Hírek és kommentjeink

 

 

Piroslap on Facebook


Legutóbbi hozzászólások

Megint felgyújtottak egy roma házat

2010.05.22. 17:01 | szocdemman | 323 komment

Címkék: magyarország roma cigány 2010

Több „Molotov-koktélt” dobtak ma hajnalban egy romák lakta házra Hatvanban. A rendőrség azt is vizsgálja, hogy van-e etnikai szál a történtekben. - írja a HEOL.

Szerintem az is baj, hogyha egy embernek is eszébe juthat egy országban egy ilyen hír hallatán az, hogy ez egy etnikai alapú leszámolás volt.

Gyerekfejjel nézett híradókból emlékszem a siíta-szunnita, csecsen-orosz, katalán-spanyol etnikai összetűzésekre. Pontosan akkor nem értettem miről van szó és szerintem ebben az országban senki sem. Nálunk ilyen jellegű esetek nem voltak és nem is gondoltunk rá, hogy lehetnek.

Baj van. Nagyon nagy baj van a roma és a magyar kultúra egymás mellett élése kapcsán. Ha korrektül és világosan akarok beszélni erről a helyzetről, akkor töménytelen mennyiségű bűnöse, felelőse van, de legkevésbé azok a romák, cigányok tehetnek erről, akik az utóbbi években meggyilkoltak. Hibásak azok a roma vezetők, akik nem nőttek fel ahhoz a feladathoz, hogy ne a saját egzisztenciális érdeküket nézzék, hanem a népük kilátástalan helyzetén javítsanak és felelősséggel szolgálják őket. Hibásak azok a roma bűnüzői körök, melyek az uzsorapénzekkel saját „testvéreik” életét még rosszabb helyzetbe hozták. Hibás a teljes magyar politikai elit, fideszestől, emeszpéstől, eszdéeszestől, emdéefestől. És bizony hibás az aki az etnikai alapú leszámolások sötét démonát elengedte hazánkban, a Jobbik, amelyik máig jó viszonyt ápol a cigány-gyilkosságokat üdvözlő kuruc.infóval. És azok is akik cinkosan hallgatnak. Igen, kedves szittya fiak, azzal vagytok ti hibásak, hogy saját önös politikai érdekeiteknél fogva olyan kommunikációt alakítótattok ki, melynek a célja az volt, hogy a problémát még súlyosabbnak lássa a társadalom. A Ti bűnötök a legnagyobb. Hisz a fentebbi négyes bűne a vakság, de ti tudtátok mit tesztek, azt lehet nem, hogy mi lesz ebből.

Soha nem értettem azt, hogy azzal, hogy szerencsétlen egyszerű roma emberek házát valaki felgyújtja mit old meg? Semmit. Csak a romák körében szít nagyobb magyar ellenességet. Miért? Te mit tennél, ha egy másik országban magyarokat vernének??? Vagy mit mondanál, ha lenne egy olyan ország, ahol ki van írva a boltokra az, hogy magyar ne lopj???

Mert kedves ős nagy magyarok, nekünk a többségi társadalomnak van felelőssége, hogy mit teszünk. Igen. Látom, a romák ma csiszolatlan gyémántok. De soha nem fog változás történi, ha problémaként és nem lehetőségként tekintünk rájuk. Paradigma váltás kell ebben a társadalmi kérdésben . A magyarországi romák szürkeállományára, két jó kezére, tudására szüksége van hazánknak. A mi feladatunk az, hogy rá vezessük őket arra hogyan tudnak hozzá tenni a mi közös ügyeinkhez. Mert, hogyha ezt látják és tudnak tenni ők is részeseivé válnak a társadalmunknak. Ma társadalmon kívüliek. És a társadalmon kívüliekre nem vonatkoznak az állam törvénye.- ahogy Hobbes írta Leviatánban.

Be kell vonni a roma társadalmat a magyar társadalmi szerződésbe. Ezt erőszakkal nem lehet! Mert a társadalmi szerződésnek az a lényege, hogy a megszemélyesített társadalmi hatalom célja az „alattvalók” védelme, s ez az, ami a közösséget engedelmességre kötelezi. Ha az uralkodó nem képes a védelem biztosítására, a szerződés érvényét veszti és ami most is láttunk a természeti törvények lépnek életbe. „Az alattvalónak az uralkodóval szembeni kötelessége értelem szerint csak addig áll fenn, és nem tovább, ameddig az uralkodó a maga hatalmával alattvalóit megvédeni képes”

Na jó hagyjuk a társadalom filozófiát és Hobbes-ot. Ma nem halt meg senki. „Csak” kár keletkezet. Lelki. De szeretném látni, végre a kettős állampolgárság és a Trianon törvény után azokat a törvényeket is, amely elkezdik a romák integrációját, munkahelyeket teremt azokban a leszakadó térségekben, ahol nagy számban ének és amely beemeli őket a társadalmi szerződésbe. Mert ez a hiány szétfeszíti a mai Magyarországot! Itt az idő, vagy erre nem?
 

· 2 trackback

Piroslap Twitteren Piroslap Facebookon Piroslap IWIW-en Piroslap Hírlevél
 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroslapok.blog.hu/api/trackback/id/tr902023211

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kulturális ellentétek 2010.05.24. 18:37:06

A Piroslap blogon megjelent, "Megint felgyújtottak egy roma házat" című cikkre szeretnék röviden reagálni az alábbiakban. Szerintem ideje lenne felhagyni az olyan szdsz-es lózungokkal, hogy „a romák ma csiszolatlan gyémántok”. Ide...

Trackback: Vitaindító a cigányságról 2010.05.22. 17:59:33

A mai magyar politikának van egy óriási hibája: nem mer bizonyos témákat feszegetni. Ilyen például a romapolitika: ha valaki kritizálni meri a jelenlegi támogatási rendszert, az jó eséllyel kap egy „radikális” jelzőt. Lehet, hogy ennek...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Severus 2010.05.23. 00:15:11

@evighed: Na, a blogmotor elvitte a hsz-emet, de megint megpróbálom rövidebben.

A földművelést számonkérni rajtuk szerintem azért nem fair, mert nem kaptak soha földet. A 18. századba elepítik le őket rendeletileg, de jobbágytelek és házhely nélkül. Ekkor alakult ki az a struktúra, hogy a parasztoknak árulnak szolgáltatásokat. Addig vándorló életmódot folytattak, kereskedtek és kézművesek voltak. Pl. fegyverkovácsok, épp emiatt volt fontos a Habsburgoknak letelepíteni őket, mert ők szolgáltatták a kuruc mozgalmak haditchnikai bázisát, és nem a német városok. Utáa pedig MINEGYIK földozstásból kimaradtak, a Nagyatádi-féléből, de még a 45-ösből is. Ezért aztán kárpótlást sem kaptak 89-ben. zerintem pont a földművelést nem fair számon kérni tőlük. A magyar paraszt iigenis kapott jobbágytelket és majd földet, de ők nem.

HgGina 2010.05.23. 00:18:57

@Severus: kárpótlást? Mi a tökömre? Nem elég neked az állandó zsidó kárpótlás?
Menj le Szabolcsba, és integrálódj közéjük!
A rendes dolgozó embereknek tele az összes szervesanyagú alkatrészük ezzel a mocskos tolvaj csőcselékkel.

_B_ 2010.05.23. 00:19:06

Csak aztán a végén nehogy kiderüljön már megint, hogy biztosítási csalásról van szó. Khurvára nem lepődnék meg. fél év alatt 4x törtek be a lépcsőházba/pincébe nálunk, mind a 4 alkalommal feszítővassal. Persze ha rajtakapnánk és jól elvernénk még minket hurcolnának meg. Ez ám az egyenlőség bassszátok meg!
Megy a picsogás a romák integrációjáról, de aki erről papol még csak TV-ben látott cigányt szerintem.
ŐK NEM AKARNAK. NEKIK ÍGY JÓ.
Nekünk így nem jó, tehát lépni kéne, még időben. 20-30 éven belül ők lesznek többségben. Meg lehet nézni az általános iskolakezdők arányát.
Egy tisztességes pár átlag 2 gyereket hoz világra 30-35 éves korára.
Ezek meg 30 éves korukban már nagyszülők leszenk teccikérteni?

evighed 2010.05.23. 00:27:14

@Severus: egyetértek, biztosan nem a cigányt vették előre amikor osztogattak valamit. De hogy ne jutott volna jobbágy telek nekik abban az időben amikor messzeföldről hozták Magyarországra telepeseket. Az Alföldre a Bánságba (Bánátba) Partiumba óriási betelepítési mozgalmak indultak a török ídők után. Szóval ha akartak volna akkor a nomád kunok, besenyők, jászok, úzok stb után ők is dönthettek volna másképp.
Valóban el kell ismerni a törénelmi jelentőségét ennek a szakmai hozzáértésnek, de az idő eljárt felettük és a cigányok nem alkalmazkodtak a legális vállalkozás körülményeihez, ahogy azt a volt jobbágyok, zsellérek megtették.
A Strabag először alkalmazottként foglalkoztatta őket majd miután nem tudott megbirkózni a problémákkal váltott az úgymond roma alvállalkozói rendszerre (itt most képzeld el a vajdákat) No ezek a jóemberek gyakorlatilag rabszolgatartásra rendezkedtek be.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.23. 00:28:10

@Severus: Teljesen abszurd amit sugallsz,azért mert más etnikumú/nemzetiségű/kultúrájú valaki(k) engedményeket,támogatást adni ,hogy legyen "vállalkozó",hápersze',mert ő úgy szeret dolgozni.Meg zenélgessen a tábortűz mellett,meg áruljon lovat, esetleg hegedüljön?Mi meg bazmeg nyillazzunk hátra meg üssünk törököt vállalkozásilag.Az a probléma ,hogy ezért itt a mi környékünkön meg a világ egész nagy részén lókukti nem adnak,nem hogy pénzt.Kereslet-kínálat,érték satöbbi ilyen földi dolgok...

Severus 2010.05.23. 00:31:09

@Thug: Hagyd már ezt az szdsz-es dumát.
Környezeti erőforrások: igenis, van értelme. Pl. van egy kísérleti Roma program, de most este 1 sör után meg nem mondom hol, ahol a faluban egy gyógynövényértékesítő-gyűjtő szövetkezetet hoztak létre. Észak-Magyarországon, igen. Aztán ott van a hulladékgyűjtés, színesfém-gyűjtés (és nem a vasúti kkábelekre gondolok), Az is munka.

Jó kommunikációs készség. Igen, lehet, hogy alacsony a szókincsük, de hidd el, hagyományosan épp a vándor-életmód miatt többnyelvűek voltak. Na nem irodalmi szinten, de annyira, amennyire a kereskeelemhez kellett. Ez is érték (lehetne.)

Stb. De ha az egy megcáfolhatatlan axióma, hogy minden rossz bennük, és mindenről ők tehetnek, akkor kár vitatkozni. Amiket elmondtál róluk - zene, tánc - mind a civilizáció előtti népcsoportról alkotott 19. századi romantikus kép jelenik meg. Az etnikum neve szabadon behelyettesíthető cigányra, feketére, arabra, spnyolra, írre, mittudoménmire. Mindig arra, akire a többség ki akarja vetíteni a negatív sztereotípiáit, hogy ezzel határozzza meg a saját normáit. Ezért van az, hogy aki nem illik bele a képbe, arról tudomást sem vesztek. Én pedig csak ennyit szeretnék. Először. :)

gulasZuppe 2010.05.23. 00:34:27

európa el sem tudja képzelni, hogy mi van itt
de jelzem, hogy nem is akarja...

miert van az hogy a cigok meg egymással sem tudnak megegyezésre jutni? még egymásban sem biznak.

most a valasztasoknal bejutott egy párt, ami pár százezer magyar álláspontját rerezentálta (kb) ami nevezehtő szélsőségesnek is de nevezzük inkább demokratikusnak (ha nem lenne ekkora gebasz nem lett volna ekkora támogatottság sem - nem annak a pártnak a hibája hanem a többi süketségének)

a cigók miert nem kepesek erre?
mert két kiló kenyérrel megvehetők?
ha nem fogjak kellő képpen magukat képviselni akkor semmi esélyük, és ha erre maguktó nem jönnek rá még annyi se

viszont ha erőszakoskodnak a társadalom egyéb tagjaival akkor nincs jövöjük csak a kirekesztés -

miert van annyi gyerekuk hanem nevelik fel őket?
ez a szokás? hát változtatssanak.
nagyapámnak 8 gyermeke volt, nekem még egyse, mert nem érzem kellően biztosnak a hátteret még, miert csinálnak 15 évesen gyereket?
aztán tucaszám a többit.
legyenek erősek ahhoz hogy képeseke legyenek változtatni, nem lehet mindent a hagyományokra fogni. a hagyomány az hogy én adom a pénzt az ő gyerekére? ez nem mehet tovább igy.
idiotizmus az hogy agresszív támadások érik a cigányokat, de ez egy társadalmi reakció, lehet a jobbik meg a gárda bátorítására fogni, de aki azt hiszi hiszi hogy ezek nélkül arany élet elnne, az tudja önmagáról is hogy egy címeres barom. lenne helyette más. meddig? amig gebasz van. mert az van de rendesen.

Severus 2010.05.23. 00:34:28

@HgGina: Khm. Miért menjek Szabolcsba "le", onnan jövök... Budáról nézve biztos "lent" van. De akkor talán ne álszenteskedj... Ha akarod, elmesélem a romák és a bűnözés helyzetét nagymamám falujában.

lcutti 2010.05.23. 00:40:06

@Severus: Aha, és ezért nem tudják máig felásni a ház körül a kertet, mi?

Tudod, miért nem kaptak földet? Mert nekik már akkor is csak a termés kellett.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.23. 00:40:31

@Severus: Hallod, itt bukik meg már a legelején,amikor az átlagembernek a az állítólagos roma kommunikációból az jut az esetek nagy részében ,hogy "mit nézel köcsög" meg "paraszt"?A cigányzenéről meg az 1500sből recsegő bódiguszti....

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.23. 00:42:33

@Severus: "Jó kommunikációs készség. Igen, lehet, hogy alacsony a szókincsük, de hidd el, hagyományosan épp a vándor-életmód miatt többnyelvűek voltak. Na nem irodalmi szinten, de annyira, amennyire a kereskeelemhez kellett."

Ez volt kb. 120-130 éve,lapozzunk...

Severus 2010.05.23. 00:43:03

@evighed: Nem tudom, akkoriban valóvan telepíteték be a népeket dögivel, de talán az lehet a magyarázat, hogy leginkább a megbízható németeket, szerbeket hozták helyzetbe, nem a kurucos cigányokat, akiknek meg amúgy sem volt ilyen téren tapasztalatuk. . Mert bizony a kurucmozgalmakból is kivették a részüket, pl Lippai Balázs, aki Bocskai hajdúkapitánya volt. Meg az is lehet, hoy aki kapott, az meg asszimilálódott.

Hű, ezek a bandaszervezők a legnagyobb kizsákmányolók, az biztos. Szoktunk járni szüretelni Eger mellé... Na, ott, amit hallunk... Ózdi boltosok szervezik, pénzt nem kapnak, csak kuponokat, amit elkölthetnek a boltosnál. Persze a büfékocsi már a sorok között kint van... Visszatérés a pénzgazdálkodás előtti időkhöz...

HgGina 2010.05.23. 00:43:20

@Severus: ha gondolod, én meg elmesélem Pestnek majdnem a közepén, Zuglóban. Álszent az, aki azt hiszi, hogy egy többszáz éve beilleszkedni képtelen, jelneleg is döntően bűnözésből élő parazita népcsoportot a kirablottaknak kéne eltartaniuk, és elősegíteni, hogy még többet, még könnyebben lopjanak. Inkább nézz a tükörbe álszentség okán! Remélem, egyszer majd te is arra ébredsz, hogy éppen rámolják ki a lakásodat, házadat, garázsodat, kötik el a háziállataidat, stb.

Severus 2010.05.23. 00:47:09

@Blás Sailor von Wolfhausery: Nem az a baj, hogy ő úgy "szeretne" dolgozni, ahnem az, hogy mi meg nem tudunk/merünk vállalkozni. A magyarnak jelenleg a mnka az alkalmazottként való munkát jelenti. Nekem sem voltak vállalkozók a családomban, én is inkább alkalmazott vagyok, pedig a kapitalizmus nem erről szól. Náluk (nem mindenkinél, ebben is kár általánosítani) többgenerációs vállalkozói hagyományok vannak. Miért lenne hülyeség erre építeni?

karip10 2010.05.23. 00:47:54

szocdemman:nem unalmas egy kicsit ez a szánalmas félrebeszélés állandóan???
nem esett még le,hogy senki nem kajázza a kamu dumádat???
a cigány,ha dolgozott,tanult,még a "faterodék"komcsi rendszerében is megbecsült tagja volt a társadalomnak!kérdezd meg valamelyik rokonodat"amelyik ávós volt az tudn fogja"hogy mit csináltak azokkal a cigányokkal,akik loptak,meg munkát kerültek!elmondom neked,bevitték őket a yardra,azt kaptak ami belefért kisfiam..ne félj,nem is volt cigánybűnözés!szóval ennyit a komcsi hozzáállásról a romakérdéshez akkoriban,de a lényeg nem is ez,hanem az,hogy a rendszerváltás óta le se szarta őket senki,most meg ilyen a helyzet amilyen:lincselnek,lopnak,tanárt vernek,terrorizálják az idős védekezni képtelen embereket vidéken,neveletlenek,bunkók,és a hozzád hasonlók szemét propagandája miatt,még ők utálják a magyart...inkább a magyarverésekről írjál tényleg,hagyd a romakérdést,ez nem jött be.....

Severus 2010.05.23. 00:55:25

@HgGina: Nagymamám falujában, Szalmadon, 1 roma család volt. Lett volna több is, de nem hagyták, felgyújtották a kunyhókat és elkergették őket. Még régen. Az az 1 roma kosárfonó volt, becsületes volt, nem is volt vele semmi baj. Volt ellenben 2 magyar család, akik terrorizálták az egész falut. Az egyiküknél egyszerre biztos nem voltak kint a börtönből sosem. Elloptak mindent, hozzánk is betörtek, még a kutyáinkat is levadászták, mert a bőrt is el lehetett adni. Egyszer valakit benzinnel leöntöttek és felgyújtottak. A falu meg azóta lassan elregedett, nem lett kis Svájc. Ennyi a sztoriim. A vidék nyomorúságának nem okai ők, hanem csak részei, ne adj isten következményei.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.23. 00:56:44

@Severus: Mert nincs kifejezetten cigány áll/zug/mű/államilag fentartott "vállalkozókra" KERESLET és SZÜKSÉG,főleg nem olyan mennyiségben amit a Te gondolatmeneted lőre vetít.Azért.

Tőkés ,befektetőkre,vállalkozókra van szükség,mindegy ,hogy piréz,ukrán, magyar vagy cigány.

Severus 2010.05.23. 00:57:30

@Blás Sailor von Wolfhausery: 120-130 éve... A többnyelvű környezetben , mit Felvidék, Erdély, stb. még most is...

Severus 2010.05.23. 01:00:13

@Blás Sailor von Wolfhausery: Nem modtam, hogy 600 000 vállalkozót kell belőlük csinálni. De akiben megvan a siritusz, igenis tmogatni kell. Nem azért, mert cigány, hanem mert munkanélküliből keresőt lehet csinálni. És vállalkozókra meg szükség van, nem csak a multikra.

evighed 2010.05.23. 01:04:27

@Severus: történelmi távlatból valóban fényes a múlt. El tudnék képzelni egy ragyogó múzeumi anyagot ebben a témában.
Azt azomban le kell szögezni ma már ennek nyomát sem látni. Igazából nem tudom követni hogy hol csúszott el ennyire a dolog. Saját életem során megfigyeltem hogy a hazai (de amúgy mashol is) a cigányság a liberális piacgazdaságra váltást teljes passzivitással fogadta. A karhatalmi szigor enyhülésére rossz válaszokat adott, jogvédelmet a mély kultúrális és társadalmi hiányosságaik elfedésére használják.
Mára a cigányság egy sokszínű és nyelvű népesség lett ami képtelen felmutatni egy koherens, előremutató és közös értékrendet se maguknak se a külvilágnak. A kontraszelekció olyan károkat okozott amit generációkon keresztül sem lehet megszűntetni.
Szerintem az egyetlen út hogy az önelhatározásból változtatni akaró egyéneket családokat tömörítve létre kell hozni egy mozgalmat ami képes alternatívát mutatni és szemben állni a cigány hagyományokkal amiknek nincs helye a 21. században.

A legszomorúbb hogy a vajdák mondják hogy a cigány nem érdemel jobb körülményt (amikor megkérdezték hogy miért alszanak 40-en egy rozzant ikarusban amikor a cég kifizette a szállást)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.23. 01:05:57

@Severus: "De akiben megvan a siritusz, igenis tmogatni kell."

Pláne ha e mellé még cigány is.

Tudod mit mondana erre a nyuszika?

Értem én, csak leszarom!

Severus 2010.05.23. 01:06:18

@Blás Sailor von Wolfhausery: Képzeld, igen. Az alsó foglalkoztatási szegmensbe muszáj pénzt önteni, csak az nem mindegy hogyan... Hogy a munkanélküliséget támogatjuk, vagy a munkvállalást és vállalkozást. Tökmindegy, hogy magyar vagy roma az ilető.

Mouth Hero 2010.05.23. 01:08:07

"Be kell vonni a roma társadalmat a magyar társadalmi szerződésbe. Ezt erőszakkal nem lehet!"

Bullshit. Ezt már csak erőszakkal lehet megoldani (nem fizikaira gondolok elsősorban).

bryan 2010.05.23. 01:12:04

Ez az első értelmes bejegyzés ezen a blogon. Remélem lesz még ilyen.

Severus 2010.05.23. 01:23:24

@evighed: "szemben állni a cigány hagyományokkal amiknek nincs helye a 21. században." Én csak annyiban egészíteném ki, hogy "AZOKKAL a cigány hagyományokkal, amiknek" mert a többivel miért is állna szemben. És akkor egyetértünk. :)

Az is jó lenne, ha a felemelkedett roma is felvállalná, hogy roma. Segítene az előítéletesseég leküzdésében és jó példát állítana a többeik elé. Mert most letagadják. És ehhez is kell egy pozitív identitás. Egyébként Bársony János írt ezekről sokat, ha van kedved, guglizdd meg (pl. a "Hiánybetegség c. cikke).

Severus 2010.05.23. 01:34:16

@HgGina: Én pedig nem kívánom Neked ugyanezt. De az igenis álszent, akinek Pestről "lent" van Szabolcs, de ugyanakkor szegény szabolcsiakkal példálózik, amikor kitör rajta a liberális-fóbia. Talán Neked kellene idejönnöd... Miért nem a saját városoddal példálózol?Mesélj, Zuglóban hányszor törtek be hozzád, és kik? Onnan is elhajtják a jószágodat? Tényleg nem értem. Vagy Szabolcs meg Borsod már olyan mesebeli táj, hivatkozási alap, amire elég utalni, és mindenki tudja, hogy "arról" van szó?

HgGina 2010.05.23. 01:36:01

@Severus: a hülyeség nem jó dolog. Káros akkor, ha szorgalommal társul.
Nem únod még a szorgalmasságodat?
Szánalmas idióta utópista vagy.

evighed 2010.05.23. 01:37:22

@Severus: nem is a nyelvre, a zenére meg a táncra gondoltam :) Pontosan azt a nemzetben gondolkodást hiányolom ami miatt letagadják a származásukat. Ha ez megváltozna akkor őket hívhatnánk cigányoknak az ellenállókat meg romának, mert ez a név (számomra) jelképez minden belső problémát és igazságtalanságot amivel saját magukat sújtják.

Ja és leszállhanta a bulvár tv a cigányokról mert szerintem ez a legális pénzkesés legalja.

tbb 2010.05.23. 01:37:23

Tulajdonképpen igazad van. De azt nem igen értem, hogy az elmúlt 8 évben miért nem volt ennyire sürgös. Illetőleg értem, nagyon is értjük.

Severus 2010.05.23. 01:44:16

@HgGina: csak magadat minősíted

Severus 2010.05.23. 01:56:58

@evighed: Képzeld, valahol montenegróban van egy cigány közösség, akik elhatárolják magukat a roma névtől annak negatív konnotációi miatt, és igenis cigányok akarnak lenni, sőt egyiptomiak, az a nevük, hogy egipcani. 1991-ben több mint 3000-en voltak a népszámláláson. Még anno felvették Mubarakkal is a kapcsolatot, mert a szerintük onnan szátmaznak (a gypsy etimológiája után)...

evighed 2010.05.23. 02:06:17

@Severus: úgy tudom hogy az Ibériai félszigetre nem is Európa felől hanem Afrikából érkeztek és spanyolul meg portugálul azt hiszem ugyancsak gitano-nak, meg cigano-nak hívják őket. Szóval színes népség aminek lehetnének pozitív vonzatai bőven, csak éppen addig vér és véríték semmi más.

trickortreat 2010.05.23. 04:38:59

@evighed: egyetertek. RENGETEG sok mas dolog mellett kellene egy olyan VALODI ertelmisegi cigany reteg, aki kepes valahogy valamifele utat mutatni a tobbinek. Mikor Amerikaban egyenjoguva tettek a feketeket, nekik mar volt egy ilyen reteguk, amivel konnyebb volt aztan helyezkedni, kommunikalni. Ha egy cigany ma valoban kitor a korulmenyei kozul, annak esze agaban nincs visszamennie a falujaba.

Lehetne segiteni a ciganyokon, rengeteg hozzaerto ember, faradsagos, elkotelezett munka, es RENGETEG penz kellene hozza, ha az egyik hianyzik, mar elveszett az egesz. Magyarorszagnak ennyi penze jelenleg nincs, meg egy ideig nem is lesz.

A kommentekbol is jol kitunik, hogy mivel a tobbsegi tarsadalom is csoro, nyilvanvaloan (es joggal) felhaborodnanak, ha a ciganyokra most hatalmas penzeket kezdenenek kolteni, mert neki ez miert nem jar.

Rendkivuli hianyossag, hogy nagyon keves felmeres keszul a ciganyokrol. Az egyetlen info amit a tobbseg tud roluk az az, hogy bunozok. Pedig van rengeteg dolgozo, rendes cigany is, tobbet is ismerek.

Nehez ugy, es amikor szegenyseg van, mint most Magyarorszagon, akkor nehez magyarazni, meg problemamegoldo szemleletet kozvetiteni.

bakaruhában 2010.05.23. 05:26:27

A bolsi uralom alatt miért nem hiányzott ennyire az integráció, hogy most Trianonnal, meg a határon túl rekedt magyarokkal hasonlítod össze őket?
Nekünk az előbbiek, igen is fontosabbak, ha tetszik, ha nem.

A cigányok maguk azok, akik nem hajlandók (tisztelet a kivételnek), semmiféle integrációra. Elteszik a kapott (kikövetelt) segélyeket, a gyerekeiket meg iskolába sem hajlandók jártni. Mit lehet ezzel csinálni? A seggüket nem kéne kinyalni esetleg, hogy tegyenek magukért? Vagy még jobban kéne szolgálni őket a magyaroknak (szlovákiknak, románoknak, stb.), hogy elégedettek legyenek? Hát, nem. Az ilyesmi úgy kezdődik, hogy látja az ember, ő maga mindent megtsze a boldogulásért (nem a bűnözéssel), akkor mindenki szívesen segít, ez biztos. Így viszont......

stratez 2010.05.23. 06:31:56

Már megint mondja valaki azt az ótvaros tutit, hogy mindenki bűnös, felelős a cigányok helyzetéért csak a cigányok nem. Na ha kíváncsi vagy bazmeg, hogy ki a fő felelős a cigányok után, akkor én elárulom neked, az ilyen vadbarmok, mint te, piroslap, akik elhitetik a rendszerváltás óta a cigányokkal, hogy nekik nem kell tenni semmit a saját felemelkedésükért, elég ha már a 4 éves gyereket kizavarják lopni az ABC-be, és gondoskodnak róla, hogy mindig legyen kéznél egy másik 4 éves, ha az egyik már kiöregedett, és már csak tanár- és mentősverésre, színesfémlopásra, fatolvajlásra, magányos öregek kirablásra, gyilkolására jó...

Leroi 2010.05.23. 07:26:05

Severus

Nem, nem kell Szabolcsig menni.
Csak annyit mondok, hogy nyolcker és talán ebben minden benne van...

sh4d0w 2010.05.23. 07:28:47

A szerzőnek: a romák 800 éve laknak itt a Kárpát-medencében, de kevés kivételtől eltekintve nincs meg bennük a hajlandóság az integrálódásra. Akkor miről beszélünk...?!

nestrot10 2010.05.23. 07:32:23

Nem kell félni a romáknak, hisz ők adták a miniszterelnököt......

Thorwald 2010.05.23. 07:33:56

@stratez: respect ocsem, jol latod a dolgokat.

A romak integraciojaert elsosorban a romaknak kellene valamifele rautalo magatartast felmutatni.

Aminek ma celnak kell lennie:
1, megerositeni a gazdasagot, kiszoritani a mutyizast es a fekete/szurke gazdasagot. Jah. Teljes fizetessel bejelntett munkavallalok kellenenek es akkor nem ilyen brutalis merteku adok lennenek.
2, tamogatni a gyerekek felnevelesere kepes, nem segelybol elo tarsadalmi reteget a gyerekek utan jaro szocialis segelyeket meg erosen korlatozni, h a tarsadalom eltartottjainak ne erje meg az ami eddig, hogy a szuletesek 2/3-a az o szamlajukra irhato (igen ez azt jelenti, h a potencialis kereso reteg egyre csokken)
3, de talan ennek kellene elso helyen szerepelnie... megszuntetni a "penzesvagyoknekemmindentszabad" viselkedesnek meg alehetoseget is.
4, ezek utan lehetne a penzt szorni a feneketlen integracios kutba vazze...

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2010.05.23. 07:43:10

@Severus:
Jelenleg Zugló, és Erzsébetváros határán lakom a Dózsa György úton. De laktam már a nyóckerben is pár évet. Össze sem lehet hasonlítani. Mindenütt a lakosságtól függ, hogy milyen egy környék. Ide a XIV. kerületnek erre a részére, be sem engedik a kohányokat. Meg kell nézni. Ha egy környék tele van cigánnyal, az rögtön lepukkan.
Valaha, a Fekete Doboz tv.-nél dolgoztam, és sokat jártunk vidékre is forgatni. Egy Rostás Mária nevű c.lány volt az operatőröm, és sportot űztünk belőle, hogy addig soha nem látott falvakon áthaladva próbáltuk kitalálni, melyik házakban laknak cigányok. Mindig 100 %-ban bejött.

Akkor mondta azt Marika: ha a cigány házán félrecsúszik a cserép, azért nem igazítja meg, hogy a keletkezett nyíláson be tudjon repülni a sült galamb.

Az állandó segélyezésről pedig az a véleményem: amelyik gyereket állandóan ölben hordozzák, az soha nem tanul meg járni!

gpetersz 2010.05.23. 07:43:33

Nehogy már egy ilyen poszttal leálljunk vitatkozni.

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2010.05.23. 07:47:14

@Otranto:
A nyócker, Szabolcs és Borsod megye pesti kirendeltsége. :-) Mindet onnan ette ide a fene űköt (sic).
Nem is vehetőek ember számba, olyanok mint az állatok. Bár nem akarom megsérteni az állatokat, de nincs jobb szó.

Az emberiség salakja, semmi létjogosultságuk a Földön.

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2010.05.23. 07:59:56

@evighed:
"Valaki" már találd nem csak a cigókra, de a másik élősködő népségre is úgy hívták a programot: Endlösung. :-)

velki100 2010.05.23. 08:02:34

Szegény szerencsétlenek..

Dzsafar 2010.05.23. 08:03:05

@Thug: Sajnos,koromnál fogva nyugodtan leírhatom:
Az elmúlt 55 évben (ugye,ezt már kinyílt tudattal LÁTTAM!) ami pénzt
elvitt a különféle "felzárkóztatási programok",azt összeadnánk,nagyon
meglepődnénk!
Simán egy Másik magyarország lett feleslegesen beleölve!
Mindezt miért írom,?
Nos,1971-ben!!!!!!!!!!!!!!!!!,még iskolába járva,volt egy osztálytársam,aki már akkkor
wv mikrobusszal járt be,és ő vágta a fejemhez:
Amíg,Ti,fehérek dolgoztok,nekünk,romáknak nem kell!
Bizony,akkor nevettem,ma már nincs kedvem,igaz az utolsó betűig!
A szomszédom dolgos roma,(JÉ,hát van ilyen is),az egész utca tiszteli,
három iskolázott gyermekkel,(azért néha voltak vad dolgai,de be lett állítva a sorba,megértette,ha nem akar elköltözni,fel kell vennie a fordulatot!)
Miben kéne még segíteni őket?????????
Még többel????
30 évig voltam rendőr,volt mit látni,de kollégám NEM VOLT KÖZÜLÜK!
Hm,miért??
Fegyelem,megkövetelt rend,társadalmi elvárások?!?

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2010.05.23. 08:05:03

@trickortreat:
Kezdd el Te az integrálásukat. Például fogadj be néhány családot, és szoktasd őket a lopás helyett munkára! Ha ezt bárki meg tudja tenni, hogy a lopásról le, és a munkára rászoktatja segíjeséket, annak itt a Hősök terén, május elsején, egyenes adásban kinyalom a seggét!

velki100 2010.05.23. 08:07:16

Ja, eszembe jutott még valami: hogy őket integrálni kell, arról ki tehet? Szerintem ők maguk. Mért nem tudnak beállni a sorba és csinálni a dolgokat, mint minden más ember? "Aki nem dolgozik ne is egyék". Szent Pál szavai ezek. A Biblia igék örök érvényűek. Jó napot kívánok!

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2010.05.23. 08:10:57

@Gábor mester:
Való igaz. Itt ma ki kell szolgálnom a zsidót, és eltartanom a cigányt. Ha felszólalok ellene, akkor vagyok azonnal: rasszista, antiszemita, fasiszta, trappista meg minden...

abrak_a_dabra 2010.05.23. 08:11:39

Szánalmasan vak a posztoló és a kommentelők jó része is. Először talán beszélni kellene tudni a problémáról, de amíg rasszista az, aki ki meri mondani hogy cigány (a roma összesen annyit jelent hogy "ember") addig mit lehet kezdeni? Amíg rasszista aki egy bűncselekmény elkövetésekor meg meri állapítani hogy megint cigány volt az elkövető, amíg tanárokat orvosokat vernek, addig miről beszélünk? ezek nem emberhez méltó megnyilvánulások.
Tanulni lehet, részegnek lenni nem muszáj. De ehhez kellene vmi emberi kultúra, ami nincs.

Zetek 2010.05.23. 08:34:08

Géza, nyolc évetek volt. Kérdezd már meg a bandádtól, hogy mit tett eddig! Amúgy az egyenlőség megvalósult, mert Borsodban mindenkit elmosott az ár. Felmutattad a kormányodnak a piroslapot gátépítésből?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2010.05.23. 08:56:43

T posztoló....
csak egy és halk kérdésem van.

Nem kéne megvárni a nyomozás erdeményét a magyarok bűnösségét firtató cikk megírása előtt?

Georgigi 2010.05.23. 09:05:14

@Severus:

"Holott egy csomó olyan eleme van a roma kultúrának és életmódnak, ami érték, tőke, amire lehet építeni. Környezeti erőforrások felhasználása, jó kommunikációs készségek, rugalmasság, mobilitás, családi-közösségi szemlélet stb, amik pont a posztindusztriális korszakban, amikor a szolgáltató szektor a legfontosabb, igenis piacképesek."
Nos …. Integráld őket a szomszédságodba. Amiket leírtál, azt mind át fogod élni!
Lakásod kulcsát nem kell odaadnod nekik, mert az ajtód is nyomtalanul el fog tünni.

Georgigi 2010.05.23. 09:07:17

Elismerem a hibáim. Ők nem. :)

l3v1 2010.05.23. 09:27:19

"mit tennél, ha egy másik országban magyarokat vernének?"

Ühmm... semmit? Roma kérdés ide vagy oda, átlagembernek és politikusnak is volt már többször lehetősége ilyen helyzetben bármit lépni, és soha nem történt semmi érdemleges. A dolgok annyiban változtak, hogy 1. régen soha nem került ilyen a hírekbe, aztán 2. bizonyos ideig divatos volt ilyenről beszámolni, nulla következménnyekkel, és 3. ismét lesz*ja mindenki.

A helyzet az, hogy a roma ügyekkel kapcsolatban is hasonló a helyzet, amikor banzáj van beszélnek róla, különben le se tojja senki.

GiveltAway 2010.05.23. 09:30:10

Már megint egy cigánysajnáltató, 12-egy-tucat írás index címlapon. Egyre kevesebb ember vevő erre. Szánalmas.

gipsz1234 2010.05.23. 09:30:22

Hát ez az írás eléggé lilalhaju liberális duma, ahogy valaki feljebb írta a Rózsadombról. Lehet hogy a fenti sorok írója cigányság alatt csak 100 tagu cigányzenakart ismeri. A blog írója körülnézhetne jű pár településen (És nem nem csak Olaszliszkára gondolok) aztán megláthatná a cigány lakosságban an n
an rejlő értéket (Amit elötte a blogírótól vettek el.) NY-ban ( USA) van egy
mondás: Mindenki lierális és toleráns amíg a metrón egy fekete ki nem rabolja

l3v1 2010.05.23. 09:31:19

@velki100: "integrálni kell"

Integrálni nem kell. Egy többségi társadalomba intergálódni kell, nem várni az integrálást. Ennyi.

l3v1 2010.05.23. 09:33:19

@gipsz1234: "Mindenki lierális és toleráns amíg a metrón egy fekete ki nem rabolja "

Számból vetted ki a szót. Amúgy tipikusan olyan környékek és államok a legliberálisabbak, ahol a fehér lakosság van többségben, meglepetés.

Madhunter 2010.05.23. 09:37:20

Na mi van, az orkok megint magukra dobáltak néhány Molotov-koktélt? Természetesen vigyáztak arra nehogy komoly tűz legyen belőle. A játék ugyanaz mint Hódmezővásárhelyen, ezt hívják önmerényletnek:

kuruc.info/r/35/55580/

pepito1 2010.05.23. 09:42:12

A cigányokat soha nem fogják tudni integrálni sehova,ablakon kidobott pénz!!!Minden támogatást meg kell vonni tőlük!!!Sose értettem, hogy minek ebbe a "fajba" ennyi pénzt ölni,teljesen felesleges 3 általánost végzett primitív cigókat pénzelni!Ebből úgyse lesz soha semmi.Az is érdekes, hogy, ha ők a kisebbség,akkor miért nem ők alkalmazkodnak?Megnézném ha én kimennék Indiába jogokat követelve,lopni,késelni mennyi idő után lőnének fejbe :D

gipsz1234 2010.05.23. 09:43:02

A cigány etnikum (Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy ők sem egységesek, ld:zenész cigányok) viselkedési normáival kapcsoltos problémákat az is mutatja hogy Europa minden országában ahol nem elhanyagolható a számuk, komoly kriminalisztikai problémát jelentenek. Pedig ezen európai országok má-má módszerekkel igyekeznek kezelni a problémát. Egyik sem nevezhető sikeresnek. Ez sajnos arra utalhat hogy intgrálódásra alklmatlannak is tekinthető ezen népcsoport. Kétségkívül nehéz helyzet.

málnabokor26 2010.05.23. 09:45:11

Csodát vársz? Törvény az integrálásukról? Éltél te cigányok között? Tudod milyenek? Nagy részüket nem lehet integrálni,mert nem akarják. Akit meg lehet, azoknak nem kell a törvény, mert maguktól is tanulnak, dolgoznak, taníttatják a gyerekeiket és boldogulnak. Ismerek cigányokat, nem is egyet, sokat. Jól boldogulnak. És hidd el nekik is megvan a véleményük a cigányságról....És ismerek olyan családot is akik nagyon szegények, de a nagyon kevés pénzükből is mindent megadnak a gyerekeiknek. Nem velük van a gond. Őket senki nem bántja, nekik segítenek az emberek.
A gond azokkal van akik nem akarnak dolgozni, nem járatják a gyerekeiket iskolába, ha bemennek, akkor zavarják a tanórát, fenyegetik a tanárokat, kárt tesznek az osztálytársaikban, trágárkodnak és had ne soroljam. És ők vannak többségben. Ezen nem segít semmilyen törvény.
Fogalmad sincs mit eredményezett a falusi iskolákban az integrált oktatás, hogy nem lehet kiemelni, áthelyezni stb az olyan gyereket, aki kezelhetetlen. Nem lehet oktatni ezekben az iskolákban....A rendőr hetente többször kijár, gyerekeket és tanárokat bántalmaznak. Ellehetetlenült a helyzet.
A baj az, hogy olyanok írnak elő ilyen dolgokat, akik még sosem jártak ilyen helyen.

Elárulok valamit. Itt Mohácsi Viktóriát a cigányok is elküldték a sunyiba és azt kívánták neki éljen a védencei között, hogy megtudja milyenek is valójában. Mert itt a tisztességes, boldoguló cigányok is elítélik a cigányság jelentős részét, azokat, akiket a törvény sem fog integrálni. Ezek a cigányok tisztán látnak....

Peppone Botazzi 2010.05.23. 09:45:29

Kedves Piroslap. Ma újra ökölbe szorult a kezem amikor olvastalak. Mit szeretnél te látni? Úgy csináltok mintha nem pár hete távoztatok volna a hatalomból. 8 évetek volt és most pár nap után már számonkéritek hogy miért nincs semmi? Nekem eléggé égne a pofám.
Ti hoztátok be a köztudatba a "megélhetési bűnözést" a ti kormányotok 94-98 között, ti nyomtátok el az emberek véleményét amikor az igazság az volt hogy "kiraboltak a cigányok" "megölték a cigányok" akkor azt kellett mondanunk hogy elnézést, mi kérünk bocsánatot. A frusztráltság kitört az emberekből. Gondolod hogy akik ezeket csinálják így születtek? Nem. A jobbikot, a kurucinfót, a gárdát, mind mind ti hívtátok életre és a ti gyerekeitek!

gipsz1234 2010.05.23. 09:49:02

A kedves lilahaju blogírónak ajánlanám hogy beszélgessen olyan emberekkel akik nagy számban tlálkoznak (lakhelyük, vagy foglalkozásuk miatt) cigányokkal. Jó pár rendőrt és még több mentőst ismerek (Utóbbit én is üztem néhán évig) Nem véletlen hogy ezen szakmák képviselői utálják őket legjobban. Félelmetes történeteket tudnak (tudnánk) mesélni.

Bőgyatya2010 2010.05.23. 09:57:46

MI EBBEN A MEGLEPŐ? AZ EGYIK CIGÁNYMAFFIÓZÓ LE AKART
SZÁMOLNI EGY MÁSIK CIGÁNYMAFFIÓZÓVAL, TELJESEN HÉTKÖZNAPI
DOLOG.
EGYÉBKÉNT EZ A "KEDVENCEM", AMIKOR A BP-I "ELIT ÉRTELMISÉG" KÜZD A CIGÁNYOK INTEGRÁCIÓJÁÉRT ÚGY, HOGY ÉLŐ CIGÁNYT MAXIMUM A TÉVÉBEN LÁTOTT EDDIG.
JAVASLOM A POSZTÍRÓNAK, DE MINDENKI MÁSNAK, AKI A CIGÁNYOK INTEGRÁCIÓJÁÉRT KARDOSKODIK, HOGY LÁTOGASSON EL A SZOLNOK MEGYEI TÚRKEVÉRE. A VÁROST 8-10 CIGÁNY CSALÁD TARTJA KÉZBEN. OLYAN VILLÁKBAN LAKNAK, AMIK A RÓZSADOMBON IS SIMÁN ELMENNÉNEK, A LEGÚJABB 7-ES BMW-KKEL, Q7-ES AUDIKKAL, S MERCIKKEL CIRKÁLNAK EGÉEGÉSZ NAP A VÁROSBAN, KILÓS ARANYAKKAL A NYAKUKBAN. HOGY MIBŐL? A TÖBBSÉGI TÁRSADALOM KIZSIGERELÉSÉBŐL. KIHASZNÁLVA A MUNKANÉLKÜLISÉGET, FEHÉR RABSZOLGÁK EZREI DOLGOZNAK NEKIK "MUNKAERŐKÖLCSÖNZÉS" CÍMÉN BUSZOKKAL VISZIK ŐKET GYÁRAKBA. A CIGÁNY NAPONTA 15-20.000-ET KAP EGY EMBER UTÁN, AMIBŐL A MELŐS JESETBEN MEGKAP 4-5000 FT-OT. KI LEHET SZÁMOLNI MENNYIT KERES A CIGÁNY EGY NAP, HA DOLGOZIK NEKI 100-150 MAGYAR. A VÁROS LAKOSSSÁGÁNAK MINIMUM FELE EZEKNEK DOLGOZIK, MERT NINCS MÁS VÁLASZTÁSA. PERSZE A SZÁZMILLÓS VILLÁK A 3 ÉVES GYEREK NEVÉN, A 20 MILLIÓS JÁRGÁNYOK MEG A NAGYMAMA NEVÉN VANNAK.

Picitures doktor 2010.05.23. 09:58:17

Elolvastam az indító szöveget,és a torkomon akadt a reggelim.Eleinte elfogadtam az érvelést,de amikor jött a "csiszolatlan gyémánt,meg a ki nem használt szürkeállomány,meg a dolgos kezek...........Hááááát tudod.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.05.23. 10:00:33

Kedves blogíró!

Te egy barom vagy :)))

index.hu/bulvar/hirek/2010/05/22/megvertek_egy_buszvezetot_szeghalomban/

"egy hattagú család akart felszállni"
"fiatal nő két, 90 százalékos kedvezményes jegyet kért, ám annak jogosságát semminemű irattal nem tudta igazolni. Ekkor alakult ki hangoskodás, mire a nő társa, egy 23 éves szeghalmi férfi ököllel arcon ütötte a sofőrt."

"Ekkor a támadó, származása miatti diszkriminációt emlegetett"

Bizonyára a buszsofőr mocskos rasszista, és ő tehet róla.

rudebwoi 2010.05.23. 10:01:50

Pont a csiszolatlan gyemantokig tudtam olvasni... most megyek es megformazom valamelyiket...

Laktam a 8ker bp-i kôris utcaban, azota hangsulyozom:
Nekem nem eloiteleteim vannak a ciganyokkal kapcsolatban, hanem tapasztalataim!

malnabokor26 nagyon jol mondja, amelyik akart, mar reg integralodott. Eszedbe nem jutna leciganyozni. Jopar ilyet ismerek!

hoseman 2010.05.23. 10:03:13

Mik a cigányok??? Csiszolatlan GYÉMÁNToOoOoOK??? Na elmész a jó büdös francba te kibaszott agyhalott!

gipsz1234 2010.05.23. 10:04:48

@Picitures: Hát ez a csiszolatlan gyémánt és dolgos kezek stb duma nálam is kiverte a biztosítékot. Elmondanád ezt Szögi Lajos , Marian Cosma rokonainak is?

gipsz1234 2010.05.23. 10:05:28

Az Elmondanád kezdetú mondat a blogírónak szól.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.05.23. 10:06:35

Végül is a blogírónak részben igaza van... :)
hiszen a gyémánt szén... a szén meg tök fekete...
a cigányokat meg kéne csiszolni valami ipari csiszolóval... :))

burleszk 2010.05.23. 10:06:38

Nna.
1. A cigánykérdést a kettős állampolgársággal és a Trianon - emléknappal ekként párhuzamba hozni manipulatív összekapcsolás, de leginkább orbitális ostobaság. Nem azért nincs "integráció", mert lesz kettős állampolgárság és Trianon - emléknep. A kettőnek ( háromnak) semmi köze egymáshoz.
2. Miért a most alakuló kormányon kéred számon? Az elmúlt hyolc év alatt mi a túró történt ezügyben ( a hivatalos és kampányszerű "cigánysimogató" programok" és az erre szánt adóforintok lenyúlása mellett...
3. Az anyanyelv helyesírási szabályainak ismerete még egy "szocdemman" számára sem elhanyagolható szempont. Pl. nem rá vezetni, hanem rávezetni, a helyes magyar mondatsezrkezetet pedig most nem magyaráznám el
4. "Nagyon nagy baj van a roma és a magyar kultúra egymás mellett élése kapcsán." ( ez is vérlázítóan helytelen mondat, mindegy). Igen, baj van. Ha a hajnalban rendszeresen hangosan üvöltöző, ricsajozó, cirkuszoló , NEM mélyszegény , hanem "integrált" cigány szomszédot megkérjük, hogy legyen tekintettel mások éjszakai nyugodalmára, kiröhög, leköp, megfyeneget, hogy felgyújtja a házunkat. TÉNYLEG baj van a kultúrával. "Kapcsán" , ahogy tetszett fogalmazni.
Nna.

hoseman 2010.05.23. 10:09:52

..de az is elképesztő hogy valami kurvakibaszott nagytudású kitalálta valamikor hogy a magyarságnak legfőbb érdeke a cigányok integrációja,és azóta ezt 'löki' minden liberális nyomorult! Mit is adtak hozzá ezek a retkek épülésünkhöz 20 év alatt a számolatlan közveszélyes bűnözőn kívül???!!

azember 2010.05.23. 10:11:00

A saját "élményemet" szeretném közzé tenni: az út a munkához cimszó
alatti munkavégzés szerint reggel ,amint megyek a dolgomra ,mit látok?
Drága jó tesvíreink seprüvel felszerelkezve sétálnak és rugdosnak egy cigarettás dobozt.Mondom :vegyétek már fel.Mi a válasz?Nem a mi
utcánk és ha nem tetszik vegyem fel én.Na ehez a hozzááláshoz nem
tudok mit mondani.A kormány lehet,hogy abba fog belebukni,hogy munkát igér nekik.

gipsz1234 2010.05.23. 10:14:14

A cigány "erkölcs" szerint nem bűn lopni.(Főleg nem magyartól) Ilyen mentalítással nő fel az uj cigány generáció is. Ez ivódik beléjük gyerekkoruk óta. Ettől eltéríteni olyan nehéz őket, mint az oroszlánt vegetariánussá átnevelni.

hoseman 2010.05.23. 10:14:22

...a szélmalomharctól is lemegyek hídba amit egyes 'jóérzésű' bloggerek vívnak a szánalmas irományaikkal... Hé faszfejek! Nem tűnt még fel hogy ennyi volt?? A többség már LÁT!

tlvajferi 2010.05.23. 10:19:01

nagyon gyanús a blog, akárcsak a magyar poliika több tízéves hozzáállása

a blog ugyanis megpróbál sajnálatot ébreszteni egy bizonyos kisebbség iránt
Tulajdonképpen lehet is sajnálni őket, hiszen a munkahelyek nélküli országban egy kisebbségnek, mely soha nem a munkamegszállottságáról volt híres, nagyon nehéz törvényes munkát találni...

Viszont érdekes módon, a magyar politika soha nem tekintette szívügyének a környező országokban élő magyarok védelmét, akkor sem ha verték, akkor sem ha gyilkolták őket!!!
A szocionisták az elmúlt években örültek annak, ha az ottani magyarokat verik, támogatták ezt, hallgatólagos beleegyzésükről biztosították a környező országok fasisztoid vezetőit. Ezt tették a második világh. után is, mikor a magyar népet gyilkolták, lásd '56.
Tulajdonképpen a magyarok és egyéb kisebbségek közötti ellentétet is ők szítják, sok száz éve élünk együtt, mégis csak most "csúcosodnak" a problémák???

Érdekes viszont, hogy arról nem írnak, hogy fél évszázad alatt a apalesztin népet kiirtották száműzték, és jelenleg valamikori országuk 5%-án, teljesen terméketlen sivatagos területen kell megélniük, úgy hogy betonfallal veszik körül őket és a tengert isa cionista haditengesrézet tartja elzárva az élelmiszerszállítmányok elől
elől...

gipsz1234 2010.05.23. 10:19:23

"A mi feladatunk az, hogy rá vezessük őket arra hogyan tudnak hozzá tenni a mi közös ügyeinkhez. Mert, hogyha ezt látják és tudnak tenni ők is részeseivé válnak a társadalmunknak. Ma társadalmon kívüliek. És a társadalmon kívüliekre nem vonatkoznak az állam törvénye.- ahogy Hobbes írta Leviatánban"

Most jöttem rá. Te csak provokálsz és hergelsz minket. Mert ha komolyan gondolod amiket leírsz akkor vak, süket és idióta vagy.

peca1000 2010.05.23. 10:26:12

Ennek a hazaáruló, népellenes posztíró házára kell a következő Molotov koktélt dobni.

És akkor kussolni fognak ezek a nyomorult fajvédők, akik a gyilkos, terrorizáló, beilleszkedni képtelen, dolgozni nem akaró rasszista cigányokat védik.

elstib57 2010.05.23. 10:32:38

Szerintem mind a blogtulaj, mint a hozzászólók zöme nem érti annak a társadalmi tragédiának a lényegét, ami nagyon hosszú ideje, és egyre nagyobb erővel bontakozik ki a szemünk láttára, és teszi egyre jobban tönkre jelenünket és jövőnket. Mondandójuk csak a felszínt horzsolja. A lényegi probléma nem romák és nem romák között van, hanem egy, az európai mintákat követni akaró polgári réteg, és az ezt követni nem tudó (és ezért talán nem is akaró), egyre inkább leszakadó, igen nagy (és egyre gyarapodó) létszámú – cigány és nem cigány – csoportok között van.

A Magyarországot irányító csoportok mindig is törekedtek arra, hogy ennek a – mindig is létező – embertömegnek valamifajta alternatívát adjanak, reményt arra, hogy helyzetén változtathasson, és részben saját erőfeszítései folytán a polgári osztályba juthasson.

Ez a folyamat szakadt meg 1990. után. Hogyan is? A hatalomra került – gyors meggazdagodásra törekvő – új csoportok olyan neoliberális gazdaságpolitikát valósítottak meg hazánkban, amely nemhogy segítette volna ezt a több évszázada folyó integrációt, hanem tovább növelve a szakadékot. Egy széles, új réteg egyre gyorsabb meggazdagodása mellett egyre nagyobb tömegek szakadtak le és szegényedtek el.

És ennek nincs semmi köze sem Trianonhoz, sem a roma etnikumhoz.

Olyan helyzet jött létre, hogy ezeknek a mélyszegénységbe jutott embereknek – önerőből – esélyük sincs munkához jutni. De nem csak nekik, hanem az ötven év feletti, munkahelyüket elvesztő, tartalékokkal nem rendelkező, önálló vállalkozást létrehozni képtelen, egyébként polgári réteghez tartozó szocializált emberek tömegei számára sem, akik öregkorukra szintén – mivel nyugdíjuk nem nagyon lesz – szintén ezt a réteget fogják gyarapítani. Valamint a kevésbé iskolázott fiatal álláskeresők, akik évekig (talán soha) nem tudnak a munka világába bekapcsolódni, mert hazánkban az elmúlt húsz évben drasztikusan lecsökkent a termelőmunka, a szolgáltatás és a kereskedelem pedig nem tudja felszívni ezt a tömegű munkavállalót. Ezen a helyzeten csak egy alapjaiban más gazdaság- és oktatáspolitika – egy új társadalmi szerződés – tudna változtatni. A hatalomra került – a privatizálásokból meggazdagodott és ebben érdekelt – gazdasági elit egy széles rétege ebben nem érdekelt. Ezért tűri el (támogatja) a kulturális és szellemi leépülést, támogatja a deviáns szélsőséges magatartásformákat (drogliberalizáció, szexuális szabadosság stb.), valamint a szélsőséges politikai mozgalmak elterjedését (a különböző csoportok, amíg egymás ellen küzdenek, nem veszik észre az alapproblémát).

Hát ennyi. A többi smafu…

rexter 2010.05.23. 10:33:19

szánalmas ez a poszt.

Kristl 2010.05.23. 10:35:25

Szerintem ciki sőt kifejezetten égő a romák integrációját a jobboldalon számonkérni baloldaliként 8 évnyi baloldali-liberális kormányzás után.

hoseman 2010.05.23. 10:36:07

...az is ádábszurdum ti rohadt libernyákok,hogy megpróbáljátok beadni itt a jónépnek hogy a cigánybűnözés fogalmát kimerítik az uzsorás cigánymaffiózók!! ...vagy ti tényleg ennyire ostobák vagytok??....már tényleg nem tudom...jól összezavartatok vazze

Kiß B. 2010.05.23. 10:46:15

Először is: leszögezem, elítélem a konkrét esetet, senkinek nincs joga más házát felgyújtani!

Másodszor: nem érzem jogosnak, hogy etnikai szálról írsz egy olyan esetben, ahol ez nem bizonyított! Remélem ha kiderül, hogy cigányok öltek cigányokat, hozzájuk is intézel egy hasonló hangvételű szózatot!

Harmadszor: aljas és manipulatív dolognak érzem, hogy a száz tagú cigányzenekart linkeled. Meg liberálisék roma-magyar megbékélési bulit tartanak a gödörben, a besh o drommal, meg a karaván famíliával. Szerinted tényleg velük van az emberek baja? Megmondom, hogy ezeket az embereket a szerinted szélsőjobbos magyar fiatalok a magyar kultúra teljes jogú, és megbecsült részének tartja. A baj azokkal van, akik dolgos emberek javait, személyét fenyegetik, terrorban tartják nap mint nap, akik nem is AKARNAK változtatni a mostani helyzeten. Lehet, hogy te nem találkozol ilyenekkel a gödörben, sokan igen. Éppen ezért:

A kialakult probléma egyik fő okai közül kifelejtetted a magadfajta liberális értelmiségi fiatalokat, akik kétszázezres laptopokkal mentateát szürcsölve vitatjátok meg belvárosi kávézókban, hogy ez a helyzet tarthatatlan, közben el sem tudjátok képzelni, hogy milyen úgy hazamenni, hogy munkaidőben mindened elhordták a szomszédaid (velem megtörtént), vagy milyen úgy menni a buszon, hogy cigányok köpködnek szotyival, hátha visszanézel, mert akkor "jogosan" támadhatnak (nm távoli példa, tegnapelőtti, bp. 151-es busz).

MEGGYŐZŐDÉSEM: hogy a magyar emberek nem rasszisták, akármit is akarnak a bukott ikonjaitok sugallni a világsajtónak! Ha a cigányok holnaptól nem viselkednének deviáns módon, tiszteletben tartanák mások értékeit, személyét, megpróbálnék rendben tartani a portájukat, akkor másnaptól a magyar emberek elkezdenének barátkozni velük, és nem lenne kérdés, hogy ki a cigány és ki nem, és ha valaki ezek után mondana rájuk rosszat, a most általad szélsőségesek vágnák pofon a cigányozót. Azok a cigányok, akik képesek elfogadni a szabályokat, a mai napig meg vannak becsülve. Egyszerűen ők jönnek!!!

És a legártalmasabb legmocskosabb dolog, amivel jönni szoktatok, hogy NEM ALKALMASAK a beilleszkedésre. Ennél jobban nem árthatnátok nekik semmivel! Én olyan helyen élek és dolgozok, ahol sok a cigány. Isten látja lelkemet, egy mércével mérek, a nem cigányra ugyanúgy rászólok, mint a cigányra. És láss csodát, pár alkalom után ők megtanulni viselkedni! Ami furcsa, hogy ha nem vagyok benn a kolléganőim egy részével ugyanolyan deviánsak. Mi ebből a tanulság? ELVÁRÁSOKAT kell támasztani velük szemben, így az önbecsülésük is nő, és nem frusztrálja az (egyelőre) többséget sem a pozitív diszkrimináció. Mert ha valakit pozitívan diszkriminálunk, azzal az kiegyenlítődés természeti törvénye szerint óhatatlanul negatívan is. Ez egyébként a gyakorlati liberalizmus buktatója!

Végül: a határon túli testvéreink felé irányuló több évtizedes adósságunknak rendezési szándékát összemosni a cigánykérdéssel, aljas, ostoba, felelőtlen és gonosz dolog!

gipsz1234 2010.05.23. 10:49:55

@elstib57: Csak nem magához Thürmer elvtárshoz van szerencsénk?

NastroAzzurro 2010.05.23. 10:50:48

azért hihetetlen , hogy vasárnap reggel ilyen post ra ébredek....
NEM lehet őket integrálni a társadalomba. PONT
3-400 éve nem sikerült... majd most fog nemdE?... hát NEM

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2010.05.23. 10:52:00

Egy kérdésem van: Milyazapátokbüdösfaszát keres a száztagú klipje az oláhcigányokat csesztető cikkben?

A száztagú minden tagjának tisztességes jövedelme van. Mindegyikük iskolázott, sokan diplomások. A családjaik szintén. Gyermekeik tanultak, tanulnak.

Mi közük van ezeknek a világot járt, több nyelven beszélő, diplomás, jól szituált művész embereknek ehhez amiről itt írtok?

Jól melléfogott - vagy úgy is mondhatnám, hogy faszt fogott fisz helyett - a szerző ezzel a klippel.

Pipas 2010.05.23. 11:26:24

Cigányzenekart bedobni egy ilyen cikkbe valóban olyan, mintha azt mondanánk, hogy a magyarok okosak, hiszen ott van például Teller Ede, meg Neumann János is. ;)

Pipas 2010.05.23. 11:35:15

Sokan pedig a cigányzenét a cigány kultúra által teremtett értéknek tekintik, ami alapjában téves.

"A cigányzene elnevezés itthon is, külföldön is merőben téves, hiszen cigány-játszotta magyar műzenére vonatkozik.[1]" Bartók Béla írta, ő pedig nyilván szakértő volt a témában.

Nekem jobban tetszik a következő idézet: "...régi pentaton népdal, amit a székiek már nem használnak, a cigányok viszont igen. Akkor hát kié? A magyaroké volt, de most a cigányok használják.[2]" Teccik érteni? A magyaroké volt, de most már a cigányok használják. ;)

[1] www.magyarnota.com/blog/A_magyar_zene.html
[2] www.agria.hu/hnaplo/2000sep/

szökefront (törölt) · http://www.blondinenfront.tk 2010.05.23. 12:09:49

ez a 100 tagú cigányzenekar a tücsköket jelképezi?

Kartal (rezervált) 2010.05.24. 16:25:55

Szerintem meg ideje lenne felhagyni az olyan szdsz-es lózungokkal, hogy „a romák ma csiszolatlan gyémántok”. Ideje lenne közelről szemügyre venni az élő, eleven cigány kultúrát, ami ott tenyészik a nyóckerben, Borsodban, vagy Baranyában. Akkor értenéd meg igazából mit jelent a cigány-magyar kulturális ellentét, ha magad is megtapasztalnád ezt a maga valójában, és nem internetről vagy könyvekből szedegetnéd össze az információkat.
Ha a feleségednek beszólogatnának fürdővizet életükben nem látott koszos, büdös cigányok, ha műszakból hazafelé menet azt látnád, hogy a busz hátulját egy félájult részeg cigány vizeli le, miközben a kocsmában ott ordítoznak a haverjai, az emberek, a DOLGOZÓ, ADÓFIZETŐ emberek félve húzódnak össze amikor a részegen üvöltöző banda elhúz mellettük, amikor hetente vernek meg, rabolnak ki nyugdíjasokat, amikor egy cigány az Audijával megállhat az út közepén, és ha szólni mersz neki, megver, amikor három rendőr kocsi jön ki, de nem a rend bátor őrei csak nézik a randalírozó cigányokat, de hozzájuk szólni nem mernek, amikor egy cigány család egy teljes falu életét teszi pokollá, amikor a gyereket nem lehet elengedni iskolába sem már, mert naponta vernek meg, rabolnak ki diákokat – vagy épp tanárokat – a cigányok…
Sorolhatnám vég nélkül az elfajzott, deviáns viselkedésformákat, melyekkel nap mint nap találkozhatnál, ha vidéken, cigányok között élnél, és megtapasztalnád mit jelent számukra – és számunkra – az élő, eleven cigánykultúra. Többségüknek szabadrablást, terrort. Kevesen vannak, akik rendesen dolgoznak, normálisan élnek, de érdekes módon, őket nem éri hátrányos megkülönböztetés sem bőrszínük, sem kultúrájuk miatt. Nekem is van olyan cigány főnököm, akivel szívesebben dolgozok együtt, mint vérmagyar Jobbikos kollégámmal.
A kriminalitást fel lehet fogni kultúraként, de tolerálni már bűn. Nem az a baj, hogy a cigányokat véditek, az a baj, hogy a bűnözőket mosdatjátok, hogy felfújtok egy-egy ilyen esetet, miközben a cigányok által havi rendszerességgel agyonvert emberek emlékére nem születnek ilyen cikkek. Pedig abból sokkal több van, mint magyarok által agyonvert cigányokból.
Azt mondod, hogy „Be kell vonni a roma társadalmat a magyar társadalmi szerződésbe. Ezt erőszakkal nem lehet!” – akkor viszont mit lehet kezdeni a fiatalkorú bűnözőkkel, akik heti szinten vernek meg, rabolnak ki embereket, elsősorban a saját osztálytársaikat? Mit lehet kezdeni azzal a hat éves cigánnyal, aki kijelenti, hogy ő nem fog dolgozni, majd elveszi attól, akinek van, mire a szülei helyeselnek rá, hogy így kell? Mit csinálsz azzal a cigány gyerekkel, amelyik pénteken nem jár iskolába, mert akkor lopni megy a piacra A SZÜLEI JÓVÁHAGYÁSÁVAL, SŐT UTASÍTÁSÁRA???
Igen, be kell vonni a cigányokat a társadalmi szerveződésbe, integrálni kell őket, de az integráció azzal jár, hogy ELVESZÍTENEK VALAMIT: AZ EDDIGI KULTÚRÁJUK SZÁMUKRA FONTOS RÉSZEIT, a késelést, rablást, uzsorát, vagyis a kriminalitást. Ezt pedig nem lehet finomkodva, rábeszéléssel. Állj oda egy cigány elé, és kérd meg, hogy ugyan tegye már le azt a kést, ne akarjon megölni a mobiltelefonodért! Menni fog? Aligha. A problémás romák társadalomba való beemeléséhez ugyanis az ő akaratuk kellene, ami – mint azt mi itt vidéken nap mint nap tapasztaljuk – NINCS. Könnyebb lopni, mint dolgozni, kertet művelni, állatot tartani.
Igen, a Jobbiknak van része a dolgok alakulásában, ő volt, aki először ki merte mondani, amit ma már visszafogott helyi portálok is le mernek írni: cigányok terrorizálják a magyar lakosságot ( pl.: www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/egy-varosresz-retteg-a-ket-roma-csaladtol-306678 ). És mondok még valamit: abban, hogy idáig jutottunk, nektek is részetek van, méghozzá nagyon nagy részetek. Az állandó „rettegés”, cigánysajnáltatás, a bűnözők mosdatása odáig vezetett, hogy mostanra a gátlástalanabb cigányok úgy érzik, nekik mindent lehet. Fényes nappal rabolnak, rendőröket, mentősöket, buszsofőröket vernek meg, mert „nekik jár” minden, ingyen. És ha valaki meg meri védeni magát, azt feljelentik, meghurcolják, pokollá teszik az életét.
Ennyiben felelős vagy te is, aki a cikket írtad, azért, hogy ebben az országban lassan elszabadul a pokol. Te is véded, bátorítod a bűnözőket, csúsztatsz, félremagyarázol, és köpsz az áldozatok szenvedésére, a meggyilkoltak emlékére. Ha ma a liberalizmus a bűnözők fenekének fehérre nyalása, és az áldozatok megtiprása, akkor kösz, nem kérek belőle. Pontosan ezért a hozzáállásért ment az szdsz a darálóba, de ahogy látom vannak még elv-társaik, akik nem fogták fel a párt bukásában rejlő üzenetet.
Zárszóként: én is azt akarom, hogy ne dobáljanak cigányok házára molotovot. Én is azt akarom, hogy fogják el a bűnelkövetőket. Én is azt akarom, hogy rend legyen végre ebben az országban, ne a polgári lakosság álljon neki rendet tenni, mert halálfélelemben kénytelen élni néhány elfajzott cigánycsalád miatt. Én is azt akarom, hogy a rendőrség megalkuvás nélkül vigye be a bűnözőket, és nagyon keményen ítéljék el őket. Mert ha ez így lesz, nem fognak nyugdíjasokat agyonverni pár forintért, és nem fognak molotov koktélok röpködni senki házára.
Én is azt akarom, hogy végre mindenkinek jusson munkahely. Azt viszont hiába akarom, hogy a negyedik generációs munkanélküli cigányok tanuljanak is az iskolában, és végre elmenjenek dolgozni. Azt nekik kellene akarni.

mazo 2010.05.24. 18:51:45

A börtönök kikkel vannak tele? Több kérdésem nincs.
süti beállítások módosítása