Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Már miért is esne szét az MSZP?

2010.04.13. 06:49 | szocdemman | 147 komment

Címkék: mszp 2010

Re: Itt az idő, szétesni!


Szerintem egy 20%-os pártot, ami egyéniben több mint egymillió szavazatot kap nem kell temetni. Valóban ez a magyar szociáldemokrácia ügyének egy komoly visszalépés. És valóban a párt előtt komoly kihívások vannak. Az MSZP volt már bűnbak. Akkor is szépreményű csábítók ígértek a népnek olyan könnyű álmot, melyről hamar látni lehetett, hogy csupán duma volt. A vége csalódás és egy újra visszatérő erős baloldal lett.

No nem állítom, hogy most mást nem kell csinálni a pártnak. Az, hogy egy sor dologban ki fog derülni, hogy igazuk volt, nyilván kevés lesz. És az is ki fog derülni, hogy a Fidesz sem hozz csodát és Orbán Viktor sem a megváltó.

Az én demokrácia felfogásomban teljesen rendben van az, hogy az egyik párt kormányoz x évig, majd a másik következik. Sőt az is teljesen rendben van, hogy egyszer jelentősen nagyobb a bizalom egyik oldal iránt és az is természetes, hogy máskor meg nem. Hiszen ez a politikai váltórendszerek rendje és nem történ katasztrófa. Gondolom, aki demokráciában politikusnak áll az, ezt pontosan tudja. Nem több, csupán az MSZP elvesztett egy választást, ez a demokrácia szabályaiban benne van.

Tény, hogy komoly mértékű a visszaesése. Szerintem, aki esetleg a hatalomért és „ki tudja miért” fertőzte a magyar baloldalt az már szépen elsunnyogott. És hát lehet más oldalon próbálkozik… Gondolom ismeritek a pincében élő rágcsáló és a süllyedő hajó viszonyáról szóló történetet. Nagyot segítenek a hajónak, mert megszabadítják azt felesleges sulyoktól és az evező matrózok, akik húzzák a gályát előre, észre sem veszik, hogy kevesebben lettek.

Olvastam, hogy hagyták el igen tisztességes emberek is a pártot. Rájuk szükség lesz. Ők ezt tudják is. Ha vannak új szociáldemokrata, baloldali célok visszatérnek, hogy szolgálják és képviseljék tovább a mi közös ügyeink javítását.

Aki pedig akart munkára jelentkezni, az eddig is megtehette. Hisz most kemény munka vár a baloldalra. Szerintem ezt mind az egymillió baloldali magyar honfitársam is tudja. Általában, én azt tapasztaltam, hogy ilyen feladatra nem sok kemény legény szokott jelentkezni. Mindig könnyebb az erősebb védő szárnya alá bújni. Nem hiszen, hogy komoly csata törne ki, hatalmas marakodás azért, hogy ezt a munkát ki vezényelje. Mert nem hálás feladat most baloldali vezető politikusnak lenni.

Akkor ugyan mondja már meg nekem valaki, hogy miért is esne szét az MSZP? Jó értem én, hogy most nagy divi az MSZP-t temetni. Aki ezt teszi, vagy semmibe veszi egymillió honfitársának a véleményét, vagy roppant torz képe van a demokratikus világról. Németország és Franciaország több évtizedes demokráciák. Pártjaik kerültek már komoly válságba. De egy választási vereségtől nem estek szét.

Persze, a baloldal ügyének jót tesz a vérfrissítés. Szerintem szükség is lesz kívülről érkező új gondolatokra. Én minden baloldali barátomat csak biztatni tudok: tessék csatlakozni az MSZP-hez. Tessék munkára jelentkezni. Tessék kinyitni a szádat, leírni, elmondani, elküldeni. Az MSZP-nek meg, meg kell hallania ezeket a hangokat. Olyan párttá kell alakulnia, ami nyit kifelé. Nyitottá válik az új gondolatokra, a modern értékekre és bizony az emberek mindennapi problémáira.

Ez a munka kezdődjön el 2010-ben! Addig is második forduló!
 

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr641916558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J_H_Mallory (törölt) 2010.04.13. 08:49:49

Az a 20% négy év múlva, az MSZP szavazók életkori megoszlását ismerve, már csak 15% lesz. A híres médiagépezetéből mi maradt? A Népszava néhány habzó szájú publicistája, a hetihetes, meg a glamous csoport féle hivatásos rettegők. És már az Orbánnal való riogatás sem hoz szavazókat, hiszen van egy olyan párt, amelyre anélkül is lehet szavazni, hogy az orrát befogná az ember. Vasárnap este az MSZP megszűnt a FIDESZ egyetlen alternatívájának lenni. És ha a FIDESZ megszerzi a kétharmadot, akkor teljesen mindegy, hogy 58 vagy 17 képviselővel ellenzéki egy párt, a dolgok menetét befolyásolni ugyanannyira (nem) képes.

Az MSZP-t belülről feszítő elentétekről pedig a hivatkozott cikk elég kimerítően értekezik, gondolom Te is egyetértesz vele, hiszen egy szóval sem vitattad.

kuruckergeto 2010.04.13. 10:00:11

@J_H_Mallory: Szerintem te rosszul ismered az MSZP "életkori megoszlását". A szavazó bázis nagyrészét már most is a 18- 40 év közötti lelkes fiatalok adják és számuk csak növekedni fog mikor rövidesen összeomlik az a nehezen felépített Orbán imidzs, amely azt sugallta, hogy Viktor mindent megold, mindent kifizet, Ő a szent, Ő az egyetlen szeretett vezér aki mindenki bújára bajára megoldást talál. A csávóka túl sokat ígért bár programja nincs, a tegnapi sajtótájékoztatóját meg végig hazudta. Ha így folytatja akkor 4 év múlva az MSZP fog 53%-on állni!

J_H_Mallory (törölt) 2010.04.13. 10:38:25

"Az MSZP egyértelműen a nyugdíjasok pártja, ez már az életkori mutatókból is kiderült (55 év átlagéletkor), szavazóik csaknem fele nyugdíjas"

2010.04.13. 10:45:36

Hamarosan kipusztultok komcsik.

J_H_Mallory (törölt) 2010.04.13. 10:49:51

@libbancs: igen, tömören összefoglalva erről van szó.

Terézágyú 2010.04.13. 11:17:30

@libbancs:
"Hamarosan kipusztultok komcsik. "

És a fasisztákkal mi lesz?

Ja hogy fasiszták viszont nem léteznek, csak komcsik...

@J_H_Mallory:

A környezetemben élő összes nyugdíjas kőkemény fideszes.

tlac 2010.04.13. 11:23:03

Remélem a választási térképeket Fletó berakja az önéletrajzába

dr kíváncsivagyok 2010.04.13. 11:23:04

@libbancs: Miért is kéne kipusztulniuk a szüleidnek , nagyszüleidnek ?

tomwar 2010.04.13. 11:23:31

@Terézágyú:

Igy bizony...s hosszu tomott sorokban jottek a narancsirodaba adakozni a nyugdijbol!:-) Lattam, nem hallottam valakitol...

oTTo$$ 2010.04.13. 11:24:07

ezzel megfejelve kicsit kemeny:

A legtöbb pénzből (az ezen adat szerint kimagasló MDF után) az MSZP hívei élnek (havi 77 ezer forint egy főre jutó jövedelem), alig megelőzve az LMP-t.

noir66 2010.04.13. 11:28:09

Nem akarlak megbántani titeket, de még egyetlen kommunistát nem láttatok, még tv-n sem szerintem :)

Ami poén, hogy a Fidesz több általatok nevezett "kommunista" de inkább szociális intézkedést ígért mint az MSZP.
Persze erre inkább nem mondok semmit.

Hogy megpusztul e a párt mint MSZP lehetséges, a kérdés csak a mikor. Minden elpusztul idővel.

Én arra leszek kíváncsi amit ígért a Fidesz, amiért szerintem most megválasztották őket.
Az egyik a nyugdíjkorhatár miatt, csak 40 év munkaviszony legyen és töröljék el a korhatárt.
Másik a jelentős adócsökkentés. Igaz egy ideig szívunk, pár évet, mire rájönnének a külföldi cégek, hogy olcsó adózással tudnának itt létezni, munkát adni az embereknek. Alacsony adózás mellett kifehéredne a gazdaság is. És később szerintem az állam költségvetése az 1,5x-re duzzadhatna hitelfelvétel nélkül.

Ha ezt a kettőt megcsinálja a Fidesz akkor már megérte rájuk szavazni. Ellenkező esetben az lesz hogy letépem a fejüket, aztán a testükkel együtt karóba húzom és aki elmegy az utcán mellettük szabadon gyalázhatja a tetemüket.

Megkapták a 4 évre a bizalmat, csak nehogy az legyen hogy kitalálják megint; sokkal rosszabbúl áll az államháztartás mint gondolták (hozzáteszem ezek nyilvános adatok és közzel hellyel egész pontosak) ezért sajnos gyerekek csak szophatunk, nem lesz semmi amit megígértünk. Ez a halálom, ezért dupla gyalázás fog járni.

Mérnork 2010.04.13. 11:29:23

@kuruckergeto: Ezt a csodaváró hülyeséget csak az elborult szocirajongóktól hallom beteges önigazolásként ismételgetni. Az összes ismerősöm aki a Fideszre szavaz, tisztában van azzal, hogy jókora szarkupacot hagyott örökül a csodás ballib kormányzat, amit egyáltalán nem lesz könnyű eltakarítani. Csodát inkább kúrcsány feritől vártak az emberek 2006-ban...

blacklord 2010.04.13. 11:31:25

Már itt megakadtam...
"Az én demokrácia felfogásomba teljesen rendben van az"
Bmeg, van a -ba, -be, meg van a -ban, -ben. Nem csereszabatosak, OK?

2010.04.13. 11:36:00

T i nem modern, demokratikus európai baloldali párt, hanem posztkommunista mutyipárt vagytok.

Ezért fogtok az idős választói bázis kihalásával eltünni a picsába.

hk624de 2010.04.13. 11:36:06

Korrekt írás. Nem hiszem hogy sokan felvállanák a mai helyzetben. Szerintem nagyon fontos a baloldali értékek képviselete. Remélem a választási kudarc magával hozza a várt megtisztulást ami sokunk elfordulását okozta.

kuruckergeto 2010.04.13. 11:38:44

@Grunt: Az a baj, hogy az emberek tényleg a messiást látják Orbánban dehát mint ahogy az közel kétezer évvel ezelőtt is elődjéről, Ő róla is kiderül majd, hogy egy lufi az egész amit mond és csak egy nagydumás szélhámos.

yanchi345 2010.04.13. 11:40:56

@J_H_Mallory: "És ha a FIDESZ megszerzi a kétharmadot, akkor teljesen mindegy, hogy 58 vagy 17 képviselővel ellenzéki egy párt, a dolgok menetét befolyásolni ugyanannyira (nem) képes."
Na, azért a fidesz arra megtanította a politikai ellenfeleit, hogy pár demagóg kérdéssel lehet népszavazást rendezni (bár 2/3-dal ezt a törvényt is meg lehet változtatni, csak az túl átlátszó). Meg utcai hisztit.
Egyébként meg azért hullhat szét az MSZP, mert már így is minimum három irányba próbált menni, ebbe buktak most bele. De ez már középtávon is növekedést hozhat a darabok összességének.

Héttörpe (törölt) 2010.04.13. 11:44:03

@Grunt: Én is ezt tapasztalom. Tudom, hogy nem lesz jobb még évekig, de el kellene végre fölfelé indulni. Erre szavaztam. Na meg az sem utolsó helyen szerepelt a sorban, hogy látni akartam, ahogy leolvad az önelégült mosoly a komcsik képéről. Ma viszont arra keltem, hogy semmi sem változott: "Jó napot!-hazudta Kovács László" az Mtv-n próbálta ismét megállítani a Fidesz hazugsággyárát. Mint 2002 tavaszán.

Mellesleg, aki most a csodát várta, az a Jobbikra szavazott. ők hamarosan leszállnak a földre, nem kell aggódni.

yanchi345 2010.04.13. 11:44:13

@kuruckergeto: "ahogy az közel kétezer évvel ezelőtt is elődjéről, Ő róla is kiderül majd, hogy egy lufi az egész" - az előd harmadnapon feltámadt a halálból, előtte még betegeket gyógyított, tömegeket etetett meg pár kenyérrel és hallal, halottakat támasztott fel, ha ezeket Orbán is utána csinálja, akkor az ország rendbetétele már nagyobb zökkenők nélkül sikerülhet neki. Bár a zembereket elnézve lehet, hogy mégsem... :P

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.04.13. 11:53:05

orbán nyilván nem a megváltó -- csak épp a rendelkezésre álló mozgásteret sikeresebben hasznosítja.

pioker1933 2010.04.13. 11:54:22

Miért kell így aggódni egy baloldali embernek! Csak a baloldal képviselteti magát a parlamentben. Csak más párt bőrébe bújva.

Alex3000 2010.04.13. 11:57:25

Hát ez az amit én nem értek, hogy miért visszatérő párt, ha már egyszer bizonyítottan megbukott. Az egészet úgy ahogy van ki kellene söpörni és tiszta lappal indulni. Most ugyan azok ülnek ott mint a rendszerváltás előtt, csak más színekben.

fraki 2010.04.13. 11:59:00

az mszp-nek en sem josolok sokat. a valtoparti gondolattal egyetertek, es kerdeses, h h fog ez a formacio kialalulni eros mszp nelkul. tobb szempontbol erzem mar-mar paradigmavaltasnak ezt a valasztast.

eloszor is szellemileg igencsak felfrissult, odon partkatonak estek ki (mdf, szdsz, mszp nagy resze), friss uj erok leptek be. a jobbik radikalizmus receptje a parlament falain belul nem mukodik, uh sztem a jobbik elerte a csucsot. az lmp egy szellemileg eros, igeretes part, betoltheti a fidesz melletti urt.

ilyen versenyhelyzetben az mszp szellemileg nagyon gyenge. meg mindig egy posztkommunista szervezet (lendvai? szekeres? kiss? gyurcsany?) nagyon eros tarsadalmi kiabrandultsaggal szembenezve.

a fideszt soha nem a teljesitmenye miatt utasitottak el, hanem a tulzott ideologiai felulet miatt. gazdasagi tetterejet a fidesz mar bizonyitotta. (itt latszik a posztiro egyoldalusaga) eloszor tortent az, h a magyar valasztok gyenge teljesitmeny miatt zavartak el egy kormanyt.

tompus 2010.04.13. 11:59:50

Túl sok szavazatot kapott az mszp. 20% körüli eredmény nem rossz az elcseszett 8 év után. Nem fog sajnos megszűnni a párt.
10% alatti eredménynél talán elindult volna valamiféle erózió.

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.04.13. 12:00:37

@Grunt: a vicces az, hogy a pénzügyi elemzők nem szarkupacnak látják az országot, sajnálom ha a Fideszes ismerőseid véleménye ez Magyarországról...szerintem ez az ország szép és nem szarkupac!

SerialT 2010.04.13. 12:02:56

most nagy divi az MSZP-t temetni.
<< szupcsi mefoglamazcsi

Én minden baloldali barátomat csak biztatni tudok:
<< ha már ragozni annyira nem...

Na menjél narutozni inkább, azzal nem ártasz senkinek. Unalmas már ez a baloldali ömlengő vergődés. Ennyi volt, legalább 4 évig kuss. Be kéne már fejezni.

fraki 2010.04.13. 12:03:16

ami lemaradt: ha huzamosabb ideig megmarad a valasztoi magatartas teljesitmenyt ertekelo preferenciaja, akkor az mszp-nek sokaig nem fog meg gyumolcs teremni.

Peppermaster 2010.04.13. 12:06:05

Azért az megnyugtató hogy vidéken sokkal értelmesebbek az emberek, csak ezt a büdös fővárost kellene felégetni és újra telepíteni!
Orbán pedig nem fog csodát tenni 1 év alatt ezt minden szavazó tudja, de hogy szép lassan 100x jobb lesz nekünk és gyerekeinknek az biztos!

Jimbo75 2010.04.13. 12:07:41

"Olvastam, hogy hagyták el igen tisztességes emberek is a pártot."

Nnnna, innentől vált hiteltelenné, amit írtál. Tisztességes ember nem hagyhatta el a pártot, mert egy qrva darab tisztességes ember nem volt benne...

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.04.13. 12:07:57

@fraki: amióta a Fidesz nyert csak az eső esik... tehát túl sok minden nem változott. Akik eddig Zsigulival jártak nem fognak BMW-vel... Nem lesz itt sokáig semmi csak 10 tuti tipp mint ahogy volt 1998 és 2002 között!

Jimbo75 2010.04.13. 12:08:41

@Peppermaster:

Agyadat kellene felégetni, paraszt.

Alikam 2010.04.13. 12:10:36

Valaki nyomozza már ki, ezek a piroslaposok hol vannak, odamegyek oszt kisoztok nekik két pofont:)

gitáros 2010.04.13. 12:11:35

@Mészáros Laci:
Ez ilyen gyorsan kiderült? :))

szocdemman · http://www.piroslap.hu 2010.04.13. 12:13:21

@Alikam: miért nem kérdezel meg? Csak nehogy a kisózás közben pohárra essél... hozzál Ludas Matyit, hogy legyen közben mit olvasnom...

SiKom 2010.04.13. 12:17:01

@kuruckergeto:
"Az a baj, hogy az emberek tényleg a messiást látják Orbánban dehát mint ahogy az közel kétezer évvel ezelőtt is elődjéről, Ő róla is kiderül majd, hogy egy lufi az egész amit mond és csak egy nagydumás szélhámos."

Az, hogy MSZP-s vagy, még nem baj.

Az, hogy paraszt vagy, az viszont baj. Miért kell meggyalázni a katolikusok vallását?

Minden MSZPs így gondolkozik?

ügyfélszolgálatos 2010.04.13. 12:17:11

@SerialT: na az ilyen parasztok miatt vannak nem nyugger szavazói az Mszpnek. Ha már veletek nem ért valaki egyet, akkor annak kuss van... Mekkorát fogtok pofára esni amikot kiderül, hogy Viktor is bort iszik és vizet prédikál.

kpetya 2010.04.13. 12:18:10

@J_H_Mallory:

Jól látom, hogy a fidesz tanulatlanok pártja, akiket könnyű megettetni madzagra kent mézzel?

Liquid_Night 2010.04.13. 12:20:42

Kedves MSZP!

Épp olvasom az indexen a híreket, Lendvai felajánlotta egyes jelöltek visszalépését az LMP javára.

Szerintem ti ezzel nagyon csúnyán az önnön politikai túléléseteket akarjátok biztosítani, hisz ha lesz mellettetek egy másik, új, vállalható, tiszta, hiteles ellenzéki párt, ami ráadásul szintén bal, és amely képes lesz önállóan politizálni, akkor ennek a 20%-nak is lőttek, és még azt a szerepet sem fogjátok tudni eljátszani, hogy csak ti menthetitek meg az országot Viktortól.

Ez kb. pont olyan, mint amikor valaki nyakig van a kakiban, és kiabál mindenkinek, hogy hé, gyertek be mellém, segítsetek...csak akinek van esze tudja jól, hogy ez a bizonyos valaki eddig is csak taposott, és aki odamegy mellé, azt is beletapossa, hogy ő kimászhasson...

SerialT 2010.04.13. 12:21:33

@ügyfélszolgálatos: 1: azthiszem én nem parasztoztam le senkit. 2: fogalmad sincsen melyik pártján állok, egy szóval nem mondtam hogy Orbán szent lenne, vagy a FIDESZ, teljesen tisztában vagyok azzal, mint ahogyan már mondták, eddig is esett az eső, most is esik. De azt kéne felfognotok, hogy ez most igy lesz 4 évig, és teljesen felesleges több blogon nyafogni, hogy jajj, ez még nem a vég, stb. El kell fogadni, hogy most nem MSZP kormányoz, nem kell 40x megmagyarázni, hogy "bibibi, ugyanolyan szar lesz". Jahogy eddig is szar volt? Ha úgynézzük ez leaglább beismerés.

énis 2010.04.13. 12:22:08

"Az MSZP-nek meg, meg kell hallania ezeket a hangokat. Olyan párttá kell alakulnia, ami nyit kifelé. Nyitottá válik az új gondolatokra, a modern értékekre és bizony az emberek mindennapi problémáira." Erre most kell rájönni?? Akkor csak építkezzetek abból az alapanyagból, amit ti állítottatok elő...

aszfalt_betyar 2010.04.13. 12:23:06

Orbánékra szavaztam. Mint sokan, nem a csodát várjuk, nem lehet megvenni 19.000 Ft-ért és elkábítani száz napos programokkal. Azt várjuk, hogy az MSZP szétessen és végre a történelem pöcegödrében elmerüljön, ahová való. Hibás gondolat, hogy meg lehet újulni így MKP-MSZMP-MSZP viszonylatban. Pusztulnia kell ennek a hányingernek és egy _teljesen_ új baloldalt kell felépíteni gyerekek.

kpetya 2010.04.13. 12:23:42

@Jimbo75:

stumpf, járai, mikola mind mszmp tagok voltak. ja, hogy ők jó komcsik

SerialT 2010.04.13. 12:25:16

@aszfalt_betyar: Végre valakinek leesett. Nem a baloldallal van a baj, hanem EZZEL a baloldallal. Nah már csak 999.999 embernek kell rájönnie :)

condor 2010.04.13. 12:29:22

Szerintem az MSZP még nem adta fel.
Nyomják a kampányt és a vidéki fellegvárak fognak előtérbe kerülni, a bp-i lejáratott elvtársak helyett.
Ezt például ma 3 helyről is megkaptam mailben, iwiw-en, stb.:

A legérdekesebb és egyik legjobb beszéd a 2010-es kampányban:

Káli Sándor a tisztességről:

videa.hu/videok/hirek-politika/a-tisztesseg-napja-kampany-magyar-miskolci-szocialistak-0NcwSt8SeQg3z7FT

Kérlek küld tovább mindenkinek!!!

SiKom 2010.04.13. 12:31:04

@kpetya:
"stumpf, járai, mikola mind mszmp tagok voltak. ja, hogy ők jó komcsik "

Igen. Ők nem loptak el autópálya kilométerenként 1 milliárd Forintot.
Ők nem loptak el emellett még 4-500 milliárd Forintot.

Lopni fog a Fidesz is, de tizedannyit sem, mint az MSZP-SZDSZ. És mellette meg fog épülni, amiből loptak.

Már ez is előrelépés!

Fittipaldi 2010.04.13. 12:33:00

Az mszp hamarosan végleg el fog tűnni, a munkáspárt sorsára jut, és ezzel végre beteljesedik a rendszerváltás.

És mivel törvényszerű, hogy a valódi baloldali nézeteket is képviselje valaki, majd átveszi a helyét az LMP a baloldalon.

vontod75 2010.04.13. 12:33:06

Csak engem zavar, hogy egy olyan pártot, amelynek a vezető politikusai rendre 30+ évesek Fiatal Demokraták Szövetségének neveznek (meg MPSZ és KDNP is). Lehetne KKSZ MPSZ. :D

Egyébként meg simán el lehet lenni bal oldal nélkül is. Lsd lengyel példa.

J_H_Mallory (törölt) 2010.04.13. 12:34:27

@Terézágyú: Nem is állítottam sehol, hogy a környezetedben lévő nyugdíjasok többsége MSZP szavazó lenne.

@kpetya: ez csak annyit jelent, hogy a jelenlegi játékszabályok szerint ők működnek hatékonyabban. Demokráciában egy párt eredményessége a szavazók számától, és nem azok iskolai végzettségétől függ.

cetnik 2010.04.13. 12:45:04

A KO-ból felállni és tovább küzdeni nem jó , mert végleg kiütnek!El kell fogadni hogy az mszp lassan eltűnik mint az mdf , szdsz , miép stb.

gonosztojás (törölt) 2010.04.13. 12:45:20

@Sir Kommentor:
Öregem..ők is elloptak egyutópályát műtárgyastól...
Az M7 szőnyegezése(!) annyiba került mint 2 komplett pályaépítés..

Dezsőjóska 2010.04.13. 12:46:44

"Hisz most kemény munka vár a baloldalra. Szerintem ezt mind az egymillió baloldali magyar honfitársam is tudja."

Hát igen most már dolgozni is kell, nem csak lopni!

marczy 2010.04.13. 12:46:52

"Miért is esne szét?" Szét fog. Egyszerűen az elmúlt évek alatt annyira hiteltelenné vált a sok átvedlett komcsi, hogy már csak a legmegveszekedettebb kádáristák szavaznak rájuk. Az a generáció meg ki fog pusztulni.

Most lehet, hogy Orbán Viktor se jobb, de akkor mi lesz? Semmi. Végre kezdik belátni, hogy a kutyából nem lesz szalonna, a "kommunizmus" (így, idézőjelek között, tehát valójában bolsevizmus) a legaljasabb dolog, amit valaha politikusok kitaláltak.

Szóval hogy mi lesz, ha Orbán is lejáratja magát? A véresszájú nacionalisták szavaznak a Jobbikra, a ballib meg az LMP-re. A fiatal libsiknek is most lett elegük az MSZP elaggott brancsából, a szadesznek meg úgy, ahogy van, vége. Az LMP egy fiatalokból álló, láthatóan a fiatal generációkat megszólítani kívánó párt. Most lehet rájuk bármilyen címkét ragasztani, de az ország jövője szempontjából mindig is a fiatal generáció az, aki számít, mert 15 év múlva ők alkotják az adófizető aktív populáció derékhadát. Ezt látták a liberális fiatalok, és szavaztak az LMP-re.
Az LMP meg pont emiatt nem fog kókákkal, gyurcsányokkal és mesterházykkal kokettálni, mert azzal azonnal romba döntené mindazt, amit eddig felépített.

Félreértés ne essék, nem rájuk szavaztam, de most megmondom, hogy ha Orbánék is elhiteltelenítik magukat, akkor az LMP kormányra fog kerülni. És nem hiszem, hogy azért fog, mert hogy ennyi jó csajt egy rakáson egyetlen más párt sem képes felmutatni... (Csendben megjegyezném, hogy a Fidesz is hasonlóképpen indult!) Hanem azért, mert Pest mellett a Dunántúlon is rájuk fognak szavazni ebben az esetben nagyon sokan - és nem a Jobbikra.

Az LMP-nek persze előbb-utóbb színt kell vallania, de egyelőre nem ők fognak diktálni, hála a Fidesz-kétharmadnak. Hanem majd akkor, amikor a hatalom közelébe kerülnek, és mondjuk 4 év múlva a Fidesznek koalíciós partner kell majd ahhoz, hogy kormányt tudjon alakítani. Egy Fidesz-MSZP-összeborulás Orbán végét, továbbá a Jobbik elképesztő előretörését eredményezné, ez tehát kizárható. A Jobbikkal az a baj, hogy gazdálkodása átláthatatlan, és több mint valószínű, hogy az oroszok állnak mögöttük. Orbán kategorikusan elzárkózott attól, hogy a Jobbikkal koalícióra lépjen valaha is, ha tartja a szavát, nem is fog. Kérdés, akarja-e az oroszoknak átjátszani az országot... Nehezen hiszem. A lényeg: ha mégis megtörténne valamikor egy ilyen kényszerházasság, az sem használna a Fidesznek, de rossz hatása jóval komolyabb és elhúzódóbb lenne.

marczy 2010.04.13. 12:47:39

"Miért is esne szét?" Szét fog. Egyszerűen az elmúlt évek alatt annyira hiteltelenné vált a sok átvedlett komcsi, hogy már csak a legmegveszekedettebb kádáristák szavaznak rájuk. Az a generáció meg ki fog pusztulni.

Most lehet, hogy Orbán Viktor se jobb, de akkor mi lesz? Semmi. Végre kezdik belátni, hogy a kutyából nem lesz szalonna, a "kommunizmus" (így, idézőjelek között, tehát valójában bolsevizmus) a legaljasabb dolog, amit valaha politikusok kitaláltak.

Szóval hogy mi lesz, ha Orbán is lejáratja magát? A véresszájú nacionalisták szavaznak a Jobbikra, a ballib meg az LMP-re. A fiatal libsiknek is most lett elegük az MSZP elaggott brancsából, a szadesznek meg úgy, ahogy van, vége. Az LMP egy fiatalokból álló, láthatóan a fiatal generációkat megszólítani kívánó párt. Most lehet rájuk bármilyen címkét ragasztani, de az ország jövője szempontjából mindig is a fiatal generáció az, aki számít, mert 15 év múlva ők alkotják az adófizető aktív populáció derékhadát. Ezt látták a liberális fiatalok, és szavaztak az LMP-re.
Az LMP meg pont emiatt nem fog kókákkal, gyurcsányokkal és mesterházykkal kokettálni, mert azzal azonnal romba döntené mindazt, amit eddig felépített.

Félreértés ne essék, nem rájuk szavaztam, de most megmondom, hogy ha Orbánék is elhiteltelenítik magukat, akkor az LMP kormányra fog kerülni. És nem hiszem, hogy azért fog, mert hogy ennyi jó csajt egy rakáson egyetlen más párt sem képes felmutatni... (Csendben megjegyezném, hogy a Fidesz is hasonlóképpen indult!) Hanem azért, mert Pest mellett a Dunántúlon is rájuk fognak szavazni ebben az esetben nagyon sokan - és nem a Jobbikra.

Az LMP-nek persze előbb-utóbb színt kell vallania, de egyelőre nem ők fognak diktálni, hála a Fidesz-kétharmadnak. Hanem majd akkor, amikor a hatalom közelébe kerülnek, és mondjuk 4 év múlva a Fidesznek koalíciós partner kell majd ahhoz, hogy kormányt tudjon alakítani. Egy Fidesz-MSZP-összeborulás Orbán végét, továbbá a Jobbik elképesztő előretörését eredményezné, ez tehát kizárható. A Jobbikkal az a baj, hogy gazdálkodása átláthatatlan, és több mint valószínű, hogy az oroszok állnak mögöttük. Orbán kategorikusan elzárkózott attól, hogy a Jobbikkal koalícióra lépjen valaha is, ha tartja a szavát, nem is fog. Kérdés, akarja-e az oroszoknak átjátszani az országot... Nehezen hiszem. A lényeg: ha mégis megtörténne valamikor egy ilyen kényszerházasság, az sem használna a Fidesznek, de rossz hatása jóval komolyabb és elhúzódóbb lenne.

cetnik 2010.04.13. 12:50:08

Ha akkor nem váltják le a Medgyesit akkor ma nem született volna ilyen eredmény!

Flúgatlan 2010.04.13. 12:51:31

"Már miért is esne szét az MSZP?"

Pl. mert sok emberük esett el most kényelmes, nyugis állástól, többük börtönbe is kerül és marakodás lesz a párton belül.

Az eddigi belső marakodások végül is nem vezettek szakadáshoz, mert akkor ugrott volna a közösen felosztható konc, de most ez nagyon összezsugorodott.

+ Nagyon csábító egy "nagy egyéniségnek" pl. Gyurcsánynak "megtisztulni" az MSZP-től, elhatárolódni az eddigi disznóságoktól, az ország tönkretételétől és új pártot alapítani, bízva, hogy elég sok hülye feledékeny ember él az országban.

Orbánnak ehhez nem lesz köze. (Csak velem együtt örömmel röhög a markába, amikor az MSZP-sek egymást gyepálják...)

Csumpitáz Alfréd 2010.04.13. 12:56:43

El kell ismerni, most a FIDESZ (+KDNP - ja, hogy ez is egy párt?) győzött. Pont. Övék négy évig a lehetőség és a felelősség. A kampány vége felé már látszott, hogy őket is agyon fogja nyomni az az ígéretözön és 8 év demagógia, amivel ellenzékben elárasztották az országot. Ezzel lehet nyerni. Pont. De már elkezdték emlegetni a csontvázakat és az ország előre nem látott nehéz helyzetét. Ők nem látták? Akkor én miért láttam-éreztem?

Viszont ami szomorú, hogy a győztes oldal szimpatizánsai most mintha bosszúra és a másképpen gondolkodók teljes megsemmisítésére lennének kihegyezve. Tegnap rengeteg kommentben sajnálkoztak azon, hogy a baloldal és a baloldali szavazók nem tűntek el teljesen fizikai valójukkal együtt, sőt egy kommentelő még a veséik leverését is beígérte, idézem: "ahogyan azt kell".

Szóval a megérdemelt jobboldali gőzelem még nem jogosít fel senkit a másik oldal (vagy más oldalak) szavazóinak, szimpatizánsainak fizikai megsemmisítésére, vagy ezzel való fenyegetésre. Tudom, hogy vannak akik szerint az lenne a jó, ha csak egy szent magyar párt lenne, de az már nem demokrácia és abban már éltünk egy darabig, úgyhogy inkább ne. Nehogy már megint a besúgók és jelentgetők országa legyünk.

énis 2010.04.13. 12:57:49

@marczy: tegyük fel, hogy igazad van és a jobbik mögött Oroszország áll, viszont az LMP mögött meg Izrael (félreértés ne essék, nem zsidózom, hanem kérdezek). Tehát mennyivel jobb az nekünk, hogy Izrael szerez befolyást a politikában, mint Oroszország? Véleményem szerint semmi különbség nincs, hacsak nem az, hogy az előbbi talpa alatt igencsak forró a talaj a közel-keleti helyzetet tekintve.. tehát valahova menni kell.. nahát!

2010.04.13. 12:59:18

halál a magyarokra, dögöljön meg az összes!

Komoly!? 2010.04.13. 12:59:28

Hat ti nagyon el vagytok tevedve!!"Sajnos"a Magyar ember nevetsegesen NAIV es BUTA!Johet FIDESZ vagy JOBBIK vagy LMP lehet 2/3 barkinek a MAG nem VALTOZIK!

Ujra itt a FIDESZ bab kormany!!XDXDXDXD

Firuse 2010.04.13. 13:01:11

Ha ránézek "I. Szent Orbánra", a harag önt el. Ha Gyurcsányra, hát akkor is. Szerettem volna, ha nem lenne tele az ország segélyből élőkkel. Jó lett volna, ha a közbiztonság, valóban közbiztonságot jelentett volna.
De tudom, hogy olyan soha nem lesz, hogy mindenki dolgozik, és senki nem akar majd kirabolni az aluljáróban.
Mindössze annyit szeretnék most, hogy egyetlen párt legyen a hibás, vagy az okos. Szeretném, ha eljutnánk odáig, hogy a politikusaink ne tudjanak egymásra mutogatni, ki mit szúrt el. Szeretném, ha egyértelmű lenne a felelősségvállalás. És ha ehhez I. Orbán 2/3-os többsége kell, akkor legyen. Legalább kiderül, hogy a szájkaratén kívül képes-e még valamire.

kishusom 2010.04.13. 13:01:37

Sir Kommentor, igazad van, tényleg a Fidesz annak idején nem lopott el az autópálya építkezésből km-ként 1 milliárd forintot. Merthogy kb. 3 milliárdot loptak el az M7 "továbbépítése" során. Tudod, amikor mégcsak autóút volt, 2x1 sávval, a másik két sáv helye gyakorlatilag a CKt és az astfaltrétegek terítéséig elő volt készítve, földmű 2x2 sávosra megépítve, felüljárók úgy előkészítve, hogy nem kellett a bővítés miatt hozzányúlni. Na ekkor került a CKt + kötőréteg + kopóréteg terítése cca 3 milliárd forintba km-ként. Ennyiből mostanság megépül a sokat köpködött M6-os a maga alagútjával és völgyhídjaival...

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.13. 13:01:53

Én nem igazán értem, hogy egy ilyen felületen mint az index, miért csak komcsi meg lmp reklámblogok futhatnak.

Egyébként azért van végetek elvtársam, mert a szavazóitok döntő hányada kihalófélben lévő nyugger abból is az ostobább fajta. Meg azért mert hirtelen kurva sok lett az eszkimó és nincs fóka.

énis 2010.04.13. 13:03:32

@GoodL: "Szóval a megérdemelt jobboldali gőzelem még nem jogosít fel senkit a másik oldal (vagy más oldalak) szavazóinak, szimpatizánsainak fizikai megsemmisítésére"
Bocs, hogy ezt mondom, de hihetetlenül ostoba vagy!

KenSentMe 2010.04.13. 13:05:24

A szocialisták eddig szétlopták az országot, ne féljetek, ha majd kicsit joban mennek a dolgok, fognak még visszafele törni az elvtársak.. minden pénzt és minden követ meg fognak mozgatni, hogy újra hatalomra kerüljenek.

Orbán Viktorban én személy szerint nem a messiást látom, hanem egy politikust, akinek még maradt legalább egy marék ép agysejtje. Remélem, pontosan tudja, hogy ha valamit elbasz, akkor kb. vége a demokráciának, és jön a Jobbik. Az mindegy, hogy a Jobbik mondjuk majd csak 38%-kal nyeri meg a választásokat, a fasisztáknak nem szoktak gátlásaik lenni, ha egyszer hatalomra kerülnek.

Ha legalább ennyi realitásérzéke marad OV-nek, és ennyit fel tud fogni a valóságból, már 10x többet fog elérni, mint Lendvai "álomvilág" Ildikó, Gyurcsány "őrült" Ferenc vagy Mesterszarházy "vastagbőrű" Attila. Azt pedig nem tudom felfogni, hogy tudnak gondolkodó ember ezek után belépni az MSZP-be, és csápolni az előbb említett emberek rendezvényein.

Csumpitáz Alfréd 2010.04.13. 13:06:08

@énis: miért is? Vagy szerinted feljogosít (nyilván nem ezt gondoltad)? De persze egyszerű leírni, hogy hihetetlenül ostoba vagyok...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2010.04.13. 13:12:58

@Sir Kommentor
Ők nem lloptak? Gondolkozz csak, hány kilométer autópálya készült a Fidesz első regnálása alatt? És a többi dolog, Ezüsthajó Kft., Országblamázs Központ, Kaya Ibrahim, Joszip Toth, stadion beléptetőrendszer, és a sort még lehetne folytatni.

Jimbo75 2010.04.13. 13:13:24

@kpetya:

Ezzel arra célzol, hogy ők tisztességesek lennének?

Csumpitáz Alfréd 2010.04.13. 13:14:20

Ja és még valami: lopni mindegyik lop. Független kimutatások (pl. Transparency International tavalyi jelentése, stb.) szerint a közbeszerzésekkel kapcsolatos korrupció mértéke a legmagasabb ma Magyarországon. Ennek a melegágyai pedig az önkormányzatok, mint a legnagyobb ajánlatkérői halmaz. További tény, hogy 2006 októbere óta, amikor az önkormányzati választáson a FIDESZ nagyarányú győzelmet aratott, az önkormányzatok jelentős része jobboldali vezetésű.

Munkámból kifolyólag tudom, hogy mennyi például egy Budapest melletti kisváros fideszes polgármesterének leadandó baksis, ha az ember ottani közbeszerzés (előre leosztott) győzteseként szerződést szeretne kötni. Szóval hányinger mind.

nabu 2010.04.13. 13:14:42

@GoodLord: Szerintem a többség nem a baloldali szavazókat szeretné megsemmisítve látni és még csak nem is az összes baloldali pártot. Én lennék a legboldogabb ha létezne egy tisztességes szociáldemokrata párt. Itt az emberek az MSZP pusztulását akarják, ami se nem szociáldemokrata se nem baloldali, hanem egy hitelét vesztett oligarchikus párt.

A csodavárás meg szerintem marhaság ezt is csak az MSZP-sek mondják, én magam sem várok csodát Viktortól és, amennyire látom a fideszesek nagy része sem. Amit várok az egy vállalható 4 év kormányzás, mert az elmúlt 8 vállalhatatlan volt és erre most csak a fidesz képes. Csak annyit várok a politikától, hogy legalább a 94-2002-es színvonalat teljesítse. Nem mondom, hogy az Orbán-kormány csodát művelt 8 éve és nem is fog, mint ahogy a Horn kormány se csinált csodát, de vállalható volt, ennyi.

tocibacsi 2010.04.13. 13:15:00

"És az is ki fog derülni, hogy a Fidesz sem hozz csodát" - a fajtádról tudjuk, hogy még drukkoltok is ennek. Ezt tettétek 98 után is. Vissza is jöttetek, el is kúrtátok. Kétszer. De most VÉGE, pont.

Dr Gregory House 2010.04.13. 13:16:32

„...a Fidesz sem hozz csodát..”
Basszátok meg, ha kiteszitek az Index címoldalára, legalább ekkora helyesírási hibát ne hagyjatok benne!

beszaurusz 2010.04.13. 13:18:04

Nos, szerintem. Ennyi elvesztegetett idő (1917 óta) és teljesen evidens alkalmatlanság, rosszindulat, korrupció és vérlázító arcátlanság után abszolút itt az ideje, hogy a szocialisták és az általuk képviselt egész értékrend végérvényesen eltűnjön örökre (jó esetben a szavazóikkal együtt).
Remélem, a Fidesz megszerzi a kétharmadot és felhasználja a választási rendszer olyan szintű megváltoztatására, hogy a szocik soha az életben ne tudjanak többet visszatérni. Ezt a célt szolgálhatja még például a határon túli magyarok szavazati joga is.
Ezen túlmenően még határtalanul örülök a Jobbik növekvő térhóditásának is, valakinek kordában kellene már tartania a ZSiráfokat és CIbetmacskákat, hogy a saját országunkban ne harmadrendű állampolgárok legyünk.

énis 2010.04.13. 13:18:47

@GoodLord:úgy vélem csak egyoldalúan tájékozódsz és ez már önmagában is alátámasztja a feltételezésemet.
Fizikai megsemmisítés, ezt akarja a jobboldal, hol élsz te?

marklovassy 2010.04.13. 13:19:24

@aszfalt_betyar: en azt varom hogy mind jelenkori mszp es a jelenkori fidesz eltunjon. Az osszes gerinctelen fereggel egyetemben. Halistennek az SZDSZ es az MDF mar folyik le a wc-n.

Cooper82 2010.04.13. 13:20:50

Az MSZP egy olyan párt, aminek vesznie kell. Meg is tett érte mindent. Erre a pártra nincs szüksége senkinek. Jöjjenek újak, csak ne régi arcokkal! Fletónak sincs semmi keresnivalója a parlamentben. Disznóólban moslék között annál inkább.

subabubba 2010.04.13. 13:21:14

Én nem értem, mi az, hogy az MSZP mostani buktája a szociáldemokrácia mélypontja??? Mi köze az MSZP-nek a szociáldemokráciához? 8 év lózung-hallgatás után most vagy villant a Fidesz, vagy nem, de remélem, hogy egyik kimenet sem menti meg az MSZP-t. Nézd meg mi volt a kampánynyitójukon. Ez a híres "rettenetes tagság", nem?

FGSuperman 2010.04.13. 13:23:47

@Sir Kommentor: "Ők nem loptak el autópálya kilométerenként 1 milliárd Forintot."

komolyan gondolod, hogyha a "kisgyerek" megbukott szaros 60 millával, akkor a több milliárd elcsalása büntetlenül maradhatna?

megkapta az autópályából mindenki a részét
nekünk meg dobtak egy csontot egy 60 millás emberrel meg 2-3 BKV botrányt

Artie 2010.04.13. 13:25:24

@pioker1933: Nézd már! Nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel?:S

Ébresztő! A két legnagyobb párt posztkommunista! Mind a felső szinten (Martonyi, Járai...), mind retorikában, mind módszerekben, mind (nem létező) gazdaságpolitikában.

És - bármennyire is kiráz a hideg a Jobbiktől - a szavazók egynegyede azt üzente (és volt elég bátor ezt üzenni), hogy az elmúlt 20 év pártjaiból köszönjük, nem kérünk.

ThufirHawat 2010.04.13. 13:25:25

Azért lassan utánanézhetnétek ennek a "komcsi" dolognak. Nekem a Fidesz "programja" tűnik inkább annak, mint az MSZP-é. De bizti rosszul látom...

lkjpoi 2010.04.13. 13:25:41

"Olvastam, hogy hagyták el igen tisztességes emberek is a pártot."
= Hallottam a pártközpontban

"Én minden baloldali barátomat csak biztatni tudok: tessék csatlakozni az MSZP-hez."

Miért nem lehetett alapból úgy indulni, hogy ez egy pártblog?!?!?!
Az ilyen hazugságok miatt buktatok ekkorát a választáson!

FGSuperman 2010.04.13. 13:27:03

@marczy: az LMP mögött meg Izrael-USA

kpetya 2010.04.13. 13:32:41

@lkjpoi:
fiatal és demokrata mi, komcsi menhely a fidesz, azoké akik az mszp sem voltak már elég jók

subabubba 2010.04.13. 13:34:23

Nem vetted észre, hogy totál ciki lett az MSZP? De tényleg. A legtehetségesebb überszoci Gyurcsány Ferenc volt, de teljesítményével mindenkit alulmúlt, Hornra nosztalgikusan gondolhatunk vissza, mert ő nem a jópofizás, mozgalmi pódiumozás, értelmiségi reformmívelésben villogott, hanem tette a dolgát. Gyurcsány meg nem csinált semmit, Bajnai százszor jobb volt, és ő sem volt egy szupermen, mert csak válságkezelt.

kpetya 2010.04.13. 13:36:13

@Jimbo75:

inkább az elvtelen, köpönyegforgató jut róluk az eszembe

kpetya 2010.04.13. 13:38:48

@VRbagoly:

ott tévedsz, hogy ov a butaságával, a dafke nemet mondunk mindenre stilussal utcára vitte az ország egy részét. Mit fog csinálni ezekkel mikor kiderül, hogy ő sem tud mást mint az eddigi kormányok???

fraki 2010.04.13. 13:39:34

@szocdemman: Viszonylag gyors változást prognosztizálok. Gazdaságilag 1 év múlva érhet be egy új gazdaságpolitika, de a korrupció megvágása gyorsan éreztetni fogja a hatását, szintúgy a cselekvőkészség.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.04.13. 13:40:07

Azért esne szét az mszp, mert már csak a mészváza tartja össze, mint botox ildikót a plezúr.

kpetya 2010.04.13. 13:42:39

@marczy:

az a baj, hogy buta vagy. ovkád meg a szopottgomboc fejű elhintette benned ezt a komcsizást és nem látod, hogy az mszp nem erről szól. pedig csak egy furcsa elegye egy szocdem+liberális pártnak.

lkjpoi 2010.04.13. 13:42:50

@kpetya: az ilyenek eredménye egy lenéző mosoly, és a 2/3 !!!
:) hajrá, öregem!

lkjpoi 2010.04.13. 13:43:45

@kpetya: az mszp arról szól, hogy lopjuk el, ami mozdítható, de ennek most vége! Nézhetsz rendes munka után, különben éhen fogsz halni a következő 12 évben!

kpetya 2010.04.13. 13:45:05

@fraki:

szerinted ov tovább megy a bajnai úton? hogy adja be ezt a hívőknek?
korrupció megvágása??? ugyanmár, a pártkassza üres, a hiteleket vissza kell fizetniük, az uj káderek zsebe is üres még.

kpetya 2010.04.13. 13:46:19

@lkjpoi:

öcsikém, a parlamentben lesz vszinű 2/3, a választási eredmény szerint nincs 53% sem.

látszik, hogy a fütyisz az analfabéták pártja

zyl187 2010.04.13. 13:46:58

@szocdemman: Nem szokásom, de sajna 4 évente 1-2 nap erejéig izomból elkezdek politizálni, bár próbálok leszokni róla, most gyenge vagyok. Aki az MSZP-re szavazott az egyszerűen nem normális, vagy vak, vagy korrupt sz@r! Élen szocdemmann barátunkkal. Mi a rossebről beszélsz te itt? Ezért fizetnek neked? Meddig mondogatod magadnak ezt a kurv@ sok f@sssssssssssságot a tükör előtt, amíg elhiszed? Te hol éltél idáig? Szégyen és gyalázat amit a mocsadék MSZP itt művelt. De szép lassan lecsukogatják őket (tisztelet a kevéske kivételnek) ... sajna valszeg csak a jéghegy csúcsa...Kb egy év múlva nézzünk mááán meg egy statisztikát, hogy sikkasztás-hűtlen kezelés, stb miatt mely párt, vagy párthoz közeli ember lesz sitten a f@szba... az eredmény eddig lesújtó lehet számodra, bár gondolom van rá magyarázatod :):):). Szerintem kezdj el spájzolni öreg, mert valszeg csúnyán megcsappan az apanázsod most, hogy szoci barátaid csúnya pirosat kaptak... Bár szégyenszemre soha nem tudom végigolvasni sziporkázó elméd gyümölcsét (annyira képtelenül rossz) gondolom most, hogy már nem tudod kimagyarázni dédelgetett pártodat a sz@rból, bár valszeg megpróbálod (tad), elkezdheted izomból fikázni, fúrni, köpdösni Viktorékat... Sok sikert, csak így tovább :) Nyugtasson a tudat, hogy legalább őszintén hiszel valamiben.

kpetya 2010.04.13. 13:48:15

@lkjpoi:

mi van öcsi, örülsz, hogy kihuzhatod végre a nyelvedet nagyvezired hátsójából?

lkjpoi 2010.04.13. 13:49:29

@kpetya: nagyon sajnálom, hogy ilyen a választási rendszer. Az mszp-nek még parlamenti többsége sem volt 8 éven át.
Viszont nem állok le vitatkozni idiótákkal, szerencsére 1 millió alatt van a számotok, húzzatok dolgozni az elkövetkező 12 évre, nincs tovább ingyenélés és lopkodás a közösből.

kpetya 2010.04.13. 13:49:35

@zyl187:

az olyanok mint te fognak a legjobban pofára esni mikor elfogy a vodka, az igéret és felébrednek.

SZDSZPistike 2010.04.13. 13:50:46

Kovács László óta ugyanaz a stratégia ... Most Mesterházy fasisztázó Attilla is ugyanezt követi - végtére is, ezt tanulta

Annyira reménytelen helyzetbe került az MSZP, hogy kénytelen vagyok segíteni nekik. Pár kört letudok helyettük, hogy ne kelljen a kommunikációjukban tovább koptatni

"Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor", "Orbán Viktor"

Remélem ennyi 2 hétre előre elégséges lesz!

lkjpoi 2010.04.13. 13:50:51

@kpetya: hűha, ilyen stílussal hogy lesz meg az LMP szavazók behülyítése ?!

árnyasbetét 2010.04.13. 13:51:25

"Olyan párttá kell alakulnia, ami nyit kifelé. Nyitottá válik az új gondolatokra, a modern értékekre és bizony az emberek mindennapi problémáira."
Most már a látszatot sem kell fenntartani, hogy eddig érdekelték az emberek problémái? :)

lkjpoi 2010.04.13. 13:53:48

@kpetya: nem lesz pofáraesés, senki nem azt várja, hogy majd az állam megoldja helyette az életét. Azt várjuk, hogy hagynak tisztességesen megélni, és nem fojtanak meg a saját zsebük és a segélyesek javára. Elzavartuk azt a bandát, amelyik ezt művelte, és ha nem tetszik, hallgass az államférfidre, és húzz el külföldre, vagy kussolj és menj el dolgozni.

nemecsekerno_007 2010.04.13. 13:57:34

Engem személy szerint teljesen hidegen hagy, ha egy párt eltûnik a sûlyesztôben. Nehogy már a választó legyen a pártért és nem fordítva. Pont ez az egyik baj a magyar politikai rendszerben. A politika közszolgálat és aki ennek már nem felel meg az menjen a p****ba pártállástól függetlenül. Az is gond volt eddig, hogy túl sokáig élhettek a dinoszauruszok. Orbánt v. az LMP-t is s*ggbe kell rúgni ha elkezd hazudozni v. látszatintézkedéseket áttolni a parlamenten. Ne legyetek már naívak, egyik párt se hozza el a tejjel, mézzel folyó Kánaánt. Ennyire nem lehettek idióták, ezt csináltuk eddig és hitelekbôl finanszíroztuk. Kôkemény kitartó munka, költségvetési szigor, alacsony igényszint és komoly reformok. A többi hazugság, bárki is mondja. :(

admin1221 2010.04.13. 13:59:07

Aki még mindig a komcsi szót plántálja, az vagy rettenetesen buta, vagy sötét. A FIDESZ-t is le lehet simán komcsizni, hisz legalább akkora komcsik voltak...
Itt a hansúly a hatalom éhségen van. Szarból nem lehet várat építeni. Ha van 100 forintom és 1000-el tartozom, akkor az a nagyon hülye, aki elhiszi, hogy a 100forintból az 1000-ret vissza lehet úgy fizetni, hogy még 50 forint marad is. Viktor király nagyon jól csinálja, el kell ismerni. Tudja, hogy Magyarországon nagyon sok a hiszékeny ember, akiknek bármit be lehet adni. Ezután még a kerítés is kolbászból lesz, majd meglátjátok! Nem kellenek itt megszorítások meg adók, hisz kurva jól állunk. Majd figyeljétek meg 4 év múlva a 3. ország leszünk Európában...

borovi 2010.04.13. 14:02:42

@libbancs:, @J_H_Mallory: Egy blogon az ember nem kezdi el magyarázgatni az ilyen szellemi toprongyoknak, mint ti vagytok, hogy mi a különbség egy baloldali szavazó és egy kommunista között. De ezt ti is tudnátok, ha iskolába jártatok volna és nem mellé.

FGSuperman 2010.04.13. 14:10:16

@admin1221: szerintem 2.
hátulról
talán Albánia mögénk szorul

:-(

bigthereal 2010.04.13. 14:11:52

valaki megmagyarázná, hogy mi a köze az mszp-nek a szociáldemokráciához, és a baloldalhoz?

ha már a poszt így említi

bigthereal 2010.04.13. 14:14:27

@admin1221: te nagyon buta vagy...

senki nem mondta, hogy kolbászból lesz a kerítés, csak azt, hogy lehet jobban is kormányozni, mint a komenisták tették! és ez így is van!

Cantona 007 2010.04.13. 14:24:28

Ritkán kalandozok baloldali blogerek közé, de azt megállapíthatom, hogy kritikán aluli a színvonal. A hetvenes években a szemináriumokon volt ilyen sötétség mint itt. Csak így tovább elvtársak!!

parttalan 2010.04.13. 14:24:46

Mára a keménymag, a szoci törzsközönség maradt. Ez annyi, amennyi szavazatot kapott a párt országos listán. Közel 1 millió ember. Ez valóban nem kevés - csak mondjuk a fidesz törzsgrdája - hasamra ütök - kétszer nagyobb. És törzsközönséggel nem lehet választást nyerni - a Fidesznek sem.

Elvesztette a bizonytalan, a pártreferenciával nem rendelkező több milliós választópolgárok előtt a hitelét. Amit még vissza lehetne szerezni (amennyiben ráadásul kormányzásával a Fidesz is gondoskodik erről), de ami félő: az idő előrehaladtával a választóközönség érdeklődését is el fogja veszteni. Kikopik a társadalom tudatából az mszp - mint lehetséges alternatíva, mint váltópárt. És ez lehet a súlyosabb következmény.

Mit lehet tenni? Nagy horderejű személyi és tartalmi változásokat kell véghezvinni az elkövetkező időben. A személyi változtatásokon belűl jelentős súlyal a fiatalítást tekintem fontosnak. Olyan arcokat akarok látni, akik ott álltak Mesterházy mögött a vereség estéjén. És még többet... Mert vannak szocialista, baloldal érzelmű fiatalok - még akkor is, ha a fiatal választói rétegek jó része ma a jobboldalon (meg sajos a szélsőjobboldalon) van.

A pártnak szvsz határozottan szakítani kell az un. "népi baloldal" ósdi gondolatával. Erre sajna még ma is sokan valós alternatívaként, járható útként tekintenek a párton belűl - főleg a gyurcsányi út zátonyra futása után - sőt,már GYF alatt, sőt előtte végig ennek a gondolatiságnak a jegyében működött az MSZP, amivel - sztem Gyurcsány nagyon helyesen - szakítani akart. Mert felismerte a tarthatatlanságát. Ugyanakkor lássuk be: GYF leszerepelt. De mi van az általa kijelölt iránnyal? Vele nem folytatható, pedig én magam is a legrátermettebb szocialista politikusnak vélem. És ez az ő igazi tragédiája. Az út, amit ő felvázolt jó, de jelentős népszerűtlensége miatt kapitánynak már nem állhat be.

Szóval akkor mit lehet - sőt kell tenni? A dillemma csak látszólagos. A fiatal generáció vezérletével ki kell jelölni egy modern, a kor követelményeihez igazodó, progresszív irányvonalat, és rálépni. Ezzel párhuzamosan a mostani garnitúrát leépíteni. A Lamperth Mónikat, Szekeres Imréket, Szili Katalinokat érdemeik elismerése mellett nyugdíjjazni.

Több balos publicistától hallom, olvasom, hogy az mszp-nek a kisemberek pártjává kell válnia, ill. az ő támogatásukat kell visszaszerezni. Ez o.k, de kevés. Ha csak rájuk fog koncentrálni a párt a jövőben, akkor váltópártként az Mszp borítékolhatóan nem fog többé szóba jönni. Ezt akarjuk??

Nem? Márpedig akkor szakítsunk már ezzel az örökös, és a párton belűl ma is divatos "kisember támogató" mítosszal. Néppárti keretben kell továbbra is defíniálni magát az mszp-nek, mert csak így jöhet szóba a jövőben is jelentős politikai erőként. Néppárt: amiben benne foglaltatnak természetesen a szegények, a kisemberek, a rászorúltak, - de a fiatalok, a diplomások, a jó anyagi helyzetű középposztály is. Ez miért lenne ellentétes a baloldalisággal? Könyörgöm, nézzünk már szét Ny-Európában a nagy baloldali pártok között...

Szóval a feladat óriási, és most aztán - főleg ilyen kijózanító választási vereség után - tényleg nem tűr halasztást. De legelőszőr is ott bent, a pártagsági és a mai vezetői fejekben kell megérlelődnie mindennek. A következő 1-2 évben végbe kell mennie a személyi-tartalmi megújjulásnak. Fokozatosan, nem fűnyíróelvszerűen, - mert az megint csak frusztráltsághoz, sértődöttséghez vezet. A parlamenti ciklus közepére készen kell állni a megújjult MSZP-nek, hogy a következő évre az eu-s parlamenti, majd már a következő orsz.gyűlési választásokra - nem kapkodva - legyen elég idő a fölkészülésre.

Tudom, hogy elméletben könnyű beszélni minderről, de a gyakorlat sem vezethet máshova. Én mindenesetre -most még - kitartok az mszp mellett.

Csé 2010.04.13. 14:26:37

Egyik komunistázik, másik fasisztázik, harmadik zsidózik, negyedik les bambán... És akkor most ezekre szavazzak, akiknek ilyen támogatóik vannak? Nanemár... Nekem se tetszik pár ember bizonyos pártokban, de attól még nem kezdek el majom módra károgni valami egetrengető faszságot, mert a többi egymillió vagy 3 millió vagy akármennyi is azt teszi... Álljon be a sorba aki akar, én szép csendben elröhögök, vagy inkább sírdogálok, hogy az úgynevezett NAGY RENDSZERVÁLLTÁS óta a politika csak széthúzta az országot és mára mindenki utálja a másikat, mert neki nem kék hanem barna a kerítése...
Azt hiszik aki mszp-szavazó vagy neadjég párttag, az lop csal hazudik, könyörgöm ez nem nonszensz kicsit? Anyátok-Apátok vígan abban a "kommunista" országban élt, amit most úgy szapultok, mint valami utolsó szardarabot, hát szánalmas mondhatom...
Tessék szépen csendben leülni, adva van a lehetőség, tegyétek szebbé az országot, én nem akadályozok meg benne senkit, sőt segítek ahol tudok, de ebből a szardobálásból már nagyon elegem van, ki kéne menni végre a majomházból!

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.04.13. 14:26:47

A kommunista, balos, liberális ember kivétel nélkül spirituális értelemben vett untermensch. Elhomályosult értelmüü , mihaszna, lusta, semmirekellöö fölösleges embertípus akik az igazságot szurrogátumokban, izmusokban, teóriákban, kiagyalt modeleken keresztül értelmezik emiatt egyre távolabb kerülnek a középponttól, Istentöl, a bensö fénytöl, a valódi minden síkon megvalósuló teljes élettöl.

Ez a kurvára nem pécé véleményem.
Piros lap my ass.

tocibacsi 2010.04.13. 14:37:06

Én eleve azt sem értem, hogy ez az utolsó mocsadék tolvaj hazug banda ki a jó büdös francnak fog hiányozni, kik azok a seggnyalók vagy effektive hülyék, akik itt értük óbégatnak?! Persze, kell másik erő is a parlamentbe, mint a fidesz vagy a jobbik vagy éppen mondjuk a türmergyuszkó vagy bárki... LMP, faszom. DE mért pont ez a béna banda? Akik már 8 éve bizonyítják nemhogy alkalmatlanságukat, hanem direkte szándékosan kártákony voltukat!!! Olyan, basszameg, mintha a szarotokból tárnátok elő a meggymagot...minek? Van másik, ami nem szaros... ha nincs, csináljatok... Ott az LMP, ők megcsinálták a saját pártjukat...

Gabriel Potter 2010.04.13. 14:41:54

Itt bizony! és szét is fog esni. Mit esni - hullani, darabokra. Ha ez nem így lesz, akkor nincs hely és mód arra,hogy egy normális baloldal megszülessen. Ez a mostani poszt kommunista majd privatizációs kapitalista velejéig korrupt és emiatt döntésképtelen borzalom minél előbb eltűnik annál előbb lesz tisztességes politikai paletta nálunk is. Mert nyilván szükség van baloldali pártokra baloldali értékek képviseletére. Annál is inkább mert egy normális baloldal összeszedné azokat a szavazókat akik most kínjukba pl a Jobbikra szavaztak. Innen is látni hogy amit ma magyarországon baloldali pártnak látunk (láttatnak velünk) az nem más mint egy velejéig rohadt korrupt rablóbanda. Tönkretették az országot, de elárulták saját tisztességes szavazóikat, a normális baloldalt, a baloldali eszményeket is.
Pusztuljanak minél előbb!!

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.04.13. 15:05:59

Hehe. Szocinak lenni Magyarországon szánalom.

legeslegujabbkor 2010.04.13. 15:21:45

Akik itt tolvajoznak, azok elfelejtik, hogy a közpénzek még mindig átláthatatlanul jönnek-mennek. Majd ha az első törvényt meghozza a FIDESZ, hogy most már mindent ellenőrizhetünk, na akkor talán reménykedhetünk. Addig ezt csak hitnek nevezik.

fludd 2010.04.13. 15:22:54

"Fidesz sem hozz csodát .." De legalább nem kúrja el annyira minta komcsik a szadistákkal karöltve.

A "nem lesz egyből mercédeszem" és a "még az opelomat se tudom fenntartani" között van különbség. Én inkább az elsőt választom.

A szoci szavazóbázis jóréesze a nyugdíjas korosztályban van. Négy év múlva lehet, hogy ugyan annyi nyugdíjas lesz mint most, csak a személyi összetétel változni fog egészen piztosen. Tehát a biológia is a szoci szavazóbázi errodálódásán dolgozik.

Az LMP bekerülésének örülök, mert van alterbatíva a bal oldalon. Nem acsarkodnak, nem megosztóak. Csak tenni akarják a dolgukat. ÉÁs ez a szocik baja, hogy aki baloldali és még gondolkodik is, inkább az értelmes alternatívát választja, mint a posztkommunista begyepesedett utódpártott.

Uff!

Coupeboy 2010.04.13. 15:26:55

én is úgy látom ,hogy szétfog hullani. legöregebb szavazó tábora az mszpnek van.és mint tudjuk a halandóság idősödő korral nő.ha fellendül az ország akkor még ennyien se fognak szavazni az mszpre.ha meg nem még ott van a jobbik vagy az lmp akire lehet voksolni a fidesz ellenében. nekem nem fog hiányozni az mszp.

énis 2010.04.13. 15:33:53

még jó, hogy az lmp nem megosztó..még jó, hogy az lmp vezetőjét shiffer andrást nem lehetett látni egy magyarellenes felvonuláson, aminek az volt a célja, hogy a magyarok rasszistafasisztaantiszemitatrappisták! vagy mégis volt ilyen és ő is ott volt, nahát?!

fludd 2010.04.13. 15:38:25

@énis:
EZ nem tudom mi volt meg ki volt ott...
Ha ez így van akkor LoMPos kap nálam -15 pontot.

sanyix 2010.04.13. 15:40:28

az tény, hogy aki mostanában a maszopra/szdsz-re szavaz/támogatja őket, az nem baloldali és nem is demokrata... hanem az szar ember, mert most már véglegesen kibújt a szög a zsákból.
Már nem is lehet azt mondani mint az előző 16 évben hogy egyszerűen csak hülye, és primitív, aki rájuk szavaz, mert az orrotok előtt csukják le a fél bagázst, és az rátok omlik az ország.

nem ég a pofátok amikor arra gondoltok hogy egy olyan pártra szavaztok (vagy csatlósára), ami sok évtizeden keresztül elnyomás alatt tartotta az országot (mkp->mszmp->mszp), és közben magatokat demokratának hívjátok? Ez kb olyan mintha kurvaként szeretnétek apácák lenni...

jozicsenko 2010.04.13. 15:47:57

loptak volna kevesebbet az elvtársak, most is lenne esélyük

12.000.000.000.000 Ft tünt el: ennyi az mszp cehhje

csak épp én fizetem majd ki

szerencsére az mszp a szavazóival együtt hal majd ki: van még egy millió megtévesztett ember itthon, ennyi...

M1rage 2010.04.13. 15:48:43

@kpetya: Súlyosan buta vagy, krónikus agyatlanságban szenvedsz. Egy biten kombinál az agyad:

0 = mszp kormányoz, minden jó, még ha szar is.
1 = fidesz kormányoz, minden szar, még ha jó is.

A szánalmas benned leginkább az, hogy te VÁGYOD a fidesz (és persze Orbán) bukását, teljesen mindegy, hogy milyen áron következzék az be, és mindezt mindössze egyetlen céllal: hogy tovább ugassad "a naugye megmondtam" kezdetű frázisokat.

Nagyjából el tudom képzelni - tapasztalat alapján -, hogy miylen szociopata életet élhetsz, és Te pontosan azt kapod az élettől, amit megérdemelsz. Hálisten elégedett vagy vele.

Jegkoko 2010.04.13. 15:52:54

Érdekes az emberek memóriája ugy tünik nagyon is szelektív, 2002 ben nagy többség leszavazta a vityáékat, most meg ugy tekintenek rá mint holmi megváltó. Akkor lesz az ország igazán nagy szarban, ha a fidesz azt a politikát fogja folytatni, mint 2206 után az önkormányzatoknál, mindent lezűllesztenek felvesznek több milliárd ft hitelt, amit elköltenek mindenféle felesleges tervekre , az eu és a népnyúzó kormány álltal támogatott beruházásokat pedig saját sikerként könyvelik el.

fludd 2010.04.13. 15:58:50

@Jegkoko:
Erre még majd 200 évet kell várni, hogy megtudjuk mit csinál a fidesz 2206 után.... :)
Debrecen nagyon le van züllesztve... :)
Még jó, hogy Budapesten a szci-szadista koalíció van 20 éve és ezért virágzik ennyire... :))

M1rage 2010.04.13. 15:58:55

@Jegkoko: Mint köztudott, az önkormányzati normatívát a kormány állapítja meg, ergo a kormány pénzeli az önkormányzatot, ami abból köteles közalkalmazotti bért fizetni, iskolát, kórházat, rendőrséget fenntartani et cetera.

Namost köztudott, hogy a kormány évről-évre csökkentette azokat az összegeket, amikből ezen intézményeket fenn kell tartani, kezdve a Medgyessy-féle közalkalmazotti béremeléssel, aminek legalább az 50%-át NEM ADTA a kormány, hanem kiadta az önkormányzatoknak, hogy gazdálkodják ki.

Kérdem én: Szerinted egy olyan helyzetben mit kellene tennie egy önkormányzatnak, amelyben nem tudja kifizetni a közalkalmazottait, mert olyan mérétkben csökkentette az állam a normatívát?

Kéretik elgondolkodni, mielőtt hülyeséget beszélni.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.13. 16:00:16

"Valóban ez a magyar szociáldemokrácia ügyének egy komoly visszalépés."

Az maga az msz(m)p volt...

loláb 2010.04.13. 16:01:23

Az mszpnek akkor lenne eséje a megújulásra, ha azok hagynák el a pártot, akik az elmúlt időszakért felelősek. Mivel az állami apanázs kb negyedére zsugorodik, bkv-s módon pénzt szerezni pedig október után nekik már nem lehet, sok lesz az éhes száj a pártban. Ha eszük van, akkor azoknak adnak enni, akik emellé dolgos kezet is hoznak a pártnak, és nem azoknak, akik csak a pofájukat jártatják.

Hiteles szociáldemokráciára valóban szükség van, de az mszp mostani első és másodvonala(és harmadvonala jelentős része sem) sem nem hiteles, sem nem szociáldemokrata.

Ha van egy olyan réteg a pártban, akik értelmesek, karakteresek, szociáldemokraták és szeplőtelenek, akkor van visszaút, nem feltétlenül 4 év múlva, de valamikor vissza lehet kapaszkodni.
Ha a mostani "elit" valóban a párt "elite", akkor viszlát mszp. Viszont ekkor nyugtasson az a tudat, hogy nem tűnik el pótolhatatlan érték a magyar politikából.

fludd 2010.04.13. 16:02:02

Na erről van szó:

"Ahogy ezt már a korábbi Forsense-mérések is mutatták, az MSZP támogatóinak bázisa az idősebb korcsoportokra szűkült le, szavazóinak kétharmada 55 évnél idősebb volt a választás napján. Az MSZP-bázis a vasárnapi voksolás után a korábbinál is erősebb feminin karaktert mutat, támogatóinak közel kétharmada nő. A szocialista bázis alacsonyabban kvalifikált az átlagnál, szavazóik fele szakmunkás végzettségű, vagy legfeljebb 8 általánost végzett."

Nem lesz itt semi féle megerősödése a posztkomcsiknak.
Ennek a gárdának már nem terem babér, megújulni meg nincs ínyére. Tűnjenek el végre, helyet engedve egy valódi baloldalnak!!!
Uff!

énis 2010.04.13. 16:02:30

@fludd: hát sem az rtlben sem a tv2ben nem volt róla szó.. de megtörtént, úgyhogy a -15 pont, legyen %pont jogos!

M1rage 2010.04.13. 16:09:53

@Jegkoko: "az eu és a népnyúzó kormány álltal támogatott beruházásokat"

Kis guglizással hosszú listát lehetne készíteni olyan intézményekről, amik EU pénzt pályáztak, és habár megnyerték a kiírást,
1. soha nem kapták meg a pénzt
2. csak részben kapták meg a pénzt
3. a pályázat célja értelmét vesztette, mire megérkezett a pénz

Többek között ilyen "támogatott beruházások" miatt is voltak kénytelenek egyes közintézmények hitelhez folyamodni, ami közvetve az önkormányzat eladósodását hozta magával.

Ismét egyes, leülhetsz.

Jegkoko 2010.04.13. 16:21:12

@M1rage: Persze a nehéz helyzetben lévő önkormányzatnak mindenféleképp el kell szórni 11 milliót uj iskola tervezésre ugyan ennyit falu központra , ugy hogy a meglévő intézményeken még csak áéllagmegóvást se végeztek az elmúlt 4 évbe.Hát nálunk pl az autópálya lehajtó teljessé vállását, vagy éppen a településen átfolyó patak medrének kikotrását illetve egy részének kikövezését is az unio fizette, na ennyit arról, hogy nem támogatott semmit se.Persze biztos én látom rosszul a helyzetet és itt nálunk minden a legnagyobb rendbe van és csodás utak nem épülnek, és útfelújjítás alatt kátyúzást kell érteni.Furcsa mód az előző vezetés idején ilyesmi nem volt, ugyan is nem kevés aszfaltozott utat csináltak.

énis 2010.04.13. 16:23:58

@fludd: nagyon helyes! Netről sokkal széleskörűbben lehet tájékozódni.. :-)

énis 2010.04.13. 16:26:35

@Jegkoko: unió fizette? Csak úgy per hecc, mert nem volt jobb dolga és maradt pénze odaadta nektek, így gondoltad?

AzHofi 2010.04.13. 16:30:08

Szerintem senki nem tekint senkire megváltóként, de ez a mostani mszp még egy játszótér irányítására sem alkalmas, ha azt akarjuk, hogy ugyanannyi homok, meg csúszda maradjon azon a játszótéren. Szépen tessék összeszedni a nokia dobozokat, belülről, öntisztításként kivetni a rejtőzködő hagyócuslagokat, és akkor lehet megint elkezdeni beszélgetni az ország dolgairól.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.13. 16:31:33

Akik eddig MSZP szavazok voltak, azok kozul megmaradtak a luxusnyuggerek. Ok adtak ki ezt a tizenakarhany szazalekot. A tobbi, akik belattak, hogy mennyi szart kaptunk az utobbi 8 evben (az ertelmesebbje) atszavaztak Viktorekra. Ennyi a tortenet. Nem lesz itt megerosodes,nem lesz itt lofasz se.

Jegkoko 2010.04.13. 16:31:41

@énis: az elöbb irtam, hogy uniós és állami támogatással megvalósult beruházások voltak.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.13. 16:33:55

Hát annak idején az SZDSZ-nek is volt 20 %-a, aztán milyen szépen szétesett hálistennek. Remélem az MSZP is így jár!

kubatov_kommunista 2010.04.13. 16:41:16

Az első adandó alkalommal mikor a lelkes választó is (ő vagy valamely közeli rokona) beleesik valamelyik intézkedésbe, már nem lesz olyan lelkes.
márpedig bele fog esni.
és akkor kijózanódik.

elp 2010.04.13. 17:30:38

@ kubatov_kommunista 2010.04.13. 16:41:16

istenem te kommunista marha.....

TH 2010.04.13. 17:32:55

"Szerintem, aki esetleg a hatalomért és „ki tudja miért” fertőzte a magyar baloldalt az már szépen elsunnyogott."

Ez a hét vicce, komolyan. Nem azt mondom, h. nincsenek jó szándékú, tehetséges politikusok az MSZP környékén, de azért legyünk már realisták egy kicsit...

histar007 2010.04.13. 17:35:51

Az a gond veletek szocikkal, hogy el sem tudjátok képzelni, hogy a dolgokat valaki tudja jól is csinálni. Jöttök a balos ideológiával, a munka és a szolidarítás eszményével, miközben technokrták, befektetők, adótanácsadók, és kőkemény kapitalisták vezetenek titeket.
Gonosz nektek az, aki munkahelyet akar teremteni, és javítani akar a nemzet helyzetén? Éljen elkúrtuk Feri? Aki beismeri, hogy ez előző kampány egy blöff volt, és semmi köze sem volt a realitáshoz?

Én bal oldali ember vagyok, és sajnálattal közlöm, az MSZP már réges-régen nem képvisel semmi olyat, aminek a nevében megszólal. Vegyétek észre!

Lumpy01 2010.04.14. 09:21:22

Kedves Blogozók!

Ennek semmi értelme. Én csak 1 dolgot tudok:

HÁZI ÁLDÁS

Hol hit, ott szeretet;,

Hol szeretet, ott béke,

Hol béke, ott áldás,

Hol áldás, ott Isten

Hol Isten, ott szükség nincsen.

Ha bárki is azt gondolja, hogy a tízparancsolat semmibevételével lehet élni, nagyot téved. Mert akkor ez lesz a következménye. Az embereket nem kéne teljesen idiótának nézni. Jól tudom, a Fideszben sok liberális van, éppen ezért a Jobbik-ot támogattam, mert a nemzeti önkontrollra szükség van, de számomra Orbán Viktor egy családszerető ember. nem tudom, észrevette-e valaki, hogy ő volt az egyetlen, aki a családjával ment voksolni, és aki családja iránti szeretetét tettekben is kifejezte a kamerák előtt. Egyébként véletlenül bukkantam rá egy 1989-es interjúra, ahol a KISZ-esek közül 1 nevet említ, akivel vigyázni kell. Az a Gyurcsány nevű... A youtube-on láttam. A link már nincs meg, de érdemes rákeresni.

Véleményem szerint az MSZP-nek azért kell megszűnnie, mert hiteltelenné vált az emberek szemében. Magyarországon valljuk be, a melegfelvonulást nem támogatja az emberek jó része, mégis 100 milliós nagyságrendbe kerül az országnak. A liberálisok ezért jelentenek veszélyt. Ebből a pénzből a saját lakásukban fagyhalált szenvedőket meg lehetett volna menteni.

Ha mi nem változunk meg, szerintünk megváltozik bármi is? Amikor nem kérünk számlát, és az a ciki, ha valakinek nincs A8-as Audija, és nem lopta össze rá a pénzt max. 1 év alatt, és az a menő, ha valaki nem fizet semmiért (filmeltöltések, zeneletöltések, szoftverkalózkodás...)? Van, aki elhiszi, hogy van jókrampusz és rosszkrampusz? A krampusz az csak krampusz szerintem. Van, aki szerint normális az, ha valaki sír, hogy nincs pénze BKV bérletre, közben havonta 15-20 ezer Ft-ot költ bagóra és piára? (A BKV bérlet ára 9.800,- Ft/hó..., 100 napos bérletekkel pedig 3 db esetén már 30 nap ingyen volt...). Orbán Viktor csak reményt adhat nekünk, de legalább megteszi. A 2/3 miért kell nekik? Mert ez az egyetlen esély, ha pedig nem csinálnak semmit, nagyon bebukják 4 év múlva, ezt ők is nagyon jól tudják, mert akkor ugyanolyan bukta lesz nekik, mint most a ballib-nek.

Adjon az Isten békességet, békességben szeretetet, szeretetben egységet!

Szép jövőt! :-)

Lumpy01 2010.04.14. 09:26:52

Elnézést az elírásokért, és még 1 dolog. Orbán Viktor volt az egyetlen olyan politikus azok között, akikről videofelvétel készült a voksolás során, aki a családjával ment voksolni. Ez így már pontosabb.

jürgen baromartz 2010.04.15. 18:36:45

ez az egész eszmefuttatás annyira rettenetesen ostoba, hogy szót se kellene pazarolnom rá, mégis, az mszp iránti leírhatatlan gyűlöletem rávisz, hogy kiírjam magamból:

az effajta idióta, vak, behódoló választópolgárok miatt nem fejlődött az ország egy kurva lepkefingnyit sem az elmúlt húsz évben. fel kellene végre fogni: a szájbakúrt mszp-t azért kell temetni, mert a föld alá való. ennyi. már a dolgok legelején egyszerűen be kellett volna tiltani, az egykori kommancs kádereket egyszerűen el kellett volna tiltani a politikától, és egy vadiúj garnitúrával kellett volna nekivágni a köztársaságnak. köszönhetően az olyan ostobáknak, akik szerint az mszp a demokrácia védőangyala, szent és sérthetetlen, független attól, hogy 12 évnyi kormányzásuk alatt az ország atomjaira (!!!!!) hullott széjjel.

azzal pedig nem érdemes takarózni, hogy "majd meglátjátok, a Zorbán se csodatévő". hát persze hogy nem az, de nem is csodákra van szükség, hanem egy VALÓBAN HATÉKONY gazdaság- és szociálpolitikára. a drágalátos mszp-nek 12 (azaz tizenkettő, TIZENKETTŐ!!!!!!!) darab éve volt arra, hogy ezt véghezvigye. nem tudta megtenni vagy nem akarta megtenni - a végeredmény szempontjából közömbös, a lényeg: NEM TETTE MEG. tehát mennie kell, méghozzá az összesnek.

ezért nem kellene siratni, biztatni, támogatni a szaros mszp-t, hanem mindenkinek temetnie kellene, kivétel nélkül.
süti beállítások módosítása