Mindenki szeret utazni. Ha lehet, kényelmesen, ha lehet, olcsón, sőt, ingyen. Az utazás kényelmességét a gépkocsi biztosítja, ingyenességét pedig a közpénz. Az utóbbi időben rendszeresen hullanak ki a csontvázak a Fidesz szekrényeiből, de úgy tűnik, a garázsokban is lehet találni jó néhányat.
Ilyen volt Szijjártó Péter ügye a győri kosárlabdaklub Audijával, vagy a Fidesz által több cikluson keresztül támogatott újpesti polgármester, Derce Tamás esete, akinek egy szolgálati autó nem is elég. Egy hivatali Toyota Prius - amit magáncélra is használhat, de az önkormányzat állja a költségeket -, egy, a belvárosi közlekedéshez használt, sofőrrel is "ellátott?"Skoda SuperB, amivel Derce úr bevallása szerint a vezető köröz, míg ő ügyet intéz. Ezen kívül egy Subaru Legacy áll a rendelkezésére, amellyel kapcsolatban a következőt nyilatkozta a sajtóban: "Nagymaros és Kismaros között lakom, a Börzsöny lábánál, hetente négy-öt alkalommal onnan járok be a hivatalba. De ha nagy a sár vagy a hó, a Toyotával nem jutok haza. Ezért van szükségem a Subarura".
Joggal vetődik fel néhány kérdés: valóban három autó kell egy polgármesternek a munkavégzéshez?
Ebben is kiemelkedik udvartartásából Orbán Viktor, akinek miniszterelnöksége idején nyolc darab szolgálati autója volt, még baby sitterének is jutott az autóparkból. Érthető hát Derce Tamás és Szijjártó Péter igénye az ingyen autó - ingyen autópark iránt: gondolhatják, ha Orbánnak szabad volt, nekik is az. Hiszen a Fidesz vezérénél jobb példakép nem lehet. Akkor sem, ha a közpénzt arra kell használni, hogy kényelmessé és ingyenessé tegyék egy-egy Fidesz-hatalmasság utazását. Úgy látszik, erre való szerintük az adófizetők pénze.
Felszóltjuk a fideszes polgármestereket, hogy tárják a nyilvánosság elé: hány darab és milyen kategóriájú autót tartanak fenn személyi használatra az adófizetők pénzéből?
Török Zsolt,
országgyűlési képviselő
(mszp.hu)