Az európai autógyártók szövetsége érdekesen gondolkodik a tisztességes versenyről.
"Catherine Ashton uniós kereskedelmi biztosnak nem szabad aláírnia az EU és Dél-Korea közötti szabad kereskedelmi egyezményt – hangoztatja az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Az ágazati lobbiszervezet szerint a hosszú tárgyalások után mostanra véglegesített megállapodás az importvámok visszatérítése és az eredetszabályozás révén tisztességtelen előnyhöz juttatná a dél-koreai autógyártókat." (vg.hu)
Tehát, az hogy a dél-koreai autók után nem kell vámokat fizetni az európai fogyasztóknak, hanem ugyanúgy a valódi árán vehetik meg azokat, mint az európaiakat az tisztességtelen. Értsd csak az a tisztességes, ha az ellenfelem hátrányból indul.
(Egyébként a külföldi konkurencia vámmal-kvótával való távoltartása nemcsak a vevőknek nem jó hosszútávon, de a gyártóknak sem. Lásd az amerikai autóipar vergődését (pl.:Chrysler).