Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Egész úton hazafelé... Emigráns vers 2016-ból

2013.07.26. 20:04 | Brendel Mátyás | 4 komment

Címkék: vers humor

budapestromokban.jpeg

Füstbe ment terv

Egész úton  hazafelé
azon gondolkodám:
Miként fogom köszönteni
rég nem látott hazám?

Mit fogok majd először is
tenni, ha már ott vagyok,
midőn, otthon lecuccoltam
s a barátokkal talizok.

"Álmodtam egy barackfáról
ami alatt mindenki csápol"...
- hülye vagyok, mit nem mondok,
elég volt S. Gabriellából!

Hiányzott már egy jó kis buli,
a romkocsmáknak züllött mélye,
s a Szigeten ott aludni,
lángost enni kint a stégen.

De mikor megérkezék,
nem lett ebből jó nagy semmi:
a réges-régi jóbarátok
rég megléptek kint dolgozni.

Ott güriznek, honnan jövök,
nem kellett a röghöz kötés.
Negyvenhét a közmunkabér,
s nem használt a megöntözés.

Nyugdíjeinstand, különadó,
Varga-csomag mind nem kellett.
Frankos hitel, drága ejró,
nem való ez kisembernek!

A mobilt a földhöz vágtam,
csak álltam ott mérgesen, bénán.
Csak csüngtem az erkélyen szótlanul,
s néztem e kurva országot némán.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr345428048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andráska8 2013.07.27. 00:08:09

49 a közmunkabér, ha 8 órát dolgozik, sajnos ez keveseknek adott. négy vagy hat órát dolgozhatnak a közmunkások.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.07.27. 01:32:18

@Andráska8: látom, változott, de az elhíresült összeg az a 47 ezer volt

evelynn 2013.07.27. 09:35:03

Ha fiatalabb lennék, én is lépnék. De úgy, hogy vissza se néznék, nemhogy visszatérnék.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.01. 13:07:13

Az 5. verszak utolsó spra megtöri a rítmust.
süti beállítások módosítása