagymázom, plusz egy kis kelkáposzta , sörök és egy liter pálinka után vonszolnám magam a találkozóra. Ennek semmi értelme!
A politikában egy jól szervezett pártban minden betűnek ártelme van, ez pedig egy sajtótájékoztató volt!

crimsom 2010.06.05. 09:42:39

Nekem nagyon jó, hogy a forint olcsóbb lett! Eddig 1sek= 24-26 huf volt, most 30 felett van. és miért jó ez? Nagyobb a kedvem ott befektetni, többet kapok a pénzemért. Szívesebben söt ha tehetném "felvásárolnék mindent." Ez a lényege a leértékelésnek! A Svédek is hagyták, hogy jó olcso legyen a koronájuk így a rossz gazdasági helyzetben ki tudták árulni az árukészletüket ahelyett, hogy rájuk rohadt volna.
Trianon; Sokakat még mindíg fájóan érint, amit nem értek.
Mi hunok amikor ide vetödtünk a Kárpát- medencébe mit csináltunk!? Leöldöstük az itt lakókat és azt mondtuk ez mostantól a miénk! Mi lenne, ha Ök a leszármazottjai most visszakövetelnének mindent? Ja az akkor volt? Mi a különbség? Több ízben rossz döntéseket hoztunk és ennek ez az ára, ugyan úgy mint a privát életben. Külföldi kamatlekötés és bent vagy a csöben (csödben). Gondolkozz magyar! Sajnos a himnuszunk is deprimáló továbbra is. Egy példa:
Régen egy szilveszter alkalmából közösen hallgattuk éjfélkor a svéd és magyar himnuszt. Ök vidáman lelkesen az övékét én meg bögve a miénket. Megkérdezték: Te miért sírsz? Nem tudtam érdemlegesen válaszolni...............
Ez szerintem mármint a Fidesz húzása mindjárt az elején nagyszerü. Nem kell mindent csak belülröl nézni.

adfkjghsldfhg 2010.06.05. 09:42:56

londoni elemzők = az országról semmit sem tudó, jól fizetett bértollnokok
Náluk csak a bukott hitelminősítők kártékonyabbak...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 09:46:04

@olvasó080906: Ne keverd azt az árfolyamot amiért Te tudsz vásárolni Eurót, (289) és a hivatalos MNB árfolyamot (281).

StEfi 2010.06.05. 09:52:24

A Fidesz ezzel a kommunikációval készíti elő, hogy miért nem tartja majd az államháztartási hiányt. Mert ugye az adócsökkentést, a mindenhova rendőrt állítani, és egyéb ígéreteket finanszírozni kell valamiből.

Ianas 2010.06.05. 09:57:34

@tcom: :D:D Ez nagyon jó :)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 10:04:47

@crimsom: A svédeknek volt árukészletük, nekünk nincs, csak a nálunk működő multi cégeknek. Nekik jó, a lakosságnak nem. A bejövő tőkének is jó, de ne feledd, hogy óriási adóssága van az országnak. Azt most majd ezen az árfolyamon kell visszafizetni, amiben szintén mi vagyunk a hunyók. Rendkivül összetett kéréds ez, de egy biztos a lakossággal kicsesztek.

Ianas 2010.06.05. 10:07:09

@roki: Majd meglátjuk. Nekem az a tippem, hogy a dolgot nem gondolták át ennyire. Sajnos az árfolyam nem olyan dolog, amit "irányítani" lehet. Még egy kezdő közgazdász is tudja, hogy egy ilyen játékba kurvára bele lehet bukni, mert a gazdaság erősen kaotikus rendszer.

belekotty 2010.06.05. 10:09:41

@Pistie: Bajnai munkáját én is jónak tartom, de az 1 százalékos GDP növekedés, úgy hogy elötte meg volt több százalék minusz, a világgazdasági hullámvasút mellett egy év alatt nem mutat semmit. 1 százalék GDP növekedést kis statisztikai ügyeskedéssel is ki lehet hozni.

Jaffar 2010.06.05. 10:10:00

@StEfi:
S gondolod, ha elszaladna a hiány, akkor a jóságos fidesz teljesítené az ígéreteit?
Hány éves vagy? És még hiszel a mesékben?

Egyszerű 2010.06.05. 10:15:35

Crimsom és többi lelki hontalan, értéknélküli fanyalgó! 8 év ballib ámokfutás után, amit ti is lelkesen támogattatok - nyilván az volt a szájízetek szerint való - most milyen alapon mondjátok az éppencsak felállt kormányra, hogy elk... Sok dolog fog itt még kiderülni, talán már látnak valamit. Ha csak századannyit loptak volna is, mint a most megbukott elődeik, már régen százszor kiderült volna - de csak a szokásos libsi suttogás ment, tények nuku.
A posztiírónak: az eddigi legócskább posztod volt, hajrá további mélységek - külön gratulálok a helyesíráshoz!

2010.06.05. 10:24:01

Szerintem szándékos, nem hiszem, hogy ennyire ostobák lennének. A rossz forint jó az exportnak, egyébként meg ki tudja, mennyi magánpénzt fektettek be a tőzsdén és valutakereskedésekben, ami most baromi nagy jövedelmeket hozhat bizonyos emberek számára. Csak azok szívnak, mint a torkosborz, akiknek devizahiteleik vannak, de hát ők már úgyis régóta szívnak, mit érdekli ez a Fideszt...

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.06.05. 10:29:30

nekem pl tök jó a gyenge forint, mivel a fizumat euróból számolják át ft-ra

Rob67 2010.06.05. 10:34:09

@adfkjghsldfhg: Kedves butaagyú lúzerem.
A londoni elemzőket nem kell szeretni, de sajnos amíg te a trianon balhéval foglalkozol addig ők a világ pénzügyi piacait irányítják.
Ez egy ilyen játék. Te randalírozol, eljátszod a nagynemzeti műsort, az az szavára viszont hallgatnak a befektetők.
Nem kell szeretned, elég ha tudod. Ha tudni sem tudod, akkor a baj nálad van.
Okosodj, rád fér.

Ianas 2010.06.05. 10:34:21

@belekotty: Az a nagy baj, hogy valójában semmi sem mutat semmit, mert a gazdaság mindig is kaotikus rendszer. Nem lehet tudni, hogy egy felmenetnek vagy egy lemenetnek mi az igazi oka. Lehet spekulálni, de pusztán abból a tényből, hogy vitatkozunk rajta, hogy gazdasági elemzők is vitatkoznak rajta, látszik, hogy nincsenek szilárd tények.

A politikának ennél ideálisabb dolog nem is létezik -- bármit meg lehet bármivel indokolni.

Rob67 2010.06.05. 10:43:22

Gyerekek a fidesz kéder képző tanfolyamról tényleg csak ez 'ballib' és 'cuclib' szavak maradtak meg.
Ennél azért tessék már kreatívabbnak lenni. Ezek a kifejezések kezdenek baromi olcsók és unalmasak lenni. Semmi baj, ha nem szeretitek a gyurcsány-érát, de ne csak azt böfögjétek vissza ami a kampányban volt.
Többet, jobbat, elmésebbet.
Menni fog, csak próbáljátok.
Ha nem teszitek, akkor lehet trollnak nevezni. Aki nem gondolkodik, csak mondja.
Nem hiszem hogy annak kell nevezni titeket.

2010.06.05. 10:43:51

@roki: ebben is van valami......

kiv vagyok, mi lesz a vége.

alapvetően, a tőke "kedveli" a kockázatot, szal az egyik menekül, a másiknak vonzó a gyenge forint... főleg ha rájönnek, hogy ijesztegetés ment.

Superlativus 2010.06.05. 10:44:39

Srácok, ez a van rajta sapka nincs rajta sapka effektus. Döntsétek már el, hogy mi a jó neketek!? Amikor gyurcsány elmondta a sajátjainak, zárt körben a frankót, akkor fel voltatok háborodva, hogy trükkök százai meg minden. Most Kósa a nyilvánosság előtt mondta el valószinüleg a valós helyzetet. Mi van, féltek az igazságtól???? Ha ez a helyzet akkor ez a helyzet. Nincs értelme tovább fodozgatni a gyurcsány által megszőtt hazugsághálót. Ha ennek az az ára, hogy ideiglenesen drágább a forint akkor legyen. ÖNTSÜNK MÁR TISZTA VIZET A POHÁRBA VÉGRE!!! Ez a null pont, innen kell kiindulni, ehhez viszonyítani és idővel esélyünk lesz a felzárkózásra. Ha tovább hazudozunk akkor nem!!! Az elemzők azért sipákolnak, mert nekik az a jó ha béke van a piacokon és fizetjük nekik a nagy kamatokat! Ezért ugatnak semmi másért, fosnak, hogy vége az ingyenpénznek! Ébresztő!!!!

Anteovin 2010.06.05. 10:49:28

Ha valami nagyon jól műxik a fideszben, hát az a kommunikáció. Semmit nem mondanak véletlenül. Ezeket sem, amik miatt minden bedőlt minden egy nap alatt. Hogy miért kellett mindez? Nézzük: Ha bedől a forint, nyernek az árutőzsdén egy vagon pénzt a határidős meg short bizniszeken. Az értéktőzsdén szintén. Az OTP akkorát zakózott, hogy hétfőn ismét bele kell nyúlnom, ha minden jól alakul. A tőkeáttéteken keresztül akár megtízszerezhetik a pénzüket, így a továbbiakban pikk-pakk ezerszeres zsetonhoz juthatnak. Meg sem állnak a bankok államosításáig! Kell a lé....

adfkjghsldfhg 2010.06.05. 11:17:15

@Rob67:
Kedves butaagyú lúzer. Okosodj, rád fér.
Láthatóan fogalmad sincs arról, hogy mi történt "a világ pénzügyi piacain" az elmúlt két évben. A baj nálad van.

Hogy jön ide trianon, balhé, randalírozás???
Ki randalírozik, hol?
Szoktál gondolkodni, mielőtt írsz? Nem látszik.

Spiro 2010.06.05. 11:25:50

Kell tudni olvasni a sorok között, de a Fidesz törekvése pofon eccerű. A deviza hiteleket Ft hitelekre akarják váltani, ha teccik, ha nem, annak érdekében, hogy függetlenedhessünk a nemzetközi történésektől.
Az elképzelés a következő lett volna, szerintem.

Lenyomni a HUF kamatot (ehhez kellett volna a lojális MNB, hiszen már nem az infláció elleni küzdelem a prioritás- ebben igaza van Fidesznek)
A HUF kamat még 3-4%-os magasságban is pariban van az EUR, vagy CHF kamata plusz a magyar adósság felárral összegéből eredő kamattal.

Az MNB, vagy az ÁKK fix EUR/HUF (pl: 250), CHF/HUF (pl: 160) árfolyamon devizát ad el ker. bankok deviza hitelesek portfoliójának erejéig. HUF-ot annyit nyomunk amennyit akarunk, így a szükséges likviditás megteremtésével nincs gond.

A fenti HUF kamatszintekkel, még a ker.bankok ügyfelek felé 2-3%-os kamatfelárával is 5-7% THM-ű hiteleket lehet nyújtani, illetve ilyenre lehet cserélni a deviza hiteleket.
Mivel ez közel azonos THM mint a deviza hitelek lehívása idején alkalmazott érték, így az akkori HUF törlesztő részleteknek megfelelő lesz a törlesztő részlet (hiszen nem az árfolyam változás a szivatós jelenleg, hanem a kamat változás, hiszen a kamatos kamat függvény exponenciális, így ezt kell kezelni). Halleluja.

Az árfolyam kockázatot, illetve a jelenleg kalkulálható, de nem realizált árfolyam vesztességet, és a deviza forrás előteremtését pedig az MNB vállalja át.

A probléma a ker.ankok eddigi deviza forrásainak megfelelő fedezet előteremtése, de erre felhasználható a felduzzasztott MNB deviza tartalék. Illetve az MNB jobb adós, mint a ker.bankok ezért képes lehet olcsóbban deviza forrásokhoz jutni, pláne hogy az ECB most már HUF eszközöket is elfogad deviza hitel, swap fedezeteként.

A HUF árfolyam pedig azért nem fog elszállni, mert az MNB nem kezd észnélküli konverzióba, hanem deviza hitelekből görgeti az átvállalt pozíciót.
Mivel az MNB tartalékok felhasználásra kerülnek, ezért szükséges lehet a HUF szabad átváltásának felfüggesztése, illetve fix árfolyam rendszer bevezetése (ez a Kósa féle alkotmányos rend szüneteltetése).
Ez nagy gondot nem okozna, hiszen csak vissza kell hozni a deviza intervenciós sávot, ami úgyis szükséges az ERM-hez való csatlakozáshoz. Ennek azért lehet jótékony hatása, mert ismert lenne a várható EUR csatlakozási árfolyam is (ami az eddigi csatlakozók példája alapján a sáv alja lehet)

A fentiekből fakadó kockázatok szétterítése pedig banki külön adó bevezetésével történhet, illetve gyors EUR bevezetéssel már a deviza finanszírozás sem okozna gondot (sőt amennyiben a fenti 250-es szint alatt sikerül csatlakozni, ez árfolyam nyereséget is jelent), csak az EUR/CHF-nek kell megfelelő szintre visszamásznia, hogy azon se legyen buksi (hiszen a hitelek nagyrésze CHF).

Ha ügyesen csinálják minden év végén az átértékeléshez használt árfolyamot úgy fixálják, hogy ne lehessen kimutatni az árfolyam veszteséget, így ez nem növeli a kimutatott államadósságot sem.

Szerintem az eddigi árfolyamváltozásból fakadó EUR esetében ~10%-os, CHF estében 25%-os HUF törlesztő részlet növekedést (vagy ennek egy részét) még be is nyelnék a devizahitelesek, ha ennek fejében 5-7%-os THM-ű HUF hitelt kapnának helyette (hiszen a HUF törlesztőjuk „csak 10-25%-kal lenne magasabb az indulónál.

A Fidesz lépéseiben a hiba csak az volt, hogy türelmetlenek a fiúk és nem értik, hogy a lépések sorrendje nem felcserélhető, de a lehetőség továbbra is adott.

2010.06.05. 11:56:25

@Spiro: elég tudományosnak tűnik. a forint szabad / pl lakosság/ konvertibilitásának eltörlését komolyan gondolod?

nemecsek ernő áruló 2010.06.05. 12:35:25

Utálom, hogy ezt kell mondanom, de én megmondtam!

Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 22:12:24

@pakesz: "de de 320 -as ajro kurzus lenne jo
csak nem igy egyszere, hanem pl 3 ev alatt elerve
hiszen akkor folyamatosan a magyar vallalkozo versenyelonyhoz jutna
amugy hogy ezt hogy engedne az EU nem tudom, pl inflaciot sem engedi el"

Három év múlva ugye már euroval szerettünk volna fizetni. Az infláció 320-as euro árfolyammal olyan mértékű lenne, hogy az euro bevezetése egy időre lekerülne a napirendről. Amúgy tényleg nem csak az euro árfolyama a kérdés, hanem nagyon fontos - és a (nagy)vállalkozók is hangsúlyozzák - az árfolyam kiszámíthatósága és stabilitása. A folyamatosság bizony hasznos lenne/lett volna.
Az EU valóban nem engedné el az inflációt - már persze ha be akarjuk vezetni az eurot - de ez a mi érdekünk is.
A vállalkozók versenyelőnye a gyenge forint esetében nem jelenik meg automatikusan, hiszen a beruházások tekintélyes része import útján valósul meg. Ha a vállalkozóknak így a beruházás megdrágul, akkor nincs versenyelőny.

Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 22:17:19

@Add_tovább: A Fidesz félelmetes sebességgel erodálja azt az elmúlt húsz évben példátlan bizalmat, amivel a választók megajándékozták őket. Ha így folytatják, ténylegt kiszórják őket az őszi önkormányzati választásokon. Vajon kikre fognak majd szavazni az emberek? Na, kire?

Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 22:21:03

@Add_tovább: "Egyébként a nemzetközi piacokat sem értem: mi a fenének kell két, a gzdasághoz ezek szerint semmit nem értő valaki szavára egy kicsit is adni? Azért mert ők egy kormánypárt prominensei? És szavahihetőnek tűntek? Ugyan már, nem tűnt még fel senkinek, hogy a Magyar Politikában semmi nem az, aminek látszik?"

Pillanatnyilag ők képviselik és reprezentálják a magyar választói akaratot. Mindegy, mennyire értenek a gazdasághoz, de amikor a külföldi azt látja, hogy a délibábkergetés és a ködszurkálás ilyen méreteket őlt, akkor inába száll a bátorsága.

eml 2010.06.07. 22:23:28

@IrgumBurgum:
Exportban érdekelt ismerősöm kiszámolta, hogy az egykori 250-es árfolyamot alapul véve, a KSH inflációt, minusz német inflációt, akkor a 345 körüli euro lenne ALSÓHANGON reális.
Minden egyes ingadozás azért nagy sz..ás, mert mesterségesen erősen tartották az előző kormányok a forintot (de legalább stabilan).

Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 22:31:28

@belekotty: "Azért el kellene gondolkodni azon, hogy az internetes társadalom bizalma a Fidesz kormánnyal szemben napok alatt eltünt. Azért ez nagyon durva!"

Az. Hamar átterjed ez a bizalmatlanság más területekre is. Amúgy az üzleti szféra volt(?) az első, ahol elveszett. Kiváncsi vagyok a következő közvéleménykutatásokra, illetve, amit már írtam, az őszi önkormányzati választások végeredményére.

Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 22:46:14

@Superlativus: Gyurcsány a saját kormányzati munkájáról mondta el a "frankót", nem az ország gazdasági helyzetét nevezte csődnek.

Dr IrgumBurgum 2010.06.07. 22:59:52

@eml: Melyik "egykori" 250 forintos árfolyamot használta bázisnak és miért? Amúgy a felvetés érdekes. Az viszont valóban hazavágta az exportőröket, amikor az euro 240 környékén, vagy az alatt mozgott. Ezt az árfolyamot a nagyon magas jegybanki alapkamattal érték el, ami szerintem is túlzás volt. Ennek egyik következménye az export gyengülése volt, a másik - ennek most nyögjük a következményét - nagyon magasak voltak a forinthitel-kamatok. Ez egyrészt a beruházások finanszírozását lehetetlenítette el, a lakossági szektor pedig ekkor kezdett devizában, elsősorban svájci frankban eladósodni, mert a kamatok sokkal alacsonyabbak voltak, mint forintban.

eml 2010.06.07. 23:14:03

@IrgumBurgum:
Beszélgettem vele a hét végén, akkor mondta, hogy az utóbbi iksz időben (válság előtt) már minden baja volt, mert itthon a gáz az áram a satöbbi csak emelkedik, az árfolyam meg stabil. Őneki nagyon jól jött a 270-re szaladás a válság körül.

És hogy konkrétan válaszoljak a kérdésedre, nem emlékszem melyik 250-es árfolyamra hivatkozott, de ez maradt bennem, hogy az inflációkat alapul véve, a 345-nél kellene járnia.
Szerinte túl stabil a Forint, nincs meg a stabilitása mögött a teljesítmény, és ezért visznek el mostanában egyre több gépsort Romániába.

Innen a gondolatmenetét folytatva a mesterségesen szinten tartott forint hirtelen nagyot tud zuhanni, amikor korrigálja a piac az árfolyamot. Lásd Kósa-Szíjjártó. Az MNB meg a kamatpolitikával, kissebb intervenciókkal meg megint lehozza az árfolyamot. Ez a játék egészen addig megy, amíg veszik az államkötvényeinket, és amíg ki is bírjuk azok lejáratát fizetni. Elvégre eddig mindig kaptunk hitelt. Ebbe a mindig kaptunk hiteltbe szart bele a válság, és kellett (volna) normális gazdaságpolitikára átállni, melynek megjegyzem az alapjai megvannak már, mivel a bukott Ferenc azért szép csendben letornázta a hiányt 3,x%-ra.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.06.08. 03:21:31

Biztos sokan irtak: elokeszitik es fedezik a visszavonulast. Nyyilvanvaloan tul sok volt az igeret, de hat ok nem hazudnak, meg csak nem is tevednek, ok be lettek csapva. Hogy ezt miert hiszi el barki is, azt nem tudom, hiszen folyamatosan kritizaltak (es nem csak az ellenseg) az igereteiket, folyatamosan erkeztek a kerdesek, hogy mibol. De nyilvan akit ez erdekelt, az most nem lepodik meg, aki meg meglepodik es benyeli, azt eddig sem es ezutan sem erdekli a realitas es a racionalitas.

Varga Mihaly mar (ha jol emlekszem) oktoberben elkezdett csontvazazni az m1-en az Esteben. Ok elore tudtak, hogy meg fognak lepodni. Erted... egyfelol nyomtak azt, hogy mennyivel jobb lesz azonnal, masfelol azt, hogy milyen szar a helyzet, harmadfelol meg azt, hogy valojaban azt sem tudjak, hogy mennyire vagyunk szarban, mert tutira vannak csontvazak. Hat ez mar magaban is buzlott.
süti beállítások módosítása