Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Van-e esélye Schmitt Pálnak egy új PhD-re?

2012.03.31. 16:10 | Brendel Mátyás | 156 komment

Címkék: plágium doktori schmitt pál

Most képzeljük el ennek analógiájára, hogy azt halljuk, hogy a KE most éppen a londoni olimpiára (nem, nem paralimpiára) készül vívásból, nem ér rá fogadni a brit nagykövetet!

***

Tegnap Schmitt Pál a riportjában nagyon sokmindent mondott, amin szénné röhögték magukat az emberek. Persze lehetne ekézni, hogy ez az évezred botránya, hogy ez elképesztő bornírtság, hogy ilyen hülye ember nincs, ilyen pofa nem létezik, de elég nehéz fokozni azt, amit mások már úgyis megírtak róla. Nehéz rá új jelzőket, hasonlatokat, kifejezéseket kitalálni. Amúgy sem szeretek a blogoszféra-nyájjal menni. Szóval gondoltam, erről unalmas volna írni, de volt egy momentum, amely azért érdekes.

Messziről kezdeném: onnan, hogy amikor Matolcsy meggondolatlanul azt mondta, hogy 47-ezerből meg lehet élni, aztán Pintér Sándor ezt megerősítette, majd különösen, amikor Zsiga Marcell is, akkor vártam, hogy ezen három közül legalább egy megmutatja az embereknek, hogy igenis meg lehet élni. Azt is vártam, hogy valamelyik ellenzéki politikusban van annyi, hogy belekezd egy ilyenbe, de nem volt. Pár civil kezdett csak bele ilyen akcióba, azt gondolom, hogy ez figyelemreméltó, érdekes kezdeményezés volt, úgy lehet értékelni, hogy sokan sokat tanultak belőle.

Schmitt Pál tegnapi nyilatkozatában az az egyetlen, epszilonnyi pozitívum van, hogy bele akar vágni valamibe, amit persze totálisan leront egy csomó minden, amit később fel fogok sorolni. Például lerontja az, hogy ezen körülmények között ez így, a lemondás nélkül inkább makacssággá válik.

Zsiga Marcell - mint a három észkombájn fideszes közül leginkább ráérő - például igazán belefoghatott volna abba a kihívásba, és kijöhetett volna belőle akár jól is. Ha például tisztességesen végigcsinálja, és a végén azért őszintén, becsületesen megvallja, hogy nem nagyon lehet megélni ebből a 47-ezerből. (Egy hónapig megalázó nyomorban esetleg igen, de akkor abban nincsenek benne a tartós kiadások.) Ha a bátorságot szerénységgel, önkritikával párosítja, akár még talán meg is bocsátották volna neki a meggondolatlanságát. Zsiga Marcellben persze mindezeknek semmi nyoma nincs, szóval akadémikus felvetésről van szó, csak az összehasonlítás végett vettem elő.

Schmitt Pál is veszteség nélkül jöhetett volna ki ebből, ha a HVG cikke után azonnal lemond, aztán megcsinálja azt a Ph.D.-t, és bocsánatot kér a plágiumért. Ez esetben a csalását az emberek megbocsátották volna a megbánás, belátás és tettrekészség és későbbi teljesítmény miatt. Nullszaldósra kihozható lett volna a dolog.

De most már nem. Most már a csalás nem csak megtörtént, de aztán azt még sok hónapnyi hazudozással, makacssággal tetézte, és a tegnapi beszédben még tett rá egy lapáttal. Na így hiába jelenti be azt, hogy tettre kész, és meg akarja védeni a becsületét. Ezek után, ha meg is csinálná a Ph.D.-t, akkor is negatívra jönne ki a mérleg. De vajon reális-e egyáltalán ez?

Először is nézzük azt a momentumot, amely mellette szól! Ha maga fordította Georgiev munkáját, akkor végül is elolvasta, ért a témához, akkor akár írhatna is róla. Mondjuk jó kérdés, hogy ha ez így volt, akkor miért nem írt tényleg egy új dolgozatot ugyanazzal a tartalommal? Az új tudományos eredmény azzal se lett volna meg, de a plágium vádja legalább nem érhette volna.

De Schmitt valószínűleg nem maga fordította a dolgozatot. És egyébként is úgy tűnik, valamilyen más témát választana. Azt könnyen el lehet képzelni, hogy abban a pozícióban, amelyben volt, tulajdonképpen tényleg olyan információk birtokában van, amelyek azért elegek egy nem túl érdekes, de azért mégis sporttörténeti anyagra. De a Ph.D. akkor is komoly munka. Mi is kell a Ph.D.-hez? Mert ne felejtsük, a Ph.D. komolyabb fokozat a kisdoktorinál, tehát most magasabbra került a léc! A kisdoktori ma már nem választható opció.

A Ph.D.-hez egyetemtől függően, de általában szükséges nemzetközi, reviewolt, azaz bírált és szerkesztett folyóiratban megjelent mondjuk két idegen nyelvű cikk. A SOTE doktori szabályzatában két idegen nyelvű, nemzetközi publikáció szerepel. Ha megnézzük a Google Tudós eredményeit, akkor Schmittnek ilyenje nincs. Annál is inkább, mert a szabályzat egy korlátos listát ad az elfogadható folyóiratokra. Most ezt így nem vetettem össze, aki talál találatot, szóljon! Addig vegyük úgy, hogy Schmittnek írnia kell két ilyen cikket!

Namost az ilyen folyóiratok kívül esnek a NER rendszerén, ezek a "gonosz internacionalista világ, az ellenség" territóriumára esnek. Ezeket általában nem lehet megvenni, vagy olyan nyomás alá venni, hogy meghajoljanak. Azt nem tudom, hogy Schmittnek milyen kapcsolatrendszere van esetleg tudományos folyóiratok szerkesztőségével, de láttuk, ahogy a SOTE sem hajlik meg, ezeknek sem érdekük meghajolni. Az ilyen nemzetközi folyóiratok renoméja azért elég kényes dolog, oda le kell tenni az asztalra valamit. Befolyással legfeljebb kicsit lehet lejjebb vetetni a lécet. No de a történtek után eleve melyik folyóirat akarná egyáltalán megjelentetni Schmitt cikkét?!

Eszébe juthat valakinek rossz magyar reflexből, hogy Schmitt írathat is cikkeket. No de honnan talál most hírtelen két olyan szakembert, akik írnak neki két ilyen cikket? Ki vállalna ilyet? Szerintem ha máskor esetleg meg is lehet ilyet csinálni ebben a korrupt magyar világban, most, ezek után egy ideig biztosan nem. Majd pont Schmittnek... És akkor azt se felejtsük el, hogy természetesen az egész magyar média árgus szemekkel figyelne minden ilyen cikket. Tehát ha ezt kizárjuk, akkor oda jutunk, hogy Schmittnek magának sok hónapon keresztül dolgoznia kellene két ilyen cikken. Be kell küldenie, el kell, hogy fogadják, meg kell, hogy jelenjen.

Ha ez megvan, akkor meg kell írni a disszertációt. A SOTE-n szerintem nincs olyan skandináv típusú Ph.D.-re mód, hogy az ember bekötteti a cikkeit egy kis előszóval. Ha ilyen nincs, akkor megint magának kell megírnia. Az íratás megint ugyanolyan kockázatos, sőt, még kockázatosabb, mint a cikkeknél. Tehát Schmitt Pál megint kemény hónapokig írja az értekezést. Fél évnél korábban ezzel nem nagyon lehet meglenni.

Ezek után jöhet egy elővédés. Mondjuk ez nem mindenhol kötelező, ezzel ne számoljunk! Aztán el lehet indítani a hivatalos procedúrát. Nem vagyok benne biztos, de valószínűleg a SOTE érvényesnek tekinthetné Schmitt államvizsgáját, tehát azt a vizsgát, amelyet a doktori védéshez kell megtennie legtöbbször három tárgyból. Könnyen meglehet, hogy a kisdoktori államvizsgáját elfogadják Ph.D.-hez is. Ezzel tehát akkor már megvan, ne számoljuk!

Utána jön a bírálat, és aztán ki lehet írni a védés időpontját. Közben a  doktori tanácsnak is üléseznie kell, el kell fogadnia az értekezést, és kitűznie a védést. Mindez a procedúra - tapasztalatom szeint - eltart minimum fél évig.

Összességében tehát Schmitt Pálnak nagyon erőltetett menetben azért legalább egy évig, de inkább másfél évig tartana mindez. Ez egy nagyon alsó becslés, mert reálisabb a két év. De ezt akkor lehetne így megcsinálni, ha Schmitt Pál nem dolgozna, vagy olyan munkát végezne, amely ehhez szorosan kapcsolódik. Tehát, ha mindez benne lenne a munkaidejében. Amennyiben nem szorosan kapcsolódó, de valami hasonló munkát végezne, akkor esetleg erre rájön még fél év. Ha totál mást, akkor egy év is.

Őszintén szólva, munka mellett doktorit befejezni ritkán szoktak. Amikor én ezt tettem, figyelmeztettek, hogy ezt nem szokták tudni befejezni az emberek. Pedig nekem a cikkek megvoltak, és a disszertáció is meg volt írva egy bizonyos szinten. Mégis évekig tartott, mire védtem. Arra büszke vagyok, hogy azőrt így is összejött.

Ha az ember viszont Köztársasági Elnök, akkor mindez egyáltalán nem reális. Egy KE-nek erre nincs ideje. A KE munkája annyi különféle elfoglaltságot jelent, hogy nemhogy Ph.D. írásra, de barátokra, rokonokra, családra, hobbira sincs ideje szerintem. El tudom képzelni, hogy ezek a dolgok komolyan megsínylik egy KE "szolgálati idejét".

És akkor képzeljük el egyáltalán azt, hogy hogy néz az ki a sajtóban, a médiában, hogy a Köztársasági Elnök ideje egy jelentős részében nem az országot reprezentálja, nem azért dolgozik, hogy jobb legyen az országnak, nem azt teszi, ami a feladata, és ami csak az ő feladata, és amiben pótolhatatlan, hanem ő most éppen dolgozatot ír! Most képzeljük el ennek analógiájára, hogy azt halljuk, hogy a KE most éppen a londoni olimpiára készül vívásból, nem ér rá fogadni az brit nagykövetet! Mondjuk paralimpiával el tudjuk képzelni, igaz?:)

És akkor eljutottunk még egy kérdéshez, ez pedig Schmitt Pál kora. Ahogy nem képzelhető el az, hogy az olimpiára kijusson, majdnem ugyanolyan lehetetlen, hogy egy Ph.D.-t megcsináljon. Ezt még egy kimagaslóan intelligens, szellemi életet élő hetvenévestől is nehéz elképzelni. Még egy olyan filozófustól, akinek egész életében forgott az agya, még nála is elég nehéz elképzelni, hogy pár visszaemlékezésen kívül komolyat alkosson hetven évesen. Sajnálom, a hetven év, az hetven év. Az agy igenis öregszik, és hetven évesen már nem képes akkora új teljesítményre, mint harminc évesen.

Végül, mire ezzel Schmitt Pál jó esetben el is készülne, addigra már mindegy, mert a mandátuma nagyrészt már le fog járni, vagy le is jár. Sok évig rombolta addigra már a személyét az, hogy hivatalban maradt, ezt már visszacsinálni mondjuk 2014-ben késő, és nem is nagyon lehet. Ha pedig mégis lemond, akkor meg azért nincs sok jelentősége. Akkor csakis Schmitt személyes ügye a dolog. Persze, ha volna benne annyi, akkor is megpróbálkozhatna vele, csak nem adok én ennek sok esélyt.

· 12 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr24352218

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Plagi bácsi nem érti 2012.04.01. 14:21:02

Az „álamfő” ma újabb „interjúban” bizonygatta, hogy ő ártatlan, talpig becsületes férfi, tulajdonképpen ő az áldozat, akit hátbatámadtak valami blogon, egy műbalhé az egész. A lelkiismerete tiszta, eszébe sem jut lemondani, hisz fontos feladata a nemze...

Trackback: Mit jelent az, hogy a köztársasági elnök sérthetetlen? 2012.04.01. 13:03:46

Nem lehet bírálni? Nem lehet felelősségre vonni? Nem lehet elmozdítani, ha nem akar lemondani magától? A kérdésre a válasz az ország Alaptörvényében és a Köztársasági elnök jogállásáról és javadalmazásáról szóló törvényben található. “A miniszter...

Trackback: Schmitt fenyegetőzik és a Semmelweis Egyetem szenátusát rágalmazza 2012.04.01. 13:01:25

“Talán lesz valaki, talán lesz egy ügyvéd, aki utánamegy, hogy milyen alapon hagyta ki a Semmelweis Egyetem szenátusa a Magyar Akkreditációs Bizottságot” - mondta vasárnap reggel a közrádióban, azt sejtetve, hogy a doktori tanács jogellenes...

Trackback: Megint a kétharmad 2012.04.01. 12:19:10

Miközben az ország azon izgul, hogy sikerül-e a hatalomból mégiscsak kipöckölni a köztársasági elnököt, Mesterházy Attila a surranópályán épp most lett megint elnök. Ráadásul pontosan ugyanúgy, mint Schmitt Pál. Meg Orbán. És nem azért, mert neki is ké...

Trackback: Kirúgtak valakit a politikai nézetei miatt! 2012.04.01. 09:43:50

Nevesítve Bálint Gergelyt, aki részt vett az LMP flashmobján, kimutatva, hogy Schmitt Pál nem méltó a magyar nemzet egységesítésére. Az illető a híres maszkos tüntetésen mondott beszédet és januárban ő maga is megsérült az Új Színház menti tüntetésen....

Trackback: Ez egy köztársasági elnök nélküli ország 2012.04.01. 09:36:43

Schmitt maradhat, de elnökként tekinteni rá? Na, az már biztosan lehetetlen. Bizony a politikai elit mindenhatóságának képe a tegnapi események után megdőlni látszik. Ami akár igaz, akár nem: határozottan jó érzés. Sokan Schmitt doktori címének visszav...

Trackback: Ez egy köztársasági elnök nélküli ország 2012.04.01. 09:36:02

Schmitt maradhat, de elnökként tekinteni rá? Na, az már biztosan lehetetlen. Bizony a politikai elit mindenhatóságának képe a tegnapi események után megdőlni látszik. Ami akár igaz, akár nem: határozottan jó érzés. Sokan Schmitt doktori címének visszav...

Trackback: Schmitt Pál nem tudta, hogy lopni nem szabad? 2012.04.01. 08:42:24

Schmitt Pál nem tudta, hogy kisdoktori értekezésébe nem szabad más szerzők munkájából forrásmegjelölés nélkül oldalak és illusztrációk hosszú sorát átemelni, és erre sem témavezetője, sem opponense, sem pedig a bíráló bizottság nem hívta fel Schmitt Pá...

Trackback: Mit jelent az, hogy a köztársasági elnök sérthetetlen? 2012.04.01. 08:36:53

Nem lehet bírálni? Nem lehet felelősségre vonni? Nem lehet elmozdítani, ha nem akar lemondani magától? A kérdésre a válasz az ország Alaptörvényében és a Köztársasági elnök jogállásáról és javadalmazásáról szóló törvényben található. “A miniszter...

Trackback: +46 Vigyázz! Kész! Újra nekifut! 2012.03.31. 21:29:48

- Akkor, ha jól értem, csak annyi lenne a munka, hogy kapok egy szöveget, amit át kell írnom, úgy, hogy a tartalma ne változzon, de ne lehessen ráismerni az eredetire?- Igen, de, ahogy hangsúlyoztam, ellenőrizzük a munkáját! Az ön szövegén lefuttatunk ...

Trackback: Kik az igazi vesztesek? 2012.03.31. 21:05:01

Kik az igazi vesztesei a tegnapi napnak? Kik érezhették úgy, arcon vágták, hülyének nézték, porig alázták, semmibe vették? A magyar tudományos élet prominens személyiségei, professzorok, egyetemi tanárok? Őket már a bizottsági jelentés letaglózta,...

Trackback: Scmitt Pál egy szellemi és erkölcsi toprongy 2012.03.31. 18:08:34

Toprongy: Katonai és börtön szleng. Jelentése: szellemileg nevetségesen leépült emberszerűség. Teljesen és tökéletesen hülye. Tehát ennél már nincs lejjebb, felesleges is küzdeni érte.Egyre többen lemondanak róla. A megkérdezett emberek 89%-a.Ismeretle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:33:28

@Mindfield: "Szerintem bármikor leadhatja a rendelést, bármilyen egyetemről bármikor bármilyen papírt egyből hoznak neki. "

az nem zavar, hogy ami történt, az erre rácáfolt?

Jofiu 2012.04.01. 00:35:08

Arról nem is beszélve, hogy a cikkeknek VALMIRŐL szólni kell, nem csak írásról van szó. Még ha nem is aprólékos kutatómunkáról, hanem valami korszakalkotó ötletről is van szó, akkor is ellenőrizni, bizonyítani kell az állításokat, ami beleillik az aktuálisan elfogadott tudományos rendszerbe. Ez idő. Még egy szimpla irodalomkutatás, -rendszerezés, literature review, amihez nem kell új ismeretet előállítani, az is idő. Pedig az nem is elég - az elsőben, a visszavontban sem volt elég, hehe. Akárhogy is, bármiről ír, azt alá kell támasztania valamiféle vizsgálatokkal, tanulmányozással, ellenőrzésekkel, a megfelelő módon, és inkább ez az ami hosszú ideig tart és sok energiát kíván.
Feltéve ha jól és jót akar csinálni. Márpedig a gyerekes dacos "igenismegtudomcsinálni!" és az elsőre nem ment után csak ez lehet a cél, egy újabb lopás, csalás, nem önáló munka vagy semmi új ismeretet nem adó szófosás csak tovább ront a tekintélyén - ha ez egyáltalán még lehetséges.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:35:50

@csak néha benézek ha marhaságot látok: de abba még véletlenülk sem gondoltál bele, hogy most ebbe simán belebukna. egyébként nyelvvizsgája van. tájékozatlan vagy. erről híres

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2012.04.01. 00:39:57

@Brendel Mátyás: Ehhez képest még mindig nem sikerült helyesen leírni, ugyanis nem Greorgiev, hanem Georgiev. Szurkolok, hogy mielőbb összejöjjön.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:40:01

@bread: "Még mielőtt három évnél alacsonyabb időtartammal számolna bárki: Magyarországon csak a doktoranduszképzés önmagában annyi."

nem, ez nem kötelező. de lehet, hogy több kkreditet kellene gyűjtenie, és ehhez vizsgázgatnia.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:41:54

@lifelike: nem irodalomból van a Ph.D.-m:) és ez csak egy blog.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:46:39

@vackor1: "nem létezhet-e , hogy pontosan arra való hivatkozással fog "lemondani", hogy megígérte a PhD-t, de a munkája mellett nem tudja csinálni, így legnagyobb sajnálatára távoznia kell...???"

létezhet. érdekes meglátás.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.04.01. 00:48:10

@csak néha benézek ha marhaságot látok: pl. a magyar számítógépes nyelvészek jogosan panaszkodnak az impact faktor követelések miatt. Persze mehetnének a Thomson ISI-hez panaszkodni (az az a bizottság, amelyik eldönti, hogy egyáltalán melyik folyóiratot van értelme felvenni a megfigyelt listára)..

Nekem is komoly nehézségeim voltak a saját témámmal, és nem is találtam impact factoros folyóiratot, ahol a témám fel lenne sorolva, mint a folyóiratba várt témák egyike. A beszédelemzésnek azzal a részletével foglalkoztam a doktorimban, hogy hogyan lehet a lehető legjobb vizuális beszédet rendelni audio beszédhez. Sokat foglalkoztam vele, voltak eredményeim is, és sikerült is sok konferenciára kijutni a kis-színes blokkokba, ebben a témában a doktorim végefelé láttam egyáltalán szekciót. Talán ma már lenne ilyen folyóirat, 2009 vége óta nem néztem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:49:15

@kalapocska: "felfogad 20 teljes munkaidos kutatoasszisztenst akik osszeszedik az anyagot/ tobbe kevesbe megirjak neki a dolgozatot.Nem akarok tippeket adni de igy- kicsi a lebukas veszelye mert csak kutatoaszisztensek, tobben vanak ugyhogy nem mondhatjak hogy az egeszet ok irtak, es meg egy a helyesirast is ellenorizheti full time. "

és szerinted a húszból egy se kotyogja el magát? és ha elkotyogta, akkor a médiacápák vérszagot érezvén nem régjék végig az egész ügyet SP tökéig?:)

csillavirag 2012.04.01. 00:52:22

Dr Őszentsége Gróf Shit Szent Pál azért maradt köztársasági elnök (orbanizmus diktatúra marionett bohóca), mert tudja a jobboldal, hogy nem fog az ellenzék keményebben kivonulni az utcára.

Nem most kellene hőzöngeni gyerekek! El kellett volna menni szavazni az előző választáson! Nekem sem szívem csücske egyik párt sem, DE BÁRMI KEVÉSBÉ SZ:::R, mint ezek! Mindenki azzal indokolta meg, hogy nem megy szavazni, hogy ezzel nyilvánítja ki a véleményét, csak ezzel az a baj, hogy orbánkának van egy pici agymosott (kb 2 és fél millió) választója, akiknek ha azt kommunikálja, hogy az UFÓ-k akarják kizsákmányolni az országot, és mindentől dinosaurosok tehetnek, akkor is bólogatnak rá, és mennek rá szavazni!
Minden egyes otthon maradt NEM FIDESZES, egy X volt nekik. Gratula… szóval, most nézzétek az értelmiséget DR úrral együtt…

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:55:08

@flugi_: talking head-ről beszélsz? én már 2001-ben csinältam ilzet, ös tutira volt mär ilzen alkalmayäs is, nemhogz kutatäs

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.04.01. 00:55:23

@online távmunkás: hejj, ha tényleg ennyire fogékonyak lennének a pénzre az open access kiadók, most lenne még egy cikkem :) Ehelyett inkább egy olyan főszerkesztőt bíztak meg, aki olyan érvvel dobta el a cikkemet két kör után, amit a bírálók egyik körben sem jeleztek (és ő sem), holott tudtam volna javítani.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 00:55:58

@flugi_: talking head-ről beszélsz? én már 2001-ben csinältam ilzet, ös tutira volt mär ilzen alkalmayäs is, nemhogz kutatäs

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.04.01. 00:59:26

@Brendel Mátyás: á, kolléga. Persze hogy volt kutatás, meg publikáció, csak nem impact factoros, adott témával rendszeresen foglalkozó lapokban, hanem széjjelszórva special issue-kben grafikában, nyelvészetben, beszédfeldolgozásban.

A mienkben egyébként az volt az érdekes, hogy jeltolmáccsal tanítottuk, és mérések szerint természetességben verte a mezőnyt.

bread 2012.04.01. 01:04:40

@Brendel Mátyás: 2011. évi CCIV. tv. 16. § (1) A képzési program része a doktori képzés, amely a mesterfokozat megszerzését követő képzésben a doktori fokozat megszerzésére készít fel. Doktori képzésben legalább száznyolcvan kreditet kell szerezni. A képzési idő hat félév. A doktori képzés egységes, harminchat hónapos képzési időből áll, amely felosztható beszámoltatási szakaszokra.

Ők maguk módosították... szóval 3 kerek év. :)

livengood 2012.04.01. 01:07:04

A plágium ügynél fontosabbnak tartom a múltját. 1983-tól miniszterhelyettesi rangban olyan magas pozíciójú, hatalommal bíró személy volt aki egyetértett a kommunista eszmével és ezt az eszmét a gyakorlatban szolgálta. Másként nem nevezik ki, és nem emelik tovább. Ez pontosan olyan súlyú ügy mint Medgyessy Péteré.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 01:12:14

@bread: csakhogy ugyebár a dr-t lehet PhD-vé konvertálni, anyukám csinált ilyet, és nem ült évekig az egyetemi padokban.

ha ez még mindig így van, akkor a védés miatt elkaszált dr-t is hasonlóan kell, hogy lehessen konvertálni PhD-vé, nyilván cikkekkel és disszertációval felturbózva.

Schmitt nyilván teljesítette a dr vizsgakövetelményeit, az megvan neki

DR. Smit Pal 2012.04.01. 01:24:59

"Schmitt Pálnak nagyon erőltetett menetben azért legalább egy évig, de inkább másfél évig tartana mindez. "

Figyelyé te kis kocsog. Lehet, hogy az idiótáknak ez évekig tart, de én megfogom mutatni azoknak a buziknak az egyetemen, hogy egy hónap múlva, olyan doktorit rittyentek, hogy leszophatok.

ökörpöröly 2012.04.01. 01:32:26

Shit Pali mögött ott van a KEH milliárdos évi apanázzsal. Ebből csak fel tud fogadni bár nyomorgó tudóst, hogy dolgozzanak helyette. Ameddig ő végigveszi az 5. osztályos általános iskolai nyelvtant, addigra kész is a PhD! Így csinálta végig az egész életét. :P

nincs_nick 2012.04.01. 01:42:46

@online távmunkás: Hát nem tudom milyen tématerületről szeded a tapasztalataidat (csak nem tornatanár?:D), de műszaki területen ez nem jellemző. Sima 1-2-es if-es újságoknál jó esetben akár 15%-ra is felkúszhat az acceptance rate... Open journal-oknál jobb a helyzet, de ami azokból is elismert ott is ugyanazok bírálnak ugyanolyan accaptance rate-tel.:) Nagy h indexet és sok if publikálást jellemzően a nagyon nagy koponyák tudnak csak összeszedni. 10-es impaktot műszaki területen aki összeszed a képzés alatt, az vagy messze nem átlagos koponya (doktoranduszok közül) vagy tényleg a tématerületének egy top tudósánál csinálja a doktoriját. Btw, műszaki területen a doktoranduszok 10%-a végez: home.mit.bme.hu/~kollar/doktorandusz-kepzes.html (Linkelem a forrást. Figyelem Pál, így kell csinálni publikálásnál is!)

Impakt faktor: ma már szerencsére kezdik elfelejteni, mert ahogyan flugi_ is írta bizonyos területeken nincs is impaktos újság a világon azt kutató mindössze 30 ember miatt, míg máshol meg van három újság 1000 kutatóra és voalá ott is a 6-8-as impakt.:) Meg aztán néhány open journal is fél év alatt néha felmegy 0-ról 3-4-es if-ra.:)

Egyébként a követelmények iskolánként eltérőek, átlagban kérik a két nyelvet (néha elég az egyik alapfokon), legalább két külföldi cikket (nem biztos, hogy impaktosat a fentiek miatt, sokszor elég a peer-review is) és persze töménytelen kutatási kreditet mellé. Értekezésnek nem szabad gondot okoznia, ha megvannak a cikkek, de nyilván ehhez a cikkeket is érdemes már az új kutatási eredményekre (tézisekre) felfűzni és nem az értekezéskor írásakor gondolkozni azon, hogy hogy a francba lesz három tézisem, ha egyből írtam három cikket...

Konferencia: A honi konferenciák tényleg nem komolyak sokszor(és ezt nem pejoratívan mondom, de azért azt senki nem gondolja komolyan, hogy évente össze lehet szedni mondjuk 30-40 képfeldolgozással kapcsolatos igényes előadást egy olyan országban ahol mondjuk összesen ennyien foglalkoznak ezzel), de már sima web-es konferenciáknál is vannak 20% alatti acceptance rate-esek és akkor még nem is beszéltünk az olyan konferenciákról, ahová örül az ember, ha egyáltalán hallgatóságnak bejut.

nincs_nick 2012.04.01. 01:50:02

@bread: Nem csak képzésen keresztül lehet megszerezni. Ha hobbiból van olyan tudományos munkád, akkor a DI mondhatja, hogy elég szigorlatoznod, értekezést írnod és védened. Na ilyen emberről én még nem hallottam.:)

Régebben nagyüzemben konvertálták az orosz rendszerből a Ph.D.-re a fokozatokat, de ott nem kisdoktorikról volt szó, a Ph.D.-hoz kellettek a cikkek is. Akinek azok megvoltak ott ment könnyen a "váltás."

kigyurt álat 2012.04.01. 06:07:06

Kár hogy a cikk egy ordas hazugsággal indít:

"Messziről kezdeném: onnan, hogy amikor Matolcsy meggondolatlanul azt mondta, hogy 47-ezerből meg lehet élni"

Matolcsy ilyet nem mondott, ezt csak Szekeres Imre hazudta.

picikisköcsög 2012.04.01. 06:42:29

@kigyurt álat: ja,azt tényleg az hazudta... A matolcsy -unortodox pókeresként-alálicitált, ő kevesebbet mondott....

gebsi42 2012.04.01. 06:46:14

@pucros: A differenciál- és integrálszámításban alapfogás az "epszilon sugarú környezet". Ott az a trükk, hogy az epszilon értékét végtelenül kicsinyre csökkentjük. Szóval a Medwe tudós nyelven mondta a "végtelenül kicsi"-t.

picikisköcsög 2012.04.01. 06:46:23

A cikk -doktori védőbizottság elnökeként - jeles. Csak egy apró kiegészítést tennék: a dolgozatból a tisztelt író kihagyta snitt plagi bácsi életének egyetlen figyelemre méltó következtetését: 70 évesen az aggy már nem a régi, de a gerinc az mégmindig az!! nem írok irodalmi hivatkozást és idézőjelet, mert az egy dolgozathoz minek?!

preddy 2012.04.01. 06:54:58

@Brendel Mátyás:

Gondolom ugyanúgy teljesítette...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.04.01. 07:08:13

Ebből szerintem előbb bírósági per lesz, várjuk meg annak az eredményét, hogy a bíró tényleg plagizálást állapít-e meg...

Amennyiben nem... akkor súlyos következményei lesznek, mert mivel köztársasági elnök, úgy szervezett bűnközösségben elkövetett terrorizmusért kell felelnie számos embernek...

Dr.Kormányzó Dr. 2012.04.01. 07:21:55

Szeretném megnyugtatni a Szerzőt.
Simlis Plágiumnak, bőven lesz ideje munkálkodni a "becsület-hejreálítóján",mert Álamelnőkként,qrva sok szabadidővel fog rendelkezni!

Majd mi szégyenkezünk hejette, addig is.

bruhahahahihihi 2012.04.01. 07:24:43

Szarok a vívására, meg a csapatban szerzett érmeire. Ez egy Gerinctelen, ember, egész életében POZICIÓ HAJHÁSZÓ VOLT. Szerencsére már ott megbukott amit szerezett volna nagyon elérni, hogy Ő legyen a NOB elnöke.
Ez a kudarc tovább hajszolta, a poziciókért...segget nyalt, dörgölődzött, hajlongott,..így lett Astória szálló igazgató, és spanyol követ az átkos kommunista rendszerben, majd Fidesz seggnyaló...(npitáncos paszományos ruhában) ..Függetlennek mondta magát és legalább Budapest Főpolgármestere akart lenni, majd benyalta magát Fidesz Tagnak, és legalább alelnök akart lenni.Ott bemutatta seggnyaló képességét, így lett a Parlament házelnöke..majd seggnyaló képességét továbbfejlesztve Orbánnál, Ő lett a NEMZETI ALÁÍRÓ azaz ( közt. elnök). Most meg egy BUKOTT emberállat!
.....és ez a Szar ember élősködik élete végéig családjával együtt az ADÓFIZETŐK Közpénzén?????????????????
Rohadj meg Pali minél előbb!!!!!!

Dr.Kormányzó Dr. 2012.04.01. 07:29:28

@Con Storm:
Namost az kétségtelen,hogy szarjelné simán megítéli a "kisdoktorit",de ehhez "szakértőként", min.a Kósa-Orbán-Szófosó Professzori Tanács véleménye szükséges.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 07:42:11

@preddy: de a szóbeli vizsga eredményt nem vették el tőle. ugye az nincs rögzítve, szóval ha nem magát a korrupciót igazolják, nehéz elvenni tőle.

másrészt lehet olyan szabály, hogy mennyi időn belül kell védeni az államvizsga után. írtam, ebben nem vagyok biztos. nem vagyok én ennek szakértője

bruhahahahihihi 2012.04.01. 07:58:50

nEM CSINÁL EZ MÁR SEMMILYEN DOKTORIT, MÉG LÓDOKTORIT SE......Vén hülye ez már...ebben a NAGY ÉLETE KUDARCÁBA fog beledögleni HAMAROSAN!

M_R 2012.04.01. 08:10:25

Eladó PhD dolgozat a hozzá tartozó piréz nyelvű szakcikkekkel "A bolgár rózsakertészet hatása a a magyar állami televíziós médiára" témában, egy nyugdíjamig tartó zsíros, minimum vezérigazgató-helyettesi állás állami cégnél, havi 2 millió Ft fizetés és minimum 2 évente 50 milliós prémium - Jelige: konok álnok elnök

Bona Fides 2012.04.01. 08:15:19

Szerintem jobban jár, ha beiratkozik a jogi karra levelezőre, másoddiplomásként 3-4 év alatt odateszik a vágyott kis piszkot a neve elé.

puntacarena 2012.04.01. 08:17:45

S van olyan egyetem amelyik befogadja SP jelentkezését? Mégha minden feltételt teljesítene is? Kötelezhető erre bármelyik iskola?

M_R 2012.04.01. 08:30:06

@puntacarena: Kötelezhető erre bármelyik iskola?

Hát mondjuk a Közszolgálati Egyetem...akár a Vezér parancsára ad neki egy díszdoktorit, oszt' jónapot...

M_R 2012.04.01. 08:31:05

Amúgy Plagibácsi személye kezd egyre kellemetlenebbé válni a NOB számára is...

VOGAben 2012.04.01. 08:52:36

Plagibácsi beszarás!

Tell Vilmos 2012.04.01. 08:56:52

@M_R:

Nem is tudom, hogy miképp lehet Államfői státusz mellett NOB tag?
Persze Pali bátyánk mindig híres álláshalmozó! Volt, hogy 1xrre öt pozíciója volt, és "természetesen" el tudta mindet teljes értékűen látni. Jó zsíros állások voltak...
Csak ízelítőül:
Spanyol, és andorrai nagykövet NOB tag- majd alelnök, MOB elnök, Svájci és liechtensteini nagykövet EP képviselő majd alelnök, magyar házelnök majd közt.elnök. Hogy a polgármesteri indulását "független" színekben ne is említsük! Előtte persze szoci színekben indult volna, de nem kértek belőle.
Mindig felfelé bukott, soha nem mondott le egy posztjáról sem önként. Emlékezetes tette volt amikor le akarták váltani a MOB elnöki tisztről, midőn jót égtünk a súlyos dopping esetek miatt! Tisztességes visszavonulási lehetőséget kért, a tagoktól. Megadták neki, de az időt arra használta fel, hogy +dolgozza a tagokat - sikerrel - és maradt ő az elnök. Az egész pályafutása tele van, hogy enyhén fogalmazzuk, kétes ügyekkel...
Abcúg Pali - le vele!

dr.Tell

VOGAben 2012.04.01. 09:01:53

Ez az egész lábszagú erőlködés a saskabaré nívójára emlékeztet. Dr Kotász!!!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.04.01. 09:11:42

Az a vicces, h a húgom több mint 3 éve csinálja a PhD-jét, a Google Tudóson is megvan nem egy cikke és ezidáig nem sikerült, azaz az abszolutóriuma megvan, de a disszertáció még várat magára, mert nagyon sok idő és kutatás egy olyat összehozni.

Ha palibá meg is csinálja valahogy (én kétlem, ismerve, h a húgom mennyit gürizik vele és még sehol sincs) akkor se fogja magáról lemosni, h ezt is biztosan összebugázta valahogy. Ebből ő már soha a büdös életben nem keveredik ki győztesen, de sajnos annyira hülye szegény, h ezt nem látja be. És ő az álamelnök. Besza-behu... :-(

WildBear 2012.04.01. 09:37:15

A régi rendszerben szerzett kandidátusi fokozatot lehetett PhD-vé átkonvertáltatni, a kisdoktorit nem.

puntacarena 2012.04.01. 09:39:20

@M_R:
Ha van eszük, nyilván utána járnak ők is dolognak.
Ez a NOB, amúgy ez is megérne egy misét. Mielőtt kipattant az az emlékezetes korrupciós botrány, ami végül is nagy nehezen, nagy sokára (érdekes párhuzam) az őskövület Samaranchot is elsodorta, SP nyilatkozott az Elite magazinnak, s talán Havas Henriknek. Abban elmondta, hogy ő ezért az áldozatos NOB-béli munkájáért nem kap fizetést. Ezen Havas úgy meglepődött, hogy SP gyorsan hozzá tette, hogy minden költségét fizetik. Tehát a legjobb szállodákat 2 főre (+ a felesége), a legjobb angol úri szabót akár a Bond Street-en stb., stb.
Ezek után jött a korrupciós botrány. Ahol kiderült, hogy bizonyos NOB tagokat szavazatakuért cserébe miként vesztegettek meg. Pl. gyermeküknek szóló amerikai egyetemi ösztöndíjakkal.
SP gyermekei közül kettő hol is tanult?

bruhahahahihihi 2012.04.01. 09:40:46

eZ A ROHADÉK CSALÓ, TOLVAJ, Nemzeti Méltatlanság, MÉG ma is a RÁDIÓBAN mondogatta a sértettségét és a hazugságait!!!! Nem volt valaki aki megmondaná neki, hogy azért mert olyan magas polcon ül azért nem lekvár,,hanem SZAR DARAB.

2012.04.01. 09:41:10

@Brendel Mátyás:
Szerintem semmi akadálya a doktorijának. Karácsonyra megkaphatja. Minden Orbánon múlik. Ha ő akarja, a fidesz is akarja. Ha a fidesz akarja, megvan a 2/3-ad, hoznak egy országgyűlési határozatot, "oszt jónapot".

téridő 2012.04.01. 09:44:39

Valaki mondja már meg, mi az OSTOBASÁG értelmezése?

Mellesleg, SP nem leértékeli a magyar (tudományos és általános) munka és emberi tartás és értékrend teljességét, hanem csak a valós szintre beállását segíti elő.
Ennyit ér a magyar a világban és kész.
Ideje reálisan "önértékelődnünk" (beleértve Európa legsztálinistább akadémiáját is - elgondolkozott-e már valaki azon, hogy aki pl. 50 éves kor alatt akadémikussá válik, élete hátralévő idejében annyi tiszteletdíjat kap az akadémián keresztül az adófizetőktől - s nem pedig akadémiai klubtagsági díjat fizet -l, ami több, mint egy Nobel díj összege?)

2012.04.01. 09:46:54

@Con Storm: Amennyiben nem... akkor súlyos következményei lesznek, mert mivel köztársasági elnök, úgy szervezett bűnközösségben elkövetett terrorizmusért kell felelnie számos embernek...

"Álmodj, királylány..."

puntacarena 2012.04.01. 09:49:26

Ja, és onnatól nem hallottam SP-t többször erről nyilatkozni...

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.04.01. 09:49:58

Eddig ilyen sikerei vannak Abszurdisztán elnökének, aki nem tudja azt sem jude-keresztény fan létére, hogy mi az a LOPÁS:

hvg; A NOB is kivizsgálja Schmitt Pál ügyét Akárhogy is nézzük, ez plágium – állapítja meg a cikk szerzője, Philip Hersch, majd Sandra Baldwin példáját hozza fel, aki nem egészen tíz éve lemondásra kényszerült az amerikai olimpiai bizottság elnöki tisztségéről, miután kiderült róla, hogy hamis adatokat tüntetett fel tudományos pályájáról az önéletrajzában.

index, MTI; Gerinctelen államfőről ír a Die Presse Három konzervatív napilap, a német Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), az osztrák Die Presse és a cseh Lidové Noviny is foglalkozott szombaton Schmitt Pál államfő kisdoktorijának visszavonásával ... "Marad a kérdés, hogy Orbán Viktor a megfelelő tanulságot vonja-e le az ügyből, vagyis azt, hogy egy gerinctelen államfő nem az ideális választás" – olvasható a Die Presse jegyzetében.

index; A Schmitt-interjún gúnyolódik az Economist is A szerző szerint Schmitt pont úgy viselkedett, mint Gyurcsány Ferenc az öszödi beszéd után: nem mondott le.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.04.01. 09:50:48

Már csak azért is le kellene mondania, hogy legyen ideje szép nyugisan összehoznia a PhD-t. Ha nem sikerül, akkor nem sikerül. Túl fogjuk élni. :)

kontact35 2012.04.01. 09:54:52

Nekem az tetszett a legjobban az itteni hozzászólásokban, hogy volt egy ember,aki észrevett, MIT NEM ÉRT (epszilonnyi) és kyváncsi lett, meg akarta tudni, hogy mi az, Vette a bátorságot, hogy RÁKÉRDEZZEN,ebben belterjes körn sok estben a yezteben,
Már a gimnázsták is csak ülnek, és észre sem veszik, mit nem értenek, és nem kérdeznek. A felnőttek, meg még rosszabak ebből a szempontból. Ülnek komolykodó képpel,és fogalmuk sincs, mirő beszélnek.
Szóval, minden tiszteletem a Kérdezőne!.Ne feledjük, mndannyian jóval többet nem tudunk, mint amit igen
Köszönet,azoknak,akik észrevették smittelés közben a Kérdést, és
válaszoltak rá.
Elnézést,attól ,akiben inkáb csak a jószándék, mint a pedagógiai érzék volt, és szintén egy hosszú szakszóval "infinitezimális mennyiség" próbált magyarázni.
Igen, kérdezzünk, bárhol, bárkitől, ha nem értünk valamit -ezt tanultam, az egyik tanáromtól, és nem bántam meg, hogy alkalmaztam.

kontact35 2012.04.01. 09:59:46

Bocs, a hibáktól hemzsegő hozzászólásomért :))

tjunior 2012.04.01. 10:04:38

Nekem nincsenek illúzióim, feje tetejére állhat itt mindenki, kizárhatják a NOBból, semmi sem számít. Van egy olyan érzésem, hogy a bérírók pont a választások előtt 1-2 héttel/hónappal készülnek el a dolgozattal, megvédeni már nem is kell csak lényeg hogy el lehessen mondani hogy kész.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.01. 10:06:54

@online távmunkás: ez nem így van, ha egy folyóirat megjelentet minden sz@rt akkor egy idő után csökken a citációs indexe és ezáltal az impakt faktora, egy magára valamit adó folyóirat nem tesz ilyet

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.01. 10:10:55

@Brendel Mátyás: ezért is írtam úgy, hogy "vesz két nyelvvizsgát ha nem lenne". nyilván van neki, asszem nagykövet is volt, annak a feladatkörnek is alapkövetelménye a nyelvvizsga

PonDrow 2012.04.01. 10:16:39

Kérdés az is, hogy vajon melyik (magyar) egyetem fog neki díszdoktori címet adni először? :D

Laarson 2012.04.01. 10:25:40

akár hogy is próbálja majd a sajtó a nyakában lesz

dr kíváncsivagyok 2012.04.01. 10:49:29

Erre az egész Schmitt ügyre eléggé találó ez a magyar közmondás :
" Sokat akar a Szarka, de nem bírja a farka "

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 10:50:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: aminek semmi értelme. ugyanis Schmitt Pál köztársasági elnöknek nem a kisdoktori elvesztése a baj, hanem a becsület, hitel elvesztése. Azt meg rendeletileg nem lehet kicsit sem korrigálni. Csak külső elismerése javíthat ezen valamit, Lex Schmittel nem lehet. Nem jogtechnikai a probléma.

dr kíváncsivagyok 2012.04.01. 10:50:39

@PonDrow: ...Hát a SOTE nem,...azt már elb...ta Palibá...

dr kíváncsivagyok 2012.04.01. 10:54:29

@puntacarena: " Ahol kiderült, hogy bizonyos NOB tagokat szavazatakuért cserébe miként vesztegettek meg. Pl. gyermeküknek szóló amerikai egyetemi ösztöndíjakkal.
SP gyermekei közül kettő hol is tanult? "

Ilyen pofátlan hozzáállás után ( SP részéről), várható , hogy ennek is utánanéznek....

dr kíváncsivagyok 2012.04.01. 10:57:49

@Brendel Mátyás: " Nem jogtechnikai a probléma. "
Ezzel,... a mai Orbán-érában, erősen vitatkoznék... Ugyan mi (Ki) tudná megakadályozni , ha erre is törvényt hoznának ?! Az alkotmánybíróság ? A velencei bizottság ? Az ellenzék (haha) ?

bruhahahahihihi 2012.04.01. 11:03:06

Csak gratulálni lehet Orbán Viktornak, aki a nyakunkba ültette ezt a tisztességes sportembernek álcázott, fejlődésben visszamaradt óvodást. Ahogy Caligula sem feltétlenül őrületében tette meg lovát szenátornak, illetve reménybeli konzulnak, hanem talán azért, hogy kifejezze megvetését a szolgalelkű római szenátus iránt, úgy Orbán is úgy gondolhatta, hogy a Nemzeti Lopás Rendszerének egy tolvaj lesz a tökéletes szimbóluma. Caligula egészségének ez a szellemes húzás végül annyira nem tett jót, de Orbán Viktor szerencséjére nem az ókori Rómában élünk. Már csak az a kérdés, hogy mi mit teszünk a Sándor palotába kikötött derék patással.

bruhahahahihihi 2012.04.01. 11:03:45

Tolvaj, hazug rezsimnek, tolvaj, hazug elnök dukál!!!!

bruhahahahihihi 2012.04.01. 11:05:13

Ez nem az EMBEREK EMBERE hanem az EMBEREK SZÉGYENE!!!

Phylemon 2012.04.01. 11:32:21

Semmi sem kell neki egy ÚJ PHD-hez, mivel nem volt neki soha. Abból hogy még most is PHD-ről beszél csak az derült ki, a MAI NAPIG FOGALMA sincs arról, hogy mit is szállítottak le neki annak idején.

rasszista szalonna 2012.04.01. 12:27:05

Tragikomédia
Lucifer monológja
99.szín: templom

-közönség lélegzetvisszafojtva, áhítatosan figyel ahogy Lucifer beszél egy szarkupachoz.-

- Aha! megvan, mindjárt kész...korunknak olyan ballasztja ő, mely anyagában jól szemlélteti az isteni természettel dacoló salak szellemi erejét, mely képes úszni a vízen! És még mire lesz képes! Mert ez csak a kezdet!
Mily csoda! Hisz a testet elhagyta rég. Bukdácsol, himbálózik vízfodrok körötte, mert nagy szellemének nagy része szorult ide és nini! Benne egyensúlyt teremt egy sárgálló kukoricaszem!
Univerzuma ezzel készen is van.

Narrátor:- A történet azonban szomorú véget ér, mert a horizont tágul és látható, hogy csak kis csimbók az mit az előbb nagy szellemnek vélt, a templom pedig csak egy budi.

Lucifer: - Á! A picsába! Mégse!
Rosszalkodik, nyelvet ölt és vicsorog. Elfenekelnénk, de nem lehet, mert tapodós és büdös. Tragédiánk, hogy végtermékünk ő. Lemondanánk róla, de nem lehet, mert a mienk.
Ej, most kezdhetem elölről, mit ronthattam el, az anyag volt a hibás, vagy a szellem volt érdemtelen? Esetleg mindkettő?!
Kontár volnék és minden igyekezetem röhejes és mulattató?
Hát aztán!
Itt én vagyok az Úr! Enyém itt minden, ugyan plágium minden pillére, de ez a templom az én templomom, ki meri mondani rám, hogy ostoba!

hallgatóság tapsvihara közepette budi lehúz.

Vége?

Hegseztő Hegesztő 2012.04.01. 13:09:06

Hogy nektek mennyi időtök van! .
Állandóan az örökös pofázás megy éjjel-nappal..

Gyerekek, menjetek ki dolgozni, itt a tavasz, van munka: takarítani Budapestet, összeszedni a papírszemetet , eldobott csikkeket, kutyaszart a városban, felkarolni a koldusokat, stb
Én , ma már megtettem: járdát lesöpörtem, önkormányzati „közteret” (300m2) gyomtalanítottam, tavalyi , elszáradt leveleket a ház lévő utcaszakaszról összegereblyéztem

Dolgozni, nem ismételgetni ugyanazt vég nélküli pofázást...!!

Itt a tavasz..

georgie58 2012.04.01. 13:22:59

@Bona Fides: Egy jogi egyetem elvégzéséhez ÉSZ is kellene, az meg neki NAGYON NINCS. Ez az emberszabású olyan BUTA, mint egy törött facsipesz.

georgie58 2012.04.01. 13:25:47

@Hegseztő Hegesztő: Szóval fogjuk be a pofánkat és hagyjuk, hogy megint (még mindig) a fejünkre szarjanak? Azt a szart takarítottad ma ? Ebben nem fogok Neked segíteni ... !!!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.04.01. 13:28:04

valamennyit tanítania is kell a phd-ig egyetem/főiskolán, nem?!

dr. médiafigyelőbété 2012.04.01. 13:28:55

@kontact35:
Na ez az: kérdezni manapság nem divat. Mindenki olyan okos lett.
Aki kérdez - valamit valakitől - az:
- a gyengeség jele,

- lealacsonyító,

- kiszolgáltatottá tesz,

- a kérdező mintha valami kézzelfogható értékkel ajándékozná meg a kérdezettet.

Éppen ezért újabban a suszterinasnak semmi kérdeznivalója nincs pl. a cipőgyár gazdasági ig. helyettesétől - fordítva pláne! -, pedig lehet, hogy tudnának hasznos információkkal szolgálni egymásnak.
Ez egy kortünet.

csöpike2 2012.04.01. 13:45:31

Az meg se fordult még az oktondi fejetekben,hogy mikor ezt a kimagasló munkát elkészítette hűséges tagja volt komcsi világnak?Kíváncsi leszek,kik fognak a sorban következni?????????

hammerhead 2012.04.01. 13:50:37

á, szerintem mi mind lúzerek vagyunk SP meg elnöke Magyarországnak. röviden: kommentelok meg blogirók <<<<< SP. web2, ja.

nincs_nick 2012.04.01. 13:53:11

@doggfather: Nem, de általában vagy előírják (olcsó oktató a phd-s) vagy a hallgató vállalja, mert általában könnyebb két kreditért végigtartani egy előadást fél éven keresztül felkészüléssel együtt, mint akár csak egy normális konferenciára bekerülni, journal-okról meg nem is beszéljünk.:) Természetesen az oktatási kreditek limitáltak, általában a 20-25%-át teszik ki a kötelező kreditszámnak.

Borogy 2012.04.01. 13:57:51

Udv!

En nagyon fogom azokat az igazi szakembereket sajnalni, akik tenyleg okosabbak es tobbet tudnak az atlagtol es a kulfoldi kollegaiknal.

Nem csodalkoznek ha ezek utan kulfoldon szepen lassan nem fogadjak el a Magyar doktori cimeket mert azt hiszik, hogy ilyen konnyu csalassal ezeket megszereni.

A tobb ezer diak akik becseluttel tanulnak es nem csak a szuleik penzet koltik, sajnos egy ember miatt a Shit Pali miatt ugymond elbasztak a jovojuket.

Nagyon varom az olyan cikkeket amik kulfoldi magyaroktol jon majd, hogy nem kapta meg az allast mert magyar doktoria van:)

thelizardking 2012.04.01. 14:05:53

Csak egy apró megjegyzés. Olyan nincs, hogy paraolimpia. Paralimpia viszont van.

bgp 2012.04.01. 14:07:49

@pucros: Olyan közel van a 0-hoz, hogy a végeredmény szempontjából nem is látszik a különbség. Ráadásul még mindig közelíti (de legalább nem éri el).

tejcsokoládé (törölt) 2012.04.01. 14:12:42

jó a cikk, igaz is lenne, ha nem magyarországban lennénk, a korrupció, hazudás, letagadás, gerinctelenség országában. legjobb példája ennek a cikk főszereplője.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.04.01. 14:23:29

@nincs_nick: @flugi_: Az objektíven mérhető tudományok területén még szerencsére más a helyzet, mint a sporttudományok, filozófia, bölcsészet, pedagógia, társadalomtudomány, stb. területén.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.04.01. 14:33:55

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Az Elsevier és a Routledge magára valamit adónak számít? Egy példa tőlük:
Tudományos szövetség negyedéves periodikája, ami az elmúlt években kihagyásokkal jelenik meg, a ciprusi konferencián elhangzott, hogy bármelyik tag küldjön cikket, azonnal megjelentetik.

Egy másik példa: az előzőnél sokkal komolyabb, nemzetközi, 20 évnél régebben működő tudományos szövetség kétévenknti konferenciáján (ami legutóbb Európában, előtte Távol-Keleten volt...) minden beküldött absztraktot elfogadtak, a leggyengébbektől csak kisebb kiegészítést kértek.

zeddez 2012.04.01. 14:41:40

plagibá, ha 5db PhD-t is csinálsz ezután meg becsületesen, akkoris erről a kisdoktori csalásodról fog beszélni mindenki. ;)

Netuddki. 2012.04.01. 14:44:37

@villamos alóli kacaj: Jajj, angyalbögyörő! Akkor most mit csináljunk? Rágjuk ezt a gumicsontot ami az orbánnak jó vagy ne rágjuk ezt a gumicsontot ami az orbánnak szintén jó?

Netuddki. 2012.04.01. 14:47:23

A hüléje! Most már vigaszágon díszdoktorit se fog kapni. Ezt is lqrta...

élhetetlen 2012.04.01. 15:20:00

@bruhahahahihihi: Nem akartam beleszólni ebbe, de légy szíves, ne minősítsd le a lódoktorit! A köznyelv ezt az állatorvosokra használja, és az egy komoly szakma. Üdv.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.04.01. 15:25:55

Kedves Barátaim olvassátok el megéri!
Nagy Bandó András
Én is a zember vagyok
Annak ellenére vagy talán épp amiatt írok, kedves Kétharmad Viktor, hogy tudom, veled és vízióiddal szembefordulni, rólad, szavaidról és cselekedeteidről kritikus véleményt mondani kész blaszfémia.
Hogy ki vagyok én? Ismerned kell, hisz folyton rám hivatkozol: én vagyok a zember. Első választási győzelmed évében még polgár voltam, ahogy Te is egy polgári kormány feje voltál. Hogy miért nem maradhattam polgár, nem tudom, mint ahogy azt sem, mitől lettem én a zember. Az a zember, az a polgár vagyok, aki rád voksolt 1998-ban és 2010-ben is. Hogy milyen az én polgárideálom? Elmondom.

A polgár tulajdonképpen a zember. Esetemben én, a magyar ember. Ide születtem, magyarul beszélek, emberként dolgozom, mint az állat, elvárom, hogy emberhez méltó fizetést kapjak a becsülettel elvégzett munkámért, és méltó tiszteletdíjat a tehetségem által létrehozott alkotásaimért és szerepléseimért.

Nem kötődöm pártokhoz, mert nem akarok elvakult rajongóvá és fanatikus hívővé válni. Hol bizonytalan, hol határozott véleményem van a világról és a történésekről. Választástól választásig, négy éven keresztül figyelek, észrevételezek, bírálok, aztán a voksoláskor büntetem az addig regnáló politikusokat, szavazatomat pedig azoknak adom, akiktől azt remélem, hogy elődeiknél különbül gyakorolják majd a hatalmat. Odafigyelek az ígéretekre, hogy a választás után számon kérhessem a győzteseken, kiváltképp azokon, akikre én is voksoltam.

Gyakorló, tehát tapasztalt polgárként tudom, hogy az újak sem lesznek tökéletesek, és azt is, hogy a hatalom a pénzről is szól, sőt, valójában szinte csak arról. Tudom, hogy a pártok ismeretlen eredetű milliárdokkal lépik túl a kampányra törvényesen fordítható összegeket, így azt is szóvá teszem, hogy törvénybe ütköző módon kerülnek a törvényhozás aranyozott palotájába.

Én, a polgár ettől kezdve a magam dolgaival vagyok elfoglalva, hallani sem akarok a képviselőkről, csak munkálkodásuk eredményére vagyok, leszek kíváncsi.

Viktor, fölös vita és magyarázkodás nélkül is egyetérthetünk abban, hogy a győzelmetek előtti kétszer négy év szoci-liberális regnálásában bőven találunk kivetnivalót. Megkockáztatom: ők maguk teremtették meg a Fidesz és a Jobbik képében megjelenő, valljuk meg, túl deltásra sikeredett, már-már kolosszussá lett Szent Györgyöt, aki beléjük döfte dárdáját. Kétharmados győzelmet arattatok, ők meg egyharmados vereséget szenvedtek. Ti pedig azóta is, hozzatok bármiféle törvényt, döntést, alkossatok megkérdőjelezhető értékű alkotmányt, egyvégtében erre a kétharmados többségre hivatkoztok, mondván, így bármit megtehettek, korlát, fék és ellensúly nélkül.
Az a sokat emlegetett kétharmad igen szerény tömeget, csupán egyötödöt jelent, és vonulhat ebből százezer a szimpátiatüntetésen (ne vitassuk, hogy milyen könnyű az egyház embereinek Jézust dicsőítő körmenetre mozgósítani híveiket), attól még a zemberek sokasága érezheti rosszul magát. A szimpátiából tüntetők ugyanúgy belerokkannak majd a gyerekeik taníttatásába, mínuszba kerülnek az egykulcsos adó miatt, ugyanúgy bosszankodnak a benzinkútnál, és pénztárcájukon is ugyanúgy észlelhetik, ha egy-egy politikus inkorrekt beszólása miatt gyengélkedik a forint. (Különösen tetszett, hogy jól fizetett EU-képviselő szorongatja a "Nem leszünk gyarmat!"-transzparenst. Ennél már csak az botrányosabb, hogy jobbikos EU-képviselők jelenlétében égetik el a közösség zászlaját. Érdekes, anno mindent bedobtak, hogy a "gyarmatosítást" szolgálva ott lehessenek Brüsszelben a zembereik...)

És még valami a kétharmados győzelemről. Ezt a politikai ellenfelekkel, és nem a néppel, a zemberekkel szemben szereztétek meg. Te is tudod (bár úgy fest, nem akarjátok tudni, és ebben frontembered, a snájdiggá szelídült házelnök, Kövér László is jeleskedik), a parlamentbe jutott egyharmadot is a zemberek szavazták be. Mert úgy gondolták, beléjük helyezik a bizalmukat. Igaz, ez azt is jelenti, hogy nem beléd, illetve, hogy beléd nem, de ettől még ők is "a zemberek"! Mert

a zemberek nemcsak azok, akiknek lelkesítően és unásig mondogatod, hogy "hajrá, magyarok!". A zemberek mind itt élnek. Azok a zemberek ugyanis éppúgy magyarok, mint azok, akiket Te kizárólagosan annak tartasz.

Érdekelne, hogy amikor "a magyaroknak" hajrázol, akkor az agymenésed szerint vajon kik és mik azok a zemberek, akiknek nem szól a "hajrá, magyarok!" buzdítás. Tudod, nehezebb dolguk lenne a papoknak, püspököknek és bíborosoknak, ha egy-egy hittanórán, misén vagy istentiszteleten azokkal is el kéne hitetni az egyház tanításait, akik olyan emberként tévedtek be Isten házába, és igaz hittel élnek, de butácska, kétes értékű dogmákat elhinni nem akarnak.

Te ezt biztosan tudod, mert az országértékelő beszédedet sem az országnak, a zembereknek mondod el, hanem a híveidnek. Azoknak, akik egyébként a diadalmeneted és a fölfoghatatlan, majdhogynem észak-koreai méretű sikereidet nemcsak hogy ismerik, de ők maguk is pátyolgatták, hogy te megvalósíthasd.

Szóval, Viktor, jó lenne, ha megértenéd (és onnan már csak egy lépés, hogy aszerint tégy), hogy minden parlamentbe jutott képviselő képvisel pár százezret a zemberek közül. Az a titulusa is: képviselő. Nemcsak nincs jogotok ahhoz, hogy alábecsüljétek és megvetéssel kezeljétek őket, de kötelességetek segíteni a munkájukat (neked kiváltképp), mert Te egészében minden magyar (értsd: Magyarországra született, itt élő, bármilyen kisebbséghez tartozó vagy kötődő, bármilyen eszmét valló, bármely párttal szimpatizáló, voksát bárkire és bármely pártra leadó) ember sorsáért felelsz. Ezt is jelenti a kétharmados győzelmed. Erre jogosított föl, sőt: erre kötelez.

Újra leírom, lassan, hogy végre értsd meg: győzelmed óta mindenki a Te embered! Te vagy a kormány feje. (Lehetnénk mi az államfő emberei is, de ahhoz olyan államfő kellene, akinek van árnyéka, és ha belépsz abba a terembe, ahol ő tartózkodik, ne érezd magad egyedül. Őt is te kreáltad, hogy orcátlanul mosolyogva pakolhassátok elé az aláírásra váró, "kis hibákkal" tarkított törvényeket.)

Viktor, benne vagyok az általad gyakran fölemlegetett kétharmadban. Polgárként gondolok vissza a kampány idejére, de amit azóta művelsz, arról nem volt szó. Látom én (a vak is látja), a hajdani szocializmus karikatúráját skiccelitek föl, kvázi polgárpukkasztás folyik, saját fegyverükkel aprítjátok a szocikat. Ezzel sem lenne bajom, ha a nagy baltázásban nem a mi szemünket verné ki a forgács. Értem én: most ti ültetitek saját embereiteket a régi szocik által elfoglalt állásokba, és a Ti embereitek nyalják a talpatokat a médiában. Csak, tudod, Viktor, mi, akik még kaptunk a régmúlt csókosaiból, sokkal nehezebben viseljük el, ha a mindenáron megfelelni akaró, ajándékként kapott egzisztenciájukat féltő embereitek meg akarják szolgálni a jóságotokat, és közszolgálat helyett pártkatonává silányulnak. És ami még inkább ciki, szinte kicsinyes, és gyávaságra vall, kedves Viktor: hogy ezek mellett féltél egy olyan rádiótól, amelyben nem zengenek rólad dicshimnuszokat, és hagytad, hogy kicsinálják. Egy gonddal kevesebb.
Kedves Viktor, ami fájó és végképp zavaró, hogy mindazt, amit mi, a zemberek itthon érzékelünk, nem lehet teljesen érthetővé tenni az Európai Parlamentben. Ügyes fiúk vagytok, Te különösképpen: jogilag majdnem minden rendben van. Amit tesztek, látszólag (persze ügyeltetek rá), egyébként is jogszerű. Emlékeztetlek: Amerika nagy maffiózója is mindig ezt szajkózta: mi törvénytisztelő állampolgárok vagyunk. Tudjuk, ez mit jelentett: tényleg betartották a törvények minden paragrafusát, de amit tettek, megülte az amerikaiak gyomrát.

Persze lehet olyanokat mondani, hogy a fiatalok okosak, kedvesek, jó, hogy hallatják a hangjukat, de aztán rögtön hozzáteszed: nem értek egyet velük. (Emlékeztetlek: kezdő fideszesként arra szövetkeztetek, hogy nekimentek a Nagy Pártnak. Most Nagy Párt vagytok...) Lehet olyanokat is mondani, hogy de hát itt van szólásszabadság, hiszen tessék, utcára mehetnek a zemberek. Tudjuk: a szólás akkor ér valamit, ha a szájjal szemben két fül van. A helyedben én a tüntetők elé álltam volna az Operánál. Vagy minimum a főbejáraton jöttem volna ki, és nem elsunnyogva a művészbejárón. Ha már ott voltak a zemberek.

Őrzöm az első szárszói találkozó emlékét. Éjszakába nyúlóan beszélgettünk a tűz maradékát körülülve. Te a tüzet piszkálgattad egy pálcával, Fábry téged piszkálgatott, talán a bor beszélt belőle. Nem örültél annak, amiket rólad mondott. Ma az egyik legmegbízhatóbb embered, hacsak nem nyúlta le előled Vona.

Tudd meg: azzal a csöndes, jóravaló, tervekkel teli, okos és nyitott fiatalemberrel ma is szívesen sütögetnék nyárson.

Ehelyett itt tartunk: nincs több voksom számodra. Én "nem így képzeltem a rendet".
Ennyi!
"Mottó"

Ha nem vagy elég bátor valamit elkezdeni, már fel is adtad.

Tied az irányítás szabadsága és a döntéseid felelőssége.

mcc 2012.04.01. 15:29:06

Amúgy minek egy címzetes egyetemi tanárnak PhD? Az senkit nem zavar, hogy a fazon két évvel a kisdoktori után c.egy.tan. lett?Amihez azért kellenének valami tudományos közlemények meg ilyesmik.

Gazdasag Blogja 2012.04.01. 16:19:57

Hogy fostok, hogy jön értetek a komcsi idők nagy fekete autója, ha szátokra veszitek ezt a tanulatlan köcsögöt. Én azt szeretném, hogy eltakarodjon szépen nyugdíjba a csöndes picsába, és akkor most vállalom a mártírhalált.
Egyébként minden szavának hiszek. Hiszem, hogy fel sem fogja, mi folyik körülötte, és azt is, hogy a meggyőződése, hogy nem vétett. Ő bizonyára fizetett 20 éve néhány ügyes fordítónak (már nincs meg a megrendlő bizonylat a központi fordítóirodában?), aztán szart rá. Miért nem foglalkoztak a dolgozat tartalmával azok, akiknek ő szerinte kellett volna (akiket megbízott, meg akiknek ez a dolguk lett volna)? Hát volt őnagyságának erre ideje? PhD-zzél, Pali, könyörgöm, aztán ha mégsem megy, nyalj be szarig!

M_R 2012.04.01. 16:26:29

@mcc: Ahhoz elég volt egy MSZMP tagság meg orbitális hátszél a KB részéről...

tundrazuzmo (törölt) 2012.04.01. 18:35:56

PhD-t csinálni nem nagy szám. Főleg, ha meg tudja íratni a cikkeket másokkal, és mégis ő lesz az első szerző, ha a disszertáció anyagait össze tudja szedetni doktorandusz csicskákkal, és főleg akkor, ha a disszertációt is tollba tudja mondani, és össze tudja vágatni. Kivel? Hát doktorandusz csicskákkal.

A TF szerintem 10 fő szakmai tudással rendelkező csicskát oda fog állítani az ügyre, akiknek 2 évig csak az elnökúr támogatása lesz feladata. Navajon sikerülni fog-e megvédeni?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 19:36:06

@dr kíváncsivagyok: "Ezzel,... a mai Orbán-érában, erősen vitatkoznék... Ugyan mi (Ki) tudná megakadályozni , ha erre is törvényt hoznának ?! Az alkotmánybíróság ? A velencei bizottság ? Az ellenzék (haha) ? "

mondom NEM JOGTECHNIKAI A PROBLÉMA. te nem egyet nem értesz az állításommal, hanem nem fogod fel.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 19:37:50

@doggfather: nem. ilyen feltétele csak az ösztöndíjnak van.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 19:40:23

@hammerhead: "mi mind lúzerek vagyunk SP meg elnöke Magyarországnak. röviden: kommentelok meg blogirók <<<<< SP."

szerintem meg nem. úgyhogy én rendben vagyok. te irigyelheted, és marcangolhastod magad, hogy miért nem vagy te is ennyire közutált ember, te dolgod.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.01. 22:23:47

@online távmunkás: "minden beküldött absztraktot elfogadtak"

amivel ugye rögtön le is zuhan annak a konferenciának a renoméja. azt ugyanis szokták nézni, hogy hány százalékos az elfogadási arány.

MIx 2012.04.02. 11:17:54

@bruhahahahihihi:
Egy kis adalék a vívásban elért nagy nagysikereire. Saját maga írta a mexikói olimpiai döntőről:
www.mob.hu/engine.aspx?page=MOB_bajnokaink_olimpiai

"...A döntő első csörtéjét Vitebski ellen én vívtam. S remélem, megbocsátja a kedves olvasó, ha erről kicsit bővebben emlékezem, hiszen mégis életem első olimpiai döntője volt. Nos, azt az utasítást kaptam, hogy nem jöhetek le vesztesen a pástról. Ez akkoriban a még érvényben lévő kettős vereséget jelentette. Vitebski minden bizonnyal hasonló utasítást kapott, és az asszó kezdete után jó hat méterre megálltunk egymástól, szinte mozdulatlanul vártuk az idő múlását, nehogy valaki véletlenül megszúrhassa a másikat. A nézők viszont egyre türelmetlenebbek lettek, hiszen ezen a szovjet–magyar mérkőzésen vérre menő, igazi küzdelmet vártak. Mi azonban az erősödő füttykoncerttel sem törődtünk, tisztes távolban egymástól álltunk, s vártuk az öt perces vívóidő leteltét. Végül mind a ketten eleget tettünk az utasításnak, kettős vereség után, számítva arra, hogy az utánunk következő „nagyágyúk” majd döntésre viszik a dolgot...."

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.14. 21:03:30

Esélytelen a pártatlan bizottság előtt:!!!!!
süti beállítások módosítása