Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Már megint rosszul írt le egy 5 szavas mondatot Schmitt Pál

2011.03.30. 15:36 | balközép | 338 komment

Címkék: fidesz schmitt schmitt pál societas

Azt hiszem elmondható, hogy az ál(l)amfő vagy nyelvújító, vagy csak szimplán nem tud helyesen írni. Bár az utóbbi sanszosabb. Azonban akkor nem a nyelv védelméért kellene küzdenie Pálnak, hanem azért, hogy megtanuljon helyesen írni. Ha pedig diszgráfiás és diszlexiás, akkor el kellett volna mondania, hisz abban aztán végképp nincs semmi szégyellni való. Mondjuk, szerintem a Fidesz egyik álszent PR-osa javasolta a köztársasági elnöknek ezt a nyelvvédő karaktert. Hát elég hülyén fest – igaz, arrafelé a képmutatás mindennapi rutin…

Na de Pál ismét nem tudott helyesen leírni egy szép, magyar, öt szavas mondatot. Most épp a zagyvarékasi művelődési házban, a helytörténeti kiállítás megtekintése után érzett olthatatlan vágyat arra, hogy a valóban nívós falukiállításról a vendégkönyvben kifejtse a véleményét. .

A Pulitzer Nővérek blog számolt be, hogy Schmitt Pálnak a "szívből gratulálok a szép gyűjteményhez" szövegben is sikerült egy hibát vétenie. A magyar nyelv védelméért rendre szót emelő államfő ugyanis a gyűjteményt rövid "ü"-vel írta; a dátum végéről pedig lefelejtette a pontot. Nyilván a sietség miatt.

Azonban nem ez az első helyesírási hibája a köztársasági elnöknek. Legutóbb egy vidéki csárda vendégkönyvében sikerült rosszul írnia az államfő és az állomás szót, máskor pedig a Himnusz verssorai kerültek fel a magyar nyelv szabályaival ellentétes módon saját honlapjára. Igaz, utóbbiról állítólag nem tehetett….
Persze, az ilyen megmozdulásokat az internet sem hagyja szó nélkül.

Több olyan internetes oldal is született, ahol a mi Palinkat parodizálják. Az első ilyen a Schmitt Yourself!, ahol kettő vaníliás karikát varázsolhatsz egy általad feltöltött képre. Aztán a második aljas provokáció a schmittify.com, ahol az általad beírt internetes oldalra generál helyesírási hibákat a weblap.

Közben több flashmob akció is szerveződött már Pali képességeinek kidomborítására. Természetes, hogy most is van egy szervezés alatt, péntekre a Societas készül adni egy helyesírás gyakorlófüzetet az elnök úrnak…

Vajon a nemzet tolla nem vállalhatatlan a Fidesznek? Mert az országnak már egy ideje az…

 

· 6 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr342785356

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Húsz év eredménye 2011.04.01. 16:11:53

Ha nagyobban szeretnéd látni a képet, nézd meg az eredeti helyén.

Trackback: Bucit a dutyiba – vége a maszatolásnak? 2011.03.31. 16:54:44

A közelmúlt napokban néhány figyelemkeltő ítélet született a magyar független bíróságokon. Önkényesen ragadjunk ki közülük néhányat: a Geréb Ágnes-per, a maradandó fogyatékosságot okozó Stohl Buci, a zselici uzsorás, a félnótás Zuschlag és Benedek Fülö...

Trackback: Schmitt nem hátrál, tovább küzd a magyar nyelvvel 2011.03.31. 16:12:58

Még mindig nem értek véget Schmitt Pál nyelvészeti hányattatásai, de az államfőt nem abból a fából faragták, aki könnyen feladná: tovább küzd, az utolsó csepp ikes igéig....

Trackback: Schmitt Pál a törvényalkotás motorja 2011.03.31. 13:54:46

Sorszám:  17 Szerző:  Ténytár Ígéret:  <p>&bdquo;&Ea

Trackback: 5. A bohóckirály 2011.03.31. 13:43:58

 Vollerumban szokássá vált, mióta respublika van, hogy az országot vezető Liga, jelen pillanatban a Grófok Ligája, a hatalomra kerülésekor választ egy királyt magának. Persze nem egy olyan igazit, mint ahogy nálunk is van, aki Isten segedelméből é...

Trackback: Műfordító elnökök 2011.03.30. 16:57:03

A hír: Már megint rosszul írt le egy 5 szavas mondatot Schmitt Pál. Egy mondatban: Eddig a szerénység miatt nem árultuk el, de most már kénytelenek vagyunk: Schmitt Pál fordította az Adrian Mole-könyveket, és úgy maradt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2011.03.30. 17:24:09

Tisztelt balközép!

"Azonban akkor nem a nyelv védelméért kellene küzdenie Pálnak"... - már hogyne kéne védenie a nyelvét!
Azt, ami olyan sokat megért.

Tisztelettel:
anonymand

pirimogyoró 2011.03.30. 20:55:11

Ez nem probléma, hiszen fideszes a lelkem! Ha szoci lenne, akkor már probléma lenne ez a tudatlanság.

Megdobbent 2011.03.30. 22:16:55

Amig kifogastalanul tarogatozik a smitpaca, nekem addig naygon szimpatikus, hiszen szep ember!

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.31. 11:51:27

Hírértéke már csak annak lenne, ha valaki találna olyan 3 mondatot, amit sikerült helyesen leírnia.

Cunning Linguist 2011.03.31. 13:16:46

SP ciki. Egy hibákat felhánytorgató cikkbe azt írni, hogy "hibát vétenie" szintén ciki.

Artie 2011.03.31. 13:17:29

Ha már szétszeded a helyesírása miatt (jogosan) Palinkat, te is javítsd ki azt 4-5 elemi hibát, amit elrejtettél a szövegben.

Így minimum hiteltelen vagy.

krj 2011.03.31. 13:18:51

megvédeném, bár nem feladatom: láthatóan az "é" hangot is a betű fölé írt ponttal írja le, tehát kifejezetten következetes abban, hogy az "ű" hanghoz is két pontot használ az "u" betű felett.

regress 2011.03.31. 13:20:22

sokkal egyszerűbb és rövidebb lenne azokat az írásokat bemutatni,amit hibátlanul írt le.ja hogy nincs olyan?

bunko_jobbos 2011.03.31. 13:21:20

Azért a bloggolók helyesírás miatt senkire se panaszkodjanak, jó?

zolika78 2011.03.31. 13:21:34

Ha jól látom, ez a beírás később keletkezett, mint a Paprika csárdás. És ebben már kevesebb a helyesírási hiba. Tehát SP fejlődik!!! :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.03.31. 13:23:23

most erre megy a rejszrojsz ezerrel. szegény ballib smittel főz.

hackbard.celine 2011.03.31. 13:24:09

#2: gratululok (esetleg grutulúlok)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.03.31. 13:24:52

Az Index újságíróit is tessék meghívni a flashmobra, mert mostanában gyalázatos a helyesírási színvonal ott is... nézzétek meg például a Stohl ítélethirdetéséről szóló cikket, de a múltkor egy Windowsról szóló 5 mondatos hírben is sikerült három hibát véteni. Azért ez gáz egy olyan laptól, ahol fizetett újságírók, korrektorok dolgoznak.

Tower13 2011.03.31. 13:25:18

@krj: Ettől még nem helyes. Csak következetes. Bár igazából csak rossz írásmód. Ez. Az ál(l)am már más kérdés. No de ne lovagoljunk rajta.

@Cunning Linguist: :XD
@Artie: XD Az már igaz. De legalább nem is államfők. :D

thinker_ 2011.03.31. 13:25:24

Nincs nagyobb problémája a szoclib társaságnak?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.03.31. 13:26:18

Ez itt nem rövid 'ü', csak egy kézírásban előforduló egyszerűsítés.

Szerintem is vicces az álamfő (sic!) úr, de ez itt most pont nem az. Ne lőjünk verébre, mert magunkból csinálunk hüjjjét.

Melchi Zadok 2011.03.31. 13:28:29

@Artie: csak akkor lenne hiteltelen a posztoló, ha államfői tisztségre pályázva a magyar nyelv védelmét helyezné előtérbe, és ezek után vádolná Pallit rosz hejjjesirásal.

Melchi Zadok 2011.03.31. 13:31:35

@bunko_jobbos: miért? ők is a magyar nyelv védelmére felesküdött köztársasági elnökök?

Melchi Zadok 2011.03.31. 13:32:52

@triumphator: no, és nektek mire megy? emútnyócév? :)

regress 2011.03.31. 13:35:24

@thinker_: amig a fidesznek az alkotmánynak nevezett foscsomó a legfontosabb,addig nincs más

Artie 2011.03.31. 13:36:25

@melchi zadok: Ha már blogolásra adja valaki a fejét, akkor legyen annyira igényes magával szemben, hogy megpróbál odafigyelni. Főleg ha a téma pontosan a helyesírás.

Dr.Betépett felhasználó 2011.03.31. 13:36:33

@bunko_jobbos: A BLOGGOLÓK nem köztársasági elnökök.

thinker_ 2011.03.31. 13:36:49

@regress: másra nem is nagyon vagytok jók :))))

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.03.31. 13:36:55

@melchi zadok:

mi az, hogy nektek? kiknek? tényleg magadra vetted? ne már.

aeidennis 2011.03.31. 13:37:09

Elképzelem a balos aktivistákat, akik egy-egy elnöki látogatás után nekiállnak átlapozni és végigfényképezni a művelődési házak, múzeumok vendégkönyveit. Elismerésem. Szép baloldali hagyomány.

Mindamellett s.p. tökéletesen alkalmas egy köztársaság elnökének. Ha 4 általánossal is választók és választhatók az emberek, néha előfordul, hogy meg is választanak egyet-egyet.

SÜN 2011.03.31. 13:42:44

szarrágás szagot érzek jelen esetben

hátsó szándék 2011.03.31. 13:43:50

@krj: Igen, és a "gratulálok" szóban is pontot tett az "á" fölé. Szerintem ez most nem hiba.

Melchi Zadok 2011.03.31. 13:47:31

@Artie: igazad van, de ettől még a mi palink egy rossz vicc.

még hogy ő a magyar nyelv védelmére...

szánalmas pojáca. szégyen, hogy ide jutott ez az ország.

mandro 2011.03.31. 13:48:14

A lényeg, hogy akiknek tényleg illik helyesen írniuk, azok legalább tudnak is "helyesen" írni! Íme, egy "helyes" Spiró írás: "Jönnek a dúlt-keblű mélymagyarok megint / fűzfapoéták, fűzfarajongók, jönnek a szarból..." Mert lehet helyesen írni, szar dolgokat, szar embereknek, és hibásan jót, jó embereknek, a tett a lényeg, és az, hogy mitől ember az ember, és mitől magyar! A helyesírási szabályok változnak, egy ember cselekedete adott korban, adott problémákra viszont megmarad az utókor számára, s majd az ítélkezik felette! Senkit nem fog érdekelni, hogy egy vendégkönyvbe beírt szövege hibás volt-e, vagy sem, viszont, hogy egy Spiró mit írt anno a népéről, az annál inkább meg fog maradni az utókor emlékezetében.

fakopács 2011.03.31. 13:49:03

@SÜN: Tottyadt körtének nézted a fűben lapulva? Ebben az évszakban az nem az! :-))

Megfigyelo 2011.03.31. 13:49:45

Nekem ugyan Schmitt sem ingem, sem gatyám, de ez a "hosszú ű - rövid ü" dolog már a kötözködés esetének tűnik. Egyébkánt azt sem árt tudni, hogy Kölcsey eredetileg egy d.vel írta az "áld" szót, l. pl. enciklopedia.fazekas.hu/memo/Kolcsey_Ferenc.htm ,
www.e-nyelv.hu/2011-01-18/a-himnusz-elso-sora/ stb...
Ettől még szégyellem magam, hogy ilyen "ál(l)amfőnk" van...

Sokorai_Atala 2011.03.31. 13:50:54

Hibát itt is tudok találni, ha akarok : öt szavas - az akár ötszavas is lehet.
Történetesen én is csak a dátumból hiányzó pontot látom hiánynak (de nem hibának), mert a gyüjteményen a vízszintes vonal, ha logikailag nézzük, hogy a szívből szóra két veszőt tett, szerintem is pontot jelent.

csoko20 2011.03.31. 13:50:58

Kicsit uncsi egy fogyatékos minden botlásán röhögni, nem!

Igen, ő az államfő.
Igen, 60 éves korára sem tanult meg helyesen írni.
Igen, lesznek még elhagyott ékezetek és egyéb marhaságok.

Nem azért vették fel, hogy novellákat írjon, tőle elég a szignó is.

comes 2011.03.31. 13:57:22

Pártsemleges felvetés!

Elnök úr nyelvtannal kapcsolatos ügyében - csak a tisztánlátás érdekében - jó volna, ha valamennyi elődjének hasonló botlásait is megismernénk. Tartok attól, hogy csak a Jobboldalsággal "vádolt" személyek szemére vetik a nyelvtani botlásokat!

ursus artos 2011.03.31. 13:57:33

A bloggerek nagy része még nem olvasott érettségi dolgozatokat az elmúlt 20 évből! Tulajdonképpen nincs szó a látvány leírására.
Viszont azt nem értem, hogy a magyar nyelv védelmének fontosságával kapcsolatban mi a probléma? Valami csúnyát mondott ezzel kapcsolatban? Vagy nincs rá szükség?

a-kis-herceg 2011.03.31. 13:59:54

@Artie: vagy váltsuk le a KE-t "jobbra"

a-kis-herceg 2011.03.31. 14:01:26

@comes: igen ám. de én nagy ívben nem védem a helyesírást és nem posztolok róla...

én hibázhatok. a posztoló és a KE (akivédianyelvetés ahelyes sírást) az NEM

Roa 2011.03.31. 14:02:14

Az a vicces, hogy pont ez a blog papol a helyesírásról. Pont az, ahol nagy általánosságban mondatonként 2 súlyos helyesírási hiba szokott lenni.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.03.31. 14:04:11

Azért az senki nem vette észre, hogy a márciust hosszú ú-val írta?

comes 2011.03.31. 14:05:11

@csoko20:

Kedves Hozzászóló!
Gondolj magadba, ha egy látogatáskor az érintett személy kezébe adják a könyvet, hogy abba írjon bele valamilyen okos bejegyzést, rögtönözni kell, és nincs idő a magyar nyelv szabályainak betartására való gondolásra!

global001 2011.03.31. 14:06:21

SP nem tud helyesen írni! Ő az államfő.
Matolcsy hülye a gazdasághoz, Ő a Nemzet Gazdasági Miniszter.
Selmeczi hülye mindenhez, Ő a Nyugdíjvédelmi Miniszter.
Szíjjártó nem tudja mennyit keres, Ő a Költségvetési Biz. alelnöke,
Dojcs képviseli hazánkat az Brüsszelben !!!
Hol itt a gond ?????????
A többi "díszpolgárt" nem is említem. /Kósa, Lázár,Semjén, Meggyes stb.stb./
Bejött az élet Nekünk !!

a-kis-herceg 2011.03.31. 14:06:27

@Megszívtuk-Waze: nem május van írva?? és nem hosszúval kell? ;)

Barnebyte 2011.03.31. 14:06:48

Neked nem vállalhatatlan, hogy egy helyesírási hibák miatt pocskondiázó bejegyzésedben helyesírási hibákat vétesz?

"Most épp a zagyvarékasi művelődési házban..."
Helyesen: Zagyvarékasi Művelődési Házban

"rövid "ü"-vel írta"
Helyesen: rövid ü-vel írta

"az internet sem hagyja szó nélkül"
Helyesen: az Internet sem hagyja szó nélkül

"állítólag nem tehetett…."
Helyesen: állítólag nem tehetett...

"vendégkönyvben kifejtse a véleményét. ."
Helyesen: vendégkönyvben kifejtse a véleményét.

"Más szemében ő a szálkát megleli, s az övében a gerendát feledi.”
Szép.

Badbitie 2011.03.31. 14:07:04

@krj: És az "ő" felett akkor miért van két külön álló vonás, ahogy tanítják?

a-kis-herceg 2011.03.31. 14:08:36

@comes: :)))

én fordítva vagyok. még ha egy ember emlékkönyvébe írnék akkor is JOBBAN figyelek, mint általában azokban a szövegekben amit magamnak vagy házi használatra írok...

különösen ha tudom, hogy az utóbbi írásom miatt az EGÉSZ ORSZÁG LESI... és izgul, hogy sikerül-e...

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:09:25

@Artie: a hiteltelen azt jelent, hogy nem lehet neki hinni. A hülye pedig azt, hogy képetelen normálisan gondolkozni.

Ugyanis, ha Schmitt Pál, a Magyar Köztársaság elnöke, aki az államot és a nemzetet képviseli hibát ejt, azzal a képviseleten keresztül engedi minősíteni a képviselteket.
A mitugrálsz blogíró, aki nem képvisel senkit, ha hibát ejt a főméltóság hibájának ismertetése közben, magáról állít ki bizonyítványt.

@Artie, tehát, szezon-fazon.

@comes: és ha nincs ideje, akkor lehet, hogy köszönni is csak foghegyről fog, illetve, mivel siet, a cipőjét sem köti be, és majd egyszer nagy sietségben aláír egy törvényt.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.03.31. 14:09:36

Gyerekek, én aztán tényleg minden alkalmat megragadok, ha SP csesztetéséről van szó, de ez itt most már a túllihegett kötözködés.
Más is leírta már: láthatóan az é betű fölött is röviden húzza az ékezetet - ez persze lehet egy hosszú idő alatt kialakult önvédelmi mechanizmus is, hogy ne legyen egyértelmű, rosszul, vagy jól írta-é, de pont a nem-eldönthetősége miatt ebbe most kár volt belecsimpaszkodni. Hiszen van oly' sok egyéb egyértelmű remekség is SP körül...

oscar dirlewanger 2011.03.31. 14:09:39

ballibsik, schmitt pál helyesírásáról értekezni már majdnem olyan unalmas, mint a holokausztotok.

orient 2011.03.31. 14:09:41

Szeríntem míndent hejessen ir le. Nem értem miért kel mindenbbe belkőtni!

a-kis-herceg 2011.03.31. 14:10:16

@Barnebyte:

"állítólag nem tehetett…."
Helyesen: állítólag nem tehetett...

ebben keressek különbséget? szabad a gazda...

Egyéves Önkéntes 2011.03.31. 14:10:47

fikázod máss hejesirását és leirod, hogy "hibát vét"
EPIC FAILL

Gábor2000 2011.03.31. 14:11:58

nagyon gyerekes most itt hirtelen a nyelvtani hibákkal foglalkozni
főleg ilyen helyen, ilyeneknek és ilyen hibákról
ez - hogy egy kalsszikust idézzek - nem tartozik még az első ezer fontos dolog közé sem

Barnebyte 2011.03.31. 14:13:05

@a-kis-herceg: négy pont van a mondat végén, ilyen írásjelünk nincs.

lolperec 2011.03.31. 14:14:41

vehetnénk neki ilyen állatos nyomdát, amivel pecsételhetne :)

comes 2011.03.31. 14:14:43

@solesz:

Mi van akkor, ha olyan cipőt hord az Elnök úr, amelyik nem "cipőpertlis"?

trollface 2011.03.31. 14:15:19

ha pontot tesz hosszú ékezet helyett az é-re á-ra stb-re, akkor tulajdonképpen az összes szót rosszul írja, amiben hosszú ékezetes betű szerepel.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:16:11

@Barnebyte: a funkcionális analfabéta tud olvasni, de nem érti amit elolvasott.
Ugyanis, nem a helyesírást pocskondiázza a blogíró. Hanem a Köztársasági Elnököt. Aki immáron sokadszor bizonyítja, hogy a terpeszugrás is jobban megy neki még (lásd: tévétorna), mint egy párszavas mondat leírása.
A Köztársasági Elnök szerepe az állam, a nemzet képviselete. Fontos, hogy jól nézzen ki, fontos, hogy jól öltözzön, fontos, hogy szépen kommunikáljon, stb.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.03.31. 14:18:27

@a-kis-herceg:
Vaze jobb lett volna ha csendben maradsz :) Lehet, hogy tavaly májusi de a május is rövid! :)

weine11 2011.03.31. 14:19:08

@Artie: hülyeséget beszélsz. A hiteltelen az, ha nem hihető amit ír. De hát saját szemeddel láthattad a fotót.
Attól,mert valaki hibásan ír le valamit, smitpali még síkhülye magyar nyelvhez.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.03.31. 14:20:02

@a-kis-herceg:
Most vettem észre a szmájlid. Bocs! :)

vernarancs 2011.03.31. 14:20:43

Nem kene a lo tuloldalara atesni.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:21:40

@comes: szerintem Schmitthez a szandál illik.

Barnebyte 2011.03.31. 14:22:29

@solesz: Melyik soromból olvastad ki, hogy a helyesírást pocskondiázza?

Segítek: "Neked nem vállalhatatlan, hogy egy helyesírási hibák miatt pocskondiázó bejegyzésedben helyesírási hibákat vétesz?"

Tehát azt mondod, hogy többek között engem is képviselt, amikor szívből gratulált a gyűjteményhez? Csak kérdezem, mert akkor egy kicsit örülök, hogy a nevemben is gratuláltak. Lehet, hogy meg kellene néznem, miről is van szó, nehogy kellemetlen helyzetbe kerüljek.
"-Hogy tetszett a helytörténeti kiállítás?
-Nem tudom, nem láttam még.
-Mekkora aljas gazember vagy, pedig Schmitt Pál a nevedben is gratulált!"

Gazz 2011.03.31. 14:24:26

Vajon mikor jön rá a mi Palkónk, hogy a látogatásai végén nem azért tolják az orra elé a vendégkönyvet, hogy megtisztelje a házigazdákat, hanem hogy szopassák?

Barnebyte 2011.03.31. 14:28:51

@EÖ:
Mit vétett?
Helyesírási hibát vétett.
Szerintem helyes, bár nem mernék megesküdni rá.
Úgy nagyon idegen lenne, hogy "elvétett egy hibát", inkább elvétett egy szabályt, tehát hibát vétett. Nem?

a-kis-herceg 2011.03.31. 14:28:54

@Barnebyte: ;) :)))))) :))) ok ok igaz... ezek a pontok....

@Megszívtuk-Waze: nem szmájli, hanem kacsintás.... ;)

oscar dirlewanger 2011.03.31. 14:28:58

hé, balközép, megvan a kun béla, meg lukács györgy által szájbabaszott dédnagyanyád füzete, hogy ő hogy írt helyesen???

a-kis-herceg 2011.03.31. 14:31:34

@Gazz: :))))

ja a "vendéglátók" alig bírják röhögés nélkül átadni neki, hogy légyszi írjon bele...

persze ezt a vendégkönyvet már lefoglalta az NBH és 100 évre titkosította... ezt hívják titkos írásnak...

rbngc 2011.03.31. 14:34:14

@Barnebyte:

internet mióta nagybetű, seggfej?

Balt 2011.03.31. 14:35:08

@a-kis-herceg: :) Háromnál több írásjel (gyk.: 3 pont) az minimum tautológia.
Érted????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lucius Flavius Arrianus 2011.03.31. 14:38:22

@Barnebyte:

az internet köznév. Kicsi i-vel írjuk.
A zagyvarékasi művelődési ház pedig csak akkor nagybetűs, ha a mondott település kultúrja ezt a nevet viseli, ilyen formában: Zagyvarékasi Művelődési Ház. De nem így hívják. Móricz Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtár, ez a neve.

Balt 2011.03.31. 14:38:24

Ez a piros lapos banda most önmaga paródiája? Ennyibe sikerült belekötni?
Akkor most beszéljünk Hiller István beszédhibáiról!

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:39:35

@Barnebyte: Schmitt vállalhatatlan. A helyesírás az ürügy. A többi meg rizsa.
Ennél még Mádl és Gönc is jobb volt, pedig milyen messze vannak Sólyomtól (Aki sok hibája ellenére egyik legjobban működő közt.elnök volt.)

A "hibát vét" meg nem helyesírási hiba. Ez helytelen megfogalmazás, esetleg szószaporítás, de semmiféleképpen nem helyesírási hiba.

Hathajó 2011.03.31. 14:40:21

Úgy hallottam a kormány már írt levelet a Magyar Nyelvi Bizottságnak, miszerint egyes szavak helysírásának módját JAVASOLJA megváltoztatni. Ezek az álam és álomás.
Remélem tudja a dolgát a bizottság vagy úgy szétzavarja őket a forradalmi kormány, hogy csuda.

Jofiu 2011.03.31. 14:40:43

Szorszalat hasogatunk baltaval?
Mert ez mar az, keressetek fontosabb es jobban megalapozott temat.

Bloberf 2011.03.31. 14:41:45

@Barnebyte: "zagyvarékasi művelődési házban" szerintem ez helyesen van irva.
"az internet sem hagyja szó nélkül" ha körülnézel a kisbetüs változat az elterjedt. A többin el lehet diskurálni, hogy miért helyes vagy miért nem.
Itt két szálkáról lehet szó. Semmi esetre sem gerendáról.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:42:31

@Barnebyte: a vét a vesz szóval rokon. (hisz - hit, vesz - vét). Értelmezése pl. az "utánvét"-nél is tettenérhető. De nehezen indokolható a "hibát vét" nyelvi helyessége/helytelensége.

Locke 2011.03.31. 14:43:07

Nem szeretem Schmitt Pált, különösen azt nem amit képvisel. De úgy gondolom, hogy egy embernek minden egyes tettének apró hibáiba belekötni néha szánalmasabb, mint maga a hiba. Olvasd el mit írt, értelmezd. És olvasd ki belőle azt, hogy valahol valakik valami olyat csináltak, ami gratulációra érdemes. Persze ha valaki közszereplőnek megy - különösen ha ilyen jó állást kap Viki királytól - akkor számítson rá, hogy minden apróságot amit tesz, százak fognak árgus szemekkel figyelni, és ízekre szedik, de néha - és most itt ez egy ilyen eset - az a siralmasabb, aki a hibát vizslatja.

Baromméter 2011.03.31. 14:43:13

@krj:
Ja, csakhogy a "szívből" esetében az ékezetek jól kivehetőek, tehát még csak következetesnek sem következetes.

wan2bee 2011.03.31. 14:44:42

ez azert erosen kimeriti a szarragas fogalmat..

Balt 2011.03.31. 14:44:44

@solesz: Kb. egyetértek, bár Gönccczzzöt nem ezé' szerettük. :) (Hanem csak azé', mert sok ellenforradalmár fasisztákot lebuktatott a börtönben, besúgóként. :))

2011.03.31. 14:46:07

Nem egy kvalitás a palibácsi, de aki azon rugózik hogy hogy tett-e pontot a dátum után, az maga is klinikai eset.

Barnebyte 2011.03.31. 14:49:30

@rbngc:
A Magyar helyesírási szótár (Akadémiai, 1999) szerint: Internet: intézmény, internet: távközlési rendszer. Jelen esetben az elsőről beszélünk, tehát nagybetű.
Te tehetségtelen birkageciből meg gőtetojásból összerakott ganészagú genetikai szemétdombszar.
@solesz:
Szerintem sem hibás a "hibát vét", EÖ-nek írtam, de mondom, nem vagyok benne biztos, hogy hibás.

zeddez 2011.03.31. 14:53:57

A 2/3 majd megszavazza a helyes helyesirast is. Erre adott felhatalmzást a választópóóógári akarat

2011.03.31. 14:53:57

@Barnebyte: Az Internet mint intézmény? Ha valóban ez van a szócikkben, az csak a nyelvész urak hülyeségének bizonyítéka...

ursus artos 2011.03.31. 14:53:57

@solesz: Göncöt Göncznek kéne írni, majom!

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:54:38

@Hakkar: szerintem nem a közszereplőséggel van a baj Schmitt esetében, nem ezért a nagy figyelem a hibáit lesve. Hanem az, hogy nyilvánvalóan bábunak van ott, és valamibe bele kell kötni. A nép nem tehet mást, kinevezték a feje fölé, röhög rajta, nevetségessé igyekszik tenni. Csak azért mert elküldeni nem tudja.

2011.03.31. 14:54:49

@rbngc: Amióta tulajdonnév.

egerészölyv 2011.03.31. 14:54:54

Finoman jelzem, hogy

1, nem esik jól nekem az Elnök sorozatos nyelvhelytelensége;
2, ezúttal nem hibázott, a "gyűjtemény" szót helyesen, hosszú "ű"-vel írta. Csak az elvakult gyűlölködők nem látják;
3, az pedig egyenesen röhejes, hogy egy olyan NÉVTELEN FASZ, PROSZTÓ, DISZGRÁFIÁS posztoló oktatja az Elnököt, aki jelen nyamvadt kis röpgyűlöletében nem kevesebb mint HÉT súlyos hibát követett el.

egerészölyv 2011.03.31. 14:56:28

@solesz: "Csak azért mert elküldeni nem tudja" - "azért" után vessző, diszgráfiás!

Bloberf 2011.03.31. 14:56:28

@solesz: Igazad van nem helyesirási hiba de nem is helytelen fogalmazás mivel tökéletesen része a mondatnak. de még szószaporitásnak sem vehetö mert nem az.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:56:32

@ursus artos: Göncz papától elnézést. De tőled barátom... aki azt írja "kéne". Sík hülye vagy, ha fodítva fogod a kardod, amikor lesújtani készülsz. "Kéne" :D

rbngc 2011.03.31. 14:57:05

@Barnebyte: faszi, tényleg az 1999-es szótárban nézted meg, hogy írandó az INTERNET? lol

egerészölyv 2011.03.31. 14:57:50

@Barnebyte: legyél biztos benne. Hibás. De mit várjunk egy nyamvadt diszlexiástól?

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 14:57:54

@egerészölyv: veled nem vitázok. sok poszt-kommentben már helyreraktak és leszerepeltél. pedig nagyon szép a nicked...

egerészölyv 2011.03.31. 14:58:48

@solesz: veled még nem találkoztam, legfeljebb valamelyik klónoddal, diszgráfiás.

egerészölyv 2011.03.31. 14:59:53

@solesz:

aki azt írja "kéne" - szerencsétlen diszgráfiáskám! "Írja" után vessző!

ursus artos 2011.03.31. 15:00:32

@solesz: A kéne az direkte volt! Szokik ilyen lenni az Index címlapján is!

egerészölyv 2011.03.31. 15:02:34

@solesz: fuldoklok a röhögéstől, duszgráfiás! Te már egyetlen hozzászólást sem tudsz hiba nélkül leírni? :DDD

"Ugyanis, ha Schmitt Pál, a Magyar Köztársaság elnöke, aki az államot és a nemzetet képviseli hibát ejt..."

HELYESEN így szól, kicsim:

"Ugyanis ha Schmitt Pál, a Magyar Köztársaság elnöke, aki az államot és a nemzetet képviseli, hibát ejt..."

Hány elemid van, droid? :DDD

okostojáska 2011.03.31. 15:03:35

@Barnebyte: Az a durva a blogban, hogy a szerencsétlen blog író (aki jó eséllyel egy indexes újságíró is) még helyesírás ellenőrzőt is használ és utána is nézhetett volna a Neten, hogy mit hogyan kell írni, mégis elemi helyesírási hibákat vétett.

Szóval jók ezek a blogok, mert rögtön megtestesítik önmaguk paródiáját is.

Amúgy a hosszú vonal miért két pont lenne? És egy ilyen, még az Indexhez mérve is igen alacsony szintű írás (pedig igazán nem magas a mérce), hogyan kerülhet címlapra? Nem értem...

egerészölyv 2011.03.31. 15:03:46

@ursus artos: ez a röhjes diszgráfiás (solesz) egyetlen mondatot sem képes helyesen leírni. Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul!

ursus artos 2011.03.31. 15:03:58

Egyébiránt a diszgráfiát és a helyesírást ne keverjük. Kár ezekkel a fogalmakkal dobálózni olyanoknak, akiknek fingjuk sincs róla. Olyan divatszó mostanság ez, mint régebben a kompetencia. Ha kellet, hanem mondták. Akkor is ha nem az volt.

Titus Pullo Urbino 2011.03.31. 15:05:09

Naésaztán? Gyengült ma a forint? Milyen következménye lesz egy ilyen óriási hibának?

egerészölyv 2011.03.31. 15:05:39

@ursus artos: a nyamvadt, gyűlölködő diszgráfiások dobálódznak vele.

egerészölyv 2011.03.31. 15:06:28

@Titus Pullo Urbino: nem történt hiba, a felrótt "ű" HOSSZÚ. Csak a vak nem látja.

ursus artos 2011.03.31. 15:06:30

@egerészölyv: egyébként a "kéne" teljesen rendben van a hétköznapi szóhasználatban, bár valóban igénytelen forma. Olyan mint a ma és a máma vagy a mék és a megyek. Ezen rugózni felesleges.

egerészölyv 2011.03.31. 15:07:16

@ursus artos: egyáltalán nem rugóztam rajta, SENKI hibájául nem róttam fel.

l.x. 2011.03.31. 15:07:17

@aeidennis: "Mindamellett s.p. tökéletesen alkalmas egy köztársaság elnökének."

Csak a neve nem az igazi. Bólintó Lyánosra kéne változtatnia.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 15:08:09

@ursus artos: a diszgráfia helyett egyes esetekben a grafomán állná meg a helyét, elnézve a kommenteket, nem ? ;) és persze érdekes, hogy amikor Scmitt Pál helyesírási hibát vét, egyes kommentelők a blogírót és más kommentelőket kérnek számon helyesírás ügyben...

de temészetesen ezután csak akkor merjünk a tojásról véleményt mondani, ha magunk jobbat tudunk tojni :)

és az arányok: ha Schmitt helyesítási hibát vét, az olyan, mintha a blogíró is azt vétene...

ursus artos 2011.03.31. 15:09:02

@egerészölyv: nem is neked címeztem a rugózást, bár neked írtam. Mind1. Úgyis érted, mit akartam mondani.

Barnebyte 2011.03.31. 15:10:02

@okostojáska: Igen, ráadásul a téma miatt gondolom háromszor is átnézte. :)

ursus artos 2011.03.31. 15:12:45

Mindenesetre remélem, hogy ebből az egész helyesírási polémiából végül a társadalom, vagy legalább is a blog-szféra helyesírási gyakorlata kerül ki győztesen.

Csigorin 2011.03.31. 15:13:31

Azert csesztetik a helyesirasa miatt, mert nyelvvedokent lep fel, es igy ez kinos.

Kb mintha Solyom anno (aki ugye nagy kornyezetvedo) lepten-nyomon szemetelt volna.

okostojáska 2011.03.31. 15:13:54

@Barnebyte: Nem csak ő nézte át háromszor, de vélhetően az összes indexes újságíró haverja is átnézte párszor, mielőtt címlapra tolták volna, talán még a főszerkesztő is :D

Barnebyte 2011.03.31. 15:15:49

@solesz: Ne lepődj meg, hogy ilyenkor mindenkiből nyelvtannáci lesz. Ha ez a post a fukushimai atomerőműről szólna, mindenki hirtelen sugárbiológussá vagy sugárvédelmi mérnökké válna.

egerészölyv 2011.03.31. 15:17:32

@solesz: diszgráfiáskám, mondd csak, hallottál te már arról a közmondásról, mely így kezdődik: "bagoly mondja..."? Diszgráfiások visonganak helyesírási "hibákon", melyekről kiderül, hogy nem azok? Kérlek, pajtásom, én ezen vinnyogva röhögök.

Diszgráfiáskám, az Elnök: SCHMITT. Így írják a vezetéknevét, ha nem is csupa nagybetűvel.

"helyesírás ügyben" - diszgráfiáskám, ahogy elnézem, jobb lenne újra járni azt az utolsó ötödik elemit... Ki engedett át és mennyiért? :DD

ursus artos 2011.03.31. 15:17:47

@Csigorin: nem lépett fel nyelvőrként, csak annyit mondott, hogy fontos!

l.x. 2011.03.31. 15:18:34

@ursus artos: "Valami csúnyát mondott ezzel kapcsolatban? Vagy nincs rá szükség? "

Nem mondott, és szükség van rá - viszont a heJzet ahhoz hasonlatos, mint amikor Fletó hirdetett fair play kampányt a tisztesség égisze alatt: nem lehetett ki nem röhögni.

egerészölyv 2011.03.31. 15:19:39

@Csigorin: így van, ez nagyon kínos, és szóvá is kell tenni!

Nekem. Aki TUD helyesen írni. Nem pedig névtelen, diszgráfiás gyűlölködőknek.

egerészölyv 2011.03.31. 15:20:30

@okostojáska: és "mindössze" HÉT súlyos hibát hagyott benne a diszgráfiás banda...

egerészölyv 2011.03.31. 15:21:29

@Barnebyte: ne légy igazságtalan. Soleszből diszgráfiás nyelvtankomcsi vált. Egy rossz járási párttitkár.

ursus artos 2011.03.31. 15:22:29

@l.x.: igen, ebben is van valami, de azért nem olyan fajsúlyú dolog ez, hogy ne lehetett volna továbblépni.
Persze, amig a ballib az elvesztett választások galuskáját nem tudja lenyelni...

egerészölyv 2011.03.31. 15:24:33

@egerészölyv: "duszgráfiás"? Te hülye vagy, b+...

Barnebyte 2011.03.31. 15:24:54

@egerészölyv: Nem is tudom... Miután funkcionális analfabétának tutulált, amiért nem tudta értelmezni a kommentemet... :)

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 15:25:19

@egerészölyv: egerészölyv 2011.03.31. 15:02:34 kommentedben "duszgráfiást" írtál.

egerészölyv 2011.03.31. 15:25:34

@egerészölyv: mi az, hogy "röhjes", f@szikám? Nem tudsz hejjjjesen írni???

egerészölyv 2011.03.31. 15:26:20

@solesz: vak is vagy, diszgráfiás? Kettővel feletted már elnézést kértem.

Barnebyte 2011.03.31. 15:26:52

@Barnebyte: Tutulált? Hát te is tudsz írni. :)

Ver Sacrum 2011.03.31. 15:29:19

Engem ez az íráskép is aggaszt egy kicsit; bár ez szubjektív.

Barnebyte 2011.03.31. 15:29:26

@egerészölyv: mi az, hogy f@szikám? Nem ismered a zábécét f@szikám?????!!?!????!?!?!???!?!!!

egerészölyv 2011.03.31. 15:30:10

@Barnebyte: adj már egy linket hozzá...

egerészölyv 2011.03.31. 15:32:21

@Ver Sacrum: tavaszka, a pontosvessző helyett vesszőt kellett volna tegyél, ha magyar lennél, nem pedig ujgur nyelvtanuló.

okostojáska 2011.03.31. 15:36:41

Én azon vigyorogtam jót, amikor a ballib média napokon át tolta, hogy felfüggesztett börtönre ítélték, ott volt napokon át különböző írásokon a címlapokon folyamatosan. Találgattak, rágalmaztak, követeltek, ahogy szoktak.
Erre kiderült, hogy csak egy közlekedési baleset volt. Aznap már egy cikk sem jelet meg, azóta nem hallani az ügyről :)
Arról persze keveset hallani, hogy göncz bácsi besúgó volt és patkány néven jelentett. Remélem hamarosan a nyilvánosság elé kerülnek azok az iratok erről, amiket nem sikerült eltüntetniük az elmúlt 20 évben.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 15:36:59

@egerészölyv: Magadat ütötted. Nem kértél elnézést.
@Barnebyte: Nem tutulálok. Sohasem. De még nem is tituláltam. Idézd, ha mégis rátalálsz. Utalással ne próbálkozz. Olyan neked is volt.

Ha én leszek a köztársaság elnöke, akkor nem lesz helyesírási hibám. Most Schmittnek kell erre figyelnie.

egerészölyv 2011.03.31. 15:38:49

@okostojáska: hogy képzeled??? Öreg Ungváry fiatal fiacskájának kezében van az összes papír, és ha tudnád, mennyire fázékony...

egerészölyv 2011.03.31. 15:40:00

@solesz: gratulálok! Ha borzalmas lassan is, de össze tudtál eszkábálni egy hibátlan hozzászólást, diszgráfiáskám!

tiborc2008 2011.03.31. 15:40:15

Wazze, nektek semmi se jó.
Legalább értékelnétek a fejlődést, amit palibohóc véghez vitt. Álamfő-álomástól eljutott egyetlen (vagy kettőcske) ékezethibáig, ez már valami! (Lehet, hogy delegáltak mellé egy helyesírás-ellenőrző munkatársat?)
És hány évig fejlődhet még!

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 15:40:20

@okostojáska: Göncz papa hiba volt. Mádl tévedés. Sólyom nagyjából elment. Schmitt ismét hiba.

"Erre kiderült, hogy csak egy közlekedési baleset volt." Nem tűzte a zászlójára. Ennél okosabb is lehetett volna. Ha korábban leírta volna ezt az ártalmatlan ügyet, akkor nem rágódott volna a tetű népszabi rajta.

De Schmitt nem okos.

egerészölyv 2011.03.31. 15:41:30

@solesz: nem bizony. Fájdalmasan ostoba.

ursus artos 2011.03.31. 15:44:09

@egerészölyv: teljesen jó abban a mondatban ott az a pontosvessző.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 15:47:11

@solesz: lemaradt egy részlet, amit már egy előző kommentben írtam. Schmittnek azért ütik még az árnyékát is, mert személyében egy méltatlan ember került egy érinthetetlen pozícióba.

ursus artos 2011.03.31. 15:49:05

@tiborc2008: talán "ékezethibáig" helyett: ékezet hibáig!

Barnebyte 2011.03.31. 15:50:05

@solesz:
A funkcionális analfabéta tud olvasni, de nem érti amit elolvasott.
Te belekötöttél a kommentembe, holott az értelmezési nehézségeken nem sikerült átverekedned magad.

g-dúrban zúgó kabóca 2011.03.31. 15:54:32

"..a zagyvarékasi művelődési házban, a helytörténeti kiállítás megtekintése után..."
jézusom, azárt köztársasági elnöknek lenni sem lehet könnyű

l.x. 2011.03.31. 15:54:34

@ursus artos: "Persze, amig a ballib az elvesztett választások galuskáját nem tudja lenyelni... "

Lehet ezzel magyarázni a dolgot, de talán akkor sem járunk messze a valóságtól, hogy bármelyik KE ilyetén hibái nagyobb műgonddal méretnének, ha a KE kijelenti, hogy az egyetlen érdemi közjogi feladatának számító normakontrollal nem kíván foglalkozni, a nyelv védelméért viszont Don Quixoteként ragad réztányért.

TGabi 2011.03.31. 15:56:36

Legyen még egy olyan oldal, hogy Napi Pali, és esküszöm, jobb lesz, mint a Showder Club:))))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.03.31. 15:56:49

Haha. Na, ez most így (nem) kicsit szánalmas lett.

okostojáska 2011.03.31. 15:57:02

@solesz: A ballib média, soha nem azt üti, aki méltatlan, akkor 6 éven keresztül üthette volna gyurcsányt vagy akár a teljes politikai vezetőit. A ballib média azt üti, akitől valamiért tart.
Így a nemzeti oldalnak kifejezetten jó hír, hogy Schmittet ilyen vehemensen támadják, ilyen nevetséges ügyekkel.

l.x. 2011.03.31. 15:57:30

@solesz: "Schmitt ismét hiba."

Ő parasztvakítás akart lenni - csak túl hamar kiderült, hogy ő is paraszt.

az_igazi_trebitsch 2011.03.31. 15:58:36

@solesz: "Schmittnek azért ütik még az árnyékát is, mert személyében egy méltatlan ember került egy érinthetetlen pozícióba".

Ez csak az érem egyik oldala, és ezért talán nem is csesztetnék. A magas labdát akkor adta fel, amikor a magyar nyelv védelméről kezdett papolni, és kiderült, hogy ő maga is hadilábon áll a helyesírással. Egyébként ez a "gyüjtemény"-ügy tényleg szőrszálhasogatás: bárki fél lábába lefogadom, hogy tízből tizenketten ugyanígy írják le, mégpedig azért, mert kimondva rövid ü-vel ejtik.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.03.31. 15:59:34

@egerészölyv: röviddel írta. Ezen kár vitázni. Meg rugózni is kár... Fos ez az egész post, kommentekkel, mindennel együtt.

Kivlov 2011.03.31. 16:01:06

kit érdekel? arról miért nem blogoltok, h a csehek (is) alkalmatlannak tartják a C-ket mindenféle 1üttélésre??? kiakadna a blogmotor a kommenthegyek miatt. :)))))))))))))))))))))))))))))))

venszivar 2011.03.31. 16:02:04

Százalékoltassa már le magát ,ez a pali,már nem beszámítható!Nekem eddig sem volt az ,soha,de most ország ,"világ" láthatja,hogy ez már félkegyelmű!!
svicc pali álamfő........a bolondok álamfője !

Barnebyte 2011.03.31. 16:02:08

@Before: Én is! Én is! Én is fos akarok lenni! :)
Mit kell tennem?

Goompah 2011.03.31. 16:02:18

@EÖ:

"fikázod máss hejesirását és leirod, hogy "hibát vét"
EPIC FAILL"

Az epic fail inkább nálad van:

alag3.mfa.kfki.hu/dcsabas/kotnyelv/szofejt/sz_001.htm

Tipikus hiba, amikor egy szókapcsolatot a hétköznapi logikával akarsz megítélni. Mert a te logikád szerint akkor a balesetvédelem a balesetet védi, az árvízvédelem meg az árvizet védi. Ahogy egy összetett szó tagjai között nem csak tárgyas viszony lehet, úgy a hibát vét sem egyenlő azzal, hogy ELvéti a hibát.

Bírom az ilyen okoskodó "nyelvtudorokat".

Goompah 2011.03.31. 16:03:54

@az_igazi_trebitsch: "Egyébként ez a "gyüjtemény"-ügy tényleg szőrszálhasogatás: bárki fél lábába lefogadom, hogy tízből tizenketten ugyanígy írják le, mégpedig azért, mert kimondva rövid ü-vel ejtik."

Te lehet, de ne magadból indulj ki.

a-kis-herceg 2011.03.31. 16:06:52

ja egyébként szegénypali... először a kiálítás szó jutott eszébe... de azt mégse... azzal már megégette magát...

egyszerűen ezek a magyar szavak kezelhetetlenek és használhatatlanok

ironmaiden 2011.03.31. 16:08:04

Érdekes, hogy azok támadják leghevesebben, jelesül a "liberálisok", akik eddig mindíg, minden körülmények között a tolerancia bajnokai voltak.Még ha disgrafiás lenne is a Schmitt Pál, akkor is mi van? Miért, ha pl. ha egy államtitkár homoszexuális volt, akkor tapsolni kellett.Vagy ezt már nem lehet elnézni?Ez kizáró ok?Vagy mi?Ez bűn?Eddig tart csak a tolerancia? Vagy ha disgrafiás akkor már nem szólalhat meg a magyar nyelv védelmében?Akkor ebben az analógiában egy homoszexuális sem szólalhat meg a család védelmében, vagy nem védheti meg pl, a sját felmenőit? Kilóg a lóláb meg a kettős mérce drága liberális barátaim!

Barnebyte 2011.03.31. 16:12:21

@solesz: Örülök, hogy közeledtek az álláspontjaink. :)

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 16:15:15

@okostojáska: Itt nem a ballib-jobblib-középlib számít. Itt egy alkalmatlan ember van egy érinthetetlen pozícióban. A népszabi, és/vagy a zemberekújságja valóban azért támad mert tart valamitől. A két dolog most találkozik, de nem feltétlenül függ össze.

felvilágosító 2011.03.31. 16:17:12

@a-kis-herceg: Képzeljétek el. hogy szegény a hátralevő regnálása alatt már e fenti mondatnál hosszabbat sk. nem mer leírni.

solesz · www.index.hu 2011.03.31. 16:18:29

@az_igazi_trebitsch: a gyűjteményt én is hosszú "ű" hanggal ejtem. És sajnos a kört is (Pataky után szabadon: "kőőőőőr közepén állok...").

okostojáska 2011.03.31. 16:20:07

Emlékeztek még medgyessy útelágazódására? Az a szerencsétlen még beszélni sem tudott magyarul. Egy mondatot nem tudott úgy elmondani, hogy valami ragozási hibát ne ejtett volna.
Emlékszik valaki, hogy a ballib média ezen rugózott volna? Na ennyit a pártatlanságukról, csak a tisztánlátás végett :)

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.03.31. 16:21:05

Nem óhajtok a vitában részt venni el sem olvastam a megelőző kommenteket, de ez most tényleg a ki hogyan nézi, úgy látja esete.

oscar dirlewanger 2011.03.31. 16:21:45

@okostojáska: figyu már, göncz "patkány" árpi a fajtársuk, nem meglepő, hogy őt nem basszogatták!!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.03.31. 16:22:02

Lincshangulat Pécsett!

A pécsi Vízmű elfoglalása után most a Tömegközlekedési Zrt-t foglalta el jogtalanul a fidesz banda.
A lakosság fel van háborodva, visszafoglalást szerveznek.
Nem az első pofátlan fidesz tolvaj akció Pécsett.

Pattanásig feszült a húr!

ironmaiden 2011.03.31. 16:22:06

@okostojáska: Ennyi.Néhány sorral feljebb magam is ezt próbáltam feszegetni.

Fair_ 2011.03.31. 16:24:06

Olyan köztársasági elnökünk még tényleg nem volt aki soha egy kibaszott mondatot nem tud helyesen leírni.

Dr.G 2011.03.31. 16:24:31

A blog szerzője is tanuljon helyesen írni...
helyesen: zagyvarékasi Művelődési Ház.
Hallóóóó.....

okostojáska 2011.03.31. 16:25:22

@solesz: Ki volt/lett volna az alkalmas? A besúgó göncz? Az első újévi beszédében a magyar zászlót eltávolító sólyom? Az mszmp kb-s szili? Vagy egy másik mszmp-s pártvonalon felemelkedett szerencselovag? Ugyan már, te sem gondolod komolyan :)

töröxultán 2011.03.31. 16:26:26

Nem ertem mi itt a problema, en programozokent sosem irok ekezetet :)

okostojáska 2011.03.31. 16:28:41

@Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz!: Figyu, rossz helyre raktad ki kommentet, ezt a holnapi blogbejegyzéshez kell majd, csak szólok, hogy a mozgalmi munka még hatékonyabb legyen :D

Melchi Zadok 2011.03.31. 16:28:50

@oscar dirlewanger: csak az anyádé van meg. felolvassam?

felvilágosító 2011.03.31. 16:29:41

@ironmaiden: Szerinted, hogy fog reagálni a magyar nyelv védelmében SP. ha maga is igen hadilábon áll a helyesírással? Mert ha magának sincs egy épkézláb mondata sem szóban, sem írásban, hogy fogja tudni hogy ki, hogy írt, beszélt?
Nem vállalta egy kicsit túl magát ezzel a magyar nyelv védelmével?

okostojáska 2011.03.31. 16:36:03

@felvilágosító: Amúgy folyékonyan beszél vagy 3-4 nyelvet. Érdekes, hogy az elmúlt 20 évben, amikor a NOB alelnöke volt, a MOB elnöke, akkor nem voltak helyesírási problémái, most hogy kiáll Orbán mellett, kiderül, hogy magyarul sem tud és nem is túl okos.

Érzek némi ellentmondást. Hogy is van ez?

Balogh Ádám Software 2011.03.31. 16:41:37

Az "ő" betűjén ott a két vessző, amit az "u" fölé rakott, az erre kicsit sem hasonlít. Sokkal inkább "ü", mint "ű".

michel 2011.03.31. 16:42:14

azt szabadjon megjegyeznem, hogy a magyar nyelvben olyan nincs, hogy"hibát vét". hibázni szokás a magyarban. szóval hibázott egyet, írhattátok volna. ettől persze még felháborító, amit pali csinál.

tomwar 2011.03.31. 16:44:15

@okostojáska: Szerinted ki nem rohogott Megyo ooooo-zesein...
Mert en inkabb elkapcsoltam...

2011.03.31. 16:46:55

@okostojáska: Na okoska, egyrészt a magyar nyelvben a személyneveket nagybetűvel kezdjük, másrészt Megyó nem is tüntette fel magát a nyelv védelmezőjeként. Nem tudom fogod-e a különbséget?
Az meg, hogy folyékonyan beszél 3-4 nyelvet nem nagy dolog, más dolga sem volt ennyi évig, maximum az aktuális vezető popsijának fényesítése, hogy hivatalában maradhasson.

okostojáska 2011.03.31. 16:48:34

@tomwar: A klasszikus megyó: országértékelés 8 szóval :DDD Játék a magánhangzókkal és különböző nyelvtörők a komondor kiadótól:D Azon én is sírva röhögtem :)

l.x. 2011.03.31. 16:49:17

@ironmaiden: 'Érdekes, hogy azok támadják leghevesebben, jelesül a "liberálisok", akik eddig mindíg, minden körülmények között a tolerancia bajnokai voltak"

Magamra veszem, és ki is kérem. Legalábbis a liberális szó magyar értelmezése mellett ez tűrhetetlen sértés.

Voloka 2011.03.31. 16:49:46

@töröxultán: program írásközben, ne írj ékezetet.Kommentelésben, levelezésben...
stb írj ékezetet! A foglalkozás nem ad feloldozást a magyar helyesírás szabályainak közösségi formában történő betartása alól.
Ez egy barom hülye kifogás!

igényes 2011.03.31. 16:49:50

Schmitt Pál őseinek neve volt gondolom Schmidt, ugyanúgy mint Kövér László neve Kón vér.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.03.31. 16:49:59

Ez már a kötözködés kategória.

Nézd meg a "szép" szóban használt "ékezetet"! Vagy bármelyiket a második sorban!

Rühellem az "elnököt", de ez már túlzás!

Seravy 2011.03.31. 16:50:03

Én el sem tudom olvasni az írását, nemhogy azt eldöntesem hogy hosszúval vagy röviddel írta... itt a legkissebb gond a helyesírás, ezt én olvashatatlannak hívom.
Több görög betűt ismerek fel benne mint magyart...

felvilágosító 2011.03.31. 16:50:57

@okostojáska: Én nem vonom kétségbe a nyelvek tanulásának képességét, bár hogy mely nyelvet mennyire beszéli, vagy írja helyesen azt talán Te sem ellenőrizted. Hogy okos e, ki-ki döntse el maga. A butasága nem abban áll hogy mikor minek volt az elnöke, és ehhez kellet e okosnak lennie, hanem abban, ahogy az őt érintő kérdésekben reagál, vagy vállalja a mások által megírt beszédek megszólalások szöveghű tolmácsolását, mindegy hogy az éppen miről szól.

Állnév 2011.03.31. 16:51:41

Nem tudom említett effélét más is, de nekem nagyon kisszerűnek hat, hogy újra és újra azt hányják a szemére egy halom blogban, hogy rossz a helyesírása. Végülis nem mgyar tanár. Hadd legyen!

Igazán örülnék, ha minden más, vagy legalább a legtöbb más tekintetben eszményi, vagy csak nagyjából kielégítő elnök lenne. Mintha nem. Szerintem foglakozzunk a fontosabb szempontokkal esetében, vagy semmivel. Ez a helyesírásos leleplezés a leleplezőkre sem vet túl jó fényt egy idő után.

Ki mit gondol erről?

Cinizmusprofesszor 2011.03.31. 16:52:43

Az előzőt elcseszte, tényleg...de nézd már meg jobban, hogyan írta az ű betűt te eszetlen posztoló droid...egy vonalat húzott vízszintesen, ami ugyanazt jelenti, mintha hosszú ű-vel írta volna te féleszű! Persze nem szép írás, de nem először láttam már hasonlóan írni hosszú mássalhangzókat.
Szóval elmész te a francba a kukacoskodásoddal együtt!

l.x. 2011.03.31. 16:53:41

@okostojáska: "Emlékszik valaki, hogy a ballib média ezen rugózott volna?"

Megtette a Magyar Nemzet... és miért ne tette volna, hiszen egy politikusnak munkaeszköze a szája - és a nyelv is, amit használ -, ha azzal béna, az olyan, mint amikor a kőműves nem tudja használni a vízmértéket.

oscar dirlewanger 2011.03.31. 16:54:52

@melchi zadok: tegnap a macska talált egy darab szárított fitymát, nem a tiéd????

regress 2011.03.31. 16:55:45

@okostojáska: folyékonyan beszél vagy 3-4 nyelvet....csak magyarul nem tud.mob elnökként le se szarták,mondjuk most se nagyon.amúgy láttál már beszédhibás logopédust?na ez majdnem olyan vicces

l.x. 2011.03.31. 16:55:57

@Dr.G: Egyes. Kéretik a nicket megfosztani a doktori címtől, és G-re módosítani.

egerészölyv 2011.03.31. 16:58:06

@igényes: te már megint nagyon igényes vagy. Jó ég, milyen lenne, ha igénytelen lennél???!!!

Kulminaator 2011.03.31. 16:59:00

@solesz: A mezei ál(l)ampolgárnak szíve-joga hibát véteni. A Magyar Köztársaság elnökének nem.

okostojáska 2011.03.31. 16:59:19

@felvilágosító: Miből derül ki, hogy mások írják a beszédeit? Milyen kérdésben reagált rosszul? Nehogy azt mond, hogy mert egy 40 évvel ezelőtti karambolt nem "tűzött" a zászlójára. Nyilván ez fontosabb sokkal, mint hogy kétszeres olimpiai bajnok és sokszoros válogatott sportoló.
Amúgy aki ezzel támadja, kérdem én, amikor hornról kiderült, hogy pufajkás volt, akkor miért nem támadta a ballib média? Csak ennyit mondott: "Na és?", ez lett volna a megfelelő reakció? Ez miért nem zavarta a most leghangosabban ordibálókat? hornnak milyen érdemi voltam a pufajkán kívül az életben?

l.x. 2011.03.31. 16:59:51

@okostojáska: "Érdekes, hogy az elmúlt 20 évben, amikor a NOB alelnöke volt, a MOB elnöke, akkor nem voltak helyesírási problémái, "

Vendégkönyvet nem írhat alá a titkárnő.

emem 2011.03.31. 17:00:40

"sikerült egy hibát vétenie"
Ha valami szabályt elvétünk, akkor van hiba. A hibát elkövetik, csinálják, ejtik.
Mondjuk ha a hibát vétik el, akkor lehet örülni, akkor nincsen hiba.
Pali bácsi (a bajnok) általában elköveti, ritkábban elvéti.

egerészölyv 2011.03.31. 17:00:52

@felvilágosító: a "szerinted" után tett vessződ idült diszgráfiára utal.

felvilágosító 2011.03.31. 17:09:20

@egerészölyv:a "szerinted" után tett vessződ idült diszgráfiára utal"
Lehet, hogy a "hogy" szócskát nem vetted észre a "szerinted" szó után?

Voloka 2011.03.31. 17:13:02

Na most én ezt az egészet nem értem!Ki az, aki a magyar nyelv védelme érdekében,szót emelhet? Csak az, aki megfelelő módon műveli?
Lőrincze Lajos már rég elhunyt ( már ha mond ez a név valamit egyáltalán némelyeknek) Esetleg Hluszvisják Oszkár, ői a Csűrdöngölő Kft. alkalmazottja, aki megszokta, hogy a szavaira senk nem figyel, bár érzi, olykor nem tudja, jól írta-e amit írt, az üzleti levelezésében?
Netán egy köztársasági elnök, aki ( talán maga is érzi, nincs otthon a helyesírás szabályainak alkalmazásában), de pontosan ezen hiányosságok miatt(!) érzi fontosnak, a nyelvművelés előtérbe állítását?
Tehát, ha én, például mint mezei autós ember szapulom az autószervizek munkáját,árait, hozzáállását, cikizhető vagyok, mert nem tudok olcsón, tökéletesen autót szerelni? Vagy, ha kifogásolom, hogy tíz helyen történő kenyérvásárláskor, nyolc helyen ócska ehetetlen kenyeret adnak, akkor nem jogos a felháborodásom,annak ellenére, hogy magam sem tudok tökéletes kenyeret sütni?
Hogy is van ez?
Komolyan gondolja-e bárki is, hogy valamiért aggódni csak annak szabad, aki azt tökéletesen műveli? Nos én, nem tartom magam, a nyelv tökéletes művelőjének,
akkor nem is háborodhatok fel ilyen megnyilvánulásokon, amikor az igekötők használatakor, nemes egyszerűséggel az ige előtt mindenkor csak a be- igekötőt használja, a sok nyelv romboló? Divatból?Nem ez nem divat, bunkóság!

felvilágosító 2011.03.31. 17:13:05

@okostojáska: Abból gondolom, hogy beszédei időnként szó szerint megegyezik több mondaton keresztül előzőekben elhangzott Fidesz vezetők beszédeivel, nyilatkozataival. Vagy lehet, hogy szó szerint együtt gondolkodnak időben és térben? mert ez már valami lenne!

l.x. 2011.03.31. 17:13:49

@felvilágosító: Azért ezt nem erőltetném... ez a hogy[an] nem az a hogy.

ironmaiden 2011.03.31. 17:15:57

@felvilágosító: Már bocs, de ez az értelmezés marhaság.Akkor ezek szerint pl. egy mozgássérült államtitkár nem foglalkozhat a fiatalok sporttal kapcsolatos kérdéseivel? Nem támogathatná, mondván nehogy már egy kerekesszékes magyarázzon már a sportról? Mégegyszer mondom, kilóg a lóláb!
Pont a liberális értelmiségnek kellene SP-t megvédenie, Élen Bolgár Úrral és tsaival.

l.x. 2011.03.31. 17:18:41

@Voloka: "Netán egy köztársasági elnök, aki ( talán maga is érzi, nincs otthon a helyesírás szabályainak alkalmazásában), de pontosan ezen hiányosságok miatt(!) érzi fontosnak, a nyelvművelés előtérbe állítását?"

Ez a garatig felhatoló nyelv a nyalást évtizedek óta gyakorló hősünknek is becsületére (...) válna.

regress 2011.03.31. 17:24:47

@egerészölyv: sok mérgezett egeret ehettél mostanában.vagy csigapali unokája lehetsz,

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.03.31. 17:25:42

Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.Hülye Schmitt Pál.

a egyszer eltévesztette és azt szokta meg.saját nevét se tudja leírni....
a német Kovács (SCHMIDT) név így helyes.
Jobb lenne ha ez a vén buta "aláíró" egyszerűen Kovács Pálra változtatná a nevét....s nem írogatna sehová semmit mert az ország leghülyébb embere lett!

felvilágosító 2011.03.31. 17:26:45

@l.x.: Igazad van én sem erőltetem. Nem is állok ki az egész ország elé, mint a magyar nyelv legfőbb őre.

regress 2011.03.31. 17:28:24

@ironmaiden: csigapalinál nem az a legnagyobb probléma ,hogy nem tud helyesen írni.kemény munkával pótolható,de a gerinc nem.

l.x. 2011.03.31. 17:28:40

@ironmaiden: "pl. egy mozgássérült államtitkár nem foglalkozhat a fiatalok sporttal kapcsolatos kérdéseivel?"

De bizony, ahogy egy diszgráfiás is aggódhat a nyelvért*. Aggódhat az is, aki nem diszgráfiás, csak buta, de előbb próbálja meg maga mögött hagyni a butaságát - úgy könnyebb lesz komolyan venni.

*Egyébként azoknak, akik nem vették volna eszre: ez a gondolat IS szerepel a blogban.

l.x. 2011.03.31. 17:31:45

@ironmaiden: "pl. egy mozgássérült államtitkár nem foglalkozhat a fiatalok sporttal kapcsolatos kérdéseivel?"

De bizony, ahogy egy diszgráfiás is aggódhat a nyelvért*. Aggódhat az is, aki nem diszgráfiás, csak buta, de előbb próbálja meg maga mögött hagyni a butaságát - úgy könnyebb lesz komolyan venni.

*Egyébként azoknak, akik nem vették volna eszre: ez a gondolat IS szerepel a blogban.

galoooshka 2011.03.31. 17:39:19

Most már egy olyat írjatok, hogy valamit jól írt le...Na, AZON meglepődnék.:)

fitball 2011.03.31. 17:40:42

@ursus artos: Ez legyen alegnagyobb baj a gyüjtemény vagy gyűjtemény4 Hüjeség ezzel foglalkozni Egyébkéntis anyelv állandóan változik meg a nyelvtan is!

ultramega o.k. 2011.03.31. 17:43:56

@Barnebyte: "Neked nem vállalhatatlan, hogy egy helyesírási hibák miatt pocskondiázó bejegyzésedben helyesírási hibákat vétesz?

"Most épp a zagyvarékasi művelődési házban..."
Helyesen: Zagyvarékasi Művelődési Házban"

És erre leírod, hogy 'zagyvarékasi', nagybötűvel...?:DDD

l.x. 2011.03.31. 17:48:00

@fitball: Akkor ki is jelenthetjük, hogy a nyelv miatt mégsem érdemes izgulni, mivel akkor is változik, ha izgulunk. Szóval Pali bá nem aggodalmaskodik a jogi normák miatt, ezért nem kontrollál, foglalkozik viszont, azt mondja, a nyelvvel, de azzal meg úgyse érdemes. Biztosan hasznosnak tartja magát a posztján.

nem nemsiker_s 2011.03.31. 17:48:04

Már megint 1 szarrágó poszt. A ballib oldalon biztosan mindenki helyesen ír vazze.

A ballibesektől ilyet azért nem látsz, mert a blogjaikat sem maguk írják, hanem a jól fizetett PR-osaik, meg profi firkászok.
Én azért pl. a Fleto, vagy a Kóka után is megnéznék néhány vendégkönyvet.

gorcsev54 2011.03.31. 17:48:13

@solesz: Nem kell aggódni már nem sokáig! Meg van az utódja. Valaki itt Göncz -t emlegette, ne gondolja,hogy csak ő tudja ki volt Göncz.Rajta kívül sokan , és még Orbán is.

Barnebyte 2011.03.31. 17:48:35

@ultramega o.k.: Bocsánat, azt hittem, ez a neve.

l.x. 2011.03.31. 17:50:31

@ultramega o.k.: "És erre leírod, hogy 'zagyvarékasi', nagybötűvel...?:DDD"

Teljesen rendben volna, ha az volna az intézmény neve (lásd pl.: Budapesti Műszaki Egyetem). De már leírták, hogy nem az.

Dr. Verőköltő 2011.03.31. 17:50:51

Honnan tudjátok milyen Ű? Olyan randán ír el se lehet olvasni!!!

a_jo_pasztor 2011.03.31. 17:57:39

A balesetes büntetését megtudtuk, de azt nem engedik kutatni, hogy volt-e köze a valutaüzérkedő barátai ügyleteihez. Így csak találgatni lehet.

karit 2011.03.31. 18:00:24

Ez má' annyira izzadtságszagú erőlködés, hogy szimpátiát kelt szegény üldözött elnökkel szemben. Tuti fideszes PR munka.

ivrilider 2011.03.31. 18:02:27

a "gratulálok" után pedig vesszőt tett, pedig oda nem kellene...

ultramega o.k. 2011.03.31. 18:02:27

@l.x.: ezért ellenőrizzük, mielőtt oltani kezdünk egy ilyen témában, mert ez így duplán gáz. Általában még az utolsó tanyán lévő ilyen jellegű közintézmény is viseli valakinek a nevét.

Poszthoz: nem én vagyok a legnagyobb rajongója Palibának, de ez már tényleg szimpla szőrszálhasogatás.

(Nem olvastam végig a kommenteket, abba belekötött már valaki, hogy a 'gratulálok'-ban az á-n pont van vessző helyett?)

dukeekud 2011.03.31. 18:04:01

"dátum végéről pedig lefelejtette a pontot."

Aztakurva, lefelejtett egy egesz pontot ? Ez elmondhatatlan borzalom es szornyuseg. Szolni kell a Nato-nak azonnal inditson legicsapast a Sandor palota ellen.

gergo1000 2011.03.31. 18:09:22

Teljesen jogos a kritika. Viszont ez már öngól szerintem a baloldaltól. Leírtam én is kézzel ugyanezt a mondatot, és sajnos az én hosszú ű-m is ilyesmire sikeredett.
A dátum utáni pontot meg azért jó sokan elhagyják.
Szóval ez össze se hasonlítható hiba az "álamfő"-höz képest. Egy kicsit túlzásnak érzem, hogy ebből is poszt született. Persze jogos, de szerintem ez akkor is öngól.

Netuddki. 2011.03.31. 18:28:08

@solesz: Ó, az csak figyelemelterelés volt.Vagy közben tisztázódtak a későbbi ügyei is?

Netuddki. 2011.03.31. 18:31:46

@ultramega o.k.: Na azért csak ne bagatellizáljuk el a dolgot! Az előző gixer után minimum egy magyartanárt kéne neki mindenhova magával cipelni aki ellenőrzi és kijavítja az "írásait". De ebből az esetből is látszik, nem veszi komolyan a pozícióját...

Netuddki. 2011.03.31. 18:34:34

@gergo1000: "Viszont ez már öngól szerintem a baloldaltól."

Én sem vagyok baloldalrajongó, de szerintem ezt az öngólt orbán lőtte a fidesznek és magának. Akkor amikor kinevezték KE-nek...

gpetersz 2011.03.31. 18:35:50

Schmitt szánalmas, ahogy ez a blog is az. Az MSZP megszűnik és eltűnik. El kellene már fogadni.

gergo1000 2011.03.31. 18:37:46

@kovi1970:
Az egy másik öngól. Ezen a meccsen sok az öngól:)

O. Triznyák 2011.03.31. 18:42:07

vazze, ennyit tud, osztjónapot.

ennél sokkal érdekesebb lenne, ha egy grafológus megnézné végre Smit Pól ijesztő kézírását...

kubatov_kommunista 2011.03.31. 18:43:34

Én ebbe már bizniszt szimatolok.
Ezeket össze kéne gyűjteni és internetes árverésre bocsájtani!
Nem lesz dedikálása az öregnek? vagy autogram osztás vagy valami...
Ez már érték.

O. Triznyák 2011.03.31. 18:47:30

GRAFOLÓGUS! jusson má' eszébe vkinek a kurva index szerkesztőségben. bocs. köszi.

edoh 2011.03.31. 18:47:35

szerintem a gyüjteményt helyesen irta, viszont a márciusnál van egy kis vonal az u fölött. Nagy jó indulattal nevezném azt piszoknak :)

Tíz:59 2011.03.31. 18:55:37

Én nem szimpatizálok a Pali bácsival, de nem kurvára mindegy??
A sok nyelvtan náci b+ az anyját!!!

mrZ (törölt) 2011.03.31. 18:56:58

Ilyenre telik, szegény orszag ne urizáljon.

LEndy 2011.03.31. 18:59:02

@ironmaiden: az a baj, hogy nem diszgráfiás, hanem egy tanulatlan bunkó. Csak ennyi a gond.

ultramega o.k. 2011.03.31. 19:07:17

@kovi1970: ehh, az vele a legkisebb baj, hogy sz.rul ír. Ez kábé senkit sem érdekelne - sőt, legtöbbünk szemében egy teljesen emberi, szerethető hiba lenne -, ha emellett egy igazi államférfit tisztelhetnénk benne. Ehelyett ott áll egy nagyranőtt rágcsálóra hajazó, teljesen hiteltelen valaki...

Ráadásul a frász tör ki, valahányszor nyilvánosan beszél valahol, hogy most, most nem fogja tudni kontrollálni magát, és nekiáll szétrágni a pulpitust, hogy hódvárat építsen belőle, vagy egy kis hidat, a szétdarabolt nemzetnek.

Szerintem teljesen jóindulatú pali egyébként, csak full alkalmatlan erre a posztra.

l.x. 2011.03.31. 19:09:00

@Tíz:59: "Én nem szimpatizálok a Pali bácsival, de nem kurvára mindegy??
A sok nyelvtan náci b+ az anyját!!!"

Jómondod! Meg a sok köcsög is, aki villával eszi a nokedlit. Mitiszó?

torró 2011.03.31. 19:29:11

"Diktatúra Pécset...." Ugye ez megint az az eset amikor valaki nem néz alaposan körül. Írd már le ide te tüdő hogy miért kell visszavenni a városnak a céget!? Ha nem tudod legalább nézz híradót valamelyik adón. Nem a FIDESZ-é lesz! Hanem újra városé. ÉS ezt hívják dezinformációnak. Hatalmas adósságokat halmozott fel a cég és sok a járat kimaradás is.A szakszervezetek helyeslik a lépést! Lincs hangulat meg akkor lett volna ha egyre rosszabb lett volna a közlekedés.
A pali bácsi meg megint csinált hibát egy rövid írásában.Na bazd meg ! Most akkor mi lesz kitör a harmadik világháború? Ti hány hibát csináltok? A Nokiás doboz meg a többi sok száz elbaszott millió a fejünk felül az nem zavar benneteket . A jó rohadt kurva életbe! Piszok jól mehet a sorotok.
És most ha kérhetném ! Ne válaszoljon senki. Nem vagyok vitaképes állapotban! Köszönöm!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.31. 19:30:38

Pokorni megmondta, hogy nincs diszlexia, hanem körmöst kell adni, ha rossz a helyesírás.

Hát, bazeg, lehet elkezdeni.

VAGY

Ez az ember egy műveletlen fasz, ésvagy olyan hülye, hogy még helyesen írni sem lehetett megtanítani.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.31. 19:39:45

@torró: Égő mi, ilyen szánalmas alakokkal egy akolba tartozni?

l.x. 2011.03.31. 19:42:20

@torró: "A Nokiás doboz meg a többi sok száz elbaszott millió a fejünk felül az nem zavar benneteket "

De zavar, és pont az a baj, hogy ezt a zavart nem kompenzálhatja egy szalmabáb KE - és most direkt nem folytatom a sort, hogy még mi nem, mert kérésed ellenére így is túlválaszoltam a dolgot.

l.x. 2011.03.31. 19:47:16

@kolbászoszsömle: "Ez az ember egy műveletlen fasz, ésvagy olyan hülye, hogy még helyesen írni sem lehetett megtanítani."

Már leírtam párszor: a sportolókat sosem az eszükért szerettük - a kivételek kivételesek -, és nem is tettük őket észigényes helyre. Így vizsgálva SP nem a rendkÍvül ostoba, hanem a rendkívüli helyre tett sportoló.

igényes 2011.03.31. 19:49:17

Ez a Schmitt már sok!

ris (törölt) 2011.03.31. 19:49:26

Addig amíg a nyomtatott sajtó, a könyvek, a szórólapok tele vannak szarvas helyesírási hibákkal, addig kár pocskondiázni mást. Ha "fentről"szigorítanának nyelvünk tisztasága, helyessége érdekében, az is baj lenne. Mindegy, csak legyen valami mócsing amin rágódni lehet. Legyen akit szidni lehet. Csak saját magába nem néz senki.

Egyéves Önkéntes 2011.03.31. 19:50:32

@Goompah: félreértés ne essék, nyelvi kérdésben én neked hiszek, nem Grétsy tanár úrnak. Te vagy a jobb!

Selli69 2011.03.31. 19:53:02

@michel: hagyd, lepereg róluk. Ilyenkor mindig jön valami okostóbiás, aki beidéz egy kfki-s linket, ahol egy vállalhatatlan agymenés van hibavétés ügyben (szerintem a portás írhatta), és ilyenkor baromi elégedettek.

Slowfood 2011.03.31. 19:53:26

Aztán mitől lenne hosszú ű a gyüjtemény?

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.03.31. 19:53:57

ha esetleg parlamentet akar újítmányozni:
"az országgyülést feloszoltatom" ?

tlog 2011.03.31. 19:56:34

@l.x.: Kanállal kell? Esetleg késsel? Vagy kézzel? :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.31. 19:59:12

@l.x.: Az, amit mondasz, az vajh kizárja-e azt, hogy egy buta műveletlen fasz az, akiből a fidesz köztársasági elnököt csinált?
@ris:
Faszé nézzen magába _bárki_, ha egy olyan ikon van előtte, mint Scmitt Páll

O. Triznyák 2011.03.31. 20:00:28

@torró:

ez azért végtelen butaság, mert mi a fasz köze van akárki korrupciójának Schmitt, bocs, Smiddddd Nyelvőr Pállllhoz és a nyelvőrként meghirdetett kampányához. Pálllval. Pálllllnak. Pállllban. Ba. Amelyiik tetszik.

attól, mert az előd fasz/korrupt/rossz helyesíró volt, az utódnak joga van fasznak/korruptnak/rossz helyesírónak lenni? na ne.

O. Triznyák 2011.03.31. 20:04:19

@torró:

ez azért végtelen butaság, mert mi a fasz köze van akárki korrupciójának Schmitt, bocs, Smiddddd Nyelvőr Pállllhoz és a nyelvőrként meghirdetett kampányához. Pálllval. Pálllllnak. Pállllban. Ba. Amelyiik tetszik.

attól, mert az előd fasz/korrupt/rossz helyesíró volt, az utódnak joga van fasznak/korruptnak/rossz helyesírónak lenni? na ne.

torró 2011.03.31. 20:05:23

Itt a válaszom!
Egy férfi eltéved a hőlégballonjával. Lejjebb ereszkedik, lenn a földön meglát egy nőt, és odakiált hozzá:

- Elnézést, tudna nekem segíteni? Megígértem egy barátomnak, hogy találkozom vele egy órával ezelőtt, de eltévedtem, és most azt sem tudom, hogy hol vagyok.

A nő a földön így felel:
- Ön egy hőlégballonban tartózkodik, körülbelül 10 méterrel a talaj felett. Az északi szélesség 40. és 41., illetve a nyugati hosszúság 59. és 60. foka között van.

- Maga biztosan mérnök - mondja a hőlégballonos férfi.

- Az vagyok - feleli a nő - Honnan tudta?

A hőlégballonos férfi így válaszol:
- Minden, amit mondott nekem, technikailag korrekt, de fogalmam sincs, hogy mit kezdjek az Öntől kapott információkkal, és az a helyzet, hogy még mindig nem tudom, hol vagyok. Őszintén szólva nem volt túlzottan segítségemre. Csak feltartott az utamban.

A nő erre így vélekedik:
- Maga pedig szerintem hivatásos politikus.

- Igen, - bólint a hőlégballonos férfi egyetértően - de ezt honnan tudta?

A nő azt feleli:
- Nem tudja, hogy hol van, sem azt, hogy hová tart. Jelenlegi pozíciójába a kedvező széljárás sodorta. Olyan ígéretet tett, amiről fogalma sincs, hogy hogyan fogja betartani, és a maga alatt lévő emberektől várja, hogy megoldják az Ön problémáit. Igazság szerint pontosan ugyanabban a helyzetben van, mint mielőtt találkoztunk, de állítása szerint most már én tehetek róla

Goompah 2011.03.31. 20:10:27

@michel: "azt szabadjon megjegyeznem, hogy a magyar nyelvben olyan nincs, hogy"hibát vét"."

Na, még egy önjelölt nyelvésztudor. :(

@Dr.G: "A blog szerzője is tanuljon helyesen írni...
helyesen: zagyvarékasi Művelődési Ház. "

Ezen gondolkozz még egy kicsit.

@EÖ: Végigolvastad Grétsy írását? Mert abból az jön le, hogy eredetileg hibás volt, de ma már nem az. Főleg figyelj arra, amit Adyval kapcsolatban ír. Bizonyára Ady Endre sem tudott jól magyarul.

Goompah 2011.03.31. 20:11:45

@torró: Jaj, ezt megjegyzem, annyira jó!

Goompah 2011.03.31. 20:17:07

@michel: "azt szabadjon megjegyeznem, hogy a magyar nyelvben olyan nincs, hogy"hibát vét"."

Ha már itt tartunk, nyelvészprofesszor úr, akkor szíveskedjék felvilágosítani, mióta létezik a magyar nyelvben "szabadni" ige. Álljon, írjon, szabadjon??? Én állok, ém érok, én szabadok???

(Nincs semmi baj a szabadjon szó használatával, ezzel csak azt jelzem, hogy kb. ilyen a hibát vét is.)

ursus artos 2011.03.31. 20:22:14

@gorcsev54: Tényleg, ha kérhetném: csak azok ekézzék a köztársasági elnököt, akik maguk nem vétenek hibát.
"itt Göncz -t emlegette,"
Helyesen: "...itt Gönczöt emlegette..."

ursus artos 2011.03.31. 20:25:30

@kolbászoszsömle: jó lenne, ha a műveltségen való évődés előtt helyesen írnál!
" ésvagy" helyett: és/vagy.

l.x. 2011.03.31. 20:26:23

@tlog: Extrapolálj abból, amire válaszoltam!

Károly4 2011.03.31. 20:26:35

Bezzeg aláírni tud.

l.x. 2011.03.31. 20:28:34

@kolbászoszsömle: Nem zárja ki. A válaszom nem a hozzászólásod cáfolatául született.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.31. 20:44:10

@ursus artos: faszt.
ésvagy. Akkor is, ha firefox aláhúzza.

vauvauvau 2011.03.31. 20:44:14

Szégyen, hogy ilyen Fidesz-bérencek elnökök lehetnek.

Dr.G 2011.03.31. 20:44:25

@l.x.: Tévedésben van kolléga. A blog írója által említve, azért kell nagybetűvel írni, mert itt tulajdonnév az hogy Művelődési Ház. Szedje össze magát talán majd a saját nevét sikerül nagybetűvel leírnia. Sok sikert, talán meglesz az érettségi...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.31. 20:57:19

Kezd nevetséges kukacoskodásnak tűnni ez az elnök helyesírása dolog.

Ezek piti hibák.

Főleg mivel nem sok köze van a hosszú vagy rövid magán- és mássalhangzók helyesírásának a beszélt nyelvhez.

Teljesen lényegtelen,hogy gyűjteményt, vagy gyüjteményt ejt valaki.

Helyesírásban persze lehet csámcsogni az idióta helyesírási szabályok miatti hibákon.

Az egybeírjuk vagy különírjuk, a hosszúval vagy röviddel írjuk, az értelmetlen kötőjelezés azok a főbb területek, ahol reformokra, lazításra szorulna a helyesírás.

Ahol meg nem kellene, például a tulajdonnevek nagy kezdőbetűvel írása ott meg lazítanak.

A Nap, a Hold, a Föld mind megérdemlik a nagy kezdőbetűt, mert az a tulajdon nevük és egyik sem áruló. Ráadásul eleve mást is jelent a nap, a hold, és a föld, mint a Nap, a Hold, és a Föld. Úgyhogy jelentés tisztázó szerepe is van.

Ellenben a gyűjtemény vagy gyüjtemény az tök mindegy.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.31. 21:01:49

@Akitlosz: Ha valaki nem akar a nyelv tisztaságának letéteményesének szerepében tetszelegni, akkor ezek a hibák apróságok.

Ámde.
Smit Páll az Emberek Embere nyelvkurvaanyja. Akar lenni.
Ez szánalmas...

l.x. 2011.03.31. 21:02:00

@Dr.G: Megbocsát a kolléga, de frászkarikát. Pont úgy nem, ahogyan a tahitótfalui általános iskola (amely iskolatípust idő előtt elhagyott a kolléga) sem tulajdonnév, mert bár van általános iskola ott, de nem így hívják. Viszont a Karakószörcsi Általános Iskola és a Gipsz Jakab Általános Iskola az, ha úgy nevezték el a tanodát.
Amint már valaki kipuskázta, az intézmény a Móricz Zsigmond Művelődési Ház nevet kapta a keresztségben.

Bevallom, kínos általános iskolai anyagról vitáznom, de nem tartom elvesztegetett időnek.

mzperxx 2011.03.31. 21:17:09

"Azt hiszem elmondható, hogy az ál(l)amfő vagy nyelvújító, vagy csak szimplán nem tud helyesen írni. Bár az utóbbi sanszosabb. Azonban akkor nem a nyelv védelméért kellene küzdenie Pálnak, hanem azért, hogy megtanuljon helyesen írni. Ha pedig diszgráfiás és diszlexiás, akkor el kellett volna mondania, hisz abban aztán végképp nincs semmi szégyellni való. Mondjuk, szerintem a Fidesz egyik álszent PR-osa javasolta a köztársasági elnöknek ezt a nyelvvédő karaktert. Hát elég hülyén fest – igaz, arrafelé a képmutatás mindennapi rutin…"

na öreg, lehet, hogy te nyelvtanilag helyesen írsz, de hogy a stílusod a béka segge alatt van, az is biztos. Mondjuk, szerintem.

tlog 2011.03.31. 21:20:22

@l.x.: Nah, azt hogy kell? Segíts légy szíves!

tlog 2011.03.31. 21:36:16

@Akitlosz: Vagyis számoljuk fel az illetékes MTA bizottságát. Ok. Menni fog, könnyedén.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.31. 21:46:41

No meg aztán az elnök a magyar nyelv védelméről beszélt és nem a helyesírás védelméről. A kettő nagyon nem ugyanaz. A magyar nyelv ugyan nem a helyesírásból áll. Sőt, elsősorban nem abból.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.31. 21:50:34

@tlog:

Nem kell felszámolni.

Csak nem szabad ennyire véresen komolyan venni a helyesírást.
Az egy ajánlás. Nem törvény.
Szabadság van. Mindenki úgy ír, és úgy beszél, ahogy csak akar.

Úgyhogy lehetne kicsit megengedőbb a szabályozás, mert az a tájszólás, amire a helyesírást elsősorban alapozták semmivel nem különb tájszólás, mint az összes többi.

Goompah 2011.03.31. 22:11:57

@Dr.G: "A blog írója által említve, azért kell nagybetűvel írni, mert itt tulajdonnév az hogy Művelődési Ház."

Az nem tulajdonnév, hogy művelődési ház. Ahogy az sem, hogy általános iskola vagy gimnázium.

Az már tulajdonnév, hogy Kossuth Lajos Általános Iskola vagy Széchenyi István Gimnázium.

A gubacspusztai művelődési ház neve viszont csak akkor tulajdonnév, ha hivatalosan ezt a nevet adták neki. Pontosan úgy, ahogy csak ez esetben tulajdonnév a gubacspusztai általános iskola vagy a gubacspusztai kórház is.

Goompah 2011.03.31. 22:14:04

@l.x.: Bocsáss meg, most látom, hogy már te is írtad.

tommygun 2011.03.31. 22:17:14

"helyesírás gyakorlófüzetet"
Tanuld meg az egybe- és különírás szabályait, és csak aztán fikázd másnak a helyesírását. Szánalmas fikablogger.

kicsike1 2011.03.31. 22:20:13

a világ legrövidebb könyvei:
60. Stohl András: Jogosítványom
62. Bajor Imre: Miért nem hordok inkább parókát, ha könyvtárba látogatok?
63. Arnold Svájcinéger: Kedvenc verseim Sylvester Stallone előadásában (hangoskönyv)
64. Kósa-Szíjgyártó: Hogyan shortoljuk a frankot?
65. Schmitt Pál: a soha ki nem fogyó töltőtoll
66. Schmitt Pál: a felülvizsgálatra küldött kormányjavaslataim
67. Mi is az a magyar ellenzék? részletes áttekintés 2010-2030
68. Mikor optimális a szavazati jog megadása a távolbaszakadt hazánkfiainak?
69. Hogyan valósítsuk meg a 16% SZJA lehetőségével a mindenki nyer stratégiát? (legalább magunknak)
70. A svejci frank és a hitel, avagy hogy házasíitsuk ki a hon-képviselők gyermekeit
71. A debreceni futball aranykora
72. A magyar igazmondók története A-Z-ig
73. A magyar médiatörvény és a szólásszabadság
74. A magyar EU elnökség sikeres intézkedései
75. A magyar magánnyugdíjpénztárak
76. A magyar sajtószabadság 2011 közepétől
77. Dajcs Tomi aranyköpései (szó szerint)
78. Schmitt Pál: Szépen, jól, magyarul. :)

egy atlag 2011.03.31. 22:36:46

ez a smitt pali beszélni sem képes, olyan feje van, mint aki most ébredt az éber kómából. diplomája van e é ..... passzol a fidesz aktuális vezérkarához

egy atlag 2011.03.31. 22:40:33

mondjuk még nála is cikibb az a komentelő, aki nem képes helyesen írni, de azé' a másikat kioktatja, hogyan kell...jó a nickje is ..@Dr.G...passzol a szemmelveszt hóhérképző színvonalához.

Meloka 2011.03.31. 22:57:10

Baromi uncsi már.....találjatok ki valami újat!!!!

Amidazophen 2011.03.31. 23:06:51

Mit tudtok ti az életről???

Pali bátyánk eredetileg Schmidt volt, csak azt sem tudta rendesen leirni még érettségikor sem, igy azután rajta maradt a Schmitt. Igy egyszerűbb, ugye?

Nekem meg beszart a klavimon a hosszú "i" betű...

Goompah 2011.03.31. 23:15:08

@Amidazophen: Ahhoz képest akkor kurva sok németnek lehetnek hasonló problémái, ui. a Schmitt forma is igen gyakori a németek körében.

Amidazophen 2011.03.31. 23:17:30

@Goompah: Tudom. Ha nem is német, - de osztrák vagyok (micsoda különbség...)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.31. 23:18:41

@Goompah: tudod-e mi az az irónia, mi az a gúny, és mi az a...

Áh, látom, hogy nem tudod!

gorcsev54 2011.03.31. 23:18:41

@ursus artos: Nem ekéztem senkit! Tényeket közöltem, aki nem hiszi járjon utána.Még ha fájdalmas is .És szándékosan nem írtam úgy.

Goompah 2011.03.31. 23:27:55

@Amidazophen: Valóban, welch' ein Unterschied!

@kolbászoszsömle: Ahhoz eddig már túl sokan sütötték el ezt a poént, hogy iróniának lehessen tekinteni. De azér magyarázzd márr el nekemm, milyaza ironia.

gorcsev54 2011.04.01. 00:03:09

@ursus artos: "Nem kell aggódni már nem sokáig! Meg van az utódja. Valaki itt Göncz -t emlegette, ne gondolja,hogy csak ő tudja ki volt Göncz.Rajta kívül sokan , és még Orbán is."-Ebben mi az ekézés? Az ekézés ,ha Schmitt Pált kritizáltam volna illetlen szavakkal (mert egyébként kritizálni szabad ) és ha az elődeit is hülyéztem volna )Lehet ,hogy egyeseket az zavar,hogy céloztam Orbánra ill. Göncz kissé zavaros múltjára(amit nem én állítok hanem a vele egykorú résztvevők( persze jó mélyre el van dugva).Schmitt Pállal nem az a legnagyobb baj ,hogy nem tudja leírni az államfő szót-sokkal de sokkal nagyobb bajok vannak vele, és szerintem az országban is sokkal nagyobb bajok vannak mint amiről sokszor itt egyesek egymást" libsizik" vagy épp fordítva.Kaptunk egy szétzilált társadalmat két egymásra mutogató egymást köpködő tábort(egymásban keresik a felelősséget)közben az igazi felelősök 386 fő ott ült a parlamentben 20 ill.8 évig Gyurcsányostól Orbánostól.Az országban a többség meg dolgozott megpróbált élni (tábortól függetlenül a nyakára ültetett közjogi méltóságokkal)akik között ilyen is olyan is van, volt az egyik főnök hazudott ,bevallotta a csapata lopott a másik 8 évig nézte ,aztán etet a legnagyobb problémája az volt hogy szólítsák a bukása után , az ,hogy most mi a problémája inkább nem is írom le.Részemről ennyi, és senkinek nem muszáj egyetérteni, különben sem rajtam múlik nagyban a sorsunk alakulása, igazából csak négy évente szólhatunk bele ill. azt hisszük ,hogy a beleszólásunk nagyon sokat ér. Tisztában vagyok azzal ,hogy vannak akik ünnepelnek ("forradalom volt" )szerintem a szemük nem nyílt ki ,de ez az ö problémájuk meg persze másoké is.Aztán a végeredményt majd meglátjuk ,bízni lehet csak félő ,hogy annál nagyobb lesz a csalódás, mint eddig mindig.Ennyi.Aztán tőlem mindenki annyi "l " írhatja az államfőt amennyivel akarja,maga Schmitt is csak ha lehet minél kevesebb ideig a Sándor palotában , meg lehet " Gyurcsányozni 8 évezni , Orbánozni" csak már végre javulnának a dolgok.

Goompah 2011.04.01. 00:31:50

"hisz abban aztán végképp nincs semmi szégyellni való."

Abban viszont van, hogy a szégyellnivaló szót külön írod. Akkor kell külön írni, ha valaminek a jelzője, pl. szégyellni való tett.

egerészölyv 2011.04.01. 00:48:12

@felvilágosító: csak a tuskó, névtelen diszgráfiások képzelik, hogy MINDEN hogy elé vessző kell.

egerészölyv 2011.04.01. 00:52:02

@kolbászoszsömle: csak a faszok hiszik, hogy van olyan, hogy "és/vagy". Amit annak hisznek a vörös fejükkel, az szimplán "vagy".

egerészölyv 2011.04.01. 00:53:42

@gorcsev54: szándékosan vagy hülye? Mondjuk ezt el is hiszem.

Goompah 2011.04.01. 01:17:19

@felvilágosító: "Szerinted, hogy fog reagálni a magyar nyelv védelmében SP. ha maga is igen hadilábon áll a helyesírással? Mert ha magának sincs egy épkézláb mondata sem szóban, sem írásban, hogy fogja tudni hogy ki, hogy írt, beszélt?"

Ajjaj, hiba hiba hátán. :)

"Szerinted, hogy fog reagálni"

Ez a hogy nem az a hogy. :) Ez nem a kötőszó, hanem a "hogyan" kérdőszó rövid alakja, így nyilván nem kell elé vessző (hacsak nem tagmondat elején áll).

"hogy fogja tudni hogy ki, hogy írt, beszélt"

Helyesen: hogy fogja tudni, hogy ki hogy írt, beszélt.

Az első hogy kérdőszó, a második kötőszó, a harmadik megint kérdőszó. Nem kimondottan hiba, de nem vall jó stílusra, ha egy kérdőszó (ki) elé kiteszed a hogy kötőszót.

Bírom, ahogy a sok botcsinálta nyelvésztudor égeti magát.

Mike36 2011.04.01. 02:20:02

ezek semmik
ha csak ennyi hibát ejtett volna eddig is, összetennénk a kezünket

CommentR 2011.04.01. 06:55:51

Már megint egy buzi-kommunista-liberális firka az Index cimlapon...

Norbi 2011.04.01. 07:00:44

Lemeradt a pont? Aztaaa. Mekkora hiba. Jó tudni, hogy egyeseknek ez a legnagyobb problémája az életben... A kedvükért rakok is egy pár pontot ide, nehogy elvonási tüneteik legyenek...

ursus artos 2011.04.01. 07:53:04

@gorcsev54: a dolgok lassan javulnak, de már elindultunk a jó úton. Rendben lesz itt minden, csak nyugi. Persze ezt csak én mondom, és most nem is áll módomban több oldalas bizonyítást mellékelni, de nekem, mint az ország egyetlen Matolcsy-fanjának elhiheted!

ursus artos 2011.04.01. 07:53:37

@gorcsev54: "És szándékosan nem írtam úgy. "
Rendben, elhiszem.

ursus artos 2011.04.01. 07:59:26

@kolbászoszsömle: "@ursus artos: faszt.
ésvagy. Akkor is, ha firefox aláhúzza."
Mellé. Ie8. De majd az archívumból előveszem az érettségi dolgozatod. Remélem nem találok benne hibát!

Egyéves Önkéntes 2011.04.01. 08:10:11

@Goompah: azt írja, kerülendő
de mondtam már, én neked hiszek

Silly 2011.04.01. 08:56:26

Öregem..., qrvára nem tud magával mit kezdeni aki ilyesmivel foglalkozik.

Rövid ü-vel írta a gyűjtemény szót,most akkor máglyára vele?
Különben is: honnan a fenéből tudod, hogy ő nem így írja a hosszú ű-t?

Roy 2011.04.01. 09:35:43

@nemsiker_s: Egyik se nevezte ki magát a magyar nyelv őrének, mint Schmitt Palika. Így nem véletlenül cikizik mindig.

navan 2011.04.01. 09:54:10

Az elnok mindannyiunkat kepviseli, a szerepe jelkepes. A mostani elnok olyan, mint egy bicikli otszogu kerekekkel. Kirakjuk, hogy ime, itt van tizmillio magyar kepviseloje - es aki tud biciklizni, az elpirulva elfordul. Nem azzal van gond, hogy pont vagy vesszo, hanem hogy egyre tobb ponton tamadhato, es legfokeppen, hogy onmagat egeti egyre tobbszor. Es igy bennunket mind, bal vagy jobb, tokmindegy. Tobbet, jobbat erdemelnenk.

ursus artos 2011.04.01. 12:29:07

@kolbászoszsömle: "De mi legyen akkor, ha a forradalmi kétharmad hasonló eskütevésre kívánja kényszeríteni az országgyűlési és/vagy helyi képviselőket. "
Az idézet Gyurcsány blogjából való.
Leszel szives lekezdeni ekézni!

Goompah 2011.04.01. 14:40:50

@EÖ: Látom, csak egyes szavak megértésére futja neked, az összefüggésekére már nem. Sebaj. Nem a nyelvész alakítja a nyelvet, hanem a nyelvet beszélő közösség, mind a 10 millió magyar.

tamatomi 2011.04.03. 12:58:57

Az a baj ha magyarból ilyen a felkészültsége ami önmagában arcpiritó , akkor az idegen nyelveket csak ennél szarabbul tudhatja ... égés folytatódik.

Nekünk szükségünk van erre az emberre , mint főnyelvőr ? Szégyen....

egerészölyv 2011.04.07. 15:12:17

@Goompah: tévedsz, igazam volt. Még te sem tudod elmagyarázni a (persze nem létező) különbséget, pedig nem vagy hülyegyerek.

egerészölyv 2011.04.07. 15:14:15

@tamatomi: "Nekünk szükségünk van erre az emberre , mint főnyelvőr ? "

Itt például a "mint" előtti vesszőre (és a vessző előtti betűközre) semmi szükségünk nincs, te kis diszgráfiás nyelvtannáci :)

tamatomi 2011.04.07. 15:25:44

@egerészölyv: Ugy gondolom lehet hülyeségekbe belekötni, ne azon akadj fel hogy van szóköz vagy nincs , én nem égetem magam durva helyesirási hibákkal mint a Köztársasági elnökünk a mult idővel.... Az azért kicsi igen nagy égés még ha egy Fidesz fannak megteszi is, az nem ugyanaz.
Egy Gönmcz Árpád után pofátlanul nagy égés sajnos , de tud dedikálni és erre van odatéve....Mert előtte olvasni azt nem, csak aláirni.
Sajnos ez szegénységi bizonyitvány.

Azt már csak kérdezem és nem alaptalanul, ha magyarul igy tud helyesirni akkor idegen nyelven csak rosszabbul adhatja magát elő . Egy volt diplomatának ez igen nagy szégyen, a többi pozicióját már nem is emlitem... Egyetértünk ugye ?

csakisazigazat 2011.04.09. 14:24:03

Azt mondom legyekre ne vadásszunk, ha sikerült már szarvas(hibá)t is találnunk.
süti beállítások módosítása