Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Ebben az országban mindenki kommunista?

2010.09.21. 10:22 | szocdemman | 100 komment

Címkék: népszava ady endre kommunista szabó ervin

Jó magyarok nem kölcsönözhetik ki könyveiket egy olyan intézményből, melynek nevét egy kommunista adja. Szabó Ervint felejtsük el. Bűnös. Pontosan miért, nem tudom, de legyen annyi elég, kommunista. Nem érdekel, hogy ő építette ki a közkönyvtár-hálózatot vagy ő honosította meg az Egyetemes Tízes Osztályozás (ETO) rendszert. (És végképp ne jöjjön senki azzal a bolsevista trükkel, hogy valójában nem kommunista, hanem anarcho-szindikalista volt). Ne vitatkozz a hatalommal, Szabó Ervin ugrott. Inkább legyél konstruktív, nem érted? Itt most a Nemzeti Együttműködés Rendszere épül, ne lázadj, inkább mondjál már neveket, az apád bokáját!

Jóóó, legyen akkor Kosztolányi… tér is van róla elnevezve, meg van neki szobra, meg a suliban is lehet róla tanulni… Neeem jó, ez a csávó is szerintem komcsi volt, a Népszava baloldali szocdem lapnak írt, meg voltak valami pozitív cikkei a Tanácsköztársaságról.

Akkor legyen József Attila, ha már az ő születésnapján van a költészet napja, a könyvtárban meg sok verses könyv van… Áhhhh József Attila is komcsi volt wazzze, ő is írt a Népszavának, meg vannak kommunizmust éltető versei.

 

Nekünk valami olyan csávó kéne, akinek aztán végképp semmi köze nem volt ezekhez a balos pribékekhez.

Szóval legyen hamvas… Mármint Hamvas Bélára gondolsz? Jaaa, most hogy mondod... Azt javasolták is ezek a nemzetmentő tudósaink. Nem jóóó a Béla sem… nem fogod elhinni, tagja volt a kommunista pártnak.

Szabó Ervin, József Attila, Kosztolányi Dezső, Hamvas Béla ugrott. Somogyi Béla szóba sem jöhet, ő is a Népszavának írt, tehát komcsi, mint ahogy Ady Endre is, meg Bacsó Béla is. Krúdy Gyula maradt volna az álmoskönyvnél, de az is balos volt… A Wikipédia szerint még Kaffka Margit, Kassák Lajos, Nagy Lajos, Radnóti Miklós, Zelk Zoltán is írt ezeknek cikket.
A helyzet egyre rosszabb… Márai Sándor meg valami Kommunista Írók csoportját alakított, Tóth Árpád, sőt Illyés is éltette a tanácsköztársaságot, Sütő András, Csoóri Sándor, Németh László, mind mind kommunista…

Meg vagyunk mentve, hát ez az: legyen Gróf Klebelsberg Kunó a könyvtár neve. Na, neki aztán semmi köze semmiféle kommunista, szocialista, szociáldemokrata huncutsághoz. Neeee... nem makulátlan a mérlege, az 1922-es választásokon, amikor még Sopronban titkosan lehetett voksolni, megverte egy szociáldemokrata, Hebelt Ede. Mégsem nevezhetünk el olyanról egy könyvtárat, akit megvert egy „nóném” komcsi?

Ó, hogy a teremburáját, itt mindenki kommunista volt?? Ilyen egy ország még egy nincsen. Mi itt azon fáradozunk, hogy megmentsük a nemzetet, ezek meg ilyeneket olvasnak. Szégyen. Hol van itt a szittya magyar értelmiség? Hát első Koppánynak mégsem nevezhetjük el a könyvtárat. Már valaki azt mondta, legyen Szabó Családról elnevezve, de azt is a komcsik találták ki… Tudjátok mit? Legyen a neve Fővárosi Nagycirkusz könyvtár.
 

· 2 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr192311602

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szlovákiában 0,99%-ra adnak lakáshitelt 2010.09.21. 12:12:02

Miközben Magyarországon gyakorlatilag megszűnt az elérhető árazású lakáshitelezés, addig Szlovákiában nálunk soha nem látott alacsony kamatra juthatnak lakáshoz a fiatalok. Nem tévedés, Szlovákiában 1%-os kamatra vehetnek fel lakáshitelt azon 35 é...

Trackback: Ebben az országban mindenki kommunista? 2010.09.21. 11:54:11

Jó magyarok nem kölcsönözhetik ki könyveiket egy olyan intézményből melynek nevét egy kommunista adja. Szabó Ervint felejtsük el. Bűnös. Pontosan miért nem tudom, de legyen annyi elég kommunista. Piroslap blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Treeger 2010.09.21. 12:06:04

ezek után - félek - tényleg Wass Albert lesz, ahogy ma már valahol olvastam

bruticsello 2010.09.21. 12:19:17

Elég nagy zavar van a fejekben, hiszen a legtöbb hírforrás gondosan elhallgatja ennek a moslék alaknak a magyarellenes kirohanásait:

>>>>>>> A nemzeti érzés minden megnyilvánulása elleni zsigeri ellenszenve még Jászi Oszkár számára is vállalhatatlan volt, aki számos levelében hiába kérlelte a „hazafiatlan póz” levetkőzésére. Pontosan ez az a kérdés, amelyben Szabó nem ismert alkut. Számára a szocializmus nemcsak a társadalmi igazságtalanság, de a retrográdnak bélyegzett nemzeti identitások elleni küzdelmet is jelentette – sőt, utóbbi nélkül az előbbit sem tudta elképzelni. Értelmezésében a hazafiság pusztán „az állam szeretete […], és az alattvalók annyira szeretik az államot, amennyire uralkodnak rajta, amennyi befolyásuk van benne, amennyire az ő […] politikai szervezetük érvényesül benne.” A haza és a nemzet kérdésének ennyire sarkított, végletekig vulgármarxista, primitív osztályharcos szemléletére a hazai szociáldemokráciában korábban nem volt példa.>>>>>>>>>>

Italo Balbo 2010.09.21. 12:23:07

@bruticsello:

„az állam szeretete […], és az alattvalók annyira szeretik az államot, amennyire uralkodnak rajta, amennyi befolyásuk van benne, amennyire az ő […] politikai szervezetük érvényesül benne.”

És ebben mi is a rossz?

kamalduli (törölt) 2010.09.21. 12:26:11

Nagyon jó kis írás. Mennyi-mennyi komenista van ebben az országban, nem is gondolnánk! Egyik jelölt sem jó, legyen tehát I. Orbán a könyvtár neve.

kamalduli (törölt) 2010.09.21. 12:27:36

@bruticsello: Tanulj meg szöveget értelmezni kérlek.

Lúdtalp 2010.09.21. 12:30:30

Jönnek a dolgok amikről eddig nem lehetett beszélni. Istenem, van ilyen.

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.09.21. 12:31:01

@Italo Balbo: komolyan mondom tényleg nem érted... az hogy komcsi volt... ÉRTED Kommunista! Azok olyanok, hogy ne na háaaaaaaaaattt ez itt a baj...hát te tök gyopár vagy...:)

Peredhil 2010.09.21. 12:34:32

Szinte már hallom, ahogy a gyerekem azt mondja: "Anyu, leugrom a Kunóba..." Mire én: "Oda aztán nem, fiam, bármi is legyen az..." :-))))

Vincenzo testvér 2010.09.21. 12:35:30

Gyermekeim, napok óta dühösen csahol több blogger a szabóervin-ügyben. Pont ez az, amiről azt szokták mondani, hogy kettős mérce. Azok, akik Mellár Tamás kirúgásakor csöndben ültek, most egy többszólamú kórusként tiltakoznak az ellen, hogy talán a 60 évnyi durva ingakilengés után a fidesz kissé visszább tolná a közép irányába az országot.
Arról is kellene blogolni, hogy 1949-ben hány családnak kellett a hirtelen államosított gyárból vagy gyógyszertárból egyetlen batyuval távoznia.
Vagy arról, hogy miután '90-ben megmaradt a választójoga az összes pártfunkcinak, pár évnyi fülefarka-behúzás után ma megint észt osztanak, sőt, a falvak és városok díszpolgáraivá emelték őket. Őket, akik először abban sem voltak biztosak, hogy élve megússzák, és olajos hordókban égették a tanácsháza udvarán a volt rendszer iratait?

Mr. Rustical 2010.09.21. 12:35:36

Jól emlékszem még, mekkora hörgés volt, amikor az Népköztársaság útját visszakeresztelték Andrássy útra, és az Erzsébet körút sem viselhette tovább a nagy Lenin nevét. A Közgázon, ahová akkoriban jártam, naponta hallgattam meg a fenti monológot, amiért az egyetem a nagy közgazdász, Marx Károly nevét egy másik nagy közgazdászéra (Budapesti) cserélte. Külön gyászra adott okot, hogy a a nyelvi intézet (egyben a Rajk László szakkollégium) címe Horánszkyra változott vissza. És így tovább.

Annyira jó volt ez a siránkozás, hogy angol órára menet tíz perc alatt kiderült, ki a progresszív, európai gondolkodású, nyitott társadalmat óhajtó ember, mert az ilyenek egytől-egyig oda voltak Makarenkóért, és nem értették, miért kell elvinni Dimitrov elvtárs szobrát az egyetem elől, amikor az olyan szép, és egyébként is, hogy hangzik már az, hogy Fővám tér.

A lemez úgy látszik azóta se járt le, a különbség mához képest annyi, hogy ugyanezek a felvilágosult elmék most nem Hamvas Bélától, hanem Wass Alberttől féltik az européer magas kultúrát (akkoriban ő még nem volt ennyire divatban).

Jó mantrázást nektek. Ne feldkezzetek meg siránkozni egy sort azon se, hogy a hálátlan nép mára már a szép Vörös Hadsereg útjáról is elfelejtkezett, pedig milyen mucsai paraszt név már az, hogy Üllői út.

Italo Balbo 2010.09.21. 12:38:53

@szocdemman: Sejtettem én, hogy vmi ilyesmi lesz a válasz :)

Amúgy gyanítom abban a korban azt tartották hazafiatlannak, aki meg merte kérdőjelezni a Monarchiát, a császárt és az egész arisztokratikus berendezkedést. Abból az arisztokrácia sajtója egyből hazafiatlan gyökeret próbált faragni. Szóval az akkori hazafiatlanság nem kompatibilis a mostani jobbikos zsidó-volt MSZMP-s vonallal. (A bruticsello félék kedvéért)

Szebb Jenő 2010.09.21. 12:39:57

Álmoskönyvet Krúdy Gyula írt, nem Illyés.

Hogy is mondta Nagy Vezéretek?

Tanulni, tanulni, tanulni!

EMU 2010.09.21. 12:41:49

"Értelmezésében a hazafiság pusztán „az állam szeretete […], és az alattvalók annyira szeretik az államot, amennyire uralkodnak rajta, amennyi befolyásuk van benne, amennyire az ő […] politikai szervezetük érvényesül benne.” - honnan a francból ismerős is ez nekem napjainkból...

Behajtó70 2010.09.21. 12:41:58

Szép kis szedet, ám a gunyoros hangvétel most mellé fogott, ugyanis tényleg, a felsoroltak azok amik. Mármint voltak.

Nem tettél mást, mint ruhátlanul, álarc nélkül megmutattad a kommunizmus borzalmát, a lélekben elpusztított országot, a tényt, az akkori módit, hogyaszongya: nem írhatsz te író, csak ha nekünk fütyölsz! És ezek írtak! Írtak, mert inkább írtak lélektelenül, minthogy ne írjanak semmit. Ők a nagy neveikkel csak írtak, mi meg elhittük, követtük. Felnéztünk rájuk. Méghogy egy olyan nagy írónak, akit még az iskolában is tanítanak, ne lenne igaza! Ha azt mondja: a kommunizmus jó, akkor biztos igaza van! Naugye!

De mostanra valami megváltozott. Talán szembe kéne már nézni a múlttal. Paradigmaváltás elvtárs! Paradigmaváltás!

Hisz magad sorolod fel, hogy mit tett a kommunizmus az országgal, a világgal, milyen agymosáson kellett keresztül mennünk, hogy kellett megtagadnunk hitünket, még templomba se járhattunk, ha érvényesülni akartunk.

Hát akkor ilyen oldalról is meg kell nézni! És meg kell nevezni azokat, akik az agymosóknak tapsoltak, őket segítették! Igen, legalább néven kell nevezni őket!

Behajtó70 2010.09.21. 12:47:34

Visszavonom....most megjelent, elnézését kérek, és kérem a 12:46-os posztom törlését!

Artie 2010.09.21. 12:47:51

@Vincenzo testvér: Arra a Pozsgaira gondolsz, aki most I. Orbán Alkotmányozó Gyűlésének a tagja?

Gyógyszered merre gurult?

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.09.21. 12:48:13

@Szebb Jenő: igen ezt már korábban javítottam de valamiért nem jelent meg a szerkesztő felületben át van írva, csak itt nem jelenik meg nem tudom mi lehet az oka...

Uva 2010.09.21. 12:50:13

@Behajtó70:
Take a seat, you fail.

EMU 2010.09.21. 12:50:27

Legyen Nagy Imre könyvtár, ő nyilván nem volt kommunista, ünnepelt alakja történelmünknek, Rákosi begyűjtési minisztere volt, aztán miniszterelnöke, azután szembe ment vele, tehát biztosan nem kommunista, meg különben is az pár évtized a bolsevista pártban semmit nem jelent ahhoz képest, hogy mások cikkeket írtak a népszavának, pfúj.

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.09.21. 12:56:37

@Behajtó70: A baj az, hogy a felsorolt urak jelentős többsége a Horthy korszak és nem a Kádár korszak alatt élt vagy Horthy is kommunista valt??? Jelzem a Horthy korszakba tiltott mozgalom volt a kommunista... ezek az urak nem kényszerböl hanem önként voltak azok... nem véletlen teszem hozzá... nem, hogy kényszer nem volt rajtuk de börtön meg perek követék egy egy írásuk után...

Thera 2010.09.21. 13:00:28

@Behajtó70: Nem is tudtam hogy Horthy rendszer is kommunista volt. Vagy hogy a drágalátos csendőrség kevésbé tudta ideológiailag kényszerpályára terelni az írókat mint a betiltott kommunista párt....

smidgen 2010.09.21. 13:12:02

egyszerűen Pató Pál könyvtár

ampelmann 2010.09.21. 13:14:16

Isten éltesse a LEGNAGYOBB MAGYART! - errol miert nincs ma poszt???

2010.09.21. 13:19:42

@Mr. Rustical: csodálkozol a judeobolsikon? Amilyen lelkes rikácsolással nyomják az agyatlan nácizást, ugyanazzal a lendülettel és hangerővel vonyítanak, ha a komcsi ikonjaikhoz akar hozzányúlni valaki.

szamarhegy 2010.09.21. 13:23:51

Mondjuk Szabó Ervint, aki még 1918-ban meghalt elég erőltetett hozzákötni az 1945 utáni szovjet hátterű rezsimhez, másrészt meg ha jól tudom a Tanácsköztársaság céljait a írók, művészek nagy része (pl. Nyugat szerkesztősége) támogatta, benne a népi Móricz Zsigmonddal, akkor viszont ne végezzünk félmunkát, akitől fellelhető bármilyen kommunista, szocialista, liberális célokat támogató mondat, azt töröljük a térképről.

csoko20 2010.09.21. 13:23:51

Kicserélni a táblákat, bélyegzőket, cédulákat, minden könyvbe újra pecsételni, szal kurva drága ez a névváltoztatósdi.

Pláne, hogy egy noname közismeretlenségnek örvendő alak neve helyett egy másik noname közismeretlenségnek örvendő alak nevét fogják kirakni.

Őszintén: a 10 millió magyarból hányan járnak könyvtárba, vagy hányan olvassák akár egyik, akár másik oldal szerzői. KURVA KEVESEN

Ha majd a magyarság túlnyomó többsége rendszeres vendég lesz, meg mindenkinek meg lesz otthon egy rongyosra olvasott Márai vagy Jászi, na akkor térjünk vissza erre a vitára....

ivrilider 2010.09.21. 13:25:26

Ha tényleg megkísérlik átnevezni, az jó alkalom lesz egy kiterjedt ellenmozgalom kiindulására. Ez ugyanis valódi gyújtópont, amilyen abszurd módon próbálják megvonni a könyvtártól a könyvtár kialakítójának nevét és ezzel a budapestiektől az otthonosságot.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.09.21. 13:28:52

Fővárosi Nagykönyvtár nem lehet. A főváros is komcsi.
Az utolsó vörös pont a sárga sivatagban.

manes 2010.09.21. 13:29:06

Hosszú-hosszú évek óta járok könyvtárba és remélem,hogy még fogok is.Mivel kurva drádák a könyvek ezért a könyvtár. meg aztán hely se nagyon van otthon.Magasrol leszarom,hogy mi a neve.Az ott levö könyveket nem Sz.Ervin irta.

Panelkuruc · http://piroslapok.blog.hu/ 2010.09.21. 13:29:24

@Behajtó70: te leszel szegényebb, ha nem olvasol több Adyt és József Attilát. A kínai kulturális forradalom szólt arról, hogy ami előtte volt kultúra, az mind rossz, és el kell törölni. Meg kéne tanulni együtt élni a múlttal, és nem köpködni rá. És ez nem jelenti azt se, hogy azonosulni kell az ideológiájukkal.

kapalika 2010.09.21. 13:29:26

Akkor legyen Szerb Antal; őt mindenki szereti, nem? :)

warbirds 2010.09.21. 13:31:18

Gyerekek, nem tökmindegy, hogy mi a fészkes fene neve van annak a könyvtárnak??!
Tegyétek fel a kérdést: Százezer könyvtárba járó(!) emberből hány fordult vissza a küszöbről eszébe jutván, hogy "Juj, ez komcsi könyvtár!" A válasz erősen konvergál a nullához...:)

szamarhegy 2010.09.21. 13:31:21

@imperial: Se egyik, se másik, ráadásul nem sok ismeretem volt Szabó Ervinről, de annyit illik tudni, hogy a parasztság, munkásság helyzetének javítása, földosztás, iskoláztatás, egészségügy, munkásoknál a szakszervezetek, a közös képviselet erősítése, az egyenlőtlen birtok és tulajdonszerkezet változtatása meglehetősen általános támogatást élvezett a XIX.sz. végén, XX.sz. elején, nem nagyon találni írót, művészt, tudóst, akit ne foglalkoztatott volna ez a kérdés, ennek összemosása egy később létrejött rezsimmel szimpla tudatlanság és baromság.

ivrilider 2010.09.21. 13:31:26

@kapalika: most hülyéskedsz? ezek a fasiszták? egyébként nem rossz ötlet. be kéne vetni, méghozzá hamar.

pakesz (törölt) 2010.09.21. 13:32:15

@kapalika: o zsido, nem jo...
biztos latens Tanacskoztarsasagi...

kellene valami igazi szittya, Petofi totocska nem jo
talan lehetne Liszt Ferenc :)

ivrilider 2010.09.21. 13:35:56

@pakesz: hát nem is az, hogy "tanácsköztársasági" (elég nagy burzsuj volt ő ahhoz, hogy soha ne legyen balos, tehát ennyiben stimmel), hanem hát miért nevezne át a szélsőjobboldali "konzervatív történelemkutató intézet" szerb antal nevére a könyvtárat, ha egyszer az ő szellemi elődjei verték agyon szerb antalt??!

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.09.21. 13:36:13

@manes: helytelen... ezek úgy is befészkelik magukat a könyvekbe... nem szabad mert a papír lapok beszívják a kommunista ideológiát, haza mész a az olcsosított könyvekkel amit kikölcsönöztél... elkezdesz prüszkölni és azt hiszed, hogy a portól van... nos tévedsz, hisz nemzeti orvosok kimutatták, hogy az a kommunista szellem maradék amit beszívsz, látod milyen veszélyes ha egy kommunista nevét viseli a könyvtár??

Panelkuruc · http://piroslapok.blog.hu/ 2010.09.21. 13:36:17

@bruticsello: az alapgondolat, hogy aki a "nemzeti érzést" elutasítja, magyarellenes, egy manapság divatos, terjesztés alatt álló hazugság. A nemzetietlen gondolkodás egy világnézet, képviselői nem nemzetben gondolkoznak, a magyarellenesség meg azt jelenti, hogy az illető a magyar népet, mint olyat utálja, és ez meg rasszizmus. Az előbbit lehet nem szeretni, de abszolút legitim gondolkodásmód, és semmiképpen nem lenne szabad összemosni az utóbbival, ami a történelem szemétdombjára való. Kár, hogy a jobbik és hívei folyamatosan ezt teszik.

Dr. No 2010.09.21. 13:36:39

Majd lesz egy darabig a neve Fővárosi Orbán Viktor Miniszterelnök Úr Őkegyelmessége Könyvtár, aztán lesz majd egy darabig Fővárosi Wass Albert Könyvtár (ilyenkor a nemesi előnevet be kell-e illeszteni?), aztán lesz majd egy darabig Fővárosi Roga Hun Királyfi Könyvtár, aztán majd Fővárosi Abu Hasszán Könyvtár és Dervisképző, aztán csak Fővárosi Könyvtár, aztán Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és megint elölről. Csak amennyire nálunk az öröklétre lehet tervezni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.09.21. 13:36:59

@kamalduli:
Orbán könyvtár?
Orbánunk névadója nem volt MSZMP-tag?

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.09.21. 13:38:26

@simonmondja.: akkor a Magyarok új Fővárosa Nagykönyvtár

al Dajjal 2010.09.21. 13:38:27

Ha jól tudom, ezt valami alapítvány javasolta és még kormányszinten sem veszik túl komolyan.
Nem kéne ezt is kormánykezdeményezésként beállítani. Tényleg ennyire szánalmas eszközökhöz nyúl már a maszop kommunikáció?

pakesz (törölt) 2010.09.21. 13:39:54

@szamarhegy: "akkor viszont ne végezzünk félmunkát, akitől fellelhető bármilyen kommunista, szocialista, liberális célokat támogató mondat, azt töröljük a térképről."

tul puhapocsu a hozzaallas!
akinek a csaladjaban volt komcsi annak az osszes konyvet egessuk el

ivrilider 2010.09.21. 13:42:31

@al Dajjal: kíváncsi volnék azért, mennyire volt ez egyeztetve... Szőcs Géza gyors és egyetértő reakcióját tekintve különösen
Tarlós nincs benne a buliban, ő normális, mondta is, hogy fontosabb dolgokkal foglalkozik, és semmi köze e javaslathoz
(persze aztán más kérdés, hogy ha megválasztják, és épp az ő kezében lesz a döntés, akkor mit fog mondani - de úgy meg nem választanák, ha nem határolódna el..)

Dr. No 2010.09.21. 13:43:19

@al Dajjal: Ahhoz képest, hogy a kulturális államtitkár interjújából szerzett tudomást a közönség a kezdeményezésről, tényleg nem veszik túl komolyan kormányszinten.

Dr. No 2010.09.21. 13:43:59

@pakesz: Túl puhapöcsű hozzáállás!

Az összes könyvet égessük el!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.09.21. 13:48:01

Ugyanmár.
Nincs valami jelentősebb írásvetőnk, aki arról írt, hogy - Le a néppel ! -

, vagy legalább éltette volna a rendszert - Éljen a társadalmi berendezkedés !-
, vagy legalább szót emelt volna a gazdagok előjogaiért ?
Szerintem csak hiányos a műveltségetek.

EMU 2010.09.21. 13:49:41

@al Dajjal: Ne szánalmasozz, hanem próbálj meg ismerkedni pártod és kormányod módszereivel. Nem a fidesz terjeszti be ma már a törvényjavaslatokat sem a parlamentben, mert azt vitára kellene bocsátani. Hanem képviselői egyéni benyújtott javaslatokkal törvénykeznek. Most sem a kormány meg a fidesz ideológusok állnak eléd a képedbe mondva, mit akarnak, hanem egy halom megvett gumgerincű "javaslataként" viszik be a köztudatba. Ha figyelnél, és nem csak a pártdirektívát ismernéd, pontosan láthatnád, mire készülhetsz a kollégista srácok kormányzása alatt, illetve készülni sem kell, a jövő elkezdődött.

mojszipupi 2010.09.21. 13:51:52

Bezzeg a kínai az jó kommunista!!! Vicc, közröhej, szánalom...

EMU 2010.09.21. 13:53:08

Amúgy továbbra is Nagy Imre Könyvtár volna a helyes út, róla mindenki tudja, hogy tisztességes magyar ember volt, sosem volt kommunista, csak saját magát tartotta annak, de mivel kommerként élt és halt, azért nem kell hinni neki, tehát nem volt kommunista. Érthető? Az ő személye nem megosztó, meg lett mondva róla, hogy remek ember volt, azóta fel sem merül, hogy amúgy egy becsontosodott bolsevik lett volna.

al Dajjal 2010.09.21. 13:53:49

@EMU: Nem vagyok fidesz hívő. Látom, mennyit bénáznak. Azt tudom, hogy a maszopot többé a parlamentben sem akarom látni és szánalmas, ahogy kapaszkodnak a hatalom morzsáiba.

szamarhegy 2010.09.21. 14:01:19

"Hivatalosan felvette a pártközi kapcsolatokat a Kínai Kommunista Párttal (KKP) Orbán Viktor, a Fidesz elnöke szerdán Pekingben, ahol fogadta őt Hszi Csin-ping (Xi Jinping), a KKP központi bizottsága politikai bizottsága állandó bizottságának tagja, kínai alelnök - jelentette a pekingi rádió. " 2009.12.02

pruntyike 2010.09.21. 14:01:22

A problema (hogy az öreg benedek tibort citáljam) az, hogy a könyvtrárat azért nevezték el róla, mert jól "ült" a kommunista rendszernek, tehát hogy hogy jött ahhoz a könyvtár, hogy ráoktrojálják ezt a nevet. ... Sokaknak a sörnyitó is azért nem tetszik - joggal, mert a komcsikat ünnepli. Ez itt a probelma... Nem az, hogy mi volt, hanem hogy akkor már nevezzünk el pl. Sztójairól egy középületet, ha egy komcsiról lehet? Sztójai sem volt fasiszta.

Tita nick 2010.09.21. 14:05:21

Mi lenne, ha Hitlerről neveznénk el? Szeretnétek libsik, szocik? Ugye nem.

EMU 2010.09.21. 14:06:57

@al Dajja: És ez most hogy jön ide?

sanyisanyi 2010.09.21. 14:07:17

Legyen inkább Sztálin Könyvtár!
Vagy inkább Rákosi!!!

Az tetszene az posztoló elvtársnak ugye?

EMU 2010.09.21. 14:08:32

Nagy Imre. Tökéletes név volna. Ő ugye sosem volt kommer.

gyilkos fűegér 2010.09.21. 14:08:32

Nincs más megoldás:

Fővárosi Chuck Norris Könyvtár

dr. HáziMacska 2010.09.21. 14:09:30

Nem mondom hogy kell-vagy-nem kell, azt mondom, "Kwara elkesett mar ez az egesz vagy 20 evvel!"
Teszek magasrol a kommunistakra, de komolyan. Azok az eletembol alig vettek el idot, nekem az elmult 20 evet adjak vissza. Ugy mindenesetul. Nem csak a "legutobbi, elkurt 4 evre" gondolok.

Semeretyevó 2010.09.21. 14:09:42

Mindenki nem kommunista, de ennek a szánalmas blognak a szerzői feltétlen. Sok sikert az önkormányzatihoz, hehehe

Tita nick 2010.09.21. 14:10:52

Gyengébbek kedvéért azért írtam Hitlert, hogy senkiről, aki bármilyen diktatúrát képviselt, ne nevezhessenek el semmit. Addig ok, hogy Szabó Ervinnek köze nincs diktatúrához, de amit képviselt, végül oda vezetett. Neki is látnia kellett, hogy hová visz az az út. Annyi normális és értékes ember élt e hazában, hogy kedvünkre válogathatnánk.

al Dajjal 2010.09.21. 14:10:59

@EMU: Te jöttél nekem a pártdirektívákkal. Arra válaszoltam.

Tita nick 2010.09.21. 14:11:30

@gyilkos fűegér: Igeeeeeeeeeeeeeeeeen! :-))))))))))

dr. HáziMacska 2010.09.21. 14:11:32

Amugy, szerintem Michael Jackson konyvtar, mert o mar ugyis meghalt, es a hid kapcsan ugytudom az elvaras.

gyilkos fűegér 2010.09.21. 14:12:11

@szamarhegy:

Hát igen, az a nagy helyzet, hogy legnagyobb íróink, költőink többsége így vagy úgy, de progresszív baloldali volt, akkor is ha a jobboldal a feje tetejére áll és pörög.

Tita nick 2010.09.21. 14:17:24

@gyilkos fűegér: Pl. Vass Albert, Márai, Szentmihályi Szabó Péter,

Tita nick 2010.09.21. 14:18:22

@gyilkos fűegér: bocs, nem neked szólt.

Tita nick 2010.09.21. 14:19:17

Kiszel Tünde Nemzeti Könyvtár?

Tita nick 2010.09.21. 14:23:49

Kiszel Tünde Nemzeti Könyvtár?

Behajtó70 2010.09.21. 14:24:07

@Panelkuruc: ez egyetlen nekem címzett poszt, ami válaszra méltó! Köszönöm!

És válaszolok is: Nem mondtam, hogy nem olvasom őket, azt sem, hogy be kell tiltani! Kizárólag azt írtam, hogy nevén kell nevezni az eddig tabunak számító dolgokat is!

Azt írod: "Meg kéne tanulni együtt élni a múlttal, és nem köpködni rá."

Nos, igen meg kéne! Meg is lehetne, ha nem lopták volna el a rendszerváltásunkat! Ha ma nem azok röhögnének a legjobban, akik 89-ben be voltak szarva, hogy most mi lesz! Ha ma nem lenne a politikai életben még mindig számos ex-MSZMP pártvezető - oldaltól függetlenül.

A rendszerváltásunk nincs lezárva! És ez szálka a körmünk alatt, vagy ha tetszik: ez bacca a csőrünket, és emiatt mindenkire fújunk, aki egy kicsit is a "régiek" nótáját fújja, fújta.

Talán néhány esetben igazságtalanul vádaskodunk, talán követünk el hibákat, esetleg túlreagálunk néhány kérdést. (Talán e blog alaptémáját is)

De attól még van alapja a kétkedésünknek egyes személyeket illetően. És jogunk van kérdezni, sőt megkérdőjelezni minden dogmát.

EMU 2010.09.21. 14:26:43

@Tita nick: A "többsége" szó még mélymagyar konzervatív jobboldali nyelvhasználatban sem jelent "valamennyi"-t. De az is lehet, hogy lemaradtam vmiről és már ebben is paradigmaváltás történt a nenyivel.

EMU 2010.09.21. 14:28:32

@Behajtó70: Maximálisan egyet értek, kezdhetnénk Nagy Imrével.

Cinkes 2010.09.21. 14:28:48

Bakker ez mekkora ostobaság, sikerült ebből is politikát csinálni. Valószínűleg a könyvtár azért viseli Szabó Ervin nevét mert sokat tett azért, hogy legyenek rendes könyvtárak Magyarországon és nem a politikai nézetei miatt. Idióta vadbarmok. Remélem a következő lépés az lesz, hogy Kosztolányi összes művét kitiltják a könyvtárakból...

gyilkos fűegér 2010.09.21. 14:31:14

@Tita nick:

Hát sajnos abban az időben messze nem Szabó Ervin volt az egyetlen Európában, legyen az komcsi vagy jobboldali, aki nem látta, hova vezet az út amin járnak.

labi 2010.09.21. 14:33:54

A könyvtár neve ellen azok tiltakoznak a leghangosabban, akik nem járnak oda... és nem a beve miatt nem járnak... :)

labi 2010.09.21. 14:35:09

Amúgy szerintem ki kell írni online szavazásra, aztán lesz Stephen Colbert könyvtár és kész.

gyilkos fűegér 2010.09.21. 14:36:55

@Tita nick:

Legyen Fővárosi Mohamed Próféta Könyvtár!

Így egyrészt benyalunk az egyre erősebb iszlám fundamentalizmusnak is, másrészt, mivel Mohamed köztudottan analfabéta volt, hűek maradunk a Magyar Abszurdizmus legszebb hagyományaihoz.

fluxation 2010.09.21. 14:46:00

Eddig senkit nem érdekelt, hogy mi a neve a könyvtárnak, most meg mennyi embert zavar hirtelen! Érdekes...

EMU 2010.09.21. 14:50:00

@fluxation: Persze, mert fogalmunk nem volt róla, hogy kicsoda Szabó Ervin. Mostanra viszont felhúzta őket a polgári (kollégista) gépezet, azt teszik a dolgukat, zsidózás, komcsizás, bolsevikozás, kurva unalmas egy ország ez.

Robusto 2010.09.21. 14:50:34

Legyen inkább: "A Kedves Vezető által irányított Nagy Nemzeti Együttműködés Könyvtára"!

1120 2010.09.21. 15:11:24

Hogy "mindenki komcsi" lenne, az persze erős túlzás, de hogy Szabó Ervin világképében az anarchizmusnak, meg a kommunizmusnak egyfajta fura ötvözete jelent meg, az bizonyos. Az is bizonyos, hogy egyébként egy rendkívül művelt emberről van szó.
A kérdés tehát úgy hangzik, hogy méltó-e egy rendkívül intelligens, ámde a fenti eszméket valló ember arra, hogy egy ilyen nívós intézményt elnevezzenek róla. Nos, erre a válaszom egyértelműen az, hogy NEM.
Karl Marx pl. szintúgy egy rendkívül intelligens ember volt, ennek ellenére a közgáz már nem viseli a nevét...

Az meg egyenesen kabaréba (de csak amolyan "fajkasházi-félébe") illő megjegyzés, hogy "igaz hazafi nem kölcsönöz egy ilyen nevű intézménytől"...
(A fent nevezett felsőoktatási intézményben is számos "nemzeti érzelmű" ember szerzett diplomát...)

1120 2010.09.21. 15:20:06

@Robusto: Ha én képként egy Leninhez hasonló kaliberű gazembert (pl. Hitlert) mellékelnék a hsz.-aimhoz, akkor az valószínűleg elbukna az index-cenzúrán...csak azt nem értem, hogy miért? (Vagy inkább: Lenint miért szabad...?)
Ja...a cikkhez mellékelt rajz pedig törvénybe ütköző, mivel a "sarló-kalapács" egyike azon 5 tiltott önkényuralmi jelképnek, amely jelkép közzétevője Magyarországon büntetőjogilag felelőssé tehető!
Kettős mérce...trallala.
PFÚJ!!!

-ling 2010.09.21. 15:21:50

1120:
ha szabó ervin arról lenne híres, hogy világmegváltó, de téves eszméket tápláló politikus volt, igazad lenne. csakhogy a nevéhez köthető a hazai könyvtárrendszer kialkítása, mivel megszállott nápművelő volt, azzal az álommal, hogy a könyvek hordozta értéket mindenkihez - a szegényekhez is - eljuttassa.

a kérdés nem az, hogy egy művelt, okos politikusról káderkodásból elnevezett könyvtár tartsa-e meg a nevét, hanem, hogy a könyvtárak fő reformátorának nevére nyomjunk-e aktuálpolitikai plecsnit, az amúgy anno ténylegesen felvállalt és képviselt politikai nézetei miatt.

☉ ☾ 2010.09.21. 15:23:31

Hamvas Béla NEM volt tagja a kommunista pártnak.

rangers11 2010.09.21. 15:25:25

@Italo Balbo: ráadásul rá ismerek az Orbán kormányra !

lehoako 2010.09.21. 15:27:17

Pöpec poszt, köszönjük szépen!

Javaslatom az örökzöld "Chuck Norris" Könyvtár. Nem kell több filózás ide. Vagy majd Megyeri Könyvtár lesz az is... :-)))

rangers11 2010.09.21. 15:32:25

@Szebb Jenő: a Krudy Gyula maradt volna az almos konyvnel idezetre gondolsz??

lehoako 2010.09.21. 15:33:21

KRESZ Géza viszont szabadkőműves volt. Ésakkor a KRESZ-t is át kell nevezni, mondjuk VIKTORra?

Röhej. Antall Jóskának nem jutott eszébe, majd az alcsúti cimbalmos átnyomja.

Polgárok, örüljetek, a Ti kedvetekért megy a cirkusz. Meg a Ti kenyeretek helyett.

Lasombra 2010.09.21. 15:34:00

ugyan! biztos van olyan név, ami mindenkinek kedves, mindenkiben jó érzéseket ébreszt, oldalfüggetlen, időtlen és szívesen térünk be oda, ahol meglátjuk kiírva.
hmmm, ilyen paraméterek mellett asszem már csak a Sör és a Pina szavak maradtak...

gergo1000 2010.09.21. 15:36:42

Ez a téma nem lejárt lemez? Vagy minden hülyeségen több napig kell csámcsogni?
Szerintem ideje túllépni ezen. Remélem holnap nem jelenik meg egy újabb blogon ugyanez. Ti szabadságon voltatok, hogy csak ma sikerült összehozni ezt a nagyszerű cikket?

GGG77 2010.09.21. 15:46:14

az alattvalók annyira szeretik az államot, amennyire uralkodnak rajta, amennyi befolyásuk van benne, amennyire az ő […] politikai szervezetük érvényesül benne.”

Ez speciel nagyon jól van így.

septem 2010.09.21. 15:46:32

kommunista, náci (nemzeti szocialista - szocialista)... ugyanaz.
el kell őket felejteni.
elfajzott, emberellenes ideológiák. a sértett herék eszméi.

remélem Fővárosi Könyvtár lesz a neve hamarosan. ja, se József Attila (bár neki volt köze a párthoz, de hamar észbe kapott), sem Kosztolányi nem volt kommunista. sőt, megtagadta a t.k-ot.

(az ember életútja kanyargós. csak nekünk, napjainkban jutottak igazi übermensch-ek: a hazai(?) balliberális értelmiség :D:D:D)

Grigorij 2010.09.21. 16:36:30

Most végre megértettem!
1. aki a tizes években a rendszer ellen gondolkodott - tehát a Monarchia ellen - az KOMMUNISTA volt. Ezek szerint az a tetves Petőfi is, hiszen a fennálló államrend ellen uszított a Múzeum előtt...
2. Gyakorlatilag mindenki kommunista volt, aki a fennálló rend ellen lázított! Tehát 1989-ben Orbán Viktor is...
3. Megtudtam, amit filozófusok írók, tudósok, történészek ezrei szerettek volna megfejteni 100-150 év óta, hogy minden filozófiai irányzat, ami nem illik Szőcs Géza ízlésébe - az KOMMUNISTA!
4. Megtudtam, hogy lényegtelen, hogy ki kommunista és ki nem, csak egyet nem szabad, megkérdőjelezni néhány iskolázatlan idióta és egy beteg lélek gondolatai!
5. Most már azt is tudom, hogy a szakszervezeti érdekvédelem = mocsok kommunisták! Tehát Walesa is egy gyökér komcsi volt
6. Hogy 1945-ben Rákosi vette kezébe a hatalmat és az csak a világ megvezetése, hogy két kisgazda miniszterelnökünk és polgári kormányunk volt 48-ig és nem is volt a kékcédulás választási csalása a komcsiknak, hiszen Rákosi pajtás miért tett volna ilyet saját maga ellen...
7. Hogy ha a hazugság ellen felszólalsz, akkor csdak tetves ballib-zsidó-komcsi stb. lehetsz, hiszen IGAZ MAGYAR nem gondolkodik! Az IGAZ MAGYAR vakon megbízik a gazdájában és vakon harcol a világ ellen!

De az azért nem értem, hogy ha ennyire zavarja a fideszt és a zombicsapatát egy 1900 eleji ürge akkor vajon miért követi tűzön-vízen keresztül a vezénylőtábornok és csapatának MSZMP múltú tagjait????
Vajon mejik 100 éve élt - az Monarchiához képest - baloldali faszi zavarja jobban a mai közéletet, mint Orbánpapa, SchmittPalibácsi vagy a fidesz-kdnp tagjai, képviselői között élősködő sok száz ex-mszmp tag, vezető, pártfunkci, kisztitkár stb mocsadék kommunista!
Ha ez a könyvtáros mocsok kommunista, akkor Orbán Viktor APJA is az! És a köztársaságunk elnöke is az! És az alkotmánybíróságunk elnöke is az! Akkor a parlament legalább fele az!
Kedves fideszesek, ezt akkor nem így van?
Vagy a Ti komcsitokat akasszuk fel, a mi komcsinkat jutalmazzuk elvet valljátok?

nestrot10 2010.09.21. 16:51:10

Orbán (Orsós) apuka - párttitkár volt...
Orbán (Orsós)anyuka - tanári állást cserélt, párt bizottságira...
Orbán (Orsós) Viktor - KISZ titkár volt...
Deutsch Tamás - KISZ titkár (szintén két „szeretett” fajból van összebaszva)
Járai Zsigmond - MSZMP és kormánytag...
Soroljam még, tovább is van...
Erre varjatok gombot, komcsizók, prolizók, parasztozók és még sorolhatnám... Schmitt gumigerinc Palkó,.......stb stb...A kormánypártban több a komcsi mint a baloldalon.Na???????????
NA? kI IS A KOMCSI???????

Publius Decius Mus 2010.09.21. 16:52:45

Rejtő Jenő Könyvtár?

Könyves Kálmán Könyvtár?

Pannonius Könyvtár?

Klebelsberg Kúnó Könyvtár - talán a legjobb!

Károlyi Elkúrtuk Misi pedig menjen a szoborparkba.

hatR 2010.09.21. 18:42:59

puskas konyvtar? :D

Dekatlon 2010.09.21. 19:17:38

Nagy Imre is kommunista volt, akkor őt meg kiássuk?
Egyszerű gondolkodásra vall minden baloldali gondolkodót összemosni, és együtt büntetni/útálni a rendszerért.
Vagy akkor a középkori inkvizíció és a modernkori pedofílbotrányok miatt útáljunk minden katolikus papot, sőt a híveket is, mert azok ugye kollaboránsok.

Dekatlon 2010.09.21. 19:19:59

@Publius Decius Mus:
Könyves Kálmán Könyvtár: KKK
Vajon hány néger olvasója lenne? xD

Megdobbent 2010.09.24. 08:03:13

@Dekatlon: Nem az o szent orosz besugo emlekere gyujtogatunk es orbant szopkodjuk. Meg ezt a szerb buzi jobbik fonokot is nagyon ajnarozzuk am akkor, mert olyan magyar.

3 millio veglenyszintuen primitiv ember orszagaban elunk mi 7 millio csendes pacifistak. Jo nekunk, igy szeretjuk.
süti beállítások módosítása