Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Tarlós Istvánban ott van a tudás

2010.12.22. 16:32 | szocdemman | 9 komment

Címkék: budapest fidesz metró tarlós istván

Azért nem semmi a magyar főváros, mert itt most már olyan szintű tudás koncentrálódik, hogy a világ metrói ide jönnek elgurulási engedélyéért.

Ne rohanjunk ennyire, talán teccenek emlékezni, hogy a Alstom nevű cég gyártott nekünk metrókat, a 2-es és a lassan elkészülő 4-es metró vonalára. Oszt jött a hatóság azt mondta nem jók ezek a kocsik. Mert, hogy a magyar metrószabványnak nem felelnek meg.

Ha egy picit élcelődni szeretnék, azért Magyarország metró-nagyhatalom. A hatóságunk rengeteg metró technikai megoldást kellett már itt nyilván vizsgálnia, mert szinte minden kisvárosban van öt metróvonalunk. Ha jól emlékszem legutóbb épp 20 éve adott ki egy típusnak engedélyt: egyetlen egy teszt GANZ kocsi róhatta a kék metró alagútjait. Azt megelőzően meg kb. 20 évvel ez előtt kaphatták meg a szovjet kocsik a futási engedélyt. Gyanítom a magyar metró-szabvány erre a járműre készült.

Alstom meg gagyi mert nem tudja azt, amit 50 éve kellett egy kocsinak… mindegy is nem kaptak engedélyt a hatóságtól. Lehet, hogy hülyeség miatt, lehet hogy nem, nem tudom.

De arra határozottan emlékszem, hogy a fideszes kompánia ujjal mutogatott és ócsárolta az Alstom kocsikat, és azonnali szerződésbontásról döntöttek, hogy itt aztán még a vas szeget is visszaperlik a világ cégtől. A nagy szakértő Vitézi úr megmondta a világnak, hogy nem jók a kocsik és ezt a vak is látja.

Azonban a városvezetés hangja a napokban kisebb lett, már ami a metrót illeti. Először is az előző városvezetést havonta alsó hangon egyszer bekritizálták: ők már a 6-os metrót építenék…, de ez a ballib városvezetés még a 4-es metróval is késik. Hát, a 4-es metró több mint fele elkészült az elmúlt 4 évben, így a fővárost jelenleg irányító Fidesz eddigi véleménye alapján azért azt várnánk, hogy jövőre átadják az új vonalat.

De hát a Fidesz is szembesült azzal, hogy fikázni könnyű alkotni nehéz… nem hogy az előző városvezetés által kitűzött 2010 2011 2012-es határidőt nem tudják tartani, de Tarlós már 2015-ről beszél.

Azonban nemcsak a határidő kapcsán lettek a fiúk hirtelenjében olyan demszkysek, hanem az Alstommal is inkább keresnék a békés megoldást. Hát hova tűnt a szerződésbontogató kurucos "majd mi megmutatjuk nekik" hév? Persze furcsa volt ezt Tarlós Pityu szájából hallani, hétfőn. De a magyarázat keddre meg is érkezet. A Francia bíróság az Alstom szerződés kapcsán a járműgyártónak adott igazat.

Na a fiúk már megint okosak voltak. De hál istenek a kommunikációval el lehet fedni a kompetencia hiányt: Demszky a hibás meg a szocik meg a aaa na ők… köszönjük!

Azonban azóta eltelt még egy nap… ami hétfőn volt az álláspont ma már mintha más lenne…Tarlósék felebbeznek…

(Jó nem akarok inkorrekt lenni, mert Tarlós mondott egy baromira korrekt mondatot is a kérdésre: ha az Alstom kijavítja a szerelvények hibáit és hatósági engedélyt szerez - ami nem a Városházán múlik - akkor a BKV át fogja venni a kocsikat. Engedély nélkül nem engedik forgalomba a járműveket…. Azért ebből a mondatból is érezzük a habitus-változást…)

Azonban pestiesen szólva ezek imádnak házhoz menni a pofonért, csak azért is kell nekik olyan jó kemény mondatokat mondani, ami jól hangzik… aztán azért mintha kiderülne, hogy nem minden olyan egyszerű…

De Tarlós Pistinek megint sikerült egy újabb pofonfát megrázni, ugyanabban az ATV-s riportban, melyben épp az Alstom miatt magyarázkodott:

„300 főt bocsátana el a fővárosi önkormányzattól Tarlós István. A főpolgármester szerint az 1400 fős apparátusból ennyi ember maga sem tudja, hogy miért dolgozik ott, a város teherbírása pedig ezt már nem bírja el.

Tarlós István szerint azért van szükség a közalkalmazottak indoklás nélküli elbocsátását szabályozó törvényre, hogy a reformokat véghez tudják vinni.

Na hááá ennyi, van itt tudás…

 

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr252532115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toyotomi Hideyoshi 2010.12.22. 17:24:26

Na, azért ehhez már pofa kell.
Melyik városvezetés volt az a zseniális teknős, amelyik úgy kötött szerződés az Alstommal, hogy vis maiornak minősüljenek a szabványmegfeleltetési problémák? A kéken aláhúzott mondatban benne van az igazság, de nem úgy, ahogy ti interpretáljátok. A francia bíróság azért adott igazat az Alstomnak, mert a szerződés betűje szerint nekik van igazuk. Az más kérdés, hogy ki és miért kötött ilyen szerződést?
A metrót meg be kell befejezni már, akárhogyan, Tarlósnak nincs más választása, mert a metró címén annyi pénzt kidobott már az ablakon az előző(!) városvezetés, hogy valaminek lennie kell belőle. Abból a gödörből, amit Demszkyék ástak, már nem lehet metróügyben kimászni, csak kevésbé ráfizetni.
Az előnytelenül megkötött szerződések rázták meg a pofonfát, nem Tarlós. Gúnyolódhattok azon, hova lett belőle a kurucos hév, hogy kidobjuk a metrókocsikat a francba, de ha esetleg ezt tenné, akkor azért sápítoznátok itt, hogy egy új szerződéssel mennyi pénzt kidobna az ablakon. A nyuszi és a sapka esete...
A közalkalmazottak elbocsátása pedig annak a strukturális reformnak a része, amit Brendel úr a másik vonalon annyira támogatott. Vagy akkor ez sem jó?
Mi a jó?
Tudom már: lámpavasra mindenkit, aki Fideszes!

Megdobbent 2010.12.22. 23:30:34

Na, azért ehhez már pofa kell. Ha a szajbakurt fideszes haverok 1998-ban nem meszelik el a 4-es metrot, akkor mar azon utaznank, a vegtelen zseni (akkor 3 eves) vitezi ur teljes aldasaval. Na bazdmeg fideszfan.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.23. 08:46:03

Életem legboldogabb hetét Párizsban volt szerencsém eltölteni. Ide most nem tartozik, miért volt boldog: amolyan nászút-féle volt, hadd ne részletezzem... :) Ide kapcsolódó emlék viszont, hogy marhára nem volt pénzük asszonnyal metrózni, így ahova lehet, gyalog mentünk. Egy idő után feltűnt, hogy TÉNYLEG minden sarkon van egy metróállomás, ilyen különböző vonaljelzésekkel, hogy 5-ös , 10-es, 12-es... Egyszer például tiszta ideg voltam, mert amikor egyszer mégis metróval mentünk, szinte kilométereket gyalogolni a FÖLD ALATT, hogy átszálljunk a másik vonalra... Vesd össze a Deák térrel, magyarország EGYETLEN metrócsomópontjával...

Nos, az Alstom francia. "Nyilván" hülyék irányítják, aki életveszélyes fékekkel ellátott metróklat gyártanak. De ez a senki kis magyarország, ha lehet, ne magyarázza el nekik, hogyan kell metrót gyártani. Ha kérhetem.

Egyelőre még mint magyar állampolgár.

hanyasvagy 2010.12.23. 16:58:37

Na te-direkt kisbetüvel, mert egy osztályba jártunk.szar ügy mi??_már akkor is kekeckedtél velünk,de mindi elvertünk: Semmit nem okosodtál!! Miért nem mersz
villamossal járni?? Sok a dolgod, ugye?Mindeben utolsó voltál. Emlékszel a
kötélmászásra,vagy a magasugrásra? Mindig felmentett voltál!!!!

hanyasvagy 2010.12.23. 17:04:22

@Toyotomi Hideyoshi: Csak egy kérdés . Ennek a cégnek a szerelvényei a világ
hány pontján közlekednek?Na akkor hogy is állunk a szabvánnyal?
Segítségként 24 országban és még nem volt baleset!!!! Csók !

Toyotomi Hideyoshi 2010.12.23. 19:23:45

@Megdobbent: Kedves megdöbbent, egy szóval sem állítottam, amit a számba adtál. Az államadósság elutasítása is hatalmas balfaszság volt, szidom eleget nap, mint nap, de szerintem nem logikus előzménye annak, hogy Demszkyék csibész módon kössenek szerződéseket a metró ügyében. Remélem, az igazságérzeted így már nem sérül.
Az pedig tény, hogy ahogy a metró elkezdett épülni, az az ő sara, és akárhogy is, de muszáj befejezni. Tarlósnak meg úgy kell megoldania, ahogy tudja, és a mozgásterét nem ő maga szabja meg. Emiatt nem fair belerúgni. Hogy később mi lesz, más tészta.
Ezen a blogon a baloldal bírálata automatikus vérfideszes státuszt jelent, de komolyan?

Ja és utóiratnak kis olvasnivaló a négyes metró honlapjáról:

1. 1996 nyarán került sor az orosz féllel a tárgyalásokra, amelyek nyomán a Kormány

1996. szeptemberében 1098/1996 (IX. 17.) Korm. sz. határozatában úgy döntött, hogy előnyben kell részesíteni a rövidebb megtérülésű projekteket az orosz államadósság lebontásánál, tehát a metróépítés céljaira tett ajánlatot nem fogadja el.

--> szerintem 1996-ban Horn Gyula volt kormányon

2. 1998. november 6-án a Kormány bejelentette, hogy nem kíván részt venni a metróépítésben.
--> ez az első bejegyzés, ami a metró történetével kapcsolatban a Fidesz-kormánnyal kapcsolatban szerepel. Az idézetek a négyes metró honlapjáról vannak.

Amúgy nekem teljesen mindegy, melyik kormány rontotta el, ahogy az is mindegy, melyik vezetés kötötte a rossz szerződéseket, de a tények nem a te állításodat támasztják alá.
Végül, de nem utolsó sorban: a metró sorsáról a Fővárosi Közgyűlés dönt, ami nem a kormány része, ahogy a főpolgármester sem a kormány része.

Toyotomi Hideyoshi 2010.12.23. 19:31:16

@hanyasvagy: Csak egy válasz. Egy szóval sem mondtam, hogy az Alstom kocsik minőségével volna bajom.
Azzal van bajom, hogy Demszkyék kötöttek egy nyilvánvalóan rossz szerződést, olyan hibákkal, amiket még Mari néni is észrevesz, és gyakorlatilag tehetetlenek vagyunk a franciákkal szemben, hiszen minden felmerülő probléma a magyar fél kontóját terheli. Ez a bajom. Hogy a probléma megalapozott, vagy sem, nem tudom, nem értek a metrószerelvényekhez, azt viszont én is felismerem, hogy a szabványprobléma nem vis maior tényező.
A cikk pártpolitikai árnyalatát sem én hoztam be, mint mondtam a főpolgármesterség nem egyenlő a kormánytagsággal. Lehet Tarlóst töketlennek nevezni, de az elődje miatt szív.
Hogy a szabvány hülyeség, vagy a franciák hülyék, azt meg döntse el az, aki ért hozzá, de én nem erről beszéltem.

brlv24 2010.12.23. 21:02:17

@hanyasvagy: Biztos, hogy igazad van. A kocsik valoszinuleg nagyon jok. Azonban a gyarto biztosan tisztaban volt az eloirasokkal, hiszen ezeket a szerelvenyeket ide gyartottak. :)
Ilyenkor kezbe kell venni a kezikonyvet el kell olvasni minek kell megfelelni. Pont.

Kicsi79 2010.12.27. 12:29:16

Szar a szerződés, ez tény. Elkúrták, tudjuk kik. Ez is tény. De az ALst(r)om is egy szar, ez is tény.
Inkább lenne Bombardier!
süti beállítások módosítása