Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Egyetemista felvonuláson jártam

2010.12.03. 00:52 | Nagymogyoroszag | 6 komment

Címkék: egyetem tüntetés bme alkotmánybíróság elte corvinus felvonulás egyetmista

Felvonulást szerveztek egyetemisták az Alkotmánybíróság jogkörének csonkítása ellen. Már korábban sejteni lehetett, hogy több százan lesznek, mert 1700-nál is többen ígértek biztos részvételt a Facebook-on. Így aztán nagyon jól mutatott, a kb. 1000 ember vonult néhány fáklyával az az utcákon, miközben nagy pelyhekben hullott a hó. Az ELTE lágymányosi kampuszától, a Corvinus Egyetem (közgáz) érintésével az Egyetem térre az ELTE elé tartott a vonulás


Schmitt Pál bánatára nemcsak magyar feliratok voltak (Kép: Georgsky)

A menet elején lévő transzparens az esemény kemény jelmondatát idézte: "mi vagyunk a magyar jogállamban felnőtt első generáció. Ne mi legyünk az utolsó!". A menet közepén egy riksa haladt, amelyből jó kis zene szólt, ami még jobban feldobta a hangulatot.


A zenélő riksa és a hóesés (Kép: Georgsky)

Az esemény facebookján jelezték, hogy ez egy civil tüntetés és megkérték az aktív politikusokat, hogy ne jöjjenek el. Állítólag külön beszéltek néhány politikussal,a kinek feltűnése várható volt, így többen megrökönyödtek, amikor Schiffer András LMP frakcióvezető spontán szembejött a tüntetéssel. Az LMP pedig a az Egyetem téren elhelyezett plakátokkal és külön erre az alkalomra készített szórólapokkal is megjelent. Ezeken egy este 8-kor kezdődő, Daniel-Cohn Bendit beszélgetésre invitálták, az Európai Zöld Párt logójával. A szórólapon kifejezetten a diáktüntetés utáni programra invitáltak így az azokat osztó embereket nemcsak odafújta a szél...

Ennél érdekesebb volt, hogy a tömegben volt szerencsém észrevenni az indexvideó stábját, íme:


Indexvideó is ott volt ("Nino Gongadze" képe)

Az Egyetem téren (is) többször skandálta a tömeg, hogy Helyzet Van, Helyzet Van, majd hamarosan elkezdődtek a beszédek. Nem véletlenül nem írtam szónoklatot, ugyanis nem szónokok, hanem "hétköznapi" egyetemisták, fiatalok olvasták fel tömör, lényegretörő mondanivalójukat. A 12 perces amatőr hangfelvételen hallhatóak a skandálások és az összes felszólaló is. (Nino Gongadze felvétele).

Egyszóval: az egyetemisták megmutatták, hogy lehet gyűlölködés nélkül, jó hangulatban tüntetni a demokratikus jogokért. Félek, hogy még szükség lesz ilyenre.

(Még több kép a felvonulásról).

· 1 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr102489619

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Helyzet van! 2010.12.03. 13:07:57

Egyetemisták tüntettek csütörtökön a kormány intézkedései ellen. A rendezvény mottója így hangzott: "Mi vagyunk a magyar jogállamban felnőtt első generáció. Ne mi legyünk az utolsó!"Az Egyenlítő TV stábja a helyszínen járt:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2010.12.03. 11:16:44

Háááát
itt a Piroslapon volt már Fehérlap is.
Ha megszavazzák az Alkotmánymódosítást (olyatén formában, ahogy tegnap hallottam), akkor lesz még itt Fekete Lap is.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.03. 11:45:33

Kurvára vicces a videón, amikor a srác a szakadó hóesésben azt üvölti, hogy "jogállam". Kár, hogy nem lehettem ott. Kár, hogy nem vagyok már egyetemista. Kár, hogy nem vagyok már fiatal.

Srácok: nekem van vesztenivalóm ugyan, de nem érdekel. Ha kell, számíthattok rám.

finomanarancs 2010.12.03. 18:19:42

Az MTI miért nem hozta le a hírt, tudva azt, hogy a hír el lett nekik küldve?

galagabo 2010.12.03. 20:53:41

Én is meglepődtem, hogy sehol semmi híre az "összejövetelnek", mert olvastam a felhívást, és nem akartam elhinni, hogy ennyire közömbösek lennének az emberek ebben a kérdésben. Én már külföldön dolgozom - nem akartam, de otthon nem kellettem (diploma, nyelvtudás ide vagy oda), szóval innen szurkoltan, aztán kérdezgettem az ismerősöket, hogy mi volt? Nem volt a hírekben semmi? Nem lett belőle semmi?
Örülök, hogy lett. Szívesen ott lettem volna magam is. Most csak azért szurkolok, hogy a külföldön (EU) megszerzett nyugdíjjogosultságomat, ill. a későbbi nyugdíjamat ne tudják lenyúlni.
Örülök, hogy az egyetemisták, akik még messze vannak ugyan a nyugdíjtól, mégis felfogják a jelentőségét... Hajrá!
süti beállítások módosítása