Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Kiszúrunk a felvidéki magyarsággal?

2010.05.13. 06:18 | szocdemman | 137 komment

Címkék: választás fidesz szlovákia jobbik mkp sns

Mindenki happy nálunk. Megvoltak a választások, megvan a menetrend, indul a parlament. És beindult a nemzeti magyarság-licit. Trianon emléknap és kettős állampolgárság. Közben Szlovákia választ. Azonban ott sem különb a kampány, mint piciny hazánkban.  Ha a magyar belpolitikai intézkedések, lépések a leghalványabb jelét is mutatják, még a legjobb nemzeti szándékból is, ebben a felfokozott ottani kampányhangulatban, bizony a revizionista trianonista zászlót kifogják tűzni. Hisz a politikusok ott  is ugyanolyan populisták, mint nálunk. Görcsösen keresnek igazolás alapot maguknak és bele fogják magyarázni...nolám megmondtam. Pedig a szlovákiai magyar pártok szóltak: ezek a témákat szerintük nem  most  kéne elővenni… de úgy látszik dögöljön meg a szomszéd tehene… szép magyar mentalitás.

A Fideszben két iskola feszült egymásnak, de úgy látszik a belpolitikai erény kovácsolás tanai győztek ismét. Várhatóan már pénteken beterjeszti a parlamentbe a kettős állampolgárságról szóló törvényt, amelyről tegnap Pozsonyban tárgyalt Martonyi János leendő magyar külügyminiszter. Persze ez a gesztus szép, de nem feltétlenül magyarbarát Fico kormányzat máris lépett egy látványosat: Szlovákia konzultációra hazarendelte budapesti nagykövetét amiatt, hogy a leendő magyar kormány módosítani készül az állampolgársági törvényt, amely magyar állampolgársághoz juttathatja a szomszéd országokban magyarokat. A lépés hangerejét mutatja, hogy a hírt  szerdán a ČTK cseh hírügynökség a szlovák miniszterelnöki hivatalra hivatkozva jelentete. Addig a magyar külügyminisztérium várja Szlovákia magyarázatát arra, hogy Pozsony miért rendelte haza magyarországi nagykövetét.

Közben a Trianon is téma lehet a szlovák kampányban. Ezt a dílt a Jobbik szolgálja. Komáromban felállítják a tervezett emlékművet június 4-én, a Jobbik pedig emléknappá nyilvánítaná Magyarországon a békeszerződés aláírásának napját. Bár az emlékmű állítás mögött a titokzatos a Te Ügyed Kör (T. Ü. Kör) Polgári Társulás áll, amely már korábban jelezte: a trianoni szerződés 90. évfordulóján faragott emlékoszlopot készül avatni. Feszty Zsolt, a T. Ü. Kör elnöke az Új Szónak nem kívánt nyilatkozni a rendezvényről. Ez idő alatt a Jobbik hétfőn nyílt levélben szólította fel a Fideszt, hogy támogassa június 4-e emléknappá nyilvánítását. Javasolja, hogy a középiskolások szervezett formában vegyenek részt „a nemzeti tragédiáról való iskolai megemlékezéseken“.


Csáky Pál, az MKP, valamint Bugár Béla, a Híd elnöke a hírre korábban úgy reagált, hogy szerencsésebb lenne az ilyen akciókat a június 12-i parlamenti választások utánra halasztani.

 

Vélhetően ezek a magyarországi politikai lépések az ottani magyar pártok esélyeit is rontják. S ami legalább ilyen súlyos: a nyíltan magyarellenes SNS-esélyeit javítják. A tét nagy hiszen a szlovák "tabudöntögető" Slota párt közvéleménykutatók szerint korántsem biztos, hogy tagja lesz a pozsonyi törvényhozásnak. Esélyein a jelenlegi "előrelátó" és egységet teremtő magyar belpolitika azonban jelentősen javít.

Korábban: Magyarok Slotáért Mozgalom

· 4 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr191998883

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit kezdjünk Szlovákiával? 2010.05.14. 08:32:50

Hosszú távon az egyetlen sikeres külpolitikai stratégia az, ha okosabbak, jobbak és gazdagabbak vagyunk, mint mások. Robert Fico ismét elemében van. Martonyi János pozsonyi látogatása után a szlovák kormányfő kijelentette, „ha a (kettős állampo...

Trackback: Mikor nősz már fel végre Szlovákia!? 2010.05.13. 18:07:48

Úgy látszik Szlovákiában is elkezdett dübörögni a kampány. Alig, hogy beindult, a magyar sajtóban sorra jelennek meg a Szlovák kormányfő illetve az SNS magyarellenes kijelentései.   A legfrissebb hír, hogy a Szlovák kormánypártoknál kiv...

Trackback: Magyar-e vagy 2010.05.13. 16:18:24

Pénteken beterjesztik a kettős állampolgárságról szóló törvényjavaslatot a parlament alakuló ülésén. Régóta készül erre a Fidesz így remélhetjük, hogy egy átgondolt, mindenki számára elfogadható törvényt sikerült megszövegezniük.Az elmúlt években sok b...

Trackback: Hazarendelték a szlovák nagykövetet 2010.05.13. 10:41:01

Hazarendelte konzultációra budapesti nagykövetét Szlovákia a leendő magyar kormány által tervezett kettős állampolgársági törvény miatt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bilbo 2010.05.13. 17:47:14

@nyuszilurkó: Mit gondolsz, az elmúlt 8 évben milyen emberekből állt a Nemzetbiztonsági Hivatal? Az átszervezéssel ki tudják dobni a tavaricsokat.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 17:48:31

@ZöldMarci: elég régóta? Az EBESZ-t tavasszal vonták be az ügybe, mikor látták, hogy nekik már mindegy. Azelőtt ment a gyűlöletkeltés teljes gőzzel a határon túliak ellen.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 17:49:47

@ZöldMarci: ja, még valami: az, hogy Bajnai meghívja Szécsénybe Ficot, és mindenért bocsánatot kér, az nem kormányzati törődés.

Rothstein 2010.05.13. 17:51:27

A hivatalos magyar politika 1945 utan sorsara hagyta a magyarsagot. ennek ellenere a helyzetuk mit sem javult, csak romlott. Ezek szerint mas utakon kell probalkoznunk. Ki kell allni magunkert, es hallatlannak tartom hogy sok anyaorszagi magyar nem all az ugy melle. Elkepeszto. Ilyen nem fordulhatna elo a kisanntant orszagokban. Sajnos a kadari agymosas elvetette magjait, amik meg mindig kikelnek.
En azt mondom hogy eljott az ideje az odacsapasnak. Nem a legjobb a nemzetkozi helyzet, a 90-es evek elejen tobb eredmenyt lehetett volna elerni, de most mar mindegy. Ma kell lepni, mar nincs hova hatralni. Valljuk meg, mindenki tudja mirol van szo. A kisantant allamok ha torik ha szakad, de minden eszkozzel el akarjak erni a magyar kisebbsegek beolvasztasat (megemeszteset). Lehet hogy Jano es Pista egyutt iszik a kocsmaba, de azert ha kell, Jano behuzza a voksat a nacionalistakra, es Janot nem igazan zavarja hogy a Benes-dekretumok meg mindig ervenyben vannak. Tovabba elvarja Pistatol a beolvadast. Nincs ez maskent Erdelyben, a Delvideken vagy Karpataljan sem. A 24. ora utolso perceben vagyunk, senkinek nem engedhetjuk el a kezet. 20 ev mulva mar nem lesz kiket megmenteni.

Proli Depp · http://prolidepp.tumblr.com/ 2010.05.13. 17:52:45

KÖSZÖNJÜK VIKTOR, KÖSZÖNJÜK VÁLASZTÓPOLGÁROK!

Öreg Sam 2010.05.13. 17:54:31

@Bilbo:
Nem értitek a beszólásomat,de ez a kisebb baj.
Én a Szlovákiában élő hétköznapi polgár véleményét próbáltam elmondani,ami véletlenül megegyezik az én véleményemmel.
A nagyobb baj az,hogy nem vagyok Napoleon (állitólag egyszerre négy különböző dologra tudott koncentrálni),de nem is én bukom a Népek Csatáját :))

yafet 2010.05.13. 17:56:12

Így lesz a 3/3-ból 4/3-ad...

Bilbo 2010.05.13. 17:56:56

@Öreg Sam: Akkor röviden összefoglalom: Azért most csinálkák és nem később, mert most még meg tudják csinálni. Egy hónap múlva ki tudja, mi lesz.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 18:01:17

@Öreg Sam: nem kell senkinek Napoleonnak lennie, azért találták ki a kormányt (mmint nem az autókormányt,hanem a "minisztertanácsot":D ). Ha az első törvényjavaslat mondjuk a szakképzésről, vagy a gazdaságról szólna, akkor lehetne mondani, hogy miért nem a közbiztonság, az is fontos. De lehet egyszerre több dologgal foglalkozni.

Bilbo 2010.05.13. 18:01:22

Annak a felvidéki magyarnak, aki szeretné a kettős állampolgárságot, de nem most, annak azt lehet mondani: Most lehet megcsinálni, később bizonytalan lenne. Az időzítés lehetne jobb is, de ahhoz képest, hogy totál elmarad (és a Budapestre települt felvidéki szlovák útlevéllel él 10 évig), ahhoz képest ez még mindig jobb.

nyuszilurkó 2010.05.13. 18:01:37

@Bilbo:

Tévedsz.

Annál mélyebb a beágyazottságuk. Ha minden második NBH-ásnak Jobbikost tennének, akkor sem tudnák kitakarítani a régieket, max minden második emberből működne egy régi NBH és minden másodikból egy új NBH.
Az már régen rosz amikor az NBH ügyeibe beleszólhat egy tárca.

Elég volt belengetni a Jobbikos elnököt, máris a média az NBH feletti kontrolt kéri. (mit képzelnek, hogy majd az NBH beszámol az ombudsmannak?!) Röhejes naivság.
Erős és független NBH nélkül nincs Magyarország. Most sincs.

Csak gyarmat.

Öreg Sam 2010.05.13. 18:12:57

@aesculus:
Bazz'
Az én autókormányom is tud egyszerre sok dologgal foglalkozni,pedig se GYF-nek,se OV-nak nincs köze az intelligenciájához :)
Szlovákiai magyarok(már akiket ismerek) meg én egyöntetüen állitjuk,hogy nem ez az első és lényegi dolog!
Martonyi még nem is külügyér,de egy beszólása miatt máris visszarendelték a nagykövetet.
Most akkor épitünk,vagy konfliktusokat generálunk,az amúgy is törékeny kapcsolatban?
Remember! Az eredendő ok Trianon,100 éve volt
Következő: Bős-Nagymaros.(jól megszivtuk,a szlovákok profitálnak belőle,nálunk meg pang a viz a Dunában)
Vegyétek tudomásul,hogy szép dolog a nemzeti érzelem,meg szar tantárgy a matek,de azért valamiért a matek hosszú távon kifizetődőbb .)

Bilbo 2010.05.13. 18:18:25

@Öreg Sam: Képzeld el: a felvidéki magyar ideküldi a gyerekét az egyetemre, és szlovák útlevéllel kell rohangálnia. Nem kap személyi igazolványt, stb. A fenálló helyzet tarthatatlan volt ...

stratez 2010.05.13. 18:21:40

Na amikor a baloldal elkezd aggódni a határon túliakért, az olyan, mint amikor a kurváknak szexuális felvilágosításhoz kötik az iparengedélyt.

Öreg Sam 2010.05.13. 18:22:54

@Bilbo:
???????
Le vagy maradva pár évvel...
Nem kell útlevél.

belagezabela 2010.05.13. 18:34:34

@Bilbo: A felvidéki inkább küldje bécsbe egyetemre vagy prágába, jobban jár mindenképp.

Bilbo 2010.05.13. 18:36:06

@Öreg Sam: Bocs, akkor szlovák személyivel. Nehezebb az ügyintézés, nem pályázhat bizonyos ösztöndíjakra, stb.(Mi a személyi száma? Hogy mondja? Nahát?

Bilbo 2010.05.13. 18:39:11

@belagezabela: Egyelőre a magyar oktatás jó, a bécsi nem feltétlenül jobb. A legjobb a bécsi oktatásban, hogy nincs felvételi. Persze ha valaki akar fizetni párszáz eurót lakbérre plusz párszázat étkezésre, akkor menjen Bécsbe. A Prágáról sem vagyok meggyőződve.

Bilbo 2010.05.13. 18:43:37

@belagezabela: a bécsi egyetem nem jobb mint a magyar, hacsak abban nem, hogy nem kell felvételozni. Feltételezem, hogy ehhez németül kell tudni plusz a költségek is nagyobbak, mint Budapesten. Prága előnyeiről sem vagyok meggyőződve. Éltem hosszabban külföldön, tudom milyen az, idegenek közt lenni. Ha egyéb tekintetben miden ugyan olyan, akkor inkább otthon, plána ha ez a külföld nem kifejezetten barátságos.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 18:49:47

@Öreg Sam: ok, akkor szerinted mit kéne tenni? Hallgatni, és örülni, hogy létezünk?
A nemzeti érzelem és a matek miért zárja ki egymást? Meg vicces, hogy ezt egy mérnökhallgatónak mondod:DD

Öreg Sam 2010.05.13. 18:59:24

@aesculus:
Egykor mindenki volt hallgató : D
Tudod az a baj,hogy nem tudom...
Én megállapitom egy tojásról,hogy záp,de attól még nem tudok jó tojást tojni...
Most kezdek záptojás-szagot érezni.:)
Minden kommerezés-zsidózás-nácizás fröcsögéssel szemben én csak egy egyszerű kétkedő hivő vagyok a templomban...

Kandabula 2010.05.13. 19:00:04

Tartok attól, hogy nagy pofára esés lesz a vége. A Fidesz-KDNP vonatkozó elkötelezettsége nem engedi meg a kérdés taktikus kezelését. Fejjel a falnak. A külpolitika (diplomácia) nem erről szól. Megint a románok fognak jól járni.

orient 2010.05.13. 19:00:45

nem tudom mit lihegik ezt annyira túl. Ügyes politikai fogással meg lehetne fogni a dolgot.

Kb. max. 5 perc.

Martonyi Úr elmegy és elmondja a kollégájának. Ezek a magyar tervek a kettős állampolgárságra. Meg fogjuk szavazni. Ajánljuk a szlovák államnak is egy ugyan ilyen törvény elfogadását. Tehát mindkét ország adjon állampolgárságot kölcsönösen a másik országban élő honfitársainak ugyan olyan szabályok szerint. Ez fair. Erre nem mondhat nemet és ha ez ellen el kezd kapálózni akkor csak saját magukat járatják le. Tehát benyelnék. Ha nem akkor hülyét csinálnak magukból, az meg csak jól jön a felvidéki magyaroknak. Ügyesen és határozottan kéne politizálni!!!

Bilbo 2010.05.13. 19:02:33

@Öreg Sam: Gyakorlati problémákkal szemben a "merjünk kicsik lenni", "lehet hogy igen, lehet hogy nem, de nem biztos", oda vezet, ahol most Magyarország van.

Bilbo 2010.05.13. 19:03:53

@Kandabula: Milyen pofára esés. Meglsez a kettős állampolgárság és kész. Pont. Hogy lehet ezzel pofára esni?

Viktus 2010.05.13. 19:04:27

Jah eléggé jól kiszúrtatok elvtársak semmit nem tettetek értük, meghunyászkodtatok, végül Ficoékkal még az európai szocikkal együtt vidáman hetyegtetek, miközben Fico meg hű szövetségeséhez képest lásd. Slota a Jobbik meg Vona Gábor ministránsfiú.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 19:08:35

@Öreg Sam: bocs, de most hogy jön ide a kommerezés-zsidózás-nácizás?
Amúgy meg, egyáltalán nem biztos, hogy záp az a tojás, lehet, hogy az orrod vél nem létező szagokat érezni ebben az esetben.
Mert mi is történik itt: bevezetnek egy olyan jogszabályt, ami Európa számos országában létezik. Nyugodtan követelhetnének autonomiát is, ha a hetvenezer belgiumi németnek, és a húszezer finnországi svédnek jár, akkor a félmilliós felvidéki magyarságnak is járna elvileg, nem? A kettős állampolgárság még enyhe igény.

Viktus 2010.05.13. 19:11:37

Egyébként tényleg mennyibe fáj ez a napi indexes megjelenés? mert értelmes dolog még nem volt ezen a szoci kampányblogon mégis címlap mindennap.

Bilbo 2010.05.13. 19:13:49

@aesculus: Szerintem már túlmagyarázzuk. Már úgy néz ki, mintha valamit mentegetni kellene. Pedig nincs mit magyarázni. Ezt a témát csak M.o.-n kell magyarázni.

2010.05.13. 19:14:04

Lesz még Japppán magyar falu! Fegyverbe! Fegyverbe! Hazaáruló! Hazaáruló! Ötvenhat! Ötvenhat! Vesszen Trianon! Vesszen Trianon!

Sááláláláláláááááááááálálááááá! Sáálálálálálááááááááááláláááá! Cigánybűnözés cigánybűnözés! IIIIIIIgeeeen iiiis vaaaaaan cigánybűnözés!

Ezeket a dalokat kéne énekelni azon az ünnepségen...

Ja igen, meg a szar szlovákia/románia dalokat!

2010.05.13. 19:20:10

@Bilbo:

Nos a komcsikra lehet sok szépet és jót mondani, de ti ott jobboldalon, olyanok vagytok tömegben, mint egy csapat focihuligán! Ja igen... mert a focihuligánok a ti szabadságharcosaitok. Javaslom üzenjünk hadat a szlovákoknak, mondjuk a Hipós lesz a tábornok a zöldsisakosoknál? Jó lesz?

csorsza 2010.05.13. 19:20:25

Igazi, komcsi-mentalitású aggódás ez a bejegyzés.
Szar ez blog.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 19:21:05

@Bilbo: igen, tulajdonképpen nagyon szomorú az egész... küzdeni kell olyan dolgokért, amik máshol egyértelműek.

De tényleg felháborító, hogy egy mszp-s blogon védik a határon túli magyarokat a magyar állampolgárságtól. Szinte már perverz.

Öreg Sam 2010.05.13. 19:21:21

@aesculus:
Igazad is lehet,nem tudom.
Mint fentebb irtam,én egy kétkedő hivő vagyok a misén...
Biztos,hogy ebben a gazdasági helyzetben ez az első és legfontosabb?
Állitólag csontvázhegyek fognak kihullani a szekrényekből,aminek(ha igaz) külpolitikai-külgazdasági következményei is lehetnek.
Mint fentebb irtam: Martonyi még nem miniszter,de már egy beszólására visszahivták a szlovák nagykövetet.
Biztos hogy jó ez nekünk hosszú távon?
Csak kérdezem...
Én nem akaro állást foglalni,csak szemlélődöm,mint a pók a sarokban :)

RandaPanda 2010.05.13. 19:21:52

Fél éve tanulok Szlovákiában (Zólyomban) cserediákként az egyetemen, ezért testközelből tapasztalom a magyarokhoz való hozzáállást. Tény, hogy nagyon sokan ferde szemmel néznek, mikor magyarul beszélek, de még nem vertek meg/nem köptek le, pedig szlovákul csak az alapvető kommunikációra vagyok képes. (Ha németül vagy angolul beszélek, kevésbé vagyok feltűnő, viszont sajnos általános tapasztalatom, hogy kevesen beszélnek idegennyelveket.)
Folyamatosan bukkannak fel magyarul is beszélő hallgatók, mivel nem szégyellik a származásukat, de érthető okokból szlovákul beszélnek mindenkivel, ezért sok esetben csak később derül ki, hogy "Te is magyar vagy?:D".
A lakótársam észak-szlovák, így az ő álláspontját is sikerült megismernem: Őt abszolút nem érdekli, ha valaki magyar vagy tud magyarul, de mivel Szlovákiában él, ezért nevetségesnek tartja, hogy bemegy a boltba mondjuk Párkányban és a boltosnéni nem érti, mit szeretne. Ezt az álláspontot is meg tudom érteni, de perszer az ott élő magyarok sem azért élnek a szlovák állam területén, mert annyira szeretnének...
Az általam megkérdezett magyarok szerint nem létfontosságú a kettős állampolgárság, mivel magyar igazolvánnyal így is sok kedvezményt kapnak, és mivel unió van akkor sétálnak át Magyarországra, amikor csak jólesik...
A nyelvtörvény szerintük a politika által túllihegett dolog, annyi az egész, hogy mivel a szlovák állam területén vannak, írják ki szlovákul is, hogy pékség vagy cipőbolt. Magyarországon van egy ugyan ilyen törvény (a kínai kajáldán is legyen kint a büfé felirat), mégse háborog senki. Akiket megkérdeztem, egy sem tudott olyanról, hogy megbüntettek volna magyart a nyelvtörvény miatt (mindannyian a határ menti falukból származnak), mivel ez alapvetően a cégekre, vállalkozásokra vonatkozik.
Hangsúlyozom, hogy ez az egyetemen tanuló és tanító magyarok véleménye, ők és a családjuk tapasztalatai.
A magyarországi egyetemekre küldött határon túliakról csak annyit, hogy (szintén saját, 2 évvel ezelőtti tapasztalat) a Testnevelési Egyetemen a határon túliak jelképes összegért a legjobb szobákat kapják a kollégiumban...
Véleményem szerint szép gesztus lenne a kettős állampolgárság megadása, de nem biztos, hogy még a Fico-Slota érában kéne tovább gerjeszteni a feszültséget, mert a mai állapotokért mind a két oldal szerint a politikusok a felelősök.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 19:22:10

@kingStreetboyz: szerintem inkább az fáj, hogy a jobboldalon van tömeg:D

2010.05.13. 19:23:46

Amikor a magyar hadüzenetet átadták az USA külügyminiszter helyettesének, meg kellett néznia a térképtárban, hogy hol is van Magyarország, mert nem tudta. Ezután fogadta a magyar nagykövetet.
– Mi Magyarország államformája?
– Királyság.
– És ki a a király?
– Az momentán nincs.
– És ki van?
– Horthy Miklós ellentengernagy őfőméltósága.
– Értem, tehát van tengerük.
– Nincs.
– Van területi követelésük az USA-val szemben?
– Nincs.
– Kivel szemben van?
– Romániával szemben.
– És mért nem hajtják be rajtuk?
– Azt nem lehet, ők a szövetségeseink!
– Értem, mondta a külügyes, és ezután átvette a hadüzenetet.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 19:26:09

@Öreg Sam: biztos, hogy azért? Nem lehet, hogy a küszöbönálló választások miatt akart Fico olajozni a szélsőjobbnak? És csak ürügyet keresett?
Továbbra sem értem, miért ne lehetne egyszerre több dologgal foglalkozni. Elmondtam viccesen, komolyan is. Ha attól félsz, hogy "idejönnek, elveszik azt a kevés állást és nyugdíjat is", akkor ez más kategória.

Öreg Sam 2010.05.13. 19:37:01

@aesculus:
Én is elmondtam komolyan is,meg viccesen is,ezennel lemondok!
Noch einmal:biztos,hogy ez az ügy az első és legfontosabb nekünk??

reccs 2010.05.13. 19:42:10

@Bilbo: 2010.05.13. 18:18:25
@Öreg Sam: Képzeld el: a felvidéki magyar ideküldi a gyerekét az egyetemre, és szlovák útlevéllel kell rohangálnia. Nem kap személyi igazolványt, stb. A fenálló helyzet tarthatatlan volt ...

Nem csak elképzeltem, laktam is velük Debrecenben egy kollégiumban. Na jó, erdélyiekkel, vajdaságiakkal, kárpátaljaiakkal. Szerintem teljesen jól megvoltak magyar igazolvány nélkül, ahogy láttam. A plusz ösztöndíj jobban izgatta őket, nem is értem, miért.

nem nemsiker_s 2010.05.13. 19:43:40

A@Öreg Sam:
Szerencsések a te szlovákiai magyar haverjaid, hogy olyan faszán érzik magukat.

Akkor mondom az én érveimet.

1. Én nem csak szlovákiai magyarokkal beszéltem, hanem több környékbeli országban élővel. Talán csak a Horvátországiak, a Szlovéniaiak, és persze a Burgenlandiak nem panaszkodtak.
A többi területen élő magyaroknak szinte egy második trianon volt a népszavazás eredménye.
2. A Szlovákiai magyar pártoknak úgy tudom, hogy főleg a magyarok voltak a szavazóik, és ezután is azok lesznek, tehát jelentős szavazatszám vesztésre nem lehet számítani.
3. Arra mindíg lehet indokot találni, hogy most miért nem aktuális a kettős állampolgárság. Hol ukrajnában, hol szlovákiában, hol romániában lesz szavazás. És? Ez a kérdés már kismillió éve húzódik, és egyszer már meg kell lépni. A szlovákok, meg előbb utóbb majd megszokják, hogy a magyar külpolitika nem kenőmájas, amivel a kenyeret kényük kedvük szerint kenegethetik.

Ez a lépés engem ismét megerősített abban, hogy miért a Fidesz a mi pártunk.

Remélem, hogy a magyar külpolitika megmarad ilyen határozottnak, és többet nem hallom lesajnáló hansúllyal hogy madjar, madjar.
Talán meg kéne ismét tanulni emelt fővel, és egyenes gerinccel járnunk. Higyjétek el, a kezdeti fájdalmak után jobb, és egészségesebb lesz a járásunk, és a tartásunk.

Öreg Sam 2010.05.13. 19:48:14

@reccs:
Valami ilyesmiről suttogtam...
Nekem voltak pár éve romániai magyar munkásaim.
Dolgoztak,szó mi szó,de azért elsősorban a magyar ellátás miatt.
Minden családtag ide jött orvoshoz,gyerek tanulni,stb.
Ki fizette???
MI!
Nem egyértelmüek ezek a dolgok,azért mondom,hogy kétkedő vagyok politikai elkötelezettség nélkül .)

Öreg Sam 2010.05.13. 19:51:57

@nemsiker_s:
Boldog ember vagy!
Te tudod a tutit.
Én meg csak örökké tépem magam,hogy ugyan mi lenne jobb nekünk?

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 19:55:02

@Öreg Sam: hogy melyik törvényt fogadja el első ülésén a parlament, az jelképes nagyrészt. Gondolom, így kívánják jelezni a határon túliaknak, hogy ez a kormány más mint az előzők.

Ja, egy most magát "hazafinak" előadó szoci politikus mondta 2002-ben: "keserű lesz a makói hagyma és a szabolcsi alma, ha külföldi kezek szedik le" (ezt Szili Katalin mondta az Orbán-Nastase megegyezés után. Most már feledné).

Öreg Sam 2010.05.13. 20:02:34

@aesculus:
Hááát,megint csak nem tudom...
Abban igazad lehet,hogy az első ülés törvényjavaslatai jelképesek,de azért Martonyi megelőző csapást mért.
Második felvonás: nem azért keserű a makói hagyma,meg a szabolcsi alma,mert idegen kezek szedik,hanem mert a magyar kurucos virtusból nem fizet utánuk adót.
Szili lehet nem igy gondolta,de ettől még ez a realitás.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 20:08:37

@Öreg Sam: nem, Szili úgy gondolta, hogy "jön a 23 millió román és elveszi a munkát a magyaroktól". Egyébként alig van már makói hagyma, az alma még tartja magát, de az se áll valami jól. Bár a mezőgazdaság tönkretétele újabb poszt témája lehetne. Ahogy az adómorál is (bár ekkora adóteher mellett, vagy a csőd vagy az adóelkerülés sajnos).

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:09:49

@Öreg Sam:
Boldog ember vagy!
Te tudod a tutit.
Én meg csak örökké tépem magam,hogy ugyan mi lenne jobb nekünk?

Hmm. Néha nem tudni kell a tutit, hanem érezni is.
De szerencsére míg mi itt tépelődünk, van aki cselekszik is.

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.05.13. 20:10:20

@rajcsányi.gellért (ergé): Ez nem méltó hozzád nem menny le kutyába!

@Viktus: Kampány blog vagyunk igen, bár már nincs kampány...

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.05.13. 20:14:24

@Bilbo: @aesculus: Azért feltehetnétek az a kérdést, ha erről ír a teljes felvidéki média valóban csak komcsi riogatás ez az egész??

A vélemények nem sajátok, hanem szlovákiai elemző publicisztikából származnak, de ha rákattintasz a hivatkozásra el is tudod olvasni...

Öreg Sam 2010.05.13. 20:16:44

@aesculus:
Megint csak nem tudom...
A makói hagyma,meg a szabolcsi alma már régen a múlté.
Már régen nem az eredeti fajták teremnek,csak mi mindig hátrafelé nyilazunk a saját beltenyésztett lovunkról :)
Basszus! Ha népnemzeti érzelmektől fűtötten kezeljük ezeket a dolgokat,akkor egyszercsak azt vesszük észre,hogy elrohan mellettünk a világ.
Urban legend (vagy nem) :mikor üzembehelyezték a francia gyorsvasutat,minden kereszteződésre kitettek egy táblát: ez a vonat 320km/ó sebességgel jön,akkor is,ha ön a sineken tartózkodik :)
Ps: gratula a blogodhoz,nagyon érdekes,nekem kedves.

Öreg Sam 2010.05.13. 20:20:11

@nemsiker_s:
Hááát,akkor nincs más hátra,mint előre!
Kard ki kard! :)

borigabi 2010.05.13. 20:24:16

@Bilbo: 70% támogatja? Öreg... erről már volt egy népszavazás és nem úgy tűnt...

Bilbo 2010.05.13. 20:24:57

@Öreg Sam: Ez nekem mindig gyanús, amikor valaki az erdélyi magyarokkal kapcsolatos "költségeinkkel" jön. Ez annak idején egy meglehetősen primitív MSZP-s trükk volt, ami csak azért működött, mert a csapból is ez folyt. nehéz elhinni, hogy goldolkodó ember számára ez szempont, amikor Feri kb. 10 000x annyit lopott tőlünk, mint a szóban fogó összeg. Nem említve egyéb szempontokat, pl. hogy a laksoságszám fogy, és szükség van az emberre...
"Nem egyértelmüek ezek a dolgok,azért mondom,hogy kétkedő vagyok politikai elkötelezettség nélkül .)" ???

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:25:00

@Öreg Sam:

"Ha népnemzeti érzelmektől fűtötten kezeljük ezeket a dolgokat,akkor egyszercsak azt vesszük észre,hogy elrohan mellettünk a világ."

Nos pl. a románok pontosan így kezelik a dolgokat, és bizony őket szerintem komolyabban veszik, mint minket. Legalábbis diplomáciai síkon.

borigabi 2010.05.13. 20:25:24

@Bilbo: Listát? Te tényleg ilyen sötét vagy?

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:31:20

@Öreg Sam:

"Hááát,akkor nincs más hátra,mint előre!
Kard ki kard! :) "

Na látod tudsz te határozott is lenni :))

Csak így tovább.

Lábjegyzet: Azért a szlovákokkal vigyázz, nagyon vérszomjasak, kb. mint a vérmókus :)))

Öreg Sam 2010.05.13. 20:31:22

@Bilbo:
Nekem nem tudsz újat mondani a romániai magyar vendégmunkásokkal kapcsolatban.
Én három családot foglalkoztattam,nem politikai,nem érzelmi,hanem gazdasági alapon.
Én lesz*rom,hogy GF mennyit lopott,meg azt is,hogy miből van OV vagyona,engem a saját mikroklimám érdekel.
Hogy kerül a tehénszar a háztetőre??
Hogy jön ide GyF,meg OV?

Bilbo 2010.05.13. 20:35:22

Még egy megjegyzés: a világ tele van német iskolákkal. Pl. Spanyolországban vagy Latin-Amerikában ezek jól ismertek, az emberek szívesen küldik oda a gyerekeiket. Ugyan ez a helyzet a francia iskolákkal. Ezeket részben a németek illetve a franciák fizetik. A Gyurcsány-tolvaj értelmezésében ezek nem jól bánnak az adófizetők pénzével. Nem kellene odaküldeni a Gyurcsányt, hogy segítsen nekik is spórolni, ahogy nekünk segített?

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:37:52

Egyébként meg finoman kell közölni a szlovákokkal, hogy ha ők hasonló kettős állampolgársági törvényt terveznek a magyarországi szlovákokkal kapcsolatban, mi nem állunk az útjukba, fő a kölcsönösség. :)))

Bilbo 2010.05.13. 20:38:06

Azért, mert egy elhanyagolható költséggel jössz, és aggódsz miatta. Másrészt, a munkásaid itt fizettek adót? Vagy nem? :-)

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 20:43:15

@Öreg Sam: igen, ez így van:(
"Már régen nem az eredeti fajták teremnek,csak mi mindig hátrafelé nyilazunk a saját beltenyésztett lovunkról :)" ezt most nem nagyon tudtam értelmezni:) A magyar almanemesítés nagyon komolyan zajlik, ezt a saját egyetememen látom (igaz, másik karon). Emellett a Kárpát-medencében, félreeső kertekben többtucat fajta várja, hogy újra felfedezzék. A "szabolcsi alma" nem fajta, hanem termőterület, mindig más-mást termesztenek éppen, mikor mi divatos.
Nem tudom, miért gondolod, hogy a "népnemzeti érzelem" és az innováció egymást kizáró fogalmak.

kösz amúgy;)

steaksauce 2010.05.13. 20:45:00

Én csak annyit kérnék a jobbiktól és a gárdától (mint felvidéki jobboldali érzelmű magyar), hogy húzzanak a fenébe. Nem azért jönnek hozzánk, mert annyira szeretnének segíteni, a saját szavazótáboruk megtartása miatt, ez egyértelmű. Slotának adnak mindig egy újabb témát és több szavazót a rendezvényeikkel.

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:45:09

Ja, meg ők tényleg egyeztettek velünk a nyelvtörvénnyel kapcsolatban, aztán meg tették, ahogy jónak látták.
Na az megint egy lebőgés volt számunkra.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 20:46:44

@szocdemman: a teljes felvidéki magyar média a pozsonyi új szót jelenti? A teljes magyar média meg a népszabit:) (az új szó egy abszolút balos lap)

steaksauce 2010.05.13. 20:47:07

@nemsiker_s: ha jól tudom, a szlovák törvények már lehetővé teszik ezt

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:48:31

@steaksauce:

Én csak annyit kérnék a jobbiktól és a gárdától (mint felvidéki jobboldali érzelmű magyar), hogy húzzanak a fenébe. Nem azért jönnek hozzánk, mert annyira szeretnének segíteni, a saját szavazótáboruk megtartása miatt, ez egyértelmű. Slotának adnak mindig egy újabb témát és több szavazót a rendezvényeikkel.

Ok az tényleg hülyeség.
Amit azonban az európai unió direktívái megengednek, azt bizony tegyük meg a határon túli magyarokért, és a magyarságért is.

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:49:39

@steaksauce:

Hmm hát akkor meg miről beszélnek a szlovákok ?

Öreg Sam 2010.05.13. 20:53:46

@aesculus:
Nagyjából-egészében értjük egymást,én is szakmabeli vagyok ezek szerint.
Én a népnemzeti hitre gondoltam,a szabolcsi jonathán kultuszára pl.Ezek szerint nem kell mmesélnem szakamai dolgokról.:)
Nem kizáró az innováció és az érzelem,de erről kérdezd pl. Vona professzort,érdekes válaszra számithatsz (meg én is).

steaksauce 2010.05.13. 20:53:59

@nemsiker_s: Jönnek a választások, és mint tudjuk, sok a befolyásolható ember. Márpedig a "magyar" témával lehet kampányolni. Fico egy kemény populista. Most ilyen nyilatkozatokat tesz, viszont elárulom, hogy nagyon valószínű a SMER (Fico pártja) + MKP koalíció. Ennyit erről.

nem nemsiker_s 2010.05.13. 20:56:39

@steaksauce:
"Most ilyen nyilatkozatokat tesz, viszont elárulom, hogy nagyon valószínű a SMER (Fico pártja) + MKP koalíció. Ennyit erről."

:))) Pikáns lenne meg kell hagyni

steaksauce 2010.05.13. 21:01:52

@nemsiker_s: 4évvel ezelőtt, csak azért a Slotaval és Meciarral állt össze, mert így tudott ő is a lehető legtöbbet lenyúlni, viszont mind2 koalíciós partnere csak felesleges botrányokba keverte őt is, ezért is kétlem, hogy Slota bármilyen pozícióban maradna a választások után

steaksauce 2010.05.13. 21:04:23

Ja és hozzáteszem, felmérések alapján az SNS (Slota) támogatottsága az 5%os küszöb körül mozog jelenleg. Ha a gárda/jobbik folytatja a szlovákiai akcióit, az egyik oka lehet az SNS parlamentbe való bekerülésének.

nabu 2010.05.13. 21:04:58

Ez nem így működik, ha a Fidesz megcsinálja a kettős állampolgárságot és Fico erre szankciókat helyez kilátásba, akkor nem a Fidesz a bűnös, hanem Fico, szerintem ez elég egyértelmű. Úgy tűnik mégsem. Ha engedünk a zsarolásnak az szerinted, kedves posztíró jobb. Terroristákkal nem tárgyalunk és agyatlan, gőgös, nacionalista, szlovák politikusokkal sem.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 21:11:51

@Öreg Sam: nem, szerintem nem lenne baj a szabolcsi "almakultusszal", miként a hagymával sem. Fel lehetne tölteni tartalommal (szó szerint), és jól meg lehetne élni belőle akár. Régen a hagyma várost épített, ma halódik... Ebbe bele kell nyugodni?
Vonát??? Na, még csak az kéne:D

nem nemsiker_s 2010.05.13. 21:12:06

@steaksauce:
Ja és hozzáteszem, felmérések alapján az SNS (Slota) támogatottsága az 5%os küszöb körül mozog jelenleg. Ha a gárda/jobbik folytatja a szlovákiai akcióit, az egyik oka lehet az SNS parlamentbe való bekerülésének.

Ilyenkor jön a kérdés "cui prodest".

Szal a jobbik néha még gyanús is.

Nekem az a véleményem, hogy szívvel és ÉSSZEL kell csinálni. Sokszor elmondtam már, pl. a románok ügyesek, példát kell róluk venni.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2010.05.13. 21:16:53

@Öreg Sam: Nem véletlen a név. Szerintem is itt az igazság!

Bilbo 2010.05.13. 21:18:58

Fiúk, nem értem a vitát. Az új kormány biztos megcsinálja az állampolgársági törvényt, nem fogja már visszacsinálni. Minek vitázunk az időpont helyességéről, így kellett volna, nem így kellett volna? Ebben a helyzetben ésszerűen egy dolgot lehet tenni. Azon drukkolni, hogy ne menjen valami félre, ne jelenjen meg Ildiko néni a színen, stb. Azon lehet golndolkodni, hogy mire kellene vigyázni a rtörvénnyel, stb.

Bilbo 2010.05.13. 21:26:23

@nemsiker_s: Már egyszer kifejtettem, de ez már régebben volt. Ezt a törvényt most lehet megcsinálni, most van hozzá momentum. Egyszerű és nagy a támogatottsága. Egy hónap múlva az MSZP magához tér, Gyurcsány, mint demokrata, megjelenik, senki sem tudja mi lesz. Másrészt, egy nagyobb arányú leépítéssel párhuzamosan nehéz ezt a törvényt elfogadtatni.

Öreg Sam 2010.05.13. 21:26:59

@aesculus:
Mára megfáradtam,köszönöm a beszélgetést,élőben tudnánk akár vitatkozni is,anélkül,hogy leminősitenénk egymást :)
Néha benézek hozzád,érdekes...

Bilbo 2010.05.13. 21:27:00

Bocs, a @steaksauce: -nak akartam válaszolni.

Bilbo 2010.05.13. 21:27:45

@steaksauce: Már egyszer kifejtettem, de ez már régebben volt. Ezt a törvényt most lehet megcsinálni, most van hozzá momentum. Egyszerű és nagy a támogatottsága. Egy hónap múlva az MSZP magához tér, Gyurcsány, mint demokrata, megjelenik, senki sem tudja mi lesz. Másrészt, egy nagyobb arányú leépítéssel párhuzamosan nehéz ezt a törvényt elfogadtatni.

steaksauce 2010.05.13. 21:31:25

@Bilbo: A törvénnyel és a Fidesszel semmi bajom, csak a Jobbik/Gárda szlovákiai tevékenységeiről fejtettem ki a véleményem/aggályaimat.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 21:54:23

@szocdemman: a felvidék má-t a magyar kormány finanszírozza a szülőföld alapon keresztül. Majd olyat fog írni, ami nem tetszik neki...
Amúgy mire ez a nagy aggodalom? Nem jár automaikusan szavazati jog, és nem hiszem, hogy dec 5 után lehetne rájuk számítani...

Viktus 2010.05.13. 22:12:15

@szocdemman:

Titeket az nem szokott zavarni mindig van egy jó híretek, mint az ingyen békávéééé :D

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.05.13. 22:22:41

@aesculus: értem. nyilván minden mögött az MSZP áll... a Fidesz Jobbik nem basz el semmit

Jobbulást!

más hülyesége miatt (törölt) 2010.05.13. 22:52:38

@ Bilbo: " Ez nekem mindig gyanús, amikor valaki az erdélyi magyarokkal kapcsolatos "költségeinkkel" jön. Ez annak idején egy meglehetősen primitív MSZP-s trükk volt, ami csak azért működött, mert a csapból is ez folyt. nehéz elhinni, hogy goldolkodó ember számára ez szempont, amikor Feri kb. 10 000x annyit lopott tőlünk, mint a szóban fogó összeg. Nem említve egyéb szempontokat, pl. hogy a laksoságszám fogy, és szükség van az emberre... "

"költségek": Nálunk most már 6 erdélyi magyar dolgozik, szeretem őket, csak valamiért azonnal kaptak lakást az önkormányzattól... meg valahogy munkát is, közalkalmazottként! 11 %-os magyar munkanélküliségnél.
Én pl nem hallottam semilyen "csapból", saját jogomon találtam ki, hogy nem kéne 3 millió új állampolgár.
Ne érts félre, tudom, hogy magyarok, mondjuk ki hangosan is, igen, ti is magyarok...! De ne szavazhassanak a mi ügyeinkről, a mi embereinkről, s ne járhassanak ingyé' a mi adónkból fizetett orvosokhoz...ugyis tudod. Ja, hogy csak annyi, hogy igen, magyarok, kimondjuk?! Akkor persze. De ezt nem tudtuk meg egyik oldaltól sem, tán ezért lett érvénytelen (meg a szépidő a kiskertbe').
Más: mit lopott 10000* annyit Feri? Légyszi, adatokkal!
"Lakosságszám fogy"-ról: ja, akkor mégse a Család, a Hit, hanem hozzunk külföldről? Akkor mért nem jó a kínai bevándoroltatás?

Ezeket már lejátszottuk pár éve, a Fidesz is belebukott eccer, hát most majd erőből megcsinálja. Az az 5,5 millió magyar, aki Nem Rájuk Szavazott (pontosabban nem szavazott rájuk) meg le van szarva...pedig az a 2/3, nem?!

hakos2 2010.05.13. 22:58:33

Ficókra, Slotákra kár a szót fecsérelni.Ignorálni kell őket, vagy egy határozott szóval visszaküldeni a helyükre. Már nehogy az ő kívánalmaikhoz igazítsuk saját nemzetpolitikánkat. Magyar állampolgárság lehetősége minden magyarnak jár. Ebből nem kell engedni, majd megszokják.

fraki 2010.05.13. 23:01:11

jo napot kivanok, mondanam a tutit.

szoval. a kerdes ugye az, h varjunk-e a torvennyel, vagy sem.

a kivaras mellett ervelok szerint a torveny most municiot ad a szlovak nacionalistaknak a valasztasok elott. ez ketsegtelenul egy legitim erveles.

de. a kivaras ellen bizony sokkal nyomosabb ervek vannak. eloszor is ez reszben (!) szimbolikus jelentosegu tv., aminek a kesleltetese most ugyan szolgalhat rovid tavu erdekeket, hosszabb tavon azonban ez rettenetesen rossz uzenet lenne. arrol volna szo ui. h a magyar politika egy strategiai nemzetpolitikai lepest mas orszagoktol teszi fuggove. es nemhogy mas orszagoktol, hanem eu.-i szinten nehany szalonkeptelen bohoc kampanyatol. ugyanazt a meghunyaszkodo imidzset keltene fel, amit az e blog kepviselte politikai oldal oly tokelyre fejlesztett.

megis ki a fenet erdekel, h a szlovak nacionalistak mit mondanak? netto hulyeseggel etetik a nepet, az allampolgarsagot nem tudjak ellenorizni. masreszt ha kivarnank, akkor is ugyanugy riogatnanak a fidesz ilyeten terveivel.

ha ezt belatjuk, akkor azt is latjuk, h a szlovak nacionalistak hiperreakcioja eppenhogy a mi malmunkra hajtja a vizet. minel hangosabb a tv. koruli szlovak hiszteria, annal nagyobb lesz a tv. szimbolikus ereje es annal nagyobb lesz a szlovak hiszteriabol valo kiabrandulas: a kutya ugat, a karavan halad. es ez vegso soron a magyar diplomacia arculatat fogja erositeni.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.05.13. 23:04:56

@szocdemman: nem minden mögött, csak amire a blog szerzői előszeretettel hivatkoznak:)
Nem mellesleg teljesen hiteltelen még jóideig, amit a "baloldal és nemzet", "baloldal és határon túli magyarok" kategóriába sorolható.
És erről nem a jobboldal tehet. Erről csak a baloldal tehet.

Öreg Sam 2010.05.14. 13:43:10

@aesculus:
Nem,szó sincs róla,sőőőőt!
Én a blogokon-kommenteken eluralkodó gátlástalan fröcsögés ellen vagyok.
Üditő kivétel egy értelmes ember,akivel,ha nem is mindenben értek egyet,nem akarja ezért megmártani bennem a kést,esetleg lefasisztázni/nácizni/zsidózni/stb...:)
süti beállítások módosítása