Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Miért nem fogok Németországban szavazni?!

2013.09.01. 20:49 | Rabelais | 84 komment

Címkék: választások 2014 emigráció

kivandorlas.jpg

Egy emigráns vagyok csupán a sok közül,

ki magyar honból Németbe került.

Bár úgy döntöttem, itt is maradok (minimum jövőig),

én akkor is otthon szavazok.

Itt még ebben a hónapban lesznek parlamenti választások, és én nem fogok szavazni. Az ok nem az, hogy ne lennék német állampolgár, nem is az, hogy nem Németországban élek, nem is az, hogy nem kaptam meg a papírokat. Nem, német állampolgár vagyok, Németországban élek, és itt van mellettem a szavazáshoz kapott papír. Az ok nem is az, hogy ne lenne preferenciám, Németországban is valamelyik ellenzéki pártra szavaznék. Még csak nem is lenne haszontalan a szavazás, hiszen a küzdelem szoros lesz, nem biztos, hogy a jelenlegi koalíciót le lehet váltani, és kijöhet olyan szoros eredmény is akár, ahol nagyon nehéz kérdés lesz, milyen koalíció álljon fel. Németországban ugyanis nagyon egészséges állapotok vannak: több közepes méretű párt van, amelyek többféleképpen alkothatnak koalíciót. Továbbá a szélső balos Die Linke párttal senki nem szeretne koalíciót kötni, de szoros eredmény esetén, ha a két tábor egymással nem köt koalíciót, és a szélső balosokkal sem, akkor patthelyzet alakulhat ki. A szavazatom tehát fontos lehetne.

Az egyetlen ok azonban az, hogy Magyarországon szeretnék jövőre szavazni. Nos, technikailag meg is tehetném semmi nem zárja ki, hogy itt is szavazzak, és ott is. Mindkét helyen megkapom ugyanis a szavazáshoz szükséges papírokat, hiszen kettős állampolgár vagyok, és mindkét helyen van lakásom, és mindkét helyen élek. Ezzel több közöm van a magyarországi parlamenti választásokhoz, mint egy olyan határon túli, újkettősállampolgár magyarnak, aki egyáltalán nem lakik Magyarországon. Mielőtt kivándoroltam, Magyarországon fizettem adót, és még nem adtam fel a reményt, hogy egyszer ez az ország élhető lesz, és akkor visszaköltöznék. Ezek az okaim, amelyek miatt azt gondolom, megillet a szavazás joga Magyarországon, nem csak törvényileg, de erkölcsileg is.

Van azonban egy elvem: az, hogy mindkét helyen nincs jogom szavazni. Ez szerintem nem csupán az én elvem, hanem egy demokratikus köztársaság alapelveiből következik. Egy demokratikus köztársaságban minden felnőttnek van joga szavazni (néhány kivételtől eltekintve), és mindenkinek egyenlő joga van szavazni. Ez az egyenlőség pedig azt jelenti, hogy senkinek nem szabad, hogy joga legyen kétszer szavazni. Aki kétszer szavaz, az a demokratikus elveket sérti. Ilyen egyszerű ez.

Ha én két helyen, kétszer szavaznék, akkor kihasználnám a helyzetet, és azt mondanám, én emberileg, jogilag kétszer annyit érek, mint a mezei "paraszt", vagy "proli". Azért használom ezeket a szavakat, mert ez valahol "nemesi" előjogokat jelentene, és ezt a mentalitást így fejezem ki. Ez nem az én mentalitásom.

Miért írom le mindezt? Nyilván nem az a fontos, hogy én személy szerint szavazzak-e kétszer. Nem is az a fontos, hogy én ezen mit és hogyan dilemmázok. Ha csak erről lenne szó, akkor ez egy jelentéktelen post lenne. A dolognak azért van jelentősége, mert az újkettősállampolgár magyarok, illetve egyébként a régiek is minden bizonnyal, többségében szerintem simán leszavaznak mindkét helyen. És ez helytelen, és igazából ezért helytelen, hogy kettős állampolgárságot kaptak, hiszen tulajdonképpen ez, és csak ez volt a célja a Fidesznek ezzel. Ha nem élnének vissza vele, mint ahogy én nem teszem, akkor az állampolgársággal nincs gond. De ha ez az állampolgárság azért kell, hogy itt is, meg ott is szavazzanak, akkor az gond.

De nem csak a kettős állampolgárokat akarom biztatni, hogy ne éljenek vissza a szavazati jogukkal, hanem azt a több százezer emigránst is, akik hozzám hasonlóan kivándoroltak, de csak magyar állampolgárok, és teljesen természetes, hogy otthon szavazhatnak. Őket a szavazásra szeretném biztatni. Én megértem, hogy ők is úgy gondolták, külföldön jobban boldogulhatnak. Megértem, hogy elmenekültek ettől a rendszertől, hiszen én is ezt tettem. De adjunk egy esélyt ennek az országnak, járuljunk hozzá, hogy Orbánt le lehessen váltani! Jövőre, tavasszal, ti is menjetek haza, és szavazzatok le Orbán ellen, a demokratikus ellenzék valamelyik pártjára!

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr35488149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.09.02. 07:54:04

Szigetszentmiklóson kapott 1 balhorgot a négyötödről álmodó jobber sötétség!Lesz mivel szívatni a vágyvezérelt értelműeket,akik bebeszélték maguknak,hogy narancsrépával a szájukban is mindenki rájuk szavaz?!

Bojan Krkic Perez 2013.09.02. 08:01:58

Szerintem ne legyen természetes, hogy valaki kiköltözött, kinn él, s hazajön szavazni. Akkro ne szavazzon a németeknél se, vagy szavazzon akkor, amikor már hazajött. Könnyű kintről osztani az észt, beleszólni abba, hogy mi van itthon, hisz nagy tétje nincs, ha marad ez a szar, akkor kinn maradsz még pár évet. Így egyszerűbb...

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 08:18:11

@toportyánzsóti: egy időközi választástól ne bízd el magad! volt már ilyen és olyan időközi eredmény is. az is vágyvezérelt gondolkodás, ha egyetlen ilyen időközi szavazástól azt hiszed, bukott a kormány

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 08:20:33

@Bojan Krkic Perez:

"ne legyen természetes, hogy valaki kiköltözött, kinn él, s hazajön szavazni. Akkro ne szavazzon a németeknél se"

aki emigrál általában nem szavazhat külföldön, mert nem kap rögtön állampolgárságot. én kivételes eset vagyok.

" Könnyű kintről osztani az észt, beleszólni abba, hogy mi van itthon, hisz nagy tétje nincs, ha marad ez a szar, akkor kinn maradsz még pár évet. Így egyszerűbb... "

bárki kint maradhat pár évet. neked sem tilos emigrálni. ellenben ne biztass már arra, hogy lemondjak Magyarországról!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 10:55:57

ilyen szempontból kell különbséget tenni azok között, akik

A) Mindig is külföldön éltek, és ott is maradnak (határon túli magyarok), és tényleg soha semmit nem csináltak Magyarországon, továbbá valószínúleg szavaznak külföldön, mert külföldi állampolgárságuk is van.

B) Az új emigránsok, akik korábban Magyarországon életek, fizettek adót, és még szeretnénk, hogy hazatérjenek.

ÉN speciális eset vagyok, mert szinte minden szempontból B-hez tartozok, de van kettős állampolgárságom. Azért, hogy fair legyek, nem szavazok külföldön.

zsnagyi 2013.09.02. 11:04:05

""" Bojan Krkic Perez""" ha ennyire sötét vagy hogy nem fogtad fel eme írás tartalmát-lényegét, inkább ne szólj bele, főleg, hogy nem is vagy magyar!!!!
TE MARADJ OTTHON, ÉS SZAVAZGASS OTTHON, itt meg csak sétálgass-nézegess mint egy rendes, normális TURISTA!!! Ennyi jár neked, nem több......!!!!

Köszönöm a cikket, rendkívül kulturált, és inteligens írás, és hozzáállás!!! OSZTOM 1000-EL!!!!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.02. 11:38:40

@toportyánzsóti: Hiba lenne ebből az eredményből bármi következtetést levonni. Pláne elbizakodottság ne legyen belőle...

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 11:39:15

@zsnagyi: kösz.

én Bojan hozzászólásával vittakoztam, de nekem nem egészen tiszta, mi az álláspontja, ugyanis ezt is hozzátette: "Akkro ne szavazzon a németeknél se"

na most vagy nem olvasta a cikk címét se, és igazad van, semmit nem értett meg, vagy pedig tulajdonképpen egyetértünk, mert az, hogy két helyen is szavazzon valaki, az nem fair, ezt mondom én is. ugyanakkor aki kint nem szavaz, vagy nem is szavazhat, az menjen csak haza szavazni, én is haza fogok

Tapmancs 2013.09.02. 11:39:18

Rühellem a jelenlegi bagázst, de valaki mondja már meg hogy miért lesz jobb ha a "másik oldal" leváltja? (Azon túl hogy minden marad a régiben, csaka mutyiban cserélődnek a nevek. Ugyanúgy ahogy az elmúlt 24 évben mindig.)

nyomasek 2013.09.02. 11:52:49

Aztán kire lehet szavazni? Lejárt szavatosságú politikussöpredékre? Esetleg úgy is feltehetem a kérdést, hogy mi a fax változna tőle? Eddig folyamatosan lefelé ment minden, a kisember csak szívóágra volt lökve, aki meg jó háttérrel rendelkezett, volt lehetősége, tehetsége versenyképes szakmát, hivatást szereznie, az mind kimegy, mert 2,3, de akár 10x annyit kereshet mint ebben a következmények nélküli mocsárban. És aki erre a 23 évnyi "sikerre" azt mondja, azorbán miatt van, az vagy ökör, vagy hazug.

Egy igaz ember 2013.09.02. 11:55:45

A "demokratikus ellenzék" kifejezés számomra ugyanolyan riasztó, mint a "nemzeti szocialista" vagy a "népi demokrata". A lejárt szavatosságú rablók az ország négyötöde számára nem kívánatosak. Úgyhogy hajrá Jobbik és LMP!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 11:56:54

@Tapmancs: a jelenlegi kormány sok dologban lényegesen rosszabb, mint az előző. mutyiban és korrupcióban is, és még ezer más dologban. ne menjünk már bele olvass híreket!

Tapmancs 2013.09.02. 12:00:26

@rabelais: inkább csak más módon rosszabb, nem? Az előzőek alatt is voltak nagyon aljas dolgok, amiket könnyen elfelejtünk ha nincsenek terítéken. Szerintem mindkettő vállalhatatlan.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:01:53

@nyomasek: szidjunkmindentésznélkül, nekünksemmisejó!:)

Jenyei 2013.09.02. 12:02:10

Egyszerű ez mint a faék, köszönöm a posztot. Erről van szó. Mondom én, egy Felvidékről kitelepített család sarja, akinek rengeteg rokona ott él.

Baszkikám 2013.09.02. 12:03:26

@nyomasek: Nemcsak azorbán miatt van, de vastagon benne van ő is.
Ráadásul most olyan mértékben löki vissza az országot az időben, hogy pár év múlva az ukránok után kullogunk majd, a gazdaság és a demokratikus jogállamiság tekintetében egyaránt.

Ha azt akarta, hogy bekerüljön a történelem könyvekbe, az már sikerült neki, csak nem az a nemzetmentő államférfiúi kép fog róla megjelenni a későbbiekben, amit most gondol magáról, hanem a gigantikus elkúró képe, aki a történelmi lehetőséget nem kihasználta, hanem elpuskázta.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:03:55

@Egy igaz ember:

4. Horváth Zsolt Károly (Jobbik) 4,93 %
5. Pádárné Bagoly Anna (LMP) 3,77%

index.hu/belfold/2013/09/01/elesben_tesztelik_az_ellenzeki_osszefogast/

ennyire kelletek az embereknek, bazdmeg!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:06:26

@Tapmancs: nem, sokkal rosszabb. nem fogok veled vitázni, mert ha valaki ezt az ordító különbséget nem látja, akkor hülye. olyan, mintha arról kezdenénk vitázni, hogy a Föld lapos-e. nem fogok idáig lemenni.

OkoskaTo:rp 2013.09.02. 12:08:09

A kettős állampolgárság, és a határon túliak szavazatában persze benne van, hogy mondjuk az erdélyi így valóban többnek érezheti magát a szőröstalpúnál.

De a borítékos szavazás nem róluk szól. Hanem hogy ellenőrizhetetlen módon lehessen a rendszerbe önteni sokszázezer, viktorista voksot.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:09:00

@Tapmancs: egyébként ahelyett, hogy részleteken vitáznánk, itt egy nagyon globális, nagyon erős érv neked: nézd meg a diagrammot! valamiért az emberek 2010-2011 környékén gondolták ugrásszerűen úgy, hogy ezt az országot el kell hagyni. sok tízezer ember igen éles ítélete.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.09.02. 12:12:21

@toportyánzsóti: 2200 szavazóból 28% részvétel,aminek az 50%-a szavazott a komcsikra.Gyarkolatilag egy marék nyugger nyert

tony_romita 2013.09.02. 12:12:22

@rabelais: Talán mert 2011 májusától lehet korlátlanul menni a németekhez és osztrákokhoz?

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.02. 12:14:33

Ameddig az ilyen vállalhatatlan, sokszorosan kevitézlett tolvajbanda ballibsibagázs az ellenzék, addig ezeknél jobb a Viktor.
Majd ha jön egy olyan politikai csoportosulás, mely még nem járatta le magát és nincsen tele előzőleg más párthoz tartozó politikusokkal, és még elfogadható programjuk is van, na majd akkor lelehet váltani a mostaniakat.
Úgyhogy lehet örülni a +150 szavazatnak Szigetszentmiklóson, ez még távolról sem lefutott verseny.

Tapmancs 2013.09.02. 12:19:24

@rabelais: Mert addig megvolt a REMÉNY hogy a fost egy kevésbé fos váltja fel, és akkor vált világossá hogy nem lesz itt jobb semmi. Szerinted a kivándoroltak visszajönnének ha az előző brancs térne vissza? Kötve hiszem.

elod72 2013.09.02. 12:19:28

Hogy lehet egy bevandorloi Nemetorszagban kettos allampolgar? Ugy tudom, hogy ez az orszag alapesetben nem engedi ezt meg, pont az ilyen komplikaciok elkerulese vegett (de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Staatsangeh%C3%B6rigkeit#Komplikationen_im_Zusammenhang_mit_mehrfacher_Staatsangeh.C3.B6rigkeit).
A fiam kettos (magyar-nemet) allampolgar, de o Nemetorszagban szuletett magyar szuloktol, es csak 18 eves koraig maradhat igy.

A helyhatosagi valasztason lakcim alapjan lehet szavazni, agitaltak is vagy 20 nyelven (koztuk magyarul) azon a telepulesen, ahol laktunk. (Ennek kapcsan eltunodtem, hogy vajon a magyar valasztasi plakatokon a rovasiras vagy a cigany nyelven irt szovegek fognak-e megjelenni.) Allando lakohyelbol is csak egy lehet az EU-ban, ha jol tudom.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:21:31

@Tapmancs: "Szerinted a kivándoroltak visszajönnének ha az előző brancs térne vissza?"

szerintem igen. énnálam sokat dobna az esélyén.

Tapmancs 2013.09.02. 12:23:03

@rabelais: nálam meg nem (én 2008-ban léptem le). Ennek ellenére másfél éven belül hazaköltözök, függetlenül attól hogy ki lesz kormányon.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:23:07

@elod72: de megengedik. Németországban születtem, van német szülőm. Ilyenkor megengedik. Hidd el nekem, sokszor utána néztem, többször megkérdeztem a követségen.

decision_cube 2013.09.02. 12:26:16

Több helyen is hibázik ez a poszt, először is, ami a legrosszabb, hogy a kedves posztoló, az ő életmódját, gondolkodásmódját és a véleményét, már az irománya elején úgy állítja be, mintha az lenne a követendő, erkölcsi példa. Pedig szerintem ciki amit leírt. Ugyanis neki, ha korrekt akart volna lenni, Németországban kellene szavaznia, de ő szubjektíven, érzelmi alapon Magyarországon akar. Szíve joga. De ezzel pont aláásta azt, amit mondani akart, az ugyanis az égvilágon semmit nem jelent, hogy egyszer régen "ott adózott"... És? Ettől még most érezhetné magát németnek, foglalkozhatna németországi közügyekkel, de ő nem teszi, mert...az ő dolga miért. És ezen van a hangsúly: "ő dolga", "ő döntése", "ő odentitása". Csakhogy másoknak más lehet...

"Ha én két helyen, kétszer szavaznék, akkor kihasználnám a helyzetet, és azt mondanám, én emberileg, jogilag kétszer annyit érek"

Miért is? Hiszen kettős identitása is lehetne, az az ő magánügye, az, hogy ő csak magyarnak érzi magát - az ő dolga, DE sokan mások érezhetik magukat németnek és magyarnak is... és akkor ők itt is és ott is szavaznának. És? Akkor ők ettől morális hullákká válnának, mert nem úgy viselkedtek, mint az erkölcsi bajnok, kedves posztoló? No persze...

"De nem csak a kettős állampolgárokat akarom biztatni, hogy ne éljenek vissza a szavazati jogukkal,"

Miért is élnének vissza? Mert szavaznak? Jah, gondolom a kedves posztoló egybites agyában minden felvidéki, ukrajnai és erdélyi magyar az Fideszes... aha. Persze. A legtöbben, főleg Szlovákiában amúgy is leszarják az egész Fideszes cirkuszt... de mindegy, legyél igazi gyurcsányista, az a magyar aki Magyarországon lakik...

Ehh, Hagyjuk... ezzel a poszttal az a baj, hogy korlátolt, bár érezhetően jó szándékú, de sajna hemzseg az előítéletektől, plusz olyan szubjektív dolgokat akar általános érvényű igazságként tálalni, amitől nemcsak demagóg lesz, de butácska is...

Szerintem törődj a magad dolgával és szavazz ahogy akarsz, nem az a baj, hogy véleményed van, hanem, hogy másokat ítélsz el, kollektíven. A kettős szavazás nem helytelen, ha kettős identitásod van, akkor demokratikus és sokaknak van. Az, sajnos magyar sajátosság, hogy a magyar jobboldal és baloldal is beteg... a Fidesz nagyon sokat árt határon belül és kívül a Horthy Miklósra hajazó stílusával, de a magyar baloldal kádárista baromságai semmivel sem különbek... Ha már Németországban vagy, kérdezz meg egy kettős állampolgár németet, hogy ő mit gondol erről, lehet tanulhatsz tőle ezt-azt...

Muzsikok közt 2013.09.02. 12:30:03

Zsolti! Megint rommá lesztek verve!

jet set 2013.09.02. 12:30:44

Utálod a fideszt/OV-t. Egyéb oka, hogy le akarod váltani? Valami program, amire lehet szavazni és nem egy ember ellen?

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:31:17

@elod72:

www.migration-online.de/data/publikationen_datei_1040392463.pdf

ha egy gyerek Németországban születik, de nincs német szülője, akkor 18 éves koráig kettős állampolgár lehet, utána választania kell.

de ha van német szülője, akkor nem kell leadnia egyik állampolgárságát sem.

ráadásul, ha 1990 előtt született, akkor sem.

én értelemszerűen 1990 előtt születtem.

kvp 2013.09.02. 12:33:40

Tulbonyolitja a cikk szerzoje. Ha nemetorszagban elo nemet allampolgar es ott adozik, akkor ott szavazhat teljes joggal. Magyarorszagon meg szavazhat hataron tulikent 50%-os joggal (csak listara), mivel nem itt el es fizet adot. Ez utobbi 50%-os jogot egyebkent a jelenlegi kormany adta es nem csak a hataron tul szuletett magyarokra, de a kivandorolt magyarokra is ennek kellene vonatkoznia.

Egyebkent meg az ilyen egy vagy ketszavazatos dilemmat erdemes addig elhalasztani, amig letrejon a mostani konfoderacios rendszer helyett a valodi europai unio, ahol mar csak 1 kozponti parlament lesz. Onnantol mindenki annak a tartomanynak a keviseloire szavaz, ahol eppen el.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.09.02. 12:34:39

Orbán helyett az alternatíva:buzik,zsidók,liberálisak,pedofilok,dogosok.Inkább nem,kössz

komment2010 2013.09.02. 12:34:51

@rabelais: minden tiszteletem a tied hallod! Beleszülettél egy jobb, érettebb demokráciába és a sötét középkor felé kacsintgatsz? Ha mindezt érzelmi alapon teszed mert te ennyire magyarnak érzed magad le a kalappal elötted!! De komolyan! Sokan, nagyon sokat adnának érte ha veled ellenkező irányba mehetnének mostanában! :( Én sem tartom korrektnek, hogy valaki ide is meg oda is szavaz.De ha valaki lehúzott itthon legalább 10 évet adót fizetve akkor kijár neki a lehetőség még ha épp most nem is ide fizet hogy szavazzon. Sokat járok külhonban a meló miatt és München környéke hemzseg a magyar taxisoktól. Egyik alaklommal a reptérről egy véresszájú fidesznyikes taxis vitt be a városba és ott ecsetelte hogy bizony ő már vagy 20 éve kint él de ő mindíg "hazamegy" szavazni és a fidess-t nyomja. Mondtam is neki hogy gratulálok hozzá!!Na az ő esetében a kora alapján nem hiszem hogy többet dolgozott itthon mint 4-5 év vagy még annyi sem...

Muzsikok közt 2013.09.02. 12:35:59

@elod72: 'Allando lakohyelbol is csak egy lehet az EU-ban, ha jol tudom.'

Igy igaz, de semmilyen hivatal nem ellenőrzi. Igy a Magyarországról kivándoroltak döntő többségének megvan a régi állandó lakcíme is.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:37:34

@decision_cube:

"Ettől még most érezhetné magát németnek, foglalkozhatna németországi közügyekkel, de ő nem teszi, mert...az ő dolga miért. És ezen van a hangsúly: "ő dolga", "ő döntése", "ő odentitása". Csakhogy másoknak más lehet..."

Te itt csak amellett érvelsz, hogy dönthettem volna úgy is, hogy innentől inkább németnek vallom magam, és csak Németországban szavazok. Ez igaz, és ez valóban erkölcsileg is rendben van. Én a mindkét országban szavazás erkölcstelenséége mellett érvelek. Ez ellen nincs érved.

"Miért is? Hiszen kettős identitása is lehetne, az az ő magánügye, az, hogy ő csak magyarnak érzi magát - az ő dolga, DE sokan mások érezhetik magukat németnek és magyarnak is... és akkor ők itt is és ott is szavaznának. És? Akkor ők ettől morális hullákká válnának, mert nem úgy viselkedtek, mint az erkölcsi bajnok, kedves posztoló?"

emellett érvelek, és nekem volt érvem, neked nincs érved.

"Jah, gondolom a kedves posztoló egybites agyában minden felvidéki, ukrajnai és erdélyi magyar az Fideszes..."

ilyen nem szerepelt az érveim között.

"A kettős szavazás nem helytelen, ha kettős identitásod van, akkor demokratikus és sokaknak van."

akkor kétszer fél szavazat volna az igazságos megoldás, de ilyen nincs. tehát az az erkölcsös, ha döntesz.

az ellen semmi érved nincs, hogy aki kétszer szavaz, az sérti az egyenlő szavazati jog elvét. ő nem egyenlő, ő kétszer annyit ér.

mit szólnál hozzá, ha bevezetnék, hogy Magyarországon egyetemi diplomával kétszer annyit ér a szavazat?! doktorival meg háromszor annyit?!

Muzsikok közt 2013.09.02. 12:39:52

@rabelais: 'Én a mindkét országban szavazás erkölcstelenséége mellett érvelek. Ez ellen nincs érved.'

A normális emberek érdekből szavaznak. Ha mind2 (3, 13) helyen akkor sincs senkinek semmi köze hozzá.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:40:32

@jet set: "Valami program, amire lehet szavazni és nem egy ember ellen?"

2010-ben volt valami program? volt a faszt, a Fidesz protestszavazatokból nyert kétharmadot (52 százalékot).

egyébként van program:

hvg.hu/itthon/20130716_MSZP_Egyutt_PM_megallapodas

Nick Fury 2013.09.02. 12:41:04

Kulfoldi lakohelyen is le lehet adni a szavazatot, nem kell ezert hazautazni. Csak elotte nem szabad megfeledkezni a regisztraciorol.

Csetepaté márki 2013.09.02. 12:42:39

„Jövőre, tavasszal, ti is menjetek haza, és szavazzatok le Orbán ellen, a demokratikus ellenzék valamelyik pártjára!”

Ugy van, ugy van! Van välasztek! Mszp, szdsz, Gyurcsäny! Ha ök nem hozzäk el a demokräciät meg a joletet, akkor senki!
Csak a sok hülyebarom leszavazta öket 8 ev utän, pedig mär nem sok hiänyzott!
Hälätlan csürhe!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 12:43:19

@komment2010: egyelőre még inkább magyarnak érzem magam, mint németnek. igazán mégiscsak Magyarországon rezném jól magam, csak egyszerűen annyira szar lett ez az ország és a mentalitás, hogy nagyon nehéz döntés.

komment2010 2013.09.02. 12:43:29

@Mikóka Kálmán: tudom-tudom ne etesd a trollokat de ritka egy egyszerű emberke vagy hallod!! még ha fizetett fidess-es is vagy kicsivel több időt fordíthatnál a nemlétező személyiséged kitalálására. Mondjuk add el magad mint elégedett közalakalmazott vagy mint kaviárt fogyasztó nyögdíjas. De ez a "hülye vagyok mint a tök" stílus nem áll jól neked. Hidd el! :) Amúgy milyen módon szemléled a keresztény egyházakban elharapódzó, sőt súlyos évtizedek óta tartó pedofilproblémát? Vagy mert épp viktorka most nagy keresztíny ezek megbocsáltható botlások az egyházfik részéről és ők nem tartoznak a "buzik és pedofilok" általad utált táborába?.. Ne válaszolj kérlek csak költői kérdés volt..!!

komment2010 2013.09.02. 12:46:30

@rabelais: megértem a dilemmádat! Sok sikert hogy jól dönts! :) Amúgy Isten hozott itthon! :D

Egy igaz ember 2013.09.02. 12:49:04

@rabelais: Ez még egy éve sem volt:

Jobbik: 2411 szavazat
Mszp: 499 szavazat
www.ma.hu/belfold/148369/A_Jobbik_jeloltje_nyerte_az_idokozi_valasztast_Tiszavasvariban

Ez pedig öt hónapja:

Fidesz: 55,94%
Jobbik: 29,02%
MSZP-DK: 15,04%
hvg.hu/itthon/20130407_Monoron_eltunt_a_baloldal

Ez pedig 3 hónapja:

index.hu/belfold/2013/06/02/a_jobbik_nyert_monorierdon/

na__most__akkor 2013.09.02. 12:51:42

Hol szavaz az a magyar (vagy mi), aki nem képes magyarul (ékezetekkel) írni?

Ne ködösítsetek, hogy külföldről, meg céges, meg billentyűzet, meg okos (!!!) telefon...

XXI (gyengébbek kedvéért 21) század. Informatika, vindóz meg amit akartok.
Minden billentyűzetről-oprendszerről lehet minden nyelven írni. Magyarul is, te hülye.

HA AKARSZ... ha meg leszarod, akkor ...

Egy igaz ember 2013.09.02. 12:52:41

@rabelais:
A héten pedig Vácon lesz óriási vörös bukás. Lesz is nagy bujdosás utána :-)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 13:03:15

S mi az akadálya, hogy szavazz mind a 2 helyen?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 13:08:23

@rabelais:

Megoldasz nagy nehezen egy nemlétező problémát. A szavazás politikai jog és mindegy hol élsz. Azaz ha tagja vagy 1-nél több politikai közösségnek, természetes, ha mindegyikközösségedben szavazol.

Archenemy 2013.09.02. 13:09:25

@rabelais: az meg, hogy 2011-ben járt le a magyar munkaerő munkavállalási moratóriuma, gondolom csak valami fatális véletlen. A gonosz Orbán hajtotta ki őket, korbáccsal.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 13:10:41

@elod72:

"Allando lakohyelbol is csak egy lehet az EU-ban, ha jol tudom."

Elméletileg igen, gyakorlatilag nem. Nincs ugyanis EU-szintű nyilvántartás. Nekem is két lakcímem van az EU-ban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 13:12:03

@rabelais:

Te nem mint német kisebbségi lettél német állampolgár? Nincs rátok valami külön szabályozás?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 13:13:17

@kvp:

"Ha nemetorszagban elo nemet allampolgar es ott adozik, akkor ott szavazhat teljes joggal."

Ez tévedés. Nem kell ott adózni a szavazáshoz. Sőt ott se kell élni, ha másik EU-tagállamban élsz.

JohnHenry 2013.09.02. 13:14:45

@Tapmancs: erről van szó. a fidesz-utálók hajlamosak elfelejteni, hogy mi ment itt lopás terén szoci-szadesz részről 2010-ig.

nem, ez nem menti fel a fideszt.

viszont senkit nem látok, aki (ha maga nem is, a támogatói igen) nem kizárólag a koncra hajtana.

OkoskaTo:rp 2013.09.02. 13:23:16

@JohnHenry: Senki nem felejti el. De a teljes Hagyó-összeg aprópénz Simicskának. Vagy a csúnya Tocsik pénze volt annyi, mint amennyit Mészáros csak idén kivett a vállalkozásából (tudom, közben infláció). A szocik loptak ezerrel, de legalább szégyellték, és tudták, hogy bűncselekmény. A Fidesz a 2/3-os jogszabályokat is a lopáshoz igazítja, hogy ne legyen lopás (tehát egy következő, jogtisztelő kormány ne számoltathassa el őket).

toportyánzsóti 2013.09.02. 13:23:25

@Mikóka Kálmán: Negatív siker is siker,tessék örülni.

Lencsés István 2013.09.02. 13:27:12

ORBÁN 2014 - ben nem lesz leváltva .

komment2010 2013.09.02. 13:30:08

@Archenemy: ez már a második komment, ami bagatelizálni szeretné a helyzetet erre a dologra hivatkozva. Csak 2 dolgot jegyeznék meg:
1., Azon adat hiányában hogy a kivándorlók hány %-a diplomás és hogy ez az adat milyen módon változott 2010 előtt és után elég nehéz sem azt állítani hogy ez okozta sem pedig azt hogy igen. Itt a grafikonban 3 ország szerepel csak így azt sem látjuk más országok irányába hogy változott a helyzet. Ide tartozik hogy angliában 2009-ben megtorpant a bevándorlás mert olyan mértékűvé vált a munkakereső britek aránya az országban hogy olyan állásokat is betöltött az angol amit addig nem szeretett volna (a válság miatt) illetve 2009-2010-ben erősödött meg az a nézet hogy az országnak nem tesz jót az olcsó kelet-európai munkaerő és elég erős idegengyűlölet ütötte fel a fejét ami eddig ismeretelen jelenség volt abban az országban..
2., 2011 előtt is lehetett munkát kérni a németeknél és pl. diplomásoknak akik saját szakmában helyezkedtek el igazán már 2011 előtt sem kellett kérni de ha kért is bárki is csak formalitás volt mert automatikusan megadta az Agentur für Arbeit. Sőt a többi szakmára is ez igaz, akinek végzettsége volt és abban akart elhelyezkedni annak szinte mindenkinek megadták a munkavállalásit. Persze az igaz hogy a számokat torzíthatja a szakképzetlenek kiáramlása akik 2011 előtt nem kaptak volna engedélyt de ezért kellene az az adat hogy ebből a halom magyarból kik diplomások pl.
Amíg ez az adat nincs meg addig pro és kontra is elég nehéz bármit is bizonyítani. Mondjuk az én ismeretségemben 2011-ig nem volt külföldön dolgozó, most olyan 4-5 család van kint már komplett. Mind diplomás M.o-on a magyar átlagbér 3-4-szeresét kereső családok voltak, jó anyagi háttérrel biztos állásokkal. :( Ettől kezdve mondjuk én szarok minden statisztikára ám!!!! Főleg a fidess-sre... :)

Erő e-meló 2013.09.02. 14:16:09

Ha ezt a grafikont sokkolónak szánta a szerző, hát nagyon el van tévedve. 40-50 ezer munkavállaló Németországban és Ausztriában rohadtul kevés. Ennél sokkal többen mennek más országokból, mióta megnyitották 2 éve a munkaerőpiacot. Angliában meg 20 ezer, erről annyit, hogy lengyelből egy ipari régióban több van ennél

Ha van meló és többet fizetnek menni kell, ha úgy adódik én is kimegyek egyszer de nem fogok hisztis rohamot előadni mint ebben a posztban. Gondoskodjon magáról ahogy tud, szavazzon ha jónak látja. Felveszi odakint a nagy lóvét, aztán még elvárná hogy pátyolgassuk a lelkét

kvadrillio 2013.09.02. 14:48:35

...PERSZE...NYUGODTAN SZAVAZHATSZ MAGYARORSZÁGON !

...BÁR ADDIGRA A FIDESZ BEVEZETI, HOGY REGISZTRÁLNI SZIBÉRIÁBAN KELL !!!!!

DezInf 2013.09.02. 15:41:32

@Lencsés István:

pifftike te naonnarancshüjjjeeee
le lesz váltva, ez tény
tényekkel ne vitatkozz,neked nincsennek tényeid,csak rohattnarancsdogmájid
érted, vagy írjam körül te naonhüjjje?
péknek se vótá nagy szám,ezé inkább nepolitizájjjjjjj
nem áll jól neked
a péklapát se:)))))
jahh,és tanujjá meg írni, meg óvasni is mer gyengusz vagy ezekben iss

Szalkai F 2013.09.02. 15:45:02

Én meg egy másik. Bár dolgoztam 99-02 között három évet itt, leginkább amiatt, hogy a két gyerköc megtanuljon az óvodában németül, nem volt kérdés, amint lejárt a szerzödésem húztunk haza. Meg sem próbáltam hosszabítani. Otthon lakásépítés, stb. aztán válás, ahogy az lenni szokott. Hogy kifizessem azasszonytot jött a svájci frankos hitel, de így legalább megtartottam a házunkat. Amikor kezdtek összacsapni a hullámok anyagilag, akkor irány Németo. Már itt vagyok 2007 vége óta, és ahogy kinéz itt is maradok. Maradtam magyar állampolgár, nincs is más útlevelem. Mivel otthon megvan a házam, van lakcímem is. Én hazamentem 2010-ben is a nácik ellen szavazni, jövöre is haza fogok menni, mert úgy két szavazatom van, ha itt szavazok a követségen csak egy. Balos liberálisként tudom kire nem fogok szavazni. És viszek magammal még egy -két embert a családból, akik ugyancsak kiköltöztek mostanra. Igaz nálunk a Kósa Lajcsi cspata biztosan nyerni fog, de legalább megteszem amit tudok, hogy 20-25 év múlva haza költözhessek mint burzsuj német nyugdíjas :)

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 16:21:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: nem. a különszabályozás megengedi a kettős állampolgárságot

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.02. 16:29:29

@JohnHenry: sok nagyságrendbeli különbség van. amennyit simicska lop, ahhoz képest még a Tocsik ügy is semmi.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 16:51:06

@Szalkai F:

"mert úgy két szavazatom van, ha itt szavazok a követségen csak egy"

Ez tévedés.

Ha van bejelentett belföldi lakcímed, akkor két szavazatod lesz mindenképpen, függetlenül attól, hogy hol szavazol.

Egy szavazatuk csak aozknak van, akiknek nincs belföldi lakcímük, azaz HIVATALOSAN is külföldön élnek.

Hunor Levente 2013.09.02. 19:47:59

"szavazzatok le Orbán ellen, a demokratikus ellenzék valamelyik pártjára!"

ezek közül csak a kétfarú kutya és a kalóz párt szimpatikus. azoknak meg nem sok esélyük van.

gigacherry 2013.09.02. 22:46:48

@Bojan Krkic Perez: Ha már azok, akik soha nem éltek itt, és nem is fognak itt élni, megszavazzák nekünk Orbánt, akkor az a minimum, hogy azok, akik esetleg vissza akarnak ide jönni, családjuk, tulajdonuk van itt, szintén leadják a szavazatukat.

gigacherry 2013.09.02. 23:16:37

@Tapmancs: Nem, nem másképpen rossz, hanem egyszerűen rosszabb nagyon sok szempontból. Én így látom a dolgot.

Lencsés István 2013.09.03. 09:31:11

@DezInf: 1 . Nem vagyok " piftike .... " , azaz tanulj meg olvasni . 2 . Ilyenek nincsenek , hogy . : " .... naonnarancshüjjjeeee , nincsennek , rohattnarancsdogmájid , naonhüjjje , nepolitizájjjjjjj , jahh , tanujjá , óvasni , mer gyengusz , iss " , azaz tanulj meg írni IS . 3 . Mondatvége pont , mondatkezdés nagybetű . 4 . A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . 5 . Nem lesz leváltva , aztán sírni fogsz 2014 - ben is én meg még jobban fogok röhögni rajtad . :) ;) :D 6 . Én csak akkor írok mikor tényem van , te neked meg semmid sincs , lásd 1 - 3 . pont . :) ;) :D 7 . Péknek IS jó vagyok . 8 . Politizálni mindenkinek kell , mert akkor az ilyenek mint te azt hiszik hogy minden rossz MAGYARORSZÁG - on holott minden javul , csak ezt te mert eszed nincs , nem értheted . :) ;) :D

DezInf 2013.09.03. 09:48:15

@Lencsés István:

piftike - aki pityuka és cirkuszi kanári is - te naonhüjjjjeeeee
hijába tanultál meg gépelni,attól még sötét vagy mint a csizmám talpa
igaz talpnyalónak talpnyaló vagy, de péknek sötét
csak narancsosbuktát tucc csinyálni ezé ne ugass bele a nagyok dógába te kis debil
a múltkor is bennehagytad a mogot te cseresznyételenje!!!!!!
szóval ne reménykeggy, csak azé állokk veled szójába, meee látom olyan anyátalan vagy, senki sem foglalkozik azzal a sötét kis lelkeddeee
jahh, a tényejidet meg ne nyáladzzadd öcce-vicca, meee úgy nem tod űket eladogatni még appránykényt se

szóva ne reménykeggyé,te má csak ilyen maracc, de nézd a jó ódalát, sose fox világíjtanyi a setétbe....

Lencsés István 2013.09.03. 10:48:55

@DezInf: Sajnos továbbra sem tudsz sem olvasni , sem írni , így ha ez nem változik , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nem vagyok " piftike , és pityuka .... " sem . Mondatkezdés nagybetű . Cirkuszi kanári hogy lehetnék , áruld már el hogy egy EMBER hogy lehet állat ? :O :D Ilyen nincs , hogy . : " .... naonhüjjjjeeeee , hijába , tucc , csinyálni , ezé , dógába , mogot , cseresznyételenje , reménykeggy , azé , állokk , meee , lelkeddeee , jahh , tényejidet , nyáladzzadd , öcce-vicca , űket , appránykényt , reménykeggyé , szóva , má , maracc , ódalát , fox , világíjtanyi , setét .... " . A rólam kialakított véleményed továbbra sem érdekel , mert hazugság . Nem nyyalók talpat , azaz hazudsz is fosva ami szánalmas . Pékek világosak , veled ellentétben . :) ;) :D Édesanyám is van , a tied tagadott ki téged mert még a nevedet is szégyennled . :D A lelkem tiszta , és még van is nem úgy mint neked . :) ;) :D Neten nem lehet nyáladzani . Nem kell eladni a tényt , az van , csak te nem látod mert vak IS vagy . Igen , ilyen jó maradok , veled ellentétben , aki rossz , és stb .... :) ;) :D

DezInf 2013.09.03. 11:01:23

@Lencsés István:

pifftike te neonhüjjjjjeeeeeeeee
persze nem csak ez a hibád,hanem az is ,hogy mellette szorgalmas is vagy:D

fabatka2 2013.09.12. 03:09:26

Tiszteletreméltó az álláspontod Rabelais, de nem értek vele teljesen egyet. Véleményem szerint, aki mindkét országhoz kötődik életvezetésével, terveivel, mindkét országban élt, dolgozott, tanult - vagy ezt tervezi a jövőben, az igenis szavazzon mindkét helyen. Mindkét ország aktív állampolgáraként erkölcsileg is megjár neki a két szavazati jog.
A határon túli magyarok szavazati jogából éppen ez az erkölcsi alap hiányzik: ők soha nem éltek itt, legnagyobb részük- természetes módon - nem is tervezi, hogy Magyarországra települ, így egyszerűen érthetetlen számomra, miből gondolják, hogy beleszólhatnak onnan a mi életünkbe. Gondolom, mérhetetlenül felháborodnának, ha a kölcsönösség elve alapján mi akarnánk dönteni az ő jövőjükről - márpedig szélsőséges esetben akár az is előfordulhat, hogy a kinti szavazatok döntenek.
Nagyon várom, lesz-e elég erkölcsi bátorságuk NEM szavazni egy olyan ügyben, amelyhez - tetszik, nem tetszik leírom - semmi közük.
Ez nem jelenti számomra a rokonság, magyarságuk megtagadását. A testvéremet és családját sem tagadom meg, szerethetem őket, tarthatom a rokonságot - de az én családom döntéseihez egyszerűen nincs közük. Ilyen egyszerű ez ...

Nictuku 2014.03.18. 13:53:58

@zsnagyi: Kultúrált írás,rendben,de nekem csak egy valami volt furcsa: szavazzunk Orbán ellen (nem ez, hanem utána:) a demokratikus ellenzék valamelyik pártjára. Nos nem tudom van-e itt nálunk, nem demokratikus ellenzék is? Értelmezhetetlen. Vagy itt arra gondolt a post írója,hogy akárkire de ne a Jobbikra? Na ,ez nem lenne demokratikus,toleráns stb gondolat részéről.

Nictuku 2014.03.18. 14:05:23

@fabatka2: Hát most meg ne haragudj,de szerintem TE nem érted a lényeget és sokan vannak így ezzel. Nem is olyan régen én is így vélekedtem,de gondolj bele: ők nem kiköltöztek,nem dezertáltak,nem disszidáltak,nem kalandoztak. Egyszerűen máshol húzták meg a határt a fejük felett. Ők magyarok és ezért elnyomják őket azok, akik egyszer csak megjelentek náluk és bejelentették,hogy innentől ti a miénkek vagytok. Nem képviseli őket senki az ég világon,nincsenek jogaik,csak ahhoz,hogy megválasszák melyik helyi politikus vegye őket semmibe fossza meg őket jogaiktól. Mi mo-i magyarok őket nem képviseljük,se eddig, se ezután....ez biztos helyes dolog. De ha lennének idehaza államférfiak a bohócok helyett,akkor az ő jogaik mellett is kiállna valaki....ezért kell,hogy ők is szavazhassanak,olyanra aki hajlandó értük kiállni.
süti beállítások módosítása