Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Hoffmann Rózsa jobban teljesít? A fenét!

2014.01.26. 12:22 | Brendel Mátyás | 131 komment

Címkék: oktatás hoffmann PISA

hoffmann-rozsa-orban-d0001AE784e8754db143e.jpg

Ha Hoffmann Rózsa marad, akkor a PISA-teszt nemzete helyett a pizza futárok nemzete leszünk. A 2006-os, 2009-es és 2012-es PISA felmérés eredményeit összevetve ugyanis elég egyértelmű, hogy 2006 és 2009 között valamennyi javulás, de 2009 és 2012 között egyértelmű zuhanás következett be az eredményekben. Tekintve, hogy a PISA teszt 3 évente van, a két képezhető differenciál nagyjából a II. Gyurcsány kormány és a II. Orbán kormány teljesítményének összevetése.

Nem akarok idegen tollakkal ékeskedni. Forrásom Totyik Tamás cikke "A második PISA sokk után" címmel, és nem is akarom túljátszani a szerepet, Tamás cikke részletes elemzést ad, és nagyon sok adatot. Én három grafikont emelnék ki, amely a legutóbbi 3 teszt részeredményeit ábrázolják időben. Láthatóan google docs táblázatok. Tegyük egymás alá a három táblázatot!


PISA_szvegrts.jpg

PISA_matematika.jpgPISA_termtud.jpg

Az OECD a fejlett, nyugati gazdasággal rendelkező országok egy bővített közössége. Magyarország tagja. A PISA tesztet ez a szervezet hozta létre, de ma már az egész világon mérik. Látható, hogy az OECD átlag stagnál, vagy kicsit váltakozik, de vegyesen. Mivel átlagról van szó, ebben nincs semmi meglepő. Az egész OECD-ben nincsenek változások, illetve véletlenszerű eltéréseik vannak.

Ezzel szemben a három ábra mindegyikén esés tapasztalható 2009 óta, előtte pedig vegyes a differencia előjele. Én annyit tettem hozzá Tamás cikkéhez, hogy a három táblázatot átlagoltam, továbbá kigyűjtöttem még előző két év eredményét. Az átlagolást meg lehet kérdőjelezni, lehetne érvelni, hogy a szövegértés, matematika és természettudományok közül melyik fontosabb, mint a másik, de pont mivel lehet vitatkozni róla, ezért én nem súlyoztam be a saját szájízem szerint, hanem súlyozatlan átlagot vettem. Az eredményt az alábbi ábra mutatja.

PISA_atlag_1.png

Az eredményben a szövegértés 2009-es javulása dominál. Ha a szövegértésnek egy Fideszes kisebb súlyt adott  volna, akkor a 2009-es eredményt kihozhatta volna döntetlenre. De nincs olyan súlyozás, amely mellett a 2012-es eredmény nem egy iszonyatos visszaesés. Átlagban a Fidesz kormány miatt rosszabbul állunk, mint 8 éve.

A kommentek hatására néhány dolgot az értelmezésről.

1) A 2012-es rossz eredményekben nem annyira az akkor véghezvitt oktatási "reform" eredménye tükrözik, hiszen még nem volt idejük elérni hatásukat.

2) A 2012-es rosszabb eredményekért nem csak Hoffmann Rózsa felelős, hanem az egész Fidesz kormány. A cím tehát szimbolikusan értelmezendő.

3) Egy lehetséges magyarázat például, hogy az eredményeket a szegények leszakadása, és teljesen reménytelen helyzete okozta, amelyben viszont az Orbán kormány vastagon benne volt.

4) A világválság nem magyarázza a 2012-es eredményeket, mert az OECD országokban is volt világválság és a PISA teszt eredmények az egész felmérés átlagára nézve 500-ra vannak normálva. Tehát az egész világra kiterjedő hatások ki vannak szűrve. Így nagyrészt a világválság is. AMi nincs kiszúrve, hogy a világválság után bizony az Orbán kormány rátett pár lapáttal a szegényellenes politikával. Persze tudjuk, a fidesznyikeknek, ha valami az MSZP-SZDSZ kormány alatt nem jó, akkor Gyurcsány a hibás, ha az Orbán kormány alatt, akkor viszont nem Orbán a hibás. 

5) A PISA teszttel 15 éveseket tesztelnek, és nagyjából nekik való, nem túl nehéz feladatokat adnak ki. Példának itt a 2012-es matek feladatsor.

6) Sokan jönnek azzal, hogy a 2012-es eredmények oka korábbi, hiszen a 15 éves gyerekek tudását sok évvel korábban alapozták meg, vagy rontották el. Nos, a 2009-ben 15 éves gyerekek legnagyobb részt MSZP-SZDSZ kormány alatt jártak iskolába, és jól teljesítettek. A 2006-ban 15 éves gyerekek viszont Orbán alatt jártak alső tagozatba, és rosszul teljesítettek.

7) A grafikonok nem 0 ponttól kezdve ábrázolják az eredményeket. Azért nem, mert ez egy pontszám, amelynek nem az abszolút értéke a fontos. A több, mint 10 pontos leszakadás a pontszámok abszolút értékéhez képest kevés, de az összes grafikon ingadozásához képest, például az OECD átlag szinte teljesen konstans értékéhez képest nagy kilengés. Olyasmi, mintha valakinek 90-ről 80-ra esik az IQ-ja. Százalékban nem sok, de kicsit hülyéből totál hülye lett.

8) Hogy pontosan mi az eredmények oka, azt persze én se tudom biztosra megmondani, de valamit az Orbán kormány elrontott. Más okot nem tudok elképzelni.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr155779091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:05:34

@Utluk Feri: jajj, ne okoskodjál már, hogy én hogy ellenzékieskedjek! ki a fasznak gondolod magad?!

Nzoltan 2014.01.26. 22:06:11

Igazából az látszik, hogy a fiatalság kb mindent megtesz, hogy ne tanuljon. És jól helytállnak ebben.

Utluk Feri 2014.01.26. 22:08:46

@Brendel Mátyás: A mondandó tekintetében mi sem lenne nagyobb öngól, mint hogy vitapartnernek tekintesz az oktatásügy tekintetében, mikor azzal, hogy jelen pillanatban Hoffmannék katasztrofális munkát végeznek mélyen egyet tudok érteni. Az oktatásügy átláthatatlan és értelmezhetetlen, tudok olyan iskoláról ahol második félévre lesz meg mindenkinek a könyve.... mondom újra, második félévre.
Csak azért nem lázonganak még a tanárok, mert legalább a fizetésemeléseket meg sikerült lépni. (Amely tekintetben egyébként jelezném, hogy az előző drága kormány volt kifejezetten szánalmas, új fogalmat adtak az alulfizetett kifejezésnek.)

Visszatérve az eredeti vitánkra: A mondás amelyet idéztem könnyen félreértelmezhető és betudható annak, amelyre utaltál, miszerint ez hülyeség, mert az ember több a stílusánál. Igen és ennek kapcsán Gárdonyi Gézát idézném: "Az embernek csak az arca ismerhető, de az arca nem ő." Mi lenne ha nem arra törekednél, hogy olyan arcot varázsolj magadnak, hogy elküldjenek toronyőrnek Párizsba?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:09:29

@Utluk Feri: több éve blogolok, ismert blogger vagyok, sok ezren olvassák a postjaimat, nem ma találtam ki, hogy blogoljak. honnan a faszból veszed, hogy ezután majd megváltoztatom azt, hogy blogolok, csak, mert bölcselmeteknek más a kinyilatkoztatott véleménye?! te tényleg akkora faszbarom vagy, hogy azt hitted, ettől hasraesek, és máshogy blogolok majd, mint eddig?! csak mer te ex cathedra ezt nyilatkoztattad ki?! te tényleg ennyire sötét vagy?!

Utluk Feri 2014.01.26. 22:09:53

@Brendel Mátyás: "Ezt tőled én is szintúgy kérdhetem."

Utluk Feri 2014.01.26. 22:12:38

@Brendel Mátyás: Persze, hiszen én vagyok az egyetlen akiben valaha felmerült, hogy ez az előadásmód ócska. :) Végignéztem pár bejegyzésed alatt most a kommenteket, szép számmal vannak hasonló témájúak. Ez az "eddig is primitív tahó voltam, eztán is az leszek" meg olyan intelligens érv már megint.
Amúgy meg: "ismert blogger vagyok" hadd javítsalak ki: hírhedt...egy picit. Egyébként abbahagynád a hisztit? :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:15:01

@Utluk Feri:

"Csak azért nem lázonganak még a tanárok, mert legalább a fizetésemeléseket meg sikerült lépni. (Amely tekintetben egyébként jelezném, hogy az előző drága kormány volt kifejezetten szánalmas, új fogalmat adtak az alulfizetett kifejezésnek.)"

az előző kormány egyik leginkább megkérdőjelezhető, de végrehajtott cselekedete volt az, hogy kormányra kerülés után végrehajtottak egy 50 százalékos fizetésemelést. de ne zavarjanak a tények, hülyegyerek!

"" Mi lenne ha nem arra törekednél, hogy olyan arcot varázsolj magadnak, hogy elküldjenek toronyőrnek Párizsba?"

te tényleg olyan hülye vagy, hogy azt hiszed, jó tanácsokat tudsz nekem adni?! honnan a faszból veszed, hogy akinek ilyen arcot mutatok, attól bármit is akarok?! azért mutatok ilyen arcot, mert te vagy a Katakombák őre, te marha!

azt kapod, amit adsz.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:16:51

@Utluk Feri: én blogger vagyok ezen a blogon. sok éve. közismert, tapasztalt blogger vagyok. ez elég alap arra, hogy úgy blogoljak, ahogy jónak látom.

te viszont nem tudom, milyen alapon okoskodsz. honnan a faszbúkból veszed hozzá az alapot?! miből gondolod, hogy bármit is jobban tudsz, ismersz, átgondoltál nálam?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:18:47

@Utluk Feri: "én vagyok az egyetlen akiben valaha felmerült, hogy ez az előadásmód ócska."

argumentum ad populum. érvelési hiba.

no, erőlködjél még, kishülye!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:20:06

@Utluk Feri:

"Ez az "eddig is primitív tahó voltam, eztán is az leszek" meg olyan intelligens érv már megint."

nem kell indokolnom, miért vagyok olyan, amilyen. azért vagyok ilyen, mert így tetszik. ennyi. nincs alapod rá beleugatni. ha nem tetszik minek baszod itt az időd?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:21:18

@Utluk Feri: te hisztizel itt. az oktatás helyett itt percek óta baromságokról okoskodsz.

Utluk Feri 2014.01.26. 22:21:55

@Brendel Mátyás: "az előző kormány egyik leginkább megkérdőjelezhető, de végrehajtott cselekedete volt az, hogy kormányra kerülés után végrehajtottak egy 50 százalékos fizetésemelést. de ne zavarjanak a tények, hülyegyerek!"

Egyszeri fizetésemelés, amelyet elvitt az infláció és szuperbruttó. Nem véletlen, hogy nem átlagos nettó emeléseket emeltek ki hanem, csak a százalékos eredményt. A semmi ötvenszer is csak semmi marad, van tanár ismerősöm, hidd el.

"azt kapod, amit adsz." Érdekes én azt látom, hogy te teljesen összegennyedzted a kommentjeidet, én nem, így az adok-kapok csak egy újabb önámító ostobaság. ;)

Utluk Feri 2014.01.26. 22:25:31

@Brendel Mátyás: "sok ezren olvassák a postjaimat"
argumentum ad populum. érvelési hiba. arról nem is beszélve, hogy szükségtelen kérkedés amivel isten tudja mit próbálsz kompenzálni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:28:10

@Utluk Feri:

"Egyszeri fizetésemelés, amelyet elvitt az infláció és szuperbruttó. Nem véletlen, hogy nem átlagos nettó emeléseket emeltek ki hanem, csak a százalékos eredményt. A semmi ötvenszer is csak semmi marad, van tanár ismerősöm, hidd el."

vannak, akik kritizálják Medgyessy intézkedését, hogy nem volt rá pénz. vannak, akik szerint helyes volt. de olyan hülye, mint te, hogy még egyszer kellett volna költekezni, na olyan nincs.

" Érdekes én azt látom, hogy te teljesen összegennyedzted a kommentjeidet, én nem, így az adok-kapok csak egy újabb önámító ostobaság. ;)"

a stílust a hülyeségedre kapod, meg arra, hogy hülye létedre ki akartál oktatni. az is gennyes dolog, tudod.

Utluk Feri 2014.01.26. 22:30:43

@Brendel Mátyás: mno.hu/migr/hogyan-lesz-az-otven-szazalekbol-tiz-751681

"a stílust a hülyeségedre kapod, meg arra, hogy hülye létedre ki akartál oktatni. az is gennyes dolog, tudod."

'Hogyan mersz lehülyézni, mikor én olyan vagyok amilyen brühühü, hogy jössz te ehhez, kinek képzeled magad jajajaj *sírás*' Na hogy tetszett a performansz? Egyébként meg nem simán kioktattalak, az nem cseszte volna fel ennyire a szivacs agyadat :D:D

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:32:01

@Utluk Feri:

""sok ezren olvassák a postjaimat"
argumentum ad populum."

nem. ez nem argumentum ad populum. ez egy releváns érv arra, hogy jól csinálom a blogolást, és ne szólj bele, nem telefon!

" szükségtelen kérkedés"

te hoztad szóba, hogy hogy blogolok. tehát nem szükségtelen kérkedés, hanem az orrod belenyomása tényekbe: egy nulla bloggal rendelkező tapasztalatlan hülyegyerek akar okoskodni arról, hogyan blogoljon egy tapasztalt blogger.

még egyszer: ki a fasznak képzeled magad?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:35:29

@Utluk Feri:

mno.hu/migr/hogyan-lesz-az-otven-szazalekbol-tiz-751681

igen, a Magyar Nemzet cikkeit mindig is elfogadtuk érvként ezen az oldalon.:)

a kérdésben elmondtam az érveimet. ha nincs érved, ennyi.

a hülyézés témában is elmondtam az érveimet, a kérdés lezárva. ha folytatod, kibaszlak, mint macskát szarni. nem erről szól a cikk, offtopic.

Utluk Feri 2014.01.26. 22:35:42

@Brendel Mátyás:
"ez egy releváns érv arra, hogy jól csinálom a blogolást, és ne szólj bele, nem telefon!"

Az meg, hogy a közönség egészen kiemelkedő hányada erősen kritizálja a minősíthetetlen ergya stílusod megint egy releváns érv, tudod az ember tanulni is szokott néha a hibákból és nem bejelenti, hogy így marad mert csak.

"még egyszer: ki a fasznak képzeled magad?!"
És te? Miért is jogosít fel a blogfirkászat személyeskedő kicsinyes kommentek írására? Komolyan már elgondolkodok azon, hogy ezt a blog.hu vajon meddig hagyja még szó nélkül :D:D

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:37:22

@Utluk Feri: az MNO cikke nem érv az ellen, hogy Medgyessynek még így is azt rótták fel a kritikusok, hogy nem volt fedezet a béremelésre. még több béremelést követelni az országos szakértői konszenzus teljes egészével szembe megy. totál elmerokkant "gondolat".

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:42:45

@Utluk Feri:

"Az meg, hogy a közönség egészen kiemelkedő hányada erősen kritizálja a minősíthetetlen ergya stílusod megint egy releváns érv, tudod az ember tanulni is szokott néha a hibákból és nem bejelenti, hogy így marad mert csak."

a blogolásnak nem célja az, hogy senki nem kritizáljon. ha sok hülye sok hülyeséget ír le a kommentbe, az a blogolás céljához képest nem negatívum, tehát nincs hiba. miért kéne bármin is változtatnom?! olyan dologban okoskodsz, ami nem probléma. fogatlan prókátor vagy, ember.

"Komolyan már elgondolkodok azon, hogy ezt a blog.hu vajon meddig hagyja még szó nélkül"

a blog.hu zsidózást is szó nélkül hagy, szóval nem tartok tőle. látod, te még csak most gondolkodol azon, amit én már végig vettem.

de vagy olyan hülye, hogy azt hidd, jó tanácsot tudsz adni nekem. kis zöldfülükém.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:46:20

Utluk Feri volt olyan hülye, hogy nem értett a felszólításból. tovább erőltette az offtopicot. ki lett baszva. vagy hülye volt, vagy erre játszott.

Grrr 2014.01.26. 22:50:06

Két tanévet sem jártak Hoffmann Rózsa alatt a nebulók iskolába a mérés előtt; ráadásul a komolyabb átalakítások csak ezután történtek meg. Szerintem téves következtetés Rózsa nénire fogni az eredményeket.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 22:52:22

@Utluk Feri: "Komolyan már elgondolkodok azon, hogy ezt a blog.hu vajon meddig hagyja még szó nélkül "

szegény, milyen kis naiv, nem érti, mi a blog.hu célja, mire megy ki a játék. azt hiszi, a blog.hu-nak van ideje, érdekli, célja, hogy ilyenekkel foglalkozzon.

meg azt hiszi, ha van pár tucat kommentelő, aki sír, hogy "jajj, csúnyán beszél a bácsi", az akkor a blog célja szempontjából kár.

AutosVilli 2014.01.26. 23:02:48

Éljen Hoffman Rózsa a Haza virága, aki felvirágoztatja az oktatást! Éljen ! Éljen! Éljen május elseje.... (ja ez nem az)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 23:03:13

@Grrr: van egy 15 éves gimnazista. 2 évig szar rendszerbe jár. azt mondod, ez nem rontja le?! szerintem le tudja, pont annyira, mint amit mértek. egy 4 éves gimnáziumnak a 2 év pont a fele.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 23:09:16

@Grrr: a PISA teszt eredménye valóban nem feltétlenül olyan intézkedések eredménye, melyeket mostanában vezettek be. de Hoffmann Rózsa nem is csak olyan dolgokért lehet felelős, amelyek nagy hírt kavartak, lehet, egyszerűen szar a mindennapi munkában.

Grrr 2014.01.26. 23:24:25

@Brendel Mátyás: Mit csinált Hoffmann konkrétan a 2010/11-es és 2011/12-es tanévekben matematika és természettudományos területeken?

Grrr 2014.01.26. 23:25:52

@Brendel Mátyás: A négyéves gimnáziumokban a 15 évesek elsősök.

Mészáros Laci 2014.01.26. 23:26:43

Piroslapos fijjug, ez egy extra gáz poszt.
Persze mindenki a saját lelkiismeretéért felelős.

Grrr 2014.01.26. 23:26:58

@Brendel Mátyás: Nem védem én Hoffmann Rózsát, de aki nagy kényelmesen rá fogja a 2012-es PISA-eredményeket, az egyszerűen csak térdenlövi magát, nem ért semmit az egészből.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 23:30:01

@Mészáros Laci: mindig is azt szerettem benned, hogy érvelsz.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.26. 23:32:39

@Grrr: egyébként jó, Hoffmann Rózsa van kiemelve, de nyilván az egész kormány oktatásért felelős része a kritika tárgya.

Grrr 2014.01.26. 23:52:53

@Brendel Mátyás: Ha tényleg érdemi, a rendszer javításában használható válaszokat szeretnél kapni, akkor nyilvánvalóan nem ezen a szinten fogod őket megtalálni. Az oktatáskutatóktól várnék elemzéseket - és persze a kormánytól a forrás és a figyelem biztosítását, hogy ezek az elemzések tényleg jók legyenek.

Netuddki. 2014.01.27. 00:24:23

Ahhoz, hogy a pizzafutárok nemzete legyünk kellenének azok akik pizzát rendelnek, és ki is tudják fizetni. Az úgy nem fog összejönni, hogy a pizzafutárok egymásnak hordják ki a pizzát...

Netuddki. 2014.01.27. 00:28:50

@Venyigeszu_de_Lucerna: "A sok birka tenyleg azt hiszi, hogy rozsikan mulik, hogy a hulyegyereke megtanul-e olvasni, vagy nem? Foglalkozz tobbet a gyerekkel, tanulj vele, olvass vele, kerdezd ki a lecket es talan nem hulyul el annyira, hogy a valovolagot nezze, mint az apja meg az anyja..."

Balfasz troll! Látszik, hogy nincs gyereked.
Ha valaki egész nap dolgozik, a gyereke pedig ezen idő alatt az iskolában van, akkor mégis mi a franccal tölti el az idejét a gyerek az iskolában ha otthon még a szülőnek munka után foglalkozni SZÜKSÉGES vele ha azt akarja legyen is valami a gyerekből? He B+?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 00:32:05

@Grrr: Totyik Tamás szerint: "A teljesítményromláshoz nagyban hozzájárult az országban tapasztalható, a gazdasági válság okozta elszegényedés. "

Na most ehhez tedd hozzá a Fidesz szegényeket sújtó intézkedéseit, melyek bizony 2010 óta tartanak, és akkor láthatod, hogy bizony a Fidesz kormány a hibás.

És Rózsi nem bírta mondani, vagy megértetni Viktorral, hogy "figyu, ha kurva nagy lesz itt a szegénység, szarok lesznek az oktatás eredményei"

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 00:32:40

@kovi1970: úgy szokik ez menni, hogy Londonban hordják ki a magyarok a pizzát.

Bambano 2014.01.27. 02:01:45

és ha ezeket a grafikonokat rendesen megrajzoltad volna, y tengely nullától, akkor jól látszana, hogy semmi nem változott érdemben 2006 óta.
nemzethalál biztos nincs.

ettől rózsika még nem kap ötöst, ez egy másik történet.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.01.27. 05:16:31

Az biztos, hogy amit Orbánék csinálnak a közoktatásból, az nem jó út.
Kötelező erkölcs vagy hittan? Agyrém! Nyilvánvalóan nekik alattvalók kellenek, nem gondolkodni képes emberek. Aki valamit el akar érni, vagy a gyerekeit akarja értelmes jövőhöz segíteni, az már a hagyományos iskoláztatáson kívül keresi a megoldásokat. Vagy ugye Ausztriában kezdik eleve az iskolát sokan, akik közel laknak a határhoz.
Azt azonban, hogy a PISA eredmények a Gyurcsány és az Orbán kormány teljesítményei lennének, azt nem merném biztosan állítani. Sok tényező befolyásolja a gyerekek teljesítményét, hozzáállását a tanuláshoz. Elsősorban a gyerekek teljesítménye ez az eredmény. Emögött állhat az egész társadalmat fojtogató kilátástalanság: minek tanulni, úgyse lehet belőled semmi, mert válság van, a szülők is csak küszködnek, nincs munka, vagy alig fizet, egyetemre menni már sokaknak csak álom.
A pedagógus állomány sem javult, hanem inkább romlott az utóbbi években. Egyre inkább olyanok mentek pedagógus pályára, akik máshova nem voltak alkalmasak, ezért kizárásos alapon végül valami tanárképző főiskolára mentek, minden elhivatottság, lelkesedés és illúzió nélkül.

Az is érdekes, hogy a grafikonok nem nullától vannak ábrázolva y tengely mentén, ami a nyilvánvaló és sajnálatos visszaesést drasztikus zuhanásnak mutatja. Nem örömteli, hogy esik a teljesítmény, de az arányokra is érdemes figyelni.

Az MSZP-SZDSZ oktatáspolitikája is elég nagy marhaságokat tudott összehozni, ott sem emlékszem, hogy annyira erősen nyomták volna a hasznos tantárgyakat, nyelveket, reál tárgyakat. A mostani rezsim is csak ront mindenen. Nyilvánvaló, hogy pótcselekvés folyik: idegennyelv-oktatás, matematika és természettudományok helyett hit és erkölcstan, testnevelés.

Aki jót akar a gyerekeinek, az különórákon pótoltatja be (ahogy Kelet-Ázsiában is a gyerekek mennek mind iskola után késő estig cram school-ba, hogy tényleg megtanulják, amit kell, mert félreértés ne essék, ott is elégedetlenek a szülők a közoktatás színvonalával), amit az iskolában elmulasztanak megtanulni, vagy eleve külföldön keres boldogulást, ahol talán jobb az oktatás is. Korábban a kivándorlók csak a maguk és a családjuk megélhetéséért mentek, ma már viszik a családot is, mert nem akarják, hogy szar országban nőjön fel a gyerekük.

imres 2014.01.27. 05:45:53

Piroslap elvtárs!
Csak egyetlen kérdésre válaszolj!
Mikor kezdte a Fidesz kormány a közoktatás átalakítását?
:)
Még egy kérdés, ha már idetévedtél, Piroslap elvtárs.
A 15 évesek 13, 14 éves korukban szembesülnek először a szövegértéssel, mint elsajátítandó képességgel, a matematikai tudás is a serdülőkorban alakull ki, vagy korábban?
:)

ppppalika 2014.01.27. 06:39:11

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ha véletlenül tájékozott lennél oktatásügyileg, nem azt vizsgálnád, hogy kinek a kormányzása alatt, hanem azt, hogy kinek a szabályai szerint. A szabály: nat, kerettanterv.

ppppalika 2014.01.27. 06:44:44

@Venyigeszu_de_Lucerna: Rózsikáék által meghatározottak a keretek. Tehát ha például alig van informatika, akkor nem fogják megtanulni.

A kötelező keretek hatását az iskola korlátozott mértékben tudja módosítani.

úgyiselfelejtem 2014.01.27. 07:18:33

@kovi1970: Az életkorodból ítélve te felneveltél (épp nevelsz?) 1-2 ValóVilág néző "értelmiséget". Arról volt szó, hogy a lelkiismeretes szülő SEGÍT a gyerekének azzal, hogy otthon IS foglalkozik vele, hogy megtanulja az anyagot, hogy fejlődjön.
Ha meghaladja a képességeidet, akkor legalább negatív (tudod, visszatartó) hatásod ne legyen a kölykökre.

Magyarán: ne arra tanítsd, hogy az iskola szar(csak mert Te úgy érezted), a tanárok mind bunkók(csak mert Te úgy érezted), mindent a való életben lehet csak megtanulni(csak mert Te úgy érezted). Minden tudásnak az ALAPJÁT az iskolában szerzik meg (a többség), csak valaki otthon is képzi magát. Vagy az iskola után.

A többi meg mehet a szalag mellé selejtet válogatni, és szidni az iskolát.

ui.: azért le merném fogadni, hogy többet tudsz a mostani ValóVilágról, mint a matematikáról.

kézműves étcsokimikulás 2014.01.27. 07:33:39

@Brendel Mátyás: mehehe...

"több éve blogolok, ismert blogger vagyok,"

több szerenyseget elvtars,tobb szerenyseget...
te nem ismert blogger vagy hanem egy ostoba,fizetett balliberalt gyoker...
csak oszinten zsuzsi...
:)))

Nzoltan 2014.01.27. 08:34:31

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Azért az sem volt megoldás a ballib számára, hogy azt komunkiálják, el lehet menni. Ugyanis legelőször a saját szavazőbázisuk lépett le. :-)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 08:40:23

@Bambano: a grafikonon nem kecskék és disznók vannak. emiatt nem az számít, hogy a változás mekkora a számok abszolút értékéhez képest. a lényegében semmi nem változott eset az az OECD átlag. annak változásaihoz lehet viszonyítani.

értem, hogy matekból nem vagy valami lángész, de ne reklámozd!

HunMag 2014.01.27. 08:47:16

Brendel Mátyás: most vagy adod a hülyét, vagy tényleg hülye vagy...

" Nemzetközi átlagnak megfelelő eredményt értek el a magyar középiskolások a 2009-es PISA-felmérésen: szövegértésből javítottak, a matematikai és természettudományi teszten azonban ugyanúgy teljesítettek, mint 2006-ban. Bár az oktatási államtitkár átlagon felüli eredményről beszél, a tizenöt éves magyar tanulók 17 százaléka még mindig funkcionális analfabéta. "

sokkal nagyobb a baj annál, hogy leegyszerűsítsd a megoldást Hoffmann Rózsára, vagy a FIDESZ-re...

hol voltak még 2006-ban, vagy 2009-ben...

de egy kis hülyeségért a nagyeszű Brendel Matyi se megy a szomszédba...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 08:47:24

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"Emögött állhat az egész társadalmat fojtogató kilátástalanság: minek tanulni, úgyse lehet belőled semmi, mert válság van, a szülők is csak küszködnek, nincs munka, vagy alig fizet, egyetemre menni már sokaknak csak álom."

és az Orbán kormány az egykulcsos adójával, és egyéb intézkedéseivel nem tette erre rá még három lapáttal?!

"A pedagógus állomány sem javult, hanem inkább romlott az utóbbi években."

és ez nem a kormány felelőssége?!

"Az is érdekes, hogy a grafikonok nem nullától vannak ábrázolva y tengely mentén, ami a nyilvánvaló és sajnálatos visszaesést drasztikus zuhanásnak mutatja. Nem örömteli, hogy esik a teljesítmény, de az arányokra is érdemes figyelni."

a pontszámoknak nem az abszolút értéke a fontos. ha az IQ-d leesik 100-ról 80-ra, akkor mondhatod, hogy nincs itt a világvége, mert csak 20 százalékos az esés. valójában az átlagosból a csonthülyébe estél vissza, és a zuhanás óriási.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 08:49:20

@imres:

"A 15 évesek 13, 14 éves korukban szembesülnek először a szövegértéssel, mint elsajátítandó képességgel, a matematikai tudás is a serdülőkorban alakull ki, vagy korábban?"

szerintem, ha egy 15 éves gyerek két évig szar rendszerbe jár, az megmutatkozik az eredményein. nem a szorzótáblát kérdezi ki a PISA teszt, te marha, hanem azt, amit az utolsó 2 évben kellett, hogy megtanuljon.

csima 2014.01.27. 08:51:01

Óvatosan kritizáljátok Mátyást, mert kitilt a blogról! Kampány van, csak dicsérni szabad!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 08:52:20

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"Emögött állhat az egész társadalmat fojtogató kilátástalanság: minek tanulni, úgyse lehet belőled semmi, mert válság van"

ott az OECD viszonyítási alapnak. a válság nem csak Magyarországon volt. Orbán kormány viszont csak Magyarországon van. Magyarország rosszabbul teljesít, mint az OECD átlag (és itt a változásokra gondolok, nem az abszolút értékre, mert abban mindig alatta voltunk). 2009 óta teljesít rosszabbul.

do the math!

qwertzu 2014.01.27. 09:11:52

@Brendel Mátyás:
Az utolsó feladat:
"Helen rode her bike from home to the river, which is 4 km away. It took her 9 minutes. She rode home using a shorter route of 3 km. This only took her 6 minutes."

Tehát Helen 7 km-t tett meg 15 perc alatt 7/0,25 km/h = 28 km/h
Azért ezt legkésőbb hetedikben meg kellene tudni oldani.

Jók az ábráid. Egy 500-körüli értéknél tényleg sokkal látványosabban lehet grafikonokat csinálni ha 485-re teszed az alját.

Van valami vizsgálat, hogy mekkorát szór a mérés?

qwertzu 2014.01.27. 09:21:39

@Brendel Mátyás: "pontszámoknak nem az abszolút értéke a fontos. ha az IQ-d leesik 100-ról 80-ra,"

Az 20 százalékos csökkenés. Itt meg egy 2 százalékos csökkenésről van szó egy random válogatott mintán.

eqlessootista 2014.01.27. 09:29:16

Nem túl épületes hangnem... (lehet, hogy máris kezdő "pizza-futárok" sokasága van itt?)

A legnagyobb hozzáadott érték teremtése az oktatásé. Punk-tum.
Kérdés: a mostani társadalmi/politikai/civilizációs berendezkedésünk
értékelvű-e (más szóval: munkaelvű-e), vagy inkább "mutyi"elvű-e?

Megeshet, hogy - mégha sarkítottan is - a blogíró esetleg az értékrendek fejetetejére állításáról szól. Sajnálatos tény, itt magyarhonban (is), hogy a mindenkori hatalombirtokosok arra törekednek, hogy a nép bólogató birkákból
álljon. Fehér holló, aki amellett kardoskodik, hogy "kíművelt emberfők kellenek".
Az anyjukat nagyanyjuk hátán 10Ft-ért megdugni kész, gerincmentes jogászok
(4-és fél éves tanfolyam után "doktor") hatalom(- és pénz)éhsége minden galádságra kész. Ebben az oktatás amortizációja az egyik fontos tényező. Ha sarkítottan is, de küzdeni kell, a társadalom, a nemzet jövőjéről van szó, s nem pedig (anyagilag/hatalmilag) kiemelkedő klikkek jövőjéről. Kiskakas kukorékol a saját szemétdombján. (míg le nem vágják!)

belgabela 2014.01.27. 09:47:03

Nyilván nem ezért, mert ehhez az eredményhez még nem sok köze lehet a Hoffmannak, de az biztos, hogy szarul teljesít.

Az iskolákban már krétát sem adnak, mert elfogyott és az igénylés (érted igénylés a központból) lassan megy, ha az ügyintéző éppen beteg. De furnérlemezzel "üvegezik" a belső ajtókat is, mert nincs pénz. Általában gányolnak, mert nincs pénz, semminek a pótlására, javítására. (A gázérzékelő hónapok óta hibásan üzemel egy iskolában, ahogy a tűzjelző is. A szénmonoxid mérő felszerelésére azt mondták, járjon utána a gondnok, milyen jogszabály alapján kel felszerelni! A gondnok, aki szakmunkás, nem jogász. Viszont a KLIK-ben van éppen elég jogász van! Miért nem néznek utána, miért lehet, nem miért kell?! Csak az isteni szerencse menti meg az iskolákat attól, hogy nem történt eddig egy nagy sok halottas tragédia.)

10.000 négyzetméterre, öt Domesztoszt (fertőtlenítő) vehetnek egy hónapra (pedig naponta kellene minimum egy az ötven WC mosdóra), de idén újra felszólították az iskolát, hogy csökkentsék ezt is húsz százalékkal.

Még mindig van, aki nem kapta meg a könyveit, a rosszul kihozottak az iskolában vannak, nem kell senkinek, a hiányzók nem jönnek. És sajnos folytathatnám. Ez az egyik, amit a Fidesz nagyon elszúrt.

nnnnnnnn 2014.01.27. 09:54:49

természetesen baromság a poszt

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 11:00:27

@qwertzu:

"Azért ezt legkésőbb hetedikben meg kellene tudni oldani."

Azt írtam, hogy a feladatsor könnyű. A 2012-ben 15 éves gyerekek hetedikbe is Gyurcsány kormány alatt jártak. Sőt, még évekkel korábban is az MSZP-SZDSZ kormány alatt jártak iskolába. Ezek szerint az MSZP-SZDSZ kormányok jobban teljesítettek.

"Jók az ábráid. Egy 500-körüli értéknél tényleg sokkal látványosabban lehet grafikonokat csinálni ha 485-re teszed az alját."

semmi értelme 300 alatti pontokat ábrázolni, amikor nincs ország, amely ilyen rossz volna. a grafikonban az értékeket az átlagos ingadozáshoz képest kell ábrázolni. nézd meg, mennyi az átlag ingadozása, ott van az ábrán, te mahra!

"Van valami vizsgálat, hogy mekkorát szór a mérés?"

az OECD átlag erről jó fogalmat ad neked, nem?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 11:02:07

@qwertzu:

"Az 20 százalékos csökkenés. Itt meg egy 2 százalékos csökkenésről van szó egy random válogatott mintán."

nem az a lényeg, hogy hány százalék a csökkenés az abszolút értékhez képest. ha esik 10 fokot a hőmérséklet, az Kelvinben mérve alig pár százalék, mégis kurvára baromira nagy hidegfront.

Whutewer 2014.01.27. 11:08:19

@Brendel Mátyás: szóval szerinted az átlag deltája jó fogalmat ad az egyéni szórásról. statisztika egyről szó nélkül basznának ki öregem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 11:25:31

@Whutewer: "zóval szerinted az átlag deltája jó fogalmat ad az egyéni szórásról. statisztika egyről szó nélkül basznának ki öregem."

nem mondtam, hogy egyezik. a PISA szövegértés tesztről szó nélkül basznának ki, öregem.

Whatewer 2014.01.27. 11:33:38

@Brendel Mátyás: Inkább csak kíváncsi voltam megjegyzed-e.

"nem mondtam, hogy egyezik."
nem, hogy nem egyezik, semmi közük egymáshoz. minden létező statisztika könyvben benne van, hogy az átlag szórása és a szórások átlaga két teljesen eltérő fogalom, más információtartalommal. tehát a válaszod vagy azért baromság mert egy oda nem illő statisztikai adattal próbáltál válaszolni egy a szórást hiányoló kommentre, tehát nem voltál képes odaillő, értelmes szöveget alkotni, vagy azért mert a statisztika szót csak a népszabadság hasábjairól ismered de a kifejezett adatokról fogalmad nincs.

zsaruvér 2014.01.27. 11:57:00

Tetszik nem tetszik a gyerekek mindenféle szempontból rontottak. Ez nem most kezdődőt hanem amikor a bárgyú politikusok belenyúltak az oktatásba mert azt hitték értenek hozzá. Ez kezdődőt az un" rendszerváltozással". Azóta egyre romlik a színvonal hol lassabban hol gyorsabban. Ennyi. Lényegében technikai analfabétákat képeznek az iskolák 10-15 éve. Ebben közre játszik a tanárok megbecsülése a család megélhetési gondja valamint a politikusok baromsága.A gyerek az iskolában kap egy színvonalat egy tudást a tanártól amit elméletileg otthon fejlesztenie kellene/házi feladat,szülő/ de ha haza megy a szülő fáradt stresszes bizonytalanságban él a gyerekre ez átragad a tankönyvek évről évre változnak a tanárok tekintélye a béka feneke alatt és még lehetne folytatni. A véleményem az hogy egy párthoz egy kormányzási időszakhoz sem lehet konkrétan kötni a romlást hanem viselje el minden párt azt hogy igenis közösen tették tönkre az oktatást az országgal együtt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 11:57:05

@Whatewer:

"nem, hogy nem egyezik, semmi közük egymáshoz. minden létező statisztika könyvben benne van, hogy az átlag szórása és a szórások átlaga két teljesen eltérő fogalom"

figyusz, nyuszóka. ha feltételezzük, hogy az országok egymástól függetlenül, ugyanabból a valószínűségi változóból jönnek (ami ugye nem igaz, de hát jobb hiján), amelynek van egy szórása, akkor az OECD átlag szórása várhatóan ennek egész pontosan sqrt(N)-ed része.

jelenleg 34 OECD állam van, tehát mintegy hatoda.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 12:05:28

@Whatewer: "a statisztika szót csak a népszabadság hasábjairól ismered de a kifejezett adatokról fogalmad nincs."

nézd már meg egy kicsit, kivel vitázol, mielőtt leszólsz valakit, hülyegyerek!

qwertzu 2014.01.27. 12:06:37

@Brendel Mátyás: Nem a szórásról nincs fogalmunk. Ehhez el kéne végezni egy másik mérést, ahol egy népesebb országban nem 1 darab ezerfős mintán hanem 10 darab ezer fős mintán végeznénk el a tesztet. És akkor azon lehetne szórást nézni.

" ha esik 10 fokot a hőmérséklet, az Kelvinben mérve alig pár százalék, mégis kurvára baromira nagy hidegfront." Mi lenne ha nem kevernénk ide fizikai méréseket. Lehet hogy 2% kurva sok lehet hogy semmi. Kitöltesz 2 IQ-tesztet egymás után, jó eséllyel lesz ekkora különbség.

Whatevs 2014.01.27. 12:19:34

@Brendel Mátyás:
"ha feltételezzük, hogy az országok egymástól függetlenül, ugyanabból a valószínűségi változóból jönnek (ami ugye nem igaz, de hát jobb híján)"
Ez egy igencsak durva becslés, durvaságánál már csak fölöslegessége kiemelkedőbb hiszen a 2000-es évtől az adatok adottak, ha szépen átolvasod őket, kicsit többet számolsz három átlagnál akkor megkapsz egy eredményt ami vagy igazol, vagy nem voltaképp a véletlenen múlik, még az az öt időszakos vizsgálat is relevánsabb ennél a... ennél. Beleerőltetni a történetbe egy olyan becslést, amit pont nem az ilyen problémáknál messze van annyira pontatlan, hogy még mindig bármelyikőtöknek igaza lehet, csak igazolja fogalmatlanságodat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 12:26:22

@Whatevs:

"Ez egy igencsak durva becslés"

tudsz jobbat?! nem? akkor mit ugrálsz?! mi az, amin itt kötözködsz ember?! te se tudod, csak össze-vissza lövöldözöl, újratöltés, célzás nélkül?!:)

" a 2000-es évtől az adatok adottak, ha szépen átolvasod őket, kicsit többet számolsz három átlagnál akkor megkapsz egy eredményt ami vagy igazol, vagy nem"

jó. akkor erről írsz egy postot, és hivatkozol az enyémre, plusz még be is linkelheted. addig pofád befogod.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 12:27:12

@Whatevs:

"Ez egy igencsak durva becslés"

tudsz jobbat?! nem? akkor mit ugrálsz?! mi az, amin itt kötözködsz ember?! te se tudod, csak össze-vissza lövöldözöl, újratöltés, célzás nélkül?!:)

" a 2000-es évtől az adatok adottak, ha szépen átolvasod őket, kicsit többet számolsz három átlagnál akkor megkapsz egy eredményt ami vagy igazol, vagy nem"

jó. akkor ezt megcsinálod, erről írsz egy postot, és hivatkozol az enyémre, plusz még be is linkelheted. addig pofád befogod, mert üres kézzel nem kötözködünk!

Whatevs 2014.01.27. 12:27:21

@Brendel Mátyás: hát szégyen gyalázat, hogy egy noname informatikus ennyit tud össze-vissza hadoválni ebben a kérdésben. jó hogy nem egyből khível becsülöd meg... nagy was ist das a szórásra vonatkozóan ezt a kapcsolatot megalkotni, ha már a feltételben kizárod pont azokat a tényezőket amelyek miatt nem lehet igaz a valóságban az összefüggés

Whatevs 2014.01.27. 12:28:41

@Brendel Mátyás: "Tudsz jobbat?" lásd az amire ezt követően válaszoltál, igazán lehetnél legalább egy kommenten belül konzekvens. Majd megcsinálom szerintem, de ahogy elnézem ezt a postot is neked is lenne elég időd, csak épp ez véletlenül produktív is lenne nem ctrl c ctrl v. :D

Whatevs 2014.01.27. 12:29:17

@Whatevs: pontosítanék: előfordulhat hogy nem igaz

Whatevs 2014.01.27. 12:31:02

@Brendel Mátyás: "addig pofád befogod, mert üres kézzel nem kötözködünk!" szerintem te pontosan az egy szál fasz kategóriába esel érvek terén, a tárgyi tévedésekről nem is beszélve, úgyhogy még mindig jobban állok.

Whatevs 2014.01.27. 12:33:09

@Whatevs: *ide meg phít akartam gépelni, én se vagyok egészen ép...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 12:35:44

@Whatevs: "elnézem ezt a postot is neked is lenne elég időd"

bocs, de ki a fasznak képzeled magad, hogy munkát akarsz adni nekem?!

Whatevs 2014.01.27. 12:37:32

@Brendel Mátyás:
"jó. akkor ezt megcsinálod, erről írsz egy postot, és hivatkozol az enyémre"
bocs, de ki a fasznak képzeled magad, hogy munkát akarsz adni nekem?!

qwertzu 2014.01.27. 12:43:13

@Brendel Mátyás: De kurvára ez volt a kérdés. Nyilván a magyarországi változásoknál nem érdekel hogy különböző országok különböző nyelvein különböző időpontban megírt, különböző képességű tanulóinál mennyi a szórás.

Mert ez, és az összes többi blogbejegyzés és komment ami a témával foglalkozik szimpla politikai állásfoglalás mindkét oldalról, egy olyan eredményről ami első ránézésre nem több mint, a mérés statisztikai hibája.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 12:52:10

@Whatevs: az egy szál fasz kategória te vagy, hiszen neked nincsenek adataid, nem számoltál ki semmit, nem tudsz mire hivatkozni. csak jár a szád, hogy nem így kéne csinálna, hanem amúgy. és jár a szád, hogy én csináljam meg, de te nem csinálod meg.

ez kérlek az egy szál faszban nagy a szád kategória. pontosan ez.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 12:53:56

@Whatevs: én nem akarok munkát adni neked. ha nem csinálod meg, akkor ennyi. akkor kuss. ne járjon a szád, hogy csináljam meg, ha te magad nem csinálod meg!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 12:56:35

@qwertzu:

"De kurvára ez volt a kérdés. Nyilván a magyarországi változásoknál nem érdekel hogy különböző országok különböző nyelvein különböző időpontban megírt, különböző képességű tanulóinál mennyi a szórás."

hülye vagy.

van egy adatunk a magyar átlagra, illetve annak változásaira. ahhoz, hogy ezt viszonyítani tudjuk, érdekes lehet a különböző országok átlageredményeinek szórása.

a Magyarországon belüli szórás nem volt kérdés, és nem is alkalmas viszonyításnak.

statisztikából ezzel buktál, fijjam.

Whatevs 2014.01.27. 12:59:39

@Brendel Mátyás: "hiszen neked nincsenek adataid, nem számoltál ki semmit, nem tudsz mire hivatkozni. csak jár a szád, hogy nem így kéne csinálna, hanem amúgy"
Most arra az egy grafikonra vagy ilyen nagyon büszke? Az a te nagy alapod az argumentumra? Csak mert a becsléses ötleted halva született marhaság volt már ne is haragudj, az is egy hipotézis volt, az enyém is az, ezekről vitáztunk, semmilyen számról nem volt szó mert nem is konkrét adatokról vitáztunk, iq betyár barátom.
"ha nem csinálod meg, akkor ennyi. akkor kuss. ne járjon a szád"
ugyanezt tudom neked is üzenni, vagy kimondjuk amit minden statisztikus kimond amikor egy átlageredményt a képébe tolnak, miszerint "szórás nélkül ez lófaszt sem ér" vagy megcsinálod a számításokat és felépítesz egy érvet. tudod egyáltalán mi az?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 16:01:04

@Whatevs:

"Most arra az egy grafikonra vagy ilyen nagyon büszke? Az a te nagy alapod az argumentumra?"

több, mint a tied. nullára kicsinyled a másét, te görény!

"semmilyen számról nem volt szó mert nem is konkrét adatokról vitáztunk"

mert neked az nincs. nekem konkrét adataim vannak, neked semmid nincs, csak a szád nagy, te köcsög!

Whatevs 2014.01.27. 16:23:11

@Brendel Mátyás:
"mert neked az nincs. nekem konkrét adataim vannak, neked semmid nincs, csak a szád nagy, te köcsög! "

mire egy vita végére érsz elfelejted az elejét. Miről is vitáztunk? arról mekkora lesz a szórás pontosan? nagy vagy kicsi? Neeem. Számítási módszerekről, erre adtad te az ultraprimkó becslésedet ami csak a lényeges kérdést húzza át a feltételrendszerével és konkrét számértéket nem is számoltál hozzá ki, nem is számított, akkor még mr üresfejnek is feltűnt valamiért.
Erre mondtam én, hogy adva vannak az időszaki értékek, tehát felesleges egy faék szintjére hoznod az értékelést. Számadat... azzal mégis mi a jóságos atyaúristent lehet kezdeni egy módszertani vitában szerinted? Nincs viszonyítási pontunk, illetve egy becslésekről szóló vitában pont az időszaki értékek végigszámítása lenne az. A vége az lesz, hogy vagy ugyanazt adja a két módszer esetleg véletlenből, ha kihozom, hogy ötegésznyolcvanhárom akkor attól mi lesz jobb? Egyébként egy ekkora fellengzős seggfejtől azt hallani, hogy én nem értékelem a másikat és a másik munkáját igazán üdítő :D Önkritikai képességeid már-már primitív érvrendszereddel vetekszik a minősíthetetlen jellemzőid végeláthatatlan listáján.
Sikerült egy alapvető statisztikai hibát megfogalmaznod egy érvedben, aztán azt elkezdted mosdatni úgy, hogy az egészet kicsavarod egy ritka és más környezetben hasznos becsléssé ami itt maximum anomália.
Egyszerűbb lett volna azt mondani, hogy elbasztad és számoljam már ki ezt a vackot ha leszek oly' szíves.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.27. 16:38:32

A 2009 és 2012 közötti változásoknak 2 főszereplője van: Hiller és Hoffmann. Mindketten felelősek azért, hogy Magyar angolokat majmoló, nem túl sikeres oktatáspolitikáját is alulmúlták.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 17:38:10

@Whatevs:

"erre adtad te az ultraprimkó becslésedet"

amely viszont ténylegesen ki van számolva. ezzel szembe helyezted a te elméletileg jobb, de gyakorlatilag ki nem számolt becslésedet.

érted, nyuszóka? lehet, hogy nekem csak szakóca volt a kezemben, de a kezemben van. teneked viszont csak egy atombombáról szóló skicc van a kezedben. miközben persze nekem sem azért nincs atombombám, mert nincs skicc a kezemben, hanem mert lusta voltam megépíteni. te is. ezügyben 1:1. szakóca ügyében meg 1:0 ide.

az olyan hülyék, mint te, akik azt hiszik, atombombáról szóló skiccel mehetnek a létező szakóca ellen, kihaltak, te nyilván mutáns vagy.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 17:39:09

@Whatevs: ugye azt soha nem állítottam, hogy az az érv, amit én mondtam, az erős érv, a becslés, amit én mondtam, tök jó becslés. azt mondtam, hogy ez szám szerint előttünk van. a tied meg csak álom.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 17:40:35

@Online Távmunkás:

"A 2009 és 2012 közötti változásoknak 2 főszereplője van: Hiller és Hoffmann."

az a baj, hogy Hiller egész pontosan a 2006-2009-es változásnak is felelőse, az meg pozitív.

innen akkor kizárásos alapon marad Hoffmann a 2012-es buktáért

Whatevers 2014.01.27. 18:15:11

@Brendel Mátyás: Ezzel az a baj, hogy egy gyenge érvet indokolatlan személyeskedéssel koronázol. Most akkor vagy járjuk be az érvek minden válfaját és elemezzük szét a hülye fejünket mind a ketten, vagy ugorjunk egymás torkának és kész, nem tetszik, ahogyan a kettőt kevered.
Javaslom függesszük fel ideiglenesen a vitát mert egy helyben toporgunk, pár napon belül összerakok egy elemzést a kérdésben, akkor majd folytatjuk, akár kitérve a változások feltételezett okaira stb. most vegyük úgy hogy a hülyézést nem is hallottam.

u.i.:
"szakóca ügyében meg 1:0 ide." Benyögtem egy random ötegésznyolcvanhármat szóval nekem igenis van szakócám, kicsit gány, kicsit random, de a mienk. :D továbbá konkrét számot nem mondtál a becslésedre, csak hogy a gyök n módszert alkalmaznád szóval te egy szakócát rajzoltál le...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 19:26:26

@Whatevers:

"Benyögtem egy random ötegésznyolcvanhármat szóval nekem igenis van szakócám, kicsit gány, kicsit random, de a mienk."

a te random benyögésed nem szakóca, hanem légyfing. az én szakócám több, mint random benyögés.

"továbbá konkrét számot nem mondtál a becslésedre, csak hogy a gyök n módszert alkalmaznád szóval te egy szakócát rajzoltál le..."

írtam, hogy 34 ország van. az sqrt(34) neked nem konkrét szám, te barom?!

amit nem látsz az ábrán, az OECD átlag esése 2009-2012 között 1/3. Magyarország esése 9 1/3. na most sqrt(34)*1/3<2, hasonlítsd össze a 2-őt, mennyivel kisebb, mint a 9 1/3 !

A "!" nem faktoriális!:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.27. 20:33:38

@Brendel Mátyás: Hillernek és Hoffmannak az a bűne, hogy a korábbi, nagyjából egyirányú liberális (Magyar, Pokorni) politika helyett 5 év alatt két fordulatot hajtottak végre, amit se a tanárok, se a diákok nem tudtak követni. Azt persze nem állítom, hogy a korábbi irány jó volt, de 2012-ben az látszott, hogy 3 szemlélet alapján tanították szegény gyerekeket.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.27. 21:21:59

@Online Távmunkás:

"Azt persze nem állítom, hogy a korábbi irány jó volt, de 2012-ben az látszott, hogy ..."

jól szerepeltünk a PISA teszten. ez tény. ennek kéne eljutni a pöttöm, kis szövegértelmezni nem tudó, PISA - rokkant agyadba.

utlukferi3 2014.01.28. 15:16:59

Mivel nem is az ellen érveltem te barom állat. Az 50%-os emelés finanszírozhatatlan faszság aminek a nagy része azokra ment el akik már amúgy is megütöttek legalább valamilyen életszínvonalat, tudom, hogy szar vagy matekból,próbálj utánaszámolni. Ez ugyanolyan értelmetlen osztogatás volt mint amit a nyugdíjjal eljátszottak, aztán jó gyorsan elértéktelenedett el az a pénz is, így aztán megéri. Tehát a tanárok életszínvonala sem javult, de legalább a költségvetést is sikerült elbaszni, az első év után az önkormányzatokkal fizettették az emelést. "a blogolásnak nem célja az, hogy senki nem kritizáljon. ha sok hülye sok hülyeséget ír le a kommentbe, az a blogolás céljához képest nem negatívum, tehát nincs hiba. "
Végül is ha egy nagy idióta jó nagy baromságokat böfög fel az is kitűnő elrettentő példa, így te is valamit elérsz. ;) "kis zöldfülüké" Nekem legalább nem az agyam zöld. Egy primkó, korlátozott idiota vagy, csak ennek a megfigyelésnek szeretnék ezen a ponton hangot adni, ha már. Az meg igazi bátorságpróba, amikor valaki úgy reagál egy kommentre, hogy előtte bannol. :D Mint mondtam más témák alá is benéztem, onnan jött a végtelen regisztráció ötlet, szóval sok sikert, nyuszkó :D
Egy ostoba és gyáva féreg vagy aki itt éli ki a kisebbségi-komplexusát, nice. Felszínes balfasz ;)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.28. 22:45:57

@Brendel Mátyás: Az nem jut el a te pöttöm agyadba, hogy a 2009-es eredmény sem volt jó, hanem átlagos volt. Az már más kérdés, hogy 2000-ben, 2006-ban és 2012-ben még szarabb volt, hiába hiszi azt a sok hülye, hogy a száz éve elavult magyar oktatás világhírű...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.28. 22:50:31

@utlukferi3: Melyik 50%-os fizetésemelésre gondolsz? A Medgyessy-félére, amikor a takarítók tényleg 50%-ot kaptak, de a tanárok 20-35% közötti összeget vagy az Orbán-félére, amikor megemelték az óraszámot és ellehetetlenítették az iskolák működését?

A nyugdíj mikor értéktelenedett el? Gyorsabban emelkedik, mint az infláció vagy a fizetések...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.29. 08:02:14

@Online Távmunkás: "Az nem jut el a te pöttöm agyadba, hogy a 2009-es eredmény sem volt jó, hanem átlagos volt. Az már más kérdés, hogy 2000-ben, 2006-ban és 2012-ben még szarabb volt"

tehát a 2009-es magyar viszonylatban jó volt, a többi meg szar. volt értelme a kötöködésednek, te faszfej?! nem. akkor a kurva anyád.

narmer 2014.01.29. 08:52:49

Még ennyi mocskosszájú süketet! Néha elolvassátok amit idehánytok, úgy egyben?
süti beállítások módosítása