Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

A Klubrádiós tüntetés tanulságai

2012.01.22. 18:00 | Brendel Mátyás | 121 komment

Címkék: tüntetés klubrádió sajtószabadság médiatörvény

A jobboldal technikailag nem nagyon jó. A "Békemeneten" a legmodernebb technikai eszköz az autóbusz volt. A mi oldalunkon autóbuszra nincs annyi pénz, de lehetne modern technikával pótolni a dolgot! Legyen olyan Internetes közvetítésünk, amilyen a jobboldalnak nincs! Legyen olyan műsor, szónokok, akiket megnéznek!

***

Egy bekezdést írok arról, hogy a Fidesz azt mondja, nincs baj a médiatörvénnyel, és a sajtószabadsággal. Nos, ha egy jó ellenzéki rádió helyett egy noname, azt se lehet tudni, miféle rádió kap frekvenciaengedélyt, akkor ott baj van a médiaszabadsággal. Nem csak a törvénnyel, a gyakorlattal is.

Hát nem lehet azt mondani, hogy sokan voltak. Azt sem, hogy a Schmitt Pál elleni, Dísz téri szombati tüntetés kifárasztotta az ellenzéket. Vagy, hogy az már elég volt, hogy azon annyian voltak, hogy már vasárnap felesleges lett volna kimenni.

Annyira kevesen sem voltak, az is igaz. Voltak pár ezren. Ennyi embernek hiányzik a Klubrádió nagyon. Nem mondom, hogy jogos egy ilyen rádiót elhalkítani, mert a legtöbb másik rádió mellett sem jönnének ki sokan, és az a rádió, amely a Klubrádió frekvenciáját kapta, egy embert sem tudna kivinni, és szerintem egy év múlva se tudna sokat, és soha az életben.

Ugyanakkor azt is lehet mondani, hogy olyan nagy fájdalom nem lehet az emberek tömegében a Klubrádió elvesztése iránt, mert hát ennyien mentek csak ki. Azért, ha az oroszlán elkezdi hajkurászni a gazellát, akkor legyen már a gazellában ennél több életösztön!

Hasonlóan, a tüntetésről lett volna élő közvetítés, amely nem működött. A január másodika tüntetésben az egyik legnagyszerűbb dolog szerintem az volt, hogy egy olyan 28ezer ember nézte Interneten (max egyidejű nézőszám), és ezt hozzá kell adni a mondjuk hetvenezres tömeghez (én ezt a számot fogadom el).

Az élő közvetítést egyébként ugyanaz a cég szolgáltatta. Lehet, hogy a kormány zavart valamit, nem tudom. Beszélnek ilyenről. Az ellenzék számára a tanulság: kellenek backup internetes elérések, B tervek, második szolgáltatók, műholdas kapcsolat, bármi. De lehetett ez helyszíni, technikai hiba is. És egy ideig volt kép, csak a hang volt szörnyű, ez meg egy rádió esetében azért kínos.

A Klubrádió a tüntetéshez a Facebookon eseményt sem hozott létre. Képfile-okban terjedt a meghívó. Mindenféle csoportban reklámozták. Csak azt nem lehetett tudni, hogy hányan lesznek. Azért mégiscsak jobb a szervezőknek, ha van némi visszajelzésük. (Ahhoz persze tapasztalat kell, hogy hánnyal kell szorozni egy Facebookos esemény létszámát). Meg a tapasztalatok szerint az ilyen tüntetéses eseményeken pörögnek a képek, blogok, hozzászólások, kommunikálnak az emberek, meg lehet hívni másokat, szóval azért sokat dob egy tüntetésen. Érdemes megcsinálni, ingyen van, tényleg nem kerül sokba!

Namost a kritika mellett szeretnék ebből is kihozni egy pozitív dolgot, egy tanácsot, egy "hogyan tovább", elképzelést. A balliberális embereket nagyon nehéz kivinni tüntetni, mert a jobboldaliakhoz képest kicsit kevésbé fanatizálhatóak, átlagban kicsit okosabbak. Ez azt jelenti, hogy nagyon tehetségesek annak megideologizálásában, hogy miért ne menjenek ki. "Mert a Gyurcsány", "mert a politikusok", "mert nincsenek politikusok", "mert karácsony van", "mert jó idő van", "mert rossz idő van". Ezzel szemben a jobbert általában nem zavarja, hogy ő EU-szkeptikus, és Orbán kiegyezett az EU-val. Nem zavarja, ha a BÉKEmenet a szabadságHARCOT védi. Ő ilyen militáns pacifista.:) A jobbernek sokszor a kognitív disszonancia sem baj, megy ki tüntetni. A balliberális meg sokszor akkor sem megy ki, ha egyetért az üggyel, talál kifogást. "Schmitt Pálnak le kéne mondania, de nem megyek ki tüntetni, nehogy már ezért mondjon le, magától kellett volna!".

Szóval jó lenne kivinni háromszázezer embert az utcára. De ha sehogy sem sikerül, akkor legalább a számítógép elé le kéne ültetni! Tehát akkor legalább azt kéne megkísérelni, hogy legyen pár tízezres tüntetés, és olyan Internetes közvetítés, amelyet nyugodtan megnézhet sok százezer ember.Sok ember kíváncsi arra, hogy a városban, nem is olyan messze, ott van sok ember, és visznek transzparenseket, és van műsor. Nem menne le, de támogatja, kíváncsi, megnézi.

A jobboldal technikailag nem nagyon jó. A "Békemeneten" a legmodernebb technikai eszköz az autóbusz volt. A mi oldalunkon autóbuszra nincs annyi pénz, de lehetne modern technikával pótolni a dolgot! Legyen olyan Internetes közvetítésünk, amilyen a jobboldalnak nincs! Legyen olyan műsor, szónokok, akiket megnéznek!

Amennyit én hallottam a tüntetésről, egyébként jó szónokok voltak. Závada Pál nevét jegyeztem meg, és kifejezetten jó volt a beszéde. Ő is utalt arra, hogy a jobberek sokan voltak, mi meg kevesen.

A jó beszédek mellett az is fontos, hogy legyen olyan reklám, és olyan terjesztés a Facebookon, a portálokon, hogy sok százezren klikkeljenek a közvetítésre! Ez technikai kihívásként nem semmi, de meg lehet oldani. Csak a megfelelő szakembereket kell összeszedni. Persze ez sincs ingyen, de olcsóbb, mint a sok száz autóbusz.

Ja, és ha már modernitás, meg Klubrádió, meg tartsunk ki, meg úgyis tudom, hogy nincs rádiód, meg külföldön vagy, meg dolgozni kell a munkahelyen a számítógépen, hát legalább interneten hallgassuk, ott akkor is lesznek, ha elveszik a frekvenciát. Ha elegen hallgatjuk, az is életképes lehet. Az Internetet Orbán egyelőre még nem akarja, nem tudja elvenni. Legalább modernitásban verjük már meg a konzervatívokat!

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr583710922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mercifan 2012.01.23. 21:28:10

@centenárium: Görögországot jól kisemmizte azzal a pár milliárd euroval amit adott nekik... Gratulálok sötét barátom. Legközelebb majd akkor kérjük megszólalásod, amikor már átlátsz a narancs ködön. Kösz! [IDIÓTA]

Nem tudom, egyébként Te mit szólnál, ha fordított felállásnál elvennék a narancsszín Láchíd vagy az ájtatos-szar Mária rádió frekijét?!?!?! Mit szólnál, ha megszüntetnék a H(azug)ÍRTV-t vagy az ECH(azug)OTV-t? Kettősmérce??? Bár már megszokhattuk...

Mercifan 2012.01.23. 21:33:14

Ja, és mindehhez a Kiricsi-kurva hazugságáradata is hozzájárul. Nekem egyébként úgy rémlik, mintha ez a ringyó az előző éra alatt lett volna BKV-s szóvivő is. Úgy tűnik, most több pénzt kap, más színben látja rögtön a világot...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.23. 23:28:15

@Brendel Mátyás:

egyik oldal kutya, másik eb.

TÉNY: A Klubrádióban néhány ember erősen elfogult az MSZP mellett.Nem HírTV-s szinten, de kiérezni a pártszimpátiát.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.23. 23:32:25

@centenárium:
Úgyhogy befejezhetitek mert folytatódik a békemenet

Remélem Vlagyivosztokig tart.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.23. 23:33:44

@Mercifan:

Vagy ha a katolikus rádiónak, aki most nem fizet freki-díjat, versenyeznie kellene egy levélláda-kft-vel.

zsvadász 2012.01.23. 23:53:02

@jenőke: Ezek az álmaid? :-) Ha valaki el is fog fordulni a fidesztől, ami szerintem nem jelentős, akkor sem fog a baloldalra szavazni, inkább a jobbikra! :-)
Ezen a békemeneten nem olyan sok vidéki volt, legalább is ti mondtátok hogy nem volt olyan sok busz! Akkor a többség pesti volt! A vidékiek minden tüntetésre nem fognak felutazni! De rájuk szavaznak, mint mindig is tették! Közvélemény kutatás? Az ipsos pár napja azt írta, alig csökkent a támogatottságuk!

zsvadász 2012.01.24. 00:13:23

@Mercifan: Várjál, a hazug ATV, kihagytad! Az sem különb a sok süket dumájával! Jaj mindig ezzel jöttök hogy hány milliárdot adott! Senki sem hülye hiába hiszitek! Nem hiszek az ingyen ebédben! Viszik majd a tízszeresét! Pl.évtizedekig olcsó munkaerő, adómentesség a cégeknek vagy legalább is nagy kedvezmény, nincs konkurencia( A magyaroknak nincs mentesség, kedvezmény ezért nem versenyképesek) a nyugaton eladhatatlan olcsó szemétnek biztos piac, olcsóbb tranzit út a balkán és ázsia, közelkelet felé! S majd jön az olcsó föld! S biztos van még sok más is, ezért vettek be az eu-ba! Persze ez nem csak minket érint más szegényebb országokat is!

zsvadász 2012.01.24. 00:20:57

Sajnos a baloldal soha nem a saját országa érdekeit nézi, hanem azt hogy tudjon minél több pénzt elszedni másoktól, vagy kihasználni az embereket! Mindig is ilyenek voltatok! Lenin is egy tömeggyilkos volt! De látom most már inkább a zsidók felé húztok! Régen a baloldal még hallani sem akart a liberálisokról, most meg a seggüket nyalják! Ott remélitek a hasznot?

centenárium 2012.01.24. 09:23:18

Ne gyálázkodjál Te szar senkiházi.....Főleg meg a MAGYAROKAT NE GYALÁZD
mert véged, végetek itt mindnek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.24. 09:57:16

@centenárium:

Felelmelő dolog, és szerintem a magyarok nagy többsége büszke arra, hogy a hozzád hasonlóak vannak többségben Hazánkban.

Mercifan 2012.01.24. 19:31:36

@centenárium: GYERE TE KIS SZARHÁZI!!! VÁRLAK SZERETETTEL!

Milyen kocsid van, Turbómagyarkám? Milyen gyártmányú a mobilod és a számítógéped? Ja, hogy egyik sem magyar? (Igen, a Szutyuki sem, mert japán tulajdon!) Majd akkor ugass, ha az lesz!
Mitől vagy ilyen kemény, nethuszár? Fáj az igazság?

Mercifan 2012.01.24. 19:44:08

@zsvadász: Mivel egyáltalán nem nézek tv-t, így nem vágom. Régen (6-8 éve) néztem azt is, volt igazság ott is, nem mondom, hogy minden. Azt sem mondom, hogy elfogulatlan, de ezt a Klubrádió sem mondja. De észre kéne venni valamit: baloldali rádió: Klubrádió; tv: ATV. Jobboldali rádió: Lánchíd, Mária, Katolikus (ez ráadásul frekvenciadíjat sem fizet); tv: M1, M2, DUNA, ECHO, HÍRTV, TV2. Mintha kicsit jobbra billenne az a mérleg, nem gondolod? A Klubrádió viszont eddig is kiégetett évi 22 milliót a sávjáért!!!

Mercifan 2012.01.24. 19:44:41

@centenárium: Ki a faszom vagy te, szardarab?

Mercifan 2012.01.24. 19:46:36

@zsvadász: Ja, a Kossuth-Petőfi-Bartók triumvirátust ki is hagytam. Még jobban billen az a mérleg, nem?

zsvadász 2012.01.24. 22:27:32

A m1, m2 az "királyi" tv! Az előző 8 évben baloldali volt!

centenárium 2012.01.25. 09:10:35

@Mercifan: Magyar vagyok Te szer senki kisebbség.

Mercifan 2012.01.25. 10:48:21

@centenárium: Én mi vagyok szerinted, te idióta segg??????? Német? Francia? Angol? Orosz? Arab? Cigány? Segítek: egyik sem, én is magyar vagyok! DE NEM VAGYOK FASISZTA, VELED ELLENTÉTBEN! ÉS ILYEN IDIÓTA BAROM SEM VAGYOK, MINT TE!

Amúgy meg volt egy kérdésem, várom a válaszod!

Mercifan 2012.01.25. 12:23:22

@centenárium: Ja, és egyelőre szerencsére az ilyen árpádsávos nyilas fasiszta barmok mint te, az a kisebbség.

centenárium 2012.01.25. 12:36:18

@Mercifan: Nyilas az öreganyád Öcsi. Akkor 90 %-a nyilas az országnak
a Ti felfogásotok szerint. Akkor meg szélsőbalos pénzmániás ateista barom
aki tényleg eltörölné a határokat már most.

Mercifan 2012.01.25. 13:18:21

@centenárium: Azért azt hiszem, hogy leborulok nagyságod előtt: ismeretlenül ilyen jól ismersz? Csak gratulálni tudok!

MÉG EGYSZER JELZEM: VOLT EGY KÉRDÉSEM, VÁROM A VÁLASZOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mercifan 2012.01.25. 13:23:33

@zsvadász: Nem, az állami volt eddig minden esetben, de az is igaz, hogy minden kormány alatt érezni lehetett a kormányzati befolyást. Királyi csak 2010 májusa óta lett, pláne azután, hogy bevezették újra az állami cenzúra intézményét: www.hir24.hu/belfold/2012/01/24/lomnici-retus-kipakolt-az-mtv-riportere/

Mercifan 2012.01.25. 13:27:50

@centenárium: Ja, és nem vagyok nyilas, öreganyám sem az (ráadásul a felmenőimet szádra ne vedd, én sem anyáztam!). Viszont neked bölcsiben horogkereszt, oviban nyilaskereszt volt a jeled, most pedig mindkettő a hátadra van tetoválva. De szigorúan a két lapockádra, hogy középen elférjen a nagy-magyarország térkép vörös csillaggal a közepén, rovásírással alatta.

Mercifan 2012.01.25. 13:37:33

@centenárium: Mobilod vagy számítógéped azért csak van?!

centenárium 2012.01.25. 14:37:14

@Mercifan: Mobilom van de nem a multik szarát eszem,s brazil szemétcsirkét sem
kisbarátom. Számítógépem nekem nincs.
Ja és ki vágatta tönkre a magyar ipart és mezőgazdaságot, az általad kinyalt multik.

centenárium 2012.01.25. 14:46:39

@Mercifan: Téged nagyo zavar a" NAGYMAGYARORSZG" is na meg a nyilas jelképek... Kisbarátom én még magyarul tanultam a történelmet.
De ha neked itt nem tetszik akkor keress mást.
S ne magyarkodjá, ne bizonygassáll mint a kinn a"" kanadai bűnözők."" Ezt csak idéztem a kanadai kormányszóvivőtől.
De ha nem vagy eléggé képben olvasd át WELLS A világtörténet alapvonalai című könyvet. Még sajnos mai is állnek állításai.
Ja és 56-ban éreztem az lőpor illatát,hallottam hangját láttam fényét.

centenárium 2012.01.25. 14:47:28

@Mercifan: multik szarát nem esszem..............

Mercifan 2012.01.25. 15:21:09

@centenárium:

1., Akkor gondolom a CBA-ba vagy testvéreibe jársz vásárolni. Örülök neki, hogy megteheted. Én általában azt nézem meg, mit hol kapok meg olcsóbban. Bocs, hogy nekem számít a pénz. Ja, és elmeséled, hogy mitől kerül majdnem 2szer annyiba a magyar Mizo vagy Sole tej, mint a sokkal jobb minőségű német vagy szlovák? Pedig abban benne sincs pl. a beszállítás költsége.

2., Igen, nagyon zavar. Már csak azért is, mert Pl Erdély sosem tartozott a Magyar királyság és az Osztrák-Magyar monarchia fennhatósága alá. Az ország része volt, de mindig különálló fejedelemség volt, az erdélyi fejedelmek vezetése alatt. Arról már ne is beszéljünk, hogy ki is írta alá a trianoni szerződést Magyarország részéről? Elárulom: Drasche Lázár Alfréd rendkívüli követ, Bénárd Ágost munkaügyi miniszter. Ki is volt ekkor az ország vezetője? Csak nem Horthy??? Csak ehhez tisztában kéne lenni a történelemmel. De ha ez nem megy, akkor tudom ajánlani: Google a haverod! Milyen kanadai bűnözőkről beszélsz? A kivándorolt cigányokról? Menjenek csak, nekem nem hiányoznak. (Lehet, hogy nem erre gondolsz, de nem is érdekel különösebben. A rovásírás pedig sosem volt ősi magyar írás. Csak a székelyek sajátos, titkosítás céljából kitalált írásmódja. Ne keverjük már a szezont a faszommal.

(Még egy apróság: nem vagyok egy nyelvtan-náci, de botrányos a hejessírássod. Még az álamfő, alias Plagibá is megirigyelné!)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.25. 15:44:18

@centenárium:

Milyen mobilod van? Orion? CBA-ból internetezel?

"Ja és 56-ban éreztem az lőpor illatát,hallottam hangját láttam fényét. "
- Marhaság!
Ha igaz lenne, akkor minimum 62 éves vagy, és sokkal higgadtabban, érettebben vitáznál. Akik átélték ugyanis 56-ot, azok teljesen másként viszonyulnak hozzá, mint az a réteg, amely manapság hasznot húz állítólagos 56-os múltjából.
"Milyen kevesen voltunk, és milyen sokan maradtunk."
1956-ban sem volt minden teljesen fekete, vagy fehér. Rengeteg olyan dolog volt 56-ban, amit ma nem mesél senki.

centenárium 2012.01.25. 16:58:13

@Mercifan: Gróf Apponyi Albert megfelelően védte volna a mundért de
a helyzet hasonló volt mint most. Ez az unió is felér egy Trianonnal.
Milyen dolog az,hogy egy ország bankja csak a központi banktól függ?
A magyar államnak nincs beleszólása.
Igen nem volt Erdély a királyság része de nem Ukrajnához,Oroszországhoz
Romániához tartozott soha. Magyarabbak voltak mint Ti mindig.

centenárium 2012.01.25. 17:02:08

@Mercifan: rivásírás- erről valaki más beszélt neked. Meg sem említettem.

Mercifan 2012.01.25. 20:03:30

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Jogos. Szerintem is csak maximum egy huszonéves hülyegyerek lehet, aki a történelem és nyelvtan órákról sűrűn hiányzott.

Mercifan 2012.01.25. 20:31:18

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Ja, és vigyázz, mert az Orionból van japán is. Videoton magyar, viszont nincs telefonja. De úgy sejtem, már gyára sem.

Mercifan 2012.01.25. 20:45:28

@centenárium: Mit talált el? A mobilod, vagy a CBA-t? Mert a korodat nem hiszem. És a kérdéseimre meg továbbra sem válaszolsz, csak hajtogatod agresszívan a hülyeségedet. Ha idősebb lennél, akkor értenéd a gazdasági összefüggéseket, és értenéd, hogy mi a probléma a jegybankkal.

Azt sem értem, mi az a "Ti"? Szerintem én egymagam vagyok itt a gépnél, és velem "társalogsz", nem velünk. Én nem használtam királyi többest, az csak a felcsúti komplexusos törpének jár. Azt nem értem, hogy a kormány melletti tüntetésen miért nem voltak ilyen transzparensek (és most az első kommentből idézek!):

- 600 forintos benzint akarunk!
- 30 %-os áfát mindenkinek!
- a magánnyugdíj után a bankbetéteket is vegyétek el!
- Nem kell orvos, hisz Orbán és Szargyártó szavai gyógyítanak!
- a rendszámtáblák után az autóinkat is cseréljétek le!
- mi vagyunk a világ, a nemzeti farok csóválja a kutyát!
- Magyar Köztársaság helyett Magyarország, jövőre legyen Orbánia /vagy Onánia/!
- a magyar zászló és kokárda a miénk, a többieknek kuss, mert mi vagyunk A magyarok!
- azonnal mennyünk a szomszéd országokba szart keverni!
- Deutsch "ki a faszom" fürjtamás, Patakíí dáridóénekes, Csintalan "jellemóriás" Sándor, Bencsik-Bayer írástudatlan díszmagyar kerüljön a szarkotmányba, mert ők a példaképeink!
- Tőzsdézzetek bátrabban, az elbukott MOL 200 milliárd után tiétek -ha kapunk- az újabb IMF hitel!
- Snitt álamfő nem csalló, nem irástudatlan, nem bábú, ő a miénk és igy szeresükk!

A rovásírást meg azért emlegetem, mert a hozzád hasonló turbómagyaroknak a "Vesszen Trianon" a Nagy-Magyarország meg a Turul után ez a kedvenc vesszőparipája.

Ha olyan rossz az EU-ban, akkor tessék: lépjünk ki belőle! Azt elárulod, hogy utána szerinted mi történne az országgal az únió közepén tagságon kívül? Segítek, nehogy a gondolkodás túlerőltesse a 4 bites agyad: 5 ÉVEN BELÜL ELTŰNNE A TÉRKÉPRŐL!

A KÉRDÉSEIMRE PEDIG VÁROM A VÁLASZOKAT! MÉG EGYRE SEM VÁLASZOLTÁL!!!

Mercifan 2012.01.25. 21:05:14

@zsvadász: Ja, nem volt sok busz, csak nem fértek el a felvonulási téren. TÖBB, MINT 200 BUSZ HOZOTT EMBEREKET VIDÉKRŐL ÉS KÜLFÖLDRŐL! És az autóval érkezőkről még nem is szóltunk!

Az IPSOS kutatása szerint tényleg alig csökkent a támogatottság A DECEMBERIHEZ KÉPEST! AKKOR VOLT 18%, MOST "CSAK" 2 %-AL KEVESEBB: 16%!!! (Csak kérdezem, mennyi is volt a választásnál? Jól emlékszem, hogy 52%???) Csak ezek a fél mondatok, amik az igazságot tartalmazzák, valahogy kimaradnak a "független" (értsd: HÍRTV, ECHOTV, M1, M2, DUNA, DUNA WORLD, Mária-rádió, Lánchíd-rádió, Inforádió) média híreiből!

zsvadász 2012.01.26. 00:36:20

@Mercifan: Ha a fidesznek 16% van, vajon mennyi lehet az mszp-nek, 5 % ? :-)

zsvadász 2012.01.26. 00:42:12

@Mercifan: Az 52% nem egyenlő a 2/3-dal! A nem szavazoknak is jó a fidesz ha nem lenne jó akkor elmentek volna szavazni!

Mercifan 2012.01.26. 02:35:26

@zsvadász: Ezek szerint fogalmad sincs, hát segítek:

Fidesz 16%
MSZP 11%
Jobbik 8%
LMP 4%
DK 3%

Mercifan 2012.01.26. 02:48:47

@zsvadász: Így van! Márpedig a választásokon amit elértek, nem több, mint az összes szavazat 52,09%-a. Az, hogy a parlamentben 2/3-os többségük van, csak a régi választási rendszernek volt köszönhető. Ráadásul a teljes magyar népességhez viszonyítva még rosszabb az arány, mert darabszám szerint kb. 2.709.000 szavazatot kaptak. Ez pedig csak 27,097%. De ha ezt nem tudtad, akkor had kérdem meg, hol élsz Te?

A nem szavazóknak meg nem jó a Fidesz, viszont az "elkúrtuk" valamint a fővárosi BKV-s ügyek után az MSZP-re sem akart szavazni. Más alternatíva meg -valljuk be- nem nagyon volt, hacsak nem "sötétzöld" (LMP) vagy "rovásírás-tetovált" (Jobbik, alias Náci Párt) valaki. MDF süllyesztő, Bajnai meg -ígéretéhez híven- nem indult semmilyen formában. Pedig nekem pl ő lett volna az alternatíva. Most sincs senki, akire szavaznék, de a jelenlegi rablóbandát módszeresen, egyesével húznám lámpavasra (egyiket kötélen, másikat fölülről, ánuszon keresztül) az Andrássy úton.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.26. 02:49:56

@zsvadász:

A nem szavazoknak is jó a fidesz ha nem lenne jó akkor elmentek volna szavazni!

ROTFLOL!

Ez minimum Karinthy-díjas!!!!

Mercifan 2012.01.26. 02:50:29

@Mercifan: Ja, és mégegy: a teljes lakosság tükrében 84% (!) szerint rossz irányba halad az ország!

centenárium 2012.01.26. 08:51:57

@Mercifan: Igen a koromat találtad el kis komcsinak nevelt barátom.
Igen mi többen is leszünk mindig mint a zabáló szarrágó szépasszonyvölgyi törökzsoltok és Angyalföldet telehányó Szanyi Tiborok követői meg WW FERI majmai.
Menjél tankolni az általatok kinyaltseggű eurós tótokhoz. Meg vásárolni is.
Ha majd Iránt megtámadja a globalista világellenség, akkor is Orbán Viktorra kenitek
a 800 forintos benzinárat.

zsvadász 2012.01.26. 08:55:04

@Mercifan: Teljes lakosság? :-) Te már a gyerekeket is bele veszed? Maradjunk inkább a szavazattal rendelkezőknél! Várjuk csak ki a végét! Te másfél év után csodát vársz? Én a fideszre szavaztam de azt én sem gondoltam hogy pár hónap alatt csuda jó lesz nekünk! Majd 2014- ben meglátjuk! Remélem a lámpa oszlopokon az mszp tagjainak is hagysz helyet!

zsvadász 2012.01.26. 09:01:55

@Mercifan: Miért tűnne el?
Az eu-n belül sincs egyenlőség, mindenki ki áll a nemzete érdekei mellett, akkor had tegye ezt MO is!

zsvadász 2012.01.26. 09:09:39

@Mercifan: Hogy mennyi okos ember van itt! A háttér dolgokról se te se én se a laksság 99% nem tud! Én az mszp-t is utolag értékeltem, holott biztos voltam benn hogy ki fossza, tönkreteszi az országot, de előre akkor sem értékelhettem!
Ha már az előbb hivatkoztál a közvélemény-kutatásra akkor látnod kell, hogy még így is a jobb oldalnak van jóval nagyobb előnye! Ezen én elgondolkoznék a helyedben!

Mercifan 2012.01.26. 10:49:34

@zsvadász: Tessék, akkor mutatom a biztos szavazók körében, legfrissebb Tárki kutatás:

A biztos pártválasztók körében:

2012. január

FIDESZ 37%
MSZP 23%
JOBBIK 23%
LMP 9%
DK 4%

2010. június

FIDESZ 67%
JOBBIK 15%
MSZP 10%
LMP 10%
DK -

Hogy miért tűnne el? Gondold csak végig ép ésszel! Határok visszaállítása -> export-import megnehezedik, csökken a kereskedelem. Vámot kell fizetni mindenre, mert az EU-n kívül nincs szabad áruáramlás -> csökken a kereskedelem. Mindkettő rontja a gazdaságot. Drasztikusan csökkenő turizmus, megintcsak gazdaság. EU-tagországoknak járó támogatások elmaradása (eddig azért nem kevés lóvét kaptunk tőlük), fejlődés lassulása (bár lassan most sincs, úgyhogy inkább visszafejlődés lenne), ország pusztulása. Stb. Mondjak még okokat?

Mercifan 2012.01.26. 10:52:47

@zsvadász: Ehhez meg csak annyit, hogy abból a bizonyos 12 évből az első 4 bizony Fidesz kormány alatt volt. Miért nem léptek akkor? De ezek szerint csak a címet olvastad el.

Orbán papa bányáiról vagy a Vegyépszeres autópályaépítésekről meg már ne is beszéljünk.

Emútnyócév, igaz?!?!?!

Mercifan 2012.01.26. 11:08:42

@centenárium: Te mi a szarról beszélsz? Ne keverd már a szezont a faszommal! Kit érdekel Török Zsolt, Szanyi Tibor, vagy Gyurcsány?

Nem megyek a tótokhoz, mert nálam jobban kevesen utálják őket. Se történelmük, se földjük (mert az bizony hozzánk tartozott, ebben igazad van), se saját nyelvük nincs.
Ha Iránt embargóval sújtják, az nem az EU és Orbán hibája, ennyire nem vagyok primitív! (De úgy látom, magadból indulsz ki.) Az csak és kizárólag Irán hibája, mert elkezdett atomfegyvereket fejleszteni. Igen, ez is befolyásolja benzinárat, de az év eleje óta több, mint 20 forinttal emelkedett az üzemanyagok ára, amit viszont nem írhatsz más számlájára, mint a kormányé! Először is emelték az áfát, ez rögtön 8 forint volt literenként. Ezen kívül "drága" kúrmányunk "áldásos" tevékenysége folytán zuhanópályára álló dollárhoz viszonyított forintárfolyam okozott még literenként több, mint 15 forintos drágulást. És lehet, hogy ezzel újdonságot árulok el, de sajnos dollárban fizetünk a kőolajért, mert nálunk nincs értékelhető mennyiség.

centenárium 2012.01.26. 11:14:54

Oké kisbarátaim akkor legközelebb már együtt védjük Magyarország szuverinitását.
Ott fogtok Ti is menetelni. S leszarjátok az ilyet mint a Klubrádió,Atv,Népszava
stb. Na jó én befejeztem............

Mercifan 2012.01.26. 11:22:07

@centenárium: Ja, és a nagy komcsizásra csak ennyit mondok:

Stumpf István - MSZMP
Járay Zsigmond - MSZMP
Matolcsy György - MSZMP
Martonyi János - MSZMP
Kerényi Imre - MSZMP
Chikán Attila - MSZMP
Fónagy János - MSZMP
Szabadi Béla - MSZMP
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Kövér László - KISZ titkár
.
.
.

És még sorolhatnám. Szóval ki is a komcsi?????????????????

Mercifan 2012.01.26. 11:36:18

@zsvadász: Várni? Mire? Nekem most csökkent egy év alatt kb 45-50 ezer forinttal a havi fizetésem. Ha csak a benzinár miatt nézem, napi szinten 1.500 forinttal nőtt a kiadásom, mert az autómmal dolgozom, és a z üzemanyagot bizony nekem kell finanszíroznom. Ez nem sok, csak havi 30.000 forint pluszköltség tavaly januárhoz képest, és a bevételi oldalon is el kellett szenvednem egy 15-20.000 forintos csökkenést. Most tartok ott, hogy már a havi kiadásaimat jó esetben éppenhogy, rossz esetben nem fedezi a bevételem. Ruházkodásra, vagy ha valami tönkremegy a lakásban, annak cseréjére vagy javítására már nem telik. Ha így és ilyen tempóban haladunk, egy éven belül éhen halok a kisfiammal együtt! A hiányzó különbözetet ki fogja nekem finanszírozni? Te?!?!?!

zsvadász 2012.01.26. 22:16:23

@Mercifan: Ez megnyugtató a jobb oldalnak meg van a megfelelő többsége! Söt egy maga a fidesznek is több mint az msp*lmp+dk! :-) De ettől függetlenül nem hiszek az ilyen felméréseknek!

zsvadász 2012.01.26. 22:23:58

@Mercifan: Sok lovét kaptunk? Miért? Az olcsó munkaerőért cserébe?
Tudod, kereskedni nem csak at eu-val lehet!

zsvadász 2012.01.26. 22:39:00

@centenárium: Ebben gyanítom igazad van, csak mire felébrednek már hazánk se lesz! Úgy látom ők szeretnek függeni másoktól s közben amerikáról álmodoznak!

Mercifan 2012.01.27. 01:02:02

@centenárium: @zsvadász:

Egy dolgot magyarázzatok meg nekem:

Ha tényeket közlök, miért nem tudtok mást hozzáfűzni, mint a kormánypropaganda? Vagy kérdéseket teszek föl, miért nem tudtok arra válaszolni??? Ennyire nincs saját vélemény? Ennyire hatásos az agymosás? Miért mindenre a demagógia a válasz?

Nem vitázom tovább veletek, mert azt csak tiszta elméjű, szabad gondolkodású, értelmes emberekkel lehet. Agymosott propagandagépekkel nem érdemes szóba elegyedni, mert mindenre ugyanaz a válasz.

Sajnálom.

zsvadász 2012.01.27. 08:52:20

@Mercifan: Csak az a szabadgondolkodású aki veled ért egyet?

zsvadász 2012.01.27. 09:04:47

@Mercifan: Jó akkor máshogy írom! Ha a tények megbizhatok, akkor most csökkent a kormány népszerűsége! De még így is nagyobb mint az ellenzéké! Ezt már tényleg nem lehet máshogy értelmezni!

Mercifan 2012.01.27. 10:47:32

@zsvadász: A kérdésemre továbbra sincs válasz...

centenárium 2012.01.27. 13:48:02

@Mercifan: Kisbarátom!

Te nemigen tudhatod,hogy anno aki valamilyen vezetőpozícióba akart kerülni vagy végzettsége alapján kijárt volna neki, kellett a piroskönyv. Hogy ki-ki mennyire
volt hithű a rendszerhez más dolog.
Ha ez nem igy lett volna még ma is csak fiatal emberek ülnének a parlamentben.
Mert egyszerűen nem volna arra alkalmas 50-65 éves.
Az én esetem is erre példa. 90-ig az Istennek sem léptem előre.Bezzeg azután
szépen ment minden. Egy magyar stratégiai ipari üzem vezetőjeként mentem nyugdíjba.

zsvadász 2012.01.27. 23:48:34

@centenárium: Sokan ezért sírják vissza a régi rendszert! Nem dolgozni, hanem kihasználni akarják a népet, elég egy kis könyvecske és máris nyilik a jobb világ! Bár, ahogy elnézem van aki folytatja, folytatná!

Mercifan 2012.01.28. 02:02:54

@centenárium: De, pontosan tisztában vagyok vele. Viszont ha egy magyar stratégiai ipari üzem vezetőjeként mentél nyugdíjba, valószínűnek tartom, hogy nem 100.000 forint az a nyugdíj. Nem mondom egy szóval sem, hogy nem érdemled meg, mert valószínűnek tartom, hogy megdolgoztál érte (lehet, hogy a naivitásom fog sírba vinni, de én már csak ilyen vagyok). Viszont megpróbálhatnád azt, amit én:
75.000 nettóból (napi 12-13 óra munkáért havi 24 munkanappal) lakást fenntartani, meg gyereket eltartani. Kíváncsi lennék, hogyan sikerülne, és mennyire haragudnál a kormányra, amikor napról napra azt látod, hogy nem megy. Vagy inkább mondom úgy, hogy nettó 117.500-ból próbálj meg magadon kívül még két emberrel együtt megélni! Úgy, hogy a lakásnak nincs törlesztője, és rezsi is kijön havi átlag 30.000-ből!!! (Tudom, Matolcsy szerint 47.000-ből nagyon jól meg lehet élni manapság. Csak kíváncsi lennék, hogy mennyire állna sírásra a szája másfél hét után, ha neki kéne ennyiből élni!

@zsvadász: Nem sírom vissza a régi rendszert, mert például a hiánygazdaság, a cenzúra, stb. senkinek sem volt jó a vezíreket kivéve. Most viszont fénysebességgel rohanunk abba az irányba! Ezt nem belátni nettó idiotizmus.

MINDKETTŐTÖKNEK MONDOM:

VÁROM VÁLASZAITOKAT AZ ÁLTALAM KORÁBBAN FELTETT KÉRDÉSEKRE! KONKRÉT, EGYENES BESZÉDET KÉREK!

zsvadász 2012.01.28. 08:09:22

@Mercifan: Gyanitom eddig sem a jólkeresök táborát gyarapitottad! Miért ezt a kormányt hibáztatod? Elmult 8 év nem számit? Tudod ha rossz a vetés, nagy termésre ne várj, hiába jön a tavasz! Fejet hajtunk a nyugat és a zsidók elött, ti is ezt akarjátok!/ pl. imf/ S nekik az az érdekük, hogy olcson dolgozzunk!
Mik a kérdések?

centenárium 2012.01.28. 10:21:10

@zsvadász: Igen ez így van. De annyira alacsony szinten állnak már morálisan
is,hogy egy Szanyi is döngetheti a mellét,hogy elnök lesz.Úgyhogy lassan
felmorzsolódnak.

centenárium 2012.01.28. 10:29:31

@Mercifan: Sajnos ezek a bérek az namcsak elmúlt 2 évben alakultak ki.
De hát mi az oka!? Csak az államadósság. Ezen belül meg az elhibázott
gazdálkodás és a korrupciós ügyletek. S a begyepesedett 60 éves felfogás.Én nem a Fideszt szeretem, hanem a balliberálisokat nem szeretem. S jelenleg a legtöbb észérvű nemzeti felfogást a Fidesz mutatja.

Mercifan 2012.01.28. 18:48:54

@zsvadász: Hát épp ez az, hogy de! Az első Orbán-kormány alatt rosszabbul éltünk az egész családomat beleértve, mint előtte bármikor. Utána 2003 év elejétől javult a helyzet, sőt, nem sokkal később olyan pénzeket kerestem, hogy az már arcpirító. Aztán jött 2008, gazdasági világválság, de még akkor sem volt sokkal rosszabb, kb 2-3%-kal lett kevesebb REÁLÉRTÉKEN a jövedelmem. Majd jött 2010, kormányváltás, az első fideszes bejelentés után, miszerint "csődben van az ország", rögtön romlott a helyzetem. Nem sokat, csak úgy 10%-ot. Azaz a jövedelmem 1/10-ét sikerült kb 2 hónap alatt buknom. Most pedig még annyit sem keresek, mint 10 évvel ezelőtt. De valahogy nekem úgy tűnik, hogy mintha az árak most is csak fölfelé mennének, az elmúlt kb 1 évben főként. Elég csak az üzemanyagárat említeni: egy év alatt a benzin több, mint 80 forintot, a gázolaj majdnem 100at emelkedett literenként. Melyik kormány alatt fordult ilyen elő valaha is? És ez súlyosan kihatással van mindennek az árára. Persze, mindenhol drágul a világon, de SEHOL SEM ilyen mértékben!!! Mégpedig elsősorban azért, mert a forintunk sosem látott tempóban értéktelenedik el. Még egy év sem kellett hozzá, hogy a dollárhoz viszonyítva 30%-ot zuhanjon az értéke! Márpedig sajnos a kőolajat kőkeményen dollárban kell kifizetni! És ennek pl az eurózóna válságához vajmi kevés köze van. Ha lenne, akkor az euró is 30%-ot romlott volna a dollárhoz (vagy akár a CHF-hez) képest (valamennyit az is romlott, de közel sem annyit).

@centenárium: Az államadósságot pedig nem lehet kizárólagosan okolni, mert az az első Orbán-kormány alatt is emelkedett, meg az Antall-Boross féle MDF-kormány alatt is. A Horn kormány alatt csökkent kizárólag, mégpedig az általatok úgy utált Bokros-csomag következtében kb. 30(!) százalékkal! És jelenleg megint emelkedik, és még fog is fog. Arról nem beszélve, hogy az akkor Orbánék által bevezetett államilag támogatott lakásvásárlási hitelek állami részét is abból fedezték (egészen addig, amíg lehetett). És a devizahitelezési tilalmat is ők oldották föl még 2001 második felében! Első devizahitelemet 2001 decemberében vettem föl! Úgyhogy ezt sem lehet a baloldali kormányok nyakába varrni!!! Hozzáteszem, hogy bár baloldali gondolkodású vagyok, de NEM VAGYOK LIBERÁLIS! Úgyhogy jelenleg (és ha így megy tovább, később sem) tudok kire szavazni! Nem tudsz olyat mondani, akinek a neve mellé odatenném azt a kibaszott "X"-et.

Ha pedig a kérdéseimre vagytok kíváncsiak, akkor olvassatok vissza, föltettem egy párat! Nem fogom mégegyszer ugyanazt leírogatni. Ez egyébként elsősorban Centenáriumnak szól. Továbbra is várom a válaszokat! A mellébeszélés nem érdekel.

Ez már csak hab a tortán:

tenytar.hu/elemzes/lex_baratok_es_ellensegek

Ha ez így mind rendben van, akkor itt súlyos bajok vannak!

Mercifan 2012.01.28. 18:50:43

@Mercifan: Ja, mégegy apróság:

Én nem állami cégnél dolgoztam, és most sem teszem. Csak hogy egyértelmű legyen, hogy a húsosfazéknak a közelében sosem voltam!!!

centenárium 2012.01.28. 19:09:48

@Mercifan: Óriási tévedés, az első Orbán kormány alatt csökkent először a húsz év alatt az adósság.
Te látom fiatal korod ellenére egy megkeseredett ember vagy. Ne tedd!
Annyira nem kell belezavarodni ezekbe a politikai ügyekbe.
Nem tudom ti egy páran itt ültök ennél a lapnál s figyelitek ki mit ír????

zsvadász 2012.01.28. 22:55:19

@Mercifan: Nézz utána az államadosság alakulásának! A első orbán kormány idejében kb, 54% az volt a randszer váltás után a legkisebb! 2010- ben kb 83% ez majdnem elérte at antal féle kb 90%-ot! Most majd a ti által kivánt imf-el majd megint elérjük! Ha az euró-zona válságban van akkor a forintot is érinti! A görög válság is érintette a forintot!
De úgy látom te sem veszed tudomásul, hogy válság van még mindig! Nagy csodát ne várj! Az mszp alatt nem volt, mégis egyre nőttek az árak!
Akkor Te szerencsés vagy, nekem 2002-óta romlott az életszínvonalam! Most stagnál!

zsvadász 2012.01.28. 23:02:52

@Mercifan:" Aztán jött 2008, gazdasági világválság, de még akkor sem volt sokkal rosszabb, kb 2-3%-kal lett kevesebb REÁLÉRTÉKEN a jövedelmem."
Akkor kezdödött a válság, most tombol! Nagy különbség! Nézd a görög, olasz portugál, spanyol példát ők sem 2008-ban mentek tönkre, ha nem 2011-ben. S mi talán annyira szarul nem álluk mint ők, de ez nem az mszp-nek köszönhető!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.29. 00:27:34

@zsvadász:
Szépek ezek a százalékok, amiket ideírogatsz, de az a baj, egy százalékláb-érték önmagában semmit sem jelent, hisz nem ismerjük az alapértéket.

A válság tombolásáról csak annyit, hogy Münchenben a 4 emeletes Audi kereskedésben olyan tömeg volt, hogy nem lehetett normálisan mozdulni. Biztos a válság jele.

Válság egy faszt! Németeknél a válság jóformán elmúlt (Igaz, hagyott hátra nyomokat). A kormány hibája, hogy a magyar cégek nem tudják meglovagolni a német fellendülést.

Itthon jelenleg a kormány faszsága miatt van válság.

centenárium 2012.01.29. 08:17:51

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:

Nézz utána egy kicsit,az első Orbán kormány alatt csökkent az adósság.

zsvadász 2012.01.29. 10:28:23

Nem is kell ismerni az alapértéket! A Gdp-hez van viszonyitva! Az se jobb ha az adosság nem változik és a gdp csökken!
Németekhez ne hasonlits senkit! Ha nincs válság akkor mi történik azokban az országokban amit írtam? Olasz spanyol portugál görög! De akár írhatjuk szerintem hozzá szlovéniát is! Abban is biztos vagyok hogy így vagy úgy a németek vigyáznak most a piacaikra!
Meg milyen magyar cégekre gondolsz? :-) Azokat már tönkre tették az elmúlt 8 évben! Van itt emlitésre való magyar cég? Mondj egy párat! :-) De ne a sarki füszerest! :-)

Mercifan 2012.01.29. 13:37:41

@centenárium: @zsvadász:

Utánanéztem, tessék:

"1. GDP arányos államadósság:
Boross Péter idején elérte a maximumot amit a Horn kormány drasztikus intézkedésekkel 90,7 százalékról 59.9 százalékra csökkentett. (30,8% csökkenés) Ezen az értéken vették át Orbánék. 3 év alatt még csökkent 52 százalékig de az utolsó évükben visszanövelték 55.6 százalékra. Tehát összességében csökkentettek rajta 4.3 százalékot a Horn kormány 30 százalékához képest úgy hogy az egész folyamat náluk fordult meg és növekvő pályára állt. Sajnos az érték valóban egyenletesen növekedett... 2008-ban sincs jelentős kiugrás.
2. A névértékes grafikon egyenletesen növekedett minden kormány idején. Így feltételezem ha mindig a Fidesz kormányzott volna akkor is növekszik. De ezt már nem tudjuk meg.
3. A devizahitelezés valóban a szocialisták idején emelkedett nagyot. De térjünk vissza az első ponthoz. Miért kezdett emelkedni az államadósság az Orbán kormány utolsó évében? Talán ennek is volt köze hozzá:
""""""A lakosság számára devizahitel felvétele 2001. június 15-től volt lehetséges, amikor is az akkori FIDESZ KORMÁNY JAVASLATÁRA A PARLAMENT ELTÖRÖLT MINDEN KORÁBBI DEVIZAKORLÁTOZÁST és ezzel lényegében megnyitotta az utat a devizahitelezés előtt. Éppen ezért nincs is mit csodálkozni azon, hogy 2002-ben még feltűnően alacsony volt a lakossági devizahitel állomány.""""""""" "

És itt a grafikon:

a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/429992_354976671199204_280655911964614_1263299_556587492_n.jpg

Na erre mit léptek? A tényekkel szerintem nem lehet, nem érdemes vitatkozni.

A németekhez hasonlítani tényleg nem érdemes magunkat, de nem kell elfelejteni, hogy súlyosan függünk tőlük. A német autógyáraknak nagyon sok beszállítója nálunk van, csak hogy egy példát említsek. Többek közt beltéri elemeket (kárpitok, burkolatok, stb.) valamint elektronikai részegységeket magyar cégek gyártanak, amiket később a Mercedes, Opel, stb beépít az autóiba. De hozhatnék más példát is.

Mercifan 2012.01.29. 13:39:13

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Nem tudom, hogy ezek az emberek honnan szedik az értesüléseiket, de ez nagyon gáz. Nem látnak át a narancs ködön, és nem hajlandóak elfogadni a fekete-fehér tényeket. Az meg szerintem különösen gáz, hogy felteszek kérdéseket, nincs rá válaszuk. Leírok tényeket, és olyan dolgokat mondanak, aminek egyrészt köze nincs a valósághoz, másrészt a témához se. Álomvilágban élnek, amit a tökéletes agymosás után tápláltak beléjük, és nem hajlandóak kiszakadni belőle.

Mercifan 2012.01.29. 13:47:09

@centenárium: Ja, és mégegy:

Nem ülök itt, csak ha már elkezdtem egy témát, azt le szoktam zárni. (Sajnos betegség miatt itthon vagyok, úgyhogy most épp van rá időm.) Ráadásul igyekszem tényekkel, számokkal, adatokkal alátámasztani amit mondok, és nem mások gondolatait ismételgetem. Valamint elfogadom, ha a másik félnek igaza van. Sajnos a tények makacs dolgok, sokszor kényelmetlenek és kellemetlenek is. De ez van.

Amúgy meg egy dolgot nem tudok eldönteni: A felcsúti törpének és rablóbandájának mi lehet a kellemetlenebb: a sötétség a fejükben, vagy a zabszem a seggükben?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.29. 14:26:58

@zsvadász:

:))))))))))))))))))))))

Ilyeneket régebben rendszeresen lehetett olvasni. 88 előtt. Nem gondoltam volna, hogy a fidesz alatt jön vissza a régi szellem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.29. 14:38:48

@Mercifan:

Hagyni kell, hogy maguktól ébredjenek fel kábulatukból. Lehet velük vitatkozni, mert némelyik elgondolkodik, de a belátás pillanatában egyedül kell, hogy legyenek, meg kel próbálniuk egyedül feldolgozni, hogy eddig megvezették őket.

Legutóbb egy nagyon jó barátom ébredt fel kábult álmából. fideszes a lelkem, és narancsködös. Ettől függetlenül jól el lehetett vele beszélgetni pináról, fociról, autóról, még a politikáról is, mert noha agya ködben volt, hajlandó volt érvelni a baromságok mellett is, ráadásul néha meglepően logikusan.
Egy-két ilyen vita alkalmával rájöttem, hogy ő is azt akarja amit én, csak az eszközeink, amiket alkalmaznánk, teljesen ellenkezőek.

Legutóbb dicsérte a kormányt, hogy milyen jó lesz, mert jönnek a földrajzi alapon levő rendszámok. Megpróbálja a műszakit addig elhúzni, hogy neki már új rendszáma legyen.

Kiszámoltam neki, hogy mire lecseréli az összes szükséges dolgát, az 135 ezer Ft-jába, és 3 nap szabadságába kerül. És akkor a külföldön meglevő dolgai (Brenner bérlet, Umweltplakette, német üzemekbe (partnerek) meglevő behajtási engedélyek még sehol nincsenek.

Ő felébredt.

Mindenki fel fog ébredni, de figyelnünk kell, mert ov a hatalom érdekében elkezdett minden érdekcsoportnak odavetni egy kis koncdarabot.

A kampány elkezdődött!

Mercifan 2012.01.29. 16:04:10

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Persze, igazad van. Nekem is van olyan ismerősöm, akinek kialudt a ködgyertya. Én csak azt nem értem, hogy egyeseknek miért kell ehhez segítség? Főként miért az kell hozzá, hogy az éhenhalás szélére kerüljön? Előtte nem veszi észre, hogy körülötte mindenki az ellenkezőjét mondja, mint ő, és mégis hajtja a baromságot? Tényleg ennyire primitívek, egyszerűek egyesek?

A kampány pedig be sem fejeződött, ugyanazt szajkózzák lassan 10 éve, és nem bírják abbahagyni.

Mercifan 2012.01.29. 16:04:46

@Mercifan: Szerintük mindenki hülye, csak ők a helikopterek.

centenárium 2012.01.29. 17:20:33

@Mercifan: Akkora rablóbanda még nem ült Magyarország élén mint
mint a pufulykás Horn és Piroska néni vejének idejében.
Azért állunk mos ilyen szarul.

Mercifan 2012.01.29. 17:24:21

@centenárium: NÉZD MÁR MEG AMIT BELINKELTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!! NE A FASZSÁGAID HAJTOGASD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ÉS VÁLASZOLJ AZOKRA A KÉRDÉSEKRE, AMIKET FÖLTETTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!

zsvadász 2012.01.29. 20:05:07

@Mercifan: Megnéztem a grafikonodat! Engem támaszt alá! A medgyesyvel kezdett el emelkedni az adosság! Orbán alatt csökkent!
2, feltételezésekbe ne kezdjünk bele!
De ha te bele akarsz, akkor én azt feltételezem, szerintem jogosan ha az mszp nem bukik meg, akkor most a göröggel egy szinten állnánk!
Nincs semmi köd inkább elötted van vörös köd vagy ami még rosszabb a szidók malmára hajtanád szívesen vizet, mert abból hasznot remélsz!
Eladják a hazádat! nem veszed észre?
Azokra a kis beszállitokra gondolsz aki pár " csavart" szálit? Mert a jelentősebb beszálitok külföldi tulajdonban vannak és az olcsó magyarral dolgoztatnak!
Gondolod egy két közép ami inkább kis vállalat meg menti az országot!
Tudsz olyan 100% -os magyar tulajdonban levő céget aki legalább 1000 embert foglalkoztat? Na ne a közlekedési vállalatokat mond! Bár profitot azok nem termelnek!
Deviza hitelek meredekségéből azt veszem észre, hogy medgyesyvel kezdődött az ámokfutás! Gondolom azért mert a beszédhibás elvette a lakáshitelek adóvisszatértését! Ezek után már a forint hitel nem volt versenyképes! De ezt ök pontosan tudták! Ezzel bele kényszeritették az embereket az akkor még olcsó frankhitelbe! A végeredményt már ismerjük! Azt se hiszem, hogy az akkori közgazdászok nem tudták előre, hogy ebből gond lesz! Cél elérve, most már olcsó az ingatlan, lehet venni!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.29. 20:38:02

Jók ezek a komplex táblázatok és grafikonok,mert mindenki azt magyaráz bele, amit akar.

Azt viszont, hogy én hogy érzem magam, mennyire látom biztonságban például a bankban levő megtakarításomat (semennyire), mennyire jövök ki a pénzemből, mennyi marad a rezsi kifizetése után, és az mire elég (kevesebbre mint 4 éve!, pedig kaptam 16%-ot.), ezek mind olyan dolgok, amiket nem tud nekem egy narancs se megmagyarázni, főleg azzal nem, hogy azemútnyócév.

Tipikus magyar impotens faszság, hogy mindig a másikra mutogatunk. Csináljuk inkább.

Eddig egyedül a Bajnai volt az, aki nem mutogatott. Mutogatásban egyébként a fidesz élen jár, cselekvésben meg sehol.

zsvadász 2012.01.29. 22:27:21

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:
A grafikon egyértelmű! nem kell magyarázni!
Most ez van! Senki sem örül ennek a helyzetnek! Kivéve aki ebből hasznot huz! A liberális paraziták!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.29. 22:34:48

@zsvadász:

Értelmezd,majd definiáld a "liberális paraziták" szókapcsolatot! Esetleg olvass utána, hogy mit is jelent a liberális szó! Segítek: Tolerancia a liberalizmus egyik alapértéke, azaz próbálok veled értelmesen vitázni, bár hasztalan, mert egy idióta faszkalap vagy, akinek nincsenek érvei csak fröcsögni tud.

Ajánlom figyelmedbe Winston Churchill egyik híressé vált mondását a statisztikákról. Guglizz rá, addig is művelődsz.

A grafikon újraértelmezésénél vedd figyelembe, hogy egy gazdaságpolitika kb két év után kezd el hatni. Többek között ezért sem jó ad-hoc gazdaságpolitikát folytatni, bár ezt ma már a matolcsiné férjén és még pár narancson kívül mindenki belátta Hazánkban.

Bevallom egyre fárasztóbb a mocskolódásaidat olvasni, melyek mögött csak gyűlölet van, ész ellenben annál kevesebb.

zsvadász 2012.01.29. 23:09:27

"A grafikon újraértelmezésénél vedd figyelembe, hogy egy gazdaságpolitika kb két év után kezd el hatni". Akkor ezekszerint a bajnai -féle gazdaság politika most hat! Remélem elégedett vagy!!!!
Tolarencia? Vannak nemzetek amelyeknek saját kulturájuk, közerkölcsük van, a tolarencia jegyében tessék ezt figyelembe venni, és nem rá eröltetni a tolarencia jegyében más kulturákat! Ezt persze minden másra is ki lehet terjeszteni! A liberálisok szétzüllesztik a nemzeti öntudatot, egy másnak ugrasszák az embereket ezt utána persze ki is használják!
Mondok én egy erős érvet, az utobbi tíz évben tönkre mentek az emberek! S ezt balgaság lenne az utolsó másfél évre fogni! Úgyanis nem volt az embereknek tartalékuk valahogy nem tudtak tartalékolni! Az mszp vezetés ezt nem tette lehetővé!

Mercifan 2012.01.29. 23:20:48

@zsvadász: Szerintem meg nem támaszt alá. Ugyanis folyamatos, majdnem egyenletes emelkedést látok névértéken a rendszarváltás óta. Ahogy pedig nagy vehemenciával kijelentetted, hogy GDP-arányosan kell nézni az államadósságot, úgy pedig éppen az előző Orsós-kúrmány alatt kezdődött az emelkedése. Az meg, hogy regnálásuk elején csökkent, rohadtul nem az ő érdemük, hanem az általatok annyira gyűlölt Bokros-csomag következménye. Úgyhogy ezt egy "kicsit" megcáfoltam (ha nem így látod, keresd fel szemorvosod, vagy optikusod). Megintcsak azt tudom mondani, hogy sajnos a tények makacs dolgok.

Sajnos az a gond, hogy Orbán a legrosszabb keverék, ami létezhet. Cigány és (bár tagadja, de igaz) zsidó keverék. Az ilyen pedig nem tesz mást, minthogy amire nem tud megalkudni, azt ellopja. Ráadásul agresszív, és erőszakos, mint a cigányok 99%-a. Kösz, de valahogy nem tudott meggyőzni. Egyik fajtában sem bízok, hát még a kettő párosításában!

Azok a kis beszállítók akikre gondolsz, a teljes Opel-Ford modellpaletta kárpitjait, kormányát, üléseit, a Ford-Mercedes teljes modellpaletta elektromos rendszerét, és még sok egyebet is gyártják. Valahogy nekem ez többnek tűnik, mint pár csavar.

Olyan cég kell, ami versenyszféra, és több, mint 1000 embert foglalkoztat, 100% magyar tulajdonnal? Start Autó, Unix Autó, Bravotel csoport. Soroljam még? (Bár lehet, hogy most ők leépítésre kényszerülnek a bérkompenzáció miatt.)

A deviza hitelekre meg mégegyszer idemásolom, mert nincs kedvem egy kézzel újragépelni:

""""""A lakosság számára devizahitel felvétele 2001. június 15-től volt lehetséges, amikor is az akkori FIDESZ KORMÁNY JAVASLATÁRA A PARLAMENT ELTÖRÖLT MINDEN KORÁBBI DEVIZAKORLÁTOZÁST és ezzel lényegében megnyitotta az utat a devizahitelezés előtt. Éppen ezért nincs is mit csodálkozni azon, hogy 2002-ben még feltűnően alacsony volt a lakossági devizahitel állomány."""""""""

Ki is volt akkor kormányon? Az államilag támogatott lakáshitel pedig egy politikai lufi volt, ugyanis annak fedezete szintén a Bokros-csomagból származó megtakarítások voltak kezdetben, majd mikor Medgyessyék kormányra kerültek, kiderült, hogy egy hatalmas lyuk keletkezett miatta a költségvetésben. Ezért is kellett újabb állami hitelt fölvenniük. Látom, az összefüggések sorozatosan elkerülik a figyelmedet.

Az egyetlen ember, akinél elgondolkodnék rajta, hogy letegyem-e azt az "X"-et, az Bajnai lenne. És ez akkor is igaz lenne, ha a Fidesz színeiben indulna. Föl kéne végre fogni: a Felcsúti Törpe MEGBUKOTT!!! Eltolcsy-val együtt!!!

zsvadász 2012.01.29. 23:46:21

"Azok a kis beszállítók akikre gondolsz, a teljes Opel-Ford modellpaletta kárpitjait, kormányát, üléseit, a Ford-Mercedes teljes modellpaletta elektromos rendszerét, és még sok egyebet is gyártják. Valahogy nekem ez többnek tűnik, mint pár csavar"
Azért ekkora marhaságot ne írjál! Ezek a gyárak nem hiszem, hogy magyar tulajdonúak! Csak a melósok magyarok! A végén még kiderül nincs is külföldi multi itt!:-)
Persze tudom a suzuki is mi autonk de azért nem magyar tulajdonú!

Látom ahhoz értesz, hogy mindent megmagyarázol, olyanokat írsz amik a grafikonokból nem olvashattál ki! Szóval ha nem voltál közel a mézes csuporhoz akkor csak onnan tudhatod amit a zsidók és komcsik összehazudtak!
Ehhez tényleg értenek azt elismerem!

zsvadász 2012.01.29. 23:54:56

A Bokros meg ne is emlegesd! Elvenni mindent a néptől, megvonni mindent, és akkor több lesz a kaszában! Na ehhez nem kell ész! Ezt bár ki megtudta volna csinálni! Csak nem ez a kormány dolga! Ez az mszp vagy mszmp!
Vagy ki a nagy bálványotok még? A liberális-soros? Akit már az egyik ország távollétében halálra itélt, mert tönkre tette! A legnagyobb rabló! S természetesen zsidó! ki más is lenne!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.30. 00:24:43

@zsvadász:

"A Bokros meg ne is emlegesd! Elvenni mindent a néptől, megvonni mindent, és akkor több lesz a kaszában! Na ehhez nem kell ész! Ezt bár ki megtudta volna csinálni! "

- Baleseti adó
- Rendszámcsere a bevétel miatt
- Chipszadó
- 1% TB-járulék emelés
- Munkanélküli segély csökkentése.
- Nyugdíjak megadóztatása
- Gázolaj jövedéki adójának emelése, amely maga után vonja mindennek az emelését
- ÁFA 25-os emelése
- Adójóváírás kivezetése, mely az alacsony jövedelműeknél akár 12-15%-os nettó keresetcsökkenést eredményez.
- Vagyonszerzési illeték drasztikus emelése.
- Tervek 3%-os ingatlan adóról. (20 év alatt újra kifizeted a házadat!!!!!)

soros? Akit már az egyik ország távollétében halálra itélt,
- Melyik ország és mikor??????

Mercifan 2012.01.30. 01:40:38

@zsvadász: A grafikonból simán ki lehet olvasni ezt mind. Segítek, bal szélén van jelmagyarázat! És van időponti beosztás is.

Magyar többségi tulajdonúak. Tehát magyar.

Az Unix Autónak, Start Autónak, (bár az előbb lemaradt, de a Bárdi Autónak is), a Bravo Groupnak a tulajdonosait személyesen ismerem.

Lehet, hogy a Bokros elvett (sőt, biztos is), de meg is volt az eredménye. Majdnem 31%-os államadósság csökkenés. És az egész világon pártállástól függetlenül elismerték, amit csinált, és ha tovább tudtak volna maradni, most sokkal jobban állnánk.

Ami viszont tény, hogy a mostani kúrmány is csak elvesz, csak annyi a különbség, hogy a Bokros elsősorban a gazdagokat sarabolta meg, ez a banda pedig elsősorban a nehezebb helyzetben lévőket teszi reményvesztetté. Csak az előttem szólót tudom idézni (bár némi kiigazítással és) némi kiegészítéssel:

"- Baleseti adó
- Rendszámcsere a bevétel miatt
- Chipszadó
- 1% TB-járulék emelés
- Munkanélküli segély csökkentése.
- Nyugdíjak megadóztatása
- Gázolaj jövedéki adójának emelése, amely maga után vonja mindennek az emelését
- ÁFA 25-os emelése [gondolom elgépelés, mert nem 25, "csak" 2%-os emelés, 25-ről 27-re]
- Adójóváírás kivezetése, mely az alacsony jövedelműeknél akár 12-15%-os nettó keresetcsökkenést eredményez.
- Vagyonszerzési illeték drasztikus emelése.
- Tervek 3%-os ingatlan adóról. (20 év alatt újra kifizeted a házadat!!!!!)"

-magánnyugdíj-pénztári einstand (Nem sokat, csak 6,8 millát buktam, ráadásul elsőre nem adtam, hát elvették erőszakkal!)
-ebadó, amiben még külön felháborító, hogy alap 6.000/év, DE A VESZÉLYESNEK NYILVÁNÍTOTT FAJTÁKRA 20.000/ÉV!!! (Ha nincs ivartalanítva.) MI AZ, HOGY VESZÉLYES FAJTA??? Minden kutya veszélyes, ha úgy nevelik! Mint ahogy nincs olyan, hogy harci kutya! Ez mind nevelés kérdése, és a gazda felelőssége! Nekem egy másfél éves Amerikai Staffordshire terrierem van, de a 3 éves kisfiam előbb bízom rá, mint a köztársasági őrezredre! (Várom is a behajtót, hogy beszedje az ebadót! Meglesz az első éles csibészeltetés, azt garantálom!!!)

A hatalmas különbség még Bokrossal szemben, hogy amit ezek művelnek, azt nemhogy nem ismerik el, hanem még súlyosan kritizálják is, pártállástól függetlenül. MÉG A NÉPPÁRTI FRAKCIÓ TÖBBSÉGE IS, CSAK EZT GONDOLOM AZ ECHOTV MEG A LÁNCHÍD RÁDIÓNEM MONDJA! (Pártatlan tájékoztatás, mi??? Egy nagy büdös lófaszt!)

Ezzel szemben az államadósság SOSEM LÁTOTT MÉRETEKET ÖLT, SOSEM LÁTOTT TEMPÓBAN!!!

(Kicsit kezdem unni a meddő vitát. Ráadásul mivel a jobb kezem el van törve, ballal macerás ennyit írni. De amíg nem tudok menni melózni, biztos, hogy nyaggatni foglak. Szeretném legalább egy honfitársam szemét felnyitni, és felébreszteni az ezer éves kómából, hogy észrevegye, bajban vagyunk, és nem az emútnyócév miatt.)

Mégegyszer mondom, mert lehet, hogy elkerülte a figyelmed:

ESETLEG Bajnait tudnám elképzelni, mint egyetlen választási lehetőség. Ő viszont, ahogy meg is ígérte, nem vesz részt a politikában. Pedig akkor is pártolhatónak tartaná, ha a zsideszben indulna, mint kormányfő-jelölt (bár erre vajmi kevés esély van).

zsvadász 2012.01.31. 07:13:27

"Az Unix Autónak, Start Autónak, (bár az előbb lemaradt, de a Bárdi Autónak is), a Bravo Groupnak a tulajdonosait személyesen ismerem."
Huu tényleg van egy két kereskedelmi hálozat! De ezek nem hiszem hogy nagy beszállitok lennének! S tudom ott a cba is! Nagy eredmény! 20 év alatt!

"Bokros elsősorban a gazdagokat sarabolta meg," : a betanitott munkás, akinek a felesége otthon van gyesen az gazdagnak számítt? Mert a családi potlékot elvette tőle! Ilyet személyesen si ismerek! Úgy gondolom a bankok gazdagabbak! Akiket most adóztatnak!
Ha jól emlékszem a minimálbért egyszer sem emelték! Ha rajtuk mult volna még mindig 36000ft lenne! S van aki tényleg csak minimálbért kap!
Nyugdij megadoztatása? Lemaradtam valamiről?
Ingatlanadóterv? Már az előző krmány is tervezte! De még nincs! Erre kár szót pazarólni!
Én úgyveszem észre amit az eu ellenez nem feltétlen rossz, csak nem szolgálja a multik érdekeit!
süti beállítások módosítása