Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Hogyan lesz meg az egymillió új munkahely, amit a Fidesz ígért?

2011.02.02. 08:52 | balközép | 189 komment

Címkék: munka fidesz segély ferencváros közmunka közfoglalkoztatás

A Fidesz kormányra kerülése után már rögtön pontosított: 10 év alatt teremtünk egymillió munkahelyet. Tehát a 2011-es penzum 100 ezer állás teremtése lenne. No, de ezt, hogyan fogja megcsinálni a Fidesz? Elöljáróban annyit hadd mondjak el, hogy ügyes. Ahogy Rodolfo mondaná, csak a kezüket figyeld.

Az az elv, hogy segély helyett munkából éljenek meg az emberek ez alapvetően helyes, pont erről szólt a szocialisták által elkezdett Út a munkához program is. Persze, ehhez az is kell, hogy jobban megérje dolgozni, a segély mértékénél többet lehessen keresni munkával.

Vegyünk egy önkormányzatot példaként, mondjuk a ferencvárosit. A IX. kerületben még a szocialisták út a munkához programja alapján közfoglalkoztatásban kb. 210 ember dolgozott. Úgy ahogy ez szokás: napi 8 órát, egy éven keresztül. Teljesen érthető, hogy ezek az emberek így nem kaptak segélyt sem és a munkájukra szükség is volt. Hiszen, parkokat tartották karban, utcákat tartották tisztán, magyarul a város működtetés részei voltak.

Figyelem a hangsúly a 8 órában és az egy éveben van.


Állatorvosi lovunkban, a már ismertett Ferencvárosban ez 2011-ben úgy alakul, hogy egyszer pályáznak 55 fő számára 4 órás (!) és 18 fő számára 8 órás munkára… figyelem 3 hónapra. 55+18=73 munkahely. Ezt a pályázatot háromszor adják be, (ugye mind háromszor három hónapra) aki az első pályázatban munkát kapott az már a másodikban nem vehet részt, tehát egy embernek csak három hónapig van munkája. Mégis a munkaügyi statisztikákban, illetve az új munkahelyek számában a KSH-nál új munkahelyként fog jelentkezni. Így már is létre jött 73x3 az az 219 új munkahely… és ez nominálisan is több mint ami 2010-ben a gaz szocik alatt volt kilenccel.

Mert 2011-re a kormányzat a közmunkára adandó támogatást egy zseniális trükkel írta ki. Nem egy évre, hanem három hónapos periódusokra lehet pályázni.

Persze a valóságban iszonyatos mértékben fog visszaesni a 8 órás (ha tetszik a főállású) foglalkoztatottság száma, méghozzá 90%-al.

 

Plusz, a négy órás munkával nem lehet többet 30 ezer forintnál keresni. És ez csak három hónapig van, utána megint a segély vár az emberre, ami 25 ezer forint. Ha csak azt nézzük, hogy a munkába járáshoz, ugye szükséges a bérlet, amit meg kell venni akkor már nem éri meg elmenni dolgozni. Megint ott tartunk, ahol az MSZP Út a munkához programja előtt voltunk. És nem is beszélünk, arról, hogy havi 30-ból nem lehet megélni. Nem szarul, hanem sehogy. És a segély meg nem megoldás… szerintem… no arról meg nem is beszélek, hogy nem lett kevesebb feladat a városban... sőt... azt meg ki fogja így ellátni???

Az igazság az, hogy a Fidesz nem is akarja a problémát megoldani. Pont tesz arra, mi lesz ezekkel a szegény emberekkel. Statisztikai szempontból meg le tudja kommunikálni, milyen frankón szétkente a trágyát…

Ja még azt is megjegyzem, hogy ugye a munkaruhát meg kell venni minden új embernek három havonta… amit a régi rendszerben egy évig simán tudtak használni… tehát még ez is drágítja a Fidesz új és zseniális közfoglalkoztatási rendszerét.

Szóval barátaim lesz majd képük lekommunikálni a három hónapig tartó négy órás közfoglalkoztatásra, hogy jobb, mint a szocialistáké volt, ami egy évig tartott nyolc órába…Egyszerű: Ha a dolgozot órák számát nézzük, akkor a 2011-es 9 hónapra adott 219 munkahely 4 órában sokkal kevesebb, mint a 2010-ben adott 210 állás 12 hónapra 8 órában....

Na ez mi, ha nem trükkök százai??
 

· 4 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr992632111

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzeti elszegényedés 2011. 2011.02.04. 16:48:11

 Közfoglalkoztatás ’2011  Ahogyan Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár látja  NEMZETI ELSZEGÉNYEDÉS 2011, ahogyan én látom………..   „Út a munkához” program &b...

Trackback: Az egyiptomi tüntetőkkel - Hungarian solidarity 2011.02.02. 23:49:58

Mutassuk meg, hogy Magyarország a szabadság oldalán áll!Kilencedik napja tartottak a többnyire békés demonstrációk Egyiptomban, az elnök lemondását követelve. A mai napon Mubarak elnök verőlegényei (nemzetközi sajtó források szerint a rendvédelmi ...

Trackback: Az egyiptomi tüntetőkkel - Hungarian solidarity 2011.02.02. 21:00:30

Mutassuk meg, hogy Magyarország a szabadság oldalán áll!Kilencedik napja tartottak a többnyire békés demonstrációk Egyiptomban, az elnök lemondását követelve. A mai napon Mubarak elnök verőlegényei (nemzetközi sajtó források szerint a rendvédelmi ...

Trackback: Várakozó állásponton 2011.02.02. 17:51:41

Kíváncsi vagyok, hányan esnek majd pofára, hányan döbbennek rá, hogy az államkassza Orbán Viktor kezei alatt sem egy végtelenített kolbásztöltő berendezés, és hogy mégsem jut minden ház köré elég kolbász a kerítéshez...Erőteljes várakozó állásponton va...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adflexum 2011.02.02. 09:44:02

Hát mondhattak volna ennyi erővel 20 év alatt 2 millió munkahelyet is, csak addig adjunk nekik bizalmat.Legfeljebb 2030-ban majd azt mondanák, bocsi tévedtünk,de még egy esélyt azért megérdemlünk,nem?

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.02.02. 13:08:10

A közmunkával az a gáz, hogy adóból finanszírozott, úgyhogy előtte azt az adót be kell szedni valakitől, hogy utána oda lehessen adni egy közmunkásnak..

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2011.02.02. 13:17:58

@Sparhelt:

miért a segélyt nem adóból finanszírozzák?? Csak ott még munkát sem végeznek... sőt a politikusok bérét is adóból finanszírozzák, meg az önkormányzati alkalmazottakét is..., de ha szerinted nincs szükség utca seprésre vagy park karbantartásra....

folti_ 2011.02.02. 13:28:53

Miert? megoldhato ... minden evben decemberben kirugnak 100k allami alkalmazottat majd januarban visszaveszik oket mas beosztasba. 20 ev, 2 millio uj munkahely pipa.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.02.02. 13:45:40

@szocdemman: Olyan szavakat tulajdoníts nekem amiket mondtam is, ha megkérhetlek erre. Természetesen szükség van közmunkára, de az ilyen munkahelyek nem igazán számítanak bele az adót termelő munkahelyek közé, tehát költségvetési bevételi szempontból nem vagyunk vele kint a vízből, bármennyit is csinálnak belőle.

pirimogyoró 2011.02.02. 13:54:36

Ennél jobb trükköt tudok. Ki kell dobni 1 millió embert és vissza kell venni őket. (Lehet kevesebbért is, örülni fognak, hogy megint van munkájuk!) Kész. Egy millió ember munkát kapott. Akinek itt valami stikli látszik, az fidesz-ellenes, vagyis ellenség. Kikiáltjuk hazaárulónak és éljen a király.

pirimogyoró 2011.02.02. 13:55:43

@folti_: Látom, nagyjából egyformán gondoltuk :))

folti_ 2011.02.02. 14:03:28

@kerek perec: Igen, aztán majd mindig reszelünk kicsit a módszeren, hogy a statisztika jól mutasson... ;)

pirimogyoró 2011.02.02. 14:06:38

@folti_: Igen. A statisztikának is kell, hogy legyen pártállása egy ilyen nagy demokráciában, akkor pedig azt mutatja a "pógároknak", amit kell...

folti_ 2011.02.02. 14:09:59

@kerek perec: Kötelező idézet: "Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam." - Sir Winston Churchill

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2011.02.02. 14:14:42

@Sparhelt:

ok... de teljesen mindegy, hogy segélyt osztasz vagy munkát költségvetési szempontból....

De más szempontból azért remélem nincs vita köztünk, hogy miért nem mindegy? Vagy ha szerinted az...

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.02.02. 14:24:49

@szocdemman: Nyilván célszerű, ha nem segélyeket adunk elsősorban, hanem közmunkát, hiszen ennek több haszna van. (Van értelmes eredménye és a közmunkát végzők nem jönnek ki a gyakorlatból, nem lustulnak el.) A Fidesz által ígért újabb 1 millió munkahelyre gondoltam, hogy az húzna ki a vízből minket, ha nem könyvelési értelemben lennének csak újak, hanem költségvetési értelemben is, tehát adót termelő állások lennének. Ebben az utóbbiban azonban kevéssé hiszek. Egy kormány nem tud munkahelyeket teremteni, legfeljebb kedvező feltételeket, hogy mások teremthessenek.

adflexum 2011.02.02. 14:25:35

Ha ők lesznek 10 év múlva, be fogják bizonyítani, hogy megvan az egymillió új munkahely. Az, hogy ezalatt a 10 év alatt1,5 millió másik munkahely megszűnt, az már más kérdés.

brlv24 2011.02.02. 15:14:10

Igen, ez a kozmunka, de ebbol nem lehet tul sok uj munkahelyet teremteni. Raadasul nincs is ertelme, mert kozpenzbol megy, tehat az allam szamara kiaadas.

Az egymillio munkahely nem ebbol lesz. Tessek megnezni az uj Szechenyi terv-et.
Vallalkozasoknak/vallalatoknak 45-85%-os (elsosorban EU-s) tamogatas beruhazasra, munkahelyteremtesre.

brlv24 2011.02.02. 15:16:53

@kerek perec: A hangsuly az "uj"-on van. Ha kirugsz 1m embert es visszaveszed, attol meg nem lesz uj munkahely. Ha 8 ora helyett 2 embert 4 oraban foglalkoztatsz nem lesz uj munkahely.

is 2011.02.02. 17:48:30

@brlv24: "Ha 8 ora helyett 2 embert 4 oraban foglalkoztatsz nem lesz uj munkahely."

a statisztika furcsa dolog. aszerint ugyanis de, lett egy uj munkahely. egy reszmunkaidos.

trocadero 2011.02.02. 17:58:27

Piroslap! A bejegyzés rögtön egy hazugsággal kezdődik: a 10 éves pontosítás már a választások előtt megtörtént.

loláb 2011.02.02. 18:01:18

"A Fidesz kormányra kerülése után már rögtön pontosított: 10 év alatt teremtünk egymillió munkahelyet."

Már a kampányban is ez szerepelt a választási igéretükként, de miért pont ebben mondanátok igazat, végül is szocialisták vagytok.

"Az igazság az, hogy a Fidesz nem is akarja a problémát megoldani. Pont tesz arra, mi lesz ezekkel a szegény emberekkel. Statisztikai szempontból meg le tudja kommunikálni, milyen frankón szétkente a trágyát…"

Sajnos a KSH statisztikákban:

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qlf005e.html

hónapról hónapra megjelenik, hogy ÖSSZESEN hányan állnak alamazásban, ez most 3,8 millió fő. Ha ez a statisztika nem nőne meg kb 1 millióval, akkor semmiféle kommunikációs trükkökkel nem lehetne azt elhitetni, hogy létrejött az ígért munkahelyszám.

Márpedig, ha igaz lenne amit felvetettél, akkor ez nem nő meg 1 millióval, csak 2-300 ezerrel, az pedig kevés lesz..

De azért szép leleplezés.

Grafogirl 2011.02.02. 18:01:34

@is: igen a statisztika furcsa! már az is furcsa, hogy Magyarországon statisztikai szempontból fele annyi munkanélküli van mint Spanyolország :) sőt több nálunk fejlettebb országnál "jobban állunk" elvileg! Nagyon sokan benne sincsenek már a "rendszerbe"

torró 2011.02.02. 18:06:48

Sajnos "loláb" megelőzött! Ha már foglalkozol valamivel/a posztíró/ illene tisztességgel idézni, mert különben tényleg igaz lesz hogy még az sem igaz amit kérdeztek! Az meg majd kiderül tudják e hozni az ígéretet vagy nem.És akkor orruk alá kell szigorúan dörgölni.Ennyi!

Grafogirl 2011.02.02. 18:08:49

Másrészt lehet segélyen vitatkozni, meg azon hogy dolgozni kell nem segély! Ez igaz! De ahhoz munkahely is kellene és nem ez a 2 ember 1 munkahelyen.
Mivel a gazdaságtalan vonalakat megszüntették így konkrétan vidékről megközelíthetetlen a munkát adó város! Akármelyik vidéki város-kisváros, falu viszonylatában ez igaz!
A munkaügyi központok idióta tanfolyamokat hirdetnek. Talán ha jó szakmunkásokat képeznének...! Amire lenne is igény! ahh de nem!
Esetleg így a21. században távmunka? a nagy okosok fejében még nem fordult meg? Akkor nem állna fent a bejárás költsége és a problémája!
CSak megjegyzem épp most néztem! egy 30 km-es helyközi bérlet ára 24 500 Ft !
Fel sem veszik már a vidéki melóst pont ezért! Vagy a dolgozóval kifizetettik!
4 órás melóra kap 30 ezer ft-ot ki is jön a bérlet ára :D

2011.02.02. 18:12:08

A cégünknél többen dolgoznak bejelentés nélkül évek óta. Sajnos nem éri meg őket bejelenteni. Ha valami rendes támogatást kapna rájuk a cég, akkor bejelentenék őket. Nagyon sok helyen vannak így, valójában sokkal nagyobb a foglalkoztatás, mint ahogy a statisztika mutatja. A romákra ez ugyanúgy igaz, direkt kérik, hogy ne jelentsék be őket, mert akkor nem kap támogatást a család.

puffatag 2011.02.02. 18:13:07

@trocadero: folyamatosan hazudik a fidesz ebben is.. legutóbb a 4 évre 400ezerből 300ezer lett.... egyébként bárhány új munkahelyről van szó, az plusz munkahelyet jelent a demokratikus országokban... tehát nálunk nem

pcmci 2011.02.02. 18:14:11

@trocadero: benne volt az apróbetűs részben, mi? közvetlenül a manyup védelme mellett? :)

puffatag 2011.02.02. 18:15:17

@Grafogirl: a fidesz azt ígérte, újraindítják a vonalakt... mive fogadok, ebben is hazudtak... mindenben hazudnak

Grafogirl 2011.02.02. 18:16:59

@roli101:
ja igen direkt kérik! meg a munkáltatókban fel sem merül a bejelentés! Akinek azt mondják hogy be van jelentve az sem lehet biztos benne! Általában akkor derül ki hogy nincs bejelentve a dolgozó amikor táppénzre akar menni!

Van egy olyan mondás hogy
"AZ ADÓZÁS MEGKERÜLÉSE AZ EGYETLEN HASZNOT HAJTÓ ÉRTELMISÉGI TEVÉKENYSÉG"
Az elmúlt 20 év Magyarországjára ez igaz! és mindegy ki volt kormányon!

trocadero 2011.02.02. 18:17:21

@pcmci: a 10 évről a sajtó többször írt a választások előtt, benne volt már Mandiner blogjában is, illetve a választási program normál betüs részében is úgy szerepelt.

Pistie 2011.02.02. 18:20:52

Látszatkormány, látszatkormányzással. Mire számítottatok? :)

egyszerüen 2011.02.02. 18:21:29

Most fogok munkanélkülire menni. Tök kivi leszek. Még soha nem voltam és ugye mindent ki kell probálni. Kiváncsi leszek hogy ami mézesmadzagot elhuztak a munkanélküli központ vezetője abból mi fog megvalosulni

A tanfolyamok tényleg bénák, pedig ugy szeretném magam átképzésre küldeni. Ahoz képest hogy bénák elég drágák is. ezt saját zsebből max ha bankot rabolok

Amugy majd leesik at embereknek hogy pocsolya van, de még ugye tul sürü a narancsos köd. Uj munkahely az nem az hogy ma kirugom és holnap felveszem, mert a létszám ugyanaz.
Nálam azt jelenti hogy ma 3 millioan dolgoznak holnap pedig 4 millioan. Bár ahoz kellene melo is meg ugye cég is, mert ez a közmunka nem oldja meg a gondokat, föleg nem pénzbe, meg föleg ennyi pénzért

Grafogirl 2011.02.02. 18:25:48

@puffatag: mi lenne ha a munkahely menne oda, ahol a dolgozók vannak? Tőlünk nyugatabbra a nagy gyárnak van munkahelyi busza, amely műszak végén elindul és hazaviszi a dolgozót! nem háztól házig, de x helyen megáll és kész!
Persze Magyarországon is előfordul ilyen na de azért nem ez az általános
És nem az történik, hogy vége a műszaknak és épp 10-15 percel korábban indult el a helyközi járat, így várhat a dolgozó!

Kivlov 2011.02.02. 18:27:10

a közmunkával csak az a baj, hogy a közszférát nem felduzzasztani kéne, hanem leépíteni.
a segélyért cserébe kellene elvárni bizonyos mennyiségű közmunkát, vagy aki nem csinálja, lenullázni a segélyt...

Netuddki. 2011.02.02. 18:32:28

Nem Alfonzó, Rodolfó.

A fidesz meg 10 év alatt nem fog 1milka munkahelyet csinálni, mert:
1. Nem a fidesz csinálja a munkahelyet,
2. Bsznak csökkenteni a munkára rakódó adókat,
3. De a fő ok az, hogy max. 4 évig húzzák és nem tovább.

Megfigyelo 2011.02.02. 18:37:39

Természetesen tökéletes képtelenség Magyarországon 10 év alatt egymillió új munkahelyet teremteni - ugyanis bármilyen gazdasági csoda jönne is, egyszerűen nincs, és nem is lesz, egymillió olyan ember, aki *alkalmas* lenne a betöltásükre. "A népet nem lehet leváltani."

venszivar 2011.02.02. 18:38:06

Ugyan úgy lesz,akár csak száz ezer ÚJ munkahely is ,mint az olimpia,kis hazánkba+valamelyik szomszéd o. karöltve.Ez az idióta társaság 20 éve tud akkora baromságokat mondani,ti meg 2/3-ot hoztatok össze ennek a tetű társaságnak.

trocadero 2011.02.02. 18:41:48

Idézet a választási programból: "Az egymillió új munkahelyet a Magyarországon működő vállalkozások teremtik meg."
Kérdés, hogy egy megszűnő nmunkahely és egy új munkahely bruttó nullaként, vagy egy új munkahelyként értelmeződik. Utóbbi esetben az 1 millió 10 év alatt tartható :)

lanyi 2011.02.02. 18:46:15

Sok hülye az egymilló munkahelyet úgy kell érteni, hogy a foglakoztatás szintjét kell emelni.

Zozi79 2011.02.02. 18:54:54

Egy ordas nagy hazugsággal indul a poszt -- nem is olvasom tovább.

Hajrá, őszödi igazságbeszélők!

trollface 2011.02.02. 18:55:37

AKI NEM DOLGOZIK, NE IS EGYÉK?

szemtanú 2011.02.02. 19:02:02

"Ahogy Alfonzó mondaná, csak a kezüket figyeld" :( Ezt, pontosabban a "Csak a kezemet figyeljék" mondatot Rodolfó mondta, igaz az ő neve is ó-ra végződik. Mint a jereváni viccben, annyi igazság van a többi sorodban is. Nem is tudom ezeket a zseniális szocikat miért zavarta el a többség?

picikisköcsög 2011.02.02. 19:12:02

No most ez a tíz év hogy lesz? Abban bíznak, hogy még 2x s(z)avaznak rájuk a zemberek (bár én a zárójel nélkülit tenném!). No, lesznek it majd még 30 évenkénti választások, egypártlistával!

anyadmajma 2011.02.02. 19:14:32

@trollface: Igen ez így van 90 óta.:(

@szemtanú: Ennyit láttok, ostoba bolsevikivadákok. Aki nincs velünk, az ellenünk, mi, mint Rákosi? Benne is több becsület, tisztesség és tudás volt, mint bennetek. Pedig még a csontjait is szarral kéne bekenni, mielőtt porrá égetik a rohadéknak.
Semmivel sincs több eszetek, mint az öngyilkos arab terroristának.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.02.02. 19:16:14

A történelem megismétli önmagát: ma 1950-et írunk.

picikisköcsög 2011.02.02. 19:16:46

@loláb:
Te vagy az, ami(aki) ki szokott lógni? Csak nem fikuszos bérenc vagy?!

JohnHenry 2011.02.02. 19:17:04

@picikisköcsög: lesznek még választások? :-o

Grafogirl 2011.02.02. 19:17:59

@szemtanú:
Persze ez nem csak neked szól!
Tehát nem értem! aki nem Fideszes az szocis? "Aki nincs velünk az ellenünk"??? Ki is mondta ezt??? Ja Rákosi!
Én egyik sem vagyok! és szerintem nagyon sokan így vannak még! Ha valaki rosszat mond a fideszre hogyan a bűbanatban lesz abból rögtön ellenség, meg kommunista, szocialista!
Csak megjegyzem tudtommal Gyurcsány és Orbán is ugyanabba a pártiskolába járt :):) és az elmúlt 20 év összes politikusa a szocialismusban tanult és nevelkedett! Vagyis?

Sátán meg a Jocó 2011.02.02. 19:19:57

A TESCO a magyar adóhatóság részére csak 57 millió forint társasági adót és 105 millió forint különadót fizetett. A TESCO nyereséges gazdálkodása ellenére annyi társasági adót fizetett Magyarországon, amennyit 20-25 jobban kereső egyéni vállalkozó volt kénytelen fizetni:
adozona.hu/aktualis/20110128_valsagado_.aspx

A multik az aktív munkavállalók mindösszesen 6%-át foglalkoztatják, a többit a mv és kkv szektor. Persze nekik nincs évekig tartó adóengedmény, svájci offshore-megoldás, stb... Ha mindent összadunk, kiderül hogy több pénz kapnak adókedvezmények és közvetlen támogatások formájában, mint amennyit akár középtávon is befizetnek. Vagyis nettó finanszírozók vagyunk. Közpénzt költünk arra, hogy a Tesco és társai hazai vállaklkozásokat szorítsanak ki a piacról.

Ez valami egészen abszurd.

Ha ugyanezt az összeget a hazai kkv-k támogatására fordítanánk, alighanem meg is lenne a hiányzó 1 millió munkahely.

trocadero 2011.02.02. 19:20:39

1-2 százezer munkahely teremtésére a közeljövőben jó esély van, tekintve, hogy Mo gazdasága elmaradt a régiótól, tehát van hova visszafejlődni, emellett a világgazdaság is beindulhat, továbbá a mnyp pénzek államosítása után az államsadósság teher sem lesz annyira nyomasztó.

szemtanú 2011.02.02. 19:29:37

@anyadmajma: Szerintem te nem olvastad el a kommentemet! Vagy nem tudod értelmezni, ha a szavak mondattá alakulnak.
@Grafogirl: Te is rosszul tudod, azt Kádár mondta. Könyörgöm, legalább ne össze-vissza köpködjetek, ha meg akartok győzni valakit, mert ennek se füle, se farka.
Én a posztról szóltam, a posztírón kívül senkit nem kritizáltam, ha mégis valaki magára ismert az a véletlen műve.

bda 2011.02.02. 19:40:57

Van ön bizalom ezek szerint a Fidesz a hatalmat 10 évre tervezi birtokolni, mondjuk van is esélye, például 10 évenkénti választásokkal, az egész egy törvény módosítás.
Ez a közmunka program a szemeben semmi más minta a munka megcsúfolása, mert ezek az emberek(tisztelet a kivételnek) a munkát csak imitálják
Az 1 millió munkahelyhez hajlandóság is kell az emberek részéről, meg ember anyag is. Nem gondolnám, hogy pár 10 ezer Ft gyerek kedvezmény növelni fogja gyerekvállalási hajlandóságot, az anyagi feltétel egy dolog, gyereket nevelni is kell amihez idő kell amíg az emberek nagy részének robotolni kell napi 10-12 órát, a megélhetésért addig számottevő változás nem lesz. Aki biztos szaporodni fog a kisebbség, csak ők úgy fognak adót és nyugdíj járulékot fizetni mint eddig, vagyi sehogy.
Szerintem már itt hibázik a történet a 1 millió munkahely kapcsán meg az gondolkodás, hogy az állam majd tisztességes nyugdíjat fog fizetni.
Szerintem benézték ezeket a dolgokat.

Még mindig elég jól meg lehet élni rafinériákból, adom veszemekből, kérdé

Grafogirl 2011.02.02. 19:44:56

@szemtanú:
Nem nem! nem tudod ! Utána kéne olvasni!
Eredetileg a mondat Szálintól származik! majd Rákosi mondta!!! ugye mint jó tanítvány!
Kádár János így mondta!: "Aki nincs ellenünk, az velünk van" vagyis a konszolidáló Kádártól kicsit máshogy hangzik míg Rákosi-Sztálin épp fordítva használta
Grósz K pedig úgy mondta : "Aki ellenünk van, az is velünk van"
Amúgy Lenin így is úgy is használta!
Viszont azt kevesen tudják, de eredetileg a Bibilából száramzik! :):):) Sztálini és a Kádári változata is...
Csak már a teljesség igénye miatt !

és hogy is írtad "Könyörgöm, legalább ne össze-vissza köpködjetek, ha meg akartok győzni valakit, mert ennek se füle, se farka." Na kb ezt én is elmondhatnám!

És odaírtam a hozzászólásomhoz, hogy nem csak neked szól! De manapság olyan könnyen rögtön nyavalyás szocis, meg hasonló lesz az emberből ha csak kritizálni mer! Ennyi!

Misa76 2011.02.02. 19:45:58

Mikor jönnek már rá a kommunisták, hogy elbaszták. 8 évük volt, de csak egyre szarabb lett. Nem a fidesz nyerte a választásokat, hanem a SZDSZ+MSZP páros kormányzása juttatta oda az embereket, hogy el kellett zavarni őket. Más alternatíva meg egyszerűen nem volt. (LMP nevű bohócgyülekezet szövegeit is csak azok vették be akik 8 évig kómában voltak)

szemtanú 2011.02.02. 19:51:48

@Grafogirl: Biztosan igazad van az idézettel kapcsolatban, én ilyen mélyen nem tanulmányozta a Párt történtét, és nem is érdekel különösebben.
Nekem miért szólna? Én nem nyavalyásozok le senkit. Mindenkinek megelőlegezem a tiszteletet.
Általánosítani, pedig a te és kollégádmayma, vagy kicsoda szokása.

anyadmajma 2011.02.02. 19:56:29

@szemtanú: Istenem, bárcsak igazad lenne! Mennyire boldog ember lennék, ha nem tudnám értelmezni a mondatokat.
Ha boldog lennék attól is, hogy tapsolok orbánnak vagy gyurcsánynak, vagy mindegykinek, csak tapsolhassak, hogy milyen fasza itt minden.
De sajnos nem. Pedig én győzködöm az ismerősöket, hogy de, de mindegyik azt mondja, hogy ebben nincs igazam.
Mindenki tudja, hogy a nyugdíjrendszer fenntarthatatlan, tudják ezt már 20 éve, szarnak rá. Az állam nem képes fizetni, és egyre szarabb. A jelenlegi manyup-rendszer is szar volt, ez is igaz. De az, hogy most erre hivatkozva, az helyett, hogy valami értelmes megoldás felé mozdultunk volna, bezúzzák az egészet, csak azért, hogy elszórják a folyó baromságokra, nem hiszem, hogy jó lenne.
Az mszp az elmúlt 8 évben valóban rendesen tönkretette az országot, de a fidesz most megadja a kegyelemdöfést. Jó, ha 20 év múlva lesz még Magyarország, nem hogy nyugdíj!
Az aki elhiszi, hogy a gazdag a csökkentett adóját majd odaadja a szegény, be nem jelentett melósnak, annak gumiszobában a helye.
Egyszerűen nem látom, hogy mitől pörögne fel a gazdaság a finta-gyaloghíd, a kósa-stadion, a közmunka-átalakítás(szétbaszás) stb. kapcsán.
Ezek annyira az általuk köpködött komcsi-világban élnek, hogy az sem jut el a tudatukig, hogy vállalkozni nem csak pénz kell. Indulni kell az is, persze. De mit fogsz termelni? MErt a szolgáltatás és a bank-tőzsde nem produktív termelés, nem. Hanem pont olyan, mint beszámítani a közszférában dolgozó több, mint 800 ezer embert az aktív járulékfizetők közé.

szemtanú 2011.02.02. 20:10:40

@anyadmajma: No, ugye emberi hangon is el tudod mondani a véleményed:)
Hangsúlyozom a vélemény szót. Ami, mint tudjuk, mindenkinek van. Neked ez, másnak más. Azt, pedig, hogy mi lesz x év múlva senki nem tudja, legfeljebb sejti. A gazdaság felpörgéséhez sok minden szükséges, egy dolog biztosan nem elég, mondhatnám fellengzősen, hogy komplex folyamat. Nyilván sok lépést meg kell tennie a kormánynak ez ügyben és akkor még nem beszéltünk a világ gazdaságának befolyásoló tényezőiről. Én, mindenesetre a saját önző érdekemből kifolyólag is, szurkolok, hogy sikeres legyen. Szerintem mindenki érdeke.

VoLk&StRoY 2011.02.02. 20:13:08

Most akkor 1933-at, vagy 1947-et írunk! Egyik jobb mint a másik! Sej, lesz itt nagy elcsodálkozás, meg kakilón fütyülőzés!

Grafogirl 2011.02.02. 20:13:45

@szemtanú:
Nem a párt történetét tanulmányoztam! Hanem az iskolában történelemből tanították! Neked is csak már nem emlékszel!

Általánosítani mindenki szokott! Ilyen az emberi természet, tehát nem az én foglalkozásomból adódik! Bár nem tudom mit gondolsz mi lehet a foglalkozásom!

Ja összességében az a gond, hogy a politikával kellene kritikusabbnak lenni mindenkinek! Neked is!
Értem én hogy valaki erre húz vagy arra! Mindegy kiről van szó! Nekünk állampolgároknak kellene megszűrni és kritizálni a baromségokat, amit oda fent kitalálnak!
Ehelyett ha valaki az egyik pártot kedveli az mindegy hogy mit mond szemellenzősen tapsol! Ha valaki a másik felé húz ugyanez! és persze mindenki egymásnak esik! Gratulálok!

Először szűrd meg, amit hallasz és gondolkodj!
Ja és Örülök hogy mindenkinek megadod a tiszteletet! Én csak annak aki megérdemli! :):)

Gempacsöki boborján 2011.02.02. 20:28:16

Pedig jó lenne ha agyaskodnának rajta és keményen kapkodnának hogy hogy csináljanak munkahelyeket,ha nem akarják hogy itt is az legyen mint Egyiptomban,mert erre keményen megvan az esély.Én a kormány helyében nagyon gyorsan munkát adnék a tömegnek valahogy.Pl ha a munkaidő nem 8 hanem 6 órás lenne ,több alkalmazottra lenne szükség az üzemekben.Továbbá az önkormányzatoknak ugye nem ad pénzt útfelújításokra,parkok rendbetételére és hasonlókra,ergo lehetne itt is bevetni a munkanélkülieket,akár hidat festeni,parlagfüvet kaszálni,vagy bármit.

anyadmajma 2011.02.02. 20:33:54

@szemtanú: El hát, ha értelmes emberrel találkozom.:)

Én is szurkolok nekik, hogy sikerüljön, de nem fog.
Mert pl. ha már említetted, akkor nézzük a külföldi tőkét: Jelen pillanatban sem keleten, sem nyugaton nem kívánatos a magyar delegáció. Ahová muszáj menniük, ott persze mosolyognak nekik. És egyre inkább úgy tűnik, hogy ez egy darabig így is marad. Nem hiszem, hogy hírtelen megtanulná a fidesz a diplomáciát. Túlságosan arrogánsak és pökhendiek. Szépen kiépítik a demokratikus diktatúrájukat, mi birkák meg arra várunk, hogy valaki megment minket. Majd az EU! AZ eu úgy szarik ránk, ahogy kell. Párszor vártuk már a nyugattól a segítséget az elmúlt 150 évben. Rá is basztunk rendesen. MOst sem lesz ez másképp.
A fidesznek nem a céljaival van a legnagyobb baj, hanem a módszereikkel és az elgondolásaival. A világ nem úgy működik, ahogy ők hiszik.

anyadmajma 2011.02.02. 20:37:16

@Grafogirl: Nekünk állampolgároknak? TE miről beszélsz? Sikeres volt az elmúlt 20 évben a népnevelő program.
Minél több ostoba és/vagy tudatlan ember kell. Egyre kevesebb értelmes ember kell.
Az elsőket egyre könnyebb terelgetni. A másodikból meg egyre kevesebbre van szükség, hála a globalizációnak.

Rókakígyó 2011.02.02. 20:43:44

Az alacsonyabb adók pont ugyanabba a maszlag kategóriába tartoznak mint a teremtett munkahelyek. Meglesz az az 1 millió munkahely legfeljebb 12 év alatt minimum papíron.

serwer 2011.02.02. 20:55:20

Persze lehet egy blöffről posztot írni utána meg kommentelni, de minek?
Minden tiszteletem a posztíróé, aki számokkal próbálja alázni a semmit.

Ez legalább annyira hasznos, mint a kapirgáló közmunkások szerte az országban. :-)

cso zsi 2011.02.02. 21:02:50

Először a munkahelymegszűnéseket kellene megállítani. Igaz, a jelenlegi vezetés egyik kezdőrúgása a nem kebelbeli cégek-intézmények megszüntetése, a dolgozók kirúgása volt.

cso zsi 2011.02.02. 21:04:12

A telekomadóval szintén jópár alvállalkozói munkahely szűnt meg, hiszen, ha a pénzt nem lehet fejlesztésre fordítani, akkor a melós sem kell.

Dr Kangörény 2011.02.02. 21:10:01

A fidesz nevű rablóbandát azzal védeni, hogy hazugsággal vádoljuk a szeretett párt kritikusait, na ez tiszta röhej!!!

Megvédték a nyugdíjakat, aki szerint ez nem pofátlan hazugság, annak nincs saját véleménye, csak azt büfögi vissza, amit a törpe barom fingik a száján keresztül.

A fidesz hazudik, ahogyan hazudott mindig is. Cseppet sem különbek a szociknál.

Nem értem a fideszes hazugságok miatt miért nem gyújtogattok autókat, ti faszfejek, nekik lehet?

Бабаяга 2011.02.02. 21:11:56

@szemtanú: A kommenisták történetét nem ismered, de az első, aki ezt mondta, az Jézus volt: Mt 12.30: Aki nincs velem, az ellenem van, aki nem gyűjt velem, az szétszór. Ha egy komcsi nem ismeri az rendben van, de egy narancslelkű, az már ciki. Hiszen kedves Pali bácsitok is naponta veszi a kezébe ezt a művet.

Balga az, aki emberekbe veti bizodalmát, még akkor is, ha oviba. Nem lesz semmilyen munkahely, majd ebben is trükköznek, mint minden területen. A 10 év stimmel, nem lesz több választás. Minek, hiszen a országunk megmentőjét mindenki szereti.

scopolamin 2011.02.02. 21:14:40

Hát csak úgy, mint az ellenzék ingyen-gyógyszere krónikus betegek részére. Értsd: helyette lett vizitdíj, gyógyszertámogatások eltörlése, benzinkútnál haszontalanság árulása, Algopyrin vénykötelessé tevése. Miért is nem vagyunk meglepve, ha ígéretet hallunk? :)

szemtanú 2011.02.02. 21:17:38

@Grafogirl: Nekem nem tanították, én megéltem, sajnos. Az, hogy másként látom a dolgokat, mint te nem annak a jele, hogy nem gondolkodok.
Én szokást mondtam, nem foglalkozást, az nem is érdekel.
A tiszteletet pedig megelőlegezem, amit érdem szerint meg is változtathatok.
Valóban két táborra szakadt az ország és ez az erőteljes propaganda ellenére nem csak Orbán bűne, hanem az összes politikusé.
Végül, az indulat rossz tanácsadó, csak higgadtan, többre jutunk.
@anyadmajma: Abban egyetértünk, hogy az arrogancia tetten érhető a Fidesz politikájában, de ettől még eredményesek lehetnek, legfeljebb a népszerűségük esik.
Én, nem tartom azonban kevésbé arrogánsnak Bokrost, Lendvait, Gyurcsányt, az egész Szdsz-t stb sem. Úgy látszik ez a bevett politizálási habitus nálunk.
Demokratikus diktatúra, fából vaskarika. Én úgy érzékelem, a Fidesz célja pont a "viszonylagos" függetlenség biztosítása, nem pedig a mások segítségére alapozás. A világ, pedig Orbántól függetlenül rosszul működik, erre már a világ vezető hatalmai is rájöttek.

serwer 2011.02.02. 21:18:14

@cso zsi:
Nagyjából ugyanannyi jön létre, persze most hithűekkel.
Ami pluszban rájön, abból bírósági elszámoltatás lesz a következő kormány alatt.
De ez még mindig messze van az egymilliótól.

Egymillió munkahelyet utoljára a világháború utáni Németországban sikerült létrehozni és napjainkban talán a Távol-keleten (sokan vannak ).
Itthon még a statisztikák megerőszakolásával sem fog menni, mert a világ nem ebbe az irányba megy.
Egymillió új munkahely kurvanagy dolog!

szemtanú 2011.02.02. 21:23:40

@Бабаяга: Nem vallástörténeti vetületben esett szó erről, hanem magyar történelmi vonatkozásban, Ebbe ne keverjük bele se Jézust, se a vallást.

szemtanú 2011.02.02. 21:33:47

@serwer: Egymillió valszeg nem lesz, még tíz év alatt sem, de ha mondjuk ötszázezer lesz, az nagyon káros lesz az országunknak.
Egyébként az sokat elmond a szerző gondolkodásáról, hogy lineárisan kéri számon a munkahelyeket. A gazdaságok általában nem így működnek, főleg válságok után és közben.

serwer 2011.02.02. 21:38:00

@szemtanú:
Nem értem, miért lenne káros az 500 ezer?
Amennyiért persze egész Európa leszopná magát? :-)

Lone Starr (törölt) 2011.02.02. 21:39:57

Milyen ügyes vagy, hogy ötödik héten VÉGeredményt hirdetsz egy tíz évre ütemezett intézkedés-SOROZATBAN...

szemtanú 2011.02.02. 21:42:16

@serwer: Egymillió valszeg nem lesz, de ha mondjuk ötszázezer munkahellyel több lesz, az akkor mekkora kárt fog okozni szegény hazánknak?
Jellemző a poszt írójának gondolatmenetére, hogy lineárisan kéri számon a teljesítést. A gazdaság nem így működik, főleg nem válságok után és előtt. Gombhoz a kabát esete.

szemtanú 2011.02.02. 21:43:22

@serwer: Bocs kétszer ment el. Irónia volt:)

cso zsi 2011.02.02. 21:45:41

@Lone Star: Mikor változott tíz évessé? A kihirdetéskor egy éves volt.
Mikor jelentették be a villany árának legutóbbi emelését?
-Régen.
-Öööö. Nem.
-Tegnap,
- Nemigaz.
-De.
-Mikortól érvényes? Mától.
index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/02/bencsik_nem_volt_varatlan_az_aramar_emelese/?rnd=827

G. Wolf 2011.02.02. 21:47:35

"Tavaly éves átlagban 11,2 százalék volt a munkanélküliségi ráta Magyarországon, 1,2 százalékponttal magasabb a 2009-es értéknél, míg az állástalanok száma átlagosan 475.000 volt, 12,8 százalékkal haladta meg a megelőző évit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken." - gazdasagiradio.hu/cikk/59363/

Engem inkább az érdekelne hogy ha csinálnak is még 1M munkahelyet (bár már ez is irrális), akkor mivel akarják feltölteni? mert itt "csak" 475e munkanélküli van. (Ami amúgy önmagában véve eléggé rossz, és nem kívánatos.) Honnan is jön még 525e ember?

Amúgy meg ez az új munkahely úgy lesz meg, hogy ennyi teremtődött, ennyi ember állt munkába, viszont nem veszi figyelembe a megszűnt munkahelyeket, tehát 1 megszűnik 1 létre jön, az tulajdonképpen 0, viszont elszámolásban meg 1-ként fog megjelenni.

serwer 2011.02.02. 21:50:11

@szemtanú:
Baszki, 2 millió? :-D
Végülis miből áll?

szemtanú 2011.02.02. 21:52:07

@G. Wolf: A regisztrált munkanélküliek száma lényegesen kevesebb a ténylegesen, hosszabb ideje munkanélküliek számánál. Azután, részmunkaidő pl. gyesen lévő anyukáknak, nyugdíjasok bevonása stb. Szóval, lenne alany, nem ez a kérdés, hanem a hogyan?

szemtanú 2011.02.02. 21:53:19

@serwer: Tőlem lehet három is.

serwer 2011.02.02. 21:58:46

@cso zsi:

Bencsik ellentmondott az áramlatnak 1-2 hete. Most nem találom. Segítsetek.
A beáldozása folyik a szerencsétlennek. Szegény juh-fejű...

Talán még nem említettem, de már osszák az új államtitkári helyeket a megújuló kormányban. 1-2 hónap és új arcokkal ismerkedhetünk meg.
Remélem most Bruce Willis is vállalja, mert eddig elég gyenge volt a marketing.

egyittlakó (törölt) 2011.02.02. 22:01:33

@Misa76: "Mikor jönnek már rá a kommunisták, hogy elbaszták. 8 évük volt, de csak egyre szarabb lett."

Ismerlek, bolsi. Valahol azt írták rólad, hogy lábon hordtad ki az agyhalált. Meg is látszik...

Бабаяга 2011.02.02. 22:02:16

@szemtanú: A lényeg, hogy ez egy szállóige, aminek eredetét egy művelt ember ismeri.
Aki meg nem elég művelt, az mindent elhisz, amit egy arrogáns ember hajtogat neki.

cso zsi 2011.02.02. 22:02:50

@G. Wolf: @szemtanú: Az egy éven túl munkanélküliek kiesnek a regisztrációból. A munkaügyi központok mégis dugig vannak, szinte minden nap.

afalujegyzője 2011.02.02. 22:03:56

Ha nem a munkanélküliséget nézzük, hanem a foglalkoztatást, az valahol 3 milla körül van. Élünk itt kb. 10 miilióan. Gyereket, öreget leszámítva, vannak még elegen, akik dolgoz6nának, de mit?
Majd az állam mindent megold, mint az előző 40 évben???

G. Wolf 2011.02.02. 22:05:05

@szemtanú: én azért a gyesen lévő anyukát nem sorolnám ide, meg a nyugdíjast se. Az hogy kevés a nyugdíja attól még van rendes jövedelme, és azért nyudíjas mert már nem alkalmas (akar?) dolgozni.

Akiket talán ide lehet még sorolni a kényszer-rokkant nyudíjas. De akkor is én kicsit sokallom. Viszont tényleg jó kérdés a hogyan. A helyes megfogalmazás nem az lenne hogy 1 millió új munkahely, hanem 1 millióval több foglalkoztatott.

Táskás Tóni 2011.02.02. 22:07:34

@Lone Star: Ötödik héten? Most voltak a választások, vagy te is a pálinkafőzés és ivás mellett tetted le a voksod?

VonS 2011.02.02. 22:09:08

@G. Wolf: Te ironizálsz, vagy tényleg azt hiszed, hogy ma Magyarországon 475ezer aktív korú van, aki nem dolgozik? A munkanélküliségi ráta nagyjából arra jó, hogy a papírral, amire lerészletezték, kitöröljük a hátsónk. Az itthoni foglalkoztatottsági ráta messze, nagyon messze elmarad az OECD átlagtól, kb 55%, azaz ma Magyarországon több mint 3 MILLIÓ aktív korú ember van, aki nem dolgozik. És ez katasztrófa, nem normális, beteges, tarthatatlan, megdöbbentő, hajmeresztő és egyéb jelzőket tudnék még sorolni igény szerint akár 10 oldalon keresztül is

serwer 2011.02.02. 22:10:08

@szemtanú:
Hát ez az!
Hogyan?
A Beneluxok büszkén hirdetik, hogy náluk már megvalósult a 4 órás munkaidő.
Azt nem teszik hozzá, hogy a kismama szart se hoz létre, mert nem termel semmit.
Nem bír otthonról a számítógépével termelni, de kapja a fizut.

Zöld a dolog, de közben az energia sokszorosát égeti el annak, amit létrehozna.

Netuddki. 2011.02.02. 22:13:34

Mellesleg hülyeség ezen a "10 év alatt 1 miillió munkahelyen" rugózni. Miért?

Mert hülyék ezek még a politikához is. Okos politikus nem mond ilyet. Főleg mivel ebbe az 1 mondatba 20-féle módon lehet belekötni. Okos politikus azt mondta volna: embörök ezt meg ezt fogjuk csinálni, hogy a magyar gazdaságot kihúzzuk a szarból. Ehhez pedig még túl okosnak se kell lenni, mert nem sok választási lehetőség van...
Ugyanis aki gondolkodni tud az tudja, hogy nem a kormány teremti a munkahelyeket. Olyan gazdasági környezetet teremt ahol a cégek munkahelyeket tudnak teremteni, fizetni tudják a munkásokat. Ma messze nem ez a helyzet. De nem is látszik, hogy a kormány nagyon iparkodna ez ügyben tenni valamit. Ami látszik az a (szar) médiatörvény meg az alkotmányozódi. Ami, ide a bökőt, fog még botrányokat kavarni. Mindez leköti és a fontosabb dolgokról eltereli az erőforrásokat és a figyelmet...

Tiborc 2011.02.02. 22:13:44

Kedves Olvtársak!

Nem tudom hanyadjára írom le (közgazdász valék): olyan, hogy munkahelyteremtés nem létezik! Bárki aki erről beszél hazudik!
Miért is?
Mert a munkaerő is egy erőforrás, és egy vállalkozás nem úgy számol, hogy teremtek 10 munkahelyet, ezért csinálok már egy gyárat (ezt csak utólag hazudják, mert jól hangzik és hátha beveszi a jónép) hanem, ha elő akarok állítani valami értéket, annak ez az erőforrásigénye, költségigénye, profitja stb., így többek között az élőmunka igénye.

Jajj, most jut szembe, hát persze hogy van munkahelyteremtés: lásd Orbán rokonok, Schmidt rokonok, Pálffy rokonok stb. stb. Na az tényleg munkahelyteremtés. Hacsak úgy nem......dddd

serwer 2011.02.02. 22:16:12

@Tiborc:
Az utóbbira írtam a bírósági elszámoltatást, tehát ezek nem számítanak bele az 1 millióba. :-)

szemtanú 2011.02.02. 22:18:38

@Бабаяга: Jól van Vasorrú, látatlanban megállapítom, hogy te vagy a műveltebb. Bár, egy igazán művelt ember nem szokott ezzel kérkedni mások előtt:( Más egyéb?
@cso zsi: Attól, hogy kiestek a regisztrációból, attól még kereshetnek munkát, csak ellátást nem kapnak. Maradjunk abban, hogy foglalkoztatottakról beszélünk.
@G. Wolf: Pedig nyugodtan oda sorolhatod szerintem, de ez mellékes.

VonS 2011.02.02. 22:19:34

@poszt: "Az az elv, hogy segély helyett munkából éljenek meg az emberek ez alapvetően helyes"

Nem barátaim, ez az elv nem helyes, hanem az egyetlen létező elvnek kellene lennie, ami a világot rendezi!

Hogy jutott el a mélyen tisztelt baloldal oda, hogy sok évtizeddel ezelőtt még a szélsőbal is a dolgozó emberekre épített, ma meg már a balközépnek sem alapértelmezett, hogy aki nem tesz semmit annak ne járjon semmi?

Én a fentebb megfogalmazott kritikámra építve merem azt állítani, hogy pár évtizeden belül a baloldal, abban a formában amit ma annak ismerünk itt Európában, el fog tűnni teljesen.

Grafogirl 2011.02.02. 22:19:51

@VonS: vagy dolgozik de már rég elhúzott külföldre....
Az EU-ban az elvárt a 75%-os foglalkoztatottság! sokan meg is haladják ezt...
ha így haladunk csak a segélyesek lesznek, a nyugdíjasok, a politikusok és az optimisták :D

kela-bá 2011.02.02. 22:26:11

@afalujegyzője: AZ ÁLAM ABBAN A BIZONYOS 40 ÉVBEN MÜKÖDTETTE A SAJÁT RENDSZERÉT - BÜROKRÁCIÁJÁT , MEG MEGOLDOTTA TERMELÉST IS . (HOGY MILYEN SZINVONALON AZ MÁS KÉRDÉS,VISZON ELFOGADHATÓ SZINTÜ ÉLET VOLT)
20 ÉVE KETTÉ VÁLT A DOLOG , MOST MÁS A MINŐSÉG, A TECHNIKAI SZINVONAL MAGAS, DE MILYEN AZ ÉLETMINŐSÉGE A NAGY TÖBBSÉGNEK ? KATASZTRÓFÁLIS. SAJNÁLOM ÉS FÉLTEM A MAI FIATALOKAT. DE CSAK FEL A FEJJEL , UGY MÉG SOSEM VOLT, OGY NE LETT VOLNE VALAHOGY. TOVÁBBI SZÉP ESTÉT !

Mesterlövész 2011.02.02. 22:32:56

Orbán és bandája mondjon le, 4 év múlva látni sem akarom őket még a tévében sem, nemhogy még 10 évet várjak. Lehet, hogy -1000000 munkahelyre gondoltak, az még összejöhet nekik.

kela-bá 2011.02.02. 22:46:07

@VonS: Az ALAPELVEL teljesen egyetértek ! Én nyugdijasként , mostmár a pálya széléről figyelem a dolgokat, és már nem magam miatt hanem a gyermekeim és unokám miatt és az országunk többi állampolgáraiért "imátkozom" !
kapitalizmus - PIACI VERSENY VAN ( a demokrácia csak fedőnév)

A MUNKAHELYTEREMTŐK AZOK A BIZONYOS BEFEKTETŐK. NEKIK CSAK A PROFIT SZÁMIT. EHHEZ FIATAL "VERSENYZŐKRE" VAN SZÜKSGÜK. Haljuk , hogy 45-50 felettiek már nem kellenek ?! ÉS VIGYÁZAT , JÖNNEK A, SŐT MÁR ITT VANNAK A ROBOT MUNKAERŐK ! FÉLELMETES FEJLŐDÉSRŐL LÁTHATUNK FILMEKET ...MI LESZ A HÚS-VÉR EMBEREKKEL A JÖVŐBEN ? JÓ KÉRDÉS ... További szép estét !

Kisruszki 2011.02.02. 22:46:17

Az kellene már, hogy valaki végre kisöpörje ezt az egész szemetet odafentről. Olyanra lenne szükség aki hosszútávon is tud gondolkodni.
Nem baj de versenyképesebbek leszünk a kínaiknál, én már tudom is hogyan, 1 milla roma meg a többi rokkant majd nyomja a kínából áttelepült gyárakban. Biztos azért voltak kint trágyalni, hogy települjenek át ide, mert a multiknak itt szinte semmit nem kell fizetniük a béren kívül és még milliárdokkal is támogatják őket.
Viccet félretéve. Szeretném tudni mit szívnak a fiúk odafent, mert szeretném én is olyan szépen látni a világot mint ahogy ők látják.

G. Wolf 2011.02.02. 22:48:49

@VonS: "475ezer aktív korú van, aki nem dolgozik"

"OECD átlagtól, kb 55%" - 55% - az legjobb esetben is 5,5 millió fő.

"A 15-64 éves foglalkoztatottak létszáma átlagosan 3 millió 774 ezer volt. "
hirszerzo.hu/profit/20110128_munkanelkuliseg_ksh

"A nyugellátásban részesülők száma összesen 2 millió 730 ezer fő"
www.inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-376556

"a közoktatásban nappali rendszerű oktatásban 1 millió 673 ezer gyermek, tanuló vesz részt" - "A felsőoktatásban 378 ezer hallgató folytat tanulmányokat"
www.nefmi.gov.hu/miniszterium/oktatasi-statisztikak/statisztikai-090803-6

"Az egymillió inaktív közül nagyjából kétszázezer-félmillió lehet a feketén foglalkoztatott – tette hozzá."
www.mfor.hu/cikkek/Viragzik_a_feketemunka__a_dolgozo_fenyegetozik__nehogy_bejelentsek.html

adjuk össze:

0,5 - munkanélküli
3,7 - foglalkoztatott
2,7 - nyudgíjas
1,6 - közoktatás
0,3 - felsőoktatás
0,4 - feketemunka
----
9,2

0,8 - lehet még MAX akit nincs regisztrálva (azaz 0,8+0,5 lehet MAX a munkanélküliek száma). Persze ez is szörnyű szám... és ha így nézzük akkor 1,3-ból lehet 1m embert foglalkoztatni - már ha alkalmas rá.

Viszont ami érdekes még a kérdésben, hogy mennyi valójában mostanában a fekete munkások száma - erre vonatkozóan nem találtam pontos friss adatot, mert őket megintcsak nem lehet munkanélküli kategóriába tenni.

eszq 2011.02.02. 22:52:07

Mivel az első mondata hazugság, így szerintem nem érdemes sem elolvasni, sem érdemben reagálni... A választások előtt mondta már a 10 évet a FIDESZ.

brlv24 2011.02.02. 22:53:21

@G. Wolf: + 0,4 fekete munke, persze. Azt is lehet feheriteni. Igy 1,7 millio a puffer.
Elkepeszto szam...:S

G. Wolf 2011.02.02. 22:54:31

@brlv24: ekkora számot találtam, megérzésem (nem tudásom!) szerint sokkal nagyobb a fekete munkások száma, de mondom még egyszer erre vonatkozóan nem találtam más adatot mit amit belinkeltem

kela-bá 2011.02.02. 22:54:51

@Mesterlövész: Nyugi-nyugi, mélyet lélegezni, kevesebb képernyőzést, többet kirándulni. A MESTERLÖVÉSZNEK ajánlom a KESZTHELYI HELIKON KASTÉLYMUZEUMOT. FANTASZTIKUS VADÁSZATI, HINTÓ ÉS VASÚT MODEL ÁLLANDÓ KIÁLLITÁS LÁTHATÓ. KOMOLYAN CSODÁLATOS ! További szép estét !

thinker_ 2011.02.02. 22:55:19

a posztnak egyetlen értelmes része volt: gaz szocik. ezzel egyet tudok érteni.

brlv24 2011.02.02. 22:57:08

@Sátán meg a Jocó: "Ha ugyanezt az összeget a hazai kkv-k támogatására fordítanánk, alighanem meg is lenne a hiányzó 1 millió munkahely."

Igen, errol van kb. szo...

ujszechenyiterv.gov.hu/foglalkoztatas

brlv24 2011.02.02. 23:01:03

@G. Wolf: En par honapja belefutottam valamilyen elemzesbe, amiben feltehetoen pontos szamok voltak. Emlekeim szerint kb. ilyen nagysagrenduek.

VonS 2011.02.02. 23:04:25

@G. Wolf: Érdekes adatokat citáltál, látszik miért szép dolog a statisztika! :)
Számoljunk: foglalkoztatottság:55%
foglalkoztatottak száma: 3,774m
ebből: aktív korú: 3,774/0,55=6,862m
aktív korú+közoktatásban részt vevő+nyugdíjas:6,862+1,673+2,73=11,265 millió fő.
Jól megszaporodtunk, nem? :)
Felsőoktatást direkt nem számoltam bele, hisz aktív korúnak számít mindenki, közoktatásból a 15-18 évesek átfedés, de az nem annyi mint amennyi hibádzik. Ezek szerint itt egy halom nyugdíjas aktív korban kap már nyugdíjat? (félig költői), illetve hol vannak a közoktatásban részt nem vevő gyerekek: 0-3 év illetve annál idősebbek részben. Erre komolyan befizetnék

Kisruszki 2011.02.02. 23:04:51

brlv24
Szeretném megkérdezni, hogy mit is fognak akkor előállítani, termelni, vagy szolgáltatni?Mit?Mit?Mit?
Semmi olyan konkrét terv nem létezik ami mondjuk 20 éves távlatban meghatározná, hogy mely területeken érdemes elindulni.
Vidéken mit lehet? Mezőgazdaság vagy azzal szorosan összefüggő ágazatok, és ennyi.

kela-bá 2011.02.02. 23:06:31

@Tiborc: Kedves TIBORC !Igazad van.

Viszont, lényeg, hogy DEMOKRÁCIA- JOGÁLLAM - SAJTÓ ÉS SZÓLÁSSZABABADSÁG VAN . További szép estét.

G. Wolf 2011.02.02. 23:11:45

@VonS: rosszul számolsz:

Számoljunk: foglalkoztatottság:55%
foglalkoztatottak száma: 3,774m

az első az egy ELVÁRT szám (százalékban kifejezve), amit Te írtál egy korábbi kommentben, én vissza számoltam a 10m emberhez képest, és az 5,5m.

a 3,7 az pedig a valós bejelentett foglalkoztatott. ami nem lehet 55% (7m körüli népességnél lenne az).

szóval kérlek ne keverd össze az elvártat és a valós adatokat

VonS 2011.02.02. 23:17:52

@G. Wolf: Várj, jelen esetben te kevered a kifejezéseket. A foglalkoztatottság nem a teljes népességre számolódik, hanem csak az aktív korú népességre, az 55% pedig nem elvárt, hanem tényadat : index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/15/fgllkzttsg/ "Az 55,4 százalékos foglalkoztatottsági arányunkat csak Málta múlja alul"

Szóval az 3,773 milló foglalkoztatott az az aktív korúak 55,4%-a elviekben.

Amúgy én nem az általad citált adatokkal akarok kötözködni, hanem erre a feloldásra váró ellentmondásra akartam felhívni a figyelmed csak.

brlv24 2011.02.02. 23:19:27

@Kisruszki: "Semmi olyan konkrét terv nem létezik ami mondjuk 20 éves távlatban meghatározná, hogy mely területeken érdemes elindulni."

Azert, mert nem az allam teremt munkat. Nem az allam feladata, hogy kitalalja mire van szuksege a vallakozonak. Ha van otlet es vallakozasi kedv, tarsul melle 35-80%-os allami tamogatas, akkor lesz munkahely.

lastoneleft 2011.02.02. 23:20:41

@Sátán meg a Jocó: azt se felejtsd el, hogy mennyi TB-t es egyeb jarulekot fizetett be az alkalmazottak utan - sok esetben azert ad a kormany kedvezmenyt a tarsasagi ado terhere, hogy nojon a foglalkoztatottsag, es vele a munkavallalok utan fizetett jarulek stb...

cso zsi 2011.02.02. 23:21:35

@szemtanú: "Attól, hogy kiestek a regisztrációból, attól még kereshetnek munkát, csak ellátást nem kapnak."
40 fölött munkát sem. Választ sem.

brlv24 2011.02.02. 23:29:17

@cso zsi: Es ez nem jelenti azt, hogy 40 alatt konnyu. Azert szerencsere mostansag mar a CV-t nezik, a referenciakat. Akinek van, annak 40 felett sem nehez. A jo munkaeroert 40 felett is kapkodnak. :)

kela-bá 2011.02.02. 23:31:40

@Kisruszki: Kedves KISRUSZKI ! Talán láta a SANGHAI világkiállitás MAGYAR pavilonját. Egy GÖMBÖCÖT mutogatott az országunk .Ezt látta többszáz millió KINAI.
Én azt javasoltam az egyik illetékesünknek, hogy mivel elsősorban MEZŐGAZDASÁGI ország vagyunk, a KINAIAKNAK ilyen GÖMBÖC formátumú csomagolásban exportáljunkn MAGYAR mezögazdasági termékeket, élelmiszereket, italokat stb. Pld. GÖMBÖCPÁLINKA, GÖMBÖCBOR... GÖMBÖCGYÜMÖLCS, MEG MÉG MIMINDEN JÓ DOLOG VAN (lehetne) KISHAZÁNKBAN...

Képzeljük csak el MINDEN KNAI elfogyasztana naponta egy-egy MAGYAR almát,vagy akármit ? Hát nem ? Hiszen ők már alaposan berendezkedtek nálunk, ruháznak bennünket rendesen ... Mi meg etetnénk őket. Lenne itt munka bőven ! További szép estét!

VonS 2011.02.02. 23:31:50

@brlv24: Hát ebben igazad lehetne, de sajnos a 35-80%-os állami támogatás is legtöbbször csak szétver egy piacot, majd kiderül, hogy kárba ment mikor normál körülmények között kell versenyezni (kevésbé eufemisztikusan: azt is csak nagyrészt ellopják). Ilyet sajnos látok többet is, több százmilliós tételben, szóval ezügyben nem csak a megérzéseimre hagyatkozom.
Ide tőkepiac kellene, normálisan működő, illetve ehhez kapcsolódó pénzügyi kultúra, ahol az, akinek van pénze, könnyen és gyorsan megtalálja azt, akinek van ötlete, akarata, energiája vállalkozni. Ez sokkal versenyképesebb és hosszabb távon fenntarthatóbb viszonyokat teremtene, illetve sokkal kevésbé is lenne pazarló. Persze erre az útra sokkal nehezebb rálépni.

Kisruszki 2011.02.02. 23:34:07

brlv24
Naná, hogy nem az Állam teremt munkát, Én sem azért vállalkoztam mert állambácsi kurvára ösztönzött volna, hanem azért mert találtam egy olyan piaci rést ami még nem volt kellőképpen kihasználva, de ez most lényegtelen.
Ebben az országban nincs kutatás fejlesztés. Erre gondoltam. Ötlet az mindenkinek van, csak bizonyos területek igen telítettek. Örülök, hogy te a bilibe lógatod a kezed de ez nem így működik. Meg kellene határozni azt, hogy merre szeretnének elindulni, ezáltal azok a piaci szereplők akik érdekeltek lehetnek az adott területen megjelennek, majd pedig az egész köré kiépül egy iparág.
Vegyük például a turizmust. Az utóbbi években gombamód szaporodtak a fürdők, élményfürdők országszerte. Ez sajnos mind ablakon kidobott pénz volt. Ezek megtérülése=0. De ha például azt mondanák, hogy nagyüzemi melegházas növénytermesztés, geotermikus energiára épülve az már egy jó út lehet, és még sorolhatnám az egészet. Fasza h. lesz Széchenyi terv2 de van egy olyan érzésem, hogy a nagy része ablakon kidobott pénz.

brlv24 2011.02.02. 23:34:36

@VonS: Hat, ezt is meg kell valamikor tanulni. Jelenleg Mo-on meg csak tanuljuk a piacgazdasagot. :) Sok a mutyi, de talan valamikor kinojuk :D

Kisruszki 2011.02.02. 23:40:10

Kedves kela-bá!
Igen láttam, és végre elhangzik valaki szájából, hogy ez az ország mezőgazdasági ország. Ez az egyik terület amit lehetne fejleszteni. Abban meg szerintem mindenki egyet ért, hogy szívesebben enném a saját országomban megtermelt paradicsomot, paprikát mint a sápadt ki tudja honnan való gazt.
VonS
Igen tőkepiac kellene, meg az amit írsz, de ami kint nagyon jól működik az ma még nálunk csak gyerekcipőben jár.Pénzügyi kultúra az sajnos még egy jó darabig nem lesz, illetve egy bizonyos réteg és kor felett már ezen nem is nagyon tudunk változtatni.

brlv24 2011.02.02. 23:41:10

@Kisruszki: "kutatás fejlesztés"

Mivel ebben dolgozom, jelentem van...de haldoklik:D
Bar ez sem feltetlenul az allam hibaja, hanem a kutatointezetek/egyetemek dilettans vezetoie. :)
Ceges K+F is akad, ez talan jobb helyzetben van. Meg penz is lenne, csak igeny nincs...ki tudja miert..:)

G. Wolf 2011.02.02. 23:41:19

@VonS:

Viszont az idézett index cikk is 3,7 millát-át mond:

"A 15–64 éves korosztályba 3,75 millió foglalkoztatott tartozott, az erre a korcsoportra számított foglalkoztatási ráta így 55,4 százaléknak felelt meg." - és ez így tényleg 6,81. lenne.

A 6,81 mint aktív korú lakosság csomó mindent magában foglal, ahogy írtad abból ki kell vonni a felső oktatást, ki kell vonni a regisztrált munkanélkülieket is, a nem regisztráltakat és ami a legkacifántosabb adat a fekete munkásokat. Ha jól gondolom akkor így ki kell jönnie a 3,7-nek. Viszont ez még mindig nem oldaj fel azt hogy a közoktatás+nyugdíjasok+6,8 az 11 fölötti. Vélhetően az olyan "apróságokban" van az igazság hogy a középiskolások száma nem olyan elenyésző. Valamint másik vége a rokkantnyugdíjasoknak is át kell lógjon egy része ide. Másképp nem jönnek ki a fentebbi számok 10M-re

Kisruszki 2011.02.02. 23:49:06

brlv24

Ok legyen. Nálam a haldoklik=nincs el. Azt pedig te tudhatod akkor a legjobban, hogy iszonyat sokan mennek külföldre, és ott kutatnak meg fejlesztenek. Ezeknek az embereknek itt lenne a helyük. Ha minden agytröszt elmegy és elvszi a szellemi termékét az egy másik országnak lesz jó nem nekünk. Ezt is meg kéne érteni odafönt. Hangzatos, nagy központokra lenne szükség ahol ezek az emberek összegyűlnek és ők is jól járnak meg az ország is.

brlv24 2011.02.02. 23:53:12

@Kisruszki: Nagyon jol latod. Aug. 31-en lejar a szerzodesem. Nem csak nekem. Aki velem kezdett mar ket napja Daniaban van, egyelore fel evre. Szoval jol latod... :)
Bar inkabb :(

kela-bá 2011.02.02. 23:55:37

@brlv24: Kedves BRLV ! Az állam is tud munkát adni,"teremteni" a rendszeres müködtetési kötelezettségén kivül.

Pld. utakat, hidakat, közintézményeket GÁTAKAT épittet. Árviz és belviz sujtja országunkat. Már nagyon régen igérték a VÁSÁRHELYI TERVET . Viztározókat igértek. A jelenlegi óriási belviz legfőbb oka a nem megfelelő vizelvezetés.

A DUNA - Tisza közötti rész sivatagosodik.Kész tervekről hallottam e két nagy folyó CSATORNÁVAL való összekötséröl SZOLNOK és DUNAÚJVÁROS között !

Ez persze nagyon sok pénzt igényel, de már rég elkezdhették volna,apránként évről évre csinálhattak volna valmit. Itt dolgozhatna nagyon sok alacson képzettségü hazánk fia is.
Úgy tudon napirenden vannak ezek.

További szép estét.

Kisruszki 2011.02.03. 00:02:17

brlv24

Szomorúan mondom, de sok sikert. Nyilván kint nagyobb az anyagi és erkölcsi megbecsülés mint itthon. De ha te is annyit kapnál mint Szógyártó Péterünk szerintem te sem törnéd a fejed azon, hogy menni vagy maradni. Ez van ebben a rohadt országban, akiket kéne nem becsülünk meg, aki meg csak folyamatosan mellébeszél annak öntik a pénzt.

batman1971 2011.02.03. 00:12:39

@Lone Star: 5. héten? 5 hete volt május? A 4 évnek már a 20%-a eltelt.

kela-bá 2011.02.03. 00:12:44

@brlv24: KEDVES INTERNETEZŐK !
ITT AZ IDEJE, HOGY ELMENJÜNK, DE MOST NEM KÜLFÖLDRE, HANEM AZ ÁGYIKÓBA.
ÉN AZZAL BÚCSÚZOM, HOGY ÉN A VÉLEMÉNYEMET JAVASLATAIMAT ELMONDOM, MEGIROM AZ ILLETÉKESKEKNEK IS. ( igy tettem az "átkosban" is)

ÉS AKKOR MI VÁLTOZIK? KÉRDEZHETNÉTEK. SOK JAVASLATOMAT ELFOGADTAK... DE HIGGYÉTEK ELA NAGY DOLGOK - A PÉNZÜGYEK NEM KIS HAZÁNKBAN DŐLNEK EL !

jÓ ÉJSZAKÁT MINDENKINEK !

batman1971 2011.02.03. 00:29:10

@VonS: A jelentős átfedés oka a KORKEDVEZMÉNYES nyugdíj, illetve az, hogy a55%-ot (ez nem tuti szám) a 17-65 közöttire vetítik, aminek jelenleg még a normál nyugdíjkorhatár is alatta van.

vauvauvau 2011.02.03. 01:18:38

Szerintem 2300-ra 5 millió új munkahely lesz. Majd figyeljék csak meg kedves hölgyeim és uraim, kedves barátaim!

sfi 2011.02.03. 02:14:29

Már írták, de nincs javítva:

"Ahogy Alfonzó mondaná, csak a kezüket figyeld."

Nem Alfonzó, hanem Rodolfo.
hu.wikipedia.org/wiki/Rodolfo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.03. 03:49:06

@sfi:
es nea kezuket, hanem a KEZEMET
de van meg 30 hiba
a legdurvabb
"oraba"
"dolgozot"
vesszok ossze-vissza
nevelok hianyoznak
stb
hirtelen es folyamatos felindulasbol nem kell blogot irni
mert egy ilyen szar lesz

Cselo 2011.02.03. 05:24:03

Mi volna, ha egyszer, egyetlen egyszer ezek a hazug, kétszínű, liberálbolsevik bérblogírók magukba mélyednének és megpróbálnának Magyarországnak szurkolni. Mert Magyarországnak most már az EGYETLEN ESÉLYE, hogy ez a kormány sikeres lesz. Ha nem, akkor mindnyájan - igen mindnyájan jobb, és baloldaliak szélsők és középsők - mehetünk a levesbe! Vagy éppen a jelen blogíró úr célja is ez lenne?

Cselo 2011.02.03. 05:30:35

És még csak annyit, hogy a mókusok falják fel azt az indexet, amelyik ezt a blogot egyáltalán megjelenteti. Ők is hazánk ellendrukkerei, de akkor mi a túrót keresnek itt? Miért nem mennek egy "szabad" országba?

lüke 2011.02.03. 06:24:23

úgy, hogy adózni fogtok

Kalmár 2011.02.03. 06:25:07

Elképesztő mekkora szégyen ez a blog. Már sok szemetet olvastam, de ez a gödör alja.
A választások után módosítottak??
Nem ég az arcotok a hazugságtól? Nem volt még elég, kedves bolsi firkászok?
Itt egy riport 2009 ből. De előtte az országértékelőn is 10 évet mondott. 1 évvel a választások előtt. Nektek szokatlan lehet, ha valaki tartja a szavát, de ne kenjétek össze a saját piszkotokkal.

www.youtube.com/watch?v=UM0TWPJ-kXQ

Alfonzó pedig, mint a nagy bűvész???????????

Azt láttad amikor Louis Armstrong a holdraszáláskor ezeket a szavakat mondta:
"A kocka el van vetve".

Éljen a primitív baloldal önmagát lejárató műveletlen blogja.
Évek óta égtek, ez az írás egy hordó olaj a tűzre.

cso zsi 2011.02.03. 07:35:15

Abba bele tetszettek gondolni, hogy 10 év alatt mennyi pályakezdő termelődik?
A rokkantnyugdíjas, és a munkanélküli korosztály viszont valódi nyugdíjassá válhat, ha megéri. Az 50 körülieket senki nem akarja foglalkoztatni. Nem átverhető, nem igénye a fekete munka, meg a zsebbeatöbbi, mert nyugdíjasként éhenhal.
Helyette a 3hónappróbaidős fiatalok kellenek, akiket aztán lehet lapátra tenni.

Gandalf(helyett) 2011.02.03. 07:53:29

Én a "hogyan lesz meg egymillió új munkahely" kérdés mellé feltennék még egyet: A - képzeletbeli - 1 millió munkahelyen mit fognak készíteni, vagy mit állítanak elő, amit a jónép meg is vesz? Ezt a falanszter elmélethez tudnám csak hasonlítani.

Nade aki akar higgyen csak, majd abból bizonyára futja kenyérre is.
És közben tapsoljon nyugodt szívvel, mikor "lesöprik a padlását".

tomfix4 2011.02.03. 07:54:39

Úgy leszarlak titeket homo-piros színűek,mint a narancsosokat. Ti sem tudtok többet mint a Fityesz.. Érdekes azonban mégis,hogy valamiért több volt a csalás és a feljelentés MagyarZsidóPárt(MSZP) körül a tavaly áprilisi választások után. Nem is tudom,hogy miért. Ja DE! HÁMEROLYANTISZTESSÉGESEK!!

strappa 2011.02.03. 08:22:17

Az első bekezdésig jutottam, ott már két tévedés/csúsztatás/hazugság is volt

Nem a választások után pontosították az 1 milliót 10 évre, már a választások előtt is erről beszéltek.
"A figyeljék a kezemet, mert csalok" mondás nem Alfonzóé, hanem Rodolfóé volt.

Gempacsöki boborján 2011.02.03. 08:27:38

Nincs értéke az élőmunkának és ez csak akkor változna meg,ha az élőmunka minden terhét megszüntetnék és másból fedezné az állam az összes kiadását és nem az adókból és járulékokból.De ez szinte szinte lehetetlen.

Gempacsöki boborján 2011.02.03. 08:37:06

Az összes rabot befognám dolgozni,bazzeg én tudnék nekik munkát adni,kihajtanám mindet a Dunához aranyat mosni.Meg önellátó börtönök kellenének sos-ben!

Shirkan8 2011.02.03. 08:44:30

aki ezt a szart megírta, az egy barom
sőt annál is rosszabb, liberális komcsi

cso zsi 2011.02.03. 08:51:03

@Gempacsöki boborján: És az megoldást jelent a dolgozni vágyó, de munkát nem kapók számára? A dunai aranymosás alig több, mint vizet hordani bele.
Bányáink nincsenek, a cukorgyárakat bezárták, gyümölcsösök nem kellenek, a szőlőket kivágatták jó pénzért, a tejet-zöldséget nem veszik meg, mert külföldről olcsóbb.
A kétdiplomás csak 4-6 órásban tud elhelyezkedni, mert a teljes munkaidős foglakoztatásnak akkora terhei vannak, hogy a munkáltatónak nem éri meg.
Pedig, ha a dolgozó meg enne fizetve, akkor több áfás árut tudna vásárolni, ezáltal az államnak nagyobb adóbevétele lenne. Az árak az egekben, az adó azt sújtja, akinek amúgy is kevés van, az áfát meg minden vásárló fizeti.
De ez 20 év alatt kormányfüggetlenül.

ursus artos 2011.02.03. 08:53:21

"Ha csak azt nézzük, hogy a munkába járáshoz, ugye szükséges a bérlet, amit meg kell venni"
Mármint Pesten.
Pont ez a baj veletek, hogy csak Budapestben gondolkoztok. Vidéken például bicikli kell a munkába járáshoz..
Mindazonáltal a polgár nem dolgozik, csak segélyen van, akkor Pesten nem kell venni bérletet? Akkor nem utazik? Akkor bliccelhet!
Másrészt a posztíró miért tekinti a 10 év alatti munkahelyteremtés függvényét lineárisnak?

ursus artos 2011.02.03. 08:57:19

@cso zsi: nem biztos! Az ötvenes korosztály újra reneszánszát fogja élni, ugyanis a pályakezdők tudása, szakmunkástól a diplomásig nem versenyképes. A fiatal mérnökök buták, rosszul képzettek, alapvető kompetenciák hiányával küzdenek. (Van diszlexiás magyar tanár!) Nincsennek tisztában szakmai és társadalmi normákkal.

nu pagagyí 2011.02.03. 08:57:53

@Kalmár: És? Hogyan lesz egymillió új munkahely 10 éven alatt? Ez volt a kérdés.

csárli hárper 2011.02.03. 08:59:54

@Kalmár: hallod fidesznyik majom, az állatfarmon is az ólajtóra az volt felírva hogy: "állat nem alszik ágyban" csak később jött a "lepedőn" kiegészítés.
Sajnálom de veletek senkiházi fideszmajmokkal, már csak így vagyok hajlandó kommunikálni, már ha lealacsonyodom hozzátok.

Sátán meg a Jocó 2011.02.03. 09:01:58

@brlv24: igen, köszönöm!

@lastoneleft: nem felejtem, de mint megjegyeztem, a multik össz-vissz a munkavállalók 6%, (igen, hat százalékát) foglalkoztatják. Így, szerintem az általad hivatkozott "járulék", "TB" nem számottevő mennyiségű.

cso zsi 2011.02.03. 09:08:50

@ursus artos: Vidéken hová biciklizel? Bp-re 100 kilométeres körzetből áramlik a nép reggelenként. Veszprémtől Gyöngyösig, de ismerek debreceni, és győri embereket is, akik naponta jönnek.

Amíg a HR-en az 50-esek "gyerekei" ülnek, addig az 50-es éhendöglik, mert "öreg". Szakmai hozzáértés kinek kell? Annak semmiképp, aki sablon álláshirdetést ad fel, és nem tudja, hogy alapvetően milyen tudás felel meg annak ellátására.

balközép 2011.02.03. 10:02:05

Köztudott, hogy Beethoven a zene Mozartja, így Rodolfótól és és Alfonsótól is bocsánat kérek, hogy a két nagy művészt összekevertem. Az olvasói figyelmeztetéseket köszönöm, sajnos csak most kerültem gép elé, hogy javítsam.

fepe 2011.02.03. 10:32:22

Aki egy másodikos szintjén van helyesírásból, az miért ír blogot?
"százalékal" :D Kiolvasva is borzalmas.

Amúgy remek ez a 200 fő. Bravó. Azért a 11,8%-os munkanélküliséget, mint a szocialisták által átadott stafétát ne felejtsük el én azt mondom. Ja és hogy mennyivel is vették át 2002-ben... lássuk csak... 5,7%-kal.
Kíváncsi vagyok a 2014 I. negyedéves adatokra.

ursus artos 2011.02.03. 11:33:15

@cso zsi: "Vidéken hová biciklizel?"
Munkahelyre.

cica59 2011.02.03. 11:39:32

@nu pagagyí: Sehogy még 100-év múlva se mert hol,és miből lenne!Orbán csak így tudta meg nyerni a választást!Nem hogy munkahely de lehet még nyugdíj se lesz!30-év felett már sehova se vesznek fel szívesen!Én 11-éve özvegy vagyok,és még özvegyi nyugdíjat se adnak!Akkor munkahelyet hogy adna?30-évi házasság után lettem özvegy 3-fiút neveltem,és nem jár semmi csak a segély amiből élj meg!Hol itt az igazság kérdem én?Emelni az az energiát meg kettős állam polgárság ezen jár az esze!De,hogy mi lesz a velünk akik itt élték le életüket gyerekeket neveltek az nem számít!

Lone Starr (törölt) 2011.02.03. 11:49:46

Elnézést, mindent visszavonok, bölcs és cinikus olvtársak.
Nem öt hét, hanem hat hónap telt el a tíz évből. Nem 9,9, csak 9,4 év van hátra.
Ez már igen, ez a célegyenes! Kössetek bele ebbe a négy hónapba!
Bezzeg a IX. kerületi szocialisták... Ők még tudták, mi kell ide!
Komolyan egy év alatt 210 helyi közmunkahelyből vonsz le egy országosan 10 évre szóló programra következtetéseket? Gratulálok!
A IX. kerületi szocialisták ezt is jobban csinálták volna, tudom! Az időszámítás pedig 2010. májusában indult! Előtte a IX. kerületi közmunka-Kánaán volt az egész országban. Szép volt fiúk, be proud of 2002-2010!

Lone Starr (törölt) 2011.02.03. 11:55:33

@cso zsi: Ja igen, elfelejtettem: villanyáremelés. Amúgy nem lenne, jól gondolom? Ildikó most is mondhatná a kis kioktatásait.
Nem lesz gá-zá-re-me-lés. Lassan mondom...

cso zsi 2011.02.03. 12:04:35

@ursus artos: Van akinek ilyen szerencsés az élete. Azokon a vidékeken, amerre járni szoktam, a "közeli" munkalehetőség 20, a távolabbi 60 km, másik helyen 10 km a nagyobb település, de az másik megye. Baleset, betegség esetén a saját megyeszékhely megcélzandó. A településen van egy benzinkút, két panzió, két vendéglő, és két bolt. Meg vagy 2500 lakos.

Péterbá 2011.02.03. 12:05:58

@trocadero: Hat igen!...A pontositasokat is idejekoran kell kezdeni!... Meg sok lesz belole!

Péterbá 2011.02.03. 12:10:23

@Shirkan8:" aki ezt a szart megírta, az egy barom
sőt annál is rosszabb, liberális komcsi "

Es aki ezt irta ay micsoda?

memberjoe 2011.02.03. 12:10:56

Pont ugyan az megy, mint a kommunizmusban: mindenki ismeri a kommunista malac-előirányzatokat, amikor kiadják Pista bácsinak, hogy az anyadisznónak terv szerint 18-at kell fialnia. A disznó viszont csak 6-ot volt hajlandó fialni, ám ezt a PÁRT katonái nem nézhették jó szemmel, így minden jelentésben 1-2 malackával megtoldották a fialás számát. Mire a tervosztályra ért a jelentés, addigra abban már valóban 18 malacot fialt a disznó. Így kell munkahelyeket is tervezni hosszú távra. :)

Péterbá 2011.02.03. 12:19:35

Azert ne csak a rosszat lassuk! A haromhonapos periodussal nem egy, hanem harom kozmunkas jut munkaruhahoz, amit aztan buszken hordhat:Nem vagyok ingyenelo!
Bar lehetseges, hogy tavozaskor a munkaruhat is le kell adni.

cso zsi 2011.02.03. 12:20:11

@Lone Star: De az is lett. Továbbra is mondom, mindegy, ki van fent, az a lakosság vérét szívja. A tegnapi villanyáremelésről kiderült, hogy a szolgáltatók felé stop van, így az új többlet az államkasszát gyarapítja. Lesz itt még levegőadó is.
Vagy bármi, amit muszáj fogyasztani annak, aki még bírja fizetni. De az is feltűnő, hogy egyidőben lecsökkentették a befizetési határidőt 90-ről 60 napra. Nem szép dolog elmaradni a fizetéssel, csak ezt a munkáltatókra is kötelezni kéne. A szolgáltatók rádküldhetik a hatóságot, te védtelen vagy. A bankok elkúrhatják a pénzedet, ők széttárják a kezüket.
Kerestem egy mondást, de mint kiderült, pusztán a lovasból sok van, ami a munka, és a megélhetés viszonyát tükrözi.
Zabos lónak jókedv az ostora. = A zabbal táplált lovat nem kell ütni, fut az anélkül is.
Nyomtató lónak nem kötik be a száját. = Aki valamely rábízott anyaggal (különösen élelmiszerrel, gyümölccsel) dolgozik, az rendszerint fogyaszt, használ is belőle.
Nincs öreg ló, csak rossz gazda. = Az öreg lónak is hasznát lehet venni, ha jól táplálják, kellőképpen gondozzák.
Jó ló is megrestül, ha nem abrakolják. = Nem lehet attól az embertől v. attól az állattól jó munkát várni, akit, ill. amelyet nem élelmeznek megfelelően.
Jó ló kétszer húz. = A szorgalmas, lelkiismeretes emberre mindig több munka hárul, mint a lustára.
Azt a lovat ütik, amelyik jobban húz. = Attól kívánnak vagy arra bíznak több munkát, aki egyébként is jól dolgozik.

Meddig? Beledöglésig? Ha nem lesz, aki dolgozzon, akkor csak azok maradnak, akik a markukat tartották.

Péterbá 2011.02.03. 12:26:30

@fepe:" Azért a 11,8%-os munkanélküliséget, mint a szocialisták által átadott stafétát ne felejtsük el én azt mondom. Ja és hogy mennyivel is vették át 2002-ben... lássuk csak... 5,7%-kal."

Ja és hogy mennyivel is vették át 1989-ben... lássuk csak......DDD

fepe 2011.02.03. 12:35:00

@Péterbá: Látom levágtad a lényeget...
Ha 8 év alatt 5,7%-ból 11,8% lett, 2014 I. negyedévére meg 11,8%-nál kisebb lesz (vagy akár ugyan akkora) a munkanélküliség, akkor lehet azon vitatkozni hogy hány millió új munkahely van, meg nem teljesítette az ígéretét a kormány, de érvként ezt felhozni egy szocialista kampányban az szerintem több mint pofátlanság. Érveljen ezzel a Jobbik meg az LMP...

Ha folytatódik a tendencia, sőt rosszabb lesz, akkor 14,9%-os munkanélküliség, vagy afeletti kell 2014-re és akkor már megállja a helyét az érvelés, hogy vissza a szocikat, hiszen velük kevésbé gyorsan romlott ez a mutató mint a Fidesszel...

Lone Starr (törölt) 2011.02.03. 18:31:11

@cso zsi: Ebben igazad van, mármint hogy attól még, hogy a szocik elkúrták a közműárak emelésének kommunikációját, a fidesznek nem muszáj ezt a gyakorlatot követni.
Más: a posztban az a módszertani tévedés, hogy keveri a társadalom makro és mikroszintjét. Ezek eltérő dimenziók, az összezagyválásuk tudománytalan, de főbb, hogy nincs haszna, értelme.

Péterbá 2011.02.04. 00:27:35

@fepe: A helyesirasi hibak vadaszatat valoban nem tartom lenyegesnek.
A foglalkoztatottsag nem csak az adott kormany politikajatol, de meg inkabb a nemzetkozi gaydasagi helyzettol fugg! Ezert megalapozatlannak tartom a vilaggazdasagi konjuktura (2002. ev) adatanak osszehasonlitasat vilaggazdasagi valsag (2009. ev) adataval!

fepe 2011.02.04. 08:42:28

@Péterbá: Szokásos félrebla-bla... Mindenről a világválság tehet. Akkor hasonlítsad össze a 2002-es munkanélküliséget a 2003-assal, a 2004-essel,... a 2008-assal...
Nos? Miért magasabb szinte minden évben? Minden évben világválság volt? Nem azt mondom hogy minden évben csökkenjen és végül érje el a nullát. Szó sincsen róla. De az 5%-ból ne legyen 10% 7 év alatt. Ha meg így sikerült, akkor ne fröcsögjünk már itt melldöngetve a blogon hogy bezzeg az MSZP hogyan adott munkát 200 alkoholistának meg hány órában. Mert számomra totálisan hiteltelen az egész. (Ha jól emlékszem 270 ezerrel csökkent a munkavállalók száma 8 év alatt... KSH-n meg lehet tekinteni.)

cso zsi 2011.02.04. 10:08:58

Jelenleg a munkaügyi központ(ok)ban le van tiltva mindenféle képzés, és támogatás, ha az ügyfél szerzett volna magának okítást.
Ez, gondolom, nagyban "elősegíti" a munkához jutást.

cso zsi 2011.02.04. 17:10:33

index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/04/matolcsy_szazezer_munkahelyet_leadott_a_celbol/

"A munkaerőpiaci helyzetre rákanyarodva a miniszter azonban két figyelemre méltó dolgot említ. Egyrészt azt, hogy a céljuk 2014-ig 300 ezer új munkahelyet létrehozni. Ez némi visszalépés az eddig hangoztatottakhoz képest. A Fidesz-kormány leghatározottabb célkitűzése, ígérete a tíz év alatti egymillió új munkahely, minden intézkedést ebből vezetnek le. Pár hónappal ezelőtt Matolcsy 2015-ig négyszázezer munkahely létrehozására tett ígéretet, és sokáig ezt hangoztatta a kormányzat is. Az azonban nem volt egyértelmű, hogy a ciklus végéig, vagyis 2014 közepéig érti-e ezt a miniszter, vagy 2015 december 31-ig kell megcsinálni a sokéves tervet.

Most azonban már a miniszter megelégszik százezerrel kevesebb új munkahellyel, igaz, 2014 végéig kell ezt elérni."

brlv24 2011.02.04. 17:17:55

@cso zsi: Hat igen, a linearis gondolkodas atka:)

Péterbá 2011.02.04. 21:58:46

@fepe: OK, meglatjuk mi lesz 2014.-ben!
Viszont addig sem erdemes 200 alkesz miatt felhuznod magad, hiszen Magyarorszag felviragzasarol van szo!DDD

dany82 2011.02.06. 00:28:33

hvg.hu/itthon/20080527_orban_egymillio_munkahely

"A Fidesz kormányra kerülése után már rögtön pontosított: 10 év alatt teremtünk egymillió munkahelyet."

Nem is tudtam, hogy 2008ban voltak a választások. :-) a jól informált balközép...

Nem csoda, hogy volt olyan hülye, hogy önként lemondjon a nyugdíja 75%-ról :-) ez a jól informáltság ára :-)

Egyébként 2002ben a Fidesz kb 5%os munkanélküliséggel adta át az országot az mszpnek. 2010re 10% fölé nött. Nem vagyok benne biztos, hogy a "balközépnek" a munkanélküliség kérdésében pofáznia kellene ilyen 8 év után.

bebe tv 2011.02.06. 11:56:00

@dany82: Egyébként 2002ben a Fidesz kb 5%os munkanélküliséggel adta át az országot az mszpnek. 2010re 10% fölé nött. Nem vagyok benne biztos, hogy a "balközépnek" a munkanélküliség kérdésében pofáznia kellene ilyen 8 év után.

A memóriád piszokul kihagy. Lehet, hogy lemerült benned a gomb elem? Ekkora agynál pedig még nem szabadott volna.. Vazzeg 2008-ban beütött a gazdasági válság, és gyakorlatilag az összes cég nem kevés embert bocsátott el a csökkenő megrendelések miatt. A megrendelés állomány úgy ahogy már kezd növekedni de és itt van a lényeg a cégek többsége minimális létszámnövekedéssel igyekszik a 2008 előtti megrendelésállományt és árbevételt teljesíteni.
Részben az üresjáratok csökkentésével, részben meg átszervezésekkel, kisebb részben meg ha lehetséges kvalifikált szakmunkások beállításával, ami módfelett nehéz ügy, mert az elmúlt 20 évben gyakorlatilag megszűnt a szakmunkás képzés.
A külföldinek meg gyakorlott önállóan dolgozni tudó szakmunkások tömege kéne és nem pedig cukrászból betanított esztergályossá avanzsált munkaerő. Tudomásul illene azt is venned, hogy hazánkban él egy 1 milliót számláló lóvári nyelvet beszélő réteg, amelynek semmiféle képzettsége nincs. Ezek munkába állítása szinte lehetetlen vállalkozás, hiszen ennyi udvarsöprögetőre mint amennyi hajdanán a kádári időkben volt egy tőkésnek nincs szüksége. A kigyúrtabb ezekből inkább bodzázik, mert sajnos 1 millió üres ügyvezető igazgatói állás már pedig nincsen.

sóhegy049 2011.02.21. 01:15:49

Tetszenek ezek a hétköznapi közröhejekből létrejövő posztok! :-)
Nem a szerzőt bírálom, sőt!
Végigolvasni pro és kontra... Egy a dráma, hogy egy magát politikai vezérnek valló és intelligensnek tartó ember, aki a Miniszterelnök, annak a száját hagyja el egy ilyen aberrált ígéret? Nem tudom, hogy kiket lehet ilyen számokkal megetetni? Egyáltalán ez az ember hogy tud ígérni? Munkahelyet nem tud egyet sem ő teremteni, hiszen nem a dolga! :-) A feltételeit tudná biztosítani, de ahhoz meg nem a kamura csinált extraadókkal kellene a befektetőt üldözni. Na meg diplomáciailag nem ártana egy pöttyet felzárkozni a civilizáltabb államok sorába, mint mondjuk Dél-Afrika? :-) A narancsoldalon meg azt fel kellene lelkileg dolgozni, hogy itt idegen tőke nélkül a foglalkoztatottak száma nem fog nőni. A Széchenyi tervet el kell felejteni, az pénzsika, nem más, csak a pártszín változott. Azt még hozzáteszem, hogy a versenyt, amit beharangozott a vezér, Németországgal és Kínával? Ez meg orvosi eset, mint az Alkotmány körüli hisztije. Arra sem hatalmazta fel a kuttya sem!

fepe 2011.02.23. 12:19:15

@bebe tv: Akkor nézd meg nyugodtan a 2007-es munkanélküliséget. Mert ez a mindent ráfogunk a világválságra szöveg egy kissé unalmas. Hogy a pi...ba szállt el a CHF a HUF-hoz képest? Ott nem volt világválság? Csak nálunk?

Segítek picit:
portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qlf001.html

2001 5,7%
2002 5,8% (itt köptek bele a levesbe a szocik, bár az év 1/4-e még fideszes volt)
2003 5,9%
2004 6,1%
2005 7,2%
2006 7,5%
2007 7,4%

cso zsi 2011.02.23. 23:12:38

@Lone Starr: "Nem lesz gá-zá-re-me-lés. Lassan mondom..."

Ööööö....

www.hir24.hu/gazdasag/220507/aprilistol-10-szazalekkal-dragulhat-az-orosz-gaz.html

"Áprilisban az árképlet alapján 10 százalékkal, ezer köbméterenként ismét 400 dollár fölé emelkedik a Magyarországra szállított orosz gáz tarifája – értesült a Népszabadság. Az ok, hogy az árképlet alapvetően a nemzetközi olajkurzushoz kötődik, márpedig az erőteljesen meglódult.

A 380 dolláros, jelenlegi "magyar" gázár jóval magasabb (bár nem a legmagasabb), mint az európai átlag - írja a lap a Reuters orosz forrásaira hivatkozva. Az európai átlag jelenleg 308 dollár. Ez az év végéig akár 352 dollárra is felkúszhat, ez azonban még mindig alacsonyabb, mint a januártól fizetendő 380 dolláros „magyar” tarifa. "

Lone Starr (törölt) 2011.02.24. 10:14:30

@cso zsi: www.mno.hu/portal/321620
Figyu, nem olyan nehéz ez. Lendvai Ildikót idéztem és ironizáltam. Ő mondta kb. ezt:
"Lassan mondom, hogy Orbán Viktor is megértse: Nem lesz gá-zá-re-me-lés."
Mindezt nyilatkozta 2002-ben és hasonlóan már a kormányzat nyergéből.

Khm... 15 (!) gázáremelés követte a 2. bölcs kijelentést. Ezt bele illett volna írnom, mégpedig lassan, ahogy Ildikó is mondta. Ezért elnézést is kérek, hadartam.
Most már remélem világos, hogy ha a válság előtti "jóléti rendszerváltásban" -lol- ennyi gázáremelés volt, a válság (amik történelmileg W alakot mutatnak gazdaságilag) idején, ez az amúgy is off téma (amit én 1 mondatban lerendeztem, remélve, hogy átjön a célzás) mi a helyzet. Nem igazán képzelhető el a közüzemi szolgáltatások árának változatlansága. A kőolaj épp árcsúcsokat dönt (okés, ezt nem lehetett előre jelezni, de épp sikerként értékelhető, hogy a hazai döntéshozók kalkuláltak vele). A földgáz árát a világpiacon az olajéhoz igazítják. Ennyi. Offot befejeztem, amit akartam, elmondtam.

bebe tv 2011.02.24. 17:07:22

@fepe: Köszi a segítséget de látszik, hogy nincs tapasztalatod a külföldiek befektetési gyakorlatáról. Az elmúlt 4-5 évben bizony-bizony nagyon sok külföldi cég vonult ki az országból és egyáltalán nem azért mert ez vagy az volt hatalmon.
Egyszerűen azért, mert tovább állt egy még olcsóbb országba. Jó példa erre a WET kft, aki hova tovább 800 embert foglalkoztatott. Mivel a tulaj már lassan 80 éves lett, hát eladta a cégét egy angol befektető csoportnak. Az angol managment, hogy produkálni tudja magát a magasabb profit miatt a befektetői előtt, hát fogta és átvitte az egész céget Ukrajnába. Ahol én dolgozom, ott 2008-2009 között a cég létszáma 200-ról 100-ra csökkent és kizárólag a válság miatt. Ez fokozottan igaz a nagy cégekre is. Például az AUDI a NOKIA és nagyon sokan mások olyan konstrukcióban tevékenykednek, hogy van egy fix saját munkáslétszámuk és vannak náluk alvállalkozók által kiközvetített munkások, akik az alvállalkozó létszámába tartoznak. Ha megy a szekér foglalkoztatják őket, ha csökken a megrendelés akkor pedig köszönjük szépen de maradjanak otthon.
Ne feledd azt sem, hogy Esztergomtól-Győrig a magyarországi cégeknél a dolgozó létszám lassan fele Szlovákiából jár át dolgozni. A legtöbbjük újabban már
szlovák alvállalkozók dolgozója. Nálunk dolgoznak, de Szlovákiában adóznak, mivel szlovák cégektől kölcsönzött munkások.
Nagyon sok kisebb cég aki mondjuk 2000-ben adómentességet kapott 5 évre, mert nálunk telepedett le, miután mi beléptünk az EU-ba egyszerűen elment egy másik olyan országba amely akkor még nem volt EU tag vagy még most sem az, hogy ott is újabb 5-10 évre élvezhesse az adómentességet. Ezek sajnos könyörtelen tények.
Ez a tendencia sajnos független attól, hogy éppen ki van hatalmon.

sóhegy049 2011.02.24. 21:20:14

@bebe tv:
Arra leszek ott kíváncsi, hogy a Suzuki és a beszállítója a Toyo is medig marad ott? Na meg Esztergomba a többi? Dorogon a Sanyo? Zoltek is van, de minek? Pedig kurrens terméket gyártana, a Holcim levesébe beleköptek, aztán más nem igen van, még a Forest? Esztergomtól elindulva, nem igen van már szlovák munkaerő. Ha a szlovákokra meg fújolunk, akkor sérül a szabad mozgástér, ez megint kétoldalú.

bebe tv 2011.02.25. 12:55:33

@sóhegy049: Mindaddig nem túl nagy probléma amíg ide fizetik az adóikat. A gond a külföldi munkaerő kölcsönzőkkel kezdődik, akik áthozzák az embereket aztán a műszak befejeztével meg hazaviszik. Ezek hazai munkahelyeket vesznek el, de külföldön fizetnek minden adót és járulékot.
A németek erre már rég kitalálták, hogy 200 fő fizikai dolgozót foglalkoztató cég max.
20 fő külföldit foglalkoztat. Aranyszabály a 10 % külföldi vendégmunkás.
Az állam nálunk kénytelen a jelenlegi állapotokba belemenni, mert máskülönben azzal fenyegetnek a cégek, hogy átmennek más országba.

sóhegy049 2011.02.26. 23:07:37

@bebe tv:
Annyiból nem értem ezt a tót importmunkát, hogy a cégnek nem mindegy, hogy ki végzi el a melót? A magyar sem drágább, sajnos! A fenyegetéseket ismerem, hallok arról infókat. A vendégmunka más, mert melóztam én is kint, ugyanannyit doboltam, mint az ottani. Itt semmi nem működik.

bebe tv 2011.02.27. 14:34:57

@sóhegy049: Sajna nem mindegy. Amíg a cég alkalmazottja vagy, addig a cég fizet utánad TB és egyéb járulékot. Ha az alvállalkozó dolgozója vagy, akkor az alvállalkozó fizeti mindezt utánad. Magyarán a cég az alvállalkozó felé mindent költségként tud elszámolni. Nagy előny még, ha nincs annyi munka a cégnél akkor
értesíti az alvállalkozóit, hogy mondjuk 3 hétig ne is hozzák az embereiket. Az alvállalkozó cégek dolgozói ráadásul nem is keresnek annyit, mint a munkát kiadó cég állandó alkalmazottjai, hiszen a kölcsönző cég tulajai is leveszik a hasznukat. Ráadásul még jó, ha be vagy jelentve nála minimálbéren.

bebe tv 2011.02.27. 14:43:56

@sóhegy049: A Suzuki-nál azért még maradtak, főleg a régi emberek közül, akik már 7-8 éve ott dolgoznak. Komáromban a Nokia-nál és a Nokia mellé telepedett beszállítóknál már elég sok szlovák munkaközvetítő cég embereit foglalkoztatják.
Gondolom Győr környékén még többen vannak. Egyébként a Zoltek-ben voltak vagy még vannak is Szlovákiából. 2008-as adatok szerint Egomtól Győrig kb. 30-40 ezer munkavállaló járt át Szlovákiából.Egy időben a Sanyo-nál is több busznyi ember járt át.

fepe 2011.02.28. 10:38:21

@bebe tv: Remek ez a kioktató stílus... Nekem aztán semmiben sincsen semmi tapasztalatom, ezért nem értem meg azt hogy pusztán az hogy a szocialista kormány előtt folyamatosan 4 éven keresztül csökkent a munkanélküliség, aztán a szocialista kormány alatt folyamatosan 8 évig nőtt (na jó, csak 7, az egyik évben 0,1%-kal csökkent) és azóta meg ismét csökken az nem a mindenkori kormány hibája. Hiszem valami csodálatos véletlen folytán a külföldi befektetők befektetési kedve valahogy a szoci kormány alatt nagyon lanyha a fidesz kormány alatt meg nem. De természetesen ez nem a pártoktól meg a kormányoktól, hanem a puszta véletlentől függ... Na nyilván...
Ja meg a válság. Melyik is? a 2004-es vagy 2005-ös? Amikor 0,9%-kal nőtt a munkanélküliség?!

bebe tv 2011.02.28. 13:35:46

@fepe: Nem állt szándékomban kioktatni és most sem az a célom de amiről írsz azt információ hiányának tudom be. Nem szabad elfeledni, hogy a 2000-es évek közepén meglehetősen sok kisebb 50-200 főt foglalkoztató külföldi tulajdonban levő cég állt tovább olyan országba, ahol újra kibulizhatta magának a minimum 5 évre szóló adómentességet. Cipőgyárak és varrodák tucatja zárt be és telepedett harmadik országba. Csak a lakóhelyem környékén tudok 2-3 olyan céget amely ezekben az időkben vonult ki az országból. Ez csak a környékünkön kb. 600 munkahely megszűnését eredményezte.
Ezt válaszoltad:
Hiszem valami csodálatos véletlen folytán a külföldi befektetők befektetési kedve valahogy a szoci kormány alatt nagyon lanyha a fidesz kormány alatt meg nem.

Nem tudom milyen cégekre gondolsz konkrétan, de sejtéseim szerint az AUDI és a Mercedesre. El kell, hogy keserítselek, de a bővítésről a megállapodást még a szocik alatt kötötték meg.Ennyire azért nem szabadna hadilábon lenni az időpontokkal.
A befektetési kedv, pedig olyan termékeknél amelyek árai és szállítási idejük el tudja viselni az akár 10.000 km-es szállítást az Európa szerte Kínába igyekszik.
A Bugatti cipőgyár például szintén Indiában és Kínában gyártat, amit a Reno-ban látsz viszont 20-27 ezer Ft közötti áron. Az egyetlen magyarországi ruhagyár a Styl is ár és eladási gondokkal küzd, hiszen tele van minden hipermarket kínai ruhaneműkkel.

fepe 2011.02.28. 13:44:35

@bebe tv: Na pont az a baj hogy én nem megyek bele olyan "konkrét" példákba hogy anyám szomszédjának az anyjának a papja hallotta valakitől hogy kirúgtak 10 ember az X Kft.-től. Mert ha nekem semmi közöm ahhoz a céghez, akkor már bocsánat, de nem érdekel. Mint ahogy az sem hogy ki mit gyárt Kínában meg Indiában. Nem az én bajom.
Én csupán megnéztem szépen hogy melyik évben hányan dolgoztak kishazámban, meg mennyi volt a munkanélküliség. Eszem ágában sincsen cégekre lebontva elemezgetni mindezt. Rajzolj egy grafikont, húzkodd be a mindenkori pártokat, aztán nézd meg a meredekségét. Ez ennyire egyszerű...
A "dehát a válság..." kezdetű magyarázatba inkább bele se fogj...

Ez egy fikázó blog, ami azt fikázza hogy nem lesz 1 millió új munkahely. Hát lehet... Amellett viszont ne menjünk el szó nélkül hogy 8 év alatt a szocialisták (mínusz!) -300 ezret "teremtettek"...
süti beállítások módosítása