Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Lélektani fordulat: MSZP+LMP+DK>FIDESZ

2012.01.12. 23:49 | Brendel Mátyás | 64 komment

Címkék: mszp fidesz közvéleménykutatás demokratikus ellenzék dk lmp

A Szonda Ipsos januári felmérésében olyan fejlemény történt, amely eddig még nem fordult elő a második Orbán kormány alatt: a demokratikus ellenzék együttesen nagyobb támogatással rendelkezik, mint a Fidesz.

  2011-10 2011-11 2011-12 2012-1
FIDESZ 20 19 18 16
MSZP 11 12 11 11
Jobbik 9 9 10 9
LMP 3 4 3 4
DK   1 2 2

Ez azt jelenti, hogy érdemes a demokratikus ellenzék összefogásában gondolkodni, az esély megvan. Ugyanakkor ez még mindig nem jelent győzelmet, mert:

1) A magyar választórendszer olyan volt, és még inkább olyan lesz, hogy három kis párt nem tud legyőzni egy nagyot. A DK például ez alapján itt nem jutna be.

2) A biztos pártszavazóknál még nincs meg a Fidesz utolérése.

3) A Fidesz+Jobbik koalíció nincs legyőzve. Márpedig egy ilyen helyzetben a Jobbik nyilván a Fidesszel lépre koalícióra, a Fidesz is szívesen koalícióba lépne a Jobbikkal. Orbán Viktortól ez közel sem a legnagyobb disznóság volna. Az MSZP és a DK nem lépne koalícióval a Jobbikkal, az LMP-ből sajnos inkább kinézhető ez az aljasság.

4) Az LMP-ben Schiffer András még mindig makacskodik, kerékkötő, ésnem akarja a Szolidaritás által az LMP színpadán meghirdetett Ellenzéki Kerekasztalt. Mert Schiffer hatalommániás álmodozó. Ő arról álmodik, hogy az LMP egyedül győz, miközben az LMP láthatóan régóta alig mozdul, csak legfeljebb egy pár százalékot ingadozik oda-vissza.

5) Az MSZP és most a DK is megállt. Ezt is el kell ismerni. Az egyetlen változás, ami történik, az a Fidesz gyengülése. Nagy kérdés, hogy ez meddig folytatódhat. Ugyanis azzal azért ne ámítsuk magunkat, hogy a Fidesz lemegy nullára. Van a Fidesz hívőknek egy olyan kemény, vallásos magja, aki akkor is kitart Orbán mellett, ha odasz...r az asztal közepére. Kérdés, hogy ez mondjuk tíz százalék, vagy öt? Ha öt, akkor elérhető, hogy a demokratikus koalíció legyőzze a Fidesz-Jobbikot is. És talán az is, hogy visszaállítsák az alkotmányt. Még úgy is, ha a demokratikus koalíció pártjai nem növekednek támogatottságban. Ha a Fidesz tíz fölött áll meg, akkor sajnos a demokratikus ellenzék pártjainak növekedniük kell, illetve a sok bizonytalan szavazónak el kéne már végre döntenie, hogy demokrata, vagy nem.

6) Végül Schiffer András is be fogja látni, hogy egyedül nem nyerhet, és meg fog alkudni. Én ettől nem tartok, csak szeretném tisztázni, hogy milyen számítgató, önző alakról van szó. Schiffer András nem MÁS politikát képvisel. Ő ugyanazt az elvtelen, sakkozgató, önző, és rövidlátó politikát képviseli, mint a legrosszabb politikusok hazánkban.

Hangsúlyozom, hogy a Nemzeti Kerekasztal még nem koalíció. A koalíció pedig nem LMP-halál. Nyugat-Európában sok ilyen van. A német zöldek voltak koalícióban a baloldallal. Csak Schiffer nem akar. Még nem akar, de majd fog akarni. Csak akkor már kicsit nyögés lesz a vége.

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr833541549

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A közvélemény-kutatási eredmények varázsa 2012.01.14. 04:20:50

Inkább nem is próbálom összevadászni azt a sok okosságot, amit magyar politikusok eddig mondtak a különböző közvélemény-kutatási eredmények kapcsán. Maradjunk csak a friss eredményeknél, és ezek értelmezésénél. Az például roppant szórakoztató, ahogy a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jenőke 2012.01.13. 00:54:25

Aki fideszes, az most erőszakosan az.
Aki hallgat, az vagy fél (mert például közszolga), vagy tényleg közömbös.
Korai még számolgatni. Minden adat bizonytalan, kivéve a fideszest (ez is talán!).

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2012.01.13. 01:03:43

Aha... szóval az már nem számít, amit az MSZP tett az országgal ugye? Felelőssége nincsen abban, hogy Orbánnak ekkora a hatalma? És az ország pl meg tudna újulni Gyurcsánnyal? :)

laci0011 2012.01.13. 07:40:12

Beteges ez a schiffer basztatás.Alig bújtak ki a tojáshéjból és ezt tolerálni kell!

laci0011 2012.01.13. 07:43:42

Inkább a szocikat lehetne basztatni hogy a mútjukat elfelejtik tisztába tenni és a korrumpálódott idiótáikkal akarnak tovább nyomulni,akiket bármikor másodpercek alatt börtönbe lehet küldeni!

jenőke 2012.01.13. 07:44:58

@laci0011:
Nem kell, de toleráljuk.

Ez olyan, hogy a bíró elítéli a pofát, mert pedofil, a pofát az anyja azzal mentegeti, hogy nem pedofil, hanem türelmetlen.

2012.01.13. 08:34:45

Már csak azért is beteges a Schiffer-basztatás, mert ő az LMP-vezetés által megszabott keretek között nyilatkozik. Tévedés azt hinni, hogy Schiffert kell tönkretenni és akkor minden sima lesz a népfront megalakításához. Az LMP-be minden oldalról érkeztek emberek, ahogy a legutóbbi Ipsos felmérésből is látszik, többen vannak az MSZP-t ellenzők, mint az MSZP-t kedvelők köreikben.

Az LMP - akár tetszik, akár nem - önálló pólus akar lenni, nem fog összefeküdni se az MSZP-vel, se a DK-val. Ez nem azt jelenti, hogy adott esetben nem köt koalíciót - a választások után.

Egyébként meg vicces arról nyilatkozni, hogy az LMP régóta alig mozdul. Egyrészt nem igaz, mert a 2010-es mélypont óta folyamatosan növekszik, viszontag pontosan az MSZP az, amely tavaly július óta stagnál:
docs.google.com/open?id=0B14LttWJ53JmNDMwZThiODEtOGMwNy00NDJjLTg4OTMtYTk5NTQ3YzIwMzMx

Amire szükség lenne, az az MSZP szembenézése a saját közelmúltjával, minek is köszönhetjük a Fidesz túlhatalmát? Az MSZP-nek saját magával kellene foglalkozni, nem az LMP és Schiffer szapulásával.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 08:59:31

@balazs_88:
"Aha... szóval az már nem számít, amit az MSZP tett az országgal ugye? "

Számít. Nem volt olyan rossz.

"Felelőssége nincsen abban, hogy Orbánnak ekkora a hatalma?"

Neked valami iszonyatosan ferde képed van a felelősségről. Az MSZP politikusai talán ott álltak pisztollyal a szavazók mögött, hogy szavazzanak a Fideszre?

" És az ország pl meg tudna újulni Gyurcsánnyal? :) "
Meg. Nem mintha Gyurcsány az MSZP-ben lenne.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 09:00:38

@laci0011: az LMP már több éves párt. Schifferrel nem az a baj, hogy rutintalan kisgyerek. nagyon is rutinos róka ő, csak túlcselezi a dolgot.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 09:02:21

@laci0011: "korrumpálódott idiótáikkal akarnak tovább nyomulni"

mostanában Mesterházy, Szanyi, Török Zsolt szerepel az MSZP-től a médiában. ezek kit vádolsz korrupcióval, és milyen alapon?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 09:12:14

@iii:

"Már csak azért is beteges a Schiffer-basztatás, mert ő az LMP-vezetés által megszabott keretek között nyilatkozik."

szerintem pont, hogy nem. Schiffer a maga Gyurcsány és MSZP gyűlölete alapján nyilatkozik. az LMP vezetése sokkal megosztottabb. Karácsony például nyilatkozott összefogásról az MSZP-vel és a Jobbikkal. nyilatkozott visszalépésről is. de amikor vissza kellett lépni, akkor nem tette meg. mit gondolsz mi történt? szerintem az, hogy Schiffer letelefonált.

"Tévedés azt hinni, hogy Schiffert kell tönkretenni és akkor minden sima lesz a népfront megalakításához. Az LMP-be minden oldalról érkeztek emberek, ahogy a legutóbbi Ipsos felmérésből is látszik, többen vannak az MSZP-t ellenzők, mint az MSZP-t kedvelők köreikben."

majd a tények meggyőzik őket. szerintem az lmp 2014-ben is négy százalékon fog állni. gondjuk lesz a kopogtató cédulákkal is. fognak ők még könyörögni. csak ugye ez ugyanaz a buta viselkedés, amiben Orbán bukik most bele.

"Az LMP - akár tetszik, akár nem - önálló pólus akar lenni, nem fog összefeküdni se az MSZP-vel, se a DK-val. Ez nem azt jelenti, hogy adott esetben nem köt koalíciót - a választások után."

értem, tehát kész koalíciót kötni, de a praktikus hasznot ebből lehúzni azt nem. mert az túl esszerű lenne.:) ekkora marhaságot ritkán olvas az ember.

"Egyébként meg vicces arról nyilatkozni, hogy az LMP régóta alig mozdul. "

2011-1 2011-2 2011-3 2011-4 2011-5 2011-6 2011-7 2011-8 2011-9 2011-10 2011-11 2011-12 2012-1
LMP 4 4 3 4 3 4 4 3 5 3 4 3 4

ez a tény. a múlt évben egy dekát nem mozdult, csak a 4 százalék körül rezeg egy kicsit, a statisztikai hiba miatt.

"Amire szükség lenne, az az MSZP szembenézése a saját közelmúltjával, minek is köszönhetjük a Fidesz túlhatalmát? "

2.7 millió hülye Fidesz szavazónak. és persze elsősorban a Fidesznek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 09:19:10

@iii:

tegyük fel, hogy az MSZP kormány az maga az ördög volt. nem fogadom el, csak felteszem, hogy kimutassam, milyen hülye vagy.

abból, hogy az MSZP rossz, következik-e, hogy az emberek nem szavaznak az MSZP-re? mondjuk következik.

abból, hogy nem szavaznak az MSZP-re, következik-e, hogy a Fideszre kell szavazni?

a faszt.

például az LMP-re is lehetett volna.

az a 2.7 millió hülye ugyanúgy nem szavazott az LMP-re, mint ahogy az MSZP-re nem szavazott.

és az a sok millió hülye, aki egyáltalán nem szavazott, ugyanúgy nem szavazott az LMP-re, mint az MSZP-re.

valójában még így is az MSZP-re szavaztak többen. az MSZP vett el több mandátumot a Fidesztől, nem az LMP.

nem értem, miért nem az LMP-t teszed felelőssé? hát az LMP-re tényleg nagyon kevesen szavaztak, nagyon kevés ember szereti őket, sokkal kevesebben, mint az MSZP-t. ha már valami bűnbakot keresel, és olyan hülye vagy, hogy a Fidesz és a Fidesz szavazók felelősségét nem látod, mert az túl kézenfekvő, akkor miért nem az LMP-t találod meg?

miféle bornírt hülye az, aki a legnagyobb ellenzéki pártban találja meg a kormánydiktatúra felelősségét?

komolyan, ha én azt mondom, hogy ne ugorj a kútba, és te beleugrasz, mert utálsz, akkor én vagyok a felelős?!

hülye-e vagy?!

2012.01.13. 09:30:43

@Brendel Mátyás: Te honnan ismered az LMP vezetésének határozatait ilyen magabiztossággal? Nos, én első kézből mondhatom, hogy vastagon tévedsz, Schiffer nem az ujjából szopja, amiket mond.

"2.7 millió hülye Fidesz szavazónak. és persze elsősorban a Fidesznek."

No, ezért tartunk itt. Mert a szembenézésnek a szikrája sincs meg.

" MSZP kormány az maga az ördög volt"

Soha senki ilyet nem mondott, te mondtad egyedül, hogy annál nagyobbat kanyaríthass belőle. Innen kezdve hülyeség az egész eszmefuttatás.

Az LMP-re hogy szavaztak volna, ember, amikor 1 évvel előtte alakult meg? Az is világ csodája, hogy rögtön 7%-ot kaptak és bejutottak. Ha az LMP nem lett volna, a Fidesz-siker még sokkal nagyobb lett volna.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 09:54:44

@iii:

"" MSZP kormány az maga az ördög volt"

Soha senki ilyet nem mondott, te mondtad egyedül, hogy annál nagyobbat kanyaríthass belőle. Innen kezdve hülyeség az egész eszmefuttatás."

Bazdmeg, te hülye vagy. Ha nem gondolod, hogy az MSZP maga az ördög volt, akkor még inkább igaz az eszmefuttatás, és még kevésbé van igazad. Logika, bazdmeg, logika!

"Az LMP-re hogy szavaztak volna, ember, amikor 1 évvel előtte alakult meg?"

Mondjuk azért, mert jó párt? Ja, hogy szar?:) Az más....:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 10:30:02

@iii: Azzal kellene szembenézni, hogy azért szavaztak az LMP-re csak 7 százaléknyian, azért van most már csak 4 százalékos támogatottsága, mert nem egy jó párt. Az LMP-nek is szembe kéne néznie magával. Nincs arculata, nincs karaktere, nincsenek egyéniségek benne. Ideológiai saláta az egész.

És ezt próbáljátok MSZP és Gyurcsány utálattal kompenzálni. Mintha a gyűlölködés karaktert adna egy pártnak. Nem ettől lesz karakteres az LMP, hanem attól, hogy konzisztens ideológiával lép fel, karakteres emberekkel, és következetes elvekkel. Most nem ez van.

NWolf 2012.01.13. 10:45:27

@Brendel Mátyás: Szándékosan kevered a "teljesen népességen belüli" és a "Biztos választók" adatait, a biztos választók között az LMP a választások előtt 2% körül állt a Szondánál és így kapott 7,5%-ot, most 4% a teljes népességen belül. Gyurcsányt meg az MSZP-t meg nem az LMP utálja, hanem az ország, tessék megnézni az elutasítottságukat és összehasonlítani az LMP-vel.

NWolf 2012.01.13. 10:46:58

Bocsánat ezt elrontottam, tehát a TELJES NÉPESSÉGEN BELÜL állt 2%-on a választások előtt és most áll 4%-on

márta)) 2012.01.13. 11:55:59

Na.Igen! Nem kell azon csodálkozni , hogy csökken szépen, folyamatosan a Fidesz, a kormány támogatottsága.
LMP egyedül győz, ) Hűha! Ezen már inkább lehet csodálkozni.
Egyedüli pártként? hát ez nevetséges.
Ha az MSZP-ben nem történt volna, az, ami, az SZDSZ. nem "irta"volna le megát (legalább is egy időre) az LMP. be sem került volna a parlamentbe.
De tévedés azt hinni, hogy emlitett két párt támogatói, felsorakoztak volna/felsorakoznának a következő választásokon (ill.akkor sem) az LMP. mögé.
Kicsike pártocska:), melynek összefogás nélkül nem lesz esélye.
Egyébként még most sem tudom valójában milyen irányvonalat képviselnek, milyen eszmét hirdetnek/vallanak. Mondjuk sokat nem (is) számit.
:)

menőmano 2012.01.13. 12:05:23

Hoztam egy kis érdekességet.:)

A nagynénje lemondatná
"Rossz úton haladsz!" - Schiffer Andrásnak levele érkezett"

"Majtényi László január 2-án elhangzott beszédének egyik fontos gondolatát, módosított formában, ajánlom figyelmedbe: Sokkal jobb sors egy demokratikus párt leköszönt vezetőjének lenni, mint megbuktatott politikusának."

www.168ora.hu/itthon/schiffer-andrasnak-levele-erkezett-89108.html

Totálisan jó figyelem felhívás.)
A levélnek ez csak a záró szövege. Tessenek megnyitni a linket, ott olvasható.
:)

menőmano 2012.01.13. 12:08:19

@ii
Elnézést! Neked csak annyi problémád van ) az LMP-vel kapcsolatban) totálisan elfogult vagy, s persze nem látod az erdőtől a fát.
De nincs ezzel semmi probléma, csak szóltam.
oszt.jónapot!
:)))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 12:38:56

@NWolf: nem kavartam én semmit. a cikkben is, és a hozzászólásokban is a teljes népességről beszéltem. mit akartál ezzel a vaktölténnyel lövéssel?

Kepan 2012.01.13. 13:29:25

Az a narancssárga vonal nálam a manyup pénzek lenyúlása óta mínuszban van. Ebből az arrogáns és hiteltelen bandából többet nem kérek. Az MSZP se volt kiskutya a szarcsinálásban, de ezek mindenen túltesznek.

centenárium 2012.01.13. 15:57:08

@balazs_88: Összenőtt a hazaáruló sz.r.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.13. 16:21:49

@iii:

2Az LMP - akár tetszik, akár nem - önálló pólus akar lenni, nem fog összefeküdni se az MSZP-vel, se a DK-val. Ez nem azt jelenti, hogy adott esetben nem köt koalíciót - a választások után."

Az lmp nem lesz önálló pólus, mivel nincs polaritása Ebből kifolyólaga választások után az lmp nem fog tudni koaliciót kötni,mert az lmp miatt esetleg veszítenek a demokratius pártok, esetleg az lmp nem lesz koalicíóképes helyzetben, iszen koaliciót a parlamenti pártok szoktak kötni..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.13. 16:24:59

@NWolf:
Gyurcsányt meg az MSZP-t meg nem az LMP utálja, hanem az ország, tessék megnézni az elutasítottságukat és összehasonlítani az LMP-vel.

A grafikonon mégis az lmp a leggyengébb. Tehát attól, hogy az ország utálja az mszp-t és Gyurcsányt, még nem szereti az lmp-t.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.13. 16:26:17

@Kepan:

98-2002 között is geciztek a nyugdíjjal, de akkor beérték annyival, hogy a 9% helyett csak 6%-ot utaltak oda. Én már akkor mondtam, hogy tolvaj banda.

2012.01.13. 19:13:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szerinted nincs a zöld pártoknak polaritása, szerintem meg van. Nem véletlenül van önálló frakciójuk is az EP-ben. A többit meg majd meglátjuk.

2012.01.13. 19:15:45

@menőmano: Ja, csak éppen Majtényi nem ezt mondta és plusz, semmi köze ennek Schifferhez.

Bizonyára elfogult vagyok, ahogy mindenki, aki valamilyen elvet képvisel. De ha konkrétumot is mondasz, arra tudok reagálni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.13. 20:19:02

@iii: "Szerinted nincs a zöld pártoknak polaritása, szerintem meg van."

1) Az LMP nem tiszta zöld párt.
2) A Német Die Grüne, az zöld párt. Karakteres. De ők koalícióra mertek lépni a német baloldallal, nem az utálkozásból merítették a polaritásukat.
3) Francia Les Verts is koalíciót szokott kötni olyan baloldali csoportosulással, amelyben még kommunisták is vannak.

Az LMP érdekes módon szereti, meg is íhvta Daniel Cohn-Benditet, aki ugyebár eléggé szélső balos gyökerekkel rendelkezik. Ővele nincs bajotok?!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.13. 21:07:19

@iii:
Az lmp nem zöld párt.

A B90/Die Grünen, na az zöld párt.

Saját programjuk van (Most ezt a vitát ne vigyük újra végig, de tőled, és még két másik párttársadtól, kik ide kommenteltek, tudom meg, mi az lmp szándéka, irányvonala), és ha a programjuk (részbeni) megvalósulására lehetőség van, akor koalicióra lépnek. De ehhez gyűlölet és kirekesztésmentesen politizálnak, demokraták.

de.wikipedia.org/wiki/Rot-gr%C3%BCne_Koalition
de.wikipedia.org/wiki/Schwarz-gr%C3%BCne_Koalition
de.wikipedia.org/wiki/Rot-rot-gr%C3%BCne_Koalition
de.wikipedia.org/wiki/Jamaika-Koalition

Addig, amíg orbán, a fidesz, és a jobbik tényező a magyar politikában, adig a demokrácia érdekében ezek leváltására és hatalomból való kiszorítására a választási törvény miatt muszáj szövetkezni, jelenleg nem látok rá esélyt, hogy külön-külön megméretve magát ÉS orbánt legyőzni lehetséges volna. Ezért egy olyan pártnak, aki úgy kezdi, hogy XY-nal nem, nincs helye nálam a választható opciók között.

Ha XY neve a polgári életben történetesen Gyurcsány Ferenc, akkor az lmp a jelenlegi legnagyobb aktivitású demokratát zárja ki az összefogásból.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.13. 21:11:42

@iii:

"Majtényi László január 2-án elhangzott beszédének egyik fontos gondolatát, módosított formában, ajánlom figyelmedbe: Sokkal jobb sors egy demokratikus párt leköszönt vezetőjének lenni, mint megbuktatott politikusának."

blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=tinka1951&pid=53656&blog_cim=Majt%E9nyi%20L%E1szl%F3%20besz%E9de%202011.%20...

www.youtube.com/watch?v=8ZGRgBun8a0

"sokkal jobb sors egy demokratikus jogállam bukott miniszterelnökéé, mint egy tekintélyelvű országban a népharag által eltávolított nem legitim vezetőé és a bukott diktátoré."

Kiránduló · http://www.setafika.hu 2012.01.13. 21:28:42

Ha...
És mi lenne, HA megtámadna minket Albánia??? :DDD

Szonda Ipsos statisztikák alapján (sic!) HA mindenki összefogna, akkor aztán eljönne a ballib ideje. Ehhez nem is kéne más, csak hogy még néhány százaléknyi Jobbikos szavazó is átszavazzon. :) Gyerekek ...belelóg az ujjatok a bilibe.

menőmano 2012.01.13. 22:11:08

@iii:

Figyelj már! Te úgy istenigazából") nem tudsz reagálni, mert már hosszabb ideje, mindig, ugyanazt írod.
Neked kellene a pártod mellett jó, valós érveket felhozni.
Azt látnod kell, hogy az LMP. részéről, - az , hogy egyedül is tudnának nyerni a következő választásokon - CSAK vizió, semmi több.
Az, hogy anno) bejutottak a parlamentbe, köszönhető az öszödi beszédnek (is).
Megnyugtatlak, hogy ilyen politizálás mellett, vagy politizálással, nem lehet nyerni.
Korábbi nyilatkozataik arról szóltak, hogy még az ördöggel, a Jobbikkal is összefognának (látszólag), aztán meg már senkivel.
No. ez nem fog menni.
Nem tudom érted e.
????

menőmano 2012.01.13. 22:15:19

@iii:

Még annyit! Tudod mi megy Neked a legjobban. Itt a blogon, posztokon elszórakoztok a Brendellel.
Aztán meg kijelented, sok-sok üres érv után) én is szeretlek!!!
Ha Te kiállsz a pártod mellett, akkor, Neked kell meggyőző érveket felhozni.
Ha az nincs, akkor kár vitatkozni.
Ennyi.

menőmano 2012.01.13. 22:17:27

@iii:

Ezzel Én be is fejeztem, mert az üres beszédet nagyon nem szeretem.
Ha sokat kérdeznek, azt meg totálisan utálom.
Aki kérdez, annak nyilván vannak világos érvei is, illetve kellene hogy legyenek.

menőmano 2012.01.13. 22:20:35

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Az a levél egy "érdekesség") Az még nem jelenti azt, nem jelentheti, hogy ne szavazzanak az LMP-re.
Csak ahhoz kellene a világos célkitüzés,- meghatározás, nem pedig az össze-vissza beszéd.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 00:07:40

@iii:

ami az LMP vezetését illeti:

kilépett Scheiring Gábor és Kaufer Virág. Egymás után:

www.hir24.hu/belfold/2012/01/13/scheiring-gabor-besokallt/

lehet, hogy szétesik az LMP? Vagy Schiffer orbáni hatalomátvételre készül? Scheiring és Kauffer Ungér sé Fodor kilépéséhez hasonlóan léptek ki?

Scheiring egyértelműen kritizálta a pártot.

partot mos 2012.01.14. 04:29:45

a poszt komikusan szar, az lmp-fixációd meg orvosi eset :)

2012.01.14. 09:32:03

@Brendel Mátyás: Sokfajta zöld párt van, van köztük jobbos, van köztük balos. Annyira zöld párt az LMP, hogy épp a múlt év végén vették fel az Európai Zöld Pártba.

Szerintem az LMP is van annyira karakteres, mint a németek. Ez különösen a közelmúlt eseményei erősítik meg. Azt senki nem mondta, hogy adott esetben ne lehetne piros-zöld koalíció, csak épp ez a választások után kell hogy kiderüljön. És ettől még nem kell összefeküdnie a két pártnak, ahogy a németek se teszik. Bónuszprobléma: az MSZP-t nem említeném egy mondatban se az SDP-vel...

2012.01.14. 09:54:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hogy az LMP mennyire zöld párt, azt szerintem az Európai Zöldek eldöntötték. Hogy miért ne lenne programja, az rejtély: lehetmas.hu/rolunk/letoltheto-dokumentumok/

Én nem zárom ki, hogy lesz piros-zöld koalíció, hogy kivel, az majd kiderül. Olyan figurák, mint Gyurcsány, nincs a németeknél, így nem csoda, hogy ők nem zárják ki. Gyurcsánynak komoly érdemei vannak abban, hogy a dolgok idáig fajultak, jelenleg Magyarország egyik legkevésbé kedvelt politikusa, így nem csodálkozom, hogy sokan nem hajlandók vele foglalkozni. A demokratikus összefogás nem Gyurcsányon múlik, hanem az embereken, velük kell összefogni.

Majtényi: az idézetet így van, csak épp Schiffer Anna abszolút nem így idézte. Ráadásul érthetetlen, hogy ennek mi köze van Schifferhez. Schiffer lenne a bukott diktátor???

@menőmano: Nyilván ugyanazt mondom, mert elveim vannak, a tartalom viszont változik a kérdéstől függően.

Az "ördöggel is összefog" az nem a kormányzásra vonatkozik, hanem az alkotmányos rend visszaállítására. Ennek a célnak az érdekében hajlandó bárkivel összefogni az LMP, népfrontos koalícióban viszont nem akar részt venni. Most, 2 évvel a választások előtt ez fölösleges is lenne. Majd meglátjuk 2014-ben, mire lesz szükség. A cél viszont nem lehet pusztán az Orbán-kormány megbuktatása, az LMP nem hajlandó résztvenni a szekértáborharcban, ami eddig folyt.

Hogy az LMP egyedül is tudna nyerni a választáson, az egy célkitűzés, egy vízió valóban. És? Mi ezzel a probléma? Az embereknek választási lehetőséget kell adni, nem pedig eljátszani az orbáni "egy a tábor, egy a zászló" játékot, ami jól láthatóan a politikai csömörhöz vezetett.

2012.01.14. 09:58:34

@Brendel Mátyás: Se Scheiring, se Kaufer nem lépett ki, hanem a képviselőségről mondott le, ismételten habosítasz. Igen, Scheiring kritizálta a pártot egy BELSŐ nyilvánosságnak szánt levélben, amit ismét valamilyen tégla küldött ki. Joga van kritizálni, mindenhol vannak problémák, ahol emberek vannak együtt. Ehhez amúgy senkinek semmi köze nincs, ez az LMP magánügye. Ha te LMP-s lennél, te is abba a csoportba tartoznál, amit Sch. kritizált, ebben biztos vagyok :).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.14. 11:48:04

@iii:
"Én nem zárom ki, hogy lesz piros-zöld koalíció, hogy kivel, az majd kiderül.
- Azt kellene megérteni, hogy ha nincs összefogás,nincs koalíció. Az orbáni rendszer leváltása érdekében nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy külön-külön induljanak a demokratikus erők. Némi iróniával azt is mondhatnám, a demokrácia érdekében egy picit kevésbé demokratán kell eljárni.

"Olyan figurák, mint Gyurcsány, nincs a németeknél, így nem csoda, hogy ők nem zárják ki. Gyurcsánynak komoly érdemei vannak abban, hogy a dolgok idáig fajultak, jelenleg Magyarország egyik legkevésbé kedvelt politikusa, így nem csodálkozom, hogy sokan nem hajlandók vele foglalkozni."
- Gyurcsányfóbiás!
Gyurcsány jelenleg az egyik legnagyobb demokrata, aki tesz is Hazánkban a demokrácia helyreállításáért. Az egyik legnagyobb demokrata, aki rendszeresen szót emel az orbáni önkény ellen. Az egyik olyan ember, aki még mindig tömegeket tud mozgósítani.
Az egyetlen olyan ember, aki saját pártján belül próbált meg a zsákmánypolitizálással szembe szállni. A lemondásával elérte, hogy az mszp frakció mamelukjai beijedtek, és onnantól mindent megszavaztak, amit az ország érdeke megkívánt.
Gyurcsány regnálása alatt kerültünk a maastrichti kritériumok teljesítésének a közelébe, ami az Euro bevezetésének legfontosabb előfeltétele.
Gyurcsány az egyik, tán az egyetlen olyan ember a Hazánkban, akit módszeresen ""gyilkolt"" a fidesz, mert féltek tőle, mert érvekkel nem tudták legyőzni.

" A demokratikus összefogás nem Gyurcsányon múlik, hanem az embereken, velük kell összefogni."
- Addig, amíg az összefogás az lmp-nél úgy indul, hogy vele nem fogunk össze, addig velem sem tud az lmp összefogni, ugyanis jelenleg minden demokratikus erővel hajlandó vagyok összefogni, aki orbán rendszerét fel szeretné számolni. Viszont a veled nem típusú kirekesztést az orbán rendszerrel együtt fel szeretném számolni.
Ezt egyre többen látjuk így. Emberek.

"Majtényi: az idézetet így van, csak épp Schiffer Anna abszolút nem így idézte."
- Olvass már! Ezt írta:
"Majtényi László január 2-án elhangzott beszédének egyik fontos gondolatát, MÓDOSÍTOTT FORMÁBAN, ajánlom figyelmedbe: "
Mondjuk az, hogy ezen lovagolsz, azt feltételezteti velem, hogy a szövegértésed körül nem minden tökéletes.

"Majd meglátjuk 2014-ben, mire lesz szükség. A cél viszont nem lehet pusztán az Orbán-kormány megbuktatása,"
- Pedig minden más dolognak ez az előfeltétele. Amennyiben az lmp egy demokratikus párt.

" az LMP nem hajlandó résztvenni a szekértáborharcban, ami eddig folyt."
- Nem szekértáborharcolni kell, azt a fidesz teszi amúgy is csak. Küzdeni kell a neohorthyzmus ellen, a demokrácia helyreállításáért.

"Hogy az LMP egyedül is tudna nyerni a választáson, az egy célkitűzés, egy vízió valóban."
- Jobb lene reálisan gondolkodni, és nem álmokat kergetni. Aki reálisan cselekszik, az jobban tudja szolgálni a Hazát.

" És? Mi ezzel a probléma? Az embereknek választási lehetőséget kell adni, nem pedig eljátszani az orbáni "egy a tábor, egy a zászló" játékot, ami jól láthatóan a politikai csömörhöz vezetett."
- Javaslom tanulmányozd át az orbáni választási rendszert. Látni fogod, hogy minél több induló van, a fidesz annál kevesebb szavazóval is fenn tudja tartani a hatalmát. Akár az aktív szavazók 19%-nak a támogatásával is el tudja érni a 75%-os parlamenti többséget.
Ha ezt az lmp-ben nem fogják fel, akkor induljanak külön, és legyenek utána parlamenten kívüli párt.

Az lmp jelenleg nem képes orbánnal szemben alternatívát kínálni, mivel kirekesztő. Azokkal szemben kirekesztő, akikkel a demokrácia érdekében össze kellene fognia.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.14. 11:49:18

@iii:

"Igen, Scheiring kritizálta a pártot egy BELSŐ nyilvánosságnak szánt levélben, amit ismét valamilyen tégla küldött ki. "

Akárcsak az öszödi beszéd.

2012.01.14. 12:28:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Az orbáni rendszer leváltása érdekében nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy külön-külön induljanak a demokratikus erők."

Ez egyáltalán nem biztos, majd meglátjuk 2 év múlva. Korántsem biztos, hogy két év múlva is a Fidesz lesz majd a toppon. Másrészt már elmondtam, nekem nem csak az a lényeg, hogy Orbánt leváltsam, én nem vagyok Orbán-fóbiás.

"Gyurcsányfóbiás!"

Gyurcsány-fanatikus!

Nem vele nem fog össze az LMP, semmilyen másik párttal se akar összefeküdni, ezt kellene már felfogni. Újra és újra elismétlem, hibás az orbáni "egy a tábor" logika, éppen hogy külöböző opciókat kell felkínálni az embereknek.

Azt mondod, nem kell szekértáborharcolni, a valóságban pedig két lehetőséget adsz: Orbán vs. Gyurcsány, akárcsak 10 évvel ezelőtt. Uncsi.

Sch. Anna: valóban, a "módosított formában" kitételen átsiklottam, de módosítva már nem ugyanaz és éppúgy semmi értelme nincs Schifferre vonatkoztatva.

Azért kirekesztő az LMP, mert önálló akar lenni? Nem vagy te magadnál.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 13:39:02

@iii: oká, a kilépést gyorsan írtam, a Kaufer Virág a mandátumát adta vissza Scheiring kritizált, és a kilépést is kilátásba helyezte.

ezek nem mindennapos dolgok. valami baj van az LMP-vel, és ez egészen biztosan jelzi, hogy azzal van baj, hogy nem karakteres, nincs iránya. ahogy Schiering fogalmazott: belső káosz van.

ezt pedig Gyurcsány és MSZP utálattal pótolni hülyeség, nem működik.

a belső viták kiszivárgása, illetve ilyen lemondásokba torkollása pedig egy párt szétesésének jelei. ha nem is esik szét, a szavazók az ilyet nem szeretik. az MSZP is mindig akkor veszített, amikor belső viták voltak.

és itt nem is az a fontos, hogy melyik félnek van igaza, az a fontos, hogy az LMP így nem fog növekedni. ha össze is szedi magát 2014-re, kormányzásra törekednie egyedül nevetséges.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 13:56:50

"nekem nem csak az a lényeg, hogy Orbánt leváltsam, én nem vagyok Orbán-fóbiás."

igen, ez a baj. ti nem vagytok Orbán fóbiások, de Gyurcsány fóbiások igen. pont erről szól a cikk. értelmes ember nem állíthatja, hogy Orbánt lecserélni önmagában is megéri. még Gyurcsány is jobb, és még azoknak is, akiknek nem szimpatikusabb. Orbánt meg Vonán kívül mindenre jobb lecserélni.

"Nem vele nem fog össze az LMP, semmilyen másik párttal se akar összefeküdni, ezt kellene már felfogni."

azt kéne felfogni, hülyegyerek, hogy egy normális országban a választási koalíció az nem összefekvés. ti koalíciófóbiás barmok! hány példa kell neked arra, hogy a koalíció nyugaton totál normális dolog?! honnan a fenéből szalasztottak titeket?! honnan ez a nagy koalíciófóbia? miféle betegség ez?!

" Újra és újra elismétlem, hibás az orbáni "egy a tábor" logika"

az orbáni egyatárborban a hiba a közös lista volt. most szó sincs közös listáról. az orbáni egyatábort egy mszp-szdsz koalíció győzte le, ahol fontos volt, hogy az mszp és az szdsz közös listát nem állított, de közös jelöltekben megegyeztek. ez nagyon is fontos volt a győzelemhez. és most is pont ugyanezt kellene csinálni. a történelem bizony azt mutatja, hogy ez a hatékony megoldás. amikor az mdf úgy viselkedett a fidesszel, mint az lmp most az mszp-vel, akkor a fidesz megint kikapott. a helyes út középen van, és ezt az mszp és az szdsz két sikeres választási győzelemmel megmutatta.

egyébként azóta változott, keményebb lett a választási törvény, tehát azóta még inkább igaz.

közös jelöltek, külön lista. ezt akarja az mszp és a dk. fel kéne fogni, hogy ez nem lefekvés, ez nem "egy a tábor".

mi ez a demagógia, hogy csak külön indulás vagy összefekvés van?! kivel akarod ezt elhitetni, hülyegyerek?! nem Ázsiában vagyunk, láttunk már koalíciókat nyugati országokban. jártunk már nyugaton, olvasunk újságokat, nézünk tévét. láttunk már koalíciót.

zöld párttól is láttam.

mi az a betegség az LMP-ben, amitől iszonyodik attól, amiben a francia és német zöldek semmi problémát nem látnak?!

menőmano 2012.01.14. 15:10:26

@iii:

Hogy az LMP egyedül is tudna nyerni a választáson, az egy célkitűzés, egy vízió valóban. És? Mi ezzel a probléma? Az embereknek választási lehetőséget kell adni, nem pedig eljátszani az orbáni "egy a tábor, egy a zászló" játékot, ami jól láthatóan a politikai csömörhöz vezetett. "

Te totálisan nevetséges vagy. Én úgy gondolom, hogy Te nem érted, még azt sem amit leírsz.
Egyébként nincs semmi probléma. Csak az, hogy az LMP. valójában azt sem tudja, hogy milyen politikai irányvonalat követ, illetve milyen célokat tűzött ki maga elé, azt is gondolhatom, hogy ki sem tudja fejezni önmagát.
Egyébként én nem érek rá itt bajolni veled.!!
oszt.jónapot!!!

2012.01.14. 15:44:42

@menőmano: Szerintem te vagy a nevetséges, kispajtás. Én beírok egy konkrét választ, amire semmit nem mondasz, csak személyeskedsz. Ha nem érsz rá, mi a fasznak válaszolsz? Legközelebb akkor írjál, ha gondolkozol is előtte.

2012.01.14. 15:45:46

@Brendel Mátyás: Ezt úgy sem tudom elmagyarázni, mert hiányzik belőled az önkritikai érzék. Hagyjuk.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 16:02:27

@iii: Ezután kár is volna magyarázkodni.:)

www.origo.hu/itthon/20120114-lemond-az-lmpfrakcio-elerol-schiffer-andras.html

Lemond az LMP frakcióvezetője

"A lap információi szerint Schiffer azzal indokolta a távozását, hogy a parlamenti képviselőcsoportban nincsen meg az LMP önálló politizálásának kellő támogatottsága, és az utóbbi napok párton belüli kiszivárogtatásai bizalmi válságot okoztak a frakcióban."

magyarul győzött az lmp-ben a nem mszp utálat és nem gyurcsányútálat.

kurtipista 2012.01.14. 16:45:08

@Brendel Mátyás: " 2.7 millió hülye fidesz szavazó?" Ezekszerint ebben az országban több a hülye mint az okos? Akkor talán el kéne oda menned ahol többen vagytok, vagy próbálj alkalmazkodni a többséghez idióta!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 17:42:31

@kurtipista: Minden országban több a hülye, mint az okos. Ráadásul éppen el vagyok menve.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 17:45:35

@kurtipista: Magyarországról egyre több okos ember menekül, és persze inkább a hülyék maradnak. Csak én ennek a helyedben nem örülnék.

kurtipista 2012.01.14. 18:41:43

@Brendel Mátyás: Nagyon helyes, maradj is ott! :-) S annak az országnak próbálj beleszólni a dolgaiba ahol vagy! Ne más f****-val akard verni a csalánt!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 19:21:27

@kurtipista: Szeretném, ha egyszer olyan lenne Magyarország, ahova vissza lehet menni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.01.14. 21:03:56

@kurtipista: Nem, ez mostanában van nagyon így. Nagyon sok ismerősöm van külföldön, vagy el akar jönni Magyarországról Orbán miatt.

kurtipista 2012.01.14. 21:55:46

@Brendel Mátyás: Nem Orbán, miatt hanem a több fizetés végett! Itt sohasem lesz annyi mint nyugaton! Erről gondoskodnak azok akiknek fontos hogy itt legyen olcsó munkaerő! A barátaidra célzók!

2012.01.14. 22:50:02

@Brendel Mátyás: Fogalmad nincs semmiről, de még nekem sem. A lényegen, amit mondtam, ezen ez nem változtat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.15. 01:06:53

@iii:
"Az orbáni rendszer leváltása érdekében nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy külön-külön induljanak a demokratikus erők."
Ez egyáltalán nem biztos, majd meglátjuk 2 év múlva.
- Választások előtt 4 npal?Kettővel? Most kell elkezdeni éptkezni.

"elmondtam, nekem nem csak az a lényeg, hogy Orbánt leváltsam,"
- Egy demokratának jelenleg Hazánkban ez az egy legfontosabb célja lehet. orbánt és a fideszt leváltani, helyreállítani a jogállamot, a jogbiztonságot, a pénzpiacok és a befektetők bizalmát.

semmilyen másik párttal se akar összefeküdni, ezt kellene már felfogni. Újra és újra elismétlem, hibás az orbáni "egy a tábor" logika, éppen hogy külöböző opciókat kell felkínálni az embereknek.
- Sz új fidesz féle választási rendszerben baszhatod az opcióidat mindaddig, amíg a fidesznek van annyi agymosott támogatója, akik fegyelmezetten elmennek, és hozzák a körzetekben a 26%-ot. Ezzel már 50%-os részvétel mellett is lehet 3/4-es többség a parlamentben. Ha addig nem szavazzák meg, hogy nem kell parlament. - úgy veszem észre, ezt nem fogod fel, vagy direkt csinálsz úgy, mint aki nem érti. Igaz, az előbb már utaltál rá, nem vagy demokrata, tehát igazából érthető, hogy ezen állításom igazát nem ismered el. Viszont akkor fiszes vagy. - Az lmp az új ifitagozata a fidesznek?

"Azt mondod, nem kell szekértáborharcolni, a valóságban pedig két lehetőséget adsz: Orbán vs. Gyurcsány, akárcsak 10 évvel ezelőtt. Uncsi."
- Rosszul látod. orbán-gyurcsányt csak a fideszesek vizionálnak. Én két lehetőséget látok orbán és a fidesz - kontr - demokrácia és a jogállam. Ez utóbit vezetheti Gyurcsány, Bajai, de amennyiben képes lett volna rá, akár még Schiffer is. Mondjuk a mai nap után ő már nem fogja. Ha épes vezetni, akkor tőlem a DMH-t (Demokratikus Magyar Haza) Kelemen bácsi, Jusztusffy néni, vagy akár Regős Bendegúz is vezetheti.

Azért kirekesztő az LMP, mert önálló akar lenni? Nem vagy te magadnál.
- Azért kirekesztő, mert előre leszögezi, hogy GyF-el nem.
Igazából mi és főleg mennyivel szól több GyF ellen, mint az EU-zászlókat égető jobbik ellen?
A jobbikkal mégis együttműködne Karácsony Szavatartó Gergely, bár remélem, legkésőbb holnap látom a hiradóban, hogy a jobbikkal soha. H nem, akkor az lmp számomra kiírta magát a demokratikus pártok közül.
Ugyanis bűnösök közt cinkos aki néma.

menőmano 2012.01.15. 15:04:52

@iii:

Figyelj csak!!? Én elhiszem, hogy Ti itt a Brendellel jól elszórakoztok. Ha nem tetszik amit írok nem kell nyilvánossá tenni a blogot, posztot.

"mi a fasznak válaszolsz? " Ezt hol tanítják?? Ezt a magasröptű kultúrát??
Mit képzelsz Te magadról!?
Elhiszem, hogy elfogult vagy az LMP. iránt. de azért a hibákat is látni kellene.
Nem csak az a baj, hogy már most, nem "hirdették ki" , hogy koalicióra lépnek (a következő választásokon ) az MSZP-vel, netán esetleg, egy alakuló új politikai erővel, illetve a Gyurcsány féle platformmal.
Az a baj, mint a jelek is mutatják, (lemondott a SA) nyilván párton belül is vannak súrlódások.
Neked sem ártana egy "lélektani fordulat")
Ennyi.

menőmano 2012.01.15. 15:08:50

@iii:

Az össze-vissza kapkodás, nyilatkozás) egy fabadkát" sem ér. Úgy mint az ÉN szemembe a te véleményed. (azután semmit sem ér).
oszt.jónapot.!!!

menőmano 2012.01.15. 15:14:18

Totális röhej?! Az LMP. lenne a nagy rendszerváltó párt!!
???
Érdekes.
:)))
süti beállítások módosítása