„Önöknek köszönhetően oldalunk újabb mérföldkövet hagyott el, már napi két milliárd fölött van a nézettség” – olvashatjuk a YouTube stábjának blogján. „Ez majdnem kétszerese a három nagy amerikai televíziós-hálózat főműsoridőben mért együttes nézőszámának.”
Öt éve tartó sikersztori
Az oldal a kaliforniai Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Kari, a PayPal internetes fizetési társaság munkatársainak ötlete volt. Öt évvel ezelőtt májusban hónapokig tartó késő éjszakába nyúló tesztelési és előkészítési munkálatok után az alapítók elindították a YouTube.com első béta verzióját” – idézte fel a történteket a YouTube teamje.
„Soha nem gondoltuk volna, hogy a YouTube az első öt évben ilyen eredményeket hoz, és nehéz elképzelni, milyen lesz a következő öt év” – tették hozzá. A weboldal 2005 májusától átütő siker volt, és gyorsan fejlődő, globális felületté vált. Nem egész tizenkilenc hónapon belül a Google 1,65 milliárd dollárt fizetett az oldalért.
A nap 24 órájában percenként átlagosan 150 ezer videót, és hetente ugyanennyi teljes hosszúságú filmet töltenek fel a videomegosztó portálra. A YouTube önmagát úgy jellemzi, hogy „egy olyan fórum az emberek számára, ahol a föld minden részéről kapcsolatot teremthetnek egymással, informálhatják és inspirálhatják egymást.” De ez egyben a vitatott és kalóz felvételek gyűjtőhelye is, nem szólva az őrült és gyakran bizarr témájú videókról, melyekről sokan azt hiszik, ez a siker titka.
Eddig már teljesen névtelenek százai váltak nemzetközi sztárokká szellemességük és tehetségük, házi készítésű videóikon való bemutatásával. Az angliai tehetségkutató műsor Susan Boyle-ról készített hangfelvételeit hetente 66 milliószor hallgatták meg, ami őt nemzetközi szupersztárrá tette.
Sky News/atv.hu/piroslap