Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Mi a megoldás a menekültügyre?

2015.09.13. 07:05 | Brendel Mátyás | 43 komment

competitive_migration.jpg

Előrebocsátom, hogy kétféle irreális megoldást eleve kizárok.

1) A szélsőjobb oldal minden radikális megoldását, mint pl. "lőjük őket mind le a határon". És azt is, hogy hermetikusan zárjuk le a határt, vagy mindenkit küldjünk vissza. Azért, mert nem vagyok szélsőjobboldali, hanem ember vagyok bizonyos szolidaritás-érzékkel, és azt mondom, hogy a Szíriából menekülteken segíteni kell.

2) Legyen világbéke, üljünk le az ISIS-szel és Asszaddal, és szívjuk el a békapipát, adjunk mindenkinek annyi pénzt, hogy jobban éljenek, mint Németországban, legyen mindenkinek Mercédesze! Ezt azért nem mondom, mert nem vagyok sem szépségkirálynő, sem pápa.:)

Tehát reálisan nézve, az adott, hogy menekültek jönnek, be kell fogadni őket. Az sem megoldás, hogy fogadja be őket Szaud-Arábia, mert nem fogadják be őket, és mert a menekültek oda nem akarnak menni. Elegük van az iszlamista államokból.

Azt gondolom, hogy az EU-nak igaza van, és ezt a megoldást kell keresztül vinni. Nem fogok nagyon meglepő dolgot mondani, csak az lesz benne a meglepő, hogy azt állítom, hogy ha ezt végigviszik, akkor működni is fog.

A) Be kell tartani a dublini egyezményt. Mindenkinek regisztrálnia kell minden menekültet, ha tudja. Az más kérdés, ha a menekült maga menekül a regisztráció elől, és az is más, hogy nem feltétlenül kell mindenkit oda visszatoloncolni, ahol először regisztrálva volt. A regisztráció azért szükséges, hogy információija legyen az EU országainak, és legyenek számok a kóvátkhoz.

B) Normálisan el kell látni a menekülteket, nem úgy, mint Röszkén dobálni nekik a szendvicset, mint az állatoknak.

C) El kell fogadni a reálisan megállapított kvótákat.

D) Engedni kell, hogy a menekültek tovább menjenek, ha akarnak. Az EU jog szerint ez rendben van. Ez nem a dublini egyezmény megszegése. Ausztria és Németország majd eldönti, mikor és mennyit enged át belőlük. Úgyis beengedik őket kisebb megszakításokkal, mert ez két európai ország, nem Orbanisztán.

E) Nem kell a menekülteket becsapni, nem kell Bicskén csapdába csalni őket. Nem kell trükközni, mert minden magyarkodó, hülye trükközés csak rosszul sül el, és rossz hírét kelti Orbánnak és az országnak.

F) A kvótarendszert el kell fogadni. Úgyis csak pár száz, esetleg ezer menekült jutna ránk. Annyi úgyis lesz nálunk, és képesek vagyunk ellátni őket.

G) A kvóterendszert azért érdemes elfogadni, mert annál se több, se kevesebb menekült nem marad Magyarországon. Azaz kb úgyis annyi lesz a valóság. És mennyivel jobb, ha ezt az EU is elfogadja, minden rendben van, normálisan támogatnak minket, és nem valami renitens nomádtelepnek nézik az országot.

H) Azokat a bevándorlókat, akik nem jogosultak a menekültstátuszra, meg kell vizsgálni. Ha értékes képzettségük van, érdemes itt tartani őket. Ha nem, akkor ezeket vissza lehet toloncolni. Eltartani tényleg nem tudunk mindenkit, nem lehetnek koldusokkal telik a városaink, és nincs szükségünk olyan sok utcaseprőre. Németország sem vállalta, hogy mindenkit befogad, hanem csak a menekültstátuszra jogosultakat.

I) A menekültekkel természetesen be kell tartatni minden ország minden törvényét, ahogyan az ott lakókkal is. Tehát sharia törvény nem lesz, becsület-gyilkosság nem lesz, és hasonlók. Az integráció annyit jelent, hogy a menekülteknek be kell tartaniuk a törvényt, és saját érdekükben is meg kell tanulniuk az ország nyelvét.

J) De a másik oldalon az, hogy ki nem eszik disznóhúst, ki eszik baklavát, ki tart ramadánt, ki milyen butaságban hisz, az a magánügye, amíg senkit nem érint. Ugyanúgy, ahogy a kereszténynek is magánügye, hogy milyen butaságban hisz, mikor böjtöl, ésmit hisz amikor ostyát eszik miseborral.

Én azt állítom, hogy ezzel nagyjából megoldódik a dolog. A menekültek nagyobb részét úgyis Németország, Svédország, Ausztria fogja befogadni. A kvóták is így lesznek kialakítva. Ők képesek is erre, megy a gazdaságunk. A mi "Magyarország jobban teljesít" gazdaságunk sajnos nem tudja ugyanezt teljesíteni, mert Magyarország valójában rosszabbul teljesít. Orbán elqrta. Nem kicsit, nagyon. Ha Magyarország tényleg jobban teljesítene, akkor nem lennénk ekkora szarban a menekültek miatt.

No de a menekültek közül úgyse marad túl sok itt, a kvóterendszer szerint sem kell sokat befogadnunk. A valóság és a kvóta nagyjából magától meg fog felelni egymásnak. Kapunk támogatást a befogadásukra, és megoldjuk a dolgot. No, ez volna a megoldás. Ennyi, nem csoda, csak a rendezett, normális, megegyezéses dolgokhoz kéne alkalmazkodni, és kitartani mellette.

Orbán ehelyett a lehető legrosszabbat csinálta: lejáratta az országot, össze-vissza viselkedett, trükközött, megint sallereket meg pofonokat akart osztogatni, renitenskedett, makacskodott, mindenkit átvágott. Elutasította a kvótarendszert. Sokszor semmit nem tett, csak a pofája járt. A menekültek is utálják a magyar kormányt (miközben a magyar önkéntes segítőket szeretik). Szóval ez minden szempontból a lehető legrosszabb. Ennél már csak az lett volna rosszabb, ha Orbán a Dunába löveti a menekülteket.

Orbán elqrta. Orbán egy tehetségtelen, hülye politikus, aki úgy kormányozza az országot, ahogy otthon tanulta: csalással, trükközéssel, nagyotmondással, erősködéssel, ami mögött nincs teljesítmény. Ennek a szánalomnak meg kell buknia.

 

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr567783226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.13. 07:40:36

A valódi megoldás:

1. Elvenni a kedvüket, hogy Mo-ra jöjjenek. Miért? Mert Austzria egyre kevésbé akarja őket beengedni.

2. Segíteni a legitím szír kormányt a terroristák leverésében.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 08:05:00

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: a menekültek fele a diktatúra elől menekül, te fasz, oroszbérenc!

megamedve 2015.09.13. 08:37:22

Tudod brendel (úgyutállakmintaszart), ez mind szép amit írsz, de akkor elmélkedj nekünk egy kicsit a békésen kialakult és barátságos no-go zónákról. Ezek már vannak, amit írsz, az meg egy idealizált opció.
Egyébként egy muszlim jobb nálad, mert ő a zsigereiből utál minket, te meg felsőbbrendűnek hiszed magad, ezáltal sajnos te is náci vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 09:00:59

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: ha azt hiszed, hogy ez érv, hogy vitázol, akkor menjél vissza az elmegyogyóba, hülyegyerek! Abban, hogy Ausztria mit csinál, az osztrák kancellár a legilletékesebb személy, te meg egy nagy senki fasz vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 09:02:14

@megamedve: nincsenek no go zónák. éltem Párizsban. saját szememmel láttam, hogy nincsenek. te meg csak a kurucinfó hazugságait olvastad

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 09:14:46

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: ha az a kérdés, hogy Magyarország mit fog csinálni, akkor sajnos Orbán nyilatkozata a perdöntő. ha Orbán azt mondja, hogy ezentúl minden menekültet a felcsúti stadionban fognak elszállásolni, akkor az minden bizonnyal úgy lesz.

Bbogas 2015.09.13. 09:59:24

"Orbán elqrta"

Aha, nyilván. Lázong is a nép, barikádokat emel, sztrájkol, tüntet, csak takaroggyon már a patásorbán.

Atacama 2015.09.13. 10:04:56

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Úgy nagyjából:l A "legitim kormányt", vagyis Asszadot az oroszok meg Irán segíti, az Asszad ellen felkelőket az USA, a kurdokat pl. Németország is, a dzsihádista Iszlám Állam pedig úgy tűnik, egyedül is boldogul... Asszad az országnak már csak az egyharmadát birtokolja, mindenki harcol mindenki ellen, Törökország harcol az IS ellen is, meg az IS ellen harcoló kurdok ellen is... és akkor ott van még az An Núszra is, meg mindenféle helyi érdekeltségű fegyveres bagázsok... Nem lehet itt kiigazodni, tartok tőle, messze még a megoldás.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 10:08:55

@Bbogas: tüntettek, de ez nem takarodik el, szóval most már megunták.

Bbogas 2015.09.13. 10:16:42

@Brendel Mátyás: Akkor ugye biztos veszíteni fog '18-ban?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 10:28:25

@Bbogas: biztos nem lesz nagyobb támogatottsága, mint 40%, szerintem 30 se, jó esetben 20 se.

ennek ellenére ebben az elbaszott választási rendszerben, ami megint csak Orbán műve, lehet, hogy 30 százalékkal is nyernek, vagy lesz egy Fidesz-Jobbik kormány.

de ettől még Orbán elqrta, és ez az emberek többségének a véleménye. bármelyik közvéleménykutató azt hozza ki többségnek, hogy rossz irányba mennek az ország dolgai.

itt pl 68 százalékon áll.

korkep.sk/cikkek/kulugyek/2015/09/03/ha-most-tartanak-a-valasztasokat-kormanyon-maradna-a-fidesz-am-veszne-a-ketharmad

Bbogas 2015.09.13. 10:36:40

Szóval szerinted is marad az Orbán-kormány :)

Ha az emberek többsége szerint ilyen iszonyú itthon, nem is értem, miért nem rohannak majd, hogy Kunkalmira, Szigetvárira, Szabó Timcsire vagy Gyurcsány(i)ra szavazzanak.

Atacama 2015.09.13. 11:04:16

Azért Orbánra szavazni se rohantak olyan nagyon az emberek, a 8 milliónyi választópolgárból 2,27 millióan tették meg. Bő egynegyed.

Bbogas 2015.09.13. 11:09:59

@Atacama: És mi következik ebből?

Atacama 2015.09.13. 11:16:33

@Bbogas: Ebből az Orbán-rendszer bebetonozása következett. Hogy még mi következik ezután belőle, nem tudom, nem vagyok jós.

Bbogas 2015.09.13. 11:20:07

@Atacama: Aha. Azzal nincs baj, hogy beléptünk az EU-ba és a NATO-ba, pedig a választók többsége nem szavazta meg a belépést? 60% otthon maradt vagy nemmel szavazott.

Atacama 2015.09.13. 11:38:23

@Bbogas: Nem írtam semmiféle minősítést. Egyszerűen szeretek ragaszkodni a tényekhez. Sokszor segít.

Bbogas 2015.09.13. 11:40:14

@Atacama: Sokszor? Azt hittem, mindig.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 19:40:40

@Bbogas: az emberek többsége hülye. Hitlerre is szavaztak, és a végén szétbombázott német városokat kaptak tőle. az emberek többsége hülye, nehezen tanul, és csak akkor tanul, amikor már bekövetkezett valami. A Fidesz és a Jobbik kapcsán még több rossznak kell bekövetkeznie ahhoz, hogy a magyar szavazók többsége felfogja, hogy nem jó a Fideszre és a Jobbikra szavazni, de azt is, hogy nem jó nem szavazni. ehhez sajnos még kell valami durvább katasztrófa.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 19:46:00

@Bbogas: az EU-ra 3 millió ember szavazott igennel

hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9pszavaz%C3%A1s_Magyarorsz%C3%A1g_EU-tags%C3%A1g%C3%A1r%C3%B3l

A Fidesz kormáynra 2014-ben alig több, mint 2 millió

hu.wikipedia.org/wiki/2014-es_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1s

a 2 millió kétharmados többséget ért a Fidesz elbaszott választási rendszerében

egyébként az EU tagságot azóta komolyan csak a Jobbik ellenezte, annak meg hát tudod mekkora a támogatottsága. mindenesetre népszavazást nem mertek róla indítani ők sem.

Bbogas 2015.09.13. 19:56:43

@Brendel Mátyás: Én például ezért nem elleneznék valamiféle cenzust a választójoggal kapcsolatban.

Bbogas 2015.09.13. 20:03:03

@Brendel Mátyás: Ha a NATO-val és az EU-val kapcsolatban teljesen rendben van, hogy a választók többségének támogatása nélkül léptünk be, akkor a Fidesz kétharmada se fájjon. A DK-nak meg az MSZP-nek is szabad annyi szavazatot kapni, mint a Fidesznek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 21:18:20

@Bbogas: a cenzussal két baj van:

1) a demokratikus választás nem csak arról szól, ki milyen okos véleménnyel rendelkezik az ország javát illetően. ha erről szólna egy szakértői kormánynak kéne kormányoznia. a demokratikus választás arról is szó, hogy az ország java az az egyének érdekeinek összessége, és mindenki képviselheti azt, hogy ő mit szeretne. ha például megszavaztatnák, hogy a sport vagy művészet kapjon több támogatást, akkor egyik szavazatnak sem lenne igaza, hanem mindenki arra szavaz, amit ő szeretne. ebben pedig mindenkinek egy szavazata kell, hogy legyen

2) a cenzust megállapító intézmény vagy szervezet a diktatúra áldozatává válna. még könnyebb lenne diktatórikus irányba vinni az országot. Orbán már régen kizáratta volna az ellenzéki szavazókat azzal, hogy hát hülyék.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 21:34:48

@Bbogas: van két kurva fontos különbség az EU szavazás és a 2014-es választások között:

1) EU szavazás egy bináris kérdés.

a szavazás után két dolgot lehet tenni:

A) belépünk az EU-ba, ekkor kedvezünk 3 millió embernek. kitolunk félmillió emberrel
B) ha nem, akkor kedvezünk félmillió emberrel, és kitolunk 3 millióval

kurva világos, hogy A a jobb. az is világos, hogy harmadik lehetőség nincs. továbbá a nem szavazókról nem tételezhetünk fel semmit

ezzel szemben a 2014-es választáson nem volt bináris a kérdés. ott a szavazatok alapján sokféleképpen lehet képviselőket a parlamentbe juttatni különféle választási rendszerek alapján, és ezen sokféle rendszer közül az Orbánféle választási rendszer kurvára igazságtalan. egy a szavazatokat arányosan letükröző rendszer abszolút lehetséges lenne, és akkor a Fidesznek csak annyi baja lett volna, hogy koalíciós kormányt kellett volna alakítania. na bumm

szóval itt kurvára nem igaz, hogy nem volt más választás, és, hogy a lehetséges választások közül ez volt a legjobb vagy legigazságosabb

2)

A) az EU-ba való belépést a szavazók 84 százaléka támogatta

B) A Fideszt ezzel szemben a szavazók 44 százaléka támogatta

szóval kurvára nagy a különbség

Orbán még a sima többségtől is messze volt, és erre adott magának kétharmadot a köcsög.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.13. 21:36:06

@Bbogas: van két kurva fontos különbség az EU szavazás és a 2014-es választások között:

1) EU szavazás egy bináris kérdés.

a szavazás után két dolgot lehet tenni:

A) belépünk az EU-ba, ekkor kedvezünk 3 millió embernek. kitolunk félmillió emberrel
B) ha nem, akkor kedvezünk félmillió emberrel, és kitolunk 3 millióval

kurva világos, hogy A a jobb. az is világos, hogy harmadik lehetőség nincs. továbbá a nem szavazókról nem tételezhetünk fel semmit

ezzel szemben a 2014-es választáson nem volt bináris a kérdés. ott a szavazatok alapján sokféleképpen lehet képviselőket a parlamentbe juttatni különféle választási rendszerek alapján, és ezen sokféle rendszer közül az Orbánféle választási rendszer kurvára igazságtalan. egy a szavazatokat arányosan letükröző rendszer abszolút lehetséges lenne, és akkor a Fidesznek csak annyi baja lett volna, hogy koalíciós kormányt kellett volna alakítania. na bumm

szóval itt kurvára nem igaz, hogy nem volt más választás, és, hogy a lehetséges választások közül ez volt a legjobb vagy legigazságosabb

2)

A) az EU-ba való belépést a szavazók 84 százaléka támogatta

B) A Fideszt ezzel szemben a szavazók 44 százaléka támogatta

szóval kurvára nagy a különbség

Orbán még a szavazók 50 százalékától is messze volt, és erre adott magának kétharmadot a köcsög.

Bbogas 2015.09.13. 21:38:14

@Brendel Mátyás: Nem. Mindkettő esetben felülreprezentált a győztes eredmény, ahhoz képest, hogy az összes választó (nem a megjelentek) hány százaléka szavazott rá. Csak egyik esetben nincs ezzel gondod, a másik esetben meg van.

Bernard 01 2015.09.13. 21:39:00

@Brendel Mátyás: Mit szoktál Te olvasni vagy nézni? A menekültek a háború elől menekülnek, a diktatúrát nyugalmasan türték éveken át. Most sem lenne háború, ha nem létezne az Iszlám Állam. Szerintem Te vagy a faszfej, nem Maxwel.

Bernard 01 2015.09.13. 21:41:52

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ütni nem kell őket, csak éreztetni velük, hogy semmi szükség itt rájuk. A természetben minden élőlény megvédi a saját territóriumát, pedig csak egy buta állat. De ösztönösen betartja a természet törvényeit.Az ember sem lehet kivétel. Itt érkezünk el egy alapvető kérdés megválaszolásához, az Isten kivel van ebben a kérdésben? A "megdobnak kővel dobd vissza kenyérrel" ez nem Isten szava, hanem Jézusé. Bele is pusztult. Azt hiszem mindenki előtt világos, hogy az ember által elképzelt, mindenkit figyelő, és számon tartó Isten nem létezik. Isten maga a természet, a világegyetem a végtelenségével és könyörtelenségével. Aki a természet rendje ellen vét az elpusztul. Mint pl. az emberiség is fog. A betolakodók keblünkre ölelése a természet rendje ellen való, és abba az egész ország belerokkanna, majd a magyarság eltűnne, kipusztulna. Aki az ellenkezőjét állítja az hülye. Az iszlám egy akkora fekély az emberiség testén, amit sürgősen ki kell metszeni, és gondoskodni kell róla, hogy soha ne nőhessen ki újra. Olvasd el a Koránt, megtalálható az interneten, csupa uszítás az ellenkező vallásúakkal szemben,és fenyegetőzés, akiket ki kell irtani, hogy ha nem így cselekszel a pokolra kerülsz. Aki más vallásúakat elpusztít, az a túlvilágon csupa jóban részesül, kaja-pia és gyönyörű nők stb azért van olyan sok öngyilkos merénylő!! És van olyan ember is, akinek van a pofáján bőr azt állítani, hogy az Iszlám egy békés, emberbarát vallás. Na ezeket kellene habozás nélkül lelőni, a civilizált Európa érdekében.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.14. 00:25:43

@Bbogas: az EU esetében nem mondhatod, hogy felülreprezentálás történt, a döntés a szavazók elsöprő többsége alapján született. a 2014-es választásokra ez nem igaz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.14. 00:27:30

@Bernard 01: te mi a faszt nézel, te barom?! a menekültek már akkor gyülekeztek Jordániában és Törökországba, amikor Asszad bombázott mindenfele. faszfej vagy te is, és birca is. tudatlan, sötét barmok vagytok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.14. 00:32:10

@Bernard 01:

"A természetben minden élőlény megvédi a saját territóriumát, pedig csak egy buta állat. De ösztönösen betartja a természet törvényeit.Az ember sem lehet kivétel."

te nem vagy kivétel te csak egy buta állat vagy. de másokra ne általánosíts már! ráadásul Magyarország nem a territóriumod. a territóriumod az a lakásod, házad, telked. nehogy már itt körbevizeld az országot, mert a territóriumodnak tekinted!

" A betolakodók keblünkre ölelése a természet rendje ellen való, és abba az egész ország belerokkanna, majd a magyarság eltűnne, kipusztulna."

épp fordítva: a magyarság eddig is azért nem pusztult el, mert bevándorlókat elfogadott.

" Olvasd el a Koránt, megtalálható az interneten, csupa uszítás az ellenkező vallásúakkal szemben,és fenyegetőzés, akiket ki kell irtani, hogy ha nem így cselekszel a pokolra kerülsz."

a Biblia is ilyen, és a keresztények már itt vannak, szóval a muszlimok ezen sokat nem rontanak.

"És van olyan ember is, akinek van a pofáján bőr azt állítani, hogy az Iszlám egy békés, emberbarát vallás. "

van olyan, aki a keresztényekről is ezt állítja. pedig mennyire nem az.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.14. 00:34:51

@Bernard 01: a természet rendje a szociális állatoknál inkább az, hogy aki nem kooperál, az pusztul ki. az ember szociális állat.

ateistaklub.blog.hu/2015/09/06/lehet-e_menekultparti_egy_militans_ateista

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.14. 05:55:34

@Bernard 01:

" A "megdobnak kővel dobd vissza kenyérrel" ez nem Isten szava, hanem Jézusé. "

Jézus = Isten,

Brother Love (törölt) 2015.09.16. 10:18:20

A) OK, egyetértek
B) Egyetértek. A szendvicsdobálós videó valóban nem szerencsés, de szerintem ebből nem lehet/kell általánosítani. Ilyen tömegben, ilyen állapotban lévő emberek nem fognak türelmesen sorba állni. A vizet felrugdosó, elhajigáló migránsokat sem PC azonosítani az összes migránssal, ha már.
C) A kvótarendszert ért kritikák között vannak jogosak, lásd majd lejjebb
D) Persze, hadd menjenek. Azt szerintem egyelőre nem lehet látni, hogy Ausztria, Németország hogyan, mennyi menekültet fog fogadni. Biztos, hogy nem korlátlanul.
E) Egyetértek. Sokat lehetett volna javítani a helyzeten a kezdetektől fogva, ha pl. készülnek arab/angol/stb. nyelvű tájékoztatók a menekülteknek: mi a regisztráció, miért kell, hogyan mehet tovább stb.
F) A kvótarendszerrel az a bajom, hogy jelenleg nem látni a menekültáradat végét. Mindig újabb és újabb kvótákat kell felállítani, ha majd jönnek - vélhetően jönnek. Nincs válasz arra, ha nagyobb számú migráns nem hajlandó oda távozni, ahová a kvótarendszer irányítaná. Akkor mi lesz? Toloncolás? Szintén nincs válasz arra, hogy ha oda is megy, utóbb ha meggondolja magát és visszatér mondjuk Németországba, akkor mi lesz. Nyitott határok mellett ez reális lehetőség.
G) Ebben van valami.
H) Ha van ilyen _és_ maradni akar. De miért akarna itt maradni - mondjuk egy orvos - ha a jövedelme a nyugat-európaihoz képest töredéke lehet csak, rosszabb munkakörülmények körülmények között. Ezt egy elvi lehetőségnek látom, de az orvos- vagy nővérhiányt így még csak enyhíteni sem fogjuk, szerintem, megoldani biztosan nem.
I) Ez nem vita tárgya
J) Igazad van, ez így helyes elmélet, de az iszlám nem egészen így működik. egy muszlimnak - és ehhez nem kell szélsőségesnek lennie - a hit parancsai sokkal fontosabbak lehetnek, mint egy adott ország szokásai, vagy akár törvényei. A muszlimok számára sok vallási parancs, kötelezettség teljesítése olyan, ami mások mindennapjait érinti-érintheti. Nők, melegek jogai, szólásszabadság, atyai hatalom - a muszlim értékrend ezekben egyszerűen nem Európa-kompatibilis. (Ezen nem változtat semmit, ha pl. itthon is megdobálják a Pride-ot vagy vannak bigott papok - ha van egy szar, attól nem kell másikat a nyakunkba venni.) De pl. teljesen gyakorlatias probléma, hogy egy muszlim a munkahelyén is el akar majd menni naponta ötször bukfencezni a szőnyegen és pénteken meg irány a mecset - kérdés, hogy egy munkáltató akarja-e, tudja-e ezt tolerálni. Szerintem joga van azt mondani, hogy vallásgyakorlás maradjon a munkahelyen kívül. Vagy akar-e olyannal dolgozni, aki mondjuk nem fog kezet nővel vagy zsidóval - én biztos nem akarnék.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.16. 22:56:36

@Brother Love:

"B) állapotban lévő emberek nem fognak türelmesen sorba állni."

mindenki sorba áll, akit sorba állít a rendőrség. aki nem, nem kap enni.

" A vizet felrugdosó, elhajigáló migránsokat sem PC azonosítani az összes migránssal, ha már."

Csakhogy a rendőrség a magyar állam egy intézménye, amelyek van irányítása és ennek van felelőssége. a "migránsok" meg egy embertömeg, amelynek nincs.

"D) Persze, hadd menjenek. Azt szerintem egyelőre nem lehet látni, hogy Ausztria, Németország hogyan, mennyi menekültet fog fogadni. Biztos, hogy nem korlátlanul."

korlátlanul is fogadhatnak. menekültből korlátos mennyiség van. nem kéne elfelejteni a "menekült" szó pontos jelentését!

"F) A kvótarendszerrel az a bajom, hogy jelenleg nem látni a menekültáradat végét. Mindig újabb és újabb kvótákat kell felállítani, ha majd jönnek - vélhetően jönnek."

jó, és?! újabb kvótákat fognak felállítani. na bumm.

" Nincs válasz arra, ha nagyobb számú migráns nem hajlandó oda távozni, ahová a kvótarendszer irányítaná. Akkor mi lesz?"

lehet őket motiválni. és itt tényleg pozitív motivációra gondolok, nem toloncolásra, és nem idézőjeles motivációra. az EU pl fizet Magyarországnak, hogy fogadjon be 1000 menekültet. Magyarország meg olyan kedvezményt ad nekik, hogy jöjjenek.

" Szintén nincs válasz arra, hogy ha oda is megy, utóbb ha meggondolja magát és visszatér mondjuk Németországba, akkor mi lesz."

elveszti a menekülteknek járó kedvezményt. továbbá illegális lesz.

H) " az orvos- vagy nővérhiányt így még csak enyhíteni sem fogjuk, szerintem, megoldani biztosan nem."

50 orvos nem enyhítene?! de.

"I) Ez nem vita tárgya"

valamiért a nácik attól fosnak, hogy nem lesznek betartva a törvények.

J) "egy muszlimnak - és ehhez nem kell szélsőségesnek lennie - a hit parancsai sokkal fontosabbak lehetnek, mint egy adott ország szokásai, vagy akár törvényei."

én sok muszlimot ismerek, aki Európában betartja a törvényeket, mert fontos neki nem börtönben ülni.

"Nők, melegek jogai, szólásszabadság, atyai hatalom - a muszlim értékrend ezekben egyszerűen nem Európa-kompatibilis."

na most vegyük csak ezt sorba!

1) a nők jogai papíron Európában megvannak, ennek ellenére Magyarországon a férfiak jelentős százaléka veri a feleségét. akkor őket ki kell toloncolni?!

2) a melegek jogait illetően a magyar kormány nem Európa kompatibilis ezek szerint, meg a katolikus egyház. akkor őket toloncoljuk ki?!

3) szólásszabadság. megint emberek és a kormány nem Európakompatibilis?!

4) atyai hatalom. megint sok kormánypolitikus és a keresztény egyház nem Európakompatibilis

szóval itt az iszlámmal olyan problémákat emlegetsz, ami Európában a nem liberálisokkal ugyanúgy gond. közemberekkel, egyházakkal, pártokkal.

" Ezen nem változtat semmit, ha pl. itthon is megdobálják a Pride-ot vagy vannak bigott papok - ha van egy szar, attól nem kell másikat a nyakunkba venni.)"

de ezen sokat változtat ez. ha ugyanis egy probléma házo belül van, akkor már szart sem ér a karantén.

" De pl. teljesen gyakorlatias probléma, hogy egy muszlim a munkahelyén is el akar majd menni naponta ötször bukfencezni a szőnyegen és pénteken meg irány a mecset"

látom, halvány lila tapasztalatod nincs muszlimokkal. nincs ilyen probléma. egyébként meg ha cigiszünet helyett imádkozik egyet, akkor mi van?!

"akar-e olyannal dolgozni, aki mondjuk nem fog kezet nővel vagy zsidóval - én biztos nem akarnék. "

ez sem olyan egyszerű, mint ahogy gondolod.

ami munkahelyünk indiaiakkal van kapcsolatban. ott elmondták nekünk, és azt javasolták, sok minden más között, hogy ha egy indiai nővel van munkakapcsolatunk, akkor ne nyújtsunk neki kezet, mint egy európainak, hanem várjuk meg, hogy ha ő akar nyújt kezet, ha nem, akkor meg nem.

de kb ilyen nagyságrendű dolog az, hogy hány puszit illik adni találkozáskor. ez kérlek Európában országonként, és azon belül vidékenként változik.

ha egy muszlim demonstratíven azért nem akar nőkkel kezet fogni, mert ezzel degradálja őket, akkor egy normális munkahely kirúgja.

én nem látok itt óriási problémát, ezek olyan dolgok, amelyek a szocializáció részei. minden embernek lehetnek kisebb-nagyobb hasonló gondjai. nagyobb gondok pedig egy európai melegnek, nácinak, vegetáriánusnak is lehetnek. és akkor ugye felsoroltam itt igen negatív, és igen normális példát is, amikor gondok lehetnek.

például mi van, ha egy cégnek egy munkatársa homofób, és ebből konfliktus adódik?! remélem, kirúgják. de azért kitoloncolni nem fogjuk Európából a homofóbokat.

Brother Love (törölt) 2015.09.17. 10:33:49

@Brendel Mátyás:
Az az igazság, hogy olyan részletesen válaszoltál, hogy tulajdonképpen nincs is kedvem vitába szállni veled, mert hosszan tartana és annyi időm és kedvem nincs erre.
Szóval písz, kösz a lehetőséget.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.09.17. 18:19:31

@Brother Love: még annyit, épp ma olvastam egy helyi újságban, hogy Bajorország a nem menekülteket, és konkrétan balkáni bevándorlókat nevezett meg, visszaszállítja. azt is megemlítik, hogy más német államok ezt nem teszik. Németországban van erre egy kifejezés: ők megtűrt státuszban vannak. szerintem ez azzal jár, hogy nem kapnak semmit, és feketén dolgoznak. ezt az állam egyelőre tűri, mert jól jön az olcsó munkaerő, és mert nincs olyan arányban, mint pl a magyar feketegazdaság. de Bajorország nem, tehát ez azt jelzi, hogy ezen könnyen változtathatnak.

Koós István 2015.09.23. 10:08:51

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

"Elvenni a kedvüket, hogy Mo-ra jöjjenek."

Miért, hány menekült van, aki kifejezetten Magyarországra akarna jönni? A plakátkampány ezt sugallta, de az igazság az, hogy nemhogy eszük ágába sincs ide jönni, de még a magyarok is elmennek, ezért nem fog lassan senki megvizsgálni a kórházban, ha beteg vagy.

Koós István 2015.09.23. 10:16:07

Az a baj, hogy nem fogja fel az ország, hogy az ilyen gyűlölködős xenofób plakátkampány magának az országnak, a magyar nép lelkiállapotának is árt. Ha az idegenekkel, a különbözőkkel szembeni gyűlölet terjed, az mindenre kihat. A magyarokra így is jellemző a frusztráció, bizalmatlanság, ez a kampány meg csak tovább erősíti az ilyen negatív jellemvonásokat.
süti beállítások módosítása