Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Betilthatja a kormány a Hit gyülekezetét és a Jehova Tanúit is?

2010.11.17. 06:23 | szocdemman | 384 komment

Címkék: hírtv vallás egyház református katolikus hit gyülekezete jehova tanúi

A Fidesztől nem távol eső Hírtelevízió Célpont című műsorában bemutatásra került a Magyarországi egyházakról egy körkép. Tény, hogy igen könnyedén lehet ma vallást alapítani, és mint általában sajnos mindennel a magyar ezzel is visszaélhet. De kisegyházak, azért mert picik még képviselhetnek ugyanolyan, sőt akár nagyobb hitéleti értéket is, mint a több ezer éves monstrumok. Szerintem nem helyes dolog a szokásos lejárató és megalázó jobboldali propaganda, mely megteremti a befogadó közeget a döntés helyességéhez az egyházaknál. Nincsen joga senkinek sem, senki vallását le szektázni, vagy le bizniszvallásozni, azért mert ő más egyház tanait követi, vagy mert pusztán ez a kormányzat esetleges óhaja.

Az általában jobbról igen jól informált Hírtévés összeállításban volt egy érdekes mondat: „A kormány olyan tervezetekkel szüntetné meg a biznisz egyházakat, mely vagy felemelné a száz főt tízezerre (ez az egyik elképzelés), vagy 100 éves honossághoz kötné (ez a másik elképzelés).” (A HírTV-ben elhangzott pontos mondat: "A kormány az egyik elképzelés szerint száz fő helyet tízezer támogatóhoz vagy (szünet) százéves honossághoz kötné az egyházi státusz elnyerését.")

Mindkettő esetben azt jelenti, a kormány monopolhelyzetbe kíván hozni néhány történelmi egyházat (pl.: a katolikus, református stb). Ha azonban a második döntéssel kezelik a „problémát” akkor megszűnik egyházként az összes új vagy modern egyház, olyan mint akár a Hit gyülekezet és a Jehova Tanúi. Tiszta sor, mivel nem száz éves vallások.

Persze, hogy ez is lehet a valódi tétje az új egyház törvénynek az összefoglaló nem említi, csak azt milyen fasza gyerek ez a Viktor. Világos a hallgatás tárgya, hisz sokan leltek közösségre és értékre az új vallásokban.

Kár tagadni, a katolikus egyház, de a református is egy cseppet át van politizálva. Ha tetszik a választások előtt minden ostya mellé kapunk egy adag verbális narancsot is a plébánostól vagy a tisztelendő úrtól. Ez egyházon belül sem jön be mindenkinek, azért nem mindig számíthatnak a papok helyben annyira a Fideszre, mint amennyire a választások idején számít rájuk a Fidesz. Hát akkor a híveknek mennyire jöhet be az átpolitizált isten háza projekt?

Részben ez is lehet az oka, hogy a kevésbé pártpolitikától bűzlő új vallások hódítanak. Nyilván ez ellen tenni kell. Még a végén többen rádöbbenek, hogy az isten házában nincs helye a pártpolitikának. És akkor mi lesz a Fidesszel?

A Jehova Tanúi például egyáltalán nem politizálnak, bár az erőteljes missziós tevékenységük nem tetszik nekem, de ma már a Hit gyülekezet sem teszi le egyértelműen a voksát egyetlen párt mellett sem. Ennek ellenére ezeket a vallásokat is rengetegen követik, sőt híveik száma folyamatosan bővül.

Reméljük a valódi cél nem ezek eltiprása. Viszont a vita nem olyan egyszerű, ahogy a Hírtévé kezeli. Hogy a kisegyházak rosszak, bezzeg a nagyok milyen jók. Van egy ismerősöm, aki egy nagyon pici egyháznak a tagja, Budapesten Gazdagréten működik a közösség. Nem hiszem, hogy lenne több tízezer tagjuk, de ennek ellenére sokkal jobban betartják a szentírás értékeit, mint jó néhány gyakorló katolikus társam. Nem biztos, hogy törvényszerű, hogy a vallásmultik jobbak mint pici társaik…

Éppen ezért én baromira nem szeretem az általánosítást, mert az igazságtalanságot szül. Tessék kitalálni azt, hogy a csalókat, hogyan lehet törölni és ne a kis egyházak vagy az új egyházak legyenek a célpontok.

Elismerem ez kemény munka. Elismerem ehhez kell szaktudás. Elismerem így megmarad a konkurenciája a katolikus egyháznak. De nem tesz tönkre értékes kisközségeket. De nem igazságtalan. De nem veszi el a vallásszabadságot. Ha meg nem megy akkor nem kell kormányozni.
 

· 2 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr502453816

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A leghatékonyabb megoldás 2010.11.18. 09:20:02

Valamiért épp most került ismét elő (a Tiszta Beszéden és a Piroslapon) az egyházalapítás szogirítása, amiről pedig a nyáron is szó volt már - és már az előző Fidesz-kormány is elsőbbséget próbált adni a "történelmi" egyházaknak&nbs...

Trackback: Az egyház-finanszírozás margójára 2010.11.17. 15:50:45

 Egy kormányközeli elképzelés szerint át kellene alakítani az egyházak finanszírozását, amelynek nem titkolt célja, hogy megszüntesse az úgynevezett "biznisz egyházakat". A javaslat olyan tervezetekkel szüntetné meg őket, mely vagy felem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ghavin 2010.11.17. 20:19:36

Felőlem az összeset betilthatnák, kurvára nem lenne nagy kár értük, ám ha bármelyiket is valamilyen értelemben "kötelezővé" teszik, azt hiszem az elsők között fogom a klerikális politikai bűnözőkre rágyújtani a házukat, aztán megnézzük, hogy ki tudják-e magukat imádkozni a lángok közül.

julios 2010.11.17. 20:20:06

Akkor itt is elmondom.

Akik azt akarják, hogy az állam ne támogassa a hitéleti tevékenységet, tegyék gyorsan(!) hozzá, hogy ÉS, a 47-ben államosított egyházi vagyont pedig nagyon gyorsan adják vissza.

A Vatikáni szerződés alapján ugyanis az a jogalapja a hitélet támogatásának, hogy az állam magáncégeknek kiprivatizálta a történelmi egyházak vagyonát, ahelyett, hogy visszaadta volna az egyházaknak.

Mielőtt jön a felzúdulás, hozzátenném, hogy itt nem ebül szerzett egyházi vagyonról van szó, hanem ÉPPEN a Egyháznak felajánlott MAGÁNVAGYONról(!), azok az emberek, akik teljes hagyatékukat az Egyházra hagyták, azért tették ezt, hogy a JÖVŐ GENERÁCIÓINAK HITÉLETI tevékenységét támogassák.

Ha az állam és az Egyház úgy döntött, hogy ez a cél állandó állami hitéleti támogatással valósuljon meg, úgy is jó. Viszont akkor meg AZT nem lehet elvitatni!!

Szerintem a 100 év, meg a 10 ezer fő hülyeség. Az lenne a logikus, hogy AZT az egyházat támogassa az állam (illetve annak hitéleti tevékenységét), amelyiktől 1947-ben elvették a működését biztosító vagyonát, és taxatív felsorolás (katolikus, református, evangélikus, zsidó, baptista, nazarénus, unitárius, meg még 1-2 akiket kihagytam), és PONT. A többieket majd akkor támogassa, ha majd az ő magánvagyonukat is államosítja és utána "vagyonkezeli" (=privatizálja).

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2010.11.17. 20:20:13

@Rhythmeen: Pontosan! Ne felejtsük el, hogy a katolikus egyház sokat segített az uralkodó osztályoknak a tömegek elnyomásához a középkorban. A túlvilági jobb élet ígérete nélkül sokkal nehezebb lett volna kordában tartani a köznépet. A tudomány fejlődését is akadályozták, csak azért, mert a hamis világképen alapuló hatalmukat veszélyeztette.

tof 2010.11.17. 20:21:31

Vicces, hogy ki mit- és miért tiltana be...
Kicsit olyan ez az egész, mint a Gyalog-galoppban a boszorkányos jelenet :))
A kommentek nagyrésze nem egyéb, mint hőzöngő bekiabálás a tömegből: "BOSZORKÁNY!!!"
Mi lesz, ha egy szép napon Pártunk és Államunk a kommentelést tiltja be?
Mindenki otthon dünnyögne morcosan?

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.11.17. 20:30:40

@Birca Maxval: Meg a franciában is....
No meg a németeknél nyilatkozni kell a közalkalmazottnak, hogy szcidióta e é... No meg állami beruházásban sem vehetnek részt szcidióta cégek, igaz hozzá kell tenni, hogy erről ott most épp bírósági szakaszban járó eljárás van.

A lényeget itt már többen megfogalmazták. Legyen zegyház, de ne kapjon állami kedvezményeket. Aki olyan idióta hogy belép egy ilyenbe, az fizessen maga ha tud. Viszont az is igaz, hogy aki be akar lépni, tájékozódhasson előtte, hogy mibe lép be. A szci és hitgyüli stb. szektáknál ez nem működik. Egy hagyományos egyház nem "nevel" a családod ellen mint pl. a szci. Egy hagyományos egyház nem követel tőled tizedet, egy egyháznál nem kell fizetned milliókat egy-egy szolgáltatásért.... meg még sorolhatnám. Sajnos a többség visszaél a lehetőséggel..... Olvasd el Lugosi Gy. anyagot, sokat tanulhatsz belőle, azonnal látni fogod a különbséget egy katolikus, református stb vs szci, hitgyüli stb szekta között.......

Antifaszok Réme 2010.11.17. 20:31:59

Aha, persze a Hit Gyüli nem politizál... Elég beleolvasni a Hetek c. napilapjukba. Mintha Népszavát olvasnál kb. vagy a Szabad Népet 1949-ből.

+ haverom elmondta - aki az egyik megyeszékhely Hit Gyülijében vazzeggitározik - hogy erősen ajánlatos volt a mostani önkormányzatin kopogtatóját a Maszop-ra leadnia....

Amúgy az egész Hit Gyülinek nincs más célja, minthogy az oda járókat - mentalitásukban, gondolkodásukban - zsidóvá tegyék.

blokkos 2010.11.17. 20:35:08

Csak Viktoriánusok maradhatnak! Azoknak nem kell 100 évesnek lenni, mert kivételek lesznek, mint a "gyevi bíró". Ld.Szász Károly PSZÁF végkielégítési esete.

Gábor mester 2010.11.17. 20:53:48

@xaba99: A Ne ölj! nem vallási hittétel, egyszerűen olyan, a közösség fennmaradását szolgálni hivatott "parancs", amit a zsidó-keresztény vallások maguknak is lefoglaltak. Aki csak azért nem öl, mert valamelyik vallás ezt tanítja, az - ismétlem - nem 100-as (sztem!) Az állatok között is ritka, amelyik "önként, kéjjel öl", nem csak és kizárólag akkor, ha éhes v. ha megtámadják őt vagy a kicsinyét...
Nekem ne papok, és ne politikusok mondják meg, kit szeressek, kit gyűlöljek. "Az én vezérem bensőmből vezérel" vagy valami ilyesmi.

blokkos 2010.11.17. 20:57:26

@tof: Ha így haladunk, még sorra kerül!

driopios 2010.11.17. 20:59:27

A Jehova tanúit Charles Taze Russell alapította 1876-ban (igaz, nem Magyarországon jegyeztette be, mint ahogy Szent Péter se Magyarországon regisztráltatta a KatolikusTM Egyházat(R)). Tehát a 100 év az esetükben bőven megvan.

en.wikipedia.org/wiki/Jehovah%27s_Witnesses

Loona 2010.11.17. 21:03:51

Bár az alapvéleményem az, hogy gőzerővel haladunk a diktatúra felé, abban nem látok problémát, hogy betiltsák a jehovákat, és hitgyülekezeteseket... A hitgyülekezeteseket nem ismerem egyáltalán, annyit tudok, hogy a komcsitévén szombaton vagy vasárnap prédikálnak. A jehovákkal sajnos már találkoztam, nagymamám is az, őt teljesen behálózták, próbált megtéríteni, járja a várost álló nap, és térít...

ca2 2010.11.17. 21:04:01

@Steve31: Látszik, hogy igazán művelt vagy egyházügyi kérdésekben...
Csak azt nem tudom, hogy melyik református templomban láttál oltárt meg keresztet?!

ca2 2010.11.17. 21:06:11

@Steve31: Látszik, hogy igazán művelt vagy egyházügyi kérdésekben...
Csak azt nem tudom, hogy melyik református templomban láttál oltárt meg keresztet?!

Bobby Newmark 2010.11.17. 21:11:46

@tof: Elmennék netrendőrnek.

ca2 2010.11.17. 21:14:42

@Gábor mester:" Az én vezérem bensőmből vezérel"
Ezzel sok újat nem találtál ki, mivel ez a jelmondat az A S LaVey által alapított sátán egyházának az egyik alaptétele. A dolog lényege alapvetően az individualizmus hangsúlyozása, ateista sátánizmusnak is szokták az irányzatot nevezni.
tehát már az individualizmus is foglalt, azzal is vallást követsz... Találj ki mást!

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2010.11.17. 21:34:11

A Jehova tanúi tanítását isemerem, de nem szeretem őket. Idegesít az együgyűségük, kivéve a vezetőket, akiknek csurran egy kis zsebpénz :)

peyroux 2010.11.17. 21:38:24

gazdagréti vagyok...melyik közösségre gondolsz...?

HúszTíz 2010.11.17. 21:41:49

Szcientológiai Egyházat azt mondjuk betiltanám.

vakvarju 2010.11.17. 21:45:45

@zsoci: A katolikus egyház jóvoltából két száz évig égtek a máglyák Európában. Borzalom! Na és a homoszexuális meg a pedofil papok. Ha ezt Isten látná.... Egyébként minden egyházat tartsanak el a hívei. Akkor legalább kiderül, melyik egyházra van szükség és melyikre nincs. Mielőtt ateizmussal vádolnának, én hiszek Istenben, de a papokhoz semmi közöm.

@Antifaszok Réme: A katolikus és református templomokban pedig az egyre kevésbé fiatal demokraták pártja volt a favorit. Most akkor mi a probléma?

Állítólag az egyházak nagyon rosszul állnak anyagilag. Akkor a református egyház miből tudott konferencia központot és szállodát építeni Balatonszárszón? Vagy a katolikus egyház szállodát Balatonfüreden? Csak nem adományokból? Hát akkor még sem olyan szegény az eklézsia?

fuszujka 2010.11.17. 21:58:10

@juliosastre: na azért a középkorban elég sok területhez jutottak mocskos módon, nem kell olyan nagyon sajnálni a katolikus egyházat...

az egyházakat és a szektákat tartsák el a hívők. slussz és passz.

Mikrobi 2010.11.17. 22:09:39

@vakvarju: arról is tudsz, hogy a szociális munkában, a tudomány, művészet, stb. területén mi volt a Katolikus Egyház jóvoltából? Arról is tudsz, hogy Kálvin jóvoltából égett a máglya Servet Mihály alatt? Hallottad, hogy a papok elenyésző száma pedofil, ellentétben a családapákkal?

oliva 2010.11.17. 22:10:04

hát ennyi hülyeséget egy rakáson régen olvastam
akinek lövése sincs semmiről, az minek kommentelget
...

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.17. 22:17:45

Ezek rosszabbak már mint a szocik!

Marhaságot kezdeményezek, szart keverek, majd ráfogom másra és visszakozok. Országosan is amihez a Fidesz hozzányúl, problémás, jogtipró, ellenkezik a polgárok akaratával, simlis a sajátjaival.
Máris elég a forradalmi handabandából, kezdődnek a sztrájkok, tüntetések az új választásokig!
Hová lopják a közalkalmazottak -költségvetésben szereplő- karácsonyi jutalmukat PÉcsett?
Köszönjük fidesz szép karácsonyt!

Az iszapkárosultak pénzét egy számlán fialtatják a végsőkig, ami aztán szépen kamatozik!
Ugyan ezért jegelik az uniós pénzeket, a kamatok megy a párt vagy a saját zsebbe!

Martian (törölt) 2010.11.17. 22:22:57

@Johny the mocsok:
...pedig hát valójában a kereszt is önkényuralmi jelkép.
:)

Antifaszok Réme 2010.11.17. 22:24:37

@vakvarju: "A katolikus és református templomokban pedig az egyre kevésbé fiatal demokraták pártja volt a favorit. Most akkor mi a probléma?"

Talán olvasd el a blogot. De mindegy, idézem belőle a kérdéses részt:

"...de ma már a Hit gyülekezet sem teszi le egyértelműen a voksát egyetlen párt mellett sem."

Dehogynem. Erre írtam példát az előbb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.17. 22:30:04

@Mikrobi: És, mivel a Kálvin gyújtotta máglya, mi megégette vala Szervét Mihályt, tény, így a katolikusok által gyújtott máglyák fénye a semmibe vész, és mivel a családapák között is vannak pedofilok, a katolikus papok pedofíliája téma ne legyen!
Ámen!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.17. 22:34:33

@Mikrobi: "Hallottad, hogy a papok elenyésző száma pedofil, ellentétben a családapákkal?" - háhá! Ezért tekintik szentnek a családot a katólikusok!
Abban is van sok pedofil! A szar nem válik el a májtól!

fraki 2010.11.17. 22:37:58

Ez a blog még él?

samer 2010.11.17. 22:39:10

@Birca Maxval: A Hit gyüli nem keresztény...

samer 2010.11.17. 22:40:52

@kolbászoszsömle: A kultúra nem lehet mindenkié. Látom neked sem jutott csak a közhelyek.

samer 2010.11.17. 22:42:41

@Pécsett áll a bál, tüntetés a fideszi simli ellen!: Kérdezed azokat akik miatt nem tudnak fizetni, akik 8 évig csak loptak és hazudtak...

Steve 2010.11.17. 22:43:57

@Antifaszok Réme: Az szerinted mit jelent, hogy mentalitásukban, vagy gondolkodásukban zsidóvá tegyék?

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.11.17. 22:44:09

Az egyházakat mikor fogják államosítani?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.17. 22:46:02

@samer: A kultúra valóban nem lehet mindenkié.

Én, legalább megpróbálom kitenni a vesszőket az irományomban, ellenben veled, a kulturált, közhelyektől mentes kereszténnyel.
Szóval, ha az a kultúra, hogy lesajnálva csóválod a fejed, én boldogan maradok egy közhelyes bunkó.

samer 2010.11.17. 22:47:09

@Hírügynök: ezt jól benyalta az átkosban, osztályharc , mi? az egyháznak köszönheted, hogy tudunk az antik kultúráról. a szerzetesek másolták és őrizték a tudományt, Mendel a genetika atyja ágoston rendi szerzetes volt, stb....

samer 2010.11.17. 22:48:00

@kolbászoszsömle: Egyetértünk, maradj az. Te általánosítasz csak.

Hagrid 2010.11.17. 22:50:06

Kivételesen örülök a szándék miatt legalább. Sajnos betiltani és megszüntetni ezeket a maffiákat képtelenség - Hit, Szcien, JT - mert a hívők kemény magja elég elvakult, még örül is, ha priuszt kapnak a hitükért.
Hit Gy: kedves vörös-blogger, a Hit Gyüli, amióta világ a világ szadesz közeli volt, bár egy ismerősöm választás előtti nap hívott tőlük, hogy szavazzak az mszp-re...
Szcientológus: a legdurvább nemzetközi maffiahálózat vallási színekben.
JT: ingatlanmaffiózók, köpönyegforgatók. Őket végképp esélytelen betiltani, mert 100 éve már itt rohadnak - anno Bibliakutatókként - és ők is sokan vannak, több mint 10.000-en.

Ebből a 3-ból más a Szcient. is örülnék, ha betiltanák, aki tag, legfeljebb külföldre menekül.

S itt megjegyezném, hogy ha tehetném a többi egyházat is betiltanám a halálba, kezdve az ortodox egyházakkal (görög, román, szerb, orosz stb.), a pápistával, a malaclopós kálvinistákkal stb. Nem kímélném persze, sőt! Kiemelném a muszlim és júdaista barmokat is.

Sajnálom, rühellem ezeket és mielőtt mondanák, hogy leszek én még halálos beteg, nos nem izgat a sok mese a halálról és a túlvilágról.:D Pogányságot Magyarországon!!!

Steve31 (törölt) 2010.11.17. 22:51:28

Ca2:
Átvitt értelemben értettem.
Ismerek pár horogkeresztényt - Hegedűs Lóránt famíliája -
ahol a papa, meg a fia a kersztényi megértés, türelem keretében legszivesebben
kiírtana minden máshitűt - főleg a zsidókat.
Ó, minő véletlen hát Jézus is zsidó volt.
Keresztre vele.

Steve 2010.11.17. 22:51:57

Hagrid: Hát a pogányságot nem tiltanád be? :-)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.17. 22:53:48

@samer:
Az Egyház azt őrizte, amit hasznosnak tartott. De többnyire leginkább pont az Egyházon belüli ostoba, múltat lerombolni akaró emberektől kellett óvni. Pl. Vergilius műveit úgy sikerült megőrizni, hogy sikerült belemagyarázni, hogy egyik verségben Jézus eljövetelét jósolta meg. De rengeteg ókori költőről, filozófusról, természettudósról pont amiatt nem tudunk semmit, mert nem volt ürügy a munkájuk megtartására.

samer 2010.11.17. 22:57:55

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Keresztény és ebben a reformátusok és evangélikusok is egyetértenek, az aki vallja a szentháromságos egy Istent. Aki elfogadja a Szentlelket és nem szent szellemet, és Jézust az Isten fiának, aki maga az Istenember, na most ez nincs sem a Jehováknál és a Hit gyülinél sem, ismerem mindkettőt. A keresztség is így történik, azért fogadja el az evangélikus és a református is a katolikus keresztséget és fordítva.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.17. 22:59:56

@samer: A vesszők már majdnem mennek! Gratulálok!
Fojtassuk a felkiáltójellel!

"Egyetértünk, maradj az" egy felszólító mondat, aminek a végére felkiáltójelet kell tenni. Legalábbis jobb (kulturált) körökben...

Nem tudom, jobbos keresztényéknél hogyan állnak hozzá a magyar nyelvhez (bár bizonyos következtetéseket le tudok vonni a megnyilvánulásaikból), mindenesetre, ha te nem tartozol a magyar kultúrát és nemzetet gyűlölő anglomán frakcióhoz, javaslom, sajátítsd el a kultúra hordozóközegének biztos használatát, különösen, ha szándékod szerint másokat akarsz a kultúráról oktatni.

samer 2010.11.17. 23:03:30

@kolbászoszsömle: Javaslom, hogy a magyar tanári állásodat ne itt kamatoztasd, mert nagyon nem hat meg, ez tudod szőrszál hasogatás és nem érv. És nem felszólítani akartalak, hanem kijelentetem amit mondtál. Ennyi.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.17. 23:04:21

@samer: Te, figy! A reformátusok nem keresztények! De el ne áruld senkinek! Ők magukat keresztyénnek nevezik... (és bálványimádónak a katolikusokat)

samer 2010.11.17. 23:07:10

@kolbászoszsömle: Ez a dolog lényegében most elhanyagolható. Nem vagyok református, de szerintem ők sem hatódnak meg ettől.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.17. 23:08:43

@Hagrid:
Igazad van abban, amit írsz a hitgyüliről, a szcientológiáról, a jehova tanúiról és amit a többi egyházról is. Azonban a vallásszabadság éppen arról szól, hogy mindenki abban hisz, amiben akar, és olyan egyházat alapít, amit akar. Én nem tiltanám be egyiket sem, de ha törvényellenest tesznek(pl. szcientológia nem egyszer, de a borozás után vezető papokra is vonatkozik ez), akkor büntessék meg őket, a vallási szokásaik ne legyenek törvényellenesek. Ezen kívül el kellene törölni az adómentességüket és az állami támogatást. Utána mindegyik azt csinál, amit akar, törvényes keretek között. A kormány ötlete viszont monopóliumot határozna meg.

Hagrid 2010.11.17. 23:12:25

@Steve: Nem, amíg nem kap vallásos keretet.:-)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.17. 23:15:13

@samer:
Úgy, hogy a szentháromság tana lényegében az újplatonista filozófusok (elsősorban Platonisz) gondolataiból származik.

A Bibliát meg ezerféleképpen értelmezik(abba meg most ne menjünk be, hogy az Újszövetséget anno önkényesen vágták össze). Hogy jön a katolikus vagy a református ahhoz, hogy az unitáriusokat nem kereszténynek nevezi? Egyszerűen Jézus tanításainak másféle értelmezéséről van szó. Keresztény aki Jézus követőjének vallja magát(benne van a nevében, a magyar kivételével szinte az összes nyelvben, hogy Krisztus).

Hagrid 2010.11.17. 23:15:36

@Zabalint: Jó a gondolatmeneted, mert a lényeg, hogy a vallást az állam alá kell helyezni és nem törvényen felül állónak a klérussal egyetemben. Mit nem adnék néhány lesittelt papért...
A monopólium viszont túlzás, mert nagyon sok egyház megmarad még így is - sajnos.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.17. 23:17:22

@samer: Egy betű elhanyagolható? Mindegy, hogy valaki szerb, vagy szorb, roma, vagy román, samer, vagy samesz, vagy, hogy a megbeszélés az tagok gyűlése, vagy taggyűlés...

Mellesleg tanári állásomat nem tudom itt kamatoztatni, maximum azt a tudást, ami az állás betöltéséhez kell.
Persze, ez is mindegy! A nyelvi igényesség ugyanis nem kell a kulturáltsághoz, csak HIT, és BARNA NYELV!

Zoltan895 2010.11.17. 23:35:53

Már bőven itt az ideje a szekták felszámolásának. Ugye senki sem gondolja komolyan hogy egy szekta ugyanolyan jogokat kapjon mint pl.: a katolikus egyház aminek pl.: Európa az írásbeliséget köszönheti? Ugyanis róma bukása után párszáz évre lényegében megszünt Európában, a bencés szerzetesrendek terjesztették el újra.

Zoltan895 2010.11.17. 23:39:45

Amúgy bebizonyosodott, hoyg az állam rossz gazda (bkv,...). Ha sokat sipákol még, akkor az egyházak visszavehetnék az állam irányítását, amiről naiv módon párszáz éve lemondtak. Arról ne tessék elfelejteni, hogy majd minden Európai államot az egyház hozott létre. Annélkül ma is csak beszélő állatok lennétek. Bár a kommentelők jó része az is...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.17. 23:43:03

@Zoltan895: Ugyen nem gondolja komolyan senki, hogy egy mindenféle múltnélküli pártnak ugyanolyan jogai legyenek, mint az MSZP-nek, aminek az elődje FELÉPÍTTETTE a háborúban letarolt, föld színével egyenlővé tett országot!

Mert, ha nincsenek a komcsik, nincs Tiszaújváros, Dunaújváros, Ózdon kohászat, timföldgyár Ajkán, és Budapest még mindig romokban állna!

Hagrid 2010.11.17. 23:58:47

@kolbászoszsömle: Az országot egyszerű emberek építették fel, akiknek a többsége inkább kisgazda vezetést akart akkoriban, csak a megszállók ezt másképp gondolták. Ezek a városok megépülhettek volna amúgy is, ne feledd, hogy a nyugat is építkezett a háború után, az NSZK pláne, még jobban is, mint mi. Az átlag dolgozó emberek, mint a nagyszüleim is építettek konkrétan Dunaújvárost, de a drága pártod elődje csak kihasználta őket (is).

Az ajkai timföldgyár nélkül meg éppenséggel meglettünk volna, ha meg mégis van, akkor inkább nyugati szabványok és biztonságtechnika mellett, elkerülve a katasztrófát.

mokas_gizi 2010.11.17. 23:59:16

HIT gyülekezete az elég érdekes kis egyház a sok-sok csodás Izraeli zászlójával...
Magyar egy sincs,de Izraelivel tele van...

Innen meg több kommentár szerintem felesleges hozzájuk...

Hagrid 2010.11.18. 00:00:13

@kolbászoszsömle: Az országot egyszerű emberek építették fel, akiknek a többsége inkább kisgazda vezetést akart akkoriban, csak a megszállók ezt másképp gondolták. Ezek a városok megépülhettek volna amúgy is, ne feledd, hogy a nyugat is építkezett a háború után, az NSZK pláne, még jobban is, mint mi. Az átlag dolgozó emberek, mint a nagyszüleim is építettek konkrétan Dunaújvárost, de a drága pártod elődje csak kihasználta őket (is).

Az ajkai timföldgyár nélkül meg éppenséggel meglettünk volna, ha meg mégis van, akkor inkább nyugati szabványok és biztonságtechnika mellett, elkerülve a katasztrófát.

mokas_gizi 2010.11.18. 00:00:53

@mokas_gizi:

Még annyit hozzá tennék, hogy egy volt HIT gyülis vezér kiadott egy könyvet a gyülekezetről 2 vagy 3. emberke volt ott érdemes elolvasni azt a könyvet E-book ban lelehet tölteni papír formátumban szerintem már nem igazán lehet hozzájutni......

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.18. 00:02:15

@Hagrid: Hallottál már a szarkazmusról, és az iróniáról?

Bobby Newmark 2010.11.18. 00:09:17

@Zoltan895: Jaj, igen! Emlékszem a sztorira én is! Aaz egyház nélkül az azonos nyelvet beszélő emberek csak álltak hülyén, meg vakargatták a fejüket, hogy most akkor mi legyen, de akkor szerencsére éppen arra járt a pápa, és mondta nekik, hogy "Hé, hülyééék, alapítsatok országot!", és lőn.

Így történt, ugye?

Bobby Newmark 2010.11.18. 00:12:10

@kolbászoszsömle: Kicsit nehezen jött át, főleg ennyi idióta fundamentalista közt.

Én is pont a napokban szaladtam bele egy ilyenbe, nekem ezt linkelték:
rationalwiki.org/wiki/Poe%27s_Law

:)

dzsugasvili 2010.11.18. 01:35:24

Szerintem ez kivételesen épp jó döntés Fidesz-részről. Mondjuk én csak a létszámkorlátot hagynám meg, ez a 100 éves múltas dolog gáz. Ha valaki ennél kisebb, akkor működjön egyesületként. Persze, a zsidók akkor kipotyognának az egyházak sorából, dehát elvileg ők se felsőbbrendűek, mindenki egyenlő, bla-bla, akkor bizony ez van. Ha 10 ezer főt nem villantani valaki, akkor ne kapjon egyházi jogokat. A Hit Gyüli sajna éppen hogy nem hullana ki a rostán, mert annak sok tízezer híve van! De akkor mondjuk maradna még a katolikus, református, evangélikus meg a baptista rajta kívül, és ennyi lenne. Ez épp elég is. Kell a fenének a 300 másik élősködő kisebb egyház (mínusz az unitáriusok, akik a fő vesztesek lennének).

De őszintén benne lennék abba is, hogy legyen valami olyan kényszer, hogy minden egyházhoz kelljen beregisztrálni újra, mert nyilván a hívek alapján mennek a támogatások meg a tekintély meg a befolyás. Lennének nagy meglepetések asszem.

ubk 2010.11.18. 02:25:44

@Serio: "Én pl. még nem láttam krisnás általános iskolát, ..."
Pedig van: oktatas.krisnavolgy.hu/
Megnyugtatlak, Főiskolájuk is van, az Oktogonnál. Amúgy ők 5ezer éves vallást követek, az még belefér? :-) -igaz, szép hazánkban csak 89'óta vannak bejegyezve

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.18. 04:53:13

"akkor megszűnik egyházként az összes új vagy modern egyház, olyan mint akár a Hit gyülekezet és a Jehova Tanúi. Tiszta sor, mivel nem száz éves vallások."
És van valaki - a pénzhajhász ballibsken kívül - akiknek hiányoznának a hitgyülis naplopók?
Vagy a hajnalban becsöngető jehovások?

l.gabi 2010.11.18. 05:20:14

Nem védem Jehova Tanúit (a blogom is tanúsítja), de azért az tény, hogy Magyarországon már jelen vannak 100 évnél hosszabb ideje. Nekem is van olyan rokonom, aki az 1920-as években keresztelkedett meg a gyülekezetbe és akkor már egy 30 éve létező helyi gyülekezet tagja lett.

Itt egyébként nem is a betiltásról van szó, hanem arról, hogy egyházként vagy civil szervezetként működjenek a feltételeknek nem megfelelő vallások. Vagyis az egyházi besorolás megtagadása nem jelent betiltást.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2010.11.18. 05:28:14

@Zoltan895: na ennél magasabb labdát nem is tudtál volna feldobni. :) De tudod mit? Inkább nem ütöm le. Maradjunk annyiban, hogy a katolikus egyháznak köszi szépen amit adott, hisz azzal kompenzálta kb. 5%-ban azt, amit elvett/elpusztított.

Azok, akik olyat kimondanak, hogy "Szűz Mária Isten anyja" azok inkább ne beszéljenek a Biblia kiforgatásáról.

BKV reszelő 2010.11.18. 05:28:52

@Johny the mocsok: Ja, és rögtön ezután a négy keresztény egyházat is ki kéne dobni a kukába. Feleslegesek, a társadalmat megosztják és rombolják a saját profitjuk okán. Tűzre a kereszttel és mindennel, amit hozzászögelt az asztalos!

bandigyerek 2010.11.18. 06:01:08

@Johny the mocsok: téged kellene kitiltani a bolygóról te náci.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.18. 07:24:39

@Zoltan895: egyféle egyházat hajlandó lennék megtűrni: azt, amelynek minden tagja szegénységi fogadalmat tesz.

@Johny the mocsok: szvsz azzal a négy "hagyományossal" kellene kezdeni a betiltást. (nem a vallásgyakorlást, hanem az emberi hülyeségből pénzt csináló szervezeteket kellene végleg eltakarítani)

doktor.dikhed 2010.11.18. 07:29:10

Nincs bajom a vallással, viszont az intézményesített vallást nem szeretem. Nem is értem, minek ezeknek adókedvezmény. A helyi szerepjátékos- meg társasjáték klub sem kap semmit, pedig kívülállóként nem látni lényegi különbséget ezek meg az egyházak között.

Advocatus Diaboli 2010.11.18. 08:14:27

Az első egyház akkor keletkezett, amikor az első csaló találkozott az első ostobával. (Voltaire)

Egyébként meg magánvéleményem szerint csak a szcientológiát kellene betiltani, azt viszont tűzzel-vassal, inkvizícióval, minden létező és ezután kitalált eszközzel!!!!

Pávor Jál 2010.11.18. 08:18:16

Nevetséges ez a bejegyzés, főleg egy komcsitól.

Advocatus Diaboli 2010.11.18. 08:37:59

@Pávor Jál: Kire (melyik bejegyzésre) gondolsz?

Tom Servo 2010.11.18. 09:39:24

Érdekes.

Mottó: Gamáliel

1.Mi a lényeg, a betiltás, vagy a kedvezmények megvonása?
2.Mi a vallások megkülönböztetésének alapja? (gazdasági előny, személyes nemtetszés, Biblia (vagy más szent könyvek).... ?
3. Tegyük fel, hogy betiltanak néhány egyházat. Ha gondolat szabadsága, szabad véleménynyílvánítás és a gyülekezési szabadság marad, akkor szerintem a lényeg megmarad.
4. Hogy tekint erre az egészre Isten?

Valamint...

Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata
18. cikk
Minden személynek joga van a gondolat, a lelkiismeret és a vallás szabadságához, ez a jog magában foglalja a vallás és a meggyőződés megváltoztatásának szabadságát, valamint a vallásnak vagy a meggyőződésnek mind egyénileg, mind együttesen, mind a nyilvánosság előtt, mind a magánéletben oktatás, gyakorlás és szertartások végzése útján való kifejezésre juttatásának jogát.

Persze - a hatalom részéről - lehet, különböző gazdasági 'húzásokkal' ellehetetleníteni közösségeket, embereket.
Ha valaki a vallás, hit nevében bár, de egyéni vagy világi célok érdekében szól, akkor ez neki gondot jelent. Ha valaki valóban Isten akarata szerint akar élni akkor, igazán nem lepődik meg ilyen törekvéseken. A Biblia felkészíti a keresztényeket erre.

ui: Egy jó hír. :) Orbán Viktor miniszterelnök úr azért még nagyon messze van Néró-tól.

És ez az egész : Szerintem.

Deuce Bigalow 2010.11.18. 09:46:07

nagyon helyes, de kezdjék a rohadt szcientológusokkal!

Szelid sunmalac 2010.11.18. 09:53:38

En nem az egyhazakat tiltanam be, hanem a hivoket! Aki hitgyulis, az pont olyan, mint aki maunika sot nez, vagy teleshopban vasarol.

Szelid sunmalac 2010.11.18. 09:57:07

Na de most komolyan. Ki a kutya faszat erdekelne melyik egyhaz milyen gondolatokkal vonz be embereket a tagjai koze, ha nem kapnanak penzt a kozosen befizetett adobol? Egyetlen egyhaz se kapjon kozpenzt, legfeljebb legyenek regisztralva mint kozcelu egyseulet vagy civilegyesulet vagy barmi (ha akarnak persze), a tobbi meg kit erdekel?

grünweinsalz 2010.11.18. 10:00:35

@kolbászoszsömle:
Előbb vegyük át a "j" és a "ly" betűket!

cso zsi 2010.11.18. 10:21:08

Nem lehetne, hogy az egyházak/pártok csak abból a bevételből tarthassák fenn magukat, amit a hívők/tagok befizetnek?
Önként, és nem felszólításra, ami arra kér, hogy add el mindened, a pénzt meg ide nekünk, mert az neked jó.
Lehet, hogy nem lenne téma semmiféle bezárás.

Bobby Newmark 2010.11.18. 10:27:32

@Tom Servo: Mondjuk az egy cseppet se zavarjon, hogy nem a vallásgyakorlás joga lesz tőled, hívőtől megtagadva, hanem az egyházadtól lesz megvonva az állami támogatás és az adókedvezmény. Szezon, fazon, ilyenek... Ne jogászkodj, ha nem értesz hozzá, mert csak hülyét csinálsz magadból.

grünweinsalz 2010.11.18. 10:50:25

@kolbászoszsömle:
@samer: A vesszők már majdnem mennek! Gratulálok!
Fojtassuk a felkiáltójellel!

Bocs, de lehet, hogy ezt "@samer"-nek kellett volna címeznem?
Javaslom, ne folytassuk!

orient 2010.11.18. 11:08:21

@cso zsi: ez most is így van. Csak még 1%-t utalhatnak, és a legnagyobbak kapnak állami pénzt is. A kicsik eddig sem kaptak akiket be akarnak zárni, eddig is a tagok tartották el őket...

Tom Servo 2010.11.18. 11:26:05

@Bobby Newmark: Jól látod, cseppet sem zavar, pont ez a lényeg.

grünweinsalz 2010.11.18. 14:24:39

@kolbászoszsömle:
Isten őrizz!
Én szeretem a kolbászos zsömlét.

Antifaszok Réme 2010.11.18. 21:34:32

@steve: "Az szerinted mit jelent, hogy mentalitásukban, vagy gondolkodásukban zsidóvá tegyék?"

Járj a Hit Gyülibe pár hónapot, majd megtudod...

De hogy egy példával éljek: Ha a II. világháború körnxékén lett volna Hit Gyüli, akkor ők mindenkinél előbb, önként varrták volna fel magukra a sárga csillagot.

Antifaszok Réme 2010.11.18. 21:36:24

Bocsi, elírtam: környékén.

kszabo 2010.11.18. 21:52:37

A szervezett vallás a befolyással való üzérkedés tipikus esete :) Ez időtlen idők óta így van, és a sikerdíjat jórészt esztelen építkezésekre pazarolták. De ez nélkül mit bámulnának a turisták a világban, hiszen a legtöbb célpont régi idők vallási építménye.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.19. 08:05:26

@regio54: Azt tudom, hogy külön kell írni, mert aláhúzza a firefox. ;-)

Gábor mester 2010.11.20. 12:04:10

@ca2: Eztet itten József Attila tanálta ki... Hogy ő ateista sátánista lett-e vóna, aztat nem tom. Én marcistának mondanám magam, egyrészt valami Marc Karcsi miatt, másrészt mert komálom Marc & Pancser melltartóit-bugyijait a csajokon! Szokják a Kárcsi gondolatait is dogmáknak nevezni, de sztem soha nem kell abban hinni, amit tudhatunk... Az meg, hogy mellik agyamputált buxahízlaló mikor honnan csórel valami gondolatfaszlányt, és teszi aztat Legújabb Legüdvözítőbb Csak Most Csak Neked-vallás talpkövének, valamint alfájának és ómegájának (meg Illésének...), NEM ÉRDEKEL. :)

Bandibacsi34 2010.11.21. 03:38:48

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_Jehova_Tan%C3%BAi_Egyh%C3%A1z

Magyarországra saját forrásaik szerint 1890-es évek végén, más források szerint 1906-ban jutottak el. Néhány magyar származású, Amerikában a mozgalomhoz csatlakozott személy hazatérve hevesen terjeszteni kezdte az egyház tanait. Kezdetben írásos formában, majd később prédikációval. Magukat Komoly Bibliakutatóknak nevezték.

1910-ben Charles Taze Russell Bibliai Tanulmányok című sorozatának első kötete, az Az isteni terv a korszakokban magyarul is megjelent. 1913 óta Az Őrtorony hirdeti Jehova Királyságát című folyóiratot is kiadnak.

Az 1910-es népszámláláson még nem mutatták ki jelenlétüket, de 1918-ban már jelentős kisegyháznak találtattak.

exjt.hu/m11.html

Sola Scriptura 2010.11.22. 19:15:37

Azért az unitáriusoknak is vastagon megvan az a 100 év, elég mondjuk a tordai Országgyűlésre gondolni, ugyebár. Csaknem 450 éve volt.

Sola Scriptura 2010.11.22. 19:25:38

@Zabalint: ha Platonisz helyett Plotinoszt értesz (mert Platonisz legfölebb a te képzeletedben létezik), akkor rossz hírem van: Plotinosz születése előtt több, mint 100 évvel leírta már János apostol a szentháromságot, csak még nem annak hívta.

Vincenzo90 2010.11.23. 01:12:52

Hitgyüli nem szekta, csak egy pártkatonagyár, meg pénznyelő.
süti beállítások módosítása