Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Magyarország nagy, össznemzeti Békemenetelése a keleti szakadékba

2013.11.03. 12:43 | Brendel Mátyás | 485 komment

Címkék: eu keleti szél

negyparttamogatottsag.pngKülönösen nem volt újdonság, de így grafikonként feltéve, három intézet átlagaként, hosszabb időt felölelő tartamban mellbevágó az, amit a közvéleménykutatók felmérései kirajzolnak a portfolio.hu ábrájában: az ellenzék teljesen mozdulatlan stagnálását, és a Fidesz egészen egyértelmű újraerősödését 2012 tavasza óta.

Ami még inkább ledöbbent az az, hogy nem igazán tudok rá olyan magyarázatot mondani, ami olyan egyszerű lenne, mint az ék. Még olyan magyarázatot se tudok rá mondani, hogy "igen, ezt elqrtuk, nem kicsit, nagyon, teljesen egyértelmű, hogy itt és itt qrtuk el". Egyetlen olyan magyarázatom van, amely valami egészen lehangoló, de akkor ezzel az egész országgal baj van, ahogy mindig is baj volt. Nem elírtuk, csak még mindig nem lépett előre ez a kurva ország.

Milyen magyarázati lehetőségek vannak?

1) A közvéleménykutatók rosszul mérnek, illetve az emberek elhallgatják a valós támogatásukatm mert félnek. Ezt nem fogadhatom el magyarázatnak.

  1. A közvéleménykutatók az eddigi választásokon tévedtek ide-oda egy-két százalékot, de itt egy 10 százalékos erősödésről van szó.
  2. Miért pont 2012 tavasza óta lenne ez a trend?
  3. Az elhallgatás az ellenzék támogatásának csökkenését magyarázná, de erről nincs szó. Az ábra szerint világos, hogy 10 százalékkal több Fidesz szavazó van. kb 800ezer ember.

2) A Fidesz tök jó gazdaságpolitikát folytat. Ezt sem fogadhatom el.

  1. Mert ez nem igaz. Ezt nem fogom kifejteni, a fél blog erről szól. Most röhejes volna sorolni.
  2. Sőt, fokoznám a tézist: Gyurcsányt harmad ennyi megszorításért, 300 forintos vizitdíjért küldték el a fenébe.
  3. Csak úgy egy összefoglaló példaképpen hivatkoznék egy indexes cikkre, és az alábbi ábrára.

1385256_684168048262543_968852333_n.png

3) Az ellenzék szétforgácsolódott

  1. Én azt gondolom, hogy normális országban az, hogy több ellenzéki párt van, teljesen normális, és az emberek nem játsszák el a hattyú halálát amiatt, mert köztük is vannak ellentétek.
  2. Az ellenzék nem 2012 tavasza óta forgácsolódott szét. 2012 januárjában volt a tüntetés az Operánál, az egyetlen, amelyre az LMP össze tudott fogni az ellenzékkel. De az LMP előtte és utána is külön állt, a különállás mindig is megvolt. Az E14 nem létezett, a Szolidaritás ugyan egészen összefogáspárti volt, de a DK viszont a megalakulása természete miatt különutas volt, és akkor még nem jutott el a nagy összefogáspártisághoz. 2012 előtt az ellenzék egyáltalán nem fogott össze, azóta meg némi összefogás azért mégiscsak összejött.
  3. Mindezek ellenére, miközben irracionális lehet, meglehet, hogy az ellenzéki szavazók között sok van, akinek kedvét szegi a szavazásnak, ha nincs összefogás. Bármilyen irracionális legyen is ez. A közös egyéni jelölteken kívül, akik azért csak meglesznek, ugyanis az összefogás egyetlen szavazatot sem hoz a választási matematika szerint. A közös lista matematikailag nem hoz semmit.

4) A Fidesz jó propagandát és különösen nacionalista politikát folytat.

  1. Ez a szó bizonyos értelmében igaz. A propaganda persze aljas Einstandolása a médiának.
  2. A "jó" nacionalista politika itt persze idézőjeles. Helyesnek nem helyes, hanem hatásos. Sajnos az emberek beveszik.
  3. Ugyanakkor nem csak szomorú lenne, ha ezzel a buta nacionalizmussal a Fidesz ilyen jól tudna híveket szerezni, és elvakítani a szavazókat a pocsék gazdaságpolitikát illetően, hanem ez is megdöbbentő lenne, és ez így még így sem lenne egészen kerek. Lehet, hogy a buta nacionalizmusnak van sok része a dologban, de ez nem lehet az igazság teljes kibontása.
  4. A Fidesz nem 2012 tavaszán kezdte a nacionalista retorikát, hanem 1995-97-ben. Ebben nincs újdonság. Mi volt az, amit a Fidesz 2012 tavaszán kezdett?

5) A Békemenet.

  1. A Fideszes kormány ugyan kezdettől EU ellenes volt, de a Békemenet volt az első olyan esemény, amikor kifejeződött, hogy mennyi sok hülye magyar képes felzárkózni eme idea mögé.
  2. Nyilvánvalóan nem arról van szó, hogy a Bayer Zsoltot a molinó mögött látva sok ember Fideszes szavazó lett. Bár ilyenek is lehetnek, hanem arról, hogy a kormány ezzel támogatást kapott, megállt az összeroppanás előtt. És valahol mindenképpen kapott minden EU szkeptikus és Fidesz párti egy támogatást, hogy sokan vannak, erősen tartják magukat.
  3. Mellesleg ezzel az EU kritikáit el lehetett hallgatni. Sajnos igaz: Orbán politikája mellett többen tüntettek, mint ellene. Ezzel a magyar szavazók nagyon meggyengítették az EU lehetőségeit. Azóta csak abban szabhatnak határt, amiben az EU miatt technikailag muszáj. Magyarország belügyeibe azóta kevésbé szólhatnak bele, mert Orbán mindig ott lobogtathatja a Békemenetet. Ez pedig a magyar ellenzéki szavazók hibája. Nem mentek ki soha elegen megmutatni, hogy többen vannak. És itt ne tessék nekem buszozgatásra hivatkozni, a saját bőrötökről van szó! Az ellenzéki pártok meg nem lophatnak közpénzt buszoztatásra.
  4. Egyébként mellékesen a menetelés egy roppant mód haszontalan, értelmetlen, ugyanakkor fantasztikusan jól működő tüntetésforma. Fel nem tudom fogni, hogy az ellenzéki oldalon miért nem találták ki a Szolidaritáson kívül. Több embert vonz, kérem! Miért vagytok ilyen loserek?!

6) Rezsicsökkentés.

  1. Ez nyilvánvalóan egy erős propagandafogás volt. Ezt tudtuk. Még a pártok is felfogták, hogy itt valami óriási fegyvert húzott elő a Fidesz.
  2. Ennek a fegyvernek sem kéne működnie, ha a lakosság nem volna végtelenül fogékony a populizmusra.
  3. Önmagában ez nem magyarázza a fordulatot, hiszen a rezsicsökkentést nem 2012 tavaszán csinálták, hanem egy évvel később. Ez legfeljebb a trend stabilizálásának lehet magyarázata. 2013 tavaszán azért van egy kis ugrás.

És akkor itt eljutottam oda, ami már egy valamivel kerekebb magyarázat, és ebben mindegyik félnek lesz hibája. A Fidesz erősödésének oka kissé tömören fogalmazva bizony a kelet felé tartás. Az a helyzet ugyanis, hogy Magyarországról bebizonyosodott, hogy mélyen keleti ország. Elnézést a kivételtől, akik pár százalékot alkotnak.

Mert keleti az a mentalitás, sőt, a kádárizmusból is ered, amely megelégszik azzal, ha a kormány csökkenti a rezsijét. Miközben a kormány politikája miatt az ország gazdasága hanyatlik, ez nem érdekli a stockholm szindrómás magyart, mert amíg a rezsijét csökkentik, addig ő jól van. A nyugati mentalitás az lenne, hogy annak örülök, hogy olyan jól megy a gazdaság, olyan jól megy a vállalkozás, olyan jó fizetést tudok kapni, hogy ki tudom fizetni azt a rezsit, nem kell nekem alamizsnát adni!

Meg ugye a valódi rezsicsökkentés az az lenne, ha korszerűsítenének hálózatokat, ha modern szigetelési és környezetvédelmi programokra adna támogatást a kormány, ha támogatnák a megújuló forrásokból való energiatermelést, ha mondjuk az ócska távfűtési rendszert modernizálnák mérőórák felszerelésével. Ha az elektromos leolvasást is modernizálnák, hogy ne lehessen olyan könnyen lopni az áramot. Ha ki lehetne kapcsolni embereket, akik nem fizetnek. Ha számon tartanák az adósokat, és másik albérletben nem szerződnének velük újra. stb. Ez lenne a modern, nyugatias út. A rezsicsökkentés ezeken mind nem segít, sőt, elvesz ezektől forrásokat.

Ugyanez a sztyeppei magyar nomád felháborodik, amikor háromszáz forintot kellett fizetnie egy szolgáltatásért, amelynek sokkal több az ára. Ez a pusztalakó magyar ez nem tud arra büszke lenni, hogy konkrétan is letesz valamit az asztalra konkrétan azért a vizitért, amelyet konkrétan igénybe vesz, és így konkrétan számon kérhetné a szolgáltatás minőségét. Mellesleg ugye ugyanez a vizitdíj korlátozta volna az "úgyis ingyen van, menjünk csak el az orvosi rendelőbe kicsit trécselni" szintén keleti mentalitását. Ja és ugye azóta legalizálták a hálapénzt, ahol sokkal többet illik fizetni. Na b+, megérte?!

Keleti az a szittyamagyar, akit rá lehet venni egy kalandozó háborúra az EU ellenében, és ki lehet ezzel szúrni a szemét, miközben a kormány olyan gazdaságpolitikát folytat, amely az egész országot a szakadékba viszi. S a sírt, hol nemzet süllyed el, az EU veszi körül. Lassan mindenki leköröz minket a régióban, és minden szempontból.

És keleti a kereszténykedés is. Keletről jött a vallás, keleti rabszolgáknak alakították át a vallást a Római Birodalomban. Lehet, hogy pár száz évig a kereszténység volt a nyugatiság, de ma már nem az. Ma már ócska és elavult. Különösen ez a "semjénizmusos" formája.

De keleti az az egész bolywoodi történet is, amely a Bajagate-ben elénk tárul. Az a bénázás, azok az alakok, akik itt a DK és az MSZP holdudvarában, sőt, magában a pártban is felbukkannak, az hihetetlen. Én még nem mondok ítéletet, hogy ki a nagyobb hunyó, mert még mindig azt várom, hány csontváz esik még ki a szekrényből. De az biztos, hogy maga az, hogy az MSZP-ben ilyen alakok settenkednek, iszonyatosan elkeserítő, és égő, és tényleg, amíg ilyen balkáni módszerek vannak az MSZP-ben is jelen, addig mit várunk a jövőtől?! Szerintem nem az idős, régi garnitúrát kell kirúgni, hanem a hülye garnitúrát, korától függetlenül. De nem csak a baloldal sáros itt, ezek az emberek nem most kerültek az MSZP-be, és nem csak az MSZP-ben vannak. Ugye, kedves olvasó, nem hiszi azt, hogy akkor most kiderült, Baján a Fidesz nem csalt?! A második forduló eleve azért volt, mert kimondták, igen. És számos riportban kiderült azóta is, hogy de igen. És nem, nem itt qrta el az egészet az MSZP, mert ez egy kis dolog az egész országos trendben, de ez is egy tényező.

Keleti és buta az a gondolkodásmód, amikor valaki trükközve akarja csőbe húzni a másikat. Amikor trükközve akar előnyt szerezni. Hogy politikusok ahelyett, hogy Baján Bajáért tennének valamit, videót forgattatnak, meg honlapot hackelgetnek, szavazatot vásároltatnak, meg ilyenek. Miért kell nekünk egy nagy maffiaországban élnünk?!

Keleti természetesen az a mentalitás is, ahol valakinek a szavazatát meg lehet venni tíz mázsa fáért, vagy telefonért. És az is, amikor újságok, emberek arról értekeznek, hogy ők nem süllyednek le ennyire, nekik magasabb az áruk. Nem ötvenezer, hanem ötszázezer. Erről ugye az a vicc jut eszembe, hogy:

- Ötvenezer forintért?! Minek néz maga engem?!

- Hölgyem, azt, hogy maga micsoda, azt már tisztáztuk, most már csak az árról vitázunk.

Tehát sajnálom, keleti itt a magyar újságírás is, amely pártoknak behódol. Az a HVG, amely lehozta a bajai videót azzal a címmel, amellyel lehozta. Minimum egy óvatos megfogalmazás kellett volna. Keletiek ezek a szerkesztőségek azért is, mert tudom, hogy jó cikkek helyett vén alkoholisták cikkeit hozzák le, akik régi motorosok, és nem akarják, hogy éhen haljanak. De így aztán elég szarok lesznek az újságok.

Keleti az olvasó is, aki azt olvassa, amit eléje raknak. Mint a disznó a vájúból, úgy csámcsog az előemésztett híreken. Autókról, meztelen nőkről, celebekről, műbotrányokról és műpéniszekről. Ezotériáról és vallásról. Nincs saját ízlésük, nincs saját RSS olvasójuk. Olyan nem volt a sztyeppén.

És keletiek azok a szavazók is, akik lusták felemelni a "kövér seggüket", hogy kimenjenek olyan számban tüntetni, hogy ebben az országban végre fordulat legyen, hogy Orbánnak a szájára fagyasszák a mosolyt, és például adjanak az EU-nak egy kis muníciót, hogy hát azért mégiscsak nagyobb magabiztossággal kritizálhassák kívülről is ezt a kormányt. Egy jó kirándulást, jó bulit, kávézást a zserbóban, mekizést, tévénézést és videózást nem igaz, hogy nem lehet beáldozni azért, hogy ne menjen már ez az ország a szakadékba!

Orbán Viktor jól ráérzett Magyarország eme keleti mentalitására. Nem mindenkinek tetszően játszott rá erre, de akinek meg nem tetszik, azok meg nem tudják leváltani Orbánt, pont ugyanemiatt a keleti lustaság és butaság  miatt.

Mi a megoldás?! Nem tudok nagy elqrást mondani, legalábbis olyat nem, ami ne lett volna már meg mondjuk 2006-ban is a pártoknál, meg a Fidesznél is. Ezt nem elqrtuk, ez mindig is ilyen volt, csak az a meglepő, hogy még mindig nem másztunk ki belőle. Szerintem az összefogás nem a nagy csodamegoldás. Szerintem a karakteres vezető se kéne, hogy olyan nagy szükség legyen. A karakteres messiásvárás is keleti mentalitás. Aztán meg szerintem Orbán marhára nem karakteres vezető. Parasztos, vidékies, keleties és unalmas gagyi. Valójában nagyon ócska karakter. Gyurcsány simán jobb karakter, csak szétrombolták. Nem mondom viszont azt sem, hogy vissza kéne állítani. Egy normális Magyarországon az embereknek le kéne tudniuk szavazni akár szürke, technokrata pártokra is, ha azok a jobbak. Vagy Bajnainak például szerintem nem az a baja, hogy nem karakteres, hanem, hogy nem erélyes. Nem tudta rendesen megcsinálni.

Nem tudok királyi utat megnevezni. Nincs rövidebb út a kertek alatt. A pártoknak magukat is meg kell tisztítaniuk ezektől a reflexektől, a szavazóknak meg el kell jutniuk odáig, hogy megszabaduljanak tőlük. A reflexektől, nem a pártoktól!:) Ez aprólékos munka. Azzal, hogy a három párt összefog, még nem lesz megoldva, attól még nem szabadulnak meg a holdudvarban ügyeskedőktől. Ehhez egy hosszú harc kell. És ez a harc sem lesz a végső.

Egy egész ország népét lecserélni máról holnapra nem lehet. Nem fognak egy csapásra átalakulni. Ha nekik ehhez még négy év Orbán kell, akkor sajnálom. Igazán kár négy évet odaadni az ország életéből erre, plusz még az a sok év, amíg visszajutunk a 2010-es szintig. És kedves Mesterházy Attila, ha ezt most nem nyered meg, gondolod, 2018-ban te leszel a miniszterelnök-jelölt?! És kedves Gyurcsány Ferenc, tudom, mert mondtad, ha nem jut a DK a parlamentbe, akkor neked ennyi volt a politikai karriered. Tudom, hogy tudod. Tehát még jobban kéne kapkodni magad! És kedves Bajnai Gordon, szerintem neked sincs még egy dobásod! Mindhárman bejuthattok parlamentbe, de ha Orbán marad, akkor ti mit akartok ott tengődni a Parlamentben?! Tényleg ennyi az életcélotok?!

De nem nagyon tudok valami nagy megoldást. Mondjuk ha ennyire messianisztikusan várják az emberek az összefogást, ezt meg kéne adni nekik. Ez nem árt. Aztán kivinni őket nagyobb számban tüntetni nem tudom, hogy lehet. Mondjuk október 23-án jobb plakátokkal, ahol a három pártvezér nagyobb összefogásban mutatkozott volna a plakáton. Olyat lehetett volna. Valószínűleg némi eredménnyel. Nem biztos, hogy elég lett volna. De most az ország egy messiásváró része erre vár.

A lusta szavazót elvinni tüntetni és szavazni, nem tudom, hogyan lehet még jobban. Mondani kell nekik, ostorozni őket. Elfogadom, hogy ez meg a blogok feladata, ezért teszem én is. Mert én inkább megtehetem, mint egy pártvezér, hogy kimondja: a nép is hülye. Az is hülye, aki a Fideszre szavazott, az is, aki most is a Fideszre szavaz, az is, aki nem szavaz senkire, az is, aki soha nem bír kimenni tüntetni, az is, aki nem csinál semmit. Egy pár százezer ember nem hülye. Ennyi. Ebből nehéz főzni.

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr605612513

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarország nagy, össznemzeti Békemenetelése a keleti szakadékba 2013.11.04. 14:52:01

Keleti az a mentalitás, sőt, a kádárizmusból is ered, amely megelégszik azzal, ha a kormány csökkenti a rezsijét.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:37:26

@jag3: "Ti, tisztelt emeszpések tesztek a választóitok fejére és egy olyan politikust ültettek az emeszpé élére, akinek jó a status quo. Hát a választóitoknak nem."

ott van a bibi kisfiam, hogy az ellenzéknél ennek a pártnak van a legnagyobb támogatottsága.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:38:43

@Spacecake:

"a szocikrol tobbek kozott az maradt meg,h amikor hatalmon voltak,tenyleg volt hogy elteltek hetek-honapok siman ugy,h 1 szajbabaszott hir is megjelent volna arrol h mit csinalnak...v hogy csinalnak e vmit."

nekem meg a Fideszről az marad meg, hogy nincs olyan nap, hogy ne jelenne meg hír, hogy "na bazdmeg, már megint agymenése van Orbánnak, Matolcsynak, Hoffmann Rózsának vagy valamelyik másik hülyének."

Pop40 2013.11.04. 18:39:31

@Brendel Mátyás:

"és ne gyere azzal, hogy azok ma már nem relevánsak"

De jövök, mert ez tény. Vagy tán relevánsak? Akkor ne álljunk meg 2013 áprilisnál, baszod! Linkeld be gyorsan a 2012 áprilisit is, meg a 2010 áprilisit, meg az 1991-es áprilisit! Gondolom, azok is relevánsak nálad, vagy ha nem, mégis, hol is az a határ, ami még releváns, és ami már nem?
Vagy nálad csak az új nem releváns, minden régi igen???

"a trend igaz 2013 tavaszán. a számodra szent idpközik alapján igaz."

Ez így, szokásod szerint hülyeség, kitalálsz valamit, amit semmi nem támaszt alá.
2013 tavaszán vezetett a fidesz, ennyi. MOST pedig nem vezet, ez is ennyi.
Hogy a te kvk-id ezt hogy támasztják alá, ívben leszarom. Sehogy? Akkor vagy a választói megnyilvánulással van gond, vagy a görbéiddel.
Azt már a morzsányi agyaddal is leszűrheted, melyik valószínűbb.

"de még idpközi adatok is szólnak ellened.
2013 tavaszán az időközi adatok hamisak voltak, de most nyáron és ősszel igazak voltak,"

Szóval nem mondtam ilyet, te segg. Az is igaz volt, ez is. Akkor az időközik még valamennyire alátámasztották a kvk-t, most meg nem. ennyi.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:39:47

@barli: "Pont ezért a stílusért nem"

feldughatod magadnak a stílusodat, badzmeg. azt fogod a tejbe aprítani?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:40:48

@DFK: szerintem az egykulcos az igazságtalan. mondom úgy, hogy én jóval 300000 felett keresek

Advok 2013.11.04. 18:44:40

@Brendel Mátyás: te barátom egy evolúciós zsákutca vagy így valóban nehéz elvárni tőled olyan alapértékeket, mint erkölcs, kommunikációs készség és képesség, stílus, tájékozottság, szerénység, vagy bárminemű eredmény.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:44:45

@Gamma Leonis:

1) ha nem látod, hogy bármelyik demokratikus ellenzéki párt jobb, mint Orbán, akkor hülye vagy

2) ha nem tudsz a kisebbik rosszra szavazni, akkor megérdemled a nagyobbik szart, te hülye.

itt nincs kifogása te baromállat, ha nem mész szavazni, akkor a rosszabbra szavaztál.

Pop40 2013.11.04. 18:48:20

@Brendel Mátyás:

"el kell döntened, hogy a te pár időközi választásod mutatja a helyes erőviszonyokat 2013 nyrán telén
vagy ezzel szemben ott van majd 2 év összes közvéleménykutatás eredménye, plusz még a 2013 tavaszán lezajlott iőközik."

Nem lehet könnyű neked, ugyanazt a baromságot hajtogatni, mint a papagáj.
De ja, tökigazad van. 2013 nyarán - telén nem a 2013 nyarán - telén rendezett időközik mutatják az erőviszonyokat, nem, dehogy, hanem a 2013 áprilisi időközik, meg a tavalyi időközik, meg a torz kvk-k, amikkel az életben meg nem magyarázod pl a bajai eredményt.

"az, hogy te csak a 2013 nyári-őszi időközijeiben hiszel minden más adat ellenében, az őrültség. menjél gyoogyóba, faszfej!"

Látom, ennyi jutott el a mondandómból az agy nélküli fejedbe, te gyökér.
Nem, nem a 2013 nyári-őszi időközijeiben hiszek. Hanem mindig a LEGFRISSEBB időközik TRENDJEIBEN hiszek.

Ha azok majd azt mutatják, hogy a fidesz 20-30%-kal nyer jobbos körzetben, és ha pár %-kal is, de lazán hozza a balos körzetet, akkor, DE CSAK AKKOR, majd elfogadom a zagyva kvk-idat, MERT AKKOR MÁR LESZ ADAT, AMI ALÁ IS TÁMASZTJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jelenleg azonban az a helyzet, ha fideszt 20-30%kal ELPICSÁZZÁK a balos körzetben, és alig nyögvenyelősen tud hozni jobbos körzetet.

De tudom, ez neked nem releváns, mert fél éve az időközin még nyert a fidesz, meg a telefonos megkérdezés mást mond, ami nyilván sokkal lényegesebb, mint a fülke magányában leadott szavazat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:50:49

@jag3: "a stilus az ember" ezt is feldughatod magadnak. az egyik legnagyobb köcsög divatmondás

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:52:27

@Exploiter:

"Az a baj ezzel, hogy nekem spec az életszemléletem nem engedi, hogy ilyen esetben az egy pofonra szavazzak. Inkább szétverem a fejét annak, aki ilyen választás elé állít. "

ez az opció nem lehetséges. nem fogod felszedni az utcaköveket. szóval ne kamuzzál itt, hanem adjál egy normális választ, nézz szembe a tényekkel, te gyáva!

"Ha a többiek is így gondolkoznának"

ha a nagymamámnak kereke lenne.

nem álmodozni kéne te hülye, hanem a realitások keretében cselekedni!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 18:54:34

@Advok:

"megint csak magamat, mert annyira oda sikerült égetni az ebédet, hogy a kutyám alomtálnak nézte."

és bocs, de hogy oldja meg ez azt a problémádat, hogy a hülye családod miatt az odakozmált ebéd helyett most szart kell enned?!

vagy ebbe te beletörődsz?!

Advok 2013.11.04. 18:56:17

@Brendel Mátyás: a te megoldásod az lenne, hogy a nagy csalódottságban a család leül a wc csészéhez ebédelni, csupán erre mutatnék rá.

Pop40 2013.11.04. 18:57:37

@Brendel Mátyás:

"TE PÁREZER MÉRÉSSEL AKARSZ CÁFOLNI SOK SZÁZEZER MÉRÉST."

A maradék 3 hsz-ben ugyanazt szajkózod pepitában, almát a körtével, ismét, de nekem elfogyott a türelmem, hogy fogyatékosakat oktassak nyilvánvaló tényekről. Leírtam most is ezer féle változatban, ha felfogod, oké, ha nem, így jártunk, teszek rá.

A végére még egy kis színes, csak neked:

www.hirlista.hu/gazdasag

Itt ez a gazdasági oldal, rendszeresen szavaztatnak politikai témáról. Pár hete feldobták a kérdést, h Ön bevallaná e tényleges politikai meggyőződését egy kvk-nak. Az arány kb FELE-FELE volt az igenek és a nemek között. (sajnos nem mentettem le a képet.)

Na képzeld el lángész, ha ennek az attitűdnek csak a TIZEDE (tényleg ne legyen több, csak a tizede) ténylegesen realizálódik a valóságban, az mekkora torzulást okoz a te nyomorék kvk-idban, amik neked szentek és sérthetetlenek.

Erre már számolgathatsz normális eloszlást is, érdekes eredményeket kapsz majd.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:00:10

@Advok:

"Most én is linkeljem be a fidesz, kdnp, lmp, jobbik és társai programját amiről meg te állapítod meg, hogy egy szalvétára elfért a programjuk?"

ha program tekintetében ki akarsz egyezni velem egy döntetlenben, akkor kis fekete lovagkám, még mindig te szívtál, mert ez akart volna a nyerő érved lenni, és jól elúszott.

az én véleményem az, hogyy a program gyakorlatilag tökindegy. és ezt igazolja is az, hogy döntetlenért rimánkodsz.

"Egyébként meg a pártprogram és jövőkép mint olyanok adhatnak erőt egy pártnak, értsd, a fidesznek nulla volt a programja 10-ben de időben belőtték a jövőkép gyártást"

nem volt programja, és nem volt jövőképe. hülyeségeket mantrázol itt. a FIdesz szavazóknak fogalmuk nem volt, mire szavaznak, csak a "GYurcsány takarodj"-ra szavaztak. ennyi volt az a kibaszott jövőkép.

no ennyi jövőképe a mostani ellenzéknek is százszorosan megvan.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:01:20

@Advok: nincs időm összeesküvéselméletekre. nem érdekel.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:02:24

@Advok: ha szerinted az lmp, akkor arra. ha valaki azt mpondja, az lmp-re szavaz, akkor nem akkora hülye, mint aki nem szavaz.

Pop40 2013.11.04. 19:03:36

@Brendel Mátyás:

Közben megtaláltam a régebbi szavazások eredményét.

Ön elmondaná-e valódi véleményét egy politikai közvélemény kutatás résztvevőjeként?
igen - 57.58%

nem - 42.42%

Összes szavazat:
1412
Szavazás időtartama:
2013. szeptember 09. 00:00 -
2013. szeptember 15. 23:59

Nyilván nem reprezentatív, de ha a netet használó réteg körében ennyi az arány, akkor a netet nem használó, kevésbé "felvilágosultak" körében sem lehet sokkal kevesebb.

42,42. A megkérdezettek ekkora százaléka mondana mást.

Na dobd fel ennek az értéknek csak a negyedére a kurva normális eloszlásod, hogy egy ilyen eltérés mekkora kilengést okoz a nyomorék kvk-id eredményében.
Baromira várom az eredményt. Aztán utána majd dumálhatunk trendekről.

Advok02 2013.11.04. 19:07:31

@Brendel Mátyás:
"nem volt programja, és nem volt jövőképe. hülyeségeket mantrázol itt. a FIdesz szavazóknak fogalmuk nem volt, mire szavaznak, csak a "GYurcsány takarodj"-ra szavaztak. ennyi volt az a kibaszott jövőkép."

Csak épp a baloldal olyan szinten elásta magát, hogy ez elég volt. Tudod nem csak egy, vagy két elem jelenhet meg nagy súllyal egy győzelemben. Elsőre is ezt írtam, rajtad kívül már mindenki felfogta. Vagyis ha most a fidesz csinál valami morális tekintetben kapitális baromságot, amilyen 2006ban történt akkor nem kell program a győzelemhez, lehetnek a pártok igénytelenek. Ma itt nem erről van szó. Akkor ha ez az előny nincs meg talán nem ártana más irányból közelíteni nem? Ha nincs világvége hangulat akkor nem ártana a másik irányba, a szebb jövő felől megközelíteni a kérdést. a 06os választás során sem volt világvége hangulat és minden az mszp elkergetésére ment ki. bevált? nem.
az hogy lekontrázom a 'nekünk van programunk, nekik nincs' érvedet szerinted döntetlen, hát ez jó :D:D

Advok02 2013.11.04. 19:11:17

@Brendel Mátyás: nem, neked olyan mocskolódásra van csak időd ami még egy disznóketrecben is szélsőséges lenne.
egyébként meg három könnyen a dk-val összeköthető botrány rövid időn belül szerinted összeesküvés elmélet. ebben hol az elmélet? három dk-s is keresztbe tett immáron az mszpnek, abból egyik a pártelnök. ez nem elmélet, ez tény.

Advok02 2013.11.04. 19:15:28

@Brendel Mátyás: A választástól való is egy legitim tiltakozási forma, ha emögé betársul egy valóban civil összefogás (na nem úgy mint a milla és társai, mindkét oldalon egyébként) Ezzel együtt a gondolat másik fele a 'ha lmp akkor lmp' az első általam értékelhetőnek tartott megjegyzésed eddig, pacsi

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:25:36

@Pop40:

"a kvk TELEFONOS ADATFELVÉTEL eredménye, az időközi viszont egy TÉNYLEGESEN MEGNYILVÁNULT VÁLASZTÓI AKARAT eredménye!!!!!!"

ez kis különbség ahhoz képest, hogy a telefonos nagyságrendekkel nagyobb adat.

" a te nyomorék kvk-d FIDESZESKÉNT jelenítene meg, ha felhívnának. MErt ziher, h annak vallanám magam"

eddig is tudtam, hogy nagy marha vagy, de most be is vallod. az egy dolog, hogy ugye az ilyen baromkodás olcsó játék hülyegyerekeknek. de a csúcs az, hogy te itt órákat anyázol, hogy én itt el akarom venni az ellenzéktől a reményt a nyerésre, oszt bevallod, te magad aaktívan, vígan és táncolva vennél részt az ellenzéki remény átbaszásában.

nem semmi görény vagy te, "ember".

de abból, hogy te görény vagy, nem következik, hogy mindenki az.

és még ha mindenki is görény volna, még mindig nem értem, miért pont 2014 tavasza óta görényültek volna úgy el az emberek, mint te.

"Ha a KŐJOBBOS körzetben ez az eredmény, szerinted az ÁTLAG, amit te is irkálsz, és amiben vegyesen vannak a balos és jobbos körzetek, jobbosabb eredményt hoz majd, mint a tisztán jobbos körzet?????????????????????"

annyira felbasztad az agyad, hogy már értelmesen írni se tudsz. fogalmam nincs, mi a kérdésed.

"Hagyjál már a visszanövekedéseiddel, bazmeg. FALS A KIINDULÓPONTOD, fogd már fel!!!!!!!!!!!!!!! Onnantól kezdve baszhatod a visszanövekedésed."

a kiindulópontot, azaz a 2013 tavaszi Fideszes előnyt viszont időközi választások is megerősítik. azelőtt meg te úgy borulsz le, mint muszlim az imaszőnyegre, úgyjhogy KUSS, szádat befogd, nem égeted magad tovább!

"Ez tudod úgy működik, hogy volt a fideszkúrmánnyal szemben egy nagy társadalmi várakozás. Ennek nem feleltek meg, elkezdtek sorban jönni az ilyen-olyan ügyek, (mint pl a fenti két linkem, amire persze fosol válaszolni, mert érved nincs egy deka se) és mikor az átlag választó értesül az ilyen hírekről, mint a fenti két linken szereplő, szép lassan, FOKOZATOSAN elkezd nőni a hamisan válaszolók aránya."

aha, kurva logikus. 2010-től 2012-ig az elégedetlen magyarok elkezdenek elpártolni a Fidesztől, a csalósdás miatt. aztán 2012 tavaszától ugyanezen szavazók, ugyanúgy csalódottságból elkezdenek nem elpártolni a FIdesztől, hanem hamisan a Fideszre szavazni.

csak egy bilibe lógó kezű elmezakkant tud ilyen mesét kitalálni.

"Bármilyen hihetetlen is neked, a magad beszűkült agyával, az, hogy most X a hamisan válaszolók száma, baromira nem jelenti azt, hogy másfél, két, három éve is X volt ez a szám."

nyilvánvalóan nem volt ez a szám. a te meséd szerint. csak ugye pont ezt nem tudod megmondani, hogy az elégedetlen Fideszellenes 2 éve miért mondta azt, hogy nem szavaz, most meg miért mondja azt, hogy a Fideszre szavaz. mi a faszért változtatott volna minenki stratégiát, amikor nem változott semmi?!

"Az meg már csak külön röhej kategória, hogy leszarod a 3 hetes időközit, de a FÉL - EGY ÉVES időközikre úgy hivatkozol vissza, hogy az aztán mindent üt."

1) én azért szarhatom le az egyik időközit, mert a másik időközi mellett még ott van a kkv

2) te viszont úgy szarod le a másik odőközit, hogy csak nem felel meg a hülye víziódnak. semmi nem támasztja alá, miért a másik időközit veted el.

"Még egyszer, te hígagyú gyökér: A választási eredmény NEM adattömeg"

de adattömeg te húgyagyú gyökér.

"Azt már meg sem kérdem, szerinted melyik mutatja relevánsabban a választói akaratot: a TÉNYLEGESEN MEGVALÓSULT szavazás eredménye, vagy egy telefonos kvk eredménye, ahol xy mond valamit a kv-kutatónak?"

ha az utóbbi tízszer nagyobb, akkor az utóbbi. akkor az utóbbi. azt is a szünyeg alás üprüd, hogy a kkv sokkal reprezentatívabb, mint az időközi, mert jobban szóródik az ország területén.

bazdmeg, te egy Hajdúborzasztói felmérés alapján akarod felmérni, hogy hány sípálya van Magyarországon. kurvára NEM REPREZENTATÍV. oszt jühetsz nekem itt azzal, hogy de nagyon komolyan körbenéztél Hajdúborzasztón, mert nem néztél jól körbe az országban.

összefoglalom:

1) az időközi előnye, hogy komolyságában a tényleges választáshoz hasonló

2) a kkv előnye, hogy kurvára több nagyságrendekkel több embert kérdeztek meg, és jobban szétszóródva az országban

2 simán üti 1-et. és akkor még ott van az is, hogy neked még idpközi választásokat is le kell tagadnod a drogos álmodozásodhoz. saját magadat kell tönön szúrnod.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:34:04

@Pop40:

"az egyik egy választói VÁLASZT mutat, a másik pedig a TÉNYLEGES választói akaratot."

ennek nem sok jelentősége van akkor, ha az egyik tízszer annyi, mint a másik, és sokkal reprezentatívabb.

és főleg akkor nincs jelentősége, ha még időközik is vannak az én oldalmon.

tudod a körtéid fele itt van az én oldalamon, és még ahhoz jönnek az almák. te hülye dinnye!:)

" Innentől kezdve baszhatod a kisebb mintád, tudod, melyik ér többet, az 5 oroszlán vagy a 20 nyúl."

sok lúd disznót győz.

"eddig 1 olyan eset volt, mikor a kvk-k tévedtek"

1) a kvk-k 2002-ben nem annyira tévedtek, minnt inkább az előre jelzett trend az utolsó napokban hozta azt az 5 százalékot.

2) a kvk-k fél tucat másik alkalommal jól jósoltak

3) a trendet még 2002-ben is jól jósolták

4) most 10 százaléknyi külnbség van, és a trend növekedés

ennyi érv ellen nem tudsz megküözdeni te fasz. lehetsz akármilyen oroszlánszagú.

" akkoriban ugyan nem voltak még olyan esetek, amiket fent belinkeltem"

voltak. a politikai alapú tisztogatás mindig is volt, legfeljebb neked akkoriban nem csak a kezed lógott a bilibe, hanem fejed búbjáig benne voltál.

"És te ebből az egyetlen esetből akartál normális eloszlást modellezni"

én úgy tudom, hogy volt már vagy fél tucat választás. a többiről megfeledkeztél, mert cáfolnak téged. és akkor letagadod, hazudozol össze vissza, mint valami Szijjártó Péter.

"Tényleg, te gyökér? És (ismét, újra és újra) egy EGYSZER MEGNYILVÁNULT eseményre hogy is számolsz normális eloszlást, te nemnormális?????"

hány választás volt 1990 óta te anyaszomorító?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:40:16

@Advok:

"körbe-körbe rotálni az milyen fejlődés szerinted?"

ha mindig a kicsivel jobbra szavazol, azzal ugye legalábbis megadod az esélyét annak, hogy ne körbe rotálódjon a dolog.

tudod az evolúció pont így működik. de te gondolom, egy hülye kreacionista paraszt vagy.

a senkire nem szavazol egyhelyben állása az bármilyen körben rotálásnál nem jobb. a körbe rotálásnál viszont megadod a lehetőséget arra, hogy egy emelkedő spirál legyen.

" plusz az evolúciónak nincs magához hasonlatos vetélytársa, vagy működik, vagy kihal a delikvens, a magyar gazdaságnak igen tehát kicsit bonyolultabb a dolog, kis tudatlan."

egyed - párt
ország - faj
evolúció - Föld

bár annak nincs a vitánk szempontjából jelentősége, hogy hány szintje van az evolúciónak.

"de gondolom te a 2010-14es korszakot is akkor egy fejlődési fázisként értelmezed"

nem, mert szerintem a szavazók akkor hülyék voltak, tehát ott éppen kontraszelekció történt.

és pont ez a baj Magyarországon, hogy sokszor sok helyen kontraszelekciós folyamatok vannak. vagy nulla szelekciós otthon punnyadás. mint például amit te csinálsz.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2013.11.04. 19:41:26

@Brendel Mátyás: Szerintem mind egyformán szar. :-D TE, nagyon ÁLLAT. Figyi, vetésforgóban forog a szar 1990 óta. Akkor még gyerek voltam. 98'ban szavazhattam először, fidesz-szdsz volt a választottam (párt-egyéni képviselő), jött 2002, itt pártnak az szdsz-t, képviselőnek a fideszest választottam. Aztán jött 2006, gondoltam adjunk még 4 évet az mszp-nek, hát ha több idő elég lesz a terveik végrehajtásához. Oké, erre jött rá a kaotikus ősz, és minden egyéb. 2010-re már kissé ideges voltam, de gondoltam, adok még egy esélyt a parlamenti demokráciának, és a lmp-re szavazok párt és képviselő egyaránt, de nem jutottam el az urnáig. Másnap a munka várt, nem értem rá a tömegben ácsorogni. Ez van.
A továbbiakban nem érdekel a szar vetésforgója.
Látom, nem érted, hogy én már soha többé nem fogok az mszp-re és annak ivadékaira szavazni! Arra várok, hogy a fidesz is felmorzsolja magát, mert a belső harcok előbb-utóbb szétviszik az utolsó "rendszerváltó" pártot is.
Ja, hogy még van a jobbik és az lmp. A jobbik a fidesz ivadéka, számomra már ezért is taszító. Az lmp pedig még önmagával sem bírt, hogyan is lehetne komoly párt? Most már érted, hogy miért írom folyamatosan, hogy nincs kire szavaznom? És NEM, ismétlem kurvára nem ÉRV, hogy le kell váltani O.V.-t! Elegem van ebből a retardált, négy évenkénti, váltsuk le az aktuális mumust előadásból!!! O.V.-t majd elviszi egy természetes halál ok, pl. agyvérzés, aztán kész. Semmilyen szempontból nem fontos. Lehet, hogy annak látszik, de nem az.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:48:56

@Pop40:

"De ja, tökigazad van. 2013 nyarán - telén nem a 2013 nyarán - telén rendezett időközik mutatják az erőviszonyokat, nem, dehogy, hanem a 2013 áprilisi időközik"

az április időközik az április viszonyokat mutatják, kifejezetten hangsúlyoztam. kifejezetten írtam, hogy ne gyere ezzel a gagyi "érvvel".

amit te nem tudsz megmagyarázni, hogy ha a 2013 áprisi időközi választások a FIdesz előnyét mutatták, márpedig ezt nem tagadhatod, mert az időközi neked a szent tehén, azóta meg a kvk-k a Fidesz erősödését mutatták, akkor mindennel jöhetsz csak azzal nem, hogy a kvk-k alapja rossz.

a kvk-k alapja 2013 áprilisában jók voltak. az azóta eltelt időszak trendjét meg már elismerted, hogy igaz.

innentől csak egy egyszerű logikai dedukció, hogy ha 2013-ban a Fidesz vezetett (időközi bizonyítja, kuss!), azóta meg erősödött (elismerted, kuss!), akkor mi most az állás.

" meg a tavalyi időközik, meg a torz kvk-k, amikkel az életben meg nem magyarázod pl a bajai eredményt."

én a bajai eredményt mondhatom véletlennek. egéybként ugye a FIdesz nyert. nekem csak egy véletlent kell feltételeznem.

te az egy véletlen elkerülése inkább kettőt feltételezel. bazdmeg nálad gondolom tudok úgy váltani, hogy adok egy ezrest, te meg visszaadsz kettőt.

te vagy ennyire sötét, ahogy itt igazoltad számtalanszor.

"Látom, ennyi jutott el a mondandómból az agy nélküli fejedbe, te gyökér.
Nem, nem a 2013 nyári-őszi időközijeiben hiszek. Hanem mindig a LEGFRISSEBB időközik TRENDJEIBEN hiszek."

és 2013 áprilisában hitted a legfirssebb időközik alapján, hogy a Fidesz vezet?! mert ha hitted, akkor nem hiheted, hogy további erősödéssel most vesztésre áll.

ha nem hitted, akkor meg hazug görény vagy.

"Ha azok majd azt mutatják, hogy a fidesz 20-30%-kal nyer jobbos körzetben, és ha pár %-kal is, de lazán hozza a balos körzetet, akkor, DE CSAK AKKOR, majd elfogadom a zagyva kvk-idat, MERT AKKOR MÁR LESZ ADAT, AMI ALÁ IS TÁMASZTJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

tehát te az időközik hullámzása alapján, mert ugye tény, hogy 2013 áprilisában tök más tmutattak, össze-vissza hiszel mindenféle zagyvaságot.

Advok02 2013.11.04. 19:50:43

@Brendel Mátyás: ki mondta hogy otthon punnyadok? 'nehazudozzábüdösostobaparaszt' hogy a te kultúrszintedet idézzem meg egy pillanatra.
"ha mindig a kicsivel jobbra szavazol" és ki dönti el melyik a kicsivel jobb? mert elméletileg pont erről a gondolatról nem más szól mint maga a választás intézménye, ennyi a lényege egy mondatban, mindenki a szerinte kicsivel jobbra szavaz. akkor te milyen alapon hülyézed a másikat? gondold ezt, persze, de mi lenne ha nem böfögnéd föl ilyen jóízűen?

"egyed - párt
ország - faj
evolúció - Föld"
na ez meg egy új példa aminek annyi köze van az előzőhöz, hogy ugyanúgy az evolúcióhoz hasonlítja a politikát és a gazdaságot. de ebben az esetben mivel a csőlátásodnak köszönhetően szánalmasan beszűkíted a lehetőségek halmazát éppen te vagy kontraproduktív mert képtelen vagy mérlegelni a döntéseket, először van véleményed és aztán értékelsz.

Amúgy is a kontraszelekciós cselekvés speciel nem pont az amikor én egy másik faj fejlődéséhez kezdek hozzájárulni egy ekkora evolúciós versenyben, holott az előző faj egyede vagyok?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:50:47

@Advok:

"a te megoldásod az lenne, hogy a nagy csalódottságban a család leül a wc csészéhez ebédelni, csupán erre mutatnék rá."

nem, az én megoldásom, hogy a család megeszi az odakozmált ebédedet.

a te megoldásod az, hogy a család odamegy a vécécsészéhez ebédelni, és meg se mukkansz, hogy hülyék, mert hát a család. továbbá az állam szabályai szerint te is mész a vécécsészéhez ebédelni, mert hát azt szavazták meg, te meg nem szavaztál, mert egy loser kis féreg vagy.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 19:52:02

@Brendel Mátyás:

Érdekes poszt, és érdekes gondolatmenet. Érdekes baloldali gondolatmenet.

Ha kíváncsi vagy egy jobboldali gondolatmenetre ugyanebben a témában:
nivo.blog.hu/2012/04/21/verhetetlen_part_a_fidesz

Így utólag visszaolvasva sok dologba beletrafáltam a jövőt illetően másfél évvel ezelőtt.

Amit szerintem figyelmen kívül hagysz, nem nem kellő súllyal veszel figyelembe, hogy az emberek teljesen jogosan és érthető módon a gazdaságpolitikát a saját pénztárcájukon keresztül ítélik meg.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:54:31

@Pop40: értem, tehát telefonos kvk-kban nem hiszel, de internetes kvk-kra felteszed az életedet is.:) te hülye.

egyébként meg:

1) máskor valami olyasmit linkelj, ami igazol is valamit, nem pedig az, hogy "ezen a linken láttam egy unikornist, esküszöm".

2) a felmérés nem mondja azt, még ha igaz is lenne, hogy HAZUDNÁNAK.

3) továbbra sincs magyarázatod arra, miért éppen 2012 tavaszán kezdtek el egyre többen egyenesen hazudni. miért 2012 tavasza óta hazudja magát mára már 10 százalék Fideszesnek, miért nem korábban?!

mi a fasz esett ezekbe az emberekbe pont 2012 tavaszán, hogy kitalálták, hogy na, mostantól kell hazudni?!

Advok02 2013.11.04. 19:55:06

@Brendel Mátyás: még egyszer: az csak a te egyneuronos népszabadság galacsinodban merült fel, hogy nem megyek el szavazni, nem is olyan rég beszéltük ki kire fogok és hogy szerinted ez még mindig jobb mint a semmi, kis alzheimer is bejátszik a lúzer féregnek?

az meg, hogy a másik nagypárt ilyen mértékben meghaladja a jelenleg regnáló minőségét épp a kisebbség fejében van így. akkor ez hol mérvadó? ja persze, könnyebb mindenki mást hülyének tartani, mint elismerni, hogy te basztad el és a szar helyett nyeled a szart. hú micsoda változatosság

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 19:55:34

@Pop40: nincs link, nem igazol semmit. én is be tudok írni ide olyan számokat, amelyek engem igazolnak.

Advok02 2013.11.04. 19:59:47

@Brendel Mátyás: a szerkezetet amit keresel googlenek hívják.
www.hirlista.hu/szavazasok

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:03:40

@Pop40: nincs link, nem igazol semmit. én is be tudok írni ide olyan számokat, amelyek engem igazolnak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:10:42

@Advok02:

"Csak épp a baloldal olyan szinten elásta magát, hogy ez elég volt."

no akkor csak beismertyed, hog ynincs igazad. ha a nép azt gondolja, hogy egy kormány rosszul kormányoz, akkor nem a program a lényeg.

ma a nép azt gondolja, hogy a Fidesz rosszul kormányoz. nem a programon múlik, hogy leváltják-e a kormányt 2010-ben sem azon múlott.

2010-ben, Magyarországon igenis működött a protestszavazatos választásnyerés. 2014-ben is működhetne. a nagy rejtély, miért nem működik.

nem a programok miatt.

"Vagyis ha most a fidesz csinál valami morális tekintetben kapitális baromságot, amilyen 2006ban történt akkor nem kell program a győzelemhez"

ha nem csinál, akkor meg nem segít semmit a program.

amely ismétlem, van.

"lehetnek a pártok igénytelenek."

a pártok mindenképpen lehetnek, mert a szavazók igénytelenek. ez is a keleti szél része.

"Ha nincs világvége hangulat akkor nem ártana a másik irányba, a szebb jövő felől megközelíteni a kérdést."

nem lehet a választóknak olyan szebb jövőt ígérni, amely nem a választók átverése.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:13:18

@Advok02: "három dk-s is keresztbe tett immáron az mszpnek, abból egyik a pártelnök. ez nem elmélet, ez tény."

ha most láttam három fekete kutyát, akkor minden kutya fekete. ez nem elmélet, ez tény.

azért sem foglalkozom ezzel, mert ebből semmi fontos dolog nem vonható le konklúziónak számomra. attól én nem fogok Orbánra szavazni, hogy a DK és az MSZP egymás ellen harcol.

én nem vagyok olyan hülyék, mint ti.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:15:00

@Advok02:

"A választástól való is egy legitim tiltakozási forma, ha emögé betársul egy valóban civil összefogás"

1) Magyarországon civil összefogásban hinni?! hülye-e vagy?!

2) de sehol a világon nem ért el soha senki semmit a választástól való távolmaradással

ha nagyopn sokan nem szavaznak, annyit értek el, hogy a Fideszt kis részvételi aránnyal, nagyobb támogatottsággal fogják úrjaválasztani.

ehetitek a dupla szarburgert.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:16:25

@Gamma Leonis:

"Szerintem mind egyformán szar. "

ez az a pont, amikor reményterlen hülyének nyilvánítalak, úgyse tudlak meggyőzni az elkövetkező X órban, vagy napban, szóval erről ennyit.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:21:39

@Advok02:

"ki mondta hogy otthon punnyadok?"

ha elmész szavazni, akkor mit vitázol velem, aki azt mondja, mindenki menjen el szavazni?!

"és ki dönti el melyik a kicsivel jobb?"

a szavazó maga. ha rosszul dönti el, az már egy másik kérdés.

" mert elméletileg pont erről a gondolatról nem más szól mint maga a választás intézménye, ennyi a lényege egy mondatban, mindenki a szerinte kicsivel jobbra szavaz. akkor te milyen alapon hülyézed a másikat?"

én lehülyézem

1) aki nem megy el szavazni a kicsivel jobbra.
2) aki tévesen ítéli meg, ki a kicsivel jobb

a kettő két külön kérdés, és két külön alap a lehülyézésre.

"na ez meg egy új példa aminek annyi köze van az előzőhöz, hogy ugyanúgy az evolúcióhoz hasonlítja a politikát és a gazdaságot. de ebben az esetben mivel a csőlátásodnak köszönhetően szánalmasan beszűkíted a lehetőségek halmazát éppen te vagy kontraproduktív mert képtelen vagy mérlegelni a döntéseket, először van véleményed és aztán értékelsz."

ez egy annyire értelmezhetetlen, értékelhetetlen, empirikusan megfoghatatlan rizsa, hogy akár egy Heidegger könyv bevezetőpjében is szerepelhetne.:)

"Amúgy is a kontraszelekciós cselekvés speciel nem pont az amikor én egy másik faj fejlődéséhez kezdek hozzájárulni egy ekkora evolúciós versenyben, holott az előző faj egyede vagyok?"

a párhuzam ott már nem áll, hogy az emberek tudnak országot váltani. próbálj meg témánál maradni, és nem terelni!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:22:43

@ccactus: "az emberek teljesen jogosan és érthető módon a gazdaságpolitikát a saját pénztárcájukon keresztül ítélik meg."

a többség rosszabbul él, mint 2010-ben. te nem veszed figyelembe

Advok03 2013.11.04. 20:23:49

@Brendel Mátyás: "no akkor csak beismertyed, hog ynincs igazad. ha a nép azt gondolja, hogy egy kormány rosszul kormányoz, akkor nem a program a lényeg."

Ha egy nép szélsőséges mértékben így gondolja. Ma ez nincs így, pont a te drága közvélemény kutatásaid a jó példák erre. Tényleg olyan bonyolult a többtényezős döntésmodell, hogy ne fogd fel? (igen) de legalább úgy csinálhatnál mintha értenéd, vagy valami, hívj oda valaki értelmeset a monitorhoz, hívd fel az ismerőseid, bármi.
Ja és gépelni se tudsz...

" nagy rejtély, miért nem működik."
mivel ma a többség nem akarja minden áron orbánékat az anyjuk körülbelüli tájékára küldeni (a minden áron részen van a hangsúly)
10-ben ez az elem volt a plusz az mszp ellen.

"amely ismétlem, van."
amely ismétlem gagyi, ezt te magad is elismerted, hiszen az első reakciód abban merült ki ,hogy 'a fidesznek se volt 10-ben'

"a szavazók igénytelenek" elfelejtetted a forrásmegjelölést: tükör

"nem lehet a választóknak olyan szebb jövőt ígérni, amely nem a választók átverése."

Tehát tulajdonképpen mindkét oldal teljességgel inkompetens. Akkor milyen fejlődési folyamatról is beszélünk?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:24:35

@Advok02:

"nem is olyan rég beszéltük ki kire fogok és hogy szerinted ez még mindig jobb mint a semmi"

akkor ebben kiegyezhetünk. mit vitázol, kis alzheimeres?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:26:18

@Advok02: minek dolgozzak Pop helyett, ha te is tudsz dolgozni helyette?:)

Advok03 2013.11.04. 20:30:21

@Brendel Mátyás:
"én nem vagyok olyan hülyék'"
én csak nem beszélni magyar?
ennyire intelligensnek lenni? (ez csak poén, nehogy komolyan vedd)

"1) Magyarországon civil összefogásban hinni?! hülye-e vagy?!

2) de sehol a világon nem ért el soha senki semmit a választástól való távolmaradással"

Az egyház csillagászati tündöklésének korában a geocentrikus világkép körül forgott a Föld (szó szerint) és ennek köze nem volt a gömb(geoid) formához. akkor ezen a téren nem is lehet semmit elérni nem? Aztán persze jött egy Galilei nevű csóka és még sokan mások.

Első gondolatként a kis minta bizonytalanságát használod érvnek a következőben meg egy kis mintát, ezúton gratulálok.

"ha elmész szavazni, akkor mit vitázol velem, aki azt mondja, mindenki menjen el szavazni?!"
Ha csak ezt mondanád nem lenne közöttünk vita, ezt már kifejtettem feljebb, csak épp te ennél sokkal többet (valójában értékben kevesebbet) mondasz.

"a párhuzam ott már nem áll, hogy az emberek tudnak országot váltani. próbálj meg témánál maradni, és nem terelni!"
Hazát és szülőföldet viszont nem és ráadásul megint a saját modelled próbáltad keresztbe áthúzni, szép munka.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:33:49

@Advok03:

"Ha egy nép szélsőséges mértékben így gondolja. Ma ez nincs így, pont a te drága közvélemény kutatásaid a jó példák erre. "

de, ma ezt í nép így gondolja. az erről szóló felmérések egyértelműen ezt támasztják alá. tehát amikor közvetlenül ezt kérdezik.

ennek elégnek kéne lennie. a post arról szól, hogy vajon miért nem elég. és a válasz sokadjára is, nem a kibaszott programod.

"mivel ma a többség nem akarja minden áron orbánékat az anyjuk körülbelüli tájékára küldeni "

a kérdés, hogy miért nem, ha egyszer úgy gondolják, hogy rosszul mennek a dolgok.

"amely ismétlem gagyi, ezt te magad is elismerted, hiszen az első reakciód abban merült ki ,hogy 'a fidesznek se volt 10-ben'"

nem ismertem el, ez a könnyebbik érvelési út volt. szerintem nem gagyi. csak egy olyan hülyével, mint veled igen nehéz erről vitázni. egyszerűbb dolgok se mennek neked.

most komolyan, ab ovo tudom, hogy azt képzeled, hogy a pártok választási programja az fontos tényező lehet Magyarországon egy választáson. innen tudom, hogy reality check erroros zakkant vagy. komolyan azt hiszed, ezek után meglep, hogy nem tudsz egy programot értékelni?!

""a szavazók igénytelenek" elfelejtetted a forrásmegjelölést: tükör"

nem, nekem fontos a választási program. csak én nem vagyok olyan, hogy azt higgyem, mindenki olyan, mint én. látom, hogy nem. te viszont a tükörbe nézel, és azt hiszed, mindenki olyan, mint te.

""nem lehet a választóknak olyan szebb jövőt ígérni, amely nem a választók átverése."
Tehát tulajdonképpen mindkét oldal teljességgel inkompetens. Akkor milyen fejlődési folyamatról is beszélünk?"

nem, ezt se sikerült felfogni. a jelenlegi helyzetben nincs olyan út, amely hírtelen szebb jövőbe vezetne. nem azért, mert mindegyik párt gazdasági garnitúrája hülye, hanem azért, mert nincs. a béka segge alatt vagyunk, nem lehet kánaánt ígérni.

lehet:

A) Hazudni, mint a Fidesz 2010-ben

B) őszintének lenni

csak B-vel nem lehet ebben az országban nyerni, mert ez egy ázsiai ország.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 20:39:09

@Advok03:

"Ha csak ezt mondanád nem lenne közöttünk vita, ezt már kifejtettem feljebb, csak épp te ennél sokkal többet (valójában értékben kevesebbet) mondasz."

továbbra sem értem, miféle szellemekkel vitázol.

én úgy tekintem, megegyeztünk abban, hogy mindenki menjen el szavazni az általa kisebbik rossznak gondolt pártra, és nem kívánok veled vitába szállni, ha azt mondod, ez az lmp, mert egyre kevesebb kedvem van olyan hülyével vitázni, mint te, ez egy kurva nagy krédés lenne, másrészt ez nem katasztrófális.

majd ha kitalálod, hogy ezen túl mit vitatsz, szóljál!

""a párhuzam ott már nem áll, hogy az emberek tudnak országot váltani. próbálj meg témánál maradni, és nem terelni!"
Hazát és szülőföldet viszont nem és ráadásul megint a saját modelled próbáltad keresztbe áthúzni, szép munka."

ez sem szerepelt a párhuzamban.

minek játszol olyan hülyeséget, hogy egy párhuzamban olyasmibe kötsz bele, ami nem volt a párhuzam része?! olcsó játék hülyegyerekeknek.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 20:44:38

@Brendel Mátyás:

"a többség rosszabbul él, mint 2010-ben. te nem veszed figyelembe"

Biztos vagy ebben? Ez még 2012 tavaszán igaz lehetett, de ma már egyáltalán nem olyan biztos. 2014 tavaszán meg egészen biztosan nem lesz igaz. (Lásd: egészségügyisek, tanárok, gyerekesek, nyugdíjasok, devizahitelesek, diplomások, versenyszférában dolgozók többsége, közmunkások...)

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2013.11.04. 20:45:08

@Brendel Mátyás: Ha nem lenne folyton utánérzésem az általad jelenleg tolt "menj el szavazni" dumával kapcsolatban, talán megérintene, hogy lehülyéztél. Azonban megélve négy szavazást, sem a 2014-es választásnak, sem a te véleményednek nincs jelentősége az életemben.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 20:49:25

@Brendel Mátyás:

"a többség rosszabbul él, mint 2010-ben. te nem veszed figyelembe"

A Fidesz már elbukott egy választást 2006-ban a 'rosszabbul élünk mint 4 éve' kampánnyal. Lehet, hogy a baloldal most ugyanebbe a pocsolyába készül belelépni?

Megspékelve olyan hihetetlennek tűnő dolgokkal, hogy Orbán szobordöntögetni való diktátor, meg vége a demokráciának, vége a szabad médiának, vége a sajtószabadságnak, vége a független bíróságoknak, vége a független jegybanknak, félni kell, hallgatni kell... stb. Szerintem ez nem fog sehova vezetni. Pozitív kampány kellene. Jövőkép, valós, támogatható alternatíva felmutatása. Bajnai így kezdte egy évvel ezelőtt, de valahol nagyon elszúrta.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 20:50:32

@Brendel Mátyás:

"(Lásd: egészségügyisek, tanárok, gyerekesek, nyugdíjasok, devizahitelesek, diplomások, versenyszférában dolgozók többsége, közmunkások...)"

És kihagytam még a gazdákat.

waze 2013.11.04. 20:55:26

Ez a felméréses dolog is érdekes. Nem tudom ki mennyire ismeri. 1000 fős mintából dolgoznak, próbálnak vegyesen beletenni mindenkit(értelmiségi, városi, vidéki, stb) majd ezekkel a számokkal osztanak szoroznak és kijön a reprezentatív minta alapján számolt érték. A bibi ott jön be h ezt azonnal névhez lehet kötni. Apám önkormányzati cégnél melózik, felhívták ilyen faszsággal, hálisten volt annyi esze h dicshimnuszokat zengett a kormánypártról...haverom többek között önkormányzatnak is szolgáltat, ott is ue....kisfőnököm felesége tanár, ha meghallja a fidesz szót beokádik de ő is vigyázz állásban szépen felmondta a leckét...ha engem felhívnának én is ezekre a faszikra mondanék igent a telefonban mert árgus szemekkel figyelnek mindenhol, tisztára mint a kurva 50-es évek...sztem ez megy a telefonok harmadánál kb....hogy a szavazófülkében mi történik az más dolog csakhogy valójában nincs kire szavazni...ilyen bajai piti lófaszkodás után meg pláne.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 20:57:18

@Brendel Mátyás:

Meg a 40 év szolgálati idővel rendelkező nőket. Meg a kismamákat. Mag az első lakásra áhítozó fiatalokat.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 21:04:24

@waze:

Lehet, hogy annyira félnek ezek az emberek, hogy majd a fülkében is a Fideszre szavaznak. Sose lehet tudni. :))

Viccet félretéve, szerintem aki úgy gondolkodik, ahogy te, azok a nem tudja/nem árulja el kategóriába tartoznak.

Az ezer fős minta dunszt elég. Ez tudományos tény. Nekem az a tapasztalatom, hogy például egy online szavazáson már 100-200 szavazat után beáll egy olyan szavazatarány, ami aztán nem sokat változik, hiába érkezik még több ezer szavazat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 21:32:49

@waze: és ez 2012 tavaszán kezdődött el?! előtte nem féltek az emberek?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 21:35:07

@ccactus:

"A Fidesz már elbukott egy választást 2006-ban a 'rosszabbul élünk mint 4 éve' kampánnyal. Lehet, hogy a baloldal most ugyanebbe a pocsolyába készül belelépni?"

akkor ez kurva látványosan nem volt igaz. a kérdés egyébként nem az volt, hogy az ellenzék mivel kampányoljon, ne terelj!

próbálj meg a kérdésre válaszolni!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 21:36:27

@waze: igen, ott a pont. a félő embereknek bőven elég a "nem tudom" kategória. nehogy már azért kirúgják!

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 22:08:04

@Brendel Mátyás:

"ne terelj!

próbálj meg a kérdésre válaszolni!"

OK! Bocsánat. Bár szerintem él a párhuzam.

Akkor kicsit árnyalom a dolgot. Lehet, hogy a többség nem él jobban, mint 2010-ben, de annyian egészen biztosan (az előbb már felsoroltam, hogy mely csoportokra gondolok), amennyivel választást lehet nyerni, illetve vezetni lehet egy közvélemény kutatáson.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 22:09:27

@Brendel Mátyás:

A javuló tendencia pedig mutathatja azt is, hogy egyre több ember él jobban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 22:22:21

@ccactus: így lehet, csak ez meg bizonyítvány az országnak: a rosszabbul élő többség nem védi meg magát

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 22:23:22

@ccactus: ezzel megint nem értek egyet. 2012 tavasza óta sem megy az országnak jobban

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 22:26:12

@Brendel Mátyás:

Egyik kormányt sem a szavazópolgárok többsége választotta meg. Csupán a szavazók többsége, ergó a szavazópolgárok kisebbsége. Ez nem magyar sajátosság. Szerte a világon általában így van.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 22:30:01

@Brendel Mátyás:

"2012 tavasza óta sem megy az országnak jobban"

Igen, de mint már jeleztem fentebb, az emberek teljesen jogosan és érthető módon a gazdaságpolitikát a saját pénztárcájukon keresztül ítélik meg.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 22:36:26

@Brendel Mátyás:

"2012 tavasza óta sem megy az országnak jobban"

Axiómaként kezelsz bizonyos dolgokat. 2012 tavasza mélypont volt. Az simán lehet, hogy azóta egyre több ember életszínvonala indult felfelé. Pl. 2012 tavaszán indult az árfolyamgát.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 22:48:02

@ccactus: de hogy egy kormány kifejezetten megéljen azzal, hogy a többséggel kitol, az nincs rendben, és nincs is mindenhol így.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 22:51:04

@ccactus: hvg.hu/gazdasag/20130208_Az_erintettek_26_szazaleka_vette_igenybe

120 ember vette igénybe 2013-ig. ez nem elég több száz ezer új szavazóhoz. azóta meg pláne nem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 22:53:29

@ccactus: egyébként az érdekes, hogy tényleg akkor indult el

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 22:59:22

@Brendel Mátyás:

"de hogy egy kormány kifejezetten megéljen azzal, hogy a többséggel kitol, az nincs rendben"

No igen! Érdekes ponthoz érkeztünk. A Fidesz csupán a legkisebb rossz?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:02:02

@Brendel Mátyás:

"120 ember vette igénybe 2013-ig. ez nem elég több száz ezer új szavazóhoz"

Ez a februári állapot. Azóta 160 ezer körül járunk. És az nem ember, hanem hitel. Egy hitel általában két ember.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 23:07:09

@ccactus: a Fidesz a második legnagyobb rossz. az emberek nem azért nem váltják le, hanem mert ld. a cikket

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:08:06

@Brendel Mátyás:

"egyébként az érdekes, hogy tényleg akkor indult el"

Aztán ott van még az egyre fokozódó rezsicsökkentés.

És még nincs vége. Jövőre a 3 gyerekes kiskeresetűek nettója növekszik lórúgásszerűen:

Bruttó 200e Ft havi családi jövedelem esetén +34e/hó
Bruttó 300e Ft havi családi jövedelem esetén +51e/hó
Bruttó 400e Ft havi családi jövedelem esetén (ami még mindig átlag alatti) +35e/hó

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:10:05

@ccactus:

folyt:
Két minimálbér esetén +35e/hó

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:14:55

@Brendel Mátyás:

"a Fidesz a második legnagyobb rossz. az emberek nem azért nem váltják le"

Nem értek egyet! Egyrészt megint vitán felül álló axiómával érvelsz, másrészt az emberek az általuk legjobbnak tartott pártra szavaznak. Ha ilyen nincs, akkor vagy nem szavaznak, vagy az általuk legkisebb rossznak vélt pártra szavaznak elkerülendő a még rosszabbat.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:16:08

@Brendel Mátyás:

mármint vitán felül álló axiómaként kezelt állítással érvelsz.

grani 2013.11.04. 23:32:17

@Brendel Mátyás: Én másképpen gondolom. Keleten nincs szakadék. A szakadék nyugaton van. Aztán meg miért is menne az ország a Bpesti lumpen értelmiség után? Az Bpesti értelmiség érdekei, céljai egyáltalán nem esnek egybe a vidék érdekeivel. A többség dönt. Persze, ha nem tetszik, ki lehet vándorolni. Ki nyugatra, ki keletre.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 23:38:58

@ccactus: "vagy az általuk legkisebb rossznak vélt pártra szavaznak elkerülendő a még rosszabbat. "

sajnos nem

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.04. 23:40:10

@grani: "Keleten nincs szakadék" menjél Bangladeshbe textilüzembe dolgozni, te hülye! Vidékre, te paraszt!

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:45:36

@grani:

Szögezzük le! Nyugat felé tartani jobb, mint kelet felé.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:47:03

@Brendel Mátyás:

Mondjuk én sem gondolom, hogy ez tömeges jelenség lenne.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2013.11.04. 23:51:05

@Brendel Mátyás:

"de hogy egy kormány kifejezetten megéljen azzal, hogy a többséggel kitol, az nincs rendben, és nincs is mindenhol így."

Oszd meg és uralkodj! Régi taktika.

Úgy is mondhatjuk, hogy aki megosztott, azt legyőzik. És erre még a demokrácia sem kínált megoldást. Vagy igen?

fehérfarkas 2013.11.05. 00:03:53

@Spacecake: "bennem a szocikrol tobbek kozott az maradt meg,h amikor hatalmon voltak,tenyleg volt hogy elteltek hetek-honapok siman ugy,h 1 szajbabaszott hir is megjelent volna arrol h mit csinalnak...v hogy csinalnak e vmit."

És ez így helyes. Egy kormány ugyanis nem tud minden héten új dolgot csinálni. Sőt, nem is jó az, amikor hetente csinál valami újat a kormány. Ilyenkor joggal lehet gyanakodni arra, hogy vagy valami PR dologról van szó, vagy valami látszatintézkedésről (ami ugye a PR dolog egyik speciális esete), vagy következetlenek, és ad-hoc kapkodnak össze-vissza.

Gyurcsánynál is az tett be sokaknak, amikor rájött a hetente új program bejelentése. Ezzel nagyon gyorsan hiteltelenné tette magát sok szoci szimpatizáns szemében is. Ha kevesebbet és kevesebbszer beszél, akkor azzal többet ért volna el.

Spacecake 2013.11.05. 00:11:24

@fehérfarkas: ja hogy az a jó a senki nem csinál semmit..most már értem:-)

Spacecake 2013.11.05. 00:16:19

de hát tavasszal lehet szavazni....kizárásos alapon kire is???:-)

ha a Jobbik ügyes,még az is lehet h lenyomja az MSZP és társait....

akkor a 4/5 FIDESZ mellé lesz 1 szélsőjobb ellenzék,akkor aztán érdemes lesz blogokon hőbörögni:-)

Spacecake 2013.11.05. 00:20:06

ja és visszahozzák a királyságot,jobb ha tőlem tudod..........
persze csak formálisan...:-)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.05. 00:22:06

@ccactus: " És erre még a demokrácia sem kínált megoldást. Vagy igen? "

el kell menni szavazni. ennyi. a demokrácia nyilván ne segít azoknak, akik szavazni se képesek

Spacecake 2013.11.05. 00:22:30

PEACE!!!!:-)

dolgozz sokat,keress sok pénzt,és akkor szarhatsz az egészre,és jobban élhetsz,mint BÁRHOL a világon.ez alap.

fehérfarkas 2013.11.05. 00:51:06

@Spacecake: "ja hogy az a jó a senki nem csinál semmit..most már értem:-)"

Nem az a jó, ha a kormány nem csinál semmit. Csak éppen hetente meg havonta új dolgokat nehéz csinálni.
Az "elmúlt8évben" a szoci kormány alatt megpült 719km autópálya, ami több mint amennyi előtte 4 évtized alatt összesen épült. 93 új modern motorvonattal gazdagodott a MÁV. Budapest agglomerációjában elindult a MÁV elővárosi közlekedése, és létrejött az is, hogy közös bérlettel lehessen a MÁV elővárosi és a BKV járatait használni. 190ezer panellakás újult meg és vált korszerűbbé a szigetelése és fűtési rendszere. Az SZJA fokozatosan csökkent le a 2002-es 40%-30%-20% kulcsokról a 2010-es 32%-17%-0% kulcsokra (a 0% a minimálbér összegéig levő részre vonatkozott). A GDP a 2008/2009-es gazdasági világválságig éves átlagban 4% körül növekedett. Az ipari termelés indexe 5-10% között növekedett évente. Az infláció évi 4-5% között ingadozott. Az Euró 270 Ft alatt volt, a Svájci Frank 170 Ft alatt, a Dollár pedig 190 Ft alatt. A benzin 250-300 Ft/l között ingadozott. Évente jött be legalább egy nagy multi gyárat létrehozni (a mostani kormány nagy sikerprogandával felavatott kecskeméti Mercedes gyárral a szerződést még a Gyurcsány-kormány kötötte, de már a Bajnai-kormény idején tették le az alapkövet). Jelenleg a GDP-t a 3 autógyár húzza, ebből egyik sem Orbánék idején jött ide (az Audi és Suzuki az Antall-kormány idején; a Mercedes meg a Gyurcsány-kormány idején), ahogyan a szoci kormányok idején jöttek a nagy autóipari beszállító multik is (Denso a Horn-kormány idején, Hankook a Gyurcsány-kormány idején, stb). És még lehetne hosszan sorolni, de én ezeket tartom lényegesnek, amelyeknek kormányokon átívelő hosszú távú hatásaik vannak.

fehérfarkas 2013.11.05. 01:06:02

@fehérfarkas:

Nem ezekkel volt a baj, hanem a korrupcióval és az elmaradt nagy ágazati reformokkal (= államigazgatási és egészségügyi reform).

De ezeket nagy reformokat a Fidesz sem csinálja meg, pedig most nekik 2/3-uk van hozzá, és nincsen a reformok ellen népszavaztató ellenzéke sem.
Ehelyett inkább a kádári szocializmus szintjére süllyesztik vissza a bürokráciát és az egészségügyet. Ahelyett, hogy valóban megreformálnák modernné és működőképessé, fenntarthatóvá.
A gazdaságban meg az "unortodox szabadságharcos" gazdaságpolitikájukkal a 3 év alatt 0,2%-ot nőtt csak a GDP (a tavalyi évben -1,7%-ot csökkent), nem jönnek be újabb multik - hanem inkább elmennek vagy leépítenek (tiszetelet az 1-2 ritka kivételnek, amelyik mégis fejleszti az itteni gyárát). A magyar vállalkozások közül a csdőbement cégek száma tavaly és idén soha korábban a rendszerváltás óta eltelt 23 év alatt nem látott rekordmértéket öltött (még a 2008/2009-es világgazdasági válságban is jóval kevsebb magyar cég ment csődbe). A Forint drasztiusan meggyengült (a devizahitelesek problmája is az emiatti törlesztőrészletek emelkedéséből adódik), a benzin pedig 400 Ft/l felett van.
Valamint 3000 milliárd forint értékben csinált megszortást a Fidesz (ez messze nagyobb mint a sokat szidott és mumusnak megtett Bokros-csomag), és 30 új adót vezetett be, és Európa legmagasabb ÁFÁ-ja nálunk van (amit szintén ők emeltek meg erre). Valamint államosítottak 3000 milliárd forintnyi magánynyugdíj-megtaartást. És a megszorítások meg a manyup államosítása ellenére mégis 3000 milliárd forinttal nőtt az államadósság a 3,5 évben.
A tények magukért beszélnek (korábban tettem már be konkrét tényadatokat ezekkel kapcsolatban)

grani 2013.11.05. 06:02:17

@Brendel Mátyás: Hülye sváb gyerek, te meg menjél Londonba a paki negyedbe kutyaszarszedőnek.

grani 2013.11.05. 06:03:26

@ccactus: Ne szögezzük le. Szerintem Kelet felé tartani jobb.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.05. 06:19:20

@grani: jobb Londonban kutyaszarszedőnek lenni, mint Daccában textilüzemben dolgozni. nem véletlen, hogy Londonba többen emigrálnak, mint Daccába.

nekem persze nem kell kutyaszart szednem, mert eladható tudásom van

tass-tass 2013.11.05. 10:19:45

@Brendel Mátyás:
"Tehát egy olyan szerveződést, pártot biztosan messzire elkerülnének,"

"tehát minek ajánlgatsz olyat, amiről magad is látod, hogy baromság?! "

Bocsi, rosszul fogalmaztam. Tehát a pénzes pártok kerülnék el messzire azt a pártot, amelyik arra buzdít, hogy hagyd itt ezt a marakodó-élősködő bagázst és élj a mának ott, ahol lehet értelmesen is élni, nem csak létezni.

Az nem üzenet, hogy 4 éve rosszabbul éltünk, mint előtte 4 éve, most rosszabbul élünk, mint 4 éve és 4 év múlva rosszabbul fogunk élni, mint most.

Az is hülye álláspont, hogy azért szavazok az egyikre, mert a másikat utálom.

Úgy látszik, sokaknak nehéz felfogni, hogyha odébb költözne néhány száz vagy ezer kilométert, akkor olyan életminőséghez juthatna, amit itthon soha nem fog megélni közmunkásként, minimálbéren bejelentve, segélyen, betanított munkásként egy gyártósoron, stb.

A társadalomban már elfogadott tény, hogy valamely családtag vagy ismerős külföldön próbálja vagy fogja megpróbálni az életét jobbá tenni. Miért is ne képviselhetné ezt a társadalmi igényt egy párt.

Medgyessy Péter is megígérte az ingyenes jogosítványt, miért ne ígérhetne egy "Jobban jársz, ha elhúzol még ma" párt ingyenes nyelvvizsgát, egyszeri ingyenes csak odafelé szóló repülő-, vonatjegyet, stb.

Megnézném, hogyan reagálnának a mai pártok. Kampányolhatnának azzal, hogy "Maradj itthon! Két diplomás közmunkásként előtted a jövő!" (index.hu/gazdasag/2013/10/30/igy_utasitsd_vissza_a_kozmunkat/) vagy "Adózz itthon! A 30% mégiscsak több, mint a 16%!" (www.origo.hu/gazdasag/20130218-az-egyutt-2014-ketkulcsos-adot-es-visszahozott-adojovairast-tervez-gazdasagi.html)

Ja, el ne felejtsem: tulok vagy :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.05. 13:25:06

@tass-tass:

"Tehát a pénzes pártok kerülnék el messzire azt a pártot, amelyik arra buzdít, hogy hagyd itt ezt a marakodó-élősködő bagázst és élj a mának ott, ahol lehet értelmesen is élni, nem csak létezni."

mindenki elkerülné ezt a pártot. kivétel esetleg azt, aki kivándorolt, de annak sincs sok értelme pont ehhez a párthoz kötődni.

ez kb olyan baromság, mint a kéjgyilkosságra buzdító párt. a társadalom megveti, a kéjgyilkosoknak meg nem kell buzdítás.

"Az is hülye álláspont, hogy azért szavazok az egyikre, mert a másikat utálom."

nem. ha indokolt, márpedig indokolt.

"Úgy látszik, sokaknak nehéz felfogni, hogyha odébb költözne néhány száz vagy ezer kilométert, akkor olyan életminőséghez juthatna, amit itthon soha nem fog megélni közmunkásként, minimálbéren bejelentve, segélyen, betanított munkásként egy gyártósoron, stb."

nézd, te bugyuta

1) nyugat nem paradicsom annak, akinek nincs eladható tudása
2) nem olyan könnyű ám kifizetni egy albérletre a kauciót és a közvetítői díjat. kell a nyugati induláéshoz pár ezer euró

"A társadalomban már elfogadott tény, hogy valamely családtag vagy ismerős külföldön próbálja vagy fogja megpróbálni az életét jobbá tenni. Miért is ne képviselhetné ezt a társadalmi igényt egy párt."

amiért egy párt nem képviselheti a hajrá abortusz! elvét.

te ezt nem fogod fel, egyszerűen reality check erroros hülye vagy.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2013.11.05. 13:26:24

@tass-tass: A felvetésed teljesen jogos. Ez egy izgalmas kampány téma lehetne. De persze agyhalott, megélhetésüket féltő politikusaink inkább a jól megszokott "köpjük egymást le" taktikát alkalmazzák és nem gondolkoznak. Mióta is húzódik a bajai videó gumicsont? Totál agyhalál...

tass-tass 2013.11.05. 14:55:29

@Brendel Mátyás:
"1) nyugat nem paradicsom annak, akinek nincs eladható tudása "

Úgy látom, hogy te nagyon el vagy tévedve a munkavilágában. Szerinted külföldön nincs szükség olyan munkaerőre, mint az itthon foglalkoztatott közmunkások? Hólapátolás, parkgondozás, szemétszedés, ároktisztítás, fűkaszálás, erdészet, mezőgazdaság, állatgondozás, stb. napi 6 órában 37 ezerért? Ez kb. havi 120 euró.

"2) nem olyan könnyű ám kifizetni egy albérletre a kauciót és a közvetítői díjat. kell a nyugati induláéshoz pár ezer euró"

Diákhitelt is adnak, miért ne adhatnának erre is hitelt?

Korlátolt vagy. Az EU-ban élünk, van 28 tagállam, szabad a munkaerő-áramlás, ebből 10-ben lényegesen magasabb életszínvonalon tudna megélni mindenki, még ha közmunkásmelót is kellene végeznie.

" A nagy világon e kívűl
Nincsen számodra hely;
Áldjon vagy verjen sors keze:
Itt élned, halnod kell."

Minden nemzeti ünnepen eljátsszák a Szózatot, de nem hiszem, hogy a XXI. században ezeket a sorokat még komolyan kellene vennünk. Nem kell itt élnünk és halnunk.

Egyébként meg ha olyan szuper lesz a hazai helyzet, akkor majd vissza fog áramlani a külföldre ment munkaerő, persze majd más országok munkavállalóival együtt.

Ha valaki végigolvassa kedélyes díszkurzusunkat és gondolkodna egy ilyen párt létrehozásán, akkor annyi ötletet meríthetne belőle, hogy lassan összetudna állítani egy teljes választási programot.

Úgyhogy hajrá "Húzz a búsba" párt, világosítsd fel nemzeted elégedetlen polgárait.

Ja, és lüke vagy és gyere haza közmunkásnak, mert nagy kereslete van a külföldi munkatapasztalatokkal rendelkező, eladható tudású munkaerőnek. Majd eladnak tehenész legénynek 47.000-ért :)

tass-tass 2013.11.05. 15:36:43

Még eszembe jutott egy ok, hogy miért lenne szükség egy ilyen "Elég volt, mi elmentünk" pártra. Az itthon maradókat segíthetné azzal, hogy az LMP-hez hasonlóan egyik párttal sem fogna össze, ellenben ha sikeres lenne, akkor talán nagy koalícióra kényszeríthetné a jobb meg a baloldalt. A nagykoalíció kényszere viszont mindkét oldalt gyökeresen megújíthatná.

És lőn békesség...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.11.05. 16:42:15

@tass-tass:

"Szerinted külföldön nincs szükség olyan munkaerőre, mint az itthon foglalkoztatott közmunkások? Hólapátolás, parkgondozás, szemétszedés, ároktisztítás, fűkaszálás, erdészet, mezőgazdaság, állatgondozás, stb. napi 6 órában 37 ezerért? Ez kb. havi 120 euró."

Ahogy itt körbenézek, valóban sok ilyen magyar van itt, de

1) ehhez is kell nyelvtudás
2) nem igazán zökkenőmentes ez a karrier sem. értsd folyton látok munkát keresőt is ebben a kategóriában
3) mint mondtam, nem mindenki tud kijönni
4) ez a munkaerőpiac nem tud felszívni sok millió magyart, az már túlzás lenne, és gond is lenne belőle. azzal például gond van Németországban, hogy mennyi képzetlen román munkaerő özönlik be

"Diákhitelt is adnak, miért ne adhatnának erre is hitelt?"

külföldre távozó személynek hitelt adni?! ezt nem gondoltad meg, ember!

"Ha valaki végigolvassa kedélyes díszkurzusunkat és gondolkodna egy ilyen párt létrehozásán"

tudod mit?! alapíts! nézd meg, hogy milyen népszerű lesz!
süti beállítások módosítása