Azért nem semmi a magyar főváros, mert itt most már olyan szintű tudás koncentrálódik, hogy a világ metrói ide jönnek elgurulási engedélyéért.
Ne rohanjunk ennyire, talán teccenek emlékezni, hogy a Alstom nevű cég gyártott nekünk metrókat, a 2-es és a lassan elkészülő 4-es metró vonalára. Oszt jött a hatóság azt mondta nem jók ezek a kocsik. Mert, hogy a magyar metrószabványnak nem felelnek meg.
Ha egy picit élcelődni szeretnék, azért Magyarország metró-nagyhatalom. A hatóságunk rengeteg metró technikai megoldást kellett már itt nyilván vizsgálnia, mert szinte minden kisvárosban van öt metróvonalunk. Ha jól emlékszem legutóbb épp 20 éve adott ki egy típusnak engedélyt: egyetlen egy teszt GANZ kocsi róhatta a kék metró alagútjait. Azt megelőzően meg kb. 20 évvel ez előtt kaphatták meg a szovjet kocsik a futási engedélyt. Gyanítom a magyar metró-szabvány erre a járműre készült.
Alstom meg gagyi mert nem tudja azt, amit 50 éve kellett egy kocsinak… mindegy is nem kaptak engedélyt a hatóságtól. Lehet, hogy hülyeség miatt, lehet hogy nem, nem tudom.
De arra határozottan emlékszem, hogy a fideszes kompánia ujjal mutogatott és ócsárolta az Alstom kocsikat, és azonnali szerződésbontásról döntöttek, hogy itt aztán még a vas szeget is visszaperlik a világ cégtől. A nagy szakértő Vitézi úr megmondta a világnak, hogy nem jók a kocsik és ezt a vak is látja.
Azonban a városvezetés hangja a napokban kisebb lett, már ami a metrót illeti. Először is az előző városvezetést havonta alsó hangon egyszer bekritizálták: ők már a 6-os metrót építenék…, de ez a ballib városvezetés még a 4-es metróval is késik. Hát, a 4-es metró több mint fele elkészült az elmúlt 4 évben, így a fővárost jelenleg irányító Fidesz eddigi véleménye alapján azért azt várnánk, hogy jövőre átadják az új vonalat.
De hát a Fidesz is szembesült azzal, hogy fikázni könnyű alkotni nehéz… nem hogy az előző városvezetés által kitűzött 2010 2011 2012-es határidőt nem tudják tartani, de Tarlós már 2015-ről beszél.
Azonban nemcsak a határidő kapcsán lettek a fiúk hirtelenjében olyan demszkysek, hanem az Alstommal is inkább keresnék a békés megoldást. Hát hova tűnt a szerződésbontogató kurucos "majd mi megmutatjuk nekik" hév? Persze furcsa volt ezt Tarlós Pityu szájából hallani, hétfőn. De a magyarázat keddre meg is érkezet. A Francia bíróság az Alstom szerződés kapcsán a járműgyártónak adott igazat.
Na a fiúk már megint okosak voltak. De hál istenek a kommunikációval el lehet fedni a kompetencia hiányt: Demszky a hibás meg a szocik meg a aaa na ők… köszönjük!
Azonban azóta eltelt még egy nap… ami hétfőn volt az álláspont ma már mintha más lenne…Tarlósék felebbeznek…
(Jó nem akarok inkorrekt lenni, mert Tarlós mondott egy baromira korrekt mondatot is a kérdésre: ha az Alstom kijavítja a szerelvények hibáit és hatósági engedélyt szerez - ami nem a Városházán múlik - akkor a BKV át fogja venni a kocsikat. Engedély nélkül nem engedik forgalomba a járműveket…. Azért ebből a mondatból is érezzük a habitus-változást…)
Azonban pestiesen szólva ezek imádnak házhoz menni a pofonért, csak azért is kell nekik olyan jó kemény mondatokat mondani, ami jól hangzik… aztán azért mintha kiderülne, hogy nem minden olyan egyszerű…
De Tarlós Pistinek megint sikerült egy újabb pofonfát megrázni, ugyanabban az ATV-s riportban, melyben épp az Alstom miatt magyarázkodott:
„300 főt bocsátana el a fővárosi önkormányzattól Tarlós István. A főpolgármester szerint az 1400 fős apparátusból ennyi ember maga sem tudja, hogy miért dolgozik ott, a város teherbírása pedig ezt már nem bírja el.
Tarlós István szerint azért van szükség a közalkalmazottak indoklás nélküli elbocsátását szabályozó törvényre, hogy a reformokat véghez tudják vinni.
Na hááá ennyi, van itt tudás…