Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Tüntetések szervezése hülyéknek

2014.11.30. 13:17 | Brendel Mátyás | 59 komment

protestingforidiots.gif

 

Az utóbbi időben az internetadó elleni tüntetés sikere után elburjánoztak a tüntetések. Sokan gondolták azt, hogy "ilyet én is tudok". Pedig hát egy százezres, jó tüntetéshez két dolog kell:szerencse és szervezés. Pénz nem kell hozzá. Igaz, ha van sok pénz, akkor össze lehet buszoztatni egy békamenetet, de egy jó nagy budapesti tüntetéshez ez nem kell. Az kell, hogy a téma jó legyen, és ez a magyar emberek hülyesége miatt elég nehéz dolog. Az emberek nem nagyon hajlandóak olyan célért tüntetni, ami igazán érdekük volna. Kiderült, hogy az internetadó ellen sokan tüntetnek, ezért azt nem is kapjuk meg, de minden mást igen, mert más ellen nem tüntetnek annyian. (Na jó, még a caffetériában viszakozott a kormány). Szóval, ahogy a mondás tartja, ennek a nemzetnek pontosan olyan kormánya van, aminőt érdemel.

A további tüntetésekhez mégis talán a korrupció és a NAV tűnik a legjobb témának. Ebben azért már sikerült összehozni egy (pár) tízezres tüntetést. A többi témát még keresgélik a különféle tüntetésekre vállalkozók. Na most, tegyük fel, hogy beletrafáltál valami jó témába, mint Gulyás Balázs az internetadóba, mit kell ezek után tenned?

 A Facebookos esemény építése

  1. Elemi dolog, hogy a cím legyen frankó, figyelemfelhívő, tömör, sokat mondó!
  2. De az esemény leírása is jó kell, hogy legyen. Meg kell fogalmazni, hogy mi a tüntetés célja, vagy mi ellen van! Ha valami ellen, akkor hivatkozni, idézni kell a hírt, ami felbaszta az agyad! Ha valami mellett, akkor elég világos célokat kell megfogalmazni!
  3. Ha a cél általános, mint például a korrupció és a NAV botrány, akkor legyen egy konkrétabb, kisebb, reálisabb cél is! Például én meg vagyok döbbentve, de Vida Ildikó lemondása konkrétan egyetlen tüntetésnek sem volt fő, ismételt, skandált követelése. Pedig ez egy elérhető cél. Az "Orbán takarodj"-tól pedig még messze vagyunk.
  4. Egy héttel a tüntetés előtt már legyen program! Ha nincs, én nem fogom megosztani. Ha én nem, akkor talán más sem. Ha pedig nem osztják meg, nem lesz nagy tüntetésed. Ha nincs programod, akkor én legalábbis nem hiszem el, hogy komolyan szervezel.
  5. A programban legyen felsorolva az is, ki szónokol, hol gyülekeztek, mit csináltok, hova mentek!
  6. Ha van egy már felépített Facebookos oldalad, ahol tudod hirdetni az eseményt, az jó. Ha nincs, akkor sokat kell dolgoznod, hogy kommentekbe betedd, esetleg megbeszéld más oldalakkal, hogy hirdessék.

mentsukmegazoktatast.png

Itt egy példa a múltból, amelyben sok jó dolog szerepel: vannak szónokok és meg van nevezve az általános cél. Ami hiányzik, az egy szűkebb, mozgósító cél leírása. Galló Istvánné egy riportban, máshol kifejtette, hogy a költségvetés nem csak úgy általában teszi tönkre az oktatást, de konkrétan a gyerekek étkeztetése van nagy gondban. Ez szerintem egy nagyon erős motiváció lett volna a tüntetéshez. Emellett persze lehet beszélni a gimnáziumok és egyetemek visszaszorításáról, a költségvetési megszorításokról, a botrányos tankönyvekről, és vissza lehet rá utalni, hogy a diákokat még mindig röghöz kötik. Ez egyébként mind nem szerepelt a leírásban. Pedig mindegyik megszólíthatott volna valakit. Na most ha tanárok ennyire nem tudják ezeket, akkor minek oktatnak?! Mire oktatják a gyerekeket?! Slendriánságra?! Én többszőr szóltam nekik, ...sztak rá. Nem figyelnek a zEmberekre, akkor minek tüntetnek?!

nincshovahatralnunk.png

Vagy itt ez a másik példa. Vannak általános, homályos célok, van menetelés, egy szerintem nem jó útvonalon, oszt kész, ennyi. Ezt nem tudom jó szívvel megosztani. Se szónokok, se pontosabb cél, se valami érdekes esemény nincs a tüntetésben.

slutwalk.png

Ez egy jó példa. Van általános cél, van konkrét követelés, amely elérhető, és van helyszín, van menetelés, van valami a fotósoknak, és bár nincsenek szónokok, de ha jól gondolom, ez a tüntetés speciel nem erről szól. Egyébként mai esemény.

Viszont, ha mindezt megcsinálod, amit írtam, akkor már jó esélyed van. Csak a zembereken múlik, hogy csatlakoznak-e hozzád. Ha még ennek ellenére sem, akkor erre nem volt igény. Lehet, hogy igazad van, hogy ez egy fontos téma, lehet, hogy az emberek hülyék, de akkor is ez van.

A tüntetés megszervezése

Ha sikerült az eseményépítés, akkor van egy emberanyagod, amely valószínűleg elmegy tüntetni. No nem biztos, hogy mind, de esetleg a fele tényleg elmegy. De ezzel nem végeztél, mert meg is kell szervezned a tüntetést.

  1. Elemi dolog ugye, hogy be kell jelentened a rendőrségen.
  2. Elemi dolog, hogy kell színpad, hangosítás. Az eddigi tüntetések azt mutatják, hogy ezt ki lehet fizetni a helyszínen beszedett pénzből, ha vagytok minimum tízezren.
  3. Ha nem tudsz tüntetést szervezni, akkor kérj segítséget olyanoktól, akik csinálták! Nem titok, hogy Gulyás Balázs például nem egymaga szervezett, hanem kért segítséget, mert volt annyi esze.
  4. A Facebookos csoportban (esemény) is kérhetsz segítséget, hátha felajánlkoznak emberek. Persze nem biztos, hogy elégedett leszel velük.
  5. A Facebookos eseménynél indíthatsz szavazásokat, hogy felmérd, mi jön be az embereknek. Az nem jó, ha a színpadon a szónokok az egész elmúlt 25 évet ekézik, vagy kommunisták, a tüntetők jelentős része meg nem ilyen szélsőséges.
  6. Az említett látványos, szimbolikus dolgot is aktívan meg kell szervezned, arra is ügyelned kell, hogy erről készüljön jó fénykép, a sajtósokat is oda kell engedni. Például a mobiltelefon felmutatása ilyen akció volt, és fontos volt, hogy ezt a sajtónak úgymond leszervezték a tüntetők. A képek nem csak úgy véletlenül készültek.
  7. Kövesd a programot, ha kell, tudj rugalmasan változtatni! Az első internetadó elleni tüntetésnél végül is a Hősök terére mentek, mert a Fidesz székház veszélyesnek látszott. Még így is baj lett belőle.
  8. Szükséged van sok biztonsági emberekre.
  9. A tüntetésd zárd le! Ha az emberek úgy érzik, hogy csináltak valamit, mert adtál nekik célt, volt valami szimbolikus dolog, és nem éppen a Fidesz székház vagy a Parlament előtt vannak, akkor haza fognak menni.

Ha ezt betartod, jó esélyed van arra, hogy szerveztél egy jó tüntetést. Elég ez neked?! Ha nem, akkor szervezetet, mozgalmat kell építened! Hát erről most itt nem fogok írni. Mindenesetre annyit elmondok, hogy Magyarországon formálisan parlamenti demokrácia, valójában önkényuralom van. De ez akkor is azt jelenti, hogy a pártok tudnak változást elérni. Ha tehát nem akarsz pártot csinálni, akkor hülyeség elküldeni minden pártot a 3,1415926...-csába.

És persze demokratikusan gondolkodok, tehát szerintem mindenféle béna elemek megpróbálhatják, hogy össze tudnak-e hozni egy tüntetést. Felőlem ész nélkül rendszerellenes hülyék is szervezhetnek, de biztosan nem reklámozom. Ha ebből a sok próbálkozásból egy-két értelmes mozgalom, politikus kinő, az Magyarországnak jó. Csak sajnálom a sok feleslegesen kihívott, és elkedvteleneledő embert. Szóval, ha csak annyira fussa tőled, hogy te is szeretnél egy nagy Facebook oldalt, akkor SZVSZ inkább mégse tedd!

Utólag vettem észre, hogy a cím kétértelmű, nem baj.:)

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr356944937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.30. 13:24:41

Mo. önkényuralom? Honnan jött ez az ökörség manapság???

Emiksz 2014.11.30. 13:37:13

Hozzátenném, hogy döntsd el előre azt is, hogy hogy kivel nem paktálsz le semmi pénzért. Hülyén mutat, ha a szónokaid a színpadon balhéznak össze azon, hogy az egyik volt Úttörő, a másik meg Videoton drukker...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.30. 13:54:57

@Emiksz: ja, volt egy előző verzió, ami a blog.hu hülyesége miatt elszállt, abban ez benne volt. most hzzáírtam az 5-ös ponthoz. kösz

micsoda? 2014.11.30. 14:50:27

@maxval birca hozzászóló: Szerinted mi az amikor a kormány nem vonja be a döntéshozásba azokat akikről dönt. /oktatás/ Vagy hallgat a visszaélésekről /trafikmutyi, korrupció, NAV botrány/ Vagy a közelmúlti felcsúti állattelep felavatása, amikor tudta jól a kormányfő, hogy csipi az állampolgárok szemét már maga a tulajdonos is, mégis volt felhajtás, híradás meg minden.

Jó a poszt, szerintem kellett.

bulista 2014.11.30. 22:24:06

@Jolka40: Szaros gumicsizmában Hamilton sem tudna jól vezetni...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.30. 22:27:49

@bulista: teccettek volna nem parasztot választani miniszterelnöknek!:)

bulista 2014.11.30. 22:40:50

@Brendel Mátyás: Én egyedül kevés voltam 2 millió dühödten bégető békemenetelő ellen.

micsoda? 2014.11.30. 23:29:23

@maxval birca hozzászóló: Nem irigylem a családodat:)

fabatka2 2014.11.30. 23:41:56

@maxval birca hozzászóló: "Mo. önkényuralom? Honnan jött ez az ökörség manapság???"
Ha EGY párt (mert ugye azt a néhány a Fidesz hátán a parlamentbe settenkedett KDNP-s pojácát nem tekinthetjük politikai tényezőnek) a teljhatalom birtokában mindenféle egyeztetés nélkül, kénye-kedve szerint - akár egyetlen ember érdekében is - hoz törvényeket, mindenféle egyeztetés nélkül, önkényesen vezet be új alkotmányt, az ellenzék minden javaslatát lesöpri az asztalról, semmiféle szakmai, gazdasági, szociális, pénzügyi ellenérvet nem hajlandó nemhogy megfontolni, de még meghallgatni sem, a demokratikus (v.ö. népuralom) intézményeket részben megszünteti, részben kiüresít; ha ez a párt a saját törvényeit sem tartja be, vagy szükség esetén három nap alatt megváltoztatja; ha ezt a pártot - mely teljhatalommal rendelkezik az adott országban - egyetlen ember szeszélye irányítja és ha abban a pártban gyakorlatilag senki nem mer ellentmondani ennek az embernek - nos, akkor abban az országban, bármennyire is kínos ezt kimondani, önkényuralom van.
Mert az önkényuralom az emberekbe beoltott, politikailag motivált, lappangó félelemmel kezdődik. Azzal, ha az emberek körülnéznek, mielőtt egy pártot bírálnak. Amikor a politika felülírja a mindennapi életet. Amikor nem az számít, milyen ember vagy, hanem, hogy hova szavazol.
Magyarország ma itt tart.
Ismét.

bulista 2014.12.01. 00:18:20

@micsoda?: Nyugodj meg: birkának mi vagyunk a családja, ránk áldozza értékes idejének minden pillanatát :)

Observator 2014.12.01. 05:41:40

"Mindenesetre annyit elmondok, hogy Magyarországon formálisan parlamenti demokrácia, valójában önkényuralom van. De ez akkor is azt jelenti, hogy a pártok tudnak változást elérni."

Ez a két állítás logikailag ellentétes.

2014.12.01. 07:25:07

@Observator: Nekem olybá tűnik, hogy nem is akarnak változást.A pártocskák sem.
Jó ez így nekik.

program készítő 2014.12.01. 07:27:00

Orbán megépítette a saját családi vállalkozását,ennyit ért el,maximum ezeknek az embereknek miniszterelnöke.Nekem csak egy szenvedélybeteg ember.

szárny 2014.12.01. 07:27:59

@bulista: Na, ezt meg demokráciának hívják. Mármint ott, ahol nem a véreskezű kommunárok útszéli hagyásai definiálják a "demokrácia" fogalmát, az indiánokat kiirtó demokraták felszabadító hadjáratain összerabolt vagyon baksisaiból fizetve...

2014.12.01. 07:39:46

@Observator: Valójában kézi vezérlésű, önkényuralmi kommunizmus van baszkikám!
Ez a véres valóság!
Egy tucat ember irányítja az egész országot.
orbán, rogán, lázár, simicskafélék és még pár befolyásos.

Ezeknek az embereknek halvány gőze sincs a valódi állapotokról!Ha lenne valami sejtésük legalább, akkor nem törölnék még a maradék segélyeket is hanem azonnal megdupláznák a béreket mindenhol!
De nem és nincs róla fogalmuk mi zajlik a létpiramis legalján, mert az aranykalitkából amiben éldegélnek, a valóság nem látszik!
Ezért szar a fidesz kommunikációs rendszere is többek között !
Hiába az átalakítás, nem lesz jó!
Nincs meg a kommunikáció az állampolgár és kormány között, mert az egyik az őskorban létezik a másik pedig az űrkorszakban!
Két külön világ!

Observator 2014.12.01. 08:02:16

"baszkikám"

Ebben a tempóban otthon, a családoddal.

A valóságról meg nyilván nem azzal fogok társalogni, akinek ez az elképzelése róla:

"azonnal megdupláznák a béreket mindenhol"

2014.12.01. 08:17:38

@Observator: Tipikus fideszes arrogancia!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 08:28:29

@Observator: nem, nem ellentétes. Ugyebár a demokrácia nem csak abból áll, hogy 4 évente vannak parlamenti választások. Ami Ma Magyarországon nem demokratikus:

1) fékek és ellensúlyok lebontása. AB, OV, ÁSZ elfoglalása.
2) hatalmas médiatúlsúly
3) a társadalmi egyeztetés teljes hiánya
4) antidemokratikus törvénykezés.
5) egy nemdemokratikus alkotmány
6) még az alkotmánynak is ellent mondó törvények. melyeket ugye az AB nem dob vissza, mert elfoglalták
7) a közvetlen népképviselet lebontása. nem lehet népszavazást tartani semmiről

erre jön még az, hogy a választás szabad, de nem fair.

ma Magyarországon olyan választási rendszer van, amely totál igazságtalan. de ha a Fidesz népszerűsége mondjuk 20 százalék alá zuhanna, akkor már csak nem lenne meg a többsége.

tehát van egy olyan választási rendszer, ami nem fair, de nem lehetetlen benne nyerni.

ezt ugye a nagy "logikádban" elfelejtetted figyelembe venni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 08:36:18

@Observator:

egy olyan rendszert, ahol 45 százalékkal kétharmadot lehet elérni, vagy ahol kb 30 százalékal is még a Fidesz nyerne, nem nevezek demokratikusnak. emellett ugyebár ha nehezen is, de egy ilyen rendszerben is nyerhet választást az ellenzék. tehát igaz az a mondat, hogy a pártok tudnak változást elérni. jelenleg még igaz, meg kell próbálni. ha majd ez sem lesz igaz, akkor jön az utcakő felszedése

Observator 2014.12.01. 08:44:54

@Brendel Mátyás:

A kormánypártok erre azt mondják - és ebben éppenséggel igazuk is van - hogy ezeknek a panaszoknak a többsége egyszerűen csak a sorozatosan megalázóan elvert ellenzék nyekergései.

Részben nem felelnek meg a valóságnak ( a "nemdemokraitkus alkotmány" tétel például leginkább csak röhejes), részben nem jelentik a demokrácia létezésének feltételeit (médiatúlsúly, népszavazás visszaszorítása).

A demokrácia lefgontosabb feltétel (bizony, az, hogy rendszeres időközönként szabad választások vannak), teljesül.

És ezeket megnyerik a kormánypártok. Én a magam részéről mondjuk pont nem szavazok rájuk, de az a helyzet, hogy ők kapják a legtöbb szavazatot.

Ami a választási rendszert illeti, annyi a különbség, hogy egy tsiztán listás rendszerben ezekkel a szavazatarányokkal patthelyzet lenne, így meg kétharmad.

Olyan demokratikus választási rendszer nincs, amelyikben a baloldal megnyerte volna bármelyik választást - 2006 óta.

Innentől pedig meglehetősen nevetséges, amikor a "fékek és egyensúlyok" rendszerét kérik számo, meg a "társadalmi egyeztetést", mert azért az mindenki számára világos, hogy ezen azt értik, hogy akkor is lehessen beleszólásuk a döntéshozatalba, ha a kormánypártok rendre püffedtre verik őket a választásokon.

Ettől ugyan a kormány nem lesz szemernyit sem szimpatikusabb, de nagy, baloldali forradalmi hevület nevetségesebb igen.

Ezért szokták mindenféle tüntetők és civilek jó hangosan, tisztán és érthetően elmondani:

Hogy nem a leprásokkal (MSZP és szatellitjei) vagyunk!

Tudják ugyanis, hogy azzal csak elriasztanák az el nem kötelezett, de kormánykritikus szavazókat.

ez a bárgúságod meg, hogy itt önkényuralom van, de azért tessenek csak "a pártok" mögé beállni, a totális kognitív disszonancia maga. Ha önkényuralom lenne, akkor semmi jelentősége nem lenne a pártoknak, önkényuralomban ugyanis nem tartanak választásokat, legalábbis nem olyanokat, amelyeket - ha van elegendő szavazója - bárki megnyerhet.

Observator 2014.12.01. 08:48:31

@Brendel Mátyás:

"egy olyan rendszert, ahol 45 százalékkal kétharmadot lehet elérni, vagy ahol kb 30 százalékal is még a Fidesz nyerne, nem nevezek demokratikusnak"

Az angol rendszer például pont ilyen, és demokratikusnak szokták nevezni.

De te nyilván nem, rendben.

" vagy ahol kb 30 százalékal is még a Fidesz nyerne, nem nevezek demokratikusnak. emellett ugyebár ha nehezen is, de egy ilyen rendszerben is nyerhet választást az ellenzék.

Éppenséggel egy ilyen rendszerben az ellenzék könnyebben nyerhet választást, akár már 30%-kal is. Kétharmada is könnyebben lehet. Illetve lehetne, ugyanis az ellenzék győzelmének továbra is az egyetlen akadálya, hogy kevesebb szavazójuk van, mint a kormánypártoknak.

"tehát igaz az a mondat, hogy a pártok tudnak változást elérni."

Igen, az a mondat igaz. Éppen ezért nem igaz az a mondat, hogy önkényuralom lenne.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.12.01. 09:17:43

@Brendel Mátyás:

"egy olyan rendszert, ahol 45 százalékkal kétharmadot lehet elérni, vagy ahol kb 30 százalékal is még a Fidesz nyerne, nem nevezek demokratikusnak"

Zseniális! Ennyire okos is csak egy ellenzéki lehet... :) Amíg van egyéni képviselői hely, addig hiába hivatkoztok a listás eredményekre :) Persze ez így volt az elmúlt 25 évben, csak addig nem zavarta a mélyen tisztelt ballibdemókat, amik ők nyertek vele :)

"1) fékek és ellensúlyok lebontása. AB, OV, ÁSZ elfoglalása.
2) hatalmas médiatúlsúly
3) a társadalmi egyeztetés teljes hiánya
4) antidemokratikus törvénykezés.
5) egy nemdemokratikus alkotmány
6) még az alkotmánynak is ellent mondó törvények. melyeket ugye az AB nem dob vissza, mert elfoglalták
7) a közvetlen népképviselet lebontása. nem lehet népszavazást tartani semmiről"

Mindegyik egy rohadt nagy bullshit, nulla konkrétummal, vagy számszerűsíthető értékkel. De miért is lepne meg ez bárkit, hiszen a jelenlegi ellenzéki kommunikáció kb. annyira a hatékonyságról szól, mint a ballibdemók mindenkori kormányzása... :D

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 09:20:49

@Observator:

"Részben nem felelnek meg a valóságnak ( a "nemdemokraitkus alkotmány" tétel például leginkább csak röhejes), részben nem jelentik a demokrácia létezésének feltételeit (médiatúlsúly, népszavazás visszaszorítása)."

lehet ilyet mondani, csak ez így nem vita. a demokráciának nincs matematikai pontossággal vett szükséges és elégséges feltétele. ha olyan dolgokból, mint médiatúlsúly, népszavazás visszaszorítása, és a tübbi, felsorolt dolog sok egybeesik, az már nem demokrácia.

"A demokrácia lefgontosabb feltétel (bizony, az, hogy rendszeres időközönként szabad választások vannak), teljesül."

ennyi nem elég a demokráciához. pláne, hogy azok a választások is totálisan torz rendszerben történnek.

"Ami a választási rendszert illeti, annyi a különbség, hogy egy tsiztán listás rendszerben ezekkel a szavazatarányokkal patthelyzet lenne, így meg kétharmad."

egy tisztán listás rendszerben koalíciót kéne alkotni, ami a demokráciában normális dolog.

"Innentől pedig meglehetősen nevetséges, amikor a "fékek és egyensúlyok" rendszerét kérik számo, meg a "társadalmi egyeztetést""

demokratikus országokban vannak ilyenek. kicsit az a nevetséges, hogy kurvára fogalmad nincs ezek szerint a demokráciáról.

"Hogy nem a leprásokkal (MSZP és szatellitjei) vagyunk!"

a legutóbbi 2 ilyen mozgalom úgy döglött meg, mint a huzat. Milla és diáktüntetések.

" Ha önkényuralom lenne, akkor semmi jelentősége nem lenne a pártoknak, önkényuralomban ugyanis nem tartanak választásokat, legalábbis nem olyanokat, amelyeket - ha van elegendő szavazója - bárki megnyerhet. "

elmagyaráztam, hogy ez nem így van.

Fehéroroszországban és Oroszországban például önkényuralom van. ha szerinted azok is demokráciák, akkor csak annyit mondtál, hogy igénytelen fasz vagy.

akkor neked úgy mondom, hogy Magyarországon fehérorosz stílusú "demokrácia" van. ha ez neked nem elég kritika, akkor sajnállak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 09:28:16

@Observator:

"Az angol rendszer például pont ilyen, és demokratikusnak szokták nevezni."

az angol liberálisok például nem. én sem. de egyébként ott nincs kétharmad, és nem építi le a kormánypárt azokat a dolgokat, amelyeket felsoroltam. no meg Angliában van a demokráciának egy olyan hagyománya, amely miatt olyan paraszt diktátor, mint Orbán Viktor idegen a kultúrájuktól. ott van egy bizonyos demokratikus kultúra, ami a miniszterelnököt is fékezi.

de tényleg nem nevezném demokratikusnak az angol rendszert.

"Éppenséggel egy ilyen rendszerben az ellenzék könnyebben nyerhet választást, akár már 30%-kal is. Kétharmada is könnyebben lehet. "

ami ugyebár ugyanúgy baj volna. viszont Viktor a választás előtti nap ez esetben megváltoztatná a rendszert.

"Illetve lehetne, ugyanis az ellenzék győzelmének továbra is az egyetlen akadálya, hogy kevesebb szavazójuk van, mint a kormánypártoknak."

ha a Jobbikot is beleszámítod, akkor ugye valójában több van.

"Igen, az a mondat igaz. Éppen ezért nem igaz az a mondat, hogy önkényuralom lenne. "

de mindkettő igaz. az önkényuralomnak nem az a definíciója, hogy "elvben az ellenzék akár meg is nyerhetné a választást, de akkor majd megváltoztatjhuk a rendszert, és nem fogja"

Observator 2014.12.01. 09:55:16

@Brendel Mátyás:

"a demokráciának nincs matematikai pontossággal vett szükséges és elégséges feltétele (...) ennyi nem elég a demokráciához"

Önmagadnak mondasz ellent.

"egy tisztán listás rendszerben koalíciót kéne alkotni, ami a demokráciában normális dolog."

Ezért is lenne jelen szavazataraányok szerint patthelyzet, miután a három 'oldalból' nincs kettő, amely egymással koalícióra lenne hajlandó lépni.

Lehet, hogy neked, a baloldali szavazónak a tartós kormányozhatatlanság is jobban tetszene, mint az, hogy nem a kedvenc pártjaid kormányoznak, de ezzel már én, nem elkötelezett szavazó sem vagyok így, és gyanítom, hogy az én álláspontom a többségi.

"a legutóbbi 2 ilyen mozgalom úgy döglött meg, mint a huzat. Milla és diáktüntetések. "

És mindkettő a baloldali ellenzék közelségétől.

"elmagyaráztam, hogy ez nem így van."

Nem elmagyaráztad, hanem állítottad. Nagy különbség. De hát ha szerinted Nagy-Briatanniában sincs demokrácia, akkor tényleg elég meddő erről vitatkoznunk.

"Fehéroroszországban és Oroszországban például önkényuralom van. ha szerinted azok is demokráciák"

Én szívessen érvelek amellett, amit leírok, de a hozzátoldott feltételezéseiddel nem fogsz a bozótosba csalni.

"akkor csak annyit mondtál, hogy igénytelen fasz vagy.

akkor neked úgy mondom, hogy Magyarországon fehérorosz stílusú "demokrácia" van. ha ez neked nem elég kritika, akkor sajnállak."

Magyarországon nincs fehérorosz stílusú "demokrácia", magyarországon nyugat-európai stílusú parlamentáris demokrácia van.

Amelyet a kedven pártjaid nem kis részben pont a bázisuk ilyen baszkikámozó, faszozó, alpári lumpenproli-tempója miatt szoktak elveszíteni.

Ne csodálkozzatok, hogy kisebbségbe szorultok, ha ebben a stílusban kommunikáltok mindenki mással.

2014.12.01. 09:57:10

@Observator: Persze! Koalíció !
Egy újabb egypártrendszer kéne mi?!

Observator 2014.12.01. 10:03:02

@Brendel Mátyás:

"de tényleg nem nevezném demokratikusnak az angol rendszert."

Oké. Én viszont - éppenséggel a brit és amgyar választópolgárok többségével együtt, igen.

Javaslom, hogy keress az elképzelt berendezkedésre valami más szót. Mondjuk hajtogathatnád, hogy Magyarország nem brendeldemokrácia, Magyarország brendelönkényuralom.

Csak hogy mindenki értse, hogy te mást értesz ugyanazokon a szavakon.

"ha a Jobbikot is beleszámítod, akkor ugye valójában több van."

Ha a Jobbikot beleszmáíthatnám, akkor a közös indulásnak sem lett volna semmi akadálya. De ez a baloldali "érvek" leggyengébje, a Jobbik szavazatai (akárcsak a le nem adott szavazatok), nyilvánvalóan nem számolhatók bele a baloldal eredményébe (ahogy a kormánypártokéba sem).

" az önkényuralomnak nem az a definíciója, hogy "elvben az ellenzék akár meg is nyerhetné a választást, de akkor majd megváltoztatjhuk a rendszert, és nem fogja""

Ahogy ez nem is írja le a mai magyar helyzetet. Az ellenzék (akár a bal-, akár a szélsőjobboldali) nem azért nem nyerte meg a választásokat, mert a választási rendszert megváltoztattá,hanem azért, mert kevesebb szavazatot kapott, mint a kormánypártok.

Abban a pillanatban, hogy a Kormányváltás kapta volna a legtöbb szavazatot, megnyerték volna a választásokat. Nem kapták, ennyi, lehet ezt a tény frusztráltan tagadni további négy évig, és megpróbálni újra, de könnyen lehet, hogy ugyanez az eredmény születik. És ez nem a választási rendszeren múlik.

Observator 2014.12.01. 10:03:56

@Diorella Queen:

Biztosan van valami, amit ezzel a benyögéssel megpróbáltál kifejezni, de egy kicsit azért még dolgozz rajta, mert így értelmetlen.

2014.12.01. 10:14:03

@Observator: Ne csodálkozzatok, hogy kisebbségbe szorultok, ha ebben a stílusban kommunikáltok mindenki mással.
Válasz erre;

Vedd észre magad!
Kurvaanyámozik már az egész ország miattatok!
Továbbá javaslom neked, hogy nézd meg az Éhezők viadala legújabb részét, ha sietsz még kapsz rá mozijegyet!

Párbeszéd a filmből;

-Minek nevezzük a lázadókat?
-A bűnözők hatásos lenne!

Másik ;

Időnként visszatérnek az elavult dolgok divatba. Mint pl a demokrácia!

Másik kicsit átköltve;

-Azt üzenjük Orbán elnöknek; ha mi égünk, velünk égtek!

2014.12.01. 10:21:13

A magyar társadalomban még nincs meg az arc, nincs meg a párt, nincs meg a fecsegő poszáta, ami mögé felsorakozzanak, az emberek!
Csak ennyi a különbség a film és a magyar valóság között és némi effekt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 10:55:26

@Observator:

"Ezért is lenne jelen szavazataraányok szerint patthelyzet, miután a három 'oldalból' nincs kettő, amely egymással koalícióra lenne hajlandó lépni."

ezt nem tudjuk biztosan. de ez is normális helyzet egy demokráciában. jobb, mint a kétharmad.

"Lehet, hogy neked, a baloldali szavazónak a tartós kormányozhatatlanság is jobban tetszene, mint az, hogy nem a kedvenc pártjaid kormányoznak, de ezzel már én, nem elkötelezett szavazó sem vagyok így, és gyanítom, hogy az én álláspontom a többségi."

gyanítani nem elég. nem érv.

""a legutóbbi 2 ilyen mozgalom úgy döglött meg, mint a huzat. Milla és diáktüntetések. "
És mindkettő a baloldali ellenzék közelségétől."

mindkettő a pártfóbiától.

" De hát ha szerinted Nagy-Briatanniában sincs demokrácia, akkor tényleg elég meddő erről vitatkoznunk."

ha szerinted Fehéroroszországban demokrácia van, akkor kár erről vitatkoznunk.

"Magyarországon nincs fehérorosz stílusú "demokrácia""

de. nem tudok fontos különbségről a két rendszerben.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 11:08:55

@Observator: az Egysült Királyságban egyébként meg már csak azért sincs demokrácia, mert királyság. már ott nem stimmel a dolog.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 11:17:54

@Observator: egyébként megnéztem, bár a nagybrit rendszer torz, az utóbbi időben nem volt senkinek kétharmada. nem mintha az ott számítana.

még az is eszembe jutott, hogy ott kétkamarás rendszer van, és a felsőházban nem demokratikusan választott tagok. ez sem demokratikus. ellenben fékeket éppenséggel képez. tehát a brit rendszert annak ellenére, hogy nem demokratikus, nehezebb úgy elfoglalni, mint ahogy Orbán csinálta a magyarral.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 11:22:47

@Observator:

"a Jobbik szavazatai (akárcsak a le nem adott szavazatok), nyilvánvalóan nem számolhatók bele a baloldal eredményébe (ahogy a kormánypártokéba sem)."

nem baloldalról volt szó, faszfejkém, hanem kormánypártról és ellenzékről. a kormánypártonak pedig a választáson NEM VOLT TÖBBSÉGE. az ellenzék kapta a szavazatok többségét. ez tény.

" kevesebb szavazatot kapott, mint a kormánypártok."

hazudsz. többet kaptak. a kormánypártok 45 százalékot kaptak, az ellenzéki pártok 55-öt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 12:17:28

@jobbdemokrata: "Mindegyik egy rohadt nagy bullshit, nulla konkrétummal, vagy számszerűsíthető értékkel. "

őgy látom, az Orbán beszédeket jellemzed.

Observator 2014.12.01. 13:35:35

@Diorella Queen:

"Kurvaanyámozik már az egész ország miattatok!"

Egyrészt nem kurvaanyázik az eész ország, csak a magadfajta suttyók, másrészt miattam ugyan sok okuk nem is lenne rá, semmi közöm egyik ostoba szekértáborhoz sem.

Observator 2014.12.01. 13:41:04

@Brendel Mátyás:

"nem baloldalról volt szó, faszfejkém, hanem kormánypártról és ellenzékről. a kormánypártonak pedig a választáson NEM VOLT TÖBBSÉGE. az ellenzék kapta a szavazatok többségét. ez tény."

1) a faszfejezést tartsd otthon családi körben, kultúremberek között ez nem dívik.

2) Akkor látod, máris megvan a megoldás, a következő választáson összefoghat a kedvenc utódpártod a Jobbikkal, és máris megnyeritek. Kétharmaddal. Nem is értem, miért nem tettétek tavasszal, hiszen "az ellenzék" nyert. Ejne no, ezt az elvtársaid bizony csúnyán elrontották, nem Fodort és és az LMP-ből kivásároltakat kellett volna a kebletekre ölelni, hanem Vonát és Morvait.

Ugye? Vessetek magatokra, hogy elvesztettek egy vélasztst, amin "az ellenzék" kapta a legtöbb szavazatot.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 13:47:34

@Observator:

"1) a faszfejezést tartsd otthon családi körben, kultúremberek között ez nem dívik."

az erkölcsdiktatúrát tartsd meg otthon, a családi körben! Kultúremberek között de gustibus non est disputandum, faszfejkém! Én akkor tartanám magam kevésbé kultúrembernek, ha egy olyan faszt, mint te, nem faszfejeznék le.

"2) Akkor látod, máris megvan a megoldás, a következő választáson összefoghat"

nem ez volt a kérdés, faszfejkém!

Magyarországon Fehéroroszországhoz döbbenetesen hasonló önkényuralom van. Ez volt a kérdés.

Observator 2014.12.01. 13:54:54

@Brendel Mátyás:

" Kultúremberek között de gustibus non est disputandum, faszfejkém!"

Kultúremberek tisztában vannak vele, hogy a trágár személyeskedés lumpenproli-tempó. Félre ne érts, én nem jövök inulatba tőle, csak pótolva a gyerekszobád, tájékoztatlak.

"Magyarországon Fehéroroszországhoz döbbenetesen hasonló önkényuralom van. Ez volt a kérdés."

Ez egy kijelentés, nem kérdés, ráadásul egy meglehetősen ostoba kijelentés. Fehéroroszországban te ülnél, a blogod pedig nem létezne.

Ezt te és jobbikos elvbarátaid valahogy mindig figyelmen kívül hagyjátok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 14:04:16

@Observator:

Hogy pedig tisztázzam neked a demokrácia és az önkény fogalmát.

1) A demokrácia és az önkény fogalma nincs formálisan definiálva.

2) A dolog fokozati kérdés is.

3) Van a spektrumnak egy vége, ahol a demokrácia egyértelműen fejlett. Például Finnországban, Svájcban, és hasonló országokban. Van, ahol egyértelmű, hogy diktatúra van. Például Észak-Koreában.

4) Az "önkényuralom" az a "diktatúránál" valamelyest enyhébb kifejezés a spektrum diktatórikus vége fele.

5) Fehéroroszországra és Oroszországra szokták ezt használni. Ez egy olyan berendezkedést jelent, ahol például vannak ugyan választások, és vannak ugyan pártok, de az egész rendszer olyan torz, hogy fair választásokról nem lehet beszélni, továbbá a választások után hatalomra jutott párt kormányzása nem demokratikus. Emlékeztetnélek, hogy például a náci párt kb akkora többséggel jutott hatalomra, mint amennyivel most a Fidesz szerzett kétharmadot. Lehet kérem 44 százalékkal hatalomra törni, és utána diktatúrát csinálni. Van rá példa.

6) Azt is érdemes hangsúlyozni, és itt pedzegettük is, hogy a demokratikus választás nem csak annak a kérdése, hogy vannak pártok, indulhatnak, a kampánylehetőségeket, médiát, választási csalást azt most ne is tárgyaljuk, de utána összeszámolják a szavazatokat, és utána még az egy kurva nagy kérdés, hogy akkor mi lesz a parlament összetétele.

Mert ugye simán lehet olyan választási rendszert is csinálni, ahol nem a legtöbb szavazatot kapott pártnak lesz többsége a parlamentben. Az általad oly demokratikusnak tartott Nagy Britanniában például simán lehetne kétharmadot is szerezni a szavazatok akár 30 százalékával is. Csak jól kell ugye eloszolnia azoknak a szavazóknak.

Így fordulhatott elő az is, hogy például George Bush kevesebb szavazattal lett elnök, mint Al Gore, ugye. És ez is azért van, mert ott electoral system van, ami hasonló az egyéni képviselői rendszerhez abban, hogy a végső döntés előtt már van információvesztés a rendszerben. Ezek nem jó rendszerek.

De ha egy ilyen rendszer mellett Magyarországon még a többi diktatórikus elem is jelen van, mint a fékek és ellensúlyok leépítése, az egész kontrollrendszer elfoglalása, az alkotmányellenes törvények, a konzultáció teljes hiánya, a népszavazások ellehetetlenítése, a média elfoglalása, a bíróság elfoglalása, na, akkor az már a skálának azon a végén van, ahol Fehéroroszország, nagyon azonos szinten, és az bizony önkényuralom.

Observator 2014.12.01. 14:15:20

@Brendel Mátyás:

"A demokrácia és az önkény fogalma nincs formálisan definiálva."

Dehogynincs, mindkettőre rengeteg formális definció van.

"Az "önkényuralom" az a "diktatúránál" valamelyest enyhébb kifejezés a spektrum diktatórikus vége fele."

Nem, az önkényuralom egyszerűen a diktatúra szinonímája.

"Ez egy olyan berendezkedést jelent, ahol például vannak ugyan választások, és vannak ugyan pártok, de az egész rendszer olyan torz, hogy fair választásokról nem lehet beszélni, továbbá a választások után hatalomra jutott párt kormányzása nem demokratikus. Emlékeztetnélek, hogy például a náci párt kb akkora többséggel jutott hatalomra, mint amennyivel most a Fidesz szerzett kétharmadot."

A náci párt amint hatalomra jutott, megszüntette a szabad választásokat. a Fidesz négy év után nyert még egyet.

"akkora többséggel jutott hatalomra, mint amennyivel most a Fidesz szerzett kétharmadot"

az előbb még azon verted az asztalt, hogy a Fidesznek nem volt többsége, többségetek nektek volt (a baloldalnak és jobbikos ellenzéki társaitoknak).

"Mert ugye simán lehet olyan választási rendszert is csinálni, ahol nem a legtöbb szavazatot kapott pártnak lesz többsége a parlamentben. Az általad oly demokratikusnak tartott Nagy Britanniában például simán lehetne kétharmadot is szerezni a szavazatok akár 30 százalékával is. Csak jól kell ugye eloszolnia azoknak a szavazóknak."

Igen.És erre a magyar baloldalon és egy maroknyi brit republikánuson kívül senki nem mondja, hogy ne lenne demokratikus. Ti is csak kínotokban, mert ez az egyetlen - mégoly átlátszó - magyarázkodás rá, hogy 2006 ősze óta minden választást elvesztettek a pártjaitok.

"De ha egy ilyen rendszer mellett Magyarországon még a többi diktatórikus elem is jelen van, mint a fékek és ellensúlyok leépítése, az egész kontrollrendszer elfoglalása, az alkotmányellenes törvények, a konzultáció teljes hiánya, a népszavazások ellehetetlenítése, a média elfoglalása, a bíróság elfoglalása, "

Ha. De nincs jelen, ez csak bullshit.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 14:18:37

@Observator:

"Kultúremberek tisztában vannak vele, hogy a trágár személyeskedés lumpenproli-tempó."

kultúremberek tisztában vannak vele, hogy ez baromság. te nem kultúráról beszélsz, hanem álszenteskedésről, az egészen más!

"Ez egy kijelentés, nem kérdés, ráadásul egy meglehetősen ostoba kijelentés. Fehéroroszországban te ülnél, a blogod pedig nem létezne."

attól, hogy tájékozatlan vagy, még nem lesz igazad. Fehéroroszországban vannak ellenzéki pártok, újságok, blogok, és még tüntethetnek is. persze nem sok eséllyel és eredménnyel, mert a demokratikus kormány elfoglalt minden fontos médiát.

belarus-blog.de/tag/opposition/

kicsit olvasgassál:

belarusdigest.com/story/belarusian-opposition-recovering-2010-preparing-2015-19477

nekem ez olyannak tűnik, mint az Orbán-rezsim.

Ezt te és jobbikos elvbarátaid valahogy mindig figyelmen kívül hagyjátok.

Observator 2014.12.01. 14:24:22

Nem valami sokat foroghattál kultúremberek köreiben.

És ácsi, ácsi!

A jobbikosok a te barátaid, nem az enyémek. Én nem járok szavazni és nem agitálok senki mellett, te fejtetted ki, hogy ti vagytok az összeadható eredményű ellenzék. Együtt, nagy szerelemben.

A jobbikosok tehát a te elvbarátaid.

Ne szégyeld, "szép" pár vagytok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 14:26:58

@Observator:

"Dehogynincs, mindkettőre rengeteg formális definció van. "

ha rengeteg definíció van, akkor ugye nincs formálisan definiálva. ez utóbbi kifejezés ugyanis azt is magában foglalja, hogy közmegegyezés is van róla, hogy melyik a helyes definíció.

"Nem, az önkényuralom egyszerűen a diktatúra szinonímája."

nálam nem az.

"A náci párt amint hatalomra jutott, megszüntette a szabad választásokat."

a náci párt 3 szabad választást nyert, miután berekesztette a szabad választásokat. eddig a Fidesz is ezen a nyomvonalon van.:)

""akkora többséggel jutott hatalomra, mint amennyivel most a Fidesz szerzett kétharmadot"

az előbb még azon verted az asztalt, hogy a Fidesznek nem volt többsége"

elírás volt. akkora szavazataránnyal.

"Igen.És erre a magyar baloldalon és egy maroknyi brit republikánuson kívül senki nem mondja, hogy ne lenne demokratikus."

pedig nem az. a liberálisok szerint sem az.

" De nincs jelen, ez csak bullshit."

bullshit a kurva anyád

Observator 2014.12.01. 14:27:27

@Brendel Mátyás:

" Fehéroroszországban vannak"

"belarus-blog.de"

lol

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 14:29:11

@Observator:

"Nem valami sokat foroghattál kultúremberek köreiben."

többet, mint te.

"Ezt te és jobbikos elvbarátaid valahogy mindig figyelmen kívül hagyjátok."

ez a mondat pedig a te hozzászólásodból maradt benne. jobbikos elvbarát a kurva anyád.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.01. 14:40:56

@Observator: angolul meg námetól kerestem, te húgyagyú!

ez állítólag belorusz ellenzéki újság:

TUT.by

Observator 2014.12.02. 09:01:44

@Brendel Mátyás:

Mulattató egy figura vagy te.

A téritő jehovisták ilyen rögeszmésen monomániások - mondjuk ők nem mennek le szubhumán, kurvaanyázó lumpenproliba, ha nem akarsz megtérni.

Mindenesetre jól szemlélteted, miért zsugorodott szubkultúrává a baloldal. Ki szeretne olyanokkal barátkozni, mint te?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.02. 12:04:12

@Observator:

1) a barárti köröm, köszönöm, jól van. és még véletlenül sem várlak oda téged

2) a politikai oldalaknak meg semmi köze a baráti körök kérdéséhez. nem azért kell valamelyik demokratikus ellenzéki pártra szavazni, hogy a barátom lehess. annál is inkább, mert semmi közöm nincs a pártokhoz.

ez kb olyan röhejes érvelés, mintha valaki azzal jönne, hogy "nem szavazok Orbánra, a Pista is rá szavazott, és büdös a szája"

4) nem vagyok én olyan meghatározó elem a politikai életben, hogy jelentősen befolyásolni tudnám a baloldal támogatottságát.

5) a politikát jobb és bal oldalra osztod, ez primitív. én nem sorolom magam tisztán a bal oldalhoz, vannak még más oldalak is

6) Magyarország viszont pont az olyan faszok miatt van szarban, mint amilyen te vagy. természetesen a Fidesznyikek után

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.12.02. 12:05:37

@Observator: bár egyébként erős a gyanúm, hogy te csak eljátszani akarod a függetlent, valójában Fidesznyik vagy.
süti beállítások módosítása