Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Ukrán győzelem az európai kultúrhadszíntéren

2016.05.16. 01:33 | Tucker Dávid | 2 komment

Címkék: zene eurovízió orosz külföld ukrajna oroszország európa ukrán

Jamala (Dzsamala) ukrán énekesnő megnyerte a 2016-ban, Stockholmban rendezett Eurovíziós Dalversenyt. Ez önmagában nem nagy dolog, máskor is nyert már Ukrajna Eurovíziót. Ami ezt a győzelmet valóban érdekessé teszi, az a produkció politkai tartalma, ami mögé Európa szombat este beállt.

jamala-1.jpg

Dzsamala a győzelmét ünnepli Stockholmban.
Fotó: AFP. Forrás: ABC News. Bicepsz: nem semmi.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A kopaszi gát és a népszavazás

2016.02.28. 11:37 | Brendel Mátyás | 1 komment

A "kopaszi-gát"

Kezdem azzal, hogy Orbán sajtótájékoztatója a kopasz-botrány után tartalmazott pozitív elemeket, meg negatívokat is:

A) Orbán elismerte, hogy a törvények rosszak.

B) Orbán megígérte, hogy ki fogják javítani a törvényeket.

C) Orbán bejelentett egy másik népszavazást a kvótákról.

A)-val kapcsolatban azt ki kéne hangsúlyozni, hogy ez az ő törvényük, tehát elqrták, nem kicsit, nagyon.

B)-t nem kell elhinni, én megvárom, amíg kiderül.

C) ízléstelen, bunkó dolog, ha egyszer elismeri, hogy a népszavazási törvény rossz, akkor addig ne használja! Ez olyan, mintha bejelentette volna, hogy a törvény adócsalásra ad lehetőséget, és egyúttal, hogy ő ezt ki is fogja használni a legközelebbi adóbevallásban, aztán majd utána legfeljebb kijavítják a hibát.

A kvótás népszavazás kérdésfeltevése egyébként népbutító, és uszító jellegű,

"Akarja-e, hogy az Európai Unió az országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?"

Merthogy nem betelepítésről van szó, hanem áthelyezésről. És mert az Európai Unió határozatainak betartását elfogadtuk a csatlakozáskor, illetve a liszaboni szerződés aláírásakor.


Ez kb olyan, mintha a boltbezárásos népszavazást így tennék fel:

nepszavazasboltbezaras.png

 

A tájékozatlanok nyilván azt gondolják, hogy az NVI-nél annak a népszavazási kérdését fogadják el, aki elsőnek leadja, úgy általában. És, hogy a Kopaszok szimplán nem hagyták Nyakónak leadni a kérdést. A helyzet azonban az, hogy egy bizonyos, előre nem tudható időpont után kellett elsőnek lenni, amikor a bíróság kihirdeti az előző kérdés elmeszelését. Ez 12 órakor jelent meg az interneten. 12 óra után kellett tehát elsőnek lenni. Na most az egyik videó felvételen látszik, hogy Nyakó 12 előtt odamehetett a blokkolóhoz. Ugyanakkor utána hátrament. Nyakó indoklása szerint azért, mert egy bizonyos csík mögé kellett menni, és a kopaszok ott álltak a csíkon, és gátolták. Hát lehet. Aztán lehet, hogy 12-kor meg összezárt a "kopaszi gát". És az is lehet, hogy a kopaszok azért álltak ott, mert előbb jöttek, de az is lehet, hogy azért, mert előbb engedték be őket. Nem tudom, nehéz megállapítani. És az is lehet, hogy a kopaszok és a néni előre tudták a 12 órát. Elég valószínű, hogy leszóltak nekik.

Nekem úgy tűnik, hogy:

1) A törvény mindenképpen rossz. Abból nem lehet tülekedés, meg ilyen botrányos akciózás, hogy népszavazás legyen vagy ne legyen. A tülekedéses botrány rosszabb, mint a bizottság túlterhelésének problémája.

2) A kopaszok lehet, minimum nem voltak fairek a viselkedésükben.

3) Az biztos, hogy a kopaszok és a néni szerepe a dologban nem pozitív. Ugyanis semmiképpen nem pozitívan használták a népszavazás intézményét.

Azt nem tudom tehát, hogy ott a helyszínen történt-e törvénysértés. Van-e a törvényben olyan tényállás, amely itt alkalmazható. Az viszont biztos, hogy az eset gyanúra ad okot. Arra a gyanúra mindenképpen okot ad, hogy a kopaszok igazából megbízás alapján teljesítettek. Például, ha egy csoport embernél ugyanolyan piros dosszié van, akkor az nem véletlen. Ezt sokan meg is fogalmazták. Az NVI-nek tehát ki kellett volna hívnia a rendőrséget. A rendőrségnek  hajnal és 12 óra között ki kellett volna tudnia érni, és minimum igazoltatni az embereket, rögzíteni egy pár tényállást. Az ügyészségnek pedig nyomozást kellett volna indítania. Ezt egyébként még most is kéne, mert a gyanú fennáll, és a médiában elég sok adat megtalálható arról, hogy kik után kéne nyomozni. Ezt az NVI nem tette, a rendőrség nem tette, az ügyészség nem teszi. Ez kérem az illiberális "demokrácia". Amikor nem lehet arról szavazni, amiről akarunk, hanem arról kell, amiről Orbán akar. Amikor a rendőrség, az állami intézmények, az ügyészség egyoldalúan teszi a dolgát. Ez a demokráciának nem olyan vérbe fojtása, mintha Nyakót a helyszínen agyonlőtték volna, ez sunyi elnyomás.

Ja, és egyébként a kvóta elleni népszavazás tavaly még a Fidesz szerint is alkotmányellenes volt.



Idén meg már nem. Ez is az illiberális "demokrácia". Egyébként a tavalyi Fidesznek volt igaza: nem lehet, felesleges arról népszavazást kezdeményezni, ami az EU szerződésekről szól, és amit Orbán Viktor egyébként aláírt.

"teljeskörűen végre kell hajtani az Unión belüli áthelyezési folyamatot" ezt írta alá Orbán február 19-én.

orbanmegvanveszve.png

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A cinizmus kopasz csúcsai

2016.02.24. 16:01 | Tucker Dávid | 3 komment

Címkék: mszp fidesz népszavazás nyakó istván

Először akartam írni végre valamit a kockás inges demonstrációról. Pontosabban egy reakciót erre a Mandiner-cikkre, amiben a kormánypárti média egy kormánypárti újságírója kéri számon a tüntető pedagógusokon és diákokon, hogy miért is nincs a kezükben elég eszköz arra, hogy a kormányzatot bármiben is átgondolásra kényszerítsék? Azt akartam volna finoman megírni, hogy ez a cikk a szalonképtelen cinizmus csimborasszója.

Itt tettem volna egy kis kitérőt erre a még inkább kormánypárti Válasz.hu-n megjelent szösszenetre is, aminek az írója felháborodik azon, hogy a Nemzeti Választási Iroda (NVI) épületében bizonyos kigyúrt kopaszok elállták a népszavazást leadni kívánó Nyakó István útját. Majd ő is nagyokat csodálkozik, hogy ezt vajon ki szervezhette így, mert tényleg óriási rejtély. Ehhez képest a másik számottevő jobboldali online médium: a Mandiner egészen kellemesen reagált. (Bár ezután azt is sikerült kihozniuk, hogy valójában az NVI a hibás.) Legfeljebb csak a kommentelők némelyike hisz azon összeesküvés-elméletben, hogy a szocialisták maguk szervezték oda az Sz. Ferenceket, valamint az egykori fideszes polgármester kampányarc feleségét, hiszen ebből az egész történetből a Fidesz jött ki a legrosszabbul, ergo csakis az ellenzék provokációja lehet. (Ezek szerint még szerintük is ciki volna, ha ez valóban a Fidesz műve lenne. Úgy látszik, még nekik is kell egy-két nap az új módszerekre való átálláshoz. Addig is ott a Magyar Idők, ott lehet tájékozódni az aktuális kánonról.)

kopaszok.jpgkép: Index.hu

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

Miért nem ér szart sem a tüntetgetés?!

2016.02.13. 12:18 | Brendel Mátyás | 40 komment

2247210_c58edf93f9bba227677451029b7fd058_x.jpg

Persze nem azt mondom, hogy a tüntetés általában, sehol a világon, semmikor nem ér semmit. Csak Magyarországon, és most nem. Azért, mert ez egy ilyen hülye ország. Orbán és bandája nem fél semmitől, csak attól, ha megbuknak a legközelebbi választáson. A jelenben nem félnek semmitől, csak, ha a közvélemény-kutatóknál nem a Fidesz vezet, vagy, ha egy időközi választáson bukik a Fideszes jelölt. Ettől is csak azért félnek, mert a választásokon való bukás rémét vetíti előre. Egyébként viszont ez a maffia kormány mindent leszar.

Egy normális országban ha kimegy százezer ember tüntetni, akkor az emberek elgondolkodnak, és lesz pár ember, aki azt mondja: "igazuk van, nem szavazok a kormánypártra". És ha sok ilyen tüntetés van, és igazuk van, akkor a kormány lassan sok szavazót veszít. Ezért normális országban az ilyen tüntetések jelzések, és a kormány figyel rájuk, próbál érdemben egyezkedni velük.

De nagyon sok magyar szavazó hülye.

1) Hülye az a szavazó, aki azt mondja, hogy "nem érdekel, hogy a kormány hülyét nevel a gyerekemből, mert én is hülye vagyok, ne legyen már a fiam okosabb, és egyébként is az a fontos, hogy a szír menekültek nincsenek az országban". Ez nem fogja fel, hogy az országot nem az teszi tönkre, hogy jön pár ezer vagy tízezer szír menekült, hanem az, hogy az oktatás és az egészségügy elrohad, hogy nincs érdemi befektetés, hogy Magyarország az EU segélyeken tengődik, és a kormány azt is ellopja. De ezt ő nem fogja fel, ő a Fideszre szavaz (vagy a Jobbikra).

2) Hülye az a szavazó is, amelyik nem szavaz a Fideszre, de a demokratikus ellenzékre sem, mert azt mondja, "az sem jobb". Hülye, mert a demokratikus ellenzék jobb. És ha a nemtörődöm szavazó nem szavaz a kisebbik rosszra, akkor az 1) pontban említett hülyék a nagyobbik rosszat emelik kormányra.

3) De még akkor is hülye a szavazó, ha azt vesszük, hogy szerinte az ellenzék és a kormány ugyanolyan. Ugyanis, mint mondtam, a Fidesz csak a bukástól fél. Ha a szavazók arra nem hajlandóak, hogy a Fidesz helyett másik pártra szavazzanak, akkor ezek biztonságban érzik magukat, és több geciséget követnek el. Csak azért érdemes a másik pártra szavazni, hogy a geciségnek némi gátat szabjunk. Csak ezért is. Mivel sok hülye szavazó ilyen egyszerű dolgot sem fog fel, kifejtem:

Tegyük fel, hogy a 2017-et írunk! A Fidesz van kormányon. Tegyük fel azt is, hogy el lehet lopni százmilliárd forintot, de tegyük fel, hogy ezt nem lehet médiabotrány nélkül ellopni. Na most nézzünk meg két különböző esetet:

A) A jelenlegi realitás a hülye szavazókkal. A Fidesz szívbaj nélkül ellopja a százmillió forintot, mert a közvélemény-kutatóknál toronymagasan vezetnek, és eddig is loptak, eddig sem lett baj belőle. Aztán, amikor elkezdik a lopást, és a médiában botrány lesz belőle, akkor sem esik a népszerűségük. Tehát sűrű migránsozgatás közben tovább lopnak.

B) Az a helyzet, amely egy normálisabb országban lenne: Fidesz csak 20 százalékon áll, durvára össze kell szedniük magukat ahhoz, hogy nyerjenek, mert az MSZP, DK, Együtt, PM, LMP (a neked tetsző összetételben) szintén 20 százalékon áll. A Fidesz népszerűsége azért ilyen alacsony, mert eddig is loptak, minden egyes lopásos ügyben esett 5 százalékot a népszerűségük, mivel a szavazók nem mind olyan hülyék, mint a jelenlegi valóságban. Ebben az esetben a Fidesz vélhetően vigyázna azzal, hogy ellopja azt a 100 milliót. Még normálisabb országban persze a Fideszt már 2014-ben megbüntették volna. Igazán intelligens országban meg egy ilyen paraszt rablóbandának esélye sem volna a választáson.

Mivel Magyarországon a B verzió nem működik, ezért a tüntetés szart sem ér. A Fidesz nem fél tőle, mert nem csökken a támogatottsága. A Milla tüntetések óta vagy egy tucat esetben volt már Magyarországon  sok tízezres tüntetés. Az egyetlen tüntetés, amelyik elért valamit, az az internetadó elleni tüntetés volt. Az talán azért, mert annyira hirtelen, annyira óriási tüntetés jött össze. De azóta már ez sem jön össze, és a Fidesz megtanulta: akár minden héten tüntethet pár ezer ember a Kossuth téren, le sem szarják, ezért szart sem ér.

El lehet  mondani, hogy ez a maffia kormány lop, csal, hazudik, hülye, urizál, és ezzel tönkreteszi az országot. El lehet mondani ezt még sok tucatszor, lehet ragozni így vagy úgy, de fokozni ezt már nem lehet. Legfeljebb a sok századik geciséget lehet sorolni. Aki ezt eddig nem értette meg, mert hülye, az nem érti meg. Aki megérti, az már megértette. Még egyszer elmondani egy pár ezres tüntetésen szart sem ér. Persze, elmondják az emberek a panaszaikat, viccelnek, morgolódnak, szerepelnek. No de ebből nem lesz változás. "Majd megunják, és hazamennek."

Mi az, ami ér valamit?! Fent van a képen. A taxisok, akik sokkal kevesebben vannak, mint a tanárok, azok el tudtak érni a kormánynál valamit. Hogy mivel érték el?! Azzal, hogy nem csak tüntettek. A sztrájktól, a szabotázstól, attól még fél a kormány, mert durva következményei lehetnek.

A kormány állandóan azt kommunikálja, hogy a tanárok ne balhézzanak. Ez pedig elárulja őket: a balhézás az az egyetlen dolog, amitől félnek. Igenis, pont, hogy balhézni kell!

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

Mi a terve Orbán Viktornak 5 millió görög menekülttel?!

2015.12.06. 07:07 | Brendel Mátyás | 50 komment

greece.jpg
Mint tudjuk, Orbán Viktor

1) A kvóták ellen van.

2) Szereti a kerítést.

3) Le akarja zárni a görög-török határt.

4) Beszélt néha arról is, hogy a menekültkérdés megoldása Törökország, illetve Szíria.

Igen ám, de ahogy arról már írtam, 3 hülyeség, mert a görög-török határ nagy része tenger. A szárazföldön már van kerítés. A tengert nem lehet lezárni. És hiába küldenek oda haditengerészetet, azok akár még el is süllyeszthetik a gumicsónakokat, de utána ha nem akarják az embereket is a tengerbe lőni, akkor fel kell őket venniük. És ha kihúzták őket a vízből, akkor nem lehet Törökországba visszavinni őket, hanem Görögországba kell vinni őket. Itt pedig menekültstátuszért folyamodhatnak, és máris a problémánál vagyunk.

Jó lenne Szíriában megoldást találni, ezt nem csak Obán monjda. Orbán igazából ezzel a lózunggal csupán a hátsó sorban az egyik papagáj. Az a baj, hogy Szíriában két jelentős erő van: az ISIS és Aszad. És mindkettő elől menekülnek menekültek. Van olyan menekült, aki tényleg egyszerre mindkettő elől. A nem dzsihadista ellenzéki erők gyengék, és nem biztos, hogy tudnának kormányozni. Ha még kézben is tudnák tartani a helyzetet, akkor is igaz, hogy előlük is volnának, akik menekülnek. Menekültek tehát úgy tűnik, mindenképpen lesznek még évekig, és nem garantálható, nem is várható igazi megoldás.

A törökök (és Jordánia és Libanon) sok menekültet befogadtak, de már régen túl vannak a befogadóképességükön. Éppen ezért is indultak el a menekültek onnan. Lehet segíteni Törökországot ebben, és ezt az EU meg is teszi (nem, nem Orbán adott pénzt Törökországnak, mert ehhez Magyarország túlságosan is szarul teljesít). És meg lehet állapodni a törökökkel, hogy nem engednek annyi menekültet Görögországba. De ez a megoldás sem biztos, nem látszik, hogy hosszútávon is megáll-e. És embercsempészek a török hatóságok ellenére is fognak tovább működni.

Görögországba tehát mindenképpen jönnek a menekültek. Ha jobban mennek a dolgok, talán nem sok százezrével évente, hanem csak kevés százezrével. Orbán megoldása pedig az, hogy Magyarország épített és épít kerítést. Orbán azt mondja, tegyen így Szlovénia, Horvátország is, Szerbia, Macedónia is megteheti. A bolgárok és románok is.

Rendben, de mi lesz ennek a vége?! Az, hogy ott ragad a sok menekült Görögországban. Ez a görögökön kívül látszólag mindenki másnak jó, csakhogy:

A) A görögök ezt nem fogják lenyelni. Ha kell, aktívan fogják segíteni a menekülteket. Zsarolni fogják az EU-t. Minimum sok pénzt kéne a görögöknek fizetni.

B) Még ha le is nyelik, nem bírják. Pláne a gazdasági válságban lévő, amúgy is államcsőddel küszködő Görögország. Hogyan várható el tőlük, hogy még a sok százezer menekülttel is küszködjenek?! Nekik a hatalmas munkanélküliségi rátával, majd összedőlő gazdasággal tényleg nem menekültekre van szükségük. Arra Németországnak, és társainak van szüksége, és bizony egy bizonyos mennyiségre még Magyarországnak is szüksége lenne, demográfiai okokból, és bizonyos munkaerőhiány miatt.

No de ami a legfontosabb következmény, az az, hogy Görögország ebbe beleroppan. Aminek az eredménye az, hogy mondjuk fél Görögország, 5 millió ember fog onnan elmenekülni. Volt már hasonló a görög kommunistákkal, szóval a görögöknek nem gond az országuk elhagyása.

Na most a görögök schengenen belül vannak. Személyi azonosítóval felülhetnek repülőre, és kiszállnak Ferihegyen. Orbánnak az égadta világon semmi alapja nem lesz kizárni őket, mert schengeni EU tagok. És akkor mit fog csinálni Orbán 5 millió görög menekülttel?!

Na jó. A görögök sem az igen szarul teljesítő Orbanisztánba fognak jönni, hanem ők is Németországba. Tehát ez valójában megint nem Orbán gondja, ő sunyi módon kihúzhatja magát belőle. Merkel gondja, hogy Görögország nyilván nem hagyható pácban. És ők természetesen semmiképpen nem akarnak olyan geci, hülye módon viselkedni, mint Orbán. Németország tehát átvesz menekülteket, és a kvótarendszer mellett van.

Mert Görögország nem tehet arról, hogy Szíriában háború van. Semmi közük hozzá. Arról sem, hogy Törökország mellett vannak, mert hát ez már földrajzilag így van. Tehát a kvótarendszer nélkül igazságtalanság volna az EU. Ezt mi úgy tudjuk elképzelni, hogy ha ukránok menekülnének, és az EU azt mondja, maradjon mind Magyarországon. Akkor Orbán nyilván ugrálna, hogy legyen kvótarendszer. De ha nem mi vagyunk a pácban, akkor Orbán, és a magyarok jelentős része egy antiszociális geci.

Az egész persze fog valahogy alakulni, mégpedig úgy, hogy Németország fog menekülteket befogadni, Orbanisztán meg nem fog, ha nem akar, de minden antiszociális geci megfizeti az árát annak, hogy ilyen. Magyarországnak pénzt kell majd fizetni, illetve Magyarországot az összes többi, kvótarendszeres ország utálni fogja. Alappal. És ennek kemény ára lesz.

Ezt csak úgy mondom az összes Orbanimádó hülyének, akik azt hiszik, Orbán okos, és kijátszotta az EU-t. Nem, a hülye magyar szavazókat játszotta ki, akik nem látják, hogy Orbán egy rossz "megoldást" választott, amelyik károsabb a kvótarendszer elfogadásánál. A kvótarendszer elfogadásával felvállaltunk volna egy kis feladatot. Erkölcsileg helyes lett volna, de mindenekelőtt benne lettünk volna az összefogásban az EU megoldásában. Részt vettünk volna a játékban, és nem a homokozó szélén antiszociáliskodtunk volna. Most az Európai Közösség ki fog tagadni minket. Ha nem is dobnak ki, ennek lesz ára.

Végezetül egy összefoglaló meglátás: ha valahol van egy menekültprobléma, és sok ország érintett, sok ország képbe kerül, akkor ott a menekültek így is, úgy is el fognak oszolni valahogy. A menekültek egy része így is, úgy is az egyik országban fog landolni, egy másik része máshol. Ha ezt senki nem irányítja, akkor az élet fogja irányítani. Sok menekült Németországba fog menni, mert ezt vette a fejébe, és el is jut oda. Van, aki itt-ott-amott el fog akadni, és eltölt pár évet. Mint ahogy az afgán menekültek sokszor megrekednek Iránban, hogy ott dolgozzanak egy ideig, hogy tovább tudjanak jönni. Vagy Törökországban. Magyarországon is maradhat pár menekült azért, mert ő ide jutott el, vagy valami tetszik neki az országban. Vagy van itt rokona, vagy itt szerelmes lesz valakibe, vagy ki tudja még miért. A menekültek, de különösen a bevándorlók egy része Görögországban reked, mert nem jut át a macedón határon. Sokan Olaszországban, mert Afrikából oda jöttek. Mások Franciaországban, mert franciául értenek. Mások Angliáig eljutnak, és angolul beszélnek. Az élet így is, úgy is fog alkotni egy bizonyos elosztást. Az EU a kvótarendszerrel csupán szervezettebbé, igazságosabbá kívánja tenni ezt az elosztást. Hogy ne úgy essék, ahogy puffan. Ne a kényszerhelyzetek alakítsák a dolgokat, ne alakuljanak ki helyi válságok, torlódások. Sokkal jobb, ha szervezetten veszünk át menekülteket, mint ha azért jönnek, mert Görögországban már katasztrófa van.

Orbán a szervezett elosztás helyett az anarchiára tette le voksát. És ez egyszerűen bugyutaság.

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

Tiltsunk ki minden férfit az EU-ból, hiszen potenciális terroristák!

2015.11.28. 20:51 | Brendel Mátyás | 33 komment

jesuisgeci.jpg
Mindenki érti, hogy a cím nyilvánvalóan abszurd, de nyugi, Orbán Viktor "gondolataira" alapozok. Orbán ugyanis azt az ordénáré hazugságot találta mondani, hogy:

" tény az, hogy az összes terrorista alapvetően migráns, a kérdés csak az, hogy mikor emigráltak az Európai Unióba" .

Na most:

1) Ha így vesszük, akkor az összes magyar is migráns, csak az a kérdés, hogy mikor emigráltak Magyarországra. Sőt, az összes európai is migráns, mert valamikor sok tízezer éve Afrikából emigráltunk ide. Persze kivétel a Fideszes neandervölgyiek, azok korábban.:) De azok is emigráltak, és azok is Afrikából.

2) Ha a sokadik generációs emigráns fogalmát néhány generációra szűkítjük le, akkor is sok kivételt lehetne mondani, mint Anders Breivik, az ETA, az IRA, és hasonlók. Orbán a héten is óriásit bukott, hiszen a TEK által elfogott magyar terroristák nem muszlimok voltak, ha voltak, inkább szélsőjobbosok. Szóval Magyarországon úgy látszik, hogy Orbán elvtársai, a szélsőjobbosok a veszélyesek. Ne feledjük el a cigánygyilkosokat sem, azok sem bevándorlók voltak ebben a szűkebb értelemben.

3) És akkor most jöjjön az abszurd cím, eddig az összes európai terrorista férfi volt. Hasna Aït Boulahcenről kikiáltották, hogy az első európai öngyilkos merénylő nő, de aztán kiderült, hogy ez sem igaz. Ő tehát egy nő, aki segített a terroristáknak, de úgy néz ki, hogy nem ölt meg senkit, még magát sem. De igazán felesleges is ezen az egy eseten vitázni, mert az összes többi terrorista férfi volt. Legalábbis azok, akikre emlékezni tudok.

Ebből következően tehát az EU-ból nyilván ki kéne toloncolni az összes férfit. Ellene lehet vetni ennek, hogy:

A) Na jó, de a férfiak elenyésző része terrorista. De ugyanez igaz a migránsokra is.

B) A férfiaknak mégis igencsak nagy hasznuk van Európában. Ha más nem, a demográfia szempontjából. És ugyanez igaz az emigránsokra is.

Nyilván mindenki érti, hogy az A és B ellenvetések mennyire jogosak, és akármennyire is igaz, hogy a terroristák (szinte) kivétel nélkül férfiak, ez nem ok a kitoloncolásukra. Na most ezek után már csak azt kéne felfogni, hogy ez ugyanúgy érvényes a bevándorlókra is. Orbán hülyeségeket sugall.

Pontosabban persze a bevándorlóknál nyilván mérleget kell vonni, hogy mennyit tudunk befogadni, és a menekültek esetében meg azt, hogy erkölcsi elveink azt mondják, hogy segíteni kéne rajtuk. Ezt mérlegelve szerintem bőven elfogadható az, hogy Európa befogadhatja az összes szír menekültet, mert meg tud birkózni vele. Az összes bevándorlót nem tudjuk reálisan befogadni, tehát itt jogos egy határvonalat húzni.

Az sem igaz, hogy az a tény, hogy a terroristák (szinte) kivétel nélkül férfiak, azt jelenti, hogy a férfiak integrációja megbukott, azt sem, hogy a férfi egy alsóbbrendű nem. Nem helyes azon pár férfi alapján az összes férfira általánosítani. És még ha van is a férfiak és a terrorizmus között egy ilyen összefüggés, azért ez mégiscsak nagyon sokadrendű szempont. És a bevándorlóknál is így van ez.

Ami egyébként az ezévi menekülteket illeti, és a terrorizmust, a párizsi elkövetők közül 2 embernél merül fel az, hogy a menekülthullámmal jött. Én ezt még mindig nem fogadom el biztosra, mert az hogy nála legyen az egyiknél az útlevele érthetetlen dolog. De az megvan, hogy amennyiben ez a 2 öngyilkos merénylő esetleg tényleg a menekültekkel jött, akkor ezek összesen maximum egy embert öltek meg?! Ekkora a menekültveszély Európában. A párizsi terrortámadás teljesen nyilvánvalóvá tette, hogy terrorista akciót megszervezni, irányítani menekültek nem tudnak, ehhez bizony európai állampolgárok kellettek, akik fegyvert tudnak szerezni, autót tudnak kölcsönözni, albérletet tudnak kivenni, és hasonlók. Ha speciel felhasználtak két loser bombatölteléket is, az a támadás szempontjából lényegtelen ráadás volt, és ahogy látjuk, sokat nem számított.
A napokban a menekültvándorlás alábbhagyott, és a kvóterendszer lett a hírekben a fő téma. Itt a Fidesz megint Darwin-díjasat alkotott. Gulyás Gergelytől idézek, de természetesen ugyanez Rogán, Kósa vagy Orbán véleménye is:

"A kvótarendszer üzenete hazugság, hiszen azt közvetíti az érkezőknek, hogy Európa be tudja őket fogadni. Ha a külső schengeni határvédelmet nem érvényesítjük, akkor a belső schengeni határ kerül veszélybe."

De gondolkozzál már Gergőke!

1) Egy olyan EU-ban, ahol az összes határt le lehet zárni kerítéssel, még meg is lehetne csinálni azt az embertelen dolgot, hogy tényleg körbevesszük az EU-t (a schengeni EU-t) kerítéssel, és nem engedünk be senkit.

2) De az EU-nak vannak tengeri határai is, és akárhogy is nyomatja Orbán azt a baromságot, hogy a török-görög határt kell megvédeni, hónapok óta nem jött elő azzal, hogy hogy a nénikéjéban akar a tengerre kerítést építeni.

3) Ennek meg az a következménye, hogy Görögország, Olaszország, de Franciaország, Spanyolország partjaira mindenképpen jönnek bevándorlók. Valamit tehát ezekkel kezdeni kell.

4) Orbán erre annyi megoldást tud mondani, hogy akkor a következő szárazföldi határon építsenek kerítést. De akkor ebbe Görögország, Olaszország, Franciaország és Spanyolország beleroppan.

5) Orbán mondhatja erre azt, hogy ő egy önző fasz, mit érdekli, csak éppen Görögország összeroppanása súlyosabb az EU-ra nézve, mint egy párizsi terrortámadás. Sőt, még egy súlyos menekülthullámot vált ki.

6) De ennél hamarabb is jelentkeznek a gondok, mert Görögország nyilván nem fogja ezt lenyelni, és nem fog engedelmeskedni. Eddig is azért küldték tovább regisztráció nélkül a menekülteket, mert maguk nem bírnak ennyit befogadni.

7) Amikor Macedónia elhatározta, hogy a nem menekült bevándorlókat nem engedi be, már abból is óriási feszültségek keletkeztek a határon. Még kérdés, hogy mi lesz ennek a vége.

8) Összességében látszik az, hogy a problémára nincs nemzeti megoldás. A menekültek ész nélküli továbbengedése addig megy, amíg Németország tűri. A kerítés építés csak a szomszéd kertjébe tereli a dolgot. Ez egy szemét intézkedés, és a szomszéd nem örül neki. Márpedig az Magyarországra visszaüt, ha a szomszédok szerint geci.

9) Az egyetlen igazi megoldás bizony az összeurópai megoldás. Igen ám, de ehhez meg a kvótarendszer elengedhetetlenül szükséges, mert már említettem, butuska Orbán, hogy Görögország se nem fogja tűrni, és ha tűrné, nem tudná megcsinálni, hogy minden menekültet maga fogad be. Át kell vállalni menekülteket. Ezt pedig a kvótarendszer teszi lehetővé.

Egy gyakorlati ellenvetés, amelyre Gulyás is utal a "végrehajthatatlan" állításával az lehet, hogy a kvótarendszert azért nem lehet kivitelezni, mert a menekültek nem is akarnak Magyarországra jönni, és ha kényszerítenék őket, akkor úgyis visszamennének Németországba. Most azon csak egy mondat erejéig lovagolok, hogy ezek szerint Orbanisztán egy olyan szar hely, ahova a kutya sem akar jönni. És erről Orbán tehet.

De ezentúl ez nyilván egy megoldható technikai probléma. Olyan előnyöket kell felajánlani menekülteknek, hogy önként jöjjenek Magyarországra. Munkát és lakhatást kell nekik felajánlani. Aki azon akad ki, hogy ez igazságtalan, mert a magyaroknak meg nem ajánl fel ilyeneket a kormány. A helyzet az, hogy de, részben igen, mert támogatnak gyárakat, van közmunka, van munkanélküli segély, és hasonlók. Az, hogy az Orbán kormány többet nem költ ilyenekre, hanem inkább stadionokra, az inkább kormánykritika, nem érv a kvótarendszer ellen.

Fel kéne fogni, hülye Fideszes politikusok, hogy az Európai Unió, régi nevén Európai Közösség valóban egy közösség. Ebben a közösségben ha Magyarország antiszociális geciként viselkedik, akkor megszívja, mint mindenki bármely közösségben. Különösen, ha az a valaki nem erős. Orbán minden eddigi geciskedése hátrányt okozott Magyarországnak az Európai Közösségben. Ára van annak, ha a többi ország Magyarországot egy antiszociális baromnak látja, aki még egy pár menekültet sem akar befogadni. Persze lehet, hogy Orbanisztán annyira gyenge, hogy nem tud, mert a kormány reformjai annyira működnek, de akkor tessék bevallani, és segítséget kérni! Bizonyára lehet azokhoz a kvótákhoz támogatást is kapni.
És ha már a támogatásoknál vagyunk, fel kéne fogni, hogy az EU támogatások nélkül Magyarország gazdasága még mindig recesszióban lenne. Az EU, a német autógyárak, a támogatások nélkül sehol nem lennénk. Orbán úgy viselkedik, mint ahogy a szélsőjobber sztereotípia szerint a cigányok: a közösség törvényeire és elvárásaira szarik, de a kis segílyke, az kéne neki.

Hát nem Orbán ha te nem vállalod a kvótát, nem vállalod, hogy a közösség tagja leszel, ha antiszociális, geci fasz vagy, akkor a közösség kivet magából, nem segít. Akkor lehet, hogy ugrik a segílyke, meg kimaradunk a Schengenből. Fidesz-szavazók, tényleg ezt akarjátok?! Egy tönkrement országot az EU-n kívül?! Ahol egyébként nyugdíjatok sem lesz, mert demográfiailag össze is omlik az ország. Mert akkor csak így tovább!

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél